Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:05
hier ook nooit "snelkoppelingen" aan de praat gekregen, als je je telefoon in ENG zet, dan krijg je na een tjdje routines, dit werkt dan wel weer prima
jammer wel
maar ik werk nu met Home assistant , daar heb ik nu mijn devices geconfigureerd, zoals verlichting, harmony etc, en dan aliassen gemaakt, dat werkt prima , en ook in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Schumpie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:01:

- Tot slot zou ik ook graag lampen aan willen sturen in de huiskamer. Heb zelf design lampen dus om daar nou een andere lamp in te draaien is eigenlijk geen optie. Kan ik ook iets van een schakelaar tussen stopcontact en lamp zetten die ik aan kan sturen om de lamp vervolgens aan / uit te doen?

Nogmaals ik ben een leek en heb deze topic al goed doorzocht maar kom er niet uit. Kan iemand mij zo gedetailleerd mogelijk op weg helpen of instructie video's kunnen laten zien?

Mijn dank is groot en nogmaals sorry als ik al de zoveelste ben met dezelfde vragen.
kijk hier eens rond: https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
NoFate schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:18:
hier ook nooit "snelkoppelingen" aan de praat gekregen, als je je telefoon in ENG zet, dan krijg je na een tjdje routines, dit werkt dan wel weer prima
jammer wel
maar ik werk nu met Home assistant , daar heb ik nu mijn devices geconfigureerd, zoals verlichting, harmony etc, en dan aliassen gemaakt, dat werkt prima , en ook in NL
Hoe heb jij het eea ingesteld?
Heb jij al je devices in het Nederlands in Home Assistant, je telefoon op Engels en je stuurt je Home Assistant devices via GH aan in het Nederlands?

Mijn devices staan in Home Assistant in het Engels, telefoon op Nederlands, Nederlands en Engels ingesteld in de Home app.
Lampen aan en uit in het Engels gaat perfect.
Als ik vervolgens een Nederlandse naam geef aan bepaalde lampen in de Google Home app kan ik die vervolgens niet aan en uitzetten het Nederlands.
Ik heb geprobeerd:
Zet slaapkamer aan
Zet slaapkamer verlichting aan
Zet verlichting slaapkamer aan
Schakel slaapkamer aan
Schakel slaapkamer lamp aan
Schakel slaapkamer verlichting aan
Schakel slaapkamer licht aan

Maar niks werkt. Wat wel werk is
Turn on Slaapkamer
Turn on Slaapkamer light

Ik heb nog niet geprobeerd om binnen Home Assistant al m'n lampen en andere devices te hernoemen naar Nederlandse namen.
Ben benieuwd hoe jij / jullie het ingesteld hebben.

Als ik de Assistant op m'n telefoon gebruik werkt het wel goed in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dus je stelt je devices in op Engels en verbaast je dan dat Nederlands niet werkt? Begrijp ik nou iets niet of... :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:19:
Dus je stelt je devices in op Engels en verbaast je dan dat Nederlands niet werkt? Begrijp ik nou iets niet of... :D
Je kan ook beide talen installeren. Werkt bij mijn JBL link 20 prima, wat ze in het Nederlands niet begrijpt, lukt meestal wel met Engelse taal

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Het connecten van de GHM met mijn versterker via bluetooth werkt toch een beetje op mijn zenuwen :F .

Elke ochtend start ik mijn stereo via GHM en de Harmony Hub (moet nog steeds in het Engels, in het Nederlands snapt ze het niet).

De versterker gaat aan, op het goede kanaal en eindigt in de "ready to pair" modus. Dit was voldoende voor Alexa om te connecten (die is nu unpaired). GHM connect echter niet gelijk automatisch.

Zeg ik: "Hey Google, verbind bluetooth apparaat", dan claimt ze dat mijn Onkyo versterker (inclusief type-nummer) al verbonden is. Vraag ik de verbinding te verbreken, dat weet ze niet wat ik bedoel.

Via de app zie ik dat de default speaker teruggeschoten is naar de GHM. Toch niet verbonden? Kies ik daar de Onkyo versterker, dan claimt de app dat er wat mis is gegaan en blijft GHM als voorkeur apparaat staan. Maar... vervolgens is de GHM wel verbonden met de versterker via bluetooth zie ik op mijn speaker en hoor ik.

Volgens de app echter nog steeds niet... Na het openen van die instellingpagina is er een spinner zichtbaar, waarna de foutmelding verschijnt dat er iets is misgegaan. Er staat een knop "resetten" onderaan die pagina. Die lijkt niet veel te doen; spinner > foutmelding.

Heeft het zin om 40 euries uit te geven voor een Google Chrome Cast Audio, of ga ik dan tegen soortgelijk ervaringen/problemen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Begin een beetje klaar te raken met de Google Home. Minstens 1-2 keer per dag begint dat apparaat uit het niets te praten. Bij myactivity.google.com staat er dan dat we "iets" gezegd zouden hebben. Veel te gevoelig voor Hey Google of Ok Google dus bij ons.
Daarnaast moet ik Engelse commando's (voor Harmony) heel erg overdreven articuleren. Zo wordt "Turn off TV" verstaan als "Turn off wifi". En dat terwijl wifi in het Engels eerder als 'waaifaai' wordt uitgesproken en dus niet lijkt op 'tievie'.

Wat ik ook echt niet begrijp is dat ik voor Harmony grotendeels Engels moet praten, maar dat de reacties in het Nederlands zijn: "Ok, ik zet TV aan".

De WAF staat sterk onder druk. En de MAF eerlijk gezegd ook steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
barrymossel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:32:
Begin een beetje klaar te raken met de Google Home. Minstens 1-2 keer per dag begint dat apparaat uit het niets te praten. Bij myactivity.google.com staat er dan dat we "iets" gezegd zouden hebben. Veel te gevoelig voor Hey Google of Ok Google dus bij ons.
Daarnaast moet ik Engelse commando's (voor Harmony) heel erg overdreven articuleren. Zo wordt "Turn off TV" verstaan als "Turn off wifi". En dat terwijl wifi in het Engels eerder als 'waaifaai' wordt uitgesproken en dus niet lijkt op 'tievie'.

Wat ik ook echt niet begrijp is dat ik voor Harmony grotendeels Engels moet praten, maar dat de reacties in het Nederlands zijn: "Ok, ik zet TV aan".

De WAF staat sterk onder druk. En de MAF eerlijk gezegd ook steeds meer.
Wat let je op om het apparaat weg te doen? :+

Nee, maar even serieus, ik lees hier veel problemen met de GH(en varianten)...Echter, ik merk er zelf zeer weinig van. Ja, ik loop ook soms tegen wat kleine dingen aan, zoals 2x het hotword moeten zeggen of soms inderdaad een woord wat verkeerd verstaan wordt, maar het valt echt reuze mee.

Heb je Engels en NL taal ingesteld? Want "tievie" lijkt wel of "wiefie". Ik heb enkel Engels ingesteld en geen tweede taal, om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer NL helemaal goed werkt, dan zal ik pas overschakelen naar NL, maar dan stel ik ook geen Engels in als tweede taal.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Troetelbeer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:41:
[...]

Wat let je op om het apparaat weg te doen? :+
Je koopt zo'n apparaat natuurlijk niet voor niks. Het is sowieso een klein fijn muziekspelertje. Maar het is uitermate frustrerend als het niet naar behoren werkt (en steeds slechter begint te werken). Zeker als het softwarematig is. Het lijkt alsof ze bij Google het niet helemaal op een rijtje hebben. Maar goed we wachten af.
Nee, maar even serieus, ik lees hier veel problemen met de GH(en varianten)...Echter, ik merk er zelf zeer weinig van. Ja, ik loop ook soms tegen wat kleine dingen aan, zoals 2x het hotword moeten zeggen of soms inderdaad een woord wat verkeerd verstaan wordt, maar het valt echt reuze mee.
Dan heb je denk ik geluk. Misschien moet ik de hele boel maar eens een keer resetten.
Heb je Engels en NL taal ingesteld? Want "tievie" lijkt wel of "wiefie". Ik heb enkel Engels ingesteld en geen tweede taal, om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer NL helemaal goed werkt, dan zal ik pas overschakelen naar NL, maar dan stel ik ook geen Engels in als tweede taal.
Google Home staat op NL, geen EN ingesteld. En dan nog zou het vreemd zijn dat in één zin Engels en Nederlands door elkaar verstaan wordt, lijkt me. Niet heel logisch, behalve als het om muziek gaat. Aan de andere kant kan het natuurlijk komen dat door AI de Google Assistent heeft geleerd dat mensen in NL sowieso altijd wifi zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
barrymossel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:52:
[...]

Je koopt zo'n apparaat natuurlijk niet voor niks. Het is sowieso een klein fijn muziekspelertje. Maar het is uitermate frustrerend als het niet naar behoren werkt (en steeds slechter begint te werken). Zeker als het softwarematig is. Het lijkt alsof ze bij Google het niet helemaal op een rijtje hebben. Maar goed we wachten af.

[...]

Dan heb je denk ik geluk. Misschien moet ik de hele boel maar eens een keer resetten.

[...]

Google Home staat op NL, geen EN ingesteld. En dan nog zou het vreemd zijn dat in één zin Engels en Nederlands door elkaar verstaan wordt, lijkt me. Niet heel logisch, behalve als het om muziek gaat. Aan de andere kant kan het natuurlijk komen dat door AI de Google Assistent heeft geleerd dat mensen in NL sowieso altijd wifi zeggen?
Bij NL en Engels door elkaar moet de GH interpreteren of een woord NL is of Engels en soms komen woorden natuurlijk qua uitspraak redelijk overeen, terwijl het iets anders is. Maar als je alleen NL hebt ingesteld, waarom zeg je dan "tievie" en niet "teevee"? Misschien werkt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Troetelbeer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:57:
[...]

Bij NL en Engels door elkaar moet de GH interpreteren of een woord NL is of Engels en soms komen woorden natuurlijk qua uitspraak redelijk overeen, terwijl het iets anders is. Maar als je alleen NL hebt ingesteld, waarom zeg je dan "tievie" en niet "teevee"? Misschien werkt dat beter.
Omdat Logitech Harmony alleen in het Engels werkt momenteel (op weer enkele commando's na - redelijke willekeur). En dat werkt schijnbaar ook zonder EN in te stellen. En "Turn on teevee" lijkt me helemaal een vreemde combinatie. Zeker aangezien de activiteit in de Harmony Hub "Watch TV" heet. Dus 'tievie' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Troetelbeer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:41:
Ik heb enkel Engels ingesteld en geen tweede taal, om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer NL helemaal goed werkt, dan zal ik pas overschakelen naar NL, maar dan stel ik ook geen Engels in als tweede taal.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan zou ik mijn hele telefoon in het Engels moeten zetten want hij pakt automatisch de taal van het OS ook mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Veel is duidelijk nog in ontwikkeling. Twee talen instellen maakt de functionaliteit in mijn ervaring veel slechter, niet heel raar aangezien met onze uitspraak erbij het aantal opties wat we gezegd zouden kunnen hebben erg groot wordt. Sinds de handel bij mij alleen op Engels staat werkt het voor bediening van lampen, Spotify, timers en random vragen voor Google/Wikipedia best goed. Ik heb 1 dag gehad waarop de GH en GHM steeds over elkaar heen buitelden met reageren maar dat was snel verholpen. Routines heb ik helaas niet, ik heb het apparaat op UK Engels staan omdat ik die Amerikaanse stemmen echt niet trek en voor de UK zijn routines ook nog niet uitgerold.

Het idee, dat veel mensen lijken te hebben, dat de GH na verloop van tijd minder goed gaat reageren komt denk ik door onszelf. De eerste paar dagen/weken ben toch geneigd wat harder en duidelijker tegen zo'n apparaat te praten, na verloop van tijd ga je dat op steeds normaler volume doen. Dan lijkt de respons minder geworden maar ben jij waarschijnlijk gewoon rustiger gaan praten. Ik merk eigenlijk vooral dat ik 's ochtends wel eens missers heb als ik met mijn slaperige hoofd wat over de lichten mompel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
barrymossel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:02:
[...]

Omdat Logitech Harmony alleen in het Engels werkt momenteel (op weer enkele commando's na - redelijke willekeur). En dat werkt schijnbaar ook zonder EN in te stellen. En "Turn on teevee" lijkt me helemaal een vreemde combinatie. Zeker aangezien de activiteit in de Harmony Hub "Watch TV" heet. Dus 'tievie' ;)
Ah, ok. Ik heb geen Harmony en bij mij werkt "Turn off TV" feilloos, nog nooit een mishit gehad.

Misschien is het dan toch de combinatie die niet goed werkt. Ik weet niet of je het dan moet schuiven op de GH of de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:22:
[...]

Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan zou ik mijn hele telefoon in het Engels moeten zetten want hij pakt automatisch de taal van het OS ook mee.
Ik heb mijn telefoon gewoon in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Troetelbeer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:23:
Ik heb mijn telefoon gewoon in het Nederlands...
Dan staat hij toch gewoon ingesteld op Engels én Nederlands? :?
Het staat er zelfs specifiek bij in de instellingen op mijn telefoon. De gekozen talen werken naast Nederlands, wat ingesteld staat als mijn apparaattaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Kitser schreef op woensdag 14 november 2018 @ 00:19:
[...]

Hoe heb jij het eea ingesteld?
Heb jij al je devices in het Nederlands in Home Assistant, je telefoon op Engels en je stuurt je Home Assistant devices via GH aan in het Nederlands?

Mijn devices staan in Home Assistant in het Engels, telefoon op Nederlands, Nederlands en Engels ingesteld in de Home app.
Lampen aan en uit in het Engels gaat perfect.
Als ik vervolgens een Nederlandse naam geef aan bepaalde lampen in de Google Home app kan ik die vervolgens niet aan en uitzetten het Nederlands.
Ik heb geprobeerd:
Zet slaapkamer aan
Zet slaapkamer verlichting aan
Zet verlichting slaapkamer aan
Schakel slaapkamer aan
Schakel slaapkamer lamp aan
Schakel slaapkamer verlichting aan
Schakel slaapkamer licht aan

Maar niks werkt. Wat wel werk is
Turn on Slaapkamer
Turn on Slaapkamer light

Ik heb nog niet geprobeerd om binnen Home Assistant al m'n lampen en andere devices te hernoemen naar Nederlandse namen.
Ben benieuwd hoe jij / jullie het ingesteld hebben.

Als ik de Assistant op m'n telefoon gebruik werkt het wel goed in het Nederlands.
hey, mijn telefoon staat in ENG, maar mijn google home in NL als primair, en ENG als secundair
In home assistant heb ik mjin switches en scripts en harmonly volledig gepushed naar Google

ik zie dus effectief lichten en schakelaars en scripts, in Home assistant bij de aliasses b, heb ik zowel NL als ENG ingevuld, zodat ik in 2 talen kan praten,
shortcuts/snelkoppelingen kan je dus perfect opvangen met die aliasses, je moet dus ook niet AAN zeggen voor een lamp aan te doen , gewoon de naam van de lamp zeggen is al voldoende, het woord UIT moet je wel zeggen om de lamp uit te doen

bv :
Keukenlamp => aliasses = > keuken, keukenlamp, kitchen , ...

ik zeg dus keuken aan , of gewoon keuken...
of bv
ik zeg "kanaal 5" , dan stuur ik een commando naar mijn harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik zie op sommige webshops aanbiedingen staan van Google home in een AU versie.

In één webshop staat geschreven:
Google Home AU Version ondersteunt mogelijk niet de functie van slimme thuiscontrole en lokale radiokanalen in de regio buiten de AU
***We raden u aan te controlleren voor eventuele compatibiliteit problemen voordat u een bestelling plaatst.

Mijn vraag is aan jullie: tegen welke problemen ga ik aanlopen als ik zo'n Google home bestel?

Alvast bedankt voor het antwoord!

NB. Ik ga ervan uit dat ik mijn verzending via PayPal goed verzeker van aankomst bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
Ax05 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:48:
Ik heb 6 yeelight bulbs en een lightstrip van Xiaomi.

Ja het werkt.
Als ik zeg:
Verander de kleur van <naam licht> naar <kleur>

Veranderd de kleur

Maar ook in het Engels nog bedienbaar.
Ik heb sinds vandaag ook een Yeelight maar kan je met GH ook scènes veranderen die in de Yeelight app staan?

Bijvoorbeeld movies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

goha schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:58:

In één webshop staat geschreven:
Google Home AU Version ondersteunt mogelijk niet de functie van slimme thuiscontrole en lokale radiokanalen in de regio buiten de AU
***We raden u aan te controlleren voor eventuele compatibiliteit problemen voordat u een bestelling plaatst.

Mijn vraag is aan jullie: tegen welke problemen ga ik aanlopen als ik zo'n Google home bestel?

Alvast bedankt voor het antwoord!

NB. Ik ga ervan uit dat ik mijn verzending via PayPal goed verzeker van aankomst bestelling.
- andere stekker, meestal wordt verloopstekker wel meegeleverd, vraag eventueel na bij webshop
- in australië is er een iets andere regelgeving voor wifi dan in europa: kanaal 13 zal niet ondersteund worden door dit apparaat, dus als uw router toevallig net op dat kanaal zit gaat deze home geen wifi hebben. Kans dat uw router op dat specifieke kanaal zit is echter bijzonder klein, tenzij je dat zelf hebt ingesteld. (1,6 en 11 zijn de kanalen die automatisch gekozen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Ik heb NL versie van de google home mini.
Wanneer ik mijn logitech harmony probeer te koppelen :
we`re sory but your languauge and/or region is not supported by the logitech harmony

Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:27:
[...]

Dan staat hij toch gewoon ingesteld op Engels én Nederlands? :?
Het staat er zelfs specifiek bij in de instellingen op mijn telefoon. De gekozen talen werken naast Nederlands, wat ingesteld staat als mijn apparaattaal.
Nou, als ik NL tegen mijn GH Mini spreek dan begrijpt ze toch echt niet wat ik zeg. :+

Dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
pitchdown schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:40:
Ik heb NL versie van de google home mini.
Wanneer ik mijn logitech harmony probeer te koppelen :
we`re sory but your languauge and/or region is not supported by the logitech harmony

Is dit op te lossen?
Ja, door enkele pagina's terug te lezen en dat stond ook enkele pagina's terug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Troetelbeer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:42:
Nou, als ik NL tegen mijn GH Mini spreek dan begrijpt ze toch echt niet wat ik zeg. :+

Dus...
Ah, typisch Google instellingen dus weer. Dan geldt wat daar vermeld wordt waarschijnlijk alleen voor je telefoon en moet je weer 140 andere plekken af om de rest te regelen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Bij mij met GH en harmony kan ik zeggen zet de televisie aan of zet de televisie uit ( of in engels).. Wat vreemd is is dat de actie meestal wordt uitgevoerd en hij dan zegt, ok turning the tv on, de tv aangaat en hij altijd erna zegt dat er een glitch was en ik het over een paar seconde opnieuw moet proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
goha schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:58:
Het gaat hier om een en dezelfde webshop, namelijk EUGlobalcenter. Ik heb er de afgelopen jaren een paar keer een Japanse Kindle besteld. Geen klachten over de shop. Duurt wel ruim een week voor je het in huis hebt.
Wel jammer dat ze met een aantal van hun shopnamen net doen of ze een NL shop zijn!

Garantie zal ook wel een probleem zijn, maar daar heb ikzelf geen ervaring mee.
De shop heeft dus verschillende namen en soms ook verschillende kortingscoupons. Even rondkijken dus voor je de bestelling plaatst.

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 14-11-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ik doe controle van mijn harmony favorioeten en activitetien via Home assistant, dan kan ik wel NL spreken :)
maar idd, hij zet ook eerst de TV aan , en dan pas krijg ik feedback van Google zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
odvdveer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:50:
Bij mij met GH en harmony kan ik zeggen zet de televisie aan of zet de televisie uit ( of in engels).. Wat vreemd is is dat de actie meestal wordt uitgevoerd en hij dan zegt, ok turning the tv on, de tv aangaat en hij altijd erna zegt dat er een glitch was en ik het over een paar seconde opnieuw moet proberen
Ik heb de combinatie-set google home mini + philips hue met 3 lampen
Ik had al een logitech harmony.

Via een commando : google, start nvidia shield --> Ik start smart tv.
Goed natuurlijk. Maar in mijn harmony is het nvidia shield.
met hetzelfde commando om uit te zetten kan hij niks.

Ook andere activiteiten van de harmony herkend hij niet. Moet ik andere namen geven zodat deze herkend worden?

De activiteiten staan tevens onder de locatie "harmony" i.p.v. woonkamer. Is dat correct?

Daarnaast probeer ik de Philips HUE te koppelen, maar hij vind de lamp niet in HOME app.
Iemand weet wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
pitchdown schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb de combinatie-set google home mini + philips hue met 3 lampen
Ik had al een logitech harmony.

Via een commando : google, start nvidia shield --> Ik start smart tv.
Goed natuurlijk. Maar in mijn harmony is het nvidia shield.
met hetzelfde commando om uit te zetten kan hij niks.

Ook andere activiteiten van de harmony herkend hij niet. Moet ik andere namen geven zodat deze herkend worden?

De activiteiten staan tevens onder de locatie "harmony" i.p.v. woonkamer. Is dat correct?

Daarnaast probeer ik de Philips HUE te koppelen, maar hij vind de lamp niet in HOME app.
Iemand weet wat er mis gaat?
De activiteiten van Harmony staan als schakelaar vermeld.

HG: SCHAKELAAR < naam activiteit > aan/uit

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ax05 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:47:
[...]

De activiteiten van Harmony staan als schakelaar vermeld.

HG: SCHAKELAAR < naam activiteit > aan/uit
Ik zie onder HUIS :
6 apparaten onder harmony HUB (dat zijn mijn activiteiten) en en onder woonkamer 2 apparaten

Waar vind ik die schakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
die apparaten , dat zijn uw schakelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
NoFate schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:58:
die apparaten , dat zijn uw schakelaars :)
Oke dat is dan duidelijk.
Die namen...die zijn 1 op 1 overgenomen uit harmony-software.
Deze namen zijn ook aan te passen binnen de HOME app.

Is na aanpassing van de naam , dit dan ook het juiste naam voor deze schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nee, kan je niet aanpassen
daarom dat ik Home Assistant gebruik, dan kan je meer alsook aliassen en snelkoppelingen
en uiteraard kan je ook kanalen en volume enzo aansturen, eigenlijk elk knopje op je harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb in mijn Logitech Harmony een activiteit Ziggo. Hierbij wordt de ziggo receiver, soundbar en tv gestart.
Ik krijg deze schakelaar niet werkend in Google home. --> herkend deze niet

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
pitchdown schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:47:
Ik heb in mijn Logitech Harmony een activiteit Ziggo. Hierbij wordt de ziggo receiver, soundbar en tv gestart.
Ik krijg deze schakelaar niet werkend in Google home. --> herkend deze niet

Iemand die hier een oplossing voor weet?
Harmony Hub synchroniseren via app
Synchroniseer mijn apparaten

En dan duidelijk praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ax05 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:16:
[...]

En dan duidelijk praten
Over duidelijk praten gesproken.....ik zag toevallig gisteren een Frans filmpje over de Google Home. Die Fransen praatten super snel en voorzover ik kon volgens werden hun commando's netjes opgevolgd! Knap dat dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ax05 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:16:
[...]

En dan duidelijk praten
Geprobeeerd, levert niks op.
Er gaat niks aan.

Oke google, schakelaar ZIGGO aan

1) Ik kan hierbij nog niet helpen, maar ik ben aan het leveren
2) Ziggo is niet beschikbaar. je kan proberen dit apparaat opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
doe eens in het engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Leverde ook niks.
Zojuist nieuwe activiteit aangemaakt met dezelfde inhoud, maar dan met de naam test.
Die werkt wel met : Ok google schakelaar test aan --> ole :-)

Echter uitzetten dan weer niet : ok google schakelaar test uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
check eens je activity of google effectiet dat commando herkent hééft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
NoFate schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:06:
check eens je activity of google effectiet dat commando herkent hééft :)
die begrijp ik even niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hier kan je zien welke commandos je effectief gezegd hebt tegen je assistant : https://myactivity.google.com/item?product=31
misschien verstaat de home iets anders dan dat je effectief zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
NoFate schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:21:
hier kan je zien welke commandos je effectief gezegd hebt tegen je assistant : https://myactivity.google.com/item?product=31
misschien verstaat de home iets anders dan dat je effectief zegt
kan het zijn dat de meest recente items niet zichtbaar zijn?
Ik zie items tot ca. 2 uur geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nee, is normaal instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Nee hoor. Kan duren. Staat er zelfs als waarschuwing bij.

Sommige activiteit wordt mogelijk nog niet weergegeven

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 14-11-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
maartend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:54:
[...]

Nee hoor. Kan duren. Staat er zelfs als waarschuwing bij.

Sommige activiteit wordt mogelijk nog niet weergegeven
Ik kijk bijna dagelijks even en het is tot nu toe altijd up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ja, bij mij is het ook altijd na een paar seconden zichtbaar als ik wat aan het testen ben... Leuk ook, je stem wordt ook effectief opgenomen, raar om te horen wat je gezegd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Heb inmiddels het Google home pakket bijna compleet ;) sinds vandaag een hub in huis en daar eens mee begonnen te spelen. De conclusie voor nu : tof en leuk speelgoed met iets minder geluid en grootste nadeel : NL werkt geheel (nog) niet .

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Pimmetje651 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:35:
Heb inmiddels het Google home pakket bijna compleet ;) sinds vandaag een hub in huis en daar eens mee begonnen te spelen. De conclusie voor nu : tof en leuk speelgoed met iets minder geluid en grootste nadeel : NL werkt geheel (nog) niet .
_/-\o_ meegenomen uit de States?
Ik zie er het voordeel nog net zo van, maar ben benieuwd naar je ervaring ermee!
---

Krijgt iemand een radio/muziek alarm aan de praat? Bij mij weet ze geen raad met; Hey Google, set an alarm for 6am that plays [radio/song] en al zeker niet met een NL commando.

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 14-11-2018 22:54 ]

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:54:
[...]

Krijgt iemand een radio/muziek alarm aan de praat? Bij mij weet ze geen raad met; Hey Google, set an alarm for 6am that plays [radio/song] en al zeker niet met een NL commando.
Zelf nog niet geprobeerd, maar is het niet "set media alarm"

https://support.google.com/googlehome/answer/7071598?hl=en

• Ax05
Gezegd zet de muziek alarm om 8 uur

Begrepen, je wekker met de naam 'muziek' is ingesteld voor 8:00 AM

• Medione1210
Ax05 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:48:
Gezegd zet de muziek alarm om 8 uur

Begrepen, je wekker met de naam 'muziek' is ingesteld voor 8:00 AM
Ik heb even in de link van de post hierboven gekeken;
You can set your favorite music as an alarm. Note: This feature is currently available in English in the U.S.

Dat verklaart het. Wel raar dat het alleen in de US beschikbaar is.

• MarioMark1541
Sinds gisteren een Yeelight RGB kleuren lamp gekocht en een super mooie lamp alleen 1 ding.

Ik heb ook allerlei klik aan klik uit spul en had in de kaku app een scène slapen gemaakt.
Als ik Zei zet slapen Aan gingen alle lichten uit.
Maar nu blijft de Yeelight aan omdat dat een hele andere lamp is.
Is er een manier om de lamp ook mee te nemen dat ie automatisch uit gaat?

• Ax05
MarioMark1541 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:23:
Sinds gisteren een Yeelight RGB kleuren lamp gekocht en een super mooie lamp alleen 1 ding.

Ik heb ook allerlei klik aan klik uit spul en had in de kaku app een scène slapen gemaakt.
Als ik Zei zet slapen Aan gingen alle lichten uit.
Maar nu blijft de Yeelight aan omdat dat een hele andere lamp is.
Is er een manier om de lamp ook mee te nemen dat ie automatisch uit gaat?
In een groep/kamer zetten en dan vragen lichten van deze groep aan of uit te zetten.

• MarioMark1541
Ik krijg de scene wel in de GH app en heb een kamer toegewezen maar dan krijg ik te horen het lijkt er op dat Yeelight nu niet beschikbaar is

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

MarioMark1541 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:33:
Ik krijg de scene wel in de GH app en heb een kamer toegewezen maar dan krijg ik te horen het lijkt er op dat Yeelight nu niet beschikbaar is
Datzelfde heb ik als ik 'doe alle lampen uit' zeg. Merkwaardig genoeg krijg ik dat niet als ik 'doe de lampen uit' zeg. Heel vaag.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
Ik gebruik: hey Google....set a radioalarm...nu vraagt GH dan wanneer...hoe laat.. en welke zender.
Gebruik radiowekker nu elke dag

• MarcelGo
  • Laatst online: 22:19
Ik heb wat INNR stekkers en lichtsnoer aangesloten, via de hue app is alles prima te bedienen. Via GH kan ik wel de stekker benaderen maar de lichtsnoer krijg ik niet aan. Als ik zeg "alle verlichting uit" gaat ie wel uit!?

Tips?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Medione1210
Dan070 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:58:
Ik gebruik: hey Google....set a radioalarm...nu vraagt GH dan wanneer...hoe laat.. en welke zender.
Gebruik radiowekker nu elke dag
Ik kreeg het maar niet aan de praat....totdat ik de taal van mijn telefoon in het Engels zette! Nu werkt 'set a radioalarm'.

Wel krijg ik op de ingestelde tijd de melding 'er is een fout opgetreden', maar daarna gaat de radio toch aan.

Dank je wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 15-11-2018 13:17 ]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:35:
Heb je toevallig gekeken naar de mogelijkheid om recepten op dat scherm te krijgen? Ik zou dat ding graag in de keuken gebruiken maar dan wil ik wel op een of andere manier de recepten van bijvoorbeeld de AH op dat scherm zien. Ik zie in geen review iets staan over het zien van webpaginas op dat ding, is dat uberhaupt mogelijk?

• M3chmichael
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-10-2019
MarioMark1541 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:14:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook een Yeelight maar kan je met GH ook scènes veranderen die in de Yeelight app staan?

Bijvoorbeeld movies ?
Bij mij wel, ik zeg gewoon "zet movie aan" en dan activeert GH die setting.

• Gonadan

Gonadan

Heb net ook IFTTT ontdekt. Het voelt wat onwennig om al je diensten maar gewoon online aan elkaar te knopen, maar dit soort namen hebben zich wel bewezen volgens mij.
Daarnaast is het gewoon retehandig. Harmony of Sonos met je stem bedienen zonder malle trucjes. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
Jheroun schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:12:
[...]

Heb je toevallig gekeken naar de mogelijkheid om recepten op dat scherm te krijgen? Ik zou dat ding graag in de keuken gebruiken maar dan wil ik wel op een of andere manier de recepten van bijvoorbeeld de AH op dat scherm zien. Ik zie in geen review iets staan over het zien van webpaginas op dat ding, is dat uberhaupt mogelijk?
Nog niet, heb sinds gisteren aangesloten en alleen de basis beetje kunnen bekijken.
Zal eens proberen of ik vanavond iets met recepten kan doen. Want volgens de filmpjes die ik gezien had moet er iets kunnen met het voorlezen van recepten en scrollen zonder aanraken enz

• MarcelGo
Een paar uur later heeft de GH wel de lampen gevonden. Hoe weet ik niet, toevoegen ging niet.

Als je wijzigingen aanbrengt in je HUE app lopen die met vertraging vanzelf in GH? Dit kan je niet forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
MarcelGo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:41:
Een paar uur later heeft de GH wel de lampen gevonden. Hoe weet ik niet, toevoegen ging niet.

Als je wijzigingen aanbrengt in je HUE app lopen die met vertraging vanzelf in GH? Dit kan je niet forceren?
Volgens mij kan dat met "Hey Goole Sync My Lights" dan synchroniseert hij "Devices voor de providers"(Dat roept hij bij mij in ieder geval)

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• MarcelGo
top, ga ik volgende keer doen!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Gonadan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:00:
Heb net ook IFTTT ontdekt. Het voelt wat onwennig om al je diensten maar gewoon online aan elkaar te knopen, maar dit soort namen hebben zich wel bewezen volgens mij.
Daarnaast is het gewoon retehandig. Harmony of Sonos met je stem bedienen zonder malle trucjes. *O*
Wat doe ik dan verkeerd?

Kan ik NL zinnen gebruiken of moet het echt Engels zijn?

Ik heb bv activiteit TV kijken, dat is tv aan, soundbar aan en decoder aan.

Als ik vraag om start tv dan wordt alleen mijn Shield aangezet (is activiteit Shield, niet tv) (ook de soundbar blijft uit) en krijg ik de melding dat ze mijn tv nog niet kan aanzetten.

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik wil graag voice match activeren op mijn Onkyo G3, met mijn vrouws toestel ging dit perfect, echter met mijn toestel werkt dit met de huidige software nog niet (pocophone). Echter nu dacht ik slim te zijn en dit met een van de Chromebooks in huis te doen, echter krijg ik bij beide de melding "De Microfoon kan niet geopend worden probeer het over enkele seconden opnieuw"

Bij privacy/content staat de mic op "vragen"echter doet de home app dat niet.

Iemand een idee waar ik aanvullende instellingen kan vinden?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Gonadan

Gonadan

Geen idee. :D
Kan ik NL zinnen gebruiken of moet het echt Engels zijn?
IFTTT kan alleen Engels inderdaad.
Ik heb bv activiteit TV kijken, dat is tv aan, soundbar aan en decoder aan.

Als ik vraag om start tv dan wordt alleen mijn Shield aangezet (is activiteit Shield, niet tv) (ook de soundbar blijft uit) en krijg ik de melding dat ze mijn tv nog niet kan aanzetten.
Hoe heb je het geconfigureerd en herkent ze ook echt je tekst?

Ik had een 'start Apple tv' actie maar dat weigerde ze ook, de alias 'start Netflix' wordt wel herkend. Ik heb soms het gevoel dat je niet echt apparaat namen moet gebruiken om verwarring te voorkomen. Zo had ik initieel een hue scene die 'Licht' heette, werkt ook niet ideaal. :+

Edit:
Heb een beetje zitten spelen, maar het blijft wel beta troep.
Hieronder letterlijk de tekst die ze herkent en de actie. Per drie zijn het gewoon aliassen van dezelfde applet:
Stop watching: zoekt in Nederlands naar stopwatches
Turn off music: prima (gebeurt geen hol)
Turn off Netflix: eindelijk wat ik wil, Harmony zet alles uit

Start Apple tv: zoekt op Google
Start Netflix: werkt, Harmony start de juiste activiteit
Watch Apple TV: werkt ook

Dan nog lachen met woorden:
Random colors werkt, tweede keer schrijft ze ineens colours en werkt het niet meer.
Dan over op puur random. Monotoon gesproken wordt dat zonder hoofdletter en werkt de actie, met iets meer intonatie schrijft ze het met een hoofdletter en krijg je als reactie 'prima' waarna er weer geen hol gebeurt.

Schiet mij maar lek. Tip van mij is om het eerste woord uit je zin zo te kiezen dat ze zeker weet dat je Engels hebt, anders grote kans op gezeik.

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 15-11-2018 19:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:46:
[...]

Nog niet, heb sinds gisteren aangesloten en alleen de basis beetje kunnen bekijken.
Zal eens proberen of ik vanavond iets met recepten kan doen. Want volgens de filmpjes die ik gezien had moet er iets kunnen met het voorlezen van recepten en scrollen zonder aanraken enz
Het voorlezen van recepten gaat wel,alleen krijg het vanuit Albert Heijn niet voor elkaar .
De hub snapt Albert Heijn niet

• Medione1210
Hebben jullie al iets gehoord van Google Home aanbiedingen?
De Echo is vanaf morgen flink in de aanbieding https://www.mydealz.de/de...reduziert-ab-2499-1268527 dus ik gok dat Google wel zal volgen.

Edit: hier de Amerikaans Black Friday aanbiedingen https://www.cnet.com/goog...-hub-smart-home-deals-15/

[ Voor 25% gewijzigd door Medione1210 op 16-11-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik kan m'n Milight lampen via Home Assistant en milight hub (gebaseerd op een esp8266) prima bedienen.
Alleen als ik ze op wit probeer te zetten werkt dat niet. De ene keer is het geel en de andere keer gebeurt er niks.
Terwijl GH wel bevestigt de lamp op wit in te stellen.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heeft er iemand het spraakcommando voor het starten van:
1) Videoland en Spotify op shield?
2) Videoland en spotify starten op smart tv van philips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Lees net dat Google het voor hardware makers moeilijker heeft gemaakt om hun hardware te koppelen. Vooral voor kleinere bedrijven, met kleiner budget, is dit erg jammer.. ;( Kan @rachidfinge niet wat bij Google Nederland regelen voor bijvoorbeeld kleine Nederlandse bedrijven zoals Athom, met Homey?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 19-09 20:29

HeroS

SmartHome Nerd

keverjeroen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:41:
Lees net dat Google het voor hardware makers moeilijker heeft gemaakt om hun hardware te koppelen. Vooral voor kleinere bedrijven, met kleiner budget, is dit erg jammer.. ;( Kan @rachidfinge niet wat bij Google Nederland regelen voor bijvoorbeeld kleine Nederlandse bedrijven zoals Athom, met Homey?
Hmm, dat zat er natuurlijk aan te komen aangezien ze hun eigen eco systeem natuurlijk willen beschermen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-08 21:11
In de prijs vergelijker zie ik nu Google home speakers in Nederlandse versie, die een tientje duurder zijn dan de Engelse of Duitse versie.
Bij sommige webshops zie ik staan "Geoptimaliseerd voor gebruik in Nederland".

Lijkt mij BS van een tientje. Volgens mij betekend dat alleen dat bij de initiëele setup in het Nederlands verloopt, of heb ik het mis?

Ik heb namelijk het surprise lootje van een familie lid getrokken die expliciet om de NL versie vraagt terwijl die nu net boven budget uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Laatst online: 19-09 16:56
Megantonneke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:05:
In de prijs vergelijker zie ik nu Google home speakers in Nederlandse versie, die een tientje duurder zijn dan de Engelse of Duitse versie.

Lijkt mij BS van een tientje. Volgens mij betekend dat alleen dat bij de initiëele setup in het Nederlands verloopt, of heb ik het mis?

Ik heb namelijk het surprise lootje van een familie lid getrokken die expliciet om de NL versie vraagt terwijl die nu net boven budget uitkomt...
Ik zou mooi gaan voor de goedkoopste die je kunt vinden. Want alleen de handleiding en het doosje is in het Engels of Duits. Tijdens het installeren spreekt die de eerste paar zinnen in het Duits of Engels maar dat is niet storend.

1 ding wat je wel mist is de Google music premium en youtube premium tot 8 april 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Megantonneke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:05:

Inderdaad is dat onzin. Maar let wel even op de stekker die er aan zit. Een Duitse kan je zo gebruiken, maar een Engelse niet, heb je een verloopstekker nodig.
Ik zelf heb een Duitse Mini, doosje was Duits en bij de installatie praatte ze wat Duits, verder merk je er niks van.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik heb een activiteit waarbij ziggo op RTL4 wordt gezet via de harmony.
RTL lijkt hij echter als letters/naam niet de willen kennen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
  • Laatst online: 05-08 21:11
@keverjeroen @Hampieee Ja dacht ik al. Ik zit dicht aan de Duitse grens en heb mijn eigen Google home speakers daar gehaald en alleen de bekende "problemen" met de switch naar NL gehad (Eerste tijd UK English gebruikt en nu een mix).

Maar gezien het niet voor mezelf is, dacht ik toch eerst eens rond te vragen. Ik zie zelf dat het prijsveschil met mijn dichtbijzijnste electro zaak in DE €20 is! Kan ik er nog wat marsepein en een chocolade letter bij doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
pitchdown schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:09:
Heeft er iemand het spraakcommando voor het starten van:
1) Videoland en Spotify op shield?
2) Videoland en spotify starten op smart tv van philips?
Start Spotify on "naam TV of Shield"
Start Videoland on "naam TV of Shield"

Zo werkt het bij mij wel met de apps op mijn (Sony) AndroidTV met bijvoorbeeld Youtube of DS-Video (Synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Sahi_NL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:43:
[...]

Start Spotify on "naam TV of Shield"
Start Videoland on "naam TV of Shield"

Zo werkt het bij mij wel met de apps op mijn (Sony) AndroidTV met bijvoorbeeld Youtube of DS-Video (Synology)
Start Spotify on "naam TV of Shield" --> deze start een youtube filmpje van spotify op de shield...
Start Videoland on "naam TV of Shield" --> zelfde , filmpje van videoland op youtube op de shield..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heeft iemand dit al werkend?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/-Ce9YkF3K3b9LOnHc-n0A0PaAu8=/800x0/filters:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/13440319/Clock_Frame_CTA_Molecule1112.gif

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Megantonneke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:41:
@keverjeroen @Hampieee Ja dacht ik al. Ik zit dicht aan de Duitse grens en heb mijn eigen Google home speakers daar gehaald en alleen de bekende "problemen" met de switch naar NL gehad (Eerste tijd UK English gebruikt en nu een mix).

Maar gezien het niet voor mezelf is, dacht ik toch eerst eens rond te vragen. Ik zie zelf dat het prijsveschil met mijn dichtbijzijnste electro zaak in DE €20 is! Kan ik er nog wat marsepein en een chocolade letter bij doen. :)
Enige verschil tussen NL winkel en DE winkel is misschien makkelijkere after sales. Maar als je vlak langs de grens woont is dat niet echt een issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Telefoon op engels zetten. :) Routine instellen voor een wekker. Telefoon terug naar NL en je kunt het voor al je wekkers.

[ Voor 11% gewijzigd door new_guy op 16-11-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

@new_guy Telefoon (Android 9) staat al op Engels, maar ik kan er niet bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Tusk op 16-11-2018 15:15 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Megantonneke schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:41:

Wacht ook even Black Friday af - het is een item wat mogelijk nog fors in de aanbieding gaat.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Met opstarten van de Mini zie je dat deze RGB leds heeft. Jammer dat die (bijna) nergens voor gebruikt worden, behalve bij het opstarten. Zou bijvoorbeeld handig zijn als je een kleur kan koppelen aan een bepaald alarm/timer/herinnering etc.

Afbeeldingslocatie: https://cnet2.cbsistatic.com/img/IMKLzOuIl4vMHFlRBMx9Uwgoeak=/970x0/2017/10/06/e3f31773-a89c-4f4e-9bd1-9df6955cc7e8/google-home-mini-14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Tusk schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:14:
@new_guy Telefoon (Android 9) staat al op Engels, maar ik kan er niet bij.
Zonde, dat werkt wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Dit kende ik nog niet. Telefoon op Engels gezet en het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Sinds de update van de nieuwe Home APP kan ik al geen instellingen meer veranderen van mijn Google home mini. Dus het apparaat maar gereset en opnieuw geprobeerd aan te melden bij de home app.

Helaas strand het hier, Iemand enig idee wat er mis gaat?

Afbeeldingslocatie: http://94.212.1.227/upload/google.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Ik gebruikte mijn snelkoppeling voor Tasker Autovoice al in het Engels. Geprobeerd om in NL werkend krijgen maar dat lukt niet. Liefst was ik van een NL commando naar de Engelse opdracht gegaan.

Nu werkt de Engelse koppeling ook niet meer. Weet iemand of dat weer werkt door de telefoon tijdelijk op Engels te zetten, aanpassen en daarna weer op NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb iets heel vreemds. Wanneer ik, of mijn kinderen tegen de google home praten werkt het gewoon, maar zodra mijn vriendin iets zegt begint de home over dat de apparaten nog ingesteld moeten worden.

Bij mijn vriendin:
Google Home Linda

Bij mij:
Google Home van mij

Verder zijn we allebei lid van het huis en kan ik in haar home app alle apparaten gewoon zien staan, precies zoals bij mij.

Verschillen:
-Bij mijn vriendin lijkt er nog iets op engels te staan, maar ik heb zo ongeveer elke instelling die ik kon vinden op Nederlands gezet.
-Zij heeft een iPhone, ik een android telefoon.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 16-11-2018 19:37 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:51
Iemand een idee hoe Harmony te koppelen met een android device?

Taal en regio settings van telefoon, harmony app en google home staan op US zoals ik overal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Janoz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:32:
Ik heb iets heel vreemds. Wanneer ik, of mijn kinderen tegen de google home praten werkt het gewoon, maar zodra mijn vriendin iets zegt begint de home over dat de apparaten nog ingesteld moeten worden.

Bij mijn vriendin:
[Afbeelding: Google Home Linda]

Bij mij:
[Afbeelding: Google Home van mij]

Verder zijn we allebei lid van het huis en kan ik in haar home app alle apparaten gewoon zien staan, precies zoals bij mij.

Verschillen:
-Bij mijn vriendin lijkt er nog iets op engels te staan, maar ik heb zo ongeveer elke instelling die ik kon vinden op Nederlands gezet.

Zeg eens exact hetzelfde... Want bij de haar staat er graden, bij jouw niet... Alsook "sync my devices" kan helpen... Qua taal voor Google home, dit is maar op 1 plaats in te stellen, de plaats waar je NL op primair moet zetten, de taal op je gsm etc heeft geen invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
virtualite schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:09:
Iemand een idee hoe Harmony te koppelen met een android device?

Taal en regio settings van telefoon, harmony app en google home staan op US zoals ik overal lees.
Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app( Android) op homescreen naar toevoegen/ apparaat instellen/werkt met Google.

Hier zoeken naar Harmony ( blue icon ) en linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Zet Nederlandse taal op 1 bij taal voorkeuren!!

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Janoz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:32:

Bij mijn vriendin:
[Afbeelding: Google Home Linda]

Bij mij:
[Afbeelding: Google Home van mij]

Verschillen:

Voice match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@NoFate Ja, we hebben al meerdere malen hetzelfde gezegd. Thermostaat, lampen, niks werkt bij haar, maar bij mij en mijn kinderen is het geen probleem.

@schumi2004 Voicematch werkt en juist als zij wordt herkend werkt het niet.

Ik vermoed daarom ook dat er ergens een instelling in haar Google Home niet goed staat, maar ik weet niet welke. Wanneer ik haar Google Home applicatie op haar iphone open ziet alles hetzelfde er uit (Hue, Harmony, tado, scenes, kamers, chromecasts). Mogelijk werkt deze functionaliteit nog niet goed (meerdere mensen aan hetzelfde huis toevoegen) want alles is ooit ingesteld op mijn telefoon.

@rachidfinge Weet jij waar ik hiervoor een bugreport voor kan doen of support op kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 16-11-2018 22:58 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Laatst online: 18-09 02:42

GabrielWB

Kaas is lekker

Mochten mensen nog op zoek zijn naar een Home Mini, eind volgende week zijn de in de Bonus bij de AH voor €39. Het is een op=op actie, dus het lijkt erop dat ze van een restpartij af willen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gVfiJuJ.jpg

http://folder.ah.nl/bonus-week-47/page/28-29

[TODO: insert creative/funny signature here]

Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...