geen idee, als dat de Nest is, die heb ik nietGynnad schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:40:
[...]
Bij de Google Hub, leest hij dan het nieuws voor of kun je ook het laatste NOS journaal bekijken?
Hij blijft heel wisselend wel of niet nieuws voorlezen. Net had ik alle nieuwsbronnen weggehaald en toen begon hij alles voor te lezen. Maar toen ik er 1 koos: "sorry ik kan het nieuws niet ophalen..." Ik zie ook dat de android app wel "mijn dag" laat zien. Bij de android app kan ik ook mijn account koppelen aan de mini's , kan niet op de ios. Ik blijf maar doormodderen..
Hij speelt het NOS Radio journaal af. Er is ook geen NOS op YouTube.Gynnad schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:40:
Bij de Google Hub, leest hij dan het nieuws voor of kun je ook het laatste NOS journaal bekijken?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hij leest het voor.Gynnad schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:40:
[...]
Voor de rest: Ik zeg : 'Hey Google, praat met de NOS.' Deze vraagt dan of ik het laatste nieuws of de wekdienst wil luisteren.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik ben aan het kijken voor een GHome Hub maar ik zie eigenlijk nergens duidelijk of je gratis youtube af kan spelen. Ik heb dus geen youtube abbonement maar wil wel gewoon filmpjes met reclame afspelen voor de muziek zeg maar. Is dit standaard mogelijk? Ik kan hier op google niet veel over vinden zo snel namelijk. Tnx alvast.
ja dat kan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Misschien is het antwoord al gegeven maar kan de Nest Hub zonder omwegen of IFTTT mijn Sonos One speakers de opdracht geven om iets via Spotify af te spelen?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Als ze Bluetooth hebben, volgens mij wel.weststar schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:35:
Misschien is het antwoord al gegeven maar kan de Nest Hub zonder omwegen of IFTTT mijn Sonos One speakers de opdracht geven om iets via Spotify af te spelen?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik heb als nieuws 538 geselecteerd (omdat er nog geen Belgisch nieuws is...) en daar speelt hij gewoon de audio terwijl hij een foto van een nieuwslezer toont en een progress bar.Gynnad schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:40:
[...]
“Hey google, speel Q music” levert mij de Belgische zender op. Tips, hoe ik wel bij Mattie en Marieke en co uitkom? 😉
Mijn Home Mini is gekoppeld aan een speaker met Bluetooth. Als ik vraag Radio 10 te spelen, gaat die audio via de Harman Kardon. Normale vragen gaan via de Home Mini zelf.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Voor de mensen die nog op zoek zijn, de Mini is nu in de aanbieding.
https://www.ibood.com/ele...e-mini-smart-speaker.html
ik bestel zelf ook wel eens bij Ibood. op zich prima webshop het duurt alleen even voordat je het in huis hebt
ik bestel zelf ook wel eens bij Ibood. op zich prima webshop het duurt alleen even voordat je het in huis hebt
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Volgende week in de aanbieding bij AH (met 500 airmiles) voor 29 euro (of Hub + Mini voor 99 euro met 1500 airmiles). Daar zou ik liever zelf voor gaan. 29 euro is een stuk goedkoper dan de 35,90 euro bij iBood en ook geen extra verloopstekkertje nodig (wat iBood overigens er bij levert).mauricebaan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:12:
Goede tip. Net mijn 3e GH maar besteldmauricebaan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:12:
Ik heb ineens gelazer met de routines, ik heb al een lange tijd een routine 'Bed Time' of 'Good Night' of 'Night Night' die het licht in het hele huis uitzet, de afspraken voor morgen voorleest, de weersverwachtingen voor morgen en Welterusten wenst.
Sinds 2 dagen krijg ik alleen nog maar bijdehante opmerkingen op night night (krijg ik nu op - don't let the bedbugs bite) en de twee andere mogelijkheden, alles behalve de routine word gestart, tot en met opmerkingen dat ie er morgen ook voor me is als ik dingen wil opzoeken.. WHAAAAAAAA
Hoe krijg ik dit weer in orde? Wat hebben ze nu weer veranderd waardoor dit niet werkt? Iemand ideeën?
Sinds 2 dagen krijg ik alleen nog maar bijdehante opmerkingen op night night (krijg ik nu op - don't let the bedbugs bite) en de twee andere mogelijkheden, alles behalve de routine word gestart, tot en met opmerkingen dat ie er morgen ook voor me is als ik dingen wil opzoeken.. WHAAAAAAAA
Hoe krijg ik dit weer in orde? Wat hebben ze nu weer veranderd waardoor dit niet werkt? Iemand ideeën?
Lijkt al sinds donderdagochtend woensdagavond zo te zijn...RoosW schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:36:
Ik heb ineens gelazer met de routines, ik heb al een lange tijd een routine 'Bed Time' of 'Good Night' of 'Night Night' die het licht in het hele huis uitzet, de afspraken voor morgen voorleest, de weersverwachtingen voor morgen en Welterusten wenst.
Ik gebruik geen routines meer sinds ik mijn Google Assistant op Nederlands gezet heb, wacht nog vol spanning op routines in het Nederlands.
Tusk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:48:
Mijn routines werken niet meer sinds vanavond. Zowel m'n Home als m'n telefoon. Meerdere routines geprobeerd
blavlaa schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:13:
Bij werken ze sinds gisteravond niet meer.
Niet met voice of als je ze met de hand aftrapt.
Staat in gesteld op English US.
Gegoogled maar is niks van te vinden over storing ofzo.
meesje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:25:
[...]
Ook bevestiging op reddit.
https://www.reddit.com/r/...er_triggering_with_voice/
[ Voor 4% gewijzigd door TheFes op 07-06-2019 11:43 ]
Ter voorbereiding op de Nest Hub actie van AH/airmiles (hopelijk lukt het om er eentje te bemachtigen
), heb ik in de Google Home app op iOS al vast mijn Hue lampen en Honeywell Lyric toegevoegd. Ik heb ook Mi Home toegevoegd. Zoals verwacht vond deze geen devices (gekoppeld aan gateway).
Ik kan nu de Mi Home koppeling nergens meer terug vinden. De koppeling is wel tot stand gekomen, echter deze koppeling zie ik nergens meer terug komen. Naast een zoektocht in de Google Home app heb ik ook in de Mi Home app gekeken, maar kan nergens iets vinden.
Hebben jullie een advies hoe de koppeling met Mi Home (die, voor mij, niet meer zichtbaar is) kan verwijderen?
Edit: De oplossing was om via account.xiaomi.com mijn wachtwoord te wijzigen. Daarna weer terug gezet naar het oude wachtwoord. Als ik via Google Home probeer Mi Home toe te voegen, wordt me nu wel gevraagd om in te loggen. Opgelost dus!
Ik kan nu de Mi Home koppeling nergens meer terug vinden. De koppeling is wel tot stand gekomen, echter deze koppeling zie ik nergens meer terug komen. Naast een zoektocht in de Google Home app heb ik ook in de Mi Home app gekeken, maar kan nergens iets vinden.
Hebben jullie een advies hoe de koppeling met Mi Home (die, voor mij, niet meer zichtbaar is) kan verwijderen?
Edit: De oplossing was om via account.xiaomi.com mijn wachtwoord te wijzigen. Daarna weer terug gezet naar het oude wachtwoord. Als ik via Google Home probeer Mi Home toe te voegen, wordt me nu wel gevraagd om in te loggen. Opgelost dus!
[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 07-06-2019 12:51 ]
Met Google hulp voor Home in de chat geweest ivm de Routines.. Totaal nutteloos, maar goed ze geven toe dat er een 'sporadisch' probleem is, en hun developers werken aan een oplossing..

Weten jullie of de Hue Zones ook al werken in Google Home?
[ Voor 153% gewijzigd door meesje op 07-06-2019 13:55 ]
Ik heb Google Mini dus waarschijnlijk is dit ook op de nest hub van toepassing. Al mijn Sonos luidsprekers (gen 1) zijn te bedienen met voice command. In de link hebben ze het alleen over Amerika, maar hier gebruik ik gewoon alles in het Nederlands https://support.sonos.com/s/article/3490?language=en_US
weststar schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:35:
Lol, hier speelt hij de Nederlandse zender, maar ALLEEN als ik vraag om het op een groep te spelen, anders doet hij correct de Belgische.boefje79 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:58:
“Hey google, speel Q music” levert mij de Belgische zender op. Tips, hoe ik wel bij Mattie en Marieke en co uitkom? 😉
Je moet de volledige zendernaam gebruiken dan.
Die werken nog nietmeesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:21:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Hier speelt hij de verkeerde met mensen die raar praten: BE.Fire69 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:48:
[...]
Lol, hier speelt hij de Nederlandse zender, maar ALLEEN als ik vraag om het op een groep te spelen, anders doet hij correct de Belgische.
Je moet de volledige zendernaam gebruiken dan.
Kan ik ook zeggen over jullie Nederlandersbarrymossel schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:53:
[...]
Hier speelt hij de verkeerde met mensen die raar praten: BE.
Het is raar, op TuneIn is de NL-versie gewoon Q-music, de BE-versie is Q-music Belgium.
Waarom hij bij jou dan default de verkeerde neemt, geen idee.
Het zou logisch zijn als hij naar je locatie keek,niet dus...
En ik weet zeker dat dat voorheen ook gewoon goed ging. Ik blijf me verbazen dat op sommige momenten iets goed werkt bij de Google Home en op het andere moment werkt het weer niet.Fire69 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:58:
[...]
Kan ik ook zeggen over jullie Nederlanders![]()
Het is raar, op TuneIn is de NL-versie gewoon Q-music, de BE-versie is Q-music Belgium.
Waarom hij bij jou dan default de verkeerde neemt, geen idee.
Het zou logisch zijn als hij naar je locatie keek,niet dus...
Vorige week een VS versie besteld, vandaag binnengekregen en werkt perfect in Nederlands...€89, komen geen kosten bij.meesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:48:
Ter voorbereiding op de Nest Hub actie van AH/airmiles (hopelijk lukt het om er eentje te bemachtigen), he
Bij AH/airmiles 99 euro voor Nest Hub + Home Mini. Daar kan volgens mij geen deal tegen op.Fresno schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:17:
[...]
Vorige week een VS versie besteld, vandaag binnengekregen en werkt perfect in Nederlands...€89, komen geen kosten bij.
Kreeg net mail dat ze deze week voor €83 zijn. Zijn genoeg mensen zonder airmiles, dus elders kun je ze ook goedkoop krijgen.
Heb je een URL van de webshop?Fresno schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:32:
Kreeg net mail dat ze deze week voor €83 zijn. Zijn genoeg mensen zonder airmiles, dus elders kun je ze ook goedkoop krijgen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hier 82 euro.
https://www.eglobalcentra...gIE0fD_BwE#/product/27521
Mocht je geen airmiles hebben, kan het inderdaad ook op een andere manier goedkoper. Moet je niet allergisch zijn voor verloopjes.
[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 07-06-2019 18:00 ]
Moet je wel Airmiles hebben. Laat ik die nou vorige week hebben uitgegeven.meesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:23:
[...]
Bij AH/airmiles 99 euro voor Nest Hub + Home Mini. Daar kan volgens mij geen deal tegen op.
Buiten dat, ik hoef geen Google Home Mini. Die kan ik dan wel weer gaan verkopen, maar is gedoe. Ik wacht wel tot MediaMarkt met een leuke actie komt. Zal vast niet lang duren nu Albert Heijn begonnen is.
[ Voor 26% gewijzigd door THE_BASE op 07-06-2019 18:04 ]
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De komende tijd zal er ongetwijfeld nog meer gestunt worden. In Duitsland heb je ook regelmatig goede aanbiedingen. Bedrijven als AH, bol.com (zelfde concern), MediaMarkt etc. hebben ook een commercieel belang.THE_BASE schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:03:
[...]
Moet je wel Airmiles hebben. Laat ik die nou vorige week hebben uitgegeven.
Buiten dat, ik hoef geen Google Home Mini. Die kan ik dan wel weer gaan verkopen, maar is gedoe. Ik wacht wel tot MediaMarkt met een leuke actie komt. Zal vast niet lang duren nu Albert Heijn begonnen is.
das echt de meest dramatische pokkie wokkie webshop die ik ken. check de reviews maar even...
meesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Hier 82 euro.
https://www.eglobalcentra...gIE0fD_BwE#/product/27521
Mocht je geen airmiles hebben, kan het inderdaad ook op een andere manier goedkoper. Moet je niet allergisch zijn voor verloopjes.
Ik zie het vaak voorbij komen, maar durf er niet te bestellen. En dat is maar goed ook.mistercage schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:04:
das echt de meest dramatische pokkie wokkie webshop die ik ken. check de reviews maar even...
[...]
Heb daar heel andere ervaringen mee. Koop vooral daar fotografie spullen. Communicatie gewoon in nederlands en binnen 24 uur. Hebben ze het niet binnen 2 dagen je geld terug. Goederen binnen in 6-10 dagen.mistercage schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:04:
[...]
Daar komt de hub ook vandaan.
Zijn er terug problemen of zo? Mijn Hub flipt helemaal...
'Zet lamp sfeer binnen uit' => 'OK, alarm set for tomorrow at 7.25'
'Zet de TV uit' => 'OK, timer for 8 minutes set starting now'
Ik heb zelfs helemaal geen Engels als taal ingesteld!
'Zet lamp sfeer binnen uit' => 'OK, alarm set for tomorrow at 7.25'
'Zet de TV uit' => 'OK, timer for 8 minutes set starting now'
Ik heb zelfs helemaal geen Engels als taal ingesteld!

Hij staat er nu een weekje. Eigenlijk heel natuurlijk opgenomen bij de rest.THE_BASE schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:09:
Zijn er al veel mensen met een Hub hier en hoe zijn de ervaringen?
Ik gebruik het touchpad bijna nooit, dus toegevoegde waarde van het scherm is voor mij het fotolijstje, dat staat ook subtiel bij avondlicht, erg fraai
Yep, dat waren de scenes die ik bedoelde met meerdere kamers.meesje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:21:
Heb er twee staan, eentje in de woonkamer als fotolijstje en eentje op de slaapkamer als wekker.THE_BASE schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:09:
Zijn er al veel mensen met een Hub hier en hoe zijn de ervaringen?
Zou graag iets meer instellingen voor het scherm zien. De wekker is net TE donker, moet 's nachts te zeer mijn best doen om de tijd te zien.
Reacties zijn perfect en ook mooi dat alles middels het scherm wordt weergegeven.
Ik zit nog in dubio, net wat er gezegd wordt: scherm is leuk als fotolijsten en verder kijk je er weinig naar.
Wat me tevens tegenhoudt: er is geen volledig zwarte versie. Wit straalt geen rust uit en valt teveel op. Snap dat dat ongetwijfeld marketingtechnisch de bedoeling is, maar stoort in ons interieur.
Last but not least: onze Google Home doet het nu zowel beneden als boven terwijl hij boven in de woonkamer staat. Hij luistert goed, dus een tweede is niet nodig. Het gadgetgehalte is gewoon hoog.
Wat me tevens tegenhoudt: er is geen volledig zwarte versie. Wit straalt geen rust uit en valt teveel op. Snap dat dat ongetwijfeld marketingtechnisch de bedoeling is, maar stoort in ons interieur.
Last but not least: onze Google Home doet het nu zowel beneden als boven terwijl hij boven in de woonkamer staat. Hij luistert goed, dus een tweede is niet nodig. Het gadgetgehalte is gewoon hoog.
Dit werkt als ik English toevoeg en "tell me about the news" rapporteert hij het nieuws (ANP nieuws in nederlands)...maartend schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Oplossing? Overschakelen naar Engels. Ik gebruik ook NOS, kan elke ochtend luisteren. Maar vraag wel Latest news
Zoals ik al eerder zei.tomdh76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:46:
[...]
Dit werkt als ik English toevoeg en "tell me about the news" rapporteert hij het nieuws (ANP nieuws in nederlands)...
'Hey Google, praat met de NOS.'
Ja dat werkt. Maar voorheen werkte gewoon 'vertel met het nieuws'Serena schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:59:
[...]
Zoals ik al eerder zei.
Lastig dat die commands telkens wisselen.
Werkt dit ook op IOS ? Bij mij staat zelfs op 'mijn dag' niets om in te stellenwgfkas schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:07:
Routines doen het bij mij weer...
Ik heb een TV waar ik met o.a. de Youtube app zonder problemen naartoe kan casten. Hoe krijg ik die toegevoegd aan mijn Google Home omgeving? Ik kan deze niet vinden bij TV's en als ik een los apparaat wil toevoegen is Sony en of Bravia geen optie. Help?
Werkt bij jou ‘vertel me het nieuws’ ook niet? Ik heb contact gehad met google chat forum en die vonden het vreemd dat het niet meer werkte terwijl praat met nos wel werkt. Ze dachten dat er een fout zat in de firmware voor nederlandse taal. Maar ze hadden nog niemand uit nederland gehad met deze fout.Serena schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:59:
[...]
Zoals ik al eerder zei.
[ Voor 49% gewijzigd door tomdh76 op 08-06-2019 12:25 ]
Zal straks thuis even testen. Zit op mijn werk momenteel...tomdh76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:23:
[...]
Werkt bij jou ‘vertel me het nieuws’ ook niet? Ik heb contact gehad met google chat forum en die vonden het vreemd dat het niet meer werkte terwijl praat met nos wel werkt. Ze dachten dat er een fout zat in de firmware voor nederlandse taal. Maar ze hadden nog niemand uit nederland gehad met deze fout.
Hier ook net even getest en inderdaad werkt het niet, ik krijg de melding dat momenteel het nieuws niet opgehaald kan worden.Praat met de nos werkt wel prima.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849
Alleen Android Tv's en Chromecast kun je toevoegen.chaoscontrol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:59:
Ik heb een TV waar ik met o.a. de Youtube app zonder problemen naartoe kan casten. Hoe krijg ik die toegevoegd aan mijn Google Home omgeving? Ik kan deze niet vinden bij TV's en als ik een los apparaat wil toevoegen is Sony en of Bravia geen optie. Help?
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Ik heb ook een Sony Bravia met Android TV en deze is niet te herkennen en toe te voegen. Waarschijnlijk omdat het apparaat uitgeschakeld is en daardoor is Chromecast niet te vinden.LDVC schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Alleen Android Tv's en Chromecast kun je toevoegen.
Een losse chromecast verhelpt dit probleem.
Als ik zeg: doe de tv aan, dan werkt dat niet. Maar vraag ik om Spotify op de tv af te spelen, dan werkt dat wel.
[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 08-06-2019 16:13 ]
Ik ook. Verbiondingsprobleem tussen die TV en GH is gemier van zowel Sony als Google. De Chromecast in die TV is niet aan te sturen.THE_BASE schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:12:
[...]
Ik heb ook een Sony Bravia met Android TV en deze is niet te herkennen en toe te voegen. Waarschijnlijk omdat het apparaat uitgeschakeld is en daardoor is Chromecast niet te vinden..
Sorry, ik kan het nieuws momenteel niet ophalen.tomdh76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:23:
[...]
Werkt bij jou ‘vertel me het nieuws’ ook niet? Ik heb contact gehad met google chat forum en die vonden het vreemd dat het niet meer werkte terwijl praat met nos wel werkt. Ze dachten dat er een fout zat in de firmware voor nederlandse taal. Maar ze hadden nog niemand uit nederland gehad met deze fout.
Geen idee...tomdh76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Werkt dit ook op IOS ? Bij mij staat zelfs op 'mijn dag' niets om in te stellen
Werkt iig alleen als je de boel op Engels hebt staan.
Oke, dus bij 3 mensen werkt "vertel me het nieuws" in ieder geval niet. Ik zal kijken of ik een feedback kan geven aan googleSerena schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:55:
[...]
Sorry, ik kan het nieuws momenteel niet ophalen.
Net trouwens even aan het spelen met de helderheid van het display. Ontdekt dat ik de klok 's nachts feller weer kan laten geven. Hopen dat de tijd dan beter leesbaar is.
Ook het fotolijstje iets feller gezet. Standaard instellingen zijn wel erg donker vind ik. Wil wel mijn foto's goed kunnen zien.
Ook het fotolijstje iets feller gezet. Standaard instellingen zijn wel erg donker vind ik. Wil wel mijn foto's goed kunnen zien.
Is het al bekend of je als je een hub max uit Amerika laat komen, deze ook op Nederlands te zetten is?
Kun je ook instellen dat hij om bepaalde tijden scherm uit zet?Serena schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:22:
Net trouwens even aan het spelen met de helderheid van het display. Ontdekt dat ik de klok 's nachts feller weer kan laten geven. Hopen dat de tijd dan beter leesbaar is.
Alles werkt perfect gewoon in Nederlands. Ligt er aan waar je besteld of er verloopstuk voor de stekker bij zit.Geer01 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:23:
Is het al bekend of je als je een hub max uit Amerika laat komen, deze ook op Nederlands te zetten is?
Bij installeren gelijk in Nederlands en update.
Volgens mij niet. Kunt het wel na 5 minuten uit laten schakelen.FastForwardNL schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:38:
[...]
Kun je ook instellen dat hij om bepaalde tijden scherm uit zet?
Vertel me het nieuws werkt hier ook niet. Ik heb het ook nooit eerder geprobeerd. Ik zei altijd Wat is het nieuws. En dat werkt nog steedstomdh76 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:20:
[...]
Oke, dus bij 3 mensen werkt "vertel me het nieuws" in ieder geval niet. Ik zal kijken of ik een feedback kan geven aan google
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nog mensen waar de intercom functie maar in 1 richting werkt? Enkel maar van gewone home naar mini
Even een checkvraag:
Zijn routines nu wel of nog niet beschikbaar in NL?
Ik lees wat tegenstrijdige berichten. In de assistent-app heb ik “mijn dag” en een melding dat dit beschikbaar is vanaf ios10 (zit al op 12)
Ik lees wat tegenstrijdige berichten. In de assistent-app heb ik “mijn dag” en een melding dat dit beschikbaar is vanaf ios10 (zit al op 12)
Wat bedoel je met "intercom?". Hoe activeer je die?falcon186 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:20:
Nog mensen waar de intercom functie maar in 1 richting werkt? Enkel maar van gewone home naar mini
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Dank, die opdracht werkt ook inderdaad.Ortep schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:42:
[...]
Vertel me het nieuws werkt hier ook niet. Ik heb het ook nooit eerder geprobeerd. Ik zei altijd Wat is het nieuws. En dat werkt nog steeds
Ik gebruikte altijd vertel me het nieuws en die werkt dus al een tijdje niet (en in de routine van 'mijn dag' naar nieuws luisteren werkte ook al tijden niet). Aangaande de website van google over het nieuws: https://support.google.com/googlehome/answer/7073476?hl=nl
zou "vertel me het nieuws" wel moeten werken.
Jammer vind ik dat het eerst wel werkte en nu dus niet. Ik had gehoopt dat de google home steeds slimmer zou worden en meerdere opdrachten net anders uitgesproken zou gaan herkennen...
Bij mij zijn er geen routines (in NL), wel in Engelsboefje79 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:33:
Even een checkvraag:
Ik heb nu nog zo'n hele oude Philips wake up light. En wil hem gaan vervangen.
Speelt de hub ook met licht zodat je rustig wakker kan worden?
(En in slaap vallen natuurlijk)
En... Kan de hub ook een stilte mode hebben op bepaalde tijden?
Mijn mini en "de normale" wil heel soms wel iets roepen uit het niets. Dat wil ik niet in mijn slaapkamer hebben
Speelt de hub ook met licht zodat je rustig wakker kan worden?
(En in slaap vallen natuurlijk)
En... Kan de hub ook een stilte mode hebben op bepaalde tijden?
Mijn mini en "de normale" wil heel soms wel iets roepen uit het niets. Dat wil ik niet in mijn slaapkamer hebben
Je kan de mini ook op stil zetten of een ander volume geven op bepaalde uren.streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:28:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
De mini staat beneden. Die hoeft niet op een andere volume. Hij moet gewoon zijn mond houden als wij niets vragenOrtep schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Je kan de mini ook op stil zetten of een ander volume geven op bepaalde uren.
Vraagje: Nederlander woont in België. Is deze hier gewoon in te stellen met Belgisch adres en Nederlandse taal?
Ja toch?
Ja toch?
Feit dat ik in NL woon en enkel op Engels is ingesteld lijkt me wel het antwoord te geven
Commando broadcast geven:Beefhead schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Wat bedoel je met "intercom?". Hoe activeer je die?
"Hey Google, broadcast: het is eten is klaar."
Je kunt dat bijvoorbeeld ook onderweg doen vanuit je telefoon om te vertellen dat je onderweg naar huis bent.
[ Voor 18% gewijzigd door Troetelbeer op 09-06-2019 11:38 ]
Believe. Imagine. Create.
In principe zou het moeten werken op elk apparaat.falcon186 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:20:
Volgens Google: "on all devices except the device you're broadcasting from."
Dus vanuit je mini naar home moet ook kunnen.
Ik weet wel dat vanuit mijn telefoon naar mijn Google Home en Mini werkt. Zal straks eens proberen vanuit de mini het broadcast commando te geven.
Believe. Imagine. Create.
Aangezien Belgisch tot 2 weken geleden nog niet beschikbaar was, hadden bijna alle Belgen een Belgisch adres en Nederlands (Nederland) als taalSerena schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:23:
Vraagje: Nederlander woont in België. Is deze hier gewoon in te stellen met Belgisch adres en Nederlandse taal?
Ja toch?
Dat is wel op basis van iets wat dat apparaat hoort. Anders zou ik hem terugbrengen. En ik weet niet hoeveel je praat in je slaap...?streamnl schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:28:
Nou 1 van mijn minis roept anders regelmatig dat ze de internet verbinding even kwijt is. Best irritant, ook omdat de alexa echo mini ernaast nergens last van heeft en ALS een echo internet kwijt is hoor je dat pas op het moment dat je haar wat vraagt.barrymossel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:39:
[...]
Dat is wel op basis van iets wat dat apparaat hoort. Anders zou ik hem terugbrengen. En ik weet niet hoeveel je praat in je slaap...?
Ook dan is er iets mis. Hier roept de Home nooit iets wanneer er niks wordt gevraagd. Behalve dan wanneer ze iets denkt te horen.dragon2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:58:
[...]
Nou 1 van mijn minis roept anders regelmatig dat ze de internet verbinding even kwijt is. Best irritant, ook omdat de alexa echo mini ernaast nergens last van heeft en ALS een echo internet kwijt is hoor je dat pas op het moment dat je haar wat vraagt.
Als de Google devices beneden horen wat ik boven eventueel zeg in mijn slaap, dan zal ik (en mijn vrouw) vaker wakker worden. Maar nee, zover ik weet praat ik niet in mijn slaap.barrymossel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:39:
[...]
Dat is wel op basis van iets wat dat apparaat hoort. Anders zou ik hem terugbrengen. En ik weet niet hoeveel je praat in je slaap...?
Ik denk dat de apparaten ongeveer 1x per 2 weken iets zegt zonder een verklaarbare reden.
In het log staat dan niets. Het ligt ook niet aan de tv want die staat soms uit wanneer dat gebeurt.
Zolang dit nog kan gebeuren, komt er geen Google device op mijn slaapkamer.
Hier ook vorige week spontaan, maar toen stond wel de tv aan. Echter was er geen woord te horen wat haar zou kunnen oproepen. Het antwoord begrepen we ook niet bepaald.barrymossel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:34:
[...]
Ook dan is er iets mis. Hier roept de Home nooit iets wanneer er niks wordt gevraagd. Behalve dan wanneer ze iets denkt te horen.
Deze tip was al gegeven.. bericht kan worden verwijderd
streamnl schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:43:
[...]
Zolang dit nog kan gebeuren, komt er geen Google device op mijn slaapkamer.
[ Voor 42% gewijzigd door ipje op 10-06-2019 16:01 ]
Ah okay. Je bedoelt de "broadcast" functie. Dat is helaas geen echte intercom zoals Alexa die wel heeft.Troetelbeer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Commando broadcast geven:
"Hey Google, broadcast: het is eten is klaar."
Je kunt dat bijvoorbeeld ook onderweg doen vanuit je telefoon om te vertellen dat je onderweg naar huis bent.
Hier wacht ik al 2 jaar op. Ik begin bijna te denken dat het hardware technisch niet mogelijk is om een full duplex verbinding op te zetten tussen twee google home devices. Ik zou anders niet weten waarom dit er nog steeds niet is.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Morgen even naar de AH. € 99 voor de Nest Hub en Mini is top.
Heb al een Mini, maar een extra is altijd handig. En heb nog 10.000 Airmiles, kan ik die ook eens gebruiken.
Heb al een Mini, maar een extra is altijd handig. En heb nog 10.000 Airmiles, kan ik die ook eens gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik hoop dat je meer geluk heb dan mij, vanmorgen waren ze er nog niet en zeiden ze dat ze met de vracht van vanavond zouden komen. Morgen nog maar een keer proberen.Rivanov schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:05:
Hier hetzelfde verhaal. Iets minder airmiles, maar gebruiken ze toch verder niet. Net even de plaatselijke (dorpje) AH gebeld en die hadden er 3 liggen en houden er eentje apartRivanov schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:05:
Maar het mooiste vind ik dat de vrouw met het idee kwam, terwijl het in eerste instantie toch maar gek was om een mini in huis te halen
Verwijderd
Vanochtend hier gewoon kunnen halen en er lagen er nog genoeg.
Kreeg de set zelfs mee voor 94 euro en dat kostte dan 2500 airmiles
Ook hier gaat de hub in de keuken en de mini naar de slaapkamer
Kreeg de set zelfs mee voor 94 euro en dat kostte dan 2500 airmiles
Ook hier gaat de hub in de keuken en de mini naar de slaapkamer
Albert Heijn in het centrum van Eindhoven had 'm niet. Daarna gebeld met AH XL op de Limburglaan en die hadden om 8:15 nog maar één combi-set en nog voldoende losse Mini's. Heb de combi-set apart laten leggen, straks even oppikken.
Gaat dus hard!
Gaat dus hard!
Albert Heijn op de Hoogstraat in Eindhoven kreeg ze ook pas vanavond binnen en heeft ze vanaf morgen beschikbaar. Maar de XL op de Limburglaan in Eindhoven had ze al wel (zie hierboven).Sunfalls schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:46:
[...]
Ik hoop dat je meer geluk heb dan mij, vanmorgen waren ze er nog niet en zeiden ze dat ze met de vracht van vanavond zouden komen. Morgen nog maar een keer proberen.
[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2019 09:09 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik hoop voor je dat die er nog ligt! Van pepper: "Ook hier bij de XL maar 5 binnengekregen en ik had de laatste. Ook al had iemand die gereserveerd met telefoon..."Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:08:
Albert Heijn in het centrum van Eindhoven had 'm niet. Daarna gebeld met AH XL op de Limburglaan en die hadden om 8:15 nog maar één combi-set en nog voldoende losse Mini's. Heb de combi-set apart laten leggen, straks even oppikken.
Gaat dus hard!
[...]
Albert Heijn op de Hoogstraat in Eindhoven kreeg ze ook pas vanavond binnen en heeft ze vanaf morgen beschikbaar. Maar de XL op de Limburglaan in Eindhoven had ze al wel (zie hierboven).
Had vrouwtje aan de servicebalie aan de lijn en aangegeven dat ik 'm deze ochtend op kom halen. Rij er zometeen even naar toe.dragon2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:17:
[...]
Ik hoop voor je dat die er nog ligt! Van pepper: "Ook hier bij de XL maar 5 binnengekregen en ik had de laatste. Ook al had iemand die gereserveerd met telefoon..."
Top! Ik had hem anders helemaal gemist
Haal straks een bundel op in Zwolle (Zuid), er is er nu nog 1 op voorraad. Moet nog wel even bedenken wat ik met de hub ga doen
maar die zal wel in de keuken komen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb ook even naar de XL in Tilburg gebeld, die leggen er eentje apart.St@m schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:34:
Top! Ik had hem anders helemaal gemistHaal straks een bundel op in Zwolle (Zuid), er is er nu nog 1 op voorraad. Moet nog wel even bedenken wat ik met de hub ga doen
maar die zal wel in de keuken komen.
De dame die ik sprak wist precies waar het over ging.. "Wilt u alleen zo'n bol, of eentje met een schermpje?"
Als je een slimme stekker toevoegt aan Google Home (bv eentje van Tradfri), wordt deze als een lamp herkent? M.a.w. kun je dan zeggen 'ok google, zet alle lampen in de woonkamer uit' en gaan dan de slimme stekkers ook uit?
Nog een extra vraag: werkt dit ook met slimme stekkers gekoppeld aan Hue? bv die van Osram?
Nog een extra vraag: werkt dit ook met slimme stekkers gekoppeld aan Hue? bv die van Osram?
Hij lag er nog.dragon2 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:17:
[...]
Ik hoop voor je dat die er nog ligt! Van pepper: "Ook hier bij de XL maar 5 binnengekregen en ik had de laatste. Ook al had iemand die gereserveerd met telefoon..."
2500 Airmiles ingeleverd dus was € 94.

Zaandam Westerwatering was door de voorraad heen, op de Vermiljoenweg hadden ze zeker nog 10 stuks.
Zover ik vernomen heb wordt de voorraad wel aangevuld op basis van vraag echter alleen zolang er nog centrale voorraad is.
Zover ik vernomen heb wordt de voorraad wel aangevuld op basis van vraag echter alleen zolang er nog centrale voorraad is.
[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2019 11:27 ]
Dat is wel bijzonder. Want met 1500 miles zou het € 99,- zijn. Nu met 2500 miles was het € 94. Achja, maakt me niets uit. Heb voldoende miles en weet toch niet waar ik ze anders aan op moet maken. Is zo weer bijgevuld met het tanken bij Shell.DukeBox schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:14:
Zaandam Westerwatering was door de voorraad heen, op de Vermiljoenweg hadden ze zeker nog 10 stuks.
[...]
Raar, ik heb maar 1500 miles hoeven inleveren en toen was ie ook € 94,-
Kon nog wel extra 1000 inleveren voor € 5,- korting maar dat is niet echt interessant en kan je altijd nog doen op je boodschappen.
Ah.. je hebt helemaal gelijk, ze hebben bij mij ook (ongevraagd) 1000 extra miles afgeschreven terwijl ik nog duidelijk aan had gegeven alleen 1500 in te willen wisselen.Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:15:
Dat is wel bijzonder. Want met 1500 miles zou het € 99,- zijn. Nu met 2500 miles was het € 94.
offtopic:
Had het natuurlijk aan het bedrag moeten zien maar ja.. zo'n ramp is het nou ook weer niet tenzij ik nog een setje had willen hebben.
Had het natuurlijk aan het bedrag moeten zien maar ja.. zo'n ramp is het nou ook weer niet tenzij ik nog een setje had willen hebben.
Kan overigens niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Lang getwijfeld er een te importeren maar vind zo'n verloopstekker geen gezicht. Ik moest mij al toen ook al inhouden om er niet een met de launch te kopen omdat ik dacht dat ik er een voor Vaderdag zou krijgen. Toen mijn vrouw de bonus folder zag zei ze 'is dat niet zo'n ding die je wilde hebben ?'. Lang verhaal kort.. die had ik dus niet gekregen
M'n vrouw wilde 'm ook persé hebben nadat we onlangs bij de Mediamarkt de Google Nest Hello videodeurbel zagen, i.c.m. de Google Nest Hub. In ons nieuwe huis willen we graag een videodeurbel en met de Nest Hello krijg je het beeld dan mooi op de Nest Hub te zien. 
We hadden al langer een Google Home Mini (met de vorige actie van Bol.com en AH), maar één extra kan nooit kwaad. Dus deze combi-aanbieding kwam op een perfect moment.
Nu nog wachten tot Q1 2020 voordat ons huis klaar is.
We hadden al langer een Google Home Mini (met de vorige actie van Bol.com en AH), maar één extra kan nooit kwaad. Dus deze combi-aanbieding kwam op een perfect moment.
Nu nog wachten tot Q1 2020 voordat ons huis klaar is.
Hij doet ut
nu wachten wat mijn vrouw van dat ding in de keuken vindt
had al een home mini, dus even kijken wat ik met die andere doe.
Recepten en kookboek zijn handige dingen voor in de keuken, en ook het feit dat ik vanuit de keuken niet meer hoef te schreeuwen naar de woonkamer is handig.
Edit2: tweede mini naast de bank gehangen, scheelt ook weer de stem verheffen. Speakergroep is ook vet. Mooi geluid door de hele woonkamer.
Recepten en kookboek zijn handige dingen voor in de keuken, en ook het feit dat ik vanuit de keuken niet meer hoef te schreeuwen naar de woonkamer is handig.
Edit2: tweede mini naast de bank gehangen, scheelt ook weer de stem verheffen. Speakergroep is ook vet. Mooi geluid door de hele woonkamer.
[ Voor 55% gewijzigd door St@m op 11-06-2019 14:13 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Een Mini aan beide kanten van het bed is ook een aanrader. Best ok geluid als je ze koppelt (fijner dan een grotere Home aan 1 kant van het bed) en met voicematch kun je ze apart aanroepen voor alarm/timer/agenda.St@m schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:
Hier zojuist trouwens ook een setje hub/mini gescoord. Weet nog niet wat ik ermee moet want ik heb al 4 mini's en 2 Home's, maar kon het niet laten schieten voor 99euro.
Edit: hub in de keuken en de mini staat in de badkamer. We hebben nu overal een google device behalve op de wc.
Vrouwlief is blij met het 'fotolijstje'.
Geluid van hub heb ik gekoppeld aan de 2 Home's op de begane grond. Geluid is beter dan dat van de mini.
[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 11-06-2019 17:07 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...