Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Troetelbeer schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:29:
[...]

Gebruik je NL of EN-US? Bij mij met EN-US werkt het perfect.
NL primair
US secundair

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Probeer het eens andersom, mits je dan niet in de problemen komt met andere dingen. Maar dan weet je of het daar aan ligt.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Als ik Engels commando geef music on chromecast gaat hij zoals gewenst naar Spotify.

Als ik Nederlands commando geef muziek op Chromecast gaat hij naar YouTube.

NL secundair maakt geen verschil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Vraagje, wij hebben een "grote" Google Home en nu NL primair en EN secundair.

Sinds de Nederlandse release er is merken ik en mijn vrouw dat we steeds harder moeten schreeuwen of naast de unit moeten staan voor de ok Google commando. Hebben we ook met hey Google .

Update issue of meerdere die zich hierin herkennen? PS. Dochter van twee pakt de stoel, gaat hier op staan om tegen de Google Home op het keukenblad te praten :) heel leuk "ooojjlkkkeeeee gooooollleee"
Helaas reageert hij dan ook niet. ;)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
DukeN schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:14:

Sinds de Nederlandse release er is merken ik en mijn vrouw dat we steeds harder moeten schreeuwen of naast de unit moeten staan voor de ok Google commando. Hebben we ook met hey Google .

Update issue of meerdere die zich hierin herkennen? PS. Dochter van twee pakt de stoel, gaat hier op staan om tegen de Google Home op het keukenblad te praten :) heel leuk "ooojjlkkkeeeee gooooollleee"
Van het eerste ook wel last soms en ik gebruik alleen EN en heb NL niet ingesteld. Het tweede geen last van, maar ik heb dan ook geen dochter van twee :+ Wel cute <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Video geeft een beter beeld ;)
Best gek om te zien hoe snel de kids het gebruiken.

Google maakt een varkens geluid bij een aap?

[YouTube: Oooowwwwkeeeee Goooooooolllleeee]

[ Voor 12% gewijzigd door DukeN op 06-11-2018 07:53 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Ik dacht dat het aan mij lag. Vooral 's morgens als ik wakker word moet ik nu een paar keer hey Google zeggen. Overdag praat ik er harder tegen en dan merk ik niet echt een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34

Hier juist zeker één keer per avond dat de Google Home uit zichzelf begint te praten. Gisteren vertelde ze netjes waar de meest dichtstbijzijnde pinautomaat was. En in myactivity stond inderdaad dat "pinautomaat" was gezegd. Zal wel geweest zijn omdat die nieuwe pinautomaten op TV waren. Maar niemand heeft Hey/Ok Google gezegd. Dus veel te gevoelig juist hier... Funest voor de WAF dit. En eerlijk gezegd ook voor de MAF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@DukeN Haha, te grappig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb wellicht een beetje een gekke vraag.

Gisteren heb ik een Philips HUE starterkit inclusief Google Home Mini aangeschaft. Mijn kids vonden het blijkbaar machtig mooi dat je ertegen kon praten, want mijn zoontje van 3 ging na het eten van een bord macaroni met zijn mond vol tegen dat ding zitten lullen. Dus ja, rode vlekken erop.

Iemand tips hoe dit het beste schoon te maken (als dat al kan)?

Ik begrijp ook niet helemaal hoe ik mijn HUE lampen separaat andere kleuren kan geven. De lamp boven de eettafel naar 50% dimmen lukt wel met een voice command, maar de lamp blauw maken snapt Google niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
bram1984 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:47:
Ik heb wellicht een beetje een gekke vraag.

Gisteren heb ik een Philips HUE starterkit inclusief Google Home Mini aangeschaft. Mijn kids vonden het blijkbaar machtig mooi dat je ertegen kon praten, want mijn zoontje van 3 ging na het eten van een bord macaroni met zijn mond vol tegen dat ding zitten lullen. Dus ja, rode vlekken erop.

Iemand tips hoe dit het beste schoon te maken (als dat al kan)?

Ik begrijp ook niet helemaal hoe ik mijn HUE lampen separaat andere kleuren kan geven. De lamp boven de eettafel naar 50% dimmen lukt wel met een voice command, maar de lamp blauw maken snapt Google niet.
ik zeg altijd 'verander kleur licht in blauw'

Je kan het stoffen kapje van de Mini verwijderen en proberen schoon te maken met water en (groene) zeep. Zeker niks sterkers gebruiken en ook niet schrobben.
https://nl.ifixit.com/Tea...Home+Mini+Teardown/102264

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook last dat ik some meerdere malen ok Google moet zeggen, was paar dagen/weekend niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:54:
[...]

ik zeg altijd 'verander kleur licht in blauw'

Je kan het stoffen kapje van de Mini verwijderen en proberen schoon te maken met water en (groene) zeep. Zeker niks sterkers gebruiken en ook niet schrobben.
https://nl.ifixit.com/Tea...Home+Mini+Teardown/102264
Ja maar ik bedoel specifiek de lamp boven bijvoorbeeld de eettafel. Die kan ik wel met mijn stem dimmen, maar van kleur veranderen snapt Google niet.

Dank voor de tip. Heb je daar ervaring mee? Makkelijk? En heb je dan nog wel garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bram1984 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:02:
[...]

Ja maar ik bedoel specifiek de lamp boven bijvoorbeeld de eettafel. Die kan ik wel met mijn stem dimmen, maar van kleur veranderen snapt Google niet.

Dank voor de tip. Heb je daar ervaring mee? Makkelijk? En heb je dan nog wel garantie?
Nee, zelf geen ervaring mee. Wel met pastasaus uit een stoffen bekleding halen. Daarom weet ik dat het door te schrobben alleen maar erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:04:
[...]

Nee, zelf geen ervaring mee. Wel met pastasaus uit een stoffen bekleding halen. Daarom weet ik dat het door te schrobben alleen maar erger wordt.
Beter deppen dus ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Ja , goed nat maken met sopje en dan deppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Hier ook best last van dat je aardig hard moet zeggen OK GOOGLE, of echt richting de home voordat hij activeert.
Van het weekend zaten we met zn 5en en ik zat het verste verwijderd van de Home, soms heeft zelfs iemand anders voor mij die dichterbij zat ok google gezegd. Omdat ik anders 3 keer kon roepen zonder gehoor.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
Om ook weer eens iets positiefs te zeggen...ik vind Voicematch wel goed werken. Mijn vrouw startte met het maken van een afspraak(haar account is ook gekoppeld) en ik nam het over. De Home negeerde mij echter volledig en reageerde alleen verder op haar stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:04:
Om ook weer eens iets positiefs te zeggen...ik vind Voicematch wel goed werken. Mijn vrouw startte met het maken van een afspraak(haar account is ook gekoppeld) en ik nam het over. De Home negeerde mij echter volledig en reageerde alleen verder op haar stem.
Ik vind eigenlijk heel veel positief aan de GH(Mini) die ik heb en de paar dingen die soms wat moeizamer gaan kan ik wel doorheen kijken en ik verwacht dat het op den duur steeds beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Troetelbeer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:25:
[...]

Ik vind eigenlijk heel veel positief aan de GH(Mini) die ik heb en de paar dingen die soms wat moeizamer gaan kan ik wel doorheen kijken en ik verwacht dat het op den duur steeds beter wordt.
Zo zit ik er ook in, al snap ik dat je niet altijd even blij wordt als je een serieuze home automation hebt opgezet en je Home steeds de zwakke schakel is.

Wel net weer iets grappigs! Ik zit naar de BBC te kijken en opeens gast de Home het weerbericht in Rhenen voorlezen. Volgens 'mijn activisten, is het commando )weer in Rhenen' gegeven. Helaas niet terug te luisteren, dus duidelijk een systeemfout.

Mijn vrouw gaat bij dit soort fouten meteen in de stress en begint over privacy. Ik vind het vooralsnog alleen lachwekkend!

[ Voor 28% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:29:
[...]

Zo zit ik er ook in, al snap ik dat je niet altijd even blij wordt als je een serieuze home automation hebt opgezet en je Home steeds de zwakke schakel is.
Ik ben bezig met mijn home automation op te zetten in OpenHAB, want ik wil alles via daar laten lopen en heb mijn GH Mini aan OpenHAB gekoppeld, zodat ik de GH Mini alleen voor de commando's hoef te gebruiken als ik iets wil overrulen of iets zelf wil starten zoals muziek luisteren of een avondje Netflix etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Troetelbeer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:45:
[...]

Ik ben bezig met mijn home automation op te zetten in OpenHAB, want ik wil alles via daar laten lopen en heb mijn GH Mini aan OpenHAB gekoppeld, zodat ik de GH Mini alleen voor de commando's hoef te gebruiken als ik iets wil overrulen of iets zelf wil starten zoals muziek luisteren of een avondje Netflix etc.
Met Netflix werkt het echt heel fijn. Vond het altijd vervelend om steeds mijn tablet te moeten pakken om Netflix te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:48
Iemand die wellicht Kappelt Gbridge werkend heeft gekregen met Domoticz en mij de stappen kan uitleggen? Ik kom er niet helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Bij mij begint de GH 's avonds ook spontaan iets te roepen. Als ik dan in de geschiedenis terugkijk kan ik precies aangeven in welk programma en wanneer dit ontstaan is. Wanneer ik dat gedeelte dan weer afspeel begint GH weer precies hetzelfde te roepen. Dus de GH wordt vreemd genoeg op bepaalde teksten (anders dan de oké of hey google) getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij mij idem dito. Ik heb het idee dat het de laatste dagen vaker is dan voorheen. Op verschillende momenten (tv kijken of gewoon gesprek) denkt de GH mini het hotword gehoord te hebben.

Als ik het audiofragment terug luister, dan lijkt het er vaak niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Met mijn Engelstalige Home's nergens last van.... iets specifieks voor de NL gebruikers?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Hmmbob schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:09:
Met mijn Engelstalige Home's nergens last van.... iets specifieks voor de NL gebruikers?
Ik heb het met Engelstalig ook maar dan uiteraard bij Engelstalige uitzendingen.
Het is wisselend, zo 2~3 per week, dat het gebeurt maar wel irritant.

Ik heb namelijk al eens gehad dat GM dacht een muziek nummer te moeten afspelen op mijn TV/Surround set. Op zich niet zo erg ware het niet dat het volume verschil tussen TV en muziek nogal behoorlijk is en als je dan nog niet wakker was dan ben je dat op zo'n moment wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:50:
[...]

Met Netflix werkt het echt heel fijn. Vond het altijd vervelend om steeds mijn tablet te moeten pakken om Netflix te bedienen.
Mag ik vragen hoe je dat dan doet?
Wat zeg je dan tegen de Google Home (mini)?

En alleen een account van Netflix en een Google Home (mini) nodig of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Frid0 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:46:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat dan doet?
Wat zeg je dan tegen de Google Home (mini)?

En alleen een account van Netflix en een Google Home (mini) nodig of...
Je hebt nog een chromecast nodig of Android tv.

Commando' hey Google, speel house of cards op Netflix'
Antw' house of cards wordt afgespeeld op Chromecast x

En verder kun je speel, pauze, stop, doorspoelen, terugspoelen gebruiken als commando. Helaas werkt 'intro overslaan' (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:26
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:51:
[...]

En verder kun je speel, pauze, stop, doorspoelen, terugspoelen gebruiken als commando. Helaas werkt 'intro overslaan' (nog) niet.
Maar "skip to ..:.. " of "skip .. minutes " (of seconds) werkt wel, uitermate handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkdejager73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 13:11
Mooi de KaKu Octopus werkt nu ook in het Nederlands onder GH. Nu nog de kleurverandering van Yeelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MDB1106 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:54:
[...]

Maar "skip to ..:.. " of "skip .. minutes " (of seconds) werkt wel, uitermate handig!
Ik zeg dan 'ga x minuten vooruit', maar bij veel series krijg je tijdens de intro de mogelijkheid om die over te slaan via je telefoon/apparaat, dus dat zou makkelijk zijn als stemcommando.

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
[...]

Ik heb een Nvidia Shield (2017) met ingebouwde chromecast,
Werkt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Frid0 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:18:
[...]

Werkt dat ook?
Dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
[...]

Werkt dat ook?
Gezegd speel House of Cards op Netflix
Oké, House of Cards via Netflix.
Afspelen op SHIELD
Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV.
Probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-11-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
[...]

Bij mij is het genoeg om te zeggen: "Hey Google, play House of Cards".

Ik hoef Netflix er niet bij te zeggen. Het antwoord is wel hetzelfde, maar dan in het Engels, omdat ik EN-US heb ingesteld: "Ok, play House of Cards on TV". TV is de naam van mijn Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Troetelbeer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:58:
[...]

Bij mij is het genoeg om te zeggen: "Hey Google, play House of Cards".

Ik hoef 'Netflix' er niet bij te zeggen. Het antwoord is wel hetzelfde, maar dan in het Engels, omdat ik EN-US heb ingesteld: "Ok, play House of Cards on TV". TV is de naam van mijn Chromecast.
Als ik er geen 'Netflix' bij zeg speelt ze SOMS een YouTube filmpje met titel House of Cards af. Nog niet geprobeerd met andere series.
Als ik eenmaal aan het kijken ben hoef ik er bij de andere commando's (speel,pauze) geen 'Netflix' meer achteraan te zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ik begrijp er geen fluit van
Hey Google
Wat is het laatste nieuws.... Ik begrijp het niet of ik weet nog niet hoe ik hier bij kan helpen
What is the latest news.... Sorry I can't get the news right now

Doe ik dit op mijn tablet..... Gaat ie nos en anp voorlezen.... Omdat ik dat in mijn home zo heb aangegeven.

Wat doe ik fout bij mijn GH dat ie niet gaat voorlezen op mn GH maar wel op mijn tablet?
Heeft ie namelijk wel ooit gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
LaFleche schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:19:
Ik begrijp er geen fluit van
Hey Google
Wat is het laatste nieuws.... Ik begrijp het niet of ik weet nog niet hoe ik hier bij kan helpen
What is the latest news.... Sorry I can't get the news right now

Doe ik dit op mijn tablet..... Gaat ie nos en anp voorlezen.... Omdat ik dat in mijn home zo heb aangegeven.

Wat doe ik fout bij mijn GH dat ie niet gaat voorlezen op mn GH maar wel op mijn tablet?
Heeft ie namelijk wel ooit gedaan
Hier op dit moment geen probleem met ANP. Zit er nu naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Wat vraag je precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hey Google, wat het laatste nieuws?
(ANP is gekoppeld aan mijn nieuws service in de Home app, NL als primaire taal)

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:47:
[...]

Hey Google, wat het laatste nieuws?
(ANP is gekoppeld aan mijn nieuws service in de Home app, NL als primaire taal)
Laat dat laatste maar weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ax05 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:
[...]

Laat dat laatste maar weg
Hij vroeg me wat ik zeg, dus waarom zou ik dat weglaten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:14:
[...]

Hij vroeg me wat ik zeg, dus waarom zou ik dat weglaten? ;)
Lekker laten dan 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Heb de boel zojuist even opnieuw ingesteld maar heb toch moeite met die commando's. Beide lampen (HUE) afzonderlijk dimmen gaat probleemloos, maar afzonderlijk een andere kleur geven (eethoek/zithoek) snapt Google blijkbaar maar slecht. Iemand een idee welke commando's het beste te gebruiken?

Weten jullie trouwens hoe Google Home je iPhone kan vinden als deze kwijt is? Mijn Google account is middels mijn stem gelinkt en ook mijn telefoonnummer staat erin, maar hij zegt dat hij alleen de twee laatst gebruikte Android toestellen kan vinden (?), niemand hier heeft echter Android.

Edit: Hmmm gisteren lukte het ook om boodschappen aan mijn Albert Heijn lijst toe te voegen, maar inmiddels alleen nog de lijst in de Google Home app. Ook nergens te vinden hoe je de AH app eenvoudigweg kan koppelen. Iemand een idee? Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Google blijft verbazingwekkend omslachtig en gebruiksonvriendelijk als je Apple gewend bent.

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 06-11-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Werkt dat ook?
Nvidia Shield == Android TV != Chromecast maar "cast enabled".

En daarmee kun je dus ook een paar dingen niet gebruiken, waaronder mogelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Schiet mij maar lek
Ik heb een volledige reset gedaan vd GH , op telefoon de home app volledig gereset
Telefoon naar Engels (waarom weet ik niet maar zo had ik het een jaar geleden ook... De GH komt uit Frankrijk toen ie daar net uit was)
Bij opstarten begroet door een Franse dames stem
Alles default gelaten..
Wel Engelse stem en de nieuws service op anp en nos gezet

En nu doet ie het weer... Zoals voorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
[...]

Werkt dat ook?
Geen probleem Shield te starten en/of serie middels netflix via shield te laten afspelen. Ik gebruik de commando's wel in het Engels. In het Nederlands krijg ik te vaak:"sorry ik begrijp je niet". Terwijl als ik het in het Engels vraag, regelmatig wel een bevestiging krijg in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Hmm een heel raar verschijnsel hier sinds vandaag. Ik heb 3 G.Home 1 gewone en 2 mini's, 1 mini in de (open) keuken de grote in de huiskamer, en de 3e buiten gehoorbereik in de slaapkamer. Sinds vanochtend worden opdrachten uitgevoerd maar echo't elke Home het antwoord, en sinds vanavond klept mijn mobiel ook terug?
Heel raar, vooral ook omdat bv de keuken meld dat licht schakelen nog niet geïmplementeerd is en de huiskamer meld dat ie 4 lichten aan zet.
Het lijkt wel alsof ze ineens geen groep meer vormen zoals voorheen, erg irritant :/

Zijn er die mijn ervaring herkennen? Enig idee hoe dit weer op te lossen (het liefst zonder alles te resetten, alle lampen en lichten weer herbenoemen is echt grrrr) zou zeer welkom zijn!

Mijn dank alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RoosW schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:05:
Hmm een heel raar verschijnsel hier sinds vandaag. Ik heb 3 G.Home 1 gewone en 2 mini's, 1 mini in de (open) keuken de grote in de huiskamer, en de 3e buiten gehoorbereik in de slaapkamer. Sinds vanochtend worden opdrachten uitgevoerd maar echo't elke Home het antwoord, en sinds vanavond klept mijn mobiel ook terug?
Heel raar, vooral ook omdat bv de keuken meld dat licht schakelen nog niet geïmplementeerd is en de huiskamer meld dat ie 4 lichten aan zet.
Het lijkt wel alsof ze ineens geen groep meer vormen zoals voorheen, erg irritant :/

Zijn er die mijn ervaring herkennen? Enig idee hoe dit weer op te lossen (het liefst zonder alles te resetten, alle lampen en lichten weer herbenoemen is echt grrrr) zou zeer welkom zijn!

Mijn dank alvast ;)
Wacht in ieder geval even tot morgen tot je eventueel gaat resetten. Misschien is het een storing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:38
Heb ik thuis ook, is een bug idd:
https://www-androidauthor...device-response-922293%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
RoosW schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:05:

Mijn dank alvast ;)
Ik heb precies hetzelfde. En ik heb wel al m'n Home's gereset. Maar bespaar je de moeite......dat helpt niet (iig niet bij mij)
Dit verklaart een hoop. Afwachten dus.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:21:
Heb de boel zojuist even opnieuw ingesteld maar heb toch moeite met die commando's. Beide lampen (HUE) afzonderlijk dimmen gaat probleemloos, maar afzonderlijk een andere kleur geven (eethoek/zithoek) snapt Google blijkbaar maar slecht. Iemand een idee welke commando's het beste te gebruiken?

Weten jullie trouwens hoe Google Home je iPhone kan vinden als deze kwijt is? Mijn Google account is middels mijn stem gelinkt en ook mijn telefoonnummer staat erin, maar hij zegt dat hij alleen de twee laatst gebruikte Android toestellen kan vinden (?), niemand hier heeft echter Android.

Edit: Hmmm gisteren lukte het ook om boodschappen aan mijn Albert Heijn lijst toe te voegen, maar inmiddels alleen nog de lijst in de Google Home app. Ook nergens te vinden hoe je de AH app eenvoudigweg kan koppelen. Iemand een idee? Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Google blijft verbazingwekkend omslachtig en gebruiksonvriendelijk als je Apple gewend bent.
Inmiddels iets verder hiermee. iPhone bellen heb ik maar via IFTTT ingesteld, want hoe Google zegt dat het zou moeten werken, werkt niet.

AH moet je blijkbaar benaderen door te zeggen 'Hey Google, Appie' en dan "verbindt" Google je door naar de Albert Heijn en kun je boodschappen toevoegen.

Is er ergens een handige site waar je dit soort voor de hand liggende info kan vinden, dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
NeutraleTeun schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:49:
[...]

Gezegd speel House of Cards op Netflix
Oké, House of Cards via Netflix.
Afspelen op SHIELD
Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV.
Probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken
Bedankt!
Erg jammer dat het nog niet werkt op een Shield....
Heb ook nog een Harmony Elite thuis, zal het via die manier wel kunnen werken denk je?
cybermannetje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:27:
[...]

Geen probleem Shield te starten en/of serie middels netflix via shield te laten afspelen. Ik gebruik de commando's wel in het Engels. In het Nederlands krijg ik te vaak:"sorry ik begrijp je niet". Terwijl als ik het in het Engels vraag, regelmatig wel een bevestiging krijg in het Nederlands.
Wat zeg je dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Frid0 op 07-11-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik heb mijn spul ook gekoppeld aan een Elite.

Als je dat überhaupt werkend wilt krijgen moet je via de pc (bij Harmony) je locatie op US zetten en dat soort flauwekul.
Staat hier eerder al vaker beschreven, even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:30

Snuffel

Vroem!

NeutraleTeun schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:37:
Ik heb mijn spul ook gekoppeld aan een Elite.

Als je dat überhaupt werkend wilt krijgen moet je via de pc (bij Harmony) je locatie op US zetten en dat soort flauwekul.
Staat hier eerder al vaker beschreven, even zoeken.
IFTTT werkt anders prima, daarvoor heb je geen Engels account nodig. Wil zelf de GH ook aan mijn Elite koppelen, maar is me vooralsnog niet gelukt. Er staan in het Harmony topic wel wat tips om dat voor elkaar te krijgen, zie de laatste posts van de afgelopen tijd.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
[...]

Wat zeg je dan?
[/quote]

Hey google, start shield. Wanneer ik bv alleen kodi wil gebruiken. Of hey google start house of cards on netflix. Omdat ik een wat oudere philips tv heb (10 jaar), lukt het niet altijd om het juiste hdmi kanaal middels cec te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Laatst online: 15-01-2023
Bij het afspelen van al mijn Google Play Music afspeellijsten op GH zegt ze tegen mij:

"afspeellijst is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld"

Ik heb een Play Music premium abo.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:58
Ik in de instellingen van de Home app per ongeluk TuneIn verwijdert bij de muziekservices, hoe voeg ik die weer toe?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:51:
Ik in de instellingen van de Home app per ongeluk TuneIn verwijdert bij de muziekservices, hoe voeg ik die weer toe?
TuneIn heeft daar toch helemaal nooit bijgestaan?
Ik heb alleen de Tunein app geïnstalleerd en nooit gekoppeld. Volgens mij kan dat ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:30

Snuffel

Vroem!

Je kan toch gewoon "Hey Google, play <insert TuneIn station>" roepen?
Volgens mij moet dat werken....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

In het nieuws (via Google Nieuws) gisteren ontdekt dat je ' Praat met NOS' kan zeggen. Je krijgt een gesproken menu van een NOS mevrouw. Bijzonder aardig :)

Via deze link kun je nog meer voorbeelden proberen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Mirage010 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:09:
Bij het afspelen van al mijn Google Play Music afspeellijsten op GH zegt ze tegen mij:

"afspeellijst is niet beschikbaar of kan niet worden afgespeeld"

Ik heb een Play Music premium abo.

Enig idee?
Fyi- Voor degenen met hetzelfde probleem:

Ik heb mijn Play Music als muziekdienst boven YouTube gezet. Nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:54:
[...]

TuneIn heeft daar toch helemaal nooit bijgestaan?
Ik heb alleen de Tunein app geïnstalleerd en nooit gekoppeld. Volgens mij kan dat ook helemaal niet.
Staat er hier ook niet bij en je hoeft inderdaad niks te koppelen. TuneIn werkt gewoon vanuit de GH zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is kpn itv via google home te casten naar een chromecast aangesloten op m'n televisie ?

Ik kan youtube/netflix starten op de televisie via google home, en de televisie ook aanzetten.

Iemand KPN ITV ook aan de praat ?

Vooralsnog denk ik dat enkel casten vanuit de app op m'n telefoon werkt, maar zou dit wel een fijne feature vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Is er ook een commando om het volume op de tv aan te passen of om van kanaal te veranderen?

Ik heb een google home, samsung hu7500 tv, chromecast, Sonos playbar die het geluid via optische kabel afspeelt.

Met Hey Google, 'zet de televisie uit' kan ik hem wel uitzetten, dus de chromecast ontvangt deze opdracht en voert hem goed uit. Maar is Google Home via de chromecast ook in staat het volume of het kanaal te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Mirage010 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:46:
Is er ook een commando om het volume op de tv aan te passen of om van kanaal te veranderen?

Ik heb een google home, samsung hu7500 tv, chromecast, Sonos playbar die het geluid via optische kabel afspeelt.

Met Hey Google, 'zet de televisie uit' kan ik hem wel uitzetten, dus de chromecast ontvangt deze opdracht en voert hem goed uit. Maar is Google Home via de chromecast ook in staat het volume of het kanaal te regelen?
Dat kan niet via de Chromecast. Dat zou eventueel wel met behulp van een Harmony Hub kunnen, maar daarvoor is op dit moment maar gebrekkige ondersteuning in het Nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door TheFes op 07-11-2018 15:51 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heeft iemand al duplicate services gehad in je google home app? ik heb er nu van mijn homeassiant, ik kan deze home control service zelfs niet meer unlinken, krijg dan een error, ook de "home" room, het hoofdhuis met de services in , kan ik niet meer deleten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 14:42

Als je iets via de Chromecast afspeelt kun je het volume regelen via de Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Laatst online: 19-09 16:56
Een kijk tip:
YouTube: Google Home in de keuken - Vraag het Google #96

Deze video serie van Google Nederland is zeker een aanrader. Het meeste weet je wel maar zitten wel een paar leuke puntjes bij. Die zeker het proberen waard zijn.

In deze video wordt een soort intercom functie gebruikt. Weet iemand of de functie ook werkt met Google chromcast audio?

[ Voor 18% gewijzigd door Hampieee op 07-11-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hampieee schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:21:
Een kijk tip:
YouTube: Google Home in de keuken - Vraag het Google #96

Deze video serie van Google Nederland is zeker een aanrader. Het meeste weet je wel maar zitten wel een paar leuke puntjes bij. Die zeker het proberen waard zijn.

In deze video wordt een soort intercom functie gebruikt. Weet iemand of de functie ook werkt met Google chromcast audio?
Je bedoelt 'broadcast'?
Ik weet niet of het aan mijn setup ligt maar als ik die functie gebruikt blijft het volume van de ontvangende speaker op het reeds ingestelde niveau staan. En als dat zacht is, dan is de boodschap amper te horen.
Ik zou het ook handig vinden als er een setting wordt ingebouwd waarmee zo'n boodschap om de x aantal minuten herhaalt blijft worden totdat je aangegeven hebt dat je het gehoord hebt.

In die filmpjes is trouwens steeds flink geknipt, waardoor je vermoeden krijgt dat bij hun de commando's ook niet in 1x goed gaan!

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 07-11-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:48
Medione1210 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:56:
[...]
In die filmpjes is trouwens steeds flink geknipt, waardoor je vermoeden krijgt dat bij hun de commando's ook niet in 1x goed gaan!
Aan het begin van het filmpje leggen ze uit dat ze dat doen om "Hey" uit "Hey Google" te knippen, zodat je eigen GH(M) niet steeds getriggerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sandro! schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:51:
[...]

Aan het begin van het filmpje leggen ze uit dat ze dat doen om "Hey" uit "Hey Google" te knippen, zodat je eigen GH(M) niet steeds getriggerd wordt.
Klopt,maar dat bedoelde ik niet. Ik ben blij dat ze dat doen anders wordt mijn home gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaylakeman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-04 16:29
Ax05 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:49:
[...]

Je moet op je Windows computer naar de website van logitech/Harmony en je via de app op je computer ( die je bij logitech kan downloaden) een account aanmaken. Voor het inloggen kan je kiezen voor Engels. Het logo is inderdaad nu blauw.
Super dit werkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18

Ik regel het volume van de Sonos Playbar via IFTTT: https://ifttt.com/applets...nd-10?term=sonos%20volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 10:20
NoFate schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:32:
heeft iemand al duplicate services gehad in je google home app? ik heb er nu van mijn homeassiant, ik kan deze home control service zelfs niet meer unlinken, krijg dan een error, ook de "home" room, het hoofdhuis met de services in , kan ik niet meer deleten :(
Ik had hetzelfde probleem, nadat ik mijn "huis" gedeeld had met de vrouw. Na het toevoegen van dezelfde service op haar account en deze daarna weer te unlinken, was het probleem in mijn account ook opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, ik had dus ook een huis gedeeld, maar uiteindelijk heb ik haar link verwijderd, maar nu staat dat huis daar nog in haar app, en krijg ik het niet meer weg.... lijkt op een oud huis van mijn account met alle apparaten in, maar niet meer verwijderbaar....
ook unlinked van de service gaat niet meer, zal toch op google niveau moeten verwijderd worden, maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 14:21
Kunnen jullie je huis wel delen? dat is bij ons niet mogelijk, dan krijg je een foutmelding.. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou er inderdaad ook vanaf blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
de google home hub gaat straks in America $99 kosten op black friday. Hopelijk is hij daardoor ook in Nederland voor een leuke prijs te scoren, via de UK of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
maxtrash schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:56:
de google home hub gaat straks in America $99 kosten op black friday. Hopelijk is hij daardoor ook in Nederland voor een leuke prijs te scoren, via de UK of zo...
De prijzen hier in NL zijn sowieso beetje idioot. De mini was een periode zelfs 25 euro in Duitsland. In Amerika zijn er nu, en regelmatig, aanbiedingen van 50% korting. Hier? We betalen de hoofdprijs voor een product dat niet eens zo goed werkt als in de Engelse taal.

Wil graag een grote Home erbij kopen- maar wacht wel op een goede deal. 100 euro lijkt me meer dan redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De grote home was bij Otte.de zelf voor €65 of €69 te koop, met een kortingscode uiteindelijk zelfs €50.

Daarmee werd deze interessant, voor de huidige €150 zou ik 'm niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bartbh schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:13:
De grote home was bij Otte.de zelf voor €65 of €69 te koop, met een kortingscode uiteindelijk zelfs €50.

Daarmee werd deze interessant, voor de huidige €150 zou ik 'm niet kopen.
Ik heb er gelukkig een paar bij Otto kunnen kopen voor 59 euro per stuk. 149 euro is absurd!
De Home is echter nog rond 85 (na korting) te koop bij Eglobalcentral. Gaat dan wel om de AU versie!
De Mini kost nu 50 euro bij Bol.com.

De Home en de Echo worden hier niet veel goedkoper verkocht omdat de reclame-inkomsten van de twee betreffende bedrijven in ons landje te klein zijn om de speakers gesubsidieerd te verkopen. Je moet het dus van eigen import of grijze import hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Medione1210 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:23:
[...]

Ik heb er gelukkig een paar bij Otto kunnen kopen voor 59 euro per stuk. 149 euro is absurd!
De Home is echter nog rond 85 (na korting) te koop bij Eglobalcentral. Gaat dan wel om de AU versie!
De Mini kost nu 50 euro bij Bol.com.

De Home en de Echo worden hier niet veel goedkoper verkocht omdat de reclame-inkomsten van de twee betreffende bedrijven in ons landje te klein zijn om de speakers gesubsidieerd te verkopen. Je moet het dus van eigen import of grijze import hebben.
Gelukkig 5 mini's kunnen kopen in Duitsland bij de Mediamarkt in januari voor 18 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik verwacht dichter bij Sinterklaas en zeker Kerst ook meer aanbiedingen op dit vlak. Wellicht ook tegen Black Friday, maar dat zijn in NL lang niet zon goede aanbiedingen als in de VS (al moet je daar ook blijven opletten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Gisteren net de google home mini binnen (bij bol vandaan).
Nog niet echt veel met kunnen spelen maar wel interessant.

Intussen de onkyo bluetooth speaker erop aangesloten. (Nogal moeten zoeken om te vinden waar dat kon, handleidingen op internet hebben het nog over de oude app waarbij in het startscherm linksboven je een icoontje had dat je moet aanklikken)
Jammer dat ik de Onkyo speaker altijd eerst moet aanzetten :(
Maar als ik het hier zo lees moet dat op te lossen zijn met de Logitech hub.

Hetzelfde verhaal voor de TV (frame van samsung). Helaas hebben samsungs geen Android OS dus niets mee aan te vangen met Google Home (Please correct me if I'm wrong ;) ) Dus ook daar moet ik de logitech hub voor gebruiken zodat ik netflix kan bekijken.

Ik heb ook klikaanklikuit voor een aantal lampen in de woonkamer. Kan ik die ook met de Logitech hub bedienen?

En als laatste wil ik Honeywell Evo home (thermostaat) aansturen met de google home. Of dat werkt moet ik nog even uitzoeken. Ik weet dat Honeywell bepaalde thermostaten GH proof gemaakt heeft.

Al bij al zie ik al veel mogelijkheden en we staan nog maar aan het begin :)

edit: Vergeten te melden dat ik een g suite gmail account heb. Hoewel je wel een verbinding kan maken is het momenteel nog onmogelijk om je agenda events te horen via GH. Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met de Google helpdesk. Ongelooflijk wat een service ze hebben voor de Google home. Begonnen met chatten dan vroegen ze mijn tel en werd ik telefonisch verder geholpen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door dread op 09-11-2018 12:09 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
dread schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:06:
Ik heb daar uitgebreid contact over gehad met de Google helpdesk. Ongelooflijk wat een service ze hebben voor de Google home. Begonnen met chatten dan vroegen ze mijn tel en werd ik telefonisch verder geholpen _/-\o_
Ik vind de helpdesk van Google ook echt goed. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Troetelbeer schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:57:
[...]

Ik vind de helpdesk van Google ook echt goed. :Y
Toppers :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Meer mensen die problemen ervaren met hun Hue verlichting aanspreken via de home ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Pimmetje651 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:08:
Meer mensen die problemen ervaren met hun Hue verlichting aanspreken via de home ?
hier niet. heb je al het commando "sync my devices" geroepen naar de home?

[ Voor 13% gewijzigd door kruila op 09-11-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
kruila schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:28:
[...]

hier niet. heb je al het commando "sync my devices" geroepen naar de home?
An error occurred while syncing hue. ;(

Via de hue app enz werkt alles gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Pimmetje651 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:57:
[...]

An error occurred while syncing hue. ;(

Via de hue app enz werkt alles gewoon
Ik zal wel naar de bekende weg vragen: maar je had de lampen toch wel aanstaan voor dat je ging syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
kruila schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
[...]

Ik zal wel naar de bekende weg vragen: maar je had de lampen toch wel aanstaan voor dat je ging syncen?
Via de hue app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetje651
Uiteindelijk maar besloten om hue te "un-linken" en opnieuw te linken ...lijkt nu weer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 08:47
Pimmetje651 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:21:
[...]

Uiteindelijk maar besloten om hue te "un-linken" en opnieuw te linken ...lijkt nu weer te werken
Ik heb ook twee keer problemen gehad met één keer mijn living room en de andere keer de kitchen lights. Google home even resetten en het werkte weer. Denk dat Google op de achtergrond veel aan het aanpassen is en een reset soms nodig is om alles weer goed te laten functioneren.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Ik wil graag een Google Home Mini aanschaffen en ben morgen in Duitsland. Daar zijn ze net iets goedkoper dan in Nederland.

Zijn er redenen om hem niet in Duitsland te kopen? Ik kan toch gewoon met de Google app de juiste taal instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Laatst online: 07:23
Deze vraag heb ik al eens eerder gesteld hier, maar ben er nog steeds niet uit :-(

Ik wil graag een stream afspelen op mijn google home, dus dat ik een commando zeg en die stream begint te spelen. De stream heeft de volgende url: http://jesse.xs4all.nl:8000/stream320.m3u

Deze stream staat niet in tunein, dus dat is geen optie. Ik heb gekeken naar iftt maar die lijkt hier geen ondersteuning voor te bieden. Google geeft me alleen veel complexere oplossingen, die een stream als
wekker afspelen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Laatst online: 07:23
Flappie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:28:
Ik wil graag een Google Home Mini aanschaffen en ben morgen in Duitsland. Daar zijn ze net iets goedkoper dan in Nederland.

Zijn er redenen om hem niet in Duitsland te kopen? Ik kan toch gewoon met de Google app de juiste taal instellen?
Ik heb hier ook een duitse google home en heb er totaal geen problemen mee, volgens mij kun je dit dus gewoon doen.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

draak42 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:32:
Deze vraag heb ik al eens eerder gesteld hier, maar ben er nog steeds niet uit :-(

Ik wil graag een stream afspelen op mijn google home, dus dat ik een commando zeg en die stream begint te spelen. De stream heeft de volgende url: http://jesse.xs4all.nl:8000/stream320.m3u

Deze stream staat niet in tunein, dus dat is geen optie. Ik heb gekeken naar iftt maar die lijkt hier geen ondersteuning voor te bieden. Google geeft me alleen veel complexere oplossingen, die een stream als
wekker afspelen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik doe zo iets met Home Assistant. Maar goed, om dat nou helemaal op te tuigen voor 1 stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Flappie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:28:

Wat scheelt het? Nu bij Bol 50 euro. 30 dagen zichttermijn en makkelijkere garantieafhandeling zijn voor mij wel een paar euro extra waard.
Bij de Google Home scheelde het bij mij toen zoveel dat ik het wel gewoon uit Duitsland heb gehaald.

Vraagje:
Het valt mij op dat er het volgende verschil is tussen de Home en de Mini.
Als ik muziek zacht afspeel op de Home dan is de commando stem ook zacht als ik tussendoor commando's geef, terwijl de stem bij de Mini een stuk harder is.
Ze hebben beide dezelfde preview firmware en alle instellingen staan gelijk

Iemand dit al opgevallen?

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2018 23:33 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...