Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Dat laatste is inderdaad waardeloos! Ongetwijfeld denk ik niet qua filosofie van Logitech. ‘TV aan’ resulteert in tv en next box aan. Daarna ‘receiver aan’ en hoppa tv en Next gaan uit (receiver aan)..... Ik vind dit verre van logisch. Ik volg de ontwikkelingen wel en indien het verbetert, koop ik tzt wel weer een HH.

Kijk ik nu niet goed? Is er binnen de GH app (ik neem aan dat je dat met GA bedoelt?) naast de diverse adressen (woonadres en apparaatadres, deze staan alle op NL) nog iets anders te wijzigen?
Zitten we op dezelfde lijn wat betreft Logitech ;)

Ik bedoel dat als je naar de instelling gaat binnen GH, en dan naar account, tab "assistent" en dan naar talen gaat.

Hierin kan je de talen voor jouw GH instellen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
timn89 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:02:
[...]

Zitten we op dezelfde lijn wat betreft Logitech ;)

Ik bedoel dat als je naar de instelling gaat binnen GH, en dan naar account, tab "assistent" en dan naar talen gaat.

Hierin kan je de talen voor jouw GH instellen.
Als enige taal heb ik Nederlands ingesteld. Dat kan het dus niet zijn.

• timn89
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Als enige taal heb ik Nederlands ingesteld. Dat kan het dus niet zijn.
Dan zou ik het ook niet weten. Misschien heb je nog een ander apparaat waarbij je GA hebt ingesteld? Dat je die ook nog even moet herstarten. Anders weet ik het ook niet.

• meesje
timn89 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Dan zou ik het ook niet weten. Misschien heb je nog een ander apparaat waarbij je GA hebt ingesteld? Dat je die ook nog even moet herstarten. Anders weet ik het ook niet.
Op iPhone in Google Home app wel ‘Mijn dag’ ipv ‘Routines’. Ook na herstarten.
Op iPad blijf ik in de Google Home app ‘Routines’ zien. Alle instellingen staan op NL. Echt een wonderlijke wereld, dat Google Home. Al met al geen ramp, maar het verbaasde me dat ik opeens Routines zag (en nog steeds zie).

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Dat laatste is inderdaad waardeloos! Ongetwijfeld denk ik niet qua filosofie van Logitech. ‘TV aan’ resulteert in tv en next box aan. Daarna ‘receiver aan’ en hoppa tv en Next gaan uit (receiver aan).....
timn89 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Vindt het vooral ook jammer dat de activiteiten sluiten bij het openen van een nieuwe.
Dat is de hele clou van dit soort afstandsbedieningen. Dit werkt al zo vanaf de eerste harmony afstandsbedieningen. Gewoon instellen welke apparaten je altijd tegelijk gebruikt en daar steeds een activiteit van maken. Is dat zou echt zo moeilijk..? Het verkort je handelingen echt enorm. Als je nog steeds eerst de receiver aan wilt zetten, dan de tv en daarna nog eens de settopbox dan denk je echt verkeerd voor harmony en kun je net zo goed je oude remotes of een simpele universele remote gebruiken.

Mijn eigen activiteiten als voorbeeld:
watch tv (receiver, tv en settopbox)
watch smart tv (receiver. tv, nvidia shield)
watch dvd (receiver, tv, bluray speler)
play game (receiver, tv, gameconsole)

Tijdens het wisselen van activiteiten blijven uiteraard de tv en receiver steeds aanstaan en gaan de goede 'derde' apparaten aan/uit. Volume wordt altijd geregeld via de receiver.
Bij geheel afsluiten gaat alles uit wat nog aan stond.
Wat is aan deze werking nu jammer aan? :? Werkt toch hartstikke fijn?

En als dit niet zo werkt heb je nog iets CEC(achtigs) aanstaan en/of ben je zelf eigenwijs geweest met activiteiten instellen, dit is dus allemaal te fixen door alles 1x goed in te stellen.

• meesje
dragon2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:09:
[...]

[...]

Dat is de hele clou van dit soort afstandsbedieningen. Dit werkt al zo vanaf de eerste harmony afstandsbedieningen. Gewoon instellen welke apparaten je altijd tegelijk gebruikt en daar steeds een activiteit van maken. Is dat zou echt zo moeilijk..? Het verkort je handelingen echt enorm. Als je nog steeds eerst de receiver aan wilt zetten, dan de tv en daarna nog eens de settopbox dan denk je echt verkeerd voor harmony en kun je net zo goed je oude remotes of een simpele universele remote gebruiken.

Tijdens het wisselen van activiteiten blijven uiteraard de tv en receiver steeds aanstaan en gaan de goede 'derde' apparaten aan/uit. Volume wordt altijd geregeld via de receiver.

En als dit niet zo werkt heb je nog iets CEC(achtigs) aanstaan en/of ben je zelf eigenwijs geweest met activiteiten instellen, dit is dus allemaal te fixen door alles 1x goed in te stellen.
Ongetwijfeld dat het allemaal al zo sinds het begin werkt. Dat betekent nog niet dat het logisch en natuurlijk is. Jij bent het ongetwijfeld gewend. Ik zal mijn voorbeeld nog even uitschrijven.
Activiteit ‘TV’: tv aan, Next box aan, hdmi kanaal 2.
Activiteit ‘Receiver’: stereo receiver aan (meer niet, totaal geen overlap met activiteit ‘TV’).
Ik zeg ‘tv aan’, de tv en Next gaan aan. Ik zeg daarna ‘receiver aan’, de receiver gaat aan, maar tv en Next gaan uit. Als er nu overlap was geweest, zou ik het logisch(er) vinden. Maar dit is het totaal niet. Zeker niet als je enigszins op een natuurlijk wijze met Google Home wil communiceren.
Wat als ik nu een activiteit aanmaak voor alleen Hue lampen? Dan gaan bij het aandoen van de lampen de tv uit..... Dan moet ik een activiteit ‘Hue en TV’ aanmaken om Hue en TV aan te zetten. Dat is ongetwijfeld de filosofie van Logitech, maar ik vind dat niet natuurlijk en logisch werken. Helemaal met de gedachte dat je met voice bediening werkt. Dan moet je als je je tv aan hebt staan en je ook nog Hue aan wil hebben, moet je zeggen ‘zet Hue en TV aan’, terwijl je tv al aan staat. Nogmaals zo werkt Harmony inderdaad, maar ik vind het in het kader van Google Home/Assistent een achterhaalde werking.

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:28:
[...]

Ongetwijfeld dat het allemaal al zo sinds het begin werkt. Dat betekent nog niet dat het logisch en natuurlijk is. Jij bent het ongetwijfeld gewend. Ik zal mijn voorbeeld nog even uitschrijven.
Activiteit ‘TV’: tv aan, Next box aan, hdmi kanaal 2.
Activiteit ‘Receiver’: stereo receiver aan (meer niet, totaal geen overlap met activiteit ‘TV’).
Ik zeg ‘tv aan’, de tv en Next gaan aan. Ik zeg daarna ‘receiver aan’, de receiver gaat aan, maar tv en Next gaan uit. Als er nu overlap was geweest, zou ik het logisch(er) vinden. Maar dit is het totaal niet. Zeker niet als je enigszins op een natuurlijk wijze met Google Home wil communiceren.
Wat als ik nu een activiteit aanmaak voor alleen Hue lampen? Dan gaan bij het aandoen van de lampen de tv uit..... Dan moet ik een activiteit ‘Hue en TV’ aanmaken om Hue en TV aan te zetten. Dat is ongetwijfeld de filosofie van Logitech, maar ik vind dat niet natuurlijk en logisch werken. Helemaal met de gedachte dat je met voice bediening werkt. Dan moet je als je je tv aan hebt staan en je ook nog Hue aan wil hebben, moet je zeggen ‘zet Hue en TV aan’, terwijl je tv al aan staat. Nogmaals zo werkt Harmony inderdaad, maar ik vind het in het kader van Google Home/Assistent een achterhaalde werking.
Voor hue lampen alleen maak je toch geen losse harmony activiteit aan? Die stel je in via de hue bridge danwel google/alexa... (tenzij je altijd standaard hue lampen aan wilt bij een activiteit, dat kan je dat net zo goed wel in harmony instellen).
Dus dat valt dan al weg uit je lijstje.

Verder zou je dan een activiteit met en een activiteit zonder receiver aan moeten maken (als je ook weleens tv kijkt zonder receiver), zodat de goede apparaten aan/uit gaan en ook zodat harmony snapt met welk apparaat je het volume wilt bedienen. En daar zit dus ook je overlap.

• meesje
dragon2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:36:
[...]

Voor hue lampen alleen maak je toch geen losse harmony activiteit aan? Die stel je in via de hue bridge danwel google/alexa... (tenzij je altijd standaard hue lampen aan wilt bij een activiteit, dat kan je dat net zo goed wel in harmony instellen).
Dus dat valt dan al weg uit je lijstje.

Verder zou je dan een activiteit met en een activiteit zonder receiver aan moeten maken (als je ook weleens tv kijkt zonder receiver), zodat de goede apparaten aan/uit gaan en ook zodat harmony snapt met welk apparaat je het volume wilt bedienen. En daar zit dus ook je overlap.
In het kader van voice control vind ik het Harmony principe vrij achterhaald (lees: niet voor mij bestemd). Je moet tig activiteiten definiëren. Met voice control wil je gewoon kunnen zeggen: zet tv en next box aan. Zonder vast te moeten zitten aan een vaste naamgeving. M.i. behoort voice control flexibel te zijn.

Stel dat je de huidige Harmony filosofie doorvoert naar Hue en voice control. Ik zeg doe de lampen aan in de woonkamer gaan daar de lampen aan. Als ik daarna zeg van doe de lampen aan in de eetkamer, zou het raar zijn als de lampen in de woonkamer uit gaan....
Tegen google kan ik ook zeggen van zet de lampen aan in de woonkamer EN eetkamer met als resultaat dat in beide kamers de lampen aan gaan. Ik hoef dan niet een kamer gedefinieerd te hebben die ‘woonkamer en eetkamer’ heet.

M.i. is Harmony door de technische ontwikkeling van voice control ingehaald en moeten ze flink aan de bak. Sowieso zullen ze het steeds zwaarder krijgen omdat veel apparaten al voice control ondersteunen. Dan ben je zelf helemaal flexibel in wat en in welke volgorde aan/uit te zetten, zonder dit van te voren gedefinieerd te moeten hebben.

• timn89
dragon2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:09:
[...]

[...]

Blijkbaar snap jij helemaal niet wat wij willen. Dus is er niks moeilijks aan om te begrijpen.

Wat meesje ook al zegt, het slaat nergens op dat je alleen activiteiten kan bedienen en niet de apparaten apart.

Voorbeeld: als je aan het gamen bent en de HUMAX al op een bepaalde zender wil zetten zodat je dan bij terug schakelen naar de HUMAX alleen hoeft terug te spoelen, maar nee als je dan HUMAX aan zegt gaat de PS4 uit.

En daarbij komt nog eens kijken dat niet iedereen een Harmony AB nodig heeft. Ik heb mijn huidige AB prima in orde voor alle apparaten hier, en wou de hub alleen als toevoeging voor de GH en niet als vervanging.

Dus je kan wel zeggen dat het vanaf het begin al zo is, maar als je voor het eerst een Harmony hub hebt en verder niks van Harmony, kan het voor jou misschien wel logisch zijn. Maar voor een nieuwe gebruiker is het dus niet logisch, of is er gewoon te weinig kennis van het product en moet het product eerst beter leren kennen (en daarvoor zijn er o.a. forums).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

timn89 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:40:
[...]

Blijkbaar snap jij helemaal niet wat wij willen. Dus is er niks moeilijks aan om te begrijpen.

Wat meesje ook al zegt, het slaat nergens op dat je alleen activiteiten kan bedienen en niet de apparaten apart.

Voorbeeld: als je aan het gamen bent en de HUMAX al op een bepaalde zender wil zetten zodat je dan bij terug schakelen naar de HUMAX alleen hoeft terug te spoelen, maar nee als je dan HUMAX aan zegt gaat de PS4 uit.

En daarbij komt nog eens kijken dat niet iedereen een Harmony AB nodig heeft. Ik heb mijn huidige AB prima in orde voor alle apparaten hier, en wou de hub alleen als toevoeging voor de GH en niet als vervanging.

Dus je kan wel zeggen dat het vanaf het begin al zo is, maar als je voor het eerst een Harmony hub hebt en verder niks van Harmony, kan het voor jou misschien wel logisch zijn. Maar voor een nieuwe gebruiker is het dus niet logisch, of is er gewoon te weinig kennis van het product en moet het product eerst beter leren kennen (en daarvoor zijn er o.a. forums).
Simpelweg overal een activiteit voor maken:
Tv kijken: TV aan, HDMI1, Receiver aan, Settupbox aan
Binnen die actie zit er dan de volgorde "next channel", etc. Wil je vervolgens naar je PS4?
Actie: Playstation 4: TV aan (staat al aan), HDMI1 (want receiver dus blijft staan), Receiver staat al aan dus wisselt alleen poort, setupbox uit en PS4 aan.

Zo werkt het dus altijd al met Harmony zoals hierboven gezegd en duik anders even in het Harmony topic. Juist deze manier is erg prettig en zodoende kunnen duizenden apparaten worden ondersteund met IR, Wifi, etc.
Heb nog geen setup gehad waar het niet werkte, behalve de eerste Caiway decoder. Heb regelmatig geswitcht van Harmony afstandsbediening maar nog vaker van TV en de rest van de setup over de afgelopen 12 jaren.
Harmony = goud, mits goed geconfigureerd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• meesje
@Kecin Het gaat er niet om dat we (ik spreek ook maar gelijk even voor @timn89 ;)) niet begrijpen hoe het ingericht moet worden. Maar het is icm Google Home (voice control) geen logisch en natuurlijk geheel meer. Om nu de boot niet te missen (voice control is een ontwikkeling die voort dendert) moeten ze flink aan de bak en de werking met Google Home slim maken en niet dom houden. En wellicht is het over 10 jaar helemaal over en uit, omdat dan vrijwel alles al met voice control werkt en je niet eerst helemaal vooraf van alles hoeft te definiëren. Zie verder ook mijn vergelijk, drie reacties hierboven, over Hue en kamers. Ik blijf het zot vinden dat als ik mijn tv aan zet, en daarna mijn receiver, de tv uit gaat... Gelukkig doen mijn lampen dat niet. Dus nogmaals, we hoeven ons niet te verdiepen in hoe Harmomy werkt, het is alleen icm Google Home niet logisch en natuurlijk (en achterhaald).

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 09:57
meesje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:38:
@Kecin Het gaat er niet om dat we (ik spreek ook maar gelijk even voor @timn89 ;)) niet begrijpen hoe het ingericht moet worden. Maar het is icm Google Home (voice control) geen logisch en natuurlijk geheel meer. Om nu de boot niet te missen (voice control is een ontwikkeling die nu voort dendert) moeten ze flink aan de bak en de werking met Google Home slim maken en niet dom houden. En wellicht is het over 10 jaar helemaal over en uit, omdat dan vrijwel alles al met voice control werkt en je niet eerst helemaal vooraf van alles hoeft te definiëren. Zie verder ook mijn vergelijk, drie reacties hierboven, over Hue en kamers. Ik blijf het zot vinden dat als ik mijn tv aan zet, en daarna mijn receiver, de tv uit gaat... Gelukkig doen mijn lampen dat niet. Dus nogmaals, we hoeven ons niet te verdiepen in hoe Harmomy werkt, het is alleen icm Google Home niet logisch en natuurlijk (en achterhaald).
Dat je TV dan uit gaat is volgens mij gewoon een instelling en kun je aanpassen dat hij dat niet moet doen.

• meesje
Nuevocasa schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Dat je TV dan uit gaat is volgens mij gewoon een instelling en kun je aanpassen dat hij dat niet moet doen.
Dat zou wellicht kunnen. Ik kan dat niet meer checken, de HH is al retour amazon. ;)
Bij het maken van activiteiten ben ik dit niet tegen gekomen. In mijn geval had ik losse activiteiten aangemaakt met geen enkele overlap tussen apparaten, dan mag je toch verwachten dat (standaard) het aanzetten van activiteit A geen effect mag hebben op activiteit B. Kennelijk verwacht ik te veel. ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
meesje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Dat zou wellicht kunnen. Ik kan dat niet meer checken, de HH is al retour amazon. ;)
Bij het maken van activiteiten ben ik dit niet tegen gekomen. In mijn geval had ik losse activiteiten aangemaakt met geen enkele overlap tussen apparaten, dan mag je toch verwachten dat (standaard) het aanzetten van activiteit A geen effect mag hebben op activiteit B. Kennelijk verwacht ik te veel. ;)
Nee, dat mag je niet verwachten omdat dat niet is waarvoor het apparaat gemaakt is, hoe graag jij het blijkbaar ook zou willen ;)
Overlap heeft hier helemaal niks mee te maken.
Maar je kan (of kon...) het perfect zo laten werken als jij wil.
Gewoon per apparaat een activiteit maken en dan even de instelling aanpassen dat het gebruikte apparatuur niet moet uitgaan als een andere activiteit gestart wordt.
Werkt dan exact hoe jij het met voice had willen gebruiken.
Volgende keer eerst vragen, dan pas terugsturen ;)

Misschien is het nog niet te laat voor @timn89 :P

• meesje
Fire69 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:41:
[...]

Nee, dat mag je niet verwachten omdat dat niet is waarvoor het apparaat gemaakt is, hoe graag jij het blijkbaar ook zou willen ;)
Overlap heeft hier helemaal niks mee te maken.
Maar je kan (of kon...) het perfect zo laten werken als jij wil.
Gewoon per apparaat een activiteit maken en dan even de instelling aanpassen dat het gebruikte apparatuur niet moet uitgaan als een andere activiteit gestart wordt.
Werkt dan exact hoe jij het met voice had willen gebruiken.
Volgende keer eerst vragen, dan pas terugsturen ;)

Misschien is het nog niet te laat voor @timn89 :P
Dat het anders werkt dan ik verwacht, dat begrijp ik nu wel. Het is allemaal redelijk dom, icm voice control verwacht ik wel meer slimmigheid out of the box. Wat ik al vaker had aangegeven, om de boot niet te missen, moeten Logitech flink aan de bak (of misschien is Google Assistant daarin nog niet ver genoeg en wordt daarop gewacht). Je zou toch een situatie willen hebben dat je in een redelijk vloeiende zin je tv en je Next box (en/of receiver) aan kunt zetten. Dus ‘zet tv en Next box aan’ zonder dat je daarvoor iets gedefinieerd moet te hebben. Eigenlijk gewoon de activiteiten los laten en direct je apparaten bedienen die in de Harmony app zichtbaar zijn.

Ik ben nog steeds blij dat ie retour is hoor, want het instellen van volume via google home ging ook niet zoals ik had gehoopt. Dit ging met te veel stappen harder/zachter.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 21-07-2019 11:25 ]

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:16
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:45:
[...]

Ik las het ook op pepper. Dit bevestigt maar weer dat je (goedkoop) Chinees spul moet negeren. Op reddit gelezen dat de camera’s van bv TP-Link (Kasa), Netatmo en Logitech Circle 2 wel binnen een paar sec. beeld tonen.
Ik ben waarschijnlijk dezelfde persoon als op pepper :)

Ik heb twee Kasa camera’s besteld (Kc100).

Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor de tip.

• meesje
bloedcel schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Ik ben waarschijnlijk dezelfde persoon als op pepper :)

Ik heb twee Kasa camera’s besteld (Kc100).

Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor de tip.
You’re welcome. ;)
Laat even weten of ze bij jou ook snel beeld geven.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Vanmorgen viel me op dat mijn fotolijst op de hub niet meer werkte, maar er standaard foto's op stonden.
Afijn, ik kijk in 'home' op mijn telefoon om te ontdekken dat geen enkel van mijn 10 apparaten meer aan mijn account/huis en kamer is gekoppeld. Ze stonden nog wel gekoppeld aan het account van mijn vrouw.

Geen idee wat er vannacht is gebeurde maar ik ben net een half uur bezig geweest om alles weer juist te zetten . Gelukkig stonden alle instellingen er verder nog wel juist in?

Nog meer mensen die dit vanmorgen ervaren hebben?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:12
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ja had ik gezien inderdaad. Land maakt dus niks uit. Echter nu ik het nog een keer lees begrijp ik dus dat het inderdaad alleen om activiteiten starten en stoppen gaat en je niet echt een apparaat los kan "bedienen". Tenminste ik krijg het niet voor mekaar zoals Hulleman wel volume kan regelen. Van het weekend maar eens beter voor gaan zitten.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. :)
Als ik in een activiteit zit waar ik de receiver voor gebruik (dus eigenlijk alle) dan zeg ik "hey google zet de tv zachter/harder". Dan snappen GH en de Harmony Hub dat de receiver het geluid lager/hoger moet zetten. In een dergelijke activiteit (films kijken, gamen, tv, etc) wordt het volume normaal door je tv geregeld. In de Harmony Hub geef je bij de activiteit aan dat het geluid over een ander apparaat moet lopen en daar ook het volume geregeld moet worden. Blijkbaar snapt GH en de HH de associatie met "tv harder/zachter" en het volume regelen via de receiver.

Ik zie dit ook niet echt als een apparaat los bedienen, maar meer het volume van de activiteit regelen. Een apparaat los bedienen zie ik meer als de instellingen van de tv of de receiver aanpassen. Zou wel mooi zijn als je de instellingen van je tv of receiver met voicecommands kan regelen. "hey google, zet de subwoofer op de receiver uit" :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-11 17:37
BanRay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Op https://support.myharmony...nce-with-google-assistant staat: "The Harmony Action on the Google Assistant is currently only available for the English language in Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States."

Hoe kun jij dan toch "Ga naar kanaal 1" gebruiken?
Tot een aantal maanden geleden had ik ook Engels als 2e taal aanstaan. Mijn Harmony Hub werkte alleen als ik Engelse commando's gaf. Omdat de 2e taal steeds meer problemen ging geven heb ik dat uitgeschakeld en een keer uitgeprobeerd of de Harmony Hub ondertussen Nederlands kon verstaan. Een wonderwel het werkte.

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Bij mij werkte Nederlands voor de harmony hub ook niet denderend in het verleden. Gisteren weer getest in het Nederlands (engels uitgezet op google home) en het werkt al stukken beter!
Wat bijvoorbeeld werkt:
TV:
Zet tv aan / Zet tv uit
Kanaal omhoog
Volgend kanaal/ Vorig kanaal
Ga naar kanaal 3 op tv
Verlaag / verhoog het tv volume met 3

• Fire69
Frankie779 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:44:
Bij mij werkte Nederlands voor de harmony hub ook niet denderend in het verleden. Gisteren weer getest in het Nederlands (engels uitgezet op google home) en het werkt al stukken beter!
Wat bijvoorbeeld werkt:
TV:
Zet tv aan / Zet tv uit
Kanaal omhoog
Volgend kanaal/ Vorig kanaal
Ga naar kanaal 3 op tv
Verlaag / verhoog het tv volume met 3
Inderdaad, net getest, werkt hier ook perfect.

@meesje : Verlaag / verhoog het tv volume met 3 ;)

Wel jammer dat hij blijkbaar het Vlaamse commando 'zet de tv op kanaal X' niet begrijpt. :z

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 01:30
Bestaat er ook een Harmony Hub topic? 8)7

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Fire69
Serena schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:20:
Bestaat er ook een Harmony Hub topic? 8)7
Ja hoor: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] :P

Maar het gaat hier over de samenwerking met Google Home/Assistant dus denk wel dat het hier past?

• meesje
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Op iPhone in Google Home app wel ‘Mijn dag’ ipv ‘Routines’. Ook na herstarten.
Op iPad blijf ik in de Google Home app ‘Routines’ zien. Alle instellingen staan op NL. Echt een wonderlijke wereld, dat Google Home. Al met al geen ramp, maar het verbaasde me dat ik opeens Routines zag (en nog steeds zie).
@timn89 Zojuist heb ik iOS 12.4 geïnstalleerd. Nu heb wel weer Mijn dag ipv Routines. Een erg hardnekkig cache dingetje. Gisteren had ik zelfs de Google Home verwijderd en weer geïnstalleerd. Ook dat hielp niet.

• meesje
Fire69 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Ja hoor: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] :P

Maar het gaat hier over de samenwerking met Google Home/Assistant dus denk wel dat het hier past?
Van mij mogen we stoppen met Harmony discussie hoor. :+

• meesje
Hebben jullie ook dat wanneer je vraagt om in twee kamers de lampen aan te doen (“zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer”), GA vrijwel altijd aangeeft dat het er op lijkt dat deze lampen nog niet zijn ingesteld? Het heeft wel een paar keer gewerkt.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:39
Ik heb via ifttt ingeschakeld dat alle lampen uit gaan als ik time for bed zeg via Hue.
Jammer dat hij nog geen Nederlands kan als ik bed tijd in zet herken deze niet. Of weet iemand wel hoe ik itfff in het Nederlands instelde?

Wat ik wel jammer vindt Nederlands als Engels lopen niet allemaal vlot. Soms zeg ik iets in het Nederlands en krijg een Engels antwoord terug. Vindt de Engels versie beter.

Ik ook mogelijkheden dat er dadelijk een nieuwe taal kan worden geleerd via Google Home.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

.

[ Voor 99% gewijzigd door DukeBox op 24-07-2019 19:38 . Reden: Dubbelpost ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:57:
Hebben jullie ook dat wanneer je vraagt om in twee kamers de lampen aan te doen (“zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer”), GA vrijwel altijd aangeeft dat het er op lijkt dat deze lampen nog niet zijn ingesteld? Het heeft wel een paar keer gewerkt.
Hij kijkt nu naar een lamp die heet 'woonkamer en eetkamer', je moet het commando herhalen dus 'doe licht aan in woonkamer en doe licht aan in eetkamer'. Echter is er vandaag een update geweest en lijkt hij er wel moeite mee te hebben.

• meesje
DukeBox schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Hij kijkt nu naar een lamp die heet 'woonkamer en eetkamer', je moet het commando herhalen dus 'doe licht aan in woonkamer en doe licht aan in eetkamer'. Echter is er vandaag een update geweest en lijkt hij er wel moeite mee te hebben.
Thanks! Hoe zie je dat er een update is geweest?
GA werkte wel met ‘zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer’. Nu werkt ie trouwens ook niet met jouw commando. Dat heeft dus met de update maken?

Bij ons is woonkamer en eetkamer eigenlijk dezelfde ruimte. Ik heb al overwogen om de eetkamer lampen in de woonkamer te plaatsen. Dan gaan alle lampen aan met ‘zet de lampen aan’, want de google home mini is toegevoegd aan de woonkamer. Echter dan kan ik de drie lampen boven de eettafel niet als groep bedienen (dimmen). Is behalve een kamer, een andere handigheid om dit op te lossen? Ik heb de drie lampen genoemd als ‘lamp eettafel links’, ‘....midden’ en ‘....rechts’. Als ik nu zeg “zet lampen eettafel aan” dan snapt GA dat niet. Kan ik nog iets anders slims verzinnen in de naamgeving?

O ja, ik heb nu de naamgeving van alle lampen laten beginnen met ‘lamp’. GA snapte namelijk ‘zet lamp bank aan’ (de naam van de lamp was ‘bank’), bij naamgeving ‘lamp bank’ werkt het wel. Is dit normaal gedrag? Dat ben ik niet gewend van Siri (Apple).

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 24-07-2019 19:48 ]

• Evertt
Ik weet niet of dat je alle lampen zijn in je woning.
Anders kan je dit proberen.
Als je zegt "doe alle lampen aan" gaan alle lampen branden.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders kan je makkelijker scenes maken, dan doe noem die wel 'woonkamer en eetkamer' dan kan ke vervolgens zeggen 'activeer woonkamer en eetkamer'.

• meesje
Evertt schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:57:
Ik weet niet of dat je alle lampen zijn in je woning.
Anders kan je dit proberen.
Als je zegt "doe alle lampen aan" gaan alle lampen branden.
Dat gaat helaas niet werken. Dan gaan de lampen in de tuin, op het toilet en in de trapkast ook aan. Deze laatste twee werken overigens met een Hue motion sensor.
DukeBox schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:14:
Anders kan je makkelijker scenes maken, dan doe noem die wel 'woonkamer en eetkamer' dan kan ke vervolgens zeggen 'activeer woonkamer en eetkamer'.
Huh, heb ik dit nu helemaal over het hoofd gezien? Scenes? Dat ken ik wel van HomeKit, maar niet in Google Home. Waar vind ik die?

Gevonden! https://support.google.com/googlenest/thread/436384?hl=en

Wat betreft HomeKit, voor het bedienen van je domotica is HomeKit/Siri wel een stuk fijner dan Google Home. Je kunt lampen groeperen. Naast kamers, kun je ook kamers in zones plaatsen (ook een kamer aan meerdere zones koppelen). B.v. eetkamer toevoegen aan zone ‘begane grond’. Daarnaast hoef je in HomeKit niet het woord ‘lamp’ op te nemen in de naamgeving van het device. Er is natuurlijk veel kritiek (terecht overigens) over de dommigheid van Siri maar voor domotica kan Google Assistant nog heel veel leren. Als Apple nu met een soort van HomePod Mini komt en de NL taal ondersteunt, dan gaat Google Home gelijk weer de deur uit.

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
scenes en groepen in hue app aanmaken en dan kun je ze met google home aanroepen

• meesje
odvdveer schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:32:
scenes en groepen in hue app aanmaken en dan kun je ze met google home aanroepen
Hmmm.... dat werkt bij mij weer half, want ik heb ook Ikea tradfri stekkers in de woonkamer en eetkamer, welke gekoppeld zijn aan de tradfri bridge.

Opeens werkt ‘zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer’ niet meer. En ook het commando ‘zet de lampen aan in de woonkamer en zet de lampen in de eetkamer’ niet.

Man, man, wat zijn Apple gebruikers toch verwend met HomeKit.

• Fire69
Ik zie vandaag op Reddit verschillende keren voorbij komen dat het lange antwoord bijn aan- of uitzetten van lampen vervangen is door een 'chime'. Mensen uit US, DE, UK, ...
Iemand dit al gemerkt? Belgïe is weer niet van de partij vrees ik :|

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:41:
[...]

Hmmm.... dat werkt bij mij weer half, want ik heb ook Ikea tradfri stekkers in de woonkamer en eetkamer, welke gekoppeld zijn aan de tradfri bridge.

Opeens werkt ‘zet de lampen aan in de woonkamer en eetkamer’ niet meer. En ook het commando ‘zet de lampen aan in de woonkamer en zet de lampen in de eetkamer’ niet.

Man, man, wat zijn Apple gebruikers toch verwend met HomeKit.
Geen flauw idee wat Apple gebruikers voor bijzondere dingen doen. Maar bij mij werken dingen als :
Zet licht in voorkamer aan.
Zet licht in eethoek aan.
Zet licht in huiskamer aan. (dat zijn ze dus samen)
Zet licht beneden aan. (Ook de keuken en de hal)
Zet tv aan (tv + soundbar + iptv tegelijk)
Zet video's aan (tv + soundbar + shield tv tegelijk)

Allemaal gewoon zonder moeilijk te doen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Evertt
Google Home heeft een nieuwe update. Dat als je verlichting aan of uit zet niet meer de hele commando voorleest maar alleen een geluidje laat horen
Google rolt langzaam deze update door.

• meesje
Ortep schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:58:
[...]

Geen flauw idee wat Apple gebruikers voor bijzondere dingen doen. Maar bij mij werken dingen als :
Zet licht in voorkamer aan.
Zet licht in eethoek aan.
Zet licht in huiskamer aan. (dat zijn ze dus samen)
Zet licht beneden aan. (Ook de keuken en de hal)
Zet tv aan (tv + soundbar + iptv tegelijk)
Zet video's aan (tv + soundbar + shield tv tegelijk)

Allemaal gewoon zonder moeilijk te doen
Wat moet ik nu met zo’n lijstje? Hopelijk heb je mijn voorgaande reacties gelezen en begrijp je wat ik zoek. Degene die me al geholpen hadden, hadden namelijk nog geen oplossing.

Het zou helpen als je aangeeft hoe je ‘beneden’ hebt gedefinieerd. Daar ben ik op zoek naar. Begane grond bestaat bij mij uit toilet, trapkast, woonkamer en eetkamer. Hoe kan ik er voor zorgen (met 1 commando) dat alleen lampen in woonkamer en eetkamer aan gaan, zonder toilet en trapkast (en tuinverlichting)?

Ongetwijfeld zal het woord Apple bij jou als een rode lap hebben gewerkt. Even een klein voorbeeld. Als ik tegen Siri zeg ‘zet de lampen in de woonkamer en eetkamer’ dan gaan deze lampen gewoon aan. Google snapt dat niet. Een ander voorbeeld. Ik hoef mijn devices (hue lampen en tradfri stekkers) geen naam mee te geven waarin het woord lamp voor komt. In Google Home kun je anders niet een specifieke lamp binnen een kamer bedienen. Het is allemaal wat minder doordacht. Ongetwijfeld zal het wel goed komen.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 24-07-2019 22:34 ]

• meesje
Evertt schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:58:
Google Home heeft een nieuwe update. Dat als je verlichting aan of uit zet niet meer de hele commando voorleest maar alleen een geluidje laat horen
Dat viel me inderdaad al een paar keer op. Nice. Zeker als het vrij stil is in huis.
@Fire69 Sorry jouw reactie zag ik niet. Alleen die van breaker.evert. In NL werkt het kennelijk al (in ieder geval bij mij).

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 24-07-2019 22:37 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Viel me net op toen ik de lampen uit deed. Echt heel blij mee (onzinnig altijd dat bevestigen van iets wat ik ook kon zien :-) ), zei spontaan thank you tegen google die daar blij mee was (het doorluisteren lijkt daarmee ook verbeterd).

• meesje
meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Dat viel me inderdaad al een paar keer op. Nice. Zeker als het vrij stil is in huis.
@Fire69 Sorry jouw reactie zag ik niet. Alleen die van breaker.evert. In NL werkt het kennelijk al (in ieder geval bij mij).
Update: “zet alle lampen uit” levert (nog?) wel een gesproken woord op van Google. Wel vreemd. Maar wellicht een bewuste keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 24-07-2019 22:41 ]

• Fire69
meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:41:
[...]

Update: “zet alle lampen uit” levert (nog?) wel een gesproken woord op van Google. Wel vreemd. Maar wellicht een bewuste keuze.
Voor zover ik begrepen heb werkt het enkel in de kamer waar de GH in zit. Omdat je daar visuele bevestiging hebt veronderstel ik :)

• Serena
Jaaaaa, ik heb ook een chime!!! Fijn…
Zijn ook verschillende chimes voor aan en uit.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

meesje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:16:

Het zou helpen als je aangeeft hoe je ‘beneden’ hebt gedefinieerd.

Daar ben ik op zoek naar. Begane grond bestaat bij mij uit toilet, trapkast, woonkamer en eetkamer. Hoe kan ik er voor zorgen (met 1 commando) dat alleen lampen in woonkamer en eetkamer aan gaan, zonder toilet en trapkast (en tuinverlichting)?
Beneden is bij mij een locatie waarin ik de lampen heb geplaatst
Net als Huiskamer een kamer is en Voorkamer ook, net als Eethoek De lampen van de laatste twee zitten dus ook in Huiskamer en Beneden

Ik heb Tradfri, Osram, Harmony, Hue en Kaku door elkaar en alles werkte van het begin af aan gewoon samen. Zonder dat ik daar voor mijn gevoel iets bijzonders voor heb hoeven doen.
Ongetwijfeld zal het woord Apple bij jou als een rode lap hebben gewerkt.
Niet zo zeer het woord Apple maar het bij herhaling door jou stellen dat alles bij Apple zoveel beter is geregeld en dat de rest van de wereld alles fout doet

Ik heb jouw eerdere posts gelezen en ik begreep niet eens wat het probleem was. Iemand probeerde je wegwijs te maken met de Harmony. Maar je vond dat het fout was en anders moest. Ik begreep niet wat er vreemd was aan was. Voor mij is dat de meest logische methode.

Blijkbaar volgen jouw gedachten andere paden dan mijn gedachten.

Maar ik houd er nu mee op. Kies wat je zelf prettig vindt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• meesje
Fire69 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:53:
[...]

Voor zover ik begrepen heb werkt het enkel in de kamer waar de GH in zit. Omdat je daar visuele bevestiging hebt veronderstel ik :)
Jaaaaa, dat is het! Van mij mag eerlijk gezegd deze restrictie er wel af. Laat altijd die chime maar horen. Als ik de woonkamer zit en ik vraag om de lampen in de tuin aan te doen dan hoor ik liever de chime. Zoals Siri het doet (alleen 'OK' of 'klaar' zeggen) vind ik ook wel een aardige oplossing.
Ortep schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:09:
Beneden is bij mij een locatie waarin ik de lampen heb geplaatst
Net als Huiskamer een kamer is en Voorkamer ook, net als Eethoek De lampen van de laatste twee zitten dus ook in Huiskamer en Beneden
Daar ben ik naar op zoek! Hoe heb je dat geregeld? Vanochtend nog een snelle test gedaan, maar mij lukt het niet om een lamp in twee kamers te plaatsen. Bij HomeKit heb je net als bij GH kamers, maar daarnaast ook zones. Bv kamer 'eetkamer' en kamer 'woonkamer' en deze plaatsen in de zone 'beneden' (of zoals ik het gedaan heb 'begane grond'). Zoals jij het verwoordt, is het jou zoiets gelukt. Ik ben erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Niet zo zeer het woord Apple maar het bij herhaling door jou stellen dat alles bij Apple zoveel beter is geregeld en dat de rest van de wereld alles fout doet
Als je mijn vorige berichten hebt gelezen (over 'woonkamer' en 'eetkamer') dan geef ik aan dat GA slimmer is dan Siri. Echter specifiek voor het aansturen van domotica vind ik dat op dit moment Siri beter werkt. Ongetwijfeld komt GA ook op een hoger niveau (zie al de update mbt de chime).
Nog een voorbeeld: In mijn woonkamer heb ik een lamp toegevoegd genaamd 'bank'. Als ik tegen Siri zeg "zet de lamp bij de bank aan" gaat de lamp 'bank' aan. Bij GA moet ik eerst de lamp 'lamp bank' noemen en daarnaast (geforceerder) zeggen "zet lamp bank aan". Op dat vlak vind ik Siri natuurlijker werken dan GA. Niet dat ik daardoor GA opzij zet. Ik wil een klein apparaat en gewoon NL kunnen praten. Dat kan Apple niet bieden.
Ik heb jouw eerdere posts gelezen en ik begreep niet eens wat het probleem was. Iemand probeerde je wegwijs te maken met de Harmony. Maar je vond dat het fout was en anders moest. Ik begreep niet wat er vreemd was aan was. Voor mij is dat de meest logische methode.
Wat betreft Harmony is de werking me wel duidelijk. Icm voice control vind ik de werking niet natuurlijk aanvoelen. Hierin heeft Logitech m.i. flinke verbeterslagen te maken. Puur voor het vervangen van tig afstandsbedieningen vind ik Harmony een goed product. Bij mij is dat niet nodig, voor tv kijken pak ik de ab van de Ziggo Next box en daarmee gaat gelijk ook mijn tv aan/uit. Meer hoeft er niet aangezet te worden. Indien je ook nog een receiver of andere apparatuur hebt, vind ik dat Harmony een aanvulling is.
Blijkbaar volgen jouw gedachten andere paden dan mijn gedachten.
Klopt. Bij voice control denk ik continu of het wel natuurlijk aanvoelt. Voor een omarming door het grote publiek is dat m.i. een vereiste. Het moet meer uit de sfeer van tech gehaald worden. Maar ja, we zijn ook nog maar net begonnen met voice control. Over tien jaar weten we niet beter.

Bovenstaande betekent niet dat ik nu gelijk stop met GA of Siri. Op dit moment gaat mijn voorkeur (taal NL en compact apparaatje) naar GA. Dit betekent niet dat ik niet kritisch ben en een vergelijk maak met andere voice control systemen. Sommige zaken moet ik zelf ook beter leren. Vroeger zei ik tegen Siri "He Siri" <pauze> "commando", terwijl dit gewoon zonder pauze kan. Hetzelfde deed ik met de Google actions. Ik zei eerst "vraag aan Albert Heijn" <pauze> "is er cola in de aanbieding". Ook dit kan dus zonder pauze.

• Fire69
Fire69 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:48:
Ik zie vandaag op Reddit verschillende keren voorbij komen dat het lange antwoord bijn aan- of uitzetten van lampen vervangen is door een 'chime'. Mensen uit US, DE, UK, ...
Iemand dit al gemerkt? Belgïe is weer niet van de partij vrees ik :|
Het werkt hier ook nu! :D

• Evertt
Weet iemand hoe je de kleur kan veranderen van Phillips Hue in Google Home?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
Evertt schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:21:
Selecteer de lamp en onderin zie je schilderspalet met het woord Kleur

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Serena
Evertt schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:21:
Hey Google, zet de (naam lamp) op groen.

• meesje
Kunnen jullie bevestigen of het mogelijk is om lampen in twee verschillende kamers te plaatsen? Zie de eerdere opmerking van @Ortep (lampen in zowel 'beneden' als 'huiskamer'). Al mijn zoekresultaten via google geven aan dat je dezelfde lamp niet in meerdere kamers kunt plaatsen. Lees ik zijn opmerking nu verkeerd of klopt dit niet?

Het blijft gewoon <piep> dat opeens zinnen als 'zet de lampen uit in woonkamer en eetkamer' en 'zet de lampen uit in de woonkamer en zet de lampen uit in de eetkamer' opeens niet meer werken. Met de laatste zin heb ik trouwens geen ervaring, maar in dit topic werd aangegeven dat dat ook moet werken.

[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 26-07-2019 12:27 ]

• Evertt
Bedankt maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
Ik bedoel de scènes van de Phillips Hue.
Serena schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Hey Google, zet de (naam lamp) op groen.

• Serena
Evertt schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:10:
Bedankt maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
Ik bedoel de scènes van de Phillips Hue.

[...]
Hey Google, zet (naam scène) aan.

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
De stroom kabel van de Google Nest Hub, is mij net iets te kort. Een verlengsnoer vanuit de wandcontact doos naar de adapter is niet een fraaie optie. Dus ik heb nu al op meerdere manieren gezocht of er (al) ergens een een verlengkabel te koop is, maar kan niks vinden. Iemand hier toevallig hier ook behoefte aan en wellicht ergens gevonden?

• meesje
mrpisthebest schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:32:
De stroom kabel van de Google Nest Hub, is mij net iets te kort. Een verlengsnoer vanuit de wandcontact doos naar de adapter is niet een fraaie optie. Dus ik heb nu al op meerdere manieren gezocht of er (al) ergens een een verlengkabel te koop is, maar kan niks vinden. Iemand hier toevallig hier ook behoefte aan en wellicht ergens gevonden?
Zoek even op ‘micro usb extension cable’ of ‘micro usb verlengkabel’. Het zal me niet verbazen dat een dergelijke kabel voor een zeer laag bedrag van Ali te koop is. Indien je geen gebruik wil maken van een verlengkabel, kun je volgens mij ook een willekeurige smartphone oplader en een (zeer) lange micro usb kabel gebruiken.

• TheFes
  • Laatst online: 21:18
meesje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Zoek even op ‘micro usb extension cable’ of ‘micro usb verlengkabel’. Het zal me niet verbazen dat een dergelijke kabel voor een zeer laag bedrag van Ali te koop is. Indien je geen gebruik wil maken van een verlengkabel, kun je volgens mij ook een willekeurige smartphone oplader en een (zeer) lange micro usb kabel gebruiken.
Er zit geen micro usb in de Google Nest Hub, maar een ronde plug.

Home Assistant configuratie

• meesje
TheFes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:39:
[...]

Er zit geen micro usb in de Google Nest Hub, maar een ronde plug.
Excuses, inderdaad....
@mrpisthebest Vergeet mijn reactie maar.
Hier wordt het inderdaad bevestigd: https://support.google.com/googlenest/thread/1050973?hl=en

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Yes, dat is het probleem, de home mini heeft gewoon een micro usb, de nest hub een ronde plug, die ook nog vrij diep in het apparaat zit. Ik zal niet de enige zijn, met deze vraag, nu maar wachten op een chinese producent die er 1 gaat maken

• Evertt
Serena schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Hey Google, zet (naam scène) aan.
Dat werkt helaas niet krijg te horen dat hij mij daar niet kan helpen..

• Serena
Evertt schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Raar, werkt hier feilloos.
Heb je laten synchroniseren?

• Wubbi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11 11:27
Evertt schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Bij mij werkt:

Activeer <naam scene>

• Evertt
Bedankt het werkt nu.

• meesje
Hmmm, vreemd. Zeg ik tegen Google om de lampen aan te doen. Alle Hue lampen gaan aan, maar de Trådfri stekkers niet. Google Home app opgestart, ik kon de stekkers wel handmatig bedienen. Daarna opnieuw gezegd om de lampen aan te doen. Nu gaan de Trådfri stekkers wel aan.

Is bovenstaande herkenbaar?

• Medione1210
Als ik normaal opdracht geef om de lampen aan te zetten krijg ik als reactie ' ok, ik zet x lampen aan'. Sinds 2 dagen krijg ik bij aan/uitzetten alleen nog een 'ploing' toon te horen ter bevestiging. Hebben jullie dit ook?

Edit: is een nieuwe update klaarblijkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2019 21:07 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30
Medione1210 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:39:
Als ik normaal opdracht geef om de lampen aan te zetten krijg ik als reactie ' ok, ik zet x lampen aan'. Sinds 2 dagen krijg ik bij aan/uitzetten alleen nog een 'ploing' toon te horen ter bevestiging. Hebben jullie dit ook?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Medione1210
Dank je. Deze had ik gemist.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:25
Medione1210 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:06:
[...]

Dank je. Deze had ik gemist.
Is wel alleen als je in dezelfde kamer bent.

• Hmmbob
Jupz, "turn off the lights" geeft me een toon, "turn off all the lights" geeft me een voice response (met die laatste zit de eetkamer er ook bij).

• Medione1210
Hmmbob schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:23:
Jupz, "turn off the lights" geeft me een toon, "turn off all the lights" geeft me een voice response (met die laatste zit de eetkamer er ook bij).
Ik krijg in beide gevallen een toon te horen.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
meer mensen hetvolgende "probleem" : ik heb meerdere Google home devices in mijn huis ( Home mini, home, home hub, en Harman Kardon Citation one) i.c.m. Logitech harmony hub en 3 tal chromecast en zwik Hue lampen.
Nu heb ik sinds een aantal dagen hetvolgende : zeg ik : ok google zet TV aan tegen de Hub dan krijg ik terug dat hij dit niet (her)kend), loop ik naar de Citation one : werkt hetzelfe stukje gesproken tekst prima en gaat netjes te TV aan . Iemand enig idee ?
Was zelf al gaan kijken naar : voice match , maar hier krijg ik het nog niet mee opgelost .

Ook heb ik sinds diezelfde aantal dagen dat: hey google speel stranger things ( als voorbeeld ;) ) als reactie geeft dat er geen TV gevonden kan worden , terwijl als je met de hand netflix cast naar de chromecast en daarna hetzelfde spraak command geeft , netjes stanger things op de standaard ingestelde TV afgespeeld gaat worden ?

En kan iemand me opweg helpen om een Hue lamp in meerdere "ruimtes" te zetten ? Wat ik wil bijv: hue slaapkamer wil ik ook binnen de ruimte : boven hebben . Dit zodat ik niet alleen de lampen per kamer aan/uit kan zetten maar ook per verdieping

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmetje651 op 29-07-2019 11:55 . Reden: extra vraag toegevoegd ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• TheFes
  • Laatst online: 21:18
Pimmetje651 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:52:
meer mensen hetvolgende "probleem" : ik heb meerdere Google home devices in mijn huis ( Home mini, home, home hub, en Harman Kardon Citation one) i.c.m. Logitech harmony hub en 3 tal chromecast .
Nu heb ik sinds een aantal dagen hetvolgende : zeg ik : ok google zet TV aan tegen de Hub dan krijg ik terug dat hij dit niet (her)kend), loop ik naar de Citation one : werkt hetzelfe stukje gesproken tekst prima en gaat netjes te TV aan . Iemand enig idee ?
Was zelf al gaan kijken naar : voice match , maar hier krijg ik het nog niet mee opgelost .

Ook heb ik sinds diezelfde aantal dagen dat: hey google speel stranger things ( als voorbeeld ;) ) als reactie geeft dat er geen TV gevonden kan worden , terwijl als je met de hand netflix cast naar de chromecast en daarna hetzelfde spraak command geeft , netjes stanger things op de standaard ingestelde TV afgespeeld gaat worden ?
Zitten alle apparaten in hetzelfde huis (en dan niet fysiek, maar in de Google Home app instellingen)?

Home Assistant configuratie

• Pimmetje651
TheFes schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Zitten alle apparaten in hetzelfde huis (en dan niet fysiek, maar in de Google Home app instellingen)?
Jazeker

• Hmmbob
Medione1210 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:29:
[...]

Ik krijg in beide gevallen een toon te horen.
Heb je lampen in meerdere ruimtes? Want wij hebben er 4 in de woonkamer (waar ook de home staat) en 1 in de eetkamer. Ruimtes ook zo in de Google Home app.

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 19:40
Sinds een paar dagen heb ik Sonos speakers, nu kun je deze rechtstreeks koppelen in de google home.
Maar wat is hier het voordeel van?
De speakers zijn niet te grouperen met bv een google home of mini en als je tegen de google home zegt 'stream radio 2 op sonos' dan herkend hij de taak niet.

Als ik de sonos one gebruik als assistent, dan speelt hij wel muziek af op de sonos speakers.
Alleen herkend hij dan weer geen taken die mijn vrouw zegt...

• kruila
Henkhuppelschot schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:53:
Sinds een paar dagen heb ik Sonos speakers, nu kun je deze rechtstreeks koppelen in de google home.
Maar wat is hier het voordeel van?
De speakers zijn niet te grouperen met bv een google home of mini en als je tegen de google home zegt 'stream radio 2 op sonos' dan herkend hij de taak niet.

Als ik de sonos one gebruik als assistent, dan speelt hij wel muziek af op de sonos speakers.
Alleen herkend hij dan weer geen taken die mijn vrouw zegt...
Misschien staat hier iets nuttigs voor jullie: https://support.google.co...4?hl=nl&ref_topic=7195017

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:16
meesje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:15:
[...]

You’re welcome. ;)
Laat even weten of ze bij jou ook snel beeld geven.
Even naar aanleiding van het bovenstaande.

Ik heb een Kasa 100 aangeschaft (€32). Deze geeft een vertraging van zo'n twee seconden. De stream start ongeveer na 3/4 seconden (na het aanvragen) op de Hub. Stream is niet eeuwig op de Hub, na zo'n 10 minuten is de stream weg (en moet opnieuw aangevraagd worden). Geen sd mogelijkheid. Video's blijven zo'n drie uur bewaard in de basic cloud mogelijkheid.

Ik heb een Ezviz geprobeerd (€29). Deze geeft een vertraging van zo'n 10 seconden. De stream start op na zo'n 8-10 seconden. Eerst lopen stoeien kreeg het niet werkend op de Hub, maar je moet blijkbaar ook audio aangevinkt hebben in de app (bron: Reddit). SD mogelijkheid

Woox geeft dezelfde resultaten als de Ezviz.

Vooralsnog is qua vertraging Kasa heer en meester in mijn "experiment".

Nu onderweg Argus en weer terug...Reolink heeft nog geen mogelijkheid om dit te bewerkstelligen in Europa
door ontbrekende cloud service.

Mijn conclusie:
- Kasa weinig vertraging; stream op Hub zo'n 10 minuten geen SD mogelijkheid, bij duurdere camera's mogelijkheid tot gratis cloud opslag van een paar dagen.
- Ezviz/Swoox veel vertraging, maar werkt wel; Sd mogelijkheid; voor zover ik kon zien bleef de stream doorlopen.

Voor de voordeur ga ik een duurdere Kasa camera aanschaffen ivm cloud mogelijkheid, IP normering en vertraging.

Voor de rest vind ik de app en het prijskaartje van de Ezviz camera's goed genoeg voor de rest van het huis.

[ Voor 24% gewijzigd door bloedcel op 30-07-2019 14:41 ]

• Evertt
Hoe kan ik google assistent activeren op mij smartphone?
Als ik nu hey Google zeg gebeurd er niks ik moet de Google assistent openen daarna kan ik iets zeggen.

Ik maak gebruik van een moto g 5

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:52:
meer mensen hetvolgende "probleem" : ik heb meerdere Google home devices in mijn huis ( Home mini, home, home hub, en Harman Kardon Citation one) i.c.m. Logitech harmony hub en 3 tal chromecast en zwik Hue lampen.

En kan iemand me opweg helpen om een Hue lamp in meerdere "ruimtes" te zetten ? Wat ik wil bijv: hue slaapkamer wil ik ook binnen de ruimte : boven hebben . Dit zodat ik niet alleen de lampen per kamer aan/uit kan zetten maar ook per verdieping
iemand :9 ?

• dragon2
  • Niet online
Dat van die tv heb ik ook: als plex afspeelt op de shield dan kan ik via google in de (open) keuken niets, moet echt via google in de woonkamer. Wel irri.
Dus, staan beide apparaten bij jou in dezelfde 'kamer'?

• Pimmetje651
dragon2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Dus, staan beide apparaten bij jou in dezelfde 'kamer'?
Jep

• Medione1210
Evertt schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:05:
Als ik nu hey Google zeg gebeurd er niks ik moet de Google assistent openen daarna kan ik iets zeggen.

Is de Google app op je telefoon geinstalleerd/geactiveerd? Zo ja, gebruik je een third party app zoals Nova? Daar moet je het wellicht ook activeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 31-07-2019 20:14 ]

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 19:40
Evertt schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:05:

Als je de update's eerst verwijderd, en daarna je regio en taal op VS zet, dan werkt het.
Als je het terug zet naar NL, dan niet meer.

• kruila
Als ik tegen mrs. Google roep: OK Google sync my devices, dan kan ze opeens Hue niet meer vinden, meer mensen dat probleem, en weet iemand de oplossing?

• Hurricane
  • Laatst online: 23-11 11:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

kruila schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:39:
Als ik tegen mrs. Google roep: OK Google sync my devices, dan kan ze opeens Hue niet meer vinden, meer mensen dat probleem, en weet iemand de oplossing?
Ik krijg gewoon te horen, goed ik synchroniseer apparaten van Philips Hue. Geen probleem hier dus. Helemaal ontkoppelen in de Home app en opnieuw koppelen kan misschien helpen.

• kruila
Hurricane schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:59:
[...]

Ik krijg gewoon te horen, goed ik synchroniseer apparaten van Philips Hue. Geen probleem hier dus. Helemaal ontkoppelen in de Home app en opnieuw koppelen kan misschien helpen.
Ik las ergens dat de kans groot is dat je momenteel, na het ontkoppelen, je het niet meer gekoppeld krijgt.

• Hurricane

Hurricane

Heb ik enkele weken terug ook gehad. Heb toen contact gezocht met Philips via Twitter en er was destijds een probleem tussen Google en Philips waardoor het koppelen niet meer ging. Is toen wel opgelost. Zou natuurlijk kunnen dat er nu een nieuw probleem is tussen de 2.

• kruila
Als ik Hue lampen vanuit de Home App middels de switches aan- of uitzet gaat dat prima.

Als ik Hue lampen door middel van de stembediening aan- of uitzet dan gaat dat ook prima, ECHTER dan krijg wel van mevrouw Google te horen: "Het lijkt er op dat Philips Hue niet beschikbaar is", ondanks dat mijn verzoek wel is uitgevoerd. Ik vind dit super irritant.

Is er iemand die een tip heeft?

Heb Philips Hue al tig keer ontkoppeld en weer gekoppeld, bridge stroomloos gehad, 8 uur lang Philips Hue team via messenger aan de lijn gehad, geen resultaat.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een buitenlamp bij de voordeur die met een routine aan en uit gaat (zonsopgang/zonsondergang)

Is het mogelijk om deze buitenlamp uit te sluiten als ik het commando 'Hey google, zet alle lampen uit' geef? Ik wil dan dat alles uit gaat behalve de buitenlamp. Anders moet ik al m'n rooms los uitschakelen en das niet handig.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Meelobee schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:59:
Ik heb een buitenlamp bij de voordeur die met een routine aan en uit gaat (zonsopgang/zonsondergang)

Is het mogelijk om deze buitenlamp uit te sluiten als ik het commando 'Hey google, zet alle lampen uit' geef? Ik wil dan dat alles uit gaat behalve de buitenlamp. Anders moet ik al m'n rooms los uitschakelen en das niet handig.
Was er niet zo iets dat je bepaalde rooms kunt "samenvoegen"en dan gooi je die uit. Laat je je buitenlamp er uit

• dragon2
  • Niet online

Ik had op een gegeven monet zoveel van dat soort lampen (met motionsensor, routine of slimme stekker om bv servertje aan te zetten) dat ik een 2e bridge heb genomen. Alles wat onder die 2e bridge hangt kan en wordt dus niet met google home/alexa bediend. "Alle lampen uit" zet dus ook niet mijn servertje pats boem meer uit :+

• Hurricane

Hurricane

Alle lampen behalve de buitenlamp in 1 zone zetten en dan als commando "Hey Google, zet 'zone' uit"

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Kun je de lamp niet instellen als 'schakelaar' ipv 'lamp'? Dan gaat ie in ieder geval niet uit met 'alle lichten uit', alleen bij 'zet alles uit'.

• Pimmetje651
kruila schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:39:
Heb dit ook ! Alleen dan niet ook voor mijn Harmonie .
Dus als ik zeg : ok google sync my devices , krijg ik als reactie dat er niks is om te synchroniseren.
Als ik dan vervolgens op bijvoorbeeld mijn hub ga kijken staan daar gewoon netjes alle hue lampen en harmonie apparaten .

• kruila
Pimmetje651 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Heb dit ook ! Alleen dan niet ook voor mijn Harmonie .
Dus als ik zeg : ok google sync my devices , krijg ik als reactie dat er niks is om te synchroniseren.
Als ik dan vervolgens op bijvoorbeeld mijn hub ga kijken staan daar gewoon netjes alle hue lampen en harmonie apparaten .
Gistermorgen werkte het opeens weer, reden?

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nu ongeveer een maand een Google home.
Leuk dingetje!
Mijn Sony TV, Denon receiver, satellietontvanger en Hue via de Harmony gekoppeld.
Werkte allemaal vrij goed.
Had ook de receiver met de Heos account gekoppeld
. De Harmony en de Heos account hadden alletwee een naam receiver.
Nu kreeg ik de laatste dagen als ik de radio (naam receiver om problemen met de eigen radio van GH te voorkomen) wilde aanzetten, dat ze niet wist welke receiver aangezet moest worden.
De televisie, receiver en de satellietontvanger tegelijk aanzetten gaat wel goed.
Heb de Heos account verwijderd en nu doet alles het weer zoals het hoort.
Waarom het eerst wel werkte en later niet? Geen idee.

Dus bij eventuele problemen ook kijken hoe je diverse activiteiten en apparaten genoemd staan in de Google Home app.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergenfietsen op 10-08-2019 12:32 ]

• Mayco
  • Laatst online: 14:42
Sinds vandaag praat mijn Google Home met een slechte TTS stem (1st generation TTS ofzo). Het staat wel in Nederlands (België) ingesteld, maar het dialect is nog steeds NL. Tot gisteren was dit gewoon dezelfde stem. Nog iemand die dit merkt?

• maartend
  • Laatst online: 22:11
Wat een pokke reclame van Ben met mijn GH naast de TV.

• kruila
Mayco schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:49:
Sinds vandaag praat mijn Google Home met een slechte TTS stem (1st generation TTS ofzo). Het staat wel in Nederlands (België) ingesteld, maar het dialect is nog steeds NL. Tot gisteren was dit gewoon dezelfde stem. Nog iemand die dit merkt?
Geen idee, want ik weet niet wat een TTS stem is.

• renzo4000
  • Laatst online: 23:03
Text to speech

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 71 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...