Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Let wel even op dat de Dji Care Refresh gekocht en geactiveerd moet zijn BINNEN 48 uur dat je je drone binnen hebt!Planespotter schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Hahahaha, zag het even voor meMaar duidelijk ja, wel verstandig om dat erbij aan te schaffen dan inderdaad.
heb hierboven ergens een link gepost met de vraag of het in de wiki moet worden opgenomen: ook na 48 kun je de service aanvragen (moet je wel 8 armen voor hebben dacht ikK-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:46:
[...]
Let wel even op dat de Dji Care Refresh gekocht en geactiveerd moet zijn BINNEN 48 uur dat je je drone binnen hebt!
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Deze goedkope variant zou ook moeten werken dan:RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:43:
[...]
heb me een breuk geshopt, deze is idd perfect
https://www.amazon.de/gp/...age_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
http://www.ebay.com/itm/351515816291?var=620567452885
kom je nu meeiisworks schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Deze goedkope variant zou ook moeten werken dan:
http://www.ebay.com/itm/351515816291?var=620567452885

Maar het volgende.
Ik heb steeds problemen met de Litchi app en de DJI Go app.
Samen draait het nog niet lekker terwijl ik er toch maar 1 selecteer.
Litchi app had beeld. Dji go app niet. Toen de Litchi app gedeleted. DJI Go app werkt wel.
Wat is het probleem?
Hehe, heb nog geen Mavic maar wel al een hele berg accessoires in bestelling van ebay/aliexpress.
PS: Iemand die deze goedkope props aandurft? Voor mijn Hubsan geen problemen met dat soort items, maar voor de Mavic...
https://nl.aliexpress.com...-Pro-DJI/32782208612.html
[ Voor 38% gewijzigd door iisworks op 17-01-2017 17:28 ]

Het resultaat is wel ok, maar een full-skin is al besteld
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Iemand een idee welke NL winkel deze PolarPro Vivid filters verkoopt?GustavSan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Ja, de gewone serie had dit probleem, maar die vivid serie niet. Is pas sinds 5 januari te koop/uitgeleverd, en idd speciaal zodat het mee-gecalibreerd kon worden....heb het ook net gedaan trouwens...gaat prima...
Nee, niet veel sneller, want de 4K op de Mavic is maar beperkt tot 60Mbps, wat redelijk weinig is tov van echte 4K cameras die boven de 100Mbps zitten.DRvDijk schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:02:
Ik ben op zoek naar wat meer MicroSD kaartjes voor de Mavic. Nou staat in hun info dat "class 10 or UHS-1 rating required" is. Maar als ik de speed class standards lees lijkt het erop dat ik voor 4K UHD toch echt wat sneller moet zitten? Goed de Mavic doet 4K @30fps max, dus dat zou waarschijnlijk UHS mode 3 (U3) moeten zijn toch?
Right, dus met 10MB/sec kom je er wel dus. Cool, thanks!Nees schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:57:
[...]
Nee, niet veel sneller, want de 4K op de Mavic is maar beperkt tot 60Mbps, wat redelijk weinig is tov van echte 4K cameras die boven de 100Mbps zitten.
"elke reseller" "baas bij zelfde winkels besteld" dus baseren op 1 winkel dat heel NL eind januari zal zijn?K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Zo te zien is elke reseller in nederland nu aan het zeggen dat ze eind januari kunnen leveren.. Mijn baas heeft afgelopen week bij dezelfde winkel besteld en heeft hetzelfde te horen gekregen.. Als ik het zo hoor komt er volgende week een shipment van 5000 stuks binnen...
Ook besteld bij een site in Belgie, die denk ik zelfde leverancier gebuikt als CP. Want ook 1317 voor de FlyMore Combo, en die vertelde me voor eind van de maand. Dusja... Maar ondertussen is de laatste update van DJI: shipping binnen de week na betaling.
edit: de 5-7 dagen levertijd is nog niet voor EU. Maar zal ook al wel beter zijn. Ik heb geduld.
[ Voor 8% gewijzigd door Nees op 17-01-2017 20:04 ]
hahahaAv- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:28:
Heb al sinds begin december een Mavic in bestelling staan bij CP, maar moet zeggen dat die belachelijk lange levertijd mij verrekte goed uitkomt. Heb namelijk eind januari een zooitje deadlines voor een berg studieopdrachten waar anders niks van terecht zou zijn gekomen.
Ik niet. Een tas of geheugenkaart van aliexpress is tot daar aan toe maar als een van de props afbreekt kun je in het erste geval zwaaien naar je dure drone. Op dat soort dingen zou ik dus niet snel besparen. Op batterijen trouwens ook niet. Je zal maar net een batterij in de categorie note7 op de kop tikkeniisworks schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:39:
[...]
PS: Iemand die deze goedkope props aandurft? Voor mijn Hubsan geen problemen met dat soort items, maar voor de Mavic...![]()
https://nl.aliexpress.com...-Pro-DJI/32782208612.html
Verwijderd
Heb jij al vooruitgang geboekt?
Hier kan je mijn beelden bekijken:
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Half uur jello vrij gevlogen? Heb je normaal gesproken dus last van jello? Ik ga daar niet mee akkoord, dat kan je niet verwachten van een toestel van 1200 euro. Vandaag weer gevlogen nadat ik gisteren de imu en de gimbal heb gekalibreerd daarna ook nog de camera settings gereset. Ik blijf jello houden wel in mindere mate. Vandaag heb ik een test gedaan buiten zonder de gimbal beschermer en met de beschermer. Zonder beschermer jello effect en met beschermer heb ik nergens last van. Als ik in de woonkamer hover zonder de beschermer Heb ik geen jello effect. Buiten zonder beschermer dus wel. Zou het dan toch de koude weeromstandigheden kunnen zijn? Wel vreemd dat er mensen zijn die er geen last van hebben met het koude weer. Maar dan vraag ik me af of de bezitters van de mavic met het koude weer zonder de gimbal beschermer vliegen of met? Als de meeste met gimbal beschermer vliegen met dit weer dan verklaard dat een hoop. Want mijn toestel geeft ook geen jello effect met de gimbal beschermer. Wie kan dit voor mij testen. Met koud weer zonder gimbal beschermer vliegen en kijken of jello effect optreedt. Hoor het graag.
Ik ben teruggegaan naar de winkel en ze gaven aan dat ze hem naar DJI konden opsturen voor reparatie. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Een gloednieuwe Mavic voor repair insturen, daar heb ik niet 1200 euro voor betaald. Dus ik krijg een nieuwe drone zodra ze weer leverbaar zijn. Dus moet nog even wachten tot ik weer een nieuwe in mijn bezit hebt. En de winkel stuurt mijn defecte Mavic naar DJI voor reparatie. Hopelijk dat mijn nieuwe mavic straks niet dit hetzelfde probleem heeft met jello effecten. Als dat wel het geval is dan eis ik gewoon mijn geld terug. Ik vind het vrij bizar dat die dingen niet getest worden zodra ze de fabriek uitgaan.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:16:
Ik heb precies hetzelfde probleem... met gimbal cover is het wel ietsje minder maar dan heb je weer van de nare lens flairs. Ik ben bezig om contact te leggen bij DJI om hem terug te sturen.
[video]
[...]
Even een vraagje; ik lees goeie ervaringen met de Nvidia shield K1.
Iemand hier ervaringen mee?
Het gaat me er voornamelijk om hoeveel mavic batterijen ik ermee kan vliegen eer dat de tablet leeg is..
Thanks! Gr Robby
Past alleen niet standaard in de controller!robbyvw23 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:01:
Hoi
Het gaat me er voornamelijk om hoeveel mavic batterijen ik ermee kan vliegen eer dat de tablet leeg is..
Thanks! Gr Robby
Dat is geen pre!harrytasker schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:08:
[...]
Past alleen niet standaard in de controller!
dominick11 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:48:
[...]
Ik ben teruggegaan naar de winkel en ze gaven aan dat ze hem naar DJI konden opsturen voor reparatie. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Een gloednieuwe Mavic voor repair insturen, daar heb ik niet 1200 euro voor betaald. Dus ik krijg een nieuwe drone zodra ze weer leverbaar zijn. Dus moet nog even wachten tot ik weer een nieuwe in mijn bezit hebt. En de winkel stuurt mijn defecte Mavic naar DJI voor reparatie. Hopelijk dat mijn nieuwe mavic straks niet dit hetzelfde probleem heeft met jello effecten. Als dat wel het geval is dan eis ik gewoon mijn geld terug. Ik vind het vrij bizar dat die dingen niet getest worden zodra ze de fabriek uitgaan.
Zouden jullie beiden gedetailleerde beelden van jullie gimbal ophanging kunnen posten? Ik neem aan dat jullie al wel dit filmpje met ophangingstips gevonden hebben: YouTube: DJI MAVIC JELLO CAMERA FIX A MUST SEE!Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:16:
Ik heb precies hetzelfde probleem... met gimbal cover is het wel ietsje minder maar dan heb je weer van de nare lens flairs. Ik ben bezig om contact te leggen bij DJI om hem terug te sturen.
[video]
[...]
Dat was het eerste wat ik had gecheckt. Maar de ophanging zat gewoon goed op zijn plaats. Als de gimbal goed op zijn plek zit, kan je ook nog de volgende stappen uitvoeren om het probleem te verhelpen. Bij mij helpt deze oplossing ook niet. Maar ik lees op diverse fora, dat deze stappen wel de problemen met jello effecten kunnen verhelpen. Mocht je na onderstaande stappen uit te voeren nog steeds problemen hebben dan moet je Mavic terug naar de winkel of insturen naar DJI.DRvDijk schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:14:
[...]
[...]
Zouden jullie beiden gedetailleerde beelden van jullie gimbal ophanging kunnen posten? Ik neem aan dat jullie al wel dit filmpje met ophangingstips gevonden hebben: YouTube: DJI MAVIC JELLO CAMERA FIX A MUST SEE!
1. Firmware refresh uitvoeren (DJI Assistant 2)
2. IMU Kalibreren
3. Gimbal Kalibreren.
4. Camera settings volledig resetten.
Hopelijk is je probleem opgelost. Zoniet dan is er iets mis met je Gimbal en moet je toch echt je Mavic insturen.
succes.
Top, ziet er goed uit, toch vrij fors
Manco vind ik nog steeds dat het niet mogelijk is om 1080P te streamen en 4K op te nemen. Streamen komt namelijk niet verder dan 720P op een Android device.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Bij welke belgische webwinkel heb je besteld?Nees schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:01:
[...]
"elke reseller" "baas bij zelfde winkels besteld" dus baseren op 1 winkel dat heel NL eind januari zal zijn?
Ook besteld bij een site in Belgie, die denk ik zelfde leverancier gebuikt als CP. Want ook 1317 voor de FlyMore Combo, en die vertelde me voor eind van de maand. Dusja... Maar ondertussen is de laatste update van DJI: shipping binnen de week na betaling.
edit: de 5-7 dagen levertijd is nog niet voor EU. Maar zal ook al wel beter zijn. Ik heb geduld.
Ok, dus 8 werkdagen voordat ze hem versturen. Ik heb hem op de 12de in de avond besteld. Wordt dus helaas niet voor het weekend voordat ze hem versturen.stekki schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:26:
Mavic op 5JAN besteld rechtstreeks bij DJI, vandaag tracking gekregen en dond wordt ie geleverd!
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Vergelijking:
http://www.phonearena.com...-7-2013/phones/10044,8021
Iemand ervaring met dat toestel?
[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 18-01-2017 08:30 ]
Zojuist de DJI Go app (versie 3.1.1) geïnstalleerd, naast de DJI Go 4 app. Verbinding gemaakt met de remote controller en de Mavic via de DJI Go app. Ik kon toen het Art profile instellen. Daarna alles weer uit, vervolgens alles weer aan maar nu de DJI Go 4 app gebruikt. Zolang je het color profile niet verandert, blijft Art in gebruik door de Mavic. Vergelijkbaar met de fix met de Litchi app dus, maar dan gratis.
Ik heb hetzelfde. Als je de Litchi manual erop na slaat lijkt dat te komen omdat je inmiddels Litchi als default app hebt geselecteerd. Je zou dus in je instellingen weer DJI Go als default moeten instellen. Daarna even het boeltje opnieuw connecten en dan zou het moeten werken. Maar je kan dus, voor zover ik weet, niet beide apps tegelijkertijd gebruiken.T.E schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:36:
Nou vandaag heerlijk gevlogen. 3 accu's is me toch wel weinig want na ruim een uur vliegen was ik er eigenlijk nog niet klaar mee
Maar het volgende.
Ik heb steeds problemen met de Litchi app en de DJI Go app.
Samen draait het nog niet lekker terwijl ik er toch maar 1 selecteer.
Litchi app had beeld. Dji go app niet. Toen de Litchi app gedeleted. DJI Go app werkt wel.
Wat is het probleem?
Van het phantom pilots forum: "First of all you can't run DJI Go app and Litchi simultaneously as both share the same APIs on the same port."
[ Voor 7% gewijzigd door jdevries189 op 18-01-2017 09:48 ]
Fantastisch, ga ik vanavond proberen!HappyChainsaw schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:39:
Voor wat betreft het verlies van het Art picture profile: het leek er al op dat de DJI Go 4 app (versie 4.0.1) de optie niet langer laat zien, maar dat de Mavic Pro nog wel het profiel in de meest recente firmware heeft zitten. Het is alleen niet meer te selecteren in de app. Via andere apps zoals Litchi kun je het Art profile nog wel instellen. Dat is al eerder aan bod gekomen.
Zojuist de DJI Go app (versie 3.1.1) geïnstalleerd, naast de DJI Go 4 app. Verbinding gemaakt met de remote controller en de Mavic via de DJI Go app. Ik kon toen het Art profile instellen. Daarna alles weer uit, vervolgens alles weer aan maar nu de DJI Go 4 app gebruikt. Zolang je het color profile niet verandert, blijft Art in gebruik door de Mavic. Vergelijkbaar met de fix met de Litchi app dus, maar dan gratis.
Overigens ben ik wel degelijk geinteresseerd in Litchi. Die €20 oid is het waarschijnlijk wel waard (ik ben niet van "elke app moet gratis of max €1 zijn"), maar had ook gelezen dat DJI garantie en/of Care Refresh niet geldt in combinatie met 3rd party apps?
http://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s5DRvDijk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Fantastisch, ga ik vanavond proberen!
Overigens ben ik wel degelijk geinteresseerd in Litchi. Die €20 oid is het waarschijnlijk wel waard (ik ben niet van "elke app moet gratis of max €1 zijn"), maar had ook gelezen dat DJI garantie en/of Care Refresh niet geldt in combinatie met 3rd party apps?
Kopje 2(Exclusions), puntje 11:
11) Damage resulting from the use of third party accessories, batteries or software.
[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 18-01-2017 10:27 ]
Gotcha, thanksK-4U schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:16:
[...]
http://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s5
Kopje 2(Exclusions), puntje 11:
[...]
Huh? De Litchi app overschrijft juist de optie voor RTH..jdevries189 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:25:
Daarom zo veel mogelijk DJI Go gebruiken. Alleen voor wat grotere afstand gebruik ik Litchi, als het risico bestaat dat je het signaal verliest. Dan is het fijn als ie vanzelf terugkomt ipv dat je hem kwijt bent. Daar helpt namelijk ook geen Care Refresh voor (uiteraard wel je RTH hoogte goed instellen)
Wat ik heb gelezen had iemand zijn P3 op een litchi missie gestuurd over enkele kilometers, heeft zijn drone nooit meer teruggevonden.
Ik zou juist voor korte afstand de Litchi app gebruiken, anders mooi DJI Go blijven gebruiken!
Dat klinkt inderdaad niet best. Ik ga dat inderdaad wel even verifieren. Neemt niet weg dat de optie gewoon is in te stellen in de Litchi app. Heb deze zelf op 100meter gezet. Uit de Litchi manual:K-4U schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:28:
[...]
Huh? De Litchi app overschrijft juist de optie voor RTH..
Wat ik heb gelezen had iemand zijn P3 op een litchi missie gestuurd over enkele kilometers, heeft zijn drone nooit meer teruggevonden.
Ik zou juist voor korte afstand de Litchi app gebruiken, anders mooi DJI Go blijven gebruiken!
"Go Home Altitude: Use this to set the altitude that the aircraft will return at when Return to Home is triggered."
In combinatie met deze:
"Signal Lost Behavior for Manual Flying: This defines the behavior of the aircraft if signal is lost while flying manually, choose between "Hover", "Landing" or "Return To Home"."
[edit] Ook even de Mavic Windsurfer besteld. Ben benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door jdevries189 op 18-01-2017 10:46 ]
Mavic Windsurfer?jdevries189 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:32:
[...]
[edit] Ook even de Mavic Windsurfer besteld. Ben benieuwd
[edit] Even googlen K4...
Werkt dat nu echt? Heb je er ook daadwerkelijk iets aan? Ik bedoel, ik zie mensen die proberen de max range te halen, maar vaak is de accu van je drone leeg voor je zover komt...
[ Voor 33% gewijzigd door K-4U op 18-01-2017 11:21 ]
Ik heb trouwens geen idee of het werkt. One way to find out
[edit] Dit is geen poging om de max range te halen, ik wil simpelweg het signaal wat verbeteren,
[ Voor 70% gewijzigd door jdevries189 op 18-01-2017 11:29 ]
klopt, maar je kan wel met een lager opnameresolutie streamen op 1080 en ik moet eerlijk toegeven geen verschil te zien op mijn 7" scherm. Wou je live streamen naar facebook dan is het sowieso de vraag of je netwerkverbinding daar blij mee is. Kortom, waarom wil je eigenlijk 1080p streamen en tegelijk de maximale resolutie opnemen, heb je een 40" tv aangesloten of iets?Peutpeut schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 04:22:
[...]
Top, ziet er goed uit, toch vrij fors
Manco vind ik nog steeds dat het niet mogelijk is om 1080P te streamen en 4K op te nemen. Streamen komt namelijk niet verder dan 720P op een Android device.

heb deze ook besteld. Niet zozeer om de maximale afstand te halen als wel een beter signaal te hebben waardoor bijv de risico's op fly-away kleiner worden, maar dan ook niet zo hoog hoef te vliegen om toch goed bereik te hebben. Hoger vliegen betekent meestal ook harder wind en als dat niet perse hoeft dan liever niet...K-4U schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:20:
[...]
Mavic Windsurfer?
[edit] Even googlen K4...
Werkt dat nu echt? Heb je er ook daadwerkelijk iets aan? Ik bedoel, ik zie mensen die proberen de max range te halen, maar vaak is de accu van je drone leeg voor je zover komt...
EDIT
Overigens is de effectiviteit grotendeels afhankelijk van de productiekwaliteit, er zijn genoeg meldingen van mensen die chinese rommel hebben gekocht met averechts effect omdat bijv de rondingen (focus van het signaal) niet goed was ontworpen of gefrabiceerd
[ Voor 15% gewijzigd door RHTizzy op 18-01-2017 13:33 ]
Omdat het beeld of je telefoon dan vele malen beter isRHTizzy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:18:
[...]
klopt, maar je kan wel met een lager opnameresolutie streamen op 1080 en ik moet eerlijk toegeven geen verschil te zien op mijn 7" scherm. Wou je live streamen naar facebook dan is het sowieso de vraag of je netwerkverbinding daar blij mee is. Kortom, waarom wil je eigenlijk 1080p streamen en tegelijk de maximale resolutie opnemen, heb je een 40" tv aangesloten of iets?![]()
Ah, door de ogen van de jeugd ziet alles er beter uitPeutpeut schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:27:
[...]
Omdat het beeld of je telefoon dan vele malen beter isMet streamen bedoel ik hier dus naar je telefoon vanaf de Mavic, niet live. Beetje vage uitleg misschien, hehe.

Okido, ik zie wel degelijk verschil op een 5,5 inch scherm.RHTizzy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Ah, door de ogen van de jeugd ziet alles er beter uitZoals ik zei, mijn ogen zien op een 7" scherm geen verschil
ogen laten laseren of zo?Peutpeut schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:33:
[...]
Okido, ik zie wel degelijk verschil op een 5,5 inch scherm.
Ook een optie inderdaad, nogal een formaat voor een telefoon.iisworks schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:39:
Over controller device gesproken, ik heb een Nexus 7 2013 klaarliggen, maar overweeg toch een Xiaomi Mi Max. Bijna zelfde schermformaat met 6.4" FHD scherm (en geen soft-buttons) in een veel compactere behuizing, een echte phablet. De SD 652 processor moet ook prima mee komen en rond de EUR200 te vinden.
Vergelijking:
http://www.phonearena.com...-7-2013/phones/10044,8021
Iemand ervaring met dat toestel?
Wel een stuk compacter de Nexus 7 inderdaad.

grappig zo'n 3d printer als het buiten zo koud is
[ Voor 12% gewijzigd door RHTizzy op 18-01-2017 13:52 ]
Hebben jullie als gebruiker hier last van, of is het meer een punt van gewenning..?
Daarnaast.. is dit iets wat DJI evt met een software/firmware update kan rechttrekken of meer hardware-matig en dus evt voor de Mavic Pro II?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Dat is voor mij een kwestie van gewenning geweest. Voor mij is de Mavic ook mijn eerste drone.SmithNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:49:
Overweeg de Mavic Pro steeds sterker (zou m'n eerste drone zijn), maar heb wat twijfels nav reviews die het hebben over het ontbreken van autofocus. Je moet dus steeds via tap-to-screen (of met aparte knop) focussen..
Hebben jullie als gebruiker hier last van, of is het meer een punt van gewenning..?
Daarnaast.. is dit iets wat DJI evt met een software/firmware update kan rechttrekken of meer hardware-matig en dus evt voor de Mavic Pro II?
Als je gewend bent om te fotograferen net als ik, en dat ben je geloof ik, dan ervaar je er weinig hinder van.
Dat was in het begin zo. Met de laatste firmware stelt het beeld zichzelf scherp enkele seconden nadat je opstijgt. Dus een soort van slimme autofocus. Maar nog steeds tricky en ik heb al een filmpje weg moeten gooien omdat ik opsteeg met de mavic op mezelf gericht en daarna vergat opnieuw te focussen en niet op het scherm kon herkennen dat het beeld niet super scherp was en opnieuw gefocussed moest worden...SmithNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:49:
Overweeg de Mavic Pro steeds sterker (zou m'n eerste drone zijn), maar heb wat twijfels nav reviews die het hebben over het ontbreken van autofocus. Je moet dus steeds via tap-to-screen (of met aparte knop) focussen..
Wat heb je erbovenop liggen?RHTizzy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:49:
[afbeelding]
Also. Verkoop je die dingetjes?
(Ja, ik weet dat ze ook vast ergens op internet verkrijgbaar zijn, maar als jij goedkoper bent ben ik liever bij jou!)
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Heb je een linkje naar de STL file?RHTizzy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:49:
[afbeelding]
Das de accu voor de ultrabright STROBON v2 ledje onderop (die ik op constant en niet strobe heb ingesteld).K-4U schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Wat heb je erbovenop liggen?
Also. Verkoop je die dingetjes?
(Ja, ik weet dat ze ook vast ergens op internet verkrijgbaar zijn, maar als jij goedkoper bent ben ik liever bij jou!)
Mijn prints zijn niet de mooiste en twijfelachtig of ik daar iets voor zou mogen rekenen terwijl het materiaal zelf best wat kost. Daarnaast is het me teveel gedoe voor zulke kleine bedragjes. Print-tijd van de voorvoetjes bijv was ca 1u waarin je dus niet iets anders kan doen met de printer. En dan moet het ook nog verzonden worden. Als je je weg naar Bussum weet te vinden en wilt afhalen dan wil ik eea (als incident) wel overwegen.
[ Voor 5% gewijzigd door RHTizzy op 18-01-2017 14:10 ]
mijn inspiratie doe ik op het moment nog hier op
http://www.thingiverse.co...t&q=dji+mavic&type=things
sowieso een rendabele investering in lolSmithNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:02:
@Peutpeut/RHTizz: Thanks, duidelijk! Nu mezelf overtuigen dat € 1500 echt een goede investering is
Of je trouwens daarnaast bijv ook iets met je beeldmateriaal kunt is een 2e. De markt ligt open zou je denken als het gaat om zakelijk gebruik voor vliegende beelden, maar de wet wordt steeds lastiger en de kosten steeds hoger...
Wat zakelijke opties betreft denk ik aan
cartographie
bruiloften
makelaardij
natuurfilms
inspecties
Iemand hier al iets met zijn beeldmateriaal van plan anders dan vakantie- en omgevingsfimpljes?
Normale of Fly More?michje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:22:
Voor de mensen die er nog 1 zoeken. Werd net gebeld door Media Markt Amersfoort dat ik hem kon ophalen. Maar heb hem laten annuleren omdat ik er al 1 hebdus je kan er een telefoontje aan wagen.
Normaal
Hij vertelde mij dat het voor de normale winkel verkoop bedoeld was maar dat we wel iets konden regelen. Paar weken terug waren er maar 2 gereserveerd in AmersfoortK-4U schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:27:
Waarschijnlijk is die al door gegaan naar de vorige pre-orderaar hoor..
[ Voor 53% gewijzigd door michje op 18-01-2017 14:46 ]
[ Voor 93% gewijzigd door michje op 18-01-2017 14:46 ]
Hoe zit het eigenlijk als je naar een object toe vliegt? Stel je bent 30 meter van een object verwijderd, tap je voor focus en vervolgens vlieg je (rustig) op dat object af, stelt de Mavic de focus dan wel automatisch bij? Als dat handmatig zou moeten kan je een schokkende focus krijgen lijkt me?RHTizzy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:56:
[...]
Dat was in het begin zo. Met de laatste firmware stelt het beeld zichzelf scherp enkele seconden nadat je opstijgt. Dus een soort van slimme autofocus. Maar nog steeds tricky en ik heb al een filmpje weg moeten gooien omdat ik opsteeg met de mavic op mezelf gericht en daarna vergat opnieuw te focussen en niet op het scherm kon herkennen dat het beeld niet super scherp was en opnieuw gefocussed moest worden...
Ben heel benieuwd of megekko kan leveren, zaterdag...
vergeef me dat ik de exacte focusstanden niet weet maar iemand met meer verstand van fotografie dan ik mag inspringen als ik het helemaal mis heb.. De focus bij 'infinity' bij de Mavic is scherp van een afstand van 3 mtr tot oneindig zoals dat heet, de meeste mensen zullen er niet veel van merken vermoed ik...almightyarjen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:09:
[...]
Hoe zit het eigenlijk als je naar een object toe vliegt? Stel je bent 30 meter van een object verwijderd, tap je voor focus en vervolgens vlieg je (rustig) op dat object af, stelt de Mavic de focus dan wel automatisch bij? Als dat handmatig zou moeten kan je een schokkende focus krijgen lijkt me?
https://nl.ifixit.com/Teardown/DJI+Mavic+Pro++Teardown/75225
Een Mavic Pro tear down
[ Voor 14% gewijzigd door jdevries189 op 18-01-2017 15:56 ]
Verwijderd
Ja zeker mijn camera is zo bevestigd. Ik heb SOMS trouwens ook het probleem dat ik hem niet helemaal naar onder kan wijzen, of helemaal recht naar voren ( + 30 graden staat aan).. Ik kan mijn gimbal ook niet meer kalibreren halve wegen stop hij er gewoon mee...DRvDijk schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:14:
[...]
[...]
Zouden jullie beiden gedetailleerde beelden van jullie gimbal ophanging kunnen posten? Ik neem aan dat jullie al wel dit filmpje met ophangingstips gevonden hebben: YouTube: DJI MAVIC JELLO CAMERA FIX A MUST SEE!
https://puu.sh/tqDKT/de291e29a8.png
https://puu.sh/tqDNq/0d2f052eb0.png
https://puu.sh/tqDPK/e1c8b491e0.png
Als er iemand is met een reservering over.. regio oost nederland... 😉michje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:22:
Voor de mensen die er nog 1 zoeken. Werd net gebeld door Media Markt Amersfoort dat ik hem kon ophalen. Maar heb hem laten annuleren omdat ik er al 1 hebdus je kan er een telefoontje aan wagen.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Precies die link wou ik ook net posten.. Sorry voor iedereen die nog met smart aan het wachten isGreetoz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:05:
Geen idee of het waar is. Maar lijkt erop dat het wachten tot maart wordt voor nieuwe orders of lopende pre-orders. https://www.suasnews.com/2017/01/farewell-dji-phantom-4/
Tsja, dat ziet er inderdaad precies zo uit als het hoort.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Ja zeker mijn camera is zo bevestigd. Ik heb SOMS trouwens ook het probleem dat ik hem niet helemaal naar onder kan wijzen, of helemaal recht naar voren ( + 30 graden staat aan).. Ik kan mijn gimbal ook niet meer kalibreren halve wegen stop hij er gewoon mee...
https://puu.sh/tqDKT/de291e29a8.png
https://puu.sh/tqDNq/0d2f052eb0.png
https://puu.sh/tqDPK/e1c8b491e0.png
Probeer de Tripod mode eens?GustavSan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:19:
Weet iemand of er een manier is om de mavic pro automatisch traag te laten bewegen? Ik vind de zelfsturing niet altijd even lekker gaan, zou het liefst willen bewegen volgens een vaste lage snelheid...
[ Voor 15% gewijzigd door DRvDijk op 18-01-2017 20:20 ]
Inderdaad Tripod Mode, of Cinematic Mode, maar die laatste heb ik nog niet geprobeerd.GustavSan schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:19:
Weet iemand of er een manier is om de mavic pro automatisch traag te laten bewegen? Ik vind de zelfsturing niet altijd even lekker gaan, zou het liefst willen bewegen volgens een vaste lage snelheid...
Ook kun je de settings van de handmatige modus aanpassen zodat je een vloeiender beeld hebt. Is her en der te vinden op YouTube onder de noemer 'gain' en 'exponential', de laatste afgekort tot EXP. Dat werkt voor mij prima. Ook heb ik de gimbal settings aangepast, als je benieuwd bent naar de instellingen dan kan ik ze even voor je opzoeken.
Die is er idd in Litchi. Je defineert vantevoren een x,y raster en de hoeken. Vervolgens breng je je drone in positie en hoef je enkel nog maar op 'play' te drukken. Stitchen doet hij echter niet. Daar zijn andere apps voor.iisworks schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Is er in de dji/Litchi app een eenvoudige manier om een panorama foto te maken vanuit de lucht? Dus automatisch 360 graden draaien + inclusief het stitchen?
Jammer, gemiste kans IMO (als optie iig). Las overigens dat het stitchen met Google Photos automatisch gaat.jdevries189 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:34:
[...]
Die is er idd in Litchi. Je defineert vantevoren een x,y raster en de hoeken. Vervolgens breng je je drone in positie en hoef je enkel nog maar op 'play' te drukken. Stitchen doet hij echter niet. Daar zijn andere apps voor.
Iemand ervaring met deze app https://autoflightlogic.com/autopilot?

Dan nog maar een inspiratie post van een Mavic Pro in Australie terwijl ik met smart wacht tot m'n drone binnen komt.
YouTube: Dji mavic pro - Amazing 4K cinematic aerial Beast!!! Filmed in Qld a...
[ Voor 37% gewijzigd door speedhaste op 18-01-2017 22:25 ]
Eigenlijk alleen VR en Missions. Laatstgenoemde is handig om een vantevoren uitgestippelde route te laten afleggen (gaat dan ook door mocht je het signaal kwijtraken).Bassie90 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:48:
Welke functies gebruiken jullie met de Litchi app die DJI Go 4 niet heeft?
Iemand ervaring met deze app https://autoflightlogic.com/autopilot?
[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 19-01-2017 06:38 ]
Ik ben heel benieuwd. Megekko zegt dat ze zaterdag leveren, drone-expert blijft aardig stil..Greetoz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:05:
Geen idee of het waar is. Maar lijkt erop dat het wachten tot maart wordt voor nieuwe orders of lopende pre-orders. https://www.suasnews.com/2017/01/farewell-dji-phantom-4/
Meanwhile is DJI mijn order bij hun aan het processen, ondanks dat ik hem gedeeltelijk heb gecancelled daar..
Als ik dalijk met 3 fly-more pakketten zit.. Iemand interesse? xD
Edit: Lezen is moeilijk op de vroege ochtend: Ze zijn mijn refund aan het processen..
[ Voor 7% gewijzigd door K-4U op 19-01-2017 08:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=WM9TA4PE4g4 Afgelopen weekend een paar van dit soort foto's gemaakt en het werkt erg goed.iisworks schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:27:
Is er in de dji/Litchi app een eenvoudige manier om een panorama foto te maken vanuit de lucht? Dus automatisch 360 graden draaien + inclusief het stitchen?
Never fall in love with your own design!
Waarom kan dit niet met de DJI Go app en komt dit wellicht nog in de toekomst?hood schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:59:
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=WM9TA4PE4g4 Afgelopen weekend een paar van dit soort foto's gemaakt en het werkt erg goed.
Of is de Lichi app ook echt wel de moeite waard om sowieso te hebben, ook al maak ik alleen foto's met de drone?
De Lichi app doet dit automatisch. DJI go app moet je handmatig draaien en kan je makkelijk een stukje vergeten en dan is gelijk je 360 graden foto verkloot. Als je alleen foto's maakt dan zou ik lekker de DJI go app blijven gebruiken.GustavSan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Waarom kan dit niet met de DJI Go app en komt dit wellicht nog in de toekomst?
Of is de Lichi app ook echt wel de moeite waard om sowieso te hebben, ook al maak ik alleen foto's met de drone?
Never fall in love with your own design!
DJI heeft nu toch ook een app waarmee je vooraf uitgestippelde routes etc kan doen?jdevries189 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 06:36:
[...]
Eigenlijk alleen VR en Missions. Laatstgenoemde is handig om een vantevoren uitgestippelde route te laten afleggen (gaat dan ook door mocht je het signaal kwijtraken).
https://itunes.apple.com/app/dji-gs-pro/id1183717144?mt=8
DJI GS PRO
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Helaas is die momenteel nog beperkt tot iPads, zelf op een iPhone is hij niet te gebruiken afaik.Greetoz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:42:
[...]
DJI heeft nu toch ook een app waarmee je vooraf uitgestippelde routes etc kan doen?
https://itunes.apple.com/app/dji-gs-pro/id1183717144?mt=8
DJI GS PRO
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Hoe maak je het beste het volgende shot:
- Persoon/ding/persoon met ding (object) komt op camera af/gaat met camera mee, camera op oog hoogte. Object van voren gefilmd.
- Camera gaat omhoog en gaat over object heen. Object blijft in center (dus shot eindigt met boven aanzicht)
Je moet een hoop doen als je dit allemaal manueel doet (achteruit vliegen, omhoog en dan ook nog camera netjes pannen). Iemand tips?
Vanmorgen even uitgestapt tijdens rit naar kantoor en 5 minuten gevlogen. Mooie zon!
Note to self: Bij tracking van auto hoger vliegen, zonder bomen OF met 2nd shooter doen!
Gelukkig werkte de Obstacle Detection goed! ;-)
Hahaha dat was echt een close call indeed, zie je rennenBjornS1982 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:45:
YouTube: Frosted road - DJI Mavic Pro
Vanmorgen even uitgestapt tijdens rit naar kantoor en 5 minuten gevlogen. Mooie zon!
Note to self: Bij tracking van auto hoger vliegen, zonder bomen OF met 2nd shooter doen!

Verwijderd
BjornS1982 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:45:
Mooi! Dat is nu inderdaad zoiets wat ik ook elke ochtend denk: "Ohhh, had ik nu mn drone maar!"BjornS1982 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:45:
Heerlijk ook die paniekerige terugren, heel bekend gevoel: "OH SHIT WAAR IS DIE NU!?"
Mooi beeld! Wat voor instellingen heb je hiervoor gebruikt, weet je dat nog?BjornS1982 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:45:
Daar dus graag verder over beschikbaarheid en levertijden
Als je VR, panorama's of missions wilt zou ik zeggen Litchi. Voor de rest gewoon DJI Go (en al helemaal als je gebruik wilt maken van Care Refresh)GustavSan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:10:
Een vraagje. Ik had voor mijn Phantom nog de app DJI Go draaien op mijn android toestel. Is dit nu de beste/juiste software i.c.m. de Mavic Pro?
Handig! Maak anders nog 5 drone/mavic topics aan, dat maakt het lekker overzichtelijk. Een aantal ideeen van mijn kant: beschikbaarheid/levertijd, vragen over de drone zelf, vragen over de afstandbediening, vragen over camerainstellingen, topic waar je filmpjes kan delen, topic waar je over de mavic batterijduur kan praten, topic waar je de automatische vliegfuncties kan bespreken en een topic voor restvragen!PowerUp schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:15:
[mbr]Er wordt veel gevraagd naar beschikbaarheid en levertijden, of getipt als deze ergens aanwezig is. Dat is verder prima, maar daarmee sneeuwen de vragen over het gebruik van de drone zelf nogal onder. Daarom is dit topic gemaakt: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Daar dus graag verder over beschikbaarheid en levertijden :)[/mbr]
Commentaar mag je leveren in FV feedbacktopic En gelieve ook op een wat minder sarcastische toon.Blakapim schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Handig! Maak anders nog 5 drone/mavic topics aan, dat maakt het lekker overzichtelijk. Een aantal ideeen van mijn kant: beschikbaarheid/levertijd, vragen over de drone zelf, vragen over de afstandbediening, vragen over camerainstellingen, topic waar je filmpjes kan delen, topic waar je over de mavic batterijduur kan praten, topic waar je de automatische vliegfuncties kan bespreken en een topic voor restvragen!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Stopte netjes voor de boom, maar tijdens het terug rennen bestuurde ik de drone per ongeluk. Vandaar dat er alsnog takken geraakt werden (net erboven). Werd ook weer netjes gecorrigeerd door de Mavic.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:49:
Mooie beeldenen een geweldige live demo van de Obstacle Detection ! Maar je drone stopte en raakte net nog de takken en herstelde zich gelukkig ?
[...]
D-Cinelike met -1, -1, -1. In Premiere nog wat lichte grading gedaan en met FilmConvert film toegepast.almightyarjen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:22:
[...]
Mooi beeld! Wat voor instellingen heb je hiervoor gebruikt, weet je dat nog?
Maar ben nog zoekende naar de beste instellingen (naar smaak), dit kwam al beter in de buurt dan eerdere testjes
https://forum.dji.com/thread-81283-1-1.html
1. Download and install the "Disable Service" app at: Google Play: Disable Service
2. Start the app and select the DJI Go/DJI Go 4 app in the list of third party apps.
3. Remove the check mark next to "MapService".
The next time you start DJI Go/DJI Go 4, you will have Google Maps back!
[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 20-01-2017 11:04 ]
https://store.dji.com/pro...d-filters-set#/?_k=csbbpk
Zie post:
https://www.rcgroups.com/...=36684796&postcount=22079
Voor die EUR39 een mooie deal lijkt me.
heeft iemand hier een antwoord op deze vraag?robbyvw23 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:01:
Hoi
Thanks! Gr Robby
Nvidia valt onder Android en die worden bijgeladen door de controller tijdens het vliegen. Dus je controller zal eerder leeg zijn dan de tablet. Dat kun je ook niet echt beïnvloeden aangezien de accu vele malen kleiner is dan die van de tablet. Beste optie is om een accu bank op de micro USB poort van de controller aan te sluiten terwijl je de tablet op de onderste USB hebt aangesloten.robbyvw23 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:59:
[...]
heeft iemand hier een antwoord op deze vraag?
goeie tip! thanks!RHTizzy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:06:
[...]
Nvidia valt onder Android en die worden bijgeladen door de controller tijdens het vliegen. Dus je controller zal eerder leeg zijn dan de tablet. Dat kun je ook niet echt beïnvloeden aangezien de accu vele malen kleiner is dan die van de tablet. Beste optie is om een accu bank op de micro USB poort van de controller aan te sluiten terwijl je de tablet op de onderste USB hebt aangesloten.
toevallig ook een gebruiker van deze tablet?
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.