Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Hier even wat footage van mijn test vlucht gisteren met windkracht 7 (zgn). Interessant in deze is dat ik het eerste minuut heb opgenomen met de gimbal lock geplaatst waardoor je goed het verschil kan zien met wat een gewone drone zou opnemen. Ookfrappant is dat goed te zien is dat de Mavic zowat geen last heeft van de harde wind (stoten). Verder niet te hard lachen om de inhoud aub ;p
YouTube: Mavic tesflight in 7bft winds

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

RHTizzy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:10:
Hier even wat footage van mijn test vlucht gisteren met windkracht 7 (zgn). Interessant in deze is dat ik het eerste minuut heb opgenomen met de gimbal lock geplaatst waardoor je goed het verschil kan zien met wat een gewone drone zou opnemen. Ookfrappant is dat goed te zien is dat de Mavic zowat geen last heeft van de harde wind (stoten). Verder niet te hard lachen om de inhoud aub ;p
YouTube: Mavic tesflight in 7bft winds
Vergeet je APK niet, die verloopt over 4 dagen.. :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandgroper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Sta op het punt een Mavic te bestellen maar rond één punt kan ik geen duidelijkheid vinden ..

Ik wil de Mavic voornamelijk in het Buitenland gebruiken en op remote plekken (waar hoogstwaarschijnlijk geen internet/wifi is). In hoeverre geeft dit problemen met de bediening via je smartphone? Maw is een internet/wifi op je telefoon noodzakkelijk om de Mavic te kunnen besturen en mis je wellicht bepaalde functies?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 14:22
Sandgroper schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:29:
Sta op het punt een Mavic te bestellen maar rond één punt kan ik geen duidelijkheid vinden ..

Ik wil de Mavic voornamelijk in het Buitenland gebruiken en op remote plekken (waar hoogstwaarschijnlijk geen internet/wifi is). In hoeverre geeft dit problemen met de bediening via je smartphone? Maw is een internet/wifi op je telefoon noodzakkelijk om de Mavic te kunnen besturen en mis je wellicht bepaalde functies?

Je hebt geen internet nodig voor de meeste functionaliteiten. De drone kan dus perfect vliegen zonder internet (er zijn veel mensen die een tablet gebruiken ipv een mobiel, en die hebben vaak geen internet)

Wat wel problemen kan opleveren is de geofencing. Die zal niet altijd de meest up-to-date informatie weergeven. Maar die zullen niet van de een op de andere dag veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Sandgroper schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:29:

Zonder internet heb je in de DJI Go app geen kaart, maar slechts een rond kompas. Maar ook dat werkt gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
DRvDijk schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Zonder internet heb je in de DJI Go app geen kaart, maar slechts een rond kompas. Maar ook dat werkt gewoon prima :)
Is dat niet gewoon te downloaden? Volgens mij kan je een aantal maps van te voren downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Zer0 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:23:
[...]

whahaha

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
[...]

Vind dit wel een mooi bericht. Men denkt vaak niet na over wat er precies op het internet staat, of wat je online gooit. In principe zou je met alleen een kenteken kunnen uitvogelen waar je woont..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
[...]

Hahaha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Is dat niet gewoon te downloaden? Volgens mij kan je een aantal maps van te voren downloaden.
klopt, als je van tevoren eens in de go app rondstruint op de google maps kaart waar je wil vliegen dan wordt dat automatisch gecached op je device. Kan me even niet meer voor de geest halen hoeveel data je ook alweer lokaal kunt opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Heeft iemand al een echt compacte case/pouch voor de Mavic gevonden? IK heb de Combo besteld maar denk niet dat ik de tas ga gebruiken. Hoe compacter hoe beter, maar geen 3d geprinte case. Voorkeur voor een lens pouch...

Deze hardcase staat op youtube met Mavic + RC, vind ik te duur:
http://www.camerashop.nl/...153.1392850908.1484232972
YouTube: Best Case for DJI Mavic Pro? GoPro Casey and GoPro Seeker

Goedkope case:
https://www.amazon.com/gp/product/B01DZ53VWU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:05:
Heeft iemand al een echt compacte case/pouch voor de Mavic gevonden? IK heb de Combo besteld maar denk niet dat ik de tas ga gebruiken. Hoe compacter hoe beter, maar geen 3d geprinte case. Voorkeur voor een lens pouch...

Deze hardcase staat op youtube met Mavic + RC, vind ik te duur:
http://www.camerashop.nl/...153.1392850908.1484232972
YouTube: Best Case for DJI Mavic Pro? GoPro Casey and GoPro Seeker

Goedkope case:
https://www.amazon.com/gp/product/B01DZ53VWU
kan je alleen adviseren om te wachten met de aanschaf tot je mavic er is zodat je een beter idee hebt hoe klein alles eigenlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

iisworks schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:05:
Ik heb de tas van de combo, en ik zie niet hoe je nog kleiner zou kunnen als je naast de drone en remote ook nog de extra accu's mee wilt nemen.

Voor de gein even de combo tas gemeten, en met 23x19x12 is hij niet heel veel groter dan de GoPro Casey

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 12-01-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zer0 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Ik heb de tas van de combo, en ik zie niet hoe je nog kleiner zou kunnen als je naast de drone en remote ook nog de extra accu's mee wilt nemen.
Voor de gein even de combo tas gemeten, en met 23x19x12 is hij niet heel veel groter dan de GoPro Casey
Thanks! Ik denk erover om als hij binnen is de extra zaken van de Fly more op een accu na op marktplaats te zetten. :)

En wellicht ga ik toch deze proberen. Als hij past is het de meest compacte/lichte pouch, zo in de rugzak:
http://www.kortingcamera.nl/lenstas-xl-groot?search=lenstas
Dan een soortgelijke pouch voor de RC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Op marktplaats lijkt er nu een gloednieuwe voor 1000 euro op te staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 09-09 21:30
Vorige week op wintersport geweest naar Gerlos, een paar korte vluchten gemaakt met de Mavic. Vanwege het weer niet meer kunnen vliegen. Op de piste was ik bij voorbaat al niet van plan. Hieronder het resultaat:

YouTube: Winter from Above, Gerlos, Austria with DJI Mavic Pro

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Peutpeut schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:07:
Vorige week op wintersport geweest naar Gerlos, een paar korte vluchten gemaakt met de Mavic. Vanwege het weer niet meer kunnen vliegen. Op de piste was ik bij voorbaat al niet van plan. Hieronder het resultaat:

YouTube: Winter from Above, Gerlos, Austria with DJI Mavic Pro
Krijg gelijk weer zin om te gaan skieen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
Ik heb een combo pack besteld bij Centralpoint maar overweeg om die af te bestellen. ik heb er geen gevoel bij dat hij daar tijdig geleverd gaat worden.

Iemand enig idee waar de drone nog te krijgen is (fly more of niet)?
bij particulier wil ik ook wel overwegen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
robbyvw23 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:30:
Ik heb een combo pack besteld bij Centralpoint maar overweeg om die af te bestellen. ik heb er geen gevoel bij dat hij daar tijdig geleverd gaat worden.

Gewoon in de DJI shop? Levering binnen 5 tot 10 werkdagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders bij Media markt nog op voorraad; Eindoven, A'dam Arena, Hoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zag net dat mijn verwachte datum van 18 naar 26 januari was verschoven nadat die een hele tijd stabiel was. Via chat achterhaald dat ik 30e sta (besteld op 14 dec) van de "in de honderd" en dat er af en toe een paar binnenkomen.

Vanwege de CP prijs wacht ik zelf gewoon nog even af, maar als je haast hebt zou ik idd gewoon via DJI bestellen of de webshops in de gaten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Hopen dat DJI een grote batch aan mavics en fly-mores naar nederland gaat shippen voor het chinese nieuwjaar.. Hoop toch echt deze winter nog te kunnen vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
iisworks schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Zag net dat mijn verwachte datum van 18 naar 26 januari was verschoven nadat die een hele tijd stabiel was. Via chat achterhaald dat ik 30e sta (besteld op 14 dec) van de "in de honderd" en dat er af en toe een paar binnenkomen.

Vanwege de CP prijs wacht ik zelf gewoon nog even af, maar als je haast hebt zou ik idd gewoon via DJI bestellen of de webshops in de gaten houden..
hahahahahaha, wat een lolbroeken daar!
ik doe net hetzelfde en krijg ook te horen dat ik 30ste sta!
echt, exact hetzelfde verhaal..

edit: beetje klaar mee. het winterse weer komt eraan (sneeuw landschap) en dat zijn juist mooie momenten om zo'n ding te gebruiken.
ik heb er nu een bij de MM besteld, daar stonden ze op voorraad. ben benieuwd of ik een bevestiging krijg aangezien ik hier heb gelezen dat dat ook nog wel eens mis is gegaan!
bestel ik er direct via DJI wel een laadhub en een batterij bij. tas heb ik nog liggen.
ook beter om niet met een DJI tasje in het rond te lopen!

edit 2: net een bestelbevestiging van de MM gemaild gekregen. houdt dit in dat de order definitief is?

[ Voor 32% gewijzigd door robbyvw23 op 13-01-2017 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Thanks, dat is een zeer fraaie, compact en functioneel!

PS: Komend weekend wordt er een "DJI Mavic Pro Accessoires" topic geopend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb zojuist mijn eerste vlucht uitgevoerd. Vliegen ging prima voor een eerste keer, superblij!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
iisworks schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:30:
[...]
Thanks, dat is een zeer fraaie, compact en functioneel! PS: Komend weekend wordt er een "DJI Mavic Pro Accessoires" topic geopend!
Nice, meteen besteld. Mooi. Ik had een 3d printed doosje, maar dit is net wat handiger lijkt me.

En kom maar door met dat topic. Maak meteen even een stuk in de TS aan over 'mooie deals' in binnen- en buitenland (zoals bv op mavicpro forum) :).

Verder. Als ik nu bij MM kijk zie ik de Mavic bij enkele vestigingen. Als ik daar nu direct bestel, krijg ik het ding dan inderdaad (er staat nu besteld morgen in huis), of betekent dit helemaal niks en kan ik daar net zo goed nog weken in de wachtrij staan?

[ Voor 37% gewijzigd door GustavSan op 13-01-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
pas als je een afhaalbevestiging hebt van de Mediamarkt kun je het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
iisworks schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:46:
Accessoires topic gaat de TS regelen (Justin_).

Laten we de inhoud verder nog even bewaren tot dan, maar vast een aanzet (op mijn lijstje):
- Cases
- Tablethouders
- Extended legs
- ND Filters
Heb net de Polarpro Cinema Series Vivid filterset binnen. Die leveren dus inmiddels ook uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
edelf schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:47:
pas als je een afhaalbevestiging hebt van de Mediamarkt kun je het ophalen.
Aha. Ik vermoed dus dat je bij de bestelling een vestiging moet kiezen waar je de drone wilt afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
GustavSan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Aha. Ik vermoed dus dat je bij de bestelling een vestiging moet kiezen waar je de drone wilt afhalen?
ik kon het gewoon online bestellen, morgen thuisbezorgd!

edit: ik denk dat ik de laatste had, want nu staat ie weer op 2 weken levertijd :)

[ Voor 13% gewijzigd door robbyvw23 op 13-01-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:56
Ik heb lang gezocht naar een mooie case voor de Mavic. Nu toch voor deze gekozen. 24 euroos

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 10:38
robbyvw23 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:51:
[...]

ik kon het gewoon online bestellen, morgen thuisbezorgd!

edit: ik denk dat ik de laatste had, want nu staat ie weer op 2 weken levertijd :)
Je was me net voor ja, nu weer op 2 weken na een refresh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
ReNi schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Je was me net voor ja, nu weer op 2 weken na een refresh :(
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Laat even weten of je hem ook echt morgen krijgt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

almightyarjen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:34:
Ik heb zojuist mijn eerste vlucht uitgevoerd. Vliegen ging prima voor een eerste keer, superblij!
Ik voel een nieuwe Lego treincrash video aankomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
robbyvw23 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:16:
[...]

hahahahahaha, wat een lolbroeken daar!
ik doe net hetzelfde en krijg ook te horen dat ik 30ste sta!
echt, exact hetzelfde verhaal..

edit: beetje klaar mee. het winterse weer komt eraan (sneeuw landschap) en dat zijn juist mooie momenten om zo'n ding te gebruiken.
ik heb er nu een bij de MM besteld, daar stonden ze op voorraad. ben benieuwd of ik een bevestiging krijg aangezien ik hier heb gelezen dat dat ook nog wel eens mis is gegaan!
bestel ik er direct via DJI wel een laadhub en een batterij bij. tas heb ik nog liggen.

edit 2: net een bestelbevestiging van de MM gemaild gekregen. houdt dit in dat de order definitief is?
Ik heb mijn cp bestelling helaas moeten annuleren. Heb er niks aan als ik al op reis ben en met het wederom verschuiven van de datum plus geen echte zekerheid kunnen geven rond die leverdatum zat er niks anders op. Jammer. Nu maar even nagaan of er andere manieren zijn.

Direct bij DJI...is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
GustavSan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:26:
[...]
Direct bij DJI...is dat wat?
Van wat ik begrijp van het DJI forum, is de shipping echt heel snel daar. Op hun eigen website beloven ze nu zelf één week levertijd..

(waarom dat niet naar onze resellers kan snap ik ook niet)

Ik denk trouwens dat het toch de accu's zijn die het probleem geven, gezien de fly-more pakketten altijd achter liggen... Laat ik nu net een fly-more hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
K-4U schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Van wat ik begrijp van het DJI forum, is de shipping echt heel snel daar. Op hun eigen website beloven ze nu zelf één week levertijd..

(waarom dat naar onze resellers kan snap ik ook niet)

Ik denk trouwens dat het toch de accu's zijn die het probleem geven, gezien de fly-more pakketten altijd achter liggen... Laat ik nu net een fly-more hebben...
Ik wil niet eens een fly more :).

Maar dat ga ik dan wel overwegen. Zit alleen met de BTW. Betaal ik via een EU winkel gewoon met btw factuur...of via US zonder btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Is dat snel via DJI dan? Ik was eind december in hun winkel in HK en ze gaven aan dat als ik bestelde, ik het rond februari / maart pas zou hebben. Wellicht dat in de tussentijd de leveringsproblemen deels zijn opgelost, maar dat beloofde iig weinig goeds.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
robbyvw23 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:16:
[...]bestel ik er direct via DJI wel een laadhub en een batterij bij. tas heb ik nog liggen.
niet dat over de knie gaan mss weer eens interessant kan zijn :9 en gelukkig hoewel gerelateerd gaat het hier niet direct om de mavic pro O-) maar heb je ook bij vraag&aanbod gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Mijn datum bij CP was ook verschoven naar 1/2/2017. Ben er wel klaar mee. Net gecancelled en bij Bol besteld. Komt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
tyfoon_2 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:49:
Mijn datum bij CP was ook verschoven naar 1/2/2017. Ben er wel klaar mee. Net gecancelled en bij Bol besteld. Komt vanavond.
Lol. Blijkbaar hadden ze er daar maar 1 op voorraad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
DJI Mavic Pro - Drone
Bezorgmoment: Vanavond, tussen 18:00 uur en 21:30 uur

hetzelfde maar gedaan en gelijk die bij de MM geannuleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
GustavSan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Lol. Blijkbaar hadden ze er daar maar 1 op voorraad :P
Heb je een bericht gestuurd, misschien kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReNi
Daar is de laatste nu ook alweer verkocht volgens mij... staat nu op 1483,95 en 1-2 weken levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
En weg :)

[ Voor 94% gewijzigd door matthijst op 13-01-2017 15:01 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Verse voorraad bij Cameratools!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameratools.nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10-2019
Dat was snel... we zijn er weer doorheen voor deze levering :o

Jouw professionele foto- en videospecialist - www.cameratools.nl - met een prachtige showroom in Apeldoorn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Als ik op "koop nu" klik wil hij dat ik een kleur kies, maar dat kan ik nergens kiezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

almightyarjen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Als ik op "koop nu" klik wil hij dat ik een kleur kies, maar dat kan ik nergens kiezen? :?
De optie staat er toch echt, de "kleuren" zijn for remote controlle, for drone body en for both _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zer0 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:03:
[...]

De optie staat er toch echt, de "kleuren" zijn for remote controlle, for drone body en for both _/-\o_
Ah thanks, ik las er gewoon compleet overheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Cameratools.nl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Bedankt,, net op tijd voor het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:46
Overweeg sterk mijn pre-order bij Kamera Express te annuleren, intussen had ik m al bij diverse andere shops kunnen bestellen en in huis gehad. t is dat ik wat wil inruilen bij K-E maar voor mij de laatste keer dat ik iets pre-order daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Cameratools.nl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Ik neem aan dat de bestelling gewoon goed is doorgekomen en gelukt is, wanneer je een T&T ontvangen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cameratools.nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10-2019
GustavSan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:59:
[...]
Ik neem aan dat de bestelling gewoon goed is doorgekomen en gelukt is, wanneer je een T&T ontvangen hebt?
Als je de track & trace hebt gaat de bestelling bij ons de deur uit! Dus in jouw geval heb je hem als het goed gaat met de post morgen binnen :)

Jouw professionele foto- en videospecialist - www.cameratools.nl - met een prachtige showroom in Apeldoorn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Cameratools.nl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Als je de track & trace hebt gaat de bestelling bij ons de deur uit! Dus in jouw geval heb je hem als het goed gaat met de post morgen binnen :)
Dat klinkt goed. Mooi!

Verder. Ik heb zelden zo'n bijzondere productlancering meegemaakt. De verspreiding is ook op zijn minst bijzonder te noemen. Grappig dat je in dit geval dus echt helemaal niks nada noppes aan een pre-order hebt of had, in elk geval niet bij bepaalde winkels (en dan vooral de zaken die het hardst pre-orders 'verkochten'). Interessante case eigenlijk wel....of wellicht een gigantisch goed uitgekiende marketing aanpak (maar dat zou ik niet geloven, al zou men dat beweren bij DJI :)).

Wel zonde van alle rompslomp voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GustavSan schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Dat klinkt goed. Mooi!

Verder. Ik heb zelden zo'n bijzondere productlancering meegemaakt. De verspreiding is ook op zijn minst bijzonder te noemen. Grappig dat je in dit geval dus echt helemaal niks nada noppes aan een pre-order hebt of had, in elk geval niet bij bepaalde winkels (en dan vooral de zaken die het hardst pre-orders 'verkochten'). Interessante case eigenlijk wel....of wellicht een gigantisch goed uitgekiende marketing aanpak (maar dat zou ik niet geloven, al zou men dat beweren bij DJI :)).

Wel zonde van alle rompslomp voor velen.
Eens! Ik heb op 4/10 een pre order geplaatst, mijn vorige drone ingeruild en een extra batterij erbij gekocht. Inmiddels staat er dus nu voor 3,5 maand 1050,- uit bij mijn retailer. Hopelijk volgende week krijg ik geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p5viqiolywbpe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xb5vkwgqkoyuy.jpg

Zo ff zelf in elkaar geknutseld van piepschuim. Een controller stick beschermer.
In 10 min in elkaar geflanst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
T.E schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:08:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zo ff zelf in elkaar geknutseld van piepschuim. Een controller stick beschermer.
Tja. Zo kan het ook. Een echte tweaker :). Ik heb via ebay zo'n 3d printed ding gekocht. Kwam hier al eerder eens langs...werkt ook prima en kost een paar dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
T.E schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:08:
[afbeelding]

[afbeelding]

Haha knap hoor, mooi werkje. Een 10 voor de moeite, maar dit ziet er niet uit en lijkt me ook niet dat het blijft zitten met 1 elastiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
En binnen! Mooi ding. Grappig genoeg nog kleiner dan ik dacht. Hopen dat de storm morgen meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Blakapim schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Haha knap hoor, mooi werkje. Een 10 voor de moeite, maar dit ziet er niet uit en lijkt me ook niet dat het blijft zitten met 1 elastiekje.
haha ziet er idd ook niet uit. Maar doet gewoon wat het moet doen aangezien hij in de dji tas zit en nu niet meer met de sticks tegen de zijkant aan kan. Nu even op ebay een echte zoeken :)

Zo net voor 5 euro bij de action zo'n VR bril gekocht.
Getest met de Litchi app en het werkt fantastisch. Hopelijk morgen droog dan ga ik het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
tyfoon_2 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:10:
[...]

En binnen! Mooi ding. Grappig genoeg nog kleiner dan ik dacht. Hopen dat de storm morgen meevalt.
idem! perfect zo bij Bol.com ;)

straks eerst maar eens proberen in de woonkamer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Daar zou ik voorzichtig mee zijn, spreek uit ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
Oké, dat was dus echt een dom idee.. ik dacht dat een mavic zou blijven hangen op x hoogte, maar hij vloog gelijk scheef bij het opstijgen (wel in atti mode).

Verder heb ik geen live feed!
Ik gebruik een iPhone 6, de camera reageert en focust. Maakt ook foto's en filmpjes (als geland zeg maar) maar geeft het beeld niet door!

Bij het opstarten van de go app moest ik wel een firmware update doen.

Wat zou dit kunnen zijn??

Gr Robby

Edit; telefoon opnieuw opgestart en alles werkt weer 😃
Maar wat zou dat scheef vliegen kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door robbyvw23 op 13-01-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

IMU en compas calibratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Echt opvallend hoe traag deze pre-order gaat. 29 september besteld en net een mail ontvangen dat ze de 17de een levering ontvangen. Hou nog maar even een slag om de arm want dit hebben ze al 4x keer gezegd. Eens kijken of een korting in zit want ze vangen al mooi 3,5 maand rente op het geldbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
robbyvw23 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:38:
[...]

idem! perfect zo bij Bol.com ;)

straks eerst maar eens proberen in de woonkamer!
Is vrij tricky. Pas doen als je genoeg licht in je woonkamer hebt anders gaat je toestel dritfen in Atti mode. Als je Opti mode ziet op je rc controller kan je veilig opstijgen en blijft je toestel hangen. In Atti mode kan je beter niet doen als het je eerste ervaring is met een drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
robbyvw23 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:38:
Oké, dat was dus echt een dom idee.. ik dacht dat een mavic zou blijven hangen op x hoogte, maar hij vloog gelijk scheef bij het opstijgen (wel in atti mode).

Verder heb ik geen live feed!
Ik gebruik een iPhone 6, de camera reageert en focust. Maakt ook foto's en filmpjes (als geland zeg maar) maar geeft het beeld niet door!

Bij het opstarten van de go app moest ik wel een firmware update doen.

Wat zou dit kunnen zijn??

Gr Robby

Edit; telefoon opnieuw opgestart en alles werkt weer 😃
Maar wat zou dat scheef vliegen kunnen zijn?
Dat is Atti Mode dan ga je driften met je toestel. Probeer het morgen nog eens als je genoeg omgevingslicht hebt. En je op je RC controller Opti mode ziet, kan je veilig opstijgen en zal die blijven hangen op zijn positie. wel je toestel op een goede ondergrond plaatsen met een patroon erin. Geen tapijt ;)

voordat je dat doet moet je wel even in de dji go app "remote controller signal lost" op Hover zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door dominick11 op 14-01-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*knip*

[ Voor 102% gewijzigd door Ventieldopje op 14-01-2017 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik overweeg om één los ND filter aan te schaffen om te kijken of het wat is om jello te voorkomen bij erg zonnig weer. Ik ben niet van het eindeloos tunen maar meer van de point & shoot. Welk filter zouden jullie aanraden als meest handige compromis, b.v. op het moment dat het echt zonnig is (ND4/ND8/ND16, CPL)?

DJI heeft een setje van 3 voor EUR39:
https://store.dji.com/product/mavic-nd-filters-set
Ik ga er een beetje vanuit, maar ik weet niet zeker of deze DJI filters tijdens gimbal calibratie kunnen blijven zitten. Bij andere merken schijnt dat niet altijd het geval te zijn (en sommige moet je goed aandrukken)...

[Update] Ze kunnen blijven zitten tijdens poweron.

[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 20-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:15:
Ik overweeg om één los ND filter aan te schaffen om te kijken of het wat is. Ik ben niet van het eindeloos tunen maar meer van de point & shoot. Welk filter zouden jullie aanraden als meest handige compromis, b.v. op het moment dat het echt zonnig is (ND4/ND8/ND16, CPL)?

DJI heeft een setje van 3 voor EUR39:
https://store.dji.com/product/mavic-nd-filters-set

Ik ga er een beetje vanuit, maar ik weet niet zeker of die tijdens gimbal calibratie kunnen blijven zitten.
Volgens mij niet nee...dus erna erop doen telkens. Daarom ben ik voor de vivid cinema set gegaan...wel wat duurder en idd per 3 in een set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
GustavSan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:20:
[...]
Volgens mij niet nee...dus erna erop doen telkens. Daarom ben ik voor de vivid cinema set gegaan...wel wat duurder en idd per 3 in een set...
Heb je er al ervaring mee? Zo ja: zou je aan kunnen geven welk filter het beste compromis is om jello zoveel mogelijk te voorkomen? Ik denk aan b.v. ND8 voor als het erg zonnig is, maar ik wil ook niet te vaak wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:28:
[...]
Heb je er al ervaring mee? Zo ja: zou je aan kunnen geven welk filter het beste compromis is om jello zoveel mogelijk te voorkomen? Ik denk aan b.v. ND8 voor als het erg zonnig is, maar ik wil ook niet te vaak wisselen. :)
Laat je zsm weten. Heb de set pas net in huis en nog geen juiste moment gehad ze te testen. Dit heeft ook te maken met het feit dat mijn mavic pro pas later vandaag bezorgd wordt haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
GustavSan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Laat je zsm weten. Heb de set pas net in huis en nog geen juiste moment gehad ze te testen. Dit heeft ook te maken met het feit dat mijn mavic pro pas later vandaag bezorgd wordt haha :)
Haha, ok. En op echt zonnig weer zullen we nog wel een tijdje moeten wachten vermoed ik. ;)

De vraag was dan ook meer algemeen: wie met ND filter ervaring (ook op bv Phantom) kan hier iets over zeggen, het zal niet specifiek voor de Mavic zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 14-01-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Haha, ok. En op echt zonnig weer zullen we nog wel een tijdje moeten wachten vermoed ik. ;)

De vraag was dan ook meer algemeen: wie met ND filter ervaring (ook op bv Phantom) kan hier iets over zeggen, het zal niet specifiek voor de Mavic zijn?
Kan over mijn phantom 3 standard zeggen dat de raw foto's na lightroom bewerking prima zijn...zonder filters te hebben gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
GustavSan schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Kan over mijn phantom 3 standard zeggen dat de raw foto's na lightroom bewerking prima zijn...zonder filters te hebben gebruikt...
Ik maak me op zich niet veel zorgen om kleur/kwaliteit (voor mij is gemak prio 1). Maar ik begreep dat het jello effect bij dit type sensor een zeer storende rol kan spelen bij extreem helder weer, en dat wil ik dan wel voorkomen.
https://www.dronewatch.nl...rkomen-in-je-dronevideos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
De levering van de Mavics begint nu goed op gang te komen, we hebben deze week 19 fly more's en 10 gewone mogen versturen. Lopen eindelijk goed in op de openstaande pre-orders, oudste is nu van eind december. Even wat foto's gemaakt van de mooie stapels :)
https://twitter.com/DroneKenner/status/819968320099254273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Dit is het resultaat van mijn eerste vlucht. Totaal niet tevreden met het beeld. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?

YouTube: Test Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vanmorgen even met VR gevlogen. Het is wel even wennen zeg. Wel geweldig dat dit kan met de litchi app en een 5 euro kostende vr bril.
Verder moet ik nog even goed inkomen met de litchi app kwa instellingen etc. Daar maar eens wat tijd aan besteden. Ik neem nu wel afscheid van de Dji Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:04:
Dit is het resultaat van mijn eerste vlucht. Totaal niet tevreden met het beeld. Iemand die dit herkent en een oplossing weet.

Idd die trillingen etc dat ziet er niet goed uit. Heb je IMU calibratie gedaan en compass misschien dat dat helpt? Ik heb 0 trillingen met mijn mavic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
T.E schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Idd die trillingen etc dat ziet er niet goed uit. Heb je IMU calibratie gedaan en compass misschien dat dat helpt? Ik heb 0 trillingen met mijn mavic.
Voordat ik mijn mavic liet opstijgen heb ik nog een compass kalibratie gedaan. IMU niet gekalibreerd. Maar is dat nodig om dit probleem van de trillende beelden op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:04:
Dit is het resultaat van mijn eerste vlucht. Totaal niet tevreden met het beeld. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?

Ai, duidelijk onbalans in de gimbal. Zou kunnen dat een firmware update dit oplost of dat het niet goed in de bevestiging hangt, check dat het onder het lipje is eerst.. bij de rubberen bandjes steekt er een lipje uit, dit soort footage heb ik eerder gezien als de gimbal boven het lipje zit en daardoor geen vrije beweging heeft

[ Voor 14% gewijzigd door RHTizzy op 14-01-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Voordat ik mijn mavic liet opstijgen heb ik nog een compass kalibratie gedaan. IMU niet gekalibreerd. Maar is dat nodig om dit probleem van de trillende beelden op te lossen?
Gewoon proberen. Zoiezo moet je die IMU calibratie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:13:
[...]

Ai, duidelijk onbalans in de gimbal. Zou kunnen dat een firmware update dit oplost of dat het niet goed in de bevestiging hangt, check dat het onder het lipje is eerst.. bij de rubberen bandjes steekt er een lipje uit, dit soort footage heb ik eerder gezien als de gimbal boven het lipje zit en daardoor geen vrije beweging heeft
Zit op de laatste firmware. En het hangt goed in zijn bevestiging op alle 3 de punten. 2 voor en achter een haak waar die gewoon goed onder zit. De IMU kalibratie heb ik nog niet gedaan na mijn firmware update. Maar ik zie op diverse forums staan dat het niet nodig is. Het is zeker de moeite waard om het te proberen. Zit op het web te kijken en het kan ook een jello probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:28:
[...]

Zit op de laatste firmware. En het hangt goed in zijn bevestiging op alle 3 de punten. 2 voor en achter een haak waar die gewoon goed onder zit. De IMU kalibratie heb ik nog niet gedaan na mijn firmware update. Maar ik zie op diverse forums staan dat het niet nodig is. Het is zeker de moeite waard om het te proberen. Zit op het web te kijken en het kan ook een jello probleem zijn.
yep, dat trillend beeld heet inderdaad jello. Sommigen zeggen door de kou maar ik heb er zelf niets van gezien toen ik van de week vloog. Schijnt dat het plaatsen van een filter op de lens (zoals ND of UV) net genoeg gewicht is om te compenseren. Maar dat is een pleister op de wond van een dieper liggend probleem. Denk dat je m beter even in kan sturen. Turnaround-tijd zou maar een paar dagen zijn als ik de verhalen mag geloven. Mailtje naar dji support zou de eerste stap zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:14:
[...]

yep, dat trillend beeld heet inderdaad jello. Sommigen zeggen door de kou maar ik heb er zelf niets van gezien toen ik van de week vloog. Schijnt dat het plaatsen van een filter op de lens (zoals ND of UV) net genoeg gewicht is om te compenseren. Maar dat is een pleister op de wond van een dieper liggend probleem. Denk dat je m beter even in kan sturen. Turnaround-tijd zou maar een paar dagen zijn als ik de verhalen mag geloven. Mailtje naar dji support zou de eerste stap zijn denk ik.
Ik ga eerst de volgende stappen uitvoeren. Ik heb na mijn firmware update mijn IMU nog niet gekalibreerd.

1. Upgrade to latest firmware (mine was already up to date).
2. IMU calibration
3. Gimbal calibration
4. Camera reset (within the camera settings, click on cog wheel, or wrench depending on version, and tap "camera reset").
That's it!

Hopelijk dat dit mijn probleem oplost. En anders zoals je aangeeft contact opnemen met DJI. Blijkt dat meerdere Mavic bezitters hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Zijn er hier mensen die recent een iets donkerder variant van de Mavic ontvangen hebben? Hiervan was sprake op diverse fora, soms zelfs met accu's in andere tint dan de Mavic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik ga eerst de volgende stappen uitvoeren. Ik heb na mijn firmware update mijn IMU nog niet gekalibreerd.

1. Upgrade to latest firmware (mine was already up to date).
2. IMU calibration
3. Gimbal calibration
4. Camera reset (within the camera settings, click on cog wheel, or wrench depending on version, and tap "camera reset").
That's it!

Hopelijk dat dit mijn probleem oplost. En anders zoals je aangeeft contact opnemen met DJI. Blijkt dat meerdere Mavic bezitters hier last van hebben.
Hoop het voor je, de eerste generaties hadden er vaak last van en ondanks de meeste voorstellen zoals je die hier ook opnoemt was het meestal toch insturen uiteindelijk. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:46:
Zijn er hier mensen die recent een iets donkerder variant van de Mavic ontvangen hebben? Hiervan was sprake op diverse fora, soms zelfs met accu's in andere tint dan de Mavic zelf.
Nee, hier net binnen. Zelfde kleur. Weet niet of het geheel donkerder is. Zit er pretty damn fine uit.

Lullig voor personen die nog steeds wachten. Ik koos eieren voor mijn geld, cancelde mijn bestelling en had mazzel bij een kleine batch van een van de verkopende webshops. Fijn voor mij, minder voor anderen.

En nu....wachten tot het weer een beetje normaal wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Voor degenen die nog op zoek zijn. Er ligt een huge voorraad bij MediaMarkt Arena Boulevard. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik zag net trouwens dat de voordelige versies van Mavic (1068 voor Mavic, 1317 voor FlyMore) nu bij Centralpoint ook niet meer leverbaar zijn.

Nu maar hopen dat er niet spontaan "iets" gebeurt met mijn FlyMore backorder voor die prijs... ;)

Staat op 2 feb nu. Ach, dan zijn mijn Aliexpress accessoires (2 cases/extende legs/RC Hood) in ieder geval vast binnen voor ik de Mavic krijg.

[ Voor 23% gewijzigd door iisworks op 14-01-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
iisworks schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:40:
Ik zag net trouwens dat de voordelige versies van Mavic (1068 voor Mavic, 1317 voor FlyMore) nu bij Centralpoint ook niet meer leverbaar zijn.

Nu maar hopen dat er niet spontaan "iets" gebeurt met mijn FlyMore backorder voor die prijs... ;)
Dat hoop ik ook niet, datum is nu zelfs ondertussen opgeschoven naar 1 februari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Ik heb zojuist voor het eerst gevlogen en kreeg direct de melding: 'gimbal motor overload' voor mn kiezen. Wat bleek: ik had blijkbaar nog de plastic transport beveiliging aan de camera vast zitten. Hoop niet dat dat iets kapot heeft gemaakt. Zijn er meer mensen die dat hebben gehad?
Ik ben nergens in de manual een instructie tegengekomen om dat stuk plastic eruit te halen. Vreemd..
Daarnaast vraag ik me af of het ook de bedoeling is om dat plastic klemmetje elke keer terug te plaatsen als je klaar bent met vliegen.

[edit] Halen jullie ook iedere keer alle props er vanaf?

[ Voor 21% gewijzigd door jdevries189 op 14-01-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Ik heb toch even met Kamera Express gebeld. Die zei dat die golvende beelden (jello effect) door mijn sluitertijd komt. Hij klonk behoorlijk overtuigd. Mijn video staat op automatisch hij zei je moet het op handmatig zetten en als je dan op 30 fps filmt moet je je sluitertijd op 60 zetten, mocht je op 60 fps filmen dan moet je je sluistertijd instellen op 120. Iemand hier ervaring mee en klopt dit wat hij zegt om zo het jello effect op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
dominick11 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:03:
Ik heb toch even met Kamera Express gebeld. Die zei dat die golvende beelden (jello effect) door mijn sluitertijd komt. Hij klonk behoorlijk overtuigd. Mijn video staat op automatisch hij zei je moet het op handmatig zetten en als je dan op 30 fps filmt moet je je sluitertijd op 60 zetten, mocht je op 60 fps filmen dan moet je je sluistertijd instellen op 120. Iemand hier ervaring mee en klopt dit wat hij zegt om zo het jello effect op te lossen.
Ik ben zeker geen expert, maar ik mag hopen dat alles op "Auto" onder normale omstandigheden prima zou moeten werken. Genoeg voorbeelden daarvan op YT. Jello treedt voor zover ik begrepen pas op bij heel veel licht en is normaal volgens mij ook veel subtieler. In jouw fimpje leek het bovendien niet eens extreem licht, maar wel extreem veel jello-achtig effect. Het zag er m.i. absoluut niet uit als iets wat je kunt verwachten. Ik zou idd calibratie + reset doen en dan verder kijken. Je zou ook vanuit de hand een testfilmpje kunnen maken bij minder licht om te kijken of hetdan beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

jdevries189 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:00:
Ik heb zojuist voor het eerst gevlogen en kreeg direct de melding: 'gimbal motor overload' voor mn kiezen. Wat bleek: ik had blijkbaar nog de plastic transport beveiliging aan de camera vast zitten. Hoop niet dat dat iets kapot heeft gemaakt. Zijn er meer mensen die dat hebben gehad?
Ik ben nergens in de manual een instructie tegengekomen om dat stuk plastic eruit te halen. Vreemd..
Daarnaast vraag ik me af of het ook de bedoeling is om dat plastic klemmetje elke keer terug te plaatsen als je klaar bent met vliegen.

[edit] Halen jullie ook iedere keer alle props er vanaf?
Niks aan de hand. Is mij ook een keer overkomen. Dat zelfs na 5 vluchten ofzo. Hij doet het nog prima. Gelukkig let ik er nu wel extra op dus een wijze les. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
klein vraagje in afwachting van men levering, moet je voor elke vlucht altijd alles calibrereren? Of kan je hem gewoon uithalen en direct gaan vliegen?
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.