PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik zie net idd dat de home mini ook in de "huiskamer" staat en de Hub in de "keuken"renzo4000 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:18:
En staat die hub ook toegekend aan een specifieke ruimte? Zo, nee dan weet hij niet dat die specifieke ruimte moet bedienen.
Ik zal de hub verplaatsen naar de "huiskamer"
Ik denk dat het dan opgelost is.
- Badkamer: de lampen geschakeld in combinatie met een bewegingssensor
- Eettafel: de lamp
- Hal: de lampen geschakeld in combinatie met een bewegingssensor
- Keuken: de robotstofzuiger (Neato D7) en de lampen
- Kledingkamer: de lampen geschakeld in combinatie met een bewegingssensor
- Oprit: Nest Outdoor Camera
- Slaapkamer: Een nest mini. Hier wil mijn vriendin nog geen slimme lampen
- Studeerkamer: lampen en een Sonos One
- Hal boven: de lampen geschakeld in combinatie met een bewegingssensor
- Voordeur: Nest Hello
- Woonkamer: Lampen, Nest Hub, Sonos Beam en 2 One's en een Indoor Camera
- Zolder: een Home Mini
Ah leuk! Altijd in voor wat inspiratie.Remcoudb schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:44:
Ik ben ter inspiratie benieuwd wat jullie zoal allemaal in jullie Google Home hebben. Zelf heb ik per ruimte het volgende:Ik ben benieuwd naar jullie setup en of ik zelf nog dingen mis of kan toevoegen die het huis slimmer maken. Een thermostaat heb ik niet omdat ik door de vloerverwarming en isolatie de verwarming denk ik 3x per jaar aanpas. Verder zijn er twee Nest Protects maar deze zijn niet zichtbaar in de Home App.
- Badkamer: één lamp
- Eettafel: 4 filament lampen
- Keuken: de lampen geschakeld in combinatie met een bewegingssensor en een Google home, smart plug met waterkoker
- Slaapkamer: Een nest mini en twee lampen.
- Studeerkamer: lampen en een nest mini
- Woonkamer: Lampen, Nest Hub, Hue sync box icm 6 lampen, Nvidia shield ivm LG oled en Denon x1600
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Hoezo is een thermostaat met huur niet mogelijk?
Staat in het contract helaas.Artwido schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:53:
@Snippertje
Hoezo is een thermostaat met huur niet mogelijk?
Heb je dan stadsverwarming of gezamenlijke ketel?
Nee gewoon een eigen ketel, maar daar mogen we niks aan aanpassen helaas. Heb het expliciet nog gevraagd, want zou graag een nest willen.Artwido schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:57:
@Snippertje
Heb je dan stadsverwarming of gezamenlijke ketel?
Losschroeven, Nest ophangen, oude bewaren en terug hangen als je weg gaat of ketelstoring hebt?Snippertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:
[...]
Nee gewoon een eigen ketel, maar daar mogen we niks aan aanpassen helaas. Heb het expliciet nog gevraagd, want zou graag een nest willen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Je moet alleen bij de ketel even bij de bijhorende beschrijving kijken of je de aan/uit of de modulerende aansluiting moet hebben.
Het is heel simpel en wanneer je ooit weer weggaat sluit je de oude thermostaat weer aan.
Ik doe mee. De meeste devices zijn via HomeAssistant gekoppeld.Remcoudb schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:44:
Ik ben ter inspiratie benieuwd wat jullie zoal allemaal in jullie Google Home hebben. Zelf heb ik per ruimte het volgende:Ik ben benieuwd naar jullie setup en of ik zelf nog dingen mis of kan toevoegen die het huis slimmer maken. Een thermostaat heb ik niet omdat ik door de vloerverwarming en isolatie de verwarming denk ik 3x per jaar aanpas. Verder zijn er twee Nest Protects maar deze zijn niet zichtbaar in de Home App.
- Woonkamer
- Google Home Hub
- Samsung TV
- Ziggo Next
- Chromecast Ultra
- 4 lampen (gedimd)
- Nest thermostaat
- Multi sensor (motion, temp)
- Keuken
- Google Home (Nest) mini
- 2 lampen (gedimd)
- Multi sensor (motion, temp)
- Bijkeuken
- Deur sensor
- eufy camera
- Hal
- Deur sensor
- 1 lamp gedimd
- eufy camera
- Badkamer
- 1 lamp gedimd
- Slaapkamer
- 1 lamp gedimd
- TV
- Fan
- Babykamer
- 1 lamp gedimd
- Arlo Baby camera
- Zolder
- Garage
- Garage deur
- eufy camera
Ik heb:
Woonkamer:
- Google Nest Hub Max (via een tweaker gekocht, erg fijn apparaat!)
- Chromecast ( gebruikt voor radio en YTM streamen naar de soundbar, Q80R snapt Google niet
- Shield TV pro
- Alle verlichting dimbaar en gedeeltelijk met kleurtjes ( leuk voor de kids
- Een aantal slimme schakelaars om zaken aan en uit te zetten
- Bosch easycontrol, zoals zoveel fabrikanten tegenwoordig al jaren roepend dat google integratie eraan komt
Keuken:
- Google Nest Mini
Gang en gang boven:
- Lamp met bewegingssensor
Slaapkamers kids:
- Elk een Google Nest Mini met dimbare kleurenlamp ( ik zoek nog een optie om roep om tijdelijk uit te schakelen
Slaapkamer:
- Dimbare lamp en een Lenovo smart clock
Badkamer:
- Lamp met bewegingssensor
- Google Nest Mini
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Kapot en naar een vervanging uitkijken? Of ergens (Alie?) een vervangende adapter kopen?
Iemand ervaring met het vervangen van de adapter van dit ding?
Hmm net even (heel voorzichtig) in het stopcontact gestoken en dit keer boote ie helemaal door. Werken doet ie dus nog wel. Iemand een losse voeding liggen van een defecte Home?
https://m.nl.aliexpress.c...0387931c7ee8fdb265&is_c=Y
Iemand hier ervaring mee? Of met andere soortgelijke oplossingen met Google Assistant en bestaande rolgordijnen?
Is het alleen het motortje of complete rolgordijnen?
Vanuit de kinderkamers of naar de kinderkamers toe ? Middels time-out (onder digitaal welzijn) kan dat.marcovandam schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:36:
.. ik zoek nog een optie om roep om tijdelijk uit te schakelen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Volgens mij enkel t motortje, en sluit je m aan op bestaande rolgordijnen met zo’n bolletjeskoord.Artwido schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:39:
Ik ben ook geïnteresseerd.
Is het alleen het motortje of complete rolgordijnen?
Woonkamen
3 hue Lampen
Hue go
ambi light tv
Shield tv
Google home
2 schakelaars
Eettkamer
3 flamant lampen
Keuken
5 spots
google nest hub met scherm (handig voor het koken)
schakelaar
Slaapkamer
3 spots
2 nachlampen
nest mini
Buiten/tuin
2 lampen
bewegingssensor
Hmm, Home app, setup van je device, en dan deze optie denk ik.Ivan4you schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:14:
Hoe kan ik vermijden dat het geluid van mijn tv telkens uitvalt als mijn google home zomaar uit het niets reageert?
:strip_exif()/f/image/bjzOM146BU7nIVicJrbgfkmL.jpg?f=fotoalbum_large)
Die functie doet bij mij helemaal niets. Heb het uit staan en nog steeds wordt de volume gedempt.RoosW schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:22:
[...]
Hmm, Home app, setup van je device, en dan deze optie denk ik.
[Afbeelding]
Voortuin:
Schakelaar voor tuinlamp. Schakelt bij zonsondergang en zonsopkomst
Voordeur:
Sensor. Geeft melding en ganglamp gaat aan.
Gang:
Lamp
Woonkamer:
Home mini
Thermostaat
Chromecast tv
Lichtslang achter TV
Lamp salontafel
Lamp eettafel
2 lampen op het dressoir
Staande lamp
2 schemerlampen
Schakelaar voor openhaard
Schakelaar voor sfeerlampen.
Keuken:
Google Hub
Tuin:
Schakelaar voor verschillende tuinlampen
Slaapkamer:
Lampen nachtkastjes
Totaal 23 slimme apparaten
Kleine impressie van mijn woonkamer en tuin waarvan deel overkapt:
:strip_exif()/f/image/bS4RjVhZ3maOFU5VNOYX6wE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle lampen, schakelaars en sensors zijn van de Action. Alles werkt perfect met de app en Google. Sommige vinden de lichtopbrengst ten opzichte van Hue minder. Wij vinden het meer dan voldoende. Alle lampen zijn wat gedimd en wat warmer gezet voor de sfeer.
Heb je op de hub ingesteld dat hij op de groep moet afspelen? Settings , standdaard muziek speler en daar de groep kiezen.Artwido schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:13:
Ik heb een speakergroep in Home aangemaakt maar wanneer ik zeg tegen de hub: "ok Google speel qmusic"
Dan speelt alleen de hub Qmusic en niet de home mini die ook in de groep zit.
Hoe moet ik dat doen?
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Ik heb het gevonden inderdaad.marcovandam schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:41:
[...]
Heb je op de hub ingesteld dat hij op de groep moet afspelen? Settings , standdaard muziek speler en daar de groep kiezen.
Ik kan daar ook kiezen voor mijn Bluetoothspeaker. Helemaal geweldig nu.
Tnx.
[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 04-07-2020 13:56 ]
In de Home app je Google Home aanklikken, dan instellingen (tandwiel rechtsboven) aanklikken, en dan "Volume verlagen tijdens luisteren" uitvinken.Ivan4you schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:14:
Hoe kan ik vermijden dat het geluid van mijn tv telkens uitvalt als mijn google home zomaar uit het niets reageert?
Edit:
Oeps, pagina was nog niet ververst. Deze optie was al gegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 04-07-2020 16:43 ]
Ik merk trouwens ook steeds vaker dat google gewoon zit mee te luisteren zonder dat je hey google zegt. Als je dan terugkijkt bij activiteit zie je ook gewoon dat google reactie geeft op iets wat gezegd is terwijl er helemaal geen hey google gezegd was. Is google zo niet in overtreding van hun eigen voorwaarden?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Er kan zoveel niet in het Nederlands, jammer , want we betalen evenveel voor de hardware als de Amerikanen, en krijgen veel minder functies... Is ook een overtreding...NosferatuX schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:30:
Waarom kan je de gevoeligheid van de microfoon niet aanpassen wanneer je google home op nederlands ingesteld heb, echt...
Ik merk trouwens ook steeds vaker dat google gewoon zit mee te luisteren zonder dat je hey google zegt. Als je dan terugkijkt bij activiteit zie je ook gewoon dat google reactie geeft op iets wat gezegd is terwijl er helemaal geen hey google gezegd was. Is google zo niet in overtreding van hun eigen voorwaarden?
Als Google nu ergens eens een lijst had staan wat niet in het Nederlands kan... Of een ETA ofzo... Nu weten we gewoon niks, zelfs onze marketing man van Google op het forum hier reageert niet meer
‘Ok Google stream Qmusic op <naam speakergroup>. ‘Artwido schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:13:
Ik heb een speakergroep in Home aangemaakt maar wanneer ik zeg tegen de hub: "ok Google speel qmusic"
Dan speelt alleen de hub Qmusic en niet de home mini die ook in de groep zit.
Hoe moet ik dat doen?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dat werkt niet. Dan zegt Google dat hij qmusic niet kan vinden.Serena schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:22:
[...]
‘Ok Google stream Qmusic op <naam speakergroup>. ‘
Maar ik ben er achter dat wanneer je in Home klikt op de hub je daar kunt aangeven wat je als standaard speaker wilt. Dat kan de groep zijn of bijvoorbeeld een Bluetooth speaker.
Raar, dat werkt bij mij prima. Heb wel ontdekt bij vrienden dat het ook aan de naam kan liggen. Als je de groep een andere naam geeft werkt het misschien wel.Artwido schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:58:
[...]
Dat werkt niet. Dan zegt Google dat hij qmusic niet kan vinden.
Maar ik ben er achter dat wanneer je in Home klikt op de hub je daar kunt aangeven wat je als standaard speaker wilt. Dat kan de groep zijn of bijvoorbeeld een Bluetooth speaker.
[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 05-07-2020 06:58 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
@ArtwidoSerena schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:57:
[...]
Raar, dat werkt bij mij prima. Heb wel ontdekt bij vrienden dat het ook aan de naam kan liggen. Als je de groep een andere naam geeft werkt het misschien wel.
Bij mij werkt dat ook prima, mijn meest gebruikte commando voor het luisteren naar radio is: "oké Google, luister naar radio 2 op beneden groep"
Ik denk dat het komt omdat hij mijn groep niet wil opslaan. Ik maak de groep aan maar wanneer ik na opslaan weer kijk is er geen groep.Serena schreef op zondag 5 juli 2020 @ 06:57:
[...]
Raar, dat werkt bij mij prima. Heb wel ontdekt bij vrienden dat het ook aan de naam kan liggen. Als je de groep een andere naam geeft werkt het misschien wel.
Wat vergeet ik?
De groep staat netjes in mijn "huis" maar toch werkt het niet.
:strip_exif()/f/image/axozuPaa1EIsiSueb1PcKSlH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Artwido op 05-07-2020 09:40 ]
Ik denk dat het door het gebrek aan spatie komt. Als je er "woonkamer groep" van maakt werkt het denk ik wel. Google heeft soms wat moeite met het feit dat wij Nederlanders bij samenstellingen geen spatie gebruiken.Artwido schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:28:
[...]
Ik denk dat het komt omdat hij mijn groep niet wil opslaan. Ik maak de groep aan maar wanneer ik na opslaan weer kijk is er geen groep.
Wat vergeet ik?
De groep staat netjes in mijn "huis" maar toch werkt het niet.![]()
[Afbeelding]
Ik heb net ontdekt dat het wel werkt met youtube.
Dus: "ok Google, speel mijn muziek op Thuisgroep" werkt wel.
Maar "ok Google, speel Qmusic op Thuisgroep" dan krijg ik deze melding:
:strip_exif()/f/image/SfiWHL14Jfqz2HgX2VK9RG7H.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik zeg: "speel Qmusic" dan stream hij Qmusic wel gewoon op de hub of mini.
Ik heb net ontdekt dat het wel werkt met youtube.
Dus: "ok Google, speel mijn muziek op Thuisgroep" werkt wel.
Maar "ok Google, speel Qmusic op Thuisgroep" dan krijg ik deze melding:
:strip_exif()/f/image/SfiWHL14Jfqz2HgX2VK9RG7H.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik zeg: "speel Qmusic" dan stream hij Qmusic wel gewoon op de hub of mini.
Heeft dat soms te maken met Tune In?
Via de app koppelen lukt meestal ook niet. Maar na enkele pogingen via voice of app lukt het dan eindelijk weer wel.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
probeer eens: speel <radiozender> op tunein op <speakergroep>
Dat werkt hier in ieder geval wel.
Ja zo werkt het!djiedjee schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:29:
@Artwido
probeer eens: speel <radiozender> op tunein op <speakergroep>
Dat werkt hier in ieder geval wel.
Tnx.
Verwijderd
Hopelijk blijft het ook daadwerkelijk en wordt het niet weggehaald omdat het een foutje bleek.
Zijn dat dezelfde instellingen die je krijgt als je "routines" tegen je Google Assistent op je telefoon zegt? Daar kun je namelijk instellen wat je wil, maar niets werkt, en bovendien kon dit al een hele tijd.Verwijderd schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:52:
Heeft iemand hier ook (Nederlandse) routines sinds een paar dagen? In de instellingen zelf staat hij nog niet, maar de standaard routines zoals 'Slaap lekker' en 'Ik Ben thuis' triggeren bij mij wel een linkje naar de instellingen.
Hopelijk blijft het ook daadwerkelijk en wordt het niet weggehaald omdat het een foutje bleek.
Verwijderd
Even getest, het zijn inderdaad die instellingen maar ze werken wel gewoon op mijn Google Home. Ik wist niet dat dit er in zat, maar ze werken dus wel (dat is dus volgens jou nieuw).TheFes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:45:
[...]
Zijn dat dezelfde instellingen die je krijgt als je "routines" tegen je Google Assistent op je telefoon zegt? Daar kun je namelijk instellen wat je wil, maar niets werkt, en bovendien kon dit al een hele tijd.
Er lijkt niets veranderd te zijn in vergelijking met de situatie ruim een half jaar geleden (ten tijde van dit nieuwsbericht: nieuws: Routine-functie zit nog niet in de Nederlandstalige Google Assistent ...) en zelfs toen bleek dat dus non-nieuws te zijn.Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:33:
[...]
Even getest, het zijn inderdaad die instellingen maar ze werken wel gewoon op mijn Google Home. Ik wist niet dat dit er in zat, maar ze werken dus wel (dat is dus volgens jou nieuw).
Ja, je kunt wat acties instellen bij "Goedemorgen" maar niet meer dan een paar opties, bijvoorbeeld lampen aan/uitzetten kun je wel instellen, maar die actie wordt dan niet uitgevoerd.
Verder kun je wel een custom routine aanmaken, bijvoorbeeld het commando" Hey Google, doe eens een banaan na" en daar acties onder hangen, maar ook die worden niet uitgevoerd, en de Google Home reageert dan met "ik begrijp het niet" of "ik kan hier nog niet mee helpen".
Dode mus dus..
Verwijderd
Maar die functies doen het dus bij mij wel, dat is de hele reden dat ik deze post maak. Ik weet ook wel dat het een half jaar terug een soort half er in kwam, maar ik meld juist dat die functies het bij mij doen.TheFes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:15:
[...]
Er lijkt niets veranderd te zijn in vergelijking met de situatie ruim een half jaar geleden (ten tijde van dit nieuwsbericht: nieuws: Routine-functie zit nog niet in de Nederlandstalige Google Assistent ...) en zelfs toen bleek dat dus non-nieuws te zijn.
Ja, je kunt wat acties instellen bij "Goedemorgen" maar niet meer dan een paar opties, bijvoorbeeld lampen aan/uitzetten kun je wel instellen, maar die actie wordt dan niet uitgevoerd.
Verder kun je wel een custom routine aanmaken, bijvoorbeeld het commando" Hey Google, doe eens een banaan na" en daar acties onder hangen, maar ook die worden niet uitgevoerd, en de Google Home reageert dan met "ik begrijp het niet" of "ik kan hier nog niet mee helpen".
Dode mus dus..
Maar blijkbaar is dat dus meer een bug dan een feature, want ik neem aan dat jij het net dus hebt getest en het bij jou niet doet? (of natuurlijk rollout). Maar goed, ik zal niet meer melden als functies het doen want het wordt duidelijk niet in dank afgenomen...
Het was me uit jouw post niet helemaal duidelijk wat er precies wel en niet werkt. Als inderdaad een echte custom routine met eigen gekozen commando en eigen gekozen acties werkt, dan is dat heel positief nieuws.Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:24:
[...]
Maar die functies doen het dus bij mij wel, dat is de hele reden dat ik deze post maak. Ik weet ook wel dat het een half jaar terug een soort half er in kwam, maar ik meld juist dat die functies het bij mij doen.
Maar blijkbaar is dat dus meer een bug dan een feature, want ik neem aan dat jij het net dus hebt getest en het bij jou niet doet? (of natuurlijk rollout). Maar goed, ik zal niet meer melden als functies het doen want het wordt duidelijk niet in dank afgenomen...
Ik nam echter (foutief) aan dat je de berichtgeving van een half jaar geleden niet gezien had, en nu blij was dat je wat halfbakken acties aan het goedemorgen routine kon hangen.
Excuus daarvoor!
Kun je dan (voor de duidelijkheid) aangeven wat er nu precies wel bij jou werkt? Wat heb je nu voor routine ingesteld?
Maar wanneer je de routine dan aanriep reageerde de lampen niet.
Maar ga het vanavond wanneer ik thuis ben zeker even testen.
[ Voor 16% gewijzigd door Artwido op 06-07-2020 12:35 ]
Verwijderd
Dan ook van mijn kant excuses, dan was het niet helemaal duidelijkTheFes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:31:
[...]
Het was me uit jouw post niet helemaal duidelijk wat er precies wel en niet werkt. Als inderdaad een echte custom routine met eigen gekozen commando en eigen gekozen acties werkt, dan is dat heel positief nieuws.![]()
Ik nam echter (foutief) aan dat je de berichtgeving van een half jaar geleden niet gezien had, en nu blij was dat je wat halfbakken acties aan het goedemorgen routine kon hangen.
Excuus daarvoor!
Kun je dan (voor de duidelijkheid) aangeven wat er nu precies wel bij jou werkt? Wat heb je nu voor routine ingesteld?
Ergens een paar dagen terug zat ik een beetje te spelen met mijn Google Home en zei ik 'Slaap lekker' en toen kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe routine had ontdekt, dus vandaar mijn post hier.
Komt er op neer, ik kan nu gewoon alles instellen via het routine menu (dus routines in Assistant zeggen) en dan vanuit daar iedere actie toevoegen die ik wil. Net bijvoorbeeld even een routine 'test' gemaakt, die op volgorde doet als ik "Hey Google, test": 'zeg: "Het werkt"', 'Speel het weerbericht af' en 'Speel Dark op Netflix' en dat werkt perfect.
Hetzelfde met de standaard routines, ik heb nu de 'slaap lekker' ingesteld om mijn slaapkamer lichten uit te doen, daarna te vragen hoe laat de wekker gezet moet worden en tenslotte mijn volgende afspraken op te lezen (al denk ik nu ik het schrijf dat die laatste twee beter andersom kunnen
Overigens, in mijn Google Home app kan ik niet bij de routines, dus de enige manier om ze aan te passen is inderdaad via het commando 'routines'. Ik ben zelf vooral nog een beetje nuttige routines aan het bedenken, omdat ik niet heel veel apparaten heb die aangesloten zitten op mijn Google Home nog naast dat al mijn lampen Hue zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2020 12:41 ]
Dat klinkt positief. Just checking: je Google Homes staan ingesteld op Nederlands, zonder Engels als secundaire taal?Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:39:
[...]
Dan ook van mijn kant excuses, dan was het niet helemaal duidelijk
Ergens een paar dagen terug zat ik een beetje te spelen met mijn Google Home en zei ik 'Slaap lekker' en toen kreeg ik een bericht dat ik een nieuwe routine had ontdekt, dus vandaar mijn post hier.
Komt er op neer, ik kan nu gewoon alles instellen via het routine menu (dus routines in Assistant zeggen) en dan vanuit daar iedere actie toevoegen die ik wil. Net bijvoorbeeld even een routine 'test' gemaakt, die op volgorde doet als ik "Hey Google, test": 'zeg: "Het werkt"', 'Speel het weerbericht af' en 'Speel Dark op Netflix' en dat werkt perfect.
Hetzelfde met de standaard routines, ik heb nu de 'slaap lekker' ingesteld om mijn slaapkamer lichten uit te doen, daarna te vragen hoe laat de wekker gezet moet worden en tenslotte mijn volgende afspraken op te lezen (al denk ik nu ik het schrijf dat die laatste twee beter andersom kunnen)
Overigens, in mijn Google Home app kan ik niet bij de routines, dus de enige manier om ze aan te passen is inderdaad via het commando 'routines'. Ik ben zelf vooral nog een beetje nuttige routines aan het bedenken, omdat ik niet heel veel apparaten heb die aangesloten zitten op mijn Google Home nog naast dat al mijn lampen Hue zijn.
Heb ook een routine "test" gemaakt, maar als ik "Hey Google, test" zeg doet ze een modem na... of ze zegt "luid en duidelijk" terugVerwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:39:
[...]
Hetzelfde met de standaard routines, ik heb nu de 'slaap lekker' ingesteld om mijn slaapkamer lichten uit te doen, daarna te vragen hoe laat de wekker gezet moet worden en tenslotte mijn volgende afspraken op te lezen (al denk ik nu ik het schrijf dat die laatste twee beter andersom kunnen)
Bij mij werken de aangepaste routines (ook met andere opdrachten) dus niet. Wat een hit-and-miss systeem is dit toch...
Verwijderd
Yes klopt helemaal, puur Nederlands en de routines werken ook volledig in het Nederlands (dus het is niet zo dat ik Engelse commando's aanroep met mijn routine)TheFes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:47:
[...]
Dat klinkt positief. Just checking: je Google Homes staan ingesteld op Nederlands, zonder Engels als secundaire taal?
Ja daarom was ik ook benieuwd of meer mensen dit hadden. Natuurlijk is het wel standaard voor Google om een rollout te doen, maar ik kon er verder ook niks over vinden (en het gebeurde bij mij dus ook gewoon uit het niks dat ze werden geactiveerd)Daftz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Heb ook een routine "test" gemaakt, maar als ik "Hey Google, test" zeg doet ze een modem na... of ze zegt "luid en duidelijk" terugIk heb "synchroniseer alle apparaten" gedaan, maar dat helpt niet.
Bij mij werken de aangepaste routines (ook met andere opdrachten) dus niet. Wat een hit-and-miss systeem is dit toch...
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2020 12:49 ]
Klinkt inderdaad veelbelovend maar hier werkt het (nog) niet. Ik kom wel in het routine menu maar zodra ik het commando geef grijpt GH terug op de standaard responses. Op welke versie zit je?Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:39:
[...]
Verwijderd
Ik weet niet van welke software het precies afhangt natuurlijk, maar het werkt op al deze apparaten:Sitelabs schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Klinkt inderdaad veel belovend maar hier werkt het (nog) niet. Ik kom wel in het routine menu maar zodra ik het commando geef grijpt GH terug op de standaard responses. Op welke versie zit je?
GH app: 2.24.1.13
Google Nest Mini software: 200660
Google Home software: 195690
Op geen enkel apparaat staat het previewprogramma aan trouwens, ze draaien in principe allemaal 'release' versies.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2020 12:54 ]
Het kan natuurlijk ook iets met het smarthome event van 8 juli te maken hebben, dat ze nu hier en daar al wat nieuwe functionaliteit uitrollen.Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Yes klopt helemaal, puur Nederlands en de routines werken ook volledig in het Nederlands (dus het is niet zo dat ik Engelse commando's aanroep met mijn routine)
[...]
Ja daarom was ik ook benieuwd of meer mensen dit hadden. Natuurlijk is het wel standaard voor Google om een rollout te doen, maar ik kon er verder ook niks over vinden (en het gebeurde bij mij dus ook gewoon uit het niks dat ze werden geactiveerd)
Dan bedoel ik de slimme lampen en schakelaars, die reageren niet.
Je kan idd in het menu "Routines" geraken (in het NL); door routines te zeggen
maar ze werken gewoon niet, is al lang zo ... 2 jaar geleden dachten we dat het er snel ging aan komen, maar tot op heden zijn er ons nog steeds vergeten
Maar wanneer ik dan mijn bestaande kamer uit of aan wil doen (okee Google, huiskamer uit)
dan kent hij huiskamer niet meer. Dus Engels maar weer weggehaald.
Wat ik gelezen heb, heeft Nederland in verhouding de meeste Home apparaten in vergelijking met andere landen.
Ik vind dat Google wel wat meer moeite mag doen om de zelfde functionaliteit te bieden zoals deze in het Engels is.
Er is ook totaal geen feedback van Google te zien of te lezen. Teleurstellend.
Verwijderd
Als je de berichten van @Verwijderd ziet, lijkt het toch echt wel om de volledige functionaliteit te gaan. Wellicht een gefaseerde uitrol.NoFate schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:29:
Dat is een BUG, al bijna 2 jaar ofzo, oud nieuws
Je kan idd in het menu "Routines" geraken (in het NL); door routines te zeggen
maar ze werken gewoon niet, is al lang zo ... 2 jaar geleden dachten we dat het er snel ging aan komen, maar tot op heden zijn er ons nog steeds vergeten
Hé, ik heb een Google Nest badge gekregen, wat leuk
[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 07-07-2020 09:18 ]
Ik heb mijn hele smart home via Home Assistant geregeld. Sinds kort heb ik ook een Google Home Mini gekocht, welke ik wil gebruiken als wekker. Ik wil mijn Hue lampen in de slaapkamer aan laten gaan voor mijn alarm af gaat, maar de commands hiervoor worden niet herkend door mijn Google Assistant. Ik krijg zoekresultaten terug.
Ik heb nu als workaround een wake up script in Home Assistant gemaakt welke ik trigger 15 minuten voor mijn google alarm af gaat. Het probleem hiermee is dat ik op 2 plekken mijn alarm moet aan/uit zetten.
Mijn vragen:
1. Is het mogelijk om mijn HA script te triggeren aan de hand van mijn alarm in Google?
2. Hoe kan ik de gentle sleep/wake werkend krijgen in Google Home?
1. Het Google Home systeem is nogal gesloten, het is voor zover ik weet (en ook al eens in de Home Assistant community en hier op het forum gevraagd heb) niet mogelijk om feedback vanuit Google Home naar Home Assistant te krijgen.abc874 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Ik heb een vraag, en hoop dat iemand hier me kan helpen.
Ik heb mijn hele smart home via Home Assistant geregeld. Sinds kort heb ik ook een Google Home Mini gekocht, welke ik wil gebruiken als wekker. Ik wil mijn Hue lampen in de slaapkamer aan laten gaan voor mijn alarm af gaat, maar de commands hiervoor worden niet herkend door mijn Google Assistant. Ik krijg zoekresultaten terug.
Ik heb nu als workaround een wake up script in Home Assistant gemaakt welke ik trigger 15 minuten voor mijn google alarm af gaat. Het probleem hiermee is dat ik op 2 plekken mijn alarm moet aan/uit zetten.
Mijn vragen:
1. Is het mogelijk om mijn HA script te triggeren aan de hand van mijn alarm in Google?
2. Hoe kan ik de gentle sleep/wake werkend krijgen in Google Home?
2. Staat je Google Home ingesteld in Nederlands of Engels? Waarschijnlijk werkt deze functionaliteit niet in het Nederlands (zoals zo veel functionaliteit)
Ik was al bang dat punt 1 niet mogelijk zou zijn, helaas.TheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:26:
[...]
1. Het Google Home systeem is nogal gesloten, het is voor zover ik weet (en ook al eens in de Home Assistant community en hier op het forum gevraagd heb) niet mogelijk om feedback vanuit Google Home naar Home Assistant te krijgen.
2. Staat je Google Home ingesteld in Nederlands of Engels? Waarschijnlijk werkt deze functionaliteit niet in het Nederlands (zoals zo veel functionaliteit)
Ik heb mijn Google Home op Engels ingesteld. Maar ook dan werkt het niet helaas. Ik vind het tot nu toe nogal vreemd hoe google werkt. Mijn gordijnen kreeg ik ook niet direct aan de praat, maar ik moet blijkbaar "my curtains" zeggen in plaats van "curtains".

Dat is inderdaad een beetje Google eigen, dingen die de ene dag werken, werken de volgende dag ineens niet meer, en de dag daarna wel.abc874 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:41:
[...]
Ik was al bang dat punt 1 niet mogelijk zou zijn, helaas.
Ik heb mijn Google Home op Engels ingesteld. Maar ook dan werkt het niet helaas. Ik vind het tot nu toe nogal vreemd hoe google werkt. Mijn gordijnen kreeg ik ook niet direct aan de praat, maar ik moet blijkbaar "my curtains" zeggen in plaats van "curtains".Maar in dit geval gebruik ik exact de zinnen die in de google documentatie staat, en toch werkt het niet.
Een gelijk iets heb ik gezien met een commando als "lichten aan" wat gewoon de lichten aan deed, en dan ineens "zet lichten aan" moest worden.
Meneer/mevrouw Zeus moest even checken, maar gaf toen aan dat Routines nog niet in Nederland beschikbaar was (goh) en dat er een work-around was. Die bleek het wijzigen van de systeemtaal en assistant-taal te zijn, wat (zoals we al wel weten) als effect heeft dat Routines wel beschikbaar is, maar nog steeds niet in het Nederlands werkt.
Ofwel, geen succes dus.
Werd echter wel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan, dus wel fijn dat de optie om te chatten er is. Hij raadde me verder aan om ook even wat feedback via de Google Home zelf te sturen, en gaf aan dat ik hem altijd mocht mailen als ik verdere vragen had.
Voor de geïnteresseerden, het e-mail adres is googlehome-support[at]google.com
Dit kan al heel lang hoor, ... Het zijn de smart home toestanden die niet werken... Bv lichten/scenes/switchen... Alle apparaten die je dus manueel hebt gelinkt... Die gaan niet met de routines... Heb je dat al getest? Ik heb ook de goedemorgend en slaap routines... Al de native acties worden idd uitgevoerd zoals Netflix etc... Maar dat zijn geen smarthome toestanden... Netflix en wekker etc ...gaat al heel lang hoorVerwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:39:
[...]
Kun jij dan ook een custom routine aanmaken die triggert op "test"? @Verwijderd geeft aan dat dat bij hem/haar werkt. Bij mij doet dat niets hoor.NoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:27:
[...]
Dit kan al heel lang hoor, ... Het zijn de smart home toestanden die niet werken... Bv lichten/scenes/switchen... Alle apparaten die je dus manueel hebt gelinkt... Die gaan niet met de routines... Heb je dat al getest? Ik heb ook de goedemorgend en slaap routines... Al de native acties worden idd uitgevoerd zoals Netflix etc... Maar dat zijn geen smarthome toestanden... Netflix en wekker etc ...gaat al heel lang hoor
Ook een commando als 'zeg: "Het werkt!"' doet bij mij niets, ook niet in een goedemorgen routine.
Ja , custom routines kan ik al lang aanmaken, heeft altijd al gewerkt... Ook bv door je phone in eng te zetten , en daarna terug in NL... Ook deze werden uitgevoerd... Maar alleen de smart home toestanden niet... Wel de ingebouwde actiesTheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:30:
[...]
Kun jij dan ook een custom routine aanmaken die triggert op "test"? @Verwijderd geeft aan dat dat bij hem/haar werkt. Bij mij doet dat niets hoor.
Ook een commando als 'zeg: "Het werkt!"' doet bij mij niets, ook niet in een goedemorgen routine.
Een routine genaamd "test" gaat idd vlot werken, omdat dit voor Google makkelijk vertaald word...
Ik heb een routine aangemaakt die "test routine" heet, zou moeten werken in zowel Engels als NederlandsNoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:31:
[...]
Ja , custom routines kan ik al lang aanmaken, heeft altijd al gewerkt... Ook bv door je phone in eng te zetten , en daarna terug in NL... Ook deze werden uitgevoerd... Maar alleen de smart home toestanden niet... Wel de ingebouwde acties
Mijn telefoon staat op Nederlands met Engels (US) als secundaire taal
Mijn assistant talen staan alleen op Nederlands.
Als actie heb ik het weerbericht en agenda-afspraken gekozen uit de standaard acties.
Als ik nu op mijn telefoon "test routine" uitvoer, krijg ik enkele afbeeldingen die overeen komen met mijn zoekopdracht. Als ik het op een Home Mini doe, krijg ik "goed, ik speel test routine op Spotify"
Maar mijn niet-smarthome-toestanden worden niet uitgevoerd.
Thanks. Dat klinkt heel irritant. Ik ga denk ik toch maar voor een voice assistant die ik zelf op een Raspberry Pi kan draaien dan. Mijn grootste angst daarmee is dat het niet altijd goed werkt, maar ik heb dan in ieder geval wel meer vrijheid om alles met elkaar te integreren.TheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:43:
[...]
Dat is inderdaad een beetje Google eigen, dingen die de ene dag werken, werken de volgende dag ineens niet meer, en de dag daarna wel.
Een gelijk iets heb ik gezien met een commando als "lichten aan" wat gewoon de lichten aan deed, en dan ineens "zet lichten aan" moest worden.
Goedemorgen (krijg je nieuws)
Bedtijd (vraagt die hoe laat de wekker moet)
En nog wat onderweg dingen ofzo
Maar alleen de goedemorgen routine speelt die af.
Zoals ik al eerder zei, niks nieuws.... Dat zijn gewoon de "mijn dag" functies ... Niks nieuws dusTheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:37:
[...]
Ik heb een routine aangemaakt die "test routine" heet, zou moeten werken in zowel Engels als Nederlands
Mijn telefoon staat op Nederlands met Engels (US) als secundaire taal
Mijn assistant talen staan alleen op Nederlands.
Als actie heb ik het weerbericht en agenda-afspraken gekozen uit de standaard acties.
Als ik nu op mijn telefoon "test routine" uitvoer, krijg ik enkele afbeeldingen die overeen komen met mijn zoekopdracht. Als ik het op een Home Mini doe, krijg ik "goed, ik speel test routine op Spotify"
Maar mijn niet-smarthome-toestanden worden niet uitgevoerd.
Dat snap ik, maar jij geeft aan dat die bij jou wel uitgevoerd worden met een custom routine als "test" (dus iets wat in het Engels en Nederlands hetzelfde is).NoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:43:
[...]
Zoals ik al eerder zei, niks nieuws.... Dat zijn gewoon de "mijn dag" functies ... Niks nieuws dus
Bij mij gebeurt er niets bij een dergelijke custom routine, hij wordt niet getriggerd en Assistant negeert hem volkomen en doet iets totaal anders (afhankelijke van het type apparaat laat hij wat plaatjes zien of speelt een nummer op Spotify).
Yep, werd idd uitgevoerd toen ik dat een half jaar geleden aan het testen was, alleen de smarthome apperaten nietTheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Dat snap ik, maar jij geeft aan dat die bij jou wel uitgevoerd worden met een custom routine als "test" (dus iets wat in het Engels en Nederlands hetzelfde is).
Bij mij gebeurt er niets bij een dergelijke custom routine, hij wordt niet getriggerd en Assistant negeert hem volkomen en doet iets totaal anders (afhankelijke van het type apparaat laat hij wat plaatjes zien of speelt een nummer op Spotify).
Bij mij dus nietNoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:47:
[...]
Yep, werd idd uitgevoerd toen ik dat een half jaar geleden aan het testen was, alleen de smarthome apperaten niet
Maar goed, in ieder geval werkt routines dus nog vrijwel niet in het Nederlands. Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat het ooit nog goed komt.
Denk nog een jaartje geduldTheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:49:
[...]
Bij mij dus niet
Maar goed, in ieder geval werkt routines dus nog vrijwel niet in het Nederlands. Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat het ooit nog goed komt.
Ach, routines zijn pas 2 jaar geleden voor US geïntroduceerd, en Nederlands iets minder lang (oktober 2018) dus waar zeuren we over. Kan inderdaad nog wel een jaartje bij.
Verwijderd
Ja dat kun je blijven herhalen, maar dan doe ik dat ookNoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:27:
[...]
Dit kan al heel lang hoor, ... Het zijn de smart home toestanden die niet werken... Bv lichten/scenes/switchen... Alle apparaten die je dus manueel hebt gelinkt... Die gaan niet met de routines... Heb je dat al getest? Ik heb ook de goedemorgend en slaap routines... Al de native acties worden idd uitgevoerd zoals Netflix etc... Maar dat zijn geen smarthome toestanden... Netflix en wekker etc ...gaat al heel lang hoor
Bij mij werkt het dus wel, ook de lampen worden gewoon bestuurd met de custom routines en werken precies zoals je dat zou verwachten. Net nog even getest met een scene, ook die kan ik perfect activeren. Dus zoals eerder aangegeven is dit anders dan wat jij aanhaalt. Want dat werkt bij mij dus wel, ook die 'smarthome toestanden' zoals jij het noemt kunnen worden bestuurd.
En alleen NL als primaire taal? Laat eens wat screenshots zien van je routine?Verwijderd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:08:
[...]
Ja dat kun je blijven herhalen, maar dan doe ik dat ook
Bij mij werkt het dus wel, ook de lampen worden gewoon bestuurd met de custom routines en werken precies zoals je dat zou verwachten. Net nog even getest met een scene, ook die kan ik perfect activeren. Dus zoals eerder aangegeven is dit anders dan wat jij aanhaalt. Want dat werkt bij mij dus wel, ook die 'smarthome toestanden' zoals jij het noemt kunnen worden bestuurd.
Verwijderd
Zoals ik aangaf inderdaad NL en heb dus zelf niet heel veel use-cases nog. Ik ben er sowieso nog niet echt mee bezig geweest sinds ik het uberhaupt heb ontdekt.NoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:09:
[...]
En alleen NL als primaire taal? Laat eens wat screenshots zien van je routine?
Maar even eentje die ik gisteren heb gemaakt als test, die met 'hey google, serie' een scene activeert in mijn woonkamer en Netflix afspeelt. En dit werkt gewoon via mijn telefoon of alle Google Home apparaten.
Netflix heb ik toegevoegd als puur een getypt commando (dus waar je in principe alles in kunt vullen wat je wilt), de lampen gaan wel via de routine functie 'scenes activeren' dus daar hoefde ik alleen de scene te selecteren.
In de routine instellingen ziet dat er zo uit:
:strip_exif()/f/image/3WqWjFAb6S6cXOSdXbY73oUR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2020 12:20 ]
Ok, dat is wel mooi, na de vakantie ook eens testenVerwijderd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Zoals ik aangaf inderdaad NL en heb dus zelf niet heel veel use-cases nog. Ik ben er sowieso nog niet echt mee bezig geweest sinds ik het uberhaupt heb ontdekt.
Maar even eentje die ik gisteren heb gemaakt als test, die met 'hey google, serie' een scene activeert in mijn woonkamer en Netflix afspeelt. En dit werkt gewoon via mijn telefoon of alle Google Home apparaten.
In de routine instellingen ziet dat er zo uit:
[Afbeelding]
Don't get your hopes up, tot nu toe is @Verwijderd de enige waarbij het werktNoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:20:
[...]
Ok, dat is wel mooi, na de vakantie ook eens testen
Idd, maar zijn routine voorbeeld bevat nog steeds geen smart home acties... Alleen native functies van Google zelfTheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:23:
[...]
Don't get your hopes up, tot nu toe is @Verwijderd de enige waarbij het werkt
Verwijderd
Ik heb zelf niet zo veel smart home apparaten naast hue lampen, want wat zou je dan willen zien bijvoorbeeld? Ik kan natuurlijk wel even proberen of het werkt, aangezien je natuurlijk commando's toe kunt voegen die hij uit voert (dus dan vermoed ik toch wel een foutmelding te krijgen oid).NoFate schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:
[...]
Idd, maar zijn routine voorbeeld bevat nog steeds geen smart home acties... Alleen native functies van Google zelf
![]() | ![]() |
Heb een Google Nest Wifi Point in mn huiskamer staan als slimme speaker. Alleen Nederlands ingesteld als taal.
[ Voor 5% gewijzigd door virofi op 07-07-2020 20:13 ]
Bij mij werkt het nog niet.
Welke lampen zet je nu dan uit? Toch niet eentje die buitenverlichting heet neem ik aan?virofi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:09:
Hier werkt het ook! Ik kan als ik door “routines” te zeggen tegen de assistant het Routines menu openen en zelf routines toevoegen. Ook slimme verlichting reageert op de routines.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb een Google Nest Wifi Point in mn huiskamer staan als slimme speaker. Alleen Nederlands ingesteld als taal.
Nee. Een lamp heet schuur en de andere heet voordeur.TheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:41:
[...]
Welke lampen zet je nu dan uit? Toch niet eentje die buitenverlichting heet neem ik aan?

Oké, just checking. Bij mij werkt het nog niet in ieder geval.virofi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:44:
[...]
Nee. Een lamp heet schuur en de andere heet voordeur.
Dat wordt elke dag een keer checken
Same here. 😁TheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:12:
[...]
Oké, just checking. Bij mij werkt het nog niet in ieder geval.
Dat wordt elke dag een keer checken
Heb het vandaag al paar keer getest. Maar helaas.
En die 2 lampen zitten niet in een room momenteel? Er is nog geen relatie met het woordje "buitenverlichting" ?TheFes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:41:
[...]
Welke lampen zet je nu dan uit? Toch niet eentje die buitenverlichting heet neem ik aan?
Dat werkt bij iedereen, je hoort bij de Lucky few als je daadwerkelijk custom routines aan kunt maken waarmee je ook je lampen en dergelijke kunt bedienenExocet schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:22:
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, hier werkt het ook.
Dit is dus op m'n telefoon , Pixel 3a.
Dat kan inderdaad ook, inclusief Hue bediening.TheFes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:33:
[...]
Dat werkt bij iedereen, je hoort bij de Lucky few als je daadwerkelijk custom routines aan kunt maken waarmee je ook je lampen en dergelijke kunt bedienen
:strip_exif()/f/image/yfbgSnnlEcyAtftl0ZKVUdCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfbgSnnlEcyAtftl0ZKVUdCQ.jpg?f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]
:strip_exif()/f/image/L7PLJRc6LQ2bhcuN2rMXD4I3.jpg?f=fotoalbum_large)
Sorry, ik ben misschien een beetje sceptisch, maar werkt je routine ook als je dit soort acties instelt?Exocet schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:47:
[...]
Dat kan inderdaad ook, inclusief Hue bediening.
[Afbeelding]
/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfbgSnnlEcyAtftl0ZKVUdCQ.jpg?f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]
[Afbeelding]
Ik kan zelf ook prima eigen routines aanmaken en daar lampen aan koppelen, maar vervolgens werken ze niet.
Nee, geen rooms. De lampen hebben geen relatie met elkaar en de naam "buitenverlichting" gebruik ik verder nergens voor de devices.NoFate schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 04:17:
[...]
En die 2 lampen zitten niet in een room momenteel? Er is nog geen relatie met het woordje "buitenverlichting" ?
Same, mooie routine ingesteld voor 'bedtijd', zeg ik 'heeeey google, bedtijd'TheFes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:34:
[...]
Sorry, ik ben misschien een beetje sceptisch, maar werkt je routine ook als je dit soort acties instelt?
Ik kan zelf ook prima eigen routines aanmaken en daar lampen aan koppelen, maar vervolgens werken ze niet.
'slaap lekker!'
En dat was het dan
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...