Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04:40
renem schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:05:
Ik heb er 5 besteld. Ik dacht dat het een foutje van Google was, maar ieder family member krijgt inderdaad zijn eigen uitnodiging. Heb ze wel allemaal met dezelfde creditcard 'betaald'.
Ik heb de eerste gisteren al ontvangen! _/-\o_

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:06
Anynet is de CEC implementatie van Samsung? Heb je daar heen extra opties of mogelijkheden? Wellicht beperkt het zich tot een bepaalde HDMI poort?

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-03 01:31
Ik heb 4 google home mini's waar degen die in de woonkamer staat heel regelmatig zijn wifiverbinding verliest. Ik heb een duur Orbi wifisysteem met goed bereik, dus het lijkt me sterk dat er een signaalprobleem is.

"kan geen verbinding maken met wifinetwerk, controleer verbinding met de router". Iemand hier ervaring mee en een oplossing?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:48
Artwido schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:55:
Uit het niets begon mijn Google speaker te praten over een "stuur"

Opeens bedacht ik mij dat deze commercial net langskwam. Hierin roept de man: "ok Google, stuur werkadres naar Juke"
Ik hoop niet dat reclamemakers hierdoor op ideeën worden gebracht en er misbruik van gaan maken.
Ik heb hier onlangs via Facebook over geklaagd bij Orange.
Hun reactie 'misschien kan je je de Google Home tijdelijk verder weg van je tv zetten?' 8)7

Move along folks, nothing interesting to see here.

• renem
Fire69 schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:47:
[...]

Ik heb hier onlangs via Facebook over geklaagd bij Orange.
Hun reactie 'misschien kan je je de Google Home tijdelijk verder weg van je tv zetten?' 8)7
En waarom zou je daar bij Orange over klagen dan?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:26

Opeens bedacht ik mij dat deze commercial net langskwam. Hierin roept de man: "ok Google, stuur werkadres naar Juke"
Ik hoop niet dat reclamemakers hierdoor op ideeën worden gebracht en er misbruik van gaan maken.
Deze reclame makers zijn gewoon prutsers... Elke fatsoenlijke reviewer van Google Nest home op YouTube knipt netjes het woord 'hey' uit z'n filmpje. Hoe moeilijk is dat?

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Heeft iemand al succesvol zijn Yamaha (MusicCast) receiver weten te koppelen aan Google Home?
Dit schijnt te kunnen:
https://hub.yamaha.com/ho...le-with-yamaha-musiccast/

Echter wanneer ik de stappen doorloop:
https://manual.yamaha.com/av/mc/ga/en-US/5237117067.html

Komt het in een loop van browser windows die openen terecht (na stap 9).
Zou graag zien dat de receiver aan Google Home wordt toegevoegd.

Heb deze:
pricewatch: Yamaha RX-D485 Zwart

Iemand ervaring hiermee?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

Dat hebben ze al geprobeerd

https://www.nytimes.com/2...ng-tv-ad-google-home.html

• Fire69
renem schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:55:
[...]

En waarom zou je daar bij Orange over klagen dan?
Omdat ik hetzelfde probleem had als @Artwido maar dan met een reclame van Orange ;)

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-03 14:35

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds vorige week een LG soundbar (SK6F) met Google Home en Google Cast ondersteuning. Nou gaat casten van bijvoorbeeld Tune In prima als ik dat doe via mijn telefoon.

Maar wat ik ook tegen mijn Google Home Mini zeg, ik krijg het niet voor elkaar dat 'ze' iets gaat afspelen op de soundbar.

Voor zover ik weet is het iets van 'Hey Google, speel Radio 2 op Soundbar in Woonkamer'. De soundbar heet 'Sound Bar' en staat in 'Woonkamer'. Heb wat varianten hiervan geprobeerd, maar het wordt allemaal niet begrepen. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:44
Je kan ergens instellen wat de primaire afspeel device van je Google home mini moet zijn. Ik heb dat voor onze LG SH8 ingesteld op onze gewone home, en roep nu enkel "ok Google, speel 538” en dan begint TuneIn op de soundbar.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• renem
Fire69 schreef op maandag 23 december 2019 @ 07:00:
[...]

Omdat ik hetzelfde probleem had als @Artwido maar dan met een reclame van Orange ;)
Oké, ik dacht even dat Orange je (tv-)provider was. 8)7

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:04
@Derice
Ik heb geen oplossing voor je want heb zelf een oudere Rx-v461 Yamaha versterker.
Maar ik wil een logitech harmonie hub aanschaffen om alles te kunnen bedienen.
Die word ook ondersteund door Google home.

Artwido wijzigde deze reactie 23-12-2019 10:14 (3%)

• hars73

hars73

Hmmbob schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:02:
Je kan ergens instellen wat de primaire afspeel device van je Google home mini moet zijn. Ik heb dat voor onze LG SH8 ingesteld op onze gewone home, en roep nu enkel "ok Google, speel 538” en dan begint TuneIn op de soundbar.
En dat kun je instellen per individuele Home Mini? Want ik heb nu de Home Mini in de slaapkamer staan en wil ook daarop gewoon muziek kunnen blijven afspelen.
Als ik dan een tweede Mini aanschaf en die in de woonkamer zet, kan ik alleen voor die Mini de primaire muziekspeler op de soundbar zetten?

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:44
hars73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:25:
[...]

En dat kun je instellen per individuele Home Mini? Want ik heb nu de Home Mini in de slaapkamer staan en wil ook daarop gewoon muziek kunnen blijven afspelen.
Als ik dan een tweede Mini aanschaf en die in de woonkamer zet, kan ik alleen voor die Mini de primaire muziekspeler op de soundbar zetten?
Klopt. Stappenplan:

Open de "Google" app op je telefoon (dit is NIET de Home app), klik op "... meer", "instellingen", "Google Assistent", ga naar tabblad "assistent", scroll naar beneden naar je home mini van je woonkamer en selecteer deze, scroll tot ongeveer halverwege en kies "Standaard muziekspeaker".

Let op: dit kan alleen als je thuis op de wifi zit waar je home ook opzit - dit kan je niet instellen als je niet thuis bent.

Overigens, route via de "Home" app: Open "Home" app, kies "instellingen", scroll naar beneden en kies "meer instellingen" en ga naar tabblad "assistent", scroll naar beneden naar je home mini van je woonkamer en selecteer deze, scroll tot ongeveer halverwege en kies "Standaard muziekspeaker".

Hmmbob wijzigde deze reactie 23-12-2019 12:22 (15%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Fire69
hars73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:52:
Ik heb sinds vorige week een LG soundbar (SK6F) met Google Home en Google Cast ondersteuning. Nou gaat casten van bijvoorbeeld Tune In prima als ik dat doe via mijn telefoon.

Maar wat ik ook tegen mijn Google Home Mini zeg, ik krijg het niet voor elkaar dat 'ze' iets gaat afspelen op de soundbar.

Voor zover ik weet is het iets van 'Hey Google, speel Radio 2 op Soundbar in Woonkamer'. De soundbar heet 'Sound Bar' en staat in 'Woonkamer'. Heb wat varianten hiervan geprobeerd, maar het wordt allemaal niet begrepen. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Ik heb het hier al een paar keer gepost, dit zal hopelijk voor jou ook de oplossing zijn.
Probeer eens 'Speel speel Radio 2 van TuneIn op Soundbar'.
Normaal moet je er de ruimte niet bij zeggen maar vaak moet je er dus wel 'van Tunein' bij zeggen om het werkend te krijgen.

• hars73

hars73

Fire69 schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:45:
[...]

Ik heb het hier al een paar keer gepost, dit zal hopelijk voor jou ook de oplossing zijn.
Probeer eens 'Speel speel Radio 2 van TuneIn op Soundbar'.
Normaal moet je er de ruimte niet bij zeggen maar vaak moet je er dus wel 'van Tunein' bij zeggen om het werkend te krijgen.
Ga ik vanavond eens proberen!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-03 13:21
arjandijk162 schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:52:
Ik heb 4 google home mini's waar degen die in de woonkamer staat heel regelmatig zijn wifiverbinding verliest. Ik heb een duur Orbi wifisysteem met goed bereik, dus het lijkt me sterk dat er een signaalprobleem is.

"kan geen verbinding maken met wifinetwerk, controleer verbinding met de router". Iemand hier ervaring mee en een oplossing?
Dat je een duur Orbi systeem hebt heeft er weinig mee te maken hoe een Google Mini met roaming omgaat. Kans is dat hij met het verkeerde access point een verbinding probeert op te zetten.

Ken het Orbi systeem verder niet maar zou eens in die richting zoeken.

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:53

Freshnezz

Why so serious?

Hebben jullie ook problemen met de Nest Mini in een speaker groep?

Nooit echt problemen mee gehad, maar sinds een paar dagen de Nest Mini (gratis via Google Music), en deze werkt in een speakergroup gewoon meestal niet. Ook lijkt het casten sowieso naar de Nest Mini niet zo lekker te gaan.
TheMystery schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:51:
Hebben jullie met de Google nest mini ook hoge Ping tijden?
Ik heb namelijk de heletijd deze melding binnen unifi, als ik zelf Ping is deze idd gemiddeld 200ms.
De uitschieters gaan tot de 500ms en af en toe zelfs time-outs.
Zal wellicht hiermee iets te maken hebben?

• Fire69
Iemand hier met Magic Home led-controllers?
Zo ja, hoe krijg je die via voice op wit? Het lijkt erop dat dit vreemd genoeg via Google niet kan.
Enige wat ik erover kan vinden is dit: https://www.reddit.com/r/...compatible_with_rgbw_led/

• neggix
  • Laatst online: 27-03 16:40
Ik heb net een home mini gekregen en wil graag mijn Harmony hub ultimate erbij toevoegen. Nu heb ik al gezocht en oplossing gevonden maar niet de goede
Het blijft zeggen dat ik niet in het goede taal/land zit en aangezien het al wel een ouder probleem is, dacht ik dat er misschien wel een andere oplossing is die ik heb gemist.

De land instellingen, tijdzones, telefoon/iPad op andere talen allemaal geprobeerd

neggix wijzigde deze reactie 23-12-2019 15:46 (11%)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Fire69
neggix schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:45:
Ik heb net een home mini gekregen en wil graag mijn Harmony hub ultimate erbij toevoegen. Nu heb ik al gezocht en oplossing gevonden maar niet de goede
Het blijft zeggen dat ik niet in het goede taal/land zit en aangezien het al wel een ouder probleem is, dacht ik dat er misschien wel een andere oplossing is die ik heb gemist.

De land instellingen, tijdzones, telefoon/iPad op andere talen allemaal geprobeerd
Oude MyHarmony-software voor pc downloaden, daar je account op US en English zetten, dan zou het moeten werken.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 27-03 08:00
Fire69 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:59:
[...]

Oude MyHarmony-software voor pc downloaden, daar je account op US en English zetten, dan zou het moeten werken.
Moet je de google home en/of je telefoon dan ook op die regio/taal hebben staan?

• Nuevocasa
Henkhuppelschot schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:03:
[...]

Moet je de google home en/of je telefoon dan ook op die regio/taal hebben staan?
Volgens mij niet. Heb ik nooit ingesteld. Harmony werkt bij mij gewoon in het Nederlands.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 27-03 08:00
Nuevocasa schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:09:
[...]

Volgens mij niet. Heb ik nooit ingesteld. Harmony werkt bij mij gewoon in het Nederlands.
Heb de regio veranderd in myharmony in VS, maar hij blijft zeggen dat de regio verkeerd is.

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-03 01:31
m3gA schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:27:
[...]

Dat je een duur Orbi systeem hebt heeft er weinig mee te maken hoe een Google Mini met roaming omgaat. Kans is dat hij met het verkeerde access point een verbinding probeert op te zetten.

Ken het Orbi systeem verder niet maar zou eens in die richting zoeken.
Goed, laat ik het zo zeggen. Tot een maand geleden nooit last gehad en sinds een maand heel regelmatig uitval. Naar mijn idee is er weining met het wifinetwerk gebeurt.

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-03 13:21
arjandijk162 schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:10:
[...]

Goed, laat ik het zo zeggen. Tot een maand geleden nooit last gehad en sinds een maand heel regelmatig uitval. Naar mijn idee is er weining met het wifinetwerk gebeurt.
De mini krijgt regelmatig updates. Kun je controleren met welk acces point hij verbonden is?

• BiBi
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 24-03 15:41
Kan iemand me helpen met het bedienen van de lampen via de google home. Via philips vind ik op de NL support deze Engelse pagina:
https://www2.meethue.com/...e-commands-for-hue-lights

Waar ik niet uitkom is het oproepen van Recepten en Scenes. Voor de white ambiance lampen kent philips de recepten: Ontspannen, Lezen, Concentreren, Energie, Helder, Gedimd en Nachtlampje. Deze zou ik willen toepassen via een stemcommando.

Het rare is wel dat het wel lukt om de Hue Labs Control: Hue Colorloop toe te passen. (Commando: Gebruik Hue Colorloop)

• Alex.Vermeer
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 27-12-2019
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Amazon echo en heb tot nu toe altijd uitgesteld om een Google Home te kopen omdat Google “te veel” terug praat ipv een simpel bevestigend geluidje te laten horen.

Nu kom ik deze video (eindelijk) tegen waarin Google een mbv een update deze functie ook toevoegd. Zie voorbeeld hier: YouTube: Google Home Chime Instead of a Verbal Response

Is dit een update die ook in NL beschikbaar is gekomen? Of dit is enkel mogelijk voor regio USA? Wanneer dit in NL ook beschikbaar is wil ik mijn Echo namelijk vervangen door een Google home.

Alvast dank voor jullie reactie.

Mvg
Alex Vermeer

• nemmiesis29
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:32
Alex.Vermeer schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:39:
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Amazon echo en heb tot nu toe altijd uitgesteld om een Google Home te kopen omdat Google “te veel” terug praat ipv een simpel bevestigend geluidje te laten horen.

Nu kom ik deze video (eindelijk) tegen waarin Google een mbv een update deze functie ook toevoegd. Zie voorbeeld hier: YouTube: Google Home Chime Instead of a Verbal Response

Is dit een update die ook in NL beschikbaar is gekomen? Of dit is enkel mogelijk voor regio USA? Wanneer dit in NL ook beschikbaar is wil ik mijn Echo namelijk vervangen door een Google home.

Alvast dank voor jullie reactie.

Mvg
Alex Vermeer
Yep,is al een tijdje hier.alle lampen die in dezelfde ruimte van de home staan geeft een geluid ipv gesproken.

• Alex.Vermeer
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 27-12-2019
Edit: is dit alleen bij het aan/uit zetten van lampen in de kamer? Of ook bijvoorbeeld bij het het zetten van de wekker? Of praat Google me vervolgens dan nog steeds na?

Alex.Vermeer wijzigde deze reactie 24-12-2019 16:09 (72%)

• Fire69
Alex.Vermeer schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:59:
Edit: is dit alleen bij het aan/uit zetten van lampen in de kamer? Of ook bijvoorbeeld bij het het zetten van de wekker? Of praat Google me vervolgens dan nog steeds na?
Het is enkel voor lampen, en dan nog enkel lampen die in dezelfde kamer zitten als de Google.
Anders krijg je nog steeds redelijk veel gesproken feedback...

• Artwido
Gisteravond een smart thermostaat gekregen.
Aansluiten en instellen van de app en in Google Home was werkelijk een fluitje van een cent.

Voorheen was het altijd als we in bed lagen van: "heb jij de verwarming nog lager gezet?"
Dat is nu verleden tijd.
Gemak dient de mens. ;)

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:41
BiBi schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:24:
Kan iemand me helpen met het bedienen van de lampen via de google home. Via philips vind ik op de NL support deze Engelse pagina:

Waar ik niet uitkom is het oproepen van Recepten en Scenes. Voor de white ambiance lampen kent philips de recepten: Ontspannen, Lezen, Concentreren, Energie, Helder, Gedimd en Nachtlampje. Deze zou ik willen toepassen via een stemcommando.

Het rare is wel dat het wel lukt om de Hue Labs Control: Hue Colorloop toe te passen. (Commando: Gebruik Hue Colorloop)
Niet duidelijk wat je geprobeerd hebt, maar bij mij werkt "zet ... aan" of "activeer ..."

• TheVivaldi
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 27-03 16:54
Ik heb sinds kort een Nest Mini, en ik vraag me eigenlijk vooral af waarom de Nederlandse stem (man) totaal geen Engelse woorden kan uitspreken :P Zo spreekt 'ie bijv. 'church' uit als 'tsjurg'.
Ik snap dat het allemaal een werk in uitvoering is, maar je zou toch verwachten dat de uitspraak van dat soort bekende termen/namen in orde moet zijn? Eens hoop obscuurdere Nederlandse (straat)namen spreekt 'ie daarentegen perfect uit, dus dat is wel mooi :)

TheVivaldi wijzigde deze reactie 25-12-2019 22:37 (22%)

• BiBi
Bulldock schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:46:
[...]

Niet duidelijk wat je geprobeerd hebt, maar bij mij werkt "zet ... aan" of "activeer ..."
Jammer misschien had ik moeten refereren naar het kopje in de link "Google Assistant commands for Hue light recipes and scenes"

De andere commando's lukken wel in het Nederlands, dat laatste groepje niet.

• Bulldock
@BiBi maar wat zeg je dan precies?

• BiBi
bijv. "Zet de plafondlamp op Concentreren"

• Bulldock
@BiBi moet het niet zoiets zijn als."zet concentreren aan in de plafondlamp"

• BiBi
Bulldock schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:51:
@BiBi moet het niet zoiets zijn als."zet concentreren aan in de plafondlamp"
Wat lukt, "Zet ontspannen aan" Nu nog de lamp selecteren, alle lampen doen mee i.p.v. alleen de plafondlamp.

Alvast bedankt met de hulp.
Iemand die de list and notes integratie al gezien heeft in NL taal?

• -Leon-
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:42
BiBi schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:18:
[...]

Wat lukt, "Zet ontspannen aan" Nu nog de lamp selecteren, alle lampen doen mee i.p.v. alleen de plafondlamp.

Alvast bedankt met de hulp.
Scenes werken per 'kamer'.
Probeer eens: Activeer {naam scene} in {naam kamer}.

Wil je regelmatig een scene activeren voor meerdere lampen in meerdere kamers tegelijk?
Maak dan in de Hue app een 'zone' (bijvoorbeeld 'beneden') aan. Zet vervolgens de lampen die je wilt bedienen in die zone.
Vervolgens: 'Activeer {naam scene} in {naam zone}

Nu alleen nog 'Continued Conversations' in het Nederlands!

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-03 19:12
NoFate schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:23:
Iemand die de list and notes integratie al gezien heeft in NL taal?
Nee nog steeds niet.. tging niet lang duren..
idem continued conversations en vooral routines (ja i know dat kan met het engels)

• passat_v5
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:15
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken de google home hub, en nu loop ik tegen het volgende probleem aan,
Ik heb een Onkyo TX NR820, en heb deze gelinked aan google home. Als ik het commando geef dat ie bv radio 538 via de versterker moet afspelen, doet hij netjes de versterker aanzetten, maar dan zie je in het scherm van de versterker alleen maar het woordje "connecten" staan, en verder gaat hij niet. Alles zit op draadloze hetzelfde netwerk. Herkend iemand dit probleem, en heeft iemand er een oplossing voor waarom hij niet verder komt dan connecten?

Alvast bedankt...

gr rene

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Vraag, ik heb momenteel 2 Google Home speakers, deze gekoppeld als stereo paartje. Als ik nu nog 2 Home's haal, deze ook als stereo paartje koppel en vervolgens een groep maak met deze 2 stereo paartjes, dus in totaal 4 speakers, kan ik dan het volume van de 2 achterste speakers wat lager zetten ten opzichte van voor voorste 2 ?

1 setje komt namelijk schuin achter de bank, die wil ik op een wat lager volume laten meespelen voor een beetje ruimtelijk effect.

Google Stadia: xabre16v

• Fire69
passat_v5 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:46:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken de google home hub, en nu loop ik tegen het volgende probleem aan,
Ik heb een Onkyo TX NR820, en heb deze gelinked aan google home. Als ik het commando geef dat ie bv radio 538 via de versterker moet afspelen, doet hij netjes de versterker aanzetten, maar dan zie je in het scherm van de versterker alleen maar het woordje "connecten" staan, en verder gaat hij niet. Alles zit op draadloze hetzelfde netwerk. Herkend iemand dit probleem, en heeft iemand er een oplossing voor waarom hij niet verder komt dan connecten?

Alvast bedankt...

gr rene
Hoe lang heb je al gewacht? Bij mijn NR656 duurt het soms ook een paar mintuen voor hij effectief verbonden geraakt en begint te spelen...

Xabre schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:47:
Vraag, ik heb momenteel 2 Google Home speakers, deze gekoppeld als stereo paartje. Als ik nu nog 2 Home's haal, deze ook als stereo paartje koppel en vervolgens een groep maak met deze 2 stereo paartjes, dus in totaal 4 speakers, kan ik dan het volume van de 2 achterste speakers wat lager zetten ten opzichte van voor voorste 2 ?

1 setje komt namelijk schuin achter de bank, die wil ik op een wat lager volume laten meespelen voor een beetje ruimtelijk effect.
Je kunt het volume van je apparaten los van elkaar regelen door in de Home app je gewenste speaker te selecteren en daar kun je dan het volume van regelen.

Probeer het gewoon eens uit bij de twee wat je nu in stereopaar hebt. Als dat kan, kan het bij vier ook.

Believe. Imagine. Create.

• skank
Is er iemand die bv domme lampen (neem als voorbeeld 6 stuks gu10) middels een zigbee controller slim heeft gemaakt (en dus ook in de hue app bedienbaar is) en deze met google home kan bedienen?

• passat_v5
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:15
Fire69 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:48:
[...]

Hoe lang heb je al gewacht? Bij mijn NR656 duurt het soms ook een paar mintuen voor hij effectief verbonden geraakt en begint te spelen...
minuut of 5 toch zekers...maar blijft hetzelfde doen...connecten....lijkt erop dat ie op de 1 of andere manier niet verbind...of iets niet doorgeeft, heb alle instelling doorlopen op zowel versterker als hub, heb veel gegoogeld, maar kan t niet vinden wat het is.

passat_v5 wijzigde deze reactie 28-12-2019 18:31 (22%)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
skank schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:22:
Is er iemand die bv domme lampen (neem als voorbeeld 6 stuks gu10) middels een zigbee controller slim heeft gemaakt (en dus ook in de hue app bedienbaar is) en deze met google home kan bedienen?
Met een stekker eraan zeker (hue plug, livingwhite plug, osram smartplug, enz), zonder stekker zijn er ook diverse (prijzigere...) oplossingen maar daarvoor moet je in het hue topic zijn.

• skank
dragon2 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:32:
[...]

Met een stekker eraan zeker (hue plug, livingwhite plug, osram smartplug, enz), zonder stekker zijn er ook diverse (prijzigere...) oplossingen maar daarvoor moet je in het hue topic zijn.
Neen geen stekker.. ik heb die vraag lopen in het hue topic, maar daar is het vooral omtrent hue toepassing, en niet of het werkt met google home, vandaar hier de vraag specifiek ivm google home

• dragon2
  • Niet online
skank schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:33:
[...]

Neen geen stekker.. ik heb die vraag lopen in het hue topic, maar daar is het vooral omtrent hue toepassing, en niet of het werkt met google home, vandaar hier de vraag specifiek ivm google home
Als het werkt in hue, werkt het toch ook in google home... En alexa... Alleen homekit niet altijd.

• skank
dragon2 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:45:
[...]

Als het werkt in hue, werkt het toch ook in google home... En alexa... Alleen homekit niet altijd.
Dat dacht ik ook.
Maar blijkbaar is dat niet zo, vandaar hier de vraag.

Als je hier naar kijkt bv
https://www.robbshop.nl/led-driver-zigbee-12-36v-robb-smarrt

Daar staat dan bij toelichting: Alexa en Google home werken niet via de HUE bridge
Verwarrend, en ik zou het zeker moeten weten :p

• Zuluman
  • Laatst online: 00:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

nemmiesis29 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:53:
Voor de mensen met een youtube music/Google play account kun je nu een gratis nest mini krijgen.

Net een besteld via deze link https://home.google.com/p...rm=support&utm_content=AU

En als je een family account hebt krijg je er een per lid.

Doe er je voordeel mee 😛
Thanks. Ik had er al 1 besteld via mijn eigen hoofdaccount maar ik kreeg bij de andere 4 accounts geen mail hierover. Ik heb toen deze link verstuurd naar de andere 4 adressen en nu zijn er nog 4 onderweg! Nu geen ruzie meer over de google home bij de kinderen.

Zuluman wijzigde deze reactie 29-12-2019 16:52 (4%)

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• RoosW
  • Laatst online: 20:30
Ik heb een Lenovo 10" smartscreen gekocht voor in de keuken, voornamelijk omdat de aanbieding scherp was, en de kans dat de MAX van Google snel in Nederland zou komen klein leek. Voor zover ik weet functioneert dit apparaat hetzelfde als de Hub van Google, maar ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Een recept van je telefoon naar het scherm 'casten' - Niet mogelijk, Een PDF met de handleiding van een keuken apparaat 'casten' - Nope, en omdat ik de beperkte mogelijkheden van het Nederlands knudde vind staat alles dus op US Engels, probeer maar eens een Nederlands recept op het scherm te krijgen, het is mij nog niet gelukt :-(
Is er een app waar je dit wel mee kan doen?

• B2
  • Laatst online: 21:27

B2

wa' seggie?

RoosW schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:36:
Ik heb een Lenovo 10" smartscreen gekocht voor in de keuken, voornamelijk omdat de aanbieding scherp was, en de kans dat de MAX van Google snel in Nederland zou komen klein leek. Voor zover ik weet functioneert dit apparaat hetzelfde als de Hub van Google, maar ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Een recept van je telefoon naar het scherm 'casten' - Niet mogelijk, Een PDF met de handleiding van een keuken apparaat 'casten' - Nope, en omdat ik de beperkte mogelijkheden van het Nederlands knudde vind staat alles dus op US Engels, probeer maar eens een Nederlands recept op het scherm te krijgen, het is mij nog niet gelukt :-(
Is er een app waar je dit wel mee kan doen?
Je had de Max prima bij de Fnac in frankrijk kunnen kopen trouwens... Europese stekker, dus geen adapter nodig.

• RoosW
  • Laatst online: 20:30
B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:39:
[...]

Je had de Max prima bij de Fnac in frankrijk kunnen kopen trouwens... Europese stekker, dus geen adapter nodig.
Dat klopt, maar ik koop hem liever in Nederland of als het echt niet anders gaat in Duitsland (door zelf naar de winkel te gaan). Het zou echter wat betreft mijn vraag geen verschil uit maken, want (reactie Google) 'Not supported' :?
https://www.reddit.com/r/...t_a_web_page_to_home_hub/

RoosW wijzigde deze reactie 30-12-2019 11:47 (8%)
Reden: Toevoeging informatie

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:32
Sinds afgelopen week hebben wij ook een Google home thuis staan, en tot nu toe bevalt het prima.
De Hue lampen zijn goed te bedienen, radio is goed te doen en voor boodschappenlijstjes is hij ook uitermate handig.
Onze TV heeft een ingebouwde chromecast, maar buiten YouTube aansturen (wat erg beperkt werkt overigens) lukt bijv. Netflix opstarten en afspelen dan weer niet. Zou het helpen om hier dan toch een fysieke Chromecast aan te hangen?

Wat me echter ook nog niet gelukt is, is om onze Ring te koppelen aan de Home. Ik heb gekeken bij IFTTT (want daar werd naar verwezen op diverse sites) maar kan er nog niet wijs uit worden. Ook gevonden dat het ondersteund wordt in de VS en Canada maar die info was al wat gedateerd.
Wie kan mijn een duwtje geven in de richting om onze door view cam ook te connecten met Home? Ik zou het namelijk wel prettig vinden om de bel af te laten spelen via Home.

Life is what happens while you're busy making other plans

• B2
  • Laatst online: 21:27

B2

wa' seggie?

RoosW schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:44:
[...]

Dat klopt, maar ik koop hem liever in Nederland of als het echt niet anders gaat in Duitsland (door zelf naar de winkel te gaan). Het zou echter wat betreft mijn vraag geen verschil uit maken, want (reactie Google) 'Not supported' :?
https://www.reddit.com/r/...t_a_web_page_to_home_hub/
Ik geef ook geen antwoord op je vraag maar op je opmerking dat de max niet te koop is ;)

• dragon2
  • Niet online
frumper schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:45:
Wat me echter ook nog niet gelukt is, is om onze Ring te koppelen aan de Home. Ik heb gekeken bij IFTTT (want daar werd naar verwezen op diverse sites) maar kan er nog niet wijs uit worden. Ook gevonden dat het ondersteund wordt in de VS en Canada maar die info was al wat gedateerd.
Wie kan mijn een duwtje geven in de richting om onze door view cam ook te connecten met Home? Ik zou het namelijk wel prettig vinden om de bel af te laten spelen via Home.
Dat kan ook helemaal niet. "Vroeger" kon er nog iets (niets echt iets nuttigs, overigens), maar dat werkt ondertussen al een poos niet meer. Zal wel komen omdat google en amazon nu eenmaal fikse concurrenten zijn van elkaar.

Ring werkt goed samen met Alexa, Nest met Google.

En dan heb je dus ook de voornaamste reden dat ik hier nog overal alexa mini's heb staan, NAAST google hubs...

• Rn82
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04:24
B2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:39:
[...]

Een aantal mensen hadden hem inderdaad bij Fnac besteld toch? Ben benieuwd hoe die bevalt. Heeft die de volledige mogelijkheden? Althans hetzelfde als de reguliere home hub? Of loop je tegen andere beperkingen aan?

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:40
Ik heb 'm uit de VS meegenomen. Geen beperkingen ten opzichte van de normale Hub. Gewoon Nederlands. Ik moest uiteraard wel een verloopstekker gebruiken. Beter geluid, groter scherm en camera vind ik wel handig.

tomhster wijzigde deze reactie 30-12-2019 16:36 (67%)

• BlackShadow
  • Laatst online: 21:47
-tom-562 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:45:
[...]

Dat hoeft niet volgens mij, je kan ze gewoon als pair houden dacht ik?

Overigens, vandaag kwam m'n phono pre-amp binnen. Meteen aangesloten met m'n platenspeler en dat werkt ook perfect met een pair. Signaal komt via de aux van 1 van de speakers binnen, en wordt draadloos naar de andere speakers gestreamd. Idd met vertraging t.o.v. de bron (mijn platenspeler), maar dat maakt niks uit :+
Ondertussen beide speakers met line-in aangesloten en als pair geconfigureerd, maar dan komt alles nog met enorme vertraging 8)7

Dan maar als 2 losse speakers in een groep. :'(

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-03 15:46
tomhster schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:36:
Ik heb 'm uit de VS meegenomen. Geen beperkingen ten opzichte van de normale Hub. Gewoon Nederlands. Ik moest uiteraard wel een verloopstekker gebruiken. Beter geluid, groter scherm en camera vind ik wel handig.
Wat kan je met de camera buiten google duo om?

• tomhster
In de gaten houden of je kat op tafel loopt. Of dat er überhaupt iemand in je huis is. Hij neemt ook geluid op, dus als er iemand aan de deur aangebeld heeft (bijvoorbeeld met een pakje) dan kun je daarvan een berichtje krijgen op je telefoon als je dat wilt.

En de camera kan jou herkennen, zodat 'ie dan specifiek jouw agenda-afspraken toont als jij in beeld verschijnt. Allemaal aan te passen aan je wensen.

tomhster wijzigde deze reactie 30-12-2019 16:36 (22%)

• skank
Vraagje,

Momenteel heb ik mn logitech hub aan google toegevoegd.

Bijgevolg kan via de home, aanvragen om bv de activiteit film af te spelen (tv aan, mediaspeler aan, sonos aan) maar ook om bv tv kijken te starten.
Hierdoor gaat de tv , en sonos aan en de orange decoder.
Alleen weet ik niet goed, of ik hem ook kan vragen om de decoder op een bepaalde zender te zetten.

Weet iemand of dit mogelijk is?

• Nuevocasa
skank schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:13:
Vraagje,

Bijgevolg kan via de home, aanvragen om bv de activiteit film af te spelen (tv aan, mediaspeler aan, sonos aan) maar ook om bv tv kijken te starten.
Alleen weet ik niet goed, of ik hem ook kan vragen om de decoder op een bepaalde zender te zetten.

Dit was mogelijk, maar de laatste tijd lukt het mij niet meer om van zender te veranderen. Misschien weet iemand hier hoe het wel moet? Bij mij werkte, 'ga naar kanaal ...' gewoon. (moest ik wel TV kijken hebben gestart via google)

Edit: Via de hub kon ik kanaalnummers intoetsen, dat kan ook niet meer. Ik heb er wel één snelkoppeling naar FOX sports staan, hoe dat is ingesteld.... geen idee 8)7 8)7

Nuevocasa wijzigde deze reactie 30-12-2019 20:31 (10%)

• tomhster
Bij mij werkt het alleen als ik "Switch TV to channel ..." gebruik. In het Nederlands wil het niet.

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 11:51
Nuevocasa schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:28:
[...]

Dit was mogelijk, maar de laatste tijd lukt het mij niet meer om van zender te veranderen. Misschien weet iemand hier hoe het wel moet? Bij mij werkte, 'ga naar kanaal ...' gewoon. (moest ik wel TV kijken hebben gestart via google)

Edit: Via de hub kon ik kanaalnummers intoetsen, dat kan ook niet meer. Ik heb er wel één snelkoppeling naar FOX sports staan, hoe dat is ingesteld.... geen idee 8)7 8)7
Ik gebruik nog altijd de AB, maar als ik echt enorm lui lig te wezen op de bank zeg ik "Hey google, schakel naar kanaal X"

Etuuuuuh!

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:32
CRpt3r55 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik nog altijd de AB, maar als ik echt enorm lui lig te wezen op de bank zeg ik "Hey google, schakel naar kanaal X"
Hmmm ik zap niet via de tv maar via de tv-ontvanger van KPN. Die is volgens mij niet zo slim ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

skank schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:13:
Vraagje,

Ik heb dat al opgenomen in de scene...Dus als ik tv kijken activeer, dan springt mijn tv aan, gaat naar de juiste hdmi input, start de Orange decoder en vervolgens zapt die naar mijn ingesteld kanaal.

Als jij bedoelt dat je wilt zeggen: activeer tv kijken en zet op kanaal 1...Dat weet ik dus niet, maar denk eerlijk gezegd dat je moet wachten totdat alles aan is en dan kun je wel met je stem van kanaal veranderen.

Ik heb mijn harmony hub gekoppeld aan HA en daardoor kan ik sowieso alles in NL bedienen. Ook kan ik daardoor de zendernamen noemen, i.p.v. de kanaalnummers. Dus ik kan zeggen: activeer vtm of activeer vitaya etc. In HA kan ik de zenders ook een eigen naam geven. National Geographic is bijvoorbeeld lastig voor de Home om goed te verstaan, dus ik zou die de naam "natuurkanaal" kunnen geven(maar wel koppelen aan het kanaal van Nat Geo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
natuurkanaal:
    sequence:
    - service: remote.send_command
      entity_id: remote.harmony_hub
      data:
        device: 62295000
        command: ["1", "1"]

• Nuevocasa
frumper schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:42:
[...]

Hmmm ik zap niet via de tv maar via de tv-ontvanger van KPN. Die is volgens mij niet zo slim ;)
Zou met Harmony helemaal niets mogen uitmaken met welk apparaat je de kanalen schakelt. Heb ook KPN, tot een tijdje terug werkte het gewoon. Nu bij mij helaas niet meer.

• skank
Troetelbeer schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:24:
[...]

Ik heb dat al opgenomen in de scene...Dus als ik tv kijken activeer, dan springt mijn tv aan, gaat naar de juiste hdmi input, start de Orange decoder en vervolgens zapt die naar mijn ingesteld kanaal.

Als jij bedoelt dat je wilt zeggen: activeer tv kijken en zet op kanaal 1...Dat weet ik dus niet, maar denk eerlijk gezegd dat je moet wachten totdat alles aan is en dan kun je wel met je stem van kanaal veranderen.

Ik heb mijn harmony hub gekoppeld aan HA en daardoor kan ik sowieso alles in NL bedienen. Ook kan ik daardoor de zendernamen noemen, i.p.v. de kanaalnummers. Dus ik kan zeggen: activeer vtm of activeer vitaya etc. In HA kan ik de zenders ook een eigen naam geven. National Geographic is bijvoorbeeld lastig voor de Home om goed te verstaan, dus ik zou die de naam "natuurkanaal" kunnen geven(maar wel koppelen aan het kanaal van Nat Geo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
natuurkanaal:
    sequence:
    - service: remote.send_command
      entity_id: remote.harmony_hub
      data:
        device: 62295000
        command: ["1", "1"]

Opstarten lukt, das niet het probleem
Ik bedoel idd gewoon kunnen zeggen, verander naar kanaal X

Welk commando gebruik je hiervoor of wat moet ik hiervoor doen? (ook met HA of los ervan?)

Jij gaat nog een stapje verder en geeft er zelfs eigen namen aan.
Daarvoor zou ik dan HA moeten gebruiken en de harmony koppelen? Maar dan ook google home?
@skank Mijn Harmony Hub loopt sowieso via HA, dus zonder HA weet ik niet welke commando's werken. Ik heb in HA voor de gangbare en mijn favoriete zenders scripts gemaakt(zoals je in mijn vorige post kon zien). Om van kanaal/zender te wisselen zeg ik dus bijvoorbeeld "activeer vtm".

Mijn HA is gekoppeld aan Google Home, dus een rechtstreekse koppeling tussen de Harmony Hub en Google Home heb ik niet gedaan en is dus ook niet nodig. Ook mijn Hue, Tuya(Smartlife), Tradfri, Xiaomi, Deebot, Tado etc. heb ik niet aan mijn Google Home gekoppeld, maar alleen aan HA. Zo heb ik dus niks dubbel staan in mijn Home app en kan ik toch alles met stem bedienen als het nodig is. :9

• skank
ok duidelijk.

Je kan inderdaad beide doen
- google koppelen in home assistant, idem voor hue enz
- hue enz koppelen met google home

Voor de mensen die geen home asistsant hebben is het enkel de laatste optie.

Maar wat als je ook HA hebt?
Wat doe je dan best?

Alles in HA koppelen?

Of toch ook alles in google home koppelen?
Wat als je beide doet?
voor/nadelen?

En wat als je het enkel in home assistant doet? wat zijn de voor/nadelen daar?
skank schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:48:
ok duidelijk.

Je kan inderdaad beide doen
- google koppelen in home assistant, idem voor hue enz
- hue enz koppelen met google home

Voor de mensen die geen home asistsant hebben is het enkel de laatste optie.

Maar wat als je ook HA hebt?
Wat doe je dan best?

Alles in HA koppelen?

Of toch ook alles in google home koppelen?
Wat als je beide doet?
voor/nadelen?

En wat als je het enkel in home assistant doet? wat zijn de voor/nadelen daar?
Er is geen "best" denk ik...Gewoon kijken wat voor jou het beste werkt...

HA en Google Home(Assistant) zijn niks anders dan twee verschillende platformen voor domotica aansturing. Echter, Google Home heeft zijn beperkingen(vooral in NL). Dus heb ik HA gekozen om mijn volledige domotica aan te sturen. De enige reden voor mij om een Google Home(en Mini en Hub) te hebben is voor de spraakaansturing van HA plus wat kleine andere handige features(koppeling Netflix, Spotify etc.) en geluid.

Voorheen had ik al mijn apparaten aan HA en GH gekoppeld, plus HA ook nog eens aan GH. Vervolgens had ik dus veel dingen dubbel staan in de Home app. Als ik dan zei: doe lamp a uit. Zei Google: ik zet twee dingen uit. Dat soort dingen irriteerde me.

Dus ik heb toen alles in Home app ontkoppeld en alleen HA gekoppeld aan GH. HA exposed al mijn apparaten in de Home app en alles is dus volledig met stem te bedienen.

Nadelen ben ik in mijn user case nog niet tegengekomen...

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Ten eerste hoop ik dat deze vraag nog niet gesteld is, maar ik heb een probleem met 1 nest mini (van de drie). Het apparaat is nog een twee maanden oud.

Elke dag, of zelfs meerdere keren per dag, unlinked de mini zichzelf van mijn account en krijg ik de melding deze te linken in de Google home app als ik een spraak commando geef.

In de app staat deze mini ook inderdaad als unlinked en ik kan 'm (weer) toevoegen aan mijn lijst van apparaten.

Echter na een tijdje steeds weer hetzelfde probleem.

Het ding al gereboot en een factory reset gegeven, mocht helaas niet baten. In hetzelfde netwerk staan nog twee mini's en wat JBL speakers die prima werken, alleen deze niet.

Komt iemand dit bekend voor of is het een geval terugsturen voor garantie?

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-03 15:55
Vanuit mijn werk heb ik recent een Google Home Mini gekregen welke ik thuis mag gebruiken. Nu ben ik wel benieuwd wat ik er in mijn situatie precies mee zou kunnen. Ik heb een Veraplus Domotica controller voor aansturen van mijn verlichting en brandmeldsensoren (doe er eigenlijk maar heel weinig mee).

Daarnaast heb ik een Logitech Harmony one om mijn media hardware aan te sturen.

Wat kan in een dergelijke situatie een Google Home nog bijdragen?

Daarnaast: In hoeverre wil je een Home installeren in het kader van privacy? Ding luistert de hele dag of je OK GOOGLE roept en zoals bekend luisteren mensen de fragmenten af 'ter verbetering'. Dit ligt nu tijdelijk stil voor zover ik weet, maar dat komt dus ook wel weer.

Wat is dan precies de toevoeging van dit systeem? Ik vind het tof dat ik er 1 gekregen heb, maar zie er tegelijk nog geen toevoeging voor.

Overigens heb ik ook een Google Chromecast in huis dus wellicht val het ook allemaal wel weer erg mee.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:52
nldls schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:14:

Daarnaast: In hoeverre wil je een Home installeren in het kader van privacy? Ding luistert de hele dag of je OK GOOGLE roept en zoals bekend luisteren mensen de fragmenten af 'ter verbetering'. Dit ligt nu tijdelijk stil voor zover ik weet, maar dat komt dus ook wel weer.

Wat is dan precies de toevoeging van dit systeem? Ik vind het tof dat ik er 1 gekregen heb, maar zie er tegelijk nog geen toevoeging voor.

Overigens heb ik ook een Google Chromecast in huis dus wellicht val het ook allemaal wel weer erg mee.
Heel eerlijk gezegd als je bang bent voor je privacy dan lekker de mini in de doos laten zitten en misschien zelfs op je werk bewaren ver van de wifi vandaan !

"Beautiful Clean Coal"

• Artwido
@nldls
30 jaar geleden kwamen de eerste mobile telefoons in opkomst.
Toen hoorde je ook mensen die zich afvroegen wat de toegevoegde waarde daarvan was. Je kon toch ook een brief schrijven of de huistelefoon gebruiken.

Het is een kwestie van wennen. Gemak dient de mens.
Wij maken regelmatig gebruik van de home mini.
Het is net even sneller dan iets typen.
Wanneer ik iets weten wil, een apparaat schakelen etc.

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-03 14:18

LDVC

Let's get it over with

Er zijn weer wat mooie ontwikkelingen onderweg:
https://www.blog.google/p...es-2020-google-assistant/
Nu hopen dat deze ooit in Nederlands beschikbaar komen... (I'm looking at you, routines)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• hars73

hars73

Hmmbob schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:02:
Heb dit sinds vorige week ingesteld. Dus de soundbar als primaire afspeel device voor muziek. In dat geval is 'ok Google, speel Radio 2' inderdaad genoeg om Tune In op de soundbar te starten.

Maar dan... het volume. Als ik zeg 'ok Google, volume lager' oid, dan gaat het volume van de Mini zelf omlaag, maar niet van de soundbar. Als ik echter zeg 'ok Google, pauze', dan pauzeert wel de muziek op de soundbar.

Ik snap het op zich wel dat beide hun eigen volume instelling hebben, maar welk spraakcommando moet ik nu gebruiken om het volume van de soundbar aan te passen? Heb al van alles geprobeerd, maar hij herkent niks van wat ik bedacht heb.

EDIT: Na nog wat proberen blijkt dat ik niet het woord 'Sound Bar' moet gebruiken, maar 'de Sound Bar'. 'ok Google, volume omlaag van de Sound Bar' werkt wel, 'ok Google, volume omlaag van Sound Bar' werkt niet 8)7... hmm soms wel, soms niet. Lijkt alsof 'Sound Bar' niet te snel uitgesproken moet worden of dat ie me daarbij niet altijd even goed snapt.

hars73 wijzigde deze reactie 07-01-2020 22:49 (18%)

• Artwido
Volgens mij heeft de opvolger van Google mini, de Nest mini een learning chip ingebouwd om van dit soort problemen met manieren van uitspraken te leren.

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-03 17:54
hars73 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Heb dit sinds vorige week ingesteld. Dus de soundbar als primaire afspeel device voor muziek. In dat geval is 'ok Google, speel Radio 2' inderdaad genoeg om Tune In op de soundbar te starten.

Maar dan... het volume. Als ik zeg 'ok Google, volume lager' oid, dan gaat het volume van de Mini zelf omlaag, maar niet van de soundbar. Als ik echter zeg 'ok Google, pauze', dan pauzeert wel de muziek op de soundbar.

Ik snap het op zich wel dat beide hun eigen volume instelling hebben, maar welk spraakcommando moet ik nu gebruiken om het volume van de soundbar aan te passen? Heb al van alles geprobeerd, maar hij herkent niks van wat ik bedacht heb.

EDIT: Na nog wat proberen blijkt dat ik niet het woord 'Sound Bar' moet gebruiken, maar 'de Sound Bar'. 'ok Google, volume omlaag van de Sound Bar' werkt wel, 'ok Google, volume omlaag van Sound Bar' werkt niet 8)7... hmm soms wel, soms niet. Lijkt alsof 'Sound Bar' niet te snel uitgesproken moet worden of dat ie me daarbij niet altijd even goed snapt.
Wat is de functie van de losse Mini dan in de ruimte? Lijkt me beter dat je die uit de ruimte haalt zodat hij je niet hoort. Je kunt je soundbar toch ook voor spraakcommando's gebruiken?

PSN: Fruitschaaltje

• hars73

hars73

Fruitschaal schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:41:
[...]
Wat is de functie van de losse Mini dan in de ruimte? Lijkt me beter dat je die uit de ruimte haalt zodat hij je niet hoort. Je kunt je soundbar toch ook voor spraakcommando's gebruiken?
De LG soundbar heeft geen ingebouwde microfoon (of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien).

• Fruitschaal
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-03 17:54
hars73 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:47:
[...]

De LG soundbar heeft geen ingebouwde microfoon (of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien).
Oh, vreemd. Niet aan gedacht inderdaad. Wist niet dat ze deze soundsbars zonder mic leverden.

PSN: Fruitschaaltje

• timbe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-03 16:16
opgelost ;)

timbe wijzigde deze reactie 08-01-2020 19:43 (97%)

ik heb hier een telenet basic internet, limiet 150 GB per maand, weinig, maar meer als voldoende voor me
streamen doe ik niet,...

nu, sinds de google home hub max er is, zit ik bijna elke maand over de limiet, ik heb een vermoeden dat de "google photos" slideshow/screensaver de issue, is, elke 10 sec toont hij een andere foto, slorpt volgens mij een 3-4 GB per dag op, denk dat hij geen caching doet ofzo...
is een andere manier? kunnen de fotos intern op het geheugen geplaats worden? nog iemand die dit ervaart ?

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:36
De integratie met Google Keep loopt hier nog niet echt lekker. Soms zegt de assistant dat er een lijst wordt gemaakt maar verschijnt er niets in keep (noch in de oude shopping list).

Andere keren krijg ik een extra versie van de grocery list met een enkel item en pas 1 keer is er netjes iets toegevoegd aan Mijn lijst "grocery list".

Jammer want dit lijkt mij best een handige functie.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Nuevocasa
NoFate schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:29:
ik heb hier een telenet basic internet, limiet 150 GB per maand, weinig, maar meer als voldoende voor me
streamen doe ik niet,...

nu, sinds de google home hub max er is, zit ik bijna elke maand over de limiet, ik heb een vermoeden dat de "google photos" slideshow/screensaver de issue, is, elke 10 sec toont hij een andere foto, slorpt volgens mij een 3-4 GB per dag op, denk dat hij geen caching doet ofzo...
is een andere manier? kunnen de fotos intern op het geheugen geplaats worden? nog iemand die dit ervaart ?
Verhuizen naar Nederland :+ lastig, heb helaas geen oplossing zo. Bevalt de Max verder goed? Krijg hem vandaag binnen via Fnac.com voor €197 :*)

Sinds ik niet meer hoef in te bellen voor internet niet meer te maken gehad met datalimieten, hooguit fairuse policy. Bijzonder dat dit nog steeds bestaat in België. Zelfs met mobiel zie je hier steeds meer betaalbare onbeperkte data bundels.
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Verhuizen naar Nederland :+ lastig, heb helaas geen oplossing zo. Bevalt de Max verder goed? Krijg hem vandaag binnen via Fnac.com voor €197 :*)

Sinds ik niet meer hoef in te bellen voor internet niet meer te maken gehad met datalimieten, hooguit fairuse policy. Bijzonder dat dit nog steeds bestaat in België. Zelfs met mobiel zie je hier steeds meer betaalbare onbeperkte data bundels.
Ik zou het niet meer opnieuw kopen, vind het toch jammer dat je er geen apps op kunt installeren of surfen... Is toch nog te beperkt, maar leuk speelgoed
cheiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:19:
De integratie met Google Keep loopt hier nog niet echt lekker. Soms zegt de assistant dat er een lijst wordt gemaakt maar verschijnt er niets in keep (noch in de oude shopping list).

Andere keren krijg ik een extra versie van de grocery list met een enkel item en pas 1 keer is er netjes iets toegevoegd aan Mijn lijst "grocery list".

Je kan om te beginnen die 10 seconden aanpassen naar een langere tussenpose, dat scheelt dan misschien een stuk.
cheiron schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:19:

Heb jij dat dan al in het Nederlands??
Waarom moeten wij eigenlijk evenveel betalen voor de hardware of mss zelfs meer dan mensen van de States, maar krijgen wij veel minder functionaliteiten???

Denk maar aan routines, continued conversation, Task and notes, ...... En nog veel meer

Jammer

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:52
NoFate schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:54:
Waarom moeten wij eigenlijk evenveel betalen voor de hardware of mss zelfs meer dan mensen van de States, maar krijgen wij veel minder functionaliteiten???

Denk maar aan routines, continued conversation, Task and notes, ...... En nog veel meer

Jammer
Misschien moet je die vraag eens aan google stellen ?

"Beautiful Clean Coal"

leekers schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:12:
[...]

Misschien moet je die vraag eens aan google stellen ?
Hoe bereik je Google ;)
Via @rachidfinge of op Twitter via @GoogleNL. :)

Maar die vraag waarom wij zoveel meer betalen kan je ook eens aan ene M. Rutte stellen. BTW is bijv. in NL en België veel hoger.
.

.....
Gastmodus verdwenen:
https://www.androidplanet...jcc-3jtrOU8OONpnZyWeqhkg0

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-01-2020 17:01 (55%)

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:36
NoFate schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:26:
[...]

Heb jij dat dan al in het Nederlands??
Nee, ik heb alles op Engels ingesteld.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Lady_lauraa
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 14-02 21:58
Hallo,

Vraag ik heb de Google nest hub en duo in mijn home app geïnstalleerd. Bellen vanaf de home app werkt. Maar als ik de commando's bel x of start video gesprek met x gebruik op de hub gebeurt er niks. Ik zie wel de tekst dat hij mijn commando hoort, maar daarna dus niks. Als ik het commando geef met een volledig telefoon nummer werkt hij wel weer. Wat moet ik doen om de hub met mijn contacten te laten werken? Alvast bedankt.

• RobertLikesTwea
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-03 08:50
Lady_lauraa schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:00:
Hallo,

Vraag ik heb de Google nest hub en duo in mijn home app geïnstalleerd. Bellen vanaf de home app werkt. Maar als ik de commando's bel x of start video gesprek met x gebruik op de hub gebeurt er niks. Ik zie wel de tekst dat hij mijn commando hoort, maar daarna dus niks. Als ik het commando geef met een volledig telefoon nummer werkt hij wel weer. Wat moet ik doen om de hub met mijn contacten te laten werken? Alvast bedankt.
Heb je ook in de Home app onder de instellingen van de Hub Duo geconfigureerd?
Pagina: 1 ... 86 ... 90 Laatste

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True