Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Bwa , ik heb de oude mini, maar ga nu toch gewoon de nest hub aanschaffen, wel leuk, zeer als je werkt met home assistant
NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:13:
Bwa , ik heb de oude mini, maar ga nu toch gewoon de nest hub aanschaffen, wel leuk, zeer als je werkt met home assistant
Of gewoon een tablet met mount maken voor op de muur(zoals ik). :+

Nee, maar is natuurlijk ieder voor zich natuurlijk. ;)

Believe. Imagine. Create.

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:05
NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:13:
Kun je enkele voorbeelden geven waarom zeker icm de home assistant? (of bedoel je google assistant?)

• skank
Troetelbeer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Heb je daar een topic over, ben wel benieuwd :)
Troetelbeer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Ja, heb ik ook al ;)
skank schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:20:
[...]

Kun je enkele voorbeelden geven waarom zeker icm de home assistant? (of bedoel je google assistant?)
Ja, bedien heel het huis via home assistant, heb nu ook pas mijn deurbel smart gemaakt , dan wil ik dat casten naar de hub... Ook gewoon voor foto slideshow... Ook uiteraard voor de kids
skank schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Heb je daar een topic over, ben wel benieuwd :)
Goh, niet echt een topic ofzo...Dit is mijn huidige configuratie(ik laat gewoon even de home pagina zien) die ik zo heb aangepast voor het bedienen op mijn tablet. Voor de tablet heb ik vervolgens een houten frame gemaakt waar die inpast. Zal morgen ook eens een foto van het frame maken.

Op de tablet overigens fully kiosk browser geinstalleerd.

Screenshot is van vorige week:

Troetelbeer wijzigde deze reactie 22-10-2019 19:39 (5%)

• skank
Troetelbeer schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Goh, niet echt een topic ofzo...Dit is mijn huidige configuratie(ik laat gewoon even de home pagina zien) die ik zo heb aangepast voor het bedienen op mijn tablet. Voor de tablet heb ik vervolgens een houten frame gemaakt waar die inpast. Zal morgen ook eens een foto van het frame maken.

Op de tablet overigens fully kiosk browser geinstalleerd.

Screenshot is van vorige week:

[Afbeelding]
Wow nice hoe heb je dat voor elkaar?
Apple of android?

Waarvoor dient de google home buttons?
En de rest? Ik ga hier vrees ik op afwijken... Mss best eigen topic openen? (veel vragen hier:p)

• skank
NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Ja, bedien heel het huis via home assistant, heb nu ook pas mijn deurbel smart gemaakt , dan wil ik dat casten naar de hub... Ook gewoon voor foto slideshow... Ook uiteraard voor de kids
Graag ook meer info aub

Welke bel heb je?
skank schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Wow nice hoe heb je dat voor elkaar?
Apple of android?

Waarvoor dient de google home buttons?
En de rest? Ik ga hier vrees ik op afwijken... Mss best eigen topic openen? (veel vragen hier:p)
De tablet draait gewoon Android, maar dat is niet relevant. Wat je ziet is Home Assistant via de fully kiosk browser op mijn tablet. Ik heb dus Home Assistant een eigen look gegeven(geïnspireerd door de Nest Hub).

De Google Home en Chromecast buttons zijn de mediaspelers. Als ze niks afspelen zie je alleen de button, maar zodra ze wat afspelen(Spotify of Netflix etc.) dan verschijnt een timeline, control buttons en het icoontje verandert naar album art.

Mijn computer button is gewoon simpel mijn pc aan/uit zetten en de rest spreekt voor zich denk ik. Verdere vragen kun je in het HA topic kwijt of even pm'en. :)

skank schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:43:
[...]

Graag ook meer info aub

Welke bel heb je?
gewoon een analog bel, heb maar er komt 24V over als er iemand belt, dat signaal vang ik op via een rasperry
die raspberry is verbonden met mijn googe/home assistant voor notificaties en push messages en vervolgens ook video van de camera buiten

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

@skank zou je, als je meerdere posts achter elkaar wil maken, ze willen combineren tot 1 post?
Thanks!

Wise enough to play the fool

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Koldur

Virtual Boy

goedbedoeld, maar liever niet in dit topic :)

teacher wijzigde deze reactie 22-10-2019 23:37 (87%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• skank
NoFate schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:17:
[...]

gewoon een analog bel, heb maar er komt 24V over als er iemand belt, dat signaal vang ik op via een rasperry
die raspberry is verbonden met mijn googe/home assistant voor notificaties en push messages en vervolgens ook video van de camera buiten
Das ook nog een gedacht, ik denk soms zo ver niet.
en dat scherm van @Troetelbeer dat heb ik ook, maar staat nu gewoon op een tablet
dat ga ik ook casten naar mijn google home hub, eens ik hem heb ....

• skank
NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:39:
en dat scherm van @Troetelbeer dat heb ik ook, maar staat nu gewoon op een tablet
dat ga ik ook casten naar mijn google home hub, eens ik hem heb ....
Als je dat scherm cast naar je google hub, moet je tablet wel continu casten.. die kan niet uit..
Dat betekent dan dat de hub continu die pagina toont en je niks anders kan doen op de hub, zoals het weer, je agenda enz

of zie ik dat mis?
nee, integendeel, dat scherm komt niet oorspronkelijk van een tablet, maar van een applicatie die staat te draaien op een servertje of raspberry
je kan dat scherm gewoon activeren door een voice commande
of je plaats gewoon een goedkoop motion sensortje van philips of xiaomi
zodra je dan in de buurt bent van dat scherm, dan kan je dat bv automatisch laten aangaan
of als iemand op de deurbelt duwt , dan bv een camera casten naar dat scherm

• skank
Ohh nice

duidelijk

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-11 19:23
pff, wat is er dan wel vernieuwend?? niks , buiten dat je 1 nieuwsbron HLN kan activeren?

@rachidfinge wat dat hetgeen je ons niet kon vertellen? omdat er eigenlijks ook niks gaat veranderen voor Belgie?

begrijp het echt niet, dan lanceren ze iets in Belgie, en dan krijgen we een NL stem? en dan nog mannelijk wel
ik vind het echt triestig hoor

NoFate wijzigde deze reactie 23-10-2019 11:22 (14%)

die actie bij fnac.com, met "gratis" mini
volgens mij krijg je daar nog de oude versie van die mini? en niet de google nest mini
klopt dat ?

• skank
NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:11:
volgens mij krijg je daar nog de oude versie van die mini? en niet de google nest mini
klopt dat ?
klopt

jammer van persbericht google België
idd niet veel nieuws

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:44
NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:11:
klopt dat ?
Helaas wel. Heb hem ook besteld en aangezien mijn Frans 0 is niet goed begrepen. En ik meende dat er stond november geleverd de Google Max en de mini dus ging er ook vanuit dat het de nieuwe was.

Ook aangezien de prijs 59 euro. Helaas hebben ze nu zelfs de mini al opgestuurd en zit ik te Wachten op de hub max.

En dan komt er nog bij dat ze totaal
Niet antwoorden op mail. Had een hub wit besteld(ook
Dom) en wij die wijzigen in zwart maar ook dat is een probleem. Al met al zou ik gewoon wachten tot die in NL komt
Ok duidelijk, ja dan is het idd niet echt een promo, als je de oude mini krijgt, en ook extra verzending moet betalen

• skank
Ik heb net voice assistant ingesteld op de mini
Hoe voeg ik een tweede persoon toe?

Nochtans staat de naam van mn dochter erbij omdat ik alles reeds gedeeld had.. maar zij kan geen personalisatie hebben? Althans ik kan niet op die naam klikken...
pff, google home/assistant een leuk product, maar ik ben vandaag echt teleurgesteld

Google assistant lancering in Belgie =>maar met een NL stem

Google begins rolling out google keep integation, eindelijk terug shopping list mogelijkeden
=> begins rolling out => 20/10/018 => nu zijn we 1 jaar verder , het zit er nog steeds niet in
https://9to5google.com/20...le-assistant-lists-notes/

Google Asistant samenwerking met Colruyt voor boodschappelijstje, beta ongeveer 10 maanden geleden gestart, vandaag eindelijk de launch omdat het gelanceerd is , ik dit direct getest, daar we altijd in de colruyt gaan winkelen
eerste commando => hey google, zet tomaten op de boodschappenlijst , ok tomaten toegevoegd
wauw!! het werkt
2de commando => Hey google, wat staat er mijn boodschappenlijst => sorry, dit kan ik niet, hiervoor moet je de app/website openen

ECHT?? moeten er nu 10 maanden gedeveloped worden om bovenstaand antwoord te kunnen geven??

IFTTT, nog zoiets, nog steeds niet beschikbaar met dutch commandos
Bij ifttt zeggen ze, ja dat moet google in hun api aanpassen, dan zijn de talen zichtbaar, bij google zeggen ze, ja dat moet ifttt aanpassen, niet wij... tot zover de communcatie

jammer allemaal

NoFate wijzigde deze reactie 23-10-2019 18:59 (11%)

• skank
NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:57:
pff, google home/assistant een leuk product, maar ik ben vandaag echt teleurgesteld

Google assistant lancering in Belgie =>maar met een NL stem

Google begins rolling out google keep integation, eindelijk terug shopping list mogelijkeden
=> begins rolling out => 20/10/018 => nu zijn we 1 jaar verder , het zit er nog steeds niet in
https://9to5google.com/20...le-assistant-lists-notes/

Google Asistant samenwerking met Colruyt voor boodschappelijstje, beta ongeveer 10 maanden geleden gestart, vandaag eindelijk de launch omdat het gelanceerd is , ik dit direct getest, daar we altijd in de colruyt gaan winkelen
eerste commando => hey google, zet tomaten op de boodschappenlijst , ok tomaten toegevoegd
wauw!! het werkt
2de commando => Hey google, wat staat er mijn boodschappenlijst => sorry, dit kan ik niet, hiervoor moet je de app/website openen

ECHT?? moeten er nu 10 maanden gedeveloped worden om bovenstaand antwoord te kunnen geven??

IFTTT, nog zoiets, nog steeds niet beschikbaar met dutch commandos
Bij ifttt zeggen ze, ja dat moet google in hun api aanpassen, dan zijn de talen zichtbaar, bij google zeggen ze, ja dat moet ifttt aanpassen, niet wij... tot zover de communcatie

jammer allemaal
moet je niet eerst zeggen "praat met colruyt"
skank schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:00:
[...]

moet je niet eerst zeggen "praat met colruyt"
ja, dat ook nog,was ik nog vergeten te melden, het is idd nog eens geen native applicatie, je moet idd eerst contact maken met colruyt.... dus eigenlijk nog een extra commando vooraleer je pas iets kan toevoegen
nog een extra nadeel

• skank
Ik moet het ook nog proberen..
Ook net de mini ontvangen vandaag die samenzat met de hub max
Toch wel een mooi gratis device niet?
Die verzendkosten waren er zoiezo bij dus..

Iemand die mn vraag ivm voicematch weet?

• skank
Ohja,
Ik heb ook een netflix abonnement..
Kan ik met die voicematch instellen wanneer ik inlog, hij mijn inlog gebruikt van netflix en wanneer mn dochter spreekt, haar inlog op netflix?

Idem voor spotify
ik heb spotify family.. hoe zorg ik dat de juiste account gekoppeld is?
skank schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:46:
Ohja,
Kan ik met die voicematch instellen wanneer ik inlog, hij mijn inlog gebruikt van netflix en wanneer mn dochter spreekt, haar inlog op netflix?

Idem voor spotify
Je kan in je "huis" waar je Google home device staat ook andere Gmail accounts uitnodigen.. als je dan voice match actief hebt zou het moeten lukken...
skank schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:46:
Ohja,

Idem voor spotify
Pin me er niet op vast, maar volgens mij door voice matching.

• skank
Dat ben ik aan het proberen :)

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-10 14:32
Naast een ochtendritueel (bij mij: het weer, mijn woon-werk verkeer, radio), is er ook de mogelijkheid om een middagritueel in te stellen dat anders is dan het ochtendritueel?

Ik weet trouwens niet of "ochtendritueel" de juiste benaming is. Maar ik zeg elke ochten Hey Google, good morning! en dan komt dat.

Edit: vraagteken toegevoegd - mijn post was geen stelling maar een vraag. :P

Malfoi wijzigde deze reactie 29-10-2019 09:11 (12%)

www.flickr.com/malvlex

@Malfoi Dat is oud nieuws?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:35:
Je kan in je "huis" waar je Google home device staat ook andere Gmail accounts uitnodigen..
Werkt helaas niet als het betaalde gmail (gsuite) accounts zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:06
NoFate schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

ja, dat ook nog,was ik nog vergeten te melden, het is idd nog eens geen native applicatie, je moet idd eerst contact maken met colruyt.... dus eigenlijk nog een extra commando vooraleer je pas iets kan toevoegen
nog een extra nadeel
Ik denk dat je het met 1 commando kan doen door te zeggen "hey google, vraag colruyt ..."

Move along folks, nothing interesting to see here.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:39
DukeBox schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Werkt helaas niet als het betaalde gmail (gsuite) accounts zijn.
Onbetaalde GSuite accounts ook niet helaas.
Fire69 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat je het met 1 commando kan doen door te zeggen "hey google, vraag colruyt ..."
ah, dat zou idd wel leuk zijn, straks eens proberen
Fire69 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

goeie tip, dat lukt inderdaad, thnx!

• skank
Vraagje

Is er een mogelijkheid om wanneer ik bv 4 mensen met voice match toevoeg aan mn home...
Kan ik dan zorgen dat google niks aanvaard van andere mensen?

Bv er komt bezoek , zodat zij niks kunnen activeren

edit: nog een vraagje

Ik had deze morgen een alarm gezet met spotify en een nummer (staat ook letterlijk alarm met spotify dance monkey)
Het alarm is idd afgegaan zoals verwacht maar niet met dat spotify liedje maar een eigen alarmsoundje
nochtans kan hij gewoon het spotify nummer afspelen

wat doe ik mis?

skank wijzigde deze reactie 24-10-2019 21:31 (42%)

Nee, dat gaat niet, iedereen kan acties uitvoeren via je Google home, ookal staat voice match aan...
Als ik de tv uit zet, dan zetten de kids deze jammer genoeg terug aan ;)

• skank
Dat zou toch een hoop "gefoefel" wegwerken niet.
Het is toch zo leuk dingen te zeggen om tegen te werken :p

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
skank schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:17:
Dat zou toch een hoop "gefoefel" wegwerken niet.
Het is toch zo leuk dingen te zeggen om tegen te werken :p
Zet hem (bij jonge kinderen) dan op Engels? Ofwel het scheelt, ofwel, ze leren Engels :+
Ookal staat hij in het engels, andere talen verstaat hij ook ;)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:03
Iemand een idee? Ik maak al een tijd gebruik van de openbare link van mijn iCloud agenda om deze in Google Calendar in te kunnen lezen.
Sinds een paar weken update deze echter niet meer. Ik snap er niets van…
Puur nodig zodat mijn Nest Hubs en Mini's fatsoenlijk mijn afspraken voor kunnen lezen.
Herkent iemand deze genoemde problemen?
https://www.smarthomemaga...10/google-home-problemen/
https://support.google.com/googlenest/thread/1358443

Medione1210 wijzigde deze reactie 25-10-2019 08:17 (20%)

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:16
Ja. 1 van mijn mini's had dit 2 weken geleden uit het niets. Ik had nog winkelgarantie.

Ter reparatie opgestuurd naar Mediamarkt en die hebben het aankoopbedrag uitbetaald.
Vreemd dat maar een selecte groep er last van heeft.... Nuja, Google vervangt ze allemaal, ookal zijn ze uit garantie... Maar goed ook, het is hun fout ook

• bloblub
  • Laatst online: 19:16
NoFate schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:52:
Vreemd dat maar een selecte groep er last van heeft.... Nuja, Google vervangt ze allemaal, ookal zijn ze uit garantie... Maar goed ook, het is hun fout ook
Ik had hem liever laten vervangen door Google. Mediamarkt heeft de aankoop prijs uitgekeerd. En dat was toen der tijd een aanbieding van 30 euro. Daar koop ik geen mini voor weer dus moet ik wachten op weer een aanbieding. Maar ik denk dat ik wacht tot de Nest Hub in de aanbieding gaat.

• skank
NoFate schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:56:
Ookal staat hij in het engels, andere talen verstaat hij ook ;)
Dat klopt, staat hier in het nederlands, maar hij verstaat ook engels :)
Gevonden door dochter lol

Anyway wat doe ik mis met mijn alarm?
Ik had deze morgen een alarm gezet met spotify en een nummer (staat ook letterlijk alarm met spotify dance monkey)
Het alarm is idd afgegaan zoals verwacht maar niet met dat spotify liedje maar een eigen alarmsoundje

Heeft iemand al succesvol een alarm kunnen instellen met liedje van spotify?

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:50

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb ineens dat hij alleen het nieuws van ergens begin oktober afspeelt in plaats van het laatste nieuws. Dit na het "Hey Google, Goedemorgen" bericht. Verkeer en agenda doet ie wel prima, maar laatste NOS journaal wil ie niet afspelen, maar een heule oude.

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik krijg de mededeling dat het een oude uitzending is maar hij speelt wel de meest recente af.
skank schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Dat klopt, staat hier in het nederlands, maar hij verstaat ook engels :)
Gevonden door dochter lol

Nee is mij ook nog niet gelukt met NL taal. Wel met de taal alleen in EN.

Heb je ook al op Google gezocht?

Can Google home use Spotify as an alarm?
Just say, “Hey Google, set an alarm for 6 a.m. (or any other time) that plays [name of band or musician].” This will work with whatever streaming service you have set up, like Spotify or Google Play Music. ... All you need to do is create a one-song playlist and ask Google Home to use that as your alarm.

En
https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391

Je stelt je vraag trouwens 2x in een halve dag. Geef de mensen hier even de tijd om te antwoorden.

• Stephaniedt
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-10 14:22
Gisteren de Hub gekocht, in België voor Orange klanten te verkrijgen aan 49€ (9€ voor de mini), dus dat kon ik toch niet laten liggen. Iemand tips voor een deurbel waarvan ik het beeld op de hub kan laten weergeven? De nest Hello vind ik precies wat duur...
Stephaniedt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:22:
Gisteren de Hub gekocht, in België voor Orange klanten te verkrijgen aan 49€ (9€ voor de mini), dus dat kon ik toch niet laten liggen. Iemand tips voor een deurbel waarvan ik het beeld op de hub kan laten weergeven? De nest Hello vind ik precies wat duur...
dat kan met de cast functie van Home Assistant, als je deurbel integreerbaar is, bv via onvif of whatever component

hier kan je al eens een demo testen : https://cast.home-assistant.io/

• skank
Medione1210 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Nee is mij ook nog niet gelukt met NL taal. Wel met de taal alleen in EN.

Heb je ook al op Google gezocht?

Can Google home use Spotify as an alarm?
Just say, “Hey Google, set an alarm for 6 a.m. (or any other time) that plays [name of band or musician].” This will work with whatever streaming service you have set up, like Spotify or Google Play Music. ... All you need to do is create a one-song playlist and ask Google Home to use that as your alarm.

En
https://lifehacker.com/ho...e-home-speaker-1822673391

Je stelt je vraag trouwens 2x in een halve dag. Geef de mensen hier even de tijd om te antwoorden.
Zal ik proberen.
Maar vrees er wel voor. Hij pakt het liedje er nochtans mooi bij

• skank
Modbreak:check je pushmessage

teacher wijzigde deze reactie 25-10-2019 19:40 (95%)

.

teacher wijzigde deze reactie 25-10-2019 19:40 (99%)

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Meer mensen last met niet werkende diensten? Mijn home link, MI home en auto voice werken momenteel niet meer.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:02
skank schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Wat Google Home doet als je een nummer aanvraagt via Spotify is een radiozender aanzetten. Dus de bedoeling daarvan is dat hij vergelijkbare nummers afspeelt ipv dat nummer zelf. Vaak doet hij dat wel maar soms niet.

Is meer een Spotify probleem dan Googl Home maar soms is dat wel vervelend ja.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Stephaniedt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:22:
Was jij al een bestaande Orange klant, want ik zie dat het alleen voor nieuwe klanten is?

Edit: lees net dat ik ervoor naar een Orange Shop kan gaan als bestaande klant.

Troetelbeer wijzigde deze reactie 26-10-2019 10:50 (8%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-11 13:13
Kan je hem daar sowieso voor die prijs halen, of enkel als klant? Ben nu toevallig in Brussel..... :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Troetelbeer schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Was jij al een bestaande Orange klant, want ik zie dat het alleen voor nieuwe klanten is?

Edit: lees net dat ik ervoor naar een Orange Shop kan gaan als bestaande klant.
Ik had hierboven ook al aangegeven dat het ook voor bestaande klanten (je moet denk ik wel je abonnement upgraden oid denk ik) is, met een link naar Pepper waar ik dat zag staan,maar die is door de mods weggehaald. Raar maar waar.

Medione1210 wijzigde deze reactie 26-10-2019 11:17 (5%)

Hmmbob schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:10:
Kan je hem daar sowieso voor die prijs halen, of enkel als klant? Ben nu toevallig in Brussel..... :+
Enkel als klant(of nieuwe klant die een abonnement afsluit).

Medione1210 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Ik had hierboven ook al aangegeven dat het ook voor bestaande klanten (je moet denk ik wel je abonnement upgraden oid denk ik) is, met een link naar Pepper waar ik dat zag staan,maar die is door de mods weggehaald. Raar maar waar.
Ik had net op het Orange forum gelezen dat je als bestaande klant naar een shop kunt gaan(of bellen).

• skank
Voorwaarde is idd dat je moet upgraden, zonder upgrade is het en no go

• BraX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-11 08:58
Hoi.

Ik heb een vreemd probleem met mijn google home setup.

Er is een Home Group geconfigureerd met een Google Home + ChromeCast-audio in een receiver.
Ik heb een spotify premium account en daarmee stream ik af en toe muziek naar de home group.
Op mijn telefoon (Oneplus 3t) / webbrowser kan ik dan zien dat er gecast wordt van Spotify naar de home-group.

Probleem:

Op willekeurige momenten wordt er ineens muziek gestreamed op een hoog volume over de home group.
Vanochtend om ~10;30 en net om 17:30
- Als ik op mijn telefoon kijk zie ik spotify niet casten.
- Afgespeelde afspeellijst is niet wat ik zelf luister.
- Ik ben enige thuis ;) dus geen geintjes ofzo\
- Google activity is leeg / bevat geen commando om streamen te starten

Nu kan ik dus niet vinden welke app/device deze casting start.

Iemand enig idee?

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:29
BraX schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:48:
Hoi.

Ik heb een vreemd probleem met mijn google home setup.

Er is een Home Group geconfigureerd met een Google Home + ChromeCast-audio in een receiver.
Ik heb een spotify premium account en daarmee stream ik af en toe muziek naar de home group.
Op mijn telefoon (Oneplus 3t) / webbrowser kan ik dan zien dat er gecast wordt van Spotify naar de home-group.

Probleem:

Op willekeurige momenten wordt er ineens muziek gestreamed op een hoog volume over de home group.
Vanochtend om ~10;30 en net om 17:30
- Als ik op mijn telefoon kijk zie ik spotify niet casten.
- Afgespeelde afspeellijst is niet wat ik zelf luister.
- Ik ben enige thuis ;) dus geen geintjes ofzo\
- Google activity is leeg / bevat geen commando om streamen te starten

Nu kan ik dus niet vinden welke app/device deze casting start.

Iemand enig idee?
Deel je je Spotify account met iemand?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• BraX
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-11 08:58
evleerdam schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

Deel je je Spotify account met iemand?
Family account met allemaal eigen account. Dus nee.
Ik zie op het oneplus forum trouwens wel dingen voorbij komen:
https://forums.oneplus.co...-playing-randomly.496248/

Ik heb de app maar eens opnieuw geinstalleerd. Kijken of dat uit maakt.

Eigenlijk ben ik benieuwd hoe / of je kan zien Wie/ Wat er aan het casten is.
Je kan je Google Home, Mini en Hub nu ook in stereo koppelen:
:*)
https://www.androidplanet...rU9hY-vZgLx2YI5exmwx1-yCU

Ik heb dit nu ingesteld op de Mini's die aan beide zijden van mijn bed staan. Het stereogeluid is een hele verbetering op de speakergroep die ik eerst ingesteld had en je kan de balans tussen links en rechts regelen.

Tip: verwijder en reset een eventuele bestaande speakergroep voordat je je stereogroep gaat instellen.

Hou er rekening mee dat de rechterspeaker nu niet meer op commando's reageert. Reacties op commando's komen nu jammer genoeg alleen nog maar over de linkerspeaker binnen.

Medione1210 wijzigde deze reactie 27-10-2019 16:04 (106%)

• rickbrg
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08-11 12:30
Medione1210 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:21:

Ik heb dit nu ingesteld op de Mini's die aan beide zijden van mijn bed staan. Het stereogeluid is een hele verbetering op de speakergroep die ik eerst ingesteld had en je kan de balans tussen links en rechts regelen.

Tip: verwijder en reset een eventuele bestaande speakergroep voordat je je stereogroep gaat instellen.

Hou er rekening mee dat de rechterspeaker nu niet meer op commando's reageert. Reacties op commando's komen nu jammer genoeg alleen nog maar over de linkerspeaker binnen.
Hoe is het om 2 apparaten bij elkaar in de zelfde ruimte te hebben? Wanneer ik in de benedengang praat naar de Home in de woonkamer springt de Home Mini in de overloop boven ook aan. Niet vervelend maar het valt toch op.

Edit: Zie nu pas je onderste regel. Dat is dan wel oke opgelost. Ben alleen wel benieuwd hoe het voor die tijd ging.

rickbrg wijzigde deze reactie 28-10-2019 12:41 (5%)

• Fire69
rickbrg schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Edit: Zie nu pas je onderste regel. Dat is dan wel oke opgelost. Ben alleen wel benieuwd hoe het voor die tijd ging.
Ik heb 2 Minis in aanpalende kamers.
Het is een beetje gokken welke gaat reageren. Of anders gezegd, ze beginnen beide te luisteren, maar er is slechts 1 die de opdracht uitvoert.

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:26
rickbrg schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Hoe is het om 2 apparaten bij elkaar in de zelfde ruimte te hebben? Wanneer ik in de benedengang praat naar de Home in de woonkamer springt de Home Mini in de overloop boven ook aan. Niet vervelend maar het valt toch op.

edjil wijzigde deze reactie 29-10-2019 07:44 (7%)

• edjil
Medione1210 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:21:

Kan dit in de home app niet vinden, alleen in het engels misschien?

• Malfoi
Haha oeps, mijn post was een vraag en geen stelling. Had het vraagteken vergeten.

Met andere woorden, is er de mogelijkheid om een middagritueel in te stellen? N.a.v. jouw antwoord op mijn post lijkt me dat wel.

www.flickr.com/malvlex

• Mistacal
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Even een korte vraag, gebruiken de meeste hier een apart google account voor smart home omgeving?

__/`\__/`\__

edjil schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:45:
[...]

Kan dit in de home app niet vinden, alleen in het engels misschien?
Ik heb 'm in het Nederlands.

Staat in instellingen tussen 'nachtmodus' en 'volume verlagen tijdens luisteren'.
Mistacal schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:15:
Even een korte vraag, gebruiken de meeste hier een apart google account voor smart home omgeving?
Ik doe dit nu idd ... En dan deel ik het "huis" met mijn account

Ik maak ook gebruik van home assistant, daar deel ik dan mijn smart home met die service account... Beetje veiliger allemaal

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

Malfoi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Haha oeps, mijn post was een vraag en geen stelling. Had het vraagteken vergeten.

Met andere woorden, is er de mogelijkheid om een middagritueel in te stellen? N.a.v. jouw antwoord op mijn post lijkt me dat wel.
Ja, dat kan. Gewoon een eigen routine maken! :) Zo heb ik twee routines aangemaakt als ik naar bed ga: één die ik beneden in de woonkamer activeer die beneden alle lampen uitzet en in de slaapkamer/badkamer aanzet, en een als ik in bed lig die vervolgens alle lichten uitzet.

• Mistacal
NoFate schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

Ik doe dit nu idd ... En dan deel ik het "huis" met mijn account

Ik maak ook gebruik van home assistant, daar deel ik dan mijn smart home met die service account... Beetje veiliger allemaal
Ja daar zat ik nu dus wel aan te denken, iedereen gebruikt lekker die assistent tot je er gek van wordt maar alles nu op mijn eigen account.

Dus als ik jou goed begrijp. Van hoog niveau naar laag niveau

Home assistant --> Google Home --> Apparaten?

__/`\__/`\__

ja, idd, ik heb redelijk wat services lopen op mijn "api" account van gmail
zo ook bv, een dienst om via google assistant , stuff op mijn google keep lijstje te zetten
via de officiele ondersteuning kan dat bv nog niet... , doe ik ook via home assistant
en nog een hoop andere stuff via google ... , dat allemaal via mijn api account
ook mijn agenda deel ik dan met die API account , zodat ik deze bv ook kan viewen in home assistant

denk dat ik wel een stuk of 10 x verschillende logings hebben die via polling werken, toen ik dat nog deed via mijn echte gmail account, werd ik regelmatig afgemeld van mijn android devices, dan moest ik me weer telkens aanmelden ... daar heb ik nu geen last meer van

dus komt er op neer, dat ik nergens mijn gmail wachtwoord moet invullen om van diensten gebruik te kunnen maken

NoFate wijzigde deze reactie 29-10-2019 12:32 (7%)

• Malfoi
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Ja, dat kan. Gewoon een eigen routine maken! :) Zo heb ik twee routines aangemaakt als ik naar bed ga: één die ik beneden in de woonkamer activeer die beneden alle lampen uitzet en in de slaapkamer/badkamer aanzet, en een als ik in bed lig die vervolgens alle lichten uitzet.
Dankje! Kan het zijn dat deze optie alleen te vinden is als je telefoon op Engels staat?

De optie "Routines" stond er niet tussen in het Nederlands. Pas toen ik mijn telefoon op Engels instelde en de Google Assistant app opnieuw opende verscheen deze mogelijkheid.

www.flickr.com/malvlex

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

Malfoi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Dankje! Kan het zijn dat deze optie alleen te vinden is als je telefoon op Engels staat?

De optie "Routines" stond er niet tussen in het Nederlands. Pas toen ik mijn telefoon op Engels instelde en de Google Assistant app opnieuw opende verscheen deze mogelijkheid.
Dat klopt, werkt voorlopig alleen nog in het Engels. Nu is dat voor mij niet zo'n groot issue, maar kan me voorstellen dat het een drempel is. Aan de andere kant: het levert wel veel meer mogelijkheden op voor je Google Home! :)

• Malfoi
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Dat klopt, werkt voorlopig alleen nog in het Engels. Nu is dat voor mij niet zo'n groot issue, maar kan me voorstellen dat het een drempel is. Aan de andere kant: het levert wel veel meer mogelijkheden op voor je Google Home! :)
Ah kijk. Nah, geen drempel. Gebruik eigenlijk alle devices behalve m'n telefoon in het Engels, incl. de Home. Dus prima!

www.flickr.com/malvlex

• edjil
Medione1210 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Ik heb 'm in het Nederlands.

Staat in instellingen tussen 'nachtmodus' en 'volume verlagen tijdens luisteren'.
oke gevonden, thanx

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:07
"Hey Google, ik wil Peppa Big kijken op Netflix op de kleine tv."

Dat is zo'n beetje dagelijkse routine aan de ontbijttafel, maar vanmorgen zegt de assistent: "Sorry, ik kan Peppa Big niet vinden."

Meer mensen met problemen? Peppa Big staat in dit geval gewoon nog op Netflix.

• Lennart95
  • Laatst online: 05-11 14:02
Cool, kwam er gisteravond achter dat ik op de Google Home/Nest hub ook een music alarm kan zetten. Happy me!

• Mistacal
Is er ergens een overzicht van speakers die werken met voice match? Ik heb nu een sonos one, top geluid maar geen voice match.

De google home vind ik beneden de maat qua geluid en mooi is ook anders

__/`\__/`\__

• Fire69
Lennart95 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:57:
Cool, kwam er gisteravond achter dat ik op de Google Home/Nest hub ook een music alarm kan zetten. Happy me!
In het Nederlands? Zo ja, welk commando gebruik je?

Fire69 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

Hier lukt het nog steeds niet in NL.
Het is toch eigenlijk belachelijk dat het nog steeds niet mogelijk is om 'm als wekkerradio te gebruiken en/of via instelingen bepaalde toontjes/nummers/zenders te kiezen ipv dat je elke keer moet zeggen welke liedje je wilt horen als alarm.

• Lennart95
  • Laatst online: 05-11 14:02
Fire69 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik Routines dus heb hem sowieso in het engels staan. Weet niet of Nederlands werkt.
zo, iemand die een nest hub max heeft? ervaringen? :)
Lennart95 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Ik gebruik Routines dus heb hem sowieso in het engels staan. Weet niet of Nederlands werkt.
Dat is dus helemaal niet nieuw in het Enge!s. Wel nieuw voor jou dus :9 begrijp ik.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Heb twee Google Home Mini's en twee Hubs waarbij ik me afvraag of ik niet goed kijk of een instelling voor hoe Google Assistant reageert op een commando ("Oké ik zet x uit/uit" of slechts een geluidje) ontbreekt? Op lampen in de ruimte Woonkamer krijg ik slechts een geluidje terug, maar bij lampen in andere ruimtes een tekstuele terugkoppeling. Is dat in te stellen?
Dacht dat er recent een wijziging is doorgevoerd dat 's avonds er slechts een geluidje teruggekoppeld wordt, maar kennelijk enkel voor de ruimte Woonkamer en niet instelbaar?

• Serena
JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:17:
Heb twee Google Home Mini's en twee Hubs waarbij ik me afvraag of ik niet goed kijk of een instelling voor hoe Google Assistant reageert op een commando ("Oké ik zet x uit/uit" of slechts een geluidje) ontbreekt? Op lampen in de ruimte Woonkamer krijg ik slechts een geluidje terug, maar bij lampen in andere ruimtes een tekstuele terugkoppeling. Is dat in te stellen?
Dacht dat er recent een wijziging is doorgevoerd dat 's avonds er slechts een geluidje teruggekoppeld wordt, maar kennelijk enkel voor de ruimte Woonkamer en niet instelbaar?
Geluidje is zelfde ruimte als device, daar ZIE je het gebeuren.
Andere ruimte is idd tekstuele bevestiging omdat je dat in principe niet kunt zien.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:36:
[...]

Geluidje is zelfde ruimte als device, daar ZIE je het gebeuren.
Andere ruimte is idd tekstuele bevestiging omdat je dat in principe niet kunt zien.
Dat klinkt logisch :)
Maar dit is niet te wijzigen?

• Serena
JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:41:
[...]
Dat klinkt logisch :)
Maar dit is niet te wijzigen?
Nope! Anders had ik dat ook al gedaan…
JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:17:
Veel vragen kun je zelf beantwoorden door even Google te gebruiken. Hier nog even een uitgebreide aanvulling op het juiste antwoord van @Serena https://www.theverge.com/...rol-chime-repeat-commands

Google is changing how the Google Home smart speaker and Nest Hub smart display respond to voice commands about lights. Instead of repeating your command back to you, Google says the voice assistant will simply respond with a confirmation chime, so long as the device is in the same room as the lights you’re trying to control.

Google’s announcement suggests that the reason for the change is that the longer replies can be loud and jarring, especially late at night when you want to use your voice assistant to turn off your bedroom lights. The change will affect any commands you use to control your lights, whether it’s turning them on, turning them off, or adjusting their brightness.

The search giant says the changes are rolling out now, and that they’re not available for everyone just yet. The announcement only specifically mentions the change in relation to the Google Home and Nest Hub devices, but we’ve contacted Google to ask whether other Google Assistant smart speakers and smart displays will also be affected.

Medione1210 wijzigde deze reactie 31-10-2019 07:32 (39%)

• edjil
Er is een nieuwe update voor de Home-app 2.14.50.11. Ziet er weer anders uit. Ik kan niet in een aantal instellingen items komen. Krijg dan de melding" verbinding maken met de service is mislukt'. Is dit bekend?
Pagina: 1 ... 77 ... 80 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True