Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Blijkbaar is de Ultrasound-functie ook naar de originele Hub gebracht?
Merkte daarnet als ik met mijn hand naar de display ging dat plots de pauze-knop te voorschijn kwam.
Dacht dat het enkel voor de Nest-apparaten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Iemand ook dit probleem :

Ik kan mijn lampen aan- en uitzetten met home maar huisgenoten krijgen de melding dat dit nog niet kan.
Ze kunnen wel vragen stellen over bijvoorbeeld het weer etc. Maar apparaten gaat niet.
Ze hebben hun eigen account. We zitten in dezelfde "ruimte" en ze hebben voicematch getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
emil_406 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:26:
Kun je een lamp ook voor een bepaalde tijd laten branden? Ik heb de verlichting van het fietsen schuurtje aangesloten op een smartschakelaar. Nu moet ik als ik in het schuurtje ben geweest de verlichting zelf weer uitschakelen via google home. Kan in Google opdracht geven om het licht bijvoorbeeld 5 minuten te laten branden?
Volgens mij niet. Je kan een deursensor of bewegingsmelder gebruiken.

https://support.google.com/googlenest/thread/1035580?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Artwido schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:04:
Iemand ook dit probleem :

Ik kan mijn lampen aan- en uitzetten met home maar huisgenoten krijgen de melding dat dit nog niet kan.
Ze kunnen wel vragen stellen over bijvoorbeeld het weer etc. Maar apparaten gaat niet.
Ze hebben hun eigen account. We zitten in dezelfde "ruimte" en ze hebben voicematch getraind.
Zijn het misschien zuid-limburgers of Friezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:47:
Ik zat even te twijfelen of dit in het Philips HUE topic moest of hier - maar het lijkt meer een google (home) issue te zijn:

Wij hebben meerdere google home devices in huis en deze werken allemaal erg goed. In combinatie met de HUE lampen kunnen we deze via stem commando's aan en uitzetten. Nu komt echter het vreemde maar tegelijkertijd ook erg comische verhaal dat dit alleen werkt met mijn vriendin haar stem? :D.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Commando is exact hetzelfde maar het lijkt er op dat er aan mijn stem geen HUE koppeling is? Is dit dan persoonsafhankelijk?
Probleem is eindelijk opgelost dankzij jullie hulp. Mijn vriendin moest zeggen Google home syncroniseer lampen. Bij mij werkte dit commando niet.

Nu werkt alles en kan ik de lampen ook bedienen met mijn stem en is mijn vrouw niet meer de baas :+

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:31
Beefhead schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:23:
[...]

Volgens mij doet ie dit sinds Google assistent in Belgie gelanceerd werd een week of 2 geleden. Er is een belgische krant of nieuwszender met de naam "Het laatste nieuws (HLN)"

Inderdaad een beetje vervelend dat Google dan deze nieuwsbron selecteert.
Pff het wordt nog slechter:
"wat is het laatste nieuws" antwoord: hier het laatste nieuws en belgische nieuwszender.
"vertel me het nieuws" antwoord: "sorry ik kan het nieuws momenteel niet ophalen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
emil_406 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:49:
[...]

Zijn het misschien zuid-limburgers of Friezen?
Mijn vrouw is inderdaad Zuid-Limburgs maar spreekt vrijwel zonder dialect.
Kan mij niet voorstellen dat dit het verschil maakt. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik kan mijn klikaanklikuit lampen niet meer met mn stem bedienen. Kaku app werkt net als de afstandsbediening. Kaku opnieuw gekoppeld met google home maar helaas. De home reageert wel op het commando maar er gebeurt niets. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebentum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 15:52
Ik heb het zelfde probleem. Helaas nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
eettjjuuhh schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:18:
Ik kan mijn klikaanklikuit lampen niet meer met mn stem bedienen. Kaku app werkt net als de afstandsbediening. Kaku opnieuw gekoppeld met google home maar helaas. De home reageert wel op het commando maar er gebeurt niets. Iemand anders ook dit probleem?
Hallo er was mogelijk een probleem met de kaku server want de groene lampjes knipperde niet.
Ik had het zelfde probleem maar nu werkt het weer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Bedankt, net gecheckt en het werkt idd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb het nu wel voor elkaar dat wanneer mijn vrouw vraagt: "hoe heet ik" dat Home nu eindelijk haar naam zegt inplaats van die van mij.
Maar zij kan nog steeds geen apparaten schakelen.
Wanneer we Home foppen gaat het wel. Dan zeg ik: "oké Google " en dan zegt zij: "de haard aan"
Dan schakelt Google de haard aan.
Maar op één of andere manier moet ik de rechten van apparaten ook aan haar account toekennen maar kom daar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:48
Hier niet nodig, ik voeg apparaten toe, en iedereen kan ze bedienen die tegen Google praat... Ik had gehoopt voor het omgekeerde, dat je alleen apparaten kan bedienen door bepaalde personen...

Nu doen de kids maar op... Ik heb hun een hub gekocht, maar ze kunnen dus heel het huis bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Artwido schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:16:
Ik heb het nu wel voor elkaar dat wanneer mijn vrouw vraagt: "hoe heet ik" dat Home nu eindelijk haar naam zegt inplaats van die van mij.
Maar zij kan nog steeds geen apparaten schakelen.
Wanneer we Home foppen gaat het wel. Dan zeg ik: "oké Google " en dan zegt zij: "de haard aan"
Dan schakelt Google de haard aan.
Maar op één of andere manier moet ik de rechten van apparaten ook aan haar account toekennen maar kom daar niet uit.
Heeft ze al een 'sync mijn apparaten' gedaan?
Ziet ze in de Home-app de haard staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
NoFate schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:05:
Hier niet nodig, ik voeg apparaten toe, en iedereen kan ze bedienen die tegen Google praat... Ik had gehoopt voor het omgekeerde, dat je alleen apparaten kan bedienen door bepaalde personen...

Nu doen de kids maar op... Ik heb hun een hub gekocht, maar ze kunnen dus heel het huis bedienen
Opvoeding noemen ze dat :+

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
mja, ze proberen gewoon wat te doen :) spelender wijs luisteren ze naar youtube en spotify
en dan per ongeluk doen ze alle lampen uit, ipv alleen de lamp in hun speelkamer, of gaat plots de tv uit

moeiljik om te zeggen tegen de kids ( 3 + 4 jaar ) "lamp aan/uit" mag je zeggen maar "lampen aan/uit" niet

ik zou het handiger vinden om smart appareten te excluden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Fire69 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
[...]

Heeft ze al een 'sync mijn apparaten' gedaan?
Ziet ze in de Home-app de haard staan?
waar staat de sync mijn apparaten? die instelling kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
moet je zeggen, hey google, synchnoniseer mijn apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NoFate schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:38:
moet je zeggen, hey google, synchnoniseer mijn apparaten
Dat klinkt simpel :P
Maakt het niet uit wie? hoofdaccount of toegevoegde leden van het huis?
Ik ga het proberen wanneer ik thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
maakt idd niet uit wie, iedereen kan je google device bedienen, het zijn alleen de prive functies zoals agenda dat niet gaat

PS: via je android gaat dat ook hé , via google assistant :) type/spreken , moet niet persé via je google home device te zijn

[ Voor 34% gewijzigd door NoFate op 18-11-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:10
Artwido schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:42:
[...]

Dat klinkt simpel :P
Maakt het niet uit wie? hoofdaccount of toegevoegde leden van het huis?
Ik ga het proberen wanneer ik thuis ben.
Als je ook een telefoon met Google Assistant hebt, kun je het gewoon ook daar tegen zeggen. Of typen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
NoFate schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
maakt idd niet uit wie, iedereen kan je google device bedienen, het zijn alleen de prive functies zoals agenda dat niet gaat
Ben je er zeker van dat het niet uitmaakt? Hij heeft alle apparaten al, het is blijkbaar bij zijn vriendin dat er iets scheef gaat. Misschien best dat zij het toch doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
ja, ben er vrij zeker van , zodra je devices gelinkt hebt, kan iedereen ze bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Fire69 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:03:
[...]

Ben je er zeker van dat het niet uitmaakt? Hij heeft alle apparaten al, het is blijkbaar bij zijn vriendin dat er iets scheef gaat. Misschien best dat zij het toch doet.
Ik heb het bij mij gedaan en toen kreeg ik idd de melding dat mijn smart life apparaten gesynct worden.
Echter wanneer ik hetzelfde doe op de telefoon van mijn vrouw met haar account dan zegt hij dat er geen apparaten te vinden zijn terwijl ik ze wel zie staan in de Home app.
Helaas kan zij nog steeds geen apparaten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
in haar google home app staan ze wel? heb jij je huis gedeeld met haar account? als je je huis gedeeld hebt, dan moet zijn niet synchroniseren, want het is een gedeeld huis

maar sowieso moe je geen huis delen om apparaten door andere personen te laten werken (via google devices) , dat werkt zo ook al ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Vandaag ook mijn (Franse) Nest Hub Max binnen gekregen. Eigenlijk is het een Sinterklaas cadeautje, maar ik moet natuurlijk even kijken of ie het wel doet ;)
Korte indruk : erg mooi vol geluid, scherm is dikke prima en alle functionaliteit werkt. Ik gebruik wel de Engelstalige Assistant overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NoFate schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:21:
in haar google home app staan ze wel? heb jij je huis gedeeld met haar account? als je je huis gedeeld hebt, dan moet zijn niet synchroniseren, want het is een gedeeld huis

maar sowieso moe je geen huis delen om apparaten door andere personen te laten werken (via google devices) , dat werkt zo ook al ...
Ben een stap verder maar wel vreemd...
Op haar telefoon werkt het wel.
Dus GA starten en dan kan ze de lichten wel schakelen.
Maar de Home mini blijft zeggen dat het nog ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:55
Heb vandaag een nest hub gehaald, werkt allemaal prima als ik Engelse commando's geef maar Nederlands snapt ie niet? M'n telefoon staat in het Nederlands, waardoor ik bepaalde settings niet kon instellen. De taal naar Engels omzetten maakte deze functies toegankelijk, ik kon ook de taal naar NL omzetten maar helaas..

Wat moet ik doen om een NL telefoon te behouden (niet extreem belangrijk) en gewoon Nederlandse commando's te kunnen geven aan m'n nest? M'n kinderen spreken nog geen Engels.. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@jastas
Naar Google assistent - - >account (icoon) - - >instellingen-->assistent - - >Talen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artwido
Het is mij eindelijk gelukt dat alle leden nu herkent worden door voicematch en iedereen nu de apparaten kan bedienen.
Ik had een stap overgeslagen:
Wanneer je de uitnodiging verstuurt dan moet je klikken op de knop "uitnodiging tonen" dan krijg je een pagina met alle beschikbare apparaten en onderaan die pagina een knop "accepteren "
Dat had ik blijkbaar niet gedaan.
Nu werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom ik of een Google Nest Hub of een Sonos One speaker moet halen?

Ik wil graag spraakbediening in mijn huis, vooral voor muziek(Sonos Playbase in woonkamer) en mijn verlichting(Hue). Maar ik twijfel tussen het kopen van een Sonos One of een Google Nest Hub.

Een Sonos One heeft namelijk ook google assistant en geeft mij een mooie en goede speakertje erbij in de keuken. En een Google Nest Hub heeft een leuk schermpje maar geen goede speaker. Maar zo'n schermpje staat wel leuk in de keuken. Echter vraag ik me af of ik na verloop van tijd nog veel waarde hecht aan dat schermpje, terwijl die Sonos One altijd mooie muziek zal spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Let op Sonos heeft geen ingebouwde cast functie, zoals JBL etc... Dat is al een reden om geen Sonos te kiezen...

Ook smart home, als dat een meerwaarde is voor je, neem dan een Google device, belangrijk voor updates, die komen niet altijd naar third party devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:38:
Kan iemand mij vertellen waarom ik of een Google Nest Hub of een Sonos One speaker moet halen?

Ik wil graag spraakbediening in mijn huis, vooral voor muziek(Sonos Playbase in woonkamer) en mijn verlichting(Hue). Maar ik twijfel tussen het kopen van een Sonos One of een Google Nest Hub.

Een Sonos One heeft namelijk ook google assistant en geeft mij een mooie en goede speakertje erbij in de keuken. En een Google Nest Hub heeft een leuk schermpje maar geen goede speaker. Maar zo'n schermpje staat wel leuk in de keuken. Echter vraag ik me af of ik na verloop van tijd nog veel waarde hecht aan dat schermpje, terwijl die Sonos One altijd mooie muziek zal spelen :P
Je kan ze ook gewoon beide nemen, als budget geen probleem is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 20:08

Waarom geen goeie wifi luidspreker in combinatie met een google nest mini?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 14:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb in mijn huiskamer een Google Nest Hub, die ik voor Kink FM via bluetooth kan koppelen aan mijn home cinema speakerset. Dat werkt prima. Maar als ik in de keuken sta hoor ik weinig meer van die muziek.

Nou heb ik bij de Ikea naar die nieuwe speakersets gekeken, maar kom er niet uit of het uberhaupt mogelijk is zo'n speaker tegelijkertijd als de home cinema set te koppelen aan de Hub zodat ik, wanneer ik dat wil, ook muziek heb in de keuken.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Stormtrooper schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:35:
Ik heb in mijn huiskamer een Google Nest Hub, die ik voor Kink FM via bluetooth kan koppelen aan mijn home cinema speakerset. Dat werkt prima. Maar als ik in de keuken sta hoor ik weinig meer van die muziek.

Nou heb ik bij de Ikea naar die nieuwe speakersets gekeken, maar kom er niet uit of het uberhaupt mogelijk is zo'n speaker tegelijkertijd als de home cinema set te koppelen aan de Hub zodat ik, wanneer ik dat wil, ook muziek heb in de keuken.
Hou er rekening mee dat de Symfonisk geen BT heeft, alleen wifi
Ik heb er 2 en ben wel verrast door de geluidskwaliteit voor die 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 09:43

Ikheb dus voor zelfde keuze gestaan. Had mijn Google home en mini verkocht. Omdat ik dacht de Sonos beam een mooie vervanger was met beter geluid. Echter werkt de broadcast functie niet idd zoals gezegd ontvang je updates waarschijnlijk later. Google wilt zijn eigen apparaten exclusiviteit geven. Dus nu ook maar de Google hub erbij gekocht. Die staat er vast mooi bij 😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 21-09 12:21
Vraagje

Ik las vandaag dat de vlaamse stem beschikbaar komt op:
https://androidworld.be/n...-google-assistant-belgie/

echter op tweekers staat dat er een nederlandse stem beschikbaar komt

Allemaal verwarrend, is het nu vlaams of nederlands?

en hoe wijzig ik dit voor sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:50:
Vraagje

Ik las vandaag dat de vlaamse stem beschikbaar komt op:
https://androidworld.be/n...-google-assistant-belgie/

echter op tweekers staat dat er een nederlandse stem beschikbaar komt

Allemaal verwarrend, is het nu vlaams of nederlands?

en hoe wijzig ik dit voor sonos?
idd, geen vlaams, wel een nieuwe stem voor google belgie, maar helaas mannelijk en nederlands, geen vlaams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mmm jammer
En wat is die sonos gedoe dan? want dat kon toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Als ik vraag aan de google home om de TV aan te zetten, dan gaat de TV aan (heb een Harmony Hub) maar er wordt gezegd:

Turning on the TV KITCHKEN.

Niet kitchen, maar kitchken (met een K). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Lijkt me een typo die ik zelf ergens gemaakt heb, maar in de google app zie ik het niet. Sowieso heeft mn TV nooit in de keuken gestaan, dus beetje rare typo eigenlijk..
De Mini heeft ook moeite met de naam van mijn thermostaat (Family Room). Dat laatste spreekt 'ie echt uit als het zuivelproduct :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
iemand die zijn office365 agenda toont in google assistant?
ik lees dat die moet met Microsoft flows zodat je de events synct met een google agenda? iemand die die al gedaan heeft? blijkbaar zijn er veel templates weg
of kan je gewoon een office365 sharen (.ics) naar een google agenda, en deze .ics importeren?

tips zijn welkom

• DarkAllMan
  • Laatst online: 19-09 12:47
NoFate schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:20:
iemand die zijn office365 agenda toont in google assistant?
ik lees dat die moet met Microsoft flows zodat je de events synct met een google agenda? iemand die die al gedaan heeft? blijkbaar zijn er veel templates weg
of kan je gewoon een office365 sharen (.ics) naar een google agenda, en deze .ics importeren?

tips zijn welkom
Ik ben ook nieuwsgierig. Ik heb een privé agenda voor ons gezin, en dat werkt idd prima, maar ik zou ook graag mijn werk agenda toevoegen.

• NoFate
ik heb het nu aan de praat , beide manieren getest , maar ..
1) in office365 kan je de agenda sharen (ics) naar google calendar, werkt prima, ideaal dacht ik
Maar er zijn blijkbaar issues in google, eens een ICS gekoppeld is, dan doet hij geen updates meer... ok voorlopig niet nutting

2) via micrsoft flow , hier loopt sync wel goed, elke 5 min worden de agenda updates gewijzigd, hier ga ik verder mee testen... probleem is wel dat het alleen de nieuwe agenda items zijn... ik zou dus eigenlijk een volledige export /+ import moeten doen, maar ik vraag me af of dan de wijziging die je doet in office365 , ook de geimporteerde event aanpast, dat denk ik wel niet

• Artwido
Ik had gehoopt dat je meldingen van je agenda ook kunt laten uitspreken op de tijdstippen die je aangegeven hebt in de agenda .
Je kunt namelijk wel door het commando broadcast je tekst laten uitspreken.

[ Voor 15% gewijzigd door Artwido op 21-11-2019 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:27:
[...]

De Mini heeft ook moeite met de naam van mijn thermostaat (Family Room). Dat laatste spreekt 'ie echt uit als het zuivelproduct :+
Even renamen naar Family Roem :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 19-09 12:47
mcetweaker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:32:
[...]

Even renamen naar Family Roem :P
Zo heb ik een lamp staan op mijn dreswaar 8)7

• NoFate
iemand met een hub 'max' om iets te te testen voor me?
als je swiped naar de spotify app, als je op de hoofding zelf klikt op spotify te openen, krijg ik een error te horen, als je reschtreeks kilkt op een playlist er iets onder, dan lukt het wel...
hoe loopt dit bij jullie?

• B2

B2

wa' seggie?

NoFate schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:58:
iemand met een hub 'max' om iets te te testen voor me?
als je swiped naar de spotify app, als je op de hoofding zelf klikt op spotify te openen, krijg ik een error te horen, als je reschtreeks kilkt op een playlist er iets onder, dan lukt het wel...
hoe loopt dit bij jullie?
Hier een Max, ik dacht het bij mijn snelle test niet gemerkt te hebben maar ik moet helaas nog even wachten tot 5 december 😇

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 21-11-2019 10:59 ]

• NoFate
op zicht werkt de hub max wel goed

alleen weet ik nog niet hoe ik via stem een camera kan activeren
als ik zeg , speel camera , kijk naar camera, camra aan , activeer .... dan wilt hij altijd een youtube filmpje casten op een chromecast

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:21
Ik bem om wil ook een hub max kopen, waar is deze goedkoop te bestellen ?

• B2

B2

wa' seggie?

brutus26 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:29:
Ik bem om wil ook een hub max kopen, waar is deze goedkoop te bestellen ?
Het makkelijkste is in Frankrijk bij Fnac.com. Dan heb je gelijk de juiste EU stekker.

• brutus26
  • Laatst online: 21:21
Oke daar had ik ook al gekeken maar kreeg erg slechte review, maar gaat dus naar nl goed ?

• Troetelbeer
Ben blij met die mannelijke stem nu. Klinkt een stuk beter/natuurlijker dan die vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

brutus26 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:52:
Oke daar had ik ook al gekeken maar kreeg erg slechte review, maar gaat dus naar nl goed ?
Geen probleem. Zodra je het pakket nummer van DHL hebt gewoon even contact met ze opnemen om zeker te weten dat het goed aan komt.
De verpakking ed is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook tevreden van Fnac bestelling

• OnsDenis
  • Laatst online: 12-07 13:52
NoFate schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:00:
op zicht werkt de hub max wel goed

alleen weet ik nog niet hoe ik via stem een camera kan activeren
als ik zeg , speel camera , kijk naar camera, camra aan , activeer .... dan wilt hij altijd een youtube filmpje casten op een chromecast
En als je zegt: laat camera "voordeur" zien. Bij mij laat hij dan de Nest "voordeur" camera zien

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• NoFate
OnsDenis schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:56:
[...]

En als je zegt: laat camera "voordeur" zien. Bij mij laat hij dan de Nest "voordeur" camera zien
Sorry, ik begrijp het niet... ;)
Toon camera ... Lukt wel

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 21-11-2019 18:09 ]

• skank
Nieuwe update van de home ! De bug met de service is weg !! jieha

• Artwido
Ik heb de home mini. Hoe weet je wanneer een update geweest is?

• Fire69
Artwido schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:21:
Ik denk dat hij update van de Home-app bedoelt waardoor de fout opgelost is dat je niet meer in de instellingen kon komen.

[edit]
Yep, update hier ook geïnstalleerd en geen fout meer nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 21-11-2019 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:21:
maar voor de mini zou je moeten kijken of de firmware versie verhoogt is. Moet je in de home app in de instellingen kijken van deze specifieke mini. Als je je huidige versie noteert, kun je zien of er een update is geweest als je een hoger versienummer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
NoFate schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:06:
Hier ook tevreden van Fnac bestelling
Ik heb maandag ook de Google Hub Max hier ook tevreden van Fnac ontvangen.
Prima verpakt en goed te traceren. Woensdag verstuurt en maandag ontvangen met DHL :) .
Ook het chatten met ze is geen probleem als je maar aangeeft dat je geen Frans spreekt maar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:18:
Nieuwe update van de home ! De bug met de service is weg !! jieha
Confirmed! Heeft toch weer lang geduurd... Vind het jammer dat ze nooit iets melden in de release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

De Google Home Max is in Duitsland (Saturn, Mediamarkt) sinds gisteren afgeprijsd naar €199,-. Ik denk dat ik er binnenkort maar 1 of 2 ga scoren :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Het lukt me niet om lsc lampen toe te voegen aan google.
Vreemd genoeg.
Zodra ik de lampen wil toewijzen aan een ruimte, zegt hij dat de communicatie met google mislukt en ik moet wachten (nu al 2 dagen)

andere apparaten koppelen lukt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
skank schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:01:
Vreemd genoeg.
Zodra ik de lampen wil toewijzen aan een ruimte, zegt hij dat de communicatie met google mislukt en ik moet wachten (nu al 2 dagen)

Heb je de nieuwe Google home app gedownload ? Update van gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
NoFate schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:48:
[...]

Heb je de nieuwe Google home app gedownload ? Update van gisteren...
lol euh ja he, gezien ik diegene ben die zei dat er een update is
;)

anyway, is hetzelfde zowel voor als na de update, kan die dingen niet koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Vreemd genoeg.

Wanneer je in de Home app kijkt dan zie je bovenaan welk huis actief is. Heb je per ongeluk meerdere huizen aangemaakt en staan de lampen die niet werken in een ander huis?
Dat was bij mij wel het geval. De lampen kun je eenvoudig verplaatsen.
Ik heb ook lsc lampen en schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik heb problemen om google assistant onderscheid te laten maken tussen gordijnen, rolluiken en screens.

De screens herkent hij ofwel als rolluik ofwel als gordijnen. Hierdoor gaan dus bij commando "sluit de gordijnen" of "sluit de rolluiken" ook de screens mee naar beneden. In het Engels werkt het wel prima, iemand een idee hoe ik deze 3 items best laat exposen naar Google home en toch makkelijk een onderscheid kan maken met de commando's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
depette schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:43:
Ik heb problemen om google assistant onderscheid te laten maken tussen gordijnen, rolluiken en screens.

De screens herkent hij ofwel als rolluik ofwel als gordijnen. Hierdoor gaan dus bij commando "sluit de gordijnen" of "sluit de rolluiken" ook de screens mee naar beneden. In het Engels werkt het wel prima, iemand een idee hoe ik deze 3 items best laat exposen naar Google home en toch makkelijk een onderscheid kan maken met de commando's?
Alsook open/dicht commando gebruiken ipv omhoog/omlaag... Geeft om 1 of andere reden een ander resultaat

Klopt , in het NL heeft dat nooit goed gewerkt... Hier lukt het wel als je ze in aparte rooms plaatst

[ Voor 7% gewijzigd door NoFate op 22-11-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vreemd genoeg.

Via welke integratie probeer je ze toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Artwido schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:56:
[...]

Wanneer je in de Home app kijkt dan zie je bovenaan welk huis actief is. Heb je per ongeluk meerdere huizen aangemaakt en staan de lampen die niet werken in een ander huis?
Dat was bij mij wel het geval. De lampen kun je eenvoudig verplaatsen.
Ik heb ook lsc lampen en schakelaars.
Thanks !
Opgelost, althans deels.

Ik had geen 2 huizen actief.
Echter stonden ze wel helemaal onderaan als niet actief in een huis.
Ik kon ze nu wel toevoegen aan een huis en een ruimte !
Super, stapje verder.

Waar ik nu wel tegenaan loop.
Ik had al 2 lampen in de slaapkamer.
Die moeten altijd samen aangaan.
Nu heb ik dus nog 2 lampen toegevoegd (nachtkastje x en nachtkastje x-y) met het gedacht dat google dus 3 groepen zou hebben , enerzijds de slaapkamer (lamp 1 en 2) + nachtkastje x + nachtkastje y

Wat doet hij nu...
Hij plaats ze allemaal samen in "Lampen slaapkamer" (4 stuks)

Kan ik die dan alsnog afzonderlijk bedienen?
Troetelbeer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:45:
[...]

Via welke integratie probeer je ze toe te voegen?
Smart life

[ Voor 8% gewijzigd door skank op 22-11-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@skank
Ik heb twee lampen op het dressoir die altijd gelijktijdig aan en uit moeten.
Ik heb ze gewoon allebei dezelfde naam gegeven.
Wanneer ik zeg: "oké Google dressoir aan"
Dan zegt Google prima ik doe twee lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 10:38
Hallo,

Tot op heden gebruik ik Alexa van Amazon.
Het werkt prima maar ik mis het gemak van de Nl taal.
Maar vraag me een aantal dingen af:

1- Met Alexa maak ik in de alexa app scenes voor mijn philips hue.
Met een woord laat ik in diverse ruimtes de lampen van kleuren en stand veranderen.
Bv: romantic, nu gaat de verlichting in de keuken uit, de eetkamer gaat naar licht groen en de
woonkamer naar licht roze.

2- werkt hij goed samen met een Tado thermostaat
Kun je dit met de google app ook zo instellen?

3- Werkt het nu goed samen met een logitech harmony afstandsbediening ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
timbe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:05:
Hallo,

Met een woord laat ik in diverse ruimtes de lampen van kleuren en stand veranderen.
Bv: romantic, nu gaat de verlichting in de keuken uit, de eetkamer gaat naar licht groen en de

Wat heb je zelf al gevonden?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hmmbob schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:31:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden?
In oudere berichten dat Harmony alleen in het Engels werkt.
Maar weet niet of dat nu nog zo is?

Op mijn andere vragen niet echt een goed antwoord, vandaar de vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Hallo,

1 Routines werken helaas nog niet in het Nederlands
2 ja, in 5 seconden gevonden. google is je vriend https://www.tado.com/nl/lp/google-home
3 ja, in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Nuevocasa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:20:
1 Routines werken helaas nog niet in het Nederlands
2 ja, in 5 seconden gevonden. google is je vriend https://www.tado.com/nl/lp/google-home
3 ja, in het Nederlands
Doe ik nog even de 5 seconden google voor het echte antwoord op vraag 1:
Ja dat kan. https://www.smarthomeweb....met-google-home-bedienen/

2x 5 seconden googlen, en vermoedelijk voor vraag 3 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Hmmbob schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:55:
[...]

[...]

Doe ik nog even de 5 seconden google voor het echte antwoord op vraag 1:
Ja dat kan. https://www.smarthomeweb....met-google-home-bedienen/

2x 5 seconden googlen, en vermoedelijk voor vraag 3 ook.
Dan moet je toch alle lampen in dezelfde ruimte hebben wil je dat met een scene doen? In één ruimte kan het inderdaad met een scène. Anders ontkom je volgens mij niet aan routines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:18
Niet in het Nederlands, iig bij mij niet
Kan hem niet toevoegen in mijn regio staat er als ik het wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:32:
[...]

Niet in het Nederlands, iig bij mij niet
Kan hem niet toevoegen in mijn regio staat er als ik het wil toevoegen.
Raar, zou gewoon moeten werken. Bij google komt het wel vaker voor dat bepaalde dingen in één keer niet meer werken. Misschien dat dit hier het geval is.

Edit. Hier werkt Harmony wel gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 23-11-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:18
Nuevocasa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:36:
[...]

Raar, zou gewoon moeten werken. Bij google komt het wel vaker voor dat bepaalde dingen in één keer niet meer werken. Misschien dat dit hier het geval is.
meen dat je zowel je telefoon als je taal instellingen naar Engels moet zetten en hem dan moet toevoegen.

Ik ben ook al lang bezig om met het google alarm mijn (homey)status te wijzigen naar "ik ben wakker" of "lamp keuken aan" maar dat werkt ook nog altijd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Nuevocasa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:21:
[...]

Dan moet je toch alle lampen in dezelfde ruimte hebben wil je dat met een scene doen? In één ruimte kan het inderdaad met een scène. Anders ontkom je volgens mij niet aan routines.
Bedankt voor jullie reacties

Als ik dit doe kan ik inderdaad volgens mij alleen de lampen in de zelfde ruimte aan sturen.
En als ik een routine maak zit ik toch vast aan tijden?
En wil het puur laten gebeuren wanneer in google er om vraag.
En dan lampen van uit diverse ruimtes laten veranderen van kleur, aan of uit en hoe hard ze branden.

[ Voor 7% gewijzigd door timbe op 23-11-2019 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zojuist weer de verschillende kerst verlichting opgehangen. Een beetje een combinatie van KlikAanKlik uit naar domoticz en sonoff apparaten. Heb ik alles in een "kerst" ruimte gezet. Dus het is hier nu: "Google, kerst aan!" Of "Google, kerst uit!" En alles gaat mooi aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
timbe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor jullie reacties

Als ik dit doe kan ik inderdaad volgens mij alleen de lampen in de zelfde ruimte aan sturen.
En als ik een routine maak zit ik toch vast aan tijden?
En wil het puur laten gebeuren wanneer in google er om vraag.
En dan lampen van uit diverse ruimtes laten veranderen van kleur, aan of uit en hoe hard ze branden.
In het Engels kun je routines aanmaken. Dan kun je meerdere commando's in één keer laten uitvoeren. Dan kun je bijvoorbeeld aan het woord 'romantisch' meerdere activiteiten koppelen, dus bijvoorbeeld per lamp een kleur instellen.

Edit: Je kunt primair je home op Engels instellen en Nederlands als 2e taal. Heb andersom een tijdje gehad, hij reageerde alleen wel slechter op commando's. Ben daarom overgestapt naar alleen Nederlands.
Maar door Engels als primaire taal in te stellen kun je wel van routines gebruik maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nuevocasa op 23-11-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Nuevocasa schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:16:
[...]

In het Engels kun je routines aanmaken. Dan kun je meerdere commando's in één keer laten uitvoeren. Dan kun je bijvoorbeeld aan het woord 'romantisch' meerdere activiteiten koppelen, dus bijvoorbeeld per lamp een kleur instellen.

Edit: Je kunt primair je home op Engels instellen en Nederlands als 2e taal. Heb andersom een tijdje gehad, hij reageerde alleen wel slechter op commando's. Ben daarom overgestapt naar alleen Nederlands.
Maar door Engels als primaire taal in te stellen kun je wel van routines gebruik maken.
Super bedankt voor je hulp.
Maar vraag me nu af of ik er echt veel mee opschiet als ik van de Alexa naar de Google Home ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
timbe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:20:
[...]

Maar vraag me nu af of ik er echt veel mee opschiet als ik van de Alexa naar de Google Home ga.
Wij hebben beide.
Alexa vinden we fijner voor home automation. Ring doorbell bv heb je echt Alexa nodig. De skills zijn ook veel interessanter. En leuker, allerlei spelletjes, geluiden enz.
Google is dan weer fijner als zoekmachine, vragen als 'hoe laat is de dierenarts open', 'wanneer komt mijn pakje' enz gaan niet met Alexa.

Dus wij hebben nu beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
timbe schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:20:
[...]

Snap ik. Zelf gebruik ik Alexa eigenlijk niet meer. Komt meer doordat ik meerdere diensten gebruik die niet met Alexa werken en wel met Google. Daarnaast heb ik nu een google nest hub. Erg blij mee, ga op korte termijn ook de Nest Hub Max aanschaffen. Vind het scherm echt een toegevoegde waarde. Dat foto's getoond worden is een mooie plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
is de google home hub te gebruiken als chromecast video target ? Bv. in de keuken je kpn of ziggo app gebruiken om naar te casten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:14

Kiwi

Gadgetfreak

mcetweaker schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:33:
is de google home hub te gebruiken als chromecast video target ? Bv. in de keuken je kpn of ziggo app gebruiken om naar te casten ?
Ja, maar niet voor alles. Bijvoorbeeld Netflix en Chrome tabbladen werken niet. De Ziggo Sport app werkt wel, maar ik weet niet of dat ook voor de normale Ziggo app geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Kiwi schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:40:
[...]

Ja, maar niet voor alles. Bijvoorbeeld Netflix en Chrome tabbladen werken niet. De Ziggo Sport app werkt wel, maar ik weet niet of dat ook voor de normale Ziggo app geldt.
mmm, dat is wel jammer. Wilde de gewone hub of evt. de max toch als een soort van kleine tv gebruiken in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Voor de liefhebbers is er nu een 2 pack Google Nest Mini voor 64,95.
https://www.tink.nl/google-nest-mini-2pack
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je nog 5 euro korting.
(gezien op een aanbiedingensite)

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 24-11-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
mcetweaker schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:33:
Ja, afgelopen zomer de tour daar op gekeken als ik aan het koken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Eergisteren een paar Google Home Max luidsprekers gehaald bij Saturn in Duitsland (199 euro per stuk). Dit is echt 1 van mijn betere aankopen van afgelopen jaren! Het geluid is echt super. Aankomende week hang ik mijn platenspeler er aan (moet nog een phono pre-amp kopen).
De assistent is ook echt super, ik had dit veel eerder moeten kopen. In huis heb ik wat lampen/schakelaars van IKEA hangen, dat gaat dus nu alleen maar meer worden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:48
Medione1210 schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:53:
Voor de liefhebbers is er nu een 2 pack Google Nest Mini voor 64,95.
https://www.tink.nl/google-nest-mini-2pack
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je nog 5 euro korting.
(gezien op een aanbiedingensite)
En als je via shopbuddies besteld nog 4% cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Mooie Nest Home Hub aanbieding bij de AH komend weekend:

https://www.ah.nl/product...567/google-nest-hub-chalk

€89 of €79 met 500 airmiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vroege Black Friday aankondiging? Zou zomaar kunnen dat andere winkels volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 24-11-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09
Jammer dat de Nest Home Hub Max hier nog niet te koop is. Deze klinkt schijnbaar een heel stuk beter.
Wacht nog even af. Ook benieuwd waar Apple nog mee gaat komen, heb nu enkele Mini’s in huis. Overigens duurt het wel érg lang voordat routines verder wordt uitgerold in o.a. NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Hmmbob schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:21:
Vroege Black Friday aankondiging? Zou zomaar kunnen dat andere winkels volgen.
Ja, dit is een Black Frifay aanbieding. Ben benieuwd wat er nog volgt. Vorig jaar waren er mooie aanbiedingen. Vooral in Duitsland.
Pagina: 1 ... 81 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...