Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 23:02
meesje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:31:
Weer ‘Er is iets verkeerd gegaan....’. Nieuwsuur ging niet over Google. :( Waarom kan ik dan de opname niet terug luisteren!?!? Juist dan kan ik er wat mee. In myactivity staat ‘unknown voice command’. Het bijzondere is dat niet elk ‘unknown voice command’ resulteert in ‘Er is iets verkeerd gegaan.’. Nu vind ik het best irritant aan het worden. En helemaal omdat je er niks aan kunt doen.
Je kan sinds kort, of binnenkort, de gevoeligheid van het "hey Google" commando aanpassen. Daarmee kan je dit probleem (deels) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
FabianNL schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 00:46:
[...]

Je kan sinds kort, of binnenkort, de gevoeligheid van het "hey Google" commando aanpassen. Daarmee kan je dit probleem (deels) oplossen.
Ik hoop dat deze optie snel komt naar de Nest Mini. Nu staat er nog de tekst ‘Deze functie wordt nog niet ondersteund voor de huidige taal op dit apparaat.’. Kom op Google! En gelijk een beetje openheid over welke commando’s je niet hebt begrepen (m.a.w. terug kunnen luisteren, en niet alleen wat er goed gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:30
Sinds de koppeling van Logitech Harmony met de Home, werkt de Logitech stervends traag.

Dus gewoon de losse Logitech remote (los van de Home).
Alleen het opstarten en afsluiten. Daar zitten echt tussen de 5 en 10 seconden tussen eeral het signaal de apparaten aanstuurt. Plus dat er dan ook nog eens vaak de vertragingstijden verkloot worden, waardoor je dan alsnog handmatig een ingang moet wijzigen of apparaat uit/aan moet zetten.

Dan ben je dus zo een halve minuut verder voordat je iets aan hebt staan.

Nog meerdere die dit herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
NeutraleTeun schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:59:
Sinds de koppeling van Logitech Harmony met de Home, werkt de Logitech stervends traag.

Dus gewoon de losse Logitech remote (los van de Home).
Alleen het opstarten en afsluiten. Daar zitten echt tussen de 5 en 10 seconden tussen eeral het signaal de apparaten aanstuurt. Plus dat er dan ook nog eens vaak de vertragingstijden verkloot worden, waardoor je dan alsnog handmatig een ingang moet wijzigen of apparaat uit/aan moet zetten.

Dan ben je dus zo een halve minuut verder voordat je iets aan hebt staan.

Nog meerdere die dit herkennen?
Ik heb dit ook, had het alleen nog nooit gelinkt aan het feit dat ik mijn Harmony Hub heb gekoppeld aan Home. Zal het eens loskoppelen, maar zou wel heel jammer zijn, want ik kan zoveel met mijn stem regelen en dat gebruik ik ook veel. Het is echt nog een bleeding edge tech nu helaas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leanie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo,

Iemand toevallig advies voor mij

Sinds kort heb ik google home in huis. Hierbij wil ik graag inbouwspeakers in de keuken. Ik kan nergens vinden welke inbouwspeakers compatibel zijn met Google home, iemand een idee? Als er geen rechtstreekse verbinding kan was mijn idee om een Chromecast op de versterker aan te sluiten, maar dit heeft wel weer een stuk meer voeten in aarde, dus liever met rechtstreekse verbinding.

Graag hoor ik of iemand een idee heeft!

Leanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
leanie schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:27:
Hallo,

Iemand toevallig advies voor mij

Sinds kort heb ik google home in huis. Hierbij wil ik graag inbouwspeakers in de keuken. Ik kan nergens vinden welke inbouwspeakers compatibel zijn met Google home, iemand een idee? Als er geen rechtstreekse verbinding kan was mijn idee om een Chromecast op de versterker aan te sluiten, maar dit heeft wel weer een stuk meer voeten in aarde, dus liever met rechtstreekse verbinding.

Graag hoor ik of iemand een idee heeft!

Leanne
Euh, iedere speaker met Bluetooth kan toch gekoppeld worden aan Google Home? Ik zie het grote probleem hier niet ze. Idem voor Sonos, die hebben toch inbouwmodellen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Koldur schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Ik heb dit ook, had het alleen nog nooit gelinkt aan het feit dat ik mijn Harmony Hub heb gekoppeld aan Home. Zal het eens loskoppelen, maar zou wel heel jammer zijn, want ik kan zoveel met mijn stem regelen en dat gebruik ik ook veel. Het is echt nog een bleeding edge tech nu helaas.
Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Hallo allemaal,

Weet iemand of het nog mogelijk is om de tuya producten te koppelen aan Google home?

Eerder had ik een link gelegd tussen de tuya producten en Google home middels ifttt. Het gaat om lampen van Action. Ook wel bekend als lsc Smart connect. Maar het platform is tuya in elk geval, een Chinees platform.

Ik heb gelezen dat tuya en Google home niet meer verbonden konden worden. Maar misschien zijn er work Arounds bekend?

Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04
getfirefoxnow schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:28:
Hallo allemaal,

Weet iemand of het nog mogelijk is om de tuya producten te koppelen aan Google home?

Eerder had ik een link gelegd tussen de tuya producten en Google home middels ifttt. Het gaat om lampen van Action. Ook wel bekend als lsc Smart connect. Maar het platform is tuya in elk geval, een Chinees platform.

Ik heb gelezen dat tuya en Google home niet meer verbonden konden worden. Maar misschien zijn er work Arounds bekend?

Hartelijk dank alvast.
Is geen IFTTT voor nodig hoor, Tuya is gewoon een standaard integratie binnen Google Home.
Mijn (Action) Tuya lampjes werken prima via Google Home, inclusief helderheid, lichtwarmte en kleur.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
TheFes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Is geen IFTTT voor nodig hoor, Tuya is gewoon een standaard integratie binnen Google Home.
Mijn (Action) Tuya lampjes werken prima via Google Home, inclusief helderheid, lichtwarmte en kleur.
Klopt zover was ik ook gekomen. Ik kon alleen geen voice command koppelen aan de Action lampen. Dus dat je zeg maar zegt "lampen aan" en dat de lampen dan aan gaan.

Die voice commands kende in het verleden toe via ifttt, maar dat kan nu dus niet meer.

Google home zegt trouwens ook: "lamp reageert niet", als je hem wil aanzetten

[ Voor 14% gewijzigd door getfirefoxnow op 15-06-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
getfirefoxnow schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Klopt zover was ik ook gekomen. Ik kon alleen geen voice command koppelen aan de Action lampen. Dus dat je zeg maar zegt "lampen aan" en dat de lampen dan aan gaan.
Dat zou gewoon moeten werken.
"Zet [naam lamp] aan", "zet [naam ruimte] aan" en "zet alle lampen aan" werkt hier allemaal (en schakelt dus de betreffende lampen aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
TheFes schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken.
"Zet [naam lamp] aan", "zet [naam ruimte] aan" en "zet alle lampen aan" werkt hier allemaal (en schakelt dus de betreffende lampen aan).
Lamp aanzetten via Google home app werkt inmiddels. Maar voice commands werken niet.

Hij zegt telkens: " Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt het instellen in de Google home app".

[ Voor 13% gewijzigd door getfirefoxnow op 15-06-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

getfirefoxnow schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Lamp aanzetten via Google home app werkt inmiddels. Maar voice commands werken niet.
Hey google, sync all devices?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Hey google, sync all devices?j
Werkt helaas ook niet. Google home antwoordt dan met "Sorry ik begrijp het niet" en vergelijkbare antwoorden.

Ik ben al weer een stapje verder. Op de Google Assistant van mijn telefoon werken de voice commands wel.

[ Voor 17% gewijzigd door getfirefoxnow op 15-06-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
getfirefoxnow schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Werkt helaas ook niet. Google home antwoordt dan met "Sorry ik begrijp het niet" en vergelijkbare antwoorden.
"Synchroniseer apparaten" wellicht?

En..
Have you tried turning it off and on again?
YouTube: YouTube

Ofwel, even de stekker er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Hehe, heb de boel aan de praat gekregen nu.

Heb de Google home gereset en teruggezet naar Factory defaults. Dit lukte in eerste instantie niet via mijn smartphone, maar later met tablet geprobeerd en dat lukte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Wil net zeggen.
Werkt hier nog steeds perfect.
Stuk of 20 lampen en schakelaars van Tuya.
Zowel individueel als scènes kun je gewoon uitspreken tegen de home mini en de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22
iemand een degelijke manier om whatsapp te gebruiken op de google hub?
nu cast ik mijn android scherm altijd, maar werkt niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NeutraleTeun schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Ben benieuwd naar het resultaat!
Heb onlangs mijn router even een update gegeven met FW (werk met OpenWRT) en probleem is nu opgelost. Lijkt dus ergens iets te zijn dat Google en Logitech niet goed samenwerken d.m.v. bepaalde functies. Ik kan niet concreet zeggen welke functie dit geweest moet zijn, te veel om op te noemen veranderd namelijk.

Enige wat ik nu merk is dat wanneer ik zeg "turn on TV" is dat het even duurt voordat Google de commando doorstuurt, maar als dit gebeurt, dan gaat het allemaal snel en volgens de vertragingen zoals ingesteld. Wat voor merk router heb je?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NoFate schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:41:
iemand een degelijke manier om whatsapp te gebruiken op de google hub?
nu cast ik mijn android scherm altijd, maar werkt niet fijn...
Het kan aan mij liggen, maar bij een Nest Hub denk ik niet gelijk aan het tonen van whatsapp berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
meesje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar bij een Nest Hub denk ik niet gelijk aan het tonen van whatsapp berichten.
Nee, is ook niet voor berichten eigenlijk, maar voor video call te doen....
Google duo gebruikt geen kat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NoFate schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:40:
[...]

Nee, is ook niet voor berichten eigenlijk, maar voor video call te doen....
Google duo gebruikt geen kat
Dat klinkt logischer. ;) Bij ‘onze’ Hub ziet de ander jou dan toch niet? Maar wellicht heb je de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
meesje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Dat klinkt logischer. ;) Bij ‘onze’ Hub ziet de ander jou dan toch niet? Maar wellicht heb je de Max.
Klopt, ik heb de max, ik cast nu mijn android, gewoon voor een groter scherm te hebben... Zou fijn zijn om WhatsApp als video systeem te gebruiken, zeker met ingebouwde camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Koldur schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Heb onlangs mijn router even een update gegeven met FW (werk met OpenWRT) en probleem is nu opgelost. Lijkt dus ergens iets te zijn dat Google en Logitech niet goed samenwerken d.m.v. bepaalde functies. Ik kan niet concreet zeggen welke functie dit geweest moet zijn, te veel om op te noemen veranderd namelijk.

Enige wat ik nu merk is dat wanneer ik zeg "turn on TV" is dat het even duurt voordat Google de commando doorstuurt, maar als dit gebeurt, dan gaat het allemaal snel en volgens de vertragingen zoals ingesteld. Wat voor merk router heb je?
Standaard kpn router. Met 2x Unifi AP's.

Maar het is alleen bij een activiteit starten of alles afsluiten. Eenmaal aan, werken alle functies en knoppen meteen.
En dan los van spraak opdrachten, maar gewoon direct via AB of app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Standaard kpn router. Met 2x Unifi AP's.

Maar het is alleen bij een activiteit starten of alles afsluiten. Eenmaal aan, werken alle functies en knoppen meteen.
En dan los van spraak opdrachten, maar gewoon direct via AB of app.
Vreemd, dat gaat bij mij allemaal prima, misschien iets met de automatische port forwarden te maken? Als je een commando via Google geeft moet deze via de server van Logitech naar de Hub verzonden worden. Lijkt mij dat daar iets vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is het hem net. De vertraging is er met de standaard Logitech afstandsbediening.

Niet via een Google command.

Maar die vertraging is wel pas gekomen na de koppeling met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:38:
Dat is het hem net. De vertraging is er met de standaard Logitech afstandsbediening.

Niet via een Google command.

Maar die vertraging is wel pas gekomen na de koppeling met Google.
Aha, heel vreemd, dat heb ik dus niet. Heb ik wel eens gehad in het verleden, duurde heeeel lang om een activiteit aan te zetten via de AB toen. Maar dat was heel lang nadat ik hem gekoppeld had. Ik heb toen de hub uit en aan gezet en werkte weer naar behoren en ook niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:01:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar want heb nu een lelijke witte kabel en wil een zwarte.
Nog een zwarte USB kabel kunnen vinden zodat die op een willekeurige USB adapter kan? Ik overweeg een Nest Mini aan te schaffen, maar kom er net achter dat het geen micro USB is net als de Home Mini. Dit https://a.aliexpress.com/_BP0ZNY is eerste wat ik kan vinden met de afmetingen op Ali, geen idee of dat voldoet.

Ik wil het liefst zwarte adapters en kabels omdat ik het in een zwarte licht rail wil aansluiten. Wellicht dat ik dan toch voor de Home Mini ga, voor het gemak van micro USB. Maar ik begreep dat het geluid van de Nest toch een stuk beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:59
Koldur schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Aha, heel vreemd, dat heb ik dus niet. Heb ik wel eens gehad in het verleden, duurde heeeel lang om een activiteit aan te zetten via de AB toen. Maar dat was heel lang nadat ik hem gekoppeld had. Ik heb toen de hub uit en aan gezet en werkte weer naar behoren en ook niet meer gehad.
Dat heb ik idd ook. Ligt volgens mij aan de hub zelf en niet aan GH.

offtopic: de software van de hub is ook hopeloos verouderd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Lukt het iemand om een wekker te zetten op een Mini in een andere kamer?

Ik zeg 'hey Google zet een wekker om half 6 op de zolder'. Ik krijg een een wekker op mijn eigen Mini met de naam 'op de zolder' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Medione1210 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:55:
Lukt het iemand om een wekker te zetten op een Mini in een andere kamer?

Ik zeg 'hey Google zet een wekker om half 6 op de zolder'. Ik krijg een een wekker op mijn eigen Mini met de naam 'op de zolder' .
Dat is niet mogelijk.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:39:
[...]

Nog een zwarte USB kabel kunnen vinden zodat die op een willekeurige USB adapter kan? Ik overweeg een Nest Mini aan te schaffen, maar kom er net achter dat het geen micro USB is net als de Home Mini. Dit https://a.aliexpress.com/_BP0ZNY is eerste wat ik kan vinden met de afmetingen op Ali, geen idee of dat voldoet.

Ik wil het liefst zwarte adapters en kabels omdat ik het in een zwarte licht rail wil aansluiten. Wellicht dat ik dan toch voor de Home Mini ga, voor het gemak van micro USB. Maar ik begreep dat het geluid van de Nest toch een stuk beter zou zijn.
Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb het deel van de witte kabel dat zichtbaar is omwikkeld met van dat zwarte soort van rubberen tape dat in de bouwmarkt te koop is. Werkt perfect.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:39
Het zou wel moeten kunnen, weer een van die merkwaardige beperkingen. Neem bv het instellen van een timer/alarm, als er meerdere apparaten in de gehoorafstand staan, heb je geen enkele invloed op waar het ding start, wat dus veroorzaakt dat je enige tijd later op de vraag 'OK Google, how much time is left' de opmerking krijgt dat er geen alarm/timer ingesteld is (jawel maar op het andere ding...)
Echt niet goed over nagedacht.

Overigens in iets positiever Google Home (Hub) nieuws:
https://www.androidcentra...on-be-able-show-web-pages

Een functionaliteit die je eerlijk gezegd al vanaf het begin verwacht zou hebben, als ze nu Google Blocks ook nog naar de Hub brengen word het nog eens wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoosW schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Overigens in iets positiever Google Home (Hub) nieuws:
https://www.androidcentra...on-be-able-show-web-pages

Een functionaliteit die je eerlijk gezegd al vanaf het begin verwacht zou hebben, als ze nu Google Blocks ook nog naar de Hub brengen word het nog eens wat.
Vast weer alleen in Engelstalig ingestelde hubs, net als een heleboel andere nuttige functionaliteit... |:( Routines bijvoorbeeld.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
SnoeiKoei schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Vast weer alleen in Engelstalig ingestelde hubs, net als een heleboel andere nuttige functionaliteit... |:( Routines bijvoorbeeld.
Vast, al heb ik daar geen moeite mee, hier staat alles (ook mijn telefoon) op US-English, ik heb Nederlands als tweede taal aangehad maar heb dat snel weer uit gezet, irritant veel verkeerde interpretaties, en regelmatig Wikipedia pagina's vol gebrabbel op mis verstane "commando's".
Ik hoop dat ze voor het weergeven van pagina's ook een cast optie open laten, recepten heb ik liever in het Nederlands ipv die stompzinnige inhoudsmaten die de US nog steeds gebruikt (net als de UK), dan kan ik een recept zoeken en naar de hub sturen.
Maar goed dat zal wel weer niet, dat zou toch te veel voor de hand liggen, Het is verbijsterend hoeveel potentie Google laat liggen in dit Home/Hub ecosysteem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Iemand enig idee waarom mijn Osram Smart + stekker in de ICS-2000 niet in Google Home staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
timn89 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:52:
Iemand enig idee waarom mijn Osram Smart + stekker in de ICS-2000 niet in Google Home staat?
Zeg eens: ‘Hey Google, synchroniseer alle apparaten.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Serena schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Zeg eens: ‘Hey Google, synchroniseer alle apparaten.’
Meerdere keren geprobeerd, ook klikaanklikuit account opnieuw linken en opnieuw koppelen helpt helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
timn89 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Meerdere keren geprobeerd, ook klikaanklikuit account opnieuw linken en opnieuw koppelen helpt helaas niet.
Dan heb ik ook even geen oplossing…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik heb het deel van de witte kabel dat zichtbaar is omwikkeld met van dat zwarte soort van rubberen tape dat in de bouwmarkt te koop is. Werkt perfect.
Thanks, dat is idd een simpele oplossing.

Had mij alleen al voorbereid om meerdere zwarte usb adapters te halen xD, maar die komen vast wel voor iets anders van te pas.

Juiste kabels voor de Nest mini lijkt mij lastig. Ik heb nu dit gevonden:
https://a.aliexpress.com/_BTctAY

https://a.aliexpress.com/_BU0E0g

En dan rest wat wit blijft met zwarte tape of iets anders om het zwart te maken.

Voor wat het is, lijkt het mij een best duur product (voor China shopping), maar ik heb nog geen goedkopere gelijkwaardige kunnen vinden.

Ik wil het dus onderste boven in de lichtrails hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Normaal ging het meldingen schermpje weg nadat ik de meldingen bekeken had.
Maar nu krijg ik het niet weg.
Ik klik er op, dan opent het volscherm. Ik swipe het naar rechts en dan is het even weg maar komt direct weer terug. Zie afbeelding.
Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHcxGwV5uKv3eMqXPdR0KUXu9mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AXuqVPeMadHnGxYeORf1GMO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:02:
Normaal ging het meldingen schermpje weg nadat ik de meldingen bekeken had.
Maar nu krijg ik het niet weg.
Ik klik er op, dan opent het volscherm. Ik swipe het naar rechts en dan is het even weg maar komt direct weer terug. Zie afbeelding.
Iemand?

[Afbeelding]
Bannerinstellingen uitzetten hielp niet.
Ik heb zojuist dit eens uitgezet, kijken of dat helpt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq4pFAyrhkIznpdERdKX4bGXRow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTt4TxDIHRWJZVAbfuBBlR3C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vandaag besloten om toch maar (weer) afscheid te nemen van de Nest Mini. De veelvuldige 'unknown voice command' meldingen onder myactivity bleven me irriteren. En dan vnl. dat je verder niks kunt analyseren. Alleen succesvolle voice commands kun je terug luisteren. 8)7
Naast deze meldingen ook af en toe 'Er is iets verkeerd gegaan, probeer het later nog eens'. Terwijl ik niks gezegd heb. Ja de tv stond aan, maar het woord 'google' (of iets dat er op lijkt) werd echt niet genoemd. Deze melding kreeg ik ook wel eens als bij het uitzetten van mijn lampen. Hetzelfde commando via Siri zorgde er wel voor dat de lampen direct uit gingen.
Het bedienen van domotica was overigens het enige waarvoor ik de Nest Mini gebruikte. Dan volstaat Siri op iPhone, iPad of Apple Watch ook wel. En hopelijk spoedig een HomePod Mini die NL ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
@Serena tnx ga het uitproberen wanneer ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:17:
Vandaag besloten om toch maar (weer) afscheid te nemen van de Nest Mini. De veelvuldige 'unknown voice command' meldingen onder myactivity bleven me irriteren. En dan vnl. dat je verder niks kunt analyseren. Alleen succesvolle voice commands kun je terug luisteren. 8)7
Naast deze meldingen ook af en toe 'Er is iets verkeerd gegaan, probeer het later nog eens'. Terwijl ik niks gezegd heb. Ja de tv stond aan, maar het woord 'google' (of iets dat er op lijkt) werd echt niet genoemd. Deze melding kreeg ik ook wel eens als bij het uitzetten van mijn lampen. Hetzelfde commando via Siri zorgde er wel voor dat de lampen direct uit gingen.
Het bedienen van domotica was overigens het enige waarvoor ik de Nest Mini gebruikte. Dan volstaat Siri op iPhone, iPad of Apple Watch ook wel. En hopelijk spoedig een HomePod Mini die NL ondersteunt.
Had je hem in het Nederlands, Engels of gezamenlijk staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Vraagje, ik zit er aan te denken om een nest hub te kopen.
Heb nu een mini in de woonkamer staan en wil de hub in de keuken plaatsen.
Vandaag stond ik in de keuken en riep zachtjes "hey google" en de mini reageerde.
In hoeverre kan je instellen dat alleen de hub reageert als ik in de keuken ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
respect! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:23:
Vandaag stond ik in de keuken en riep zachtjes "hey google" en de mini reageerde.
In hoeverre kan je instellen dat alleen de hub reageert als ik in de keuken ben?
Als beide apparaten het commando oppikken communiceren ze onderling welk apparaat uiteindelijk zal gaan luisteren, waarschijnlijk op basis van geluidsterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

respect! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:23:
Meerdere apparaten kunnen je voice command oppakken en vervolgens is het de bedoeling dat het apparaat wat jou het best verstaat / meest dichtbij staat de actie uitvoert en reactie geeft. Mijn ervaring is dat dit in de praktijk niet zo goed werkt. Als ik met mijn gezicht naar de Hub in de woonkamer sta, wil toch de Mini in de keuken wel eens reactie geven.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
@bloblub , @LDVC .
Top, bedankt voor jullie reacties, het is dus maar uitproberen.
Is het trouwens de moeite waard om voor de max te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

respect! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:41:
Is het trouwens de moeite waard om voor de max te gaan?
Persoonlijk, dikke ja.. de vraag is natuurlijk wel of het jou de meerprijs waard is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
DukeBox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Persoonlijk, dikke ja.. de vraag is natuurlijk wel of het jou de meerprijs waard is.
Ik ga maar eens wat reviews lezen, kijken wat het verschil is behalve de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

respect! schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:03:
Ik ga maar eens wat reviews lezen, kijken wat het verschil is behalve de grootte.
Da's simpel.. alleen de camera (en beter geluid).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 19-06-2020 16:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Koldur schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Had je hem in het Nederlands, Engels of gezamenlijk staan?
Ik had 'm alleen op NL staan. Engels was voor mij geen optie want dan lagere acceptatiegraad door andere gezinsleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
DukeBox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Da's simpel.. alleen de camera (en beter geluid).
Lol, hoef ik niet echter verder te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
@Serena
Het is gelukt.
Alleen stond het bij mij iets anders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4U-A50Wp43YZNh303MCF7vvPLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hue8h9UMoVWmLXga1n9HTNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01
@artwido heef een Andrdroid device en @serena een Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:15:
[...]

Ik had 'm alleen op NL staan. Engels was voor mij geen optie want dan lagere acceptatiegraad door andere gezinsleden.
Ik snap hem, hier alles puur op US Engels en dat gaat 99% goed. Er zijn een stuk meer US Engels sprekende mensen en daar was het op het begin ook gedoe, maar door de vele input erg goed geworden. Dat gaat hier in Nederland een stuk langer duren met NL. Niet dat ik het goed praat, maar dat is de reden. Ik wil niet meer zonder, maar heb dan ook een stuk meer functionaliteit dan de mensen in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Artwido schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:53:
@Serena
Het is gelukt.
Alleen stond het bij mij iets anders:

[Afbeelding]
Die optie stond bij mij al uit en dat loste het dus niet op. Vandaar de volgende optie geprobeerd. Dat scherm dat jij nu toont heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hatman schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:49:
@artwido heef een Android device en @Serena een Apple!
Klopt, maar hij heeft een andere optie gekozen. Ik heb exact hetzelfde scherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik blijf die routines ook maar raar vinden. Op zowel iPad als iPhone de Google home en Google assistant geïnstalleerd om te gebruiken ivm Google hub.

Hub herkent me als ik vraag “wie ben ik?” en ook standaard vragen in het Nederlands gaan goed.

Wat ik niet snap: op iPhone zie ik wel routines maar niet op iPad terwijl beide devices zelfde taal (Engels) hebben. Ik merk dat aanpassingen van routines voor goedemorgen of aanmaken van nieuwe routines op de iPhone niet werken aangezien ze niet herkend worden. De taal voor assistant is ingesteld op NL en werkt buiten routines verder prima.

Op zowel iPad als iPhone wordt Google hub getoond bij Devices dus qua koppelingen lijkt het ok te zijn, ook aansturen van lampen en Sonos werkt probleemloos.

Zitten er nog beperkingen in taal of andere instellingen die verkeerd kunnen staan die het gedrag tav routines verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb een hub en Home gekoppeld en die spelen muziek af in de woonkamer. Ze zitten in een groep die Huiskamer heet.

Heeft iemand een idee of en zo ja hoe ik een bluetooth speaker kan koppelen zodat die meespeelt zodra ik 'm inschakel?
Lijkt me handig als ik op het terras zit.

Het lukt me wel om de bluetooth speaker te koppelen in Home ,maar dan stoppen de andere 2 speakers zodra de koppeling gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Medione1210 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:14:
Ik heb een hub en Home gekoppeld en die spelen muziek af in de woonkamer. Ze zitten in een groep die Huiskamer heet.

Heeft iemand een idee of en zo ja hoe ik een bluetooth speaker kan koppelen zodat die meespeelt zodra ik 'm inschakel?
Lijkt me handig als ik op het terras zit.

Het lukt me wel om de bluetooth speaker te koppelen in Home ,maar dan stoppen de andere 2 speakers zodra de koppeling gelukt is.
Helaas, dat gaat niet lukken.
Zo zou ik heel graag mijn Mini’s en Chromecast Audio mee laten doen met Sonos. Gaat ook niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Serena schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Helaas, dat gaat niet lukken.
Zo zou ik heel graag mijn Mini’s en Chromecast Audio mee laten doen met Sonos. Gaat ook niet…
Bedankt voor je antwoord, dan klopt het dat dus dat het me niet lukte. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wat ook zo is is dat de speaker zegt '1 over twaalf'. Dan weet je dus niet of de speaker am of pm bedoeld. 's nachts of 's middags?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Salvatron schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:32:
wat ook zo is is dat de speaker zegt '1 over twaalf'. Dan weet je dus niet of de speaker am of pm bedoeld. 's nachts of 's middags?
Waarschijnlijk begrijp ik je opmerking niet maar zodra je niet weet of het nacht of middag is, dan is er iets goed mis met je biologische klok. Of je moet de gordijnen vaker open doen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 11:24
streamnl schreef op zondag 21 juni 2020 @ 06:38:
[...]

Waarschijnlijk begrijp ik je opmerking niet maar zodra je niet weet of het nacht of middag is, dan is er iets goed mis met je biologische klok. Of je moet de gordijnen vaker open doen.
Ik denk dat hij (of zij) bedoeld bij het zetten van een alarm, dan kan dat inderdaad verwarrend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

renem schreef op zondag 21 juni 2020 @ 07:49:
[...]

Ik denk dat hij (of zij) bedoeld bij het zetten van een alarm, dan kan dat inderdaad verwarrend zijn.
Inderdaad, bij een alarm, wekker, herinnering, etc. Dan zegt de speaker dus niet of het alarm in de middag of nacht is gezet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb sinds vandaag een Lenovo Smart Clock met Google Assistant, leuk ding, was bedoeld als slimme klokradio. Hij kan prima radio afspelen (radio 1, sublime fm), en ook een alarm instellen lukt, maar wekken met radio lukt mij niet. Als ik dit draadje doorzoek ben ik niet de enige, maar de laatste opmerking hierover dateert van 2019.

Klopt het dat dat nog steeds niet kan, of alleen niet als je hem op NL hebt staan?

Edit: irri. Heb de assistant nu op Engels ingesteld, dan lukt het wel, maar NPO Radio 1 kan ie dan niet vinden. Sublime FM wel. Maar goed, er zit progressie in :)

Edit 2: iemand een idee wat je in het Engels kunt roepen om haar zo ver te krijgen dat ie de Nederlandse NPO Radio 1 gaat spelen?

Edit 3: "Hey google play Radio 1 98.9" werkt wel, maar als ik dat roep tijdens het instellen van het alarm, dan kan ie hem niet vinden, en wordt het toch weer BBC 1.

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 21-06-2020 11:37 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
SeatRider schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:51:
Ik heb sinds vandaag een Lenovo Smart Clock met Google Assistant, leuk ding, was bedoeld als slimme klokradio. Hij kan prima radio afspelen (radio 1, sublime fm), en ook een alarm instellen lukt, maar wekken met radio lukt mij niet. Als ik dit draadje doorzoek ben ik niet de enige, maar de laatste opmerking hierover dateert van 2019.

Klopt het dat dat nog steeds niet kan, of alleen niet als je hem op NL hebt staan?

Edit: irri. Heb de assistant nu op Engels ingesteld, dan lukt het wel, maar NPO Radio 1 kan ie dan niet vinden. Sublime FM wel. Maar goed, er zit progressie in :)

Edit 2: iemand een idee wat je in het Engels kunt roepen om haar zo ver te krijgen dat ie de Nederlandse NPO Radio 1 gaat spelen?

Edit 3: "Hey google play Radio 1 98.9" werkt wel, maar als ik dat roep tijdens het instellen van het alarm, dan kan ie hem niet vinden, en wordt het toch weer BBC 1.
Klopt Engels en lastig goede zneder te pakken te krijgen. Ik gebruik StuBru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
SeatRider schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:51:

Probeer eens NPO1 (EN-PEE-Oo wan [phonetisch]), bij mij werkt dat (Met tuneln geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb 2 vraagjes:

1. Is het iemand al gelukt om een alarm met radio/muziek in te stellen of werkt dit ook weer alleen maar met EN taal?

Ik snap werkelijk niet dat zoiets simpels als het kunnen instellen van een andere alarm(media)geluid nog steeds niet werkt. Net als routines in NL taal overigens.
Ook iets simpels als andere alarm geluiden had ik toch wel verwacht.

Edit: vraag 1 is hierboven ook al gesteld en beantwoord.

2. Het lukt me ook niet om een afspraak te maken. Dan krijg ik de melding dat mijn stem niet geverifieerd kan worden, terwijl voicematch staat ingesteld en ook opnieuw getraind is.
Enig idee wat ik hier fout doe?
(Het apparaat herkent mijn stem gewoon en weet wie ik ben (zelf mijn naam en reageert op 'hoe is mijn dag') en agenda staat ook juist ingesteld).

[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 22-06-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Medione1210 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 05:28:
Ik heb 2 vraagjes:

1. Is het iemand al gelukt om een alarm met radio/muziek in te stellen of werkt dit ook weer alleen maar met EN taal?
Die vraag stel ik letterlijk boven je en is daar ook beantwoord.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SeatRider schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:17:
[...]

Die vraag stel ik letterlijk boven je en is daar ook beantwoord.
:z :z :z helemaal niet gezien. Ik had wel op Google gezocht en daar oude posts gevonden dat het alleen in EN, maar kon me bijna niet voorstellen dat dit nog steeds niet in NLtaal kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja hoor...het is weer zover. Die stomme google home is weer eens gestopt om radio1 te begrijpen. Ik heb het ding nu een jaar of 2, en het is iedere xx aantal maanden raak.

Tot gisteren werkte 'ok google speel N-P-O Radio1 op tunein" prima....nu snapt ie er weer eens niks van. Iemand een idee?

edit: ah....opeens moet het NPO1 zijn ipv NPO radio 1. Echt wtf google

[ Voor 11% gewijzigd door bonzz.netninja op 23-06-2020 18:06 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
bonzz.netninja schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:05:
Ja hoor...het is weer zover. Die stomme google home is weer eens gestopt om radio1 te begrijpen. Ik heb het ding nu een jaar of 2, en het is iedere xx aantal maanden raak.

Tot gisteren werkte 'ok google speel N-P-O Radio1 op tunein" prima....nu snapt ie er weer eens niks van. Iemand een idee?

edit: ah....opeens moet het NPO1 zijn ipv NPO radio 1. Echt wtf google
Als je alleen naar NPO1 luistert kan je ook zeggen luister naar tunein oid. Google pakt dan het station waar je het laatst naar geluisterd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Lizard schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Als je alleen naar NPO1 luistert kan je ook zeggen luister naar tunein oid. Google pakt dan het station waar je het laatst naar geluisterd hebt.
zolang het duurt.....over een paar maanden doet hij dan opeens iets heel anders. Want consequent omgaan met commando's vinden ze maar niks daar bij google

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 14:44
bonzz.netninja schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:42:
[...]

zolang het duurt.....over een paar maanden doet hij dan opeens iets heel anders. Want consequent omgaan met commando's vinden ze maar niks daar bij google
Inderdaad. Ik merk dat "Play NPO Radio 1" wel werkt maar in het Nederlands hetzelfde vragen niet. De logica van Google is echt ondoorgrondelijk. :? 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik zeg altijd: speel radio 1

Dit werkt sinds ik Google home gebruik, alweer bijna 1 jaar geloof ik, en nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:37

jerry_a

doei

Ik stream radio 1.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

W F S schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:42:
Ik zeg altijd: speel radio 1

Dit werkt sinds ik Google home gebruik, alweer bijna 1 jaar geloof ik, en nog steeds.
Ik heb gezocht naar het radio 1 maar item is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeelt. (werkte 1.5 jaar geleden wel nog). (op een google home en een google home mini getest)

Het is gewoon volkomen willekeurig wat ze nu weer bedenken bij google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prima. Hier is BBC Radio 1 op BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W F S
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Ik heb gezocht naar het radio 1 maar item is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeelt. (werkte 1.5 jaar geleden wel nog). (op een google home en een google home mini getest)

Het is gewoon volkomen willekeurig wat ze nu weer bedenken bij google home.
Héél apart, het werkt hier namelijk foutloos.. Misschien moet je de eerste keer zeggen : speel radio 1 op tune-in.

Of misschien het niet na 1 keer proberen opgeven, soms duurt het even voordat je wordt begrepen.

Ter info hier Google nest mini's, Android 7.1.2 en tune-in geïnstalleerd.

Wat ook prima werkt is: speel (titel hier) op Netflix. Om te kijken wat ik wil.

Lukt dat ook niet bij jullie?

Overigens loop ik ook wel eens tegen dingen aan die veranderd zijn. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van kleur van een lamp, "vroeger" kon ik zeggen lamp-naam rood is nu zet lamp-naam rood. Als ik nu het woordje zet vergeet krijg ik een riedel dat dit apparaat niet is ingesteld..

Dus ik voel je pijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

W F S schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Héél apart, het werkt hier namelijk foutloos.. Misschien moet je de eerste keer zeggen : speel radio 1 op tune-in.

Of misschien het niet na 1 keer proberen opgeven, soms duurt het even voordat je wordt begrepen.

Wat ook prima werkt is: speel (titel hier) op Netflix. Om te kijken wat ik wil.

Lukt dat ook niet bij jullie?

Overigens loop ik ook wel eens tegen dingen aan die veranderd zijn. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van kleur van een lamp, "vroeger" kon ik zeggen lamp-naam rood is nu zet lamp-naam rood. Als ik nu het woordje zet vergeet krijg ik een riedel dat dit apparaat niet is ingesteld..

Dus ik voel je pijn. :)
Je wilt niet weten hoe vaak ik al tegen dat ding heb staan schreeuwen dat ik verdomme gewoon radio 1 wil, net als gisteren :) Eerst was het gewoon play radio 1...werkt prima...toen moest het NPO radio 1 worden....toen moest tunein erbij...toen moest het weer NPO1 worden...het is om gek van te worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Ik wil echt niet zeuren, maar kunnen we stoppen met de discussie over radiozenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:36
Lizard schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://discourse-cloud-file-uploads.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/business4/uploads/athom/original/3X/7/e/7ee8a1f6b1261df3706773d8ebcbd2781bed6d58.png

:/
Serena schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:27:
Ik wil echt niet zeuren, maar kunnen we stoppen met de discussie over radiozenders?
Sorry hoor, maar moeten we dan over iets anders zeuren?

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 24-06-2020 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Fire69 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:41:
[...]
Sorry hoor, maar moeten we dan over iets anders zeuren?
Volgens mij moet je mijn opmerking nog eens goed lezen. Ik zei niet dat jullie zeurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
W F S schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Ik heb geen Tune-in geïnstalleerd.
Maar wanneer ik zeg:
OK Google, speel Qmusic"
Dan zegt Google: "oké, ik stream Qmusic op Tune-in"
En vervolgens hoor ik gewoon Qmusic.

Ik heb de Hube en een Home mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:36
Nieuwe broadcast functionaliteit op komst?

https://9to5google.com/20...ssistant-broadcast-rooms/
Serena schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Volgens mij moet je mijn opmerking nog eens goed lezen. Ik zei niet dat jullie zeurden.
Ik geef toe, ik had het verkeerd gelezen.
Maar volgens mij komt wat je zegt op hetzelfde neer :P

Je moet toch toegeven dat het een vervelend probleem is (voor velen blijkbaar want anders zou de discussie redelijk snel uitsterven).

Ik probeer op een makkelijke manier QMusic België te laten spelen, dat is nu niet (meer) mogelijk.
Als iemand met een tip zou komen dat dat weer mogelijk maakt zou ik dat heel hard appreciëren.
Zonder erover te (mogen) discussiëren is dat niet mogelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 24-06-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
My bad, na wat onderzoek lijkt dit ook weer een verschil te zijn tussen NL en EN.
Ik heb zelf de NL taal eruit gegooid omdat de combinatie van NL en EN soms rare resultaten gaf.
Nu begin ik ook te twijfelen of die functie in NL het ooit gedaan heeft.

Als ik in het Engels zeg, "Listen to tunein" krijg in netjes dit als antwoord: "Streaming Qmusic from tunein."

Sorry voor de dode mus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 16:59
Yes eindelijk weer een stap op weg naar meer kamer-gerichte-functionaliteit. Nu hopen op alarmen per kamer, dat zou helemaal mooi zijn (of juist een alarm op alle GH apparaten tegelijk :)) Hopen dat dit doorzet, ik kan het goed gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Nu maar hopen dat het niet de zoveelste aanpassing alleen voor EN taal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Oh ik kon dit al een tijdje en dacht dat het gewoon standaard functionaliteit was.

Hebben meer mensen trouwens last van het volgende, als ik Hey Google, Play music roep. Dan reageert hij sinds kort altijd met Ok, Playing Muse on Spotify. Om gek van te worden. Heb ook het voice model al opnieuw getraind, maar geen resultaat.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Snippertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Oh ik kon dit al een tijdje en dacht dat het gewoon standaard functionaliteit was.

Hebben meer mensen trouwens last van het volgende, als ik Hey Google, Play music roep. Dan reageert hij sinds kort altijd met Ok, Playing Muse on Spotify. Om gek van te worden. Heb ook het voice model al opnieuw getraind, maar geen resultaat.
Broadcast is er al langer maar naar een specifiek apparaat nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Snippertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:29:
[...]

Wat als je "Play some music" zegt?

Ja, je moet dan een woordje meer zeggen, maar als hij dan wel doet wat je wil lijkt me dat beter dan het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:57
Vraagje m.b.t. het terugstellen van fabrieksinstellingen van de Google Home Mini. Hoe dat moet heb ik wel gevonden, maar mijn vraag is eigenlijk of het wel dat brengt wat ik verwacht?

Ik word namelijk helemaal kierewiet van dat ding, hij verstaat minder en minder. Een simpel "Hey Google, stop!" als bijv. de radio speelt, moet ik wel drie keer herhalen voordat ie ook echt stopt. Andere commands (ik gebruik hem sinds twee jaar in het Engels), verstaat hij niet, of hij antwoord doodleuk in het Nederlands dat ie het niet verstaat.

Helpt het dan überhaupt als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instel? Ik ben bang van niet aangezien je instellingen ergens in je Google Account zitten opgeslagen, neem ik aan?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Malfoi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:19:
Vraagje m.b.t. het terugstellen van fabrieksinstellingen van de Google Home Mini. Hoe dat moet heb ik wel gevonden, maar mijn vraag is eigenlijk of het wel dat brengt wat ik verwacht?

Ik word namelijk helemaal kierewiet van dat ding, hij verstaat minder en minder. Een simpel "Hey Google, stop!" als bijv. de radio speelt, moet ik wel drie keer herhalen voordat ie ook echt stopt. Andere commands (ik gebruik hem sinds twee jaar in het Engels), verstaat hij niet, of hij antwoord doodleuk in het Nederlands dat ie het niet verstaat.

Helpt het dan überhaupt als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instel? Ik ben bang van niet aangezien je instellingen ergens in je Google Account zitten opgeslagen, neem ik aan?
dit heb ik dus ook...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Malfoi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:19:

https://www.reddit.com/r/...me_isnt_hearing_you_very/

Microfoon van je Home/Mini reinigen, en kijk in je App of je de instelling voor gevoeligheid al hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Ik heb geen Tune-in geïnstalleerd.
Maar wanneer ik zeg:
OK Google, speel Qmusic"
Dan zegt Google: "oké, ik stream Qmusic op Tune-in"
En vervolgens hoor ik gewoon Qmusic.

Ik heb de Hube en een Home mini.
tunin zit al ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb in mijn "huis" een kamer genoemd huiskamer.
In die huiskamer heb ik een paar lampen gezet die ik standaard gebruik.
Wanneer ik tegen mijn Home mini zeg: "ok Google, huiskamer aan" dan gaan netjes alleen die lampen aan.
Echter wanneer ik dit zelfde tegen mijn Google Hube zeg dan gaan alle lampen aan. Ook die in andere kamers.
Wat moet ik aanpassen in mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:22
En staat die hub ook toegekend aan een specifieke ruimte? Zo, nee dan weet hij niet dat die specifieke ruimte moet bedienen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...