Bedankt voor het delen van hoe jij het gebruikt, maar dit beantwoordt niet mijn vragen.Ora et Labora schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:52:
[...]
Ik gebruik standaard gewoon Engelse commando's. Deze werken het best.
En mijn wederhelft, kinderen en ikzelf, willen best zeggen, Hey Google, Turn on TV in plaats van zet de TV aan, of pause TV in plaats van, pauzeer de TV.
Turn on TV heb ik dan weer diverse commando's voor, receiver gaat aan op het juiste kanaal, KPN setupbox gaat aan, TV gaat aan op de juiste HDMI ingang en NPO 1 wordt aangezet, maar dat is in Logitech in te regelen.
Ik zie de noodzaak van Nederlandse commando's niet in, zelfs m'n kinderen (8 en 11) niet, Engels werkt prima, beter dan Nederlands.
Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?
Mijn voorkeur gaat uit naar taal NL, anders had ik wel gekozen voor Alexa. Deze heeft meer/beter support voor diverse producten. Mijn zoontje van 4 wil overigens ook de tv aan kunnen zetten. Zijn NL taal ontwikkeling vind ik op dit moment belangrijker dan Engels.