Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:47
NeutraleTeun schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:00:
Ik krijg de schijt van dat hele NLse gedoe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe doet een <dier> of wat voor geluid maakt een <dier>.
Die kleine vraagt er elke keer om, maar merendeel krijg ik gewoon shit als reactie.
Ik heb mijn activiteit ook eens gechecked..... echt 90% "Onbekende Spraakopdracht"
Ik ga binnenkort op vakantie en dan trek ik de stekker er gewoon uit.... we zullen na de vakantie zien of hij "na een lange rustperiode" weer wat beter gaat functioneren. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door DarkAllMan op 10-07-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

DarkAllMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:38:
Ik heb mijn activiteit ook eens gechecked..... echt 90% "Onbekende Spraakopdracht"
Heb je mogelijk een accent waar google wat moeite mee heeft ? Heb hier in huis in iedere kamer een home, vrouw en kids kunnen er prima mee overweg. Mijn ouders ook in hun huis. Eigenlijk ben ik eerder verbaasd hoe goed het werkt. Uiteraard wel afhankelijk van omgevings geluid en soms moet de TV wat zachter.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 10-07-2019 15:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:47
DukeBox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:54:
[...]

Heb je mogelijk een accent waar google wat moeite mee heeft ? Heb hier in huis in iedere kamer een home, vrouw en kids kunnen er prima mee overweg. Mijn ouders ook in hun huis. Eigenlijk ben ik eerder verbaasd hoe goed het werkt. Uiteraard wel afhankelijk van omgevings geluid en soms moet de TV wat zachter.
Het heeft allemaal foutloos gewerkt, tot een maand geleden.
Ik ben toen niet samen met mijn gezin een accent gaan aanwenden O-)
Er moet iets gewijzigd zijn in de home(s)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:03
https://nos.nl/artikel/22...andse-gesprekken-mee.html

Ik snap echt niet wat iedereen met die zooi in huis moet...

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 10-07-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik nog al wat zeg. Je moet een ver verborgen instelling (ik hen ‘m nog niet gevonden) uit zetten als je niet wilt dat anderen meeluisteren. Een wet of aanpassing volgt altijd na eerste ontwikkelingen. Als voice assistant een beetje gemeengoed wordt, zal er ongetwijfeld een wet(saanpassing) komen dat de gebruiker specifiek moet aangeven of anderen mogen meeluisteren. Nu is het andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
En daar gaan we weer. We willen dat het prima werkt en klagen als het eens iets fout opvangt maar o-wee als die gesprekken beluisterd worden voor het verbeteren, dat moet die zelf maar uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:36:
[...]

Dat vind ik nog al wat zeg. Je moet een ver verborgen instelling (ik hen ‘m nog niet gevonden) uit zetten als je niet wilt dat anderen meeluisteren. Een wet of aanpassing volgt altijd na eerste ontwikkelingen. Als voice assistant een beetje gemeengoed wordt, zal er ongetwijfeld een wet(saanpassing) komen dat de gebruiker specifiek moet aangeven of anderen mogen meeluisteren. Nu is het andersom.
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat dat afluisteren overal maar gewoon kan (volgens de wet). Achter de MIVD en AIVD zit een hele toetsingscommissie, maar als je een Google Home koopt wordt het gewoon allemaal opgenomen en lekker creatief in de voorwaarden gezet. Ik snap niet dat dit zomaar allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ThemNuts schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:42:
En daar gaan we weer. We willen dat het prima werkt en klagen als het eens iets fout opvangt maar o-wee als die gesprekken beluisterd worden voor het verbeteren, dat moet die zelf maar uitzoeken..
Ik zou willen dat het helemaal niet bestond, maar dat is een ander verhaal. Hoe durf je het in je hoofd te halen om dit gedrag goed te praten? Daar snap ik nou echt helemaal niks van. 7(8)7
Wat let Google om de hele dag de boardroom af te luisteren en daar alles op te baseren? Of om mensen in te huren, die elke zin opnoemen die ze er graag in verwerkt willen hebben?

edit: sorry voor dubbel post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThemNuts schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:42:
Ik sta helemaal achter de opmerking van @dehardstyler . Hoe kun je dit gedrag goed praten? Het is heel slecht van Google dat ze de bewuste optie (waar vind ik ‘m überhaupt) niet standaard uitzetten, of aan, afhankelijk van hoe deze optie is gedefinieerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Uhm, dit artikel is niets nieuws hoor... Sterker nog, het is gewoon logisch. Daarbij, niemand is verplicht zo'n ding te kopen.

Ze luisteren niet "zomaar" af. De gesprekken worden pas opgenomen en naar Google verstuurd, nadat het "wake-up" woord gezegd wordt. Dus het is niet zo dat ze mij de hele dag horen praten hoor... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Troetelbeer op 10-07-2019 18:19 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is ook echt een clickbait titel. Alsof hij zomaar alles afluisterd. Nee, alleen dat wat je na de opdracht he google geeft wat niet meer dan logisch is. Het is dan je eigen verantwoording om te bedenken dat die data mogelijk gebruikt wordt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThemNuts
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:02:
[...]

Ik sta helemaal achter de opmerking van @dehardstyler . Hoe kun je dit gedrag goed praten? Het is heel slecht van Google dat ze de bewuste optie (waar vind ik ‘m überhaupt) niet standaard uitzetten, of aan, afhankelijk van hoe deze optie is gedefinieerd. ;)
Ik keur dit gedrag goed door een google home aan te schaffen en te verwachten dat het werkt. Lijkt mij zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Troetelbeer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:18:
[...]

Ze luisteren niet "zomaar" af. De gesprekken worden pas opgenomen en naar Google verstuurd, nadat het "wake-up" woord gezegd wordt. Dus het is niet zo dat ze mij de hele dag horen praten hoor... 8)7
Wel dus! Ze hebben het hier niet alleen over opdrachten, maar ook over persoonlijk gespreken:
Maar niet alleen spraakopdrachten, ook persoonlijke gesprekken van Nederlandse gebruikers zijn opgenomen. De NOS heeft twee telefoongesprekken ontvangen en een huiselijk gesprek waarin te horen is dat een vrouw aan een kind vraagt of hij "nog een grote bek" heeft. Hoe die bij Google terecht zijn gekomen, is onbekend.
Je gaat mij hier nou toch niet proberen wijs te maken dat voordat deze vrouw in boosheid uitbarst, ze eerst nog even "Oke Google" gezegd heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
https://www.nu.nl/interne...rlandstalige-opnames.html

Er blijkt dus bewijs te zijn dat Google Assistant daadwerkelijk WEL audio(fragmenten) doorstuurt naar Google zonder dat de "wake-up" woorden zijn genoemd.
Daarbij worden ze niet alleen geautomatiseerd geanalyseerd, maar ook nog door mensen..
Normaal gesproken verwerkt de Google Assistent alleen geluidsfragmenten als de gebruiker een stemcommando, namelijk 'OK Google' of 'Hey Google', uitspreekt. Bij 153 van de duizend opnames (15 procent) bleek echter audio opgenomen te zijn zonder vooraf uitgesproken commando, aldus VRT NWS.

[ Voor 30% gewijzigd door Master-Guy op 10-07-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
DukeBox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:20:
Het is ook echt een clickbait titel. Alsof hij zomaar alles afluisterd. Nee, alleen dat wat je na de opdracht he google geeft wat niet meer dan logisch is. Het is dan je eigen verantwoording om te bedenken dat die data mogelijk gebruikt wordt.
Dat is hier inderdaad precies het probleem ja!!! Er wordt zomaar zonder opdracht van alles doorgestuurd. Leuke profielfoto trouwens. ;) Jij bent fan van het idee begrijp ik? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Master-Guy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:25:
https://www.nu.nl/interne...rlandstalige-opnames.html

Er blijkt dus bewijs te zijn dat Google Assistant daadwerkelijk WEL audio(fragmenten) doorstuurt naar Google zonder dat de "wake-up" woorden zijn genoemd.
Daarbij worden ze niet alleen geautomatiseerd geanalyseerd, maar ook nog door mensen..

[...]
Dat betekent dat de mensen (of de tv/radio) iets gezegd hebben wat op "Hey/Ok Google" lijkt en daardoor de Google Home is geactiveerd.

Het is geen hogere wiskunde..

@dehardstyler, dit is tevens ook een reactie op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Troetelbeer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Dat betekent dat de mensen (of de tv/radio) iets gezegd hebben wat op "Hey/Ok Google" lijkt en daardoor de Google Home is geactiveerd.

Zoals het vermeld staat, word het Google Assistant geluidje (die plong) niet gehoord op de opnamen, dus is er ook niets iets gezegd dat lijkt op "OK Google"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Troetelbeer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Hoe wordt je zo naïef? Kan je mij dat uitleggen? Dat lijkt me ergens heerlijk rustgevend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Master-Guy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:43:
[...]

Zoals het vermeld staat, word het Google Assistant geluidje (die plong) niet gehoord op de opnamen, dus is er ook niets iets gezegd dat lijkt op "OK Google"
Wie zegt dat die plong aanstond? Ik heb die uitgeschakeld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
dehardstyler schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:44:
[...]

Hoe wordt je zo naïef? Kan je mij dat uitleggen? Dat lijkt me ergens heerlijk rustgevend. :D
Je kunt het ook omdraaien...Hoe word je zo paranoïde?

Het heeft overigens met geen van beiden te maken. Ik ben er gewoon van bewust dat mijn opnames beluisterd kunnen worden en accepteer dat, inclusief eventuele bugs. Jij vindt dat idee helemaal niks en houdt er dus een andere mening op na, wat je goed recht is.

Anyway, het artikel is voor mij totaal niks nieuws en bevestigt alleen maar wat ik al dacht, voordat ik een Google Home kocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Troetelbeer op 10-07-2019 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Troetelbeer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Je kunt het ook omdraaien...Hoe word je zo paranoïde?

Het heeft overigens met geen van beiden te maken. Ik ben gewoon bewust dat mijn opnames beluisterd kunnen worden en accepteer dat, inclusief eventuele bugs. Jij vindt dat idee helemaal niks en houdt er dus een andere mening op na, wat je goed recht is.
Hoe word je zo "paranoïde"? Facebook bijvoorbeeld en hoever ze kunnen gaan en dit soort artikelen. Daar wordt je best paranoia van, ik wel tenminste. Maar ik heb hier nou al best veel mensen gezien die hier daadwerkelijk bewust voor kiezen, zelfs na het lezen van de voorwaarden.( ook onder het Frontpage artikel )

Ik vind het allemaal heel bijzonder in ieder geval en daar zal ik het voor nu bij laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThemNuts schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Ik keur dit gedrag goed door een google home aan te schaffen en te verwachten dat het werkt. Lijkt mij zo logisch.
Continu meeluisteren is niet nodig voor de werking van Google Home. Als dat je verwachtingen zijn..... Tja...
Daarnaast zou het netjes zijn als Google je bewust deze keuze laat.

Wat ik begrepen uit het artikel is dat er meegeluisterd wordt terwijl het wake up woord niet is gezegd. Dat vind ik een slechte zaak.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 10-07-2019 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThemNuts
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Continu meeluisteren is niet nodig voor de werking van Google Home. Als dat je verwachtingen zijn..... Tja...
Daarnaast zou het netjes zijn als Google je bewust deze keuze laat.

Wat ik begrepen uit het artikel is dat er meegeluisterd wordt terwijl het wake up woord niet is gezegd.
We hebben er hier in totaal 4 over een periode van 6 maand. In totaal heeft die een keer of 10 geactiveerd zonder het wake up woord. Wat hij dan verstaat als Ok Google of Hey Google zal ook altijd een raadsel zijn want de convo en zinnen ervoor zijn in de verste verte niet te vergelijken, maar goed. Is nog technologie die in de kinderschoenen staat en serieus aan gesleuteld word door Google. Ik ben juist niet naïef en weet dat Google er alles aan zal doen om zelf ook wat bruikbare info eruit te halen, voor een perfect werkende Assistant heb ik dat gerust over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThemNuts schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:16:
[...]

We hebben er hier in totaal 4 over een periode van 6 maand. In totaal heeft die een keer of 10 geactiveerd zonder het wake up woord. Wat hij dan verstaat als Ok Google of Hey Google zal ook altijd een raadsel zijn want de convo en zinnen ervoor zijn in de verste verte niet te vergelijken, maar goed. Is nog technologie die in de kinderschoenen staat en serieus aan gesleuteld word door Google. Ik ben juist niet naïef en weet dat Google er alles aan zal doen om zelf ook wat bruikbare info eruit te halen, voor een perfect werkende Assistant heb ik dat gerust over.
Ik heb zelf ook geen moeite mee als spraakopdrachten anoniem beluisterd worden met als doel om de werking te verbeteren. Daarvoor kopen we inderdaad een dergelijk apparaat.

Het gaat mij voornamelijk om de gesprekken waarbij het niet duidelijk is hoe het komt dat deze opgenomen zijn. Het wake-up woord is niet genoemd. In "ruzies of intieme gesprekken" zou ik niet het wake-up woord noemen. Of je partner moet toevallig "OK google" heten. ;)

Daarnaast vind ik ook dat Google eerlijker moet zijn naar hun gebruikers. Zie onderstaande tekst uit het artikel.
Maar bij het instellen van een Google Home-assistent wordt gebruikers gevraagd om het in te schakelen "om de volledige functionaliteit van Google Assistent te gebruiken". Uit de tekst blijkt niet dat andere mensen kunnen meeluisteren met de gesprekken. Hierover behoren ze gewoon transparant te zijn, zodat de gebruiker de keuze heeft.

Een keuze hebben over wat er gebeurt met jouw data, dat is key bij privacy.

Bovenstaande betekent niet dat ik geen Google Home in huis haal. Dat wil ik juist wel, voornamelijk voor het afspelen van muziek en het bedienen van domotica. De betreffende vraag over volledige functionaliteit ga ik dan wel negatief beantwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 10-07-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:39:
[...]

Het wake-up woord is niet genoemd. In "ruzies of intieme gesprekken" zou ik niet het wake-up woord noemen. Of je partner moet toevallig "OK google" heten. ;)
Het hangt van de stem af, maar hij regeert soms ook op Hey Bloemkool. Dus ik kan me voorstellen dat hij ook reageert op Heee Bloempje

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Het hangt van de stem af, maar hij regeert soms ook op Hey Bloemkool. Dus ik kan me voorstellen dat hij ook reageert op Heee Bloempje
Ah kijk, daar moet nog wat gefinetuned worden.
Gelukkig noem ik mijn vrouw nooit Bloempje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Ortep schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Hey bloem-kool i.p.v. hey koe-kool.... Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SkyFlyer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Hey bloem-kool i.p.v. hey koe-kool.... Raar...
Waarom raar? De basisklank is eeee oe in al die gevallen. Ze kunnen het niet te strak zetten anders gaan ze de mist in met mannen en vrouwen stemmen en dialecten.
De H van hey wordt bijna niet uitgesproken. En de G google lijkt erg op een zachte K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sterker nog.

Mijn Google Home en Mini reageren op: "Hey Hoer".

Dus ja, dat er tijdens ruzies iets wordt opgepikt door Google is misschien toch niet zo raar :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Okay, ik wil dus serieus mijn GH een andere naam kunnen geven. ‘Hey Jeeves‘ of ‘Hey Jarvis’ lijkt me wel geschikt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
*Knip*, dergelijke memes voegen niets toe aan de inhoudelijke discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 11-07-2019 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Kheb weleens in de bioscoop gehad dat mijn telefoon d.m.v. google assistant opeens zeegeluiden ging afspelen geactiveerd door iets wat in de film gezegd werd 8)7

Lijkt mij logisch dat er random dingen opgepikt kunnen worden omdat er zoveel klanken op ok google of hey google kunnen lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder dit... Gisteren nieuwe Google home mini (de versie) aangesloten. Nieuw google account aangemaakt. Setup met ‘Google home’ app op iphone 6.

Alles werkt behalve de pagina met instellingen voor ‘verder praten’. Die geeft een foutmelding 403 - geen toegang.

Googlen levert niets op. Software is helemaal up2date. Iemand een idee? Al was het maar hoe die instelling in het Engels heet.

Buiten dat: leuk! Gekoppeld aan Home Assistant en van het weekend knutselen met DialogFlow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:11
Verder praten en routines nog steeds niet voor ons beschikbaar ;(

Is "continued conversation" trouwens

[ Voor 23% gewijzigd door NoFate op 11-07-2019 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Troetelbeer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:26:
Sterker nog.

Mijn Google Home en Mini reageren op: "Hey Hoer".

Dus ja, dat er tijdens ruzies iets wordt opgepikt door Google is misschien toch niet zo raar :+
Inderdaad. Hey booboo doet het altijd, hey stoephoer soms. En dat zijn dan dingen die je daadwerkelijk uitspreekt. Incidenteel komt er ook iets uit de TV of het mauwen van de kat waar hij op reageert. Het is wel een algoritme maar waar die op reageert is geen exacte wetenschap.

Daarnaast lijkt het me ook geen uitzondering dat iemand iets aan een home vraagt terwijl er andere mensen een gesprek voeren. Dat zal dan vaak niet werken en dan komt zo'n zin dus bij van die analisten terecht, dan kan er best een ruzie op de achtergrond lopen.

Past voor mij als goed vooraf geinformeerde Google home gebruiker prima binnen wat ik verwacht als iemand zo'n dienst ontwikkeld.

Het had echter wel geanonimiseerd moeten zijn in de zin van stemaanpassingen oid. Maar dan nog kan je uit iemands zoekopdrachten als ze bv op zoek zijn naar een restaurant in de buurt nog wel afleiden waar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jheroun schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:04:
[...]
Daarnaast lijkt het me ook geen uitzondering dat iemand iets aan een home vraagt terwijl er andere mensen een gesprek voeren. Dat zal dan vaak niet werken en dan komt zo'n zin dus bij van die analisten terecht, dan kan er best een ruzie op de achtergrond lopen.
Ja, of combinaties van dingen, Jij zegt "Even wachten" tegen je vrouw en op de TV zegt iemand "Goede middag"

Wat hoort de speaker? een EEEE van even en een OE van goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom de deep links niet werken in het Nederlands? Als ik deze tutorial volg werkt het wel in het Engels. In het Nederlands krijg ik een vage melding in de testomgeving dat het niet ondersteunt is en ik maar op een live Google Home device moet testen. Mijn Google Home Mini geeft dan als reactie 'ik snap niet wat je bedoelt...' :)

Met een deep link kun je 'hey Google, praat met mijn huis en zet lamp woonkamer aan' zeggen. Of zelfs zonder 'praat met ...' opdrachten uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:39:
[...]

Ik heb zelf ook geen moeite mee als spraakopdrachten anoniem beluisterd worden met als doel om de werking te verbeteren. Daarvoor kopen we inderdaad een dergelijk apparaat.

Het gaat mij voornamelijk om de gesprekken waarbij het niet duidelijk is hoe het komt dat deze opgenomen zijn. Het wake-up woord is niet genoemd. In "ruzies of intieme gesprekken" zou ik niet het wake-up woord noemen. Of je partner moet toevallig "OK google" heten. ;)

Daarnaast vind ik ook dat Google eerlijker moet zijn naar hun gebruikers. Zie onderstaande tekst uit het artikel.
Maar bij het instellen van een Google Home-assistent wordt gebruikers gevraagd om het in te schakelen "om de volledige functionaliteit van Google Assistent te gebruiken". Uit de tekst blijkt niet dat andere mensen kunnen meeluisteren met de gesprekken. Hierover behoren ze gewoon transparant te zijn, zodat de gebruiker de keuze heeft.

Een keuze hebben over wat er gebeurt met jouw data, dat is key bij privacy.

Bovenstaande betekent niet dat ik geen Google Home in huis haal. Dat wil ik juist wel, voornamelijk voor het afspelen van muziek en het bedienen van domotica. De betreffende vraag over volledige functionaliteit ga ik dan wel negatief beantwoorden.
Ik weet niet of het hier al gemeld is maar in account.google.com kun je schijnbaar onder 'privacy' het eventueel meeluisteren onderbreken.
Lees ook https://nos.nl/l/2292889

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.androidplanet...e-home-mini-vergelijking/
In bovenstaand artikel wordt aangegeven dat de Google Home twee microfoons heeft en de Mini één microfoon waardoor de gewone Home beter je spraakcommando’s oppakt.

Wat is jullie ervaring? Is dit inderdaad zo? En hoe zit het met de Nest Hub? Heeft deze één of twee microfoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:06:
[...]
Wat ik begrepen uit het artikel is dat er meegeluisterd wordt terwijl het wake up woord niet is gezegd. Dat vind ik een slechte zaak.
Wat al helemaal verkeerd in de media gebracht wordt (click bait!): Meeluisteren..

Nee: Google kan niet op jouw device meeluisteren zonder dat het wakeup woord is gezegd. Wat wel gebeurd: Google analyseert 0,2% van de binnengekomen audio opdrachten.

Daar zitten een aantal false-positives tussen (je ziet de lampjes van je Google Home wel eens aangaan, zonder dat je het exacte wakeup woord hebt gezegd. Google dacht daar wel het wakeup woord te horen. Deze opnames zijn dus ook naar Google gestuurd en kunnen tussen die 0,2% zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
VRT bracht dit de wereld in, geven ze er een handleiding bij:
https://www.vrt.be/vrtnws...-google-kan-meeluisteren/

Stel ik dat in op mijn Home Mini (stap 3 niet, het knopje van de microfoon), wil vervolgens niets meer werken, lichten aan niet, lichten uit niet, alle integraties werken dan niet meer. Dan luistert Google misschien niet mee, maar dan heb je er ook niets aan.

@Sahi_NL die false positives zitten dan vaak wel dingen tussen die je misschien niet wilt doorsturen. Als ik Hey Google roep, let ik daarna op wat ik zeg, als ik dat niet doe, dan kan er wel eens iets tussen zitten wat je er niet tussen wilt hebben. Als het wakeup woord beter wordt herkend (of anders gezegd, als hij minder andere woorden als wakeup woord herkent), dan wordt dit wel beter en krijgt Google minder onbedoelde informatie.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:35:
In bovenstaand artikel wordt aangegeven dat de Google Home twee microfoons heeft en de Mini één microfoon waardoor de gewone Home beter je spraakcommando’s oppakt.

Wat is jullie ervaring? Is dit inderdaad zo? En hoe zit het met de Nest Hub? Heeft deze één of twee microfoons?
Ik lees dat de Nest Hub net als de Google Home twee microfoons heeft. Dus alleen de Mini maar één microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb een Google Nest hub in huis en werkt allemaal prima. Ik krijg alleen steeds vanaf de rechterzijde van het scherm de "wat je kunt doen met de Google Nest Hub' pop-up in beeld. Soms vliegt hij snel in beeld en weer weg en soms blijft de pop-up een ogenblik staan. Vaak ook snel achter elkaar. Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt ( factory reset, opnieuw opstarten, stekker er uit) Iemand hier ervaring mee? 8)7

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
meesje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:35:

Het ligt ook vooral aan de plaats waar je de Home of Mini zet denk ik. In mijn geval pakt de Home de commando's beter op dan mijn Mini op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
marcellux schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:57:
ik heb een Google Nest hub in huis en werkt allemaal prima. Ik krijg alleen steeds vanaf de rechterzijde van het scherm de "wat je kunt doen met de Google Nest Hub' pop-up in beeld. Soms vliegt hij snel in beeld en weer weg en soms blijft de pop-up een ogenblik staan. Vaak ook snel achter elkaar. Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt ( factory reset, opnieuw opstarten, stekker er uit) Iemand hier ervaring mee? 8)7
Gokje: op je telefoon verdwijnt dit als je die tutorial een keer doorlopen hebt. Heb je dat al eens gedaan?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
nee, maar ik had de hub op mijn speaker staan naaste TV (ongeveer 1 meter) en nu verder weg gezet en schijnt het goed te gaan. Kan dat komen door de storing van de TV?

[ Voor 6% gewijzigd door marcellux op 12-07-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Misschien qua geluid (dat hij commando's lijkt te herkennen die er niet zijn), maar niet qua straling ofzo.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
dat zouden dan steeds dezelfde commando's moeten zijn die over dat 'show me what nest hub can do' gaan. voorlopig gaat het in ieder geval goed.bedankt voor je reractie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Medione1210 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet of het hier al gemeld is maar in account.google.com kun je schijnbaar onder 'privacy' het eventueel meeluisteren onderbreken.
Lees ook https://nos.nl/l/2292889
Heb je dit ook gedaan?
Als je dit doet namelijk, krijg je een mededeling dat er opties kunnen komen te vervallen en vraagt google of je wil 'onderbreken'
Als je onderbreken klikt, krijg je nog een schermpje dat je je activiteiten kunt bekijken.
Als je hierop klikt, krijg je een scherm met (alles) wat je tegen google zegt. Hieruit blijkt ook dat google al opneemt voor je "hey Google' zegt.

Niet dat het mij uitmaakt, ben het met de meeste een dat als je zo'n apparaat koopt dat je moet weten dat dit gebeurt, maar vond het wel opvallen om dit terug te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vandaag 2 x een Chromecast Audio op de kop kunnen tikken. Fijn achter actieve speakers hangen, ineens is het geluid in huis wel fatsoenlijk.
Heb achter die speakers ook een AirPort Express hangen, dus er is ook een switch onderweg.
Eerst eentje testen, bevalt die, dan bestel ik nog een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:03:
Vandaag 2 x een Chromecast Audio op de kop kunnen tikken. Fijn achter actieve speakers hangen, ineens is het geluid in huis wel fatsoenlijk.
Heb achter die speakers ook een AirPort Express hangen, dus er is ook een switch onderweg.
Eerst eentje testen, bevalt die, dan bestel ik nog een tweede.
Een switch? Om er voor te zorgen dat je zowel via Airplay 2 als Chromecast audio muziek kunt luisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Een switch? Om er voor te zorgen dat je zowel via Airplay 2 als Chromecast audio muziek kunt luisteren?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Heb je dit ook gedaan?
Als je dit doet namelijk, krijg je een mededeling dat er opties kunnen komen te vervallen en vraagt google of je wil 'onderbreken'
Als je onderbreken klikt, krijg je nog een schermpje dat je je activiteiten kunt bekijken.
Als je hierop klikt, krijg je een scherm met (alles) wat je tegen google zegt. Hieruit blijkt ook dat google al opneemt voor je "hey Google' zegt.

Niet dat het mij uitmaakt, ben het met de meeste een dat als je zo'n apparaat koopt dat je moet weten dat dit gebeurt, maar vond het wel opvallen om dit terug te beluisteren.
Ja ik heb het gedaan op 2 accounts en ook de historie verwijderd. Alles lijkt nog prima te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Heb je dit ook gedaan?

Om dat scherm te krijgen moet je niet gans die procedure doorlopen...
Ga gewoon naar myactivity.google.com, daar filter je op Assistant et voilà.
Hij neemt helemaal niet op VOOR je 'hey google' zegt. Hij neemt VERKEERD op omdat hij dacht dat je 'hey google' zei.
En daarom zitten er dus mensen naar die opnames te luisteren om dat in de toekomst niet meer te laten gebeuren.
Voor iedereen die een Home heeft thuis en nu denkt dat Google de ganse avond gezellig zit mee te luisteren, zet in je settings gewoon het 'luistergeluidje' aan. Dan slapen jullie misschien terug wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Even hierop terugkomend. Die switch werkt perfect, heb meteen een tweede besteld voor de speakers op de bovenverdieping. Kwestie van op een knopje drukken en hij wisselt van input. Ideaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Fire69 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Hij neemt helemaal niet op VOOR je 'hey google' zegt. Hij neemt VERKEERD op omdat hij dacht dat je 'hey google' zei.
En daarom zitten er dus mensen naar die opnames te luisteren om dat in de toekomst niet meer te laten gebeuren.
Voor iedereen die een Home heeft thuis en nu denkt dat Google de ganse avond gezellig zit mee te luisteren, zet in je settings gewoon het 'luistergeluidje' aan. Dan slapen jullie misschien terug wat beter...
Zoals ik al zei, het maakt mij niets uit, dus maak je geen zorgen ik slaap goed.

En als hij niet van te voren opneemt, hoe kan het dan zijn dat ik muziek hoor wat de home aan het afspelen is ik vervolgens mijzelf 'hey google' hoor zeggen en dan de opdracht, en vervolgens weer muziek.
Dan moet hij toch eerder (of constant) meeluisteren?
Hij zal inderdaad pas NA een opdracht de gesproken boodschap doorsturen aan Google, dat is wat anders.

Maar nogmaals, het maakt mij niets uit...ik slaap lekker 's nachts, heb overigens ook geen conversaties die interessant zijn voor Google. Maar dat is iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Zoals ik al zei, het maakt mij niets uit, dus maak je geen zorgen ik slaap goed.

En als hij niet van te voren opneemt, hoe kan het dan zijn dat ik muziek hoor wat de home aan het afspelen is ik vervolgens mijzelf 'hey google' hoor zeggen en dan de opdracht, en vervolgens weer muziek.
Dan moet hij toch eerder (of constant) meeluisteren?
Hij zal inderdaad pas NA een opdracht de gesproken boodschap doorsturen aan Google, dat is wat anders.

Maar nogmaals, het maakt mij niets uit...ik slaap lekker 's nachts, heb overigens ook geen conversaties die interessant zijn voor Google. Maar dat is iets anders ;)
Omdat hij dan van te voren een keer eerder dacht "hey google" te hebben gehoord (in de muziek dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Even hierop terugkomend. Die switch werkt perfect, heb meteen een tweede besteld voor de speakers op de bovenverdieping. Kwestie van op een knopje drukken en hij wisselt van input. Ideaal…
Heb je een linkje van een dergelijke produkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Worden routines al ondersteund voor de Nederlandse assistant?
Heb wat routines gemaakt in mijn telefoon (engels geconfigureerd), krijg deze echter niet getriggered via mijn (nederlandse) home mini.

Heb bijvoorbeeld 'goedemorgen' aangepast om de lampen aan te zetten en het nieuws te vertellen, echter krijg ik enkel een default antwoord hoe laat het is en hoe het weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 21:58
Nee, routines worden niet ondersteund in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 15:53
Ik heb bij bepaalde acties dat het geluid van mijn toestel(len) gedempt of actief gezet worden. Maar elke keer zegt Google Assistent "can't reach Alpha". Dit betreft een oud toestel die ik niet meer gebruik. Het Google account is op dat toestel verwijderd. Ook staat hij niet meer in mijn toestellen op mijn Google Devices pagina.

Iemand enig idee hoe ik dit toestel uit de acties van Assistent kan krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/14tzx0.jpg

Van links naar rechts zijn mijn actieve apparaten m'n Fossil smartwatch, MiMix3 (toestel), en PX5 (android autoradio). Alpha staat hier niet meer tussen.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dre8ug.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door mikeconcept op 13-07-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Ik heb dezelfde al een behoorlijke tijd in gebruik, werkt prima inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:01:
Yes, nachtdisplay voor de wekker op helder gezet. Perfect leesbaar nu en toch geen lichtzee…
Morgen krijg ik een Google Home Mini en Nest Hub binnen. De Mini gaat naar de woonkamer, puur voor stembediening van domotica. De Nest Hub naar de slaapkamer, voor stembediening en als wekker.

Ik heb nog getwijfeld over de gewone Home, maar mijn verwachting is niet dat ik via Google Home echt muziek ga luisteren. Dat gaat toch via de klassieke stereo opstelling of wellicht later ooit iets van Sonos.

Ook nog getwijfeld over een Nest Hub in de woonkamer, maar kan nergens een goede plek vinden. Het enige dat ik me kan bedenken, is in de vensterbank.....

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 15-07-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 16:13
Bij de AH is de bundel in de aanbieding: https://www.ah.nl/product...22/google-smarthub-bundel. Nu tijdelijk €129,- i.p.v. €169,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SanderWind schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:41:
Bij de AH is de bundel in de aanbieding: https://www.ah.nl/product...22/google-smarthub-bundel. Nu tijdelijk €129,- i.p.v. €169,-.
Voor vandaag niet echt een sterke deal. Bij Bol.com zijn de Hub en de Mini beide resp. 99 en 33 euro. Echter daar gaat nog 15 procent korting af. Dus nu 84,15 euro en 28,05 euro. Bij elkaar opgeteld: 112,20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 16:13
Ah, helemaal gelijk! Ik had ze niet apart van elkaar bekeken, maar simpelweg vergeleken met de bundel op bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Morgen krijg ik een Google Home Mini en Nest Hub binnen. De Mini gaat naar de woonkamer, puur voor stembediening van domotica. De Nest Hub naar de slaapkamer, voor stembediening en als wekker.

Ik heb nog getwijfeld over de gewone Home, maar mijn verwachting is niet dat ik via Google Home echt muziek ga luisteren. Dat gaat toch via de klassieke stereo opstelling of wellicht later ooit iets van Sonos.

Ook nog getwijfeld over een Nest Hub in de woonkamer, maar kan nergens een goede plek vinden. Het enige dat ik me kan bedenken, is in de vensterbank.....
Tover ergens een Chromecast audio vandaan en hang die aan de stereo. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Tover ergens een Chromecast audio vandaan en hang die aan de stereo. Opgelost.
Ja, dat is inderdaad de oplossing. Ik vind het nog een stap te ver om al afscheid te nemen van mijn Marantz receiver en Monitor Audio luidsprekers. Deze set levert beter geluid dan bv een stel Sonos speakers.
Nu is er een Airport Express aan gekoppeld, aan de een andere ingang kan ik een Chromecast Audio koppelen.

Ik had even gegoogeld, voor 30 euro zijn ze te koop via Marktplaats. Bij Conrad (met 10% kortingscode, deze worden regelmatig gepost hier op tweeakters) kom je uit op 36 euro. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Het mooie van Chromecast is dat je deze als default speakers kunt instellen.

Ben jij nog steeds happy met de Hub in de slaapkamer?
Waar heb jij je Hub in de woonkamer staan? Zoals gezegd, zou die van mij dan in de vensterbank moeten komen te staan, maar dan kan ik het niet vanaf de bank bedienen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Ja, dat is inderdaad de oplossing. Ik vind het nog een stap te ver om al afscheid te nemen van mijn Marantz receiver en Monitor Audio luidsprekers. Deze set levert beter geluid dan bv een stel Sonos speakers.
Nu is er een Airport Express aan gekoppeld, aan de een andere ingang kan ik een Chromecast Audio koppelen.

Ik had even gegoogeld, voor 30 euro zijn ze te koop via Marktplaats. Bij Conrad (met 10% kortingscode, deze worden regelmatig gepost hier op tweeakters) kom je uit op 36 euro. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Het mooie van Chromecast is dat je deze als default speakers kunt instellen.

Ben jij nog steeds happy met de Hub in de slaapkamer?
Waar heb jij je Hub in de woonkamer staan? Zoals gezegd, zou die van mij dan in de vensterbank moeten komen te staan, maar dan kan ik het niet vanaf de bank bedienen.....
Ik heb er 2 zo goed als nieuw voor €25 op MP gekocht.
De hub staat in de woonkamer op side tables tussen wat planten in. Gewoon als fotolijstje.
De hub op de slaapkamer is prima, hoewel ik niet helemaal happy ben met de tijdsweergave 's nacht. Stand 1 is erg zwak en stand 2 is te fel. Zou iets tussen moeten zitten. Maar het voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:47:
[...]

Ik heb er 2 zo goed als nieuw voor €25 op MP gekocht.
De hub staat in de woonkamer op side tables tussen wat planten in. Gewoon als fotolijstje.
De hub op de slaapkamer is prima, hoewel ik niet helemaal happy ben met de tijdsweergave 's nacht. Stand 1 is erg zwak en stand 2 is te fel. Zou iets tussen moeten zitten. Maar het voldoet.
Net nog een laatste exemplaar bij de MM besteld voor 29 euro. Nu nog zien dat ie echt op voorraad is. Even wachten op afhaalbericht.
Met stand 1 en stand 2 bedoel je eerder door jou genoemde nachtdisplay? Die kan maar op twee standen? Van de week maar rustig uitproberen. Indien het niet bevalt dan even in de woonkamer uitproberen en anders terug en alleen de Mini houden. Deze laatste wil ik sowieso voor domotica bediening en spotify via chromecast audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Net nog een laatste exemplaar bij de MM besteld voor 29 euro. Nu nog zien dat ie echt op voorraad is. Even wachten op afhaalbericht.
Met stand 1 en stand 2 bedoel je eerder door jou genoemde nachtdisplay? Die kan maar op twee standen? Van de week maar rustig uitproberen. Indien het niet bevalt dan even in de woonkamer uitproberen en anders terug en alleen de Mini houden. Deze laatste wil ik sowieso voor domotica bediening en spotify via chromecast audio.
Net nog een mini besteld bij Bol voor € 28,05. Leuk voor onder de overkapping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:33:
[...]

Net nog een mini besteld bij Bol voor € 28,05. Leuk voor onder de overkapping.
Google kent al jouw geheimen he. :+ Straks de mijne ook. Sowieso al waar ik allemaal naar toe rij.
Bij mij is een gewone Home, een Mini en een Nest Hub onderweg. De Mini en Hub zijn waarschijnlijk wel blijvertjes. De Home weet ik nog niet. Alle afgelopen maandag bij de MM Outlet besteld. 's Ochtends had net Coolblue z'n prijzen verlaagd en dan gaat MM mee en zodoende ook de MM Outlet. Scheelt toch weer 20%. Wist ik natuurlijk niet dat bol.com vandaag met 15% kwam... ;)
Ach, in ieder geval goedkoper dan menig advertentie op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Fire69 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Dit.
En dan in het achterhoofd houden dat Google echt wel, als het ooit al 'constant afluisteren' op tafel had gelegd, de voordelen tegen de nadelen afgewogen zou hebben.

Zouden ze echt riskeren iedereen zo tegen de schenen te stampen met het risico dat mensen actief Google gaan vermijden erna? Ik bedoel, de alternatieven zijn legio: Bing, Duckduckgo, outlook,protonmail, dropbox, facebook (nja ook niet veel beter he :D ), ....
En in tegenstelling tot Cambridge schandaal, waar mensen op zich ofwel gewoon niets vanaf weten OF de implicaties hiervan niet kan zien (Ja, buiten cirkels als T.net enzo is dat niet heel bekend - bijvoorbeeld: mijn date van vorige week had geen flauw benul wie Edward Snowden is... Als je zoiets op Tweakers.net verkondigd word je gewoon weggehoond (bij wijze van spreken dan - we zijn best cool hier) 8)7

Waar ik van Facebook dan weer wel volledig verwacht dat ze het risico zouden nemen. Waarom weet ik niet maar waarschijnlijk hebben de gebeurtenissen van de laatste 2 jaar er iets mee te maken. Als je daar dan, zoals het gros van de non-tech bevolking, niets of niet veel van weet kan je ook geen geinformeerde keuzes maken.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, toch nog wat 'gescoord' tijdens Prime day (amazon): een logitech harmony hub (zonder ab). Gewoon een simpel ding voor 55 euro. Het lijkt me wel handig om met mijn stem bv de receiver aan te kunnen zetten om Spotify te streamen.

Morgen maar eens rustig zoeken op 'harmony' in dit topic. ;) Hopelijk werkt het een beetje met NL taal. Zo niet, gaat ie weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:24:
Yes, toch nog wat 'gescoord' tijdens Prime day (amazon): een logitech harmony hub (zonder ab). Gewoon een simpel ding voor 55 euro. Het lijkt me wel handig om met mijn stem bv de receiver aan te kunnen zetten om Spotify te streamen.

Morgen maar eens rustig zoeken op 'harmony' in dit topic. ;) Hopelijk werkt het een beetje met NL taal. Zo niet, gaat ie weer retour.
Hahaha, van wat ik me herinner gaat die dan retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celurien
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:40
Werkt wel 'een beetje' met NL taal. Eerst installeren als zijnde in US, daarna terugschakelen naar NL. Een linkje naar (beperkt) aantal commando's in NL: http://www.ghsociety.nl/voice-commands-logitech-harmony/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie779
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05-2020
Wat ik niet snap...men beweert dat Google niet op jouw device kan meeluisteren zonder dat het wakeup woord is gezegd. Maar... als de GH niet standaard luistert, hoe kan die dan wél het wakeup woord horen? Dat commando hoort die dan toch ook niet? Hij luistert immers zogenaamd niet mee... Kan iemand dat uitleggen aan me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
Serena schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Hier werkt het gewoon hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
meesje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:51:
[...]

Google kent al jouw geheimen he. :+ Straks de mijne ook. Sowieso al waar ik allemaal naar toe rij.
Bij mij is een gewone Home, een Mini en een Nest Hub onderweg. De Mini en Hub zijn waarschijnlijk wel blijvertjes. De Home weet ik nog niet. Alle afgelopen maandag bij de MM Outlet besteld. 's Ochtends had net Coolblue z'n prijzen verlaagd en dan gaat MM mee en zodoende ook de MM Outlet. Scheelt toch weer 20%. Wist ik natuurlijk niet dat bol.com vandaag met 15% kwam... ;)
Ach, in ieder geval goedkoper dan menig advertentie op marktplaats.
Als het je om geluid gaat dan is de Home absoluut de beste van de 3.
(Wel heb ik in de slaapkamer aan beide kanten van het bed een Mini geplaatst. Dat geeft wat mij betreft een beter (soort stereo) geluid dan 1 Home aan 1 kant van het bed. Voordeel is dan ook nog dat je ze als 2 wekkers kan gebruiken als je voicematch van jezelf én je partner instelt)

In de woonkamer/eetkamer/keuken(één open ruimte) heb ik 2 Home's en een Hub (keuken) gekoppeld. Overal dezelfde muziek perfect gelijktijdig!

De Hub heb ik nu een paar weken in de keuken staan en die wordt meer gebruikt dan ik verwacht had. Het scherm heeft echt een meerwaarde als je iets opvraagt en de fotolijst is een leuke extra. Wel vind ik de bezels te groot.

Totaal heb ik nu 8 Google apparaten in huis draaien, dus dat Google personeel draait overuren om mijn gesprekken uit te schrijven :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 16-07-2019 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen? Waar liep jij destijds tegen aan?
celurien schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:57:
Werkt wel 'een beetje' met NL taal. Eerst installeren als zijnde in US, daarna terugschakelen naar NL. Een linkje naar (beperkt) aantal commando's in NL: http://www.ghsociety.nl/voice-commands-logitech-harmony/
Bedankt voor het artikel. Wel weer jammer dat er een regio lock op zit. Als ik het goed zie, kun je niet eens het volume harder/zachter doen via Google Assistant? Ik zou bijvoorbeeld via Google Home/Harmony het volume van mijn Marantz receiver willen bedienen. Dit is wel een basic dingetje dat in gedachten had. Als zoiets niet kan, gaat ie snel weer retour.
Frankie779 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:14:
Wat ik niet snap...men beweert dat Google niet op jouw device kan meeluisteren zonder dat het wakeup woord is gezegd. Maar... als de GH niet standaard luistert, hoe kan die dan wél het wakeup woord horen? Dat commando hoort die dan toch ook niet? Hij luistert immers zogenaamd niet mee... Kan iemand dat uitleggen aan me?
De speaker luistert natuurlijk continu mee. Anders kan ie inderdaad het wake up woord niet horen. Uitzonderingen daar gelaten, zou ie pas na het wake up woord gegevens versturen naar Google en eventueel opslaan. Over dat laatste zou Google m.i. wat transparanter mogen zijn en de gebruiker er op wijzen dat deze een keuze hierin heeft.
Medione1210 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:36:
[...]

Als het je om geluid gaat dan is de Home absoluut de beste van de 3.
(Wel heb ik in de slaapkamer aan beide kanten van het bed een Mini geplaatst. Dat geeft wat mij betreft een beter (soort stereo) geluid dan 1 Home aan 1 kant van het bed. Voordeel is dan ook nog dat je ze als 2 wekkers kan gebruiken als je voicematch van jezelf én je partner instelt)

In de woonkamer/eetkamer/keuken(één open ruimte) heb ik 2 Home's en een Hub (keuken) gekoppeld. Overal dezelfde muziek perfect gelijktijdig!

De Hub heb ik nu een paar weken in de keuken staan en die wordt meer gebruikt dan ik verwacht had. Het scherm heeft echt een meerwaarde als je iets opvraagt en de fotolijst is een leuke extra. Wel vind ik de bezels te groot.

Totaal heb ik nu 8 Google apparaten in huis draaien, dus dat Google personeel draait overuren om mijn gesprekken uit te schrijven :P .
Wat betreft echt stereo, volgens mij kan alleen de Home Max als stereo paar ingesteld worden. De gewone Home kan niet als stereo paar ingesteld worden, toch?
Onze begane grond is de woonkamer/eetkamer/keuken ook één grote ruimte. Goed om te horen dat er overal gelijktijdig muziek wordt afgespeeld.
Als ik jou zo hoor, dan hou ik waarschijnlijk alle drie de apparaten. ;) Ik ben echt benieuwd naar de geluidskwaliteit van de gewone Home. Misschien gaat de Hub ook wel naar de keuken. Eerst checken of ie bevalt als wekker, vnl. of het scherm 's nachts niet te donker of fel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:30:
[...]

Wat betreft echt stereo, volgens mij kan alleen de Home Max als stereo paar ingesteld worden. De gewone Home kan niet als stereo paar ingesteld worden, toch?
Onze begane grond is de woonkamer/eetkamer/keuken ook één grote ruimte. Goed om te horen dat er overal gelijktijdig muziek wordt afgespeeld.
Als ik jou zo hoor, dan hou ik waarschijnlijk alle drie de apparaten. ;) Ik ben echt benieuwd naar de geluidskwaliteit van de gewone Home. Misschien gaat de Hub ook wel naar de keuken. Eerst checken of ie bevalt als wekker, vnl. of het scherm 's nachts niet te donker of fel is.
Nee, het is natuurlijk niet echt stereo wat de 2 Mini's doen, maar ik vind het fijner klinken dan 1 Home aan 1 kant. Ook vond ik de bass wat te sterk (stond op nachtkastje in hoek van de kamer), zelfs in de laagste stand. De Home komt beter tot z'n recht in het midden van een ruimte vind ik.

De Home's kan je idd niet in stereo schakelen, maar ze wel gelijktijdig laten afspelen en dat is voor mij ook prima.

Het beeldscherm van de Hub kun je heel zwak/fel afstellen dus je zal er 's nachts echt geen last van hebben.
Ik vond zelf de Hub naast het bed geen meerwaarde hebben(de pvr heeft ook een klok) en de Mini doet het dus prima als wekker, (In bijna 1 jaar heeft de wekker het 'maar' 1x niet gedaan)al zou een ledje bovenop wel handig zijn om aan te geven dat je een wekker hebt ingesteld. Het is sowieso wel jammer dat ze die ledjes niet beter inzetten, bijvoorbeeld om aan te geven dat er een notificatie is.

Ik vind het wel jammer dat je niet in 1 opdracht 2 wektijden kan instellen. Ook kan je niet kiezen welk geluid je wilt als wekker...echt een misser.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 16-07-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medione1210 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Nee, het is natuurlijk niet echt stereo wat de 2 Mini's doen, maar ik vind het fijner klinken dan 1 Home aan 1 kant. Ook vond ik de bass wat te sterk (stond op nachtkastje in hoek van de kamer), zelfs in de laagste stand. De Home komt beter tot z'n recht in het midden van een ruimte vind ik.

De Home's kan je idd niet in stereo schakelen, maar ze wel gelijktijdig laten afspelen en dat is voor mij ook prima.

Het beeldscherm van de Hub kun je heel zwak/fel afstellen dus je zal er 's nachts echt geen last van hebben.
Ik vond zelf de Hub naast het bed geen meerwaarde hebben(de pvr heeft ook een klok) en de Mini doet het dus prima als wekker, (In bijna 1 jaar heeft de wekker het 'maar' 1x niet gedaan)al zou een ledje bovenop wel handig zijn om aan te geven dat je een wekker hebt ingesteld. Het is sowieso wel jammer dat ze die ledjes niet beter inzetten, bijvoorbeeld om aan te geven dat er een notificatie is.

Ik vind het wel jammer dat je niet in 1 opdracht 2 wektijden kan instellen. Ook kan je niet kiezen welk geluid je wilt als wekker...echt een misser.
In de slaapkamer hebben wij nog een ouderwetse wekkerradio staan. Deze wil ik vervangen door de hub. Verder geen klok in deze ruimte. Dus alleen een Mini zou voor ons niet volstaan. Ik heb geen zin om om 03.00 uur te moeten vragen aan Google wat de tijd is. ;)
Uit @Serena haar reacties in dit topic maak ik op dat zij nog geen beste stand heeft kunnen vinden qua zwak/fel van het scherm. Ik ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Vandaag komt het spul binnen. Vanavond nog geen tijd, wordt later deze week. Ach, een 60 dagen retour periode geeft genoeg tijd om het even te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
@meesje Heb geen ervaring met de Harmony. Puur van wat ik hier allemaal gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Kun je de microfoon van de Home Hub minder gevoelig maken?

Ik heb een Home Hub in de keuken staan, een Google Home mini op de vensterbank naast de bank en zelfs als ik vanaf de bank effectief met mijn hoofd in de richting van de Home mini praat, krijg ik (ook) antwoord vanuit de keuken. Vaak een slecht antwoord, omdat hij me (logisch) niet goed verstaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:29:
@meesje Heb geen ervaring met de Harmony. Puur van wat ik hier allemaal gelezen heb.
Vanochtend even gezocht in dit topic. Mijn enthousiasme is al wat minder. Ik snap die regio lock al helemaal niet. Waarom nou? Google Home ondersteunt nu toch ook officieel de NL taal? Moet ik in mijn Harmony account al het land aanpassen. Het moet gewoon out of the box werken. Straks kan ik niet eens in het NL het volume aanpassen.... Tenminste het staat niet in het rijtje met ondersteunde NL commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:09:
[...]

In de slaapkamer hebben wij nog een ouderwetse wekkerradio staan. Deze wil ik vervangen door de hub. Verder geen klok in deze ruimte. Dus alleen een Mini zou voor ons niet volstaan. Ik heb geen zin om om 03.00 uur te moeten vragen aan Google wat de tijd is. ;)
Uit @Serena haar reacties in dit topic maak ik op dat zij nog geen beste stand heeft kunnen vinden qua zwak/fel van het scherm. Ik ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Vandaag komt het spul binnen. Vanavond nog geen tijd, wordt later deze week. Ach, een 60 dagen retour periode geeft genoeg tijd om het even te proberen. ;)
Iedereen ervaart het anders, maar ik vond de laagste stand zelfs te zwak voor de nacht, de klok was toen nog maar amper te zien. Maar voor mij hoeft het niet perse pikdonker in de slaapkamer te zijn, ik slaap ook wel bij wat meer licht.

Veel plezier met uitproberen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Sahi_NL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:33:
Kun je de microfoon van de Home Hub minder gevoelig maken?

Ik heb een Home Hub in de keuken staan, een Google Home mini op de vensterbank naast de bank en zelfs als ik vanaf de bank effectief met mijn hoofd in de richting van de Home mini praat, krijg ik (ook) antwoord vanuit de keuken. Vaak een slecht antwoord, omdat hij me (logisch) niet goed verstaan heeft.
Nee, dat kan niet. Hooguit er een stukje tape overheen plakken, of helemaal uitzetten.
Wat je wel kan doen, is voicematch voor de hub verwijderen, dan geeft Google de voorkeur aan het apparaat waat jouw voice(match) wel aan gekoppeld is. Je zal even moeten testen of dat voor jou goed werkt.

Bij mij in de slaapkamer, met een Mini aan beide kanten van het bed werkt het prima met voicematch links voor mij ingesteld en rechts voor mijn vrouw. De juiste reageert iedere keer naar onze opdrachten. Toen ik de voicematch nog niet zo ingesteld had luisterde random dan de ene en dan de andere. Overigens gaan bij beiden de lampjes branden, maar er antwoord er maar eentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:30:

Bedankt voor het artikel. Wel weer jammer dat er een regio lock op zit. Als ik het goed zie, kun je niet eens het volume harder/zachter doen via Google Assistant? Ik zou bijvoorbeeld via Google Home/Harmony het volume van mijn Marantz receiver willen bedienen. Dit is wel een basic dingetje dat in gedachten had. Als zoiets niet kan, gaat ie snel weer retour.
Als ik tegen mijn google home zeg: "hey google zet de tv harder/zachter" dan zet ie netjes mijn Marantz receiver harder/zachter. De Google Home heeft wel moeite om te snappen dat de Marantz receiver op een bepaald volume niveau moet komen. "hey google zet de tv op volume 40" vindt ie moeilijk.

Ook activiteiten starten en stoppen snapt de GH goed. "Hey google zet de playstation aan/uit", "hey google zet de nvidia shield aan"/uit", "hey google zet de tv aan/uit" werkt allemaal perfect. Hij start en sluit de activiteiten (incl de apparaten) vanuit de Harmony Hub met voicecommand. De enige activiteit die ie niet snapt is "hey google, start spotify/muziek". Ik heb een activiteit waarbij alleen de receiver aan moet gaan op het kanaal online, zodat ik spotify kan streamen naar de receiver. De GH start dan altijd zijn eigen muziek op.

Via siri kun je overigens ook de Harmony Hub met voicecommands bedienen icm met de app yonomi.

Wat ik wel heel erg mis met de GH is het maken van gepersonaliseerde activiteiten. Als ik zeg "hey google, weltrusten", dan wil ik dat ie alle apparaten en lampen uitzet. Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk in Amerika.

De functies waarvoor ik em gebruik (lampen, harmony activiteiten/functies, thermostaat) werkt ie prima. In de toekomst kan zo'n GH alleen nog maar meer, dus gewoon een leuke gadget. Daarnaast valt me de kwaliteit van de speaker ook nog alles mee (ik heb de normale GH). M'n vriendin luistert er graag muziek mee. Dan te bedenken dat er ook een paar knappe Focal Aria vloerstaanders staan, maar de vrouw net zo lief naar het muziek uit de GH luistert :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hulleman schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:11:
[...]

Wat ik wel heel erg mis met de GH is het maken van gepersonaliseerde activiteiten. Als ik zeg "hey google, weltrusten", dan wil ik dat ie alle apparaten en lampen uitzet. Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk in Amerika.
Het werkt ook als je de taal van je telefoon op Engels zet. En anders zou je bijv. IFTTT kunnen proberen.
In de toekomst kan zo'n GH alleen nog maar meer
Helaas gaan de ontwikkelingen voor de NL wel vreselijk langzaam. Zo is Deezer ook nog steeds niet toegevoegd (beloven ze al een jaar) en werken 'vervolgopdrachten' ook nog steeds niet in NL taal.

[ Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 16-07-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42
[...]

Als ik tegen mijn google home zeg: "hey google zet de tv harder/zachter" dan zet ie netjes mijn Marantz receiver harder/zachter. De Google Home heeft wel moeite om te snappen dat de Marantz receiver op een bepaald volume niveau moet komen. "hey google zet de tv op volume 40" vindt ie moeilijk.

Ook activiteiten starten en stoppen snapt de GH goed. "Hey google zet de playstation aan/uit", "hey google zet de nvidia shield aan"/uit", "hey google zet de tv aan/uit" werkt allemaal perfect. Hij start en sluit de activiteiten (incl de apparaten) vanuit de Harmony Hub met voicecommand. De enige activiteit die ie niet snapt is "hey google, start spotify/muziek". Ik heb een activiteit waarbij alleen de receiver aan moet gaan op het kanaal online, zodat ik spotify kan streamen naar de receiver. De GH start dan altijd zijn eigen muziek op.

Via siri kun je overigens ook de Harmony Hub met voicecommands bedienen icm met de app yonomi.

De functies waarvoor ik em gebruik (lampen, harmony activiteiten/functies, thermostaat) werkt ie prima. In de toekomst kan zo'n GH alleen nog maar meer, dus gewoon een leuke gadget. Daarnaast valt me de kwaliteit van de speaker ook nog alles mee (ik heb de normale GH). M'n vriendin luistert er graag muziek mee. Dan te bedenken dat er ook een paar knappe Focal Aria vloerstaanders staan, maar de vrouw net zo lief naar het muziek uit de GH luistert :')
Pauzeren werkt ook ("Hey Google, pauzeer de TV" of "Hey Google, pauzeer de Shield"). Weer hervatten is dan wat lastiger, "Hey Google, hervat de TV" werkt geloof ik niet. "Hey Google, speel de TV af" geloof ik wel, maar wordt nog al eens verward met het afspelen van een nummer op spotify.
Ik gebruik pauzeren echter meestal met Kodi op mijn Shield TV, en dan werkt opnieuw pauzeren ook om te hervatten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Goed om te horen dat basic commando's als receiver aan/uit en volume harder/zachter gewoon werken! Daar ben ik juist naar op zoek. Om muziek te streamen moet ik nu altijd eerst de receiver aan zetten.
Het artikel waar eerder naar gerefereerd werd, is dus niet meer helemaal up to date.

Wat betreft muziek opstarten, dat zou denk ik altijd via twee stappen moeten: de eerste voor het aanzetten van de receiver en de tweede voor het streamen van muziek. Moet je sowieso (mits je chromecast gebruikt om google home) voor het afspelen van muziek niet altijd nog aangeven op welke device/kamer?

Met routines (inderdaad helaas nog niet beschikbaar in NL) zou dit ook opgelost kunnen worden, toch?

Zelf heb ik twee mooie Monitor Audio (Bronze 5) speakers met Marantz stereo receiver. Daaraan wil ik een Chromecast Audio koppelen. De Monitor Audio speakers zullen volgens mij (veel) beter geluid produceren dan menig Sonos (of maar een merk te noemen) speaker(set).
Vrouwlief zou deze wel willen vervangen door bv twee Sonos One speakers. Toen ik dat deze week voorstelde, vroeg ze zich af of deze niet te blikkerig zouden klinken. Ik denk dat dat nog mee zou vallen.... ;) Maar mijn huidige set produceert denk ik wel beter geluid. Het gaat me overigens niet om het max. volume. De stereo gaat vrij wel nooit echt hard.

Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz_2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb sinds 2 weken geen NL commando's meer, in 99% van de gevallen moet ik het in het Engels doen.
Alles al een keer gereset (s/w en fabrieksinstellingen) maar blijft weigeren NL commando's te "begrijpen".
Is er ergens iemand die dit ook gehad heeft en een oplossing heeft?
Het lijkt erop dat het iets beter gaat als ik de GH even van de stroom haal en opnieuw op laat starten.
Maar de volgende dag is het dan weer terug naar English-only :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
@fritz_2000 Ik heb hetzelfde inderdaad. Twee-talig werkt niet meer. Ik doe voorlopig alles maar in het Engels (tot de Routines naar NL komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz_2000
Sahi_NL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:04:
@fritz_2000 Ik heb hetzelfde inderdaad. Twee-talig werkt niet meer. Ik doe voorlopig alles maar in het Engels (tot de Routines naar NL komen).
Forgive my ignorance, maar wat zijn ROUTINES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Die had je natuurlijk zelf even kunnen Googlen: https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Medione1210
fritz_2000 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:25:
[...]

Forgive my ignorance, maar wat zijn ROUTINES?
Dat had je mooi aan je Home kunnen vragen

https://www.smarthomemaga...home-en-google-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz_2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritz_2000
Ach ja, natuurlijk... sorry, had nog niet genoeg koffie op, denk ik. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
meesje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Goed om te horen dat basic commando's als receiver aan/uit en volume harder/zachter gewoon werken! Daar ben ik juist naar op zoek. Om muziek te streamen moet ik nu altijd eerst de receiver aan zetten.
Het artikel waar eerder naar gerefereerd werd, is dus niet meer helemaal up to date.

Wat betreft muziek opstarten, dat zou denk ik altijd via twee stappen moeten: de eerste voor het aanzetten van de receiver en de tweede voor het streamen van muziek. Moet je sowieso (mits je chromecast gebruikt om google home) voor het afspelen van muziek niet altijd nog aangeven op welke device/kamer?

Met routines (inderdaad helaas nog niet beschikbaar in NL) zou dit ook opgelost kunnen worden, toch?

Zelf heb ik twee mooie Monitor Audio (Bronze 5) speakers met Marantz stereo receiver. Daaraan wil ik een Chromecast Audio koppelen. De Monitor Audio speakers zullen volgens mij (veel) beter geluid produceren dan menig Sonos (of maar een merk te noemen) speaker(set).
Vrouwlief zou deze wel willen vervangen door bv twee Sonos One speakers. Toen ik dat deze week voorstelde, vroeg ze zich af of deze niet te blikkerig zouden klinken. Ik denk dat dat nog mee zou vallen.... ;) Maar mijn huidige set produceert denk ik wel beter geluid. Het gaat me overigens niet om het max. volume. De stereo gaat vrij wel nooit echt hard.

Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?
Ik gebruik standaard gewoon Engelse commando's. Deze werken het best.
En mijn wederhelft, kinderen en ikzelf, willen best zeggen, Hey Google, Turn on TV in plaats van zet de TV aan, of pause TV in plaats van, pauzeer de TV.

Turn on TV heb ik dan weer diverse commando's voor, receiver gaat aan op het juiste kanaal, KPN setupbox gaat aan, TV gaat aan op de juiste HDMI ingang en NPO 1 wordt aangezet, maar dat is in Logitech in te regelen.

Ik zie de noodzaak van Nederlandse commando's niet in, zelfs m'n kinderen (8 en 11) niet, Engels werkt prima, beter dan Nederlands.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...