Ja hier ook regelmatig. Was de eerste maanden niet. Lijkt wel alsof de 'trigger' later een stuk gevoeliger is gemaakt.Kecin schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:00:
Hier sinds een week of 2 willekeurig het toontje dat die begint te luisteren (de assistant speaker ding). Ook wanneer het helemaal stil is. Meer mensen?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Met gestrekt been.
Maak gebruik van home mini.
Ik heb zoiets thuis, groep heet kamer, de lampen en stekker hebben hun eigen naam.ipje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:01:
Ik wil een groep creëren voor de verlichting in de woonkamer. Het is een combinatie van hue verlichting en slimme stekkers. Ik wil ze met een spraak commando kunnen bedienen als groep maar ook individueel. Kan ze allemaal dezelfde naam geven maar dan is individuele bediening niet mogelijk. Zie ik een optie over het hoofd of is dit gewoon weg niet mogelijk?
Maak gebruik van home mini.
Hey Google kamer aan: alles aan in de kamer, lampen en stekker
Hey google, extra (=naam stekker) aan, stekker met ingeplugde lamp aan.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Exact dat, in het begin helemaal niet. Toen begon die beter te luisteren, en nu ineens PLOENK.JKratos schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Ja hier ook regelmatig. Was de eerste maanden niet. Lijkt wel alsof de 'trigger' later een stuk gevoeliger is gemaakt.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja, zoiets heb ik al eens gedaan, maar dan gaat er ook een lampje aan die ik niet altijd aan wil hebben.kruila schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:15:
[...]
Hey Google kamer aan: alles aan in de kamer, lampen en stekkers
Had liever gezien dat ik bepaalde lampen en stekkers in een (sub)groep kan zetten en deze dan in 1 keer kan bedienen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Dat kan maar dat moet je met de naamgeving oplossen. Zoals de namen opbouwen als volgt: (naam), zone/kamer, omschrijving, (subnaam/nummer) (bijv. keuken muurlamp links, jantje slaapkamer hanglamp, pietje slaapkamer spot 2).ipje schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:03:
Had liever gezien dat ik bepaalde lampen en stekkers in een (sub)groep kan zetten..
Door de betreffende assistent lid te maken van een ruimte met dezelfde naam '(naam), zone/slaapkamer' kan je het eerste deel weglaten bij spraak opdrachten of juist toevoegen als je een andere kamer/zone wilt aansturen.
Dat laatste kan ook door het unieke deel te gebruiken zoals keuken, woonkamer etc. Bij het slaapkamer voorbeeld is het unieke deel dan incl. naam.
Als je omschrijving ook uniek houd binnen een ruimte kan je die ook los noemen zonder subnaam/nummer óf juist gebruik maken om lampen te groeperen (bijv. 'muurlamp' om 2 lampen genaamd 'woonkamer schemerlamp links' en 'woonkamer schemerlamp rechts' tegelijk te schakelen.)
Kleine tip, probeer direct logische namen te bedenken waarmee je in de toekomst ook weinig hoeft aan te passen. Anders roep je hé google doe ehh.. eh.. lamp dinges ehh.. grr...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bij commando "zet <apparaat> aan" krijg ik de melding dat apparaat niet beschikbaar is. Terwijl hij gewoon in de google home app staat. In de IHC app is ook alles actief.
Bij commando "activeren <scène>" krijg ik positieve respons van de google home. Maar geen actie bij de Broadlink mini 3.
Via de IHC app werkt alles prima.
Iemand ook de problemen nu of gehad?
Iemand een oplossing?
Dan maak je toch nog een (niet bestaande kamer) aan, waarin alleen die bepaalde lampen en stekkers inzitten?ipje schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:03:
[...]
Ja, zoiets heb ik al eens gedaan, maar dan gaat er ook een lampje aan die ik niet altijd aan wil hebben.
Had liever gezien dat ik bepaalde lampen en stekkers in een (sub)groep kan zetten en deze dan in 1 keer kan bedienen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Op reddit regelmatig problemen voorbij zien met broadlink. Zoek maar eens in r/googlehome. De ene keer hielp opnieuw linken, de andere keer was het probleem een dag later opeens opgelost. Heb je met broadlink niet te maken met (redelijk onbetrouwbare) Chinese servers?hallorichard schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:33:
Gisteren een Broadlink mini 3 ontvangen. In de IHC app alles netjes aangemaakt. Account gekoppeld in Google home App. Apparaten worden netjes toegevoegd ook de scènes. Alleen met de bediening heb ik problemen.
Bij commando "zet <apparaat> aan" krijg ik de melding dat apparaat niet beschikbaar is. Terwijl hij gewoon in de google home app staat. In de IHC app is ook alles actief.
Bij commando "activeren <scène>" krijg ik positieve respons van de google home. Maar geen actie bij de Broadlink mini 3.
Iemand een oplossing?
Etuuuuuh!
Mijn naam spelt de google home ipv dat die vloeiend of niet wordt afgespeeld...Terranova schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:19:
Beetje vreemde vraag, maar heeft er iemand anders ook moeite met de Google Home die de naam van een gebruiker niet wil/kan zeggen.
Mijn ouders hebben een Nest, alle accounts zijn goed ingesteld de Home herkent ook beide stemmen en geeft de correcte informatie terug. Maar om een of andere reden weigert de Home de naam van mijn moeder te geven(Wendy, niet echt een bijzondere naam dus). Als ik een andere naam invul dan zegt de Home de naam wel, maar haar eigen naam dus niet.
Meen me te herinneren dat het commando hey google start ... moet zijn.hallorichard schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:33:
Gisteren een Broadlink mini 3 ontvangen. In de IHC app alles netjes aangemaakt. Account gekoppeld in Google home App. Apparaten worden netjes toegevoegd ook de scènes. Alleen met de bediening heb ik problemen.
Iemand een oplossing?
Was dat niet alleen voor EN (US)? Daar kun je sowieso stemmen (kleuren) kiezen...CRpt3r55 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:48:
Is er eigenlijk nog iets bekend over de stemmen die gewijzigd kunnen worden? Ik pikte zoiets op ergens in maart geloof ik.. Ik heb er verder niets meer over gehoord/gelezen, en kan er eigenlijk ook niets recentelijks meer over vinden.
Klopt... maar dacht het ook ergens gelezen te hebbem dat er ook andere NL stemmen komen.barrymossel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:59:
[...]
Was dat niet alleen voor EN (US)? Daar kun je sowieso stemmen (kleuren) kiezen...
edit: hier dus:
http://mijn-google-home.n...euwe-nederlandse-stemmen/
[ Voor 13% gewijzigd door CRpt3r55 op 02-07-2019 12:38 ]
Etuuuuuh!
Ziet er niet uit als een betrouwbaar artikel. Wordpress met een standaard meegeleverd template (nog een oudere ook) en geen bronvermelding. Zoals een reactie daar al zegt: broodje aap verhaal...CRpt3r55 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:37:
[...]
Klopt... maar dacht het ook ergens gelezen te hebbem dat er ook andere NL stemmen komen.
edit: hier dus:
http://mijn-google-home.n...euwe-nederlandse-stemmen/
Jammer... hoop het wel ooit ergens in een update tegen te komen.barrymossel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:40:
[...]
Ziet er niet uit als een betrouwbaar artikel. Wordpress met een standaard meegeleverd template (nog een oudere ook) en geen bronvermelding. Zoals een reactie daar al zegt: broodje aap verhaal...
Etuuuuuh!
Wow... dus toch! ben benieuwd!Maatje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:03:
ze zijn al te horen ook...
https://developers.google...locales#trigger_phrases_4
Etuuuuuh!
Is dit mogelijk? Zo, ja welk systeem hebben jullie gebruikt?
Je kunt in de Tahoma of Connexoon dan scenario's aanmaken die iets bewerkstelligen. Deze scenario's kunnen dan via GH worden aangesproken.
Werkt bij mij prima :-)
RadioX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:11:
Vraagje, zijn er mensen die hun elektrische rolluiken (via welk systeem dan ook) gekoppeld hebben aan Google Home en hiermee ook de rolluiken gedeeltelijk open/dicht kunnen maken? Bijv. "Hey Google, maak de woonkamer rolluiken voor 3/4e open".
Ik had mijn Somfy zonwering via klikaanklikuit ICS2000 geregeld. Ging prima.RadioX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:11:
Vraagje, zijn er mensen die hun elektrische rolluiken (via welk systeem dan ook) gekoppeld hebben aan Google Home en hiermee ook de rolluiken gedeeltelijk open/dicht kunnen maken? Bijv. "Hey Google, maak de woonkamer rolluiken voor 3/4e open".
Thx, voor de snelle reactie. Ik ga eens kijken naar dit systeemmistercage schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:53:
Ik heb mijn rolluiken van Somfy ( io rolluiken) gekoppeld aan Google home. Echter is hiervoor wel een Somfy Tahoma box of Connexoon benodigd als hub. Dit tav het io protocol dat zij hebben en vanwege security redenen.
Je kunt in de Tahoma of Connexoon dan scenario's aanmaken die iets bewerkstelligen. Deze scenario's kunnen dan via GH worden aangesproken.
Werkt bij mij prima :-)
[...]
Hoe heb je hiermee kunnen regelen dat je via Google Home de rolluiken bijv. 3/4e dicht laat gaan?mathijsveld schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Ik had mijn Somfy zonwering via klikaanklikuit ICS2000 geregeld. Ging prima.
Ik heb ook de Connexoon. Bedien daar zowel Somfy als Velux gordijnen mee. Je kunt zeggen. Hey Google Rolluik dicht, dan gaat hij helemaal dicht. Of Hey Google rolluik 27% dicht. Etc.RadioX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:31:
[...]
Thx, voor de snelle reactie. Ik ga eens kijken naar dit systeem
Net geprobeerd, werkt wel prima met Spotify, Google home en een oude Sonos. Voor instructies:M3chmichael schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:33:
Sonos en Google Home kunnen nu gekoppeld worden!!. Nu Deezer nog.....
https://support.sonos.com...nt=button-t3-learnmore_NL
Jammer dat je nog “in de (kamer)” erachter moet zeggen, anders gaat ie gewoon op de Google home afspelen. Zou graag zien dat je een default device voor het afspelen zou kunnen instellen. Of zie ik dat over het hoofd.?
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Heb je de RTS verzie of de IO ? Ben al enige tijd op zoek of dat met de RTS namelijk ook kan.Nuevocasa schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:23:
Ik heb ook de Connexoon. Bedien daar zowel Somfy als Velux gordijnen mee.
Iets teveel weggestript van de quote, ik bedoel dus of de RTS ook dingen op bijv. 50% open kan doen. En ook kan stoppen.
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2019 22:21 ]
Alleen de tahoma kan met beide overweg
DukeBox schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:31:
[...]
Heb je de RTS verzie of de IO ? Ben al enige tijd op zoek of dat met de RTS namelijk ook kan.
[ Voor 11% gewijzigd door hijskraan op 04-07-2019 22:10 ]
Tnx, maar dat bedoelde ik niet, had teveel van de quote weggepoetst.hijskraan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:07:
dan moet je de rts versie hebben van de connexoon.
Ik heb 1 rts zonnescherm en deze doen wij vrijwel nooit helemaal uit. Daarnaast heb ik een hand geschakeld scherm (gaat wel altijd helemaal uit of in) en diverse handgeschakelde rolluiken welke wij ook op diverse standen gebruiken. Ik wil best overal rts inbouw modules plaatsen met een rts connexoon maar dan wil ik wel kunnen regelen hoever open/dicht. Anders zal ik dat met fibaro en zwave moeten doen, die kan je inregelen. Naadeel daarvan is dat ik dan alles behalve mijn zonnescherm kan aansturen..
Top dit is precies wat ik zoek. Bedankt !Nuevocasa schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Ik heb ook de Connexoon. Bedien daar zowel Somfy als Velux gordijnen mee. Je kunt zeggen. Hey Google Rolluik dicht, dan gaat hij helemaal dicht. Of Hey Google rolluik 27% dicht. Etc.
Heb de io versie.DukeBox schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:31:
[...]
Heb je de RTS verzie of de IO ? Ben al enige tijd op zoek of dat met de RTS namelijk ook kan.
Iets teveel weggestript van de quote, ik bedoel dus of de RTS ook dingen op bijv. 50% open kan doen. En ook kan stoppen.
Nooit naar gekeken eigenlijk. Het was voor mij echt alleen de zonwering dus vol open of vol dicht... ging mij meer om het feit dat ik triggers mbt weer en de koppeling met mijn nest goed kon krijg...RadioX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:32:
[...]
Hoe heb je hiermee kunnen regelen dat je via Google Home de rolluiken bijv. 3/4e dicht laat gaan?
mathijsveld schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:11:
[...]
Ik had mijn Somfy zonwering via klikaanklikuit ICS2000 geregeld. Ging prima.
En we zijn inmiddels alweer 4 maanden verder en er is nog steeds geen zicht op een oplossingJur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Net even geprobeerd dit probleem is er nog steeds ......van de google site:
At the moment, G Suite is not supported, and as such, this feature is working as intended.
I definitely understand this is something you guys eagerly want integrated and is very important to you. We do not have a timeline on when or if this is something that will be implemented, but I’ll continue to share your feedback with the team.
Als je geen gsuite hebt is dit misschien de oplossing:
Solution for those with individual Gmail accounts having this issue! If you are part of the Advanced Protection Program, you have to disable advanced protection to join a household.

Alleen als ik zeg: Okay Google "doe trio aan" (trio is naam zone), dan weet mevrouw Google niet wat ze moet doen.
De hele kamer aan of uit met de stem, of een enkele lamp bedienen met de stem gaat prima.
Al een paar keer commando "sync my devices" gegeven, wat zij dan ook netjes bevestigt, maar dat helpt niet. Iemand misschien een tip?
Zones werken volgens mij niet in Google. Hier zijn ze zichtbaar, maar er zitten geen apparaten in. OF kamer OF zone. Blijkbaar kan het niet allebei.kruila schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:16:
Voor een gedeelte van de woonkamer heb ik in Hue een zone aangemaakt van 3 van de 6 lampen. Kan ik ook prima bedienen met de Hue app.
Alleen als ik zeg: Okay Google "doe trio aan" (trio is naam zone), dan weet mevrouw Google niet wat ze moet doen.
De hele kamer aan of uit met de stem, of een enkele lamp bedienen met de stem gaat prima.
Al een paar keer commando "sync my devices" gegeven, wat zij dan ook netjes bevestigt, maar dat helpt niet. Iemand misschien een tip?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Lees net hier: https://www.iculture.nl/nieuws/philips-hue-app-zones/ dat, omdat deze functie nog beta is, het niet werkt met o.a. spraakassistenten,Serena schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:03:
[...]
Zones werken volgens mij niet in Google. Hier zijn ze zichtbaar, maar er zitten geen apparaten in. OF kamer OF zone. Blijkbaar kan het niet allebei.
afwachten dus.
Mocht iemand toch een slimme manier gevonden hebben om dit op te lossen, dan houd ik me aanbevolen.
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:32:
geen radio meet via google, hij kent het comando speel radio 2 niet meer
‘Hey Google, stream Radio 2.’Henkhuppelschot schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:32:
Start direct…
Ja daar wacht ik ook al een half jaar opM3chmichael schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:33:
Sonos en Google Home kunnen nu gekoppeld worden!!. Nu Deezer nog.....
Ik begrijp niet waarom het wel kan in andere Europese landen maar niet hier?
Rechten kan het niet zijn, want ik mag toch gewoon de muziek van Deezer luisteren, daar heb je tenslotte een abonnement voor.
Ik vermoed dat Spotify een exclusivity contract heeft gesloten met Google. De ratten.
Ik zie op video's dat bij het bellen het beeld van de bel in de Hub zichtbaar zou moeten zijn, maar ik heb mijn neus al te vaak gestoten aan allerlei beloften die dan in de praktijk in NL niet werken.
Ja dat werkt hier uitstekend!LaTiNo156 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:41:
Heeft er iemand een Home Hub/Nest Hub in NL werkend met een Nest Hello deurbel?
Ik zie op video's dat bij het bellen het beeld van de bel in de Hub zichtbaar zou moeten zijn, maar ik heb mijn neus al te vaak gestoten aan allerlei beloften die dan in de praktijk in NL niet werken.
Luister naar radio 2Henkhuppelschot schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:32:
Je kunt natuurlijk de woonkamer opdelen in twee kamers. Doe alle lampen aan in <kamer> werkt wel.kruila schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:39:
Mocht iemand toch een slimme manier gevonden hebben om dit op te lossen, dan houd ik me aanbevolen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Wat is een zone? Is dat een scene?kruila schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:16:
Voor een gedeelte van de woonkamer heb ik in Hue een zone aangemaakt van 3 van de 6 lampen. Kan ik ook prima bedienen met de Hue app.
Het gekke is dat ik mijn hue in het engels heb. Dus 'livingroom', 'bedroom', enz. In de woonkamer heb ik een scene genaamd '2lights' welke dus 2 lampen aanzet (van de 6).
Google staat nu alleen in het nederlands. Ik heb voor hue verder niks los ingesteld, en mijn scenes zie ik ook niet terug in de app volgens mij.
Als ik zeg 'Hey Google doe 2 lampen aan', dan gaan de goede lampen aan!
Ik heb alleen geen idee waarom of hoe dan

Dat het nog in de kinderschoenen staat kan ik aannemen,maar als het daar al hapert.Jongens toch.
Sync my devices gedaan, maar dan zegt hij dat de accounteigenaar van Woox moet syncen??
Dat is hier echt niet het geval (2x mini 1xhub) misschien een reset doen. Als dat niet helpt, is hij misschien defect?Ivan4you schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:25:
Ik heb een google home mini gekocht.Ge moet er nog al tegen roepen eer dat ding reageert op "ok google" of "hey google".Dat ding is onbruikbaar.
Dat het nog in de kinderschoenen staat kan ik aannemen,maar als het daar al hapert.Jongens toch.
Het zelfde hier.Heel frustrerend.Ik kan soms blijven roepen en dan geef ik het uiteindelijk ook gewoon op.Dat ik hier niet meer over lees.THE_BASE schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:02:
De laatste tijd erg vaak dat ik onderhand HEY GOOGLE moet schreeuwen wil Mini luisteren. Soms ook wel vier keer.
Stekker er al even uit gehad, helpt niets. Meer mensen last van?
Misschien omdat niet iedereen er last van heeft?Ivan4you schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:31:
.Dat ik hier niet meer over lees.
Ik zeg soms wat op de eerste verdieping en de huiskamer pikt het op
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik zou inderdaad een factory reset doen en indien dat niet helpt een beroep doen op garantie.Ivan4you schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:31:
[...]
Het zelfde hier.Heel frustrerend.Ik kan soms blijven roepen en dan geef ik het uiteindelijk ook gewoon op.Dat ik hier niet meer over lees.
Trek de stekker eens uit voor 1 minuut en dan er weer in, grote kans dat je "probleem" over isIvan4you schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:31:
[...]
Het zelfde hier.Heel frustrerend.Ik kan soms blijven roepen en dan geef ik het uiteindelijk ook gewoon op.Dat ik hier niet meer over lees.
Dat is helaas nog niet mogelijk, hier zit ik ook met smart op te wachten (net als de Nederlandse Routines).s441558 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:52:
[...]
Jammer dat je nog “in de (kamer)” erachter moet zeggen, anders gaat ie gewoon op de Google home afspelen. Zou graag zien dat je een default device voor het afspelen zou kunnen instellen. Of zie ik dat over het hoofd.?
Misschien dat ik niet precies begrijp wat er bedoeld wordt maar je kan toch een default audio device opgeven ? Zowel per assistent apparaat als per ruimte.Sahi_NL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:10:
Dat is helaas nog niet mogelijk, hier zit ik ook met smart op te wachten (net als de Nederlandse Routines).
Ah.. snap het, moet inderdaad cast ondersteunen. De One zou dat overigens sinds dit weekend moeten doen.Sahi_NL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:38:
Ja, maar geen Sonos.
Dat denk ik niet. Het enige wat sinds deze week actief is, is de Google Assistent op de speaker. De speaker ondersteunt geen Google (chrome)cast en kan dus ook niet met andere speakers (dan Sonos) in groepen gezet worden.DukeBox schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:07:
[...]
Ah.. snap het, moet inderdaad cast ondersteunen. De One zou dat overigens sinds dit weekend moeten doen.
Oh, werkt die dan niet zoals bij Bose en JBL ? Daar kan ik gewoon naar casten.Sahi_NL schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:24:
Dat denk ik niet. Het enige wat sinds deze week actief is, is de Google Assistent op de speaker.
Je kunt toch in je google home app gewoon instellen wat je default speaker is om muziek oid af te spelen ?s441558 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:52:
[...]
Net geprobeerd, werkt wel prima met Spotify, Google home en een oude Sonos. Voor instructies:
https://support.sonos.com...nt=button-t3-learnmore_NL
"Beautiful Clean Coal"
Helaas (nog) niet dus, zie ook een van de berichten van @Sahi_NL en @DukeBox hieronder.leekers schreef op maandag 8 juli 2019 @ 06:28:
[...]
Je kunt toch in je google home app gewoon instellen wat je default speaker is om muziek oid af te spelen ?
Je kan Sonos niet instellen als standaardspeaker voor muziek. Ik krijg alleen de optie Bluetoothspeaker koppelen. Sonos staat niet in het lijstje bij "Een standaardspeaker kiezen voor muziek en audio". Volgens @DukeBox dus omdat het geen cast-device is.
[ Voor 9% gewijzigd door s441558 op 08-07-2019 09:24 ]
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Een ander gemis vind ik de shuffle functie. Je kan een playlist afspelen, waar je dan normaal door 'Ok Google, shuffle this' kan zorgen dat die playlist gerandomised wordt kan dat niet met iets dat op Sonos afspeelt. Shuffle staat ook niet op het lijstje. Het suffe is dus dat er een omweg via de Spotify app nodig is om een playlist die je met Google naar Sonos stuurt op shuffle te krijgen.
Maar ik kan nu in ieder geval vanuit de douche 'Next!' roepen als ik een nummer zat ben
Als ik deze vervang, werkt dan álles wat op een Mini werkt ook op zo'n JBL. Lijkt me fijn als de muziek iets beter klinkt dan uit een Mini, verder vraag ik vooral wat standaard dingen als verlichting en het nieuws of een leuk weetje.
De Mini wil ik dan overigens weghalen. Of is dat geen optie?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Je kunt de mini zonder problemen weghalen en vervangen door de JBL.THE_BASE schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
Ik heb nu een Google Home Mini, toevallig kan ik voor weinig een JBL Link 10 kopen.
Als ik deze vervang, werkt dan álles wat op een Mini werkt ook op zo'n JBL. Lijkt me fijn als de muziek iets beter klinkt dan uit een Mini, verder vraag ik vooral wat standaard dingen als verlichting en het nieuws of een leuk weetje.
De Mini wil ik dan overigens weghalen. Of is dat geen optie?
Ik heb zelf o.a. de JBL linki 20 en daarmee kan ik alles wat ik met mijn mini ook kan.
Je kunt die mini natuurlijk ook nog ergens anders plaatsen
Zoals @kruila ook al meld kan dat prima. Ik zelf merkte wel dat de mini 'stabieler' was dan de JBL link 10. Bij de JBL moest deze om de ~20 dagen wel een keer power cyclen omdat hij niet meer reageerde. Ik heb hem uiteindelijk vervangen door de hub maar het geluid van de link was beter.THE_BASE schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
Ik heb nu een Google Home Mini, toevallig kan ik voor weinig een JBL Link 10 kopen.
Lees ook wisselende verhalen, maar ach, voor 25 euro kan ik het wel proberen (personeelsactie). En die kleine zou ik altijd elders kunnen zetten, maar we hebben een woning met open structuur, dus één Assistent doet in de hele woning het werk.DukeBox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:11:
[...]
Zoals @kruila ook al meld kan dat prima. Ik zelf merkte wel dat de mini 'stabieler' was dan de JBL link 10. Bij de JBL moest deze om de ~20 dagen wel een keer power cyclen omdat hij niet meer reageerde. Ik heb hem uiteindelijk vervangen door de hub maar het geluid van de link was beter.
Krijg alleen steeds de melding dat ik moet inloggen in de Google Home App.
Heb twee keer de intro doorlopen en fabrieksinstellingen gedaan, maar ze blijft het zeggen, best vervelend. Iemand een idee?
[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 08-07-2019 15:54 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
iemand die mij hierbij kan helpen?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het liefst wil ik niet eens met zn apparaat praten dus weet niet of Google Home iets voor mij is.renzo4000 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:23:
Dat gaat via routines of shortcuts maar dat werkt nog niet (goed) via de Nederlandse taal. Kijk ook eens naar iftt of olisto.
Enige dat ik wil is via de iPhone/iPad/Android toestel op een knop drukken (opdracht geven) op commando film kijken. Dat shield gestart wordt op Netflix. De hue lichten naar film stand gaan etc. Geen idee of zoiets mogelijk is
tuurlijk gaat dat, heb je wel routines voor nodig, nog niet beschikbaar in NL, dus je android moet op ENG staanJboy1991 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:27:
[...]
Het liefst wil ik niet eens met zn apparaat praten dus weet niet of Google Home iets voor mij is.
Enige dat ik wil is via de iPhone/iPad/Android toestel op een knop drukken (opdracht geven) op commando film kijken. Dat shield gestart wordt op Netflix. De hue lichten naar film stand gaan etc. Geen idee of zoiets mogelijk is
als je de knop wilt hebben, dan moet je wel Home Assistant ofzo gebruiken, zonder Home Assistant moet het via spraak, maar kan perfect met 1 commando
[ Voor 11% gewijzigd door NoFate op 08-07-2019 21:45 ]
Hmm ikzelf heb alleen een iPhone. Mn partner heeft wel een Android. Enige idee of het ook op iPhone mogelijk is ?NoFate schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:44:
[...]
tuurlijk gaat dat, heb je wel routines voor nodig, nog niet beschikbaar in NL, dus je android moet op ENG staan
als je de knop wilt hebben, dan moet je wel Home Assistant ofzo gebruiken, zonder Home Assistant moet het via spraak, maar kan perfect met 1 commando
geen idee, maar ik neem aan van wel, routines is een google assistant functionaliteit, volgens mij niet gebonden aan android, maar durf het niet zeker te zeggen , nog nooit een iphone in mijn handen gehadJboy1991 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:51:
[...]
Hmm ikzelf heb alleen een iPhone. Mn partner heeft wel een Android. Enige idee of het ook op iPhone mogelijk is ?
Dat denk ik niet nee, het enige wat een Google home (mini) namelijk doet is stemcommando's verwerken en uitvoeren, door middel van diverse api's van smart devices.Jboy1991 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:27:
[...]
Het liefst wil ik niet eens met zn apparaat praten dus weet niet of Google Home iets voor mij is.
Wat je wil bereiken kan beter via een app als Tasker. Of inderdaad Home Assistant. Kijk even goed welke app welke producten ondersteund!
Combinatie harmony en IFTTT ?Jboy1991 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:27:
[...]
Nee, maar je kan het textiel gewoon kleuren:bullitkatcher schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:28:
Weet iemand of ik hier in Nederland ook een andere base kan krijgen voor de home? Mij lijkt de zwarte base wel vet, maar ik kan hem nergens vinden behalve bij de Google store US, maar die versturen niet naar NL
YouTube: How to Customize Google Home for $8
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Maar had een vraagje, als ik zeg hey google, radio q-music dan springt hij de hele tijd op Q-music belgie. Ook als ik zeg Q-music nederland. Enig idee hoe we Q-music nederland aan de gang krijgen ?
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Dat is een beetje een algemeen probleem.MarcHealthy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:31:
Sinds deze week de google home mini en ben er echt helemaal weg van. Heb de amerikaanse versie maar wel nederlands sprekend en ben echt tevreden over het geluid wat eruit komt. Had juist gelezen dat dit slecht was.
Maar had een vraagje, als ik zeg hey google, radio q-music dan springt hij de hele tijd op Q-music belgie. Ook als ik zeg Q-music nederland. Enig idee hoe we Q-music nederland aan de gang krijgen ?
Ik heb (als Belg) geluk dat hij de BE-versie neemt, als ik geen groep gebruik: Fire69 in "Google Home"
Probeer eens 'speel qmusic op <naam mini>', misschien werkt het met de naam van 1 device ook zo ipv met een groep.
Nee, dit is niet mogelijk zonder tussenkomst van HA of Domoticz.demo31051987 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:23:
Ik wil kijken of mijn Google Home zo kan instellen dat wanneer ik binnen kom en verbinding maak met mijn thuisnetwerk (via de TP-Link Deco Mesh) dat mijn Google vervolgens muziek gaat afspelen. Enig idee of dit mogelijk is zonder tussenkomst van bijvoorbeeld Home Assistant / Domoticz?
Believe. Imagine. Create.
Dat klopt, de zender heet ook 'qmusic fm' in Nederland. Als je er op had gezocht in dit topic was je deze vraag ook tegen gekomen.MarcHealthy schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:31:
Maar had een vraagje, als ik zeg hey google, radio q-music dan springt hij de hele tijd op Q-music belgie.
Misschien omdat je hem (ook) in het Engels hebt ingesteld? Hoe dan ook is het 'welk geluid maakt een ...' en niet 'wat doet een ... '.NeutraleTeun schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:00:
Ik krijg de schijt van dat hele NLse gedoe.
[..]
Hoe doet een <dier> of wat voor geluid maakt een <dier>.
Die kleine vraagt er elke keer om, maar merendeel krijg ik gewoon shit als reactie.
[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 09-07-2019 19:10 ]
Ze zegt keihard dat ze dat item niet kan vinden. In TuneIn heet de zender ook gewoon Qmusic hoor…DukeBox schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:03:
[...]
Dat klopt, de zender heet ook 'qmusic fm' in Nederland. Als je er op had gezocht in dit topic was je deze vraag ook tegen gekomen.
Zeg gewoon eens 'speel qmusic fm'.Serena schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:10:
Ze zegt keihard dat ze dat item niet kan vinden. In TuneIn heet de zender ook gewoon Qmusic hoor…
De reden waarom ik ze anders formuleer is omdat ze dan wel af en toe pakken.

Ik begon met zet het volume op 1.
Krijg in het Engels een reactie dat er een timer gezet wordt.
Ik zeg stop timer en krijg NL reactie terug.
Daarna probeer ik welk geluid maakt een koe (en daarna) paard, en krijg weer de meest belachelijke reacties.
Oh wauw, dit idee had ik niet gevonden, bedanktMr_Blobby schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:50:
[...]
Nee, maar je kan het textiel gewoon kleuren:
YouTube: How to Customize Google Home for $8
Wederom de Belg.
Verwijder je secundaire taal EN eens , alleen NL behouden.. bij mij is het dan veel beter... Wel even je home even rebooten, dan is de taal direct aangepastNeutraleTeun schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:51:
Hij staat op #1 NL en #2 EN.
De reden waarom ik ze anders formuleer is omdat ze dan wel af en toe pakken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik begon met zet het volume op 1.
Krijg in het Engels een reactie dat er een timer gezet wordt.
Ik zeg stop timer en krijg NL reactie terug.
Daarna probeer ik welk geluid maakt een koe (en daarna) paard, en krijg weer de meest belachelijke reacties.
Dat kan eigenlijk niet.. voor België is de volledige naam 'QMusic Belgium' dus 'qmusic fm' mag daar geen match op geven. Heb je mogelijk iets met IFTTT en aliassen gedaan ?Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 05:34:
Wederom de Belg.
Nope, helemaal niets.DukeBox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:26:
[...]
Dat kan eigenlijk niet.. voor België is de volledige naam 'QMusic Belgium' dus 'qmusic fm' mag daar geen match op geven. Heb je mogelijk iets met IFTTT en aliassen gedaan ?
Kan je eens in je activiteiten log kijken om te zien of hij het wel correct heeft verstaan ?
Ben niet thuis, maar weet zeker dat hij me goed heeft gestaan aangezien ik de tekst in het scherm zag verschijnen.DukeBox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:50:
@Serena Dan zou ik het niet weten, hoe dan ook gebeurd er iets dat niet zou mogen. Alleen 'Qmusic' kan klopt want daar zijn meerdere matches op en in de lijst van TuneIn staat de Belgische versie hoger.
Kan je eens in je activiteiten log kijken om te zien of hij het wel correct heeft verstaan ?
Zoals ik al zei, Google heeft echt problemen het de juiste zender selecteren.DukeBox schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:50:
@Serena Dan zou ik het niet weten, hoe dan ook gebeurd er iets dat niet zou mogen. Alleen 'Qmusic' kan klopt want daar zijn meerdere matches op en in de lijst van TuneIn staat de Belgische versie hoger.
Ik krijg als Belg de juiste versie te horen als ik 'speel qmusic' gebruik.
Echter... als ik 'speel qmusic op <groep>' gebruik, dan krijg ik de NL-versie...

Ik meen mij een tip van iemand te herinneren (kan het niet meer terugvinden) dat je wel de NL-versie lreeg als je een korte pause tussen Q en music liet. 'speel q ... music'.
Geen idee of het werkt.
Dat klopt precies, want als je er iets achter zegt moet je ook de volledige naam noemen. Dus 'speel qmusic belgium.'Fire69 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:11:
Echter... als ik 'speel qmusic op <groep>' gebruik, dan krijg ik de NL-versie...
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...