Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verkouden zou ik het niet echt omschrijven, maar bij mij lijkt het alsof 'ie net een beetje helium ingeademd heeft. De zinsmelodie gaat ook echt alle kanten op. Rebooten heeft geen zin, helaas. Herkenbaar voor iemand?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
TomTieDom
benkruk schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:30:
Hier klinkt Google inderdaad plots een beetje zoals Famke Louise zingt met auto tune..
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 11-06-2019 19:58 ]
Eenheid voor temperatuur kun je gewoon aanpassen in de settings. Ik heb hem ook op Engels en Celsius staanMerlijn_merlin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:
Ha - ook gehaald - helaas alleen Engels in te stellen, incl Fahrenheit - bij Home App geen Nederlands te vinden! Of zie ik weer iets simpels over het hoofd?
Omelette du fromage!
Kan wel in Nederlands, maar ik moest er ook even goed naar kijken: uiteindelijk mijn (android) telefoon in het nl gezet ipv eng, toen werkte de reeds in de google home app ingestelde nl (moet als 1ste) en eng talen allebei ineens wel. Telefoon kon daarna terug naar eng.Merlijn_merlin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:
Ha - ook gehaald - helaas alleen Engels in te stellen, incl Fahrenheit - bij Home App geen Nederlands te vinden! Of zie ik weer iets simpels over het hoofd?
Uiteindelijk gelukt via de Ipad Home ipv op telefoon....dragon2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:34:
[...]
Kan wel in Nederlands, maar ik moest er ook even goed naar kijken: uiteindelijk mijn (android) telefoon in het nl gezet ipv eng, toen werkte de reeds in de google home app ingestelde nl (moet als 1ste) en eng talen allebei ineens wel. Telefoon kon daarna terug naar eng.
Dit had ik onlangs bij de Mini die ik voor m'n ouders installeerde, ook. Bij de setup geen Nederlands beschikbaar, later kon ik het wel daarin veranderen in de settings. Geen idee waarom, was in de Android-app.Merlijn_merlin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:
Het rare-stemmen-verhaal is ondertussen ook niet niet opgelost, mijn Mini heeft er nu ook last van, dat was net nog niet zo.
[ Voor 22% gewijzigd door BobB op 11-06-2019 21:28 ]
/edit: Oja, zie het al op de Airmiles website.
[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2019 20:51 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, die zijn via de Air Miles-website over te boeken naar 'n ander Miles-nummer met het gewenste aantal.
Ja, dat kan. Je kan hem snachts automatisch op klok-mode laten gaan of scherm helemaal uit.Medione1210 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:57:
Weet iemand of je de fotolijst modus van de hub 's nachts kan uitzetten?

Moet nog eens even alles goed in gaan stellen met die talen. Al luistert de hub wel goed naar Nederlands terwijl alles in het Engels is. Ook de multi room werkt fijn. Morgen eens met de hue lampen en Google wekker wakker worden.
Hoop alleen nog dat de Netflix ondersteuning voor de hub snel komt. Oh en de assistent klinkt bij mij ook schor met een autotune stotter.
Weet jij hoe ik dat kan instellen?Sabbi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:38:
[...]
Ja, dat kan. Je kan hem snachts automatisch op klok-mode laten gaan of scherm helemaal uit.
Ik heb gechat met Google en zij wilden dit via wellbeing/downtime laten regelen. En dat werkt voor muziek en video, maar helaas niet voor fotolijst.
Je kan ook nog kiezen om 'during low light' de klok te laten zien of het scherm uit te zetten, maar dat werkt ook niet voor het fotolijstje.
Edit: het werkt wel, was gewoon nog niet donker genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 11-06-2019 22:34 ]
Home app: Selecteer je hub en ga naar instellingen.Medione1210 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:03:
Weet jij hoe ik dat kan instellen?
Vervolgens: Apparaat instellingen -> Display
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bij mij konden ze de koop alleen afronden als ik ook voor 1000airmiles de 5euro extra korting nam! Uiteraard niet mee akkoord gegaan want dat is een slechte deal. Meisje achter de kassa begon al te zweten, maar de manager kwam erbij en gaf gewoon 30 euro korting, dus ik mocht mijn airmiles houden. Netjes opgelost!Kid_Stevie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:42:
Hub staat mooi in de keuken te shinenKoste even wat moeite bij de AH. Ze wisten even niet waar die lag (werd al beetje bang) en daarna konden ze de airmiles niet scannen en daarna de cadeaukaart niet. Ging van servicebalie, naar zelfscan en door naar een gewone kassa
Arme meiden die moesten helpen zo einde van de avond.
Ik gebruik de wekker al sinds september dagelijks. Slechts 1x heeft Google me in de steek gelaten en is de wekker niet afgegaan.Morgen eens met de Google wekker wakker worden.
Ik zou wel graag meerdere alarmgeluiden kunnen kiezen. Vreemd dat dat er nog niet in zit. En radio alarm kreeg ik steeds niet aan de praat dus dat gebruik ik niet meer.
Dat is inderdaad de juiste instelling. Was gewoon nog niet donker genoeg. Paar minuten later werkte het prima.DukeBox schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:08:
[...]
Home app: Selecteer je hub en ga naar instellingen.
Vervolgens: Apparaat instellingen -> Display
[ Voor 31% gewijzigd door Medione1210 op 12-06-2019 07:14 ]
Ik heb de Hub nu als wekker in gebruik, op mijn nachtkastje. Ik las hierboven hoe ik kan instellen dat het overdag een fotolijstje is maar in het donker een wekker wordt, dat ga ik vanavond uitproberen. Nu las ik elders dat je nu geen 'hey google' meer hoeft te roepen om het alarm te stoppen of snoozen maar dat lukte me vanmorgen niet, 'snooze' of 'stop' leverde geen reactie op zonder magic words ervoor. Is dit nog niet doorgevoerd in het Nederlands?
Tevens heb ik een aantal slimme stopcontacten in gebruik waar ik mijn huiskamerverlichting mee bedien, via stembediening. Dat werkt mooi maar die lampen zie ik nu niet terug in de hub's interface, dat is jammer (ook niet na sync devices). Weet iemand daar een oplossing voor?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Praat met AH, om de bonus aanbiedingen voor te laten lezen valt bij mij niet onder ‘killer’. Een folder in een paar sec. scannen lijkt me sneller.
Bedienen van verlichting en thermostaat inderdaad maar ook stopcontacten, muziek en andere media (bv via chromecast)... Opvragen van nieuws en weerberichten, voorlezen van agendapunten. Instellen van wekkerfuncties, reminders etc.meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
Wat zijn nu de killer features van Google Home? Het eerste wat mij te binnen schiet, is het bedienen van ne smart home devices (verlichting, thermostaat). En verder?
Praat met AH, om de bonus aanbiedingen voor te laten lezen valt bij mij niet onder ‘killer’. Een folder in een paar sec. scannen lijkt me sneller.
Dit is inderdaad nog niet doorgevoerd in het Nederlands. In het Engels werkt het wel.…. Nu las ik elders dat je nu geen 'hey google' meer hoeft te roepen om het alarm te stoppen of snoozen maar dat lukte me vanmorgen niet, 'snooze' of 'stop' leverde geen reactie op zonder magic words ervoor. Is dit nog niet doorgevoerd in het Nederlands?
Kun je de stopcontacten trouwens instellen dat deze als lamp gezien worden? Dan kan in HomeKit en Alexa wel. Je hoeft dan niet te gaan puzzelen met naamgevingen.SnoeiKoei schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:24:
[...]
Bedienen van verlichting en thermostaat inderdaad maar ook stopcontacten, muziek en andere media (bv via chromecast)... Opvragen van nieuws en weerberichten, voorlezen van agendapunten. Instellen van wekkerfuncties, reminders etc.
Google Home app ziet ze als lampen ja. Ik zie alleen dat ze niet aan een home en room waren toegekend, heb ik nu wel gedaan dus wellicht werkt het nu wel zoals ik wil. Maar dat kan ik pas na werk controleren.meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:43:
[...]
Kun je de stopcontacten trouwens instellen dat deze als lamp gezien worden? Dan kan in HomeKit en Alexa wel. Je hoeft dan niet te gaan puzzelen met naamgevingen.
https://www.theverge.com/...developers-native-support
Leuk voor als je straks (in augustus? Zie tradfri topic en reddit) de tradfri smart blinds hebt.
Blinds / covers is al even supported hoor, ik gebruik ze nu ook al... In Google home app zie je ze dan ook effectief met een blind icoonmeesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:42:
Google Home heeft (of krijgt) ondersteuning voor slimme rolgordijnen.
Leuk voor als je straks (in augustus? Zie tradfri topic en reddit) de tradfri smart blinds hebt.
Heb je dit inmiddels voor elkaar gekregen? Ik loop tege hetzelfde aan.Gandalf68 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:48:
Deezer wordt in de Benelux nog niet ondersteund via Google Home , is er een omweg voor zodat deze wel gebruikt kan worden ?
Gelukkig hebben de duitse bedrijven geen commercieel belangmeesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:22:
[...]
De komende tijd zal er ongetwijfeld nog meer gestunt worden. In Duitsland heb je ook regelmatig goede aanbiedingen. Bedrijven als AH, bol.com (zelfde concern), MediaMarkt etc. hebben ook een commercieel belang.
Hehe, als je ‘m zo leest inderdaad.Gadgeteer schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:57:
[...]
Heb je dit inmiddels voor elkaar gekregen? Ik loop tege hetzelfde aan.
[...]
Gelukkig hebben de duitse bedrijven geen commercieel belang
Google Nest Hub Charcoal bij Coolblue
Wellicht interessant voor anderen? Ik heb geen idee hoe lang deze aanbieding nog geldt.
Als je een beetje terug leest, zie je dat dat bij oa. Albert-Heijn ook zo is (en met bijleggen van Airmiles nog goedkoper). Ook Bol.com heeft de gratis mini erbij dus het zal wel een actie van Google zijn ofzo.Mint schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:24:
Ik mag me hier (vanaf morgen) ook gaan meldenZojuist de Google Nest Hub charcoal besteld. Viel me op dat bij Coolblue je er een Google Home Mini gratis bij krijgt:
Wellicht interessant voor anderen? Ik heb geen idee hoe lang deze aanbieding nog geldt.
Mijn Velux rolgordijnen kan ik er al een tijdje mee bedienen, tevens mijn zonnescherm ook. Sinds kort ook zonder ifttt via Somfy Connexxoon.meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:42:
Google Home heeft (of krijgt) ondersteuning voor slimme rolgordijnen.
Dat wordt toch bedoeld met native?Nuevocasa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:28:
[...]
Mijn Velux rolgordijnen kan ik er al een tijdje mee bedienen, tevens mijn zonnescherm ook. Sinds kort ook zonder ifttt via Somfy Connexxoon.
Volgens Bol.com is de actie geldig t/m 16 juni, denk dat dat ook voor Coolblue geldtMint schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:24:
Ik mag me hier (vanaf morgen) ook gaan meldenZojuist de Google Nest Hub charcoal besteld. Viel me op dat bij Coolblue je er een Google Home Mini gratis bij krijgt:
Volgens mij wordt er wel aan gewerkt
[ Voor 16% gewijzigd door Gadgeteer op 12-06-2019 16:27 ]
Eerst de prijs verhogen naar 139,-. Die was dus de hele week (en langer) 129,- bij Coolblue. Staat ze niet netjes.Mint schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:24:
Buiten dat staat er een oranje banner met gratis Google Home Mini t.w.v. 44 euro en bij de prijs van de set staat gratis t.w.v. 59,- euro.

EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Het eerste noem je zelf al op en ik kan door het in combinatie met HA te gebruiken, letterlijk alles bedienen wat ik in HA heb staan. Ja, dat is natuurlijk nog steeds vooral mijn smart home, maar ik kan nu dus ook dingen besturen die niet out of the box met de GH zijn aan te sturen(eigen scripts etc).meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:13:
Wat zijn nu de killer features van Google Home? Het eerste wat mij te binnen schiet, is het bedienen van ne smart home devices (verlichting, thermostaat). En verder?
Daarnaast vind ik de broadcast functie handig en gebruik ik de GH voor informatie op te vragen over het verkeer.
Believe. Imagine. Create.
oplossing voor gevonden toevallig?barrymossel schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:01:
[...]
En ik weet zeker dat dat voorheen ook gewoon goed ging. Ik blijf me verbazen dat op sommige momenten iets goed werkt bij de Google Home en op het andere moment werkt het weer niet.
meeste keren doet hij hier nu ineens Qmusic BE en soms NL terwijl ik liever NL heb
heb er nog geen oplossing voor gevonden
De zender heet volluit Qmusic FM in Nederland, dus als je aangeeft 'speel qmusic fm' dan moet dat goed gaan.zoeperman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:27:
Nope. Maar goed er gaat wel weer meer mis. Hij is vandaag en gisteren alweer een keer of 6 aangegaan zonder dat iemand Hey Google zei. Irritant. Zeker aangezien hij dat weken/maanden niet had gedaan...zoeperman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:27:
[...]
oplossing voor gevonden toevallig?
meeste keren doet hij hier nu ineens Qmusic BE en soms NL terwijl ik liever NL heb

Overigens ben ik best benieuwd of deze camera ook beeld geeft op de Home/Nest hub. Ezviz zegt bv ook Google Home te ondersteunen, echter je kunt dan alleen de alarm functie (bewegingsdetectie) aan/uit zetten via je stem. Beeld werkt niet, terwijl deze camera met Alexa op de Amazon Echo Show wel beeld geeft.
Helaas werken ook nog niet alle Appie recepten.
Ook zijn bij mij de 'top stories' als ik op het scherm klik nog in het Engels.
Hier een lijstje mat cameramerken/ compatible camera's van de google website:meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:20:
Ik zie dat de Woox camera erg populair is in de tweakers pricewatch. Komt dit omdat dit een van de goedkoopste camera’s is die werkt met Google Home (wat nu hot is)?
Overigens ben ik best benieuwd of deze camera ook beeld geeft op de Home/Nest hub. Ezviz zegt bv ook Google Home te ondersteunen, echter je kunt dan alleen de alarm functie (bewegingsdetectie) aan/uit zetten via je stem. Beeld werkt niet, terwijl deze camera met Alexa op de Amazon Echo Show wel beeld geeft.
Compatible security cameras
You can stream video from these security cameras to your Google Home Hub.
Arlo
atomi smart
homee Smart Home
mydlink Smart
ioe smart
iView iHome
KAFO Smart
Logi Circle
MCL DOMO
Momentum Smart Home
Nest
Netatmo
Panasonic HomeHawk
Q-See Plus
Smart K
TP-Link Kasa
Tuya Smart, Smart Life
Zmodo
SpotCam
Ezviz dus inderdaad niet, maar Woox wel (maakt gebruik van Tuya). Dat verklaart de populariteit.mistercage schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:31:
[...]
Hier een lijstje mat cameramerken/ compatible camera's van de google website:
Compatible security cameras
You can stream video from these security cameras to your Google Home Hub.
Arlo
atomi smart
homee Smart Home
mydlink Smart
ioe smart
iView iHome
KAFO Smart
Logi Circle
MCL DOMO
Momentum Smart Home
Nest
Netatmo
Panasonic HomeHawk
Q-See Plus
Smart K
TP-Link Kasa
Tuya Smart, Smart Life
Zmodo
SpotCam
Hebben meerdere mensen hier ook problemen met de broadcast functie? Van welk device ik het ook probeer (Hub, Mini of app op iPhone), broadcast lijkt niet te werken. Iemand? :-)
Nee geen problemen. Het werkt alleen maar devices die niet in dezelfde ruimte staan.zxop4932 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:28:
Hebben meerdere mensen hier ook problemen met de broadcast functie?
Oké, bedoel je daar mee: Fysiek in dezelfde ruimte of in de Google Home App defined ruimtes?DukeBox schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:46:
[...]
Nee geen problemen. Het werkt alleen maar devices die niet in dezelfde ruimte staan.
Volgens mij zijn de acties afgelopen, zie het iig niet meer aangeboden bij Bol.com / Coolblue. Of ik kijk er met mijn slaperige ogen overheen natuurlijk.remco8264 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:13:
[...]
Volgens Bol.com is de actie geldig t/m 16 juni, denk dat dat ook voor Coolblue geldt
No drama
In de Home App gedefinieerde ruimtes. Echter als ze elkaar horen omdat ze te dicht bij zijn dan doet hij het ook niet.zxop4932 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:18:
Oké, bedoel je daar mee: Fysiek in dezelfde ruimte of in de Google Home App defined ruimtes?
Gebruik je 'broadcast' of 'vertel iedereen'?zxop4932 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:18:
[...]
Oké, bedoel je daar mee: Fysiek in dezelfde ruimte of in de Google Home App defined ruimtes?
Denk het. Nog steeds €129,- bij Bol.com met een gratis Mini. Wel staat het weer in een pre-order, dus wellicht was/is alles op.Wish schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:27:
[...]
Volgens mij zijn de acties afgelopen, zie het iig niet meer aangeboden bij Bol.com / Coolblue. Of ik kijk er met mijn slaperige ogen overheen natuurlijk.
Linkje... https://www.bol.com/nl/p/...A1RBaQ.1.2.ProductPageUrl
Dank je - ik heb gewoon over die 'DIT IS ER GRATIS BIJ' banner heen gekeken. Tijd voor meer koffie.Panzer Dean schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:07:
[...]
Denk het. Nog steeds €129,- bij Bol.com met een gratis Mini. Wel staat het weer in een pre-order, dus wellicht was/is alles op.
Linkje... https://www.bol.com/nl/p/...A1RBaQ.1.2.ProductPageUrl
No drama
Maar ik heb me toch wel heel erg verkeken op de grootte van de Nest hub. Ik wilde hem voornamelijk graag ter vervanging van ons huidige digitale fotolijstje. Maar hij is zo klein dat het er niet uit ziet. Ik wacht dus wel op de Google Nest Hub Max (wat een naam...), deze bestelling gaat retour.

[ Voor 7% gewijzigd door J-P op 13-06-2019 11:07 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Broadcast, ik had geen idee dat "vertel iedereen" ook bestond. Wat is het verschil?Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:58:
[...]
Gebruik je 'broadcast' of 'vertel iedereen'?
De mini en de hub staan inderdaad bij elkaar, woonkamer / keuken. Misschien dat dit het probleem is.
Je fotolijstje is vooral rand lijkt het? Als ik het zo zie is het eigenlijke display ongeveer even groot...J-P schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:57:
Net de combi Google Nest en mini binnengekregen.
Maar ik heb me toch wel heel erg verkeken op de grootte van de Nest hub. Ik wilde hem voornamelijk graag ter vervanging van ons huidige digitale fotolijstje. Maar hij is zo klein dat het er niet uit ziet. Ik wacht dus wel op de Google Nest Hub Max (wat een naam...), deze bestelling gaat retour.
[Afbeelding]
Gewoon de EN of NL versiezxop4932 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:11:
[...]
Broadcast, ik had geen idee dat "vertel iedereen" ook bestond. Wat is het verschil?
Ik vind het ook een vreemde opmerking eerlijk gezegd.SnoeiKoei schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:13:
[...]
Je fotolijstje is vooral rand lijkt het? Als ik het zo zie is het eigenlijke display ongeveer even groot...
Het display van de fotolijst en van de Hub is gewoon even groot.
Quick 'n dirty paint, geen idee hoe ik het netjes kan uitsnijden en aanpassen

[ Voor 55% gewijzigd door Fire69 op 13-06-2019 11:19 ]
Ik zou hem toch echt even uitproberen. De foto's komen wel erg mooi uit. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan je oude logge fotolijst. Maar dat is een kwestie van smaakJ-P schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:57:
Net de combi Google Nest en mini binnengekregen.
<foto>
Durf bijna met zekerheid zeggen dat het mooier beeld gaat geven, die lijstjes staan niet echt bekend om hun hoge resolutie/contrast/... (om niet te spreken over gebruiksgemak)Sahi_NL schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:18:
[...]
Ik zou hem toch echt even uitproberen. De foto's komen wel erg mooi uit. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan je oude logge fotolijst. Maar dat is een kwestie van smaak

SnoeiKoei schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:13:
[...]
Je fotolijstje is vooral rand lijkt het? Als ik het zo zie is het eigenlijke display ongeveer even groot...
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Ik vind het ook een vreemde opmerking eerlijk gezegd.
Het display van de fotolijst en van de Hub is gewoon even groot.
Quick 'n dirty paint, geen idee hoe ik het netjes kan uitsnijden en aanpassen
[Afbeelding]
Sahi_NL schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:18:
[...]
Ik zou hem toch echt even uitproberen. De foto's komen wel erg mooi uit. Persoonlijk vind ik hem ook mooier dan je oude logge fotolijst. Maar dat is een kwestie van smaak
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:20:
[...]
Durf bijna met zekerheid zeggen dat het mooier beeld gaat geven, die lijstjes staan niet echt bekend om hun hoge resolutie/contrast/... (om niet te spreken over gebruiksgemak)
Klopt allemaal, toch is het qua verhoudingen in de kamer het net niet. Bovendien was de WAF niet positief.
Ga binnenkort de max wel in Duitsland halen.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Benieuwd naar je bevindingenJ-P schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:25:
[...]
Klopt allemaal, toch is het qua verhoudingen in de kamer het net niet. Bovendien was de WAF niet positief.
Da's ook een nette oplossing natuurliijkJ-P schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:25:
Ben ik heel benieuwd naar, de Max interesseert me ook.
Moest je hem halen, zou je dan even een foto van de stekker kunnen posten? Ben benieuwd of hij in BE ook bruikbaar is
Nee, Belgie heeft een apart systeem van aarding. Geen randaarde, maar een soort extra pin die vanuit het stopcontact de steker in gaat. Dat past dus niet atijdHorla schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:00:
Waarom zou hij dat niet zijn? Duitsland heeft toch dezelfde stopcontacten als België?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Inderdaad maar die Home stekkers hebben geen aarde volgens mij.Ortep schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:05:
[...]
Nee, Belgie heeft een apart systeem van aarding. Geen randaarde, maar een soort extra pin die vanuit het stopcontact de steker in gaat. Dat past dus niet atijd
Dan moet het nog maar net passen. Die pan kan in de weg zittenSnoeiKoei schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:09:
[...]
Inderdaad maar die Home stekkers hebben geen aarde volgens mij.
https://www.elektroshop.n...me-gira-55-belgie-nl.html
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
ps: als Belg weet ik dat we penaarde hebben

Zelfde model voor de hub en mini (in NL)
Je zou zeggen dat de aardpen er langs kan als hij niet te lang is.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Als dit de stekker is die ze in DE gebruiken is het geen probleem, dat zijn dezelfde als bij de Belgische versies.Speedy-Andre schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:35:
[Afbeelding]
Zelfde model voor de hub en mini (in NL)
Je zou zeggen dat de aardpen er langs kan als hij niet te lang is.
Goed om weten, toekomstig kan hier wel eens een Duitse Max komen te staan dan
De woonkamer (met de meeste apparaten) staat onderaan en vereist dat ik moet doorscrollen. Weet iemand hoe ik de volgorde kan wijzigen?
Ik dacht:
1. Woonkamer
2. Keuken
3. Slaapkamer
Etc.
Maar als ik via een spraakopdracht de lichten in een specifieke ruimte uit wil doen, moet ik het nummer ervoor ook uitspreken.
Ik heb de ruimtes in google home ook een nummer gegeven.trobbelsjoeter schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:28:
Sinds deze week ben ik ook de gelukkige eigenaar van een hub. Wanneer ik met mijn vinger van boven naar onder veeg, krijg ik de verschillende ruimtes en aangesloten apparaten te zien.
De woonkamer (met de meeste apparaten) staat onderaan en vereist dat ik moet doorscrollen. Weet iemand hoe ik de volgorde kan wijzigen?
Ik dacht:
1. Woonkamer
2. Keuken
3. Slaapkamer
Etc.
Maar als ik via een spraakopdracht de lichten in een specifieke ruimte uit wil doen, moet ik het nummer ervoor ook uitspreken.
1. Woonkamer
2. eetkamer.
Met het commando : woonkamer aan, gaan de lampen gewoon aan,
(lampen woonkamer aan werkt ook btw)
Is de max hub ook al op NL in te stellen als ik die scoor in Duitsland?
Of gewoon 'uitzending' ?Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:58:
[...]
Gebruik je 'broadcast' of 'vertel iedereen'?
Zie bij onze AH geen voorraad, wel een aantal flyers namelijk. Lijkt alsof je kan bestellen?
Ja, werkt gewoonboefje79 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:51:
Ik dacht de vraag al eens gezien te hebben, maar kan het niet meer vinden...
Is de max hub ook al op NL in te stellen als ik die scoor in Duitsland?
Het beste kan je gewoon even bellen of langs lopen (bellen is makkelijker want dan ga je niet voor niets) en dan vragen of je er 1 kan reserveren. De actie loopt nog tot en met zondag.THE_BASE schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:27:
Is de actie nog beschikbaar bij AH? Hoeft niet per se uit voorraad, maar kan het ook besteld worden?
Zie bij onze AH geen voorraad, wel een aantal flyers namelijk. Lijkt alsof je kan bestellen?
Media Markt, Bol en CoolBlue doen ook met de actie mee. Je kan altijd ook daar kijken.THE_BASE schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:27:
Is de actie nog beschikbaar bij AH? Hoeft niet per se uit voorraad, maar kan het ook besteld worden?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Tips waar hij betrouwbaar en betaalbaar te bestellen is, ook fijn!
Volgens mij is de Max alleen in de Engels sprekende landen te kopen. En de gewone sinds kort in meerdere landen zoals Duitsland en Nederland.boefje79 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:14:
Ik zie de hub max (nog?) niet op de site van de mediamarkt in Duitsland...is hij daar wel te koop? (Beetje zonde om voor niks naar Oberhausen te rijden 😉)
Nee. Is volgens mij alleen in de VS te bestellen, in Duitsland in ieder geval niet.boefje79 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:14:
Ik zie de hub max (nog?) niet op de site van de mediamarkt in Duitsland...is hij daar wel te koop? (Beetje zonde om voor niks naar Oberhausen te rijden 😉)
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 15-06-2019 00:45 ]
Heb nog steeds een leeg afsprakenscherm en een lege ‘Mijn dag’ pagina.
Duurt nu al weken, zo niet maanden… 😡
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Meer mensen deze ervaring? En nummert hij netjes door als ik boven de 10 kom of moet echt 01., 02, etc gebruiken?Flipmo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:51:
[...]
Ik heb de ruimtes in google home ook een nummer gegeven.
1. Woonkamer
2. eetkamer.
Met het commando : woonkamer aan, gaan de lampen gewoon aan,
(lampen woonkamer aan werkt ook btw)
Edit: inderdaad geordend met 01 etc en dat werkt helaas niet. Hij herkent nu de kamers niet meer. Dus alles maar weer teruggezet.
[ Voor 17% gewijzigd door Serena op 15-06-2019 13:39 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 15-06-2019 10:46 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zitten ze allemaal op hetzelfde 2,4ghz of 5ghz netwerk?Hulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:41:
Ik heb een probleem met google home. Ik kan de google home niet instellen. Elke keer krijg ik de melding dat mijn ipad of iphone niet kan communiceren met het netwerk waar de home aanhangt. Beide apparaten zijn via dezelfde wifi gekoppeld. Ik heb een connectbox van ziggo. Upnp staat aan, guest network staat uit.
Iemand hier een oplossing voor?
Ja, als je niet op t zelfde netwerk zit geeft de google home app die foutmelding. De google home verbindt met wifi, maar kan niet communiceren met de iphone. Heel vreemd. kheb al veel geprobeerd van tips op internet, zoals: 5ghz uitschakelen, iphone in airplane modus en handmatig wifi inschakelen, de ziggo connectbox en google home van stroom gehaald, via meerdere apparaten proberen in te stellen. Niets helpt vooralsnog.Kid_Stevie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:48:
[...]
Zitten ze allemaal op hetzelfde 2,4ghz of 5ghz netwerk?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
hmm, het lijkt een algemener probleem te zijn...zxop4932 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:11:
[...]
Broadcast, ik had geen idee dat "vertel iedereen" ook bestond. Wat is het verschil?
De mini en de hub staan inderdaad bij elkaar, woonkamer / keuken. Misschien dat dit het probleem is.
https://piunikaweb.com/20...tigated-confirms-company/
Nou, lekker als ze het effectief zomaar uitgezet zouden hebben voor GSuite-userszxop4932 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:02:
[...]
hmm, het lijkt een algemener probleem te zijn...
https://piunikaweb.com/20...tigated-confirms-company/

Ja had ik ook al een tijdje last van. Van de week alles mbt Google Home maar overgezet naar een Gmail account. Werd een een beetje zat van alles wat maar niet werkt omdat je van Gsuite gebruik maakt .Fire69 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:05:
[...]
Nou, lekker als ze het effectief zomaar uitgezet zouden hebben voor GSuite-users
Inderdaad, hetzelfde heb ik hier. Maar super irritant.Gaitman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:15:
[...]
Ja had ik ook al een tijdje last van. Van de week alles mbt Google Home maar overgezet naar een Gmail account. Werd een een beetje zat van alles wat maar niet werkt omdat je van Gsuite gebruik maakt .
Alleen heb ik nu mijn Gsuite calendar geshared met een gewoon gmai laccount, toch verschijnt er nog geen afspraken op mijn hub. Iemand een idee?

Toch maar een weblog?
Zie ik wat over het hoofd?
Stond die telefoon wel in het Nederlands? Zie post vsn mij van paar dagen terug.Hulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:02:
Ik heb de setup van google home gedraaid met een geleende android smartphone. Dat op advies van het google support team. Netjes alles doorlopen, taal ingesteld op nederlands so far so good. Android toestel had ik weer teruggebracht en ik kwam thuis en de google home spreekt alleen nog maar engels. Ik kan de Nederlandse taal ook niet instellen op mijn iphone (staat niet tussen de lijst met talen) Sterker nog, ik kan ook geen taal toevoegen, zodat je google home commando’s in meerdere talen snapt.
Zie ik wat over het hoofd?
Is de telefoon van mijn moeder. Die staat gewoon in het Nederlands, al ben ik niet zeker van de regio (als dat iets uitmaakt). Toen de setup klaar was viel me wel op de de home meteen engels begon te praten, maar met de android telefoon kon ik wel als taal nederlands toevoegen. Dus gedaan, telefoon weer terug en nu mis ik de Nederlandse taal en de optie om dat in te stellen.dragon2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:15:
[...]
Stond die telefoon wel in het Nederlands? Zie post vsn mij van paar dagen terug.
Het valt me trouwens op dat de google home echt geen enkele commando snapt... hue gekoppeld, maar n simpele taak als “put on the lights” snapt ie niet.....
Dat is dan ook geen EngelsHulleman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33:
[...]
Het valt me trouwens op dat de google home echt geen enkele commando snapt... hue gekoppeld, maar n simpele taak als “put on the lights” snapt ie niet.....
"Turn the lights on" zal beter werken
Dit topic is gesloten.
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...