Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

dominick11 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Bedankt voor de heldere uitleg. Zit nu met het probleem dat ik over de 48 uur heen zit om Care Refresh te activeren. Na 48 uur kan het nog wel maar dan moet je een Care Refresh activation filmpje maken om nog in aanmerking te komen.
Ook als je mavic 3 a 4 weken oud is? Hij werkt nog 200% prima zelfs amper mee gevlogen door tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
T.E schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:27:
[...]

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Het is afwegen.
Zover ik weet kost de dji care refresh 119 euro. Mocht je crashen dan kost de eerste keer je opsturen 99 euro. Daarvoor krijg je een andere dji mavic zodat je weer kan vliegen.
Een 2e keer opsturen kost je 139 euro.
Nu is een defecte motor niet zomaar meer te vervangen omdat alles zo klein is en lastig te repareren/vervangen.
Dus een defecte motor kost je al 1x opsturen.

Nu is de camera erg klein en kwetsbaar. Alleen al de flat cable doormidden en je hebt een drone zonder camera. Ook al zou je daar voorzichtig mee omgaat een crash en je camera is stuk.

Ik heb een mavic en ben aan het overwegen deze te verkopen en een nieuwe te kopen zodat ik alsnog de care refresh erbij te doen. Nu kan ik hem goed verkopen omdat ze slecht leverbaar zijn. Nadeel.. wanneer zijn ze eindelijk op voorraad? Ik heb nog een pre order staan bij mediamarkt.

Een fly away en je vind je drone niet terug, heb je niks aan de care refresh...
Land je in het water en je vind hem niet terug.... heb je er ook niets aan.
Een crash in het water en je vind hem terug is wel weer verzekerd in de refresh.

Of iemand vinden die erg handig is en toch kan repareren.
Achteraf toch spijt dat ik die refresh niet geactiveerd heb. Het is en blijft een kwetsbare hobby want hoe veilig je ook denkt te vliegen... een vogel kan alles verpesten.

Hebben jullie de dji care refresh erbij gekocht en zoniet waarom niet?
Je kan nog steeds in aanmerking komen voor de Care Refresh met je huidige drone ook al ben je over die 48 uur activation heen. Maar dan moet je een filmpje maken en opsturen naar DJI. Zie link hieronder.

https://repair.dji.com/en/djicare/customerupload Op youtube staan ook filmpjes hierover hoe je dat moet doen. Zoek even op DJI Care Refresh video activation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

dominick11 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Je kan nog steeds in aanmerking komen voor de Care Refresh met je huidige drone ook al ben je over die 48 uur activation heen. Maar dan moet je een filmpje maken en opsturen naar DJI. Zie link hieronder.

https://repair.dji.com/en/djicare/customerupload Op youtube staan ook filmpjes hierover hoe je dat moet doen. Zoek even op DJI Care Refresh video activation.
Thanks! Ik ga dit gelijk uitzoeken en filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chupa47
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-08 18:49
*knip* Vragen over telefoons horen hier niet thuis.

[ Voor 159% gewijzigd door Ventieldopje op 08-01-2017 20:49 . Reden: Offtopic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
[...]
heb care refresh meteen geactiveerd na de unbox. Al dat autonome techniek klinkt leuk en is het ook, zeker voor de noobs maar betekent ook dat het ding weleens kan crashen zonder dat je daar zelf schuld aan hebt. Lullig als je dan meteen je €1200 kwijt bent. Ook als je als ervaren vlieger zelf een stomme fout maakt (en dat gaat met quads makkelijker dan je denkt weet ik eerstehands) is het prettig om te weten dat je voor een klein bedragje extra tot 2x toe zonder veel gezeur weer een werkend exemplaar kan krijgen. Ben zelf niet verder gekomen met reguliere verzekeringen, athans niet de grote, die gaven allemaal niet thuis....

Overigens zou ik uberhaupt niet gebruik maken van de winkel garantie mocht het nodig zijn, als ik hoor hoe makkelijk en snel de turnaround time is bij DJI dan zou ik sowieso het liever rechtstreeks doen. En de meeste winkeliers (behalve de grossiers zoals wehkamp denk ik) zullen ook gewoon de drone insturen naar dji en bij het uitlezen van de logs blijkt dan vrij makkelijk waar en hoe het ding is stuk gegaan dus daar win je niets mee

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-09 19:56
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Ventieldopje op 08-01-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
*knip*
[...]

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Het is afwegen.
Zover ik weet kost de dji care refresh 119 euro. Mocht je crashen dan kost de eerste keer je opsturen 99 euro. Daarvoor krijg je een andere dji mavic zodat je weer kan vliegen.
Een 2e keer opsturen kost je 139 euro.
Nu is een defecte motor niet zomaar meer te vervangen omdat alles zo klein is en lastig te repareren/vervangen.
Dus een defecte motor kost je al 1x opsturen.

Nu is de camera erg klein en kwetsbaar. Alleen al de flat cable doormidden en je hebt een drone zonder camera. Ook al zou je daar voorzichtig mee omgaat een crash en je camera is stuk.

Ik heb een mavic en ben aan het overwegen deze te verkopen en een nieuwe te kopen zodat ik alsnog de care refresh erbij te doen. Nu kan ik hem goed verkopen omdat ze slecht leverbaar zijn. Nadeel.. wanneer zijn ze eindelijk op voorraad? Ik heb nog een pre order staan bij mediamarkt.

Een fly away en je vind je drone niet terug, heb je niks aan de care refresh...
Land je in het water en je vind hem niet terug.... heb je er ook niets aan.
Een crash in het water en je vind hem terug is wel weer verzekerd in de refresh.

Of iemand vinden die erg handig is en toch kan repareren.
Achteraf toch spijt dat ik die refresh niet geactiveerd heb. Het is en blijft een kwetsbare hobby want hoe veilig je ook denkt te vliegen... een vogel kan alles verpesten.

Het verkopen van je huidige Mavic hoeft geen reden te zijn voor de aanschaf van DJI Care Refresh, iemand was me voor met dat antwoord. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Ventieldopje op 08-01-2017 20:48 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
Peutpeut schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:44:
[mbr]*knip*[/]

[...]

Het verkopen van je huidige Mavic hoeft geen reden te zijn voor de aanschaf van DJI Care Refresh, iemand was me voor met dat antwoord. :)
Je kan een video maken en deze laten valideren om voor je huidige mavic alsnog de DJI Care refresh te kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Nees schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Je kan een video maken en deze laten valideren om voor je huidige mavic alsnog de DJI Care refresh te kunnen aanschaffen.
Dat weet ik inmiddels :) Gaan we aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
Welke winkels leveren nu al wat vlotter? Zijn er mensen die bij wijze van spreken vorige week besteld hebben en reeds ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Nees schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:23:
Welke winkels leveren nu al wat vlotter? Zijn er mensen die bij wijze van spreken vorige week besteld hebben en reeds ontvangen hebben?
Das uitgesloten, ik heb op 29-9 besteld ( laat ik maar niet zeggen bij wie :-( ) en ik ben de eerste die een Mavic in zijn schoen kan verwachten,, ooo het is al januari,, 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Laatst online: 29-08-2023
Wow. Dus 3 maanden geleden besteld en nog steeds niks binnen. Ik had mn geld allang teruggevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vraag me af of de leveringen wel komen de komende weken. Mediamarkt duitsland heeft het over 16 weken. Mediamarkt nederland heb ik een mail van gehad dat mijn staande pre order in de loop van januari een keer komt. Maar niks is zeker want zou hem 2 dagen na mijn pre order al krijgen aangezien hij op voorraad was ( november ). Toemen weet ook niks.

Vriend van me heeft bij RC racing Twente op dag van release pre order gedaan met inlevering van zijn phantom 4. Ook die weten nog niet wanneer er voorraad komt.

Wat zou het probleem zijn met de productie? Die kan je toch opschroeven. Huur wat extra personeel in.
Erger is dat de Phantom 4 Pro later is uitgekomen en gewoon vollop in de voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
T.E schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:44:

Wat zou het probleem zijn met de productie? Die kan je toch opschroeven. Huur wat extra personeel in.
Erger is dat de Phantom 4 Pro later is uitgekomen en gewoon vollop in de voorraad is.
Dat is omdat ze de Mavic gepushed hebben voor de echte release date. De P4P is gewoon gereleased op de verwachtte datum. Ik verwacht een beetje bedrijfsspionage dat ze wisten wanneer gopro een lancering ging doen en ze dus een paar maanden ervoor, de mavic al aangekondigd hebben. Daarom dat youtubers preproduction models kregen, met iets andere controller met removable sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:45
Nees schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:48:
[...]

Dat is omdat ze de Mavic gepushed hebben voor de echte release date. De P4P is gewoon gereleased op de verwachtte datum. Ik verwacht een beetje bedrijfsspionage dat ze wisten wanneer gopro een lancering ging doen en ze dus een paar maanden ervoor, de mavic al aangekondigd hebben. Daarom dat youtubers preproduction models kregen, met iets andere controller met removable sticks.
Was het niet zo dat GoPro eerder was en DJI daarom snel de boel ook online heeft gezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Maar buiten dat youtubers eerder een vroege versie hadden... uiteindelijk na een maand werd hij geleverd al aan klanten. Oftewel hij is klaar, krik dan de productie op een of andere manier op.

Buiten dat ik er zelf wel een heb kunnen bemachtigen, waar ik erg blij mee ben, vind ik het jammer voor de andere mensen die er nog geen hebben.

Wat zullen uberhaupt de verkoopcijfers zijn? En waarom kan een winkel als centralpoint ze voor bijna 200 euro minder verkopen? Waar zit dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

T.E schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:54:
Maar buiten dat youtubers eerder een vroege versie hadden... uiteindelijk na een maand werd hij geleverd al aan klanten. Oftewel hij is klaar, krik dan de productie op een of andere manier op.

Buiten dat ik er zelf wel een heb kunnen bemachtigen, waar ik erg blij mee ben, vind ik het jammer voor de andere mensen die er nog geen hebben.

Wat zullen uberhaupt de verkoopcijfers zijn? En waarom kan een winkel als centralpoint ze voor bijna 200 euro minder verkopen? Waar zit dat in?
Bij de eerste batches zaten volgens mij ook nog wel wat bugs die ze er nu uit lijken te hebben gehaald met updates. Productie ligt nu denkelijk ook hoger, verzenddatum direct bij DJI is 7-10 werkdagen na bestellen.
NL shops durven geen datum meer te roepen omdat ze al te vaak nat zijn gegaan de laatste 3 maanden.

Verkoopcijfers worden bij DJI niet verteld,, companysecret }:O

En CentralPoint blijft ook raar, is de enige die serieus goedkoper is. Levertijd is 14 dagen maar schuift ook steeds op. Rechtstreeks bij DJI lijkt nu het snelst, 14 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Na mijn initiele bestelling (van eind oktober) afgelopen december geannuleerd te hebben, had ik mijn hoop gezet op mijn bezoek aan Miami vorige week. Via via kreeg ik een tip van een elektronica zaak in de Dolphin Mall. En ja hoor, daar stonden er diverse te glimmen in de etalage. Ook binnen enkele dozen. Helemaal blij! Tot de medewerker de prijs vertelde, 1500 dollar. Ik vroeg nog of dat voor de fly more combo was (die dozen stonden er ook), maar nee, was voor de kale drone. En dan komt er nog taxes bij... Licht teleurgesteld verliet ik de winkel.

Op de DJI site staat nu 7 tot 10 werkdagen tot verzending. Heb daar nog maar een keer de gok gewaagd. Moet voor 15 februari binnen zijn, want dan kan iemand 'm meenemen naar Curacao...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Bestellen rechtstreeks bij de fabrikant lijkt me de snelste weg en geven ze zelf ook aan:
Order today and your Mavic Pro will ship before January 18. En dat mailtje ontving ik op 5 januari. Of dat ook werkelijk gaat gebeuren is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Uiteindelijk komt alles toch van dji? Waarom zou ik nu mijn drone die ik vandaag bestel eerder krijgen als een winkel die er al 30 besteld heeft in oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
T.E schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:55:
Uiteindelijk komt alles toch van dji? Waarom zou ik nu mijn drone die ik vandaag bestel eerder krijgen als een winkel die er al 30 besteld heeft in oktober?
Heel simpel, alles wat rechtstreeks van DJI afkomt levert hun meer geld op. Tussenhandel zorgt er alleen voor dat er minder overblijft voor de fabrikant. Waarom denk je dat bedrijven als Apple en DJI een eigen winkel hebben? Daarnaast zijn bij deze fabrikanten de prijzen nagenoeg gelijk in hun eigen shops als bij andere winkels, enkele uitzonderingen daargelaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Verwachte leverdatum Fly More besteld op 14/12 bij CentralPoint staat al enige tijd op 18/1 en niet meer als voorheen steeds 2 weken in de toekomst. Maar of dat wat betekent... :)

OT: Gebruikt hier iemand de Nvidia Shield K1 tablet voor de Mavic? Die heb ik toevallig al een en het schijnt dat die prima bruikbaar is, dus benieuwd naar ervaringen hier.

[ Voor 37% gewijzigd door iisworks op 09-01-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
iisworks schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:16:
Verwachte leverdatum Fly More besteld op 14/12 staat bij mij al enige tijd op 18/1 en niet meer als voorheen steeds 2 weken in de toekomst. Maar of dat wat betekent... :)

OT: Gebruikt hier iemand de Nvidia Shield K1 tablet voor de Mavic? Die heb ik toevallig al een en het schijnt dat die prima bruikbaar is, dus benieuwd naar ervaringen hier.
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Heb mijn (kale) Mavic Pro op 13 november 2016 als pre-order (250 euro aanbetaling) bij Kamera Express besteld (en laten afleveren in winkel bij mij in de buurt). Per mail kunnen ze me niet zeggen hoeveelste ik ben op de lijst.

Zijn er mensen die hem bij Kamera Express hebben besteld na 13 november en die hem al wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Michiel_78 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:43:
Heb mijn (kale) Mavic Pro op 13 november 2016 als pre-order (250 euro aanbetaling) bij Kamera Express besteld (en laten afleveren in winkel bij mij in de buurt). Per mail kunnen ze me niet zeggen hoeveelste ik ben op de lijst.

Zijn er mensen die hem bij Kamera Express hebben besteld na 13 november en die hem al wel hebben?
Een aantal draadjes (3-4 jan) terug waren er Mavics in de vrije verkoop bij Kamera Express. Terwijl er een preorder wachtlijst is, eigenlijk schandalig! Klanten binnenharken terwijl anderen € 250 hebben aanbetaald die wel ff kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorki schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:07:
[...]

Een aantal draadjes (3-4 jan) terug waren er Mavics in de vrije verkoop bij Kamera Express. Terwijl er een preorder wachtlijst is, eigenlijk schandalig! Klanten binnenharken terwijl anderen € 250 hebben aanbetaald die wel ff kunnen wachten.
Hadden volgens mij voornamelijk fly more binnen gekregen. Die heb ik ook laten reserveren en vandaag opgehaald. De gewone Mavic ging lang duren omdat er een flinke lijst is gaven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 4 oktober de Mavic besteld bij een lokale retailer en tot op heden nog niets ontvangen... twee en een half week terug kreeg ik bericht van ze dat ze met 2 a 3 weken zouden gaan uitleveren omdat ze bericht hadden gehad van de importeur dat er een grote lading aan zou komen. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Als ik de berichten zo lees heb ik geluk gehad begin december. Toen af kunnen halen bij de Media Markt, nu geen Mavics op voorraad, zowel de fly more als de fly less.

Ben benieuwd wat DJI waar maakt van de belofte begin deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHTizzy
Ventieldopje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:00:
[mbr]Lieve menschen van dit mooie topic, ik had er niet bij stil gestaan maar er is al een prachtig topic over niet-fotografie gerelateerde drone zaken (wetgeving, nieuws etc.), deze is hier: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 te vinden. Ik zou jullie willen vragen om dit topic puur voor fotografie gerelateerde en met name DJI Mavic Pro gerelateerde dingen te gebruiken. Bij voorbaat dank![/mbr]

offtopic:
Zo niet dan moet je nog steeds over de knie :Y) :>
Zou het handig zijn om een Mavic levering topic te maken?

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

RHTizzy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Zou het handig zijn om een Mavic levering topic te maken?
Welnee, volgens DJI zijn binnen 2 weken alle wachtlijsten en preorders weggewerkt. En ligt ie overal op de plank! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• royvandenheuvel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-03 13:51
Zaterdag tweede vlucht gemaakt. Active track, terrain follow en sportmodus getest. Veel te soepel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

royvandenheuvel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:25:
Zaterdag tweede vlucht gemaakt. Active track, terrain follow en sportmodus getest. Veel te soepel allemaal.

[video]
Om even een idee te krijgen: hoeveel vliegervaring heb je nou nodig om zo'n video te schieten? Je geeft aan dat dit de tweede vlucht was, maar heb je hiervoor al ervaring opgedaan met een andere drone?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 03:39:Om even een idee te krijgen: hoeveel vliegervaring heb je nou nodig om zo'n video te schieten? Je geeft aan dat dit de tweede vlucht was, maar heb je hiervoor al ervaring opgedaan met een andere drone?
Ik had nog nooit met een drone gevlogen en ik vond het bizar makkelijk om de Mavic te bedienen. Heb er nog niet bijzonder veel mee gedaan, met name vanwege tijdgebrek en het weer, maar het viel me ontzettend mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
almightyarjen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 03:39:
[...]

Om even een idee te krijgen: hoeveel vliegervaring heb je nou nodig om zo'n video te schieten? Je geeft aan dat dit de tweede vlucht was, maar heb je hiervoor al ervaring opgedaan met een andere drone?
Dat is ook het gevaar van de Mavic. Deze is zo makkelijk te besturen dat, wanneer je overstapt naar een andere quad, je voor een nare verassing kan komen te staan. Een Aerial drone zoals de Mavic is ook totaal niet te vergelijken met bv. een FPV drone.

Je kan 400 vlieguren hebben gemaakt met een Mavic, maar als je dan overstapt op een FPV drone in Acro mode, dan crashed deze binnen 15 seconden omdat men hier niet mee kan vliegen.

Mijns inziens is dat ook wel een beetje jammer. Er is totaal geen uitdaging meer in het vliegen. Maargoed, hij is dan ook bedoelt om te filmen... :+

[ Voor 9% gewijzigd door ChojinZ op 10-01-2017 13:22 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:56:
[...]Mijns inziens is dat ook wel een beetje jammer. Er is totaal geen uitdaging meer in het vliegen. Maargoed, hij is dan ook bedoelt om te filmen... :+
Exact, het gaat me toaal niet om het vliegen. Als ik daar interesse in had dan had ik veel eerder een (veel goedkopere) quadcopter gekocht. Het gaat me om het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Zit te kijken voor een gps tracker voor mijn Mavic. Mocht er iets gebeuren met mijn Mavic bijv. fly away, electronische storing. Veelal komt de gps tracker trackimo naar voren. Maar waar ga je die bevestigen op de Mavic? En weet iemand nog goede alternatieven voor de Trackimo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:18:
Zit te kijken voor een gps tracker voor mijn Mavic. Mocht er iets gebeuren met mijn Mavic bijv. fly away, electronische storing. Veelal komt de gps tracker trackimo naar voren. Maar waar ga je die bevestigen op de Mavic? En weet iemand nog goede alternatieven voor de Trackimo?
Trackimo is dacht ik ook gsm based, je zal dus ook nog een sim kaartje nodig hebben. De Marco Polo tracker is daarentegen een all in one oplossing met gebruik van radio signaal. Beetje duur alleen voor velen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Stoort zo'n tracker weer niet op het gps signaal van je mavic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Klopt. Bij de Trackimo krijg je een worldwide sim kaart erbij, daar kan je het eerste jaar gratis gebruik van maken. Daarna moet je 5 euro per maand betalen. Je kan dan wel gelijk met de trackimo app of op de website van trackimo zien waar het toestel zich bevind dat is volgens mij realtime. De trackimo is ook voorzien van 3G, hoe krijg je anders realtime gegevens door. De gegevens moeten toch constant geupload worden naar een trackimo server.

Ik zie ook gps trackers waar je een sim kaart in kan doen en als je dan belt naar je gps tracker of je stuurt een sms naar de gps tracker krijg je de coordinaten terug en zelfs een link per sms voor google maps. Maar wat is dan het verschil tussen een trackimo gps tracker en een gps tracker waar je zelf een sim kaart in stopt? Kan je met een andere gps tracker met een simkaart ook de tracker realtime volgen? Volgens mij niet namelijk.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:58:
Klopt. Bij de Trackimo krijg je een worldwide sim kaart erbij, daar kan je het eerste jaar gratis gebruik van maken. Daarna moet je 5 euro per maand betalen. Je kan dan wel gelijk met de trackimo app of op de website van trackimo zien waar het toestel zich bevind dat is volgens mij realtime. De trackimo is ook voorzien van 3G, hoe krijg je anders realtime gegevens door. De gegevens moeten toch constant geupload worden naar een trackimo server.

Ik zie ook gps trackers waar je een sim kaart in kan doen en als je dan belt naar je gps tracker of je stuurt een sms naar de gps tracker krijg je de coordinaten terug en zelfs een link per sms voor google maps. Maar wat is dan het verschil tussen een trackimo gps tracker en een gps tracker waar je zelf een sim kaart in stopt? Kan je met een andere gps tracker met een simkaart ook de tracker realtime volgen? Volgens mij niet namelijk.

Iemand een idee?
ik stel voor dat je de 2 technieken even opzoekt, google is your friend en er hangt best wat in de weegschaal vind ik.

IHK: radio signaal wordt bijv gebruikt voor de aansturing van je mavic en voor het ontvangen van de camera feed. De protocollen hier zijn vergelijkbaar met wifi en bluetooth maar alleen veel geraffineerder. Radio signalen kunnen dus voor de uitwisseling van vele soorten data gebruikt worden.

De Marco P gebruikt laagfrequent techniek (dacht ik) dat om op een gepatenteerd scherm de richting aan te wijzen tot op de meter nauwkeurig. GSM stuurt high level data naar een server om dat zodoende op mobiel device of webpagina grafisch weer te geven.

Grootste voordeel m.i. van MP, naast het feit dat je geen extra of verborgen kosten hebt aan gsm, is dat aangezien het signaal maar beperkt data hoeft te verzenden in tgt gsm oplossingen de accu ook veel langer zal meegaan.

Zoals ik zei, dit is een beknopt en beperkte visie en als je het echt wilt weten dan kun je het beter zelf opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik heb gisteren net buiten Aspen (Colorado, USA) gevlogen. Registreren op de FAA website allemaal érg makkelijk. Vandaar wil ik wat meer in-town vliegen, maar da's binnen 5 mile van het vliegveld. Ik krijg zo een telefoontje van de vluchttoren terug of dat mag :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
T.E schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:56:
Stoort zo'n tracker weer niet op het gps signaal van je mavic?
ai, goeie vraag, de gps signalen zullen elkaar niet verstoren maar de radio signalen van elk willekeurig soort tracker gsm based of anders, zou in theorie kunnen verstoren, denk maar aan een magnetron die je gesprek op je foon stoort. Ik zet de vraag uit iig want ik ben ook benieuwd en geïnteresseerd in een tracker al denk ik dat ik m zelf maak zoals eerder hier gelinked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik heb deze ooit gekocht:
http://www.gearbest.com/car-gps-tracking/pp_232609.html

Simyo prepaid erin (verbruik lijkt zelfs onder de radar te vallen, ik zie vaak niet eens kosten), en met elke 20 minuten GPS locatie redt-ie iets van 5 dagen. Hij is superklein en licht, met micro-usb te laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
iisworks schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Simyo prepaid erin (verbruik lijkt zelfs onder de radar te vallen, ik zie vaak niet eens kosten), en met elke 20 minuten GPS locatie redt-ie iets van 5 dagen. Hij is superklein en licht, met micro-usb te laden!
Hoe heb je die op de Mavic bevestigd? Ding is 26 gram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
GustavSan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Hoe heb je die op de Mavic bevestigd? Ding is 26 gram?
Ik heb nog geen Mavic, en denk niet dat ik hem ga gebruiken.

Maar hij zal vast bovenop passen met zelfklevende klittenband of elastiek oid.
Hij komt met een houdertje + horlogebandje. Hij is wat spartaaans qua bediening, maar eenmaal ingesteld kun je hem via een app of de website configureren en bedienen.

PS: Standbytijd is zelfs iets van 10 dagen in sms mode (=stuur sms voor locatieverzoek).

[ Voor 22% gewijzigd door iisworks op 10-01-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Megekko heeft er 6 op voorraad staan volgens de site...

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 10-01-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:08:
[...]

Ik heb nog geen Mavic, en denk niet dat ik hem ga gebruiken.

Maar hij zal vast bovenop passen met zelfklevende klittenband of elastiek oid.
Hij komt met een houdertje + horlogebandje. Hij is wat spartaaans qua bediening, maar eenmaal ingesteld kun je hem via een app of de website configureren en bedienen.

PS: Standbytijd is zelfs iets van 10 dagen in sms mode (=stuur sms voor locatieverzoek).
bovenop de accu zou de plek zijn, zowel aan de voor als achterkant zitten allerlei storingsgevoelige sensoren zoals de gps (tail) en occusync (in de achterpoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvandenheuvel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-03 13:51
almightyarjen schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 03:39:
[...]

Ja, dus 1 vlucht met de Mavic hiervoor gemaakt. En een speelgoed drone voor binnen (Parrot Travis). Maar dat mag geen naam hebben. Hoogstens om de vrijheidsgraden van een drone te begrijpen.

Ook de sportmodus is echt met twee vingers in de neus te doen. Bizar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:09
iisworks schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:12:
Nu nog 3, gaat rap. Zelf ook net 1 besteld(more combo). Ben benieuwd

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
iisworks schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Is er een reden waarom je gekozen hebt voor de Simyo prepaid? En maak dit apparaatje gebruik van GSM of ook van GPRS? Want dan heb je ook een databundel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
worrel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:40:
[...]

Nu nog 3, gaat rap. Zelf ook net 1 besteld(more combo). Ben benieuwd
Ik hoop dat ze dit keer wel leveren.

Kleine twee weken terug ook bij hun een mavic pro besteld die volgens de website volgende dag leverbaar was (waren toen nog 5 op voorraad). Maar bleek mooi niet meer op voorraad, gelukkig wel snel m'n geld retour ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

iisworks schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:12:
Ik heb een dikke week geleden er eentje besteld bij Megekko, kreeg vandaag een mail dat-ie verstuurd is :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Laatst online: 13-06-2020
Follow 😃

Heb zelf een tile besteld op basis van Bluetooth.. kan je iig in een circel van 50 mtr zoeken.. maar zeker interesse voor een lichtgewicht gps dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
CD-rom land heeft er ook 3 op voorraad zeggen ze:
https://www.cdromland.nl/product/0/986801/DJI-Mavic-Pro

Voor de mensen die nog een gokje willen wagen. Ben benieuwd. Kunnen mensen die besteld hebben posten of ze verzendbevestiging krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
op marktplaats staan er nu weer voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-08 19:49
Ja voorraad nu bij veel winkels.
Vandaag rondje gebeld;
- JPcomputers; aantal op voorraad, daar ook besteld en zojuist bezorgtijd van PostNL ontvangen.
- Megekko; aantal op voorraad voor vrije verkoop
- Dronekenner; idem
- CDromland; volgens reactie hier dus ook aantal over.

Marktplaats idd nu ook meer maar nog boven retailprijs. Ik denk (hoop) dat er nu boven retailprijs niets meer wordt verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_78
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Bij Kamera Express verwachten ze op korte termijn weer voorraad, houden de levertijd aan van DJI zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Laatst online: 13-06-2020
Ik zie voornamelijk de standaard versie, nog niet de fly more qua voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
The Medic schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:09:
Ja voorraad nu bij veel winkels.
Vandaag rondje gebeld;
- JPcomputers; aantal op voorraad, daar ook besteld en zojuist bezorgtijd van PostNL ontvangen.
- Megekko; aantal op voorraad voor vrije verkoop
- Dronekenner; idem
- CDromland; volgens reactie hier dus ook aantal over.

Marktplaats idd nu ook meer maar nog boven retailprijs. Ik denk (hoop) dat er nu boven retailprijs niets meer wordt verkocht
Best bijzonder (jammer) dat ze niet eerst alle pre-orders wegwerken ipv overal een paar in de losse verkoop doen. De langst wachtenden hebben nog steeds niks en moeten nu zelfs een dubbele bestelling doen (met straks weg een overschot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Kan iemand mij vertellen of de telefoon/tablet draadloos verbonden wordt met de controller? Ik wil namelijk graag mijn Gear VR gaan gebruiken ivm de Mavic (en de Litchi app). Echter als het bedraad is dan zou ik een extra gat moeten gaan boren in de VR bril en kan ik beter een cardboard oid kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 11-01-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Gear VR klik je in de USB poort. Dus ik weet niet waar je een gat wil boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Klopt. Maar ik heb dus begrepen dat de bestaande usb poort in de gear vr uitsluitend voor het opladen is en niet voor data doorvoer. Als de gear vr dus deaadloos verbind met de mavic controller hoef ik niks te doen. In het andere geval moet ik een extra aansluiting in de bril maken zodat de controller aangesloten kan worden op de telefoon (via de bril)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edelf
je telefoon heeft maar 1 in / output poort en dat is de USB. En die is bezet met het kabeltje naar de remote, werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Ok duidelijk. In dat geval wordt het dus een goedkope cardboard like oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
Wie heeft voor mij de contact gegevens van het DJI service centrum in Barendrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

edelf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
Wie heeft voor mij de contact gegevens van het DJI service centrum in Barendrecht.
http://www.boston.dk/gfx/pdf/DJI_RMA_EN_DK_SE_FI.pdf

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Megekko heeft er nog 1 op voorraad voor wie er nog geen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Amsterdam West, Zaandam, Arena, Eindhoven, Hoorn, Assen, Eindhoven, Middelburg hebben allemaal voorraad (Mavic Pro standaard pack) In Amsterdam al zelfs voor de 2e dag. Zoetermeer had er ook 1, iemand die ik ken had hem gisteren besteld en dezelfde dag opgehaald, dus geen annuleringen meer door pre-order. Ik denk dat de hoogtepunt wel voorbij is. Geen hogere prijzen meer betalen boven adviesprijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
eerste echte testvlucht vandaag, dacht dat t met dat harde wind echt gedoe zou worden maar niets daarvan, het apparaat houdt zich prima en aan de camera beelden zie je uberhaupt niet dat het bijna schuin hangt om weerstand te bieden aan de windstoten, bizar knap stukje techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Moet je na een firmware update ook de IMU kalibreren? Staan zoveel tegenstrijdige berichten hierover. De een zegt van wel de ander zegt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
RHTizzy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:07:
eerste echte testvlucht vandaag, dacht dat t met dat harde wind echt gedoe zou worden maar niets daarvan, het apparaat houdt zich prima en aan de camera beelden zie je uberhaupt niet dat het bijna schuin hangt om weerstand te bieden aan de windstoten, bizar knap stukje techniek!
Viel mij destijds bij de phantom ook zo op....zat met windkracht 8/9 in de lucht en de phantom hing bijna op zijn zij maar toch stabiel beeld...heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:20:
Moet je na een firmware update ook de IMU kalibreren? Staan zoveel tegenstrijdige berichten hierover. De een zegt van wel de ander zegt van niet.
in het begin van de uitrol waren er dacht ik veel problemen die ontstonden nadat mensen de IMU om onduidelijke redenen (problemen met de camera of gimbal bijv die geen verband zouden mogen hebben met de IMU) hadden gecalibreerd en vervolgens is het door DJI afgeraden als er geen echte noodzaak voor was (zoals bijv sensor errors etc).

Verder is het ook zo dat de opstart tijd van de Mavic deels afhankelijk is van de temp waarop de IMU is gecalibreerd Als je dat perse dus wilt doen dan is het verstandig om de mavic eerst goed af te koelen, zeg een uur in de koelkast of zo..

Wat betreft calibratie na een firmware update zou ik ook daar zeggen niet doen behalve als er echte error meldingen zijn. De meeste calibratie issues lijken gerelateerd aan compass calibratie trouwens die men te dicht in de buurt van storende elementen uitvoert (zoals grote metalen of magnetische oppervlakten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:21:
[...]

in het begin van de uitrol waren er dacht ik veel problemen die ontstonden nadat mensen de IMU om onduidelijke redenen (problemen met de camera of gimbal bijv die geen verband zouden mogen hebben met de IMU) hadden gecalibreerd en vervolgens is het door DJI afgeraden als er geen echte noodzaak voor was (zoals bijv sensor errors etc).

Verder is het ook zo dat de opstart tijd van de Mavic deels afhankelijk is van de temp waarop de IMU is gecalibreerd Als je dat perse dus wilt doen dan is het verstandig om de mavic eerst goed af te koelen, zeg een uur in de koelkast of zo..

Wat betreft calibratie na een firmware update zou ik ook daar zeggen niet doen behalve als er echte error meldingen zijn. De meeste calibratie issues lijken gerelateerd aan compass calibratie trouwens die men te dicht in de buurt van storende elementen uitvoert (zoals grote metalen of magnetische oppervlakten)...
Bedankt voor de tip! Ik las het net op internet dat er mensen zijn die de mavic een uur lang in de koelkast zetten en daarna zo snel mogelijk de IMU kalibreren. Moet niet gekker worden haha. Hoe zit dan dan met vocht/condens in de koelkast die misschien je electronica van je mavic aantast. Samenvattend als je de Mavic IMU kalibreert op 20 graden en je start je Mavic buiten op, op een temperatuur van zeg 5 graden duurt het even voordat de mavic gestart is omdat die gekalibreerd is op 20 graden. Zeg ik het goed? Maar gaat het dan om de opstarttijd van de Mavic zoals je zei, of als mavic de temperatuur nog niet heeft bereikt je niet kan opstijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Probleem is niet het vocht in de koelkast maar de vochtigheid buiten de koelkast.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
dominick11 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:20:
Ik heb na de diverse updates geen kalibraties gedaan, sterker nog, geen enkele kalibratie van welk onderdeel dan ook is nodig geweest tot op heden.

Als er niet om gevraagd wordt én ik heb geen problemen met de Mavic dan lijkt het mijns inziens niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:33:
[...]

Ik heb na de diverse updates geen kalibraties gedaan, sterker nog, geen enkele kalibratie van welk onderdeel dan ook is nodig geweest tot op heden.

Als er niet om gevraagd wordt én ik heb geen problemen met de Mavic dan lijkt het mijns inziens niet nodig. :)
Yep, same here🙋😇😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Bol.com heeft verse voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Bol.com inmiddels helaas niet meer.
Mediamarkt Eindhoven lijkt ook voorraad te hebben. Iemand een idee of de BTW actie ook zal gelden voor de Mavic? Ik meen dat die er aan zit te komen eind deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Volgens mij zijn drones uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Nog niemand iets gehoord can CentralPoint zeker?

Ik heb daar op 8 dec. een combi besteld voor een erg scherpe prijs dus hou ik die liever aan. Maar als ze uiteindelijk 'nooit' gaan uitleveren moet ik hem ergens zien op te pikken voor de normale advies prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik denk dat ze snel hebben. Wat je eigenlijk ziet is dat de handelaren er niet meer op zitten en er gewoon her en der voorraad komt. Kijk naar meegekko, cd-romland, mediamarkt etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou als je bij de Mediamarkt gaat kopen wachten tot de btw dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 13:29
Bol.com heeft hem op voorraad. Net besteld wordt vanavond bezorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
Ik ben vrij veel aan het uitzoeken omdat ik nieuw ben met het vliegen van een Mavic en niet voor verrassingen wil komen. Nu heb ik een aantal vragen.

1. Als je mavic opstijgt wordt er een home point gemaakt. Stel je komt in atti mode terecht en je drukt op RTH, komt de Mavic dan terug? Omdat je Mavic niet of nauwelijks gps satellieten heeft op dat moment.

2. Als je in atti mode komt en ook nog eens je RC signaal wegvalt wat gebeurd er dan? Komt je Mavic dan terug naar je Home Point?

3. In de DJI go app is er een optie wanneer je je rc signaal verliest, RTH automatisch wordt ingeschakeld. Maar werkt dat als het toestel in atti mode zit?

4. Heeft de Mavic wel gps nodig om terug te vliegen naar je Home point? Je home point slaat de coördinaten op. Dan kan het toestel toch terugvliegen zonder gps lijkt mij.

5. Wat is het verschil tussen "Enable Horizontal Obstacle Avoidance" en "Enable Obstacle Avoidance"? Als ik zo in het menu kijk van de dji go app in allebei de gevallen zal het toestel horizontaal het object ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Zag dat er voorraad was bij Bol.com... knoop doorgehakt en besteld.
Morgen geleverd volgens de site! Ben zo benieuwd! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 14:22
BjornS1982 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:25:
Zag dat er voorraad was bij Bol.com... knoop doorgehakt en besteld.
Morgen geleverd volgens de site! Ben zo benieuwd! :-D
Zo te zien heb jij de laatste dan. Ik was er ook nog over aan het dubben nadat mijn reseller de leverdatum heeft opgeschoven naar 3 weken vanaf nu, echter is hij nu niet meer leverbaar.. Well, dat heeft de knoop doorgehakt voor mij :')

Iemand ervaring met experty/frank? (drone-expert.nl)

[ Voor 8% gewijzigd door K-4U op 12-01-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
dominick11 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:02:
Ik ben vrij veel aan het uitzoeken omdat ik nieuw ben met het vliegen van een Mavic en niet voor verrassingen wil komen. Nu heb ik een aantal vragen.

1. Als je mavic opstijgt wordt er een home point gemaakt. Stel je komt in atti mode terecht en je drukt op RTH, komt de Mavic dan terug? Omdat je Mavic niet of nauwelijks gps satellieten heeft op dat moment.

2. Als je in atti mode komt en ook nog eens je RC signaal wegvalt wat gebeurd er dan? Komt je Mavic dan terug naar je Home Point?

3. In de DJI go app is er een optie wanneer je je rc signaal verliest, RTH automatisch wordt ingeschakeld. Maar werkt dat als het toestel in atti mode zit?

4. Heeft de Mavic wel gps nodig om terug te vliegen naar je Home point? Je home point slaat de coördinaten op. Dan kan het toestel toch terugvliegen zonder gps lijkt mij.

5. Wat is het verschil tussen "Enable Horizontal Obstacle Avoidance" en "Enable Obstacle Avoidance"? Als ik zo in het menu kijk van de dji go app in allebei de gevallen zal het toestel horizontaal het object ontwijken.
1. Geen idee. Lijkt mij niet omdat er geen GPS locatie bekend is.

2. Ben ik ook benieuwd naar.

3. Idem als 1.

4. Jep, je Home Point is een GPS locatie.

5. Het kan zijn dat er hiermee de neerwaartse 'Obstacle Avoidance' wordt bedoeld.

Stel je vragen eens op het DJI forum. Heb je de handleiding geraadpleegd? Daar staat namelijk een groot deel in beschreven of de verschillende scenario's, ook met betrekking tot (failsafe) RTH.

Mijn ervaring is dat bij het wegvallen van de verbinding met de RC de Mavic succesvol terugkomt naar je Home Point, dit is de zogenoemde Failsafe RTH.

Ik heb tot nu toe twee keer een korte periode van verlies van GPS signaal ervaren, op dat moment ben je op jezelf aangewezen. Binnen enkele seconden kwam het ontvangst in beide gevallen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 13:29
Ik zit te twijfelen of ik DJI Care Refresh erbij moet doen. Mijn oude Phantom 1 is vaak genoeg naar de grond gekomen. Is dit aan te raden of zijn er teveel "kleine lettertjes" in de voorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik zelf ga het niet doen. Mijn Phantom 3 is nooit naar beneden gekomen. Techniek is wel veel beter dan de Phantom 1 al natuurlijk. ( En zelfs beter dan de 3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
michje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:43:
Ik zit te twijfelen of ik DJI Care Refresh erbij moet doen. Mijn oude Phantom 1 is vaak genoeg naar de grond gekomen. Is dit aan te raden of zijn er teveel "kleine lettertjes" in de voorwaarde?
Ik heb het wel gedaan, mede omdat het mijn eerste drone is. De voorwaarden zijn redelijk, laatst door DJI nog uitgebreid met dekking bij waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
michje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:43:
Ikzelf ga het zeker doen. Ik betaal liever 99 euro voor een drone dan 1200..
Alleen stupiditeit van de piloot zelf wordt niet vergoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:02:

goeie vragen, hoop dat ik je kan helpen
1. Atti mode is niet perse dat je geen GPS hebt, het kan ook als bijv de compas uitvalt.
2. Als er GPS signaal is en de rc valt uit, komt de Mavic terug als je dat zo hebt ingesteld
3. Yes, zie boven
4. Yes, zonder GPS weet het ding niet waar het is of waar het heen gaat
5. Die zijn onderdeel van de speciale modi, zoals Follow me, of point to Fly. Kijk goed naar het menu. Bij de ene optie zal de mavic ook om obstakels heen vliegen als ze hoger zijn dan je ingesteld plafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Ikzelf ga het zeker doen. Ik betaal liever 99 euro voor een drone dan 1200..
Alleen stupiditeit van de piloot zelf wordt niet vergoed
dat is juist wat vergoed wordt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
tyfoon_2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:48:
Nog niemand iets gehoord can CentralPoint zeker?
Ik heb daar op 8 dec. een combi besteld voor een erg scherpe prijs dus hou ik die liever aan.
Ik zit in hetzelfde schuitje, voor dat verschil wacht ik wel. Als ik nu voor de reguliere prijs een Mavic (1200) + Accu (100) koop ben ik al bijna even duur uit als de Fly More Combo by CentralPoint (1317).

Verwachte datum staat nu al een hele tijd op 18 januari, dus wellicht komt het goed. Heb er na de vakantie ook niet echt haast meer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
RHTizzy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:05:
[...]
dat is juist wat vergoed wordt ;p
Uh, ja.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je in sport mode tegen een muur aan vliegt, of onder een brug die veels te klein is gaat vliegen en dan perongeluk in het water stort, dan krijg je het niet vergoed.

Maar daar heb je dan weer verzekering voor.. Daarover gesproken, iemand die zijn drone all-risk heeft verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
K-4U schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Zo te zien heb jij de laatste dan. Ik was er ook nog over aan het dubben nadat mijn reseller de leverdatum heeft opgeschoven naar 3 weken vanaf nu, echter is hij nu niet meer leverbaar.. Well, dat heeft de knoop doorgehakt voor mij :')

Iemand ervaring met experty/frank? (drone-expert.nl)
Heb je net een bericht gestuurd, ik kan je misschien wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:04:
[...]
goeie vragen, hoop dat ik je kan helpen
1. Atti mode is niet perse dat je geen GPS hebt, het kan ook als bijv de compas uitvalt.
2. Als er GPS signaal is en de rc valt uit, komt de Mavic terug als je dat zo hebt ingesteld
3. Yes, zie boven
4. Yes, zonder GPS weet het ding niet waar het is of waar het heen gaat
5. Die zijn onderdeel van de speciale modi, zoals Follow me, of point tot tot. Kijk goed naar het menu. Bij de ene optie zal de mavic ook om obstakels heen vliegen als ze hier zijn dan je ingesteld plafond
Bedankt. om terug te komen op de antwoorden.

1. duidelijk. Maar betekend dat als ik atti mode zit en druk op de RTH knop dat het toestel terug komt als er weer GPS beschikbaar is?
2. Als er geen GPS signaal is en je rc valt uit. dus Atti mode en je rc signaal valt weg. Komt die terug op het moment als er weer GPS beschikbaar is?
3. duidelijk
4. Daar lees ik verschillende berichten over. Ik las dat ook zonder gps RTH werkt door middel van het compas.
5. duidelijk

[ Voor 3% gewijzigd door dominick11 op 12-01-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
K-4U schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Uh, ja.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je in sport mode tegen een muur aan vliegt, of onder een brug die veels te klein is gaat vliegen en dan perongeluk in het water stort, dan krijg je het niet vergoed.
De cases die je beschrijft zijn juist waar de care-refresh voor bedoeld is en zijn dan ook zeker in deze gedekt :D

Je gewone verzekering is meer in de lijn van aansprakelijkheid, de schade die je bij anderen veroorzaakt zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Bedankt. om terug te komen op de antwoorden.

1. duidelijk. Maar betekend dat als ik atti mode zit en druk op de RTH knop dat het toestel terug komt als er weer GPS beschikbaar is?
2. Als er geen GPS signaal is en je rc valt uit. dus Atti mode en je rc signaal valt weg. Komt die terug op het moment als er weer GPS beschikbaar is?
3. duidelijk
4. Daar lees ik verschillende berichten over. Ik las dat ook zonder gps RTH werkt door middel van het compas.
5. duidelijk
1. jazeker, en hoogstwrs meteen aangezien alle sensoren dubbel zijn uitgevoerd ;p
2. jazeker, verlies van rc signaal is aanleiding tot RTH (als je die hebt aangezet, het is gewoon een optie)
4. niet mogelijk, de compas heeft geen idee wat de wind aan het doen is met je toestel (drift wordt dus niet herkend door sec een compas). Denk dat men het verwart met RTH bij drones die geen GPS hebben, die baseren zich echter op de wifi sginaal. Heb er echter niets over gehoord wat betreft homing op de rc signaal, occusync in dit geval. Zal de vraag eens uitzetten op rcgroups

[ Voor 8% gewijzigd door RHTizzy op 12-01-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
RHTizzy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:43:
[...]

1. jazeker, en hoogstwrs meteen aangezien alle sensoren dubbel zijn uitgevoerd ;p
2. jazeker, verlies van rc signaal is aanleiding tot RTH (als je die hebt aangezet, het is gewoon een optie)
4. niet mogelijk, de compas heeft geen idee wat de wind aan het doen is met je toestel (drift wordt dus niet herkend door sec een compas). Denk dat men het verwart met RTH bij drones die geen GPS hebben, die baseren zich echter op de wifi sginaal. Heb er echter niets over gehoord wat betreft homing op de rc signaal, occusync in dit geval. Zal de vraag eens uitzetten op rcgroups
Bedankt voor je uitleg :)
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.