Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09:56
quote:
Raptor schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:44:
[...]

Vertel! Wat zijn je eerste bevindingen? :)
Dat ding is echt bizar! Super stabiel en snel! Ik kon natuurlijk niet wachten dus met een stevige wind zeker op hoogte kreeg ik wel een aantal keer de melding "high wind velocity" maar desondanks had hij er naar mijn idee weinig last van.

Van het weekend ga ik weer even verder ermee en een beetje vliegen! Maar tot nu toe echt een geweldige machine! Nu nog leren mooie beelden te maken ermee!

g00gle wijzigde deze reactie 03-05-2018 13:36 (3%)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-10 17:55
Welke tool gebruiken jullie voor het stitchen van de panorama's (360 graden en verticaal/horizontaal)?

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
TheRicolaa10 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:45:
Welke tool gebruiken jullie voor het stitchen van de panorama's (360 graden en verticaal/horizontaal)?
Microsoft ice en PTGui. Ik had wel graag gezien dat je binnen de Dji go app 360 graden foto's kan krijgen op volle resolutie.

Aapie wijzigde deze reactie 03-05-2018 14:53 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:20
https://store.dji.com/gui...extend-coverage-warranty/

Extra jaar care is nu beschikbaar. Dus ook als je alleen jaar coverage had en die is nu verlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik vlieg komende woensdag naar Canada en dacht even de Mavic te updaten. De remote pakt nu geen enkel device meer (iPhone X en iPad). Downgraden, nieuwe kabels, niks. En uiteraard buiten de garantie/DJI Care periode. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
quote:
diotav schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:29:
Ik vlieg komende woensdag naar Canada en dacht even de Mavic te updaten. De remote pakt nu geen enkel device meer (iPhone X en iPad). Downgraden, nieuwe kabels, niks. En uiteraard buiten de garantie/DJI Care periode. :'(
Hij valt misschien buiten de DJI Care, maar de Mavic Pro is nog geen 2 jaar op de markt, dus garantie zou je volgens de Europese wet nog wel moeten hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:40
quote:
Hahn schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:38:
[...]

Hij valt misschien buiten de DJI Care, maar de Mavic Pro is nog geen 2 jaar op de markt, dus garantie zou je volgens de Europese wet nog wel moeten hebben.
True. Alleen is dat voor woensdag niet meer te repareren. Daarnaast is ie bij de Mediamarkt in Hengelo gekocht, zo'n 122 km hier vandaan. ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:42
quote:
rammes schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:20:
iemand ervaringen om de mavicpro mee naar Australie te nemen met tussenstop Honkkong? ik vlieg met Cathay Pacific.
M’n zakenpartner heeft mijn Mavic pro meegenomen naar Australie via Dubai. Allemaal geen probleem - check alleen de vervoersvoorschriften van jouw airline. Hij moest de batterijen in handbaggage en de drone in de checked luggage meenemen. In Australie geen probleem.

Ben zelf al vaker binnen de EU geweest en dan gaat ie als handbaggage mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 16-10 14:42

qless

...vraag maar...

Hm mijn oudste mavic batterij geeft nu een warning, lijkt dat cel 2 minder voltage geeft (gisteren nog opgeladen)

Batterij is nog geen jaar oud, en niet zo heel vaak opgeladen, is dat normaal?

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-09 16:26

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:15:
[...]

M’n zakenpartner heeft mijn Mavic pro meegenomen naar Australie via Dubai. Allemaal geen probleem - check alleen de vervoersvoorschriften van jouw airline. Hij moest de batterijen in handbaggage en de drone in de checked luggage meenemen. In Australie geen probleem.

Ben zelf al vaker binnen de EU geweest en dan gaat ie als handbaggage mee.
Ik ben paar weken terug naar Bali gevlogen via Dubai met Emirates. Die hebben inderdaad de regel dat drones NIET in de handbagage mogen. 1 Batterij mocht in de drone in de checked luggage de rest van de accu's in de handbagage (ik had ze in LiPo safe bags).

Op de terugweg hebben ze mijn bagage zelfs apart genomen en voorzien van een "fragile" notitie. Op de heenweg wel gewoon met de rest van de bagage mee gegaan.

Maar sinds de terugweg heb ik wel problemen met mijn Mavic.
Tijdens mijn vakantie (gelukkig) helemaal geen problemen mee gehad. Maar na aankomst in Nederland krijg ik de hele tijd de "Aircraft Motor Overload - check whether Gimbal clamp is removed" melding. Terwijl ik de gimball clamp nooit gebruik.

Soms werkt een IMU calibration, en ik heb ook wel het idee met wat pongelen aan instellingen en aan de gimball dat ik het weer aan de gang krijg vaak. Maar bij opnieuw opstarten is het probleem altijd terug.

Iemand hier ervaring mee? Er zit nog garantie op de drone, maar ik heb hem 2ehands gekocht en de vorige eigenaar heeft hem een keer gecrasht. Dus ik zal eens gaan informeren wat ze er dan mee doen.

De Bierbaron is terug!

• Harmen93
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:17
quote:
joepvhunsel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Ik ben paar weken terug naar Bali gevlogen via Dubai met Emirates. Die hebben inderdaad de regel dat drones NIET in de handbagage mogen. 1 Batterij mocht in de drone in de checked luggage de rest van de accu's in de handbagage (ik had ze in LiPo safe bags).

Op de terugweg hebben ze mijn bagage zelfs apart genomen en voorzien van een "fragile" notitie. Op de heenweg wel gewoon met de rest van de bagage mee gegaan.

Maar sinds de terugweg heb ik wel problemen met mijn Mavic.
Tijdens mijn vakantie (gelukkig) helemaal geen problemen mee gehad. Maar na aankomst in Nederland krijg ik de hele tijd de "Aircraft Motor Overload - check whether Gimbal clamp is removed" melding. Terwijl ik de gimball clamp nooit gebruik.

Soms werkt een IMU calibration, en ik heb ook wel het idee met wat pongelen aan instellingen en aan de gimball dat ik het weer aan de gang krijg vaak. Maar bij opnieuw opstarten is het probleem altijd terug.

Iemand hier ervaring mee? Er zit nog garantie op de drone, maar ik heb hem 2ehands gekocht en de vorige eigenaar heeft hem een keer gecrasht. Dus ik zal eens gaan informeren wat ze er dan mee doen.
Ik heb dit probleem 2 keer gehad. Beide keren opgestuurd en vervangen onder garantie (refurbished drone teruggekregen).
Wat bij mij hielp om het probleem voor tijdelijk, dus voor 1 vlucht, op te lossen is de drone 90 graden te draaien en dan pas aan te zetten. Met de gimbal naar de grond gericht dus.

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-10 10:10
Moet je niet juist die gimbal clamp er altijd weer op doen na het vliegen? Dus als je dat niet doet gaat hij wel eerder kapot?

Douche WTW

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-09 16:26

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

quote:
Harmen93 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Ik heb dit probleem 2 keer gehad. Beide keren opgestuurd en vervangen onder garantie (refurbished drone teruggekregen).
Wat bij mij hielp om het probleem voor tijdelijk, dus voor 1 vlucht, op te lossen is de drone 90 graden te draaien en dan pas aan te zetten. Met de gimbal naar de grond gericht dus.
Heb je rechtstreeks contact opgenomen met DJI of met de winkel waar de drone vandaan kwam?
quote:
!null schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:43:
Moet je niet juist die gimbal clamp er altijd weer op doen na het vliegen? Dus als je dat niet doet gaat hij wel eerder kapot?
Mwah, ik hoorde er wisselende verhalen over, en hij zat al niet meer bij de drone die ik kocht maar zag geen reden om op zoek te gaan naar een losse clamp.

De Bierbaron is terug!

• Harmen93
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:17
quote:
joepvhunsel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Heb je rechtstreeks contact opgenomen met DJI of met de winkel waar de drone vandaan kwam?
Heb de drone via dji.com gekocht dus beide keren rechtstreeks.

1e keer telefonisch contact gehad met DJI, nadat ik door een hele update procedure (laatste versie er op zetten via DJI Assistant) heen was mocht ik 'm opsturen. Ook moest ik toen een filmpje maken van het probleem en dat meesturen.

2e keer heb ik per e-mail contact opgenomen en mocht ik 'm gelijk opsturen.

Beide keren had ik binnen ongeveer 6-7 werkdagen m'n drone (refurbished dan) weer terug.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:35
Was me daar bijna de Mavic kwijt...
Ik was even een stukje aan het vliegen op 200 meter hoogte achter mijn huis in ‘t weiland. Windkrachtje vier. De app geeft melding over de wind, maar dat doet ie wel vaker vanaf windkracht 3. Eigenlijk geeft hij die melding altijd als het waait. Goed. Wel gecallibreerd voor het opstijgen trouwens.
Ik was ook 200-250 meter ver weg. Signaalsterkte prima. Ik liet hem met een boogje terugkomen. Tegen de wind in, dus ging wat langzamer. Ook in sport modus. Onderweg zag ik een trekker aan het ploegen. Weer een stukje terug gevlogen en de trekker gevolgd. Daarna wilde ik weer naar huis vliegen, maar de Mavic vloog niet naar mij toe, maar heel langzaam van mij af. Wtf?! Signaalsterkte nog steeds alle streepjes. Daarop geprobeert achteruit terug te vligen. Wilde ook niet. Opzij ook niet. Ik dacht dat, dit gaat fout. Dus op de fiets gestapt en naar de Mavic gefietst. Mavic hing stil in de lucht (dacht ik). Ondanks dat ik er heen fietste bleef hij wegvliegen. Inmiddels was hij al 1,2 km weg. Toen maar even gestopt en gekeken met de controller of er nog wat te bedienen viel. Gelukkig wilde hij nog wel dalen. Zat nog steeds op 200 meter. Dan maar dalen dacht ik. Dan pluk ik hem wel uit een weiland. Hij zat inmiddels aan de andere kant van de gaslokatie hier naast het dorp. Dat is een vrij groot terrein met buizen en afvakkelinstallaties. Daardoor kwam er wat interferance. Ik kon daardoor niet lager komen dan 20 meter. Weer verder richting drone gefietst. Op een gegeven moment was het signaal helemaal weg en wilde hij terugkomen. Cancel gedaan. Hij was al onderweg, maar kwam onderweg de afvakkeltoren tegen van de gasopslag. Daar bleef hij voor hangen (obstakel immers). Ik had weer connectie, dus vlug weer een stukje terug gevlogen en de Mavic kunnen laten landen in het gras. Daarna er snel heen gefietst. Er zat wat gras om 1 van de rotorbladen, maar verder was de Mavic ok.
Geen idee waar dit nu aan lag? Ik heb wel eens buitendijks gevlogen met meer wind. Misschien dat het op 200 meter nog harder waaide? Maar zo hard dat de Mavic zelfs niet kon blijven hangen op 1 plek dat vindt ik wel erg raar. Ben blij dat ik hem weer heb. Ergens de komende dagen maar even een testvluchtje maken op ooghoogte. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
@rimave
Buiten het feit dat je niet hoger dan 120(en vaak niet hoger dan 50) meter mag als particulier zijnde. Had je misschien beter op de home knop kunnen drukken en kijken wat dit deed.

Probleem kan zijn dat er toch ijzer in de buurt van opstijgen aanwezig was.

Aapie wijzigde deze reactie 23-05-2018 23:17 (28%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Chrasher schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:46:
[...]

Nog een extra tip: Op het scherm van je telefoon kan je realtime te zien of die sensors iets waarnemen. Je moet dan wel de optie aanzetten om deze voorwaartse sensors weer te geven. Zelfs als ik de sensors uit heb staan tijdens het vliegen, kan ik ze nog steeds op het scherm in de gaten houden.

Het uitzetten zal dus alleen de automatische stop deactiveren, niet de sensoren zelf.
Wanneer ik "Enable Obstacle Avoidance" uit zet, gaat "Display Radar Chart" ook uit. Op zich logisch, je kunt 'm ook los van de daadwerkelijke detectie aanzetten, maar handig zou zijn als die Chart toch ingeschakeld bleef. Jij doelt wel op deze optie vermoedelijk?

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07:19

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
JBS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:09:
[...]
Wanneer ik "Enable Obstacle Avoidance" uit zet, gaat "Display Radar Chart" ook uit. Op zich logisch, je kunt 'm ook los van de daadwerkelijke detectie aanzetten, maar handig zou zijn als die Chart toch ingeschakeld bleef. Jij doelt wel op deze optie vermoedelijk?
Was eigenlijk alleen maar om aan te geven dat hardwarematig nog steeds alle sensors aan staan, ook al reageert de drone er niet zelf op. Je zou het dan als extra controle kunnen gebruiken voor vliegen in een beperkte ruimte zonder dat de drone steeds een full stop maakt.

Persoonlijk zet ik die optie alleen uit als ik hoog ga vliegen en zeker weet dat ik geen bomen ofzo ga tegenkomen. Voor laagvliegen heeft die "Obstacle avoidance" mij al een aantal keren een goede dienst bewezen.

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• Mortum
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-10 11:21

Mortum

I heard you liked lasers..

Ik ben sinds zondag ook trots eigenaar van een Mavic Pro Platinum.

Voor mij was toch de stillere werking en beter bereik de doorslaggevende punt waarom de Mavic Air en de normale Pro voor mij afvielen.

En met 3 hectare land hoef ik niet bang te zijn dat ik speciaal toestemming ergens moet krijgen om te mogen vliegen :+

Discord
Doggies<3

• worrel
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:53
quote:
Mortum schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:31:

Voor mij was toch de stillere werking en beter bereik de doorslaggevende punt waarom de Mavic Air en de normale Pro voor mij afvielen.

En met 3 hectare land hoef ik niet bang te zijn dat ik speciaal toestemming ergens moet krijgen om te mogen vliegen :+
Gefeliciteerd met je aankoop.

Wat betreft je stelling : met 3 hectare land. Daarom zou je wel in een aanvlieg route van een vliegveld kunnen zitten. En mag je er dus niet vliegen.

Hoop dat, dat voor jou niet het geval is.

Iedereen heeft recht op mijn mening

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
Mortum schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:31:

Gefeliciteerd!
Waar heb je hem vandaan en voor welke prijs?

Ik twijfel zo tussen de Mavic pro platinum en de mavic air....

Ik heb in februari mijn normale pro verkocht, omdat ik dacht dat de pro 2 aanstaande was... Helaas komt nu de vakantie eraan en nog geen MAvic pro 2... Dus ik wil weer een drone, maar welke?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16-10 11:21

Mortum

I heard you liked lasers..

quote:
worrel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:58:
[...]

Wat betreft je stelling : met 3 hectare land. Daarom zou je wel in een aanvlieg route van een vliegveld kunnen zitten. En mag je er dus niet vliegen.

Hoop dat, dat voor jou niet het geval is.
Is niet het geval ;)
quote:
dfrenner schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Gefeliciteerd!
Waar heb je hem vandaan en voor welke prijs?

Ik twijfel zo tussen de Mavic pro platinum en de mavic air....

Ik heb in februari mijn normale pro verkocht, omdat ik dacht dat de pro 2 aanstaande was... Helaas komt nu de vakantie eraan en nog geen MAvic pro 2... Dus ik wil weer een drone, maar welke?
Bij de Mediamarkt, ik heb het even mentaal weggedrukt wat ik heb betaald :+
(ze staan in de Pricewatch)

Idee is dat ik straks ook voor huwelijken wat erbij ga doen, dus dat wordt een ROC-Light halen in de toekomst. (ja, ik ben mij bewust van de beperkingen + Risico's en hier wordt per locatie bepaald of de drone wel of niet ingezet kan worden ;) )

Daarom wilde ik een zo stil mogelijke drone, overkill in bereik en makkelijk te transporteren!

Ik ben in ieder geval helemaal happy met mijn aanschaf :)

Maar voor nu, lekker de drone leren kennen, en veel plezier hebben ermee :D

Discord
Doggies<3

• dfrenner
  • Nu online
quote:
Mortum schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:30:
[...]

Is niet het geval ;)

[...]

Bij de Mediamarkt, ik heb het even mentaal weggedrukt wat ik heb betaald :+
(ze staan in de Pricewatch)

Idee is dat ik straks ook voor huwelijken wat erbij ga doen, dus dat wordt een ROC-Light halen in de toekomst. (ja, ik ben mij bewust van de beperkingen + Risico's en hier wordt per locatie bepaald of de drone wel of niet ingezet kan worden ;) )

Daarom wilde ik een zo stil mogelijke drone, overkill in bereik en makkelijk te transporteren!

Ik ben in ieder geval helemaal happy met mijn aanschaf :)

Maar voor nu, lekker de drone leren kennen, en veel plezier hebben ermee :D
Ja het liefst zou ik ook de platinum kopen, echter ga ik naar Roemenie...
En daar staat dat boven de 500gram je drone geregistreert moet wordt (kan maanden duren en kost iets van 150 euro)...

https://www.droneopreis.nl/regels-per-land/roemeniee

De Mavic air zit hier net onder...

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
quote:
qless schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:13:
Hm mijn oudste mavic batterij geeft nu een warning, lijkt dat cel 2 minder voltage geeft (gisteren nog opgeladen)

LiPo's gaan meestal niet heel lang mee maar een jaar zou hij wel moeten halen. Mits je de opslag op storage nivo oplaad. Doe je dit niet, dan gaat de kwaliteit heel snel achteruit...

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Dat vondt DJI ook gelukkig, heb een gloednieuwe batterij gekregen :)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-10 15:18
Voor wie het nog niet zelf heeft ontdekt: recentelijk werd het camera beeld van de mavic op mijn tablet nogal verstoord doorgegeven, zeg maar nauwelijks waarbij minstens de helft van het scherm vooral zwart en gepixeleerd was.

Dat bleek aan de laatste versie (4.2.20) van de DJI GO app te liggen. Downgraden naar 4.2.16 was de oplossing
https://www.apkmirror.com.../dji-go-4-4-2-16-release/

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 10:29

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

Zojuist kwam een pakketje binnen met wat accessoires voor m'n Mavic Pro.
  • Lensfilters (Polar Pro DJI Mavic Cinema Series Vivid Collection)
  • Polar Pro DJI Mavic zonnekap
  • DJI Mavic Low-Noise Quick-Release Propellers 8331

Nog niet uitgeprobeerd, maar naast dat de nieuwe propellers een andere vorm hebben, zijn ze iets langer en breder. Wellicht dat het iets verschil maakt als ik straks op vakantie op >4 km hoogte door ijle lucht van de Himalaya vlieg.

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@antonboonstra Die nieuwe zijn iig een stuk stiller. Ik heb ze ook deze week ontvangen en gelijk getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 22:45

Royz

Kleurenblind!!

quote:
Hulliee schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:25:
@antonboonstra Die nieuwe zijn iig een stuk stiller. Ik heb ze ook deze week ontvangen en gelijk getest.
Zijn dat de officiele low noise props? Heb weleens van anderen gehoord dat ze foutmeldingen kregen na installatie

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:44
quote:
Royz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Zijn dat de officiele low noise props? Heb weleens van anderen gehoord dat ze foutmeldingen kregen na installatie
Ja, als je de Pro Platinum besteld zitten deze erop maar dan zilver. Losse sets zijn dan goud kleurig. (heb beide hier)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ok top. Maar hebben jullie deze kunnen vliegen zonder issues? Wat ik heb begrepen is dat de gimbal hevig kan schudden en daardoor een foutmelding komt. Er zijn mensen die hebben gemaild met DJI en die raden de combi low noise props af icm de pro.

/edit hmm op de website staat wel:
Compatibility:
Mavic Pro Platinum
Mavic Pro

Royz wijzigde deze reactie 06-07-2018 11:24 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vroem
quote:
Royz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:23:
Ok top. Maar hebben jullie deze kunnen vliegen zonder issues? Wat ik heb begrepen is dat de gimbal hevig kan schudden en daardoor een foutmelding komt. Er zijn mensen die hebben gemaild met DJI en die raden de combi low noise props af icm de pro.

Compatibility:
Mavic Pro Platinum
Mavic Pro
Ik heb de Platinum... heb ze niet op een gewone Pro geprobeerd... Ze zijn wel merkbaar stiller trouwens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RHTizzy
ze schijnen wat stroever te reageren op de centrifugale kracht waardoor ze niet zondermeer in de juiste stand 'slingeren'. Even goed volgas geven als je opstijgt en dat lost zich vanzelf op zegt men. Zelf heb ik ze ook even voorzien van wat wd-40 maar siliconenspray zou allicht beter zijn denk ik. Heb hier geen problemen ondervonden al kun je je afvragen of ze de moeite waard zijn aangezien de 'winst' minimaal is: de drone is nog steeds prima hoorbaar op 100m hoogte....

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vroem
quote:
RHTizzy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:02:
ze schijnen wat stroever te reageren op de centrifugale kracht waardoor ze niet zondermeer in de juiste stand 'slingeren'. Even goed volgas geven als je opstijgt en dat lost zich vanzelf op zegt men. Zelf heb ik ze ook even voorzien van wat wd-40 maar siliconenspray zou allicht beter zijn denk ik. Heb hier geen problemen ondervonden al kun je je afvragen of ze de moeite waard zijn aangezien de 'winst' minimaal is: de drone is nog steeds prima hoorbaar op 100m hoogte....
Oke, hoorbaar.. is erg afhankelijk van de wind. Soms op 100 m al niet meer hoorbaar maar gisteren ook op 200 m nog hoorbaar (ja legaal gevlogen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
quote:
Royz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:23:

Compatibility:
Mavic Pro Platinum
Mavic Pro
Ze zijn compatible met Mavic Pro. Zorg wel dat je de 'echte' van DJI zelf hebt. Er zijn vele nep props te koop.
Onbalans: dan ze niet gelijk aan elkaar (geen echte?) of niet goed bevestigd.

Ik heb ze bij een Nederlandse webshop gekocht en deze zijn van DJI.
Vaak kun je kiezen voor zilver of goud kleurig. Ik heb de goud kleurige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:30

OMX2000

By any means necessary...

Leuke leak:
Mavic Pro 2 leak

OMX2000 wijzigde deze reactie 29-07-2018 09:51 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-10 19:36
Wanneer verwachten jullie dat de Mavic 2 aangekondigd/uitgebracht wordt? Ik heb dji nooit nauw gevolgd, dus weet niet wat in de lijn der verwachtingen zou zijn. Eind oktober ga ik op reis naar Nieuw Zeeland, en het zou geweldig zijn als ie dan al uit is. Daar ging ik begin dit jaar eigenlijk al vanuit, maar na het uitgestelde event is Juli lijkt me dat geen zekerheid meer.

Montu wijzigde deze reactie 29-07-2018 12:12 (3%)

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alumax
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 30-07 01:28
Wie kan mij een uitleg geven krijg een melding op mijn joystick dji mavic pro check app mag interf en ik heb geen beeld op mijn camera. Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit melding krijg ?

• TheRicolaa10
quote:
Montu schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:10:
Wanneer verwachten jullie dat de Mavic 2 aangekondigd/uitgebracht wordt? Ik heb dji nooit nauw gevolgd, dus weet niet wat in de lijn der verwachtingen zou zijn. Eind oktober ga ik op reis naar Nieuw Zeeland, en het zou geweldig zijn als ie dan al uit is. Daar ging ik begin dit jaar eigenlijk al vanuit, maar na het uitgestelde event is Juli lijkt me dat geen zekerheid meer.
Volgens deze tweet lijkt het niet lang meer te gaan duren..
https://twitter.com/OsitaLV/status/1023193751768854528

• RHTizzy
quote:
Montu schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:10:
ongeacht de datum uitgave is het onwaarschijnlijk dat ze meteen in grote aantallen leverbaar zijn, laat staan in nederland..... Wellicht dat je via Droneland.nl of een andere DJI dealer een soort pre-pre-aankoop of reservering zou kunnen regelen, al iets geprobeerd?

• RHTizzy
quote:
Alumax schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:27:
Wie kan mij een uitleg geven krijg een melding op mijn joystick dji mavic pro check app mag interf en ik heb geen beeld op mijn camera. Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit melding krijg ?
hmmm, lastige, mag interference is vaak als je in de buurt van metaal of een ander soort voor elektrisch veld gevoelig of storende omgeving probeert te calibreren (zoals een pc of ventilator etc) of op te stijgen, maar het zou evengoed een echt compass probleem kunnen zijn.

Geen beeld van de camera zou zo simpel kunnen zijn als een firmware probleem, maar als je opnames ook niet lukken dan is het wrs een goed idee om contact met dji op te nemen en 5 tientjes voor technisch onderzoek neer te leggen als je het zelf niet kan...

• antonboonstra

antonboonstra

quote:
Major_ton schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:56:
Ik zie veel mooie filmpjes voorbij komen, erg leuk om te zien! Toch kan je met een beetje inzet ook erg leuke foto's maken met de Mavic Pro.
Niet zo mooi als die van jou (vind ik), maar toch best tevreden met het resultaat.

antonboonstra wijzigde deze reactie 31-07-2018 12:35 (14%)

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 06:41

rammes

koekebakker 1e klas

quote:
rammes schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:20:
iemand ervaringen om de mavicpro mee naar Australie te nemen met tussenstop Honkkong? ik vlieg met Cathay Pacific.
Toch even een update:

Trip naar Australie ging zonder problemen, accu’s in de handbagage en de drone zelf in de koffer.
Tijdens de trip in Australie zelf van west naar oost via red center nergens problemen gehad, in parken mag je uiteraard niet vliegen op campings hebben ze dat liever ook niet. Maar Australie is groot genoeg om andere leuke plekken te vinden om mooie plaatjes te schieten.

Regelmatig de auto aan de kant gezet en de drone even “in de lucht gegooid” .

Ik zou het doen!

• Atomic2005
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:55

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Heeft de gimbal een andere kleur gekregen @antonboonstra Of zit er hier al een filter op gemonteerd?

4000Wp - Omnik 4.0TL - Z-ZO Live PVoutput & 7560Wp - SMA - Oost/West/btjeZuid - Live PVoutput

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Wat een frustratie!

Speciaal met de fiets eropuit om lekker te vliegen, INEENS geen verbinding meet met de App (DJI Go 4, laatste versie) met mijn LG G6. Vermoedelijk omdat mijn G6 een keer is geüpdatet (actuele versie nu dus). De drone is ook up-to-date.

Heeft altijd perfect gewerkt, waarvan de laatste keer 1/2 maandjes geleden, vandaar mijn vermoeden dat dit sinds een LG G6 update is.

Remote aan. Drone aan. Megeleverde kabel er in en App verbond altijd perfect. Nu ineens met geen enkele mogelijkheid.

Zodra ik de G6 inplug geeft hij heel even verbinding aan en zegt hij "Version check - collecting Device info":
Plaatje

Dat probeer hij 2x en dan geeft hij op:
Plaatje 2

Zeer pissed en ik was in staat dat t*fus ding in elkaar te trappen, eenmaal thuis probeer ik de telefoon van een vriend. Een oude HTC 10. Ik voer bovenstaande procedure uit en voila, hij werkt...

Radeloos hier. iemand een fix? Of wachten totdat DJI het fixt?

Fiddle wijzigde deze reactie 05-08-2018 20:40 (21%)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• JBS
  • Niet online
quote:
Fiddle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:37:
Wat een frustratie!

Speciaal met de fiets eropuit om lekker te vliegen, INEENS geen verbinding meet met de App (DJI Go 4, laatste versie) met mijn LG G6. Vermoedelijk omdat mijn G6 een keer is geüpdatet (actuele versie nu dus). De drone is ook up-to-date.

Heeft altijd perfect gewerkt, waarvan de laatste keer 1/2 maandjes geleden, vandaar mijn vermoeden dat dit sinds een LG G6 update is.

Remote aan. Drone aan. Megeleverde kabel er in en App verbond altijd perfect. Nu ineens met geen enkele mogelijkheid.

Zodra ik de G6 inplug geeft hij heel even verbinding aan en zegt hij "Version check - collecting Device info":
Plaatje

Dat probeer hij 2x en dan geeft hij op:
Plaatje 2

Zeer pissed en ik was in staat dat t*fus ding in elkaar te trappen, eenmaal thuis probeer ik de telefoon van een vriend. Een oude HTC 10. Ik voer bovenstaande procedure uit en voila, hij werkt...

Heb dat onlangs ook meegemaakt, na 2x de telefoon en drone opnieuw op te starten ging het 'ineens' wel weer goed. Ik neem aan dat je dat ook geprobeerd hebt?

• NiGeLaToR
quote:
Vroem schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:06:
[...]

Oke, hoorbaar.. is erg afhankelijk van de wind. Soms op 100 m al niet meer hoorbaar maar gisteren ook op 200 m nog hoorbaar (ja legaal gevlogen).
Vond het geluid wat lager qua toonhoogte, ben er dus wel blij mee.

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
JBS schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Heb dat onlangs ook meegemaakt, na 2x de telefoon en drone opnieuw op te starten ging het 'ineens' wel weer goed. Ik neem aan dat je dat ook geprobeerd hebt?
Ja een stuk of 4 keer, met verschillende volgordes van opstarten... |:(

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-10 16:43
quote:
Fiddle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:21:
[...]

Ja een stuk of 4 keer, met verschillende volgordes van opstarten... |:(
Heb je al een ander kabeltje geprobeerd? Dat het kabeltje op een ander toestel werkt wil nog niet zeggen dat ie helemaal in orde is. Misschien zit het kabeltje in een andere telefoon wel iets strakker in de connector of onder een andere hoek.

• Labman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-10 14:34
quote:
Fiddle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:37:
Ik heb hetzelfde met m'n LG G6 die android 8.0 draait. Mavic Air werkt wel, Mavic Pro met geen mogelijkheid te verbinden. Oplossing schijnt downgraden te zijn:

https://forum.dji.com/thread-150515-1-1.html

Labman wijzigde deze reactie 07-08-2018 13:48 (5%)

...

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
vj_slof schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:48:
[...]
Heb je al een ander kabeltje geprobeerd? Dat het kabeltje op een ander toestel werkt wil nog niet zeggen dat ie helemaal in orde is. Misschien zit het kabeltje in een andere telefoon wel iets strakker in de connector of onder een andere hoek.
Yes, mocht niet baten :)
quote:
Labman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:46:
[...]
Ik heb hetzelfde met m'n LG G6 die android 8.0 draait. Mavic Air werkt wel, Mavic Pro met geen mogelijkheid te verbinden. Oplossing schijnt downgraden te zijn:

https://forum.dji.com/thread-150515-1-1.html
Thx voor de link! Software update is dus inderdaad het probleem. Maar hebben mensen met andere phones met Android 8.0 dan ook dit probleem? Of beperkt zich dit tot LG G6?

(En nee, ik ga dus echt niet mijn hele telefoon downgraden... -.-')

• Labman
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16-10 14:34
quote:
Fiddle schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:08:
Thx voor de link! Software update is dus inderdaad het probleem. Maar hebben mensen met andere phones met Android 8.0 dan ook dit probleem? Of beperkt zich dit tot LG G6?
Op de nexus 5x met android 8.1 werkt het allemaal zonder problemen, dus ik denk dat dit een G6 probleem is
quote:
Deze post en dit filmpje hebben misschien de oplossing. Ik heb even geen mavic pro tot m'n beschikking om te testen maar je kunt het eens proberen :)

...

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-10 10:28
Ik heb het zelfde probleem met mijn Samsung A5...
ben nu wel terug naar een oude iphone voorlopig...
quote:
[...]

Yes, mocht niet baten :)

[...]

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-10 20:58
Het uitgestelde event is nu gepland op 23 augustus 2018 voor de nieuwe Mavic Pro / Mavic 2.

Zie: https://myfirstdrone.com/...rumors-everything-we-know

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Accu's moeten in de handbagage met KLM. Heeft er iemand wel eens issues gehad met een Mavic met meerdere accu's mee aan boord nemen? (of drone met vergelijkbare zware accu's) Heb namelijk een bundeltje met 3 pattery packs.

https://www.klm.com/trave...cted_article/index.htm#p3

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:20
quote:
Fiddle schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:29:
Accu's moeten in de handbagage met KLM. Heeft er iemand wel eens issues gehad met een Mavic met meerdere accu's mee aan boord nemen? (of drone met vergelijkbare zware accu's) Heb namelijk een bundeltje met 3 pattery packs.

Meerdere malen met klm geen problemen met 3 accu’s. Ik leg alles altijd wel los (drone wel in aparte case) in de bak bij de security en heb er 1 gewoon in de Mavic zitten.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Het heeft niet te maken met KLM, het is de security op Schiphol die je tas checkt. Als het echt netjes wilt doen, de polen afplakken, vervolgens in een plastic zakje doen en daarna in een lipo bag. Heb al meerdere keren zo gevlogen :)

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
Royz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 01:03:
Het heeft niet te maken met KLM, het is de security op Schiphol die je tas checkt. Als het echt netjes wilt doen, de polen afplakken, vervolgens in een plastic zakje doen en daarna in een lipo bag. Heb al meerdere keren zo gevlogen :)
quote:
Greetoz schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Meerdere malen met klm geen problemen met 3 accu’s. Ik leg alles altijd wel los (drone wel in aparte case) in de bak bij de security en heb er 1 gewoon in de Mavic zitten.
Thx!

• antonboonstra

antonboonstra

quote:
Atomic2005 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:25:
Heeft de gimbal een andere kleur gekregen @antonboonstra Of zit er hier al een filter op gemonteerd?
Dat is inderdaad de kleur van het filter. Ik gebruik bijna altijd het ND4 filter. Niet teveel donkerder maar wel de polarisatie. Hij bevalt me goed in India, al mag je hier niet overal vliegen...

• The Champ
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 13:26
quote:
Royz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 01:03:
En als je de batterijen in je koffer doet, dan heb je kans dat ze je koffer openbreken??

Zou de Mavic pro zelf wel in de koffer mogen??

The "real" Champ will always be The Champ

• Hulliee
  • Niet online
quote:
The Champ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

En als je de batterijen in je koffer doet, dan heb je kans dat ze je koffer openbreken??

Zou de Mavic pro zelf wel in de koffer mogen??
Ik las ergens dat spullen die meer dan 1000,- kosten als handbagage mee moeten ivm met verzekering van de luchtvaartmaatschappij. Ik weet niet of dit klopt.
Maar waarom zou je? Gezien hoe er met koffers omgegaan wordt op luchthavens.

LIPO-accu's moeten voor de veiligheid altijd als handbagage worden meegenomen. Ivm 'spontaan' ontbranden van LIPO's. Ook de temperatuur in het ruim kan onder het vriespunt komen wat niet goed is voor LIPO's.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

quote:
Hulliee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

LIPO-accu's moeten voor de veiligheid altijd als handbagage worden meegenomen. Ivm 'spontaan' ontbranden van LIPO's. Ook de temperatuur in het ruim kan onder het vriespunt komen wat niet goed is voor LIPO's.
@The Champ Precies dit. LIPO's moet je voorzichtig mee omgaan, als ze ontbranden ben je er in ieder geval bij en heb je nog enigszins controle over de situatie. Ik heb zelf mijn Mavic ook in de koffer meegenomen, ik weet dat dit ook een risico is ivm beschadiging maar had hem goed ingepakt en heb een hardcase koffer.

• rimave
  • Laatst online: 09:35
quote:
Mr.ZeroNull! schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:59:
Het uitgestelde event is nu gepland op 23 augustus 2018 voor de nieuwe Mavic Pro / Mavic 2.

Zie: https://myfirstdrone.com/...rumors-everything-we-know
Ben benieuwd. Wel een beetje jammer dat Tweakers hier geen bericht over heeft staan op hun frontpage...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• TheRicolaa10

Edit:

Het is dat ik een Phantom 4 Pro heb, maar anders had ik mijn drone direct ingeruild haha. Wat een tof apparaat! Ik zou wel heeeeeeel graag die hyperlapse functies willen hebben.

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 23-08-2018 16:47 (62%)

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ze hebben leuke features aan de mavic 2 toegevoegd!

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 20:44
Zojuist de Mavic 2 pro + fly more + Care refresh besteld. Kleine domper dat de prijs in euro’s hetzelfde is als in dollars

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:15
Altijd een van de betere reviews

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10-10 06:51

Fonta

BuG Admin

Inmiddels ook het eea aan reviews gekeken van de pro en zoom.
Zelf neig ik meer naar de pro ivm betere kwaliteit van de camera. Als je wilt zoomen, dan vlieg je toch gewoon wat dichterbij? Al veranderd de FOV natuurlijk tijdens het zoomen.

Lastig hoor.

Fonta wijzigde deze reactie 23-08-2018 21:44 (15%)

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-10 18:33
Ik heb net de Mavic 2 Zoom, Fly More en Care Refresh besteld :D

Hoop geld maar ik heb met mijn vorige Mavic Pro zoveel plezier gehad dat ik het een nieuwe waard vind.

Voor de Zoom gekozen vanwege de zoom mogelijkheid natuurlijk. "Dichtbij" vliegen kan meestal ja, maar niet altijd en het is minder gemakkelijk naar mijn mening voor de shots die ik film (vakantie/MTB/Downhill).

Daarnaast Dolly Zoom :9~ Ik weet dat het ook softwarematig kan maar in mijn geval weet ik dat ik met zoiets geen rekening houd tijdens het vliegen. Nu kan ik het simpel genoeg de drone laten doen :9

Aangezien ik al enorm tevreden was over de beeldkwaliteit van de originele Mavic Pro ben ik er van overtuigd dat het mijn verwachtingen zal overtreffen.

Erg benieuwd naar de sensoren en de nieuwe active track die hun werk moeten gaan doen in het bos tijdens het mountainbiken. Daar kijk ik erg naar uit in dit geval.

Nu nog afwachten wanneer ik het in ontvangst mag gaan nemen!

• T.E
  • Laatst online: 06:43
De hyperlapse functie zal later ook wel toegevoegd worden aan de oude modellen. De spark had ook als nieuwe optie quickshot mode en die is ook later toegevoegd bij de rest.

• TheRicolaa10
quote:
Fonta schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:21:
Inmiddels ook het eea aan reviews gekeken van de pro en zoom.
Zelf neig ik meer naar de pro ivm betere kwaliteit van de camera. Als je wilt zoomen, dan vlieg je toch gewoon wat dichterbij? Al veranderd de FOV natuurlijk tijdens het zoomen.

Lastig hoor.
Ik zou zelf voor de betere camera gaan als ik nu zou moeten kiezen. Heb destijds ook de P4P gepakt vanwege de camera ipv de Mavic Pro.

• hr15
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-10 21:04
Manman die sensoren zijn wel enorm verbeterd als ik het zo zie in de review die @winwiz post. Ik ben zwaar onder de indruk hoe de nieuwe Mavic omgaat met het tracken in de buurt van en onder die bomen!

• antonboonstra

antonboonstra

quote:
qless schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:13:

Ik had laatst ook de melding "Battery cell is broken". In 2017-5 geproduceerd en slechts 12 keer opgeladen. Ik vond het wel vreemd dat tussen de hoogste en laagste cel slechts 0,16V verschil zat in rust (4,08 vs 4,24V).

Opgestuurd naar camera.nu en onder garantie een nieuwe batterij opgestuurd gekregen (y)
quote:
antonboonstra schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:10:
[...]

Ik ga in de zomervakantie richting de Himalaya en vroeg mij af tot welke hoogte de drone nog goed te vliegen is. Hoe hoog was die vulkaan waar jij hebt gevlogen?

Edit: Zie net bij de specs staan: Max Service Ceiling Above Sea Level: 16404 feet (5000 m)

[...]
Inmiddels terug uit India. Op bergen hoger dan 5000 meter, ging de Mavic Pro (met silent props) zonder problemen de lucht in. Volgens de DJI GO flight log is mijn drone op 5.542,9 meter hoogte geweest :o

• T.E
  • Laatst online: 06:43
quote:
antonboonstra schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Ik had laatst ook de melding "Battery cell is broken". In 2017-5 geproduceerd en slechts 12 keer opgeladen. Ik vond het wel vreemd dat tussen de hoogste en laagste cel slechts 0,16V verschil zat in rust (4,08 vs 4,24V).

Opgestuurd naar camera.nu en onder garantie een nieuwe batterij opgestuurd gekregen (y)

[...]

Inmiddels terug uit India. Op bergen hoger dan 5000 meter, ging de Mavic Pro (met silent props) zonder problemen de lucht in. Volgens de DJI GO flight log is mijn drone op 5.542,9 meter hoogte geweest :o

[video]
Wauw vette shot zeg! Veel wind daar?
ps. een muziekje eronder kan geen kwaad :)

• Montu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-10 19:36
Wauw, ik heb zowel de Mavic Pro 1 als de Xiaomi mi 4k gehad, maar wat ben ik onder de indruk van de nieuwe aankondigingen zeg.. in het bijzonder de 2 Pro.

Op dit moment ben ik nog op vakantie, maar ik ben van plan om er volgende week 1 te bestellen via Dji. Verwachten jullie dat hij dan nog op voorraad is? Ik kan me bij de Mavic Pro 1 herinneren dat hij erg beperkt leverbaar was.

PC Specs

• azt33
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 06:35
Ik heb net een bestelling geplaatst via DJI Store - elke webshop in Zwitserland gaf 15 september als leverdatum. Via DJI wordt het verzonden 3-5 dagen na ontvangst betaling (wat gelijk gebeurt, aangezien ik met PayPal betaal).

Ik ben al aan het rondkijken op YouTube, maar zijn er nog goede tutorials voor beginners? Ik zal ook gelijk de juiste LUTs downloaden voor Premiere Pro, het lijkt erop dat dat wel nodig is.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 10.5" | iPhone X | GoPro Fusion | DJI Mavic 2 Pro | Olympus E-M10, 12-40mm f/2.8

• qless

qless

...vraag maar...

Wat ik wat janmer vindt van de nieuwe 2’s is het toegenomen gewicht en snelheid, waardoor deze niet neer onder klasse C1 lijkt te vallen (voorgestelde nieuwe eu regelgeving), de 1 valt hier keurig onder

• NiGeLaToR
quote:
Fiddle schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:29:

Onze Mavic pro fly more combo is al meerdere keren door de security geweest. Gewoon alles in de meegeleverde tas mee was geen probleem voor security. Voor Dubai (Australie) moest de drone wel in de koffer, accu’s in de handbagage.

Dus: check de airline regels en houd die van de security in de gaten, maar in principe kan het prima.

• antonboonstra

antonboonstra

quote:
T.E schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:43:
[...]
Wauw vette shot zeg! Veel wind daar?
ps. een muziekje eronder kan geen kwaad :)
Wind viel op dat moment wel mee, ondanks de hoogte. Muziekje had wel gekund ja. Heb nog een filmpje geschoten, waaronder ik volgens mij wel toepasselijke muziek heb gezet :P

• NiGeLaToR
Filmen is echt andere koek dan fotograferen. Kennen jullie een goede cursus/training waar je aan je skills kunt werken? Ik ben echt een hekel aan trainingen in het tempo van Teleac creatief met kurk zeg maar, maar wil wel de theorie achter 'filmen' en 'bewerking' leren.. heb momenteel geen tijd en zin om het helemaal autodidactisch te doen, zoals normaal :+

• SpeedingWilly
quote:
[b]azt33 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:36
... Ik zal ook gelijk de juiste LUTs downloaden voor Premiere Pro, het lijkt erop dat dat wel nodig is.
Waar kun je die LUTs downloaden? Ik heb ze nog niet gezien op de DJI site?

• azt33
quote:
SpeedingWilly schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Waar kun je die LUTs downloaden? Ik heb ze nog niet gezien op de DJI site?
Er zijn een paar bedrijven die ze verkopen - ik neig zelf naar https://spectrumgrades.com

Ik moet alleen nog wat meer reviews lezen voordat ik een beslissing neem.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 10.5" | iPhone X | GoPro Fusion | DJI Mavic 2 Pro | Olympus E-M10, 12-40mm f/2.8

• SpeedingWilly
quote:
azt33 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:00:
[...]
Er zijn een paar bedrijven die ze verkopen - ik neig zelf naar https://spectrumgrades.com

Ik moet alleen nog wat meer reviews lezen voordat ik een beslissing neem.
Thanks voor je antwoord. Spectrumgrades had ik ook gezien idd. Eerst maar eens wat vlieguren maken met de Mavic 2 pro als die binnen is ;)

• azt33
quote:
SpeedingWilly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:40:
[...]

Thanks voor je antwoord. Spectrumgrades had ik ook gezien idd. Eerst maar eens wat vlieguren maken met de Mavic 2 pro als die binnen is ;)
Idd, kan niet wachten totdat 'ie binnen is! Ik ben volop tutorials aan het kijken, aangezien het mijn eerste drone is - wordt leuk om het te leren :)

• SpeedingWilly
quote:
azt33 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Idd, kan niet wachten totdat 'ie binnen is! Ik ben volop tutorials aan het kijken, aangezien het mijn eerste drone is - wordt leuk om het te leren :)
Ik ook, en wordt ook mijn eerste drone. Ik wil er zelfs geld mee gaan verdienen (uiteindelijk).

• SpeedingWilly
quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:00:
Filmen is echt andere koek dan fotograferen. Kennen jullie een goede cursus/training waar je aan je skills kunt werken? Ik ben echt een hekel aan trainingen in het tempo van Teleac creatief met kurk zeg maar, maar wil wel de theorie achter 'filmen' en 'bewerking' leren.. heb momenteel geen tijd en zin om het helemaal autodidactisch te doen, zoals normaal :+
Ik heb zelf DroneFilmGuide gebookmarked:
http://dronefilmguide.com/

Kost wel wat, maar volgens mij is dit het geld wel waard, en ontstijgt het 'creatief met kurk van Teleac' >:)

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:16

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

@SpeedingWilly zou je volgende keer " wijzig" knop willen gebruiken. Dit werkt ook als je meerdere gebruikers wil quoten. :)

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

• SpeedingWilly
quote:
Superdaantje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:45:
@SpeedingWilly zou je volgende keer " wijzig" knop willen gebruiken. Dit werkt ook als je meerdere gebruikers wil quoten. :)
OK, zal eraan denken :)

@NiGeLaToR
Op Youtube zijn ook veel guides te vinden. Kost niets en je leert er zeker van.

• Emielvanputten
  • Laatst online: 08:48
heren en dames drone'ers

voor mijn huidige woonplek heb ik een klusje met de drone, echter de gebruikte app laten mij in de steek.

Goed, ik woon in Spanje, en ben momenteel bezig met een zwembadverwarming die in de oprijlaan/binnenplaats geplaatst zal worden. Daarnaast moet er op het gehele terrein een beregeningsinstallatie geplaatst en aangesloten worden.

nu wil ik al deze leidingen intekenen op een afbeelding gemaakt met de drone.
nu kan ik natuurlijk zo hoog vliegen dat alle grond op de foto staat maar dan verlies ik toch detail
dus liever vlieg ik op 15 meter en laat de drone het werk doen en bv 200 fotos maken.

ik heb dronedeploy en dronemapper hier reeds voor gebruikt, maar zonder resulaat. (of en niet bruikbaar resultaat)

weten jullie nog andere apps die ik kan gebruiken en die werken? (ik gebruik een oneplus 5t)

Er is 1 voorwaarde, en dat is dat de verwerking van de fotos lokaal moet gebeuren.
een klein programma voor de laptop downloaden kan best, maar 3 a 4 gb uploaden is bijna niet te doen
Ik heb hier geen vast internet, en gebruik voor alles mijn vodafone 40GB verbinding.
En liever trek ik deze niet elke maand maximaal vol.

Dus opgeteld, Goed werkende app, Lokaal verwerkbaar

• JBS
  • Niet online
quote:
SpeedingWilly schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Ik heb zelf DroneFilmGuide gebookmarked:
http://dronefilmguide.com/

Kost wel wat, maar volgens mij is dit het geld wel waard, en ontstijgt het 'creatief met kurk van Teleac' >:)
Het gratis Youtube kanaal van Drone Film Guide biedt ook erg veel handige tutorials, daar heb ikzelf behoorlijk wat aan gehad. Zie YouTube: Drone Film Guide

• SpeedingWilly
quote:
JBS schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:15:
[...]
Het gratis Youtube kanaal van Drone Film Guide biedt ook erg veel handige tutorials, daar heb ikzelf behoorlijk wat aan gehad. Zie YouTube: Drone Film Guide
Dat is (uiteraard) het YouTube kanaal van dezelfde makers als van de cursus. Zoals ze zelf op hun site zeggen bied de cursus veel meer (diepgang), wat wel logisch is aangezien YouTube gratis content bied en ze hun eigen business niet om zeep willen helpen ;).

Uiteraard bied het YT kanaal een goed startpunt.

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-10 18:33
quote:
Emielvanputten schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:15:
heren en dames drone'ers

voor mijn huidige woonplek heb ik een klusje met de drone, echter de gebruikte app laten mij in de steek.

Goed, ik woon in Spanje, en ben momenteel bezig met een zwembadverwarming die in de oprijlaan/binnenplaats geplaatst zal worden. Daarnaast moet er op het gehele terrein een beregeningsinstallatie geplaatst en aangesloten worden.

nu wil ik al deze leidingen intekenen op een afbeelding gemaakt met de drone.
nu kan ik natuurlijk zo hoog vliegen dat alle grond op de foto staat maar dan verlies ik toch detail
dus liever vlieg ik op 15 meter en laat de drone het werk doen en bv 200 fotos maken.

ik heb dronedeploy en dronemapper hier reeds voor gebruikt, maar zonder resulaat. (of en niet bruikbaar resultaat)

weten jullie nog andere apps die ik kan gebruiken en die werken? (ik gebruik een oneplus 5t)

Er is 1 voorwaarde, en dat is dat de verwerking van de fotos lokaal moet gebeuren.
een klein programma voor de laptop downloaden kan best, maar 3 a 4 gb uploaden is bijna niet te doen
Ik heb hier geen vast internet, en gebruik voor alles mijn vodafone 40GB verbinding.
En liever trek ik deze niet elke maand maximaal vol.

Dus opgeteld, Goed werkende app, Lokaal verwerkbaar
Volgens mij kan je hier wel iets mee.
Helaas niet gratis:

https://droneharmony.com/pricing.html

• dfrenner
  • Nu online
Pffff ik wilde graag de Mavic 2 pro bestellen, maar dit vind ik wel een domper:

https://www.dronewatch.nl...ese-microdrone-categorie/

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
quote:
dfrenner schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:38:
Pffff ik wilde graag de Mavic 2 pro bestellen, maar dit vind ik wel een domper:

https://www.dronewatch.nl...ese-microdrone-categorie/
Daar zou ik me nu echt 0 zorgen over maken..

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Ik vraag me af waarom de grens op 900 gram zit en niet bijvoorbeeld op "mooi afgerond" 1kg.

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• DSmarty
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
De regelgeving is nog niet definitief en ook nog niet in de Nederlandse wet verankerd.
Die paar gram is gezien het voorstel wel jammer, maar denk dat het in praktijk nu ook weer niet zo'n groot issue is.

Heb op launch-day ook een setje besteld: (vandaag aangeboden door DHL, helaas niet thuis)
Mavic 2 Pro (Vind de 1" sensor toch een grotere meerwaarde hebben dan de 24-48 (optische) zoom)
Incl de DJI Goggles RE en de Fly More Kit

Ben heel benieuwd, wordt eerste (echte) drone, eerst maar eens beetje oefenen in het open veld :)
Ooit een Parrot AR Drone gehad, maar dat was een grote aanfluiting, had hem om de bouw van een woning mooi in beeld te krijgen, echter was hij alleen bestand tegen windkracht 0.... de luchtstroom van een vlieg was al voldoende om het ding niet meer stabiel op een plek te kunnen houden.

DSmarty wijzigde deze reactie 29-08-2018 14:05 (3%)

• SpeedingWilly
Ik heb de Mavic 2 pro ook sinds gisteren binnen. Ik wist het al van de regel van 900 gram, en dat de mavic 2 daar net boven zit. Is toch wel een domper. Ik wil mijn geld gaan verdienen in de drone business, en ga een opleiding volgen (waarschijnlijk ROC light), maar het is frustrerend dat er nog weinig duidelijk en definitief is omtrent de regelgeving, terwijl die toch al ingaat in 2019.

Straks heb ik mijn certificaat gehaald om met drones geld te mogen verdienen, en blijkt dat je weer iets extra’s nodig hebt, er beperkingen gelden of dat b.v. De Mavic 2 net te zwaar is om er mee te doen wat ik wil. 🙈

• Emielvanputten
  • Laatst online: 08:48
quote:
renedis schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

Volgens mij kan je hier wel iets mee.
Helaas niet gratis:

https://droneharmony.com/pricing.html
deze werkt idd goed, en mag je als test 1 maand gebruiken.
enige nadeel tot nu toe, bij een batterij wissel gaat de drone weer vanaf punt 1 beginnen.

2de nadeel heb nu 300 fotos die ik moet merge met elkaar, maar dat is voor een ander topic als ik er niet uit kom

• SpeedingWilly
quote:
Emielvanputten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:33:
[...]
2de nadeel heb nu 300 fotos die ik moet merge met elkaar, maar dat is voor een ander topic als ik er niet uit kom
Voor het mergen kun je programma's zoals AutoPano Giga gebruiken. Andere optie is PTGui. Ik gebruik AutoPano Giga voor foto's gemaakt met mijn DLSR (al moet ik toegeven dat ik tegenwoordig hier Adobe Lightroom voor gebruik, omdat dit gemakkelijker is). AutoPano Giga is echter veel uitgebreider.

Ontopic:
Mijn eerste vluchten met de Mavic 2 (Pro) zitten erop. Wat een beest van een drone! Hier ga ik veel plezier mee beleven. Ik heb geen ervaringen met andere drones, maar deze drone is next level (t.o.v. oudere DJI drones)!

Als ik meer ervaringen heb schrijf ik een review.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True