Hulleman schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:11:
[...]
Als ik tegen mijn google home zeg: "hey google zet de tv harder/zachter" dan zet ie netjes mijn Marantz receiver harder/zachter. De Google Home heeft wel moeite om te snappen dat de Marantz receiver op een bepaald volume niveau moet komen. "hey google zet de tv op volume 40" vindt ie moeilijk.
Ook activiteiten starten en stoppen snapt de GH goed. "Hey google zet de playstation aan/uit", "hey google zet de nvidia shield aan"/uit", "hey google zet de tv aan/uit" werkt allemaal perfect. Hij start en sluit de activiteiten (incl de apparaten) vanuit de Harmony Hub met voicecommand. De enige activiteit die ie niet snapt is "hey google, start spotify/muziek". Ik heb een activiteit waarbij alleen de receiver aan moet gaan op het kanaal online, zodat ik spotify kan streamen naar de receiver. De GH start dan altijd zijn eigen muziek op.
Via siri kun je overigens ook de Harmony Hub met voicecommands bedienen icm met de app yonomi.
Wat ik wel heel erg mis met de GH is het maken van gepersonaliseerde activiteiten. Als ik zeg "hey google, weltrusten", dan wil ik dat ie alle apparaten en lampen uitzet. Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk in Amerika.
De functies waarvoor ik em gebruik (lampen, harmony activiteiten/functies, thermostaat) werkt ie prima. In de toekomst kan zo'n GH alleen nog maar meer, dus gewoon een leuke gadget. Daarnaast valt me de kwaliteit van de speaker ook nog alles mee (ik heb de normale GH). M'n vriendin luistert er graag muziek mee. Dan te bedenken dat er ook een paar knappe Focal Aria vloerstaanders staan, maar de vrouw net zo lief naar het muziek uit de GH luistert

Goed om te horen dat basic commando's als receiver aan/uit en volume harder/zachter gewoon werken! Daar ben ik juist naar op zoek. Om muziek te streamen moet ik nu altijd eerst de receiver aan zetten.
Het artikel waar eerder naar gerefereerd werd, is dus niet meer helemaal up to date.
Wat betreft muziek opstarten, dat zou denk ik altijd via twee stappen moeten: de eerste voor het aanzetten van de receiver en de tweede voor het streamen van muziek. Moet je sowieso (mits je chromecast gebruikt om google home) voor het afspelen van muziek niet altijd nog aangeven op welke device/kamer?
Met routines (inderdaad helaas nog niet beschikbaar in NL) zou dit ook opgelost kunnen worden, toch?
Zelf heb ik twee mooie Monitor Audio (Bronze 5) speakers met Marantz stereo receiver. Daaraan wil ik een Chromecast Audio koppelen. De Monitor Audio speakers zullen volgens mij (veel) beter geluid produceren dan menig Sonos (of maar een merk te noemen) speaker(set).
Vrouwlief zou deze wel willen vervangen door bv twee Sonos One speakers. Toen ik dat deze week voorstelde, vroeg ze zich af of deze niet te blikkerig zouden klinken. Ik denk dat dat nog mee zou vallen....

Maar mijn huidige set produceert denk ik wel beter geluid. Het gaat me overigens niet om het max. volume. De stereo gaat vrij wel nooit echt hard.
Wat is nu precies het stappenplan om de Harmony Hub te koppelen aan Google Home? Is het nog steeds nodig om bij Harmony account het land op US te zetten? Is dat alles? Verder kan de taal op je telefoon gewoon op NL blijven staan?