izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:05:
beste tweakers wat zijn jullie ervaringen ivm de nest hub, ik heb momenteel een google home mini, maar kan als ik mijn gsm abo 1 jaar verleng bij orange een nest hub krijgen voor €49, zou dit het waard zijn, of zou ik voor €9 een nest mini erbij nemen?
De spraakfunctionaliteit is bij beide hetzelfde, dus moet je puur gaan kijken of je met jouw manier van gebruik het scherm nuttig vind.
Stel je vraagt google om.iets op te zoeken, dan krijg je naast het spraakantwoord ook een visuele interpretatie op het scherm, bijv. iets op google wat je zoekt.
Luister je naar muziek? Dan zie je wat je luiatert op bijv. spotify. Daarnaast heb je ook handbediening voor het pauzeren of volgende nummer, is best handig als je net je mond volstopt met een lading pepernoten, en je toevallig het volgende nummer wilt afspelen.
Videos afspelen van youtube o.i.d kan natuurlijk ook. Zelf gebruik ik dat eigenlijk niet. De hub staat in de keuken, en als ik een stap naar rechts zet kan ik de tv zien, welke veel groter is.
Handmatig bedienen van de apparaten (lichten bv.) in je huis kan ook, mits je dit hebt ingesteld, al moet ik zeggen dat het bedieningspaneel hiervoor niet optimaal is. Zelf gebruik ik home assistant cast hiervoor.
Zo zijn er meerdere use cases te verzinnen. Mijn conclusie, in mijn persoonlijke gebruik, is dat ik niet heel veel meerwaarde erin heb ten opzichte van de mini. Maargoed, de hub was zo lekker goedkoop in de aanbieding, en het is een gadget, dus ik moest hem hebben.
Ga voor je zelf even na wat je allemaal doet of verwacht te doen met het apparaat. Waar gebruik je je mini voor, en kan dit voordeel en gebruiksgemak opleveren als je er een scherm bij hebt. Dit is erg lastig te bepalen door anderen, wij kennen immers jouw situatie niet.
Kwa geluid overigens moet ik zeggen dat dit beter is dan de oude mini. De nieuwe nest mini ligt hier nog in kerstppier te wachten totdat ik deze mag uitpakken, nog even wachten dus. Al moet je er ook geen profesioneel gekuid van verwachten, maar als radio of muziekboxje is het voor mij meer dan voldoende.