Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-04 15:49
quote:
Bert_e39 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:46:
Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb gisteren pech gehad met mijn Mavic Pro, ik ben hem kwijt of hij is gestolen.

Gisteren was mijn kameraad thuis met zijn oldtimer en we zijn een stukje gaan rijden, het plan was om met de mavic wat beelden te maken.
Zo gezegd zo gedaan, opgestegen op een bepaalde plaats en gaan vliegen.
Mijn kameraad reed en ik zat langs hem de mavic te besturen, we reden door een bosrijk gebied, waar het vrij rustig is maar waar ook wel wat fietsers en wandelaars passeren.
Op een gegeven moment, op ongeveer 2km van het startpunt krijg ik geen signaal meer, lost connection.
Links en rechts van ons is er bos, we zijn uitgestapt en beginnen zoeken.

Opeens dacht ik eraan dat de mavic wel eens terug zou vliegen naar de startpositie, omdat deze nog als home point ingesteld stond, misschien stom van mij maar ik ben nog niet zo een heel ervaren vlieger.
Mijn kameraad is terug gereden, terwijl ik nog verder zocht in het bos.
En jawel, hij belde mij, de mavic hing op ongeveer 3m hoogte boven het startpunt.
Hij is mij komen ophalen met de wagen, toen we daar terug arriveerden was hij weg!?
Er zat nog geen 5 minuten tussen :-(

Volgens mij is de Mavic geland omwille van een lege accu en heeft iemand hem meegenomen.
Gisteren en deze voormiddag heb ik nog overal gezocht, op de plaats waar ik het signaal verloren ben en op de plaats waar de Mavic is opgestegen...

Er hangt een plakker met het logo van ons bedrijf op, samen met de telefoonnummer en het gsm nummer van mij. Tot heden nog niets gehoord, ik vrees dus dat hij weg is.
Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik niet ben mee gereden naar de startpositie, maar dat is nu te laat natuurlijk.

Hieronder de flight logs:

http://app.airdata.com/main?share=TRyGxY
http://app.airdata.com/main?share=BgmrLF, dit is het punt waar de connectie verloren is gegaan.

Wat denken jullie hiervan?
Wat ontzettend balen dit zeg en nog vervelender dat ie wellicht gestolen is...
Wat je kan doen is kijken of hij aangezet is en connectie gemaakt heeft met een ander apparaat. Open DJI GO 4 app en klik rechtsboven op de 3 balkjes, daaronder staat Find my Drone. Zou dat even in de gate houden gezien deze wel gewoon geregistreerd staat en het wellicht kan helpen... Succes

• worrel
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:54
quote:
v1co schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:34:
Vraagje: ik lees verhalen dat ze voor de Mavic Air een afstands begrenzer willen gaan instellen op 50m hoog en 100m ver.
Geld dit op dit moment ook voor de Mavic Pro?
dit geld alleen als je niet ingelogd bent in de app van DJI,
als je ingelogd bent heb je die beperking niet.

Iedereen heeft recht op mijn mening

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:29
YouTube: MAVIC AIR: DON’T BUY!! ANOTHER DJI DRONE COMING SOON!

Speculeer filmpje. Het zal niet lang meer duren tot de release van de Mavic Pro II.
Ze geven aan dat het hoogstwaarschijnlijk in maart zal zijn.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Zijn jullie van plan om de overstap te maken?

• v1co
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze de CMOS sensor van de Phantom 4 in de Mavic II gaan proppen. Dit is immers een product wat bij hun bekend is.
Ze hebben al de Phantom 4 Pro image processor in de MA gebouwd.
1 + 1 = 2 :) Grotere batterij er in doen. Zelfde body min of meer als de MP 1. En klaar!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:13
quote:
v1co schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:47:
YouTube: MAVIC AIR: DON’T BUY!! ANOTHER DJI DRONE COMING SOON!

Speculeer filmpje. Het zal niet lang meer duren tot de release van de Mavic Pro II.
Ze geven aan dat het hoogstwaarschijnlijk in maart zal zijn.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Zijn jullie van plan om de overstap te maken?
Ik heb vandaag mijn Mavic Pro verkocht voor deze aanstaande.

Ik merk dat ik erg weinig vlieg in de winter en de verkoop ging met de komst van de air veel lastiger.

Dus ik ben zeer geďnteresseerd in de Mavic Pro 2...

De populariteit van de air snap ik niets van. Door de vliegtijd en het bereik zou ik de Mavic Pro altijd boven de air verkiezen...

dfrenner wijzigde deze reactie 05-02-2018 19:03 (8%)

Youtube: DashcamNL

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-05 01:58
quote:
dfrenner schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:58:
De populariteit van de air snap ik niets van. Door de vliegtijd en het bereik zou ik de Mavic Pro altijd boven de air verkiezen...
De air heeft natuurlijk een aantal voordelen boven de Mavic Pro. De drone is erg compact en kan letterlijk in je jaszak mee. Ook het feit dat de camera wat beter beschermd is vind ik wel een voordeel. De beperkte vliegtijd vind ik niet zo'n issue. Ik vlieg ook niet vaak meer dan 15 minuten. Dan wissel ik wel even een accu en ga weer verder. Langer is beter, maar de vliegtijd van de MA lijkt me prima werkbaar. Als je een range van 1km haalt in de praktijk, dan zou dat voor mij goed genoeg zijn. En video heeft ook een hogere bitrate, dus zou theoretisch beter moeten kunnen zijn.

Dus ja, ik snap wel waarom sommigen voor de Mavic Air kiezen. Het grote probleem van de Mavic Air en de Mavic Pro vind ik de sensor. Ik wil een drone vooral gebruiken om beelden te kunnen maken die ik met een dSLR niet kan. Nu verwacht ik niet meteen de kwaliteit van een full-frame dSLR met goed glas, maar wat de Mavics nu leveren is wel een heel erg flinke stap achteruit. De Mavic Pro 2 zou dus een erg mooie drone kunnen zijn om dat gat op te vullen.

Ik vraag me wel af wat ze met de Phantom gaan doen als de Mavic Pro 2 een 1" sensor gaat bevatten. Wat is dan nog de meerwaarde van een Phantom?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
quote:
dfrenner schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:58:
[...]

Natuurlijk is de Mavic Pro op veel vlakken beter, maar bereik zal voor 9 van de 10 mensen totaal geen probleem zijn, en de Air is een stuk kleiner en toch weer paar honderd euro goedkoper (wat niet niks is).

Het enige echte nadeel van de Air is, wat mij betreft, een kortere vliegtijd, maar 200 euro minder en een veel kleinere footprint wegen daar voor mij zeker tegenop.

The devil is in the details.

• dfrenner
quote:
BugBoy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:40:
[...]

De air heeft natuurlijk een aantal voordelen boven de Mavic Pro. De drone is erg compact en kan letterlijk in je jaszak mee. Ook het feit dat de camera wat beter beschermd is vind ik wel een voordeel. De beperkte vliegtijd vind ik niet zo'n issue. Ik vlieg ook niet vaak meer dan 15 minuten. Dan wissel ik wel even een accu en ga weer verder. Langer is beter, maar de vliegtijd van de MA lijkt me prima werkbaar. Als je een range van 1km haalt in de praktijk, dan zou dat voor mij goed genoeg zijn. En video heeft ook een hogere bitrate, dus zou theoretisch beter moeten kunnen zijn.

Dus ja, ik snap wel waarom sommigen voor de Mavic Air kiezen. Het grote probleem van de Mavic Air en de Mavic Pro vind ik de sensor. Ik wil een drone vooral gebruiken om beelden te kunnen maken die ik met een dSLR niet kan. Nu verwacht ik niet meteen de kwaliteit van een full-frame dSLR met goed glas, maar wat de Mavics nu leveren is wel een heel erg flinke stap achteruit. De Mavic Pro 2 zou dus een erg mooie drone kunnen zijn om dat gat op te vullen.

Ik vraag me wel af wat ze met de Phantom gaan doen als de Mavic Pro 2 een 1" sensor gaat bevatten. Wat is dan nog de meerwaarde van een Phantom?
Ik hoor dat nou zo vaak, gewoon in de jaszak mee te nemen. Leuk marketing verhaal, maar niemand die dat ooit gaat doen.

Transmitter moet ook nog mee, extra accu’s, die hard nodig zijn bij de air.

Ieder zijn ding, maar ze hadden hem beter spark pro kunnen noemen, ik zou op dit moment nog steeds de Mavic Pro verkiezen boven de air. Ook jog eens goedkoper dan de air.

Pro Fly More Combo kun je voor 850 euro uit China halen.

• v1co
quote:
BugBoy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Just like the Inspire 2, the Phantom 5 could be getting mini interchangeable lenses from Hasselblad. This would allow you to shoot high quality videos and pictures at various focal lengths. Different lenses could also have different apertures for better low light performance. :9

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:49
Hopelijk kan iemand me helpen. Vandaag mijn eerste beelden geschoten en wilde de bestanden gaan overzetten naar mijn Macbook Pro. De schijf wordt echter niet herkend in mijn Finder. Via Schijfhulpprogramma zie ik hem wel. De SD-kaart is de eerste keer door de Mavic zelf geformatteerd naar ExFat en de Macbook geeft aan "Partitie niet ondersteund".

Twee vraagjes:
- Hoe krijg ik de bestanden voor nu toch op mijn Macbook? ExFat is zowel Windows als Mac compatible?
- Kan ik de SD-kaart daarna formatteren op mijn Macbook naar een ondersteunde variant en blijft de Mavic dan gewoon goed werken of werkt ie alleen met ExFat indeling?

P.s. de drone wordt wel herkend door DJI Assistent en kan de drone ook updaten. Dus er is wel een verbinding maar de SD-kaart wordt niet (goed) herkend.

bsmpower wijzigde deze reactie 09-02-2018 14:38 (12%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Meer mensen last van sync issues?
Ik kom op de iPad en iPhone niet verder dan 3% en dan een sync issue bij de flight records. Opnieuw instaleren van de app voel ik niets voor, want dan ben ik de records kwijt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• noobstep
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 16:24
Hallo allen,

Op vakantie had ik mijn dji mavic pro over water gevlogen, na enkele minuten in de lucht is de connectie verbroken de drone is uiteindelijk gecrasht in het water (zout). Ik heb hem wel terug gevonden en meteen afgespoeld met tap water, na een paar dagen heb ik een andere batterij in gedaan maar hij deed het helaas niet meer. De drone gaat wel aan maar lijkt geen contact te kunnen maken met de controller.
Wat zijn mijn opties? kan ik het ergens laten maken een bedrijf of bij handige drone liefhebbers, verkopen voor "sloop" of gewoon ophangen als souvenir.
Verder had ik geen (reis)verzekering ofzo afgesloten of dji care, dus daar kan ik niets verhalen.
Alle hulp is welkom :')

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
noobstep schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:52:
Hallo allen,

Op vakantie had ik mijn dji mavic pro over water gevlogen, na enkele minuten in de lucht is de connectie verbroken de drone is uiteindelijk gecrasht in het water (zout).
Kun je hier wat meer over vertellen? Wat zegt de flight log (via https://airdata.com/)? Batterijniveau? Hoe hoog/ver vloog je?

JBS wijzigde deze reactie 16-02-2018 11:40 (3%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:22
quote:
Hallo allen,

Op vakantie had ik mijn dji mavic pro over water gevlogen, na enkele minuten in de lucht is de connectie verbroken de drone is uiteindelijk gecrasht in het water (zout). Ik heb hem wel terug gevonden en meteen afgespoeld met tap water, na een paar dagen heb ik een andere batterij in gedaan maar hij deed het helaas niet meer. De drone gaat wel aan maar lijkt geen contact te kunnen maken met de controller.
Wat zijn mijn opties? kan ik het ergens laten maken een bedrijf of bij handige drone liefhebbers, verkopen voor "sloop" of gewoon ophangen als souvenir.
Verder had ik geen (reis)verzekering ofzo afgesloten of dji care, dus daar kan ik niets verhalen.
Iemand met een soortgelijk probleem. Wellicht dat je er wat aan hebt:
https://nl.ifixit.com/Ans...1/camera+has+water+inside

Belangrijkste is om snel te handelen. Het water zal grotendeels zijn opgedroogd maar het residu wat achter blijft kan onderdelen gaan aanvreten. Daarnaast is roest ook een groot risico.

Je kan de drone uit elkaar halen, afspoelen met gedestilleerd water en vervolgens drogen in rijst. Probleem is wel dat water overal in gaat zitten. Ook in electronische componenten zelf en dat gaat er vaak wat lastiger uit. Hierdoor kan de drone later onbetrouwbaar worden.

Ik geef je persoonlijk weinig kans, maar nooit geschoten is altijd mis.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• noobstep
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 16:24
Bedankt voor jullie reactie via mijn mobiel lukt t niet om de flight logs op te sturen dat kan pas als ik thuis ben vanavond. Voor die fatale vlucht had ik de hoogte aangepast naar 200m (stom van me ik I know) maar dat zou geen probleem mogen zijn toch? Aangezien die drone ruim 4000m ver kan vliegen? Batterij was bij het opstijgen +70% en de afstand was 46m toen verbrak de verbinding.
Het ongelukje is nu al 1,5mnd geleden gebeurd. Had al een beetje opgegeven maar dacht laat mij ff de tweakers lezers vragen

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:33
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om je DJI Care Refresh te verlengen?
Mijne verloopt eind maart en ik wil graag nog wat tijd hier aan vast plakken :P

• JBS
  • Niet online
quote:
renedis schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:11:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om je DJI Care Refresh te verlengen?
Mijne verloopt eind maart en ik wil graag nog wat tijd hier aan vast plakken :P
Nee, verlengen is niet mogelijk.

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
@renedis
Dat is idd niet mogelijk:

https://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s4

FAQ #6

Aapie wijzigde deze reactie 20-02-2018 14:22 (6%)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
noobstep schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:22:
Bedankt voor jullie reactie via mijn mobiel lukt t niet om de flight logs op te sturen dat kan pas als ik thuis ben vanavond. Voor die fatale vlucht had ik de hoogte aangepast naar 200m (stom van me ik I know) maar dat zou geen probleem mogen zijn toch? Aangezien die drone ruim 4000m ver kan vliegen? Batterij was bij het opstijgen +70% en de afstand was 46m toen verbrak de verbinding.
Het ongelukje is nu al 1,5mnd geleden gebeurd. Had al een beetje opgegeven maar dacht laat mij ff de tweakers lezers vragen
Vreemd, dat klinkt niet als een hele wilde vlucht zeg maar..
Balen, hoop dat er nog wat te redden is. Wonderlijk dat ie op zich nog aan gaat.

Without data you are just another person with an opinion.

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:38
quote:
noobstep schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:22:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Alleen bij mij verbrak de verbinding al op ongeveer 100m afstand. Daarnaast ben ik (ik weet het, heel slecht) opgestegen zonder GPS fix en maar 8% batterij. Hij begon te driften, raakte de verbinding kwijt en storte neer.
Had gelukkig DJI care en inmiddels weer een nieuwe .

Moest 100 euro betalen maar daarentegen wel een extra batterij gekregen. Aangezien je officieel geen defecte batterijen mag opsturen heb ik na het opsturen nogmaals contact opgenomen met DJI. Via 2 verschillende kanalen met 2 verschillende medewerkers. De een liet de batterij alsnog opsturen en de ander vond het genoeg om er alleen een foto van te maken en te emailen. Zodoende dus uiteindelijk 2 nieuwe batterijen gekregen >:)

jdevries189 wijzigde deze reactie 21-02-2018 19:08 (19%)

• jvbragt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-05 11:58
quote:
Hallo allen,

https://mavicpilots.com/threads/flying-over-water.12967/

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

Vanmiddag heb ik in een pittige wind op Tenerife bijna een fatale fout gemaakt. Eenmaal opgestegen viel de vlagerige wind tegen en wilde ik snel terug. Ik moet alleen richting de laagstaande zon vliegen om terug te komen en dat weigerde de Mavic ivm collision detection. Terwijl ik in de instellingen de sensoren uitschakelde was hij al 250 meter afgedwaald. Daarna RTH gedrukt en tot mijn verbazing steeg hij toen eerst naar 80m alvorens ik die ook uitgezet heb en toen zelf maar op m’n beeld vol gas tegen de wind in terug ben gekomen. Dat ging wel.

In principe vlieg ik altijd zelf, maar snap niet helemaal waarom de RTH eerst zo hoog ging. Daarbij worden de sensoren blijkbaar letterlijk verblind door de zon?

Ik steeg op vanaf zo’n 2200meter, dat maakt op zich weinig uit. Vliegen op die hoogte lijkt de batterij iets sneller leeg te maken, verder niet.

Verder al wat mooie tochtjes kunnen vliegen: wel zoeken naar rustige plekken, Tenerife is erg toeristisch en velen gingen ons voor met een drone en lieten een negatieve indruk achter. Ik laat het liefst een onzichtbare indruk achter - behalve in beeld achteraf natuurlijk :)

• jvbragt
Kon je niet op je maps terug vliegen?
quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:35:
Vanmiddag heb ik in een pittige wind op Tenerife bijna een fatale fout gemaakt. Eenmaal opgestegen viel de vlagerige wind tegen en wilde ik snel terug. Ik moet alleen richting de laagstaande zon vliegen om terug te komen en dat weigerde de Mavic ivm collision detection. Terwijl ik in de instellingen de sensoren uitschakelde was hij al 250 meter afgedwaald. Daarna RTH gedrukt en tot mijn verbazing steeg hij toen eerst naar 80m alvorens ik die ook uitgezet heb en toen zelf maar op m’n beeld vol gas tegen de wind in terug ben gekomen. Dat ging wel.

In principe vlieg ik altijd zelf, maar snap niet helemaal waarom de RTH eerst zo hoog ging. Daarbij worden de sensoren blijkbaar letterlijk verblind door de zon?

Ik steeg op vanaf zo’n 2200meter, dat maakt op zich weinig uit. Vliegen op die hoogte lijkt de batterij iets sneller leeg te maken, verder niet.

Verder al wat mooie tochtjes kunnen vliegen: wel zoeken naar rustige plekken, Tenerife is erg toeristisch en velen gingen ons voor met een drone en lieten een negatieve indruk achter. Ik laat het liefst een onzichtbare indruk achter - behalve in beeld achteraf natuurlijk :)

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:33
quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:35:

Als je de rth hoogte op 80 hebt staan is het toch niet zo raar dat hij eerst naar 80 meter klimt?

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
jvbragt schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:16:
Kon je niet op je maps terug vliegen?

[...]
Jep. Niet aan gedacht toen. Heb alles gefilmd en dus teruggekeken en het duurde al met al nog geen minuut. Heb dus niet alles bedacht toen ik aan het bedenken was wat te doen.
quote:
Greetoz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Als je de rth hoogte op 80 hebt staan is het toch niet zo raar dat hij eerst naar 80 meter klimt?
Staat hij niet, maar ook hierbij zag ik later het euvel. Hij moet terugvliegen naar de zon en de botssensoren gingen permanent ‘aan’. Pas toen ik die uit zette ging hij weer voorwaarts ipv omhoog. Hij probeerde over de zon heen te vliegen.

Thanks voor het meedenken, heb er veel van geleerd. Aantal settings moet je snel kunnen vinden.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 08-03-2018 13:56 (5%)

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-05 14:23
Recentelijk mijn eerste Mavic klapper gemaakt.
In Cinematic mode kan je minder hard sturen en remmen. Je kan echter wel hard achteruit.
Aangezien daar geen sensoren zitten en je niet hard kan remmen (naar voren vliegen) klapte ik op een muur.

Ik ga dus niet meer naar me toe vliegen met de achterkant naar me toe. Dat is handig want dan hoef je de controls niet om te draaien, al heb ik daar niet echt moeite meer mee.

Schade: 4 props, krassen op de arm/accu en een klein pitje aan de rand van de lens waar ik niks van zie op de beelden. Ik kwam er nog redelijk goed mee weg.

Gman wijzigde deze reactie 08-03-2018 14:34 (9%)

• hr15
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:50
quote:
Gman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:33:
Recentelijk mijn eerste Mavic klapper gemaakt.
In Cinematic mode kan je minder hard sturen en remmen. Je kan echter wel hard achteruit.
Aangezien daar geen sensoren zitten en je niet hard kan remmen (naar voren vliegen) klapte ik op een muur.

Ik ga dus niet meer naar me toe vliegen met de achterkant naar me toe. Dat is handig want dan hoef je de controls niet om te draaien, al heb ik daar niet echt moeite meer mee.

Schade: 4 props, krassen op de arm/accu en een klein pitje aan de rand van de lens waar ik niks van zie op de beelden. Ik kwam er nog redelijk goed mee weg.
Mijn mavic ook net weer terug van dji reparatie. Drukte de verkeerde stick naar beneden terwijl ik antwoord gaf aan iemand op een vraag. Volle bak achteruit ipv landen. En het gaat ineens echt hard achteruit in die cinematic mode ja...

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:08

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

Ik had onlangs ook een schrik momentje met de Mavic Pro. Tijdens het schaatsen liet ik mijzelf volgen en dit ging verrassend goed, alleen viel af en toe de connectie met m'n drone weg. Ik vond het al vreemd, maar de connectie werd meestal ook weer snel hersteld, totdat (je raad het al) de connectie dus niet werd hersteld. Hierop ging de drone op eigen houtje terug naar de plek waar hij was opgestegen, maar ik had inmiddels al een kilometer ofzo geschaatst. Ik probeerde de connectie nog te herstellen (ik dacht dat wellicht de usb los lag), maar dit hielp niet. Ook de DJI app opnieuw opstarten hielp niet. Dus ik maar snel terug schaatsen en zo goed kan ik dat niet eens...

Onderweg nog maar even bezig geweest om te kijken of ik alsnog connectie kon krijgen. Volgens mij heb ik op mijn telefoon alle openstaande apps gesloten en dat leek wel te helpen. Toen kreeg ik weer connectie en zag ik op de camera dat de drone al veilig was geland (pffiew) maar dat er ondertussen ook al kleine kinderen waren toegestroomd om 'm van dichtbij te bekijken. Ik heb 'm snel de lucht in laten vliegen en toen was ik ook alweer terug.

De les die ik geleerd heb: voordat je gaat vliegen, alle openstaande apps sluiten en de dataverbinding uit zetten, zodat al het werkgeheugen vrij wordt gemaakt en de telefoon (Galaxy S7 in mijn geval) zich alleen maar bezig hoeft te houden met de drone en niet met whatsapp en andere geheugenvretende apps.

Edit: Een kleine compilatie van het schaatsen

antonboonstra wijzigde deze reactie 08-03-2018 20:04 (3%)

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

@antonboonstra nice.. maar ook toch een té spannend momentje dus.. tracking is wel een leuke functie.

Mijn schaatsfilmpje is door iemand geupload op Dumpert.. Zie:
www.dumpert.nl/mediabase/..._bevroren_ijsselmeer.html

• hr15
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:50
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:37:
@antonboonstra nice.. maar ook toch een té spannend momentje dus.. tracking is wel een leuke functie.

Mijn schaatsfilmpje is door iemand geupload op Dumpert.. Zie:
www.dumpert.nl/mediabase/..._bevroren_ijsselmeer.html
Tracking gaat bij mij ook vaker mis dan goed. Een drone ala de Airdog doet dit echt stukken beter, maar is dan weer minder flexibel in vrij rondvliegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
quote:
antonboonstra schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:53:

Edit: Een kleine compilatie van het schaatsen
[video]
Grappig hoeveel DJI eigenaren bij mij in de buurt wonen.
Ik heb de schaatsers op hetzelfde water vanaf de andere kant (Kommerzijl) gefilmd:
(En wat stukjes van de Waddenzee en Lauwersoog).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:33

Roodaap

Chillen op de Antillen

Mooie reden om weer eens de Mavic de lucht in te sturen dat winterse weer. Ook hier een video van ijs op het IJselmeer.

• Roen1e
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-03 20:02
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van drones en ik wil graag een Mavic pro aanschaffen via marktplaats. Zijn er dingen waarop ik moet letten bij de aanschaf van een 2e hands Mavic pro. Ik had al gevonden dat ik moest letten op de motortjes, lenskwaliteit en autofocussysteem. Maar hoe test je dat ter plekke bij de verkoper? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt.

• Aapie
  • Niet online
Kijk hier is naar dat filmpje, dit gebruikt dji zelf om te kijken of de drone goed functioneert voor hun garantie service. Dit kan je goede tips geven over de werking van een tweedehands drone.

Aapie wijzigde deze reactie 12-03-2018 11:16 (13%)

• Roen1e
quote:
Aapie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:16:
Kijk hier is naar dat filmpje, dit gebruikt dji zelf om te kijken of de drone goed functioneert voor hun garantie service. Dit kan je goede tips geven over de werking van een tweedehands drone.
Tnx ik ga gelijk eens kijken naar het filmpje.

• Roen1e
Ik heb net een mavic pro fly more combo gekocht. Zit hier ook dji care bij toevallig of is dat iets wat je apart moet aanschaffen? Ik heb hem trouwens maar helemaal nieuw gekocht bij de mmarkt nu voor 1098 euro compleet.

Roen1e wijzigde deze reactie 12-03-2018 18:58 (25%)

• JBS
  • Niet online
quote:
Roen1e schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:57:
Ik heb net een mavic pro fly more combo gekocht. Zit hier ook dji care bij toevallig of is dat iets wat je apart moet aanschaffen? Ik heb hem trouwens maar helemaal nieuw gekocht bij de mmarkt nu voor 1098 euro compleet.
DJI Care Refresh is iets dat je er los bij kunt kopen, zie https://www.dji.com/service/djicare-refresh/info

• Roen1e
quote:
JBS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:10:
[...]
DJI Care Refresh is iets dat je er los bij kunt kopen, zie https://www.dji.com/service/djicare-refresh/info
Ohh ik dacht dat dit de garantie was. Heeft de mavic dan wel gewoon garantie?

• JBS
  • Niet online
quote:
Roen1e schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:18:
[...]

Ohh ik dacht dat dit de garantie was. Heeft de mavic dan wel gewoon garantie?
Ja, maar niet als je 'm zelf tegen een boom te pletter vliegt ;) Daar is de Care Refresh voor, je koopt een stukje extra zekerheid voor zaken die niet onder de garantie gedekt zijn. Zie ook de FAQ op https://www.dji.com/service/djicare-refresh/info#s4

JBS wijzigde deze reactie 12-03-2018 19:21 (24%)

• Aapie
  • Niet online
Wat wel handig is om te weten, koop dit binnen twee dagen vanaf aankoop dit scheelt je alweer een filmpje maken en opsturen ter verificatie.

Vooral als je nog niet echt bekend bent met het vliegen van drones geeft het een aardige geruststelling met vliegen, er "hangt" toch zo'n 1000 euro in de lucht.

Aapie wijzigde deze reactie 12-03-2018 20:02 (37%)

• Roen1e
quote:
Aapie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:00:
Wat wel handig is om te weten, koop dit binnen twee dagen vanaf aankoop dit scheelt je alweer een filmpje maken en opsturen ter verificatie.

Vooral als je nog niet echt bekend bent met het vliegen van drones geeft het een aardige geruststelling met vliegen, er "hangt" toch zo'n 1000 euro in de lucht.
Ik dacht precies hetzelfde en heb gelijk de extra service bijgekocht. Ik heb de boel uitgepakt en ben alles aan het opladen maar 1 vd 3 batterijen doet echt helemaal niets. Lijkt me een dode battery. Brand geen lampje of iets ook in de mavic gebeurt er helemaal niets. Ga er morgen maar een mee terug naar de mmarkt. Hebben jullie nog ideeen?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik morgen mijn eerste vluchtje ga proberen te maken ;)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

@Roen1e neem de tijd en geniet :)

• Aapie
  • Niet online
quote:
Roen1e schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde en heb gelijk de extra service bijgekocht. Ik heb de boel uitgepakt en ben alles aan het opladen maar 1 vd 3 batterijen doet echt helemaal niets. Lijkt me een dode battery. Brand geen lampje of iets ook in de mavic gebeurt er helemaal niets. Ga er morgen maar een mee terug naar de mmarkt. Hebben jullie nog ideeen?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik morgen mijn eerste vluchtje ga proberen te maken ;)
Zorg dat je sensoren alles groen aangeven voor je gaat opstijgen. Is mij 1 keer verkeerd gegaan(drone in de boom, er zat staal in de vloer), en nu controleer ik deze altijd dubbel :*)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
Aapie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:57:
[...]

Zorg dat je sensoren alles groen aangeven voor je gaat opstijgen. Is mij 1 keer verkeerd gegaan(drone in de boom, er zat staal in de vloer), en nu controleer ik deze altijd dubbel :*)
Ja ik zet als eerste de Mavic aan en zet hem alvast klaar en ga daarna pas m'n remote etc klaarmaken, dan heeft de drone al een goede GPS fix voor ik opstijg.

Heb paar weken terug gevlogen op een vulkaan en toen gaf ie vaak compas-error, moet je even rondje draaien in de lucht en dan issie er weer. Wel fijn dat ie niet afhankelijk is van 1 zo'n sensor.

• dimitriwolthuis
  • Laatst online: 06-04 13:25
Hallo allemaal.

Ik ben wat aan het sleutelen geweest in de debug mode van mijn mavic platinum.

echter, ik kan nergens de g_config_flying_limit_height_limit_enabled vinden. :(

Iemand tips?

Superdaantje wijzigde deze reactie 19-03-2018 13:53 (3%)
Reden: Groeten doen is niet nodig op GOT

• jvbragt
https://www.rcgroups.com/...ps-and-tricks-%2AMAVIC%2A
quote:
dimitriwolthuis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:48:
Hallo allemaal.

Iemand tips?

• jvbragt
O, kan alleen met firmware 0.700 of lager. Kijk ook welke versie je van de DJI software gebruikt (moet een oudere versie zijn0

#Height+*remove height restrictions*
g_config_flying_limit_height_limit_enabled = 2
g_config_flying_limit_limit_height_abs_without_gps = 3000
g_config_flying_limit_limit_height_abs = 3000
g_config_flying_limit_limit_height_rel = 3000
quote:
dimitriwolthuis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:48:
Hallo allemaal.

Iemand tips?

• Joepla
  • Laatst online: 22:54

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

De Pro wordt nu voor ¤ 861,- geleverd. Wilde wachten tot DJI de opvolger aankondigd, maar het begint nu toch te kriebelen, zeker met het betere weer in aantocht... Keuzes ,keuzes ;)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• TQAirstrike
  • Laatst online: 12-05 21:57
Ik heb twee weken geleden mijn drone gecrashed in Frankrijk... ik wil hem opsturen voor reparatie maar waar raden jullie het aan? Via DJI of via Kamera Express (waar ik hem gekocht heb).

Wat denken jullie dat het gekost heeft?

[url][url=https://ibb.co/hm2RUc][/url] [url=https://nl.imgbb.com/]images upload[/url][/url]

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• RHTizzy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:56
quote:
TQAirstrike schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:
Ik heb twee weken geleden mijn drone gecrashed in Frankrijk... ik wil hem opsturen voor reparatie maar waar raden jullie het aan? Via DJI of via Kamera Express (waar ik hem gekocht heb).

Wat denken jullie dat het gekost heeft?

[url][url=https://ibb.co/hm2RUc][afbeelding][/url] [url=https://nl.imgbb.com/]images upload[/url][/url]
Heb recentelijk net buiten Care refresh mijn drone in frankrijk uit een boom laten landen, met de nodige gevolgen. Totaal aan reparatiekosten via dji in Nuth: ¤85 (incl ¤50 onderzoek en tijdsloon) voor een nieuwe gimbal kabel en een achterpoot, verzend en retourkosten waren gratis. Binnen 2 weken was de drone retour.

Kan alleen maar aanraden om alles via dij te regelen en jezelf tijd en eventueel onnodige extra kosten te besparen.

Aan jouw foto's is het moeilijk de exacte schade in te schatten maar het lijkt alleen body schade? Zou in dat geval verbaasd zijn als het een duurdere reparatie was dan de mijne

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• dfrenner
quote:
Joepla schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:48:
De Pro wordt nu voor ¤ 861,- geleverd. Wilde wachten tot DJI de opvolger aankondigd, maar het begint nu toch te kriebelen, zeker met het betere weer in aantocht... Keuzes ,keuzes ;)
Ik heb begin dit jaar mijn Mavc Pro verkocht, omdat ik dacht dat de II eraan kwam. Toen werd de Air aangekondigd :(

Nu nog steeds droneloos, maar de pro II mag nu eindelijk wel komen zeg...

Anders sluit ik niet uit dat ik een platinum probeer te kopen.

Ik kreeg er toen nog wel 900 euro voor terug, dus die staat nog steeds te wachten op de Pro II...

• rimave
Mhh, de Mavic moet maar niet mee naar Canada. De regelsgeving is daar wel heel strikt.
Als ik bijvoorbeeld ga vliegen bij Sun Peaks kan ik een boete krijgen tot 2 miljoen Canadese Dollars.
Nah, dat is het niet waard. Sowieso mag je niet hoger dan 90 meter, moet je toestemming hebben van de landeigenaar, mag je niet vliegen in parken, moet de drone altijd in het zicht zijn.
Of valt het allemaal wel mee. Iemand ervaring met het vliegen in Canada?

Ook nog even een filmpje van afgelopen weekend:

rimave wijzigde deze reactie 10-04-2018 15:51 (9%)

What does the Fox say?

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:33
quote:
rimave schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:49:
Mhh, de Mavic moet maar niet mee naar Canada. De regelsgeving is daar wel heel strikt.
Als ik bijvoorbeeld ga vliegen bij Sun Peaks kan ik een boete krijgen tot 2 miljoen Canadese Dollars.
Nah, dat is het niet waard. Sowieso mag je niet hoger dan 90 meter, moet je toestemming hebben van de landeigenaar, mag je niet vliegen in parken, moet de drone altijd in het zicht zijn.
Of valt het allemaal wel mee. Iemand ervaring met het vliegen in Canada?
Volgens bronnen zouden drones die meegenomen worden door passagiers naar Turkije ook in beslag genomen worden. Geen haan die er naar kraaide bij mij. Canada is toch veel liever en aardiger dan de boze Erdogan-aanhangers? Daarnaast is altijd gezonde verstand gebruiken een goed optie (als je vliegt).

Maar misschien iemand die wel naar Canada is gegaan je van meer valide informatie kan voorzien.

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik heb commerciëel gevlogen in Canada in november vorig jaar met een Phantom 4. Nergens problemen gehad met vliegen of douane. Van tevoren netjes aanvraag ingediend bij Transport Canada. In de omgeving van Toronto gevlogen, via AirMap No-Fly zones en NOTAMs in de gaten gehouden.

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Phantom 4 | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

Vanochtend gevlogen boven wat bollenvelden in de regio.. werd m'n Mavic onder vuur genomen door drie scholeksters. De drone werd letterlijk fysiek aangevallen, is een keer of 5 over de kop gegaan.. ben maar rap weg gegaan, ze zullen er nestelen.

http://i65.tinypic.com/mblco3.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Klopt dat doen ze, dit heb ik vorige week gehad op een industrie terrein.. maar ff andere plek gezocht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:24

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:19:
Vanochtend gevlogen boven wat bollenvelden in de regio.. werd m'n Mavic onder vuur genomen door drie scholeksters. De drone werd letterlijk fysiek aangevallen, is een keer of 5 over de kop gegaan.. ben maar rap weg gegaan, ze zullen er nestelen.

[afbeelding]
Hehe, dat heb ik vorig jaar ook een keer gehad, gelukkig geen schade eraan overgehouden. :X Heb er toen een slomo video van gemaakt: Was toen al in de sport-stand op volle snelheid aan het terugvliegen om te kunnen landen.

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

@Chrasher oef ja herkenbaar! Zal film van de drone af ook nog even checken; ik heb gefilmd toen ie over de kop ging. De drone is daadwerkelijk een aantal keer geraakt.

Ze bleven overigens van hoog tot laag en dichtbij tot ver weg bij de drone vliegen. Ze staan op vrijwel alle shots die ik heb gemaakt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:08

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:26:
[...]
Heb paar weken terug gevlogen op een vulkaan en toen gaf ie vaak compas-error, moet je even rondje draaien in de lucht en dan issie er weer. Wel fijn dat ie niet afhankelijk is van 1 zo'n sensor.
Ik ga in de zomervakantie richting de Himalaya en vroeg mij af tot welke hoogte de drone nog goed te vliegen is. Hoe hoog was die vulkaan waar jij hebt gevlogen?

Edit: Zie net bij de specs staan
quote:
Max Service Ceiling Above Sea Level: 16404 feet (5000 m)

antonboonstra wijzigde deze reactie 13-04-2018 19:14 (13%)

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
antonboonstra schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:10:
[...]

Ik ga in de zomervakantie richting de Himalaya en vroeg mij af tot welke hoogte de drone nog goed te vliegen is. Hoe hoog was die vulkaan waar jij hebt gevlogen?

Edit: Zie net bij de specs staan

[...]
Antwoord al gevonden zie ik!

Heb op zo’n 2500 meter gevlogen. Je merkt dat de props harder draaien, maar hij vliegt net zo goed. Houd rekening met kortere batterijduur.

Verder aardige details: stel je vliegt op 4000 meter over een randje waarna het 3000 meter is dan stort je drone niet naar beneden. Hij neemt de hoogte tov je startpunt. Heb ik ook eerst even opgezocht voor ik het ging proberen :+

• Cookiezzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:33
Deze week is de Mavic Pro in het water terecht gekomen helaas...
Hij start nog, maar wilt niet meer verbinden met controller / app.

Nu zit ik te twijfelen tussen opsturen naar DJi zelf in Nuth, of Droneland.

Ik zag hierboven al dat RHTizzy DJi zelf aanraadt, maar iemand anders nog ervaring met deze partijen?
Als ik het forum bekijk zie ik zowel positieve als negatieve ervaringen van beide.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

@Cookiezzz heb (gelukkig) geen ervaring met reparaties, maar omdat ik dat graag zo hou ben ik wel benieuwd naar wat er met de jouw gebeurd is. Ik vlieg veel boven water, dus risico bestaat altijd..

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:44

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Na een Phantom 3 Advanced en een Phantom 4 gehad te hebben kriebelt het toch weer om een drone te kopen. Merkte dat ik de grote hinderlijk vond om hem vaak mee te nemen en snel wat shots te kunnen maken.

Nu heb je de Mavic Pro en de Mavic Pro Platinum. De Platinum is een flink stuk stiller en heeft ietwat langere vliegtijd. Mij lijkt dat de extra 300 euro niet echt waard gezien de camera en gimball precies hetzelfde zijn.

Wat zouden jullie doen? Nu gewoon een Mavic Pro kopen of misschien nog wachten op een Mavic Pro 2?! Al weet ik niet of daar al geruchten o.i.d. van zijn?

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:53
quote:
AntonyterHorst schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:42:

Nu heb je de Mavic Pro en de Mavic Pro Platinum. De Platinum is een flink stuk stiller en heeft ietwat langere vliegtijd. Mij lijkt dat de extra 300 euro niet echt waard gezien de camera en gimball precies hetzelfde zijn.

Wat zouden jullie doen? Nu gewoon een Mavic Pro kopen of misschien nog wachten op een Mavic Pro 2?! Al weet ik niet of daar al geruchten o.i.d. van zijn?
Je kan de props van de Mavic Pro Platinum ook op de "gewone" Pro installeren. Wellicht niet zo stil als een echte Platinum maar deze mod kost je maar ¤20,-

mtouw78 wijzigde deze reactie 19-04-2018 14:48 (0%)
Reden: Typo

• Chopp
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-05 20:14
quote:
AntonyterHorst schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:42:
Persoonlijk zou ik wachten op de Mavic Pro 2 of een tweedehands Mavic Pro kopen. Ik zou het zonde vinden om nu nog een nieuwe drone van ca.1,5 jaar oud te kopen. Vooral ivm de camera die er op zit, niet dat die slecht is maar de tweede generatie zal waarschijnlijk stukken beter zijn dan de huidige. De gimbal zelf waarschijnlijk ook.

Ik heb mijn Mavic Pro nu iets langer dan een jaar en vorige week die stillere props gekocht. Hij geluid is minder hard, misschien niet in dB's maar wel minder scherp of zo. Stukken beter in ieder geval.

Chopp wijzigde deze reactie 20-04-2018 10:43 (14%)

• Joepla

Joepla

@mtouw78 Het nieuwe model zal waarschijnlijk weer beginnen met de hoofdprijs, mogelijk zo'n 1400...1500 euro. Zelf heb ik gewacht tot de Mavic Pro onder de 900 euro zakte en heb hem ruim daaronder gekocht. Onlangs zag ik dat hij de 800 euro aantikte, hoewel hij momenteel weer wat duurder is.

Het is net wat je wilt: de allerlaatste techniek (duur) of de oudere -betaalbare- versie. Waar ik overigens zeer tevreden mee ben. Persoonlijk heb ik geen 700 euro over voor (marginale?) verbeteringen of wat features die ik waarschijnlijk zelden gebruik. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

• mtouw78
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:53
quote:
Joepla schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:49:
@mtouw78 Het nieuwe model zal waarschijnlijk weer beginnen met de hoofdprijs, mogelijk zo'n 1400...1500 euro. Zelf heb ik gewacht tot de Mavic Pro onder de 900 euro zakte en heb hem ruim daaronder gekocht. Onlangs zag ik dat hij de 800 euro aantikte, hoewel hij momenteel weer wat duurder is.

Het is net wat je wilt: de allerlaatste techniek (duur) of de oudere -betaalbare- versie. Waar ik overigens zeer tevreden mee ben. Persoonlijk heb ik geen 700 euro over voor (marginale?) verbeteringen of wat features die ik waarschijnlijk zelden gebruik. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Precies. Helemaal mee eens. Vandaar mijn voorstel voor een goedkope uprgrade van het "oude" model ipv vele honderde ¤ meer betalen. Heb ik zelf ook zo gedaan en was voor ¤750,- klaar voor een "oude" Mavic Pro met de props van de "nieuwe" Mavic Pro Platinum

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:08

rammes

koekebakker 1e klas

quote:
[message=54947775,noline]AntonyterHorst schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:42[/message]:
Na een Phantom 3 Advanced en een Phantom 4 gehad te hebben kriebelt het toch weer om een drone te kopen. Merkte dat ik de grote hinderlijk vond om hem vaak mee te nemen en snel wat shots te kunnen maken.

ik kies bewust voor de huidige mcvic pro, het verschil in geld wat straks de mp2 kost vind ik het niet waard om zoveel geld uit te geven.

Ik zou het doen!

• Chopp
De gimbal pitch indicator in de DJI Go app versprong enkele pixels op en neer als hij 90 graden naar beneden gericht was. Dus ik ging controleren of de gimbal zelf ook bewoog maar dat was niet het geval.
Maar toen vond ik wel iets anders, een (half) bloot draad tussen de twee assen. En ik vroeg mij af of anderen dit ook hebben of dat het bij mij misschien beschadigd is.

Edit:
Antwoord gevonden

Chopp wijzigde deze reactie 20-04-2018 20:59 (10%)
Reden: Antwoord gevonden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:00
Heeft iemand van jullie z'n DJI Mavic Pro besteld bij Gearbest? En hoe is dat process verlopen? Is hij opgepakt voor import kosten..

Ik zit er namelijk over te denken om de DJI Mavic Pro Platinum Fly More Combo te bestellen voor ¤984.08
Uiteraard betaal ik hem dan via paypal+creditcard om mezelf in te dekken..

Maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken en is de kostenbesparing eventuele risico's waard. Ik zag hierover overigens in dit topic al wat meer berichten.. Maar waar ik benieuwd naar ben is het bijvoorbeeld zeker dat hij eruit wordt gepikt voor importeren of is dit risico relatief klein.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raptor
  • Laatst online: 18-05 00:18
quote:
g00gle schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:29:
Heeft iemand van jullie z'n DJI Mavic Pro besteld bij Gearbest? En hoe is dat process verlopen? Is hij opgepakt voor import kosten..

Ik zit er namelijk over te denken om de DJI Mavic Pro Platinum Fly More Combo te bestellen voor ¤984.08

Maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken en is de kostenbesparing eventuele risico's waard. Ik zag hierover overigens in dit topic al wat meer berichten.. Maar waar ik benieuwd naar ben is het bijvoorbeeld zeker dat hij eruit wordt gepikt voor importeren of is dit risico relatief klein.
Ook heel benieuwd naar, want ik speel met hetzelfde idee in mijn hoofd :P

• Joepla

Joepla

Ik heb de Pro nu een paar weken en ben nog steeds onder de indruk van de prestaties.

Twee vragen:

Hoe gaan jullie om met de accu-ontlaadinstelling? Ik weet uit mijn Drone zelfbouwperiode dat het bewaren van volledig opgeladen accu's niet bevorderlijk is voor de levensduur. Ik had de gewoonte om ze na het vliegen altijd in storage mode (80% lading) te bewaren. Vlak voordat je hem nodig hebt, laad je dan de resterende 20%.
Ik heb de ontlaadfunctie nu op 2 dagen staan, volgens mij is dat standaard 7 dagen en dat lijkt me best wat lang.

Ik heb nog niet het lef gehad om de RTH knop in te drukken... Ik ga ervan uit dat hij eerst stijgt naar het ingestelde nivo, dan terug vliegt en dan daalt. Werkt dit zoals verwacht? Gebruiken jullie dit alleen in nood of ook als een manier om makkelijk terug te vliegen? Ik blijf het een beetje tricky vinden op een of andere manier...

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:40

Voxalizer

Racing fanatic

quote:
Joepla schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:42:
Ik heb de Pro nu een paar weken en ben nog steeds onder de indruk van de prestaties.

Twee vragen:

Hoe gaan jullie om met de accu-ontlaadinstelling? Ik weet uit mijn Drone zelfbouwperiode dat het bewaren van volledig opgeladen accu's niet bevorderlijk is voor de levensduur. Ik had de gewoonte om ze na het vliegen altijd in storage mode (80% lading) te bewaren. Vlak voordat je hem nodig hebt, laad je dan de resterende 20%.
Ik heb de ontlaadfunctie nu op 2 dagen staan, volgens mij is dat standaard 7 dagen en dat lijkt me best wat lang.

Ik heb nog niet het lef gehad om de RTH knop in te drukken... Ik ga ervan uit dat hij eerst stijgt naar het ingestelde nivo, dan terug vliegt en dan daalt. Werkt dit zoals verwacht? Gebruiken jullie dit alleen in nood of ook als een manier om makkelijk terug te vliegen? Ik blijf het een beetje tricky vinden op een of andere manier...
De ontlaadtijd stond bij mij standaard op 10 dagen geloof ik, daar heb ik hem in ieder geval nog steeds op staan. Ik merk vooralsnog (heb de Mavic nu iets langer dan een jaar) niet echt achteruitgang in de batterijen.

RTH gebruik ik echt regelmatig. Inderdaad als makkelijke manier om terug te vliegen en te landen. Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Het is uiteraard wel zaak om te zorgen dat hij een veilige weg terug kan maken, bijvoorbeeld de RTH hoogte hoger in te stellen dan obstakels rondom het homepoint. 20 meter hoge bomen? 30 meter RTH.
De enige situatie waar ik huiverig zou zijn om RTH te gebruiken is wanneer ikzelf van de opstijgplaats naar een andere locatie verplaats. In dit geval zou ik dan de controller als homepoint moeten instellen, maar ik vlieg in dit soort gevallen liever zelf even naar de juiste plek. Over het algemeen vermijd ik dit soort situaties, overigens. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Fanatec CSR Elite // Common sense isn't very common.

• Joepla

Joepla

@Voxalizer Momenteel vlieg ik vooral in het weekend, dat betekent dat de accu's in de praktijk nooit die 10 dagen bereiken. Vandaar mijn kortere instelling. Maar goed om te weten dat jouw accu goed blijft presteren.

Ik ga de RTH functie ook maar eens uittesten. Wie weet heb ik hem ooit eens hard nodig, dan is het goed om hem een keer getest te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g00gle
quote:
Raptor schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:34:
[...]

Ook heel benieuwd naar, want ik speel met hetzelfde idee in mijn hoofd :P
Heb hem besteld, ik zal laten weten hoe het verloopt. Hij komt via DPD UK, tenminste de track&trace die ik gehad heb is daarvan.

Vindt het wel eng!! haha

Iemand ervaring met DPD en import TAX, kans groot dat ze hem eruit vissen of is DPD daar niet zo strikt mee? Ik weet dat DHL en PostNL het vaak wel doen.

g00gle wijzigde deze reactie 24-04-2018 07:17 (22%)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
Joepla schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:12:
@Voxalizer Momenteel vlieg ik vooral in het weekend, dat betekent dat de accu's in de praktijk nooit die 10 dagen bereiken. Vandaar mijn kortere instelling. Maar goed om te weten dat jouw accu goed blijft presteren.

Ik ga de RTH functie ook maar eens uittesten. Wie weet heb ik hem ooit eens hard nodig, dan is het goed om hem een keer getest te hebben.
En leer hoe je de botS-sensoren snel uit kunt zetten. Ik heb een keer een kleine zenuwinzinking gehad omdat de Mavic niet tegen de zon in wilde vliegen - blijkbaar blindeerde deze de sensoren. Met te veel wind en de zon erop vloog ie effectief dus van me weg. Sensoren uit, RTH gebruikt en daar kwam ie gelukkig.

Achteraf was het niet zo heel spannend, maar zweet stond wel even op m'n rug zeg maar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@NiGeLaToR Hee... Herkenbaar. Zowel het niet vooruit willen vliegen (tegen de zon in inderdaad), als het gevoel dat je dan krijgt :)

Ik heb dat nu ook 1x gehad op een ochtend toen de zon laag stond. Heb toen totaal niet gedacht of gemerkt dat dit aan de sensoren lag. Het duurde maar een halve minuut, maar het vervelendste is dat je wat minder vertrouwen hebt zolang je niet weet wat de oorzaak is.

• patrickmooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-04 09:19
quote:
g00gle schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:29:

Ik heb ook interesse om hem te bestellen via Gearbest. Hoe kom je op het bedrag van ¤984.08 uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raptor
quote:
g00gle schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:12:
[...]

Heb hem besteld, ik zal laten weten hoe het verloopt. Hij komt via DPD UK, tenminste de track&trace die ik gehad heb is daarvan.

Vindt het wel eng!! haha

Iemand ervaring met DPD en import TAX, kans groot dat ze hem eruit vissen of is DPD daar niet zo strikt mee? Ik weet dat DHL en PostNL het vaak wel doen.
Gaaf! Houd me zeker op de hoogte!
Heb je hem via dronekiezer.nl of direct op de site van GearBest?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:24

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:22:
[...]

En leer hoe je de botS-sensoren snel uit kunt zetten.
Nog een extra tip: Op het scherm van je telefoon kan je realtime te zien of die sensors iets waarnemen. Je moet dan wel de optie aanzetten om deze voorwaartse sensors weer te geven. Zelfs als ik de sensors uit heb staan tijdens het vliegen, kan ik ze nog steeds op het scherm in de gaten houden.

Het uitzetten zal dus alleen de automatische stop deactiveren, niet de sensoren zelf.

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• Chopp
Ik gebruik Gearbest niet, maar op Aliexpress heb je bij sommige verkopers de optie om een land te kiezen waarvan het verzonden wordt. Vaak China, Rusland of Spanje. Spanje is binnen de EU en daarom nooit import kosten volgensmij.
Hier een willekeurig voorbeeld

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
patrickmooij schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:19:
[...]

Ik heb ook interesse om hem te bestellen via Gearbest. Hoe kom je op het bedrag van ¤984.08 uit?
Ik ook, ik kom uit op ¤ 1014,62, als ik 'm via dronekiezer zou bestellen dan claimen zij de importkosten te zullen vergoeden.

Shanquish wijzigde deze reactie 24-04-2018 20:16 (8%)

• Aapie
  • Niet online
Even wat anders, zijn er hier drone vliegers die ervaring hebben met het inmeten, 2 en 3d rasteren van kavels of ander stukken grond/ gebouwen met de mavic pro? Zo ja, wat voor software gebruiken jullie hiervoor en wat is jullie ervaring ermee.

Zelf al wel wat apps gevonden die deze mogelijkheid bieden, deze week is even gaan uitproberen.

Dronedeploy werkt erg goed, je geeft op een soort googlemaps aan wat je wilt fotograferen, je geeft de hoogte op en hij maakt zelf een patroon wat de drone gaat vliegen vol automatisch(opstijgen en landen).
https://tweakers.net/ext/f/yEnqgyvbQfQPOPYUj21InRNf/thumb.png

Aapie wijzigde deze reactie 25-04-2018 12:39 (35%)

• jvbragt
http://droneharmony.com/#home
quote:
Aapie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:36:
Even wat anders, zijn er hier drone vliegers die ervaring hebben met het inmeten, 2 en 3d rasteren van kavels of ander stukken grond/ gebouwen met de mavic pro? Zo ja, wat voor software gebruiken jullie hiervoor en wat is jullie ervaring ermee.

Zelf al wel wat apps gevonden die deze mogelijkheid bieden, deze week is even gaan uitproberen.

Dronedeploy werkt erg goed, je geeft op een soort googlemaps aan wat je wilt fotograferen, je geeft de hoogte op en hij maakt zelf een patroon wat de drone gaat vliegen vol automatisch(opstijgen en landen).
[afbeelding]

• g00gle
quote:
patrickmooij schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:19:
[...]

Ik heb een mail gehad, als ik via die link daarin naar de website ga kreeg ik deze aanbieding. Dit is de link erachter als je interesse hebt: http://e3ai.gearbest.com/...f2bII1ee05eII7ecdecd1fII5

Ik zag dat die actie nog 12 uur duurt. (Voor de modjes ^, ik krijg hier geen geld voor)
quote:
Raptor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:50:
[...]

Heb hem via Gearbest website zelf, had niet gezien dat je deze optie heb via dronekiezer!

• g00gle
quote:
Raptor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:50:
[...]

Hij is binnen :) Geen problemen gehad en alles ziet er perfect uit. Heel goed verpakt alles heeft de reis goed overleefd. Nu opladen en als het weer het toelaat misschien later nog even vliegen.

g00gle wijzigde deze reactie 30-04-2018 13:23 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raptor
quote:
g00gle schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:22:
[...]

Hij is binnen :) Geen problemen gehad en alles ziet er perfect uit. Heel goed verpakt alles heeft de reis goed overleefd. Nu opladen en als het weer het toelaat misschien later nog even vliegen.
Wow, nee nu al binnen?!! Dat is toch super snel?! Jaloers...! :9~
Check goed de wind op hoogte. 100m hoog kan al een enorm verschil maken.. Tevens goed de drone kalibreren voor je vlucht.. en bij grotere afstanden tegen de wind in, zodat je de wind mee hebt op de terugweg :)
Damn... ik wil ook! Maar ik wacht tot 28 mei.. het schijnt dat op 'Memorial Day' DJI wellicht een nieuwe drone lanceert.. of dit nu de Phantom 5 is of niet; ik kijk even of het effect heeft op de prijs van de Mavic Platinum Pro.

Benieuwd naar je bevindingen! Drop zeker even een berichtje na je eerste vlucht(en)!

edit: wat linkjes
* IMU calibration: https://www.heliguy.com/b...imu-calibration-tutorial/
* Compass calibration: https://www.heliguy.com/blog/dji-mavic-compass-calibration/
* Wind op hoogtes: https://www.windy.com/?100m,51.908,5.131,9
* Quote 'Memorial Day': http://dronereviewsandnew...h-interchangeable-lenses/

Raptor wijzigde deze reactie 30-04-2018 14:05 (17%)
Reden: Linkjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-05 20:45
Ik ga eind van de maand naar de USA en wil graag de drone meenemen.
Ik vlieg van Brussel naar Heathrow met British airways en dan met Virgin naar San Francisco.
ik wil het zo doen.... accu's in de LIPO batterij zak en in mn handbagage en de Drone zelf ook in de handbagage..
Kan dit ? of moet ik de batterijen aangeven?

Groetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hood
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:56
quote:
dedoi schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:13:
Ik ga eind van de maand naar de USA en wil graag de drone meenemen.
Ik vlieg van Brussel naar Heathrow met British airways en dan met Virgin naar San Francisco.
ik wil het zo doen.... accu's in de LIPO batterij zak en in mn handbagage en de Drone zelf ook in de handbagage..
Kan dit ? of moet ik de batterijen aangeven?

Groetjes
Google is je vriend.

heb het even uitgezocht voor Britisch Airways. Virgin mag je zelf doen.

Batterijen tot 100Wh
In hand baggage
- Kept in the device
- Max. 4 spares per person (incl. Power Banks) kept in original packaging or insulated/protected from contact with metal
- Lithium metal batteries must not exceed 2g lithium content and lithium ion batteries must not exceed 100Wh
In checked baggage
- Kept in the device
- No spares

Bron

Dus ja bij Britisch Airways kan wat je wil.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:10
Ik heb een probleempje, heb een tweedehandse Mavic Pro aangeschaft om het drone vliegen een beetje onder de knie te krijgen, deze kreeg een tijdje geleden random connectie problemen. Vervolgens heb ik hem naar DJI opgestuurd om hem te laten repareren, ervan uitgaande dat er geen problemen mee zullen zijn.

Nu kreeg ik vanochtend een mail dat er waterschade was gevonden en de reparatie 800 euro gaan zijn, behoorlijke domper dus... Niks aan te doen (had ik maar nieuw moeten kopen).

Nu ben ik naar de foto's gaan kijken van de waterschade sticker en ik vind ze er "raar" uitzien.

Normaal gesproken vertrouw ik wel op het oordeel van de reparateur, maar de foto ziet er gewoon raar uit. alsof de sticker er in is geplakt. Als ik in zoom rondom de sticker dan is er boven de sticker een halve schroef zichtbaar waar je normaal 1 schroef zou verwachten, ook zijn de pixels rondom de sticker raar (kan uiteraard komen door het contrast van het rood), maar die zien er gewoon anders uit.

Ben ik te sceptisch of klopt hier echt iets niet? Ik heb gewoon 0,0% vertrouwen in dynafix (wegens eerdere ervaringen van nieuw gekochte artikelen), echter vind ik een sticker fotoshoppen wel erg ver gaan en lijkt het me niet dat ze dit zullen doen.

Die sticker ziet er gewoon heel anders uit dan het onderstaande voorbeeld,

Edit:
Na de foto beter bekijken is het gewoon een slechte kwaliteit foto en zie ik wel meer onperfectheden. Dat wordt accepteren dat in mn drone niet terug krijg ben ik bang.

Intruder wijzigde deze reactie 01-05-2018 18:30 (10%)

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij is nu de beste deal binnen Nederland van Coolblue voor 1049 euro, als we het over de Fly More Combo hebben.
Maar als ik hem daar bekijk: https://www.coolblue.nl/p...0HKQ0EEAQYASABEgJNwPD_BwE
dan lijkt het alsof er geen car charger bij zit, maar de car charger is toch standaard in het fly more combo package?

Douche WTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

@Intruder kun je hem niet ongerepareerd terugkrijgen?

Tis een flinke gok, maar wellicht kun je op de een of andere manier de defecte onderdelen zelf vervangen?

https://nl.aliexpress.com...+parts&needQuery=n&page=8

Er is van alles en nog een beetje aan onderdelen te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intruder
quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:24:
@Intruder kun je hem niet ongerepareerd terugkrijgen?

Tis een flinke gok, maar wellicht kun je op de een of andere manier de defecte onderdelen zelf vervangen?

https://nl.aliexpress.com...+parts&needQuery=n&page=8

Er is van alles en nog een beetje aan onderdelen te krijgen.
Ben ik mee bezig, ik weet niet of ze kosten rekenen voor het nakijken van de drone. Ik hoop dat ik hem gewoon terug kan krijgen inderdaad en dan gaat het een hobby projectje worden.

Batterij en controller zijn verder wel goed gelukkig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
Intruder schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Ben ik mee bezig, ik weet niet of ze kosten rekenen voor het nakijken van de drone. Ik hoop dat ik hem gewoon terug kan krijgen inderdaad en dan gaat het een hobby projectje worden.

Batterij en controller zijn verder wel goed gelukkig.
Je reageert op zich redelijk 'luchtig', maar kan me voorstellen dat je flink baalt.. succes.. hoop dat het nog te fixxen is. En inderdaad - vertrouwen in 2ehands aankopen wordt zo wel beetje aangetast.. gok dat men er niet bij vermeld heeft dat ie heeft gezwommen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intruder
quote:
NiGeLaToR schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:13:
[...]

Je reageert op zich redelijk 'luchtig', maar kan me voorstellen dat je flink baalt.. succes.. hoop dat het nog te fixxen is. En inderdaad - vertrouwen in 2ehands aankopen wordt zo wel beetje aangetast.. gok dat men er niet bij vermeld heeft dat ie heeft gezwommen..
Tjah, kan er verder toch niks aan doen. Uiteraard niet vermeld, echter is mijn vermoeden dat hij niet heeft gezwommen, de sticker heeft nog een wit hoekje. Ik denk dat als hij helemaal onderwater is geweest dat de sticker wel vel rood was geweest. Wellicht een regenbui of iets dergelijks? Misschien in een tas gezeten met een lekkende waterfles, ik denk meer zoiets.

Ik heb minder vertrouwen in reparatiecentra dan in 2e hands aankopen :P . Dit soort dingen zijn me ook al eens met nieuwe producten gebeurt helaas, waar ik serieus niks aan kon doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Projectsucces.nl

quote:
Intruder schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Tjah, kan er verder toch niks aan doen. Uiteraard niet vermeld, echter is mijn vermoeden dat hij niet heeft gezwommen, de sticker heeft nog een wit hoekje. Ik denk dat als hij helemaal onderwater is geweest dat de sticker wel vel rood was geweest. Wellicht een regenbui of iets dergelijks? Misschien in een tas gezeten met een lekkende waterfles, ik denk meer zoiets.

Ik heb minder vertrouwen in reparatiecentra dan in 2e hands aankopen :P . Dit soort dingen zijn me ook al eens met nieuwe producten gebeurt helaas, waar ik serieus niks aan kon doen.
Ah.. dat kan ook nog.. blijft waardeloos. En die reparatie centra hebben echt een bizar slechte naam gekregen. Lijkt me dat je als fabrikant ook niet wilt dat je producten daar naar toe gaan.. kleeft uiteindelijk wel aan het product. Enfin, eerst maar terug en dan kijken wat er te knutselen valt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raptor
quote:
!null schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:48:
Volgens mij is nu de beste deal binnen Nederland van Coolblue voor 1049 euro, als we het over de Fly More Combo hebben.
Maar als ik hem daar bekijk: https://www.coolblue.nl/p...0HKQ0EEAQYASABEgJNwPD_BwE
dan lijkt het alsof er geen car charger bij zit, maar de car charger is toch standaard in het fly more combo package?
Ter verduidelijking: het betreft bij Coolblue de Mavic Air Fly More Combo, niet de Pro of Pro Platinum.

Inhoud Air Combo package: https://store.dji.com/product/mavic-air?vid=39101 Bij 'Select Combo' kun je klikken op 'What's the difference?' voor een overzicht. (Car Charger komt er niet in voor).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:46
quote:
Raptor schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Ter verduidelijking: het betreft bij Coolblue de Mavic Air Fly More Combo, niet de Pro of Pro Platinum.

Inhoud Air Combo package: https://store.dji.com/product/mavic-air?vid=39101 Bij 'Select Combo' kun je klikken op 'What's the difference?' voor een overzicht. (Car Charger komt er niet in voor).
Jemig, ik zat helemaal niet op te letten. Zag door alle zoekresultaten het bos niet meer.
Bedankt, en dat verklaart waarschijnlijk ook afwezigheid car charger.

Ik zie nu inderdaad bij de Pro combo hem er wel bij zitten, en dan is goedkoopste die beschikbaar is 1100 euro bij Vnix.

!null wijzigde deze reactie 02-05-2018 14:05 (9%)

Douche WTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raptor
quote:
g00gle schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:22:
[...]

Vertel! Wat zijn je eerste bevindingen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:08

rammes

koekebakker 1e klas

iemand ervaringen om de mavicpro mee naar Australie te nemen met tussenstop Honkkong? ik vlieg met Cathay Pacific.

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*