Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:23
B2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:39:
[...]

Ik doe zo iets met Home Assistant. Maar goed, om dat nou helemaal op te tuigen voor 1 stream...
Dat is inderdaad niet helemaal wat ik zoek. Ik hoop dat er nog anderen zijn die een oplossing hebben. Toch bedankt voor je reactie

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Flappie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:28:
Ik wil graag een Google Home Mini aanschaffen en ben morgen in Duitsland. Daar zijn ze net iets goedkoper dan in Nederland.

Zijn er redenen om hem niet in Duitsland te kopen? Ik kan toch gewoon met de Google app de juiste taal instellen?
Mijn devices komen uit de US en doen het ook prima, dus vermoedelijk gaat de jouwe het ook prima doen. Groot verschil: jij hebt dadelijk wel een Europese stekker eraan :+

Was de Google Home Hub (met het scherm) er ook al te koop?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:35
Op 1 of andere manier lukt het me niet om met een commando naar de Home Mini het geluid van bijvoorbeeld Spotify af te spelen op mijn Chromecast Audio.
Ik weet wel dat ik de CA als default in kan stellen, maar ik wil de HM als default houden, en soms streamen naar de CA.
Als ik zeg: "Hey Google, speel afspeellijst *** af op Chromecast Audio" dan krijg ik de melding dat er geen cast-apparaten zijn.
Dus wat is het juiste commando hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Marco schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:16:
Op 1 of andere manier lukt het me niet om met een commando naar de Home Mini het geluid van bijvoorbeeld Spotify af te spelen op mijn Chromecast Audio.
Ik weet wel dat ik de CA als default in kan stellen, maar ik wil de HM als default houden, en soms streamen naar de CA.
Als ik zeg: "Hey Google, speel afspeellijst *** af op Chromecast Audio" dan krijg ik de melding dat er geen cast-apparaten zijn.
Dus wat is het juiste commando hiervoor?
Probeer eens ipv Chromecast, de toegewezen naam van het apparaat te gebruiken, zoals tv, huiskamer, radio, oid. De namen kun je vinden in je home app.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Vandaag een Google Home Mini thuis geinstalleerd om te kijken hoe dit werkt tov Alexa. Het valt mij echt ontzettend tegen. Zeker in het nederlands werkt hij echt ontzettend slecht. Je vraagt een serie af te spelen en de helft van de tijd werkt het niet en kan hij de serie niet vinden of de chromecast niet. En de andere helft van de tijd start hij een filmpje op youtube en niet op netflix. Zelfs als ik expliciet netflix erbij zeg. Temperatuur instellen op mijn CV (honeywell) gaat ook vakaer niet dan wel, omdat hij het device niet kan vinden, net als bij de Hue.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Lijkt erop alsof de Google Home echt nog lang niet klaar is voor Nederlands en je nog met een alfa versie werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
hiostu schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:22:
Vandaag een Google Home Mini thuis geinstalleerd om te kijken hoe dit werkt tov Alexa. Het valt mij echt ontzettend tegen. Zeker in het nederlands werkt hij echt ontzettend slecht. Je vraagt een serie af te spelen en de helft van de tijd werkt het niet en kan hij de serie niet vinden of de chromecast niet. En de andere helft van de tijd start hij een filmpje op youtube en niet op netflix. Zelfs als ik expliciet netflix erbij zeg. Temperatuur instellen op mijn CV (honeywell) gaat ook vakaer niet dan wel, omdat hij het device niet kan vinden, net als bij de Hue.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Lijkt erop alsof de Google Home echt nog lang niet klaar is voor Nederlands en je nog met een alfa versie werkt.
Als je wilt vergelijken met Alexa moet je dat in het Engels doen. In het Engels functioneert de GH veel beter dan in het Nederlands.

Het is oneerlijk om de GH in het Nederlands te vergelijken met de Alexa, die sowieso geen Nederlandse taal kent. Dat in acht nemend kun je dus zelfs stellen dat Google daarmee pluspunten scoort, ondanks dat het nog niet functioneert zoals het hoort.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Troetelbeer schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:35:
[...]

Als je wilt vergelijken met Alexa moet je dat in het Engels doen. In het Engels functioneert de GH veel beter dan in het Nederlands.

Het is oneerlijk om de GH in het Nederlands te vergelijken met de Alexa, die sowieso geen Nederlandse taal kent. Dat in acht nemend kun je dus zelfs stellen dat Google daarmee pluspunten scoort, ondanks dat het nog niet functioneert zoals het hoort.
Niet mee eens. Ze brengen het uit in NL, dan moet het ook gewoon werken. Het wordt niet als bèta/early access verkocht. Het vergelijk ging er voor mij om, om te kijken of ik Alexa vervang door Google Home zodat ik de chromecast kan gebruiken en mijn dochtertje gewoon in het NL kan praten. Maar als je een succes ratio van <50% hebt, dan is het alleen maar frustrerend.

Mijn vraag is ook niet om een verdediging van het product, maar of iemand anders ditzelfde ervaart. Wellicht moet ik dingen anders instellen of gaat er iets anders fout. Als er functies ontbreken in NL dan kan ik dat nog begrijpen, maar functionaliteit die minder dan de helft van de tijd werkt, vind ik persoonlijk onacceptabel voor een product dat gewoon officieel in de winkel wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Flappie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:28:
Ik wil graag een Google Home Mini aanschaffen en ben morgen in Duitsland. Daar zijn ze net iets goedkoper dan in Nederland.

Zijn er redenen om hem niet in Duitsland te kopen? Ik kan toch gewoon met de Google app de juiste taal instellen?
Bij Bol vandaag 49 trouwens: https://www.bol.com/nl/p/...homemini_9200000100219731

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35
Unbox en uitleg over de Google Home Hub. Helaas (nog) niet verkrijgbaar in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
_LF_ schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:27:
Unbox en uitleg over de Google Home Hub. Helaas (nog) niet verkrijgbaar in Nederland

[YouTube: Google Home Hub Unbox, Full Setup, and How To Use]
Ben ik de enige of vinden jullie die randen van die Hub ook zo groot? Lijkt wel een 2012 tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:54:
[...]

Ben ik de enige of vinden jullie die randen van die zijn ook zo groot? Lijkt wel een 2012 tablet.
Dat zal denk ik ook deels zijn omdat het een fotolijstje kan zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hahn schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:03:
[...]

Dat zal denk ik ook deels zijn omdat het een fotolijstje kan zijn :P
Je hebt ook fotolijsten met kleine randen hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:21:
Ik verwacht dichter bij Sinterklaas en zeker Kerst ook meer aanbiedingen op dit vlak. Wellicht ook tegen Black Friday, maar dat zijn in NL lang niet zon goede aanbiedingen als in de VS (al moet je daar ook blijven opletten)
In de VS komt de Home Hub fors in de aanbieding (-$50, $99 dus), en de reguliere home ($79) en ook de Mini ($25) rondom Black Friday. Laten we hopen dat dat ook naar Europa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb iets vreemd met mijn net aangeschafte Home.
Als ik via een stem-commando zeg: zet volume op 25%, en ik kijk vervolgens in de Home-app dan staat het volume op 23%
Als ik zeg 50%, dan staat hij op 47%.
Dus er zit steeds een afwijking naar beneden in, maar bij mijn Home Mini klopt het wel altijd precies.
Hebben jullie dit ook, en hoe zou dit kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Je moet het net iets harder zeggen tegen je gh ;)

Ik heb het ook wel eens gezien bij mij volgens mij. Zal eens proberen vanavond.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Marco schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:08:
Ik heb iets vreemd met mijn net aangeschafte Home.
Als ik via een stem-commando zeg: zet volume op 25%, en ik kijk vervolgens in de Home-app dan staat het volume op 23%
Als ik zeg 50%, dan staat hij op 47%.
Dus er zit steeds een afwijking naar beneden in, maar bij mijn Home Mini klopt het wel altijd precies.
Hebben jullie dit ook, en hoe zou dit kunnen komen?
Hier ook, altijd 2 a 3 % verschil.

Nog een vraagje: weet iemand het Nederlandse commando voor 'broadcast'? 'roep om' ,'stuur een oproep' begrijpt ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
fvandenreek schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:22:
[...]

Probeer eens ipv Chromecast, de toegewezen naam van het apparaat te gebruiken, zoals tv, huiskamer, radio, oid. De namen kun je vinden in je home app.
Dat heb ik al geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding dat er geen apparaten met cast-functionaliteit aan mijn account gekoppeld zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

Tweaker.nu

we all float down here

[b]Medione1210 in "Google Home"Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @

Nog een vraagje: weet iemand het Nederlandse commando voor 'broadcast'? 'roep om' ,'stuur een oproep' begrijpt ze niet.
hier werkt "uitzending", alleen mijn home mini roept dat het vanwege een tijdelijk probleem niet mogelijk is om het bericht te laten horen.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tweaker.nu schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:14:
[...]

hier werkt "uitzending", alleen mijn home mini roept dat het vanwege een tijdelijk probleem niet mogelijk is om het bericht te laten horen.
Uitzending werkt! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterdt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-04 16:48
Ik heb een google home en mini. Als ik mijn mini vraag "wat is het nieuws" werkt dat zonder problemen. Als ik het de home vraag zegt ze "sorry, ik kan het nieuws momenteel niet ophalen".

De home komt uit Duitsland, de mini bij Coolblue vandaan maar kan me niet voorstellen dat het 'm daar in zit.

Ik heb de home ontkoppeld en gereset en opnieuw gekoppeld. De home en mini hangen aan 1 en hetzelfde account. Ik heb 1 nieuwsbron ingesteld (anp). Ik heb deze al een aantal keer gewijzigd. Dit lost het helaas niet op.

Iemand een idee wat het kan zijn of hoe het is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Mijn Home komt uit Duitsland en als ik daar om het nieuws vraag, komt dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Logitech hub gehaald en ik wil deze nu koppelen aan de Google home. (Ned versie)

Ik heb nog niet gevonden hoe dat moet.

Hey google link to harmony. Dat is het commando volgens veel Engelse instructie video's.

Echter als ik dat vraag aan een Ned versie : Ik weet niet hoe ik hiermee kan helpen.

Hey google verbind met harmony. Ik weet niet hoe ik hiermee kan helpen.

Iemand een vebinding kunnen leggen met de nederlandse versie?

Edit: 20 pagina's terug in dit topic staat dat logitech hub nog niet werkt met Google home in de ned versie.

Dan ga ik hem maar naar Engels zetten :(

Edit 2 :
Naar de NEgelse taal omgeschakeld.

Hey google link to Harmony. Antwoord: sorry don't know how to help with that???!?!

Dat is letterlijk het commando dat iedereen geeft om de harmony aan googel home te linken

[ Voor 29% gewijzigd door dread op 10-11-2018 19:36 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:04:
[...]

Je hebt ook fotolijsten met kleine randen hoor :9
Gaat het zinloze randjes gemiep van smartphones nu ook doordringen in andere electronica? *Zucht*

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaery
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-01-2023
Rare vraag, is er een manier om de microfoon van de mini uit te zetten zonder 't schuifje om te moeten zetten? Ik praat in mijn slaap en we werden vannacht wakker van de Google home "sorry, ik begrijp het niet". Ik heb blijkbaar in mijn slaap hey Google gezegd. Het hele doel van de mini op de slaapkamer is dat we niet uit bed hoeven om het licht of wat anders uit te doen, beetje jammer dat ik nu m'n bed uit moet om de microfoon uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Dat hoeft ook niet. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
dread schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:11:
Logitech hub gehaald en ik wil deze nu koppelen aan de Google home. (Ned versie)

Ik heb nog niet gevonden hoe dat moet.

Hey google link to harmony. Dat is het commando volgens veel Engelse instructie video's.

Echter als ik dat vraag aan een Ned versie : Ik weet niet hoe ik hiermee kan helpen.

Hey google verbind met harmony. Ik weet niet hoe ik hiermee kan helpen.

Iemand een vebinding kunnen leggen met de nederlandse versie?

Edit: 20 pagina's terug in dit topic staat dat logitech hub nog niet werkt met Google home in de ned versie.

Dan ga ik hem maar naar Engels zetten :(

Edit 2 :
Naar de NEgelse taal omgeschakeld.

Hey google link to Harmony. Antwoord: sorry don't know how to help with that???!?!

Dat is letterlijk het commando dat iedereen geeft om de harmony aan googel home te linken
Staat pas 20 keer uitgelegd in de vorige 10 pagina's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:54:
[...]

Ben ik de enige of vinden jullie die randen van die Hub ook zo groot? Lijkt wel een 2012 tablet.
Je bent niet de enige, ik vind de Hub eigenlijk tegenvallen qua ontwerp, maar voor mij is de Hub toch niet interessant, dus maakt het niet uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Phaery schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:30:
Ik praat in mijn slaap en we werden vannacht wakker van de Google home "sorry, ik begrijp het niet". Ik heb blijkbaar in mijn slaap hey Google gezegd.
Ok, ik viel bijna van de bank van het lachen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Rare vraag, is er een manier om de microfoon van de mini uit te zetten zonder 't schuifje om te moeten zetten? Ik praat in mijn slaap en we werden vannacht wakker van de Google home "sorry, ik begrijp het niet". Ik heb blijkbaar in mijn slaap hey Google gezegd. Het hele doel van de mini op de slaapkamer is dat we niet uit bed hoeven om het licht of wat anders uit te doen, beetje jammer dat ik nu m'n bed uit moet om de microfoon uit te zetten
Trekschakelaar boven het bed monteren.

Elke andere manier om de mic uit te schakelen is ook weer zelf een actie/moment/commando om zelf hetgeen te doen wat je de Mini wilt laten doen.

Je hoeft niet perse OK Google gezegd te hebben (staat het tussen je activiteiten?), hier ontwaakt dat ding ook vaak zat zonder enige soort van Google in een zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:24:
[...]

Trekschakelaar boven het bed monteren.

Elke andere manier om de mic uit te schakelen is ook weer zelf een actie/moment/commando om zelf hetgeen te doen wat je de Mini wilt laten doen.

Je hoeft niet perse OK Google gezegd te hebben (staat het tussen je activiteiten?), hier ontwaakt dat ding ook vaak zat zonder enige soort van Google in een zin.
Trekschakelaat hangt er, maar het hele idee is dat ik fijn mijn arm warm onder het dekbed kan houden en toch 't licht uit kan doen.

Ik heb wel echt oké Google gezegd, 3 keer zelfs, specifieker: 2 keer heb ik gezegd hey Google stop, daarop reageerde home niet met geluid, en 1 keer hey Google en daarna onduidelijk gemompel wat de home dus niet begreep

[ Voor 11% gewijzigd door Phaery op 10-11-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Phaery schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:28:
[...]

Trekschakelaat hangt er, maar het hele idee is dat ik fijn mijn arm warm onder het dekbed kan houden en toch 't licht uit kan doen.

Ik heb wel echt oké Google gezegd, 3 keer zelfs, specifieker: 2 keer heb ik gezegd hey Google stop, daarop reageerde home niet met geluid, en 1 keer hey Google en daarna omduidelijk gemompel wat de home dus niet begreep
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Phaery schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:28:
[...]

Ik heb wel echt oké Google gezegd, 3 keer zelfs, specifieker: 2 keer heb ik gezegd hey Google stop, daarop reageerde home niet met geluid, en 1 keer hey Google en daarna omduidelijk gemompel wat de home dus niet begreep
Zet een timer op je router...geen wifi geen Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:41:
[...]

Zet een timer op je router...geen wifi geen Home.
Dan doet ons alarm 't ook niet meer... Misschien de home maar uit de slaapkamer halen en elders neerzetten ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Medione1210 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:56:
[...]

Hier ook, altijd 2 a 3 % verschil.

Omroepen werkt ook d:)b

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Nachtmodus en niet storen inschakelen voor de tijden dat je slaapt? Dan krijg je in ieder geval geen meldingen, maar ik weet niet of ie dan nu og wel reageert op jouw vragen...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
bramv82 schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:46:
[...]

Nachtmodus en niet storen inschakelen voor de tijden dat je slaapt? Dan krijg je in ieder geval geen meldingen, maar ik weet niet of ie dan nu og wel reageert op jouw vragen...
In nachtmodus reageert ie nog steeds, alleen een beetje zachter. Voordeel is dat ik dan zelf niet wakker word, nadeel is dat mijn man dan nog steeds wél wakker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Laatst online: 17-08 07:42
Is er een makkelijke manier om op je android telefoon snel naar je boodschappenlijstje te gaan ( shortcut?). Ik vind het nu wel omslachtig via de google home app. Voorheen zat het lijsje in google keep.

EDIT: reeds gevonden zodra lijst opent in je browser..via de menu puntjes.shortcut op startscherm kiezen en voila....

[ Voor 22% gewijzigd door Ebfoto op 11-11-2018 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik had mij blijkbaar wat beter moeten verdiepen. Heb juist een Home gekocht om mijn agenda te horen in de ochtend icm verkeer. Maar goed, de Outlook app word dus niet ondersteund.

Verder werkt de NEST en HUE nu met mijn Google Home. Moet zeggen dat ik nog niet onder de indruk ben van het instellen en het gebruiksgemak. Het voelt erg rommelig aan in de Home app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
Synchroniseer je outlook agenda toch met je gmail agenda?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Ik zal dolgraag een home hub willen aanschaffen tijdens de black Friday acties ,maar heeft of weet iemand een goede / interessante weg om er 2 (of meer) in NL te krijgen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Grappig, dat had ik geprobeerd en dat werkte niet. Nu nog niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
Phaery schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:56:
[...]

Dan doet ons alarm 't ook niet meer... Misschien de home maar uit de slaapkamer halen en elders neerzetten ;(
Stroom er af en op tijd er weer op :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bing69 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:19:
[...]

Zo simpel kan het zijn, gewoon een tijdklok erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
bing69 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:19:
[...]

Hoe zie je dat voor je met een inbraakalarm?

Meer mensen er last van dat Google home momenteel het nieuws niet kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Phaery schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:26:
[...]

Hoe zie je dat voor je met een inbraakalarm?

Meer mensen er last van dat Google home momenteel het nieuws niet kan afspelen?
Je kan toch een tijdklok direkt aan de Home Mini hangen. https://handleidingkwijt.com/ikea-tanda-schakelklok/

Het nieuws werkt hier ook niet.
Ook krijg ik het weerbericht van vandaag als ik om het weer van morgen vraag!

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 11-11-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb hier wat problemen met mijn ingestelde werkadres. Als ik aan google vraag: wat is de reistijd naar mijn werk? Dan zegt goolge: log in op je google account om je werk adres in te stellen......maar die staat al overal ingesteld!! En tot voor kort werkte deze actie wel prima voor mij. En het gekke is, als mijn vriendin het vraagt verteld google keurig hoe lang het rijden is naar haar werk.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoi,

Ik heb recentelijk een Light Bulb gekocht van Magic Home uit China (welke compatible is met Google Home). Als ik Google Home open kan ik de lamp ook bedienen, echter wanneer ik tegen Google Assistent zeg dat de lamp in de woonkamer aan moet , dan 'Kan hij me hier niet mee helpen. Tevens heb ik mijn Remeha eTwist thermostaat toegevoegd aan IFTTT en tevens de koppeling gemaakt naar Google Home,e chter nog steeds kan hij me dan niet helpen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Delacour schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:04:
Hoi,

Ik heb recentelijk een Light Bulb gekocht van Magic Home uit China (welke compatible is met Google Home). Als ik Google Home open kan ik de lamp ook bedienen, echter wanneer ik tegen Google Assistent zeg dat de lamp in de woonkamer aan moet , dan 'Kan hij me hier niet mee helpen. Tevens heb ik mijn Remeha eTwist thermostaat toegevoegd aan IFTTT en tevens de koppeling gemaakt naar Google Home,e chter nog steeds kan hij me dan niet helpen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
Wat zeg je precies? Bij mij werk4n niet alle commando's maar 'licht aan' werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
Medione1210 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:18:
[...]

Wat zeg je precies? Bij mij werk4n niet alle commando's maar 'licht aan' werkt goed.
Als ik tegen mijn de Google Assistent app op mijn telefoon zeg 'licht aan', dan krijg ik de melding 'Licht is niet beschikbaar, je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen'.

Dit heb ik reeds 2x gedaan, maar ik krijg telkens dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Delacour schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:24:
[...]

Als ik tegen mijn de Google Assistent app op mijn telefoon zeg 'licht aan', dan krijg ik de melding 'Licht is niet beschikbaar, je kunt proberen dit apparaat opnieuw in te stellen'.

Dit heb ik reeds 2x gedaan, maar ik krijg telkens dezelfde melding.
Even geprobeerd! Hier werkt het wel, dus het is waarschijnlijk geen storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
Medione1210 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:27:
[...]

Even geprobeerd! Hier werkt het wel, dus het is waarschijnlijk geen storing!
Zojuist even op een oude Android telefoon geprobeerd, daar werkt het wel op, maar op mijn iPhone niet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Ax05 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Oké nog één keer de uitleg:

Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( red icon ) en linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6
Dank Troetelbeer voor de suggestie om 20 pagina's terug te gaan voor een oplossing. ;) Het stond er echt idd

Maar het lukt me niet.

Inloggen op je computer bij myharmony. Hiermee bedoel je de desktopapp veronderstel ik (online inloggen kan niet meer) . Daar zie ik geen enkele mogelijkheid om postalcode en land op VS te zetten voor het inloggen. Ik kan wel op de taal Engels zetten en inloggen.

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Ik heb de allerlaatste GH app. Daar ga ik naar account (symbool rechts onderaan) dan instellingen (4de optie naar beneden) Echter staat daar geen apparaat bediening in huis?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
S26 switch van sonoff? Daar een timer opzetten na 00:00 ofzo? Of em anders met stemcommando uitschakelen voordat je gaat slapen, en hem automatisch een half uur voordat je wakker wordt weer in laten schakelen.
Inschakelen met stem gaat dan natuurlijk een beetje lastig als hij uitgeschakeld is. Maar dit kun je natuurlijk via de app weer inschakelen.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
LikeABawzs schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:25:
[...]

S26 switch van sonoff? Daar een timer opzetten na 00:00 ofzo? Of em anders met stemcommando uitschakelen voordat je gaat slapen, en hem automatisch een half uur voordat je wakker wordt weer in laten schakelen.
Inschakelen met stem gaat dan natuurlijk een beetje lastig als hij uitgeschakeld is. Maar dit kun je natuurlijk via de app weer inschakelen.
Beetje zonde om daar zo'n smart apparaat voor te gebruiken! Koop gewoon de goedkoopste timer bij de Action of Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Medione1210 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:37:
[...]

Beetje zonde om daar zo'n smart apparaat voor te gebruiken! Koop gewoon de goedkoopste timer bij de Action of Ikea.
Ja maar dan gaat hij iedere avond op de zelfde tijd uit. Wat als je dan ineens een dag vrij bent, en je later naar bed gaat. Moet je die timer weer gaan aanpassen. Een kleine treshold erop zetten. En sws het volume gewoon heel laag zetten snachts.

-edit
En die 9 euro valt ook wel mee

[ Voor 4% gewijzigd door LikeABawzs op 11-11-2018 14:41 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
Heb voorlopig het geluid voor 's nachts gewoon heel zacht gezet inderdaad. Een timer voor de home zetten is geen oplossing aangezien de home geluid maakt als is opstart. Als dit ook niet werkt verhuist ie naar de badkamer en gaan we weer ouderwets met de trekschakelaar aan de gang. Dank voor 't meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Phaery schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:02:
Heb voorlopig het geluid voor 's nachts gewoon heel zacht gezet inderdaad. Een timer voor de home zetten is geen oplossing aangezien de home geluid maakt als is opstart. Als dit ook niet werkt verhuist ie naar de badkamer en gaan we weer ouderwets met de trekschakelaar aan de gang. Dank voor 't meedenken :)
Onder settings/toegankelijkheid kun je het startgeluid uitzetten.

Wat gebruiken jullie voor commando om de radio te stoppen?
Het is me opgevallen dat als je zegt 'geluid uit' of 'radio uit' bij het eerste het geluid alleen gedempt wordt en bij beide commando's het 'casten' aan blijft staan.
Het was me niet eerder opgevallen tot ik in de app keek.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 11-11-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Furiousz schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:38:
Ik heb hier wat problemen met mijn ingestelde werkadres. Als ik aan google vraag: wat is de reistijd naar mijn werk? Dan zegt goolge: log in op je google account om je werk adres in te stellen.....
Hier werkt ie inderdaad ook niet. De Nest is ook 2 van de 3 keer niet bekend.

"Smart"home is nog wat eufemistisch met dit product :+ Ik vind beetje spelen wel leuk, maar mijn vrouw is alle: "ik begrijp niet wat je bedoeld", "ga naar de app om x in te stellen" etc al goed zat na een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
dread schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:04:
[...]

Dank Troetelbeer voor de suggestie om 20 pagina's terug te gaan voor een oplossing. ;) Het stond er echt idd

Maar het lukt me niet.

Inloggen op je computer bij myharmony. Hiermee bedoel je de desktopapp veronderstel ik (online inloggen kan niet meer) . Daar zie ik geen enkele mogelijkheid om postalcode en land op VS te zetten voor het inloggen. Ik kan wel op de taal Engels zetten en inloggen.

Ik heb de allerlaatste GH app. Daar ga ik naar account (symbool rechts onderaan) dan instellingen (4de optie naar beneden) Echter staat daar geen apparaat bediening in huis?
De app is inderdaad qua indeling gewijzigd.
Het pad is nu:
Op homescreen van app GH toevoegen clicken. Boven aan bij huis.

Dan apparaat instellen bij apparaat toevoegen aan huis.

Dan onderste optie kiezen. Werkt met Google.

Dan Harmony zoeken en inloggen met je account.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:21:
[...]

Onder settings/toegankelijkheid kun je het startgeluid uitzetten.

Het is me opgevallen dat als je zegt 'geluid uit' of 'radio uit' bij het eerste het geluid alleen gedempt wordt en bij beide commando's het 'casten' aan blijft staan.
Ik zeg: "stop casting.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
[/quote]

Hey google STOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
cybermannetje schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:35:
[/quote]

Hey google STOP.
Ook bij 'stop' en 'stop casten' blijft de Home casten.Kijk maar in de app.
Alleen als Ik op de 'stop casten' button in de app klik stopt het pas echt!

Misschien is het ook niet de bedoeling dat het helemaal stopt, maar het viel me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:30
Ik heb het idee dat de weer functie slechter is dan in het begin van de nederlandse taal ondersteuning. Toen vroeg ik of het morgen gaat regenen en dan werd er antwoord gegeven over morgen. Nu zegt ie alleen iets over vandaag en is daar ook wat ambivalent over (zie screenshot...:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/URDCX1O7ufnNevq4oqqFfmRG/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
tomdh76 schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:58:
Ik heb het idee dat de weer functie slechter is dan in het begin van de nederlandse taal ondersteuning. Toen vroeg ik of het morgen gaat regenen en dan werd er antwoord gegeven over morgen. Nu zegt ie alleen iets over vandaag en is daar ook wat ambivalent over (zie screenshot...:-)

[Afbeelding]
Klopt, dat heb ik vanmorgen hier ook gemeld. Echter, sinds vanmiddag krijg ik weer het weerbericht van morgen te horen. Het nieuws werkt ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Ligt ´t aan mij of reageert ie veel slechter op ´hey google´ ´oke google´ (mini). In het begin (maanden geleden) werkte het naar mijn idee prima. Heeft het misschien te maken met de dubbele taal NL/EN setting?

Is er nog verschil tussen de mini en de home? De microfoon in de home is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55
Heb sinds enkele weken ook de indruk dat hey Google niet meer goes werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier idem dito. Ik heb in de woonkamer een Google Home en in de keuken een Home Mini. Soms als ik een vraag stel vanaf de bank reageert de GH vanuit de keuken ipv in de woonkamer.

Daarnaast heb ik het idee dat ze soms nu ook tegelijk luisteren en antwoord geven, als ik op een plek sta waar beide ze mij kunnen horen. Terwijl dit eerst altijd door 1 GH werd afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
iemand enige idee hoe je de home goedkoper kan krijgen? Ik heb topics en reacties gezien op Tweakers dat mensen rond 70-80 de home( niet mini) hebben kunnen verkrijgen.

Meest van deze trucks/shops werken niet meer of hebben de prijs flink verhoogd.

Ik probeer er een te scoren voor kerst voor m'n partner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Tweakwondo schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:45:
iemand enige idee hoe je de home goedkoper kan krijgen? Ik heb topics en reacties gezien op Tweakers dat mensen rond 70-80 de home( niet mini) hebben kunnen verkrijgen.

Black Friday? (23 november)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
kruila schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:53:
[...]

Black Friday? (23 november)
Dat kan natuurlijk ook! Ik was dat al helemaal vergeten maar zal dan wel even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:50
Phaery schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:02:
Night mode al geprobeerd? Zie https://support.google.com/googlehome/answer/7426381?hl=en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tweakwondo schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:45:

Gewoon even op google shopping kijken
https://www.google.nl/sho...7eAhXCyqQKHR7ZAgMQgTYI6AQ
bartbh schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:
Hier idem dito. Ik heb in de woonkamer een Google Home en in de keuken een Home Mini. Soms als ik een vraag stel vanaf de bank reageert de GH vanuit de keuken ipv in de woonkamer.

Daarnaast heb ik het idee dat ze soms nu ook tegelijk luisteren en antwoord geven, als ik op een plek sta waar beide ze mij kunnen horen. Terwijl dit eerst altijd door 1 GH werd afgevangen.
Dat is helaas een bekend probleem. Is een paar dagen geleden hier langs gekomen, met link naar een website waar het ook werd gemeld. Ik merk het probleem thuis niet meer dus ik was onder de indruk dat het alweer opgelost was.
Ngai schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:17:
Ligt ´t aan mij of reageert ie veel slechter op ´hey google´ ´oke google´ (mini). In het begin (maanden geleden) werkte het naar mijn idee prima. Heeft het misschien te maken met de dubbele taal NL/EN setting?

Is er nog verschil tussen de mini en de home? De microfoon in de home is beter?
Ik heb de indruk dat de home een betere microfoon heeft. Vanaf exact dezelfde plek (nog geen meter ergens aan in een rustige ruimte) moet ik bij de Mini veel vaker twee of drie keer 'hey google' zeggen.

Misschien kun je op een site als ifixit bij een teardown zien of de mics echt anders zijn of dat het alleen gevoel is.

[ Voor 46% gewijzigd door Medione1210 op 12-11-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Medione1210 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:20:
[...]
Misschien kun je op een site als ifixit bij een teardown zien of de mics echt anders zijn of dat het alleen gevoel is.
https://medium.com/@justl...logy-a-voice-c59a23724a26

Ontmanteling van een mini. Misschien eens kijken om de grotere variant aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik probeer al een tijdje Google Assistant te activeren op mijn Nest Cam IQ indoor, maar in Nederland lijkt dit nog niet te lukken. Iemand hier wel gelukt teovallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ngai schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
[...]

https://medium.com/@justl...logy-a-voice-c59a23724a26

Ontmanteling van een mini. Misschien eens kijken om de grotere variant aan te schaffen.
Ik had Ifixit versie al gezien, maar het blijft heel interessant om te zien.

Maar als ik het zo snel zie zit er geen verschil in de mics tussen de Home en de Mini.

Valt me wel op dat de Home 512mb en de Mini 4gb intern geheugen heeft. Waar zou dat voor nodig zijn?

Ook ben het overigens met de schrijver eens dat de speaker van de Mini veel beter is dan die van de Dot.
Sowieso vind ik de speaker van de Mini best oké, terwijl ik het ergste vreesde na het lezen van al de reviews!
In kleine ruimtes doet de administratie het prima, terwijl de bass van de Home zo zwaar is dat het een soort bonkend geluid geeft als de speaker zacht staat.
In de woonkamer is de Home echter veel beter dan de Mini, want het geluid klinkt dan gewoon voller en warmer.

[ Voor 28% gewijzigd door Medione1210 op 12-11-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bartbh schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:

Ik heb mijn eigen geluid opgenomen als ik "He Google" zeg. Als ik dat afspeel van dezelfde plek, pakt hij hem 60% van de tijd. Soms opeens 10x wel en dat gewoon een hele rits niet. Lijkt dus niet veel te maken te hebben met hoe je het zegt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
Die heb ik nu aan staan inderdaad, met 't volume op heel zacht voor 's nachts, nu afwachten tot ik weer tegen 'm ga praten in m'n slaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
PWM schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:05:
[...]

Ik heb mijn eigen geluid opgenomen als ik "He Google" zeg. Als ik dat afspeel van dezelfde plek, pakt hij hem 60% van de tijd. Soms opeens 10x wel en dat gewoon een hele rits niet. Lijkt dus niet veel te maken te hebben met hoe je het zegt in ieder geval.
Vooral OK en HEY is de trigger! Probeer maar eens HEY BOOBOO of HEY GOOGIE.

Jammer dat je niet zelf een naam kan kiezen, zoals bij Alexa.

-
Ik heb al dagen dat wanneer ik 'hey google, start x op Netflix' zeg, ze de 1e keer iets vaags op youtube wil starten en de 2e keer pas doet wat ik vraag. Ik dacbt eerst dat het aan mij lag, maar in 'mijn activiteiten' staat het de 1e keer ook al goed.

Herkennen jullie dit?

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 12-11-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik heb sinds kort een google mini en al tijden wat sonos spul staan, nu zag ik vandaag (pas?) dat sonos nu ook via ifttt beschikbaar is, maar 'ze' schijnt het nog niet echt te begrijpen..
Heeft dit tijd nodig of doe ik iets verkeerd ?

Ik heb gewoon de beschikbare receptjes gebruikt, en een beetje lopen klooien met de optional zinnetjes, maar niks helpt.

ow, btw.. het werkt wel als ik bijv een iftt actie zoals dit doe;
android device-> connect to wifi channel
sonos-> start favorite
dan gaat het wel goed.
heb dus het vermoeden dat het iets met de google mini te maken heeft :-(

[ Voor 24% gewijzigd door tjeerdoo op 12-11-2018 19:30 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Laatst online: 17-08 07:42
Sinds zondag speelt mijn mini geen laatste nieuws af via "Ok google goedemorgen" of Ok google wat is het laatste nieuws" Ze geeft dan aan dat ze het nieuws niet kan ophalen. Ook in het engels geprobeerd.

Iemand ook last hiervan? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ebfoto schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:15:
Sinds zondag speelt mijn mini geen laatste nieuws af via "Ok google goedemorgen" of Ok google wat is het laatste nieuws" Ze geeft dan aan dat ze het nieuws niet kan ophalen. Ook in het engels geprobeerd.

Iemand ook last hiervan? Tips?
Ja, dat had ik ook (zie paar posts terug), maar dat was 's middags weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tjeerdoo schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:27:
Ik heb sinds kort een google mini en al tijden wat sonos spul staan, nu zag ik vandaag (pas?) dat sonos nu ook via ifttt beschikbaar is, maar 'ze' schijnt het nog niet echt te begrijpen..
Heeft dit tijd nodig of doe ik iets verkeerd ?

Ik heb gewoon de beschikbare receptjes gebruikt, en een beetje lopen klooien met de optional zinnetjes, maar niks helpt.

ow, btw.. het werkt wel als ik bijv een iftt actie zoals dit doe;
android device-> connect to wifi channel
sonos-> start favorite
dan gaat het wel goed.
heb dus het vermoeden dat het iets met de google mini te maken heeft :-(
Ik gebruik het niet uitgebreid maar ik heb het wel gewoon werkend gehad via IFTTT, bij commando X op alle Sonos de favorieten afspelen, bij een ander commando een radiostation op de badkamer aanzetten.

Maar de eerste keer dat er weer een of andere Sonos update of watdanook was stopte het weer met werken. Ik ben klaar met Sonos, klinkt goed, ziet er mooi uit maar het gebruiksgemak is ruk. Die van mij gaan binnenkort in de verkoop, met wat ik er voor terugkrijg ga ik Google home spul kopen. Een Sonos play 1 klinkt echt een stuk beter dan een Google home maar als spullen van Google zijn geupdate of gereboot kan je nog steeds gewoon vragen om muziek, bij Sonos moet je dan weer met een app aan de slag voordat de knop op het apparaat iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Moet zeggen dat ik de microfoon van de Google Home Mini vaak niet goed vind werken. Ik heb dit goed kunnen vergelijken met de Onkyo G3 speaker met Google Assistant, welke boven in de slaapkamer staat. Het komt regelmatig voor dat de microfoon beneden 'Hey Google' niet goed registreert, om vervolgens de speaker boven in de slaapkamer wel af te horen gaan (die is dus het tegenovergestelde, erg gevoelig).

Anderen die dit ook ervaren? Wellicht ga ik hem omruilen als ik het idee heb dat dit een (fabrieks-) fout in de hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Jheroun schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:33:
[...]

Ik gebruik het niet uitgebreid maar ik heb het wel gewoon werkend gehad via IFTTT, bij commando X op alle Sonos de favorieten afspelen, bij een ander commando een radiostation op de badkamer aanzetten.

Maar de eerste keer dat er weer een of andere Sonos update of watdanook was stopte het weer met werken. Ik ben klaar met Sonos, klinkt goed, ziet er mooi uit maar het gebruiksgemak is ruk. Die van mij gaan binnenkort in de verkoop, met wat ik er voor terugkrijg ga ik Google home spul kopen. Een Sonos play 1 klinkt echt een stuk beter dan een Google home maar als spullen van Google zijn geupdate of gereboot kan je nog steeds gewoon vragen om muziek, bij Sonos moet je dan weer met een app aan de slag voordat de knop op het apparaat iets doet.
Hmm, ben zelf wel redelijk tevreden met mijn sonos setup, 2x play 1 en 2x play 3 in de woonkamer. Was nou niet echt van plan om die dingen de deur uit te doen voor een apparaatje wat ik voor het uitproberen gekocht heb (google mini)
Het leek me leuk om het aan te kunnen sturen via voice, maar kan sonos ook prima bedienen via de android app, of via de windows app op m'n laptop.

Hou het voorlopig even op nieuwigheid, en vermoed dat het na voorloop van tijd wel beter gaat worden.
Toch bedankt voor de reaktie!

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DeLyon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:35:
Moet zeggen dat ik de microfoon van de Google Home Mini vaak niet goed vind werken. Ik heb dit goed kunnen vergelijken met de Onkyo G3 speaker met Google Assistant, welke boven in de slaapkamer staat. Het komt regelmatig voor dat de microfoon beneden 'Hey Google' niet goed registreert, om vervolgens de speaker boven in de slaapkamer wel af te horen gaan (die is dus het tegenovergestelde, erg gevoelig).

Anderen die dit ook ervaren? Wellicht ga ik hem omruilen als ik het idee heb dat dit een (fabrieks-) fout in de hardware is.
Dit wordt een paar posts terug besproken. Het valt me op dat hier vaak een bericht neer wordt geplempt zonder eerst ff te kijken of het al aan bod is gekomen.

Om je vraag te beantwoorden...ik ervaar ook met Mini dat ik meestal 2x Hey Google moet zeggen. Ook commando's worden vaak de eerste keer niet goed geregistreerd. Op de Home heb ik dat probleem niet.

Ik heb al aangetipt dat de mics van de Mini misschien anders/minder zijn dan die van de Home, maar dat lijkt niet het geval als je tear down sites leest.
Nu zitten de mics van de Mini onder een 'stoffen' bekleding. Misschien helpt dat niet echt mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 13-11-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Medione1210 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:28:
[...]

Dit wordt een paar posts terug besproken. Het valt me op dat hier vaak een bericht neer wordt geplempt zonder eerst ff te kijken of het al aan bod is gekomen.

Om je vraag te beantwoorden...ik ervaar ook met Mini dat ik meestal 2x Hey Google moet zeggen. Ook commando's worden vaak de eerste keer niet goed geregistreerd. Op de Home heb ik dat probleem niet.

Ik heb al aangetipt dat de mics van de Mini misschien anders/minder zijn dan die van de Home, maar dat lijkt niet het geval als je tear down sites leest.
Nu zitten de mics van de Mini onder een 'stoffen' bekleding. Misschien helpt dat niet echt mee?
"Hey google" moet ik vaak 2 of 3 keer roepen, terwijl "OK Google" bij mij altijd bij de eerste poging lukt, tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik merk dat articulatie heel belangrijk is en bij Ok Google gaat dat blijkbaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:43:
[...]

"Hey google" moet ik vaak 2 of 3 keer roepen, terwijl "OK Google" bij mij altijd bij de eerste poging lukt, tip?
Ik gebruik beide commando's,maar ik zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
idd , hier gaat OK google ook beter,
vroeger ging Hey ook goed, maar nu niet meer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:32:
idd , hier gaat OK google ook beter,
vroeger ging Hey ook goed, maar nu niet meer ....
Doen jullie eigenlijk ook mee met het preview programma dat je in de instellingen kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:59
Hallo allemaal,

Heb mijzelf een GHM gekocht en ben nu heel erg zoekende wat hier allemaal mee mogelijk is. Heb al naar verschillende informatie gezocht maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen? Ben zelf nog een leek met de GHM en hoop toch door middel van deze post op de juiste weg te komen.

Tijdens de zoektocht kwam ik heel vaak de termen IFTTT en harmony hub tegen maar wat ik daar nou allemaal precies mee moet doen totaal geen idee.

Wat ik graag met mijn GHM zou willen doen:
- Wil graag mijn alarm op mijn telefoon zetten door tegen de GHM te zeggen "zet alarm om 07:00 uur". Hoe doe ik dit? Wil dus niet dat het alarm afgaat op de GHM om 7 uur s'ochtends omdat de GHM zich niet bevind ik mijn slaapkamer. Wat heb ik hiervoor nodig?

- Commando's aan de GHM geven om whatsapp berichten te sturen of iemand te bellen.

- Heb in mijn TV de chromecast zitten die ik kan besturen maar kan dan alleen maar youtube, spotify en netflix aansturen. Is het ook mogelijk om de tv kanalen aan te sturen en dus te kunnen switchen van tv programma's? Heb wel tussen mijn tv een humax kastje zitten om tv te kunnen kijken.

- Ook zou ik mijn reciever aan willen sturen (aan, uit zetten en muziek afspelen zonder dat de tv aan hoeft te staan). Nu kan ik alleen maar mijn tv aan en uit zetten omdat daar een chromecast in zit. Heb ik hier dan de audio chromecast voor nodig of kan het ook anders? En kan ik ook zorgen dat wanneer ik een film wil kijken beide apparaten (tv en reciever) aan gaan en hiervoor dan geen verschillende commando's hoef te geven aan de GHM.

- Tot slot zou ik ook graag lampen aan willen sturen in de huiskamer. Heb zelf design lampen dus om daar nou een andere lamp in te draaien is eigenlijk geen optie. Kan ik ook iets van een schakelaar tussen stopcontact en lamp zetten die ik aan kan sturen om de lamp vervolgens aan / uit te doen?

Nogmaals ik ben een leek en heb deze topic al goed doorzocht maar kom er niet uit. Kan iemand mij zo gedetailleerd mogelijk op weg helpen of instructie video's kunnen laten zien?

Mijn dank is groot en nogmaals sorry als ik al de zoveelste ben met dezelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:51
Ik krijg de Snelkoppelingen maar niet aan de praat, iemand anders hier ervaring mee?

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ricky757 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:16:
Ik krijg de Snelkoppelingen maar niet aan de praat, iemand anders hier ervaring mee?
Klopt, dat werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Schumpie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:01:
Hallo allemaal,

- Tot slot zou ik ook graag lampen aan willen sturen in de huiskamer. Heb zelf design lampen dus om daar nou een andere lamp in te draaien is eigenlijk geen optie. Kan ik ook iets van een schakelaar tussen stopcontact en lamp zetten die ik aan kan sturen om de lamp vervolgens aan / uit te doen?
Je kan dit soort ontvangers plaatsen https://www.bcc.nl/huisho...r-awmd250-ontvanger/72372.
Je moet wel goed kijken dat je de juiste soort schakelaar plaatst (geschikt voor LED/hub en/of google home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Medione1210 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:53:
[...]

Doen jullie eigenlijk ook mee met het preview programma dat je in de instellingen kan aanzetten?
nee, maar bij deze wel gedaan
was al een tijdje aan het wachten op deze nieuwe feature, heb ook al de beta app van google , maar tot op heden nog geen "list and notes" :(

https://www.xda-developer...d-party-notes-lists-apps/

hopelijk helpt dat preview programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom kan je ze dan wel aanmaken en helemaal instellen. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
Inderdaad, de Google Home verstaat wel wat ik zeg(te zien in de activiteit) alleen snapt 'ie er niks van :P
Gonadan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:44:
[...]

Waarom kan je ze dan wel aanmaken en helemaal instellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Heb je het ook al in het Engels geprobeerd? Want ondanks dat de begeleidende tekst Nederlands suggereert zijn alle voorbeeldsnelkoppelingen in het Engels

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
Gonadan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:50:
Heb je het ook al in het Engels geprobeerd? Want ondanks dat de begeleidende tekst Nederlands suggereert zijn alle voorbeeldsnelkoppelingen in het Engels
Zojuist geprobeerd, maar geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je kunt leuk spelen met die assistent en home, maar het voelt allemaal nog wel erg beta aan. Daardoor heb ik het gevoel nog niet echt verder te komen dan spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 40 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...