Wat ontzettend balen dit zeg en nog vervelender dat ie wellicht gestolen is...Bert_e39 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:46:
Dag iedereen,
Ik ben nieuw hier en heb gisteren pech gehad met mijn Mavic Pro, ik ben hem kwijt of hij is gestolen.
Gisteren was mijn kameraad thuis met zijn oldtimer en we zijn een stukje gaan rijden, het plan was om met de mavic wat beelden te maken.
Zo gezegd zo gedaan, opgestegen op een bepaalde plaats en gaan vliegen.
Mijn kameraad reed en ik zat langs hem de mavic te besturen, we reden door een bosrijk gebied, waar het vrij rustig is maar waar ook wel wat fietsers en wandelaars passeren.
Op een gegeven moment, op ongeveer 2km van het startpunt krijg ik geen signaal meer, lost connection.
Links en rechts van ons is er bos, we zijn uitgestapt en beginnen zoeken.
Opeens dacht ik eraan dat de mavic wel eens terug zou vliegen naar de startpositie, omdat deze nog als home point ingesteld stond, misschien stom van mij maar ik ben nog niet zo een heel ervaren vlieger.
Mijn kameraad is terug gereden, terwijl ik nog verder zocht in het bos.
En jawel, hij belde mij, de mavic hing op ongeveer 3m hoogte boven het startpunt.
Hij is mij komen ophalen met de wagen, toen we daar terug arriveerden was hij weg!?
Er zat nog geen 5 minuten tussen![]()
Volgens mij is de Mavic geland omwille van een lege accu en heeft iemand hem meegenomen.
Gisteren en deze voormiddag heb ik nog overal gezocht, op de plaats waar ik het signaal verloren ben en op de plaats waar de Mavic is opgestegen...
Er hangt een plakker met het logo van ons bedrijf op, samen met de telefoonnummer en het gsm nummer van mij. Tot heden nog niets gehoord, ik vrees dus dat hij weg is.
Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik niet ben mee gereden naar de startpositie, maar dat is nu te laat natuurlijk.
Hieronder de flight logs:
http://app.airdata.com/main?share=TRyGxY
http://app.airdata.com/main?share=BgmrLF, dit is het punt waar de connectie verloren is gegaan.
Wat denken jullie hiervan?
Wat je kan doen is kijken of hij aangezet is en connectie gemaakt heeft met een ander apparaat. Open DJI GO 4 app en klik rechtsboven op de 3 balkjes, daaronder staat Find my Drone. Zou dat even in de gate houden gezien deze wel gewoon geregistreerd staat en het wellicht kan helpen... Succes