http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Je kunt er je camera's bijvoorbeeld naar streamen, het gebruiken als een Chromecast. Maar daar houdt het ook mee op.TripleQ schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:38:
Even wat anders... Ik heb ook een android tv. Deze is toegevoegd aan Google Home, maar ik lijk er niet echt meer mee te kunnen doen dan het volume mee aan te kunnen passen via de app, via spraak lukt dat ook niet echt...
Zelfs bv. "Ok Google zet de tv uit" doet niks.
Best vreemd toch? Of werkt dit bij jullie wel?
Nu ik een Sonos Beam heb met Arc kan ik hem wel uitzetten. Heel handig…
Zover ik weet zit dat er niet.Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:08:
Kijk ik daar bij Google nu al die tijd overheen?
b.t.w. probeer je laatste post te wijzigen i.p.v. meerdere achter elkaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee, wel de groep 'Bovenverdieping'. Dacht ook al dat dit het probleem was, dus uitgezet.DukeBox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:11:
@Serena, staat de mini misschien als default audio device ?
Zelfde probleem…
Edit:
Na even te hebben gewacht werkte dit dus wel. Hè, lastig!!!! Nu moet ik dus ook steeds roepen op welke groep ik mijn muziek wil.
Gelukkig voor mij, sinds kort op de bovenverdieping ook Sonos.
[ Voor 26% gewijzigd door Serena op 12-11-2019 08:18 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Serena op 12-11-2019 08:18 ]
Ik heb een Sony AndroidTV, Ik kan de TV wel aan/uit zetten. Ik kan apps starten, maar ik kan bijvoorbeeld niet (meer) zeggen: Hey Google, Start Orange is the New black op de Televisie.TripleQ schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:38:
Even wat anders... Ik heb ook een android tv. Deze is toegevoegd aan Google Home, maar ik lijk er niet echt meer mee te kunnen doen dan het volume mee aan te kunnen passen via de app, via spraak lukt dat ook niet echt...
Zelfs bv. "Ok Google zet de tv uit" doet niks.
Best vreemd toch? Of werkt dit bij jullie wel?
Dat laatste kon eerst wel, totdat Google heel de AndroidTV bediening blokkeerde.
Dat is opzich logisch natuurlijk anders weet google niet waar je bent. Het zou in theorie wel (volgens mij) kunnen maar niet met google homeSerena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:16:
[...]
Nee, wel de groep 'Bovenverdieping'. Dacht ook al dat dit het probleem was, dus uitgezet.
Zelfde probleem…
Edit:
Na even te hebben gewacht werkte dit dus wel. Hè, lastig!!!! Nu moet ik dus ook steeds roepen op welke groep ik mijn muziek wil.

__/`\__/`\__
Wat zeg jij dan om de TV aan/uit te zetten?Sahi_NL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:25:
[...]
Ik heb een Sony AndroidTV, Ik kan de TV wel aan/uit zetten. Ik kan apps starten, maar ik kan bijvoorbeeld niet (meer) zeggen: Hey Google, Start Orange is the New black op de Televisie.
Dat laatste kon eerst wel, totdat Google heel de AndroidTV bediening blokkeerde.
Overigens denk ik eigenlijk niet dat ik dit vaak zal gebruiken, aangezien 99 van de 100x ook de Next box van Ziggo aan moet gaan.
*Wacht nog steeds op de Google Home Intergratie met de Next. Volgens mij hebben de Belgen dit toch al wel? Met de Belgische ziggo variant?
Hey Google, zet de Televisie aan, of Hey Google, zet de TV aan.TripleQ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:29:
[...]
Wat zeg jij dan om de TV aan/uit te zetten?
In Google Home, heet de Televisie ook "TV".
Ook hier maar wachten wanneer KPN overgaat naar android google aansturing
[ Voor 3% gewijzigd door Mistacal op 12-11-2019 09:10 ]
__/`\__/`\__
Hoezo logisch? Ik vraag het aan de hub, dat zie je ook op het scherm. Hij hoort dus echt wel waar ik ben.Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:26:
[...]
Dat is opzich logisch natuurlijk anders weet google niet waar je bent. Het zou in theorie wel (volgens mij) kunnen maar niet met google home
Het kan voorkomen dat bepaalde zaken niet zo out of the box werken als dat ze zouden moeten. Dat de hub in de buurt staat betekent niet dat je ook tegen dat apparaat praat. Hier is alles best gevoelig qua stem besturing dus ik heb maar 1 assistent voor de keuken/woonkamer/eetkamer omdat ik anders veel last krijg van dubbele invoerSerena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:45:
[...]
Hoezo logisch? Ik vraag het aan de hub, dat zie je ook op het scherm. Hij hoort dus echt wel waar ik ben.
Hoe functioneert het geheel als je "Goedemorgen "naam van apparaat"" zegt?
[ Voor 23% gewijzigd door Mistacal op 12-11-2019 09:49 ]
__/`\__/`\__
'Hier zijn enkele afbeeldingen die overeen komen met je zoekopdracht.'Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:47:
[...]
Het kan voorkomen dat bepaalde zaken niet zo out of the box werken als dat ze zouden moeten.
Hoe functioneert het geheel als je "Goedemorgen "naam van apparaat"" zegt?

Edit: NAV jouw edit.
Ik zie het toch op het scherm? Die gekleurde streepjes gaan aan. Of de lampjes op de mini.
[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 12-11-2019 09:50 ]
Dat is vrij bijzonder. Al moet ik zeggen dat ik veel wat ik hier voorbij zie komen wel bijzonder vindSerena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:49:
[...]
'Hier zijn enkele afbeeldingen die overeen komen met je zoekopdracht.'
__/`\__/`\__
En nog als aanvulling. Dit is de enige keer dat ik het probleem had. Bij Goedemorgen. Lag dus aan het feit dat ik als standaardspeaker een groep had ingesteld.Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:50:
[...]
Dat is vrij bijzonder. Al moet ik zeggen dat ik veel wat ik hier voorbij zie komen wel bijzonder vindvooral omdat ik zelf die problemen niet ervaar
Maar dat is nu het probleem niet? Is hierboven al eens geopperd dacht ikSerena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:51:
[...]
En nog als aanvulling. Dit is de enige keer dat ik het probleem had. Bij Goedemorgen. Lag dus aan het feit dat ik als standaardspeaker een groep had ingesteld.
__/`\__/`\__
Turning on the TV KITCHKEN.
Niet kitchen, maar kitchken (met een K). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Lijkt me een typo die ik zelf ergens gemaakt heb, maar in de google app zie ik het niet. Sowieso heeft mn TV nooit in de keuken gestaan, dus beetje rare typo eigenlijk..
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik had toch al geschreven dat het opgelost was en aan de standaardspeaker lag. Snap niet goed waar je nu nog aan refereert. Maar dat had ik eigenlijk bij je eerste vraag al.Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:52:
[...]
Maar dat is nu het probleem niet? Is hierboven al eens geopperd dacht ik
Dit is denkelijk meer iets voor het Harmony topic.evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Als ik vraag aan de google home om de TV aan te zetten, dan gaat de TV aan (heb een Harmony Hub) maar er wordt gezegd:
Niet kitchen, maar kitchken (met een K). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Lijkt me een typo die ik zelf ergens gemaakt heb, maar in de google app zie ik het niet. Sowieso heeft mn TV nooit in de keuken gestaan, dus beetje rare typo eigenlijk..
Dat kon ik hier slecht uit ophalenSerena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:16:
[...]
Nee, wel de groep 'Bovenverdieping'. Dacht ook al dat dit het probleem was, dus uitgezet.
Zelfde probleem…
Edit:
Dit gaat over de feedback van google home...Serena schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:55:
[...]
Dit is denkelijk meer iets voor het Harmony topic.
Alle apparaten gecheckt in "home" en overige apps?evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Als ik vraag aan de google home om de TV aan te zetten, dan gaat de TV aan (heb een Harmony Hub) maar er wordt gezegd:
[ Voor 45% gewijzigd door Mistacal op 12-11-2019 09:57 ]
__/`\__/`\__
Ik heb een Tuya deursensor waarmee ik bijvoorbeeld de verlichting kan laten aangaan als de deur open gaat of een berichtje kan laten versturen.
Maar ik nu zou ik willen weten of het ook mogelijk is om de Mini iets te laten zeggen als de deur open gaat?
Tuya werkt met IFTTT, maar ik weet daar niet hoe ik het werkend krijg, als dat kan aangezien IFTTT Engels is en ik de Mini (bewust) alleen op NL heb staan.
Kan iemand mij misschien op weg helpen? (Niet via home automation, maar gewoon via evt. beschikbare apps)
Waarschijnlijk heb je inderdaad in typfout gemaakt tijdens het koppelen van de Harmony en Google Home. Om commands opnieuw in te stellen moet je harmony en google ontkoppelen en daarna weer opnieuw instellen: Zie hier hoe.evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Het is een beetje irritant aan Harmony dat het bij aanpassen van activiteiten niet synchroniseert met Google.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 12-11-2019 22:22 ]
[ Voor 110% gewijzigd door teacher op 12-11-2019 22:25 ]
__/`\__/`\__
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 12-11-2019 22:26 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 12-11-2019 22:26 ]
__/`\__/`\__
Nope, kan alleen met domotica software zoals bijvoorbeeld Home Assistant. In het Engels kan het wel via IFTTT.Medione1210 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:17:
Ik heb een vraagje!
Ik heb een Tuya deursensor waarmee ik bijvoorbeeld de verlichting kan laten aangaan als de deur open gaat of een berichtje kan laten versturen.
Maar ik nu zou ik willen weten of het ook mogelijk is om de Mini iets te laten zeggen als de deur open gaat?
Tuya werkt met IFTTT, maar ik weet daar niet hoe ik het werkend krijg, als dat kan aangezien IFTTT Engels is en ik de Mini (bewust) alleen op NL heb staan.
Kan iemand mij misschien op weg helpen? (Niet via home automation, maar gewoon via evt. beschikbare apps)
Believe. Imagine. Create.
Dank voor je antwoord. Dan heb ik het in ieder geval goed uitgezocht.Troetelbeer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:31:
[...]
Nope, kan alleen met domotica software zoals bijvoorbeeld Home Assistant. In het Engels kan het wel via IFTTT.
Als ik het goed begrijp is het mogelijk om een platenspeler op de aux aan te sluiten van 1 van de speakers, en dat het geluid dan op alle twee de luidsprekers wordt weergegeven als stereopaar. Zijn er tweakers hier die de luidsprekers op deze manier gebruiken? Werkt dat een beetje? Ik lees op internet verhalen over een delay van halve seconde o.i.d., dat maakt in principe vrij weinig uit verwacht ik.
Vaak bu'j te bang!
Als je goede kwaliteit wilt dan zou ik deze zeker niet voor dit doel gebruiken. Dan kan je beter kijken naar een setje sonos/heos. Ook zeker niet op AUX aansluiten voor kwaliteit dat is zonde. Misschien combineren met de sonos amp of de heos amp/link.-tom-562 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:27:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een wifi/slimme luidspreker. Nu is mijn oog gevallen op een Google Home Max, en dan 2 als stereo paar. Belangrijkste criteria zijn goede geluidskwaliteit, stereo mogelijkheid en het aansluiten van mijn platenspeler.
Als ik het goed begrijp is het mogelijk om een platenspeler op de aux aan te sluiten van 1 van de speakers, en dat het geluid dan op alle twee de luidsprekers wordt weergegeven als stereopaar. Zijn er tweakers hier die de luidsprekers op deze manier gebruiken? Werkt dat een beetje? Ik lees op internet verhalen over een delay van halve seconde o.i.d., dat maakt in principe vrij weinig uit verwacht ik.
Als slimme luidspreker moet je denk ik even bekijken wat je er mee wilt, puur om tegen te praten om commandos te laten uitvoeren? Google mini.
In jou geval zou ik voor een Sonos set gaan met de amp voor je platenspeler
__/`\__/`\__
Vaak bu'j te bang!
Je doet geen slechte koop aan de google max. Ik zou hem wel 29e pas kopen, hopelijk dan een goede aanbieding
__/`\__/`\__
Sinds vorige week kun je Google's eigen apparaten in stereo schakelen(daarvoor kon je ze alleen groeperen). Of dit met andere merken ook al kan weet ik niet.Mistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:45:
Ah ja "meer dan prima" is een wat lastig begrip. Als de max goed past in je huis moet je dat zeker doen. Uiteindelijk is de WAF belangrijker, ik ben ook van een 7.2 naar een 5.1 en nu een soundbar. Geluid is niet mooier maar het ziet er wel beter uit, ooit nog eens dan in een mancave
Je doet geen slechte koop aan de google max. Ik zou hem wel 29e pas kopen, hopelijk dan een goede aanbieding
In mijn vorige appartement had ik 2 flinke zuilen van Mordaunt Short aan een flinke Denon receiver (aangeschaft toen ik nog vrijgesteld wasMistacal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:45:
Ah ja "meer dan prima" is een wat lastig begrip. Als de max goed past in je huis moet je dat zeker doen. Uiteindelijk is de WAF belangrijker, ik ben ook van een 7.2 naar een 5.1 en nu een soundbar. Geluid is niet mooier maar het ziet er wel beter uit, ooit nog eens dan in een mancave
Ik ben een beetje klaar met van die mega zuilen die je vaak nog op een heel specifieke plek moet plaatsen en dat gedoe met een mega receiver en allerlei kabels
Maar het plan was idd om een black Friday aanbieding af te wachten. Anders een set in Duitsland kopen (ik woon vlakbij de grens)
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 12-11-2019 22:15 ]
Vaak bu'j te bang!
Als ik dit op de nest hub Max doet komt er niks te voorschijn.
Hij doet het wel verder, en ik kan ook de lampen e.d. bedienen met mijn stem.
Kent iemand dit verschijnsel?
[ Voor 1% gewijzigd door MichaelReitsma op 13-11-2019 14:32 . Reden: Mijn stem tgvgd ]
Had ze inderdaad gezien, maar verwacht dat de nest mini over 2 weken ook wel rond die prijs zullen zittenChrisjuh_15 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:19:
Bij iBood kun je nu twee GH Mini's (niet de Nest Mini) krijgen voor 49,95. Volgens mij best een aardige deal..
__/`\__/`\__
Bij de gewone Nest Hub werkt het ook met een swipe van boven naar beneden, zou verwachten dat dat bij de Max dan ook zo is.MichaelReitsma schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:40:
Ik heb een Lenovo Smart display en sinds een uur een nest hub Max uit Frankrijk. Bij de Lenovo kan ik bij mijn Smart apparaten zoals lichten thermostaat enz bedienen door van boven af omlaag te swipen.
Als ik dit op de nest hub Max doet komt er niks te voorschijn.
Hij doet het wel verder, en ik kan ook de lampen e.d. bedienen met mijn stem.
Kent iemand dit verschijnsel?
25€/stuk?Mistacal schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:36:
[...]
Had ze inderdaad gezien, maar verwacht dat de nest mini over 2 weken ook wel rond die prijs zullen zitten
In Amerika misschien flink goedkoop, maar in NL geloof ik niet.
Als je nu trouwens oude 2 Mini's koopt en ze in stereo schakelt heb je een beter geluid dan wanneer je 1 Nest Mini koopt.
Wat bedoel je precies?DukeBox schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:28:
Met de max net zo + gestures.
Ik kan met gestures alleen pauzeren.
Is er niemand die er echt eentje heeft in Nederland?
Op de YouTube filmpjes zie je alleen Amerikaanse modellen. Ik zoek eigenlijk
'bewijs' dat het erop zit als je een hub Max in Nederland gebruikt. Als dat vast staat dan weet ik dat het in mijn configuratie zit. Wat vreemd is omdat alles goed gaat en ik alles met mijn stem kan bedienen.
Het swipe panel, dit heet een home view, komt niet naar beneden.
Ik kan zowel menus als functies (weg) swipen zoals de normale nest hub. Als gesture zijn er nu nog maar 2 functies actief voor eind gebruikers maar er zijn er al meer.MichaelReitsma schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:21:
Wat bedoel je precies?
[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2019 22:22 ]
Ik kan ook alle menus (weg) swipen. Het enige wat niets doet is omlaag swipen zodat ik mijn lichten e.d. kan bedienen. Op mijn Lenovo Smart display kan ik dit wel.DukeBox schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:35:
[...]
Ik kan zowel menus als functies (weg) swipen zoals de normale nest hub. Als gesture zijn er nu nog maar 2 functies actief voor eind gebruikers maar er zijn er al meer.
***members only***
Dat klopt niet nee.MichaelReitsma schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:45:
Het enige wat niets doet is omlaag swipen zodat ik mijn lichten e.d. kan bedienen.
Het is raar, want toen het apparaat net nieuw was had je genoeg aan een fluistertje bijna. En nu sta ik soms als een idioot naar dat ding te roepen.
Iemand met soortgelijke ervaringen, danwel oplossingen??
stekker er 10 seconden uit? En weer er in.Point.Flare schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:31:
Ik heb een beetje ruzie met mijn Google Home. Ik heb het gevoel dat de speaker steeds slechter luistert. Ik moet soms meerdere keren het attentiewoord gebruiken, voordat het apparaat reageert. Ik heb de opnames teruggeluisterd en wat hij pakt, dat pakt hij netjes.
Het is raar, want toen het apparaat net nieuw was had je genoeg aan een fluistertje bijna. En nu sta ik soms als een idioot naar dat ding te roepen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb dezelfde ervaring, ging vroeger veel beterPoint.Flare schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:31:
Ik heb een beetje ruzie met mijn Google Home. Ik heb het gevoel dat de speaker steeds slechter luistert. Ik moet soms meerdere keren het attentiewoord gebruiken, voordat het apparaat reageert. Ik heb de opnames teruggeluisterd en wat hij pakt, dat pakt hij netjes.
Ik heb het gevoel dat het op en neer gaat. Soms reageert hij bijna niet en soms reageert hij overal op. Ik denk dat er getuned wordt. Te gevoelig is niet fijn, te doof ook niet.Point.Flare schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:31:
Gisteravond reageerde hij op werkelijk van alles ook van de tv.
Vanmorgen lijkt hij wel doof en moet ik alles herhalen. Mijn vrouw kreeg de douche niet aan. Ik wel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dit misschien?Point.Flare schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:31:
https://www.reddit.com/r/...me_isnt_hearing_you_very/
Slimme doucheOrtep schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:40:
[...]
Ik heb het gevoel dat het op en neer gaat. Soms reageert hij bijna niet en soms reageert hij overal op. Ik denk dat er getuned wordt. Te gevoelig is niet fijn, te doof ook niet.
Gisteravond reageerde hij op werkelijk van alles ook van de tv.
Vanmorgen lijkt hij wel doof en moet ik alles herhalen. Mijn vrouw kreeg de douche niet aan. Ik wel.

__/`\__/`\__
Nee hoor, heel simpel mijn combi CV ( Calenta Ace 28 C CW 4 ) ketel wordt aangestuurd door een TADO thermostaat. Die kan je verbinden met Google. Ik heb in principe het warme water altijd uit staan. Het is nl alleen voor de badkamer. Dus als ik wil douchen zeg ik Oke Google, Douche aan. Of WarmWater Aan. Dan schakelt hij de warmwatervoorziening aan. De CV ketel heeft geen voorraadvat. Dus hij is in pakweg één minuut warm. Dus voor ik onder de douche stap is hij op temperatuur. Ik kan dan daarna zeggen dat het warme water weer uit moet. Doe ik dat niet stopt hij na een uur vanzelf.Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:35:
[...]
Slimme doucheWat heb je hiervoor gekocht? All in one pakket?
Het is dus niet zo dat de douche ook daadwerkelijk aangaat, het is puur de warmwater voorziening? Of zit er een bediende kraan tussen?Ortep schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:45:
[...]
Nee hoor, heel simpel mijn combi CV ketel wordt aangestuurd door een TADO thermostaat. Die kan je verbinden met Google. Ik heb in principe het warme water altijd uit staan. Het is nl alleen voor de badkamer. Dus als ik wil douchen zeg ik Oke Google, Douche aan. Of WarmWater Aan. Dan schakelt hij de warmwatervoorziening aan. De CV ketel heeft geen voorraadvat. Dus hij is in pakweg één minuut warm. Dus voor ik onder de douche stap is hij op temperatuur. Ik kan dan daarna zeggen dat het warme water weer uit moet. Doe ik dat niet stopt hij na een uur vanzelf.
Voor mijn beeldvorming, ik heb zel fook enkel warm water voor de douche/bad. Zodra de kraan opengaat wordt pas het water verwarmd. En duurt het inderdaad een minuut stromend water voor die warm is.
__/`\__/`\__
Het is inderdaad alleen de warmwater voorziening. Niet de kraan.Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:49:
[...]
Het is dus niet zo dat de douche ook daadwerkelijk aangaat, het is puur de warmwater voorziening? Of zit er een bediende kraan tussen?
Mijn ketel heeft een comfort stand waarbij hij het ww gedeelte op temperatuur houdt. Dan gaat de ketel direct warm water leveren. Het duurt natuurlijk wel even voor het bij je tappunt is. Die comfort stand is handig als je vaak kleinere hoeveelheden nodig hebt. Bv in de keuken. Dan sta je niet eerst een minuut te wachten voor het warm is. Maar die comfort stand kost natuurlijk wel energie. Voor douchen is dat volmaakt onbelangrijk.Voor mijn beeldvorming, ik heb zel fook enkel warm water voor de douche/bad. Zodra de kraan opengaat wordt pas het water verwarmd. En duurt het inderdaad een minuut stromend water voor die warm is.
Ik heb niet de mogelijkheid om pas te gaan leveren als er ook vraag is. Het is uit, of comfort in deze setup met Tado
Ik roep ergens in huis dat ik de douche aan wil en voor ik bij de badkamer ben is de ketel al op temperatuur en net zo warm alsof hij op de comfort stand had gestaan.
In principe staat hij iets van 23 uur per dag uit als ik thuis ben. Ben ik een paar dagen niet thuis dan gaat hij helemaal niet aan.
Het scheelt me op jaar basis iets van 20 kuub gas. Niet sensationeel. Maar alle beetjes helpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 14-11-2019 10:58 ]
Vandaar komt er nu ook een elektrisch bediende klep in de toevoer van het warm water. De klep wordt gekoppeld aan een Adruino (dat was het oude idee), het nieuwe idee is een 230V direct gestuurde magneetklep in toevoerleiding en wordt geschakeld middels een smart stopcontact en aangestuurd middels google assistent. Dus douche aan is dan ook echt douche aan (stromend water)
[ Voor 18% gewijzigd door Mistacal op 14-11-2019 11:05 ]
__/`\__/`\__
Saga gaat door.
Hub Max gereset. na opstart in Frans keurig weer naar Nederlands. Nog steeds geen home panel. Vervolgens op een gegeven moment de camera als nest cam weer willen toevoegen aan mijn nest account. En dat gaat nu ook niet meer. Communicatie fout .
Ik wordt wel moe van Google.
Er zijn dus mensen met een Franse
Nest hub Max waar dit, home panel en de nest cam, allemaal wel goed werkt?
kan je een voorbeeld screenshot/filmpje tonen hoe het eruit zou moeten zien? dan check ik als ik hem heb
PS: zet je hub max anders eens in het Engels als primair? Er zijn namelijk wel wat issues laatste 2 weken met non- English settings... Zo zijn services in Google home app ook niet correct
[ Voor 37% gewijzigd door NoFate op 14-11-2019 14:09 ]
Nou mijn nest cam is weer terug.NoFate schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:51:
mijn Franse is onderweg, zal het binnenkort testen
kan je een voorbeeld screenshot/filmpje tonen hoe het eruit zou moeten zien? dan check ik als ik hem heb
PS: zet je hub max anders eens in het Engels als primair? Er zijn namelijk wel wat issues laatste 2 weken met non- English settings... Zo zijn services in Google home app ook niet correct
Gsm en assistent op vs en Engels ingesteld. Toen kon ik de camera weer koppelen.
Daarna weer terug gezet op Nederlands.
Mijn home view panel is er echter nog steeds niet door te voorschijn gekomen .
Dus de vraag is nu weer: wie heeft er een Franse hub max en iets van Philips hue , of thermostaat of zo, en een werkend home view panel (swipe van boven naar beneden)
Wij hebben meerdere google home devices in huis en deze werken allemaal erg goed. In combinatie met de HUE lampen kunnen we deze via stem commando's aan en uitzetten. Nu komt echter het vreemde maar tegelijkertijd ook erg comische verhaal dat dit alleen werkt met mijn vriendin haar stem?
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Commando is exact hetzelfde maar het lijkt er op dat er aan mijn stem geen HUE koppeling is? Is dit dan persoonsafhankelijk?
Stem besturing gaat via de Google home.Workaholic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:47:
Ik zat even te twijfelen of dit in het Philips HUE topic moest of hier - maar het lijkt meer een google (home) issue te zijn:
Wij hebben meerdere google home devices in huis en deze werken allemaal erg goed. In combinatie met de HUE lampen kunnen we deze via stem commando's aan en uitzetten. Nu komt echter het vreemde maar tegelijkertijd ook erg comische verhaal dat dit alleen werkt met mijn vriendin haar stem?.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Commando is exact hetzelfde maar het lijkt er op dat er aan mijn stem geen HUE koppeling is? Is dit dan persoonsafhankelijk?
Je moet bij voice match in google assistent je stem opnieuw trainen.
Misschien dat dat helpt. Hue levert aan home de namen van items die je met je stem kan bedienen.
Alleen agenda etc. is persoonsgebonden. Daarom is er voice match. Echter, voice match moet je sowieso doen, zodat je stem/uitspraak ook in het algemeen beter herkend wordt.Workaholic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:47:
Ik zat even te twijfelen of dit in het Philips HUE topic moest of hier - maar het lijkt meer een google (home) issue te zijn:
Wij hebben meerdere google home devices in huis en deze werken allemaal erg goed. In combinatie met de HUE lampen kunnen we deze via stem commando's aan en uitzetten. Nu komt echter het vreemde maar tegelijkertijd ook erg comische verhaal dat dit alleen werkt met mijn vriendin haar stem?.
Hey , net toegekomen ...MichaelReitsma schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:18:
[...]
Saga gaat door.
Hub Max gereset. na opstart in Frans keurig weer naar Nederlands. Nog steeds geen home panel. Vervolgens op een gegeven moment de camera als nest cam weer willen toevoegen aan mijn nest account. En dat gaat nu ook niet meer. Communicatie fout .
Ik wordt wel moe van Google.
Er zijn dus mensen met een Franse
Nest hub Max waar dit, home panel en de nest cam, allemaal wel goed werkt?
Als ik naar onder swipe, dan krijg ik mijn home panel, dan zie ik de camera's, aantal lampen die aan zijn...
Is dat wat je bedoelt? Ik heb ook Franse versie....
PS: waar zit dat gratis nest camera abbonement voor 1 maand?
Wilde gok hoor, maar : "Hey Google, sync my lights"?Workaholic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:16:
Dat heb ik uiteraard gedaan en het vreemde is dus dat alle andere commando’s werken Met mijn stem maar Bij hue zegt Google dat er geen lampen zijn. Bij mijn vriendin wel. Snappen jullie hier nog wat van?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Jes, dat bedoel ik.NoFate schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:03:
[...]
Hey , net toegekomen ...
Als ik naar onder swipe, dan krijg ik mijn home panel, dan zie ik de camera's, aantal lampen die aan zijn...
Is dat wat je bedoelt? Ik heb ook Franse versie....
PS: waar zit dat gratis nest camera abbonement voor 1 maand?
Die maand/week zie je meen ik als je op de knop drukt in de home app om je nest cam toe te voegen.
Ik heb vanmiddag met Google Amerika 3x aan de lijn gehangen. Filmpje gemaakt wat er mis gaat. Morgen krijg ik meer te horen. Er werd al gehint naar vervangen van de unit.
Tot zover goeie service met echte mensen. Das ook wel eens anders geweest.
Vreemd wel, ik hoop dat je het geregeld krijgt met Fnac? Anders moeten we eens firmware versie vergelijken?MichaelReitsma schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
[...]
Jes, dat bedoel ik.
Die maand/week zie je meen ik als je op de knop drukt in de home app om je nest cam toe te voegen.
Ik heb vanmiddag met Google Amerika 3x aan de lijn gehangen. Filmpje gemaakt wat er mis gaat. Morgen krijg ik meer te horen. Er werd al gehint naar vervangen van de unit.
Tot zover goeie service met echte mensen. Das ook wel eens anders geweest.
Firmwareversie van systeem: 175696
Firmwareversie van Cast: 1.42.175696
[ Voor 5% gewijzigd door NoFate op 16-11-2019 07:45 ]
Het kan soms in een klein verschil zitten. Bij mij was het andersom, ik kon wel de lampen bedienen, mijn vriendin niet. Bleek dat ik “hey Google, lampen aan” riep en zij “hey Google, zet lampen aan”. Door zet weg te laten werkte het wel.Workaholic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:16:
Dat heb ik uiteraard gedaan en het vreemde is dus dat alle andere commando’s werken Met mijn stem maar Bij hue zegt Google dat er geen lampen zijn. Bij mijn vriendin wel. Snappen jullie hier nog wat van?
In het begin werkte alles redelijk maar sinds kort zegt Home mini dat ik mijn slimme lampen nog in de Home app moet instellen.
Terwijl wanneer ik via GA met mijn telefoon een commando geef het prima werkt.
Iemand ervaring hiermee?
Heb jij zelf, dus niet je vriendin, al een keer "ok google, sync my devices" geroepen?MichaelReitsma schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:08:
[...]
Stem besturing gaat via de Google home.
Je moet bij voice match in google assistent je stem opnieuw trainen.
Misschien dat dat helpt. Hue levert aan home de namen van items die je met je stem kan bedienen.
Heb je Philips Hue in de home-app al een keer ontkoppeld en weer gekoppeld?Artwido schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:02:
Ik heb het volgende probleem :
In het begin werkte alles redelijk maar sinds kort zegt Home mini dat ik mijn slimme lampen nog in de Home app moet instellen.
Terwijl wanneer ik via GA met mijn telefoon een commando geef het prima werkt.
Iemand ervaring hiermee?
Ontkoppelen:
Account (rechtsonder: Gezichtje) - Instellingen - Tabblad Huis - + Toevoegen apparaten, speakergroep, diensten - + apparaat instellen - werkt met Google Selecteer Philips Hue - Link voor account verwijderen
Koppelen:
Account (rechtsonder: Gezichtje) - Instellingen - Tabblad Huis - Toevoegen - apparaat instellen - Werkt met Google - heb je al iets ingesteld - nieuwe toevoegen - Philips Hue
Ik heb de tuya smart life lampen en schakelaars van de Action.
Maar het is opgelost.
Ik had Voicematch ontkoppeld omdat die mijn huisgenoten niet goed herkende.
Nu ik voicematch weer aangezet heb werkt alles weer goed.
Ik ben bijna op het punt van opgeven momenteel. Ik heb vandaag een Google Home speaker aangeschaft. Hiernaast heb ik via Mi Home de Xiaomi Mi 1S stofzuiger als smartapparaat en heb ik een vijftiental Philips Hue lampen. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om deze apparaten te gebruiken via mijn Google Home speaker. Ook zie ik deze apparaten niet terug in mijn Google Home app. Ik heb beide apps gelinked aan mijn Google account. Dit kan ik ook nagaan als ik kijk bij ''linked acounts''. Het lukt mij echter met geen enkel mogelijkheid om deze apparaten te bedienen via de Google Home app of de speaker.
Ik heb de accounts van Mi Home en Hue al een keer unlinked en relinked, maar met geen enkel succes.
Wie weet waar het misgaat?
Als je ze niet terugziet in je app, zijn ze niet gekoppeld. Dus ergens gaat je koppeling toch mis... Ik weet even niet het precieze stappenplan uit mijn hoofd, maar volg eens een tutorial voor de koppeling.Kromatic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:49:
Hoi mede-Tweakers,
Ik ben bijna op het punt van opgeven momenteel. Ik heb vandaag een Google Home speaker aangeschaft. Hiernaast heb ik via Mi Home de Xiaomi Mi 1S stofzuiger als smartapparaat en heb ik een vijftiental Philips Hue lampen. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om deze apparaten te gebruiken via mijn Google Home speaker. Ook zie ik deze apparaten niet terug in mijn Google Home app. Ik heb beide apps gelinked aan mijn Google account. Dit kan ik ook nagaan als ik kijk bij ''linked acounts''. Het lukt mij echter met geen enkel mogelijkheid om deze apparaten te bedienen via de Google Home app of de speaker.
Ik heb de accounts van Mi Home en Hue al een keer unlinked en relinked, maar met geen enkel succes.
Ik heb al vele filmpjes gekeken en posts gelezen op fora, maar de oplossing zit er voor mij niet bij. Ik heb alle apps verschillende malen uitgeschakeld en weer ingeschakeld, zonder succes helaas.
[ Voor 32% gewijzigd door Kromatic op 16-11-2019 16:16 ]
Ook als ik op het tabje audio en muziek klik in Google Home krijg iets van ''services zijn niet beschikbaar te zien'' dit lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Via onderstaande links kun je relevante afbeeldingen bekijken.
Linked accounts
https://ibb.co/LCyGNwG
Google Home overzicht
https://ibb.co/tL4FBtG
Google Home foutmelding
https://ibb.co/87pJf51
Edit: SUCCES! De boosdoener bleek mijn bridge die in mijn Hue-account op de Philips website op ''onbereikbaar'' stond. Na ontkoppelen en herkoppelen werkt alles zoals het hoort!
Volgende stap: de stofzuiger werkend krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door Kromatic op 16-11-2019 17:41 ]
De Mijia 1s werkt nog niet met Google Home. Wel via Homey heb ik begrepen.Kromatic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:49:
Hoi mede-Tweakers,
Inderdaad.Medione1210 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:52:
[...]
De Mijia 1s werkt nog niet met Google Home. Wel via Homey heb ik begrepen.
Komt niet tevoorschijn als ik mijn Mi account koppel.
Via Homey krijg ik hem wel in Google Home, ik kan dan 'start de stofzuiger' zeggen. 'Stop de stopzuiger' snapt hij echter niet
Constant 4 witte lichtjes branden en doet verder helemal niks meer helaas.
Meer mensen dit probleem?
Nee helemaal niks,staat op auto-update die denk vannacht is geinstalleerd.Artwido schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:21:
Krijg je vooraf een melding van een update?
Doet helemaal niks meer hier.
Heb je dit al geprobeerd :
- Enabled mute (don't press and hold it).
- Unplug your Google Home device (leave it unplugged for 10 seconds).
- After 10 seconds, plug it back in.
Once it fully restarted, turn off and on the mic.
Wellicht via Domoticz en dan naar Google home?Kromatic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:11:
Het linken gaat eigenlijk helemaal prima. Ik log in op mijn Hue of Xiaomi account via de Google Home app, maar vervolgens gebeurt er niets.
Ik heb al vele filmpjes gekeken en posts gelezen op fora, maar de oplossing zit er voor mij niet bij. Ik heb alle apps verschillende malen uitgeschakeld en weer ingeschakeld, zonder succes helaas.
Yep alles al geprobeerd maar het ding reageert nergens meer op,telkens 4 constante lampjes.Artwido schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:06:
Toch raar dat wanneer ze weten dat de laatste update je home laat crashen ze deze update er niet afgehaald hebben maar nog steeds gebuiken.
Heb je dit al geprobeerd :
- Enabled mute (don't press and hold it).
- Unplug your Google Home device (leave it unplugged for 10 seconds).
- After 10 seconds, plug it back in.
Once it fully restarted, turn off and on the mic.
wacht het nog even af en dan gaat hij retour voor vervanging aangezien een tijdje geleden dit een bekend probleem was/is.
Ik heb zojuist al alle koppelingen verwijderd, google home gereset en de app opnieuw gedownload. Zonder resultaat.
Is dit probleem bekend? En hoe los ik het op?
Volgende keer beter eerst hier komen checken voor je alles resetMorex schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:02:
[...]
Is dit probleem bekend? En hoe los ik het op?
Ja, het is gekend. Nee, er is nog niks aan te doen...
stekker er uit, ff wachten, stekker er weer in?nemmiesis29 schreef op zondag 17 november 2019 @ 09:06:
Sinds vanmorgen ben ik denk ook de sjaak van een bad firmware van google.
Constant 4 witte lichtjes branden en doet verder helemal niks meer helaas.
Meer mensen dit probleem?
Vreemd voor zo'n groot bedrijf als google... Is er al iets bekend over wanneer het opgelost gaat worden? Of zijn er omwegen om toch gebruik te kunnen maken van deze functies?Fire69 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:16:
[...]
Volgende keer beter eerst hier komen checken voor je alles reset
Ja, het is gekend. Nee, er is nog niks aan te doen...
Edit: gefixt door een oudere versie van GH app terug te zetten. Is er een mogelijkheid om shortcuts te gebruiken in het nederlands?
[ Voor 13% gewijzigd door Morex op 17-11-2019 12:17 ]
Ha,nee helaas niks werkt resetten ook niet.kruila schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:48:
[...]
stekker er uit, ff wachten, stekker er weer in?
Heb hem al ingepakt en gaat retour bol en als reparatie aangemeld.
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...