Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 16:40
dragon2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Dat is dan ook geen Engels :+
"Turn the lights on" zal beter werken ;)
Hahaha foutje. Maar ook dan snapt ie niet. To help with that i need some more information, zegt ie...

morgen maar weer een android telefoon halen voor een geheel nieuwe setup denkk.... moeizame start met de google home :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:44:
[...]

Hahaha foutje. Maar ook dan snapt ie niet. To help with that i need some more information, zegt ie...

morgen maar weer een android telefoon halen voor een geheel nieuwe setup denkk.... moeizame start met de google home :+
"Hey Google sync my devices" al gedaan? (Weet even de exacte Nederlandse vertaling niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Kheb em gereset en nu kon ik de google home wel instellen met mn iphone... vaag gedoe. Daar kreeg ik de melding “je telefoon staat ingesteld op Nederlands, maar dat ondersteund google home niet”. Ook daarna kan ik geen Nederlands instellen. Ook geen Deens en Noors bijvoorbeeld. Net of ik alleen maar de keuze heb uit de initieel ondersteunde talen ofzo....

mijn iphone staat op Nederland, taal Nederlands. Sterker nog, een geresette google home lult gewoon Nederlands tegen me voordat ik de setup doorloop.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 15-06-2019 21:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Google home & Synology NAS?

Ik heb een Synology NAS staan. Kan ik momenteel op een bepaalde manier vragen om de Google Home muziek te laten streamen van de NAS of video's te laten casten naar mijn chromecast?

Een korte zoektocht leerde me enkel dat de mogelijkheden in die richting erg beperkt zijn. Zou een nieuwe DSM versie hier verbetering in kunnen brengen in de toekomst? Iemand nieuws over DSM 7.0 in die richting?

Wist niet goed in welk topic ik deze vraag moest plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:08:
Kheb em gereset en nu kon ik de google home wel instellen met mn iphone... vaag gedoe. Daar kreeg ik de melding “je telefoon staat ingesteld op Nederlands, maar dat ondersteund google home niet”. Ook daarna kan ik geen Nederlands instellen. Ook geen Deens en Noors bijvoorbeeld. Net of ik alleen maar de keuze heb uit de initieel ondersteunde talen ofzo....

mijn iphone staat op Nederland, taal Nederlands. Sterker nog, een geresette google home lult gewoon Nederlands tegen me voordat ik de setup doorloop.
Net aan de lijn gehangen met Google Amerika. Mijn probleem uitgelegd en er schijnen meer mensen problemen te hebben met apple apparaten en de google home in het Nederlands. Mijn google home praat op fabrieksinstellingen nederlands. Tijdens de setup, lijkt het erop of de google home naar een oude firmware wordt teruggezet, waarbij de ondersteuning voor o.a Nederlands en de later verschenen talen (en de optie nog een taal toevoegen) verdwijnen. Vandaag zal ik nog eens de setup met een android apparaat draaien. Gisteren ging dat goed, ook nederlandse ondersteuning, maar zodra ik de app met een apple device open wordt de google home naar een oude firmware gezet en verdwijnt Nederlands.....

Mijn case wordt open gehouden en kword op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:15
falcon186 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:44:
Google home & Synology NAS?

Ik heb een Synology NAS staan. Kan ik momenteel op een bepaalde manier vragen om de Google Home muziek te laten streamen van de NAS of video's te laten casten naar mijn chromecast?

Een korte zoektocht leerde me enkel dat de mogelijkheden in die richting erg beperkt zijn. Zou een nieuwe DSM versie hier verbetering in kunnen brengen in de toekomst? Iemand nieuws over DSM 7.0 in die richting?

Wist niet goed in welk topic ik deze vraag moest plaatsen :D
Met Home Assistant kan dat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:31
NoFate schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:21:
[...]

Met Home Assistant kan dat allemaal
Met spraak? Dus aan Google Home vragen of ze muziek van de NAS wilt spelen? Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
barrymossel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Met spraak? Dus aan Google Home vragen of ze muziek van de NAS wilt spelen? Hoe dan?
Ken je Home Assistant? dan kan je dat idd doen via spraak, eigenlijk activeer je dan een script, dat script kan uiteraard in de achtergrond vanalles zijn ...

zo heb ik bv een sfeer script
ik zeg dus, Hey Google, Sfeer aan , dan gaat er een script uitgevoerd worden dat :
mijn living spots dimt
ledverlichting gaat aan
tv schakelt in
chromecast gaat aan
en een willekeurig filmpje van you tube wordt gespeeld (open haard of vissen aquarium)

kan dus zeer divers :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:31
NoFate schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Ken je Home Assistant? dan kan je dat idd doen via spraak, eigenlijk activeer je dan een script, dat script kan uiteraard in de achtergrond vanalles zijn ...

zo heb ik bv een sfeer script
ik zeg dus, Hey Google, Sfeer aan , dan gaat er een script uitgevoerd worden dat :
mijn living spots dimt
ledverlichting gaat aan
tv schakelt in
chromecast gaat aan
en een willekeurig filmpje van you tube wordt gespeeld (open haard of vissen aquarium)

kan dus zeer divers :)

:)
Ik heb Home Assistant draaien ja. Maar ik neem aan dat je met afspelen van muziek of video ook wilt kunnen aangeven wat er specifiek afgespeeld moet worden. En dat zie ik nog niet gebeuren op deze manier. "Hey Google, start Chernobyl aflevering 2 op Chromecast" of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
barrymossel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:42:
[...]

heb je de audio station actief op je synology? voorheen had ik dit ook, mijn Denon versterker kon dan via DLNA de streams afspelen die op mijn synology stonden,

ik heb dan ook een logitech harmony, voor elke stream had ik een favorite gemaakt op mijn denon verserker
Home Assistant werkt daar dus ook mee samen, en zo kan je favorieten oproepen via Google Home

verschillende pistes om je doel te bekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
barrymossel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:27:
[...]

Ik heb Home Assistant draaien ja. Maar ik neem aan dat je met afspelen van muziek of video ook wilt kunnen aangeven wat er specifiek afgespeeld moet worden. En dat zie ik nog niet gebeuren op deze manier. "Hey Google, start Chernobyl aflevering 2 op Chromecast" of iets dergelijks...
nee, variable stuff zal moeilijk zijn, tenzij je Plex hebt? dan kan je dat doen via Phlex eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
NoFate schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:28:
[...]

nee, variable stuff zal moeilijk zijn, tenzij je Plex hebt? dan kan je dat doen via Phlex eventueel
Hoe dan?

Plex werkt wel op die manier met Alexa (werkt top trouwens) , maar google heeft de plex skill niet. Of heb ik daar overheen gekeken?

PS alexa kan ook via mymedia specifieke media afspelen, ik heb echter geen idee of GH dat kan want ik gebruik plex ipv mymedia.

[ Voor 15% gewijzigd door dragon2 op 17-06-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
er is iemand die een addon gemaakt heeft voor Plex, is niet officieel van Plex zelf, maar werkt wel goed hoor
wel niet NL, (nog niet) , heb het een jaartje geleden eens even actief gehad , via IFTTT, maar kan nu ook native

https://github.com/d8ahazard/FlexTV

https://forums.plex.tv/t/...tegration-for-plex/174627

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 18:25
Hulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:44:
[...]

Domme vraag wellicht maar.. heb je het account van je verlichting (HUE?) wel gekoppeld in Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Gadgeteer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Domme vraag wellicht maar.. heb je het account van je verlichting (HUE?) wel gekoppeld in Home?
Ja alles was gekoppeld, ma kdenk niet helemaal lekker doorgekomen. Ik heb de setup met de samsung S9 van mn broertje doorlopen en nu werkt de google home in het Nederlands. Als ik de setup met mn iphone / ipad (ook die van mn vriendin) doorloop dan wil de google home alleen maar engels praten. Alsof ie n oude firmware versie pakt als je de setup met een iphone doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een google home mini + bluetooth tv speaker. Die bluetooth tv speaker is ook op mijn TV is aangesloten.

Maar als ik nu hey google zeg, gaat die tv speaker direct reageren en switch die naar zijn bluetooth kanaal en heeft die dus geen TV geluid.

Nou daar wil ik vanaf.
Dus ik heb in die google home settings, die bluetooth speaker overal verwijderd. Maar toch blijft die google home mini daar mee connecten als je hey google zegt.

Hoe kan ik dat definitief verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Joostje123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:36:
Ik heb een google home mini + bluetooth tv speaker. Die bluetooth tv speaker is ook op mijn TV is aangesloten.

Maar als ik nu hey google zeg, gaat die tv speaker direct reageren en switch die naar zijn bluetooth kanaal en heeft die dus geen TV geluid.

Nou daar wil ik vanaf.
Dus ik heb in die google home settings, die bluetooth speaker overal verwijderd. Maar toch blijft die google home mini daar mee connecten als je hey google zegt.

Bluetooth speaker uitzetten?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Merlijn_merlin schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:44:
[...]

Bluetooth speaker uitzetten?
Ik kijk tv met die speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:23
Joostje123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:36:

Nou daar wil ik vanaf.

Reset je gh mini naar fabrieksinstellingen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:36
NoFate schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:38:
er is iemand die een addon gemaakt heeft voor Plex, is niet officieel van Plex zelf, maar werkt wel goed hoor
wel niet NL, (nog niet) , heb het een jaartje geleden eens even actief gehad , via IFTTT, maar kan nu ook native

https://github.com/d8ahazard/FlexTV

https://forums.plex.tv/t/...tegration-for-plex/174627
Nou bedankt, net 2 uur van mijn werkdag plots verdwenen! :P
Vanavond even testen of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
renzo4000 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:21:
[...]

Reset je gh mini naar fabrieksinstellingen.
Thanks heeft geholpen, maar nu wil ik wel instellen als ik via Google mini zeg speel muziek dat die wel via die Bluetooth speler muziek afspeel, maar alle andere dingen niet op aanslaat. Is dat ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Joostje123 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:13:
Thanks heeft geholpen, maar nu wil ik wel instellen als ik via Google mini zeg speel muziek dat die wel via die Bluetooth speler muziek afspeel, maar alle andere dingen niet op aanslaat. Is dat ook mogelijk?
Als het device streaming ondersteund kan je 'speel af op' aangeven maar anders is het A of B (interne speaker of externe speaker).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:09
De Google Home mini en Google Home Hub zijn in de aanbieding bij de Albert Heijn. De hub is 99 euro, de mini is 29 euro. Gisteren een mini gekocht. Als je airmiles hebt is het nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:22:
De Google Home mini en Google Home Hub zijn in de aanbieding bij de Albert Heijn. De hub is 99 euro, de mini is 29 euro. Gisteren een mini gekocht. Als je airmiles hebt is het nog goedkoper.
Nog steeds? Ik dacht dat het alleen een aanbieding was van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
meesje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Ik volg geen aanbiedingen. Ik was gisteren voor het eerst sinds weken bij een Albert Heijn en ik zag die aanbieding toen ik een pakje ging ophalen. Meteen een Mini meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Ik volg geen aanbiedingen. Ik was gisteren voor het eerst sinds weken bij een Albert Heijn en ik zag die aanbieding toen ik een pakje ging ophalen. Meteen een Mini meegenomen.
Icm de airmiles actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Ik heb geen airmiles, maar die actie was er nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 20-06 10:22
Medetweakers,

Sinds gisteravond de trotse bezitter van een Google Home cq Nest hub. Uiteraard direct vlot gekoppeld. Wat ik alleen niet voor elkaar kreeg: we hadden de Mini die hij nu vervangt ingesteld dat we er Engels tegen spraken, en dat ie in het Engels antwoord gaf.

Nu krijg ik het hiermee niet voor elkaar. Hij verstaat zowel Engels als Nederlands nu maar geeft antwoord in het Nederlands. Dat wil ik juist op Engels hebben. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Diverse Google searches leggen kristalhelder uit hoe je van Engels naar Nederlands gaat, maar ik wil juist de andere kant op 8)7

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Zowel mijn iPhone als iPad zeggen in de Google Home app dat ze niet met dezelfde Wifi als mijn apparaten verbonden zijn. Wel dus…
Heb gelukkig nog een Android hier, dus kan wel dingen instellen. Zou dit aan de beta van iOS 13 kunnen liggen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DePaul schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:48:
Medetweakers,

Sinds gisteravond de trotse bezitter van een Google Home cq Nest hub. Uiteraard direct vlot gekoppeld. Wat ik alleen niet voor elkaar kreeg: we hadden de Mini die hij nu vervangt ingesteld dat we er Engels tegen spraken, en dat ie in het Engels antwoord gaf.

Nu krijg ik het hiermee niet voor elkaar. Hij verstaat zowel Engels als Nederlands nu maar geeft antwoord in het Nederlands. Dat wil ik juist op Engels hebben. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Diverse Google searches leggen kristalhelder uit hoe je van Engels naar Nederlands gaat, maar ik wil juist de andere kant op 8)7
Heb je Engels als eerste taal staan?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net ontdekt dat je met Plex ook naar de Hub kan casten. Misschien handig voor mensen die de Hub in de keuken hebben staan of zo :P

[edit]
Nog mensen bij wie kalender-vragen niet werken?
"Wat staat er op mijn agenda voor morgen?"
"Ik begrijp het niet"
:/

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 18-06-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Fire69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:44:
Net ontdekt dat je met Plex ook naar de Hub kan casten. Misschien handig voor mensen die de Hub in de keuken hebben staan of zo :P

[edit]
Nog mensen bij wie kalender-vragen niet werken?
"Wat staat er op mijn agenda voor morgen?"
"Ik begrijp het niet"
:/
Storing bij Google Agenda?!

nieuws: Google Agenda is voor veel gebruikers onbereikbaar door storing - upd...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarschijnlijk was dat het, het werkt nu terug...
Ik had getest nadat de storing zou zijn opgelost en om mijn telefoon werkte het wel.
Vond het ook zo'n raar antwoord, vandaar dat ik het maar even hier kwam vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 20-06 10:22
renzo4000 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:40:
[...]

Heb je Engels als eerste taal staan?
Jazekers, Engels (Verenigde Staten) als eerste taal inderdaad

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22
meesje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Volgens een stagiaire die ook werkt bij de Appi is de actie verlengt.

Heb de Nest en mini ook gekocht, leuke vervanging van mijn weerstation die Nest.
Was alleen even uitvogelen hoe ik Spotify kan afspelen op mijn Sonos systeem maar is achteraf toch eenvoudig. "Speel Spotify op <sonos-naam>"

Gebruikt iemand de mini (weet dat hij niet waterdicht is) in de badkamer (niet direct onder de douche), of is het toch niet verstandig om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:42
Marc3l schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:40:
[...]

Heb de Nest en mini ook gekocht, leuke vervanging van mijn weerstation die Nest.
Was alleen even uitvogelen hoe ik Spotify kan afspelen op mijn Sonos systeem maar is achteraf toch eenvoudig. "Speel Spotify op <sonos-naam>"

Gebruikt iemand de mini (weet dat hij niet waterdicht is) in de badkamer (niet direct onder de douche), of is het toch niet verstandig om te doen?
Hier staat ie in de badkamer, geen idee of het kwaad kan, maar in het ergste geval stopt ie er na een paar jaar mee. Die gok durfde ik wel te wagen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Koop anders bijvoorbeeld zo'n JBL Link speaker voor de badkamer. Die is portable (oplaadbaar), waterbestendig en heeft ook de Google Assistant, waardoor deze net zo werkt als je Google home mini (ben je direct van die kabel verlost in je badkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Gadgeteer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Koop anders bijvoorbeeld zo'n JBL Link speaker voor de badkamer. Die is portable (oplaadbaar), waterbestendig en heeft ook de Google Assistant, waardoor deze net zo werkt als je Google home mini (ben je direct van die kabel verlost in je badkamer)
Thanks!
Eigenlijk is een speaker niet echt nodig in de badkamer, in de overige ruimtes ben ik al voorzien maar heb de mini nog liggen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Marc3l schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Thanks!
Eigenlijk is een speaker niet echt nodig in de badkamer, in de overige ruimtes ben ik al voorzien maar heb de mini nog liggen vandaar.
Gezien de prijs van de Mini (gratis?) zou ik 'm lekker in de badkamer zetten. Over een paar jaar krijg je Mini gratis bij een pakje boter. ;)

Speakers van JBL en andere merken zullen qua geluid beter klinken dan die van Google. Echter als je het 'slimme' belangrijk vindt, zou ik wel voor een speaker van Google gaan. Deze zullen als eerste nieuwe features krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Thanks @meesje voor de speaker ben ik niet zo bang, dacht eerder aan iets van kortsluiting/brand als probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 15:19
[...]

Mini staat hier al een half jaar + in de badkamer, nog geen enkel probleem gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Gadgeteer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Zelf heb ik zo'n JBL Link op de badkamer. Nadeel is dat hij ingeschakeld moet zijn voor Google Assistant. Dit werkt dus eigenlijk alleen wanneer hij op het lichtnet is aangesloten. Of je moet hem elke keer eerst inschakelen om GA te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
iRob schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Zelf heb ik zo'n JBL Link op de badkamer. Nadeel is dat hij ingeschakeld moet zijn voor Google Assistant. Dit werkt dus eigenlijk alleen wanneer hij op het lichtnet is aangesloten. Of je moet hem elke keer eerst inschakelen om GA te kunnen gebruiken...
Dat heb ik niet geweten. Ik dacht dat het ding gewoon altijd standby zou staan.
Voor badkamer zou het dan denk ik moeten voldoen? Schakel je hem in zodra je de badkamer inloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
De laatste weken stelt de Google Home qua verstaanbaarheid teleur bij mij:
- Ik vraag iets in het Nederlands..... zij antwoord in het engels.
- Ik vraag bv. "speel nummer X en zij begint steevast de titel van het nummer te spellen in het Engels.
- Als ik vraag om een wekker om 7U 's ochtends zegt ze "Je wekker met de naam ochtends is gezet op een random tijdstip"."
Nog mensen met deze problemen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

FabianNL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Hier staat ie in de badkamer, geen idee of het kwaad kan, maar in het ergste geval stopt ie er na een paar jaar mee. Die gok durfde ik wel te wagen (y)
Hier ook 1 in de badkamer. Wel netjes met een 3D geprinte mount en de kabel door de muur naar het dichtstbijzijnde stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2019/06/19/Ghome.md.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2019/06/19/IMAG0098.md.jpg

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 18:04
falcon186 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:33:
- Ik vraag bv. "speel nummer X en zij begint steevast de titel van het nummer te spellen in het Engels.
- Als ik vraag om een wekker om 7U 's ochtends zegt ze "Je wekker met de naam ochtends is gezet op een random tijdstip"."
Hier idem dito.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hebben jullie dan NL en EN als talen ingesteld?
Het probleem met 'speel XX' had ik ook dan, hij denk dan dat je 'spell' zeft ipv 'speel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 18:04
Ja, ik heb ook NL en EN ingesteld.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DJvL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:47:
Ja, ik heb ook NL en EN ingesteld.
Anders eens proberen om 'speeel xx' te zeggen, misschien doet hij het dan wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Inderdaad, de taal alleen op Nederlands gezet, geen last meer.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:12

woutur

Klauwtjes uit!

• "Maak een event aan in mijn agenda om 20:30" "Ok ik maak een afspraak met de naam 'een event' aan om 20:30" Ik had verwacht dat ze zou vragen hoe het zou moeten heten.
• "Speel wat muziek" "Ok ik speel een een afspeellijst 'Wat Muziek' af" Vroeger startte Spotify op met random muziek die ik leuk vond. Nu een achterlijke playlist.
• "Speel artiest af op mijn Televisie" (<-- heeft Spotify Connect via Google Cast, apparaat heet ook Televisie) Televisie start YouTube op.
• "Vertel me over mijn dag" "Hoi Wouter, <weerbericht> ik kan geen nieuws afspelen" Terwijl dat eerder prima werkte.

Ik heb het idee dat mijn Home echt steeds dover wordt. Moet steeds vaker harder praten. Daarnaast start ie random op als de tv aanstaat. Commando's worden steeds slechter verstaan. Gek eigenlijk. Je zou verwachten dat het allemaal steeds beter zou worden via Machine learning ofzo.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
woutur schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:17:
[...]

• "Maak een event aan in mijn agenda om 20:30" "Ok ik maak een afspraak met de naam 'een event' aan om 20:30" Ik had verwacht dat ze zou vragen hoe het zou moeten heten.
• "Speel wat muziek" "Ok ik speel een een afspeellijst 'Wat Muziek' af" Vroeger startte Spotify op met random muziek die ik leuk vond. Nu een achterlijke playlist.
• "Speel artiest af op mijn Televisie" (<-- heeft Spotify Connect via Google Cast, apparaat heet ook Televisie) Televisie start YouTube op.
• "Vertel me over mijn dag" "Hoi Wouter, <weerbericht> ik kan geen nieuws afspelen" Terwijl dat eerder prima werkte.

Ik heb het idee dat mijn Home echt steeds dover wordt. Moet steeds vaker harder praten. Daarnaast start ie random op als de tv aanstaat. Commando's worden steeds slechter verstaan. Gek eigenlijk. Je zou verwachten dat het allemaal steeds beter zou worden via Machine learning ofzo.
Ik had ook dat het nieuws "hakkelde" (nieuwslezer stopte midden in een woord en ging dan na bijv. 8 seconden gewoon verder waar ie gebleven was) en dat er steeds meer tijd tussen de aankondiging van het nieuws en het nieuws zat. Heb toen alle slimme speakers, een halve minuut stroomloos gezet, stekker er weer in, en alles werkt nu weer perfect (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:11
Ik heb tot op heden geen problemen met min Google Home mini, maar nu heb ik alleen de Engelse taal geïnstalleerd en niet de Nederlandse. Misschien dat dat ook helpt.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
demo31051987 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:49:
Ik heb tot op heden geen problemen met min Google Home mini, maar nu heb ik alleen de Engelse taal geïnstalleerd en niet de Nederlandse. Misschien dat dat ook helpt.
Ik vermoed dat 2 talen installeren in sommige gevallen leidt tot "vergissingen" van mevrouw de google assistent, zoals hierboven al gezegd: Je zegt speel en ze verstaat spell, en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Nogmaals: Nadat ik teruggegaan ben naar 1 taal (in mijn geval Nederlands) begrijpt "ze" me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:41

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Luppie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Hier ook 1 in de badkamer. Wel netjes met een 3D geprinte mount en de kabel door de muur naar het dichtstbijzijnde stopcontact.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zo een mount wil ik ook wel, heb je deze zelf gemaakt?
Zelf heb ik geen 3D printer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ehm, de verschillende webshops gooien je ermee dood. Wil je hem snel hebben: https://www.amazon.de/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_2 of anders bij Alie even shoppen voor paar euro: https://nl.aliexpress.com...xt=google+home+mini+mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
renzo4000 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:07:
Ehm, de verschillende webshops gooien je ermee dood. Wil je hem snel hebben: https://www.amazon.de/s?k...95%C3%91&ref=nb_sb_noss_2 of anders bij Alie even shoppen voor paar euro: https://nl.aliexpress.com...xt=google+home+mini+mount
Ik heb al een tijdje zo'n staander voor een Mini. Sindsdien verstaat hij ons veel beter. Alsof de microfoons nu beter gepositioneerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Iemand nog een tip: ik probeer de Hue bridge (V1) te koppelen via mijn Pixel 2 (Android Q Beta 4) maar dat werkt niet.

Ik klik bij toevoegen 'Heb je al iets ingesteld?' kies dan voor de Hue maar er gebeurd dan niets, het wordt niet toegevoegd. Op de mobiel zelf werkt de Hue app zelf wel gewoon maar op de een of andere manier wordt het niet door de Home app gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Groverp08 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:44:
[...]

zo een mount wil ik ook wel, heb je deze zelf gemaakt?
Zelf heb ik geen 3D printer :|
Model heb ik van Thingyverse en een vriend heeft hem geprint. Wou hem ook snel hebben.
Gebruik de mini nu dagelijks voor mijn ochtend routine.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

woutur schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:17:

idd.
Laatst zei ik oke google stop. Vervolgens kreeg ik wiki info over een totaal ander woord.
Vroeger kon ik vanuit een dichte wc wat roepen terwijl de tv aan stond 8) ...nu moet ik binnen 2 meter zijn anders is het schreeuwen en extreem overdreven articuleren....

De hub luistert sws slechter dan de Home
(taal op Engels only btw)

[ Voor 3% gewijzigd door Tusk op 21-06-2019 09:02 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paligap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09-2019
Sinds deze week gaat hier het volume van de ChromeCast weer tijdelijk zachter als ik mevrouw Google toespreek. Het heeft even geduurd, maar ik ben er wel erg blij mee dat dit weer werkt zoals het hoort.

Verder hebben de GH en GHM's ook hier sinds een paar weken last van een opvallend verminderde Nederlandse aanspreekbaarheid. Ze staan tweetalig ingesteld (NL, EN) met NL als primaire taal. NL commando's worden tegenwoordig echter steevast als EN gehoord ('Sorry, I don't understand'), ook bij harde Haagse "ggg's" en overdreven articuleren (er is meestal een poging of 5 nodig). Soms zegt mevrouw Google ook vanuit het niets ineens iets (vaak in een volkomen stil huis, soms met de TV aan maar in het laatste geval is het natuurlijk wel verklaarbaar). Ik denk dat mevrouw Google van al dat gecommandeer wellicht wat overspannen aan het raken is.

Als dit nog wordt verbeterd en de routines er ook eindelijk in het NL komen (wanneerrrr), wordt het zowaar nog een acceptabel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:41

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

paligap schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:16:
Sinds deze week gaat hier het volume van de ChromeCast weer tijdelijk zachter als ik mevrouw Google toespreek. Het heeft even geduurd, maar ik ben er wel erg blij mee dat dit weer werkt zoals het hoort.

Verder hebben de GH en GHM's ook hier sinds een paar weken last van een opvallend verminderde Nederlandse aanspreekbaarheid. Ze staan tweetalig ingesteld (NL, EN) met NL als primaire taal. NL commando's worden tegenwoordig echter steevast als EN gehoord ('Sorry, I don't understand'), ook bij harde Haagse "ggg's" en overdreven articuleren (er is meestal een poging of 5 nodig). Soms zegt mevrouw Google ook vanuit het niets ineens iets (vaak in een volkomen stil huis, soms met de TV aan maar in het laatste geval is het natuurlijk wel verklaarbaar). Ik denk dat mevrouw Google van al dat gecommandeer wellicht wat overspannen aan het raken is.

Als dit nog wordt verbeterd en de routines er ook eindelijk in het NL komen (wanneerrrr), wordt het zowaar nog een acceptabel product.
Het is ons thuis ook opgevallen dat ze bijna gestopt is met Nederlands luisteren en spreken. Ze staat hier ook 2-talig ingesteld en dat ging tot voor kort heel goed. Nu is het drama. 9 van de 10 keer gaat ze radiozenders spellen ipv spelen en dat is serieus irritant. :(
Ik hoop dat ze snel dit weer fixen, want het werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20-06 16:05
Dat heb ik ook gemerkt met mijn Nvidia Shield.. Nu gaat het geluid telkens zachter als Google weer eens OK/Hey Google denkt gehoord te hebben in de film/serie die we aan het kijken zijn..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 08:45

Ik heb dit ook gemerkt......... heel vervelend ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsred
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-06 09:59

Wij hebben hier in huis ook last van, vanaf het begin stond hij op EN en NL maar toch maar op alleen NL gezet deze week. Werden er ondertussen wel moe van alles 3 keer moeten te herhalen voordat hij begrijpt dat het commando in het Nederlands is. Heb toch wel het gevoel dat dit iets is dat steeds erger wordt, hadden er in het begin echt niet zoveel last van.
En die routines zitten we ook echt op te wachten, eindelijk alles met 1 commando doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 17-06 21:38
Meer mensen die vandaag ellende hebben met de koppeling tussen Netflix en Home?

Ik heb bij de eettafel een Home Mini en een kleine tv met Chromecast, maar als ik zeg dat ik een film wil kijken, geeft hij aan dat er een probleem met de koppeling van mijn account is. Probeer ik te casten vanaf mijn telefoon, dan geeft hij aan dat de apparaten overeen moeten komen. Verder heb ik een Nest Hub bij de grote tv in de woonkamer (Sony android tv) die hetzelfe probleem geeft. Verder lukt het mij vanaf de Hub en vanaf de Mini niet om Netflix aan te zetten op de grote tv. Hij geeft dan aan dat de functie niet door Android TV wordt ondersteund. Eerder (voordat ik de Hub had) kon ik nog wel gewoon Netflix aanzetten via de Mini, dus ik twijfel of de Hub m'n account in de war heeft gegooid (aangezien de Hub nog geen Netflix ondersteunt waar de Mini dat wel doet) of dat er een grote storing is bij Netflix of Google.

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 21-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KlaasjeNL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
[...]
(aangezien de Hub nog geen Netflix ondersteunt waar de Mini dat wel doet)
Wat bedoel je hiermee? Ik kan vanaf de Hub iets van Netfliex laten starten op een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 12:59
Ik ben op zoek naar een camera die met Google hub samenwerkt (het beeld kan laten zien) en die werkt op mijn synology. Iemand al iets gevonden? Ik heb flink gezocht, maar het is meestal het een of het ander.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Artbij schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:31:
Ik ben op zoek naar een camera die met Google hub samenwerkt (het beeld kan laten zien) en die werkt op mijn synology. Iemand al iets gevonden? Ik heb flink gezocht, maar het is meestal het een of het ander.
Ook naar gezocht, een kant en klare oplossing is er nog niet, het kan wel met iets als een Pi er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
KlaasjeNL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
Meer mensen die vandaag ellende hebben met de koppeling tussen Netflix en Home?
Zag toevallig net deze passeren: https://www.reddit.com/r/..._ghome_to_chromecast_but/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 12:59
DukeBox schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:40:
[...]

Ook naar gezocht, een kant en klare oplossing is er nog niet, het kan wel met iets als een Pi er tussen.
Linkje naar die oplossing? Anders zoek ik me daar weer rot naar...

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Artbij schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:53:
Linkje naar die oplossing? Anders zoek ik me daar weer rot naar...
Ik heb er niet kant en klare documentatie voor maar ik gebruik openhab i.c.m. motion om mijn nest camera naar mijn synology te streamen. Mijn nest hub connect ik direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 11:27
Is iemand er al in geslaagd google home te koppelen met een lg tv (c8)?

Bij de harmony en bij een bose home speaker 500 lukte dit door land / taal aan te passen.

Op de lg tv (webOS 4) kan ik veel landen selecteren (vooral EU) maar geen US. UK ook geprobeerd maar dat werkte niet.

Lg zou met google home ondersteuning komen maar is alleen beschikbaar in de US.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
jschoorl2 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:21:
Is iemand er al in geslaagd google home te koppelen met een lg tv (c8)?

Bij de harmony en bij een bose home speaker 500 lukte dit door land / taal aan te passen.

Op de lg tv (webOS 4) kan ik veel landen selecteren (vooral EU) maar geen US. UK ook geprobeerd maar dat werkte niet.

Lg zou met google home ondersteuning komen maar is alleen beschikbaar in de US.
Ze hebben het ook in enkele EU-landen heb ik gevonden. UK, FR, DE dacht ik.
Natuurlijk geen NL of BE :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Artbij schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:31:
Ik heb een nest deurbel en die toont prima op de hub. Belt iemand dan too t hij het automatisch, is er een geluid aan de voordeur en ik vraag "who's at the door" dan toont fie het ook (ifttt). Alle andere cameras van nest zijn ook prima geïntegreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 12:44
Vermoedelijk zoekt hij juist een cam die gern beelden in de cloud opslaat...

Ik weet er geen, heb zelf de logi circle 2, die gaat binnenkort wel via homekit lokaal encrypten en dat bij apple opslaan, wellicht is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb nu de Google (Nest) Hub een tijdje in huis maar weet iemand of de taal te veranderen is?

Ik gebruikte eerst google home mini speakers in het Engels met mijn telefoon ingesteld in Engels (US) zodat de routines welke in NL niet beschikbaar zijn te gebruiken zijn.

Echter zet mijn Nest Hub zichzelf in Nederlands en herkent de Engelse commando's voor de routines niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Ik heb al redelijk wat hier gezocht en via Google, maar nog geen bevredigend antwoord gevonden.

Ik ga binnenkort een Google Hub halen voor bediening van verlichting (via Kaku ICS-2000), als klok, ... en wie weet welke functies in praktijk nog meer. Nu dacht ik de Hub ook als vervanger te gebruiken van ons weerstation, want ik ben die goedkope batterij slurpende gevallen een beetje zat. De Hub kan ons natuurlijk vertellen wat het weerbericht is, maar wat ik eigenlijk zoek is een themperatuursensor voor buiten waarvan de Hub kan de waarde kan laten zien en/of vertellen. Is de Netatmo de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Arosa schreef op maandag 24 juni 2019 @ 06:22:
Ik heb al redelijk wat hier gezocht en via Google, maar nog geen bevredigend antwoord gevonden.

Ik ga binnenkort een Google Hub halen voor bediening van verlichting (via Kaku ICS-2000), als klok, ... en wie weet welke functies in praktijk nog meer. Nu dacht ik de Hub ook als vervanger te gebruiken van ons weerstation, want ik ben die goedkope batterij slurpende gevallen een beetje zat. De Hub kan ons natuurlijk vertellen wat het weerbericht is, maar wat ik eigenlijk zoek is een themperatuursensor voor buiten waarvan de Hub kan de waarde kan laten zien en/of vertellen. Is de Netatmo de enige optie?
Oh, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb diverse sensoren die wel in HomeKit te zien zijn, maar niet in GH. Zou fijn zijn om iets te vinden dat met beiden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De sensors van Xiaomi Aqara werken met google home (hub) middels de mihome integratie. Ik heb ze zelf (nog) niet maar bijvoorbeeld wel twee camera's van Xiaomi die ik direct kan oproepen via stem of via het display van de google home hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

renzo4000 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:47:
..wel twee camera's van Xiaomi die ik direct kan oproepen via stem of via het display van de google home hub.
Om welk type gaat het ? Ben wel benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 24-06-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
renzo4000 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:47:
De sensors van Xiaomi Aqara werken met google home (hub) middels de mihome integratie. Ik heb ze zelf (nog) niet maar bijvoorbeeld wel twee camera's van Xiaomi die ik direct kan oproepen via stem of via het display van de google home hub.
Die heb ik, maar Google Home voegt de thermometers niet toe. Ook de deursensoren, plantsensoren en bewegingsmelders worden niet gezien door Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 20-06 12:47

MsG

Forumzwerver

Als je de Aqara endpoints gebruikt met iets als Zigbee2mqtt middels bijvoorbeeld HomeAssistant of Domoticz kan je wel elk apparaat in de Google Home krijgen. Mijn temperatuursensoren vermom ik als thermostaten, want Google Home ondersteunt geen passieve temperatuursensoren. Zodoende is het mogelijk om apparatuur er in te krijgen waar Google officieel nog geen aansluitende ingang voor heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MsG schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:55:
Mijn temperatuursensoren vermom ik als thermostaten..
Ik zat ook een beetje met het idee te spelen om een externe temp. sensor te koppelen aan mijn evo home. Ik vraag mij af óf en hoe deze dan zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:05
Beetje vreemde vraag, maar heeft er iemand anders ook moeite met de Google Home die de naam van een gebruiker niet wil/kan zeggen.

Mijn ouders hebben een Nest, alle accounts zijn goed ingesteld de Home herkent ook beide stemmen en geeft de correcte informatie terug. Maar om een of andere reden weigert de Home de naam van mijn moeder te geven(Wendy, niet echt een bijzondere naam dus). Als ik een andere naam invul dan zegt de Home de naam wel, maar haar eigen naam dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
DarkAllMan schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt......... heel vervelend ja!
Ik ben gisteren eindeloos bezig geweest om een timer in te stellen, in het Nederlands....... moe word ik ervan.
Uiteindelijk in het Engels gedaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
DukeBox schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Om welk type gaat het ? Ben wel benieuwd.
pricewatch: Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera

Maar ik vermoed dat alle ip camera's van Xiaomi wel zullen werken mits gekoppeld aan mihome aangezien dit officieel door google home wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
renzo4000 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:43:
[...]

pricewatch: Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera

Maar ik vermoed dat alle ip camera's van Xiaomi wel zullen werken mits gekoppeld aan mihome aangezien dit officieel door google home wordt ondersteund.
Bedankt voor delen. Xiaomi camera's vind ik wel een risico. Hier en op reddit regelmatig berichten voorbij zien komen dat deze (buiten China) geblokkeerd worden.

Hier een lijst een officieel ondersteunde camera's (ik zie daar geen xiaomi, aqara, mijia of mi tussen staan):
Arlo
atomi smart
Geeni
homee Smart Home
mydlink Smart
ioe smart
iView iHome
KAFO Smart
Logi Circle
MCL DOMO
Momentum Smart Home
Nest
Netatmo
Panasonic HomeHawk
Q-See Plus
Smart K
Swann Smart Security Camera
TP-Link Kasa
Tuya Smart, Smart Life (o.a. Woox)
Zmodo
SpotCam

Bron: https://support.google.com/googlenest/answer/9137164?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
DarkAllMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Ik ben gisteren eindeloos bezig geweest om een timer in te stellen, in het Nederlands....... moe word ik ervan.
Uiteindelijk in het Engels gedaan.....
Weet niet wat je precies zegt, maar ik zeg "Okay Google, zet wekker", en miss Google vraagt dan voor welke tijd, ik antwoord dan gewoon in het Nederlands, bijv. kwart voor elf, en zij bevestigd dat.

Kwam er pas wel achter dat als je 2 talen hebt ingesteld dat ze je dan soms niet begrijpt, je zegt speel en ze verstaat spell, heb dus Engels verwijderd, geen problemen meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
kruila schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Weet niet wat je precies zegt, maar ik zeg "Okay Google, zet wekker", en miss Google vraagt dan voor welke tijd, ik antwoord dan gewoon in het Nederlands, bijv. kwart voor elf, en zij bevestigd dat.

Kwam er pas wel achter dat als je 2 talen hebt ingesteld dat ze je dan soms niet begrijpt, je zegt speel en ze verstaat spell, heb dus Engels verwijderd, geen problemen meer
Dit was voortbordurend op het feit dat 2 talige instellingen de laatste tijd heel slecht reageren op NL commando's...... Ik moet echt veel herhalen of anders zeggen. Dit is echt iets van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Welke security camera gebruiken jullie icm de Nest Hub? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de mogelijke vertraging. Op reddit gelezen dat je met de Nest cam al een vertraging hebt van 10 sec. Dat vind ik best veel.
@Serena Jij hebt toch de Logi Circle 2? Hoeveel vertraging ervaar jij met deze camera’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:28:
Welke security camera gebruiken jullie icm de Nest Hub? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de mogelijke vertraging. Op reddit gelezen dat je met de Nest cam al een vertraging hebt van 10 sec. Dat vind ik best veel.
@Serena Jij hebt toch de Logi Circle 2? Hoeveel vertraging ervaar jij met deze camera’s?
Live ongeveer 3 tot 4 seconden denk ik. Hooguit …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-09-2024
@meesje
Heb van het weekend bij paradigit een d link dcs 8000 gekocht voor € 49. en vandaag geïnstalleerd.
Nog niet alles uitgeprobeerd maar vertraging is max 2 sec.
Tot nu toe wel tevreden over beeld en bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dan070 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:39:
@meesje
Heb van het weekend bij paradigit een d link dcs 8000 gekocht voor € 49. en vandaag geïnstalleerd.
Thanks. Ik wist niet dat D-link compatible camera’s had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Laatst online: 17-06 15:20
@meesje
Ok, besteld! 8) tnx!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00

JoeZuCK

_Fonz > all.

"Play some music" is hier ook weer kapot. Assistent zegt dan dat ik iets moet linken, maar mijn vrouw heeft een Spotify abonnement en ook gelinkt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
@meesje
Is die vertraging op basis van My D-Link-app gebruik? of de live-feed van de google display?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-09-2024
CRpt3r55 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Is die vertraging op basis van My D-Link-app gebruik? of de live-feed van de google display?
Met de app zo goed als direct en met hub max, 2 seconden.
Ik ben tevreden al vind ik de app wel brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Dan070 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Met de app zo goed als direct en met hub max, 2 seconden.
Ik ben tevreden al vind ik de app wel brak
Hier ook binnen inmiddels! Werkt inderdaad als een zonnetje! Zowel op Chromecast als op de hub prima te zien. Een simpel commandootje als 'laat camera zien' is al voldoende 👍

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier sinds een week of 2 willekeurig het toontje dat die begint te luisteren (de assistant speaker ding). Ook wanneer het helemaal stil is. Meer mensen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 67 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...