Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15
Kan iemand eens testen of het ook via de assistant op de telefoon gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:31
theredone51 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Same, mooie routine ingesteld voor 'bedtijd', zeg ik 'heeeey google, bedtijd'

'slaap lekker!'

En dat was het dan :+ Geen 'wanneer moet ik de wekker zetten?' geen muziek + sleeptimer, etc.
Bij mij gaan de lampen gewoon netjes aan en uit als ik het hotword van mijn routine uitspreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
NoFate schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:36:
Kan iemand eens testen of het ook via de assistant op de telefoon gaat?
Ik kreeg het alleen aan de praat door tegen mijn smart speaker “routines” te zeggen, waarna op mijn telefoon de Routines instellingen opende. Op de mijn telefoon kreeg ik in de Assistent app niet de routines instellingen te zien als ik in de app “routines” zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
virofi schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Ik kreeg het alleen aan de praat door tegen mijn smart speaker “routines” te zeggen, waarna op mijn telefoon de Routines instellingen opende. Op de mijn telefoon kreeg ik in de Assistent app niet de routines instellingen te zien als ik in de app “routines” zei.
Ah gek, als ik routines zeg via de GA op mijn telefoon dan krijg ik hier thans wel de instellingen te zien... Maar de smart home toestanden gaan dan niet... Mss eens proberen via de speaker te werken, mss maakt dat idd verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 11:45
theredone51 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Same, mooie routine ingesteld voor 'bedtijd', zeg ik 'heeeey google, bedtijd'

'slaap lekker!'

En dat was het dan :+ Geen 'wanneer moet ik de wekker zetten?' geen muziek + sleeptimer, etc.
Bij mij werkt het wel! Hij vraagt nu ook hoe laat de wekker gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Hier werkt het nu (gisteravond nog niet) ook. De custom routine "ik wil graag lezen" zet bij mij netjes de Hue-leeslamp bij m'n bed aan en alle overige Hue-lampen uit. Gisteravond moest ik deze routine nog in het Engels aanroepen, nu heb ik alleen Nederlands als (enige) taal ingesteld. Ook bijvoorbeeld de standaard routine "bedtijd" werkt gewoon in het Nederlands.

Edit; zojuist heb ik puur als test even handmatig "zet de ventilator aan" als actie aan de custom routine "ik wil graag lezen" toegevoegd. Hiermee gaat vervolgens dus ook gewoon netjes de Xiaomi ventilator aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Djurbus op 08-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsthiemo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-10-2021
Bij mij nog steeds niks. Reageert enkel met 'Oke, ik zal het onthouden'. De standaard zoals 'Goedemorgen' werkt al maanden op mijn google hub.

Ik kom wel op de pagina om routines in te stellen, inderdaad om tegen mijn telefoon 'Routines' te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door larsthiemo op 08-07-2020 12:39 . Reden: Toevoeging laatste alinea ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Telefoon op Nederlands gezet.

Meteen verdwijnt routines als mogelijkheid. Dat zegt het voor mij helemaal ... dit is een bug.

Je kan dan inderdaad door routines te zeggen toch aan je routines. Maar je mag er honderd aanmaken en duizend keren je zin zeggen, dat werkt niet. Beweegt niet. Net geprobeerd.

Goedemorgen werkt wel, maar dat is gewoon de mijn dag functionaliteit want mijn lampen bewegen niet.

Met andere woorden: dikke vette bug en nog steeds geen routines voor Nederlands (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
stefanmechelen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:42:

Meteen verdwijnt routines als mogelijkheid. Dat zegt het voor mij helemaal ... dit is een bug.

Je kan dan inderdaad door routines te zeggen toch aan je routines. Maar je mag er honderd aanmaken en duizend keren je zin zeggen, dat werkt niet. Beweegt niet. Net geprobeerd.

Goedemorgen werkt wel, maar dat is gewoon de mijn dag functionaliteit want mijn lampen bewegen niet.

Met andere woorden: dikke vette bug en nog steeds geen routines voor Nederlands (België).
Ik kan echter wel via spraak bij de routines komen en configureren en ze werken ook. Weet niet wat het anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat het niet in de instellingen staat dus het is een bug. Waarom zou het geen bug zijn dat het nog niet in de instellingen voorkomt?
Zeker als het bij meer mensen eerst niet werkte en daarna wel zou ik eerder zeggen dat het een rollout is en dat de instellingen nog niet beschikbaar zijn. Klinkt voor mij dan weer aannemelijker dan dat er steeds meer mensen zijn met die bug.

Met andere woorden: dikke vette kans dat het een rollout is en geen bug, of in ieder geval niet meer bewijs dat het een bug zou betreffen dan een feature. Uiteindelijk snap ik ook die negatieve houding niet zo, de manier van features uitrollen van Google moet ondertussen toch geen verrassing zijn, ze zullen nooit ergens in 1x alles beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi

Bij mij gaan de lampen toch echt aan en uit reagerend op mijn custom hotword die ik heb ingesteld via routines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate

Probeer eens met Nederlands(Nederland) ?? België loopt altijd wel wat achter

Voor degene waar het werkt, hebben jullie Nederland (Nederland) of (België) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
NoFate schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Nederlands (iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ja, dat is de taal, maar wat heb je als land ingesteld? Op Android kan je ook land kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
NoFate schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Ik gebruik Nederlands (Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
Hier Nederlands. Vannochtend schrok ik: Zei Hey google goedemorgen. Maar ze begon niet met haar standaard riedeltje maar ze begon over de routines en ze stuurde gelijk een link naar mijn telefoon.

Dit klinkt niet als een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Ik kan inderdaad een routine aanmaken, een scene vanuit Hue selecteren en een aantal stekkers, maar er gaan verkeerde lampen en kleuren aan.

Bij de scene ‘Welterusten’ zegt hij alleen ‘Slaap lekker Serena’. Doet dus nog niet echt wat het moet doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Serena op 08-07-2020 17:07 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Als het al een rollout zou zijn, dan is het toch een hele slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
NoFate schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Ja, dat is de taal, maar wat heb je als land ingesteld? Op Android kan je ook land kiezen
Heb taal op Nederlands en land Nederland. Niets geks, geen extra talen. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:02
Is er nog iets boeiends aangekondigd op t Google Smart Home event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Ja de routines werken hier nu ook!
Dus inclusief de lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
Artwido schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 06:50:
Dus inclusief de lampen.
Bij mij ook nu, de routine die gisteren nog niets deed (hey Google, ik wil een appel) zet nu een aantal lampen aan en vertelt me een mop.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier werkt routine ook , maar alleen bij land : Nederland, ... België werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 06:50:
Dus inclusief de lampen.
Jaaaaa, hier ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hopelijk hebben we nu snel ook: list and notes / continued conversation ... Dat zijn er 2 die ik nog mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 14:45
NoFate schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:29:
Hier werkt routine ook , maar alleen bij land : Nederland, ... België werkt nog niet
Ik denk dat ik die routines niet zal gebruiken, gezien ik nu home assistant gebruik...
HA is dan weer gekoppeld aan google home

Dus vanuit google kan ik dan alles bedienen qua routines die in ha zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
En hoe lang zullen we nu hier op moeten gaan wachten..
https://9to5google.com/20...stant-presence-detection/
skank schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Ik denk dat ik die routines niet zal gebruiken, gezien ik nu home assistant gebruik...

Heb ik ook overwogen, maar dan moet je wel een routine aanzetten toch (dus iets als: "Hey Google, zet slapen gaan aan" zeggen)? Voor de WAF is het toch beter als je "Hey Google, we gaan naar bed" kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:32:
En hoe lang zullen we nu hier op moeten gaan wachten..
https://9to5google.com/20...stant-presence-detection/

[...]

Heb ik ook overwogen, maar dan moet je wel een routine aanzetten toch (dus iets als: "Hey Google, zet slapen gaan aan" zeggen)? Voor de WAF is het toch beter als je "Hey Google, we gaan naar bed" kunt zeggen.
Kan dat dan met google?
Geen idee..
Je zou "slapen gaan" ook gewonno "we gaan naar bed" kunnen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Ja, heb ik ook wel, maar het zijn soms andere Keywords die ik wil pushen, ipv aan/uit of open/dicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Kan dat dan met google?
Geen idee..
Je zou "slapen gaan" ook gewonno "we gaan naar bed" kunnen noemen
Bij een routine kun je gewoon een willekeurige tekst invoeren. Je hoeft dus niet iets aan/uit of open/dicht te doen.

In jouw voorbeeld moet je (als ik het goed begrepen heb) "Hey Google, zet we gaan naar bed aan" zeggen, waar je bij een routine in Google Assistant gewoon alleen "Hey Google, we gaan naar bed" of "Hey Google, slaap lekker" of whatever je wil kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ok duidelijk.
Ik moet eerlijk zeggen, ik had vroeger mn hue aan google gekoppeld, maar nu ben ik over naar deconz conbee 2 stick, en lukt dat dus niet meer.
Waardoor ik straks ha echt ga koppelen met google, benieuwd of je die vrije benamingen op de een of andere manier ook kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:41:
ok duidelijk.
Ik moet eerlijk zeggen, ik had vroeger mn hue aan google gekoppeld, maar nu ben ik over naar deconz conbee 2 stick, en lukt dat dus niet meer.
Waardoor ik straks ha echt ga koppelen met google, benieuwd of je die vrije benamingen op de een of andere manier ook kan gebruiken
Als jij straks via HA jouw lampen bechikbaar stelt aan Google Assistant, kun je ze gewoon aanroepen in een Google routine ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:42:
[...]

Als jij straks via HA jouw lampen bechikbaar stelt aan Google Assistant, kun je ze gewoon aanroepen in een Google routine ja.
De vraag is, maak ik die routine aan in google of in HA ;)
Ik wil meer dank enkel mn lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
skank schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Het zou mogelijk moeten zijn om via Google routine bv:
Slaaplekker, We gaan naar bed (Kunnen meerdere zinnen zijn en niet 1 dat is fijn)

Om de HA opdracht aan te koppelen. Met een Homey schijnt het ook te werken. Hiervoor moest mijn broer altijd tegen google zeggen:
Hey google praat met homey doe lampen woonkamer aan.

Dat is nu:
Hey google doe woonkamer lampen aan,
of lampen woonkamer aan.
Die is weer gekoppeld aan de homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
[...]

Als je met custom Keywords wilt werken, dan is routines de enigste optie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
[...]

Je kunt alle commando's die je aan je Google Assistant kunt geven aan een routine hangen.
Maar het moet uiteraard wel iets zijn wat Google Assistant kan uitvoeren.

Als jij bijvoorbeeld jouw zonwering niet in Google Home hebt hangen, kun je die uiteraard niet via een routine open of dicht laten gaan.

Maar je kunt een routine aanmaken die:
  • eerst wat lichten aanzet
  • je vervolgens het weerbericht geeft
  • je dan een mop vertelt
  • dan het geluid van een olifant afspeelt
  • vervolgens je zonwering open doet
  • dan nog een mop vertelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Op mn Nest Hub zie ik nu ook de 'Routines' shortcut verschijnen!

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:49
TheFes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Als jij bijvoorbeeld jouw zonwering niet in Google Home hebt hangen, kun je die uiteraard niet via een routine open of dicht laten gaan.
Maar als je binnen Home Assistant een routine hebt die je zonwering open maakt, kun je die routine dan wel via een spraakcommando met de Google Home triggeren?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
Bij mij werkt het nog niet cq. ik heb het nog niet gevonden.

Als ik tegen "routines" zeg geeft Google Assistant (op de iPhone) aan dat ze hierbij nog niet kan helpen.
"Goedemorgen" of "bedtijd" uitspreken werkt dan weer wel.

Ik kreeg hierbij 1x in beeld dat ik de routine "bedtijd" kon aanpassen, maar toen ik weer uit dat menu ging was deze ook weer definitief verdwenen.

Het uitspreken van "routines aanpassen" werkt niet.

Kwestie van geduld of heb ik het nog niet in het menu van Google Assistent of Google Home kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Beefhead schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Maar als je binnen Home Assistant een routine hebt die je zonwering open maakt, kun je die routine dan wel via een spraakcommando met de Google Home triggeren?
Als je hem via Google Assistant kunt aanroepen wel.
Stel: je Home Assistant routine heet "banaan" en je kunt die binnen Google Assistant triggeren door "Hey Google, zet banaan aan" te zeggen.
Je kunt dan dat commando "zet banaan aan" gewoon opnemen in je je Google Assistant routine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B-Real schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:57:
Bij mij werkt het nog niet cq. ik heb het nog niet gevonden.

Als ik tegen "routines" zeg geeft Google Assistant (op de iPhone) aan dat ze hierbij nog niet kan helpen.
"Goedemorgen" of "bedtijd" uitspreken werkt dan weer wel.

Ik kreeg hierbij 1x in beeld dat ik de routine "bedtijd" kon aanpassen, maar toen ik weer uit dat menu ging was deze ook weer definitief verdwenen.

Het uitspreken van "routines aanpassen" werkt niet.

Kwestie van geduld of heb ik het nog niet in het menu van Google Assistent of Google Home kunnen vinden?
In het menu staat het inderdaad nog niet. Dat zal ook nog wel komen.

Werkt "routine" in plaats van "routines" misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
TheFes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:00:
[...]

In het menu staat het inderdaad nog niet. Dat zal ook nog wel komen.

Werkt "routine" in plaats van "routines" misschien?
Nope, werkt niet.
"bedtijd routine aanpassen" ook niet. "Stel een routine in" ook niet.

Geduld hebben dan maar :)

Of ik 's avond zeg "Hey Google, doe alle lampen uit" of "Hey Google, welterusten" maakt ook niet zo heel veel uit. Zijn echter natuurlijk wel genoeg andere leuke dingen mee te doen :)

EDIT:
Frappant....
Op het beginscherm van mijn iPhone stond een oud bericht/melding in het engels m.b.t. routines aanpassen. Open ik die, dan kom ik weer wél in het menu om routines aan te passen.

Kortom, het is er maar nog niet helemaal _O-

[ Voor 18% gewijzigd door B-Real op 09-07-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 14:46

WD-41

Ik smeer hem!

Hier werkt het opeens ook. Zowel op de telefoon als de home mini. Dit is echt wel een uitrol hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B-Real schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Nope, werkt niet.
"bedtijd routine aanpassen" ook niet. "Stel een routine in" ook niet.

Geduld hebben dan maar :)

Of ik 's avond zeg "Hey Google, doe alle lampen uit" of "Hey Google, welterusten" maakt ook niet zo heel veel uit. Zijn echter natuurlijk wel genoeg andere leuke dingen mee te doen :)

EDIT:
Frappant....
Op het beginscherm van mijn iPhone stond een oud bericht/melding in het engels m.b.t. routines aanpassen. Open ik die, dan kom ik weer wél in het menu om routines aan te passen.

Kortom, het is er maar nog niet helemaal _O-
Heb het even geprobeerd op de iPhone van mijn werk, daar lijkt het inderdaad niet mogelijk om via de workaround in de instellingen te komen.
Dan moet je toch nog even geduld hebben, of je moet een Android telefoon kopen ;-)

Oh, ik zie dat het nu toch gelukt is. Ik bedenk me net dat het inderdaad ook mogelijk is om "routines" tegen je Google Home/Nest te zeggen en dan zou er een bericht op je telefoon moeten komen met een link naar de instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 09-07-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
THE_BASE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:02:
Tja, over het nut van een Hub gaat het op Pepper al weken, zo niet maanden.

Ik heb hem een paar dagen gehad, maar voor mij niet handig. Vind het een te klein scherm en geluid te bagger. Daarnaast geen voorstander van de witte bezels, veel te opzichtig in mijn huis.

Bovendien is 'ie overal in de aanbieding en heb ik een gevoel dat er een nieuwe versie of Nest Hub Max aanstaande is.
Nest Hub Max leverbaar in Nederland bedoel je dan?
Benieuwd wat de prijs gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
In de android home app kan ik de routines niet vinden (kijk ik verkeerd?), maar als ik tegen de Nest Hub roep: "Routines" dan start op mijn S9 plus gelijk de home app met de instellingen van de routines.

Klopt het dat dit de enige weg is om bij de routines te komen?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

kruila schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:44:
In de android home app kan ik de routines niet vinden (kijk ik verkeerd?), maar als ik tegen de Nest Hub roep: "Routines" dan start op mijn S9 plus gelijk de home app met de instellingen van de routines.

Jep

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
kruila schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:44:

Of door het gewoon tegen Google Assistant op je telefoon te zeggen (of te typen).
Het hoeft niet via de de Nest Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
https://androidworld.nl/n...ogle-assistent-nederland/
Activeer nu Routines voor Google Assistent in Nederland [Exclusief]

In Nederland werkt Google aan de Routines-functie voor Google Assistent. Je kan die nu al activeren en beheren via een omweg, maar de functie zit schijnbaar nog in een testfase.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:08
Meer info bij Androidworld: https://androidworld.nl/n...ogle-assistent-nederland/

Edit: net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Amersfoort op 09-07-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
GhubozZ schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:20:
[...]

De link werkt niet meer. Pagina is er niet meer :(
Oeps, een : teveel in de URL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Iemand al een submit bij Tweakers zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
De uitrol is nog wel gaande. In de iOS Assistant app geeft de query “routines” het antwoord “Ik kan hierbij nog niet helpen”. Vraag ik het aan mijn Google Nest Wifi Point dan opent op mijn iPhone netjes het routines instellingen scherm.

Alle routines die ik daar echter instel werken perfect. Tv gaat aan en uit, lampen ook, de verwarming reageert, Spotify wordt aangestuurd naar mijn Sonos, alles lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsthiemo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-10-2021
Bingo!

Alles werkt. Kan via mijn nest hub de routines aanvragen, maar ook via mijn assistent op de telefoon.
In de instellingen kom ik dan ook alleen via die omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:43
Nouja, bij mij werkte de omweg om er te komen altijd al maar de routines zelf niet. Nu is het andersom. Routines werken maar kan niet meer bij de instellingen. Vanmiddag nog wel?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Wat krijgen we nu weer.
Wanneer ik nu naar de routines wil zegt Google : "hierbij kan ik nog niet helpen"

Vanmorgen nog blij dat het nu eindelijk werkt.
Zijn ze achter een bug gekomen ofzo?

De bestaande routines die ik aangemaakt had werken wel zie ik net
Maar ik kan niet naar de routines om ze te wijzigen of aan te maken.

***oeps, spuit 11***
zie dat dit al bekend was aan de bovenstaande reacties te lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Artwido op 09-07-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Yep, hier gaat het ook al niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Blij dat ik vandaag, in een verloren uurtje, al de routines heb aangemaakt die ik wilde hebben. Want inderdaad je kunt "routines" roepen tot je een ons weegt, mevrouw blijft zeggen dat ze je niet kan helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
kruila schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:01:
Blij dat ik vandaag, in een verloren uurtje, al de routines heb aangemaakt die ik wilde hebben. Want inderdaad je kunt "routines" roepen tot je een ons weegt, mevrouw blijft zeggen dat ze je niet kan helpen.
NoFate schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:45:
Yep, hier gaat het ook al niet meer
Artwido schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:32:
Wat krijgen we nu weer.
Wanneer ik nu naar de routines wil zegt Google : "hierbij kan ik nog niet helpen"

Vanmorgen nog blij dat het nu eindelijk werkt.
Zijn ze achter een bug gekomen ofzo?

De bestaande routines die ik aangemaakt had werken wel zie ik net
Maar ik kan niet naar de routines om ze te wijzigen of aan te maken.

***oeps, spuit 11***
zie dat dit al bekend was aan de bovenstaande reacties te lezen.
RubenA schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:30:
Nouja, bij mij werkte de omweg om er te komen altijd al maar de routines zelf niet. Nu is het andersom. Routines werken maar kan niet meer bij de instellingen. Vanmiddag nog wel?!
'ga naar routine instellingen' werkt nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Omg, idd, dat gaat wel nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik in het Engels routines zeg kom ik er ook nog bij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Nuevocasa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:07:

Bij mij werkt deze variatie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@Nuevocasa

Hee tnx! Dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:07:
[...]

[...]

[...]

[...]

Yes, dat werkte bij mij ook. Andere varianten niet. Zojuist voor het eerst een routine kunnen aanmaken in het Nederlands op de telefoon... De nest mini kende het command meteen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• virofi
Vreemd hoor. Nu zie ik in de Assistant app (edit: ook in de Home app onder “Instellingen voor Assistent”) op iPhone ineens ook het Routines menu gewoon in de app, dat was vanmiddag nog niet. Ik denk dat de uitrol gewoon wat rommelig verloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9NtXa_y5Bc8v6ymYlLHD52gZsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1yqaTUOClrO2hPNioeXpz55.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door virofi op 09-07-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
virofi schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:09:
Vreemd hoor. Nu zie ik in de Assistant app (edit: ook in de Home app onder “Instellingen voor Assistent”) op iPhone ineens ook het Routines menu gewoon in de app, dat was vanmiddag nog niet. Ik denk dat de uitrol gewoon wat rommelig verloopt.

[Afbeelding]
Vanmiddag zag ik het nog niet, maar nu staat het er bij mij ook tussen :) eindelijk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Hier nog geen routines-menu onder Assistant-instellingen. Maar wat niet is, kan nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
virofi schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:09:

[Afbeelding]
Wat rommelig? Dat is een understatement lijkt mij als ik dat hier ao allemaal lees. En Nederlands (België) kan weer op zijn kin kloppen. Ik denk dat ik maar eens terug full English ga (twee talen is ook nog steeds na al die jaren in beta en werkt soms goed en soms voor geen millimeter) en het automatiseren in HA ga instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Helemaal blij met routines. Heb ze dezelfde benaming en functies (als dat mogelijk was) gegeven als in HomeKit, dus nu kan ik het eindelijk in het Nederlands roepen ipv ‘verdraaid Engels’ naar mijn HomePod. Jammer dat de Xiaomi/Aqara sensoren niet werken.
Routines staan al netjes onder de instellingen, mis alleen nog het paarse knopje aan de bovenzijde in de Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ja, nu staan ze hier ook bij de assistent-instellingen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgbLx_KeM2tO1OROFbJ08TTjips=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGVEByNjhjEYXpaGC6IMcfCO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Mijn Google Home reageert niet meer op 'Hey/OK Google', inmiddels al meermaals opnieuw opgestart en een factory reset uitgevoerd maar het probleem blijft. Streamen van bijvoorbeeld spotify werkt wel en instellingen zijn via de Home app ook bereikbaar. Iemand nog een suggestie, of is 'ie echt overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
stefanmechelen schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Wat rommelig? Dat is een understatement lijkt mij als ik dat hier ao allemaal lees. En Nederlands (België) kan weer op zijn kin kloppen. Ik denk dat ik maar eens terug full English ga (twee talen is ook nog steeds na al die jaren in beta en werkt soms goed en soms voor geen millimeter) en het automatiseren in HA ga instellen.
Woon in BE, maar heb mijn Google staan op NL (inwijkeling uit NL), wellicht dat dat er voor zorgt dat het hier wel werkt. Gisteravond namelijk wel gewoon mijn custom 'bedtijd' routine succesvol kunnen uitvoeren :)
Llewy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:13:
Mijn Google Home reageert niet meer op 'Hey/OK Google', inmiddels al meermaals opnieuw opgestart en een factory reset uitgevoerd maar het probleem blijft. Streamen van bijvoorbeeld spotify werkt wel en instellingen zijn via de Home app ook bereikbaar. Iemand nog een suggestie, of is 'ie echt overleden?
Niet toevallig net Voice match ingesteld ofzo en dat hij daar op blijft hangen?

[ Voor 26% gewijzigd door theredone51 op 10-07-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Welke Google Home gaat het om? Als het de originele Home is, zou je nog kunnen proberen de microfoongaatjes bovenop schoon te blazen. Hier kan zich nogal wat stof in verzameld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Niet per ongeluk het muteknopje omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29
Artwido schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:46:
Ja, nu staan ze hier ook bij de assistent-instellingen :

[Afbeelding]
Hmm op Android lijkt dit nog niet het geval te zijn?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
Gynnad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Bij mij sinds vanmorgen wel, op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Djurbus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Bij mij sinds vanmorgen wel, op Android.
Het zal wel een gefaseerde roll out zijn, nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Gynnad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Ik heb een s10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ook op de Nest hub zijn de routines nu zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--BkMKjj66xmJS8R80iCxWiCDyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ps2gZkq2hBMyHl5rKLVB5gl5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkVYCFL6pYHAtzAUolfD8EjwwBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQ8RDfnqXKJIAW6xRubyHR0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
TheFes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:37:
Iemand al een submit bij Tweakers zelf gedaan?
Ja al 2x nu :) (Maandag mijn eerste tip gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
Ik heb ook de S10+ maar staat er nog niet tussen.
En kan nu ook niet meer met de spraak bij de routines komen.
Maar de routines die ik heb gemaakt werken nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
TheFes schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:35:
[...]

Welke Google Home gaat het om? Als het de originele Home is, zou je nog kunnen proberen de microfoongaatjes bovenop schoon te blazen. Hier kan zich nogal wat stof in verzameld hebben.
Ja, de originele Home en dat zou wel een heel simpele oplossing zijn, ga ik proberen :)
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Niet per ongeluk het muteknopje omgezet?
Nee, die heb ik al meermaals aan/uit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
GhubozZ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb ook de S10+ maar staat er nog niet tussen.
En kan nu ook niet meer met de spraak bij de routines komen.
Maar de routines die ik heb gemaakt werken nog wel.
Ook niet met "ga naar routine instellingen"?
Dat werkt bij mij nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
TheFes schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Ook niet met "ga naar routine instellingen"?
Dat werkt bij mij nog wel.
Net geprobeerd en ik kreeg "Ik kan hierbij nog niet helpen".

Jammer.. Dat ze bij mij weer weg is.. O wel via de telefoon assistent maar niet meer via Google home apparaten.

Dankjewel TheFes! :)

[ Voor 14% gewijzigd door GhubozZ op 10-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Officiele aankondiging vanuit Google:

En ook op de frontpage: nieuws: Google introduceert Routines voor Assistent in Nederland

Video erbij:

Quote uit FP artikel:
De Google-woordvoerder meldt in een toelichting dat nog niet iedereen Routines meteen kan verwachten maar dat Google de functie in de komende dagen beschikbaar maakt. De introductie geldt voor Nederland en nog niet voor België.

[ Voor 92% gewijzigd door Hmmbob op 10-07-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Duurde even, maar eindelijk een artikel op de FP:

nieuws: Google introduceert Routines voor Assistent in Nederland

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ah ze zijn inderdaad nog bezig met de gefaseerde roll out. In de Google Play Console kun je aangeven dat je naar een X-percentage gebruikers wilt uitrollen, hierdoor voorkom je in het geval van bugs dat alle gebruikers er last van hebben, vaak hogen ze dit percentage elke dag iets op. Dus ik verwacht dat we in de komende dagen er ook gebruik van kunnen gaan maken.

Wel een feature waar ik ontzettend naar uit kijk, eigenlijk met een simpele zin alle lampen in het huis uit of aanzetten, aangezien ik deze in zones heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Gynnad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Ah ze zijn inderdaad nog bezig met de gefaseerde roll out. In de Google Play Console kun je aangeven dat je naar een X-percentage gebruikers wilt uitrollen, hierdoor voorkom je in het geval van bugs dat alle gebruikers er last van hebben, vaak hogen ze dit percentage elke dag iets op. Dus ik verwacht dat we in de komende dagen er ook gebruik van kunnen gaan maken.

Wel een feature waar ik ontzettend naar uit kijk, eigenlijk met een simpele zin alle lampen in het huis uit of aanzetten, aangezien ik deze in zones heb ingesteld.
Werkt "Ok Google, zet alle lampen uit" niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Het valt me op dat @rachidfinge geen "Oke Google" of "Hey Google" zegt, maar alleen "Google". Maar wellicht is dat om niet al onze Google Home/Nest divices te triggeren tijdens het kijken van dit filmpje :)

Hoe kun je trouwens je Google Nest/Home iets laten zeggen? Iets als 'zeg "ik wil een banaan eten"' of 'zeg ik wil een banaan eten' begrijpt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Bas170 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Werkt "Ok Google, zet alle lampen uit" niet?
Jawel, maar dan zet ie ook de buitenlampen uit en die moeten juist aanblijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

TheFes schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Hoe kun je trouwens je Google Nest/Home iets laten zeggen? Iets als 'zeg "ik wil een banaan eten"' of 'zeg ik wil een banaan eten' begrijpt hij niet.
Bij routines heb je opties voor acties, ergens onderaan staat de optie "zeg iets".
Daar kun je dan de tekst invullen die je Assistent moet zeggen.
Gynnad schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Jawel, maar dan zet ie ook de buitenlampen uit en die moeten juist aanblijven. :)
Ah, ik haalde uit jouw tekst niet dat je ook buitenlampen hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bas170 op 10-07-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhubozZ
[...]

Het valt me op dat @rachidfinge geen "Oke Google" of "Hey Google" zegt, maar alleen "Google". Maar wellicht is dat om niet al onze Google Home/Nest divices te triggeren tijdens het kijken van dit filmpje :)

Van de "google" hebben ze inderdaad in het begin van het filmpje gezegt dat ze de "hey" weg lieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Begrijp er nog ff niets van. Heb mijn Note 9 altijd op engels staan. De GH's in huis in het Nederlands. Wil eigenlijk alles wat makkelijker maken dus ook mijn Note op NL gezet. Krijg nu, als ik Google Assistant opstart de melding dat "De Google Assistent is momenteel niet beschikbaar in het Nederlands (Nederland)". Moet dan de telefoon weer naar Engels zetten?!?!?!

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
GhubozZ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Van de "google" hebben ze inderdaad in het begin van het filmpje gezegt dat ze de "hey" weg lieten :)
Oeps, niet goed opgelet dan :)
Bas170 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Bij routines heb je opties voor acties, ergens onderaan staat de optie "zeg iets".
Daar kun je dan de tekst invullen die je Assistent moet zeggen.
Ah, stom, dat had ik zelf ook moeten kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Stormtrooper schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:33:
Begrijp er nog ff niets van. Heb mijn Note 9 altijd op engels staan. De GH's in huis in het Nederlands. Wil eigenlijk alles wat makkelijker maken dus ook mijn Note op NL gezet. Krijg nu, als ik Google Assistant opstart de melding dat "De Google Assistent is momenteel niet beschikbaar in het Nederlands (Nederland)". Moet dan de telefoon weer naar Engels zetten?!?!?!
Dat is vreemd ja.
Maar de Google Assistent taal kun je onafhankelijk van je systeemtaal instellen. In principe hoeft je telefoon daarvoor dus niet op Nederlands te staan.
Het zou wel zo kunnen zijn dat de Home app zelf (en de mogelijkheden daarin) beïnvloed worden door je systeemtaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
leuk die routines.

Wat ik nog mis is een routine gebaseerd op bv. zon op, nu lijkt het alleen te werken als ik een custom commando roep.

Is dit iets wat in de US versie wel al beschikbaar is misschien en komt het nog ?

Nu gebruik ik hier een HUE optie voor, maar zou mooi zijn als het vanuit google kan op basis van een routine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
[...]

Dat legt hij toch ook uit in het filmpje?

Pagina: 1 ... 97 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...