Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:55
Goedemorgen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb in de google foto's app een album aangemaakt. Nu wil ik deze via de google home app als fotolijst op de nest hub gebruiken. Eerder was dit wel gelukt, maar nu geeft de home app aan dat hij geen album kan vinden. Wat doe ik verkeerd? Er is verbinding met wifi, ze staan allemaal op hetzelfde account. Google home app heeft toestemming op de foto's te zien. Ik snap het niet meer. Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

@ErikE12 Log je wel in onder het zelfde account of zijn ze gedeeld met het juiste account ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:50
ErikE12 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:24:
Goedemorgen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb in de google foto's app een album aangemaakt. Nu wil ik deze via de google home app als fotolijst op de nest hub gebruiken. Eerder was dit wel gelukt, maar nu geeft de home app aan dat hij geen album kan vinden. Wat doe ik verkeerd? Er is verbinding met wifi, ze staan allemaal op hetzelfde account. Google home app heeft toestemming op de foto's te zien. Ik snap het niet meer. Help
Kijk eens hier: https://support.google.com/googlenest/answer/9136992?hl=nl

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Bedankt voor de reactie! Dit heb ik allemaal al geprobeerd maar de Home app vindt het album
Gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
@DukeBox

Ze staan goed gekoppeld, met allebei hetzelfde account! Zowel in de google foto's app als in de google home app.
Daar heb ik goed opgelet!
Ik snap er niks van haha

[ Voor 19% gewijzigd door ErikE12 op 03-12-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Ik heb de hub teruggezet naar fabrieksinstellingen en kan nu wel weer een fotoalbum toevoegen! Nu heb ik het volgende probleem! Als ik nu zei hey Google doe de lampen aan gingen alle lampen aan! Nu gaat er maar 1 aan! De andere moet ik apart aan doen! Hoe zeg de assistent nu oké ik doe lamp aan terwijl ik eerst een soort Ploing hoorde! Dit is iets wat later is uitgerold! Hoe krijg ik dat weer terug?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
ErikE12 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:52:
Ik heb de hub teruggezet naar fabrieksinstellingen en kan nu wel weer een fotoalbum toevoegen! Nu heb ik het volgende probleem! Als ik nu zei hey Google doe de lampen aan gingen alle lampen aan! Nu gaat er maar 1 aan! De andere moet ik apart aan doen! Hoe zeg de assistent nu oké ik doe lamp aan terwijl ik eerst een soort Ploing hoorde! Dit is iets wat later is uitgerold! Hoe krijg ik dat weer terug?!
De lamp in dezelfde ruimte plaatsen als je home, dan krijg je 'pling'. Daarnaast tegen google zeggen 'synchroniseer mijn apparaten' dan synchroniseert hij ook weer met je bridge en haalt alle lampen op.

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 03-12-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Bedankt voor de reactie! De pling is terug, maar kan nog niet beide lampen te gelijk uit doen! Heb de synchronisatie wel gedaan! Andere ideeën? Nogmaals bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@ErikE12 zou je voortaan 1 post willen maken met meerdere quotes, ipv meerdere keren achter elkaar te posten? Thanks!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
teacher schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:27:
[mbr] @ErikE12 zou je voortaan 1 post willen maken met meerdere quotes, ipv meerdere keren achter elkaar te posten? Thanks! [/mbr]
Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 13:06
ErikE12 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:34:
Bedankt voor de reactie! De pling is terug, maar kan nog niet beide lampen te gelijk uit doen! Heb de synchronisatie wel gedaan! Andere ideeën? Nogmaals bedankt
Als je zegt: "Maak de lampen aan" maakt hij alleen de lampen aan in dezelfde ruimte en hoor je ook de ping.

Als je zegt: "Maak alle lampen aan", maakt ie ze in het hele huis aan en krijg je ook de gesproken tekst: "Ok, ik zet 2 lampen aan"

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
evleerdam schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:53:
Als ik vraag aan de google home om de TV aan te zetten, dan gaat de TV aan (heb een Harmony Hub) maar er wordt gezegd:

Turning on the TV KITCHKEN.

Niet kitchen, maar kitchken (met een K). Iemand een idee waar dit vandaan komt? Lijkt me een typo die ik zelf ergens gemaakt heb, maar in de google app zie ik het niet. Sowieso heeft mn TV nooit in de keuken gestaan, dus beetje rare typo eigenlijk..
grappig, dit had ik gedurende lange tijd ook. Laatste tijd weinig gebruikt gemaakt van home dus kan er nu even weinig verder over zeggen of het nog steeds zo is bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
Beefhead schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:54:
[...]

Als je zegt: "Maak de lampen aan" maakt hij alleen de lampen aan in dezelfde ruimte en hoor je ook de ping.

Als je zegt: "Maak alle lampen aan", maakt ie ze in het hele huis aan en krijg je ook de gesproken tekst: "Ok, ik zet 2 lampen aan"
Het is helaas niet gelukt met het woord lampen! Maar als ik zeg doe de lichten aan dan gaan ze wel allebei aan! HAha! Dan maar zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Beefhead schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:54:
[...]

Waarom zeg je niet gewoon 'zet'? Of werkt dat bij jou niet?

Weet iemand overigens hoe je in het Nederlands kleurverschillen en verzadiging kan aangeven?
'donker'x en 'licht'x werkt hier helaas niet en ook 'verzadiging' en 'kleurtemperatuur' is haar onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
ErikE12 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:24:
[...]

Het is helaas niet gelukt met het woord lampen! Maar als ik zeg doe de lichten aan dan gaan ze wel allebei aan! HAha! Dan maar zo!
Vreemd. Bij mij werkt het juist wel met "lampen" :?

Maar het werkt nu, dat is het belangrijkste :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Beefhead schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:21:
[...]

Vreemd. Bij mij werkt het juist wel met "lampen" :?

Maar het werkt nu, dat is het belangrijkste :)
Gek, lamp, licht, verlichting werkt hier alledrie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:18
ik heb volgend probleem, in het bezit van een google smart hub
voice match ingesteld, werkt prima, google leest mijn agenda voor, mijn vrouw leest haar agenda voor
ook face match ingesteld, werkt prima
maar
als ik voor de smart hub sta , dan zie ik mijn agenda items, als ik op klik, dan krijg ik een gedetailleerde lijst = OK
als mijn vrouw ervoor staat, herkent ze mijn vrouw ook, google ziet haar naam, maar ze ziet MIJN agenda items in preview, klilkt ze er dan op, dan krijgt ze de getaillleerde lijst die wel goed is, haar agenda items dus... alleen de preview is niet goed

lijkt een cache ofzo te zijn, maar reboot van smart hub helpt niet
ook hebben we elkaars prive agenda ook niet gedeeld
zeer vreemd fenomeen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Medione1210 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:03:
[...]

Gek, lamp, licht, verlichting werkt hier alledrie prima.
Ja, bij mij werken die ook alledrie. Ik vind het vreemd dat "Lampen" bij [ErikE12] blijkbaar niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:45:
Eergisteren een paar Google Home Max luidsprekers gehaald bij Saturn in Duitsland (199 euro per stuk). Dit is echt 1 van mijn betere aankopen van afgelopen jaren! Het geluid is echt super. Aankomende week hang ik mijn platenspeler er aan (moet nog een phono pre-amp kopen).
De assistent is ook echt super, ik had dit veel eerder moeten kopen. In huis heb ik wat lampen/schakelaars van IKEA hangen, dat gaat dus nu alleen maar meer worden :P
Ik heb ook 2 Home Max speakers aangeschaft. Heb ze geconfigureerd als stereo pair, geluid is super inderdaad.

Echter gebruik ik ze met line-in op mijn bureau als computer speakers.
Er is echter een enorme speaker delay hoorbaar als ze gepaired zijn, als ik ze unpair is er geen delay.
Het gekende probleem lijkt dus enkel opgelost voor 1 speaker, maar niet voor een paar.

Het is echt enorm storend, de delay is te groot: een filmp kijken is onmogelijk zonder je te ergeren.
Ervaar jij dit ook? Mijne hebben beide de laatste firmware volgens dit overzicht.

EDIT:
Zowel via bluetooth als line-in is de delay verschrikkelijk als ze gepaired zijn.
Ik zie altijd net 1 volledige tik delay :X YouTube: Audio Video Sync Test

[ Voor 8% gewijzigd door BlackShadow op 05-12-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Dat is een bekend probleem :P Een oplossing is om iedere speaker mono aan te sluiten/sturen. Dus dan heb je een kabel met 1 stereo (jackplug) aansluiting die dan verloopt in 2 mono (jackplug) aansluitingen. Die sluit je dan per speaker aan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
-tom-562 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:41:
Dat is een bekend probleem :P Een oplossing is om iedere speaker mono aan te sluiten/sturen. Dus dan heb je een kabel met 1 stereo (jackplug) aansluiting die dan verloopt in 2 mono (jackplug) aansluitingen. Die sluit je dan per speaker aan.
Inderdaad, heb ondertussen al 2 audio kabels op lengte besteld.
Nadien maak ik er dan wel een speaker group van ipv een stereo pair.

Triest dat dit niet opgelost wordt (Sonos kan het wel) voor een speakerset met adviesprijs van 1298 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

BlackShadow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:30:
[...]

Inderdaad, heb ondertussen al 2 audio kabels op lengte besteld.
Nadien maak ik er dan wel een speaker group van ipv een stereo pair.

Triest dat dit niet opgelost wordt (Sonos kan het wel) voor een speakerset met adviesprijs van 1298 euro.
Dat hoeft niet volgens mij, je kan ze gewoon als pair houden dacht ik?

Overigens, vandaag kwam m'n phono pre-amp binnen. Meteen aangesloten met m'n platenspeler en dat werkt ook perfect met een pair. Signaal komt via de aux van 1 van de speakers binnen, en wordt draadloos naar de andere speakers gestreamd. Idd met vertraging t.o.v. de bron (mijn platenspeler), maar dat maakt niks uit :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Hi Google kenners.

Ik heb het volgende. Momenteel een Google Home mini in de keuken geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn G-suite (Google apps) account. Inmiddels is bijna alles gekoppeld aan dit account.

*mijn Android Sony Bravia tv
*Spotify
*domoticz via Controlicz
*Netflix
*eigenlijk alles

Mijn G-suite account doe ik alles mee ook op mijn telefoon, het was dan ook de meest logische keuze om deze op de Google Home mini te installeren.

Ik loop nu echter tegen beperkingen aan vanwege de achterblijvende functionaliteit zoals agenda, mensen toevoegen aan het huis, etc..

Ik heb met Black Friday een nest hub en nog een nest mini gescoord en dus denk ik nu na over hoe e.e.a. het beste te configureren zodat mijn gezin straks het beste gebruik kan maken van de Google apparaten.

Wij hebben het volgende:
Ik:
G-suite account waarop nu alles is ingesteld
Een gedeeld Gmail emailadres samen met mijn partner

Mijn partner:
Een eigen Gmail emailadres
Het gedeelde emailadres

Eventuele kinderen hebben gewoon een Gmail adres.

Ik gebruik mijn G-suite agenda want die is gesynchroniseerd met mijn werk agenda. Mijn partner en ik gebruiken tevens de Gmail agenda van het gedeelde Gmail account. Partner gebruikt haar eigen Gmail agenda niet. Gezin zal verder gebruik maken van de familie agenda of zo.

Ik vind het super irritant dat G-suite accounts zo beperkt zijn, maar ben denk ik genoodzaakt om e.e.a. anders in te richten. Mijn Spotify wordt nu nl ook vervuild omdat iedereen die nu wat tegen dat ding roept in mijn lijst komt te staan.

Of kan ik beter bij oude laten?

[ Voor 3% gewijzigd door fabstar81 op 05-12-2019 20:41 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Laatst online: 08:02
Gisteren een Google Home Mini gekregen :).
Thuis hebben wij zeven lampen van Yeelight in gebruik, welke aangestuurd konden worden na installatie.
Zelf gebruik ik de Yeelight app en MiHome app voor aansturen, voordat de Home Mini in huis kwam.

Na intalleren van de Home Mini werkte alles, ook de aansturing van de Chromecast.
Nu zag ik later dat in de Home app 'oude' groeperingen stonden, waarna ik deze verwijderd heb. En alleen de meest recente combinaties heb laten staan.

Helaas werkte nu niets meer, Google Mini gaf antwoord dat zij niets voor mij kon betekenen en nog aan het leren was. Heel vreemd.
Toen maar alles opnieuwe ingesteld en aangemeld via de Google Home app en deze zijn nu ook aan te sturen via de telefoon/app, maar nog steeds niet via de Home Mini spraakaansturing. Zowel de lampen niet als de chromecast zijn niet herkenbaar.

Nu kan ik ook de MiHome app niet meer vinden om mee te synchroniseren, wel de Yeelight app.
Klopt het dat de MiHome app eruit is gehaald?

Ik heb de volgende indeling:
- Huiskamer 5 lampen Yeelight
- Eetkamer 3 lampen Yeelight
- Huiskamer 1 Chromecast

Alles is wel via de eigen app of de Google app aan te sturen, maar niet meer via de Google Home Mini (versie2)

Beste Home Mini resetten en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Raimundus schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:27:
Gisteren een Google Home Mini gekregen :).
Thuis hebben wij zeven lampen van Yeelight in gebruik, welke aangestuurd konden worden na installatie.
Zelf gebruik ik de Yeelight app en MiHome app voor aansturen, voordat de Home Mini in huis kwam.

Na intalleren van de Home Mini werkte alles, ook de aansturing van de Chromecast.
Nu zag ik later dat in de Home app 'oude' groeperingen stonden, waarna ik deze verwijderd heb. En alleen de meest recente combinaties heb laten staan.

Helaas werkte nu niets meer, Google Mini gaf antwoord dat zij niets voor mij kon betekenen en nog aan het leren was. Heel vreemd.
Toen maar alles opnieuwe ingesteld en aangemeld via de Google Home app en deze zijn nu ook aan te sturen via de telefoon/app, maar nog steeds niet via de Home Mini spraakaansturing. Zowel de lampen niet als de chromecast zijn niet herkenbaar.

Nu kan ik ook de MiHome app niet meer vinden om mee te synchroniseren, wel de Yeelight app.
Klopt het dat de MiHome app eruit is gehaald?

Ik heb de volgende indeling:
- Huiskamer 5 lampen Yeelight
- Eetkamer 3 lampen Yeelight
- Huiskamer 1 Chromecast

Alles is wel via de eigen app of de Google app aan te sturen, maar niet meer via de Google Home Mini (versie2)

Beste Home Mini resetten en opnieuw installeren?
Heb je de mini al gevraagd om alle apparaten te synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
emil_406 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
[...]

Heb je de mini al gevraagd om alle apparaten te synchroniseren?
Dit nog niet gedaan, zal het eerste zijn als ik weer thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
@Raimundus
- Google vragen om de apparaten te synchroniseren.
- controleren in Google Home app of je apperaten in hetzelfde "huis" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Artwido schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:05:
@Raimundus
- Google vragen om de apparaten te synchroniseren.
- controleren in Google Home app of je apperaten in hetzelfde "huis" staan.
In de Home app staan ze in hetzelfde huis, dat kan ik bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Is er een storing sinds een dag of 3 met google home?
waar normaal alles werkte met mijn HUE, KaKu en Chromecast, zegt hij nu bij alle opdrachten,
dat hij meer informatie nodig heeft om mij te helpen.. terwijl de commandos altijd prima werkte

bv: zet alles uit
bv. zet woonkamer uit
bv: speel breaking bad af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
C6DL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:36:
waar normaal alles werkte met mijn HUE, KaKu en Chromecast, zegt hij nu bij alle opdrachten,
dat hij meer informatie nodig heeft om mij te helpen.. terwijl de commandos altijd prima werkte

bv. zet woonkamer uit
Deze melding krijg ik nu ook sinds gisteravond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Raimundus schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:45:
[...]

Deze melding krijg ik nu ook sinds gisteravond
Ik heb vandaag nog het commando "zet alles uit in de woonkamer" ... dat werkt nog goed. Probeer dat eens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFate
List and notes integration is rolling out!!!

https://www.blog.google/p...-stress-google-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:50
ik roep gewoon "kamer uit" en alle 6 lampen in de kamer gaan uit

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Nice. Wil al heel lang keep integratie
Gebruik keep als boodschappenlijkst zodat ik die makkelijk kan afvinken op mijn swartwatch.
Maar vergeet soms iets en dan kan ik nu gewoon dit toevoegen aan mijn keep notitie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
DarkSide schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:05:
[...]

Nice. Wil al heel lang keep integratie
Gebruik keep als boodschappenlijkst zodat ik die makkelijk kan afvinken op mijn swartwatch.
Maar vergeet soms iets en dan kan ik nu gewoon dit toevoegen aan mijn keep notitie.
Idd , was er ook al lang op aan het wachten... Ik hoop ook ondersteuning in NL, alsook dat je een default note kan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
freak-me-baby schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:18:
[...]

Ik heb vandaag nog het commando "zet alles uit in de woonkamer" ... dat werkt nog goed. Probeer dat eens?
Alles werkt bij mij weer, moest een reset naar fabrieksinstelling aan te pas komen. Nieuwe sync met Google Home en daarna alles werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
C6DL schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:36:

bv. zet woonkamer uit
Ik heb ook problemen, mijn hue lampen kan ik niet meer bedienen in google apps.
Sinds gisteren middag kan ik mijn hue lampen niet meer bedienen met de Google assistant.

Wanneer ik in de woonkamer vraag de lampen uit te doen krijg ik als respons : sorry, I a not sure which lights you like to turn of. Wanneer ik vraag "hey Google, turn of lights in living", kriig ik als antwoord "sorry, it looks like this device has not setup, you can do this in the google app".

Uiteraard naar gekeken maar dat staat allemaal nog precies zo ingesteld als toen het werkte en vanuit de app kan ik de lampen gewoon aan en uit doen, namen (living voor woonkamer) zijn ook allemaal correct.. (ook vanuit de hue app of de ab kan de lampen gewoon bedienen).

Iemand een idee? misschien weer een update geweest? toen ik vroeg om Radio 2 wilden google BBC radio 2 afspelen, was in het verleden ook niet zo.

Heb allebei mijn google home mini's en de hue bridge al eens herstart.
De opdracht "turn off all light" geeft als response: "i am not sure which all lights you like to turn of.

Crosposten is niet netjes dus heb post in andere topic verwiderd omdat het blijkbaar niet alleen om HUE gaat.

edit: vanmorgen werkte het weer zoals het hoort. storing ergens denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
Ik kan Keep nog niet toevoegen. Het blijft bij de Shopping list. Ik heb alles op z'n Engels ingesteld. Er staat in de blog ook geen speciefieke datum, alleen voor de feestdagen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
PM_Petrol schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:53:
[...]

Ik kan Keep nog niet toevoegen. Het blijft bij de Shopping list. Ik heb alles op z'n Engels ingesteld. Er staat in de blog ook geen speciefieke datum, alleen voor de feestdagen.
Even geduld nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
fabstar81 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:38:
Hi Google kenners.

Ik heb het volgende. Momenteel een Google Home mini in de keuken geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn G-suite (Google apps) account. Inmiddels is bijna alles gekoppeld aan dit account.

*mijn Android Sony Bravia tv
*Spotify
*domoticz via Controlicz
*Netflix
*eigenlijk alles

Mijn G-suite account doe ik alles mee ook op mijn telefoon, het was dan ook de meest logische keuze om deze op de Google Home mini te installeren.

Ik loop nu echter tegen beperkingen aan vanwege de achterblijvende functionaliteit zoals agenda, mensen toevoegen aan het huis, etc..

Ik heb met Black Friday een nest hub en nog een nest mini gescoord en dus denk ik nu na over hoe e.e.a. het beste te configureren zodat mijn gezin straks het beste gebruik kan maken van de Google apparaten.

Wij hebben het volgende:
Ik:
G-suite account waarop nu alles is ingesteld
Een gedeeld Gmail emailadres samen met mijn partner

Mijn partner:
Een eigen Gmail emailadres
Het gedeelde emailadres

Eventuele kinderen hebben gewoon een Gmail adres.

Ik gebruik mijn G-suite agenda want die is gesynchroniseerd met mijn werk agenda. Mijn partner en ik gebruiken tevens de Gmail agenda van het gedeelde Gmail account. Partner gebruikt haar eigen Gmail agenda niet. Gezin zal verder gebruik maken van de familie agenda of zo.

Ik vind het super irritant dat G-suite accounts zo beperkt zijn, maar ben denk ik genoodzaakt om e.e.a. anders in te richten. Mijn Spotify wordt nu nl ook vervuild omdat iedereen die nu wat tegen dat ding roept in mijn lijst komt te staan.

Of kan ik beter bij oude laten?
Iemand? :'(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik zou sowieso iedereen een eigen gmail aanmaken en die koppelen aan de mini. Zo heb je toch al het probleem niet meer van Spotify (in de veronderstelling dat je een Family hebt, of ieder zijn account)

Ik zit ook met het G-Suite probleem, maar dan voor iedereen in mijn gezin. Het is heel frustrerend dat zo veel functies gewoon niet beschikbaar zijn hierdoor...
Misschien maak ik maar eens voor iedereen een gewone gmail aan om aan GH te koppelen...

[edit]
Blijkbaar heb ik 10 jaar geleden al voor iedereen een gmail gemaakt en nooit gebruikt :P
Maar eens kijken hoe ik dit kan gebruiken voor GH.

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 09-12-2019 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik heb nu geruime tijd een aantal Google Home & Mini's in huis, mede omdat de aannemer die hier de elektra aangelegd heeft schijnbaar een fikse LSD trip had, de aan/uit schakelaars voor de verlichting zitten nergens waar je zou verwachten, en licht uit om naar bed te gaan resulteert in lange wandelingen door donkere ruimtes (met katten, vul zelf in hoe dat kan aflopen). Wat mij al lang behoorlijk verbaasd, is dat het duidelijk een systeem is dat bedoeld is om door het hele huis heen te functioneren, maar met elkaar communiceren, dat idee is nog niet in de Googleaars opgekomen.
Waarom moet ik naar de slaapkamer lopen als daar een (vergeten) alarm afgaat?? Waarom in s'hemelsnaam kan ik niet zeggen 'OK Google, cancel alarm in the bedroom' oid? Hetzelfde met timers etc, echt frustrerend, en nog erger waar wij een open keuken hebben, een Home en een Lenovo Smart clock in de huiskamer en een mini in de keuken, waarbij je dus nooit zeker weet wie je gaat verstaan/horen, dus OK Google STOP word regelmatig met stijgend volume geroepen richting keuken bijvoorbeeld tot de aldaar opgehangen hardhorende mini het behaagt de gevraagde opdracht uit te voeren.
Word hier überhaupt aan gewerkt??
Iemand die een idee heeft?

En ja, ik heb alles in één huis geïnstalleerd, onderverdeeld in diverse kamers. [toegevoegd omdat dat schijnbaar niet duidelijk was]

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 09-12-2019 12:13 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
@RoosW, klinkt mij alsof je de Google apparaten allemaal los van elkaar hebt geïnstalleerd en niet toegevoegd hebt aan je ingestelde huis.

Hier kan ik tegen elk apparaat zeggen dat alles uit moet en mijn hele huis gaat op zwart.

Of dat nou tegen de hub in de keuken is, de home in de wc, de tv in de woonkamer of mijn telefoon op een berg in de Alpen

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Verlichting, ja dat wel, eigen functionaliteit nee dus zeg maar eens tegen de hub in je keuken dat je een Alarm gezet in je [willekeurige andere ruimte] wil opheffen, lukt niet.. Ik had dat toch uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
RoosW schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:10:
Verlichting, ja dat wel, eigen functionaliteit nee dus zeg maar eens tegen de hub in je keuken dat je een Alarm gezet in je [willekeurige andere ruimte] wil opheffen, lukt niet.. Ik had dat toch uitgelegd?
nu ik het teruglees en jouw antwoord in gedachten heb kan ik dat er wel uit halen ja. Ik maak zelf niet al te veel gebruik van de timers en alarmen, maar het lijkt mij juist zeer wenselijk om dat solo op de ingestelde home terug te horen. Moet er niet aan denken dat mijn dochter om 6 uur de wekker zet en vervolgens heel het huis de volgende ochtend wakker is omdat dat alarm gesynct wordt naar elk apparaat in huis. Of dat ik uit mijn middagtukkie hardhandig ontwaakt word omdat mijn vrouw beneden in de keuken een herinnering heeft ingesteld om de eieren na 8 minuten uit het water te halen.

ervan uitgaande dat ik een dochter en vrouw heb :X

voor jouw probleem zou ik eerder tegen mijn telefoon zeggen om dit soort timers en herinneringen in te stellen. Die heeft men doorgaans toch altijd bij zich.
Fire69 schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:23:
[...]

Ik zou sowieso iedereen een eigen gmail aanmaken en die koppelen aan de mini. Zo heb je toch al het probleem niet meer van Spotify (in de veronderstelling dat je een Family hebt, of ieder zijn account)

Ik zit ook met het G-Suite probleem, maar dan voor iedereen in mijn gezin. Het is heel frustrerend dat zo veel functies gewoon niet beschikbaar zijn hierdoor...
Misschien maak ik maar eens voor iedereen een gewone gmail aan om aan GH te koppelen...

[edit]
Blijkbaar heb ik 10 jaar geleden al voor iedereen een gmail gemaakt en nooit gebruikt :P
Maar eens kijken hoe ik dit kan gebruiken voor GH.
iedereen (inclusief ik) heeft een eigen gmail account. Ik ben de enige met een G-suite account. maar hoe stel jij de home in dan? bij voorkeur met je eigen gmail account, of met een gezamenlijk gmail account die je met je partner hebt?

bovendien, ik heb alles maar dan ook alles geregistreerd onder mijn G-suite account. Als ik mijn home ga instellen op mijn gmail account, moet ik mijn agenda zien te syncen, mijn Spotify, Netflix, etc.?

Daarnaast, ivm kleine kinderen is er al een "family" gmail account (ons gezamenlijk emailadres) zodat we de devices van de kinderen kunnen beheren. Is dat account dan niet handig voor de google devices?

ik snap er niks van wat nu handig is...

het zou makkelijk zijn als je gewoon een soort van admin of hoofdaccount kan instellen, en vervolgens je eigen gmail/g-suite account kan toevoegen. ik heb dat echter geprobeerd door de nieuwe hub met mijn gezamenlijk emailadres in te stellen en ook dan kan je geen G-suite account toevoegen. Terwijl je wel met een G-suite account een hub kan registreren. zuchtttt

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
fabstar81 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:49:
[...]

nu ik het teruglees en jouw antwoord in gedachten heb kan ik dat er wel uit halen ja. Ik maak zelf niet al te veel gebruik van de timers en alarmen, maar het lijkt mij juist zeer wenselijk om dat solo op de ingestelde home terug te horen. Moet er niet aan denken dat mijn dochter om 6 uur de wekker zet en vervolgens heel het huis de volgende ochtend wakker is omdat dat alarm gesynct wordt naar elk apparaat in huis. Of dat ik uit mijn middagtukkie hardhandig ontwaakt word omdat mijn vrouw beneden in de keuken een herinnering heeft ingesteld om de eieren na 8 minuten uit het water te halen.
Nee, dat is niet waar ik het over heb, dat zou ook ongewenst zijn, ik had het specifiek over het stoppen of opheffen van iets op een ander apparaat.
Je ligt op bed, de voordeur bel gaat, dus je blijft er na openen en acceptatie pakje maar uit, en whooptiedoo je gezette alarm in de slaapkamer gaat af, die zou ik nu graag vanuit de woonkamer uit kunnen zetten. Maar werkelijk, dat had ik toch al gemeld? Ik heb nergens gezegd dat ik één alarm instelling wou laten blèren op alle Home's, al zie ik daar wel mogelijkheden voor. Ze hoeven niet eens te synchroniseren, maar gewoon checken WAAR staat een alarm of Timer in het huis, en wil je die dan uitzetten?
Het is tenslotte bedoeld voor een Smart Home, niet een Dumb Home..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
fabstar81 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:49:
[...]

iedereen (inclusief ik) heeft een eigen gmail account. Ik ben de enige met een G-suite account. maar hoe stel jij de home in dan? bij voorkeur met je eigen gmail account, of met een gezamenlijk gmail account die je met je partner hebt?

bovendien, ik heb alles maar dan ook alles geregistreerd onder mijn G-suite account. Als ik mijn home ga instellen op mijn gmail account, moet ik mijn agenda zien te syncen, mijn Spotify, Netflix, etc.?

Daarnaast, ivm kleine kinderen is er al een "family" gmail account (ons gezamenlijk emailadres) zodat we de devices van de kinderen kunnen beheren. Is dat account dan niet handig voor de google devices?

ik snap er niks van wat nu handig is...

het zou makkelijk zijn als je gewoon een soort van admin of hoofdaccount kan instellen, en vervolgens je eigen gmail/g-suite account kan toevoegen. ik heb dat echter geprobeerd door de nieuwe hub met mijn gezamenlijk emailadres in te stellen en ook dan kan je geen G-suite account toevoegen. Terwijl je wel met een G-suite account een hub kan registreren. zuchtttt
Momenteel heb ik gewoon een huis aangemaakt op mijn G-suite account. Dit kan ik niet delen met mijn familie hierdoor maar dat is nog niet echt nodig geweest hier.
Ik heb op alle Mini's en de Hub hun account kunnen linken voor de voice match, hierdoor kunnen ze bvb Spotify met hun eigen account gebruiken.
Om lichten te bedienen moet je het huis niet gedeeld hebben dus dat werkt zo ook goed.

Als ik er zo even over nadenk lijkt het grootste "probleem" voor ons de agenda, maar die vragen ze eigenlijk nooit via GH (mijn kinderen bekijken die agenda's sowieso nooit :z )

Met gewone accounts gebruik je gewoon 1 gmail om een huis aan te maken en dat deel je dan met anderen, zo kunnen ze in de Home-app alle apparaten zien.
Bij ons zien ze nu enkel de apparaten van Google (hubs, mini's, Chromecast's) en de speaker-groepen die ik aangemaakt heb.
RoosW schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:24:
[...]

Nee, dat is niet waar ik het over heb, dat zou ook ongewenst zijn, ik had het specifiek over het stoppen of opheffen van iets op een ander apparaat.
Je ligt op bed, de voordeur bel gaat, dus je blijft er na openen en acceptatie pakje maar uit, en whooptiedoo je gezette alarm in de slaapkamer gaat af, die zou ik nu graag vanuit de woonkamer uit kunnen zetten. Maar werkelijk, dat had ik toch al gemeld? Ik heb nergens gezegd dat ik één alarm instelling wou laten blèren op alle Home's, al zie ik daar wel mogelijkheden voor. Ze hoeven niet eens te synchroniseren, maar gewoon checken WAAR staat een alarm of Timer in het huis, en wil je die dan uitzetten?
Persoonlijk vind ik je toon hier niet echt uitnodigend om je verder te helpen.

Maar wat je vraagt is niet mogelijk en het is ook niet gekend of hier verandering gaat in komen. Je zal er moeten leren mee leven zolang het niet aangepast wordt.

[ Voor 48% gewijzigd door Fire69 op 09-12-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
RoosW schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:24:
[...]

Voor wat dat betreft, lijkt het mij handiger als mijn zoon mijn alarm niet uit kan schakelen. Al is het per ongeluk.
Doorgaans zetten mensen hun wekker, en schakelen ze hem uit als ze het bed uit gaan. Dit is niet anders bij een Home, maar in mijn ogen niet meer dan logisch.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Fire69 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:30:
[...]

Persoonlijk vind ik je toon hier niet echt uitnodigend om je verder te helpen.
Dat kan iets te maken hebben met mensen die niet lezen en/of berichten verkeerd WILLEN begrijpen.. Daar word ik wat brommerig van.

Kijk wat Google wel of niet aanpast/toevoegt, daar hebben we toch geen enkele invloed op, ik verbaas me alleen over het totaal ontbreken van zeer voor de hand liggende functionaliteit, overigens geen idee of dat met Alexa beter is. De bedoeling van praten tegen een kastje is om ons lopen en handelingen te besparen, nou dan zou dit toch hoog op de prioriteiten lijst moeten staan? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:33

St@m

@ Your Service

Nee, het is helaas niet mogelijk en zeer irritant.
Ik heb een Home Hub in de keuken en een Home in de woonkamer. In de keuken zet ik de timer, want ik ben aan het koken.
Vervolgens loop ik naar de bank, ga zitten, en de timer gaat (in de keuken). Die kan ik dus niet uitzetten met de Home. Dat is best irritant. En dat is wat @RoosW bedoelt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
CRpt3r55 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:36:
[...]

Voor wat dat betreft, lijkt het mij handiger als mijn zoon mijn alarm niet uit kan schakelen. Al is het per ongeluk.
Doorgaans zetten mensen hun wekker, en schakelen ze hem uit als ze het bed uit gaan. Dit is niet anders bij een Home, maar in mijn ogen niet meer dan logisch.
Dat zou je makkelijk kunnen voorkomen door stem herkenning, net als dat ik niet de afspraken van mijn vrouw hoor, en zij niet de mijne. Dus bv. Alarm of timer uit/af/opheffen van hetzelfde apparaat als waar ie aangezet is & vanaf een ander apparaat maar dan als de stem herkenning laat zien dat het jouw stem is.
St@m schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:41:
Ik heb een Home Hub in de keuken en een Home in de woonkamer. In de keuken zet ik de timer, want ik ben aan het koken.
Vervolgens loop ik naar de bank, ga zitten, en de timer gaat (in de keuken). Die kan ik dus niet uitzetten met de Home. Dat is best irritant. En dat is wat @RoosW bedoelt.
Ja precies, dat dus!

[ Voor 25% gewijzigd door RoosW op 09-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
St@m schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:41:
Maar waarom zou je hem ergens anders uitschakelen? je moet toch naar de keuken 8)7

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CRpt3r55 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:43:
[...]

Maar waarom zou je hem ergens anders uitschakelen? je moet toch naar de keuken 8)7
Omdat dat ding een tyfusherrie maakt, en ik vervolgens 10 meter moet lopen door de tyfusherrie, als schreeuwend tegen de hub omdat ie me anders niet hoort.

Omdat ik was vergeten dat er een timer ingesteld stond en ik allang niet meer aan het koken ben.

Omdat <insert reden>

Dit moet gewoon basisfunctionaliteit zijn. Je smiley is nogal ongepast. Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat een ander dan deze verdient: 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 09-12-2019 13:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Lief zijn voor elkaar :9

Via mijn telefoon kan ik de alarmen/herinneringen wel uitzetten, ongeacht op welk apparaat ik het heb ingesteld. Dus dat is op zich een work around...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:40
beste tweakers wat zijn jullie ervaringen ivm de nest hub, ik heb momenteel een google home mini, maar kan als ik mijn gsm abo 1 jaar verleng bij orange een nest hub krijgen voor €49, zou dit het waard zijn, of zou ik voor €9 een nest mini erbij nemen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:59:
Lief zijn voor elkaar :9

Via mijn telefoon kan ik de alarmen/herinneringen wel uitzetten, ongeacht op welk apparaat ik het heb ingesteld. Dus dat is op zich een work around...
Kijk, daar heb ik wat aan! Weer iets nuttigs geleerd vandaag, al werkt het niet met je stem, en daar hebben we die dingen toch eigenlijk voor? Maar al met al eindelijk een manier om een vergeten of ongewenste timer/alarm de nek om te draaien. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
RoosW schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:10:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan! Weer iets nuttigs geleerd vandaag, maar dit werkt niet met je stem, en daar hebben we die dingen toch voor? Maar al met al eindelijk een manier om een vergeten of ongewenste timer/alarm de nek om te draaien.
Zou dit dan ook niet werken als je tegen je google asistant op je telefoon praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik krijg gewoon een melding/pop-up op mijn telefoon van een alarm/timer en kan die dan gewoon uitdrukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:05:
beste tweakers wat zijn jullie ervaringen ivm de nest hub, ik heb momenteel een google home mini, maar kan als ik mijn gsm abo 1 jaar verleng bij orange een nest hub krijgen voor €49, zou dit het waard zijn, of zou ik voor €9 een nest mini erbij nemen?
Hangt van je user case af...Oftewel...Ga je het scherm wel of niet veel gebruiken? En qua geluid weet ik niet hoeveel verschil erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:12:
[...]

Hangt van je user case af...Oftewel...Ga je het scherm wel of niet veel gebruiken? En qua geluid weet ik niet hoeveel verschil erin zit.
Het geluid van mijn 1ste gen mini is eigenlijk al voldoende, online heb ik gelezen dat het geluid van de hub iets beter is, de mini staat in de slaapkamer, toen ik erachter kwam dat ik voor €9 een mini kon krijgen wou ik deze erbij kopen voor in de keuken, maar op de website zag ik dus dat ze ook de hub aanbieden voor €40 meer.

Dat is mijn vraag eigenlijk hoe handig is dat scherm, is het die €40 extra waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:15:
[...]

Het geluid van mijn 1ste gen mini is eigenlijk al voldoende, online heb ik gelezen dat het geluid van de hub iets beter is, de mini staat in de slaapkamer, toen ik erachter kwam dat ik voor €9 een mini kon krijgen wou ik deze erbij kopen voor in de keuken, maar op de website zag ik dus dat ze ook de hub aanbieden voor €40 meer.

Dat is mijn vraag eigenlijk hoe handig is dat scherm, is het die €40 extra waard?
Ik vind het wel handig, als ik kook, stream ik bijvoorbeeld met Ziggo naar dat ding. Maar of je dat 40 euro waard vindt moet je zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:15:
[...]

39 euro is de hub nu...Ik ga die waarschijnlijk wel bestellen(als mijn vriendin instemt :+ ) en de mini sowieso ook voor die 9 euro...We zitten beiden bij Orange dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:23:
[...]

39 euro is de hub nu...Ik ga die waarschijnlijk wel bestellen(als mijn vriendin instemt :+ ) en de mini sowieso ook voor die 9 euro...We zitten beiden bij Orange dus...
Dank voor de info, als ik doorklik op de site zie ik inderdaad dat de prijs is gewijzigd naar €39, de prijs van de mini is nog steeds €9, dus nu is de hub opeens een stuk interessanter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fabstar81
RoosW schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:40:
[...]

Dat kan iets te maken hebben met mensen die niet lezen en/of berichten verkeerd WILLEN begrijpen.. Daar word ik wat brommerig van.
ik WILDE je helpen. Maar als je al brommerig wordt van mensen die je willen helpen maar blijkbaar per ongeluk in alle onschuld je vraag anders interpreteren dan wat jij vanaf je toetsenbord vanuit je eigen bubbel bedoelt en dan zo geïrriteerd reageert, dan verdwijnt die bereidwilligheid direct. Ik doe dit ook in mijn eigen tijd hoor, helemaal gratis en voor niks. Ik denk nu alleen maar, loop jij lekker die 10 meter naar je home in de slaapkamer. lekker puh.
Fire69 schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:30:
[...]
Momenteel heb ik gewoon een huis aangemaakt op mijn G-suite account. Dit kan ik niet delen met mijn familie hierdoor maar dat is nog niet echt nodig geweest hier.
Ik heb op alle Mini's en de Hub hun account kunnen linken voor de voice match, hierdoor kunnen ze bvb Spotify met hun eigen account gebruiken.
Om lichten te bedienen moet je het huis niet gedeeld hebben dus dat werkt zo ook goed.

Als ik er zo even over nadenk lijkt het grootste "probleem" voor ons de agenda, maar die vragen ze eigenlijk nooit via GH (mijn kinderen bekijken die agenda's sowieso nooit :z )

Met gewone accounts gebruik je gewoon 1 gmail om een huis aan te maken en dat deel je dan met anderen, zo kunnen ze in de Home-app alle apparaten zien.
Bij ons zien ze nu enkel de apparaten van Google (hubs, mini's, Chromecast's) en de speaker-groepen die ik aangemaakt heb.
ja, dat is momenteel hoe het nu hier ook werkt. Alleen de apparaten en speaker-groepen. Enige is dat ik dus dat voice match moet inregelen voor ze want nu krijg ik alle ellende die iedereen wilt horen of zien ook in mijn YouTube en Spotify account te zien. Hoe doe je dat dan? Door gewoon de home-app op hun device te installeren en dan??? :?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borrel16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05-2024
izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:05:
De spraakfunctionaliteit is bij beide hetzelfde, dus moet je puur gaan kijken of je met jouw manier van gebruik het scherm nuttig vind.

Stel je vraagt google om.iets op te zoeken, dan krijg je naast het spraakantwoord ook een visuele interpretatie op het scherm, bijv. iets op google wat je zoekt.

Luister je naar muziek? Dan zie je wat je luiatert op bijv. spotify. Daarnaast heb je ook handbediening voor het pauzeren of volgende nummer, is best handig als je net je mond volstopt met een lading pepernoten, en je toevallig het volgende nummer wilt afspelen.

Videos afspelen van youtube o.i.d kan natuurlijk ook. Zelf gebruik ik dat eigenlijk niet. De hub staat in de keuken, en als ik een stap naar rechts zet kan ik de tv zien, welke veel groter is.

Handmatig bedienen van de apparaten (lichten bv.) in je huis kan ook, mits je dit hebt ingesteld, al moet ik zeggen dat het bedieningspaneel hiervoor niet optimaal is. Zelf gebruik ik home assistant cast hiervoor.

Zo zijn er meerdere use cases te verzinnen. Mijn conclusie, in mijn persoonlijke gebruik, is dat ik niet heel veel meerwaarde erin heb ten opzichte van de mini. Maargoed, de hub was zo lekker goedkoop in de aanbieding, en het is een gadget, dus ik moest hem hebben.

Ga voor je zelf even na wat je allemaal doet of verwacht te doen met het apparaat. Waar gebruik je je mini voor, en kan dit voordeel en gebruiksgemak opleveren als je er een scherm bij hebt. Dit is erg lastig te bepalen door anderen, wij kennen immers jouw situatie niet.

Kwa geluid overigens moet ik zeggen dat dit beter is dan de oude mini. De nieuwe nest mini ligt hier nog in kerstppier te wachten totdat ik deze mag uitpakken, nog even wachten dus. Al moet je er ook geen profesioneel gekuid van verwachten, maar als radio of muziekboxje is het voor mij meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:11:
Ik krijg gewoon een melding/pop-up op mijn telefoon van een alarm/timer en kan die dan gewoon uitdrukken...
Waar kun je dit aanzetten? Ik heb in de settings zitten neuzen, en kan het niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
izzet3838 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:28:
[...]

Dank voor de info, als ik doorklik op de site zie ik inderdaad dat de prijs is gewijzigd naar €39, de prijs van de mini is nog steeds €9, dus nu is de hub opeens een stuk interessanter.
Zojuist besteld bij Orange :)

@RoosW : geen instelling gewijzigd..Ik krijg gewoon automatisch op mijn telefoon een melding zodra een alarm/herinnering etc. afgaat...

[ Voor 16% gewijzigd door Troetelbeer op 09-12-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Veel plezier ermee @Borrel16 heeft me aan het denken gezet en ik ga denk ik het scherm enkel gebruiken als fotolijst, dus ben nog aan het twijfelen maar ja heb nog tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
fabstar81 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:58:

[...]

ja, dat is momenteel hoe het nu hier ook werkt. Alleen de apparaten en speaker-groepen. Enige is dat ik dus dat voice match moet inregelen voor ze want nu krijg ik alle ellende die iedereen wilt horen of zien ook in mijn YouTube en Spotify account te zien. Hoe doe je dat dan? Door gewoon de home-app op hun device te installeren en dan??? :?
Ja, ik heb bij iedereen de Home-app op hun telefoon gezet, dan ga je via die app naar de Assistant-instellingen, dan tabje Assistent en daar scroll je naar beneden en zie je de beschikbare apparaten staan.
Daar selecteer je het apparaat en dan kan je normaal je account eraan koppelen. Dan zou Voice Match moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:11:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.. Of werkt dat pas bij meerdere hubs. Ik heb namelijk een Google Home. Krijg naar mijn weten nooit een timer te zien als ik Google vraag een timer bij te houden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
JoeZuCK schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:02:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.. Of werkt dat pas bij meerdere hubs. Ik heb namelijk een Google Home. Krijg naar mijn weten nooit een timer te zien als ik Google vraag een timer bij te houden.
Net nog eens getest en heb me vergist. Bij een alarm en herinnering krijg ik wel een melding op mijn telefoon, bij een timer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:26:
[...]

Net nog eens getest en heb me vergist. Bij een alarm en herinnering krijg ik wel een melding op mijn telefoon, bij een timer niet.
Ja, herinnering wel, maar da's voor iets wat je in je agenda hebt staan.
Dan krijg je bvb op de Mini een ledje te zien of op de Hub komt het op het scherm.
Een alarm zet je op je telefoon en gaat af op je telefoon.
Als je op een Mini via spraak een alarm of timer zet is dat puur op die Mini en dat krijg je niet te zien op je telefoon, tenzij je naar de Home-app gaat, het desbetreffende apparaat selecteert en daar naar Timer/Alarmen gaat.
Als er op een Mini een alarm af gaat kan je volgens mij niks op je telefoon niks doen om dat te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Ik heb sinds 2 weken een nest mini, maar deze gooit bijna elke dag mijn netwerk plat.
Nu lees ik dat dit begin van het jaar wel ooit een probleem is geweest maar nu opgelost moet zijn.
De netwerkproblemen beginnen met hoge latency en uiteindelijk time-outs.
Enige oplossing is mijn ubiquiti in-wall te herstarten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Fire69 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:38:
[...]

Ja, herinnering wel, maar da's voor iets wat je in je agenda hebt staan.
Dan krijg je bvb op de Mini een ledje te zien of op de Hub komt het op het scherm.
Een alarm zet je op je telefoon en gaat af op je telefoon.
Als je op een Mini via spraak een alarm of timer zet is dat puur op die Mini en dat krijg je niet te zien op je telefoon, tenzij je naar de Home-app gaat, het desbetreffende apparaat selecteert en daar naar Timer/Alarmen gaat.
Als er op een Mini een alarm af gaat kan je volgens mij niks op je telefoon niks doen om dat te stoppen.
Inderdaad daar zou google eens werk van mogen maken, net zoals het beantwoorden van oproepen, zou fijn zijn als ik terwijl ik aan mijn bureau zit gewoon via de home kan bellen, maar ja dat is het fijna aan een google home je weet nooit wat er gebeurt, een update en je hebt opeens een heel ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Vanmorgen crashte mijn Mini voor de tweede maal (sinds aanschaf) de vorige keer brander er 1 lampje, en werd er niet meer gereageerd, nu ging het alarm af, maar maar half, het riedeltje was niet compleet zeg maar, en wat je ook deed inclusief aanraken, werkte niet. Stekker er uit, even wachten, stekker er weer in, en na opnieuw opstarten, probleem opgelost.
Klinkt dit bekend? Gebeurt dit bij jullie ook wel eens? Of moet ik mij zorgen gaan maken over een maandag ochtend exemplaar?

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 10-12-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RoosW schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:55:
Klinkt dit bekend? Gebeurt dit bij jullie ook wel eens? Of moet ik mij zorgen gaan maken over een maandag ochtend exemplaar?
Heb 5 mini's in gebruik en nog nooit zoiets meegemaakt. Zou het eerder zoeken in slechte/haperende netwerk verbinding.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Iemand de nieuwe routines-functie al gevonden in NL?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRpt3r55 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:22:
Iemand de nieuwe routines-functie al gevonden in NL?
Bij mij nog niets te zien

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Zijn ze er eindelijk?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 12:47
Finally! Dat ga ik meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
*jeej*, hier beschikbaar.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
eindelijk , routines + google keep integraties, mooi kerstcadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog niets te zien, geen routines, geen Keep.
Offtopic, maar ik mis ook nog steeds de functie om handmatig mensen te taggen in de Foto's app..

Begin te denken dat er iets mis is met mijn Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hier ook nog geen routines / keep hoor, maar we moeten geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:55:
eindelijk , routines + google keep integraties, mooi kerstcadeau!
mooiste kerstcadeau zou zijn zelfde functionaliteit voor G-suite gebruikers. Routines regel ik wel met Domoticz :X

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:00:
hier ook nog geen routines / keep hoor, maar we moeten geduld hebben
Ah oke, het is ook nog geen kerst natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
fabstar81 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:01:
[...]

mooiste kerstcadeau zou zijn zelfde functionaliteit voor G-suite gebruikers. Routines regel ik wel met Domoticz :X
ja, ik regel ook routines via home assistant ... maar je moet nog altijd de native activeer woodrjes gebruiken...
zoals aan/uit/activeer/start .... met routines is dat nu eindelijk overbodig
dus zeker een meerwaarde, ook bij domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
@NoFate, o kijk. dat is nog eens leuk om te weten. morgenavond maar even experimenteren :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, maar ik lees nu net op frontpage , dat het nieuws , oud nieuws is, blijkbaar is het gewoon een bug dat routnes er al "zou" zijn ... is al paar weken bekend blijkbaar

https://community.athom.c...t-ondersteuning/12969/123

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:12:
ja, maar ik lees nu net op frontpage , dat het nieuws , oud nieuws is, blijkbaar is het gewoon een bug dat routnes er al "zou" zijn ... is al paar weken bekend blijkbaar

Verkeerde link?

Bij mij werkt het inderdaad alleen via het vragen naar routines, en ik heb verder nog geen optie in de instellingen zelf. Ze werken dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
TheFes schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:19:
[...]

Verkeerde link?

Bij mij werkt het inderdaad alleen via het vragen naar routines, en ik heb verder nog geen optie in de instellingen zelf. Ze werken dus nog niet.
Ik kan ook alleen maar "routines" oproepen, maar dan kan ik wel naar de instellingen en zaken instellen. Ik heb dus ook de mogelijkheid om een nieuwe routine aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
DarkAllMan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:23:
[...]

Ik kan ook alleen maar "routines" oproepen, maar dan kan ik wel naar de instellingen en zaken instellen. Ik heb dus ook de mogelijkheid om een nieuwe routine aan te maken.
ja, dat is idd de bug, maar ze werken niet :)
of misschien nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Op de iPhone van mijn vrouw (waar Assistant op Nederlands staat ingesteld) helaas nog alleen 'Mijn Dag' in de Assistent settings. Ook door 'Routines' in te tikken nog geen Routines beschikbaar. Wellicht dat Assistant op Android voorrang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

of misschien nu wel ?
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

of misschien nu wel ?
ah, ok. Ik heb ze nog niet getest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:12:

Beetje oud nieuws
Dit kan echt al een aantal weken. Heb het net even terug gezocht en ik heb hier al in october mee zitten experimenteren.

Het probleem is dat je wel de routines kan aanmaken maar vervolgens kan je de routine niet uitvoeren.

Als je in de home app kijkt bij instellingen dan is de routine optie ook nog niet beschikbaar.

Het lijkt erop dat het een bug is dat je in de routine instellingen kan komen door "routine" te zeggen

Het is dus nog even wachten ben ik bang
:-(

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik heb zojuist een routine aangemaakt: "Stilte"
Deze moet mijn telefoon op stil zetten.
Daarna getest door stilte te roepen naar mijn telefoon assistent....
Resultaat => Telefoon volume gaat naar 0.

Het lijkt dus iig op mijn android goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, maar het zou moeten werken op google devices :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:29:
Ik heb zojuist een routine aangemaakt: "Stilte"
Deze moet mijn telefoon op stil zetten.
Daarna getest door stilte te roepen naar mijn telefoon assistent....
Resultaat => Telefoon volume gaat naar 0.

Het lijkt dus iig op mijn android goed te werken!
Ik heb daar geen routine voor aangemaakt, en als ik "stilte" zeg tegen Google Assistant op mijn telefoon gooit hij ook het volume naar 0 (wel het mediavolume overigens)
Dus ik durf niet te zeggen of hij nu je routine pakt of de ingebouwde functionaliteit van Assistant.

Je kunt beter testen met iets wat zeker niet al ingebouwd is. Zo had ik een routine gemaakt die geactiveerd zou moeten worden door "ik ben een banaan". Daar had ik dan een aantal acties aan gekoppeld. Als ik dat echter tegen mijn telefoon zeg, krijg ik een rijtje YouTube video's te zien van een kerel in een bananenpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
idd, ik vermoed dat "stilte" geen goede test is, dat is iss een native ingebouwde functie
"ik ben een banaan" is idd een betere test
of een nog betere test, is bij de "goedemorgend" ook een licht laten aan doen, dan weet je of het werkt...
maar wellicht niet
Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...