Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:42
Ora et Labora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Ik gebruik standaard gewoon Engelse commando's. Deze werken het best.
En mijn wederhelft, kinderen en ikzelf, willen best zeggen, Hey Google, Turn on TV in plaats van zet de TV aan, of pause TV in plaats van, pauzeer de TV.

Turn on TV heb ik dan weer diverse commando's voor, receiver gaat aan op het juiste kanaal, KPN setupbox gaat aan, TV gaat aan op de juiste HDMI ingang en NPO 1 wordt aangezet, maar dat is in Logitech in te regelen.

Ik zie de noodzaak van Nederlandse commando's niet in, zelfs m'n kinderen (8 en 11) niet, Engels werkt prima, beter dan Nederlands.
Bedankt voor het delen van hoe jij het gebruikt, maar dit beantwoordt niet mijn vragen.

Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?

Mijn voorkeur gaat uit naar taal NL, anders had ik wel gekozen voor Alexa. Deze heeft meer/beter support voor diverse producten. Mijn zoontje van 4 wil overigens ook de tv aan kunnen zetten. Zijn NL taal ontwikkeling vind ik op dit moment belangrijker dan Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:56:
[...]
Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?
Ik heb mijn Harmony account gewoon op NL staan. Via de google home app hoef je alleen maar je harmony account te koppelen, thats it. GH heeft in NL sinds kort officiële ondersteuning voor Harmony. De naam die je een activiteit hebt gegeven wordt door GH meteen opgepikt als commando. Ik heb bijv. activiteiten gemaakt die ik "gamen PS4" en "Shield TV" heb genoemd. Als ik zeg "hey google zet de Playstation aan" dan zegt ie "oke ik zet gamen PS4 aan". De GH neemt dus letterlijk de naam die jij als activiteit invult als commando over. Gelukkig is ie slim zat om ook "playstation" als commando te snappen.

Als je een Chromecast audio hebt dan kan de GH daar muziek naar toe streamen en kun je dat via je speakers luisteren. En ja, je Monitor Bronze Audio produceert sowieso een beter geluid dan alle sonos varianten. Die zou ik nooit voor een Sonos speaker inwisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 16-07-2019 11:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Hulleman Goed om te horen dat Google Home in NL sinds kort officiële ondersteuning heeft voor Harmony! Dit maakt me weer enthousiast. Ik had het retourproces bijna al opgestart.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Ben mij nu aan het oriënteren op een mesh netwerk. Mijn oog is gevallen op de TP link P7 (powerline) en eventueel de TP link M9 (tri band met ZigBee). Die laatste gaat mijn vraag vooral over, aangezien dit een domitca forum georiënteerd op Google is.

Vandaag krijg ik de Google Nest Hub en Google Home Mini binnen en ik heb op Amazon.de gezien dat ik smart ZigBee schakelaars van Osram kan aanschaffen voor 8 euro. Deze zijn te verbinden met de M9, maar nu de vraag waar ik geen duidelijk antwoord op heb gevonden (sorry voor de lange inleiding).

Is het mogelijk om met de Google Home spraakcommando’s te geven aan de Osram plug die verbonden is met een lamp? Dus Google Home verbinden met de M9 (ZigBee protocol). Ergens ben ik bang dat het alleen met de app kan. Ik heb wel gelezen over de Kasa app die verbonden kan worden met een Android smartphone, maar werkt dit ook met de smart speakers? Alvast bedankt en ik hoop dat ik duidelijk heb beschreven wat ik zoek/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
En de voorlopig laatste Google Home Mini heeft zijn intrek genomen in huize Serena.
Alhoewel, in…
Deze staat nu fijn buiten onder de overkapping.
Chromecast Audio achter de speakers, werkt perfect allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dFbTOlCp2qM1rrLfImZLXksT/thumb.jpg

Nu nog routines, groeperen van lampen en Apple Music. Denk dat ik dan zeer content ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 16-07-2019 12:32 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nostordici schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:26:
Ben mij nu aan het oriënteren op een mesh netwerk. Mijn oog is gevallen op de TP link P7 (powerline) en eventueel de TP link M9 (tri band met ZigBee). Die laatste gaat mijn vraag vooral over, aangezien dit een domitca forum georiënteerd op Google is.

Vandaag krijg ik de Google Nest Hub en Google Home Mini binnen en ik heb op Amazon.de gezien dat ik smart ZigBee schakelaars van Osram kan aanschaffen voor 8 euro. Deze zijn te verbinden met de M9, maar nu de vraag waar ik geen duidelijk antwoord op heb gevonden (sorry voor de lange inleiding).

Is het mogelijk om met de Google Home spraakcommando’s te geven aan de Osram plug die verbonden is met een lamp? Dus Google Home verbinden met de M9 (ZigBee protocol). Ergens ben ik bang dat het alleen met de app kan. Ik heb wel gelezen over de Kasa app die verbonden kan worden met een Android smartphone, maar werkt dit ook met de smart speakers? Alvast bedankt en ik hoop dat ik duidelijk heb beschreven wat ik zoek/wil.
Volgens mij werkt dit alleen als je een Osram bridge hebt.
Serena schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:27:
Nu nog routines, groeperen van lampen en Apple Music. Denk dat ik dan zeer content ben.
Ik denk dat je op dat laatste het langst kunt wachten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Nee juist niet. Ik heb Apple Music al een tijdje als optie gehad, daarna verdween het weer.
Zie ook hier

[ Voor 13% gewijzigd door B2 op 16-07-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
B2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Nee juist niet. Ik heb Apple Music al een tijdje als optie gehad, daarna verdween het weer.
Zie ook hier
Dat artikel heb ik volledig gemist! Wel al weer bijna vijf maanden geleden. Hopelijk komt het er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Volgens mij werkt dit alleen als je een Osram bridge hebt.

[...]

Ok, dus het werkt alleen spraakgestuurd met een Osram bridge. Werkt het overigens ook met Philips Hue bridge? Jammer dat het niet werkt met TP link M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nostordici schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Ok, dus het werkt alleen spraakgestuurd met een Osram bridge. Werkt het overigens ook met Philips Hue bridge? Jammer dat het niet werkt met TP link M9.
Je kunt heel veel dingen (want: Zigbee) aan elkaar linken, maar support voor Siri/HomeKit, Alexa of Google Assistant loopt volgens mij echt via de eigen bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
TheFes schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Pauzeren werkt ook ("Hey Google, pauzeer de TV" of "Hey Google, pauzeer de Shield"). Weer hervatten is dan wat lastiger, "Hey Google, hervat de TV" werkt geloof ik niet. "Hey Google, speel de TV af" geloof ik wel, maar wordt nog al eens verward met het afspelen van een nummer op spotify.
Ik gebruik pauzeren echter meestal met Kodi op mijn Shield TV, en dan werkt opnieuw pauzeren ook om te hervatten.
Afspelen [activity] werkt daarvoor :)
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:40:
[...]

Vanochtend even gezocht in dit topic. Mijn enthousiasme is al wat minder. Ik snap die regio lock al helemaal niet. Waarom nou? Google Home ondersteunt nu toch ook officieel de NL taal? Moet ik in mijn Harmony account al het land aanpassen. Het moet gewoon out of the box werken. Straks kan ik niet eens in het NL het volume aanpassen.... Tenminste het staat niet in het rijtje met ondersteunde NL commando's.
Dat lijstje is totaal niet up-to-date... Volume, aan/uit, pauzeer/afspelen, schakel naar. Werkt allemaal in het NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
barrymossel schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Afspelen [activity] werkt daarvoor :)

[...]

Dat lijstje is totaal niet up-to-date... Volume, aan/uit, pauzeer/afspelen, schakel naar. Werkt allemaal in het NL.
Top! Ik word weer helemaal enthousiast. Nu nog wachten tot donderdag. Eerst maar met Google Home aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
TheFes schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
[...]
Pauzeren werkt ook ("Hey Google, pauzeer de TV" of "Hey Google, pauzeer de Shield"). Weer hervatten is dan wat lastiger, "Hey Google, hervat de TV" werkt geloof ik niet. "Hey Google, speel de TV af" geloof ik wel, maar wordt nog al eens verward met het afspelen van een nummer op spotify.
Ik gebruik pauzeren echter meestal met Kodi op mijn Shield TV, en dan werkt opnieuw pauzeren ook om te hervatten.
Ja dat klopt, dat was me ook al eens opgevallen. Netflix op de shield wel kunnen pauzeren via de GH, maar niet meer te hervatten via GH :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Ja dat klopt, dat was me ook al eens opgevallen. Netflix op de shield wel kunnen pauzeren via de GH, maar niet meer te hervatten via GH :')
Ik gebruik het commando: hey google, ga verder.

Werkt prima.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zojuist de Nest Hub aangesloten. Honeywell Lyric, Trådfri, Hue en Spotify toegevoegd. Het volgende is me opgevallen:
1. Klopt het dat om de Trådri stekkers als lamp te bedienen (samen met de Hue lampen in dezelfde kamer, je in de naam van de stekker het woord ‘lamp’ moet opnemen? Je kunt deze stekker (niet net als in HomeKit) instellen als lamp?
2. Ik heb nu de woonkamer, eetkamer en keuken als afzonderlijke ruimtes gedefinieerd. De lampen in deze ruimtes worden altijd allemaal tegelijk uit of aan gezet. Kan ik deze ruimte groeperen? Of moet ik er één ruimte van maken?
3. Bij het toevoegen van apparaten zie ik de chromecast van de buren. Kan ik er voor zorgen dat ik deze niet meer zie bij het toevoegen van devices?

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 16-07-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:10:
Zojuist de Nest Hub aangesloten. Honeywell Lyric, Trådfri, Hue en Spotify toegevoegd. Het volgende is me opgevallen:
1. Klopt het dat om de Trådri stekkers als lamp te bedienen (samen met de Hue lampen in dezelfde kamer, je in de naam van de stekker het woord ‘lamp’ moet opnemen? Je kunt deze stekker (niet net als in HomeKit) instellen als lamp?
2. Ik heb nu de woonkamer, eetkamer en keuken als afzonderlijke ruimtes gedefinieerd. De lampen in deze ruimtes worden altijd allemaal tegelijk uit of aan gezet. Kan ik deze ruimte groeperen? Of moet ik er één ruimte van maken?
3. Bij het toevoegen van apparaten zie ik de chromecast van de buren. Kan ik er voor zorgen dat ik deze niet meer zie bij het toevoegen van devices?
1. Ja, maar dat werkt ook niet altijd. Mijn ‘buitenverlichting’ heeft al alle namen gehad. Ik heb het opgegeven.
2. Wat bedoel je?
3. Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:03:
[...]

1. Ja, maar dat werkt ook niet altijd. Mijn ‘buitenverlichting’ heeft al alle namen gehad. Ik heb het opgegeven.
2. Wat bedoel je?
3. Volgens mij niet.
1. De drie stekkers worden bij mij, door het aanpassen van de naam, nu in ieder geval gezien als lamp.
2. In HomeKit heb ik de woonkamer, eetkamer en keuken gegroepeerd in zone Begane grond. Als ik dan zeg ’doe de lampen aan op de begane grond’ dan gaan de lampen in de drie kamers aan. Kan zoiets ook in google home? Of moet de drie kamers hernoemen naar 1 kamer? Of kan ik in 1 commando de lampen in de woonkamer, eetkamer en keuken aanzetten?
3. Wellicht kan ik zo buren pesten... :+ Grapje hoor. Volgens mij heeft te maken dat ze een gast instelling aan hebben staan. Ik zal er op attenderen dat zo iedereen naar hun chromecast kunnen casten.

Edit: punt 2 is inderdaad gewoon zeggen ‘zetten de lampen in de woonkamer en eetkamer en keuken aan’

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 16-07-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Edit: punt 2 is inderdaad gewoon zeggen ‘zetten de lampen in de woonkamer en eetkamer en keuken aan’
Weer iets geleerd.

Heb je trouwens het woord ‘lamp’ los gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:02
Iemand enig idee of de Google Nest Hub Max op een of andere manier te verkrijgen is in NL? Misschien iemand die ze zelf doorverkoopt?

Kan nu een Normale Hub kopen, maar ergens wil ik heel graag de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Weer iets geleerd.

Heb je trouwens het woord ‘lamp’ los gebruikt?
Ja, ik heb bij de tradfri stekkers de oorspronkelijk naam vooraf laten gaan door het woord ‘lamp’. Dus ‘bank’ is geworden ‘lamp bank’. Nu ziet google home deze stekker ook als een lamp.

Ik ben nog aan het puzzelen met de display instelling. Heb jij de minimum helderheid op ‘Helderder’ staan?

Wat ik trouwens niet snap, is dat als ik helemaal in het donker zit, en ik op de Hub naar beneden swipe er toch wordt aangegeven dat er 1 lamp aan is.... De Hub is toegewezen aan de ruimte ‘woonkamer’. In de woonkamer bevinden zich de thermostaat, 2 Hue lampen en 1 tradfri stekker. Ik snap echt niet waar ie die ene lamp vandaan haalt.... Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:06:
[...]

Ja, ik heb bij de tradfri stekkers de oorspronkelijk naam vooraf laten gaan door het woord ‘lamp’. Dus ‘bank’ is geworden ‘lamp bank’. Nu ziet google home deze stekker ook als een lamp.

Ik ben nog aan het puzzelen met de display instelling. Heb jij de minimum helderheid op ‘Helderder’ staan?

Wat ik trouwens niet snap, is dat als ik helemaal in het donker zit, en ik op de Hub naar beneden swipe er toch wordt aangegeven dat er 1 lamp aan is.... De Hub is toegewezen aan de ruimte ‘woonkamer’. In de woonkamer bevinden zich de thermostaat, 2 Hue lampen en 1 tradfri stekker. Ik snap echt niet waar ie die ene lamp vandaan haalt.... Is dit herkenbaar?
Ben op mijn werk nu, kan het even niet voor je checken.
Dat laatste is echter niet herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nog een paar zaken die me opvallen:
1. Klopt het dat vervolgvragen nog niet werken in NL? Als ik via de google home naar die optie navigeer kom ik uit op een 403 melding.
2. Als ik de optie ‘mijn dag’ selecteer, kan ik niets instellen. Is dit juist?
3. De optie ‘je plaatsen’ levert bij mij ook een 403 melding op. Moet ik hier niet mijn thuis en werk adres kunnen instellen?

Edit: wanneer ik de taal op mijn ipad instel op Engels zie bij punt 3 wel home en work.
Edit 2: taal weer terug op ipad naar NL en nu zie ik wel thuis en werk. Bijzonder.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 17-07-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:36:
Nog een paar zaken die me opvallen:
1. Klopt het dat vervolgvragen nog niet werken in NL? Als ik via de google home naar die optie navigeer kom ik uit op een 403 melding.
2. Als ik de optie ‘mijn dag’ selecteer, kan ik niets instellen. Is dit juist?
3. De optie ‘je plaatsen’ levert bij mij ook een 403 melding op. Moet ik hier niet mijn thuis en werk adres kunnen instellen?

Edit: wanneer ik de taal op mijn ipad instel op Engels zie bij punt 3 wel home en work.
Edit 2: taal weer terug op ipad naar NL en nu zie ik wel thuis en werk. Bijzonder.
1. Ja
2. Is al maanden kapot op de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna altijd mijn Samsung gebruik om zowel de Google Home Mini als de Nest Hub in te stellen.
Ik draai iOS 13 bèta op mijn iPhone waardoor de Google Home app denkt dat ik niet verbonden ben met het internet. Google is bekend met het probleem, maar zegt dat ze het pas fixen als iOS 13 officieel gelanceerd wordt. Blij dat hier dus zo’n kloemel van het werk ligt.
Er zijn best veel dingen die nog niet (In Nederland) werken.

• Routines (Niet alleen het IFTTT idee, maar ik wil als ik ‘Goedenavond’ zeg dat niet alleen mijn Hue scene, maar ook een aantal stekkers aangaan)
• Lampen groeperen, dus meerdere bulbs als 1 armatuur weergeven (Ik vind dit een geweldige optie in HomeKit)
• Zelf beslissen wat de functie van een stekker is, dus bijvoorbeeld weergeven als lamp
• Volgorde van de kamers wijzigen
• Ondersteuning van zones (Benedenverdieping, bovenverdieping)
• Apple Music en Deezer
• Ik zou persoonlijk lyrisch worden als ze Airplay 2 zouden gaan ondersteunen

Er is dus nog wel wat eer te behalen als het om services aan de Nederlandse gebruiker gaat.
Maar goed, Google Assistant praat Nederlands, dat is al geweldig ten opzichte van de HomePods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz_2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10-2024
Serena schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:04:

Er is dus nog wel wat eer te behalen als het om services aan de Nederlandse gebruiker gaat.
Maar goed, Google Assistant praat Nederlands, dat is al geweldig ten opzichte van de HomePods.
Gebrekkig Nederlands, en niet voor iedereen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Serena We zijn verwend met Apple HomeKit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:08:
@Serena We zijn verwend met Apple HomeKit. ;)
Mijn volledige automatisering draait ook op Apple HomeKit. En dankzij Apple HomeBridge heb ik nog veel maar apparaten tot mijn beschikking.
Google Home is leuk voor ernaast, handig om door het hele huis te plaatsen voor stembediening, broadcasten van berichten en (Slechte geluidskwaliteit) muziek te luisteren.
Maar toch, heb 6 apparaten hier in huis staan nu. Na meer dan een half jaar redelijk onmisbaar geworden. Praat meer tegen Google dan tegen Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Mijn volledige automatisering draait ook op Apple HomeKit. En dankzij Apple HomeBridge heb ik nog veel maar apparaten tot mijn beschikking.
Google Home is leuk voor ernaast, handig om door het hele huis te plaatsen voor stembediening, broadcasten van berichten en (Slechte geluidskwaliteit) muziek te luisteren.
Maar toch, heb 6 apparaten hier in huis staan nu. Na meer dan een half jaar redelijk onmisbaar geworden. Praat meer tegen Google dan tegen Siri.
Mijn hoofddoel is het via stem bedienen van domotica. De automatisering is inderdaad ook HomeKit. Indien ooit Siri in NL beschikbaar gaat worden op de HomePod (of wellicht zelfs een HomePod hub of Mini) dan zal Google Home ongetwijfeld wat minder gebruikt gaan. Tot dan is GH een aardige overbrugging. Er mag, zie jouw lijstje, nog wel wat verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Siri vs Google Assistant: “wanneer moet Feyenoord spelen?”.
GA: vanavond om 20.00 uur tegen Panathinaikos.
Siri: Feyenoord-Sparta 4 augustus.

Dan is GA inderdaad een stukje slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Fijn, Google Home app werkt weer onder iOS 13 bèta 4. (ABN AMRO ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Nee niemand een idee waar ik een Google Nest Hub Max scoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Devindegroot schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:34:
Nee niemand een idee waar ik een Google Nest Hub Max scoor?
Is deze überhaupt al (normaal) leverbaar in de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
meesje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Is deze überhaupt al (normaal) leverbaar in de VS?
Thanks voor deze reactie, in VS is hij blijkbaar nog niet eens lekker op de markt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
Kan de Philips hue lamp los werken met Google Nest hub? Of heb ik daar de Philips hue schakelaar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Evertt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:49:
Kan de Philips hue lamp los werken met Google Nest hub? Of heb ik daar de Philips hue schakelaar voor nodig?
Dan heb je sowieso een hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Serena schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:04:
Dan heb je sowieso een hub nodig.
Niet helemaal waar, komende generatie met ingebouwde Bluetooth kunnen direct met de nest hub communiceren. De home mini/max is nog niet zeker i.v.m. oudere Bluetooth versie.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 17-07-2019 23:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik zou sowieso niet voor alleen bluetooth gaan. Te korte afstand qua ontvangst, geen bediening van buitenaf en ga zo maar door. Ik zou altijd voor de hub gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
DukeBox schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Niet helemaal waar, komende generatie met ingebouwde Bluetooth kunnen direct met de nest hub communiceren. De home mini/max is nog niet zeker i.v.m. oudere Bluetooth versie.
Wat is je bron dat straks devices met bluetooth (zoals de nieuwe Hue bulbs) direct kunnen communiceren met de Nest Hub? Of is dit een aanname? Of wishful thinking? ;)

Volgens mij is alleen nog maar bekend dat bluetooth in de Hue lampen gebruikt kan worden om middels de app op je iOS/Android device te bedienen. De bluetooth verbinding wordt zelfs niet eens gebruikt om direct te verbinden met een HomeKit hub (AppleTV, HomePod of iPad).

De communicatie via Google Assistant, Alexa en/of HomeKit/Siri gaat allemaal via de Hue gateway. Ik zie dat niet zo snel veranderen.

Sowieso wat @Serena al aangeeft, is het bereik van bluetooth veel te beperkt. Ga inderdaad gewoon voor een hub/gateway. Dan zorg je er ook voor dat de firmware van je Hue lampen wordt bijgewerkt. Dat kan, net als bij Tradfri overigens, alleen via de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:02:
Wat is je bron dat straks devices met bluetooth (zoals de nieuwe Hue bulbs) direct kunnen communiceren met de Nest Hub? Of is dit een aanname? Of wishful thinking? ;)
Omdat in de omschrijving staat:
- Instant control via Bluetooth
- Control with app or voice*
- Add Hue Bridge to unlock more

en * verwijst naar 'Works with the Google Assistant Coming soon'
In omschrijving staat ook 'Compatibility with Google Home and Google Nest devices coming soon.' wat dus aangeeft dat het niet alleen om de GA op bijv. een telefoon gaat.

Via de Hue Bluetooth app kun je alleen meerdere lampen tegelijk bedienen als je device minimaal Bluetooth 5 ondersteund. Bij de google devices is de Nest Hub de enige die daar aan voldoet.

Daarnaast ondersteund de Next Hub Max al BT group dus ik ga er vanuit dat dat ook in de andere devices komt middels een update.

Oftewel, 1+1+1.. hieruit maak ik op dat je geen bridge nodig hebt voor GA en een Hue 'room group'.

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 18-07-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DukeBox schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:44:
[...]

Omdat in de omschrijving staat:
- Instant control via Bluetooth
- Control with app or voice*
- Add Hue Bridge to unlock more

en * verwijst naar 'Works with the Google Assistant Coming soon'
In omschrijving staat ook 'Compatibility with Google Home and Google Nest devices coming soon.' wat dus aangeeft dat het niet alleen om de GA op bijv. een telefoon gaat.
Dat klinkt goed! Ik vraag me wel af hoe het zit met firmware updates. Bij Hue krijgen je lampen toch regelmatig updates. Het lijkt me dat je dan wel minimaal een bridge nodig hebt. Daarnaast is BT bereik beperkt. Voor nog geen twee tientjes kun je (tweedehands) een bridge 2.0 scoren. Voor zo'n bedrag zou ik het wel weten. Je bent toch ook wel benieuwd naar "Add Hue Bridge to unlock more"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:09:
Dat klinkt goed! Ik vraag me wel af hoe het zit met firmware updates
Dat gaat nu ook al via de Hue BT App maar de updates bestaat nu wel uit 2 onafhankelijke delen (ik vermoed dat het BT en Zigbee gedeelte opgesplitst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DukeBox schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Dat gaat nu ook al via de Hue BT App maar de updates bestaat nu wel uit 2 onafhankelijke delen (ik vermoed dat het BT en Zigbee gedeelte opgesplitst is).
Updaten via de app, dat klinkt wel logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

2 weken geleden 6 Google Home mini's gehaald bij Saturn voor 19€. Inmiddels erg tevreden ermee, alleen gek dat hij af en toe wel werkt en af en toe niet werkt op bepaalde commando's zoals He Google, Sluit woonkamer rolluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb vandaag de Google Nest Hub aangeschaft. Ik ga zeker hier plezier mee beleven.
In de toekomst komen er slimme schakelaars erbij.

Nu is mij vraag hoe open ik de intro video opnieuw. Wil deze opnieuw af laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ben ik nu de enige die Google Home een draak van een app vindt? Tandwielen, ‘instellingen’, ‘meer instellingen’, ‘apparaatinstellingen’, enz. Ik word er kriegel van.

Ook vind ik het wel vervelend dat ik een 403 fout krijg wanneer ik naar ‘Je plaatsen’ navigeer. Nu zowel in taal NL als Engels. Hebben jullie dit ook? Ik maak gebruik van iOS. Via google maps (voor Carplay) heb ik wel al Thuis en Werk gedefinieerd, ik denk dat dat gewoon overgenomen wordt.
Mijn dag levert geen 403 op maar een vrijwel lege pagina waar je niks kunt instellen. Maar dat dit niet werkt, was al bevestigd in dit topic. Alleen een stukje frustratie. ;)
Nu ik toch bezig ben, kom op met continuous conversation (verder praten)! Ook 403 pagina.

O ja, nog een laatste dingetje. Als ik de taal van iOS verander naar Engels, zie ik Routines verschijnen. Het is mij bekend dat dit niet werkt met taal NL. Maar klopt het dat je uit maar zes voorgedefinieerde routines kunt selecteren (en daar binnen e.e.a. inregelen)? Je kunt geen nieuwe routine maken?

Edit: bij Engels (VK) zie ik Routines, bij Engels (VS) niet. Bij deze laatste zie ik de optie Assistant Voice (How your assistant will sound). Nog een optie waar we een tijdje op kunnen wachten... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 18-07-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Serena Heb jij ook dat als je via HomeKit gegroepeerde lampen (dus 1 tegel in HK) niet goed worden weergegeven in de Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:08:
@Serena Heb jij ook dat als je via HomeKit gegroepeerde lampen (dus 1 tegel in HK) niet goed worden weergegeven in de Google Home app?
Als ik lampen gegroepeerd heb staan ze gewoon als losse lampen in GH. Die zijn dus wel als groep te bedienen met de hele kamer. Maar als je meerdere lampen hebt gaan die dus ook mee aan en uit.
Maar ze staan er zonder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:13:
[...]

Als ik lampen gegroepeerd heb staan ze gewoon als losse lampen in GH. Die zijn dus wel als groep te bedienen met de hele kamer. Maar als je meerdere lampen hebt gaan die dus ook mee aan en uit.
Maar ze staan er zonder fouten.
Ze staan bij mij inderdaad ook als losse lampen in GH maar ze worden niet in sync weergegeven zoals in Hue en HK. Hmmm... even aankijken. Nog voor de zekerheid: als ik eerst aanzet via GH dan alles in sync, maar eerst via HK dan wel in sync in Hue maar niet in GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Ze staan bij mij inderdaad ook als losse lampen in GH maar ze worden niet in sync weergegeven zoals in Hue en HK. Hmmm... even aankijken. Nog voor de zekerheid: als ik eerst aanzet via GH dan alles in sync, maar eerst via HK dan wel in sync in Hue maar niet in GH.
Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Was een beetje een rare zin.
Zal morgen eens testen. Momenteel op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Oh, nu snap ik wat je bedoelt. Was een beetje een rare zin.
Zal morgen eens testen. Momenteel op het werk.
Thanks!
offtopic:
Ik wist trouwens niet dat je in HK binnen een lampengroep toch de lampen individueel kunt bedienen. Tegel lang indrukken > Instellingen > Accessoires > et voila, de drie tegels. Ik heb weer wat geleerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Weet iemand of de Figaro intro kit Homey kan werken met Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:28:
[...]

Thanks!
offtopic:
Ik wist trouwens niet dat je in HK binnen een lampengroep toch de lampen individueel kunt bedienen. Tegel lang indrukken > Instellingen > Accessoires > et voila, de drie tegels. Ik heb weer wat geleerd. ;)
Hihi, correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nog wat getest. Als ik tegen mijn Google Home Mini zeg "doe de lampen aan in de woonkamer" dan geeft deze keurig aan dat drie lampen (2 x Hue en 1 x Tradfri stekker) aan zijn. De Apple HomeKit toont netjes dat deze apparaten aan zijn, ook de Hue en de Tradfri apps. Echter in de Google Home app wordt alleen weergegeven dat de stekker aan is, maar van de Hue lampen niet.

Ervaren jullie dit ook? @Serena Mijn probleem staat volgens mij los van dat lampen eventueel in HomeKit gegroepeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:44:
Nog wat getest. Als ik tegen mijn Google Home Mini zeg "doe de lampen aan in de woonkamer" dan geeft deze keurig aan dat drie lampen (2 x Hue en 1 x Tradfri stekker) aan zijn. De Apple HomeKit toont netjes dat deze apparaten aan zijn, ook de Hue en de Tradfri apps. Echter in de Google Home app wordt alleen weergegeven dat de stekker aan is, maar van de Hue lampen niet.

Ervaren jullie dit ook? @Serena Mijn probleem staat volgens mij los van dat lampen eventueel in HomeKit gegroepeerd zijn.
Werkt hier vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hmmm..... dan toch Hue maar even ontkoppelen en opnieuw koppelen. Kijken of dat een oplossing biedt.
Nog voor de zekerheid ;) : ik heb het over de Google Home app op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Hmmm..... dan toch Hue maar even ontkoppelen en opnieuw koppelen. Kijken of dat een oplossing biedt.
Nog voor de zekerheid ;) : ik heb het over de Google Home app op iOS.
Ik ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Opgelost! Hue ontkoppeld en weer gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:41
meesje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:00:
Ben ik nu de enige die Google Home een draak van een app vindt? Tandwielen, ‘instellingen’, ‘meer instellingen’, ‘apparaatinstellingen’, enz. Ik word er kriegel van.

Ook vind ik het wel vervelend dat ik een 403 fout krijg wanneer ik naar ‘Je plaatsen’ navigeer. Nu zowel in taal NL als Engels. Hebben jullie dit ook? Ik maak gebruik van iOS. Via google maps (voor Carplay) heb ik wel al Thuis en Werk gedefinieerd, ik denk dat dat gewoon overgenomen wordt.
Mijn dag levert geen 403 op maar een vrijwel lege pagina waar je niks kunt instellen. Maar dat dit niet werkt, was al bevestigd in dit topic. Alleen een stukje frustratie. ;)
Nu ik toch bezig ben, kom op met continuous conversation (verder praten)! Ook 403 pagina.

O ja, nog een laatste dingetje. Als ik de taal van iOS verander naar Engels, zie ik Routines verschijnen. Het is mij bekend dat dit niet werkt met taal NL. Maar klopt het dat je uit maar zes voorgedefinieerde routines kunt selecteren (en daar binnen e.e.a. inregelen)? Je kunt geen nieuwe routine maken?

Edit: bij Engels (VK) zie ik Routines, bij Engels (VS) niet. Bij deze laatste zie ik de optie Assistant Voice (How your assistant will sound). Nog een optie waar we een tijdje op kunnen wachten... ;)
Ik heb al heel lang alles op VS staan, en ik ben het met je eens dat de Home app, in alle talen, een draak van een applicatie is, gerelateerde instellingen zijn versplinterd over diverse routes waar geen enkele zin of logica in zit. Het komt er op neer dat je nooit precies weet waar je wat terug kunt vinden, en is wat mij betreft met afstand een koploper voor de prijs 'Slechtste UI ontwerp'. Het lijkt overigens ook nog eens alsof alle diverse 'routes' van mogelijke instellingen door andere teams met andere design ideeën is gemaakt, en dan onder 1 paraplu app samengebundeld. Het is voor het eerst dat ik het woord spaghetti kan associëren met de UI in plaats van de source code ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is het met Google Home ook mogenlijk om de gesproken tekst wat minder lang te maken?

'Hey Google, speel Radio van Rammstein' en dan komt de reply: Ok, ik speel nu Radio van Rammstein op Youtube music'

Is dat wellicht aan te passen naar een simpel 'Ok' ?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jeeh, "Je plaatsen" levert nu geen 403 melding op. Ik kan nu gewoon Thuis en Werk instellen.
Misschien nog belangrijker, "Verder praten" levert nu ook geen 403 pagina op. Ik kan deze functie nu activeren. Echter het lijkt (nog) niet te werken.

Edit: nog even verder gezocht.
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl
Bij mij gaan de lampjes gelijk na het antwoord op mijn eerste vraag. Zou deze functionaliteit wel moeten werken in NL?

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 19-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09-2024
Vraagje, sinds gisteren ook een Harmony Hub en die heb ik kunnen koppelen met GH. Echter zie ik alleen de activiteiten en niet apparaten. Ik kan dus niet zeggen: "Hey Google, zet de tv aan". Dit begrijpt ze niet. Heb land wel op VS staan. Weet alleen niet meer of ik dit met het activeren van mijn account heb gedaan of daarna, als dit wat uit maakt. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:31:
Vraagje, sinds gisteren ook een Harmony Hub en die heb ik kunnen koppelen met GH. Echter zie ik alleen de activiteiten en niet apparaten. Ik kan dus niet zeggen: "Hey Google, zet de tv aan". Dit begrijpt ze niet. Heb land wel op VS staan. Weet alleen niet meer of ik dit met het activeren van mijn account heb gedaan of daarna, als dit wat uit maakt. Wie kan mij helpen?
Check even de opmerkingen van @Hulleman
Hulleman in "Google Home"
Hulleman in "Google Home"

Als ik het goed begrijp, moet je voor het aan/uit zetten van je apparaten dus activiteiten maken. Het volume kan wel zonder activiteit? Het land kun je dus tegenwoordig ook gewoon op NL zetten.

Ik ga vandaag mijn Harmony Hub ophalen bij postnl. Wellicht zie je komend weekend van mij wat opmerkingen/vragen in dit topic voorbij komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:31:
Zoals @meesje al aangeeft, kun je alleen activiteiten schakelen.
Je zult dus een activiteit moeten maken die je TV aanzet.
Je kunt niet de losse apparaten schakelen. Het werkt dus hetzelfde als de companion remote van de hub, waar je ook alleen activiteiten mee aan kunt zetten.
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:11:
Jeeh, "Je plaatsen" levert nu geen 403 melding op. Ik kan nu gewoon Thuis en Werk instellen.
Misschien nog belangrijker, "Verder praten" levert nu ook geen 403 pagina op. Ik kan deze functie nu activeren. Echter het lijkt (nog) niet te werken.

Edit: nog even verder gezocht.
Bij mij gaan de lampjes gelijk na het antwoord op mijn eerste vraag. Zou deze functionaliteit wel moeten werken in NL?
Nee, werkt alleen nog maar in het Engels

Opmerking: Als je 'Verder praten' wilt gebruiken, moet je de Google Assistent in het Engels gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door TheFes op 19-07-2019 15:56 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
TheFes schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:54:
[...]

Zoals @meesje al aangeeft, kun je alleen activiteiten schakelen.
Je zult dus een activiteit moeten maken die je TV aanzet.
Je kunt niet de losse apparaten schakelen. Het werkt dus hetzelfde als de companion remote van de hub, waar je ook alleen activiteiten mee aan kunt zetten.
Ja had ik gezien inderdaad. Land maakt dus niks uit. Echter nu ik het nog een keer lees begrijp ik dus dat het inderdaad alleen om activiteiten starten en stoppen gaat en je niet echt een apparaat los kan "bedienen". Tenminste ik krijg het niet voor mekaar zoals Hulleman wel volume kan regelen. Van het weekend maar eens beter voor gaan zitten.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:08
Ik ben van plan om de google smarthub aan te schaffen en vroeg mij af of dit een goede deal is:

https://www.ah.nl/product...3R0wvNEAQYASABEgJBfvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:51
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ja had ik gezien inderdaad. Land maakt dus niks uit. Echter nu ik het nog een keer lees begrijp ik dus dat het inderdaad alleen om activiteiten starten en stoppen gaat en je niet echt een apparaat los kan "bedienen". Tenminste ik krijg het niet voor mekaar zoals Hulleman wel volume kan regelen. Van het weekend maar eens beter voor gaan zitten.

Als je een activiteit aanmaakt, geef je daarin aan welk apparaat voor het volume zorgt.
Heb je bijvoorbeeld een TV en een receiver, en je maakt een activiteit "TV Kijken" aan, dan geef je daarin aan dat de TV en Receiver aanmoeten (eventueel op een bepaalde input/output) en welk apparaat het geluid regelt.

Als je dan dus de GH koppelt, kun je zeggen: "Zet TV Kijken aan". Ook kun je tijdens het koppelen alternatieve namen opgeven, dus bijvoorbeeld TV of Televisie.

Als je dan zegt: "zet het volume van TV Kijken hoger" (of de alternatieve naam die je opgegeven hebt) dan zal dus het apparaat wat het volume regelt voor die activiteit harder gezet worden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ik heb een Harmony Elite (is incl. hub) en deze werkt probleemloos samen met de GH. Uiteraard alleen met 'Activiteiten' waarin je meerdere apparaten en acties samenvoegd. Dit is natuurlijk standaard bij het gebruik van een universele ab.
De commando's 'Hey Google, zet tv aan' en 'Hey Google, ga naar kanaal 1' kun je dan gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@TheFes Thanks. Helemaal over die eerste opmerking heen gelezen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheFes schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:00:
[...]

Als je een activiteit aanmaakt, geef je daarin aan welk apparaat voor het volume zorgt.
Heb je bijvoorbeeld een TV en een receiver, en je maakt een activiteit "TV Kijken" aan, dan geef je daarin aan dat de TV en Receiver aanmoeten (eventueel op een bepaalde input/output) en welk apparaat het geluid regelt.

Als je dan dus de GH koppelt, kun je zeggen: "Zet TV Kijken aan". Ook kun je tijdens het koppelen alternatieve namen opgeven, dus bijvoorbeeld TV of Televisie.

Als je dan zegt: "zet het volume van TV Kijken hoger" (of de alternatieve naam die je opgegeven hebt) dan zal dus het apparaat wat het volume regelt voor die activiteit harder gezet worden.
Bedankt voor de uitleg. Ik kan me voorstellen dat je bij bepaalde activiteiten een beetje creatief moet zijn met naamgevingen om bepaalde voice commando's een beetje normaal te laten overkomen.
Zelf heb ik een vrij basic opstelling waarbij (stereo)receiver niet is aangesloten op de tv. Ik ga dus losse activiteiten 'TV' en 'Receiver' aanmaken (de receiver is gewoon een stereo exemplaar en niet aangesloten op de tv). Dan klinkt "zet het volume van TV hoger" best wel goed (dus zonder 'kijken').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46
twapee12 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Ik heb een Harmony Elite (is incl. hub) en deze werkt probleemloos samen met de GH. Uiteraard alleen met 'Activiteiten' waarin je meerdere apparaten en acties samenvoegd. Dit is natuurlijk standaard bij het gebruik van een universele ab.
De commando's 'Hey Google, zet tv aan' en 'Hey Google, ga naar kanaal 1' kun je dan gewoon gebruiken.
Op https://support.myharmony...nce-with-google-assistant staat: "The Harmony Action on the Google Assistant is currently only available for the English language in Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States."

Hoe kun jij dan toch "Ga naar kanaal 1" gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

BanRay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Op https://support.myharmony...nce-with-google-assistant staat: "The Harmony Action on the Google Assistant is currently only available for the English language in Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States."

Omdat dat lijstje niet klopt. Het is denk ik al een jaar mogelijk om gewoon Nederlands tegen de Harmony te praten. Tenminste dat doe ik gewoon. En als het lijstje wel klopt ga ik het niet tegen mijn hub vertellen. In geen enkele taal

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
Bedankt allen! Heb inderdaad het volume instellingen kunnen vinden via de laptop. Dit zag ik niet in de app. Straks eens uit proberen op de GH. Alleen wat ik niet kan vinden, is de eindreeks verwijderen. Ik heb de HUMAX nog wel eens aan staan op pauze, als ik dan op de PS4 zit. Maar zodra ik de activiteit ps4 activeer gaat de activiteit HUMAX uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ortep schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:56:
[...]

Omdat dat lijstje niet klopt. Het is denk ik al een jaar mogelijk om gewoon Nederlands tegen de Harmony te praten. Tenminste dat doe ik gewoon. En als het lijstje wel klopt ga ik het niet tegen mijn hub vertellen. In geen enkele taal
BanRay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Zojuist de Harmony Hub in gebruik genomen. Binnen mijn Harmony account staat het land op NL.
Ik probeer binnen Google Home (iOS met taal NL) de Harmony skill te koppelen. Ik krijg helaas de volgende melding: We're sorry but your language and/or region is not supported by the Logitech Harmony skill for Google Home.
Out of the box met alles op NL werkt het dus (nog) niet.
Straks even wat dingen uitproberen. Eerst de taal in iOS op Engels zetten, dan eventueel het land in mijn Harmony account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:46:
[...]

[...]

Zojuist de Harmony Hub in gebruik genomen. Binnen mijn Harmony account staat het land op NL.
Ik probeer binnen Google Home (iOS met taal NL) de Harmony skill te koppelen. Ik krijg helaas de volgende melding: We're sorry but your language and/or region is not supported by the Logitech Harmony skill for Google Home.
Out of the box met alles op NL werkt het dus (nog) niet.
Straks even wat dingen uitproberen. Eerst de taal in iOS op Engels zetten, dan eventueel het land in mijn Harmony account.
Had ik ook gisteren. GA en Harmony op VS gezet en toen lukte me het wel.
En daarna gewoon weer op NL gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
timn89 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:21:
[...]

Had ik ook gisteren. GA en Harmony op VS gezet en toen lukte me het wel.
En daarna gewoon weer op NL gezet.
Top. Even voor de zekerheid: GA op VS zetten, daar bedoel je mee de regio/taal in IOS/Android aanpassen, toch?
Waar pas jij het land aan van je Harmony account? Mij lukt dat alleen in de Harmony software op Mac/Windows. Ik kan dat nergens online vinden en/of in de Harmony app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:28
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:32:
[...]

Top. Even voor de zekerheid: GA op VS zetten, daar bedoel je mee de regio/taal in IOS/Android aanpassen, toch?
Waar pas jij het land aan van je Harmony account? Mij lukt dat alleen in de Harmony software op Mac/Windows. Ik kan dat nergens online vinden en/of in de Harmony app.
Moet inderdaad met de PC-software. Paar weken geleden bij mijn vader ook gekoppeld, eerst alles in het Engels moeten zetten (GA en Harmony-account).

Bij mij werkt het veranderen van zender trouwens ook niet in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fire69 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Moet inderdaad met de PC-software. Paar weken geleden bij mijn vader ook gekoppeld, eerst alles in het Engels moeten zetten (GA en Harmony-account).

Bij mij werkt het veranderen van zender trouwens ook niet in het Nederlands.
Ok. Mijn harmony account staat op VS. Hoe zet ik mijn GA account ook op VS? De taal van iOS? Diverse adressen in Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Ok. Mijn harmony account staat op VS. Hoe zet ik mijn GA account ook op VS? De taal van iOS? Diverse adressen in Google Home app?
Op Android moet je je toestel naar Engels(US) zetten en dan denk ik ook nog de taal in GA zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik ben in bezit van Chrome cast met in combinatie met een Denon: AVR-X3300W Receiver.

Als ik zeg 'hey zet TV aan' zet home alleen Chrome cast aan.
Wel kan via commando YouTube via de Chrome cast kijken.

Is mogelijk om normaal tv te kijken. Heb de Oled 55b6v tv alleen deze biedt geen ondersteuning voor google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Evertt schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:37:
Ik ben in bezit van Chrome cast met in combinatie met een Denon: AVR-X3300W Receiver.

Als ik zeg 'hey zet TV aan' zet home alleen Chrome cast aan.
Wel kan via commando YouTube via de Chrome cast kijken.

Is mogelijk om normaal tv te kijken. Heb de Oled 55b6v tv alleen deze biedt geen ondersteuning voor google home.
Harmony hub kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fire69 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:19:
[...]

Op Android moet je je toestel naar Engels(US) zetten en dan denk ik ook nog de taal in GA zelf.
Pfff.... het lukt nog niet. Harmony account staat op VS. Het trouwens echt absurd dat je je account alleen kunt inzien/bewerken in software op mac/windows (niet via bv een website. Dit is toch niet meer van deze tijd. Op mijn Mac wordt zelfs aangegeven dat de software bijgewerkt moet worden.....
In iOS heb ik de taal en regio(!) op VS gezet. Daarnaast in GA alleen taal Engels geselecteerd.
Nog steeds lukt het niet. Verdorie zeg.

Kan ik nog iets uitproberen? Ik voorzie een retourtje aankomen..... ;)
Bij het koppelen van Hue, Tradfri en Honeywell hoefde ik helemaal niet met een taal/regio te hoeven gaan klooien. Waarom wel met Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Moet je het wel gekoppeld krijgen.... ;) Zie bericht hierboven.

@Fire69 Land aanpassen kan ook via de app (niet alleen pc/mac software).
harmoy setup --> apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen --> account info
Niet dat het geholpen heeft.... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 19-07-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Pfff.... het lukt nog niet. Harmony account staat op VS. Het trouwens echt absurd dat je je account alleen kunt inzien/bewerken in software op mac/windows (niet via bv een website. Dit is toch niet meer van deze tijd. Op mijn Mac wordt zelfs aangegeven dat de software bijgewerkt moet worden.....
In iOS heb ik de taal en regio(!) op VS gezet. Daarnaast in GA alleen taal Engels geselecteerd.
Nog steeds lukt het niet. Verdorie zeg.

Kan ik nog iets uitproberen? Ik voorzie een retourtje aankomen..... ;)
Bij het koppelen van Hue, Tradfri en Honeywell hoefde ik helemaal niet met een taal/regio te hoeven gaan klooien. Waarom wel met Harmony?
Bij mij lukte het met een nieuw account. Alles op US/EN. Account, telefoon, alles.
Al was dat wel een jaar geleden geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Yes gelukt! Deze stappen gevolgd: https://www.ghsociety.nl/...oegen-aan-je-google-home/
Ik denk dat het herstarten iPad (na aanpassen taal/regio) uiteindelijk de oplossing was.

Bij het linken zag ik trouwens dat je acties nog andere namen kunt geven. Weten jullie hoe dit kunt aanpassen? Of is dit een eenmalig iets?
Hoe kan ik trouwens nu nieuwe acties koppelen aan Google Home?Nieuwe activiteiten verschijnen automatisch. Alleen geen mogelijkheid om acties nog andere namen te geven. Dat kan dus alleen eenmalig bij het linken.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 19-07-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:39:
[...]

Mja ik heb hem al tijden gekoppeld aan zowel alexa als google home, geen idee waarom zoveel mensen problemen hebben. Ik heb dan wel standaard altijd alles in het engels: telefoon, computer, enz. Met een nieuwe router had ik gisteren toevallig een wifi dingetje, simpel opnieuw gekoppeld en hup alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:39:
[...]

@Fire69 Land aanpassen kan ook via de app (niet alleen pc/mac software).
harmoy setup --> apparaten en activiteiten toevoegen/wijzigen --> account info
Niet dat het geholpen heeft.... ;)
Ah, goed om weten voor de volgende keer :P
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:26:
Alleen geen mogelijkheid om acties nog andere namen te geven. Dat kan dus alleen eenmalig bij het linken.
Ik kan hier gewoon het device hernoemen? Ik heb bvb de activiteit 'watch tv' in Harmony bij het koppelen de naam 'TV' gegeven. Die kan ik nu nog gewoon naar iets anders veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fire69 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Ah, goed om weten voor de volgende keer :P

[...]

Ik kan hier gewoon het device hernoemen? Ik heb bvb de activiteit 'watch tv' in Harmony bij het koppelen de naam 'TV' gegeven. Die kan ik nu nog gewoon naar iets anders veranderen.
Klopt. Ik heb mijn activiteiten ‘tv’, ‘receiver’ en ‘apple tv’ genoemd. Dat werkt heel goed. En natuurlijk kan ik dit hernoemen. Bv ‘stereo’ ipv ‘receiver’. Maar bij het linken kun je aan activiteit ‘receiver’ nog andere namen koppelen, zodat je met verschillende commando’s dezelfde actie kunt uitvoeren. Zoals ik het nu zie is dit een eenmalige actie bij linken. Ik kan natuurlijk unlinken en weer linken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dragon2 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:07:
[...]

Mja ik heb hem al tijden gekoppeld aan zowel alexa als google home, geen idee waarom zoveel mensen problemen hebben. Ik heb dan wel standaard altijd alles in het engels: telefoon, computer, enz. Met een nieuwe router had ik gisteren toevallig een wifi dingetje, simpel opnieuw gekoppeld en hup alles werkt weer.
Je vraagt je iets af en beantwoord het gelijk...
Er zijn genoeg mensen die graag in NL willen communiceren met Google Assistant.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 19-07-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
meesje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:21:
[...]

Klopt. Ik heb mijn activiteiten ‘tv’, ‘receiver’ en ‘apple tv’ genoemd. Dat werkt heel goed. En natuurlijk kan ik dit hernoemen. Bv ‘stereo’ ipv ‘receiver’. Maar bij het linken kun je aan activiteit ‘receiver’ nog andere namen koppelen, zodat je met verschillende commando’s dezelfde actie kunt uitvoeren. Zoals ik het nu zie is dit een eenmalige actie bij linken. Ik kan natuurlijk unlinken en weer linken. ;)
Hm, je lijkt inderdaad gelijk te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fire69 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Hm, je lijkt inderdaad gelijk te hebben :)
Gelukkig heb ik maar drie activiteiten: tv, receiver en apple tv. De laatste heb ik na het linken toegevoegd. Voor Apple TV zou ik niet zo snel een synoniem kunnen verzinnen. Tv en televisie wel. Nu zeg ik ‘hey google, zet televisie uit’, krijg ik als antwoord ‘ok, ik zet tv uit’. Helemaal top!

Het blijft wel een beetje knagen dat het niet 100% out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Kan ik de weer informatie veranderen? Dat deze een andere website weer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:23
Voor mensen die ook een Woox camera willen aanschaffen:

De camera heeft een vertraging van zo'n 20/30 seconden op de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb nu 2 dagen de Google Nest hub in huis.

Helaas moet wel zeggen dat ik de scherm niet zo meer waarde heeft. Leuk dat je daarmee YouTube kan kijken en bijvoorbeeld het weer. Maar kijk ik liever op de tablet of smartphone of pc.

Foto lijstje is leuk maar heeft voor mij niet echt veel toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Evertt schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:24:
Heb nu 2 dagen de Google Nest hub in huis.

Helaas moet wel zeggen dat ik de scherm niet zo meer waarde heeft. Leuk dat je daarmee YouTube kan kijken en bijvoorbeeld het weer. Maar kijk ik liever op de tablet of smartphone of pc.

Foto lijstje is leuk maar heeft voor mij niet echt veel toegevoegde waarde.
Hier idem. Ik heb nu alleen nog maar een Google Home Mini (vnl. voor bedienen lampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat Routines beschikbaar is in Google Home met taal NL?
Even ‘good morning’ gezegd en GH leest het nieuws voor. De routine heet Goedemorgen maar ‘wanneer je zegt’ staat op ‘Good morning’. Een nieuwe routine heb ik nog niet werkend, het zal wellicht brak werken in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:38:
Klopt het dat Routines beschikbaar is in Google Home met taal NL?
Even ‘good morning’ gezegd en GH leest het nieuws voor. De routine heet Goedemorgen maar ‘wanneer je zegt’ staat op ‘Good morning’. Een nieuwe routine heb ik nog niet werkend, het zal wellicht brak werken in NL.
Kan het niet zijn dat je de taal Engels in GA nog hebt geactiveerd?

Want ik heb gisteren alles naar NL terug gezet en toen was het weer weg bij me. Daarvoor tijdens installeren van HH en ik de taal op Engels had, zag ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
timn89 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Kan het niet zijn dat je de taal Engels in GA nog hebt geactiveerd?

Want ik heb gisteren alles naar NL terug gezet en toen was het weer weg bij me. Daarvoor tijdens installeren van HH en ik de taal op Engels had, zag ik het ook.
Ik heb dat inderdaad gecheckt. De taal en regio staan in iOS beide op NL. Ook de iPad even opnieuw opgestart. Toch blijft Routines aanwezig.

Mijn HH gaat trouwens weer terug. Het is leuk om via voice de tv en Next box aan te doen (of bv de stereo receiver), maar even snel de afstandsbediening van Next oppakken en op 1 knop drukken (tv gaat dan ook aan, ook juiste hdmi ingang) gaat sneller dan via stembediening. Ook het bedienen van volume (zoals al aangegeven in dit topic) werkt maar half. Volume van de tv harder zetten is bij mij gelijk een te grote stap. Dus dan pak je gelijk weer de ab om ‘m zachter te zetten.

Al met al, leuk om even mee gespeeld te hebben, maar weer lekker retour naar Amazon. Ongetwijfeld ben ik niet ‘tweaker’ genoeg, maar ik hou er niet van dat je met taal en regio moet gaan lopen klooien om het werkend te krijgen. Bij Honeywell, Tradfri en Hue werkt het gewoon out of the box in taal NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timn89
meesje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Ik heb dat inderdaad gecheckt. De taal en regio staan in iOS beide op NL. Ook de iPad even opnieuw opgestart. Toch blijft Routines aanwezig.

Mijn HH gaat trouwens weer terug. Het is leuk om via voice de tv en Next box aan te doen (of bv de stereo receiver), maar even snel de afstandsbediening van Next oppakken en op 1 knop drukken (tv gaat dan ook aan, ook juiste hdmi ingang) gaat sneller dan via stembediening. Ook het bedienen van volume (zoals al aangegeven in dit topic) werkt maar half. Volume van de tv harder zetten is bij mij gelijk een te grote stap. Dus dan pak je gelijk weer de ab om ‘m zachter te zetten.

Al met al, leuk om even mee gespeeld te hebben, maar weer lekker retour naar Amazon. Ongetwijfeld ben ik niet ‘tweaker’ genoeg, maar ik hou er niet van dat je met taal en regio moet gaan lopen klooien om het werkend te krijgen. Bij Honeywell, Tradfri en Hue werkt het gewoon out of the box in taal NL.
Je hebt het nu over iOS, maar ook al in GA gekeken?

Ik deel jouw mening met HH helemaal! Ik neem de gok dat HH toch nog verder wordt ontwikkeld waardoor het wel echt een toevoeging in huis is. Vindt het vooral ook jammer dat de activiteiten sluiten bij het openen van een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
timn89 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Je hebt het nu over iOS, maar ook al in GA gekeken?

Ik deel jouw mening met HH helemaal! Ik neem de gok dat HH toch nog verder wordt ontwikkeld waardoor het wel echt een toevoeging in huis is. Vindt het vooral ook jammer dat de activiteiten sluiten bij het openen van een nieuwe.
Dat laatste is inderdaad waardeloos! Ongetwijfeld denk ik niet qua filosofie van Logitech. ‘TV aan’ resulteert in tv en next box aan. Daarna ‘receiver aan’ en hoppa tv en Next gaan uit (receiver aan)..... Ik vind dit verre van logisch. Ik volg de ontwikkelingen wel en indien het verbetert, koop ik tzt wel weer een HH.

Kijk ik nu niet goed? Is er binnen de GH app (ik neem aan dat je dat met GA bedoelt?) naast de diverse adressen (woonadres en apparaatadres, deze staan alle op NL) nog iets anders te wijzigen?

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 20-07-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
bloedcel schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:16:
Voor mensen die ook een Woox camera willen aanschaffen:

De camera heeft een vertraging van zo'n 20/30 seconden op de hub.
Ik las het ook op pepper. Dit bevestigt maar weer dat je (goedkoop) Chinees spul moet negeren. Op reddit gelezen dat de camera’s van bv TP-Link (Kasa), Netatmo en Logitech Circle 2 wel binnen een paar sec. beeld tonen.
Pagina: 1 ... 70 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...