Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CallmeGod
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-02 21:41
Toch maar eens reageren in dit topic, ben namelijk begonnen met een home mini.

Nu paar maanden verder het volgende Google/Nest producten in huis.

2x home mini
1x home Nest
1x Hub
Nest thermostaat
Nest deurbel
Broadlink ( voor tv aansturen oa)

Uiteraard met verschillende lampen/sensoren.
Denk toch stiekem dat het een kleine verslaving is geworden.

Want me volgende aankoop rolgordijnen zit er aan te komen dit natuurlijk spraakgestuurd voor op de slaapkamer.

Ben toch niet helemaal alleen met dit probleem ?­čžÉ

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:30
CallmeGod schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:29:
Toch maar eens reageren in dit topic, ben namelijk begonnen met een home mini.

Nu paar maanden verder het volgende Google/Nest producten in huis.

2x home mini
1x home Nest
1x Hub
Nest thermostaat
Nest deurbel
Broadlink ( voor tv aansturen oa)

Uiteraard met verschillende lampen/sensoren.
Denk toch stiekem dat het een kleine verslaving is geworden.

Want me volgende aankoop rolgordijnen zit er aan te komen dit natuurlijk spraakgestuurd voor op de slaapkamer.

Ben toch niet helemaal alleen met dit probleem ?­čžÉ
Wacht maar totdat je je eerste Hue/smart-lampen gaat aanschaffen.

PSN: Fruitschaaltje

• CallmeGod
Weet iemand waarom ik via de HUB niet kan kiezen dat standaard audio via Sonos moet gaan?
Ik kan alleen een keuze maken van Google mini of de hub zelf , geen optie tot selecteren van speaker Sonos.

• CallmeGod
Fruitschaal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Wacht maar totdat je je eerste Hue/smart-lampen gaat aanschaffen.
Heb al 6 smart lampen en deursensoren­čĹŹ

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
CallmeGod schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:20:
Weet iemand waarom ik via de HUB niet kan kiezen dat standaard audio via Sonos moet gaan?
Ik kan alleen een keuze maken van Google mini of de hub zelf , geen optie tot selecteren van speaker Sonos.
biedt blijkbaar geen chromecast support. Ook niet als bluetooth target te kiezen ? Zo niet, bluetooth receiver aan je Sonos toevoegen

M3 LR AWD | Midnight Silver | Black | FSD | Trekhaak | RN 25/10 | VIN 28/11

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:16
CallmeGod schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:20:
Die functionaliteit is nog niet door Google/Sonos geïntegreerd. Zie oa ook het forum van Sonos zelf.

Gezien de rechtzaak tussen Sonos en Google, ben ik bang dat dit ook niet snel zal gebeuren.

• CallmeGod
Sahi_NL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Die functionaliteit is nog niet door Google/Sonos geïntegreerd. Zie oa ook het forum van Sonos zelf.

Gezien de rechtzaak tussen Sonos en Google, ben ik bang dat dit ook niet snel zal gebeuren.
Bedankt voor de feedback.

• depette
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 15:16
Sinds een week heb ik volgende probleem:
Ik heb zonweringen en rolluiken in huis en dit werkte prima door te zeggen:
"sluit rolluiken", waardoor deze de rolluiken in desbetreffende kamer dichtdeed (vb slaapkamer gingen er 2 rolluiken dicht).
"sluit alle rolluiken", dan gingen alle rolluiken dicht in alle slaapkamers.
"sluit zonweringen", dan gingen alle zonweringen in de woonkamer dicht.

Maar nu sinds een kleine week als ik "sluit rolluiken" zeg, dan sluit google de zonweringen (dus ook als ik in een andere kamer ben) en ik krijg de rolluiken enkel nog gesloten door ze individueel 1 per 1 te laten sluiten door hun volledige naam te zeggen.

In de App staan de rolluiken nog altijd als Apparaattype: Rolluik en de Zonweringen als apparaattype: Jaloezie├źn.

Heeft Google aan hun Home zitten prutsen ofzo? Ik heb allesinds niets veranderd aan mijn openhab.

• Falastine
  • Laatst online: 17-02 13:16

Falastine

Think about my signature...

Iemand een idee of er een goedkopere deurbel is? Met dezelfde functies en die werkt op de nest hub? Vind de nest hello echt te duur helaas.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• CallmeGod
Falastine schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:44:
Iemand een idee of er een goedkopere deurbel is? Met dezelfde functies en die werkt op de nest hub? Vind de nest hello echt te duur helaas.
Er is geen alternatief die dezelfde functies bied.
Dus aanbellen en direct tonen op de hub.
Laat staan gezichtsherkenning.

Ik heb de nest deurbel en zeer tevreden.
Wel duur , ook omdat ik nog een trafo erbij moest kopen en abbonement wilde voor de extra functies.

Ik heb ook een camera (Enviz) via wifi verbonden en gekoppeld met Google.Dit betekent dat als ik zeg laat camera tuin zien hij deze camera op de hub laat zien.

Camera was maar ÔéČ30 maar goed beeld en werkt uitstekend.

Ik raad je niet de deurbel aan die ze verkopen op AliExpress , collega's ervaren lange wachttijden als er wordt aangebeld of het beeld loopt vast.

Alternatief is de Ring deurbel.( Maar werkt niet samen met de hub).

• Falastine

Falastine

CallmeGod schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:20:
[...]

Er is geen alternatief die dezelfde functies bied.
Dus aanbellen en direct tonen op de hub.
Laat staan gezichtsherkenning.

Ik heb de nest deurbel en zeer tevreden.
Wel duur , ook omdat ik nog een trafo erbij moest kopen en abbonement wilde voor de extra functies.

Ik heb ook een camera (Enviz) via wifi verbonden en gekoppeld met Google.Dit betekent dat als ik zeg laat camera tuin zien hij deze camera op de hub laat zien.

Ik raad je niet de deurbel aan die ze verkopen op AliExpress , collega's ervaren lange wachttijden als er wordt aangebeld of het beeld loopt vast.

Alternatief is de Ring deurbel.
Bedankt maar de ring werkt die dan wel goed samen met de Nest Hub?

• CallmeGod
Falastine schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:23:
[...]

Bedankt maar de ring werkt die dan wel goed samen met de Nest Hub?
Nee die werken niet samen.
Kortom geen alternatief (nu).

• Falastine

Falastine

CallmeGod schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Nee die werken niet samen.
Kortom geen alternatief (nu).
Okay, thanks effe goed kijken naar goede aanbiedingen dus.

• CallmeGod
Falastine schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:48:
[...]

Okay, thanks effe goed kijken naar goede aanbiedingen dus.
Tip check V&A ÔéČ249 incl trafo.Via deze Tweaker komt mijne ook vandaan, aanrader ­čĹŹ
[...]

Geen vertraging op?

Move along folks, nothing interesting to see here.

• CallmeGod
Nee helemaal niet , werkt echt top voor dat geld.
depette schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:43:
Sinds een week heb ik volgende probleem:
Ik heb zonweringen en rolluiken in huis en dit werkte prima door te zeggen:
"sluit rolluiken", waardoor deze de rolluiken in desbetreffende kamer dichtdeed (vb slaapkamer gingen er 2 rolluiken dicht).
"sluit alle rolluiken", dan gingen alle rolluiken dicht in alle slaapkamers.
"sluit zonweringen", dan gingen alle zonweringen in de woonkamer dicht.

Maar nu sinds een kleine week als ik "sluit rolluiken" zeg, dan sluit google de zonweringen (dus ook als ik in een andere kamer ben) en ik krijg de rolluiken enkel nog gesloten door ze individueel 1 per 1 te laten sluiten door hun volledige naam te zeggen.

In de App staan de rolluiken nog altijd als Apparaattype: Rolluik en de Zonweringen als apparaattype: Jaloezie├źn.

Heeft Google aan hun Home zitten prutsen ofzo? Ik heb allesinds niets veranderd aan mijn openhab.
Had ik vroeger ook last van, gebruikte altijd omhoog en omlaag... Dat ging dan ook niet meer.... Ik gebruik nu de commandos open en dicht, die werken wel individueel en meerdere tegelijk

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:32

Welke heb je specifiek?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
CallmeGod schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:02:
[...]

Nee helemaal niet , werkt echt top voor dat geld.
Ik heb ook zo'n ding (de Mini O) en die hangt op de kinderkamer. Via de Ezviz app werkt het prima, maar via de Hub is er wat vertraging, en bovendien loopt het beeld na een paar minuten vast.

• CallmeGod
https://www.50five.nl/ezv...nfguW6lu8TABoC-bwQAvD_BwE

Deze tegen het raam geplaatst, in de applicatie van Ezviz ledstatus uitgezet i.v.m weerkaatsing.

• CallmeGod
TheFes schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb ook zo'n ding (de Mini O) en die hangt op de kinderkamer. Via de Ezviz app werkt het prima, maar via de Hub is er wat vertraging, en bovendien loopt het beeld na een paar minuten vast.
Hier nooit vastlopers of vertraging gehad.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heeft iemand eigenlijk al eens een Foscam R2 / R4 getest met GH ? Sinds enige tijd is er ook support voor GH en ik vroeg mij af of het mogelijk is om zowel casting als een stream naar een recorder (in mijn geval een synology) tegelijk te starten.

DukeBox wijzigde deze reactie 14-01-2020 11:02 (3%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hmmbob
CallmeGod schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:21:
[...]

https://www.50five.nl/ezv...nfguW6lu8TABoC-bwQAvD_BwE

Deze tegen het raam geplaatst, in de applicatie van Ezviz ledstatus uitgezet i.v.m weerkaatsing.
Thanks, maar alleen bruikbaar met een cloud account van hen - dat past niet in mijn "local only (except google home)" architectuur. :)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• CallmeGod
Hmmbob schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:27:
[...]

Thanks, maar alleen bruikbaar met een cloud account van hen - dat past niet in mijn "local only (except google home)" architectuur. :)
Zit gewoon een sleuf voor micro SDHC geheugenkaart tot max 64GB.

• TheFes
  • Nu online
Hmmbob schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:27:
[...]

Dat cloud account is inderdaad niet nodig, ook niet voor koppeling met de Hub

• StoOker
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-02 14:52
Is er al een scheiding te doen met volume?
Als ik nu de volume omhoog gooi van mijn Google Mini speaker voor de muziek, gaat alle volume omhoog.

Dus als ik daarna vraag om de lampen aan te doen, krijg ik een schreeuwende stem terug :p

Of is dit nog steeds in ontwikkeling?
Google alleen oude posts...

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-02 19:21
Goedenavond

Met een kleine op komst ben ik op zoek naar een goeie babyfoon die met de nest hub werkt. Dus niet echt beveiligingscamera maar echt 1 die ook temperatuur en vochtigheid meet. Ik heb gelezen over de arlo babyfoon maar die schijnt nogal vertraging te hebben op de hub? Iemand een goed alternatief

• koentje3
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:24
Heeft er hier iemand ervaring met meerdere home speakers en/of mini's in dezelfde kamer?

Wij hebben een ruimte van ongeveer 12 bij 5 meter, waar het niet mogelijk is een Google speaker en/of mini in het midden van de ruimte te zetten. Als ik ze beide aansluit in een speaker groep, werkt dit dan zoals je mag verwachten (b.v. betere mic ontvangst, reactie uit beide speakers, stereo geluid, etc.)?

• renzo4000
  • Laatst online: 15:14

renzo4000

*Doh!*

koentje3 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:11:
Heeft er hier iemand ervaring met meerdere home speakers en/of mini's in dezelfde kamer?

Wij hebben een ruimte van ongeveer 12 bij 5 meter, waar het niet mogelijk is een Google speaker en/of mini in het midden van de ruimte te zetten. Als ik ze beide aansluit in een speaker groep, werkt dit dan zoals je mag verwachten (b.v. betere mic ontvangst, reactie uit beide speakers, stereo geluid, etc.)?
Je kunt met GH's speaker groepen maken voor het afspelen van je muziek ed (je kan ze zowel mono als stereo configureren). Echter zal er altijd een GH in de "lead" zijn als je hem wat vraagt en een response terug krijgt (dit gaat dan dus niet over alle speakers). Over het bereik van de mic hoef jij je geen zorgen te maken, die is naar mijn ervaring zeer gevoelig. Als ik in de woonkamer zit en ik fluister "hey google" dan hoort mijn nest hub in de keuken mij ook.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Flying
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:22
Sinds deze week, na een Alexa-verhaal, ook ingestapt met een Nest Hub en Mini. Elk heeft zijn voor- en nadelen, maar dit werkt voor mij wel veel prettiger dan Alexa.

Er zijn wel enkele problemen waar anderen misschien raad mee weten:
1) Doorheen het hele huis zijn plafondspeakers die aangestuurd worden met Chromecast Audio. In de woonkamer staan de plafondspeakers ingesteld als standaard speler, idem in de badkamer. Als ik daar nu de routine "Hey Google, goedemorgen" doe dan krijg ik uit de Hub en Mini het weer, de reistijd, ... en tegelijkertijd begint het nieuws af te spelen op de plafondspeakers.
De bedoeling is eenvoudig: of het speelt allemaal af op de hub/mini of allemaal via de plafondspeakers, niet door elkaar zoals nu.

2) Het commando "Hey Google, stop" om de ochtendroutine of de muziek te stoppen resulteert in de Hub/Mini die bijna tien keer na elkaar zegt "Ik weet niet hoe ik hierbij moet helpen".

3) Lampen aansturen. Ik kan op de lampen in- en uitschakelen via de Hub met mijn stem. Mijn vrouw kan de lampen ook met haar stem inschakelen, maar uitschakelen werkt niet. De Hue zou niet bereikbaar zijn. Ik kan meteen erna hetzelfde commando geven en dat werkt wel. Ze kan wel via het touchscreen de lampen uitschakelen. Voice Match staat bij beiden ingeschakeld.

Verder heb ik op alle toestellen het preview-programma ingeschakeld. Is er iets bekend daarover qua releases en patchnotes?

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-02 15:20

LDVC

Let's get it over with

Pascall_1 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:37:
Goedenavond

Met een kleine op komst ben ik op zoek naar een goeie babyfoon die met de nest hub werkt. Dus niet echt beveiligingscamera maar echt 1 die ook temperatuur en vochtigheid meet. Ik heb gelezen over de arlo babyfoon maar die schijnt nogal vertraging te hebben op de hub? Iemand een goed alternatief
Voor zover ik weet is enkel de Nest Cam in staat om zonder delay op de hub af te spelen. Alle andere camera's hebben een delay van soms >10 seconden.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• B-Force
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-02 16:45

B-Force

Wetenschap is dronkenschap

Weet iemand of het mogelijk is om een wekker te zetten op meerdere Mini's en die te bedienen/aansturen vanaf een Hub of telefoon?

Ik wil graag voor de kinderen (allemaal een Mini op de kamer) een wekker in willen stellen vanaf 1 (Hub) lcoatie, zodat ik niet elke Mini af hoef om hem in te stellen. Met name om de wekker te veranderen (bv een uurtje later zetten) of uit te zetten (als bv. een van de kinderen aan het logeren is) mis ik op dit moment.
Kan alleen maar vinden dat dit niet mogelijk is vanuit Google zelf, maar misschien weet iemand een work around?

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:00
LDVC schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:36:
[...]

Voor zover ik weet is enkel de Nest Cam in staat om zonder delay op de hub af te spelen. Alle andere camera's hebben een delay van soms >10 seconden.
Dat doet mij mijzelf afvragen of de vertraging (voor ALL andere merken) opzettelijk is, dat is dan gewoon concurrentie vervalsing.

@B-Force Ik heb zitten experimenteren, via de Home App kun je wel de diverse mini's, Home's en Hubs van een Alarm voorzien en gezette alarms/timers wijzigen/wissen, maar je kunt niet vanuit bv de huiskamer een alarm zetten op de slaapkamer via een spraak opdracht, in de huiskamer: "Ok Google, set alarm in bedroom" vraagt om de tijd en zet een alarm (waarschijnlijk met de naam Bedroom) in de huiskamer.

RoosW wijzigde deze reactie 16-01-2020 13:35 (33%)
Reden: Toevoeging informatie

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

RoosW schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:25:
Dat doet mij mijzelf afvragen of de vertraging (voor ALL andere merken) opzettelijk is, dat is dan gewoon concurrentie vervalsing.
Ik ga binnenkort een foscam testen, deze zou ook direct moeten streamen zonder tussenkomst van de cloud.

@RoosW
Helaas ook foscam loopt via de cloud. Vertraging via de Europese servers is ongeveer 6 seconden. De tijd totdat het beeld verschijnt op de hub is wel aanzienlijk korter dan mijn dlink. Verder is de beeld kwaliteit ook een stuk beter dan de dlink.

DukeBox wijzigde deze reactie 18-01-2020 12:09 (27%)

• RoosW
DukeBox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:27:
[...]

Ik ga binnenkort een foscam testen, deze zou ook direct moeten streamen zonder tussenkomst van de cloud.
Ok, houd ons op de hoogte! (y)

• Falastine

Falastine

[...]

Dat weet ik wel zeker. Anders zou ook niemand een nest hello bel van 240 euro bestellen maar een lekkere goedkope van 25 euro.

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Falastine schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Anders zou ook niemand een nest hello bel van 240 euro bestellen maar een lekkere goedkope van 25 euro.
Volgens mij komt het omdat de camerafeed via de cloud verloopt (jouw camera - cloud cameraleverancier - cloud google - jouw hub).
Echter gebruikt Google waarschijnlijk zijn localApi voor Nest, welke momenteel in preview is. Op den duur kunnen andere leveranciers hier ook ondersteuning voor bouwen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

LDVC schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:07:
(jouw camera - cloud cameraleverancier - cloud google - jouw hub).
Het loopt niet ook nog eens via google.

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-02 19:21
LDVC schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:36:
[...]

Dat klopt ook wel heb al nest deurbel en 2 nest cameraÔÇÖs buiten. Echter voor een baby lijkt me die niet geschikt. Geeft melding 1 keer per half uur en bevat geen sensoren. Temperatuur en luchtvochtigheid

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
Hoor net de RTL Nieuws ├ęn RTL-Z updates op mijn Nest speaker afsluiten met: "Voorlopig is dit de laatste update die je via je smart speaker zult ontvangen"...
#vindikjammer

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Op ibood.com kan je nu de originele Google Home speaker voor 59,95 kopen. :)

Google Stadia: xabre16v

• B-Force

B-Force

[...]

...

@B-Force Ik heb zitten experimenteren, via de Home App kun je wel de diverse mini's, Home's en Hubs van een Alarm voorzien en gezette alarms/timers wijzigen/wissen, maar je kunt niet vanuit bv de huiskamer een alarm zetten op de slaapkamer via een spraak opdracht, in de huiskamer: "Ok Google, set alarm in bedroom" vraagt om de tijd en zet een alarm (waarschijnlijk met de naam Bedroom) in de huiskamer.
Ik kan alleen gezette timers en alarmen wissen via de Home app (op een iphone), maar zetten werkt niet helaas. Waar zit die optie verscholen?
En inderdaad, je krijgt dan een alarm met de naam Bedroom 8)7

• RoosW
B-Force schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Ik kan alleen gezette timers en alarmen wissen via de Home app (op een iphone), maar zetten werkt niet helaas. Waar zit die optie verscholen?
En inderdaad, je krijgt dan een alarm met de naam Bedroom 8)7
Ik was te optimistisch, ik dacht dat de zichtbaarheid ook wijzig en nieuwe alarms mogelijk zou maken, bizar dat zulke basis opties niet aanwezig zijn :S
Ik heb me een hoedje gezocht, maar er is geen enkele manier, anders dan de standaard voice options bij het betreffende apparaat, om een nieuw alarm in te stellen of te wijzigen.
Overigens vind ik de Home app een duidelijk voorbeeld van een app die dringen uit elkaar getrokken moet worden het is echt een chaos, je heb steeds geen enkel idee waar je de instellingen nu weer moet opzoeken.

• CallmeGod
Iemand bekend met het volgende ;

Nest deurbel ; persoon X belt aan, hub wordt getoond.
Welke commando kan ik gebruiken om direct te praten via de microfoon?

Nu moet ik of naar de hub lopen om dit te starten of via me telefoon camera laden.

• B-Force

B-Force

RoosW schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Ik was te optimistisch, ik dacht dat de zichtbaarheid ook wijzig en nieuwe alarms mogelijk zou maken, bizar dat zulke basis opties niet aanwezig zijn :S
Ik heb me een hoedje gezocht, maar er is geen enkele manier, anders dan de standaard voice options bij het betreffende apparaat, om een nieuw alarm in te stellen of te wijzigen.
Overigens vind ik de Home app een duidelijk voorbeeld van een app die dringen uit elkaar getrokken moet worden het is echt een chaos, je heb steeds geen enkel idee waar je de instellingen nu weer moet opzoeken.
helemaal eens 8)7

• CallmeGod
Nederlandse Google Assistent leest voortaan WhatsApp-berichten voor.

https://www.nu.nl/tech/60...tsapp-berichten-voor.html

CallmeGod wijzigde deze reactie 20-01-2020 17:55 (24%)

zou het voorlezen van de berichten ook lukken op google home devices?

• TheFes
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:02:
zou het voorlezen van de berichten ook lukken op google home devices?
Ik vermoed van niet, omdat er toegang tot je notificaties nodig is voor deze feature. Op de Google Home zijn geen notificaties voor berichten.

• Tusk
  • Laatst online: 13:10

Tusk

Om daarom!

Ik heb het idee dat mijn Hub echt steeds slechter luistert de laatste tijd. Gewoon simpele dingen als pauze....gaat ie ineens iets google over een woord wat er op lijkt...

En ook als hij boven in beeld goed 'typt' wat je zegt en dan vervolgens iets totaal anders uitvoert

Heb hem nog steeds op Engels staan omdat ik vond dat die beter luisterde dan NL...is dat inmiddels al verbeterd?

Tusk wijzigde deze reactie 21-01-2020 12:54 (14%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Tusk schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:53:
Ik heb het idee dat mijn Hub echt steeds slechter luistert de laatste tijd. Gewoon simpele dingen als pauze....gaat ie ineens iets google over een woord wat er op lijkt...

En ook als hij boven in beeld goed 'typt' wat je zegt en dan vervolgens iets totaal anders uitvoert

Heb hem nog steeds op Engels staan omdat ik vond dat die beter luisterde dan NL...is dat inmiddels al verbeterd?
Denk dat dat je fout is, denk dat hij beter gaat werken als je hem in NL zet, en geen secundaire taal...
Dan moet hij wel het NL goed herkennen

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Heb geen secundaire taal. Alleen Engels, alles in mijn google omgeving staat op Engels..

• RoosW
Tusk schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:04:
Heb geen secundaire taal. Alleen Engels, alles in mijn google omgeving staat op Engels..
Idem hier, en ik ervaar dezelfde problemen, hoe vaak ik soms simpele dingen als 'OK Google, turn on the kitchen' moet zeggen op het moment is bedroevend, sinds minstens een week nu, terwijl daarvoor het geheel gemeerd liep :(
En ook hier telkenmale dat hij zich ineens laat horen wanneer je er niet om vraagt, hoe vaak ik de laatste dagen ineens streamende Spotify muziek moet stoppen, begint echt een irritant niveau te bereiken.

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

RoosW schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:16:
[...]

Idem hier, en ik ervaar dezelfde problemen, hoe vaak ik soms simpele dingen als 'OK Google, turn on the kitchen' moet zeggen op het moment is bedroevend, sinds minstens een week nu, terwijl daarvoor het geheel gemeerd liep :(
En ook hier telkenmale dat hij zich ineens laat horen wanneer je er niet om vraagt, hoe vaak ik de laatste dagen ineens streamende Spotify muziek moet stoppen, begint echt een irritant niveau te bereiken.
Hey google, kijk Buurman en Buurman op youtube.

Assistant: Goed, hier is 'ronald dazers die verdomde buurman' op YouTube Music.

Daar zitten mn kinderen niet op te wachten... :)

LDVC wijzigde deze reactie 21-01-2020 16:01 (3%)

• CallmeGod
Merk als je assistent opnieuw je stem leert en wel weer beter gaat. Probeer dat eens opnieuw uit te voeren.

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:08
@Fire69, is het jou al gelukt om agendapunten te maken nadat je bent toegelaten in het beta programma? ik kreeg ook bevestiging maar tot op heden nog geen uitgebreide functionaliteit op de Home's hier.

f─âb┼×┼Ą─ä┼ś - Mijn PC

• TheFes
  • Nu online
fabstar81 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
@Fire69, is het jou al gelukt om agendapunten te maken nadat je bent toegelaten in het beta programma? ik kreeg ook bevestiging maar tot op heden nog geen uitgebreide functionaliteit op de Home's hier.
Wat bedoel je met agendapunten? Ik kan op mijn Home Hub in ieder geval prima (in het Nederlands) een item aan mijn agenda toevoegen.

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:08
TheFes schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:18:
[...]

Wat bedoel je met agendapunten? Ik kan op mijn Home Hub in ieder geval prima (in het Nederlands) een item aan mijn agenda toevoegen.
dit gaat over Gsuite accounts die die functionaliteit tot op heden niet hebben. Tenzij je in een betaprogramma komt dan zou dit geactiveerd worden. Maar helaas...

f─âb┼×┼Ą─ä┼ś - Mijn PC

• TheFes
  • Nu online
fabstar81 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:25:
[...]

dit gaat over Gsuite accounts die die functionaliteit tot op heden niet hebben. Tenzij je in een betaprogramma komt dan zou dit geactiveerd worden. Maar helaas...
Aaah, oke, dat Gsuite deel had ik inderdaad niet door.
fabstar81 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
Nee, lukt hier ook nog steeds niet.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-02 10:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Mijn Google home werkt niet meer.
Eerst branden er een paar oranje lees bovenop en reageert hij niet
Google home app vindt hem ook niet meer
Factory reset gedaan, maar krijg geen melding dat de home reset.
Enig wat er nu brand is een oranje lampje achterop, wat af en toe wit brandt, en dan weer oranje

Iemand een idee?

• TheFes
  • Nu online
sander817 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:24:
Enig wat er nu brand is een oranje lampje achterop, wat af en toe wit brandt, en dan weer oranje

Iemand een idee?
Staat de microfoon niet gewoon uit? Bij de originele home is dat met de knop achterop.
Als de microfoon uitstaat, wordt dat weergegeven door 4 oranje ledjes op de Home.

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Welke functies vervallen er eigenlijk als ik van Engels (US) overstap naar NL taal?

• TheFes
  • Nu online
Tusk schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:54:
Welke functies vervallen er eigenlijk als ik van Engels (US) overstap naar NL taal?
De twee die ik zo kan bedenken zijn:
  • Routines
  • Volwaardige Harmony ondersteuning

• Tusk

Tusk

Om daarom!

ah meteen 2 redenen om alles lekker op Engels te laten staan. Thx!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:54

Rukapul

Moderator General Chat
Medione1210 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:54:
[...]

TuneIn heeft daar toch helemaal nooit bijgestaan?
Ik heb alleen de Tunein app geïnstalleerd en nooit gekoppeld. Volgens mij kan dat ook helemaal niet.
Snuffel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:58:
Je kan toch gewoon "Hey Google, play <insert TuneIn station>" roepen?
Volgens mij moet dat werken....
Troetelbeer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:39:
[...]

Staat er hier ook niet bij en je hoeft inderdaad niks te koppelen. TuneIn werkt gewoon vanuit de GH zelf.
Ik vraag me toch af hoe dit nou precies werkt.

Out of the box doet de nieuwe Google Nest Mini namelijk helemaal niets met TuneIn.
Installeer je vervolgens:
• TuneIn app
• zet optie 'deel web en app activiteit' aan
dan wordt er vanuit de app gestreamed, niet direct vanuit TuneIn.

Zet je de optie uit dan werkt het geheel niet meer.

Ter vergelijk: bij een andere Google Mini heb ik ook hier mee lopen prutten, apart google account, aparte telefoon gebruikt die vervolgens uit staat, en TuneIn blijft werken.

Vraag is wat er minimaal nodig om TuneIn blijvend te gebruiken met zo min mogelijk data sharing.

• TheFes
  • Nu online
Rukapul schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]

Out of the box doet de nieuwe Google Nest Mini namelijk helemaal niets met TuneIn.
• TuneIn app
dan wordt er vanuit de app gestreamed.

Zet je de optie uit dan werkt het niet meer.

Ter vergelijk: bij een andere Google Mini heb ik ook hier mee lopen prutten, apart google account, aparte telefoon gebruikt die vervolgens uit staat, en TuneIn blijft werken. Vraag is wat er precies nodig is om TuneIn blijvend te gebruiken met zo min mogelijk data sharing.
TuneIn heeft bij mij altijd prima gewerkt zonder de app,
"Luister naar radio 2" startte altijd NPO Radio 2, daarna even de Belgische Radio 2, en nu weer NPO Radio 2. In de Belgische fase werkte "Luister naar NPO Radio 2" wel goed trouwens.

Dus feilloos is anders, maar het werkt wel zonder app.

Toen ik laatst Studio Brussel wilde luisteren kreeg ik dat niet voor elkaar, en heb ik de app geïnstalleerd en het vanuit de app gecast, maar voor zenders die wel herkend worden werkt het prima zonder app..

Maar dat is wel met een originele Home, een Nest Hub en een Home Mini. Ik heb geen ervaring met de Nest Mini.

• sander817

sander817

TheFes schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Staat de microfoon niet gewoon uit? Bij de originele home is dat met de knop achterop.
Als de microfoon uitstaat, wordt dat weergegeven door 4 oranje ledjes op de Home.
Nee doet niks
Alleen een oranje led achterop die soms even wit wordt. Voor de rest niks. Zelfs factory reset doet niks

• TheFes
  • Nu online
sander817 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Nee doet niks
Alleen een oranje led achterop die soms even wit wordt. Voor de rest niks. Zelfs factory reset doet niks
Ben nu niet thuis, maar ik zou zeggen dat die oranje led achterop ook aangeeft dat de microfoon uit staat.
Zit de knop niet vast ofzo?

Ik neem aan dat de leds bovenop er uit zien zoals op de foto van deze pagina?
https://www.androidcentra...crophone-and-why-you-need

• sander817

sander817

Nee, geen leds boven op
Alleen achterop. Microfoon aan of uit doet niks

Ook niet te vinden in de home app of op de router. Geen idee wat er gebeurt is

• heuvela
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 14:51
Hai ik heb eeb denon avr-x1400h die heb ik via HEOS gekoppeld aan mijn google home nest, probleem is dat ik standaard wil dat alle muziek standaard naar mijn denon gaat en ik krijg het niet voor mekaar.....
dus gewoon simpel ok google speel spotify (bijv) dat hij dan NIET op de nest af speelt maar op de Denon receiver. Wat hij wel doet is het via mijn chromecast en dan gaat het geluid goed maar dan gaat ook de tv aan en dat is nu net weer niet de bedoeling.

Hoop dat iemand er ervaring mee heeft
Rukapul schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]

• TuneIn app
dan wordt er vanuit de app gestreamed, niet direct vanuit TuneIn.

Zet je de optie uit dan werkt het geheel niet meer.

Ter vergelijk: bij een andere Google Mini heb ik ook hier mee lopen prutten, apart google account, aparte telefoon gebruikt die vervolgens uit staat, en TuneIn blijft werken.

Vraag is wat er minimaal nodig om TuneIn blijvend te gebruiken met zo min mogelijk data sharing.
Ik weet niet precies wat jou probleem met TI is, maar ik luister iedere dag naar de radio(diverrse zenders). TI wordt automatisch gestart op de Home zonder dat ik de app geïnstalleerd heb.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Medione1210 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Ik weet niet precies wat jou probleem met TI is, maar ik luister iedere dag naar de radio(diverrse zenders). TI wordt automatisch gestart op de Home zonder dat ik de app geïnstalleerd heb.
Feitelijk is het probleem dat een 'maagdelijke' Google Home / Nest met de minimale setup met de Google Home app de TuneIn service niet kent.

Dit is nu de tweede keer dat ik hier tegenaan loop.
Als het eenmaal werkt dan werkt het ook wel.

Rukapul wijzigde deze reactie 24-01-2020 15:30 (4%)

Rukapul schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Feitelijk is het probleem dat een 'maagdelijke' Google Home / Nest met de minimale setup met de Google Home app de TuneIn service niet kent.

Ah ok.ik snap je probleem?

Ik heb 4 mini's, 2 Home's en een Hub en ik ze werken allemaal out of the box met Tune In, dus ik herken dit probleem zelf niet.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

heuvela schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:27:
Hai ik heb eeb denon avr-x1400h die heb ik via HEOS gekoppeld aan mijn google home nest, probleem is dat ik standaard wil dat alle muziek standaard naar mijn denon gaat en ik krijg het niet voor mekaar.....
dus gewoon simpel ok google speel spotify (bijv) dat hij dan NIET op de nest af speelt maar op de Denon receiver. Wat hij wel doet is het via mijn chromecast en dan gaat het geluid goed maar dan gaat ook de tv aan en dat is nu net weer niet de bedoeling.

In de Google Home app kan je aangeven bij de Nest speaker/display wie standaard de muziek afspeelt.
Standaard is dat een Google (Nest) speaker/display maar je kan iets anders kiezen.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• CallmeGod
Speedy-Andre schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:37:
[...]

In de Google Home app kan je aangeven bij de Nest speaker/display wie standaard de muziek afspeelt.
Standaard is dat een Google (Nest) speaker/display maar je kan iets anders kiezen.
Helaas kan ik niet Sonos als standaard muziek kiezen.Komt dit door de Google VS Sonos geschil?

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Rukapul schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:30:
[...]

Inmiddels is het me wel duidelijk: geen enkele (muziek) dienst (in elk geval niet Youtube Music noch TuneIn) werkt als je het delen van 'Web- en app-activiteit' uitvinkt.

Bovenstaande is geverifieerd door deze optie op een bestaande Google Home uit te zetten.

Volstrekt onnodig natuurlijk maar verklaarbaar door Google's datahonger.

Om het op te lossen de Nest Mini maar gekoppeld aan een dummy account.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

CallmeGod schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Helaas kan ik niet Sonos als standaard muziek kiezen.Komt dit door de Google VS Sonos geschil?
Geen idee maar dat zou me niet verbazen :)
In mijn lijst zie ik:
- Onkyo surround receiver
- Lenovo smart clock
- Urbanears speaker (chromecast) 2x
- Chromecast ultra
- Google mini speaker

Ook andere merken dus, veelal door de Chromecast functie.
Jammer dat je nog niet een ander merk voor stereo kan gebruiken.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:31
sander817 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:24:

Iemand een idee?
Exact hetzelfde hier. Als ik zoek op internet zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Krijg hem ook opeens niet meer aan de praat.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Nog meer mensen problemen vanmorgen?
Muziek of radio doet het een paar seconden en stopt er dan mee. Home app blijft ook een halve minuut 'hangen' tijdens openen.
Resetten van de apparaten en de wifi helpt niet.

Reageert nog wel op commando's verlichting etc.

Ik heb 2 Home's, 4 Mini's en een Hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

@rachidfinge is er misschien een storing bij Google?

Edit: opgelost

1 van de Home's reageerde ook niet meer op commando's. Zeker een 10 tal keer geprobeerd te resetten maar dat lukte niet. Toen kreeg ik ineens 4 White Dots te zien en die staan voor een mislukte update.
Vervolgens gaat deze home ineens weer vanzelf spelen in mijn speaker pair en is alles opgelost.
Pfff... Hele morgen mee bezig geweest.

Medione1210 wijzigde deze reactie 25-01-2020 12:30 (49%)

• TheFes
  • Nu online
Medione1210 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:32:
Nog meer mensen problemen vanmorgen?
Muziek of radio doet het een paar seconden en stopt er dan mee. Home app blijft ook een halve minuut 'hangen' tijdens openen.
Resetten van de apparaten en de wifi helpt niet.

Reageert nog wel op commando's verlichting etc.

Ik heb 2 Home's, 4 Mini's en een Hub en ze hebben allemaal hetzelfde probleem.

@rachidfinge is er misschien een storing bij Google?
Hier werkt TuneIn inmiddels al een half uur zonder problemen op de groep bestaande uit een Hub en een gewone Home

• Hmmbob
@Snippertje en @sander817: daar komt de aap uit de mouw:

nieuws: Google Home-gebruikers klagen over update die hun speakers onbruikbaa...

Mogelijke oplossing op https://support.google.co...ad/2216049?msgid=26597304

Hmmbob wijzigde deze reactie 27-01-2020 21:56 (11%)

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:31
Yes, had ook support gecontact zie m'n reactie onder nieuwsbericht. Heeft bij mij gewerkt.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Marsman83
  • Laatst online: 17-02 20:35
Is de Google Home inmiddels in het Nederlands te gebruiken icm de Logitech Harmony Hub? Om dat werkend te krijgen had ik destijds nogal wat truukjes uit moeten halen en alles in het Engels moeten zetten.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marsman83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:36:
Is de Google Home inmiddels in het Nederlands te gebruiken icm de Logitech Harmony Hub? Om dat werkend te krijgen had ik destijds nogal wat truukjes uit moeten halen en alles in het Engels moeten zetten.
Dat werkt bij mij al zeker twee jaar zonder dat ik waar dan ook Engels gebruik

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Marsman83
Ortep schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:42:
[...]

Dat werkt bij mij al zeker twee jaar zonder dat ik waar dan ook Engels gebruik
Ok thanks! Ik ga het straks even proberen.
De vorige keer dat ik de Google home in Nederlands gezet had werkte er van alles maar half en heeft het veel tijd gekost alles weer goed te krijgen, vandaar mijn vraag.

Mis ik straks nog functionaliteit?

Marsman83 wijzigde deze reactie 27-01-2020 22:46 (4%)

• Mavermooten
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-02 19:35
heuvela schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:27:

Denon NL gebeld (heb een x2600h) die geven aan dat ze de integratie ÔÇťsoftwareÔÇŁ ter goedkeuring aan Google hebben gestuurd en verwachten geen problemen, maar het kan nog tot medio 2020 duren voor je rechtstreeks een stream kunt afspelen via stem commando.

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:43
Marsman83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:36:
zie: https://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=7040

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17-02 16:00

Snuffel

Vroem!

Ik heb tegenwoordig het probleem dat Google mijn Ikea lampen in eerste instantie niet uit/aanschakelt.
Pas na twee keer hetzelfde commando pakt ie ze wel op en gaan ze aan/uit.
Heb de Ikea integratie al een paar keer verwijdert, maar helaas...

Iemand die dit herkent en een oplossing heeft?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Marsman83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Ok thanks! Ik ga het straks even proberen.
De vorige keer dat ik de Google home in Nederlands gezet had werkte er van alles maar half en heeft het veel tijd gekost alles weer goed te krijgen, vandaar mijn vraag.

Mis ik straks nog functionaliteit?
Even 1-2 pagina's teruglezen. Is echt dit weekend of vorige week voorbij gekomen.

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:44
Hier hebben we natuurlijk niet veel aan, ons moeten registreren op een ander forum..
Is er geen optie om dit even the copy\pasten?
sander817 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:55:
Nee, geen leds boven op
Alleen achterop. Microfoon aan of uit doet niks

Ook niet te vinden in de home app of op de router. Geen idee wat er gebeurt is
Misschien gemist: nieuws: Google Home-gebruikers klagen over update die hun speakers onbruikbaa...

Web-Brielle wijzigde deze reactie 28-01-2020 10:19 (48%)

• renem
  • Laatst online: 17-02 23:19
Web-Brielle schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:13:
[...]

Hier hebben we natuurlijk niet veel aan, ons moeten registreren op een ander forum..
Is er geen optie om dit even the copy\pasten?
1. installeer myharmony software op een windows (10) PC.
2. zet de software, niet het account, in de Engelse taal.
3. Log hierna in.
4. eenmaal ingelogd hoef je op dat moment niets meer op de PC te doen
5. open de home app op de telefoon.
6. ga naar instellingen, meer instellingen, apparaat toevoegen
7. daarna apparaat koppelen, open de harmony app en log met het harmony account in.
8. d.m.v pijltje naar rechts door de vragen en instellingen scrollen en uiteindelijk zie je "authorize".
9. na dit te hebben bevestigd staan de activiteiten in de home app.
10. Deze activiteiten kun je evt. achteraf in de home app een andere, makkelijke naam geven.
11. Je kunt hierna uitloggen in de software op de pc, deze weer op NL zetten en evt weer inloggen. hierdoor komt je afstand bediening ook weer in het NL te staan.

De commando's die je kan gebruiken om een activiteit te starten, zijn bijv. ok google televisie aan/uit, radio aan/uit etc etc.
Ik hoop dat het lukt heb het gisteravond ook nog gedaan. zonder problemen. succes.

• Marsman83
renem schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:22:
[...]

1. installeer myharmony software op een windows (10) PC.
2. zet de software, niet het account, in de Engelse taal.
3. Log hierna in.
4. eenmaal ingelogd hoef je op dat moment niets meer op de PC te doen
5. open de home app op de telefoon.
6. ga naar instellingen, meer instellingen, apparaat toevoegen
7. daarna apparaat koppelen, open de harmony app en log met het harmony account in.
8. d.m.v pijltje naar rechts door de vragen en instellingen scrollen en uiteindelijk zie je "authorize".
9. na dit te hebben bevestigd staan de activiteiten in de home app.
10. Deze activiteiten kun je evt. achteraf in de home app een andere, makkelijke naam geven.
11. Je kunt hierna uitloggen in de software op de pc, deze weer op NL zetten en evt weer inloggen. hierdoor komt je afstand bediening ook weer in het NL te staan.

De commando's die je kan gebruiken om een activiteit te starten, zijn bijv. ok google televisie aan/uit, radio aan/uit etc etc.
Ik hoop dat het lukt heb het gisteravond ook nog gedaan. zonder problemen. succes.
Bedankt voor je info, dit was echter al bij mij bekend. Zo heb ik hem paar jaar geleden inderdaad ook gekoppeld.
Ik was alleen benieuwd of er verschil is in functies tussen Nederlands of Engelse taal binnen Google Assistant.

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:00
TheFes schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:14:
[...]

TuneIn heeft bij mij altijd prima gewerkt zonder de app,
"Luister naar radio 2" startte altijd NPO Radio 2, daarna even de Belgische Radio 2, en nu weer NPO Radio 2. In de Belgische fase werkte "Luister naar NPO Radio 2" wel goed trouwens.

Dus feilloos is anders, maar het werkt wel zonder app.

Toen ik laatst Studio Brussel wilde luisteren kreeg ik dat niet voor elkaar, en heb ik de app geïnstalleerd en het vanuit de app gecast, maar voor zenders die wel herkend worden werkt het prima zonder app..

Maar dat is wel met een originele Home, een Nest Hub en een Home Mini. Ik heb geen ervaring met de Nest Mini.
Bij speelt ie ook gewoon TuneIn zonder dat ik de app zelf heb geïnstalleerd.
Ik roep gewoonlijk 'speel studio brussel' of 'speel studio brussel de tijdloze' en dat gaat vrijwel altijd goed. Wil ik naar Radio 1 luisteren, dan moet ik 'vrt Radio 1' erbij vermelden. Nostalgie is dan 'nostalgie vlaanderen'.

Wou ik onlangs naar 'Willy' (vrij nieuwe DAB zender - spinoff van Joe) luisteren, dat kreeg ik niet voor elkaar. Tot ik op de site van Willy zag dat je moet zeggen 'hey google, PRAAT met Willy' en dat werkte wel. Maar blijkbaar zet 'praat' die google home in een andere modus want ze begreep niets meer van mijn commando's. Geen idee meer hoe ik er toen ben uitgeraakt, is al enkele weken geleden.

• sheane
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort 2 nest mini's op zolder in stereo modus. Ik merk alleen dat de speaker die het verste in de hoek zit wordt gebruikt voor de voice commands. Ik kan dit niet veranderen in de app, of ├╝berhaupt iets vinden waar dit aan te passen is. Als ik ze opnieuw koppel krijg je, volgens mij, nergens zo'n optie. Of ik moet (onterecht) rechts en links omwisselen?

Iemand een tip?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Belangrijk: Als twee speakers zijn gekoppeld, functioneert en reageert de Assistent via de linkerspeaker.
bron: https://support.google.com/googlenest/answer/7559493?hl=nl

• sheane
  • Niet online
Dank (had dus beter moeten zoeken hah :X )

Dus toch maar ze omdraaien....

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Dan blijft de linker de linker ;)

Of vind je het niet erg dat je stereo setup dan niet klopt ?

• sheane
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Dan blijft de linker de linker ;)

Of vind je het niet erg dat je stereo setup dan niet klopt ?
Ik bedoel met omdraaien alleen in de setup aangeven dat het toch niet de werkelijkheid hoeft te weerspiegelen.

Ik vraag me af hoe storend dit is. Mede gezien ik niet vaker dan een paar keer per week hier muziek luister.
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True