Of deze als je ook een Nest Mini wil https://nl.pepper.com/aan...-bluetooth-tracker-122695Sahi_NL schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:03:
Mooie Nest Home Hub aanbieding bij de AH komend weekend:
https://www.ah.nl/product...567/google-nest-hub-chalk
€89 of €79 met 500 airmiles.
Die 79 euro met airmiles lijkt mij wel wat. Maar het lijkt er op dat je dat niet alvast online kunt reserveren en ophalen bij een AH winkel. Alleen als je ook boodschappen mee besteld of iets dergelijks.Sahi_NL schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:03:
Mooie Nest Home Hub aanbieding bij de AH komend weekend:
https://www.ah.nl/product...567/google-nest-hub-chalk
€89 of €79 met 500 airmiles.
Als je nu al wil bestellen, dan moet het met bezorgen (vanaf vrijdag) inderdaad, komend weekend is deze aanbieding ook in de winkel.B2 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:52:
[...]
Die 79 euro met airmiles lijkt mij wel wat. Maar het lijkt er op dat je dat niet alvast online kunt reserveren en ophalen bij een AH winkel. Alleen als je ook boodschappen mee besteld of iets dergelijks.
De ervaring leert dat er doorgaans meer dan voldoende op voorraad zijn.
Bij de vorige actie had mijn middelgrote AH er 4 (hub+Mini bundel) binnengekregen. Niemand wist er iets van, bleken bij de manager op kantoor te liggen.Sahi_NL schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:19:
[...]
Als je nu al wil bestellen, dan moet het met bezorgen (vanaf vrijdag) inderdaad, komend weekend is deze aanbieding ook in de winkel.
De ervaring leert dat er doorgaans meer dan voldoende op voorraad zijn.
Daarna lukte het niet om bij het afrekenen de airmiles +de extra airmiles voor nog extra korting in te leveren. De manager heeft het hele setje toen voor 99 euro meegegeven zonder inleveren van airmiles.
Destijds verschillende vergelijkbare verhalen gelezen. Hopelijk gaat het nu wat soepeler.

Bij Google zelf:Hmmbob schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:21:
Vroege Black Friday aankondiging? Zou zomaar kunnen dat andere winkels volgen.
Nest Home Hub voor €89
Nest Mini voor €35
Home €69
Nest Hallo €209
Nest Thermostaat €189
https://store.google.com/?hl=nl
[ Voor 5% gewijzigd door Sahi_NL op 25-11-2019 05:58 ]
Hmm, het begint toch wel te kriebelen tbh. Ga denk ik toch nog voor een Home Hub voor in de keuken en een Home voor op de werkkamer. Met de AH + airmiles actie en de huidige Home prijs zou dat op €144,- uit komen
Ben wel benieuwd naar de geluidskwaliteit v.w.b. muziek. De Hub zal voornamelijk radio afspelen en de Home Spotify + radio.
Verwacht echter wel halverwege 2020 een opvolger van de Home en de Home Hub Max, maar goed. De Apple speakers laten nog wel even op zich wachten en kosten echt een smak meer geld.
Verwacht echter wel halverwege 2020 een opvolger van de Home en de Home Hub Max, maar goed. De Apple speakers laten nog wel even op zich wachten en kosten echt een smak meer geld.
is het een goed idee om zo'n ding nu te kopen of blijven de prijzen gewoon zo?Sahi_NL schreef op maandag 25 november 2019 @ 05:58:
[...]
Bij Google zelf:
Nest Home Hub voor €89
Nest Mini voor €35
Home €69
Nest Hallo €209
Nest Thermostaat €189
https://store.google.com/?hl=nl
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dit is alleen voor Black Friday, Dus deze week..Salvatron schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:22:
[...]
is het een goed idee om zo'n ding nu te kopen of blijven de prijzen gewoon zo?
Ik heb de laatste weken het probleem als ik zeg “zet de woonkamer uit” dat alleen de lampen worden uitgezet maar mijn shield tv niet. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Is hierin wat veranderd de laatste tijd? En hoe kan ik dit weer werkend krijgen?
Is hierin wat veranderd de laatste tijd? En hoe kan ik dit weer werkend krijgen?
Koop ergens waar retourneren makkelijk en gratis, dan kun je de geluidskwaliteit testen.remzor schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:30:
Hmm, het begint toch wel te kriebelen tbh. Ga denk ik toch nog voor een Home Hub voor in de keuken en een Home voor op de werkkamer. Met de AH + airmiles actie en de huidige Home prijs zou dat op €144,- uit komenBen wel benieuwd naar de geluidskwaliteit v.w.b. muziek. De Hub zal voornamelijk radio afspelen en de Home Spotify + radio.
Sinds kort kun je de Mini's ook in stereo schakelen en dan is 2 Mini's op je bureau misschien een mooi alternatief voor 1 Home.
(2 Mini's voor 60 euro nu, zie Pepper)
Ik vond zelf de Home in een kleine ruimte(3x3m) teveel bass hebben(zeker wanneer in een hoek geplaatst. 2 gekoppelde Mini's op de hoeken van mijn buro waren voor mij een betere oplossing en nu in stereo nog beter.
Ik heb zo'n zelfde opstelling ook op mijn nachtkastjes. Ik vind geluid dat van 2 kanten komt mooier dan wanneer het van 1 kant komt namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 25-11-2019 19:42 ]
@Medione1210 Bedankt voor je reactie en de tip. Heb momenteel 3 mini’s in huis maar allemaal in andere kamers. Ik mis juist wat bass (luister ook wel eens muziek met wat meer bass) dus dat lossen 2 mini’s niet op helaas. Stereo is zeker beter, dat wel.
Voor €65 kon ik hem nu eenmaal niet laten staan, besteld bij BCC dus kan wellicht ook nog gewoon retour (waar ik niet vanuit ga).
Voor €65 kon ik hem nu eenmaal niet laten staan, besteld bij BCC dus kan wellicht ook nog gewoon retour (waar ik niet vanuit ga).
De Home's zijn verder prima hoor, ik heb er 2 plus 1 Hub gekoppeld op de begane grond draaien. In grotere ruimtes komen de Home's heel veel beter tot hun recht.remzor schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:41:
@Medione1210 Bedankt voor je reactie en de tip. Heb momenteel 3 mini’s in huis maar allemaal in andere kamers. Ik mis juist wat bass (luister ook wel eens muziek met wat meer bass) dus dat lossen 2 mini’s niet op helaas. Stereo is zeker beter, dat wel.
Ik kan niet het niet heel goed uitleggen. 'bass' is misschien niet het goede woord. Misschien is laag of dof geluid een betere omschrijving. Het klinkt in iedere geval niet mooi in een kleine ruimte! Als ik de Home in het midden zette was het een heel stuk beter, maar ik wilde 'm op mijn buro.
Hoi allemaal,
Ik heb interesse in een Lenovo smart display voor in de keuken. Ik ben echter nog niet zo van het praten tegen apparaten. Dus ik vraag me af hoe bruikbaar het is met bediening via het scherm (lenovo heeft een knop om microfoon uit te schakelen).
Voornaamste doel is dat ik 's ochtends standaard wil zien wat beste route naar mijn werk is en evt nieuws headlines. Ik begrijp dat dit te regelen is door routines, maar vraag me af of dit ook automatisch getriggered kan worden zonder spraak.
Verder zou ik hem min of meer als Bluetooth speaker gebruiken of evt een video casten tijdens het koken. Bediening kan dan via telefoon begrijp ik, maar wat kan ik vanuit het apparaat zelf starten (zonder er tegen te praten)?
Wie heeft ervaring met zulke apparaten, en kan me adviseren of dit een goede keus is of dat ik beter voor iets anders kan kijken...
Alvast bedankt,
Pim
Ik heb interesse in een Lenovo smart display voor in de keuken. Ik ben echter nog niet zo van het praten tegen apparaten. Dus ik vraag me af hoe bruikbaar het is met bediening via het scherm (lenovo heeft een knop om microfoon uit te schakelen).
Voornaamste doel is dat ik 's ochtends standaard wil zien wat beste route naar mijn werk is en evt nieuws headlines. Ik begrijp dat dit te regelen is door routines, maar vraag me af of dit ook automatisch getriggered kan worden zonder spraak.
Verder zou ik hem min of meer als Bluetooth speaker gebruiken of evt een video casten tijdens het koken. Bediening kan dan via telefoon begrijp ik, maar wat kan ik vanuit het apparaat zelf starten (zonder er tegen te praten)?
Wie heeft ervaring met zulke apparaten, en kan me adviseren of dit een goede keus is of dat ik beter voor iets anders kan kijken...
Alvast bedankt,
Pim
Hub Max is net uit, daar zal niet direct een opvolger voor komen denk ik.remzor schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:30:
[...]
Verwacht echter wel halverwege 2020 een opvolger van de Home en de Home Hub Max, maar goed.
Nee, opvolger van de Home en de Hub Max zal hier beschikbaar komen (dus niet de opvolger van de Hub Max) bedoelde ik.Fire69 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:27:
[...]
Hub Max is net uit, daar zal niet direct een opvolger voor komen denk ik.
Het is al een tijd geleden, dus misschien ben je er al achter gekomen maar dit komt doordat de actviteit 'TV kijken' heet en 'kijken' in het engels blijkbaar 'kitchken' is. Dit heb ik ook met de harmony icm met mijn google assistent op mijn telefoon.evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Als ik vraag aan de google home om de TV aan te zetten, dan gaat de TV aan (heb een Harmony Hub) maar er wordt gezegd:
Turning on the TV KITCHKEN.
Niet kitchen, maar kitchken (met een K). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Lijkt me een typo die ik zelf ergens gemaakt heb, maar in de google app zie ik het niet. Sowieso heeft mn TV nooit in de keuken gestaan, dus beetje rare typo eigenlijk..
Ik hoop dat ik deze week een google nest hub kan scoren, maar ik kan de prijs voor mijzelf nog niet zo goed verantwoorden. Aan de ene kant is het leuk om te hebben en geen afstandsbediening meer nodig om dingen aan te zetten, maar aan de andere kant weet ik niet zo goed of het allemaal lekker gaat werken of dat ik heel veel dingen constant moet tweaken om het leven makkelijker te maken (wat eigenlijk weer averechts werkt).
Het is wel aantrekkelijk deze week met de prijs van 89 euro.
Zet ALLES in de woonkamer uit. Dan zou het moeten werken.
TheMystery schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:16:
Ik heb de laatste weken het probleem als ik zeg “zet de woonkamer uit” dat alleen de lampen worden uitgezet maar mijn shield tv niet. Dit heeft altijd goed gewerkt.
Xiaomi 13T Pro
Bij mij zegt hij vanaf het begin ook vaak "turning on the kitchen" als ik vraag turn tv on" en vervolgens gaat de tv niet aan. Moet ik in harmony iets aanpassen? Ik heb inmiddels een android smart tv en als het wel goed gaat zegt hij " turning smart tv on" en zet meteen versterker , lampen etc aan. Maar nog regelmatig melding dat de keuke wordt aangezetulTimaS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:43:
[...]
Het is al een tijd geleden, dus misschien ben je er al achter gekomen maar dit komt doordat de actviteit 'TV kijken' heet en 'kijken' in het engels blijkbaar 'kitchken' is. Dit heb ik ook met de harmony icm met mijn google assistent op mijn telefoon.
Ik hoop dat ik deze week een google nest hub kan scoren, maar ik kan de prijs voor mijzelf nog niet zo goed verantwoorden. Aan de ene kant is het leuk om te hebben en geen afstandsbediening meer nodig om dingen aan te zetten, maar aan de andere kant weet ik niet zo goed of het allemaal lekker gaat werken of dat ik heel veel dingen constant moet tweaken om het leven makkelijker te maken (wat eigenlijk weer averechts werkt).
Het is wel aantrekkelijk deze week met de prijs van 89 euro.

Helaas alleen de lampen worden uitgezet.Btje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:02:
[...]
En alles wat uitgezet moet worden is onderdeel van woonkamer? Als ik lampen zeg in de woonkamer gaan de lampen uit zeg ik alles gaan de lampen en de schakelaars uit.
TheMystery schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:40:
[...]
Helaas alleen de lampen worden uitgezet.
Xiaomi 13T Pro
Ja, mijn woonkamer bestaat uit 9 lampen, 1 shield tv en 1 thermostaat.Btje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:42:
En alles wat uitgezet moet worden is onderdeel van woonkamer? Als ik lampen zeg in de woonkamer gaan de lampen uit zeg ik alles gaan de lampen en de schakelaars uit.
[...]
Normaal als ik zei zet de woonkamer uit dan werden de lampen en de tv uitgezet, google reageerde dan met ik zet de woonkamer uit.
Nu zegt ie ik zet 9 lampen uit.
Ik kan de tv wel apart aan en uit zetten.
Ik weet niet zeker of dit gedrag zo is sinds de update van de shield tv naar versie 8.
Toen kon je namelijk de tv helemaal niet meer bedienen en moest ik in de home app de oude shield weggooien en degene die bij lokale apparaten gevonden werdt weer toevoegen aan de ruimte.
Ik heb dit gisteren nog een keer opnieuw gedaan maar dit had geen resultaat.
Ik heb zojuist een Google Nest Hub gekocht bij MediaMarkt. Deze startte op met een Franstalige melding. Na het instellen via de Google Home app krijg ik wel een Engelstalig filmpje, maar de eerste uitleg is in het Engels met een enorm Franstalig accent.
Sommige meldingen zijn in het Engels, maar als ik bijvoorbeeld van rechts naar links veeg en de agenda bekijk staat er 'A venir'.
Het gekke is dat dit met mijn Nest Hub Max uit Frankrijk helemaal niet het geval is, deze staat netjes in het Engels. Ook een factory reset heeft niet geholpen.
Mijn Assistent taal staat ingesteld op Engels, en als tweede taal Nederlands. Kan ik ergens nog iets specifieks aangeven voor deze Hub?
Sommige meldingen zijn in het Engels, maar als ik bijvoorbeeld van rechts naar links veeg en de agenda bekijk staat er 'A venir'.
Het gekke is dat dit met mijn Nest Hub Max uit Frankrijk helemaal niet het geval is, deze staat netjes in het Engels. Ook een factory reset heeft niet geholpen.
Mijn Assistent taal staat ingesteld op Engels, en als tweede taal Nederlands. Kan ik ergens nog iets specifieks aangeven voor deze Hub?
Ik heb voor m'n vader een Broadlink Rm Mini gekocht om z'n tv te bedienen. Helaas ondersteund die Broadlink rm mini zijn Arris VIP2952 van Telfort / KPN niet.
Zelf heb ik 2 Harmony Hubs. Dat werkt prima. Maar is wat prijziger.
Hebben jullie een goedkoper alternatief?
Ps z'n tv wordt wel ondersteund. Zou er in dat geval iets mogelijk zijn met HDMI CEC? Ik heb daar zelf eigenlijk geen ervaring mee.
Ik denk dan aan het besturen van de Arris VIP2952 via de commando's die de tv via HDMI doorgeeft.
De Arris ontvangers ondersteunen blijkbaar geen CEC
Ps z'n tv wordt wel ondersteund. Zou er in dat geval iets mogelijk zijn met HDMI CEC? Ik heb daar zelf eigenlijk geen ervaring mee.
Ik denk dan aan het besturen van de Arris VIP2952 via de commando's die de tv via HDMI doorgeeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Kitser op 26-11-2019 23:22 ]
Ik heb een Harman Kardon citation one gekocht voor in de woonkamer en m'n Google home mini naar de keuken verplaatst.
Speakergroep gemaakt genaamd beneden.
Standaard muziekspeler in beide ingesteld op de groep beneden.
Als ik TuneIn open op m'n telefoon en cast naar die groep spelen ze netjes allebei de muziek.
Maar als ik vraag speel Q-Music dan speelt hij maar op 1 speaker af en niet op de standaard groep.
Mis ik iets of werkt dat nog gewoon niet goed?
Als ik TuneIn open op m'n telefoon en cast naar die groep spelen ze netjes allebei de muziek.
Maar als ik vraag speel Q-Music dan speelt hij maar op 1 speaker af en niet op de standaard groep.
De Nest Mini hier vandaag geïnstalleerd.
Ik kom af van een Homey, dus dit is wat minder uitgebreid, maar werkt wel. Telefoon heb ik op Engels ingesteld zodat er toch wat meer functies beschikbaar zijn, zoals de Routines. Bedtime en Good morning zijn toch de voornaamste die ik ga gebruiken. Alleen de radio deed het niet op alle zenders, Arrow Classic Rock werd wel afgespeeld, maar er kwam geen geluid. Alle andere zenders deden het wel. Bluetooth koppeling met m'n versterker ging wat moeizaam, maar uiteindelijk na 2x herconnecten toch gelukt.
De microfoon reageert goed, ook op een afstandje. De Mini hangt aan de muur via de inkeping.
Jammer dat de standaard woorden zoals goodnight of test niet werken met IFTTT, Google gaat dan z'n eigen ingeprogammeerde ding vertellen. Dus veel routines kunnen niet via IFTTT ingesteld worden. Weltrusten, waarna alle lampen uitgaan kan dus nog niet op z'n Nederlands.
Ik kom af van een Homey, dus dit is wat minder uitgebreid, maar werkt wel. Telefoon heb ik op Engels ingesteld zodat er toch wat meer functies beschikbaar zijn, zoals de Routines. Bedtime en Good morning zijn toch de voornaamste die ik ga gebruiken. Alleen de radio deed het niet op alle zenders, Arrow Classic Rock werd wel afgespeeld, maar er kwam geen geluid. Alle andere zenders deden het wel. Bluetooth koppeling met m'n versterker ging wat moeizaam, maar uiteindelijk na 2x herconnecten toch gelukt.
De microfoon reageert goed, ook op een afstandje. De Mini hangt aan de muur via de inkeping.
Jammer dat de standaard woorden zoals goodnight of test niet werken met IFTTT, Google gaat dan z'n eigen ingeprogammeerde ding vertellen. Dus veel routines kunnen niet via IFTTT ingesteld worden. Weltrusten, waarna alle lampen uitgaan kan dus nog niet op z'n Nederlands.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Niet recent getest, maar:
djiedjee in "Google Home"
djiedjee in "Google Home"
ComTech schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:12:
Ik heb een Harman Kardon citation one gekocht voor in de woonkamer en m'n Google home mini naar de keuken verplaatst.
Ik heb het nu zelf gemaakt via een scène in home assistant en die gekoppeld aan Google home.Btje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:02:
[...]
Sinds deze week heb ik ook de Google Nest Hub en de Google Nest Mini aangeschaft.
Alles werkt perfect in combinatie met Klik aan Klik uit (ICS-2000). Er zit wat vertraging tussen van een paar seconden wanneer ik een commando geef, maar dat vind ik prima.
Maar nu wil ik mijn ouders ook een compleet systeem cadeau doen zodat ze ook hun huidige "bewakingssysteem" zouden kunnen vervangen.
Momenteel hebben ze een kleine TV waar 1 camera op verbonden is via Tulp/SCART. Voor hen hoeft de camera niet te kunnen opnemen en ze willen alleen live kunnen kijken.
Wat ik voor hun wil bestellen:
- Lenovo Smart Display 10 inch
- Beveiligingscamera voor buiten
- Klik aan klik uit ICS-2000
Nu heb ik gisteren al eens de EZVIZ Husky Air Full HD (C3W) bij mij thuis uitgeprobeerd en gekoppeld aan de Home assistant. Op 1 meter afstand van de router (Sitecom WLR-9000) zag ik in de EZVIZ app dat de wifi verbinding maar 1 streepje betrof. Bij het live bekijken van de beelden op de Google Nest Hub viel het me onmiddellijk op dat er gemiddeld 20 - 30 seconden vertraging op zat.
Aangezien zij echt live willen mee kunnen kijken (uiteraard is een vertraging van 5 seconden nog wel overheen te komen) vraag ik me af met welke outdoor-camera ik dit wel fatsoenlijk zou kunnen krijgen.
Ik ga er ook van uit dat ze het beeld bijna de hele dag aan 1 stuk op het livebeeld van de camera zouden laten staan.
Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde camera's die geschikt zijn voor buiten?
Of kan ik het beter op een andere manier doen dan via Google Nest. Ze willen juist graag van een extra TV af, vandaar het idee voor de Lenovo display.
Alles werkt perfect in combinatie met Klik aan Klik uit (ICS-2000). Er zit wat vertraging tussen van een paar seconden wanneer ik een commando geef, maar dat vind ik prima.
Maar nu wil ik mijn ouders ook een compleet systeem cadeau doen zodat ze ook hun huidige "bewakingssysteem" zouden kunnen vervangen.
Momenteel hebben ze een kleine TV waar 1 camera op verbonden is via Tulp/SCART. Voor hen hoeft de camera niet te kunnen opnemen en ze willen alleen live kunnen kijken.
Wat ik voor hun wil bestellen:
- Lenovo Smart Display 10 inch
- Beveiligingscamera voor buiten
- Klik aan klik uit ICS-2000
Nu heb ik gisteren al eens de EZVIZ Husky Air Full HD (C3W) bij mij thuis uitgeprobeerd en gekoppeld aan de Home assistant. Op 1 meter afstand van de router (Sitecom WLR-9000) zag ik in de EZVIZ app dat de wifi verbinding maar 1 streepje betrof. Bij het live bekijken van de beelden op de Google Nest Hub viel het me onmiddellijk op dat er gemiddeld 20 - 30 seconden vertraging op zat.
Aangezien zij echt live willen mee kunnen kijken (uiteraard is een vertraging van 5 seconden nog wel overheen te komen) vraag ik me af met welke outdoor-camera ik dit wel fatsoenlijk zou kunnen krijgen.
Ik ga er ook van uit dat ze het beeld bijna de hele dag aan 1 stuk op het livebeeld van de camera zouden laten staan.
Wat zijn jullie ervaringen met bepaalde camera's die geschikt zijn voor buiten?
Of kan ik het beter op een andere manier doen dan via Google Nest. Ze willen juist graag van een extra TV af, vandaar het idee voor de Lenovo display.
Deze morgen was ik bij een vriend zijn nest doorbell aan het installeren.
Deze kwam mooi binnen zn home app en hub max binnen.
Ik was wel verrast door het volgende.
Toen ik op mijn gsm (ik zat op zijn wifi netwerk) mijn home app opende, dan zag ik zijn hub en zijn doorbell ook !!!! hoewel ik nooit zijn account in mijn app gekoppeld heb.
Hoe kan dat nu?
Dat betekent dat iemand die op hetzelfde wifi netwerk zit, en de home app opent, automatisch alles ziet/kan bedienen?
Dat klopt toch niet?
Toen ik op mijn gsm (ik zat op zijn wifi netwerk) mijn home app opende, dan zag ik zijn hub en zijn doorbell ook !!!! hoewel ik nooit zijn account in mijn app gekoppeld heb.
Hoe kan dat nu?
Dat betekent dat iemand die op hetzelfde wifi netwerk zit, en de home app opent, automatisch alles ziet/kan bedienen?
Dat klopt toch niet?
volgens mij klopt dat wel.skank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:26:
Deze morgen was ik bij een vriend zijn nest doorbell aan het installeren.
Hoe kan dat nu?
Dat klopt toch niet?
denk dat je een guest netwerk moet aanmaken om dit tegen te gaan
Waarom moet ik mijn dochter dan thuis, uitnodigen om toe te treden "tot mijn huis" om alles te kunnen bedienenmcetweaker schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:37:
[...]
volgens mij klopt dat wel.
denk dat je een guest netwerk moet aanmaken om dit tegen te gaan
Volgens mij moet dat niet. Mijn dochter heb ik ook niet uitgenodigd. Kan ook niet, want minderjarig wordt niet toegestaan om uit te nodigen.skank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:40:
[...]
Waarom moet ik mijn dochter dan thuis, uitnodigen om toe te treden "tot mijn huis" om alles te kunnen bedienen
Bedenk me overigens wel, is er niet een optie om gast gebruik aan of uit te zetten per device. Misschien heeft dat het gewenste resultaat
[ Voor 15% gewijzigd door mcetweaker op 27-11-2019 13:49 ]
Waar staat dat gastgebruik dan? Op de hub?mcetweaker schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:47:
[...]
Volgens mij moet dat niet. Mijn dochter heb ik ook niet uitgenodigd. Kan ook niet, want minderjarig wordt niet toegestaan om uit te nodigen.
Bedenk me overigens wel, is er niet een optie om gast gebruik aan of uit te zetten per device. Misschien heeft dat het gewenste resultaat
Dan vraag ik me wel af, wat uberhaupt de functie is om uit te nodigen.
Er klopt volgens mij iets niet , niet?
ben nu niet thuis, dus geen toegang tot mijn eigen devices nuskank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:51:
[...]
Waar staat dat gastgebruik dan? Op de hub?
ik heb vandaag een google mini gekocht en wil deze graag aan mij LG C8 koppelen. Ik kan alleen de tv niet vinden via de google home app. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg
Staat de TV wel aan? Veel TV's zijn niet vindbaar in standbyMrLeon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:37:
ik heb vandaag een google mini gekocht en wil deze graag aan mij LG C8 koppelen. Ik kan alleen de tv niet vinden via de google home app. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Uitnodigen moet idd niet, deze functie is alleen bedoeld om effectief de apparaten te kunnen zien in de Google home app, zoals smart apparaten, lampen....skank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:51:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 27-11-2019 17:20 ]
ik kon die ook zien zonder uitnodiging he, dat zeg ik net.NoFate schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:19:
[...]
Uitnodigen moet idd niet, deze functie is alleen bedoeld om effectief de apparaten te kunnen zien in de Google home app, zoals smart apparaten, lampen....
heel vreemd
Alleen Google apparaten kan je zien, maar geen smart apparaten normaal, zoals je gekoppelde lampen enzoskank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:43:
[...]
ik kon die ook zien zonder uitnodiging he, dat zeg ik net.
heel vreemd
De tv staat zeker aan. Helaas nog niet kunnen vinden. Lampen en Toon thermostaat inmiddels al wel kunnen vinden en besturenLDVC schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:42:
[...]
Staat de TV wel aan? Veel TV's zijn niet vindbaar in standby
Mijn dochter kan apparaten bedienen, ook al is ze geen lid van de groep. Ze ziet alle devices, maar ze ziet ze niet in de juiste kamer.skank schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:51:
[...]
Op elk device kun je aanzetten of anderen deze kunnen bedienen.
De setting op je apparaten in de home app is "Anderen je gecaste media laten bedienen". Denk overigens niet dat dat verder voorkomt dat zij de apparaten zien in de home app als ze op jouw netwerk zitten.
Zorg dus voor een apart guest netwerk.
Pas verhuisd en heb een gewone Google Home en een Hub. Alles 1 op 1 weer aangesloten.
Allemaal in dezelfde kamer (<10m2) Alle (wifi) apparaten werken perfect, waaronder ook bijv chromecast). Maar mijn Hub blijft disconnecten. Meestal 's nachts of als ik weg ben. Kom ik terug...staat er weer zo'n code op het schermpje (altijd dezelfde code trouwens).
Heb hem al een harde reset gegeven, maar niks helpt. Zelfs na de reset is de code hetzelfde.Vaak als ik wil reconnecten zegt de Home app dat ie nog aan het connecten is naar mijn wifi, maar de Hub zelf werkt dan al wel weer....
Enige verschil is in oude huis had ik een Experia v10 en nu een v8...
Allemaal in dezelfde kamer (<10m2) Alle (wifi) apparaten werken perfect, waaronder ook bijv chromecast). Maar mijn Hub blijft disconnecten. Meestal 's nachts of als ik weg ben. Kom ik terug...staat er weer zo'n code op het schermpje (altijd dezelfde code trouwens).
Heb hem al een harde reset gegeven, maar niks helpt. Zelfs na de reset is de code hetzelfde.Vaak als ik wil reconnecten zegt de Home app dat ie nog aan het connecten is naar mijn wifi, maar de Hub zelf werkt dan al wel weer....
[ Voor 19% gewijzigd door Tusk op 27-11-2019 19:59 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Wifi van de Experiabox v8 is dramatisch naar ik meen. Kun je het bij je provider omruilen voor een V10? Of misschien tijdelijk met een eigen access point proberen? (tip: geef het SSID dan dezelfde naam als van de V8, met hetzelfde wachtwoord.)Tusk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:57:
Pas verhuisd en heb een gewone Google Home en een Hub. Alles 1 op 1 weer aangesloten.
maar dan zouden andere apparaten toch ook problemen moeten ervaren?B2 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:11:
[...]
Wifi van de Experiabox v8 is dramatisch naar ik meen. Kun je het bij je provider omruilen voor een V10? Of misschien tijdelijk met een eigen access point proberen? (tip: geef het SSID dan dezelfde naam als van de V8, met hetzelfde wachtwoord.)
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Misschien zit er in de andere apparaten een andere wifi chipset die net wat beter samen werkt.Tusk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:03:
[...]
maar dan zouden andere apparaten toch ook problemen moeten ervaren?
De ExperiaBox v8 is echt een drama mbt wifi. De V10 is wat dat betreft echt een veel beter apparaat. Kun je niet ergens een access point o.i.d. lenen om het te proberen?
Zojuist ook maar een Google Nest Hub besteld bij Bol.com. Ik kon de black friday aanbieding niet laten liggen.
Mooie van bol.com is dat ik m vanavond ook nog in huis heb.
Nu nog even bedenken of ik de Google home mini naar de woonkamer of slaapkamer verplaats.
Mooie van bol.com is dat ik m vanavond ook nog in huis heb.
Nu nog even bedenken of ik de Google home mini naar de woonkamer of slaapkamer verplaats.
Wat heeft dit met de Google Home te maken? Volgende keer in het juiste topic a.u.b.Kitser schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:56:
Ik heb voor m'n vader een Broadlink Rm Mini gekocht om z'n tv te bedienen. Helaas ondersteund die Broadlink rm mini zijn Arris VIP2952 van Telfort / KPN niet.
Maar bij deze het antwoord op je vraag: nee.
Believe. Imagine. Create.
Het doel is (uiteraard) om die Telfort decoder via de Google Home aan te sturen.Troetelbeer schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:15:
[...]
Wat heeft dit met de Google Home te maken? Volgende keer in het juiste topic a.u.b.
Maar bij deze het antwoord op je vraag: nee.
Dus lijkt me een prima topic.
Je huidige vraag heeft niks, maar ook niks met de Google Home te makenKitser schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:52:
[...]
Het doel is (uiteraard) om die Telfort decoder via de Google Home aan te sturen.
Dus lijkt me een prima topic.

Wanneer je een Harmony of een vergelijkbaar apparaat werkend hebt gekregen met de decoder het dan niet lukt om het te koppelen met Google Home, dan kom je naar dit topic. En dan zoek je eerst of de informatie al op het forum staat.
En om nog eens terug te komen op je huidige vraag. Op Tweakers is die informatie meerdere keren te vinden. Het zijn overigens niet mijn regels hoor, maar er wordt op Tweakers nu eenmaal wat meer eigen input/zoekwerk etc. van de mensen verwacht dan op andere fora.
Het lijkt erop dat google de speaker groups kapot heeft gemaakt met de laatste updates. kan niet meer op groups afspelen en als ik een group aanmaak zie ze regelmatig niet meer in de app.
direct casten naar group via telefoon werkt wel nog, maar via de assistent streamen naar een group werkt niet meer. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
direct casten naar group via telefoon werkt wel nog, maar via de assistent streamen naar een group werkt niet meer. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Volgens mij kun je het berispen van medegebruikers beter aan de mods overlaten en dus even een rapport aanmaken als je een bericht ziet dat hier niet thuishoort.Troetelbeer schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:47:
[...]
Je huidige vraag heeft niks, maar ook niks met de Google Home te maken![]()
Wanneer je een Harmony of een vergelijkbaar apparaat werkend hebt gekregen met de decoder het dan niet lukt om het te koppelen met Google Home, dan kom je naar dit topic. En dan zoek je eerst of de informatie al op het forum staat.
En om nog eens terug te komen op je huidige vraag. Op Tweakers is die informatie meerdere keren te vinden. Het zijn overigens niet mijn regels hoor, maar er wordt op Tweakers nu eenmaal wat meer eigen input/zoekwerk etc. van de mensen verwacht dan op andere fora.
Mijn speakergroepen zijn nog gewoon intact.rgarretsen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:23:
Het lijkt erop dat google de speaker groups kapot heeft gemaakt met de laatste updates. kan niet meer op groups afspelen en als ik een group aanmaak zie ze regelmatig niet meer in de app.
Vorige week wel 1x probemen gehad, maar toen heb ik over de stekkers even uitgetrokken en na opnieuw opstarten was het opgelost.
[ Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 28-11-2019 15:27 ]
Als ik opzoek ben naar een apparaat dat goed werkt met Google Home vind ik dat dit een goede plek is om dat te vragen.Troetelbeer schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:47:
[...]
Je huidige vraag heeft niks, maar ook niks met de Google Home te maken![]()
Jij blijkbaar niet. Dat kan. Dan had je m'n bericht ook gewoon kunnen negeren.
Ook ik heb naast een Home mini een Nest Hub aangeschaft. Werkt ontzettend goed!
Nu ben ik aan het kijken of ik met de huidige aanbiedingen ook de badkamer kan voorzien van een normale Google Home, voornamelijk om muziek af te spelen. Op dit moment gebruik ik daar de BT speaker Ultimate Ears Boom 2 voor. Maar elke keer koppelen voelt zo ouderwets.
Komt er een goed geluid uit een Home (Vergeleken met een mid-size Bluetooth speaker)? Hij is namelijk veel kleiner dan ik had verwacht.
Nu ben ik aan het kijken of ik met de huidige aanbiedingen ook de badkamer kan voorzien van een normale Google Home, voornamelijk om muziek af te spelen. Op dit moment gebruik ik daar de BT speaker Ultimate Ears Boom 2 voor. Maar elke keer koppelen voelt zo ouderwets.
Komt er een goed geluid uit een Home (Vergeleken met een mid-size Bluetooth speaker)? Hij is namelijk veel kleiner dan ik had verwacht.
Elkaar erop wijzen mag gewoon hoor...Gebeurt overal op Tweakers en niemand doet daar moeilijk over...Anders hoor ik het zelf wel van de mods.Medione1210 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:24:
[...]
Volgens mij kun je het berispen van medegebruikers beter aan de mods overlaten en dus even een rapport aanmaken als je een bericht ziet dat hier niet thuishoort.
[...]
Mijn speakergroepen zijn nog gewoon intact.
Vorige week wel 1x probemen gehad, maar toen heb ik over de stekkers even uitgetrokken en na opnieuw opstarten was het opgelost.
Dat stond niet in je eerste vraag...Kitser schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:27:
[...]
Als ik opzoek ben naar een apparaat dat goed werkt met Google Home vind ik dat dit een goede plek is om dat te vragen.
Jij blijkbaar niet. Dat kan. Dan had je m'n bericht ook gewoon kunnen negeren.
Waar staat precies dat je het wilde gebruiken met de Google Home?Ik heb voor m'n vader een Broadlink Rm Mini gekocht om z'n tv te bedienen. Helaas ondersteund die Broadlink rm mini zijn Arris VIP2952 van Telfort / KPN niet.
Plus, het is gewoon feitelijk een compleet ander probleem wat, nogmaals, totaal niks met de Google Home te maken heeft...
Dus je kunt wel eigenwijs doen en het bij mij leggen, maar je kunt beter die energie de volgende keer steken in het zelf zoeken naar het antwoord op die vraag, want zoals ik al zei: het antwoord staat al meerdere keren op Tweakers en er wordt verwacht dat je zelf moeite doet(niet mijn regels, maar die van Tweakers).
Ik heb een Google Home in de woonkamer en ik vind het geluid goed genoeg voor de enkele keer dat ik muziek speel. Denk dat het voor in de badkamer zeker voldoende is.bloblub schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:54:
Ook ik heb naast een Home mini een Nest Hub aangeschaft. Werkt ontzettend goed!
Echter, mijn mening is puur subjectief. Iemand anders kan mij waarschijnlijk volledig tegenspreken
Voor mijn badkamer (3,2x2,8m) vond ik de Home zelfs overbemeten en heb er een mini neergezet. Voldoet wmb prima voor radio en podcasts tijdens het badderen.Troetelbeer schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:02:
[...]
Ik heb een Google Home in de woonkamer en ik vind het geluid goed genoeg voor de enkele keer dat ik muziek speel. Denk dat het voor in de badkamer zeker voldoende is.
Echter, mijn mening is puur subjectief. Iemand anders kan mij waarschijnlijk volledig tegenspreken
Afhankelijk van waar je een stopcontact hebt zou je misschien nog kunnen kiezen voor een speaker met accu @bloblub .
[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 28-11-2019 16:16 ]
Hmm. Ik heb een mini op de slaapkamer en vind deze te weinig bass hebben. Ik ga hem gebruiken tijdens het douchen, wat iets meer lawaai produceert dan badderenMedione1210 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:14:
[...]
Voor mijn badkamer (3,2x2,8m) vond ik de Home zelfs overbemeten en heb er een mini neergezet. Voldoet wmb prima voor radio en podcasts tijdens het badderen.
Afhankelijk van waar je een stopcontact hebt zou je misschien nog kunnen kiezen voor een speaker met accu @bloblub .
Ik heb ook gekeken naar een JBL link 10 omdat deze wel waterdicht is. Maar deze is iets duurder en ik wil juist een vaste speaker met kabel zodat ik niet met de batterijduur zit. Vocht kan een issue worden voor de Home. Maar lees veel verhalen dat men hem al jaren op een badkamer heeft staan zonder problemen. Als hij dan na een aantal jaar alsog kapot gaat door vocht... achja

Triple posten wordt niet gewaardeerd op GoT, maakt mij niet zoveel uit maar dat zijn de regels hier....Troetelbeer schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:02:
[...]
Ik heb een Google Home in de woonkamer en ik vind het geluid goed genoeg voor de enkele keer dat ik muziek speel. Denk dat het voor in de badkamer zeker voldoende is.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
@Flagg Wat heeft dat met de Google Home te maken?
Geluidsbeleving is natuurlijk subjectief,dus daar valt niet over te discussiëren.bloblub schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:33:
[...]
Hmm. Ik heb een mini op de slaapkamer en vind deze te weinig bass hebben. Ik ga hem gebruiken tijdens het douchen, wat iets meer lawaai produceert dan badderen![]()
Ik heb ook gekeken naar een JBL link 10 omdat deze wel waterdicht is. Maar deze is iets duurder en ik wil juist een vaste speaker met kabel zodat ik niet met de batterijduur zit. Vocht kan een issue worden voor de Home. Maar lees veel verhalen dat men hem al jaren op een badkamer heeft staan zonder problemen. Als hij dan na een aantal jaar alsog kapot gaat door vocht... achja
Slaapkamer is geen badkamer! Geluid van de mini kan wat mij betreft hard genoeg en als de douche aan staat hoor je niet echt het kwaliteitsverschil tussen A en B.
Je kan het in ieder geval altijd eens proberen, of niet, natuurlijk.
Ik heb de Mini ongeveer anderhalf jaar in de badkamer staan en merk niks van een vocht probleem. Wel staat er een mechanisch ventilatiesysteem aan als we douchen.
De Lenovo clock(nu 44 euro bij Lenovol is ook nog een optie als je ook nog een klok in de badkamer wil.
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Medione1210 op 28-11-2019 17:31 ]
Ik gebruik in mijn badkamer de Onkyo G3 (VC GX-30), zeer tevreden met deze speaker.bloblub schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:33:
[...]
Hmm. Ik heb een mini op de slaapkamer en vind deze te weinig bass hebben. Ik ga hem gebruiken tijdens het douchen, wat iets meer lawaai produceert dan badderen![]()
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Iemand bekend met het probleem dat de home mini de 5ghz band niet wil pakken? Hij pakt alleen de 2.4 Ghz band van de modem, maar een aangesloten access point met 5 ghz pakt hij niet.
De google home app zegt dingen als:
'kan niet communiceren met je google home mini'
Een paar uur lang vanalles proberen heeft niks opgelost.
Een Nest mini daarentegen pakt de 5ghz band meteen.
Meer mensen met problemen om 5ghz te gebruiken voor de google home mini (niet de Nest mini dus)?
Meer mensen met problemen om 5ghz te gebruiken voor de google home mini (niet de Nest mini dus)?
Even voor je gecheckt, 1 van mijn 3 Mini's zit momenteel op de 5Ghz, dus ze kunnen het wel.Salvatron schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:03:
Iemand bekend met het probleem dat de home mini de 5ghz band niet wil pakken? Hij pakt alleen de 2.4 Ghz band van de modem, maar een aangesloten access point met 5 ghz pakt hij niet.
Je gebruikt toevallig geen Ubiquiti-apparatuur? Daar had ik in het begin ook het probleem dat de Home-app mijn Mini's niet vond terwijl ze wel gewoon op het internet konden (vragen antwoorden en zo)
Ik gebruik een tp-link router als access point. De home mini pakt die router niet op 5ghz maar wel op 2.4 ghz. Ik gebruik een access point omdat de zyxelmodem van de internetprovider af en toe de verbinding met de apparatuur verbreekt en dan weer opnieuw aansluit, waardoor de google apparaten soms niet functioneren. Het tp link access point heeft daar denk ik geen last van. Eerder pakte de google home mini de 2.4Ghz band ook niet maar nu pakt hij hem wel.Fire69 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:41:
[...]
Even voor je gecheckt, 1 van mijn 3 Mini's zit momenteel op de 5Ghz, dus ze kunnen het wel.
Je gebruikt toevallig geen Ubiquiti-apparatuur? Daar had ik in het begin ook het probleem dat de Home-app mijn Mini's niet vond terwijl ze wel gewoon op het internet konden (vragen antwoorden en zo)
Ik heb daarom bij zowel de router als bij mijn accespoint een 2.4 en een 5g verbinding aangemaakt.
Dan kun je zelf aangeven op je telefoon welke verbinding je wilt gebruiken.
Dan kun je zelf aangeven op je telefoon welke verbinding je wilt gebruiken.
Sinds vandaag de Google Nest Mini in het bezit, leuk speelgoed!
Ik heb al enige tijd een Harmony Hub, deze zou ik graag willen koppelen. Dit lukt helaas nog niet in de regio NL. Ik heb gezien dat je door het eea aan te passen naar US het toch werkend is te krijgen. Het lukt helaas nog niets, wie kan mij helpen?
- iPhone Engels regio en taal
- Harmony Hub locatie op VS
- Google Home thuis op VS
Niets lijkt tot dus ver te werken, helaas.
Ik heb al enige tijd een Harmony Hub, deze zou ik graag willen koppelen. Dit lukt helaas nog niet in de regio NL. Ik heb gezien dat je door het eea aan te passen naar US het toch werkend is te krijgen. Het lukt helaas nog niets, wie kan mij helpen?
Ik heb ooit de MyHarmony-software op pc geïnstallereerd, en daar kon ik mijn account op regio VS zetten.Novarion schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:33:
Sinds vandaag de Google Nest Mini in het bezit, leuk speelgoed!
Zo is het mij gelukt.
Vraag me niet hoe, ik heb ook die vreselijk verouderde software even geïnstalleerd, en dit heeft gewerkt! Ik kon ze nu wel koppelen.Fire69 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:13:
[...]
Ik heb ooit de MyHarmony-software op pc geïnstallereerd, en daar kon ik mijn account op regio VS zetten.
Zo is het mij gelukt.
Heb nu alles teruggezet op NL. Volgens mij en hopelijk blijft alles werken. Vreemd dat we het zo moeizaam moeten doen, en Google of Logitech nog steeds niets hebben door ontwikkeld voor Nederlands na meer dan een jaar inmiddels.
Anyway, bedankt voor je reactie en hulp!
Beste,
Thuis heb ik de volgende setup:
Bedroom:
Google nest hub (Bedroom display)
Sony speakers met chromecast build in (Bedroom speakers)
Living room:
Google nest hub (Living room display)
Sony speakers met chromecast build in (Living room speakers)
In beide kamers zijn de sony speakers als default speaker ingesteld. Als ik via google assistant vraag om muziek af te spelen speelt de muziek dan ook af op de sony speakers. Echter de album art en media control buttons krijg ik niet te zien op de google nest display. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
In de google home app op mijn telefoon krijg ik wel de album art en media controls te zien als er iets wordt afgespeeld op de sony speakers.
Wat mij opvalt is als ik iets cast naar een van de google nest hub displays (rood) ik de mogelijkheid heb om deze over te schakelen naar de andere nest hub. De sony speakers staan echter niet in deze lijst.
Als ik iets cast naar mijn sony speakers kan ik niet over schakelen naar de hub displays (blauw).
https://i.ibb.co/WkcwsHV/plaatje.png
Overige info:
- Taal op alle systemen is Engels (USA)
- Een mogelijk alternatief is de speakers via bluethooth te koppelen aan de displays.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of wat duidelijkheid kan geven! Alvast bedankt!
Bedroom:
Living room:
In beide kamers zijn de sony speakers als default speaker ingesteld. Als ik via google assistant vraag om muziek af te spelen speelt de muziek dan ook af op de sony speakers. Echter de album art en media control buttons krijg ik niet te zien op de google nest display. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
In de google home app op mijn telefoon krijg ik wel de album art en media controls te zien als er iets wordt afgespeeld op de sony speakers.
Wat mij opvalt is als ik iets cast naar een van de google nest hub displays (rood) ik de mogelijkheid heb om deze over te schakelen naar de andere nest hub. De sony speakers staan echter niet in deze lijst.
Als ik iets cast naar mijn sony speakers kan ik niet over schakelen naar de hub displays (blauw).
Overige info:
- Een mogelijk alternatief is de speakers via bluethooth te koppelen aan de displays.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of wat duidelijkheid kan geven! Alvast bedankt!
Dat kan kloppen, omdat niet alles met build-in chromecasts bij 3rd party goed ondersteund wordt.LilChris schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:28:
Beste,
Bedroom:
Living room:
Overige info:
Weet iemand hoe ik de 'goedemorgen'-routine op mijn Nest Hub kan aanpassen?
Ik zie in de lijst van routines alleen de Engelse routine 'good morning' staan. Als ik er zelf een aanmaak met als activatie commando 'goedemorgen' dan werkt het niet.
Ik zie in de lijst van routines alleen de Engelse routine 'good morning' staan. Als ik er zelf een aanmaak met als activatie commando 'goedemorgen' dan werkt het niet.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb exact hetzelfde, maar dan omgekeerd. Moest één van de banden (in mijn geval de 2,4 band) uitschakelen op mijn WIFI netwerk, deed ik dat niet dan vonden ze elkaar niet.Salvatron schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:03:
Schijnt een probleem te zijn sinds de laatste update van de Google Home devices. Men zegge het voort.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Gaat nog altijd niet in het NL, alleen ENGg0tanks schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:09:
Weet iemand hoe ik de 'goedemorgen'-routine op mijn Nest Hub kan aanpassen?
Dat lijkt mij eerder een probleem van je router / access point die (broadcast/mdns) verkeer niet tussen die twee frequenties/netwerken routeerd.Tricolores schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:25:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, maar dan omgekeerd. Moest één van de banden (in mijn geval de 2,4 band) uitschakelen op mijn WIFI netwerk, deed ik dat niet dan vonden ze elkaar niet.
Schijnt een probleem te zijn sinds de laatste update van de Google Home devices. Men zegge het voort.
Sometimes you need to plan for coincidence
Goeiendag,
Net een Google home gekocht. Lijkt allemaal vlot te werken buiten dat er nog geen Deezer support is in België. Iemand enig idee of daar aan gewerkt wordt? Toch wel mijn grootste gemis momenteel bij het device. Heb nog nog maar 1 smartlight voor de rest maar werkt goed. Langzaam maar zeker wat meer smart devices kopen.
Net een Google home gekocht. Lijkt allemaal vlot te werken buiten dat er nog geen Deezer support is in België. Iemand enig idee of daar aan gewerkt wordt? Toch wel mijn grootste gemis momenteel bij het device. Heb nog nog maar 1 smartlight voor de rest maar werkt goed. Langzaam maar zeker wat meer smart devices kopen.
Vind het opvallend hoe snel Google home reageert.
Ik zag gisteren Vicky Leandros op Tv. Ik vroeg: "oké Google, hoe oud is Vicky Leandros"
En Google reageerde direct met het juiste antwoord.
Helaas geluid registreren van mijn TV gaat mijn Home minder goed af want toen ik vroeg welk nummer speelt nu. Reageert Google dat er niets afgespeeld word.
Wanneer ik dat doe met mijn telefoon met GA gaat dat wel goed.
Ik zag gisteren Vicky Leandros op Tv. Ik vroeg: "oké Google, hoe oud is Vicky Leandros"
Helaas geluid registreren van mijn TV gaat mijn Home minder goed af want toen ik vroeg welk nummer speelt nu. Reageert Google dat er niets afgespeeld word.
Iemand hier met een google home mini en een google nest mini in een speaker group? Ik heb de google home mini in de badkamer en de google nest mini in de woonkamer. Beide heb ik toegevoegd aan de speakers groep "Alles". Hoe speel ik muziek af op beide speakers? Ik krijg dit nu alleen voor elkaar door de google home app te openen > media > Cast to... "Alles". Ik krijg dit op geen enkele manier aan de praat door een voice command. Heb verschillende Engelse en Nederlandse commands geprobeerd:
"Move music to group alles"
"Move music to alles"
"Play skyradio on alles"
"Play skyradio on group alles"
"Play music on alles"
"Play music on group alles"
"Play music on all speakers"
Bovenstaande ook in het Nederlands.
"Move music to alles"
"Play skyradio on alles"
"Play music on alles"
Less dit forum eens terug of Google het eens, dan zie je dat Deezer hier niet werkt en er al meer dan anderhalf jaar wordt gezegd dat er aangewerkt wordtz waarbij het grappige is dat Google naar Deezer wijst en omgekeerd.Artwido schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:29:
Verwijzen je speakers bij 'standaard muziekspeaker' in de app wel naar de aangemaakte groep? Anders werkt het niet.ProfaNe schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:34:
Iemand hier met een google home mini en een google nest mini in een speaker group? Ik heb de google home mini in de badkamer en de google nest mini in de woonkamer. Beide heb ik toegevoegd aan de speakers groep "Alles". Hoe speel ik muziek af op beide speakers? Ik krijg dit nu alleen voor elkaar door de google home app te openen > media > Cast to... "Alles". Ik krijg dit op geen enkele manier aan de praat door een voice command. Heb verschillende Engelse en Nederlandse commands geprobeerd:
"Move music to alles"
"Play skyradio on alles"
"Play music on alles"
Ik zeg gewoon 'hey Google Skyradio'. Allen op de hub moet ik vreemd genoeg 'hey Google SPEEL Skyradio' zeggen.
De voorbeelden die je noemt hebben dan ook niets met elkaar te maken, Je Google apparaat kan je niet zomaar vragen om iets te 'horen' wat er op tv is. Als het al mogelijk zou zijn dan moet je specifiek naar de Tv als bron verwijzen!Artwido schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:29:
[ Voor 58% gewijzigd door Medione1210 op 01-12-2019 20:30 ]
Afspelen naar een speakergroep met stem commando krijg ik ook niet voor elkaar.ProfaNe schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:34:
"Move music to alles"
"Play skyradio on alles"
"Play music on alles"
Alleen als ik rechtstreeks met m'n telefoon naar die speakergroep cast lukt het.
De instelling die @Medione1210 aangeeft over de standaard muziekspeaker heb ik ook goed ingesteld.
Even een update:nemmiesis29 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:06:
Sinds vanmorgen ben ik denk ook de sjaak van een bad firmware van google.
Constant 4 witte lichtjes branden en doet verder helemal niks meer helaas.
Meer mensen dit probleem?
Heb een nieuwe gekregen van bol,ben weer up and running
Was idd niet meer te repareren.
[ Voor 4% gewijzigd door nemmiesis29 op 01-12-2019 21:28 ]
Ik heb alles op engels staan en zie de optie default musicplayer nergens staan. Waar zit dat ergens? Moet je dit apart voor elke speaker instellen? Vind die hele app nogal onoverzichtelijkMedione1210 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:22:
[...]
Verwijzen je speakers bij 'standaard muziekspeaker' in de app wel naar de aangemaakte groep? Anders werkt het niet.
Ik zeg gewoon 'hey Google Skyradio'. Allen op de hub moet ik vreemd genoeg 'hey Google SPEEL Skyradio' zeggen.
Jammer! Lijkt mij juist erg fijn om dit met je stem voor elkaar te krijgen.ComTech schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:41:
[...]
Afspelen naar een speakergroep met stem commando krijg ik ook niet voor elkaar.
Alleen als ik rechtstreeks met m'n telefoon naar die speakergroep cast lukt het.
De instelling die @Medione1210 aangeeft over de standaard muziekspeaker heb ik ook goed ingesteld.
Bij instellingen - algemeen - muziek heb ik Spotify premium geselecteerd en de groep met een home, mini en een Doss Soundbox XL met de stem te bedienen. De soundbox is met een Google Chromecast audio verbonden aan het netwerk. Dit werkt goed maar met andere muziek providers nog geen ervaring.
Dit kun je vinden in de instellingen van je apparaat tussen 'gekoppelde BT apparaten' en 'standaard tv',in de NL taal uiteraard.ProfaNe schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:16:
[...]
Ik heb alles op engels staan en zie de optie default musicplayer nergens staan. Waar zit dat ergens? Moet je dit apart voor elke speaker instellen? Vind die hele app nogal onoverzichtelijk![]()
[...]
Jammer! Lijkt mij juist erg fijn om dit met je stem voor elkaar te krijgen.
Je kan het ook via stem bedienen door bijv. te zeggen 'speel Skyradio' op de 'naam van je speakergroep'.
Werkt hier prima op 3 verschillende speakergroepen.
Net nog geprobeerd speel Slamfm op kamergroep maar helaas het blijft doodstilMedione1210 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:16:
[...]
Dit kun je vinden in de instellingen van je apparaat tussen 'gekoppelde BT apparaten' en 'standaard tv',in de NL taal uiteraard.
Je kan het ook via stem bedienen door bijv. te zeggen 'speel Skyradio' op de 'naam van je speakergroep'.
Werkt hier prima op 3 verschillende speakergroepen.
Alles staat goed ingesteld als ik naar de kamergroep stream met TuneIn op mijn telefoon doet hij het prima.
Maar helaas niet met stembediening.
Moet je het niet naar de speakergroep "casten"?
Dus "cast naar......"
Dus "cast naar......"
Probeer dan eens 'Speel Slamfm op Tunein op <kamergroep>ComTech schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:34:
[...]
Net nog geprobeerd speel Slamfm op kamergroep maar helaas het blijft doodstil![]()
Alles staat goed ingesteld als ik naar de kamergroep stream met TuneIn op mijn telefoon doet hij het prima.
Maar helaas niet met stembediening.
Als je erbij zet van waar het gestreamd wordt werkt het meestal wel.
Vreemd. Ik kan gewoon "Hey Google, speel sky radio op beneden" en dan wordt het gewoon gestart op de groep genaamd "beneden". Geef ik geen 'target' op dan speelt hij het gewoon op zichzelf, of op de default speaker. Ook "Het Google, speel sky radio in de badkamer" werkt gewoon. Ik weet niet of dat komt omdat de ruimte , of de speaker die daar staat 'badkamer' heet.
[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 02-12-2019 12:06 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Precies zoals het bij mij ook werkt.Janoz schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:04:
Vreemd. Ik kan gewoon "Hey Google, speel sky radio op beneden" en dan wordt het gewoon gestart op de groep genaamd "beneden". Geef ik geen 'target' op dan speelt hij het gewoon op zichzelf, of op de default speaker. Ook "Het Google, speel sky radio in de badkamer" werkt gewoon. Ik weet niet of dat komt omdat de ruimte , of de speaker die daar staat 'badkamer' heet.
En hebben jullie allemaal de Google Home App in het Nederlands?
Zal vanavond nog is kijken naar de instellingen @Medione1210 @benor maar zoals ik nu kan zien, zonder de instellingen van een google home device zelf te kunnen zien, heb ik geen optie "instellingen - algemeen - muziek".
Onder "settings > Google Assistant services > Music" heb ik alleen de optie om spotify, youtube music, google paly music of no default provider.
Zal vanavond nog is kijken naar de instellingen @Medione1210 @benor maar zoals ik nu kan zien, zonder de instellingen van een google home device zelf te kunnen zien, heb ik geen optie "instellingen - algemeen - muziek".
Onder "settings > Google Assistant services > Music" heb ik alleen de optie om spotify, youtube music, google paly music of no default provider.
Heb in de woonkamer één device en in de badkamer één device en kan ook afspelen op woonkamer of badkamer (ruimte), maar niet beide tegelijk terwijl ze in een speaker group zitten.Janoz schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:04:
[ Voor 63% gewijzigd door ProfaNe op 02-12-2019 12:32 ]
ProfaNe schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:25:
En hebben jullie allemaal de Google Home App in het Nederlands?
[...]
Klik in de app op je apparaat en dan op het tandwieltje om de instelling die ik noemde te bereiken.
Heb in de woonkamer één device en in de badkamer één device en kan ook afspelen op woonkamer of badkamer (ruimte), maar niet beide tegelijk terwijl ze in een speaker group zitten.
Ook niet helaas hij geeft wel antwoord dat hij slamfm speelt op TuneIn op kamergroep maar er gebeurt verder niets.Fire69 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:04:
[...]
Probeer dan eens 'Speel Slamfm op Tunein op <kamergroep>
Als je erbij zet van waar het gestreamd wordt werkt het meestal wel.
Als ik in de home app kijk bij kamergroep staat er ook er wordt niets afgespeeld.
wat zijn tegenwoordig de commando's die nodig zijn om je harmonie hub de TV van kanaal te laten veranderen ?
Ik probeerde afgelopen weeken weer: zet TV op kanaal 4, maar helaas ging de TV niet over maar begong de hub iets van youtube te spelen?
Ik heb ook geprobeert om met : schakel TV over jaar kanaal 5, zet TV over naar kanaal 4 , maar niks ?
Ik probeerde afgelopen weeken weer: zet TV op kanaal 4, maar helaas ging de TV niet over maar begong de hub iets van youtube te spelen?
Ik heb ook geprobeert om met : schakel TV over jaar kanaal 5, zet TV over naar kanaal 4 , maar niks ?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
ComTech schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:41:
[...]
Afspelen naar een speakergroep met stem commando krijg ik ook niet voor elkaar.
Ik heb ook last van het bovenstaande probleem. De speaker groups lijken niet "voice enabled". De google assistent kent hierdoor de namen niet.ProfaNe schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:34:
"Move music to alles"
"Play skyradio on alles"
"Play music on alles"
Het lijkt een bug in de google home app.
Door een oude versie van de google home app te installeren kon ik het probleem omzeilen.
1. Verwijder speaker group
2. Verwijder huidige google home app
3. Installeer oude google home app (Feb 2019)
4. Maak speaker group aan
Je kan ervoor kiezen om hierna de oude app te verwijderen en de nieuwe weer te installeren. De group blijft werken.
Ik weet niet wat er gebeurt als vervolgens de naam veranderd wordt.
(NOTE: Getest in engelse taal)
Dit is iets wat "spontaan" niet meer werktPimmetje651 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:09:
wat zijn tegenwoordig de commando's die nodig zijn om je harmonie hub de TV van kanaal te laten veranderen ?

Ik heb contact gehad met Logi support, maar ze zeggen dat Nederlands niet wordt ondersteund. Dus als iets voorheen wel werkte en nu niet meer gaan ze dat niet verder onderzoeken.
Bericht van Logi support
Zoals in de voorgaande case is vermeld, wordt Nederlandstalige stembediening (nog) niet door Harmony ondersteund en kunnen wij niet garanderen dat het werkt. Wij kunnen enkel zeggen dat Engelstalige stemopdrachten wel werken.
Ik kan enkel adviseren om Engelstalige opdrachten te gebruiken.
Onze welgemeende excuses voor het mogelijk ervaren ongemak.
Thnx, dit ga ik testen. Lijkt er op dat er meer mensen last van hebben:LilChris schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:55:
[...]
[...]
Ik heb ook last van het bovenstaande probleem. De speaker groups lijken niet "voice enabled". De google assistent kent hierdoor de namen niet.
Het lijkt een bug in de google home app.
Door een oude versie van de google home app te installeren kon ik het probleem omzeilen.
1. Verwijder speaker group
2. Verwijder huidige google home app
3. Installeer oude google home app (Feb 2019)
4. Maak speaker group aan
Je kan ervoor kiezen om hierna de oude app te verwijderen en de nieuwe weer te installeren. De group blijft werken.
Ik weet niet wat er gebeurt als vervolgens de naam veranderd wordt.
(NOTE: Getest in engelse taal)
https://support.google.com/googlenest/thread/21120337?hl=en
Edit: Lijkt bij mij niet te werken. De oude versie van google home app ziet mijn devices niet meer en kan dan geen speaker group aanmaken. Het zit in ieder geval in de laatste versie van de app. Ik wacht wel op een fix
[ Voor 10% gewijzigd door ProfaNe op 02-12-2019 18:21 ]
Hi Allen,
Ik heb vorige week mijn Alexa Echodot vervangen door een Google Nest Mini. ik gebruikte Alexa eigenlijk alleen voor de verlichting van de woonkamer (icm met Ikea Tradfri hub+lampen) en had het via IFTTT gekoppeld met Nefit Easy.
Nu dus over naar de Google Assistent met voor de rest van het gezin toch wel erg fijn dat hij Nederlands spreekt
Tot nu de verlichting en de chromecast gekoppeld. Helaas merk ik dat de Nefit Easy via IFTTT niet gaat lukken in het Nederlands, helaas. IFTTT kan enkel Engels.
Qua televisie heb ik nu een Harmony 650 waarmee ik de TV+Geluidset (beide samsung)+KPN box bedien. Ik was een Logitech harmony Compagnon aan het overwegen, maar ik lees hier ook dat deze op dit moment alleen in te stellen is in het Engels. Al schijnt hij daarna wel in het Nederlands te functioneren?
Echter zag ik ook andere Wifi IR remotes met Google Assitent ondersteuning zoals:
Alvast bedankt!
Ik heb vorige week mijn Alexa Echodot vervangen door een Google Nest Mini. ik gebruikte Alexa eigenlijk alleen voor de verlichting van de woonkamer (icm met Ikea Tradfri hub+lampen) en had het via IFTTT gekoppeld met Nefit Easy.
Nu dus over naar de Google Assistent met voor de rest van het gezin toch wel erg fijn dat hij Nederlands spreekt
Qua televisie heb ik nu een Harmony 650 waarmee ik de TV+Geluidset (beide samsung)+KPN box bedien. Ik was een Logitech harmony Compagnon aan het overwegen, maar ik lees hier ook dat deze op dit moment alleen in te stellen is in het Engels. Al schijnt hij daarna wel in het Nederlands te functioneren?
Echter zag ik ook andere Wifi IR remotes met Google Assitent ondersteuning zoals:
- Hombli - Smart IR Remote Control
- Nedis - Wi-Fi smart universele afstandsbediening
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door WeZijnErBijna op 03-12-2019 08:47 . Reden: spelfouten ]
Pimmetje651Pimmetje651 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:09:
De Nederlandse commando's werken al weken niet meer "ga naar kanaal 1".
Nu alleen al een hele tijd in het Engels "Go to channel one on tv".
Als je niet zegt "on tv" dan speelt hij iets af van you tube.
Succes
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...