Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Ik ben zeker geen expert, maar ik mag hopen dat alles op "Auto" onder normale omstandigheden prima zou moeten werken. Genoeg voorbeelden daarvan op YT. Jello treedt voor zover ik begrepen pas op bij heel veel licht en is normaal volgens mij ook veel subtieler. In jouw fimpje leek het bovendien niet eens extreem licht, maar wel extreem veel jello-achtig effect. Het zag er m.i. absoluut niet uit als iets wat je kunt verwachten. Ik zou idd calibratie + reset doen en dan verder kijken. Je zou ook vanuit de hand een testfilmpje kunnen maken bij minder licht om te kijken of hetdan beter is.
Ik heb IMU gekalibreerd en reset uitgevoerd. Morgen even kijken of het nog steeds gebeurd. Vreemde is dat ik heb hem een paar keer thuis laten hoveren zonder jello effect. Kan dit ook door koude weersomstandigheden gebeuren? Dat heb ik ook een paar keer gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:46:
[...]Kan dit ook door koude weersomstandigheden gebeuren? Dat heb ik ook een paar keer gelezen.
Je gimbal hangt aan rubberen ringetjes.
Rubber word minder soepel als het koud is.
Vibraties worden direct door gegeven aan de gimbal.
Voilla: Jello

[ Voor 7% gewijzigd door JEV op 14-01-2017 18:02 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
hier weer een slecht (inhoudelijk) testfilmpje van gisteren waarin iets vreemds te zien is, namelijk dat de opname vertraagd woordt teruggesepeeld. In de metadata staat de framerate op 24 maar de opname was met 60fps. Kennelijk een issue met de registratie op de sd. Gelukkig heb ik anti-jello rubbers aan mijn gimbal hangen want van de kou is verder niets te merken :p Heb de vraag ook uitgezet op rcgroups, even horen wat dji er van zegt
YouTube: slowmo playback??

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
Vandaag mijn eerste echte vlucht gemaakt! eerst een paar keer in de woonkamer (ging prima in opti mode), daarna in de open lucht. verbazingwekkend hoe mooi de fotos zijn zeg! en natuurlijk hoe stabiel de mavic vliegt.

Al met al, onwijs blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:13:
hier weer een slecht (inhoudelijk) testfilmpje van gisteren waarin iets vreemds te zien is, namelijk dat de opname vertraagd woordt teruggesepeeld. In de metadata staat de framerate op 24 maar de opname was met 60fps. Kennelijk een issue met de registratie op de sd. Gelukkig heb ik anti-jello rubbers aan mijn gimbal hangen want van de kou is verder niets te merken :p Heb de vraag ook uitgezet op rcgroups, even horen wat dji er van zegt
YouTube: slowmo playback??
anti-jello rubbers?? Leg nader uit? Heb jij de rubbers waar je gimbal aan hangt vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:52:
[...]

anti-jello rubbers?? Leg nader uit? Heb jij de rubbers waar je gimbal aan hangt vervangen?
Sorry, dat was sarcastisch bedoeld

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Sorry, dat was sarcastisch bedoeld
Misschien sarcastisch |:( maar er zijn verschillende soorten rubbers.

Als je al langer in de rc wereld mee gaat weet je dat je bij de betere gimbals de rubbers kunt vervangen door zachtere of hardere. Op koude dagen neem je de zachte en op warme dagen de hardere.
Zoek maar op: Damping rubbers.
Komt waarschijnlijk ook wel als een aftermarket kit voor de Mavic uit,

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Voor de handigheid

*knip* een linkje is ook voldoende.. http://www.dji.com/support

[ Voor 53% gewijzigd door Ventieldopje op 14-01-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
JEV schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Misschien sarcastisch |:( maar er zijn verschillende soorten rubbers.

Als je al langer in de rc wereld mee gaat weet je dat je bij de betere gimbals de rubbers kunt vervangen door zachtere of hardere. Op koude dagen neem je de zachte en op warme dagen de hardere.
Zoek maar op: Damping rubbers.
Komt waarschijnlijk ook wel als een aftermarket kit voor de Mavic uit,
Hahaha bouw al quads sinds 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Heb er wel over nagedacht ihkv de veiligheid, vraag me af of het praktisch is omdat het een extra handeling is die je moet verrichten voordat je kunt vliegen.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Heeft er iemand overigens een suggestie voor een in de controller passende 7 of eventueel 8 inch tablet, het liefst met Android 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Mn vriendin wijsgemaakt dat de Mavic maar 300 euro koste. Ze geloofde het..todat ze hem zag rondvliegen: 'Dat ding kan nooit maar 300 euro gekost hebben!' Ik: 'Ok ok 500' :X

[ Voor 5% gewijzigd door jdevries189 op 14-01-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:01:
Heeft er iemand overigens een suggestie voor een in de controller passende 7 of eventueel 8 inch tablet, het liefst met Android 6?
Gebruik zelf een Nexus 7 2013 (kan zelfs met nougat), past perfect en draait go4 als een zonnetje, 8" is wrs te groot zonder radicale aanpassing van de controller

[ Voor 8% gewijzigd door RHTizzy op 14-01-2017 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PeatPeut, RHTizzy, willen jullie de volgende keer gewoon de "wijzigen" knop gebruiken in plaats van telkens het topic te bumpen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:43:
[...]

Hahaha bouw al quads sinds 2012
Een van mijn quads.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4OBwVJu6a8LN5sKhOtL9U2YpSi9cVETHH4Htg_sJ_rqtZy9VsD0Ndl3z3CcjM2FIEVqUifRMWZGEQ1BANPltRipEXhVK_fE0K7EvB7uDANKH7Fs_mlYW9MyEI6Fc0YclF12qN_sQ-12MKRTHqfxiDG1wJAYA2LsuHgMzjR5Y2toOjfroa86VsoPVXMlET7IoExrIf3oRzjZ0c65JNZv1mqZthYYZZ-xX8HQps01ZGxB5ujRkcQMRE6giBvFqV1qSqYO3zqCZ6QweYzVCHBKtkZBy9lpVETB-jTNA69JMIznq-NbANWWtH53YUNt8PhOBkPIu8SheTRDMgce8xfgfuvdws-8RXbdakzWzYqylHDPLD7LYeLca40cX_RVm5uzTow1QH4OrrRYoS0bGov_ave1m_Ca4o638vo0WxnfhdKoYufmVVvjanpfnjQ8VlZV0wzhpMsNwPQ3ci9pWHwoWy3HFHXQOlUHTxbFpNvDgwvl4DtZdQDlF7aQCYdqCI-nVO__shwfAQQMPT8A0AlyMWJFl2wwp09N55BhnX5om1PjxVR8_E7F6q77vX-pjh32g0fP7wz2p8cdeCwicOHO7PJvAm0SlO0ZWpJ8v134B2R5DcvDIcAM=w851-h638-no

[ Voor 255% gewijzigd door JEV op 14-01-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
Peutpeut schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:01:
Ze verkopen zo'n kunststof extender waar een tablet van die grootte in past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik begreep dat een Nexus 7 2013 net past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Hoe is de Samsung Galaxy S7 vs de Mavic Pro? En dan wel de Litchi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik las een tijdje terug wat over een sun hood voor over de gimbal/lens. Is dit inmiddels al beschikbaar? Heb geen tijd voor DIY, vandaar dat ik het liever ergens koop

Ik zag dit : https://www.fstop-labs.co...ra-lens-sun-hood-sunshade

Maar die is volgens mij nog niet te koop. Weet iemand of dit al ergens beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Iets voor de 1e pagina/wiki?
Hoe vraag je care refresh aan nadat de verplichte periode van 48u verstreken is, of bij een 2ehands
https://repair.dji.com/en/djiCare/CustomerUpLoad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:59:
Ik las een tijdje terug wat over een sun hood voor over de gimbal/lens. Is dit inmiddels al beschikbaar? Heb geen tijd voor DIY, vandaar dat ik het liever ergens koop

Maar die is volgens mij nog niet te koop. Weet iemand of dit al ergens beschikbaar is?
Zou er eentje voor je kunnen printen, niet zo mooi als gegoten maar wel functioneel, stuur maar een pm

EDIT
deze zou mss nog wel beter zijn
http://www.thingiverse.com/thing:2025937

[ Voor 6% gewijzigd door RHTizzy op 15-01-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RHTizzy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:09:
[...]

Zou er eentje voor je kunnen printen, niet zo mooi als gegoten maar wel functioneel, stuur maar een pm

EDIT
deze zou mss nog wel beter zijn
http://www.thingiverse.com/thing:2025937
Ja en nee. Ik heb namelijk een setje filters en die passen dan niet meer. Die sun hood zou puur voor erbij zijn om het licht nog meer te kunnen 'sturen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

Japie.G

Colour Classic

jdevries189 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:13:
Voor degenen die nog op zoek zijn. Er ligt een huge voorraad bij MediaMarkt Arena Boulevard. Succes!
Echt? Moet er een stuk voor rijden maar de medewerker daar zegt dat er niets is..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
net weer een accu getest en prachtige beelden geschoten op de hei van een hoogte van ca 200mtr. Erg koud weer maar ook nu gelukkig een half uur jello vrij opgenomen. Heb ook wat uitvoeriger kunnen testen zoals de precisie landing bij RTH maar ook wat met de gains en sensitivity settings gespeeld voor een vloeiender en rustiger vlieggedrag en opname. Met de yaw-endpoint op 50 en de roll en pitch op op 80% als ook de gains op 80% lijkt het super soepel. Met harde wind zou het op deze settings echter lastig terugvliegen zijn vermoed ik dus blij dat de sportmodus optie er is....

Wat een machtig ding is dit zeg. Denk dat ik alvast wat vakanties ga boeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

GustavSan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:59:

YouTube: DJI Mavic Pro DIY Lens Hood
Zelf maken. Heb ik ook gedaan. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Japie.G schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Echt? Moet er een stuk voor rijden maar de medewerker daar zegt dat er niets is..
Klopt. Ze zijn daar inmiddels op. Mogelijk heb je in Amsterdam-West meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:32:
net weer een accu getest en prachtige beelden geschoten op de hei van een hoogte van ca 200mtr. Erg koud weer maar ook nu gelukkig een half uur jello vrij opgenomen. Heb ook wat uitvoeriger kunnen testen zoals de precisie landing bij RTH maar ook wat met de gains en sensitivity settings gespeeld voor een vloeiender en rustiger vlieggedrag en opname. Met de yaw-endpoint op 50 en de roll en pitch op op 80% als ook de gains op 80% lijkt het super soepel. Met harde wind zou het op deze settings echter lastig terugvliegen zijn vermoed ik dus blij dat de sportmodus optie er is....

Wat een machtig ding is dit zeg. Denk dat ik alvast wat vakanties ga boeken :p
Half uur jello vrij gevlogen? Heb je normaal gesproken dus last van jello? Ik ga daar niet mee akkoord, dat kan je niet verwachten van een toestel van 1200 euro. Vandaag weer gevlogen nadat ik gisteren de imu en de gimbal heb gekalibreerd daarna ook nog de camera settings gereset. Ik blijf jello houden wel in mindere mate. Vandaag heb ik een test gedaan buiten zonder de gimbal beschermer en met de beschermer. Zonder beschermer jello effect en met beschermer heb ik nergens last van. Als ik in de woonkamer hover zonder de beschermer Heb ik geen jello effect. Buiten zonder beschermer dus wel. Zou het dan toch de koude weeromstandigheden kunnen zijn? Wel vreemd dat er mensen zijn die er geen last van hebben met het koude weer. Maar dan vraag ik me af of de bezitters van de mavic met het koude weer zonder de gimbal beschermer vliegen of met? Als de meeste met gimbal beschermer vliegen met dit weer dan verklaard dat een hoop. Want mijn toestel geeft ook geen jello effect met de gimbal beschermer. Wie kan dit voor mij testen. Met koud weer zonder gimbal beschermer vliegen en kijken of jello effect optreedt. Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Goedkope compacte tas voor Mavic, RC en extra accu:

Youtube:
YouTube: DJI Mavic: Inexpensive Case Option

Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com...-Camping/32731874439.html

Voor die EUR5,50 de gok misschien maar eens wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Half uur jello vrij gevlogen? Heb je normaal gesproken dus last van jello? Ik ga daar niet mee akkoord, dat kan je niet verwachten van een toestel van 1200 euro. Vandaag weer gevlogen nadat ik gisteren de imu en de gimbal heb gekalibreerd daarna ook nog de camera settings gereset. Ik blijf jello houden wel in mindere mate. Vandaag heb ik een test gedaan buiten zonder de gimbal beschermer en met de beschermer. Zonder beschermer jello effect en met beschermer heb ik nergens last van. Als ik in de woonkamer hover zonder de beschermer Heb ik geen jello effect. Buiten zonder beschermer dus wel. Zou het dan toch de koude weeromstandigheden kunnen zijn? Wel vreemd dat er mensen zijn die er geen last van hebben met het koude weer. Maar dan vraag ik me af of de bezitters van de mavic met het koude weer zonder de gimbal beschermer vliegen of met? Als de meeste met gimbal beschermer vliegen met dit weer dan verklaard dat een hoop. Want mijn toestel geeft ook geen jello effect met de gimbal beschermer. Wie kan dit voor mij testen. Met koud weer zonder gimbal beschermer vliegen en kijken of jello effect optreedt. Hoor het graag.
Nee, zoals al een paar keer gezegd en ook in de filmpjes te zien die ik heb getubed: nooit jello (behalve de eerste minuut van de allereerste vlucht omdat ik de gimbal lock was vergeten te verwijderen). Vliegen met de dome is sowieso niet handig voor je opnames, dat zie je terug als vervorming en weerkaatsingen van het licht.
Wat de jouwe heeft is een onbalans in de gimbal en dan is de kou wrs de catalyst. Dat hoort inderdaad niet.
Zoals ik ook al zei, je hebt er wrs een uit de bad batch aan het begin. Die serie heeft wel meer problemen gehad (dus ook met andere onderdelen zoals compas) dus wil ik je echt adviseren om het in te sturen. Valt onder de standaard fabrieks garantie en kost je wrs max een week en dan krijg je wrs ook eentje terug die helemaal top is uit de nieuwe series aangezien ze (DJI) het zelf ook weten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandgroper
  • Laatst online: 18-02-2024
jdevries189 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Klopt. Ze zijn daar inmiddels op. Mogelijk heb je in Amsterdam-West meer geluk.
Inmiddels niet meer, net zelf de laatste gekocht daar ..
Was eigenlijk voor een on-line order gereserveerd, maar gezien MM eigenlijk aangaf deze op voorraad moest zijn hebben ze persoon van de reservering opgebeld en deze heeft per direct geannuleerd, dus de laatste Mavic voor mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Nee, zoals al een paar keer gezegd en ook in de filmpjes te zien die ik heb getubed: nooit jello (behalve de eerste minuut van de allereerste vlucht omdat ik de gimbal lock was vergeten te verwijderen). Vliegen met de dome is sowieso niet handig voor je opnames, dat zie je terug als vervorming en weerkaatsingen van het licht.
Wat de jouwe heeft is een onbalans in de gimbal en dan is de kou wrs de catalyst. Dat hoort inderdaad niet.
Zoals ik ook al zei, je hebt er wrs een uit de bad batch aan het begin. Die serie heeft wel meer problemen gehad (dus ook met andere onderdelen zoals compas) dus wil ik je echt adviseren om het in te sturen. Valt onder de standaard fabrieks garantie en kost je wrs max een week en dan krijg je wrs ook eentje terug die helemaal top is uit de nieuwe series aangezien ze (DJI) het zelf ook weten inmiddels.
Bedankt voor je reactie. Als ik hem instuur krijg ik dan een nieuw toestel of een refurbished? En hoe zit dat met mijn care refresh die ik heb gekoppeld aan mijn huidige serienummer van mijn toestel? Hopende geen refurbished toestel te krijgen maar gewoon een nieuwe. Maar hoe weet je als je een toestel toegestuurd krijgt of het refurbished is ja of nee? Wordt mijn toestel dan helemaal naar dji in china gestuurd? Of de dji repair center in nederland?

Je geeft aan er waren wel meer problemen met de eerste batch zoals compass problemen en ook jello. Ik kan daar zelf niets over vinden op het op het internet. Heb jij een link met de problemen van de oude serie mavics.

[ Voor 7% gewijzigd door dominick11 op 15-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Als ik hem instuur krijg ik dan een nieuw toestel of een refurbished? En hoe zit dat met mijn care refresh die ik heb gekoppeld aan mijn huidige serienummer van mijn toestel? Hopende geen refurbished toestel te krijgen maar gewoon een nieuwe. Maar hoe weet je als je een toestel toegestuurd krijgt of het refurbished is ja of nee? Wordt mijn toestel dan helemaal naar dji in china gestuurd? Of de dji repair center in nederland?
de huidige kennis (op de verschillende fora) zegt dat DJI geen refurbished quads verkoopt of levert zonder dat te vermelden. Reparaties worden sowieso geen refurbished is de stelling (op dit moment).

Je krijgt dus of een nieuwe of de jouwe gerepareerd (Barendrecht is de service center meen ik) en dus niet uit china want dan zou je de week turn-around nooit halen. Mocht het een nieuwe worden dan regelt DJI zelf de overzetting naar je nieuwe serienummer.

Dit zijn logische vragen en helaas zijn de antwoorden geen wetenschap, maar zoals ik het weergeef is de situatie zoals die op rcgroups wordt voorgespiegeld waar meerdere DJI medewerkers actief meedraaien. Dat is dus niet een nederlands forum maar op zich zou de kennis en de inhoud niet anders moeten zijn voor ons.

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Als ik je posts lees en wat er aan de hand is, is het volgens mij geen jello. Maar toch echt dat de ophanging van je gimbal niet zit zoals die hoort te zitten. Er zijn meer gebruikers die hier last van hebben gehad met als resultaat beelden zoals jij ervaar. Dit zou tevens kunnen verklaren dat wanneer je de dome cover er op hebt zitten, je hier minder/geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
speedhaste schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Als ik je posts lees en wat er aan de hand is, is het volgens mij geen jello. Maar toch echt dat de ophanging van je gimbal niet zit zoals die hoort te zitten. Er zijn meer gebruikers die hier last van hebben gehad met als resultaat beelden zoals jij ervaar. Dit zou tevens kunnen verklaren dat wanneer je de dome cover er op hebt zitten, je hier minder/geen last van hebt.
Maar de ophanging zit naar mijn idee goed. Wat moet ik nog checken? ophanging zit aan 4 rubber bandjes met 2 poten voor die zitten gewoon in de behuizing en eentje achter die zit in een haakje. Bedoel je als de pootjes eruit komen. Dan heb je idd last van behoorlijke jello effecten heb ik ook gezien. Maar die pootjes komen er bij mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Hier de testvlucht van vandaag die goed is gegaan met de nieuwe settings
YouTube: testvluchten Bussums hei DJI 0002

Het andere filmpje (en ook die van gisteren) had ik op 96fps opgenomen en men zegt inmiddels dat dat een afwijkende framerate is die de meeste software niet goed zal herkennen en ook vreemd zal afspelen, in dit geval dus vertraagd
YouTube: testvluchten Bussums hei DJI 0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Maar de ophanging zit naar mijn idee goed. Wat moet ik nog checken? ophanging zit aan 4 rubber bandjes met 2 poten voor die zitten gewoon in de behuizing en eentje achter die zit in een haakje. Bedoel je als de pootjes eruit komen. Dan heb je idd last van behoorlijke jello effecten heb ik ook gezien. Maar die pootjes komen er bij mij niet uit.
Kijk eens op dit Forum: http://mavicpilots.com/th...you-all-need-to-read.765/
Misschien dat je er hier mee uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
speedhaste schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:24:
[...]

dan zou het altijd zichtbaar zijn, niet alleen buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Sandgroper schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Inmiddels niet meer, net zelf de laatste gekocht daar ..
Was eigenlijk voor een on-line order gereserveerd, maar gezien MM eigenlijk aangaf deze op voorraad moest zijn hebben ze persoon van de reservering opgebeld en deze heeft per direct geannuleerd, dus de laatste Mavic voor mij ..
Lol! Dat is waarschijnlijk mijn bestelling geweest. Had daar namelijk ook een reservering lopen maar nooit afhaalbericht gekregen. Echter vandaag kreeg ik ineens spontaan een email dat mijn annulering verwerkt is. WTF? Ben ook uberhaupt niet gebeld. Slechte zaak. Maargoed ik ben inmiddels voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 15-01-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
Hoi,
vandaag een wat langere vlucht gemaakt, alleen maar lof :)
YouTube: YouTube

maar een praktische vraag, ik heb een Iphone 6 van een jaar oud. wordt intensief gebruikt en dagelijks opgeladen.

Nu heb ik een DJI batterij gevlogen en mijn telefoon is gedaald van 70% naar 4%. ligt dit aan een slechte batterij of aan iets anders?

gr. Robby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
robbyvw23 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:54:
Hoi,

maar een praktische vraag, ik heb een Iphone 6 van een jaar oud. wordt intensief gebruikt en dagelijks opgeladen.

Nu heb ik een DJI batterij gevlogen en mijn telefoon is gedaald van 70% naar 4%. ligt dit aan een slechte batterij of aan iets anders?

gr. Robby
Filmpje is 'unavailable'

Veel opspraak over accu gebruik van de aangesloten devices, Android wordt bijgeladen door de controller, iDevs niet. Nadeel van het eerste is dat als de controller leeg is, je überhaupt niet kan vliegen. Maar er zijn evenveel appelaars die klagen dat hun device snel leegloopt en dat de Go app voor Apple te power-hungry is. Schijnt dat de iDevs daarmee echter wel betere performance leveren dan de Droids. Tis dus gewoon een kwestie van smaak denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
dominick11 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Ik vlieg sinds begin af aan jello-vrij, drie haakjes zitten overigens gewoon 'los'. Ik heb er een video van gezien van DJI zelf, hoe het zou moeten zitten, kan deze niet meer vinden helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Gebruik zelf een Nexus 7 2013 (kan zelfs met nougat), past perfect en draait go4 als een zonnetje, 8" is wrs te groot zonder radicale aanpassing van de controller
Klinkt goed, ik zie dat ze in de V&A sectie aardig 2e hands te verkrijgen zijn. Iets om over na te denken. Al weet ik niet of de 1,5 inch scherm extra (tov van mijn OnePlus One) daadwerkelijk meerwaarde biedt.

Any thoughts?
GustavSan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 07:45:
[...]

Ze verkopen zo'n kunststof extender waar een tablet van die grootte in past...
Klopt, maar dan schiet het voor mij zijn doel voorbij om het geheel compact te houden.
iisworks schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:40:
Goedkope compacte tas voor Mavic, RC en extra accu:

Youtube:
YouTube: DJI Mavic: Inexpensive Case Option

Aliexpress:
https://nl.aliexpress.com...-Camping/32731874439.html

Voor die EUR5,50 de gok misschien maar eens wagen. :)
Dat dacht ik ook, zojuist een zwarte besteld :)

knip

[ Voor 42% gewijzigd door PowerUp op 17-01-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 19:46
Vraagje: Ik heb nu 2 keer serieus met mijn mavic gevlogen en ben er 2x tegenaangelopen dat hij bij een intelligent flight mode onverwacht gedrach vertoont.

Gisteren: Ik heb de Mavic op Active Track gezet en je ziet hem bij 3:55 de track verliezen. Niet erg op zich, maar daarna bleef de mavic op constante snelheid langzaam achteruit vliegen. Het duurde even voor ik de afstandbediening vast had en het schelde maar 10 meter of hij was een bos ingevlogen.

YouTube: mavic2

Zaterdag': Ik had de mavic gekoppeld aan de GPS van mijn telefoon. Op een gegeven moment verliest hij verbinding en gaat hij driften:

https://vimeo.com/199463355

Als ik bj die vlucht in mijn telefoon terugkijk krijg ik ook een sattelietwaarschuwing terwijl hij 19 sattelieten laat zien.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dit topic gaat even dicht. Dan kunnen sommigen van jullie even afkoelen en kunnen wij orde op zaken gaan stellen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:05
Als iedereen weer een beetje vriendelijker tegen elkaar kan zijn kunnen we weer verder. Er wordt gewerkt aan een algemeen topic over (camera)drones in Algemene Zaken. Hier graag alleen vragen en discussie over de DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Iemand nog een afhaalbon van mediamarkt nodig voor de Mavic Pro 1199 euro versie mediamarkt eindhoven ekkersrijt? PM me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 14:22
T.E schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:13:
Iemand nog een afhaalbon van mediamarkt nodig voor de Mavic Pro 1199 euro versie mediamarkt eindhoven ekkersrijt? PM me
Aah, dit klinkt zo aanlokkelijk, maar ik wacht nu op een fly-more pakket..
plus ik heb al een bestelling openstaan bij drone-expert EN bij dji zelf.. Kijken wie het eerste is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

Kan iemand vertellen als je bij DJI zelf besteld hoeveel je betaald bent aan BTW en andere zaken?? (Voor de Fly more Mavic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Zojuist gezien dat Megekko het zaterdag kan leveren. Heb daar nu _ook_ een bestelling uit staan.. Ik ben benieuwd wie als eerste kan leveren. DJI, Megekko of Drone-expert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
JEV schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:58:
Kan iemand vertellen als je bij DJI zelf besteld hoeveel je betaald bent aan BTW en andere zaken?? (Voor de Fly more Mavic)
Ik heb gewoon besteld, geen extra BTW ofzo betaald. Verzendkosten zijn gratis vanaf 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb gewoon besteld, geen extra BTW ofzo betaald. Verzendkosten zijn gratis vanaf 100 euro.
Maar heb je hem al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 13:29
robbyvw23 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:54:
Hoi,

gr. Robby
Ik had hier inderdaad ook last van op mijn iPhone. Probeer eens je telefoon in vliegtuig modus te zetten. scheelde bij mij hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Afgelopen weekend binnen gekregen (donderdag besteld bij Bol.com). Blown away!
Had al hoge verwachtingen, maar dit had ik niet verwacht. Zo blij als een klein kind *O*

Door het slechte weer en druk weekend maar een paar kleine test vluchtjes kunnen maken, maar het is geweldig om te merken dat je als totale leek de basics snel onder de knie hebt en mooie beelden kunt maken.

Gisteravond met de instellingen gespeeld, vanmiddag wat eerder stoppen met werken en eens goed uittesten. 8)

Welke settings hanteren jullie voor color grading? Ik zag dat de Art mode niet meer te selecteren is. Nu lees ik een aantal keuzes: D-Log, D-Cinelike of de Lichi app gebruiken.
Grading doe ik in Premiere Pro (+ Film Convert plugin (https://www.filmconvert.com))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
michje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Ik had hier inderdaad ook last van op mijn iPhone. Probeer eens je telefoon in vliegtuig modus te zetten. scheelde bij mij hele hoop.
Bedankt voor de tip, had hier ook al last van.
Ik had eerder gedacht dat de telefoon opgeladen zou worden door de controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-08 19:49
Hier ook wat gevlogen. Op internet veel meldingen van gimball-shake/jello bij koud weer. Gelukkig geen last van. Wel valt me op dat als je de Drone niet op temperatuur laat komen (lees: afkoelen bij dit koude weer), er wel wat condens op de lens ontstaat als je vlot naar bijvoorbeeld 100m stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
JEV schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Maar heb je hem al in huis.
nee :'(

Maar alles is wel afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandgroper
  • Laatst online: 18-02-2024
Heeft er iemand een idee welke winkel accu's voor de Mavic vooradig heeft?

Ik ben tevens van plan om een filterset voor de Mavic aan te schaffen, ik las echter ergens dat je deze er pas op kunt draaien nadat de Mavic aan staat. Weet iemand of dit voor alle meken filters geldt en welke merk zouden jullie aanbevelen (Polarpro)?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Sandgroper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:18:

Ik ben tevens van plan om een filterset voor de Mavic aan te schaffen, ik las echter ergens dat je deze er pas op kunt draaien nadat de Mavic aan staat. Weet iemand of dit voor alle meken filters geldt en welke merk zouden jullie aanbevelen (Polarpro)?

Thanks!
Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U

Thanks!
Wat betreft het erop draaien nadat de Mavic aan staat:
Je gimbal wordt gecalibreerd op het beeld wat hij binnen krijgt. Als dit dus obstructed is, dan werkt je gimbal niet goed.

Daarbij is deze filter te dik voor de gimbal om zijn calibratie 'dansje' te doen. Waarschijnlijk breek je dus óf je gimbalmotor óf je lens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
BjornS1982 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33:
Afgelopen weekend binnen gekregen (donderdag besteld bij Bol.com). Blown away!
Had al hoge verwachtingen, maar dit had ik niet verwacht. Zo blij als een klein kind *O*

Door het slechte weer en druk weekend maar een paar kleine test vluchtjes kunnen maken, maar het is geweldig om te merken dat je als totale leek de basics snel onder de knie hebt en mooie beelden kunt maken.

Gisteravond met de instellingen gespeeld, vanmiddag wat eerder stoppen met werken en eens goed uittesten. 8)

Welke settings hanteren jullie voor color grading? Ik zag dat de Art mode niet meer te selecteren is. Nu lees ik een aantal keuzes: D-Log, D-Cinelike of de Lichi app gebruiken.
Grading doe ik in Premiere Pro (+ Film Convert plugin (https://www.filmconvert.com))
Ik gebruik D-Cinelike met een resultaat naar behoren. Toning doe ik in Vegas Pro van Sony.
RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Kun je eens een foto posten zodat ik een indruk krijg hoe dat eruit ziet in de samenstelling RC + Nexus 7?

[ Voor 17% gewijzigd door Peutpeut op 17-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Je gimbal wordt gecalibreerd op het beeld wat hij binnen krijgt. Als dit dus obstructed is, dan werkt je gimbal niet goed.

Daarbij is deze filter te dik voor de gimbal om zijn calibratie 'dansje' te doen. Waarschijnlijk breek je dus óf je gimbalmotor óf je lens..
Dji heeft filters in de winkel staan voor de Mavic. Ik neem aan dat je die er gewoon van te voren kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Een vraag. Ik twijffel nog steeds om de DJI Care reresh alsnog te activeren.

Nu vlieg ik met de Litchi app... maar als je daarmee een crash maakt is de Care refresh dan wel geldig? Ik neem aan dat ze dat kunnen uitlezen als je hem opstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
T.E schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:04:

Nu vlieg ik met de Litchi app... maar als je daarmee een crash maakt is de Care refresh dan wel geldig? Ik neem aan dat ze dat kunnen uitlezen als je hem opstuurd?
Wat ik op het forum van DJI heb gelezen is dat "Third party apps" je Care refresh niet geldig is. Maar moet je even goed de voorwaarden doorlezen.

Edit: "Alsnog te activeren"? Hoelang geleden heb je je drone gekregen? Want na 48 uur kan het niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door K-4U op 17-01-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
T.E schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:04:

Is dat niet in de voorwaarden opgenomen? Als daar geen duidelijkheid over bestaat kun je de vraag eens bij DJI zelf neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Wat ik op het forum van DJI heb gelezen is dat "Third party apps" je Care refresh niet geldig is. Maar moet je even goed de voorwaarden doorlezen.

Edit: "Alsnog te activeren"? Hoelang geleden heb je je drone gekregen? Want na 48 uur kan het niet meer.
Wel mogelijk doormiddel van een filmpje te maken en naar dji te sturen.

https://store.dji.com/pro...&from=dap_product&pm=link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Thanks!
Ik heb de nieuwe Cinema series van Polarpro (vivid collection) hier liggen en die kan er al vooraf gewoon op...kalibreren gaat gewoon goed.....ik bedoel; volgens polarpro zijn deze lensjes speciaal ontwikkeld zodat je ze er gewoon standaard op kunt laten (waar het mij om ging, want ik wilde een stukje bescherming voor de lens en tevens een polarisatiefilter...)

Een vraag. Ik heb even een vlucht gedaan en daarvoor wat upgrades gedaan. Nu staat er echter dat de ik de firmware moet upgrade, met een verwijzing naar de Academy rubriek voor meer informatie...say what? Snap er niks van zoals mijn 2 jarige dochter net heeft leren zeggen :)

[ Voor 19% gewijzigd door GustavSan op 17-01-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
GustavSan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:21:
[...]

[...]
[...]
Een vraag. Ik heb even een vlucht gedaan en daarvoor wat upgrades gedaan. Nu staat er echter dat de ik de firmware moet upgrade, met een verwijzing naar de Academy rubriek voor meer informatie...say what? Snap er niks van zoals mijn 2 jarige dochter net heeft leren zeggen :)
Heb je er een nieuwe accu in gedaan? Je accu heeft ook firmware upgrades nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik ben op zoek naar wat meer MicroSD kaartjes voor de Mavic. Nou staat in hun info dat "class 10 or UHS-1 rating required" is. Maar als ik de speed class standards lees lijkt het erop dat ik voor 4K UHD toch echt wat sneller moet zitten? Goed de Mavic doet 4K @30fps max, dus dat zou waarschijnlijk UHS mode 3 (U3) moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Heb je er een nieuwe accu in gedaan? Je accu heeft ook firmware upgrades nodig namelijk.
Eerste vlucht ooit....heb 1 batterij...ik zei ten onrechte firmware updates...maar er staat 'Upgrades needed'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
DRvDijk schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:02:
Ik ben op zoek naar wat meer MicroSD kaartjes voor de Mavic. Nou staat in hun info dat "class 10 or UHS-1 rating required" is. Maar als ik de speed class standards lees lijkt het erop dat ik voor 4K UHD toch echt wat sneller moet zitten? Goed de Mavic doet 4K @30fps max, dus dat zou waarschijnlijk UHS mode 3 (U3) moeten zijn toch?
heb deze besteld
http://www.ebay.com/itm/272502795325

goed testen voordat je feedback geeft want het zou niet de eerste keer zijn dat ze mismarked zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:21:
Ik heb de nieuwe Cinema series van Polarpro (vivid collection) hier liggen en die kan er al vooraf gewoon op...kalibreren gaat gewoon goed.....ik bedoel; volgens polarpro zijn deze lensjes speciaal ontwikkeld zodat je ze er gewoon standaard op kunt laten (waar het mij om ging, want ik wilde een stukje bescherming voor de lens en tevens een polarisatiefilter...)
De polar pro's konden bij de eerste batches niet mee-gecalibreerd worden. De Taco's sowieso wel. Het schijnt dat PP inmiddels een tweede lichting heeft waarvan mij nog niet bekend is of ze nu wel goed passen.

Overigens is er geen man overboord als de gimbal belemmerd word, er zit lock protection op en schakelt zichzelf gewoon uit. Zie ook mijn eerste filmpje hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:36:
[...]

heb deze besteld
http://www.ebay.com/itm/272502795325

goed testen voordat je feedback geeft want het zou niet de eerste keer zijn dat ze mismarked zijn
Hmm. Is altijd een hoop over te doen he....dat weet je hopelijk wel? Sandisk op ebay is errug vaak niet zo heel 'origineel en authentiek'....kun je nagaan via de serienummers als het goed is. Ik zou even zoeken op internet. Kan zijn dat deze knakker uit Singapore wel gewoon een honest seller is...maar vaak is het inferieure bagger (of zeg je dat zelf al met de strekking 'mismarked'...?)...

[ Voor 4% gewijzigd door GustavSan op 17-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:39:
[...]

De polar pro's konden bij de eerste batches niet mee-gecalibreerd worden. De Taco's sowieso wel. Het schijnt dat PP inmiddels een tweede lichting heeft waarvan mij nog niet bekend is of ze nu wel goed passen.

Overigens is er geen man overboord als de gimbal belemmerd word, er zit lock protection op en schakelt zichzelf gewoon uit. Zie ook mijn eerste filmpje hierboven
Ja, de gewone serie had dit probleem, maar die vivid serie niet. Is pas sinds 5 januari te koop/uitgeleverd, en idd speciaal zodat het mee-gecalibreerd kon worden....heb het ook net gedaan trouwens...gaat prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
michje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:18:
[...]

helaas klaagt de controller dat je device dan geen GPS heeft, niet alle 'smart-functies' kunnen dan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Hmm. Is altijd een hoop over te doen he....dat weet je hopelijk wel? Sandisk op ebay is errug vaak niet zo heel 'origineel en authentiek'....kun je nagaan via de serienummers als het goed is. Ik zou even zoeken op internet. Kan zijn dat deze knakker uit Singapore wel gewoon een honest seller is...maar vaak is het inferieure bagger (of zeg je dat zelf al met de strekking 'mismarked'...?)...
klopt, beetje OT maar relevant voor de mensen die een ander microSd oor hun mavic willen. Zoals ik zei, goed testen eerst voordat je op ebay feedback geeft. Als ze niet goed zijn dan open je een case voor 'niet geleverd' en krijg je je geld meteen terug, kost je helaas een paar weken voor niets... Ik zoek altijd verkopers uit met de hoogste scores, nog steeds geen garantie want ze weten het zelf ook niet altijd maar dat risico neem ik dan voor lief aangezien het een fractie van de nl prijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Kun je eens een foto posten zodat ik een indruk krijg hoe dat eruit ziet in de samenstelling RC + Nexus 7?
kom ik binnenkort wel even mee, niets spannends...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:47:
[...]

kom ik binnenkort wel even mee, niets spannends...
Ook wel benieuwd eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Ook wel benieuwd eigenlijk ;)
http://i63.tinypic.com/1zgrqh.jpg
http://i68.tinypic.com/2a8rouw.jpg
http://i65.tinypic.com/343olsx.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 17-01-2017 16:21 . Reden: Plaatjes graag verkleinen naar maximaal 800pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Gisteren maar weer eens contact gehad met CentralPoint, levering eind januari.. Uhuh... Het is dat ze 180 euro goedkoper zijn maar anders had ik de bestelling allang geannuleerd. Er schijnen een paar honderd pre-orders gedaan te zijn.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Ah nice. Goed te zien dat dat past.
Heb me bij wish.com iets besteld dat precies daarboven in past, zodat je er een keycord aan kan hangen, maar bij jouw oplossing heb je natuurlijk niets voor het scherm zitten.. Toch eens beter onderzoek naar doen.

Goed om te zien dat het tablet fysiek past! Nu nog hopen dat mijn oude nexus 7 de dji go app kan draaien..
Greetoz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:47:
Gisteren maar weer eens contact gehad met CentralPoint, levering eind januari.. Uhuh... Het is dat ze 180 euro goedkoper zijn maar anders had ik de bestelling allang geannuleerd. Er schijnen een paar honderd pre-orders gedaan te zijn.
Zo te zien is elke reseller in nederland nu aan het zeggen dat ze eind januari kunnen leveren.. Mijn baas heeft afgelopen week bij dezelfde winkel besteld en heeft hetzelfde te horen gekregen.. Als ik het zo hoor komt er volgende week een shipment van 5000 stuks binnen...

[ Voor 31% gewijzigd door K-4U op 17-01-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Ah nice. Goed te zien dat dat past.
Heb me bij wish.com iets besteld dat precies daarboven in past, zodat je er een keycord aan kan hangen, maar bij jouw oplossing heb je natuurlijk niets voor het scherm zitten.. Toch eens beter onderzoek naar doen.

Goed om te zien dat het tablet fysiek past! Nu nog hopen dat mijn oude nexus 7 de dji go app kan draaien..
2012 is te zwak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Well dat is jammer :') Dan maar mijn telefoon gebruiken en streamen naar een 12v tv met een raspi met rtmp server erop die in mn auto hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:52:

Zo te zien is elke reseller in nederland nu aan het zeggen dat ze eind januari kunnen leveren.. Mijn baas heeft afgelopen week bij dezelfde winkel besteld en heeft hetzelfde te horen gekregen.. Als ik het zo hoor komt er volgende week een shipment van 5000 stuks binnen...
Helaas zouden ze op 16 december ook honderden binnen krijgen. Ik verwacht dat ze eind januari ook niet kunnen leveren om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Greetoz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Helaas zouden ze op 16 december ook honderden binnen krijgen. Ik verwacht dat ze eind januari ook niet kunnen leveren om eerlijk te zijn.
Betwijfel het ook.. Megekko claimt eind deze week te kunnen leveren als je nu besteld.. Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Well dat is jammer :') Dan maar mijn telefoon gebruiken en streamen naar een 12v tv met een raspi met rtmp server erop die in mn auto hangen!
haha ook een oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Enige nadeel is de 7 seconden delay.. Iemand nog een betere rtmp server anders dan nginx?
Gebruik een raspi3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Betwijfel het ook.. Megekko claimt eind deze week te kunnen leveren als je nu besteld.. Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is. Iemand ervaring?
Megekko schijnt wel mondjesmaat te leveren. CP heeft op 13 dec 9 stuks geleverd (alleen ik had met creditcard betaald en die betaling was te traag om er een aan mij te leveren :( ).

Ik heb echter nog besteld bij CP toen de prijs 1317€ was, nu is de prijs 1450, dan zou ik mooi ook ergens anders gaan bestellen. Trouwens als je via winkelenensparen besteld bij megekko krijg je 10% cashback op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Enige nadeel is de 7 seconden delay.. Iemand nog een betere rtmp server anders dan nginx?
Gebruik een raspi3
Of je gebruikt een wifi dongle op een vr bril, zie de oplossingen van Ender en Kilrah op Mavicpilots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Greetoz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Trouwens als je via winkelenensparen besteld bij megekko krijg je 10% cashback op alles.
Ah.. Dat had ik een paar uur eerder moeten weten.
RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Of je gebruikt een wifi dongle op een vr bril, zie de oplossingen van Ender en Kilrah op Mavicpilots
Linkje?

[ Voor 31% gewijzigd door K-4U op 17-01-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:48:
[...]

nee :'(

Maar alles is wel afgeschreven.
Ouch succes dan.
Vertel even hoeveel je betaald hebt als je hem ontvangen hebt.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:44
Cameratools heeft ze regelmatig op voorraad dus daar maar besteld. Preorder bij KE ga ik annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:15:
[...]

Ah.. Dat had ik een paar uur eerder moeten weten.

[...]

Linkje?
pfff, sowieso de moeite waard om daar eens rond te neuzen
Hier de oplossing van Kilrah
http://mavicpilots.com/th...ution-with-hdmi-out.1843/

Ander oplossing is Litchi icm google cardboard oid dacht ik, die kan het beeld splitsen op je mob, zit je alleen met de usb kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heb je toevallig een link voor het haakse micro-usb kabeltje wat je gebruikt? Past perfect zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
RHTizzy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:
[...]

pfff, sowieso de moeite waard om daar eens rond te neuzen
Hier de oplossing van Kilrah
http://mavicpilots.com/th...ution-with-hdmi-out.1843/

Ander oplossing is Litchi icm google cardboard oid dacht ik, die kan het beeld splitsen op je mob, zit je alleen met de usb kabel..
Hmm, ziet er interessant uit. Enige waar het mij om was te doen was om het beeld makkelijker aan anderen te laten zien.

Daarbij is FPV vliegen in nederland eigenlijk verboden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben ook wel in de markt voor deze drone, maar ik loop nog tegen 1 dingetje aan. Ik ben inmiddels wel op de hoogte van de regelgeving omtrent drones, dus zal niet in de stad gaan vliegen maar enkel in open gebieden of in ieder geval gebieden waar weinig mensen of bebouwing is.

Echter, je kan volgens mij nooit 100% alle risico's uitsluiten. Stel dat ik in een open vlakte aan het vliegen ben en een vogel besluit mijn drone aan te vallen waardoor schade ontstaat, dan heb ik gewoon pech gehad right? Of een geval waarin de drone het signaal verliest en een eigen leven gaat leiden, ook dan heb ik zeker pech gehad?

Vind dat toch wel ''eng''. Dan betaal je 1500 euro voor iets maar de kans dat er iets gebeurt waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt blijft altijd bestaan :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Hmm, ziet er interessant uit. Enige waar het mij om was te doen was om het beeld makkelijker aan anderen te laten zien.

Daarbij is FPV vliegen in nederland eigenlijk verboden, toch?
Nee, de wet stelt dat er in het openbaar iemand moet zijn die zicht heeft op het ding, spottervriendje mag dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Planespotter schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:35:
Ik ben ook wel in de markt voor deze drone, maar ik loop nog tegen 1 dingetje aan. Ik ben inmiddels wel op de hoogte van de regelgeving omtrent drones, dus zal niet in de stad gaan vliegen maar enkel in open gebieden of in ieder geval gebieden waar weinig mensen of bebouwing is.

Echter, je kan volgens mij nooit 100% alle risico's uitsluiten. Stel dat ik in een open vlakte aan het vliegen ben en een vogel besluit mijn drone aan te vallen waardoor schade ontstaat, dan heb ik gewoon pech gehad right? Of een geval waarin de drone het signaal verliest en een eigen leven gaat leiden, ook dan heb ik zeker pech gehad?

Vind dat toch wel ''eng''. Dan betaal je 1500 euro voor iets maar de kans dat er iets gebeurt waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt blijft altijd bestaan :o
En precies daarom is de DJI Care Refresh.

Zorg sowieso dat je een WA verzekering hebt.. Mocht hij nu NET uit de lucht op de chiauauaauaua(?) van een toevallige passant vallen, is het beestje tenminste gedekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Zorg sowieso dat je een WA verzekering hebt.. Mocht hij nu NET uit de lucht op de chiauauaauaua(?) van een toevallige passant vallen, is het beestje tenminste gedekt
_O- letterlijk en figuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

K-4U schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Hahahaha, zag het even voor me _O- Maar duidelijk ja, wel verstandig om dat erbij aan te schaffen dan inderdaad.

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.