Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:43:
[...]

ik hoop het ook!! ik heb dat "EN" woordje een heel tijd geleden ook al getest, en toen ging dat idd niet
leuke toevoging, helpt me goed nu :)
smorges dus met 1 commando , doe ik even de kerstboom, keukenverlichting en radio aan!!
voorheen waren dat dus 3 commandos, echt handig nu!! :)
Dit is toch wel weer een doorn in het oog van de Belgen vind ik (als Belg natuurlijk ;) ).

Geen enkele Belg gaat zeggen 'Doe lamp keuken en berging aan'. Dus ik probeerde hier net 'Doe het licht in de keuken en de eetkamer aan', verstaat hij dus de ballen van. 'Doe het licht in keuken en eetkamer aan' werkt wel. Als ik maar 1 ruimte gebruik kan ik wel gewoon 'de keuken' gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:50:
[...]

Dit is toch wel weer een doorn in het oog van de Belgen vind ik (als Belg natuurlijk ;) ).

Geen enkele Belg gaat zeggen 'Doe lamp keuken en berging aan'. Dus ik probeerde hier net 'Doe het licht in de keuken en de eetkamer aan', verstaat hij dus de ballen van. 'Doe het licht in keuken en eetkamer aan' werkt wel. Als ik maar 1 ruimte gebruik kan ik wel gewoon 'de keuken' gebruiken. 8)7
Het is geen normale spreektaal inderdaad. Maar met google hoef ik geen hele gesprekken aan te gaan en gebruik ik het liefst zo kort mogelijke commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:50:
[...]

Oh, hier werkt het wel goed, maakt ook niet uit in welke ruimte ze zitten, ruimte speelt hier totaal geen rol...

Ik zeg gewoon heel kort de namen, ik heb een schakelaar kerstboom en een lamp keuken...

Ik zeg gewoon hey Google , keuken en kerstboom aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Nuevocasa schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:53:
[...]

Het is geen normale spreektaal inderdaad. Maar met google hoef ik geen hele gesprekken aan te gaan en gebruik ik het liefst zo kort mogelijke commando's.
Ik ga hem ook niet mijn dag vertellen als ik thuis kom :P
Maar als ik moet gaan nadenken hoe ik vraag om het licht aan te doen, da's niet zo handig...
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:54:
[...]

Oh, hier werkt het wel goed, maakt ook niet uit in welke ruimte ze zitten, ruimte speelt hier totaal geen rol...

Ik zeg gewoon heel kort de namen, ik heb een schakelaar kerstboom en een lamp keuken...

Ik zeg gewoon hey Google , keuken en kerstboom aan...
De ruimte is het probleem niet, maar als ik meer dan 1 ruimte wil gebruiken mag ik geen 'de' erbij zeggen.

Ik mag trouwens ook niet te kort gebruiken. Als ik 'eetkamer aan' gebruik ipv 'licht eetkamer aan' wordt alles aangezet en dan trekt plots mijn stofzuiger een sprintje rond de tafel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:03:
[...]

Ik ga hem ook niet mijn dag vertellen als ik thuis kom :P
Maar als ik moet gaan nadenken hoe ik vraag om het licht aan te doen, da's niet zo handig...

[...]

Ik doe het anders... Ik heb mijn 30 lampen gewoon in 1 ruimte gezet "verlichting" , ik werk niet met ruimtes...

Dus ik zeg gewoon "keukeneiland aan" bv...

De ruimte is het probleem niet, maar als ik meer dan 1 ruimte wil gebruiken mag ik geen 'de' erbij zeggen.

Ik mag trouwens ook niet te kort gebruiken. Als ik 'eetkamer aan' gebruik ipv 'licht eetkamer aan' wordt alles aangezet en dan trekt plots mijn stofzuiger een sprintje rond de tafel :+
Ik doe het anders, al mijn 30 lampen staan in 1 ruimte "verlichting" ,... Ik zeg dus gewoon bv : keukeneiland aan ... Werkt beter vind ik

[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 13-12-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:06:
[...]

Ik doe het anders, al mijn 30 lampen staan in 1 ruimte "verlichting" ,... Ik zeg dus gewoon bv : keukeneiland aan ... Werkt beter vind ik
Maar dan kan je in een bepaalde ruimte niet meer gewoon 'hey google, licht' zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:16:
[...]

Maar dan kan je in een bepaalde ruimte niet meer gewoon 'hey google, licht' zeggen?
Jawel, ik heb via mijn domotica lichten gecombineerd ;)
In keuken heb ik bv , keukeneiland en keukendoorgang, deze 2 lampen heb ik ook gecombineerd tot een lichtpunt "keuken" dus in mijn geval, "keuken" is lamp, maar ook eigenlijk een groep van lampen...
Ik werk met home assistent, dan is dat allemaal perfect mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:22:
[...]

Jawel, ik heb via mijn domotica lichten gecombineerd ;)
In keuken heb ik bv , keukeneiland en keukendoorgang, deze 2 lampen heb ik ook gecombineerd tot een lichtpunt "keuken" dus in mijn geval, "keuken" is lamp, maar ook eigenlijk een groep van lampen...
Ik werk met home assistent, dan is dat allemaal perfect mogelijk :)
You lost me :P
Wat heb je waar staan?

Ik kan in Homey ook virtuele devices en zo aanmaken, dus dat ik het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:37:
[...]

You lost me :P
Wat heb je waar staan?

Ik kan in Homey ook virtuele devices en zo aanmaken, dus dat ik het probleem niet :)
Al mijn lampen zijn exposed vanuit home assistant

Bv in keuken heb ik 2 fysieke lampen... Bv keukeneiland en keukendoorgang... Maar in home assistent heb ik een virtueel licht "keuken" dat doet die 2 andere lampen aan...
Dus in Google heb ik 3 lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:53:
[...]

Al mijn lampen zijn exposed vanuit home assistant

Bv in keuken heb ik 2 fysieke lampen... Bv keukeneiland en keukendoorgang... Maar in home assistent heb ik een virtueel licht "keuken" dat doet die 2 andere lampen aan...
Dus in Google heb ik 3 lampen...
OK, dat heb ik voor bepaalde lampen ook.
Staan die 3 lampen in Google dan allemaal onder 'Verlichting'?
Wat ik eigenlijk wil weten... Ik heb 3 Mini's in onze slaapkamers. Als ik dus in een slaapkamer 'Hey Google, licht' zeg gaat het licht aan omdat elke slaapkamer gedefinieerd is als een aparte ruimte is met daarin een Mini en x lampen.
Als als jouw lampen onder 'Verlichting' staat kan je dat dus niet als commando geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:21:
[...]

OK, dat heb ik voor bepaalde lampen ook.
Staan die 3 lampen in Google dan allemaal onder 'Verlichting'?
Wat ik eigenlijk wil weten... Ik heb 3 Mini's in onze slaapkamers. Als ik dus in een slaapkamer 'Hey Google, licht' zeg gaat het licht aan omdat elke slaapkamer gedefinieerd is als een aparte ruimte is met daarin een Mini en x lampen.
Als als jouw lampen onder 'Verlichting' staat kan je dat dus niet als commando geven.
Ja , dat klopt, dat kan ik idd niet, ik heb ook 4 Google apparaten, die steken gewoon in 1 ruimte "Google" ...
Dus tegen Google in de slaapkamer zeg ik gewoon , slaapkamer aan/uit ...
Mijn lamp slaapkamer zit ook in de room verlichting..

Eigenlijk heb ik 4 ruimtes, maar ik gebruik een ruimte eigenlijk meer als "type"..

Dus verlichting, Google, schakelaars, media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:26:
[...]

Eigenlijk heb ik 4 ruimtes, maar ik gebruik een ruimte eigenlijk meer als "type"..

Dus verlichting, Google, schakelaars, media
Andere manier van werken/bediening dus :)
Ik probeer het hier qua stembediening zo simpel mogelijk te houden, anders gebruikt niemand het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:34:
[...]

Andere manier van werken/bediening dus :)
Ik probeer het hier qua stembediening zo simpel mogelijk te houden, anders gebruikt niemand het :P
idd, maar dat is mijn bedoeling ook :) keep it easy
korte namen, proberen alles te exposen als alleen schakelaar/lamp, zodat ik alleen met aan/uit moet werken
dus geen start/activeer commando voor een script/scene
voor een aantal apparaten misschiien wat ongelukkig, zo heb ik bv zones gefinieerd voor mijn stofzuiger
dan zeg ik dus : hey google, keuken stofzuigen aan ... klinkt niet echt...
start keuken stofzuigen, klinkt dan wel weer beter ...
maar ik heb een 80 tal apparaten exposed, op het laatste weet je niet meer wat je moet zeggen, daarom dus alleen aan/uit, ongeacht het apparaat :)
eens als routines er zijn, ja, dat maakt het verhaal wel anders, dan kunnen we het woordje aan/uit skippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:43:
[...]

idd, maar dat is mijn bedoeling ook :) keep it easy
korte namen, proberen alles te exposen als alleen schakelaar/lamp, zodat ik alleen met aan/uit moet werken
dus geen start/activeer commando voor een script/scene
voor een aantal apparaten misschiien wat ongelukkig, zo heb ik bv zones gefinieerd voor mijn stofzuiger
dan zeg ik dus : hey google, keuken stofzuigen aan ... klinkt niet echt...
start keuken stofzuigen, klinkt dan wel weer beter ...
maar ik heb een 80 tal apparaten exposed, op het laatste weet je niet meer wat je moet zeggen, daarom dus alleen aan/uit, ongeacht het apparaat :)
eens als routines er zijn, ja, dat maakt het verhaal wel anders, dan kunnen we het woordje aan/uit skippen...
Kan je er niet gewoon 'stofzuiger' van maken of heb je meerdere stopzuigers? 'stofzuiger aan' klinkt toch ok? :)

Ik zit hier nu op een 40-tal devices gok ik, maar dat breidt constant uit. Deze week 3 led-strips met een Magic Home-controller eraan geïnstalleerd :)

Ik wacht nog altijd totdat Homey ook de rolluiken doorgeeft aan Google, dat mis ik wel. Maar daarvoor ga ik geen Home Assistant of zo erbij zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:41:
[...]

Kan je er niet gewoon 'stofzuiger' van maken of heb je meerdere stopzuigers? 'stofzuiger aan' klinkt toch ok? :)

Ik zit hier nu op een 40-tal devices gok ik, maar dat breidt constant uit. Deze week 3 led-strips met een Magic Home-controller eraan geïnstalleerd :)

Ik wacht nog altijd totdat Homey ook de rolluiken doorgeeft aan Google, dat mis ik wel. Maar daarvoor ga ik geen Home Assistant of zo erbij zetten :P
Ik heb 1 stofzuiger, maar ik heb zones gemaakt ;)
Bv alleen keuken of living of hal stofzuigen... Hij moet niet altijd het volledige gelijkvloers stofzuigen....

Voordeel van home assistent is dat ze qua updates veel sneller zijn, zit een enorme community achter...
Dus mijn rolluiken zijn ook effectief exposed ask rolluiken ;) die doe ik dus idd open en dicht , voorheen was dat ook aan/uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
skank schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:17:
Er was gisterenavond terug een google home update
Geen idee wat er veranderd is.

Het lukt me ook niet om via de gewone hub, de camera op te vragen van de hub max.
Dom maar het kan blijkbaar niet.
Beste skank

Je kan de camera van de hub max opvragen met de gewone hub met het commando "he google show de max" en dat werkt bij mij prima evenals het commando van de nest hello deurbel "he google show de voordeur"

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
alteaxl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 04:02:
[...]

Beste skank

Je kan de camera van de hub max opvragen met de gewone hub met het commando "he google show de max" en dat werkt bij mij prima evenals het commando van de nest hello deurbel "he google show de voordeur"

Succes
Ook in het nederlands? eens proberen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 17:58
Ik weet niet of het hier helemaal thuishoort, maar ik wilde een oude Home Mini net als de Nest Mini zonder houder aan de muur hangen. En dat blijkt vrij eenvoudig te doen.

Hiervoor is het enkel nodig om de rubberen afdekking los te halen m.b.v. een föhn of heatgun en vervolgens het afdeklipje voor de resetknop op de foto hieronder te verwijderen. De diepte tot de resetknop is dan net voldoende om een schroef (met bolle kop) in de mini te steken. (Bij een kruiskop/torx valt resetknopje mooi in het gat van de schroef)

HomeMini

Het stelt niets voor, maar ik vond er nog niets over. Terwijl dat schroefgat in de Nest Mini toch best vaak als groot voordeel wordt aangehaald. Dus leek het mij wel aardig om dit te delen. O+

Edit: tekst even wat ingekort.

[ Voor 51% gewijzigd door KlaasjeNL op 14-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Had even mijn telefoon op engels gezet.
Dan kan ik, eindelijk, Google keep toegvoegen om naar toe te syncen.

Heb even mijn Boodschappen lijst Grocery genoemd.

En nu kan ik iig nog extra dingen toevoegen als ik wat vergeet en mijn telefoon niet in de buurt is.

OK google: Add Sugar to my Grocery list.

Nu nog wachten op nederlandse ondersteuning.

PS. Nederlands doet het nu ook.

Ok google. Voeg koffie toe aan mijn boodschappenlijst.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 14-12-2019 10:31 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb 1 stofzuiger, maar ik heb zones gemaakt ;)
Bv alleen keuken of living of hal stofzuigen... Hij moet niet altijd het volledige gelijkvloers stofzuigen....
Ah, op die manier. Handig, moet ik misschien ook maar eens bekijken. :)
Voordeel van home assistent is dat ze qua updates veel sneller zijn, zit een enorme community achter...
Dus mijn rolluiken zijn ook effectief exposed ask rolluiken ;) die doe ik dus idd open en dicht , voorheen was dat ook aan/uit ;)
Ik heb Home Assistant wel eens geïnstalleerd als test een jaar of zo geleden, vond het allemaal niet zo intuïtief.
Heb ook geen zin om nieuwe hardware aan te schaffen, heb hier heel veel z-wave en een beetje zigbee, dan moet ik daarvoor weer een oplossing vinden.

Homey en GH werken op zich goed samen (om toch maar terug een beetje on-topic te gaan :P ) dus voorlopig hou ik het erbij.
Net nog een nieuwe led-strip (met Magic Home controller) geplaatst, in Homey toegevoegd en komt netjes in de Home app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KlaasjeNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:05:
[...]

Het stelt niets voor, maar ik vond er nog niets over. Terwijl dat schroefgat in de Nest Mini toch best vaak als groot voordeel wordt aangehaald. Dus leek het mij wel aardig om dit te delen. O+

Edit: tekst even wat ingekort.
Da's een goeie vondst :)

Misschien alleen jammer dat de kabel vanboven uitsteekt.
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:27:

En nu kan ik iig nog extra dingen toevoegen als ik wat vergeet en mijn telefoon niet in de buurt is.

Je kan gewoon naar NL terug switchen en hij blijft Keep gebruiken voor je boodschappenlijst? Dat is ook een goeie vonst dan!! _/-\o_

[edit]
Oeps, dubbelpost, sorry!

[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 14-12-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fire69 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:04:
[...]

Je kan gewoon naar NL terug switchen en hij blijft Keep gebruiken voor je boodschappenlijst? Dat is ook een goeie vonst dan!! _/-\o_
Yep. Niet helemaal duidelijk verwoord.
Had eerst getest. En toen zij ze. Ik weet niet wat je bedoelt.
Paar seconden later deed ze het wel.
iig blij mee

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:20:
[...]

Yep. Niet helemaal duidelijk verwoord.
Had eerst getest. En toen zij ze. Ik weet niet wat je bedoelt.
Paar seconden later deed ze het wel.
iig blij mee
Heb je alleen je telefoon naar Engels gezet?
Hier even getest, telefoon naar English (US), Home-app force-close, dan naar Assistant Settings - Services, maar als ik Shopping List kies stuurt hij me nog steeds naar shoppinglist.google.com :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Fire69 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:04:
[...]

Da's een goeie vondst :)

Misschien alleen jammer dat de kabel vanboven uitsteekt.
Klopt, al heb je datzelfde "probleem" bij de Nest Mini. Bij de voeding is de enige plek waar direct ruimte achter de behuizing zit. Aan de andere kant van de speaker zal mogelijk ook wel ruimte te maken zijn, maar dan zul je moeten boren met meer risico op beschadiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
KlaasjeNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:24:
[...]

Klopt, al heb je datzelfde "probleem" bij de Nest Mini. Bij de voeding is de enige plek waar direct ruimte achter de behuizing zit. Aan de andere kant van de speaker zal mogelijk ook wel ruimte te maken zijn, maar dan zul je moeten boren met meer risico op beschadiging.
Hier zit de stekker toch onderaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8M6Ch1PBJnnPELYNHFcb8EQlDxg=/x800/filters:strip_icc()/i/2003240698.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fire69 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:24:
[...]

Heb je alleen je telefoon naar Engels gezet?
Hier even getest, telefoon naar English (US), Home-app force-close, dan naar Assistant Settings - Services, maar als ik Shopping List kies stuurt hij me nog steeds naar shoppinglist.google.com :N
Yep. Alleen Telefoon naar Engels.
Dan heb je bij Services een optie "Notes & Lists" daar kies je de sync met verschillende note programma's

De optie "Shopping list" die blijft bestaan en blijf idd verwijzen naar shoppinglist.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:28:
[...]

Yep. Alleen Telefoon naar Engels.
Dan heb je bij Services een optie "Notes & Lists" daar kies je de sync met verschillende note programma's

De optie "Shopping list" die blijft bestaan en blijf idd verwijzen naar shoppinglist.google.com
Hm, geen "Notes & Lists" te zien hier. :?
Ik had NL nog als tweede taal staat, die heb ik nu verwijderd, maar maakte geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het wordt ook vanaf nu uitgerold volgens mij.
Ik had nederlands nog gewoon als tweede taal er tussen staan.

Misschien had ik geluk dat ik al de update ontvangen had.
Denk gewoon over paar dagen nog een x controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:35:
[...]

IFTTT werkt wel in NL (ondanks) dat je nog steeds engels moet instellen, maar ik heb alleen de indruk dat het goed werkt met alleen maar letterlijke vertalingen , toch nog niet echt ideaal
Ik snap het stukje vertalingen niet. Bij mij wordt niks vertaald. Het doet precies wat ik instel.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Fire69 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:28:
[...]

Hier zit de stekker toch onderaan?
[Afbeelding]
Ah, sorry. Je hebt gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 15:43
Hallo allemaal,

Is het ook mogelijk om een smartplug aan de wasmachine te koppelen via Google Home? Deze staat namelijk op zolder en het is wel handig als ik een melding (het liefst gesproken) krijg als deze klaar is. Zover ik kan vinden zijn hier geen oplossingen voor zonder buiten Google Home om te werken, maar wellicht hebben jullie ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Remcoudb schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Is het ook mogelijk om een smartplug aan de wasmachine te koppelen via Google Home? Deze staat namelijk op zolder en het is wel handig als ik een melding (het liefst gesproken) krijg als deze klaar is. Zover ik kan vinden zijn hier geen oplossingen voor zonder buiten Google Home om te werken, maar wellicht hebben jullie ideeën.
Misschien begrijp ik het niet.
Maar hoe zie je dat voor je. Een smartplug is een "slim" stopcontact. Welke je remote aan/uit kan zetten bv.
Maar hoe met de Wasmachine doorgeven dat deze klaar is? En moet het stopcontact dat weer doorgeven aan Google home.

Je hebt wel wasmachines die en app hebben en de status kunnen doorgeven. Die kan je wel koppelen met GH denk ik.

Misschien zelf iets maken met een verbruikmeter en RP3?
Als verbruik op contact hoog is -> aan het wassen. Zo niet. Stuur berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 15:43
Had inderdaad iets duidelijker moeten zijn. Er zijn smartplugs te krijgen die ook het verbruik meten en op basis hiervan inderdaad een bericht kunnen sturen als het verbruik laag is. Ik las op het forum dat een aantal dit hebben ingebouwd in hun homekit setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Remcoudb schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Iets in elkaar knutselen met Domoticz en een smartplug die kan aangeven of er stroom wordt verbruikt denk ik.

Ik heb zelf enkele coolcam plugs gekocht voor dat doel maar wegens omstandigheden liggen die nog steeds in een la...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:27:

zou het niet officieeel in het nederlands komen? of met vertraging zoals routines? ik hoop van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@NoFate geen idee.
Ik wist dat het er aan zat te komen. Dacht vandaag even switchen naar Engels om te kijken of de optie er daar al is. En bij mij was dat zo.
Dus nu kan ik ook in het nederlands gewoon lijstjes maken.

GA in Nederlands snapt het dus wel lijstjes maken. En dat hij dat naar google keep moet doen.
(eigenlijk nooit hiervoor lijstjes gemaakt omdat ik dacht dat niet kon (of naar shopplingslist)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:37:
@NoFate geen idee.
Ik wist dat het er aan zat te komen. Dacht vandaag even switchen naar Engels om te kijken of de optie er daar al is. En bij mij was dat zo.
Dus nu kan ik ook in het nederlands gewoon lijstjes maken.

GA in Nederlands snapt het dus wel lijstjes maken. En dat hij dat naar google keep moet doen.
(eigenlijk nooit hiervoor lijstjes gemaakt omdat ik dacht dat niet kon (of naar shopplingslist)).
ik gebruikte voor heen een custom component van HA? om via IFTTT items toe te voegen aan een keeplist
uiteraard alleen maar in engels :), dus ik kijk er naar uit om mijn pot choco in het nederlands toe te voegen :)

@DarkSide ik heb even mijn telefoon in engels gezet, idd dan komt optie notes&list zichtbaar
maar hoe maak je lijsten aan? wat ik ook zeg (in NL) hij creert altijd items in de standaard shoppinglist van google, en niet google keep
heb al vanalles geprobeerd, ook nieuwe lijsten maken lukt niet... hij vraagt dan om correctie en om dat iets toe te voegen aan de shippinglost

ik heb bv een heel aantal lijsten in google keep, met als naam aldi, colruyt, .... enz
hoe voeg jij bv (in NL) iets toe aan een bestaande "aldi" lijst ? wat is het juiste commando?

[ Voor 27% gewijzigd door NoFate op 14-12-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

NoFate schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:49:
[...]

ik gebruikte voor heen een custom component van HA? om via IFTTT items toe te voegen aan een keeplist
uiteraard alleen maar in engels :), dus ik kijk er naar uit om mijn pot choco in het nederlands toe te voegen :)

@DarkSide ik heb even mijn telefoon in engels gezet, idd dan komt optie notes&list zichtbaar
maar hoe maak je lijsten aan? wat ik ook zeg (in NL) hij creert altijd items in de standaard shoppinglist van google, en niet google keep
heb al vanalles geprobeerd, ook nieuwe lijsten maken lukt niet... hij vraagt dan om correctie en om dat iets toe te voegen aan de shippinglost

ik heb bv een heel aantal lijsten in google keep, met als naam aldi, colruyt, .... enz
hoe voeg jij bv (in NL) iets toe aan een bestaande "aldi" lijst ? wat is het juiste commando?
Je hebt bij Notes en List ook Keep geselecteerd?

Verder zeg ik:
Hey Google: Voeg koffie toe aan boodschappenlijst (In Keep heb ik een lijst die Boodschappenlijst heet)

Dit werkt.
Je zou ook moeten kunnen zeggen:
Hey Google. Maak nieuwe lijst. Dan zou ze moeten vragen hoe die moet heten en wat er aan toegevoegd moet worden. Alleen dat werkt weer vaak niet.

Mijn gevoel zegt dat het beter werkt als er "Lijst" in de naam van je notitie in Keep voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:27:
[...]

Je hebt bij Notes en List ook Keep geselecteerd?

Verder zeg ik:
Hey Google: Voeg koffie toe aan boodschappenlijst (In Keep heb ik een lijst die Boodschappenlijst heet)

Dit werkt.
Je zou ook moeten kunnen zeggen:
Hey Google. Maak nieuwe lijst. Dan zou ze moeten vragen hoe die moet heten en wat er aan toegevoegd moet worden. Alleen dat werkt weer vaak niet.

Mijn gevoel zegt dat het beter werkt als er "Lijst" in de naam van je notitie in Keep voorkomt.
jaja, uiteraard Keep geselecteerd in "list and notes", momenteel terug wel alles op NL gezet
als ik zeg : maak een nieuwe lijst :, krijg ik als respons, wat wil je dat ik toevoeg .... klopt dus niet :)

als ik zeg , voeg choco toen aan mijn colruyt lijst , dan komt op de google shopping list een item "choco aan colruyt"
klopt dus ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hier nog wat lopen spelen.
Maar andere lijsten aanmaken. Of iets toevoegen aan andere lijsten is hit or miss.

Soms maakt hij een nieuwe lijst aan of doet wat anders raar.

Enige wat echt goed werkt is boodschappenlijst (en dat is voor mij het belangrijkste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:34:
hier nog wat lopen spelen.
Maar andere lijsten aanmaken. Of iets toevoegen aan andere lijsten is hit or miss.

Soms maakt hij een nieuwe lijst aan of doet wat anders raar.

Enige wat echt goed werkt is boodschappenlijst (en dat is voor mij het belangrijkste)
werkt toch nog niet optimaal, ofwel omdat het nog niet in NL beschikbaar is
even een nieuwe "boodschappenlijst" aangemaakt in keep
als ik dan "suiker" toevoegen, dan doet hij dat nog steeds op de google shoppinglist ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hmmm
Gelukkig gaat dat bij mij 100% goed. Er staan ook geen rare lijstjes op Shopping.google.com

Maar denk gewoon nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Misschien een vreemd vraag, maar krijgt iemand het scherm van de Google Nest Hub zoals op de foto afgebeeld?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/5/1/9/9200000104559154.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rgerr schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:03:
Misschien een vreemd vraag, maar krijgt iemand het scherm van de Google Nest Hub zoals op de foto afgebeeld?

[Afbeelding]
Nee, dat was de interface vroeger, die is ondertussen aangepast naar wat jij tegenwoordig ziet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Fire69 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:07:
[...]

Nee, dat was de interface vroeger, die is ondertussen aangepast naar wat jij tegenwoordig ziet )
Dat verklaart een hoop, zit al een uur of twee te pielen om juist dat voor elkaar te krijgen. :+ Is het nog wel mogelijk om fullscreen weer te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Rgerr schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:09:
[...]

Dat verklaart een hoop, zit al een uur of twee te pielen om juist dat voor elkaar te krijgen. :+ Is het nog wel mogelijk om fullscreen weer te krijgen?
Geen idee, ik heb hem vanaf de eerste dag als fotoframe geconfigureerd, ik weet zelfs niet meer hoe het standaard scherm eruit ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een Ikea TradFri aan/uit schakelaar die verbonden is met mn Hue bridge. En ik heb daarnaast een Home Assistant setup waar hue ook zichtbaar iis. De schakelaar is in mn Home Hub slechts 1x te zien (verbonden via Hue) in de kamer ‘Keuken’. Maar als ik een stem commando geef om de schakelaar aan of uit te zetten zegt Google; Ok ik zet 2 lampen aan/uit. Hoe verander ik dat naar 1 lamp, of de naam van de schakelaar/lamp?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Meelobee schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:45:
Ik heb een Ikea TradFri aan/uit schakelaar die verbonden is met mn Hue bridge. En ik heb daarnaast een Home Assistant setup waar hue ook zichtbaar iis. De schakelaar is in mn Home Hub slechts 1x te zien (verbonden via Hue) in de kamer ‘Keuken’. Maar als ik een stem commando geef om de schakelaar aan of uit te zetten zegt Google; Ok ik zet 2 lampen aan/uit. Hoe verander ik dat naar 1 lamp, of de naam van de schakelaar/lamp?
Dat betekent dat je dezelfde lamp/schakelaar die vanuit HA wordt "geïmporteerd" nog niet toegevoegd is aan een kamer in de Home app, maar hij is er dus wel.

Wat ik gedaan heb, is de rechtstreekse koppeling tussen Hue, Tradfri etc. met de Home weggehaald en enkel mijn HA aan de Home gekoppeld.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg het niet voor elkaar, als ik telefoon op "Engels" zet, dan krijg je idd "List and Notes" te zien...
maar items toevoegen wilt alleen maar lukken in Engelse taal
In het nederlands, voegt hij altijd toe aan de shoppinglist van google zelf, niet via google keep

is de "List and Notes" een functie die ook alleen maar beschikbaar is voor Engelse taal, zoals Routines/continued conversation?
@rachidfinge of iemand die ons duidelijkheid kan geven? Want staat eigenlijk nergens gedocumenteerd voor wie de functie gaat uitrollen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:50
Meelobee schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:45:
Heb ook al een paar keer gehad dat de configuratie van lampen in de Hue app niet dezelfde was als die in de Home app, ondanks meerdere keren "sync my devices" commando.

Apart aanpassen in de Home App geeft (bij mij) vaak niet het gewenste resultaat. De makkelijkste en snelste manier om de zaak recht te trekken is Hue te ontkoppelen in de Home app en daarna weer te koppelen.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Troetelbeer schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:17:
[...]

Dat betekent dat je dezelfde lamp/schakelaar die vanuit HA wordt "geïmporteerd" nog niet toegevoegd is aan een kamer in de Home app, maar hij is er dus wel.

Wat ik gedaan heb, is de rechtstreekse koppeling tussen Hue, Tradfri etc. met de Home weggehaald en enkel mijn HA aan de Home gekoppeld.
Dat dacht ik dus ook, maar in de Home app zag ik dus nergens een 2e device met dezelfde naam. Ik zag enkel het device dat door Hue was toegevoegd.

Intussen opgelost door de schakelaar in de Hue app te verwijderen en nogmaals toe te voegen. Nu staat hij er ook meteen met een nettere naam in en werkt het prima via de Home hub :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:24
Voor de mensen met een youtube music/Google play account kun je nu een gratis nest mini krijgen.

Net een besteld via deze link https://home.google.com/p...rm=support&utm_content=AU

En als je een family account hebt krijg je er een per lid.

Doe er je voordeel mee 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:51
Misschien een newbie vraag, maar is het mogelijk om een eenvoudige routine in te brengen via de Google Home app?

Zoals bijvoorbeeld, 's ochtends:
- 6u50: licht in sunrise laten aangaan (als dit kan met een smart lamp?)
- 7u: wekker + radio of eventueel spotify begint te spelen (op volume vooraf ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Robbynho schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:21:
Misschien een newbie vraag, maar is het mogelijk om een eenvoudige routine in te brengen via de Google Home app?

- 7u: wekker + radio of eventueel spotify begint te spelen (op volume vooraf ingesteld)
Even de zoekfunctie gebruiken: routine(s)

Je ziet dan vanzelf je antwoord.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbynho schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:21:

De wekker routine is er wel al, dat werkt... Het licht niet, daar is routines niet voor bedoeld, zal je via je smart app moeten regelen, met scenes ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
NoFate schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:45:
[...]

De wekker routine is er wel al, dat werkt... Het licht niet, daar is routines niet voor bedoeld, zal je via je smart app moeten regelen, met scenes ofzo
Sorry, ben nog een leek in al deze toepassingen.
Smart app van de lamp zelf (hue bijvoorbeeld)? Waarvoor is routines dan wel bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbynho schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:17:
[...]

Sorry, ben nog een leek in al deze toepassingen.
Smart app van de lamp zelf (hue bijvoorbeeld)? Waarvoor is routines dan wel bedoeld?
Routines is bedoeld om met 1 voice commando meerdere dingen tegelijk te doen, of om aliassen in te stellen, zoals nu bv, kerstboom aan ... Zodat je niet moet zeggen, stopcontact living aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nemmiesis29 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:53:
Voor de mensen met een youtube music/Google play account kun je nu een gratis nest mini krijgen.

Net een besteld via deze link https://home.google.com/p...rm=support&utm_content=AU

Doe er je voordeel mee 😛
Ook als je gewoon 1 maand neemt en daarna annuleert? O-)

[edit]
Je moest al een account hebben voor 9/12 :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2019 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 18:19

Doe er je voordeel mee 😛
Net 1 gratis besteld, meer als 1 lukte niet ondanks family abbo. Wou er toevallig vandaag 1 kopen, was in de aanbieding voor 20 Euro (Darty/Frankrijk) maar uitverkocht. Maar gratis is nog véél goedkoper, thanks.

Vandaag ook een Nest hub gekocht maar weet nog niet wat ik er van moet vinden. Wou deze voor onze hotelgasten gebruiken maar de guest mode is nergens te bekennen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:35

WoutF

Hoofdredacteur

Doe er je voordeel mee 😛
Zijn er ook mensen voor wie deze niet werkt? Ik heb YouTube Premium/Music en krijg een melding dat ik niet in aanmerking kom. Daarnaast zijn de data nogal oud:
Offer must be redeemed by 11:59 PM Pacific Standard Time (PST) on 10/6/2019. Available only to users who are current paid members of individual plan, student plan, and family plan head-of-household of YouTube Premium, YouTube Music Premium, or Google Play Music on 9/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
WoutF schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:55:
[...]

Zijn er ook mensen voor wie deze niet werkt? Ik heb YouTube Premium/Music en krijg een melding dat ik niet in aanmerking kom. Daarnaast zijn de data nogal oud:

[...]
Als ik de reacties op Pepper zo lees dan vissen veel mensen naast het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Medione1210 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:31:
[...]

Als ik de reacties op Pepper zo lees dan vissen veel mensen naast het net.
Ik had mijn abonnement net opgezegd per 12-12 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik heb zojuist 1 nest mini gratis kunnen bestellen via de link hierboven.

We hebben youtube premium family.

En zojuist met wat in en uitloggen ook voor mijn dochters een gratis nest mini kunnen bestellen.

Leuke kerstkadootjes :)

[ Voor 36% gewijzigd door marcovandam op 17-12-2019 14:13 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:20
Ik kreeg vandaag een mail met de mededeling dat ik een gratis nest mini kon krijgen via mijn youtube premium account... Dus niet via de link in dit topic maar met een eigen voucher/link.

Zojuist besteld, zijn toch de leuke kleine extraatjes dit. Vind youtube premium sowieso zijn geld al waard (had al google music) maar hiermee wordt t nog alleen maar mooier.

Levertijd valt me ook enorm mee, gewoon een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:49

Doe er je voordeel mee 😛
Zou dit ook nog werken als je nu aan abonnement afsluit? Mijn proefabonnement is begin deze maand verlopen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Therach schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:15:
Zou dit ook nog werken als je nu aan abonnement afsluit? Mijn proefabonnement is begin deze maand verlopen helaas.
Wat denk je zelf ?
Available only to users who are current paid members of individual plan, student plan, and family plan head-of-household of YouTube Premium, YouTube Music Premium, or Google Play Music on 9/12/19

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ik heb er 5 besteld. Ik dacht dat het een foutje van Google was, maar ieder family member krijgt inderdaad zijn eigen uitnodiging. Heb ze wel allemaal met dezelfde creditcard 'betaald'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18

Padvinder

doet z'n best

[...]

[...]
Ik heb er nu twee besteld (deel mijn family abo o.a. met m'n zakelijke Google account), m'n vriendin is ook lid van mijn family, dus dat moet ook werken dan heb ik er in totaal dus 3 gratis. De link van nemmiesis29 in "Google Home" werkte prima voor mij. Beide zijn ook naar hetzelfde adres en met de zelfde CC betaald. Lekkere actie dit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:40
Hier ook geen succes. Ik krijg de melding dat die actie ergens in juni afgelopen is... Hopelijk krijg ik ook nog een mailtje, want het is wel een leuke aanbieding natuurlijk. Family abonnement met 6 leden (4 jongeren die nog thuis wonen).

edit: Al geruime tijd een betaald abonnement trouwens, dus daar gaat het niet aan liggen denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door GORby op 18-12-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
@Padvinder
Kom je pas in aanmerking na de proefperiode? Want ik heb aangemeld voor de proefperiode maar dan krijg ik de melding dat ik niet in aanmerking kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Artwido schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:02:
@Padvinder
Kom je pas in aanmerking na de proefperiode? Want ik heb aangemeld voor de proefperiode maar dan krijg ik de melding dat ik niet in aanmerking kom.
Geen idee, ik ben al vrij lang lid van YouTube Premium (had voorheen een Google Play Music Family plan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Padvinder schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
[...]

Geen idee, ik ben al vrij lang lid van YouTube Premium (had voorheen een Google Play Music Family plan).
Nu loont het zich eindelijk dat we niet voor Spotify zijn gegaan haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Padvinder schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
[...]

Ik denk daarom dat jij wel in aanmerking kwam.
Ik kan in de proefperiode nog kosteloos afhaken dus dan kunnen ze geen gratis Nest geven.

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
GORby schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:01:
Hier ook geen succes. Ik krijg de melding dat die actie ergens in juni afgelopen is... Hopelijk krijg ik ook nog een mailtje, want het is wel een leuke aanbieding natuurlijk. Family abonnement met 6 leden (4 jongeren die nog thuis wonen).

edit: Al geruime tijd een betaald abonnement trouwens, dus daar gaat het niet aan liggen denk ik.
deze mail heb ik ook binnen gekregen. Leuk dit met de kerstdagen.
ook ik heb een familie account. maar werkt dat alleen als er andere gebruikers zijn aangemeld?

toch even wat verzinnen op de credit card gegevens (welke ik niet heb)
ik vind dit best wel leuk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
[...]

[...]
Met een account uit India werkt het in elk geval niet :+

• Fire69
Rukapul schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ik had de link naar mijn collega gestuurd van wie is wist dat hij Premium had.
Ik wist alleen niet dat hij op één of andere manier een Russische account heeft :+
Wel nette prijs, hij betaald blijkbaar maar ~4€!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
m0ridin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:50:
Ik kreeg vandaag een mail met de mededeling dat ik een gratis nest mini kon krijgen via mijn youtube premium account... Dus niet via de link in dit topic maar met een eigen voucher/link.

Zojuist besteld, zijn toch de leuke kleine extraatjes dit. Vind youtube premium sowieso zijn geld al waard (had al google music) maar hiermee wordt t nog alleen maar mooier.

Levertijd valt me ook enorm mee, gewoon een paar dagen.
misschien niet helemaal juiste topic hier, maar wat is het voordeel van premium? ik zou het bijna alleen al nemen om van die irritante popups af te zijn of ik het ajb wil afsluiten.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:45
fabstar81 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:12:
[...]

misschien niet helemaal juiste topic hier, maar wat is het voordeel van premium? ik zou het bijna alleen al nemen om van die irritante popups af te zijn of ik het ajb wil afsluiten.
Geen reclame en YT Music. De laatste is alternatief voor Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 21:19
https://www.kruidvat.nl/a/1734462/google-home-mini-cadeau

Bij gilette scheermesjes een home mini cadeau bij de Kruitvat. (Geen hele scherpe prijs voor de mesjes, maar in combi met de home mini wel leuk)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
fabstar81 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:12:
[...]

In mijn geval, ik had al google music (kreeg ik weer 6 maanden gratis bij een ander google home iets, beviel goed, ook omdat spotify destijds al heel lang geen mogelijkheid tot casten oid had) en dus moest ik 2 euro extra betalen om ook nog eens geen reclame op youtube te hebben...

Voor mij dus zeer zeker de moeite waard en ik betaal ook graag voor iets wat ik veel gebruik.

Dat je er nu ook weer een google home bij krijgt, extra mooi meegenomen ;)
Erwin_83 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:26:
https://www.kruidvat.nl/a/1734462/google-home-mini-cadeau

Bij gilette scheermesjes een home mini cadeau bij de Kruitvat. (Geen hele scherpe prijs voor de mesjes, maar in combi met de home mini wel leuk)
Maar ook geen hele slechte prijs eigenlijk voor die mesjes als ik zo eens kijk, nu zat ik toch te bedenken maar eens nieuwe mesjes te kopen maar dit is wel meteen voor bijna 2 jaar dan (gezien het feit ik nog mesjes heb :P)

Toch eens kieken (ook wat nou de daadwerkelijke verschillen zijn tussen al die mesjes, volgens mij is fusion 5 prima... de rest is een extra dik glijlaagje, iets ander materiaal, dat soort details()

[ Voor 33% gewijzigd door m0ridin op 20-12-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hoe of waar kan ik zien welke versie home of Nest mini ik heb?

@m0ridin
We gaan nu off topic maar ik koop altijd de eigen merk scheermesjes van Kruidvat. Ik scheer mij om de dag en aangezien een pak van 20 stuks maar 4,99 kost vind ik die Gillette aanbieding nog steeds een dure keus. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Artwido op 20-12-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
Artwido schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:23:

@m0ridin
We gaan nu off topic maar ik koop altijd de eigen merk scheermesjes van Kruidvat. Ik scheer mij om de dag en aangezien een pak van 20 stuks maar 4,99 kost vind ik die Gillette aanbieding nog steeds een dure keus. ;)
de nest heeft ophanghaakje/-inkeping op de achterkant.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Artwido schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:23:

@m0ridin
Haha, thanks voor de tip. Ach, misschien als je google home gebruikt om muziek te luisteren tijdens het scheren? ;)

Maar ik heb een erg gevoelige huid en de gillette mesjes werken gewoon goed bij me, scheer me om de dag ook zo'n beetje en doe denk ik een maand met een mesje dus in die zin vallen de kosten wel mee. Ooit wel eens van die el cheapo/huismerk geprobeerd en dat was geen succes... maar het is ook deels macht der gewoonte en geen behoefte om echt te gaan rondzoeken, maar zal de volgende keer eens zo'n pak meenemen en zien of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

renem schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:14:
[...]

Nu loont het zich eindelijk dat we niet voor Spotify zijn gegaan haha ;)
;)

Inmiddels zijn mijn 3 bestellingen verzonden door Google _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezzy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Dag mede google home gebruikers. Ik ben benieuwd of er meerdere gebruikers zijn die ook last hebben van onderstaande :P

Mijn google mini lijkt nogal vaak het keyword "hey google" of "okay google" te horen maar ik kan dit niet echt verklaren.

De momenten waarop mijn google mini vaak getriggerd wordt is wanneer ik een serie of film aan het kijken ben via mijn chromecast. De mini denkt het keyword te horen en dempt het achtergrond geluid (lees het geluid van de film of serie). Doordat het geluid steeds eventjes wegvalt weet ik dat de mini aan het luisteren is. Vervolgens gaat het na een paar seconden weer netjes verder maar dit dempen is best irritant.

In mijn google activity staat vervolgens een "onbekende spraakopdracht" genoemd (zonder verdere info). Je zou verwachten dat de audio van de serie/film de mini activeert echter als ik de serie/film even terug spoel en opnieuw afspeel dan kan ik het niet reproduceren.

[ Voor 10% gewijzigd door dezzy op 22-12-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Nicap

Tsssk....

Rukapul schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:14:
[...]

Uit Oekraïne ook niet
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Vraag.

Heb mijn google home op engels staan, tune-in account gekoppeld.

1 van mijn zenders in tune-in is club re-noize. (http://clubrenoize.com/)
Maar je snapt het al, via een stem commando niet op te starten.
HIj ziet mijn vraag steeds als club renoise en gaat dan wat white noise afspelen. Ook leuk, maar wil toch wel wat ritme hebben.

p.s. jullie hoeven het niks te vinden, als ik het maar leuk vind. Toch?

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 22-12-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
maartend schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:17:
Vraag.

Heb mijn google home op engels staan, tune-in account gekoppeld.

1 van mijn zenders in tune-in is club re-noize. (http://clubrenoize.com/)
Maar je snapt het al, via een stem commando niet op te starten.
HIj ziet mijn vraag steeds als club renoise en gaat dan wat white noise afspelen. Ook leuk, maar wil toch wel wat ritme hebben.

p.s. jullie hoeven het niks te vinden, als ik het maar leuk vind. Toch?
Heb je het geprobeerd uit te spreken zoals de Google text-to-speech het doet?
https://translate.google....nl&text=club%20re%3Anoize

Het is echt jammer dat je niet handmatig de assistent context afhankelijker kunt maken, desnoods door in eerste instantie de speech recognition over te slaan. Het is met name bij TuneIn en Spottify playlists toch vaak drama. De idioterie is dat eenmaal succesvol het wel steeds makkelijker kan (de kinderen kunnen inmiddels met 1 of 2 woorden hun favorite stream van TuneIn starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:51:
[...]

Heb je het geprobeerd uit te spreken zoals de Google text-to-speech het doet?
https://translate.google....nl&text=club%20re%3Anoize
Dat is dus het lastige. Volgens google moet ik het uitspreken als....... club re: noize

Maar idd, als het eenmaal lukt, lukt het goed. In het begin veel problemen met Studio Brussel op te starten. Nu nooit meer.

edit ; nu wel gelukt. Thnx. Heb er renoizzzz van gemaakt Wel hele lage WAF zo.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 22-12-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
maartend schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:52:
[...]

Dat is dus het lastige. Volgens google moet ik het uitspreken als....... club re: noize

Maar idd, als het eenmaal lukt, lukt het goed. In het begin veel problemen met Studio Brussel op te starten. Nu nooit meer.

edit ; nu wel gelukt. Thnx. Heb er renoizzzz van gemaakt Wel hele lage WAF zo.
Cool. Heb het ook geprobeerd, maar dat lukte nog niet zo direct. "playlists niet beschikbaar op tunein" ofzo.

Die WAF gaat waarschijnlijk vlot omhoog als je het een aantal keer gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
Situatie: Chromecast aangesloten aan Samsung UE55JS8500 (TV), aan de tv is via wifi nog de Samsung HW-J6500R (soundbar) verbonden. Ik heb het apparaat de benaming TV gegeven in Google Home.
Anynet staat AAN.

Simpel commando: zet tv aan/uit lukt niet.
Bij stemcommando 'aan' gebeurd er niets.
Bij commando 'zet tv uit' dan wordt altijd de Chromecast Ambient weergegeven, maar de tv gaat dus niet uit.

Ik dacht eerst dat het misschien was omdat de Chromecast niet in de 1ste hdmi poort zat, maar helaas geen oplossing na verwisselen van poorten.

Hebben jullie soms een idee? Of nog mensen die dit probleem gehad hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
@maartend

De nieuwe versies hebben een learning chip. Wellicht dat dan dit soort problemen worden opgelost.
https://www.tomsguide.com/amp/news/google-nest-mini

[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 22-12-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Artwido schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:03:
@maartend

De nieuwe versies hebben een learning chip. Wellicht dat dan dit soort problemen worden opgelost.
https://www.tomsguide.com/amp/news/google-nest-mini
Het leert nu natuurlijk ook al, maar mogelijk 1 van zo'n dingen aanschaffen en dan die gebruiken als learning device. Ik geloof dat ik dan een multipack scheermesjes moet kopen.

Edit ; niet dus, is de gewone mini.
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:01:
[...]

Cool. Heb het ook geprobeerd, maar dat lukte nog niet zo direct. "playlists niet beschikbaar op tunein" ofzo.
Mijn volledige text is nu ; play club re..noizzzz from tunein. En dan krijg ik een bak herrie uit mijn speakers.

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 22-12-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Hebben jullie met de Google nest mini ook hoge Ping tijden?
Ik heb namelijk de heletijd deze melding binnen unifi, als ik zelf Ping is deze idd gemiddeld 200ms.
De uitschieters gaan tot de 500ms en af en toe zelfs time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Volgens Bright.nl zou je Google assistent sinds juli al niet meer per spraak maar met een geluidje bevestigen wanneer je een slimme lamp of schakelaar uit- of aan schakelt.
Bij mij zegt mijn Home nog steeds "prima ik schakel lamp slaapkamer uit"
Wie heeft wel een geluidje inplaats van gesproken bevestiging?
Is dat in te stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:05:
Volgens Bright.nl zou je Google assistent sinds juli al niet meer per spraak maar met een geluidje bevestigen wanneer je een slimme lamp of schakelaar uit- of aan schakelt.
Bij mij zegt mijn Home nog steeds "prima ik schakel lamp slaapkamer uit"
Wie heeft wel een geluidje inplaats van gesproken bevestiging?
Is dat in te stellen?
Is al meermaals langsgekomen in dit topic. Dat geluidje krijg je als je je google + lampen in dezelfde kamer hebt gezet EN in die kamer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Uit het niets begon mijn Google speaker te praten over een "stuur"

Opeens bedacht ik mij dat deze commercial net langskwam. Hierin roept de man: "ok Google, stuur werkadres naar Juke"
Ik hoop niet dat reclamemakers hierdoor op ideeën worden gebracht en er misbruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:58
Artwido schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:55:
Uit het niets begon mijn Google speaker te praten over een "stuur"

Opeens bedacht ik mij dat deze commercial net langskwam. Hierin roept de man: "ok Google, stuur werkadres naar Juke"
Ik hoop niet dat reclamemakers hierdoor op ideeën worden gebracht en er misbruik van gaan maken.
Dat komt al voor.

https://www.google.com/se...cial+triggers+google+home

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiBi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 15:15
Weet iemand hoe ik podcasts kan starten?

Wat werkt is "Speel mijn podcast", de laatste podcast afgspeeld via Google Podcast op de telefoon wordt dan gestart.

Ook van ik ergen "Praat met BNR", je kunt dan BNR podcasts starten.

Het is me nog niet gelukt podcasts van NRC te starten of die van Future Schock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbynho
Robbynho schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:03:
Situatie: Chromecast aangesloten aan Samsung UE55JS8500 (TV), aan de tv is via wifi nog de Samsung HW-J6500R (soundbar) verbonden. Ik heb het apparaat de benaming TV gegeven in Google Home.
Anynet staat AAN. Chromecast afzonderlijk aangesloten op het elektriciteitsnet.

Simpel commando: zet tv aan/uit lukt niet.
Bij stemcommando 'aan' gebeurd er niets.
Bij commando 'zet tv uit' dan wordt altijd de Chromecast Ambient weergegeven, maar de tv gaat dus niet uit.

Ik dacht eerst dat het misschien was omdat de Chromecast niet in de 1ste hdmi poort zat, maar helaas geen oplossing na verwisselen van poorten.

Hebben jullie soms een idee? Of nog mensen die dit probleem gehad hebben?
Niemand?
Pagina: 1 ... 85 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...