Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
edjil schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:09:
Er is een nieuwe update voor de Home-app 2.14.50.11. Ziet er weer anders uit. Ik kan niet in een aantal instellingen items komen. Krijg dan de melding" verbinding maken met de service is mislukt'. Is dit bekend?
Welk platform?
Op de iPhone zie ik 2.15.411 en die is al van gisteren.

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-11 14:02
Medione1210 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Dat is dus helemaal niet nieuw in het Enge!s. Wel nieuw voor jou dus :9 begrijp ik.
Routines is zeker niet nieuw in het Engels, daar ging mijn opmerking ook niet over. Wat wel nieuw is dat op de Google Home hub (in het engels?) een music alarm gezet kan worden, waar dit tot enkele weken geleden nog niet kon. Tot nu toe gebruikte ik een normaal alarm als wekker.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:06
Er is een nieuwe update voor de Home-app 2.14.50.11. Ziet er weer anders uit. Ik kan niet in een aantal instellingen items komen. Krijg dan de melding" verbinding maken met de service is mislukt'. Is dit bekend?
Ik heb hier op Android ook de 2.14.50.11, maar volgens de Play Store dateert die al van 10 Oktober?
Hier is nog geen nieuwe layout te zien...

Move along folks, nothing interesting to see here.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Fire69 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Ik heb hier op Android ook de 2.14.50.11, maar volgens de Play Store dateert die al van 10 Oktober?
Hier is nog geen nieuwe layout te zien...
zie onderste alinea: https://androidworld.nl/s...oogle-home-uitrol-design/

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

ik zie niet direct een verschil, en alles lijkt te werken
Lennart95 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Routines is zeker niet nieuw in het Engels, daar ging mijn opmerking ook niet over. Wat wel nieuw is dat op de Google Home hub (in het engels?) een music alarm gezet kan worden, waar dit tot enkele weken geleden nog niet kon. Tot nu toe gebruikte ik een normaal alarm als wekker.
Ik weet niet of we langs elkaar heen praten maar een music alarm zetten kan al heel lang in de Engelse versie van Google home.
https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391
Of bedoel je toch iets anders?

• St@m
  • Registratie: december 2001

St@m

@ Your Service

St@m schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:27:
Wat bij niet werkt, maar wat ik wel lees dat zou moeten werken is de ‘onthouden’ functie. Het lijkt me echt ideaal om de Home te vertellen waar ik iets heb gelaten, om het later weer op te vragen. Iemand dit al werkend?
Gewoon bijna een jaar verder, er wordt nog mee geadverteerd, maar ik krijg het niet werkend. Google geeft aan dat ie het onthouden heeft, maar terugluisteren ho maar. Iemand dit al werkend?

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
ja, zelfde probleem helaas.

• Tasz
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:50
Hier ook hetzelfde :|

Tasz wijzigde deze reactie 31-10-2019 19:50 (6%)

• RubenA
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:32
Same here. Wat zou er trouwens bij die geschiedenis te zien moeten zijn?
hier werkt de geschiedenis wel maar er zijn geen geregistreerde gebeurtenissen voor mijn huis krijg ik als melding
vrij leeg dus :)

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:26
Serena schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Welk platform?
Op de iPhone zie ik 2.15.411 en die is al van gisteren.
Android

• edjil
[i][/Ik heb nu versie 2.15.1.21, platform android, maar met hetzelfde euvel.
ja echt wel klote , je kan niks meer doen in de app, geen taal wijziggen, geen smart home devices toevoegen .... snap echt niet dat ze zoiets niet eerst controleren?

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
RubenA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:17:
Same here. Wat zou er trouwens bij die geschiedenis te zien moeten zijn?
Als er onder andere nieuwe devices zijn toegevoegd ga je het daar zien.

• edjil
Ik heb nu versie 2.15.1.21, platform android, maar met hetzelfde euvel.
Met name bij de Google assistent services, kan ik bij een aantal items niets doen en krijg ik de melding
"verbinding maken met de service is mislukt', behalve bij het boodschappenlijstje, daar kan ik wel inkomen. Lastig, lastig.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

NoFate schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:11:
ja echt wel klote , je kan niks meer doen in de app, geen taal wijziggen, geen smart home devices toevoegen .... snap echt niet dat ze zoiets niet eerst controleren?
Hier ook de nieuwe update, die feitelijk niets laat zien in het History tabje. Ik kan via Settings --> More Settings --> Assistant --> Home Control nog wel apparaten toevoegen! Maar dat neemt niet weg dat het nogal een omslachtig proces is...

Edit: via het + icoontje linksbovenin kan je dus ook apparaten toevoegen.

Chrisjuh_15 wijzigde deze reactie 01-11-2019 09:32 (6%)

• Lennart95
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-11 14:02
Medione1210 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet of we langs elkaar heen praten maar een music alarm zetten kan al heel lang in de Engelse versie van Google home.
https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391
Of bedoel je toch iets anders?
De Google Home of mijn JBL Link 20 kon het al veel langer. De Google Home/Nest Hub bleef altijd stellig zeggen "I can not set a music alarm, I have set a normal alarm instead". Ook gezocht online en meerdere mensen hadden daar last van. Ik weet niet sinds wanneer, maar nu is ook de ondersteuning voor een music alarm uitgebreid naar de Hub
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:31:
[...]

Hier ook de nieuwe update, die feitelijk niets laat zien in het History tabje. Ik kan via Settings --> More Settings --> Assistant --> Home Control nog wel apparaten toevoegen! Maar dat neemt niet weg dat het nogal een omslachtig proces is...

Edit: via het + icoontje linksbovenin kan je dus ook apparaten toevoegen.
Via de klassieke Google app, of de Google assistant app gaat het wel nog, dan kom je terug in de oude settings terecht

• MrJ
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 04-11 09:26

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Iemand toevallig een voice command gevonden om het default Netflix profiel te veranderen?

"hey google, change default netflix profile google home app to xxxx" oid. :P

Of is dit wel heel erg lui?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• nklaver234
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:10
Gisteravond mijn Nest Hub Max van fnac ontvangen. Wat een mooi ding. Geluid is veel voller dan van de mini (logisch). Werkt prima in het Nederlands, scherm geeft een nuttige toevoeging. De demo modus waarmee die begon was grappig genoeg in een heel gebroken mix van 80% Engels en 20% Nederlands. Maar dat is tot nu toe het enige dat ik ontdekt heb dat nog niet klaar is voor NL.
Eerste indruk tot nu, geweldig apparaat! Nu staat er nog een Alexa Echo Spot naast maar ik verwacht dat die snel naar een andere kamer gaat verhuizen.
nklaver234 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:41:
Gisteravond mijn Nest Hub Max van fnac ontvangen. Wat een mooi ding. Geluid is veel voller dan van de mini (logisch). Werkt prima in het Nederlands, scherm geeft een nuttige toevoeging. De demo modus waarmee die begon was grappig genoeg in een heel gebroken mix van 80% Engels en 20% Nederlands. Maar dat is tot nu toe het enige dat ik ontdekt heb dat nog niet klaar is voor NL.
Eerste indruk tot nu, geweldig apparaat! Nu staat er nog een Alexa Echo Spot naast maar ik verwacht dat die snel naar een andere kamer gaat verhuizen.
Ik ben ook aan het twijfelen nog , denk dat de camera wel leuk kan gaan worden, zullen nog wel leuke features voor gaan komen... Jammer dat Fnac nog de oude mini meegeeft... Dus het is niet echt een promotie ;)

Zijn er nog andere plaatsen waar deze te koop is?

• nklaver234
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:10
NoFate schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:00:
[...]
Zijn er nog andere plaatsen waar deze te koop is?
Ik heb alleen US: verkeerde stroom adapter en hoge import tarieven. UK: ook verkeerde adapter. En FR gevonden. Die gratis Google Mini ging het niet om, ik wou een Hub Max en de prijs is heel redelijk naar mijn mening. Geen idee of ze hem nog in NL of DE gaan uitbrengen voor de feestdagen.

Video bellen met DUO werkt zeker goed en de camera heeft een hele brede kijkhoek (zeker 6 meter op zo’n 3 meter afstand) waardoor bij mij een flink deel van de woonkamer bereikt wordt.
ok, toch eens overwegen dan, nog 4 dagen tijd :-)
heb alleen beetje schrik dat hij te groot gaat zijn , ik wou hem op het keukeneiland zetten

heb je de mogelijkheid om wat fotos te tonen?

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-11 21:50
Heb nu een rolgordijn op maat aangeschaft voor in de slaapkamer en dat werkt via google home (stem) heel prettig.
De motor en accu zitten in de buis en worden opgeladen via een magneetstekker (micro usb adaptertje in het rolgordijn en kabeltje kan je zo lostrekken). De handleiding ontbrak en de later toegestuurde mail was nogal summier. Het bleek echter om een Brel T6 aansturing te gaan en deze liet zich prima inlezen in domoticz. Moest daarvoor wel de RFXTRX433 aan een laptop hangen en het windows programma gebruiken voor het koppelen van RFX aan het gordijn. Ik heb geen afstandsbediening erbij genomen.
Via Domoticz en controlicz is e.e.a. aan google home gekoppeld. In de google home app zie je hem terug als blinds maar kun je vreemd genoeg niet bedienen.
Prijs was 156 euro voor lengte 2,4m en 0,99m breed voor combinatie rolgordijn + motor.
Ikea wekte mijn interesse maar verkoopt niet in deze lengte en de breedte is ook niet op maat. Prijzen zijn denk ik vergelijkbaar.
Review nieuwe Nest Mini
https://www.androidplanet...bzJVeWj4LAL4jm8gSQ8Gsxbo8

Ik vind het erg jammer dat ze geen micro USB meer gebruiken als stroombron.
Daarnaast kun je voor 59 euro ook bijna 2 Mini's van het oude model aanschaffen en in stereo schakelen. Of voor nog iets meer gewoon de Home natuurlijk.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
nklaver234 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:41:
Top! Zit ook nog te twijfelen. Zou de max in de keuken willen zetten en de gewone hub naar m'n slaapkamer. Ben al erg tevreden met de gewone Nest Hub. Goed om te lezen dat het zo goed werkt.
Nuevocasa schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:00:
[...]

Top! Zit ook nog te twijfelen. Zou de max in de keuken willen zetten en de gewone hub naar m'n slaapkamer. Ben al erg tevreden met de gewone Nest Hub. Goed om te lezen dat het zo goed werkt.
Wat doen jullie nu allemaal met de Hub? We zijn eigenlijk niet veel verder dan het fotolijstje, de radio en heel af en toe een recept. Voor de rest doen we hier eigenlijk alles met de telefoon of gewoon via stem commando's.

We hebben er overigens helemaal geen spijt van want de fotolijst functie is erg fijn. Zelfs na maanden is het nog steeds erg leuk om oude foto's random voorbij te zien komen.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:52:
[...]
Wat doen jullie nu allemaal met de Hub?
Je krijgt meer info op de hub dan op de mini/home, bv als je vraagt "hoe ver is het naar Autotron" krijg je naast antwoord ook een kaartje, je krijgt een uitgebreider weeroverzicht, bij een antwoord krijg je vaak plaatjes van wikipedia enz.

Knoppen voor logitech harmony, philips hue, thermostaat.

Je kunt zien welke artiest er speelt bij spotify en je kunt op het touchscreen doorspoelen, pauzeren, enz.

Agendabeheer, boodschappenlijst enz: je krijgt items ook te zien en knoppen voor toevoegen enz.
dragon2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:20:
[...]

Je krijgt meer info op de hub dan op de mini/home, bv als je vraagt "hoe ver is het naar Autotron" krijg je naast antwoord ook een kaartje, je krijgt een uitgebreider weeroverzicht, bij een antwoord krijg je vaak plaatjes van wikipedia enz.

Knoppen voor logitech harmony, philips hue, thermostaat.

Je kunt zien welke artiest er speelt bij spotify en je kunt op het touchscreen doorspoelen, pauzeren, enz.

Agendabeheer, boodschappenlijst enz: je krijgt items ook te zien en knoppen voor toevoegen enz.
We hebben al die mogelijkheden wel gezien en het begin ook wel eens geprobeerd natuurlijk,maar in de praktijk gebruiken we ze niet. Misschien ook omdat de hub in de keuken staat en niet in de woonkamer.

Dingen als map, agenda en boodschappenlijstjes doen we eigenlijk gewoon op de telefoon/tablet, want anders moeten we perse in de keuken gaan staan.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:24:
[...]

We hebben al die mogelijkheden wel gezien en het begin ook wel eens geprobeerd natuurlijk,maar in de praktijk gebruiken we ze niet. Misschien ook omdat de hub in de keuken staat en niet in de woonkamer.

Dingen als map, agenda en boodschappenlijstjes doen we eigenlijk gewoon op de telefoon/tablet, want anders moeten we perse in de keuken gaan staan.
Ik heb dus ook een schermpje in de keuken EN naast me als ik op de bank zit EN op nachtkastje O-)

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-11 13:49

Ves

A gadget addicted Bounty

Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:52:
[...]

Wat doen jullie nu allemaal met de Hub? We zijn eigenlijk niet veel verder dan het fotolijstje en heel af en toe een recept. Voor de rest doen we hier eigenlijk alles met de telefoon of gewoon via stem commando's.

We hebben er overigens helemaal geen spijt van want de fotolijst functie is erg fijn. Zelfs na maanden is het nog steeds erg leuk om oude foto's random voorbij te zien komen.
Behalve de standaard Assistant dingen, streams van Plex kijken tijdens het afwassen en koken.
dragon2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:26:
[...]

Ik heb dus ook een schermpje in de keuken EN naast me als ik op de bank zit EN op nachtkastje O-)
Ik ook als je de telefoon en tablet meerekent O-)

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:07

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb gisteren ook de Nest Hub Max van fnac ontvangen (mijn Mini is denk ik ergens verloren geraakt tijdens transport, die tracking code is al meer dan een week niet meer bijgewerkt).

Hij dient als vervanging voor mijn Nest Hub + CC Audio met Logitech Z313 in de keuken.

Eerste indrukken: Geluid is stukken beter dan ik had verwacht, klinkt erg goed. Ik ben geen audiofiel en in de keuken is het ook niet echt stil maar dit klinkt beter dan mijn vorige opstelling (ook vanwege betere plaatsing nu).
Het scherm is ook echt mooi en op een of andere manier vind ik de Hub Max er veel mooier uit zien dan zijn kleine broertje.
Camera werkt ook mooi en herkent mensen goed, dan komt er rechtsboven een kleine pop-up met agenda items. Ook het handgebaar (volgens mij is er maar 1?) werkt erg goed om alarmen te stoppen of muziek te pauzeren/hervatten. Bij een videogesprek met Duo werkt de tracking uitstekend en door de hele keuken.

Erg blij mee dus, en de oude Nest Hub staat nu op mijn kamer voor casten, deurbel en overige informatie.
Qua geluid wel een downgrade t.o.v. mijn Google Home maar ik heb nu een CC Audio over om wat mee te doen.

AllesOverCrypto.nl

Ok, maandag er ook 1 bestellen, alles lukt toch met NL als primair?

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:05
Hier heb ik ook reeds de mini ontvangen van fnac.com
Deze staat bij mn dochter.
De hub max is onderweg en verwacht ik volgende week.
Deze komt ook in de keuken te staan.. Ik heb er mijn sonos play 3 voor weggedaan. Hopelijk beklaag ik mij dit niet.

Ondertussen zelfs al bezweken en ook een gewone google hub besteld voor op mijn nachtkastje (slaapkamers ouders)
Vind persoonlijk de Google hub/mini beetje Overkill voor op een slaapkamer? Wat doe je ermee?

• skank
NoFate schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:11:
Vind persoonlijk de Google hub/mini beetje Overkill voor op een slaapkamer? Wat doe je ermee?
Wat ik ermee van plan ben:
- muziek, wekker, bediening lichte, broadcasten

• new_guy
Ik had een mini in de slaapkamer, nu een Hub. Mini is richting de badkamer.

Gebruik van de Hub in de slaapkamer:
- muziek
- wekker
- nieuws
- Youtube vanuit bed
- home automation bediening

Mini in de badkamer is voor muziek onder de douche. :)

• skank
Wat kijken jullie daar dan op van youtube vraag ik me af :p
skank schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:52:
Hier heb ik ook reeds de mini ontvangen van fnac.com
Deze staat bij mn dochter.
De hub max is onderweg en verwacht ik volgende week.
Deze komt ook in de keuken te staan.. Ik heb er mijn sonos play 3 voor weggedaan. Hopelijk beklaag ik mij dit niet.

Ondertussen zelfs al bezweken en ook een gewone google hub besteld voor op mijn nachtkastje (slaapkamers ouders)
De Sonos weggedaan??? Ga je spijt van krijgen denk ik.
Nog te koop trouwens?

• skank
Serena schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:49:
[...]

De Sonos weggedaan??? Ga je spijt van krijgen denk ik.
Nog te koop trouwens?
ja weggedaan, nee, de tweede wordt morgen opgehaald.
Goh ja , spijt ? not sure
zal zien hoe audiokwaliteit is he van de max

Ander vraagje

Ik heb duo geinstallerd op mn vrouw haar iphone
haar google account is gekoppeld aan duo
Echter kan ik de home apparaten niet opbellen vanuit duo

Met mn android toestel kan dat wel
En kan ik dit ook instellen in google home

Iemand een idee hoe ik dit koppel aan google home op ios? Ik kan niks selecteren
voila, ook een max besteld op fnac! :)
ben benieuwd, aardig wat geld

• new_guy
skank schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:24:
Vanmorgen deze nog 😉

YouTube: GIANT ICE BLOCK Vs. BULLETPROOF GLASS from 45m Tower!

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

skank schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:24:
Er zijn heel veel kanalen over wetenschap en wiskunde.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• no113
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:55
Lennart95 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:34:
[...]

De Google Home of mijn JBL Link 20 kon het al veel langer. De Google Home/Nest Hub bleef altijd stellig zeggen "I can not set a music alarm, I have set a normal alarm instead". Ook gezocht online en meerdere mensen hadden daar last van. Ik weet niet sinds wanneer, maar nu is ook de ondersteuning voor een music alarm uitgebreid naar de Hub
Zo af en toe kom ik hier weer eens op bezoek. Nu lees ik toch weer over muziek-alarmen.
Op mijn Google Home kon ik 1,5 jaar terug prima muziek-alarmen zetten, met iets van: "Hey Google, wake me up at 7am with Jack Johnson".
Het probleem toentertijd was dat het volume niet vast te zetten was. Hij ging altijd naar ongeveer 40% en dat is in de slaapkamer echt heel veel te hard als dat ding vlakbij je hoofd staat.

Ik heb het net weer geprobeerd en ik krijg nu ook een melding dat dit apparaat dit nog niet kan en dus maar een standaard alarm heeft gezet. Het blijft allemaal wat vaag en ondoorzichtig wat ze allemaal op de achtergrond uitspoken bij Google in relatie tot de functionaliteiten van de Google Home.

• Nuevocasa
  • Nu online
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:24:
[...]

De functies net als Dragon gebruiken wij. Daarnaast in de zomer bijvoorbeeld de tour er op via de KPN/Ziggo app tijdens het koken bijvoorbeeld.
no113 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:55:
[...]

Zo af en toe kom ik hier weer eens op bezoek. Nu lees ik toch weer over muziek-alarmen.
Op mijn Google Home kon ik 1,5 jaar terug prima muziek-alarmen zetten, met iets van: "Hey Google, wake me up at 7am with Jack Johnson".
Het probleem toentertijd was dat het volume niet vast te zetten was. Hij ging altijd naar ongeveer 40% en dat is in de slaapkamer echt heel veel te hard als dat ding vlakbij je hoofd staat.

Ik heb het net weer geprobeerd en ik krijg nu ook een melding dat dit apparaat dit nog niet kan en dus maar een standaard alarm heeft gezet. Het blijft allemaal wat vaag en ondoorzichtig wat ze allemaal op de achtergrond uitspoken bij Google in relatie tot de functionaliteiten van de Google Home.
Klopt, dat kon inderdaad al heel lang. Gek genoeg werken bepaalde commando's soms wel en soms niet of alleen als een bepaalde persoon het zegt (ook al staan voice match en account goed ingesteld).
Maar ik vind het echt een misser dat de alarm functie niet veel uitgebreider is. De eerste de beste goedkope radio wekker kan meer.
Nu hebben ze wel het e.e.a. verbeterd maar alleen als je het alarm instelt op je telefoon ipv op je Home. Dat vind ik helemaal een rare gang van zaken.

Ik mis ook nog steeds routines en Deezer ondersteuning in NL.
Routines kan je via een omweg dan nog wel via Engelse taal werkend krijgen, maar Deezer werkt gewoon niet op NL locatie.

• skank
skank schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:02:
[...]

Ik heb duo geinstallerd op mn vrouw haar iphone
haar google account is gekoppeld aan duo
Echter kan ik de home apparaten niet opbellen vanuit duo

Met mn android toestel kan dat wel
En kan ik dit ook instellen in google home

Iemand een idee hoe ik dit koppel aan google home op ios? Ik kan niks selecteren
Iemand?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Op welke taal staat Google Assistant op jouw toestel en op die van haar?

Zover ik weet werkt dit het Duo bellen naar Home apparaten alleen als de Assistant taal op English US staat.

• Nuevocasa
  • Nu online
Ves schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:24:

Zover ik weet werkt dit het Duo bellen naar Home apparaten alleen als de Assistant taal op English US staat.
Werkt hier gewoon in het Nederlands op m'n telefoon en de home apparaten hoor!

• skank
Ves schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:24:

beide op nl
maar zal toch de mijne es checken...

update:
Wil ik bij mijn instellingen onder google assistant serviecs klikken op "meer instellingen" om de taal te zien
krijg ik continu de melding "verbinding maken met de services mislukt".
Wat is dat nou?

skank wijzigde deze reactie 03-11-2019 11:58 (23%)

• tomdh76
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 10-11 14:21
Damian schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:18:
Ik heb ineens dat hij alleen het nieuws van ergens begin oktober afspeelt in plaats van het laatste nieuws. Dit na het "Hey Google, Goedemorgen" bericht. Verkeer en agenda doet ie wel prima, maar laatste NOS journaal wil ie niet afspelen, maar een heule oude.
Doet nieuws het alweer bij jou?
Bij mij al weken gekkigheid:

1) "wat is het laatste nieuws" Antwoord: dit is het laatste nieuws van (meestal iets van 15 minuten eerder) . Zonder oorsprong van iets. En dan hoor ik belgisch geleuter. Dingen als AZ gent heeft verloren etc... Maar geen idee wat de precieze bron is, ik heb dan geen zin meer om verder te luisteren.

2) "vertel me het laatste nieuws" Antwoord: dit is het laatste nieuws van NU.nl (klopt die heb ik ingesteld) van eergisteren of nog wat dagen eerder... Tja om dat nou nieuws te noemen.

Ik heb al bijna een jaar geleden contact opgenomen met google chat en die vonden het ook gek dat nieuws niet goed werkte...Maar ze doen er dus niet veel aan om het op te lossen :-)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nuevocasa schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:46:
[...]

Werkt hier gewoon in het Nederlands op m'n telefoon en de home apparaten hoor!
Ok, die beperking heeft niet lang geduurd zie ik. Leuk!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:22
tomdh76 schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:50:
[...]

Doet nieuws het alweer bij jou?
Bij mij al weken gekkigheid:

1) "wat is het laatste nieuws" Antwoord: dit is het laatste nieuws van (meestal iets van 15 minuten eerder) . Zonder oorsprong van iets. En dan hoor ik belgisch geleuter. Dingen als AZ gent heeft verloren etc... Maar geen idee wat de precieze bron is, ik heb dan geen zin meer om verder te luisteren.

2) "vertel me het laatste nieuws" Antwoord: dit is het laatste nieuws van NU.nl (klopt die heb ik ingesteld) van eergisteren of nog wat dagen eerder... Tja om dat nou nieuws te noemen.

Ik heb al bijna een jaar geleden contact opgenomen met google chat en die vonden het ook gek dat nieuws niet goed werkte...Maar ze doen er dus niet veel aan om het op te lossen :-)
Heb ook ongeveer 2 maanden soortgelijke problemen gehad, vorige week donderdag was het opeens (spontaan) over, oorzaak?

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:36
maxtrash schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:34:
Heb nu een rolgordijn op maat aangeschaft voor in de slaapkamer en dat werkt via google home (stem) heel prettig.
.
Waar heb je dit aangeschaft?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Believe. Imagine. Create.

• St@m

St@m

@ Your Service

Luxaflex heeft ze op maat

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11:36
klopt, maar niet voor € 156,- ….

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• St@m

St@m

@ Your Service

Maatje schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:26:
[...]

klopt, maar niet voor € 156,- ….
Ok, dat weet ik niet :)
Troetelbeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:13:
[...]

Sinds wanneer krijg je die op maat gemaakt?
Overheen gelezen. :'(

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:27
tomdh76 schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:50:
[...]

Volgens mij doet ie dit sinds Google assistent in Belgie gelanceerd werd een week of 2 geleden. Er is een belgische krant of nieuwszender met de naam "Het laatste nieuws (HLN)"

Inderdaad een beetje vervelend dat Google dan deze nieuwsbron selecteert.

• maxtrash
Maatje schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:46:
[...]

Waar heb je dit aangeschaft?
Firma heet Hewo, verschillende domeinnamen in gebruik. Type is smart compact, kennelijk een nieuwe wat goedkopere optie dan ze eerder hadden.

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:33
Troetelbeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:13:
[...]

Sinds wanneer krijg je die op maat gemaakt?
Ze zijn er niet op maat gemaakt.
Je kunt ze zelf inkorten. ;)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:58
JvdW schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:07:
[...]

Het zou fijn zijn voor mede tweakers als je daar een link van zou plaatsen

"Beautiful Clean Coal"

• maxtrash
JvdW schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:07:
[...]

alleen verlengen is een beetje lastig ;-)
Hoe doen jullie dit praktisch? ik wi een extra mini in de badkamer plaatsen
ik heb daar 3 lampen, die ga ik noemen "badkamer", "douche", "meubel" dan heb ik ook nog een switch, die ga ik noemen "badkamer radio" , dus 4 items die aan/uit kunnen via google home
deze 4 elementen plaats ik in een room "badkamer" samen met de mini
maar als ik dan zeg 'badkamer aan', dan gaan alle 4 dingen aan ... hij zet maw de room aan, en niet de lamp

ik zou dan bv "badkamer" kunnen hernoemen naar "lamp" , maar is ook zo stom , dan creerer je elementen met dezelfde naam overal, en "lamp aan" lukt ook niet, want dan zet hij meerdere lampen aan

hoe doen jullie dit dus?

thx

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:33
leekers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:07:
[...]

Het zou fijn zijn voor mede tweakers als je daar een link van zou plaatsen
Nou, ....komt ie :X
https://www.google.com/se..._AUIFygA&biw=1920&bih=937
NoFate schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:29:
Hoe doen jullie dit praktisch? ik wi een extra mini in de badkamer plaatsen
ik heb daar 3 lampen, die ga ik noemen "badkamer", "douche", "meubel" dan heb ik ook nog een switch, die ga ik noemen "badkamer radio" , dus 4 items die aan/uit kunnen via google home
deze 4 elementen plaats ik in een room "badkamer" samen met de mini
maar als ik dan zeg 'badkamer aan', dan gaan alle 4 dingen aan ... hij zet maw de room aan, en niet de lamp

ik zou dan bv "badkamer" kunnen hernoemen naar "lamp" , maar is ook zo stom , dan creerer je elementen met dezelfde naam overal, en "lamp aan" lukt ook niet, want dan zet hij meerdere lampen aan

hoe doen jullie dit dus?

thx
Je moet even een andere naam verzinnen want 'badkamer' is ongelukkig gekozen omdat dit een ruimte is. Geldt waarschijnlijk ook voor douche.

In de slaapkamer noem ik mijn twee lampen naast het bed bijvoorbeeld 'links' en 'rechts' en dat werkt prima. De derde lamp noem ik 'slaap lamp', want bij 'slaapkamer lamp' zet Google alle drie de lampen aan.

Even een algemene tip voor mensen met een smart plug. Als je 'lamp' in de naam van de smart plug dan gedraagt je smart plug zich ook als een lamp in Google Home en werkt dus ook als je bijvoorbeeld 'licht aan' zegt.
(Als je daarna eventueel de naam weer wijzigt in een andere naam waar geen 'lamp'in voorkomt, dan blijft de smart plug zich nog steeds als lamp gedragen...tot dat je de smart plug een keer ontkoppeld in de Home app)

Medione1210 wijzigde deze reactie 05-11-2019 15:06 (15%)

Medione1210 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:01:
[...]

Je moet even een andere naam verzinnen want 'badkamer' is ongelukkig gekozen omdat dit een ruimte is. Geldt waarschijnlijk ook voor douche.

In de slaapkamer noem ik mijn twee lampen naast het bed bijvoorbeeld 'links' en 'rechts' en dat werkt prima. De derde lamp noem ik 'slaap lamp', want bij 'slaapkamer lamp' zet Google alle drie de lampen aan.

Even een algemene tip voor mensen met een smart plug. Als je 'lamp' in de naam van de smart plug dan gedraagt je smart plug zich ook als een lamp in Google Home en werkt dus ook als je bijvoorbeeld 'licht aan' zegt.
(Als je daarna eventueel de naam weer wijzigt in een andere naam waar geen 'lamp'in voorkomt, dan blijft de smart plug zich nog steeds als lamp gedragen...tot dat je de smart plug een keer ontkoppeld in de Home app)
thnx voor tips, maar is ook een beetje stom :(
is moeilijk om een andere naam te verzinnen dan "lamp" of "badkamer" voor een lamp in de badkamer :-)
is het dan niet beter om bv een aparte room "verlichting" te maken, waar alle lampen van het huis in zitten?
dan kan ik eventueel wel "badkamer" aan zeggen ?

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:34
NoFate schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:08:
[...]

is moeilijk om een andere naam te verzinnen dan "lamp" of "badkamer" voor een lamp in de badkamer :-)
is het dan niet beter om bv een aparte room "verlichting" te maken, waar alle lampen van het huis in zitten?
doucheverlichting aan
sanitairlamp aan
douche-spot aan
Alles in wasruimte aan

Genoeg te verzinnen toch?

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

[...]

Dat zou je even moeten testen, maar zoals hierboven ook gezegd...beetje creatief zijn :-)

Wat misschien ook zou kunnen werken; ontkoppel je lamp in de Home app van je badkamer en verplaats naar een nieuwe ruimte die je bijvoorbeeld 'extra' noemt.
Misschien kan je dan gewoon de namen aan houden die jij graag wil.

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

De lamp in mijn slaapkamer heet gewoon plafond. En de bedlampjes heten "bedlampje Janoz" en "bedlapmje miss Janoz". Dat werkt zelfs met 'doe lampje Janoz aan'. Mijn badkamer is iets anders, maar daar is maar 1 lamp (of eigenlijk 2, maar de lamp bij de spiegel heb ik nog niet kunnen aanpassen) en daar bedien ik de lamp verder helemaal niet. Dat gaat gewoon middels een motion sensor.

Maar waarom wil je elke lamp los besturen? Ik vind het juist handig dat ik allemaal lampen tegelijk doe. Als ik in de woonkamer kom dan wil ik niet elke lamp los aan doen, maar wil ik gewoon alle lampen aan. En als ik niet alle lampen (even vel) aan wil, dan differentieer ik dat middels scenes (die je ook gewoon kunt activeren met google home) TV kijken vraagt iets anders dan een boek lezen zeg maar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Opgelost

Medione1210 wijzigde deze reactie 05-11-2019 18:51 (95%)

alle lampen in een room moeten niet altijd aan, bv douche moet niet aan als ik in de badkamer ben... :)
plafond , is een goede, maar als je dan meerdere ruimtes hebt ... of bv 2 badkamers, volgens mij moet je toch unieke namen hebben ?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je twee badkamers hebt neem ik een beetje aan dat je ook in het dagelijks gebruik wel een onderscheid maakt. Al is het maar grote badkamer en kleine badkamer. Ik heb drie slaapkamers, maar die heten gewoon slaapkamer, slaapkamer -insert naam dochter- en slaapkamer -insert naam zoon-. Daarnaast, de naam van de ruimte heb je eigenlijk alleen maar nodig wanneer je de Google home een opdracht geeft voor een andere kamer dan waar hij staat.

En waarom moet de lamp in de douche niet aan als je in de badkamer bent? Aparte ruimtes? En dan nog, dan kun je het met scenes regelen. Standaard scene kan bijvoorbeeld alleen de plafond en spiegel lamp aan. Scene 'douchen' heeft voervolgens de douche lamp ook aan. Kun je gewoon 'activeer douchen' of 'zet douchen aan' doen als je dat ook wilt.

En anders maak je er alsnog aparte kamers van. Een badkamer en een douche

Janoz wijzigde deze reactie 05-11-2019 17:16 (4%)

Janoz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:15:
Als je twee badkamers hebt neem ik een beetje aan dat je ook in het dagelijks gebruik wel een onderscheid maakt. Al is het maar grote badkamer en kleine badkamer. Ik heb drie slaapkamers, maar die heten gewoon slaapkamer, slaapkamer -insert naam dochter- en slaapkamer -insert naam zoon-. Daarnaast, de naam van de ruimte heb je eigenlijk alleen maar nodig wanneer je de Google home een opdracht geeft voor een andere kamer dan waar hij staat.

En waarom moet de lamp in de douche niet aan als je in de badkamer bent? Aparte ruimtes? En dan nog, dan kun je het met scenes regelen. Standaard scene kan bijvoorbeeld alleen de plafond en spiegel lamp aan. Scene 'douchen' heeft voervolgens de douche lamp ook aan. Kun je gewoon 'activeer douchen' of 'zet douchen aan' doen als je dat ook wilt.

En anders maak je er alsnog aparte kamers van. Een badkamer en een douche
ja, denk ook dat aparte kamers voor elke lamp de enigste oplossing gaat zijn, scenes en andere workarounds... moet eenvoudig blijven voor iedereen
soms is het aan / uit; dan is het activereer, dan is het zet ... dan nog eens de namen die je niet gewend bent...dusja, idd aparta kamers voor elke lamp

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap je niet. Je zoekt problemen die er eigenlijk helemaal niet zijn en voelt je daardoor ineens genoodzaakt een suboptimale oplossing te kiezen en gaat vervolgens klagen dat die oplossing suboptimaal is. Ik snap werkelijk niet wat je probleem is.

Je hebt een kamer met 4 lampen, maar blijkbaar wil je koste wat kost elke lamp los bedienen. Echter vinbd je het te ingewikkeld om een aparte naam voor elke lamp te verzinnen, maar blijkbaar heb je geen moeite om een naam te verzinnen voor elke losse kamer. Het enige wat je nu bereikt hebt is dat je moet kiezen in welke kamer je de google home neerzet en daarna moet je alle andere lampen specifiek benaderen.

En dan begin je vervolgens over aan, activeer en zet? Het is en en, niet of. Het komt op mij een beetje vergezocht over.

Hier is een idee:

Badkamer lamp
Douche lamp
Meubel lamp
Badkamer (voor de radio)

En dit zet je allemaal in de ruimte Badkamer
Tegen je home kunnen de andere mensen gewoon 'doe de lampen aan' zeggen, en jij kan 'doe de badkamerlamp aan' zeggen. Bijkomend voordeel, je kunt gewoon zeggen 'doe de lampen uit' en alle lampen gaan uit. Ergens anders in huis kun je ook zeggen 'doe de lampen uit in de badkamer' en de lampen gaan ook allemaal uit. En tot slot kun je ook zeggen 'Speel skyradio in/op de badkamer' en het werkt als een zonnetje.

Janoz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:15:
Ik snap je niet. Je zoekt problemen die er eigenlijk helemaal niet zijn en voelt je daardoor ineens genoodzaakt een suboptimale oplossing te kiezen en gaat vervolgens klagen dat die oplossing suboptimaal is. Ik snap werkelijk niet wat je probleem is.

Je hebt een kamer met 4 lampen, maar blijkbaar wil je koste wat kost elke lamp los bedienen. Echter vinbd je het te ingewikkeld om een aparte naam voor elke lamp te verzinnen, maar blijkbaar heb je geen moeite om een naam te verzinnen voor elke losse kamer. Het enige wat je nu bereikt hebt is dat je moet kiezen in welke kamer je de google home neerzet en daarna moet je alle andere lampen specifiek benaderen.

En dan begin je vervolgens over aan, activeer en zet? Het is en en, niet of. Het komt op mij een beetje vergezocht over.

Hier is een idee:

Badkamer lamp
Douche lamp
Meubel lamp
Badkamer (voor de radio)

En dit zet je allemaal in de ruimte Badkamer
Tegen je home kunnen de andere mensen gewoon 'doe de lampen aan' zeggen, en jij kan 'doe de badkamerlamp aan' zeggen. Bijkomend voordeel, je kunt gewoon zeggen 'doe de lampen uit' en alle lampen gaan uit. Ergens anders in huis kun je ook zeggen 'doe de lampen uit in de badkamer' en de lampen gaan ook allemaal uit. En tot slot kun je ook zeggen 'Speel skyradio in/op de badkamer' en het werkt als een zonnetje.
:-)
nee, het probleem is eigenlijk dat "badkamer" maar een voorbeeld is, ik heb +- een 80 tal devices in mijn google zitten, dit zijn allemaal lampen of aan/uit devices , zoals stofzuiger, harmony, alarm, cameras ...
om het simpe te houden , heb ik deze entiteiten allemaal als aan/uit toegevoegd, anders weet je idd straks niet meer hoe ze te bedienen, met scenes/scripts is het "activeer" en die extra commandos wil ik vermijden.... dus daarom alles aan/uit zowel voor lamp als schakelaar...

het voorbeeld zeggen "doe de lampen aan", of "lampen aan" zal dus niet werken, want dan gaan AL mijn lampen aan, ongeacht of de mini in de badkamer room staat of gewoon los en niet in een room

namen zoals "plafond lamp" zal dus ook niet werken, want ik heb meerdere plafond lampen dan uiteindelijk :)
ik heb nu de test gedaan, elke lamp in een eigen room gezet
dus "badkamer", "douche", "badmeubel", heeft dus zijn egen room... dat is voor mij de enigste oplossing denk ik...

meerdere lampen tegelijk aanzetten, zal voorlopig dan niet lukken, maar daar hebben we binnenkort "continued conversation" voor... als dit hopelijk snel naar NL komt
NoFate schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:13:
[...]

het voorbeeld zeggen "doe de lampen aan", of "lampen aan" zal dus niet werken, want dan gaan AL mijn lampen aan, ongeacht of de mini in de badkamer room staat of gewoon los en niet in een room
Als ik 'lampen aan' zeg in een bepaalde kamer gaan alleen de lampen in die kamer aan, de lampen in de overige kamers blijven netjes uit.

Misschien heeft dat er mee te maken dat ik in elke kamer een Home, Hub of Mini heb staan?

• Nuevocasa
  • Nu online
Medione1210 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:32:
[...]

Als ik 'lampen aan' zeg in een bepaalde kamer gaan alleen de lampen in die kamer aan, de lampen in de overige kamers blijven netjes uit.

Misschien heeft dat er mee te maken dat ik in elke kamer een Home, Hub of Mini staan?
Nee, Zo werkt het standaard. Ik heb niet in alle ruimtes een home staan. Die lampen gaan niet aan als ik in een andere ruimte zeg 'lampen aan'.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen idee hoe je het ingericht hebt @NoFate , maar hier heb ik net 78 devices verdeelt of 13 kamers. Naast lampen ook thermostaten en 2x een Harmony. Als ik in de woonkamer zeg 'zet tv aan' start hij gewoon de Harmony activiteit in de woonkamer. Zeg ik exact hetzelfde in de bios, dan zet hij de tv daar aan. Als ik in de keuken sta kan ik gewoon zeggen 'zet tv kijken aan in de bios' en dan gaat beneden de tv aan. Zeg ik in de keuken 'zet sky radio aan' Dan zet hij sky aan via de speakers in de keuken. Zeg ik hetzelfde in de slaapkamer, dan zet hij het in de slaapkamer aan. Als ik straks mijn stofzuigers ook toegevoegd heb zal dat vast niet heel anders werken.

Janoz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:53:
Geen idee hoe je het ingericht hebt @NoFate , maar hier heb ik net 78 devices verdeelt of 13 kamers. Naast lampen ook thermostaten en 2x een Harmony. Als ik in de woonkamer zeg 'zet tv aan' start hij gewoon de Harmony activiteit in de woonkamer. Zeg ik exact hetzelfde in de bios, dan zet hij de tv daar aan. Als ik in de keuken sta kan ik gewoon zeggen 'zet tv kijken aan in de bios' en dan gaat beneden de tv aan. Zeg ik in de keuken 'zet sky radio aan' Dan zet hij sky aan via de speakers in de keuken. Zeg ik hetzelfde in de slaapkamer, dan zet hij het in de slaapkamer aan. Als ik straks mijn stofzuigers ook toegevoegd heb zal dat vast niet heel anders werken.
Ik vermoed dat hij het toch niet helemaal juist heeft ingericht, want bij mij werkt het exact ook zo.
Ik heb ook nog een paar lampen in de woonkamer die ik met mee wil laten doen als ik 'lampen aan' zeg en die heb ik daarom gekoppeld aan een ruimte die ik 'extra' noem.
Deze lampen kan ik gewoon aanroepen door 'zet lamp x aan' te zeggen.

Het simpelste voor @NoFate lijkt me dus om die badkamer lampen niet aan de badkamer-ruimte te koppelen.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@NoFate Zoals hier boven al word aangegeven wordt automatisch er vanuit gegaan dat het alleen om de lampen (en andere devices) gaat in de ruimte waarin ook je home is toebedeeld. Oftewel, je moet wel de dingen aan de dezelfde ruimte toevoegen anders werkt het inderdaad niet goed.

Het commando 'alle lichten' werkt overigens over alle ruimtes heen dus eigenlijk wil je dat normaal niet gebruiken.

Een tip dit ik je nog kan meegeven is om de ruimte naam ook voor de naam van het device te zetten. Voor lichten heb je daar niet zoveel aan maar andere dingen werken dan ook automatisch binnen die ruimte en kan je zo ook gemakkelijk scheiden van andere ruimtes.

Een voorbeeld zijn bijvoorbeeld automatisch gordijnen;

Stel je hebt 2 kamers, met 3 stuks automatische gordijnen:
- woonkamer met 'gordijn rechts' en 'gordijn links'.
- slaapkamer met 'gordijn'.

Stel je zegt in de woonkamer dan doe gordijn dicht dan zal hij de slaapkamer dicht doen omdat die meer voldoet aan de omschrijving 'gordijn'.

Oftewel als je ze hernoemt naar:
- woonkamer met 'woonkamer gordijn rechts' en 'woonkamer gordijn links'.
- slaapkamer met 'slaapkamer gordijn'.

Stel je zegt in de woonkamer dan doe gordijn dicht dan zal hij beide gordijnen in de woonkamer dicht doen omdat die als enige matched met de naam 'woonkamer gordijn ...'
Afzonderlijk moet je er dan nog links of rechts bij zeggen.

Met lampen werkt het eigenlijk net zo, met name bij het groeperen kan het handig zijn daar rekening mee te houden als werk je daar meestal met scenes.

Ik gebruik ook evo home om per ruimte de temperatuur te regelen, ook daar werkt het zo.

Ook handig om te weten is dat als je slimme stopcontacten als lamp wilt kunnen bedienen moet je in de naam het woord lamp of licht opnemen. Als er nog een tool tussen zit (zoals met HUE) dan moet je ze daar al direct de juiste naam geven voordat je ze synced met home.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Ok, bedankt allemaal voor feedback , ik ga er nog eens opnieuw mee aan de slag
Anyway, is het al bij iemand gelukt om in de Google app bij meer instellingen te komen ? Dat lukt blijkbaar niet meer als de taal op NL staat?

• renzo4000
  • Laatst online: 20:45

renzo4000

*Doh!*

@NoFate een tweede bericht in twee minuten is niet nodig, je kan de edit knop gebruiken om je laatste bericht aan te passen.

Maar klopt, dat had ik al gemerkt. Ik kan wel via de Google Assistant bij de extra instellingen komen overigens als workaround.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

renzo4000 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:44:
@NoFate een tweede bericht in twee minuten is niet nodig, je kan de edit knop gebruiken om je laatste bericht aan te passen.

Maar klopt, dat had ik al gemerkt. Ik kan wel via de Google Assistant bij de extra instellingen komen overigens als workaround.
Ok, zal er op letten...

Vraagje: iemand die al een MAX gekocht heeft van Fnac?? Ik ben mss wat te snel geweest en er totaal niet op gelet welke type stekker dit is.. hoe is deze? Is dit ene met gewoon 2 pennen? Of een ronde ?
Ik hoop dat ik deze kan gebruiken in .BE zonder extra koppelstuk... Want als dat een ronde is, dan hebben we die uitsparing nodig voor de aarding... Is net iets anders dan in .NL

Als iemand een fotootje kan maken? Thnx

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:31:
Is dit ene met gewoon 2 pennen? Of een ronde ?
Het is net als met de normale nest hub, een platte euro stekker. Bij mij is de bovenkant alleen rechthoekig i.p.v. rond. Ik weet alleen niet of dat het zelfde is als bij de Franse uitvoering (van fnac) want ik heb hem direct vanuit google gekregen.

DukeBox wijzigde deze reactie 06-11-2019 08:50 (4%)

• Nuevocasa
  • Nu online
DukeBox schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:49:
[...]

Het is net als met de normale nest hub, een platte euro stekker. Bij mij is de bovenkant alleen rechthoekig i.p.v. rond. Ik weet alleen niet of dat het zelfde is als bij de Franse uitvoering (van fnac) want ik heb hem direct vanuit google gekregen.
Hoe heb jij hem direct bij google vandaan gekregen?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Nuevocasa schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:52:
Hoe heb jij hem direct bij google vandaan gekregen?
Per pakket post.

• Fire69
:D

Ik denk dat hij bedoelt dat de Max nog niet officieel te krijgen is in BE/NL?

Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:18:
[...]

:D

ja, de gewone nest hub kan idd vanaf google krijgen
maar de max volgens mij niet... maar ok, het is een eurostekker
als het zo is
https://www.allekabels.nl...tekkers/euro-stekker.html
of
https://www.allekabels.nl...uko-apparaat-stekker.html
dan is het goed
het mag gewoon niet zo zijn :
https://www.allekabels.nl...uko-apparaat-stekker.html

:-)

• Fire69
Wordt die nog gebruikt? Lang geleden dat ik die nog op een nieuw apparaat gezien heb. Meestal is het een combo-stekker.

Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:51:
[...]

Wordt die nog gebruikt? Lang geleden dat ik die nog op een nieuw apparaat gezien heb. Meestal is het een combo-stekker.
ja, ben hem overlaatst nog eens tegengekomen, maar het zal wel in orde zijn dan :)

• Rn82
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10-11 20:28
Is de hub max al in Frankrijk gereleased? Hoewel hij zichtbaar is op Fnac is hij nog niet zichtbaar op amazon.fr.

Met zowel de Franse als Duitse Amazon al (goede) ervaringen, maar Fnac ken ik niet. Hebben mensen hem al ontvangen via Fnac?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

NoFate schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:46:
maar de max volgens mij niet... maar ok, het is een eurostekker
Zoals ik al schreef is het een platte uitvoering, net als de 'kleine' hub en de mini's.
Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:18:
Klopt, nog niet zonder NDA.
Rn82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:01:
Met zowel de Franse als Duitse Amazon al (goede) ervaringen..
Google/nest home devices op amazon ? Lijkt mij stug.

DukeBox wijzigde deze reactie 06-11-2019 12:17 (23%)

• Fire69
Rn82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:01:
Is de hub max al in Frankrijk gereleased? Hoewel hij zichtbaar is op Fnac is hij nog niet zichtbaar op amazon.fr.

Met zowel de Franse als Duitse Amazon al (goede) ervaringen, maar Fnac ken ik niet. Hebben mensen hem al ontvangen via Fnac?
Amazon en Google zijn geen vriendjes ;)

Fnac is een redelijk grote Franse keten die ook in België actief is. Geen idee hoe hun service is.

• Rn82
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10-11 20:28
Fire69 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:09:
[...]

Amazon en Google zijn geen vriendjes ;)
Oh ja.... logisch! 8)7

Thanks...
Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True