Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-01 17:42
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:52:
Anyway, is het al bij iemand gelukt om in de Google app bij meer instellingen te komen ? Dat lukt blijkbaar niet meer als de taal op NL staat?
DAt klopt
Heb ik ook, en reeds op 2 paginas geleden gezet... maar ik kreeg toen geen antwoord.
FF kijken of die oplossing (workaround) idd werkt...

Overigens heb ik vandaag de hub max van fnac.com binnengekregen en installed.
Geen probleem in België qua stekker !
Alles werkt direct vlotjes eigenlijk.
TOch nog wat zoeken voor wat ik hem kan gebruiken

Voorlopig doe ik dit:

- Bediening met voice voor aanzetten tv
- bediening voice voor hue lampen inkom
- broadcast functie (of "roep om")
- agenda functie
- wekker
- timer
- google fotos
- weer
- duo bellen (ook daar nog een issue waarop geen antwoord kwam, maar duo op iphone/ipad lukt niet)
- bediening muziek spotify met voice

Verder moet ik nog testen met voice match of ik nu idd verschillende streams kan laten spelen
Face match nog niet ingesteld.

Ik heb ook es geprobeerd om te vragen welke film er in de cinema spelen (België) , en hij pakt idd mooi de dichte bioscopen, (boeken is nog ander paar mouwen)

Routines wacht ik tot er ondersteuning is voor nl taal

Verder dan dat kan ik er niks mee denk ik
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:11:
[...]

DAt klopt
Heb ik ook, en reeds op 2 paginas geleden gezet... maar ik kreeg toen geen antwoord.
FF kijken of die oplossing (workaround) idd werkt...

Overigens heb ik vandaag de hub max van fnac.com binnengekregen en installed.
Geen probleem in België qua stekker !
Alles werkt direct vlotjes eigenlijk.
TOch nog wat zoeken voor wat ik hem kan gebruiken

Voorlopig doe ik dit:

- Bediening met voice voor aanzetten tv
- bediening voice voor hue lampen inkom
- broadcast functie (of "roep om")
- agenda functie
- wekker
- timer
- google fotos
- weer
- duo bellen (ook daar nog een issue waarop geen antwoord kwam, maar duo op iphone/ipad lukt niet)
- bediening muziek spotify met voice

Verder moet ik nog testen met voice match of ik nu idd verschillende streams kan laten spelen
Face match nog niet ingesteld.

Ik heb ook es geprobeerd om te vragen welke film er in de cinema spelen (België) , en hij pakt idd mooi de dichte bioscopen, (boeken is nog ander paar mouwen)

Routines wacht ik tot er ondersteuning is voor nl taal

Verder dan dat kan ik er niks mee denk ik
leul leuk
wat doet die broadcast functie? is dat een soort intercom naar een ander google home device?
kan je als je spotify opstart casten naar "spotify CONNECT" devices? dat heb ik op mijn denon versterker
als fotolijst, kan je alleen maar fotos uit google photos selecteren een soort library of ook van google drive?

• skank
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:18:
[...]

leul leuk
wat doet die broadcast functie? is dat een soort intercom naar een ander google home device?
kan je als je spotify opstart casten naar "spotify CONNECT" devices? dat heb ik op mijn denon versterker
als fotolijst, kan je alleen maar fotos uit google photos selecteren een soort library of ook van google drive?
broacast is idd soort intercom
kan soms handig zijn om bv "eten is klaar" ofzo te zeggen

spotify naar connect, dat lukt me alsnog niet

de fotolijst is idd enkel google photos
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:21:
[...]

broacast is idd soort intercom
kan soms handig zijn om bv "eten is klaar" ofzo te zeggen

spotify naar connect, dat lukt me alsnog niet

de fotolijst is idd enkel google photos
ah, dat is wel jammer, misschien lukt het niet met vocie, staat er nergens in de app een soort van lijstje van devices waar je naar kan casten? zoals je ook hebt in de spotify app zelf?

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:37
Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:09:
[...]

Amazon en Google zijn geen vriendjes ;)

Fnac is een redelijk grote Franse keten die ook in België actief is. Geen idee hoe hun service is.
Mwah dat valt mee hoor ;) sinds april dit jaar is eea bijgelegd tussen die twee.
https://www.androidplanet...chromecast-ondersteuning/

• skank
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:
[...]

ah, dat is wel jammer, misschien lukt het niet met vocie, staat er nergens in de app een soort van lijstje van devices waar je naar kan casten? zoals je ook hebt in de spotify app zelf?
ja maar weet niet zeker of hij de connect device neemt, mijn connect devices zijn namelijk ook anders bereikbaar (sonos bv)

dus ik ben daar niet helemaal zeker van ;)

net ontdekt dat je er ook een nest aware bijkrijgt voor een maand
zo kun je bv je camera vanop afstand bekijken

Ik moet nog veel ontdekken.
Zodra jij hem hebt, deel het gerust mee ;)
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:44:
[...]

ja maar weet niet zeker of hij de connect device neemt, mijn connect devices zijn namelijk ook anders bereikbaar (sonos bv)

dus ik ben daar niet helemaal zeker van ;)

net ontdekt dat je er ook een nest aware bijkrijgt voor een maand
zo kun je bv je camera vanop afstand bekijken

Ik moet nog veel ontdekken.
Zodra jij hem hebt, deel het gerust mee ;)
Bwa, die nest aware vind ik geen meerwaarde voor een nest hub... Voor een doorbell camera mss wel jah... Maar voor een ding dat op de keukenkast staat...

• skank
Is wel makkelijk als je es kan kijken toch?

Ik heb dus momenteel 3 problemen, zijnde
- duo op iphone/ipad werkt niet (wie kan hiermee helpen?)
- meer instellingen die niet meer werkt binnen de home app
- in de gmail app kan ik google agendas zichtbaar maken maar ook mijn o365 agenda, dat lukt niet op home?
Nuevocasa schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:27:
[...]

Mwah dat valt mee hoor ;) sinds april dit jaar is eea bijgelegd tussen die twee.
https://www.androidplanet...chromecast-ondersteuning/
Met de nadruk op 'eea'. :)
Ik zie dat ze ondertussen wel al wat Google hardware hebben bij Amazon, maar geen enkel product waar een Amazon-alternatief voor is (Chromecast of Google Home dus vooral)

Move along folks, nothing interesting to see here.

skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:13:

- meer instellingen die niet meer werkt binnen de home app
Dat lijkt algemeen te zijn, iig toch als je BE of NL gebruikt, hier werkt het ook niet.

edit:

Sorry, had niet door dat ik 2 posts gemaakt had...

Fire69 wijzigde deze reactie 07-11-2019 11:20 (10%)

• skank
Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:53:
[...]

Dat lijkt algemeen te zijn, iig toch als je BE of NL gebruikt, hier werkt het ook niet.
Werd dit al gemeldt bij google?
Kun je dat ergens melden?
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:31:
[...]

Werd dit al gemeldt bij google?
Kun je dat ergens melden?
Je kunt chatten met de Google klantendienst.

Believe. Imagine. Create.

• skank
Troetelbeer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:07:
[...]

Je kunt chatten met de Google klantendienst.
Ook google be?
Waardat?
ALs ik dat google kom ik op andere sites terecht maar geen chat

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-01 21:27
Rn82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:01:
Is de hub max al in Frankrijk gereleased? Hoewel hij zichtbaar is op Fnac is hij nog niet zichtbaar op amazon.fr.

Met zowel de Franse als Duitse Amazon al (goede) ervaringen, maar Fnac ken ik niet. Hebben mensen hem al ontvangen via Fnac?
Ik heb hele slechte ervaring met fnac. Google hub mAx besteld met gratis Google nest. Omdat ik geen Frans kan ging ik er eigenlijk vanuit dat het de vernieuwde versie was. Aangezien die ook 59 euro koste. Dus het leek me een goede aanbieding.

Tot ik erachter kwam dat ik per ongeluk de witte had besteld in plaats van de zwarte. Dus ik gemaild en diverse berichten gestuurd om te wijzigen. Geen enkele gehoor. Geen reactie niets. Meer dan 2 weken terug.

Was er klaar mee en geannuleerd toen. Wat bleek de hub werd netjes geannuleerd echter de google home werd plots wel geleverd.

En werd van mijn Paypal rekening een bedrag van 49 euro berekend voor de mini. Ik had de mini niet nodig want ging me om de hub en nu had ik dus de mini en geen hub🙁.

Nu bij Paypal een claim liggen voor onjuiste product en wacht ik op mijn geld terug. Terugsturen was ook geen optie want bereiken kun je ze totaal niet.
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:10:
[...]

Ook google be?
Waardat?
ALs ik dat google kom ik op andere sites terecht maar geen chat
Google: google home support

Vervolgens rechtsboven op de support pagina op contact klikken en dan kiezen voor speakers en dan zie je chat staan...

Pascall_1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:15:
[...]

Ik heb hele slechte ervaring met fnac. Google hub mAx besteld met gratis Google nest. Omdat ik geen Frans kan ging ik er eigenlijk vanuit dat het de vernieuwde versie was. Aangezien die ook 59 euro koste. Dus het leek me een goede aanbieding.

Tot ik erachter kwam dat ik per ongeluk de witte had besteld in plaats van de zwarte. Dus ik gemaild en diverse berichten gestuurd om te wijzigen. Geen enkele gehoor. Geen reactie niets. Meer dan 2 weken terug.

Was er klaar mee en geannuleerd toen. Wat bleek de hub werd netjes geannuleerd echter de google home werd plots wel geleverd.

En werd van mijn Paypal rekening een bedrag van 49 euro berekend voor de mini. Ik had de mini niet nodig want ging me om de hub en nu had ik dus de mini en geen hub🙁.

Nu bij Paypal een claim liggen voor onjuiste product en wacht ik op mijn geld terug. Terugsturen was ook geen optie want bereiken kun je ze totaal niet.
dat is wel jammer om te horen ... :(
nuja, dat het de google home mini was, dat vind ik wel duidelijk :-)
de nieuw versie heet trouwens ook "google nest mini"... denk gewoon dat ze van hun oude rommel afwillen

meer instellingen issue = > hier loopt al een topic over, best even subscriben ofzo
https://support.google.com/assistant/thread/18405322?hl=en

NoFate wijzigde deze reactie 06-11-2019 19:38 (5%)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:24
Pascall_1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:15:
[...]

offtopic:
Dit is gewoon je eigen schuld. Je moet ook niet in een land bestellen waar je de taal niet van kent en er geen mogelijkheid is tot een andere taal. Dan is ook gewoon het risico voor jou. Ik hoop dat Paypal niet met je claim akkoord gaat eerlijk gezegd.
barrymossel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:40:
[...]

offtopic:
Dit is gewoon je eigen schuld. Je moet ook niet in een land bestellen waar je de taal niet van kent en er geen mogelijkheid is tot een andere taal. Dan is ook gewoon het risico voor jou. Ik hoop dat Paypal niet met je claim akkoord gaat eerlijk gezegd.
niet mee akkoord ... dat de google home is geleverd, ipv de nest, dat is idd een fout van eindgebruiker ...
maar ze moeten wel reageren op mails, zeker bij een verkeerde bestelling
maar dan nog, normaal heb je een niet goed geld terug garantie ... of x aantal dagen tijd om te testen, als fnac dit heeft in de policies

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:24
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:43:
[...]

niet mee akkoord ... dat de google home is geleverd, ipv de nest, dat is idd een fout van eindgebruiker ...
maar ze moeten wel reageren op mails, zeker bij een verkeerde bestelling
maar dan nog, normaal heb je een niet goed geld terug garantie ... of x aantal dagen tijd om te testen, als fnac dit heeft in de policies
Als een Chinees bij mij zou bestellen en hij begrijpt niks van mijn site en kan mij niet uitleggen wat het probleem is, dan heeft ie ook een probleem. Ik weet zeker dat het probleem hier bij de gebruiker ligt. Fnac is gewoon een groot bedrijf dat zich prima aan de regels houdt. Als je dat ding terug wilt sturen (op eigen kosten) dan zal dat gewoon mogen. Maar dan moet je je wel fatsoenlijk in Frans kunnen uitdrukken.
barrymossel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:47:
[...]

Als een Chinees bij mij zou bestellen en hij begrijpt niks van mijn site en kan mij niet uitleggen wat het probleem is, dan heeft ie ook een probleem. Ik weet zeker dat het probleem hier bij de gebruiker ligt. Fnac is gewoon een groot bedrijf dat zich prima aan de regels houdt. Als je dat ding terug wilt sturen (op eigen kosten) dan zal dat gewoon mogen. Maar dan moet je je wel fatsoenlijk in Frans kunnen uitdrukken.
klopt ook wel, maar dan nog...
Ik heb eens even gekeken op de website, je kan gewoon binnen 15 dagen tijd een retour aanvragen, dat moet niet via mail, gewoon via je account/order historiek, dat zou ik toch wel even doen als je niet te laat bent, dan heb je effectief een bewijs ook
https://www.fnac.com/Cont...romNodeId=4_1_3#bl=footer

als je idd wacht, en ze reageren niet via mails, en 15 dagen zijn om, tja, dan ben je de klos
en trouwens, als je wilt bellen via, surf dan even naar de .be website versie
ik heb ook een bestelling gedaan (is nog onderweg) , maar via track en trace, zie ik dat de goederen geshipped worden vanuit belgie
dus eventueel naar de belgische winkel bellen is ook een oplossing
@rachidfinge

is google op de hoogte eigenlijk van het probleem van de nieuwe google home app? ik vermoed van niet?
hierbij al 2 threads op de community die ik gevonden heb... misschien kan jij een duw in de rug geven?

https://support.google.com/googlenest/thread/18344294?hl=en

• skank
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:57:
@rachidfinge

is google op de hoogte eigenlijk van het probleem van de nieuwe google home app? ik vermoed van niet?
hierbij al 2 threads op de community die ik gevonden heb... misschien kan jij een duw in de rug geven?

https://support.google.com/googlenest/thread/18344294?hl=en
Ik denk het wel.
Stond alleszinds op https://support.google.com/assistant/community?hl=en

Ik post daar nog andere problemen ook.
Daar zitten toch devs denk ik
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:03:
[...]

Ik denk het wel.
Stond alleszinds op https://support.google.com/assistant/community?hl=en

Ik post daar nog andere problemen ook.
Daar zitten toch devs denk ik
nee hoor, devs zitten daar hememaal niet, soms enkele google members , die vragen om de app eens te herinstalleren ... dat is meestal hun oplossing, lukt het dan nog niet... tja, dan kan je de chat nog eens proberen... maar daar kom je ook niet verder

• skank
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:05:
[...]

nee hoor, devs zitten daar hememaal niet, soms enkele google members , die vragen om de app eens te herinstalleren ... dat is meestal hun oplossing, lukt het dan nog niet... tja, dan kan je de chat nog eens proberen... maar daar kom je ook niet verder
dus de chat is nog beter?
mm
moet toch ergens mogelijk zijn dingen te melden niet?
Heb ik nooit gevonden... Bij de chat, tja, dat is meestal eerst een bot met standaard antwoorden... Dan grijpt er soms iemand in... Maar als ze er niet uitkomen, moeten ze dat ook maar gewoon escaleren... Maar krijg je nooit meer reactie van... Heel moeilijk om een Google support medewerker te pakken krijgen'... Logisch ook wel

• skank
Ik weet niet of dat logisch is...
Dat je misschien geen medewerker te pakken kan krijgen ok, maar ze moeten toch van ergens bugmeldingen lezen
De enigste manier die ze altijd zeggen om bij devs uit te komen, is via de "send feedback" knop te werken... Maar ze reageren ook nooit erop... Denk niet dat er een soort van ticket systeem is ofzo...
Waarschijnlijk stuurt 95% van de mensen wel een issue, dat eigenlijk geen issue is, maar eerder een user probleem...

Dit services issue, dit is effectief een issue... Maar je ziet ook weer dat Google medewerker weer van die standaard antwoorden vraagt... Waarom zeggen ze dan niet gewoon dat het een bekend issue is en dat ze er aan het werken zijn. .. ipv die domme standaard vragen altijd

• skank
ja true

Mss interessant v oor openingspost
https://assistant.google.com/explore?hl=nl_be

skank wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:33 (85%)

deze vind ik ook handig, hier zie je al je linked services die gekoppeld zijn met google assistant

https://myaccount.google....le-account&utm_medium=web

daar kan je dus ook makkelijk unlinken en dan idd via jouw site een nieuwe service linken

zo heb je dus niet altijd de google home app nodig

zo heb ik dus voor bv mijn ouders, een google home gekocht, en ik heb gewoon via die sites een spotify en netflix gekoppeld, zonder de google home app te gebruiken...

volledig remote dus, zonder telkens de android telefoon te vragen van mijn ouders :-)

NoFate wijzigde deze reactie 06-11-2019 20:56 (8%)

• skank
Handig idd
@NoFate Ik heb anders prima en vrij lang met een Google medewerker gechat een tijd geleden en zelfs korte tijd erna een mail ontvangen waarin ik terugkoppeling kreeg over de verdere afhandeling...

ja, ik ook al hoor, had ook enkele tickets open, een dik jaar geleden had google heel fel last voor het bekende fenomeen "ghost devices"
toen ook via chat uitgekomen tot een ticket systeem, maar eigenlijk nooit meer reacties op gehad
en als ik dan vroeg naar status ... tja, kwam er weer een template antwoord
toen het issue eindelijk van de baan was, met ergens een update op de google services, heb ik trouwens ook nooit een reactie gehad van "case closed" ofzo ..
ik heb er dus geen goede ervaringen mee

• skank
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:49:
deze vind ik ook handig, hier zie je al je linked services die gekoppeld zijn met google assistant

daar kan je dus ook makkelijk unlinken en dan idd via jouw site een nieuwe service linken

zo heb ik dus voor bv mijn ouders, een google home gekocht, en ik heb gewoon via die sites een spotify en netflix gekoppeld, zonder de google home app te gebruiken...

volledig remote dus, zonder telkens de android telefoon te vragen van mijn ouders :-)
Kun je ook ergens zien met wat je allemaal kan linken in BE?

Ik heb er maar 6 voorlopig
ja, dat kan je toch op deze site die jij gepost had :
https://assistant.google.com/explore?hl=nl_be
colruyt, bpost , ... :)

• skank
ow :p
ik bedoelde het iets specifieker, maar dan zal dat het zijn, ff verder zoeken ;)
jammer nog geen kinepolis

edit:
Kun je adres toevoegen voor bpost? (werk en prive?)

skank wijzigde deze reactie 06-11-2019 21:16 (21%)

skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:13:
ow :p
ik bedoelde het iets specifieker, maar dan zal dat het zijn, ff verder zoeken ;)
jammer nog geen kinepolis

edit:
Kun je adres toevoegen voor bpost? (werk en prive?)
geen idee , kan je dat op de bpost site? meerdere aflever adressen
ohja, gebruik de eng versie van deze site : https://assistant.google.com/explore?hl=en_be

en_be achteraan dus, dan krijg je veel meer services te zien... kan soms wel zijn dat ze niet werken , maar dan krijg je een foutmelding als je ze probeert te linken, dat ze niet beschikbaar zijn in je land

• skank
Zal es uitzoeken ivm bpost

Ik zie ook staan whatsapp en gmail
Bij whatsapp kan ik enkel verzenden naar mn telefoon, strange
Dus ik kan dan niet via de home een whatsapp sturen?

Idem voor gmail
daar kan ik verzenden naar mn telefoon en mini, maar niet naar google home hub max?

Bpost kan ik verzenden naar alles maar ook linken ! Wat is het verschil?
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:25:
Zal es uitzoeken ivm bpost

Ik zie ook staan whatsapp en gmail
Bij whatsapp kan ik enkel verzenden naar mn telefoon, strange
Dus ik kan dan niet via de home een whatsapp sturen?

Idem voor gmail
daar kan ik verzenden naar mn telefoon en mini, maar niet naar google home hub max?

Bpost kan ik verzenden naar alles maar ook linken ! Wat is het verschil?
geen idee :-) , die gebruik ik eigenlijk allemaal niet...
er is er maar 1 die ik gebruik, en dan is "home assistant" :-)daar heb ik alles in staan dat thuis gelinked is

• Pascall_1
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:49:
[...]

klopt ook wel, maar dan nog...
Ik heb eens even gekeken op de website, je kan gewoon binnen 15 dagen tijd een retour aanvragen, dat moet niet via mail, gewoon via je account/order historiek, dat zou ik toch wel even doen als je niet te laat bent, dan heb je effectief een bewijs ook
https://www.fnac.com/Cont...romNodeId=4_1_3#bl=footer

als je idd wacht, en ze reageren niet via mails, en 15 dagen zijn om, tja, dan ben je de klos
en trouwens, als je wilt bellen via, surf dan even naar de .be website versie
ik heb ook een bestelling gedaan (is nog onderweg) , maar via track en trace, zie ik dat de goederen geshipped worden vanuit belgie
dus eventueel naar de belgische winkel bellen is ook een oplossing
Retour link krijg je niet want bestelling is niet volledig verzonden. Staat nog onderweg. Kan geen Frans maar Google translate helpt me heel eind. Annulering is annulering en dan moeten ze me niet gaan belasten voor een Google mini die ik theoretisch niet besteld heb. Heb de mini ondertussen verkocht. dus daar gaat ook niet meer zozeer om. Maar klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
En zo’n groot bedrijf hoort gewoon te reageren. Toch
Pascall_1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:35:
[...]

Retour link krijg je niet want bestelling is niet volledig verzonden. Staat nog onderweg. Kan geen Frans maar Google translate helpt me heel eind. Annulering is annulering en dan moeten ze me niet gaan belasten voor een Google mini die ik theoretisch niet besteld heb. Heb de mini ondertussen verkocht. dus daar gaat ook niet meer zozeer om. Maar klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
En zo’n groot bedrijf hoort gewoon te reageren. Toch
volledig mee eens!!

• skank
Hoe bedoel je ?

je stuurt sms"en en whatsapp berichten via home assistant?

alsook je gmail?

Garmin bv zie ik ook niet staan, jammer, denk dat het nog wat vroeg is om dingen toe te voegen.

Ik heb zelf een risco alarm en zie wel "home keeper" staan, geen idee of dit veilig is, en of dit doet wat het zegt

quote: Currently supporting only "Risco" home security system.
if you use "Risco" a security system in your home or office, after an initial setup, you will be able to set the alarm (fully and partially) and disarm it via voice commands.
skank schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:37:
Hoe bedoel je ?

je stuurt sms"en en whatsapp berichten via home assistant?

alsook je gmail?

Garmin bv zie ik ook niet staan, jammer, denk dat het nog wat vroeg is om dingen toe te voegen.

Ik heb zelf een risco alarm en zie wel "home keeper" staan, geen idee of dit veilig is, en of dit doet wat het zegt

quote: Currently supporting only "Risco" home security system.
if you use "Risco" a security system in your home or office, after an initial setup, you will be able to set the alarm (fully and partially) and disarm it via voice commands.
nee, dat doe ik allemaal niet, ik gebruik vooral mijn google home voor smart home toestanden
risco heb ik dus gekoppeld via home assistant, alsook harmony, lichten, stofzuiger ....

ik ben niet zo voor die google assistant services, de "praat met/ talk to " services vind ik niet zo handig, duurt me veel te lang ...
ik wil graag de acties als native switchen actief hebben in mijn google home

zodat ik gewoon moet zeggen , screen omlaag , tv aan , stofzuig de keuken , muziek aan , ... korte functies
deze functies zijn dan ook effectief zichtbaar via een knop in google home

die talk to services niet

• skank
Die lichten kunnen ook via de voice
maar soms is dat idd handiger automated viaa HA
Mijn pi is onderweg daarvoor :p
ja, maar ik heb het over die functies zoals bpost, colruyt, ... die vind ik niet zo leuk, dat moet native worden

home assistant is echt we een must voor smart home, is alleen niet voor de gewone gebruiker..
via home assistant kan je zelf bepalen hoe je je home wilt aanspreken, je maakt eigenlijk je eigen soort van routines ...
Voor wie wat anders wil dan de Mini is er vandaag een Lenovo smart clock bij iBood voor 65 incl. verzendkosten.

https://www.google.com/ur...O1m2&ust=1573197191940557

• aartsh
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12-11-2019
Als ik in iets toe wil voegen in google home krijg ik bij services beheren steeds de melding "verbinding maken met de services is mislukt". Al van alles geprobeerd maar probleem blijft. Wie heeft hier een oplossing voor?
aartsh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:19:
Als ik in iets toe wil voegen in google home krijg ik bij services beheren steeds de melding "verbinding maken met de services is mislukt". Al van alles geprobeerd maar probleem blijft. Wie heeft hier een oplossing voor?
Is een bug... Taal aanpassen op je phone naar Engels, ofwel via de Google app naar je assistent settings gaan, via de Google home app lukt het idd niet meer...
NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:49:

Hoe heb je hier services gekoppeld? Ik heb enkel de mogelijkheid om gekoppelde services te verwijderen.

Fire69 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:34:
[...]

Hoe heb je hier services gekoppeld? Ik heb enkel de mogelijkheid om gekoppelde services te verwijderen.
services koppelen zoals spotify of tuya of whatever smart home kan via hier :
https://assistant.google.com/explore?hl=en_be
barrymossel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:40:
[...]

offtopic:
offtopic:
Wat een klote reactie zeg...
Dat hij het verkeerde besteld heeft is inderdaad zijn fout en op eigen risico als je de taal niet begrijpt.
Maar dat ze 2 weken niet op je mails antwoorden (waarschijnlijk mails in het Engels en laat Fransen nou net gekend zijn om netjes FU te zeggen als je geen Frans spreekt) is 100% hun fout. Ze moeten minstens antwoorden dat ze het niet begrijpen, zelfs gewoon in het Frans. Jij zou tegen die Chinees toch ook minstens zeggen dat je hem niet begrijpt hoop ik?
En als ze de mogelijkheid geven om de bestelling te annuleren en dan TOCH een deel opsturen (wat je officieel eigenlijk zelfs niet besteld hebt) dan is dat ook 100% hun fout!

Sorry, moest ik even kwijt...

@Pascall_1 , als je voor verdere problemen een vertaler nodig hebt, laat maar weten.
NoFate schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:42:
[...]

services koppelen zoals spotify of tuya of whatever smart home kan via hier :
https://assistant.google.com/explore?hl=en_be
Ah, via die link. Ik zat naar de pagina met gelinkte services te kijken. Thanks :)

Fire69 wijzigde deze reactie 07-11-2019 11:45 (15%)

• Pascall_1
Fire69 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:43:
[...]

offtopic:
Wat een klote reactie zeg...
Dat hij het verkeerde besteld heeft is inderdaad zijn fout en op eigen risico als je de taal niet begrijpt.
Maar dat ze 2 weken niet op je mails antwoorden (waarschijnlijk mails in het Engels en laat Fransen nou net gekend zijn om netjes FU te zeggen als je geen Frans spreekt) is 100% hun fout. Ze moeten minstens antwoorden dat ze het niet begrijpen, zelfs gewoon in het Frans. Jij zou tegen die Chinees toch ook minstens zeggen dat je hem niet begrijpt hoop ik?
En als ze de mogelijkheid geven om de bestelling te annuleren en dan TOCH een deel opsturen (wat je officieel eigenlijk zelfs niet besteld hebt) dan is dat ook 100% hun fout!

Sorry, moest ik even kwijt...

@Pascall_1 , als je voor verdere problemen een vertaler nodig hebt, laat maar weten.

[...]

Ah, via die link. Ik zat naar de pagina met gelinkte services te kijken. Thanks :)
Dat vind ik nu ook. Dankje👍🏻 En heb mail gestuurd maar diversr e-mail adressen wat ik kon vinden. En alles netjes in Frans. Wel met translate maar neem aan dat ze dan redelijk goed te lezen zijn. Ik vind de claim wel op zijn plaats want dit is geen stijl. En tuurlijk neem ik mijn verantwoording wat betreft verkeerd bestelling maar annuleren was heel snel en dat stukje Frans kan ik nog wel. En was ook accoord om
Dan alsnog de mini op te sturen en mijn Paypal aflijnt te belasten is gewoon schofterig

Pascall_1 wijzigde deze reactie 07-11-2019 13:03 (7%)

• Imperial Guard
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:25
Medione1210 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:14:
Voor wie wat anders wil dan de Mini is er vandaag een Lenovo smart clock bij iBood voor 65 incl. verzendkosten.

https://www.google.com/ur...O1m2&ust=1573197191940557
Heb er eentje besteld, ben benieuwd! Thank voor de tip

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Zit wat te spelen met de functie "herrinnering", netjes op tijd brandt er dan een lichtje in de mini's en bij de Nest hub komt ie op het scherm.

Maar ik wil er ook een geluid bij op de mini, de hub en het liefst ook op mijn S9+, kan dat en hoe krijg ik dat voor elkaar?

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• Abio80
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22-01 17:33
Hier ook het probleem dat er een heel deel instellingen niet kunnen aangepast worden (in "Home"-app) wanneer de smartphone niet op Engels staat ingesteld... De update van vandaag heeft dat alvast niet verholpen, hopelijk vrij snel beterschap...

Mensen met de "NEST Mini", hoe loopt het streamen van muziek via Bluetooth bij jullie? Hier heb ik regelmatig kraakjes en kleine stotteringen... Dit met al mijn toestellen die streamen, maar enkel als de Nest de ontvanger is... (maakt ook niet uit waar ik hem zet in huis, en andere BT-speakers werken wel perfect op die plaatsen...) Dus ligt het blijkbaar echt wel aan de Nest Mini.

Ter info (hier nog niet zien staan, maar misschien over gekeken):

Momenteel kan je de Nest Mini voor slechts 9 euro krijgen (en ook de hub is mogelijk) bij Orange, ook voor bestaande klanten!

Abio80 wijzigde deze reactie 07-11-2019 23:10 (9%)

• skank
Weet er iemand hoe je met je stem een google home hub max duo call kan oppakken? Ik moet altijd op het scherm een actie doen

• Abio80
skank schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:25:
Weet er iemand hoe je met je stem een google home hub max duo call kan oppakken? Ik moet altijd op het scherm een actie doen
Ik zeg "Neem de telefoon op", dat lijkt hier te werken maar wel op een Nest Mini.

Ook "Beantwoord het gesprek" werkt.

Abio80 wijzigde deze reactie 09-11-2019 01:32 (5%)

• skank
Nog een vraagje
Wanneer ik om Qmusic vraag (via tunein), dan speelt hij die af, maar is het wel de NL versie

Hoe krijg ik de BE versie te horen?
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:29:
Nog een vraagje
Wanneer ik om Qmusic vraag (via tunein), dan speelt hij die af, maar is het wel de NL versie

Hoe krijg ik de BE versie te horen?
Door wat pagina's door te lezen in dit topic of de zoekfunctie te gebruiken ;)

Troetelbeer wijzigde deze reactie 09-11-2019 11:58 (4%)

• skank
Troetelbeer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:58:
[...]

Door wat pagina's door te lezen in dit topic of de zoekfunctie te gebruiken ;)
Dat heb ik gedaan, maar zelfs met Qmusic België doet hij het niet.

• Abio80
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:05:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar zelfs met Qmusic België doet hij het niet.
Zo werkt het hier: "Speel q-music Belgium op Tunein". Heel omslachtig eigenlijk, maar gaat zo wel.

Abio80 wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:10 (49%)

• skank
Doet hij hier niet.
Al alles geprobeerd

Speel qmusic
qmusic belgium
qmusic belgie
qmusic belgium op tunein
qmusic belgie op tunein

niks gaat
altijd de nl versie

ook de groep "arsenal" is een moeilijke
op sonos one , doet hij dat perfect
vraag ik hetzelfde op de hub max, kent hij het niet

skank wijzigde deze reactie 09-11-2019 13:16 (27%)

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-01 18:12
Sinds gisteren een Mini hier in huis. Vind het nu al geweldig.

• skank
emil_406 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:42:
Sinds gisteren een Mini hier in huis. Vind het nu al geweldig.
home of nest
wat doe je er mee? :p

• emil_406
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:06:
[...]

home of nest
wat doe je er mee? :p
De home. Gratis gekregen. Iets met gegeven paard enzo. Vooralsnog gebruik ik m vooral om YouTube of Spotify te luisteren via de Chromecast audio of video. Het laatste nieuws. Etc. Vandaag een 3 tal smartlampen meegenomen van de action.

Ik wil nu ook nog een home in de woonkamer en slaapkamer. De huidige staat in de keuken.

• skank
Verslavend smart things :p

Ohja, ik dacht dat wanneer je via je hom lampen bediend, dat hij dan niet meer zegt , ok ik doe x lampen uit, maar gewoon knippert, of is dat weer enkel in de engelse taal?
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:05:
Verslavend smart things :p

Ohja, ik dacht dat wanneer je via je hom lampen bediend, dat hij dan niet meer zegt , ok ik doe x lampen uit, maar gewoon knippert, of is dat weer enkel in de engelse taal?
Enkel als ze in dezelfde room staan

• skank
NoFate schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:47:
[...]

Enkel als ze in dezelfde room staan
Dat versta ik niet.
Hoe bedoel je?
Ik heb 2 lampen in 1 room
Waarom zegt hij dat dan wel?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-01 20:41
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:58:
[...]

Dat versta ik niet.
Hoe bedoel je?
Gebruik even de zoekfunctie. Is al tig keer ruimschoots aan bod gekomen.
skank schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:58:
[...]

Dat versta ik niet.
Hoe bedoel je?
Je moet de Google ook in diezelfde room plaatsen
Met alle respect mensen, maar maak a.u.b. gebruik van de zoekfunctie.

Ik snap dat jullie net pas komen kijken, maar voor ons is het niet fijn om alles in den treuren te moeten herhalen ;)

Troetelbeer wijzigde deze reactie 09-11-2019 18:58 (46%)

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:04

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik heb nu voor het eerst dat als ik roep "Turn on the lights in the living room and in the kitchen", dat ze antwoord: "Okay, turning on 12 lights" in plaats van beide kamers apart te benoemen! :)

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:18
Voorheen kon ik als ik van een zenders wilde verwisselen op de TV in het NL's zeggen"ga naar kanaal X", dit werkt sinds kort niet meer in het NL's, maar wel in het Engels. Heb ik iets gemist, is dit in het NL's veranderd?

• emil_406
Vraagje:

Als ik google hoome de opdracht "Speel 3FM" geef, dan speelt ie 3FM op de home mini.
Als ik de opdracht "speel Queen op chromecast audio" geef, dan start ie keurig queen via spotify op de chromecast audio.

Geef ik de opdracht "Speel 3FM op chromecast audio" geeft ie aan, kan 3FM niet vinden.

Hoe krijg ik het voor elkaar om een radiozender via tune-in op de chromecast audio af te spelen?
@emil_406 Probeer eens "Speel 3FM op/van tune-in op chromecast audio".

• emil_406
Troetelbeer schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:55:
@emil_406 Probeer eens "Speel 3FM op/van tune-in op chromecast audio".
"Het item is niet beschikbaar en kan niet worden afgespeeld" Helaas

• skank
Ondertussen duo werkend gekregen op iphone -> google home

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:38

robertwebbe

Robert Webbe

edjil schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:35:
Voorheen kon ik als ik van een zenders wilde verwisselen op de TV in het NL's zeggen"ga naar kanaal X", dit werkt sinds kort niet meer in het NL's, maar wel in het Engels. Heb ik iets gemist, is dit in het NL's veranderd?
Welk merk en type tv heb je?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• edjil
robertwebbe schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:21:
[...]

Welk merk en type tv heb je?
Heeft niets met het merk tv te maken, dit gaat over Harmony Hub.

• Serena
edjil schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:57:
[...]

Heeft niets met het merk tv te maken, dit gaat over Harmony Hub.
Dan moet je misschien even naar het Harmony topic.

• skank
Liep hier een tijdje goed met voice match ingesteld op de hub max en mini
Nu wil mn vrouw vandaag spreken tegen de hub -> zegt hij dat hij plots de stem niet herkent.
Dochter vraagt muziek -> ook daar krijgt zij dat er een fout opgetreden is...
:(

• peidur
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16-01 14:37
skank schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:56:
Liep hier een tijdje goed met voice match ingesteld op de hub max en mini
Nu wil mn vrouw vandaag spreken tegen de hub -> zegt hij dat hij plots de stem niet herkent.
Dochter vraagt muziek -> ook daar krijgt zij dat er een fout opgetreden is...
:(
Op dit moment is er een storing bij Google, het zou kunnen dat jouw hub hier ook last van heeft:
https://allestoringen.nl/storing/google/

• skank
peidur schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:59:
[...]

Op dit moment is er een storing bij Google, het zou kunnen dat jouw hub hier ook last van heeft:
https://allestoringen.nl/storing/google/
Serieus? Is dat representatief?

Ook voor BE?

Ik heb betaald voor mn product, dit moet altijd werken... en niet mogelijks afhankelijk zijn van een server...

• Mistacal
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-01 09:51
skank schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:02:
[...]

Serieus? Is dat representatief?

Ook voor BE?

Ik heb betaald voor mn product, dit moet altijd werken... en niet mogelijks afhankelijk zijn van een server...
Sorry, zeg je nu dat je een internet gestuurd product dat werkt via internet heb gekocht die altijd moet werken zonder afhankelijk te zijn van een server?

Mistacal wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:07 (3%)

__/`\__/`\__

• skank
:)
Eigenlijk wel lol.

• Mistacal
Misschien even wat realistischer worden, dit soort opmerkingen slaan nergens op en voegen niks toe in dit topic.

__/`\__/`\__

• skank
Ik vroeg eigenlijk of het representatief is die site?
Wat voegen jouw antwoorden dan toe?

• Serena
Kunnen we aub weer on-topic gaan.
@skank Ik zie alleen maar nutteloze antwoorden voorbij komen. Dit is vervuiling van het topic.

On-topic:

Heb ik het nu gemist? Ik heb sinds kort Sonos in huis maar krijg het niet voor elkaar om tegen Google te zeggen op welke Sonos speakers hij nu TuneIn af moet spelen.
Ze staan allemaal netjes in de app vermeld.
Spotify zou zo te horen werken als ik een premium abo had. Raar!

• Mistacal
Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:41:
Kunnen we aub weer on-topic gaan.
@skank Ik zie alleen maar nutteloze antwoorden voorbij komen. Dit is vervuiling van het topic.

On-topic:

Heb ik het nu gemist? Ik heb sinds kort Sonos in huis maar krijg het niet voor elkaar om tegen Google te zeggen op welke Sonos speakers hij nu TuneIn af moet spelen.
Ze staan allemaal netjes in de app vermeld.
Spotify zou zo te horen werken als ik een premium abo had. Raar!
Heb je de sonos speakers ook een eigen unieke naam gegeven? Of dat heel zinvol is weet ik niet omdat ik alles een naam geef uit gewoonte en het zo benoem als ik iets wil afspelen.

__/`\__/`\__

• Serena
Mistacal schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:48:
[...]

Heb je de sonos speakers ook een eigen unieke naam gegeven? Of dat heel zinvol is weet ik niet omdat ik alles een naam geef uit gewoonte en het zo benoem als ik iets wil afspelen.
Heb ik.

Als ik zeg: ‘Stream Radio 10’, dan werkt het naar al mijn Home devices.
Zeg ik: ‘Stream Radio 10 op Beam’ zegt hij ‘lk heb gezocht naar Radio 10 maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld.’

• ShaneV
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-01 21:53

ShaneV

Nikonian

Hier ook een google nest mini in huis gehaald. Top apparaat. Mijn vrouw is reeds uitgenodigd als partner in "Mijn" huis op Google home. Echter krijg ik de voice matching ism de nest mini bij haar niet in orde.

Iedere keer we de stappen overlopen vraagt de app om het volgende te zeggen: "ok Google, speel mijn trainingsplaylist af" ipv ok Google, hey google etc.. Vanaf ze de zin gezegd heeft voert de mini het ook uit. De app blijft echter staan op de zelfde zin. We krijgen dit niet goed. Iemand een ideetje?

//edit: taal op het Engels zetten (United States). Dan Lukt het wel. Nadien taal terug naar het Nederlands.

ShaneV wijzigde deze reactie 12-11-2019 06:34 (9%)
Reden: Fixed

www.shanevandewalle.be

• skank
Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:51:
[...]

Heb ik.

Zeg ik: ‘Stream Radio 10 op Beam’ zegt hij ‘lk heb gezocht naar Radio 10 maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld.’
Ook problemen met tunenin en sonos
maar er zijn blijkbaar problemen met google, dus ik zou ff wachten tot dat terug ok is
in hoeverre die site representatief is..
(twijfels bij)

skank wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:54 (5%)

• Mistacal
[...]

Heb ik.

Heb je meerdere speakers in een ruimte staan? Zo niet dan kan je de ruimte proberen te benoemen om af te spelen. Ik heb geen probleem om radio te streamen naar de keuken (sonos), woonkamer (shield), slaapkamer (google mini), badkamer (google mini)

__/`\__/`\__

• Serena
Mistacal schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:01:
[...]

Heb je meerdere speakers in een ruimte staan? Zo niet dan kan je de ruimte proberen te benoemen om af te spelen. Ik heb geen probleem om radio te streamen naar de keuken (sonos), woonkamer (shield), slaapkamer (google mini), badkamer (google mini)
Ja, zowel in de woonkamer als op de slaapkamer een Nest Hub en Sonos speakers.

• Mistacal
Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:04:
[...]

Ja, zowel in de woonkamer als op de slaapkamer een Nest Hub en Sonos speakers.
Ik ondervind geen problemen met dezelfde casus, ik kan je niet verder helpen helaas

__/`\__/`\__

• edjil
Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:55:
[...]

Dan moet je misschien even naar het Harmony topic.
Dank voor je reactie

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:58
[...]

Heb ik.

Mijn Sonos heten in de Google Home app:
Sonos Huiskamer (playbar +Sub)
Sonos Keuken: (Play:1)

"Hey Google, Speel KINK op Sonos Huiskamer" werkt normaal bij mij perfect (vanochtend nog), nu krijg ik weer de verkeerde KINK.

Radio 10, NPO Radio 2, etc werken wel prima.

• Serena
Sahi_NL schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:15:
[...]

Mijn Sonos heten in de Google Home app:
Sonos Huiskamer (playbar +Sub)
Sonos Keuken: (Play:1)

"Hey Google, Speel KINK op Sonos Huiskamer" werkt normaal bij mij perfect (vanochtend nog), nu krijg ik weer de verkeerde KINK.

Radio 10, NPO Radio 2, etc werken wel prima.
Het ligt gewoon aan de zender!
NPO Radio 2 werkt dus wel…
Raar!!! Zonder aan te geven op welke speaker speelt hij wel Radio 10 en MET speaker niet.

Speel ik nu eerst Radio 2 en zeg daarna speel Radio 10 zonder extra tekst schakelt hij gewoon over.
Schiet mij maar in de kerstboom…

Volume werkt ook prima!!!

Iets anders.
Ook probleem met het stoppen van het geluid op de tv opgelost. De Nest Hub dimde de Beam als ik iets vroeg.
Schuifje uitgezet en probleem is opgelost.

• Phantasist
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23-01 21:18
Ter aanvulling.
Zeer herkenbaar met speel radio 10 [insert speakergroup]. Ondervind hier tevens vaak problemen van.

Andere radiozenders niet.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Even wat anders... Ik heb ook een android tv. Deze is toegevoegd aan Google Home, maar ik lijk er niet echt meer mee te kunnen doen dan het volume mee aan te kunnen passen via de app, via spraak lukt dat ook niet echt...

Zelfs bv. "Ok Google zet de tv uit" doet niks.
Best vreemd toch? Of werkt dit bij jullie wel?
[...]

Heb ik.

Heb je ook 'Speel Radio 10 op Tunein op Beam' geprobeerd?

Pagina: 1 ... 79 ... 87 Laatste

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True