Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
aeng schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:14:
Klopt het dat de Harmony Hub nog steeds niet te koppelen is in de NL taal?
Mijn telefoon staat op NL ingesteld.

Ik krijg namelijk deze foutmelding:
We're sorry but your languaga and/or region is not supported by Logitech Harmony skill for Google Home.
Ik heb de Hub wel gekoppeld via de Google Home app en mijn telefoon staat ook op NL. Ik heb wel Engels als tweede taal ingesteld in de Google Home app. Het starten van een activiteit via voice command werkt niet in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33
Iemand bij wie snelkoppelingen al werkt??
Hier heeft het vorige week gewerkt, maar nu niet meer, dan krijg ik als response, dit apparaat ken ik niet... Heb thans simpele snelkoppelingen gemaakt zoals bv : screen eetkamer omlaag > actie : screen eetkamer aan....
Ik heb liever dat ik "omlaag" zeg ipv "aan" ... Als ik ga kijken in myactivity, is het spraak commando goed doorgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-01-2023
aeng schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:14:
Klopt het dat de Harmony Hub nog steeds niet te koppelen is in de NL taal?
Mijn telefoon staat op NL ingesteld.

Ik krijg namelijk deze foutmelding:
We're sorry but your languaga and/or region is not supported by Logitech Harmony skill for Google Home.
Klopt, ik heb de regio instellingen in my harmony veranderd naar US, dan is ie wel te koppelen aan de home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wat zijn volgens jullie nou de must-haves die lekker samenwerken met Google home?
Ik heb nu een zooi hue lampen en spots, twee Chromecast aan hdmi-cec en een tado thermostaat plua twee kranen in gebruik, en daarnaast twee slimme schakelaars. Is er nog iets waarvan jullie vinden dat het een leuke uitbreiding is voor een smart home? Op termijn wil ik nog de gordijnen automatiseren (tips?) en ben eigenlijk gewoon op zoek naar leuke uitbreidingen met een beetje een gadget factor ;)
IFTTT mag, scriptwerk en zo blijf ik nog even weg van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

vaagisdenaam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:06:
Wat zijn volgens jullie nou de must-haves die lekker samenwerken met Google home?
Ik heb nu een zooi hue lampen en spots, twee Chromecast aan hdmi-cec en een tado thermostaat plua twee kranen in gebruik, en daarnaast twee slimme schakelaars. Is er nog iets waarvan jullie vinden dat het een leuke uitbreiding is voor een smart home? Op termijn wil ik nog de gordijnen automatiseren (tips?) en ben eigenlijk gewoon op zoek naar leuke uitbreidingen met een beetje een gadget factor ;)
IFTTT mag, scriptwerk en zo blijf ik nog even weg van :)
Nest Hello. Wel een prijzige toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb sinds kort een google home mini om een beetje mee te spelen. Opzetten werkt op zich prima maar loop tegen een aantal zaken aan. Nu weet ik niet precies waar ik deze kan plaatsen omdat er ook een [Google Assistent] Ervaringen & Discussie topic is maar ik plaats het toch maar hier:
  • Stemcommando om specifieke playlists op spotify te starten: dit is een beetje hit & miss en het lijkt wel alsof ik niet het juiste zeg? Hoe doe ik dit precies
  • Scene's van Hue lampen: deze komen als apparaten in mijn overzicht? heel verwarrend en hoe initieer ik ze precies?
  • Radio stations starten: hoe speel ik bijvoorbeeld Studio Brussel op TuneIn af? De koppeling is er wel want Radio 538 start ie wel op tunein maar Studio Brussel niet?
  • Podcasts afspelen: dit lukt mij gewoonweg niet. Ze zegt wel hoe ik het moet uitspreken maar vervolgens begrijpt ze me niet |:(
  • iCloud en/of outlook.com calenders tonen: hoe doe ik dit precies en welke is het makkelijkst? Ik heb nu nog alles in iCloud zitten maar zit al een lange tijd te twijfelen om over te stappen naar outlook.com calenders omdat de integratie met mijn outlook applicatie beter is dan die van google.
Ter info: ik heb dus geen android telefoon en ik heb de Google home in het nederlands staan.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
StuBru is bij mij PLay VRT Studio Brussel

Maar ook Plat Stdio Brussel, maar dan vraagt hij bij mij eerst op het op TV moet.

[ Voor 50% gewijzigd door maartend op 02-11-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
@Spam

zie https://googlehomenl.tumblr.com/ voor de audio commando's en het starten van studio brussel
je kan geen icloud of outlook kalenders tonen in Google, alleen hun eigen kalender, ik sync mijn Office 365 agenda via Microsoft flow met google agenda en heb notificaties afgezet en zo in Google, 's morgens krijg ik dan wel via mijn dag netjes mijn agenda in Google Home, dat volstaat voor mij, rest van de dag werk ik in de Office agenda

in het Engels kan je ook fetch my calendar gebruiken voor outlook agenda's, werkt zonder meer uitstekend (bij mij toch), maar het commando is een pain in the ass om uit te spreken en uiteraard is mijn agenda in het Nederlands en dat geeft grappige zinnen, maar is niet echt bruikbaar
https://assistant.google....0000005f026081d8?hl=en-US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
stefanmechelen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:41:
@Spam
zie https://googlehomenl.tumblr.com/ voor de audio commando's en het starten van studio brussel
Ik spreek dit dus letterlijk zo uit en ze zegt "afspeellijsten zijn niet beschikbaar op TuneIn"...terwijl die er wel zijn :?
je kan geen icloud of outlook kalenders tonen in Google, alleen hun eigen kalender, ik sync mijn Office 365 agenda via Microsoft flow met google agenda en heb notificaties afgezet en zo in Google, 's morgens krijg ik dan wel via mijn dag netjes mijn agenda in Google Home, dat volstaat voor mij, rest van de dag werk ik in de Office agenda
Hmm, ja daar was ik dus een beetje bang voor. Ik wil voorkomen dat ik agenda's moet gaan syncen. Ok dan gaat dat over, is ook niet zo heel belangrijk.
Mooi dat er ook een nederlandse store is: https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl. Maar wat doet dit nu precies? Zijn dit alleen voorbeelden of juist skills die je moet installeren op je home?

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 02-11-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ik merk dat wanneer ik nederlandse commando's via mijn telefoon geeft, dit bijna altijd werkt. Op de home mini krijg ik het niet aan de praat.

op Telefoon: Activeer elektrische deken
> OK, elektrische deken activeren

op GH: Activeer elektrische deken
> Sorry, ik begrijp het niet

Wanneer je in "My activity" kijkt, dan zie je dat ie de opdracht wel goed verwerkt heeft (Er staat: "activeer elektrische deken"). Ik snap niet goed waarom ie het dan niet doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
devastator83 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:28:
Ik merk dat wanneer ik nederlandse commando's via mijn telefoon geeft, dit bijna altijd werkt. Op de home mini krijg ik het niet aan de praat.

Wanneer je in "My activity" kijkt, dan zie je dat ie de opdracht wel goed verwerkt heeft (Er staat: "activeer elektrische deken"). Ik snap niet goed waarom ie het dan niet doet ?
Zet NL eens als primair taal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Milton1 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:03:
Belgische Google Home Mini gebruiker hier.

Heb al m'n devices op US English staan.

Ik kan perfect bijvoorbeeld radio Studio Brussel starten. 'Ok Google, play Studio Brussel' => StuBru wordt gestart op TuneIn.

M'n Harmony is gelinkt en ik kan via Engelse commando's inderdaad de activiteiten starten 'OK Google, Stereo ON' => activiteit wordt gestart.

ECHTER: wanneer ik een Harmony actie heb gestart, dan werkt TuneIn of Spotify niet meer.

'Play Studio Brussel' => Sorry I can't do that yet. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, idem voor Spotify.

Ik kan het probleem 100% dupliceren: GH ontkoppelen van account, factory reset, terug instellen: Studio Brussel kan terug gestart worden. Echter, zodra ik een Harmony actie start => TuneIn, Spotify terug "can't do that yet".

Iemand een idee?
Ik heb exact hetzelfde probleem maar heb Nederlands als primaire taal staan in GH en stel mijn vragen voor TuneIn en Spotify in het Nederlands.
Nadat ik een Harmony actie heb gestart (in het Engels want Nederlands werkt niet goed), werkt daarna iets vragen om af te spelen via TuneIn of Spotify niet meer.
Zodra ik Harmony unlink, werkt TuneIn en Spotify weer direct.
Dus manier om het te reproduceren:
  1. "Speel muziek" -> "Prima hier is wat muziek op Spotify"
  2. Harmony linken in Home app
  3. "Speel muziek" -> "Prima hier is wat muziek op Spotify"
  4. Harmony activiteit starten: "Turn on Media Center" -> "Goed ik zet Media Center aan"
  5. "Speel muziek" -> "Sorry dat kan ik nog niet"
  6. Unlink Harmony in Home app
  7. "Speel muziek" -> "Prima hier is wat muziek op Spotify"
Dit moet een bug zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Blobby op 02-11-2018 14:25 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
[quote]Spam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:56:
[...]

Ik spreek dit dus letterlijk zo uit en ze zegt "afspeellijsten zijn niet beschikbaar op TuneIn"...terwijl die er wel zijn :?

[...]

Afspeellijsten op Tunein bestaan niet volgens mij, maar het is misschien een typfout? In ieder geval, zorg dat zowel op telefoon als op al je toestellen en al je accounts waar het kan NL ingesteld staat als primaire en liefst zelfs nog als enige taal, dan werkt het gewoonweg beter.

Het is geen store hé, zijn gewoon voorbeelden die je kan proberen. Soms moet je een account linken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
stefanmechelen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:28:
[quote]Spam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:56:
[...]
Afspeellijsten op Tunein bestaan niet volgens mij, maar het is misschien een typfout? In ieder geval, zorg dat zowel op telefoon als op al je toestellen en al je accounts waar het kan NL ingesteld staat als primaire en liefst zelfs nog als enige taal, dan werkt het gewoonweg beter.
Ik heb geen android telefoon en alles staat op NL. Toch krijg ik het niet werkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:40
Hoe kan ik een podcast afspelen? Heb een hoop geprobeerd zoals:

"Speel podcast *"
"Luister naar de laatste aflevering van *"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand hoe ik

*Kleuren van de lamp kan laten roteren (commando shuffle en roteren werkt niet)
*De lamp na een bepaalde tijd kan laten uitgaan (geen enkel commando wat ik kan bedenken werkt)

Het is een Chinese RGB lamp die via een app gekoppeld is!

Licht aan/uit en verander licht naar kleur x werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Medione1210 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:48:
Heeft iemand hoe ik

*Kleuren van de lamp kan laten roteren (commando shuffle en roteren werkt niet)
*De lamp na een bepaalde tijd kan laten uitgaan (geen enkel commando wat ik kan bedenken werkt)

Het is een Chinese RGB lamp die via een app gekoppeld is!

Licht aan/uit en verander licht naar kleur x werkt prima
Kan je in je app een scène maken? En deze aanroepen?

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ax05 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:05:
[...]

Kan je in je app een scène maken? En deze aanroepen?
Maar ik weet niet hoe ik 'm moet aanroepen.

Dus scene met naam 'licht uit' gemaakt die het licht uit doet?
Welk commando moet ik dan gebruiken als ik die scène na x minuten wil starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Medione1210 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:19:
[...]

Maar ik weet niet hoe ik 'm moet aanroepen.

Dus scene met naam 'licht uit' gemaakt die het licht uit doet?
Welk commando moet ik dan gebruiken als ik die scène na x minuten wil starten?
Zolang er.geen routines zijn in GHnl wordt dit lastig in Engels kan dit prima met routines.

Als je in de App geen timer functie kan toe
voegen. Is alleen dit te realiseren als je overgaat op Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
De Onkyo G3 speaker met Google Assistant is weer in de aanbieding bij iBood. Heb er eentje besteld voor boven. Voor 80 euro lijkt het een zeer goede deal voor een speaker waarvan het geluid goed schijnt te zijn.

http://www.ibood.com/nl/n...le-assistant-speaker.html

Review: https://www.google.nl/amp...eaker-g3,review-5279.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Heeft iemand de functie "snelkoppelingen" al kunnen testen? De Nederlandse commando's die ik daar in zet willen gewoon niet uitgevoerd worden... NL staat al reeds als primair...
Als ik dan bv een lamp vertaal naar eng, en ik maak dit aan via routines, als ik mijn telefoon op ENG zet, dan gaat het allemaal zonder probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Of weet iemand een alternatief voor IFTTT waar wel al NL ondersteund is? Ifttt kan namelijk alleen eng :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 14:52
devastator83 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:28:

Ik heb ook zitten worstelen met het verschil tussen uitvoeren van Nederlandse en Engelse commando's. Dat was gelukkig opgelost vanaf het moment dat ik binnen de Google-home-app de taal primair op Nederlands heb gezet (taalinstellingen; Nederlands bovenaan).

Elektrische deken; vandaag via Amazon Osram Smart+ slimme stekkers en elektrische deken binnengekregen. Gekoppeld via de Hue-app. Kan nu dus vanuit de woonkamer zeggen: "Hey Google, elektrische deken aan". :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:33:
Of weet iemand een alternatief voor IFTTT waar wel al NL ondersteund is? Ifttt kan namelijk alleen eng :(
Olisto
NoFate schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:04:
Heeft iemand de functie "snelkoppelingen" al kunnen testen? De Nederlandse commando's die ik daar in zet willen gewoon niet uitgevoerd worden... NL staat al reeds als primair...
Als ik dan bv een lamp vertaal naar eng, en ik maak dit aan via routines, als ik mijn telefoon op ENG zet, dan gaat het allemaal zonder probleem...
Beide vragen zijn hier al meerdere keren voorbij gekomen.

Snelkoppelingen werken nog niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Sinds gisteren ook een Google Home mini - om eens mee te spelen. Tot nu toe valt de ondersteuning voor de Nederlandse taal erg tegen, zo krijg ik vrijwel geen enkel commando (buiten hoe laat is het en wat zoekopdrachten) goed aan het werken.

“Vertel me het nieuws” zou toch moeten werken? Ik krijg 90% van de tijd een reactie als “Als je daar hulp bij nodig hebt heb ik meer informatie nodig”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bij "wat is het laatste nieuws" krijg ik het laatste NOS radio journaal te horen. Staat bij je instellingen de NOS wel als nieuwsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Ik denk dat er bij mij dan iets anders mis gaat..?

Google home nieuwsbronnen screenshot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Google Home begint net ineens te vertellen wanneer de volgende wedstrijd van Ajax begint. I couldn't care less...

Meer mensen die willekeurige zaken ervaren? Want zo begint het vervelend te worden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Er staat dat je het volgende commando moet zeggen: "Luister naar het nieuws". Probeer dat eens?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
barrymossel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:07:
Google Home begint net ineens te vertellen wanneer de volgende wedstrijd van Ajax begint. I couldn't care less...

Meer mensen die willekeurige zaken ervaren? Want zo begint het vervelend te worden eerlijk gezegd.
Kijk even in 'mijn activiteiten' om te zien of het ergens door getriggerd wordt.

(Bij mij werd het helemaal niet getriggerd en was het compleet uit het niets, zie ook mijn eerdere post)
Ik had hetzelfde probleem. Alle nieuwsbronnen weggehaald en alleen ANP teruggezet en toen werkte het wel.

Bij andere NL commando's werkt het de ene keer wel en de andere keer zegt ze dat ze me niet kan helpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Is die "olisto" iets gelijkaardigs aan ifttt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 15:54
barrymossel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:07:

Onze Mini hoort allerhande zaken via de TV waar dan op geantwoord wordt. In het begin was het grappig want ze zegt dan de meest gekke dingen, maar nu wordt het inderdaad heel vervelend. :(

Heb voice match al eens opnieuw ingesteld maar het helpt niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Matomatisch schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:46:
[...]

Onze Mini hoort allerhande zaken via de TV waar dan op geantwoord wordt. In het begin was het grappig want ze zegt dan de meest gekke dingen, maar nu wordt het inderdaad heel vervelend. :(

Heb voice match al eens opnieuw ingesteld maar het helpt niet...
Dat moet haast wel een bug zijn, want ik als ik bij zo iets meteen naar 'mijn activiteiten' kijk blijkt ze niet getriggerd te zijn door OKE/HEY GOOGLE of iets wat daar ook maar een beetje op lijkt.

Dat hele Nederlands is gewoon nog in de Alpha status waarbij ze de gebruikers als testers lijken te gebruiken.

Ik zie dat hele ding als een grappige gadget dus ik kan er (nog) wel om lachen, maar als je serieus je apparaten wil bedienen is het erg irritant!

Zet de Mini zover mogelijk bij de tv/luidsprekers vandaan, dat scheelt al een stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Laatst online: 19-09 16:56
Is er een mogelijkheid om een bluetooth speaker toe te voegen aan een speakergroep. Ik kan hem wel toevoegen aan me Google home. Of is het niet mogelijk om bluetooth speaker in een groep te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 15:54
Medione1210 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:55:
[...]

Zet de Mini zover mogelijk bij de tv/luidsprekers vandaan, dat scheelt al een stuk.
Gaat helaas niet lukken hier. De Mini staat hier in de open keuken, een 6-7 tal meter van de TV. Ik kan misschien nog het stopcontact aan de achterdeur proberen, maar daar staat hij niet erg mooi...

Ik wacht het nog even aan en anders gaat ze naar de badkamer dienst doen als doucheradio(uiteraard niet in de douche zelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Matomatisch schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:32:
[...]

Gaat helaas niet lukken hier. De Mini staat hier in de open keuken, een 6-7 tal meter van de TV. Ik kan misschien nog het stopcontact aan de achterdeur proberen, maar daar staat hij niet erg mooi...

Ik wacht het nog even aan en anders gaat ze naar de badkamer dienst doen als doucheradio(uiteraard niet in de douche zelf ;) )
Dat zou wel ver genoeg moeten zijn. Bij mij maakte 2 a 3 meter al verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
AI moet getraind worden en moet zelf leren van het verzamelen van heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel data. Alles op NL instellen helpt en dan wat geduld. Paar dagen geleden kon ik mijn led strips niet van kleur wisselen, nu gaat dat ook al foutloos. In het Nederlands is hij ook niet erg vergevingsgezind qua taal. Je uitspraak moet klaar en helder zijn (beetje trager spreken helpt vaak heel erg goed). In het Engels kwam je daar mee weg. In het Nederlands duidelijk veel minder. Probeer ook varianten van commando's, zet het licht uit, doe het licht uit, schakel het licht uit. Ook die snelkoppelingen gaan spoedig werken. Maar echt leuk wordt het pas als die routines er ook aan komen. Die mis ik wel. Maar dat is het enige, voor de rest blij dat hij op Nederlands staat en dat Harmony integratie werkt. Het is alleen nog jammer van Sonos, maar dat gaan we binnenkort oplossen met een Google home max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Sinds vandaag heb ik een google home mini. Alles werkt prima echter iets op netflix kijken lukt niet.

Sorry ik kan netflix nog niet afspelen op (naam tv ) probeer je afstandbediening?

Volgens de specs van mijn tv moet het wel kunnen?
Of zie ik iets over het hoofd?

Android versie 7.1.2
Kernel 3.10.79
Firmware versie van cast 1.33.133253

Volgens netflik moet dit voldoende zijn. Netflix account heb ik gekoppeld aan de google home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat werkt alleen met een chromecast of met een TV die dat heeft ingebouwd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik dacht pas gelezen te hebben dat dit wel op korte termijn gaat veranderen (ondersteuning van AndroidTV), maar dat kan inderdaad momenteel nog niet.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
Maar is een google cast in je tv dan iets anders dan een chromecast? Want ik heb een google cast in mijn android philips tv.

Ik kan alles streamen naar m’n tv, youtube, netflix uitzending gemist enz

[ Voor 25% gewijzigd door ook_gek op 03-11-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ook_gek schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:32:
Maar is een google cast in je tv dan iets anders dan een chromecast? Want ik heb een google cast in mijn android philips tv.

Heb je Netflix al gelinked in de Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
Medione1210 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:58:
[...]

Heb je Netflix al gelinked in de Home app?
Ja, dat staat allemaal goed. Ook voor de zekerheid opgezocht op internet of ik het goed gedaan heb en dat staat exact het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen

niet alle tv's zijn ondersteund en je moet ook boven een bepaalde versie zitten
dus ofwel is je tv niet ondersteund ofwel is je versie van google cast outdated

https://help.netflix.com/nl/node/55587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Hmmbob schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:30:
Ik dacht pas gelezen te hebben dat dit wel op korte termijn gaat veranderen (ondersteuning van AndroidTV), maar dat kan inderdaad momenteel nog niet.
Dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Het is zeker nog niet mogelijk om Hue scenes aan te roepen?

[ Voor 10% gewijzigd door Count_B op 03-11-2018 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Net een Hub gehaald bij Best Buy voor $164 (€145).
Straks in het hotel even mee spelen.

Met Black Friday gaan ze voor $99 over de toonbank.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, dat is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer

Check: "Some Smart TVs may appear to support Cast technology (because the functionality is similar to casting) but they don’t actually support Cast technology. Here are the Smart TVs that support Cast technology."

https://support.google.co...?hl=en#TVsupporteddevices

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
Voor de Disney fans
https://wdwnt.com/2018/11...XUfQQVWaffdX_30CzIBldX7nw
Afbeeldingslocatie: https://wdwnt.com/wp-content/uploads/2018/10/IMG_8647.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 03-11-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:50:
[...]

Check: "Some Smart TVs may appear to support Cast technology (because the functionality is similar to casting) but they don’t actually support Cast technology. Here are the Smart TVs that support Cast technology."

https://support.google.co...?hl=en#TVsupporteddevices
Er is een verschil tussen Chromecast en Cast en het is een feit dat casten vanuit GH naar Android TV niet werkt. Er zijn een aantal websites die zeggen dat het sinds kort wel mogelijk is maar bij mij werkt het niet en zo te lezen bij de rest van het internet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
oef! schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:14:
[...]

Er is een verschil tussen Chromecast en Cast en het is een feit dat casten vanuit GH naar Android TV niet werkt. Er zijn een aantal websites die zeggen dat het sinds kort wel mogelijk is maar bij mij werkt het niet en zo te lezen bij de rest van het internet ook niet.
Dat zeg ik toch? Ofja, ik quote :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 14:21
Ik heb een huis aangemaakt met een heleboel apparaten, nu wil ik mijn vrouw de apparaten laten bedienen vanaf haar telefoon. Maar als ik een lid toevoeg krijg ik de melding 'kan uitnodiging niet verzenden. Gebruikersaccount kan geen structuren verzenden'

lukt jullie dit wel of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
prijsstunt schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:31:
Ik heb een huis aangemaakt met een heleboel apparaten, nu wil ik mijn vrouw de apparaten laten bedienen vanaf haar telefoon. Maar als ik een lid toevoeg krijg ik de melding 'kan uitnodiging niet verzenden. Gebruikersaccount kan geen structuren verzenden'

lukt jullie dit wel of ook niet?
Ik heb hier ook zoiets.
Ik wil mijn vrouw een uitnodiging sturing voor dit 'huis' .
Dus toevoegen als lid. Zegt ie dat het alleen met een google account kan, maar dat heeft ze op dat mailadres.
Andersom kan ze mij wel lid maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 14:21
Bij ons werkt het helaas allebei de kanten op niet. Ik kan mijn agenda ook niet benaderen met de mini. We hebben wel een google apps account, mogelijk komt het daardoor. Dan hoop ik dat ze dat snel gaan ondersteunen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:14
Ik kwam onderstaande speaker van Anker met officiële Google assistant intergratie tegen op AliExpress:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5bdee6f459eed/5bdee6f450fae-Screenshot_20181104-133213__01.jpg
https://s.click.aliexpress.com/e/SRFDUJRqT

Anker is geen onbekend merk onder de China shoppers en staat bekend om prima (bouw)kwaliteit powerbanks, opladers etc.

Iemand al ervaring met dit alternatief voor de Google home Mini? Ik heb al een home mini en dit speakertje (voor maar 25eu tijdens 11.11) lijkt een leuke aanvulling voor in de keuken. Ik lees op internet dat het geluid vergelijkbaar of zelfs beter is dan de home mini van Google dus dat zou top zijn voor het geld. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit qua software.. Is de Nederlandse assistent en eventuele updates direct beschikbaar op deze variant of moet dat worden geüpdate via Anker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
CasperNL schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:40:
Ik kwam onderstaande speaker van Anker met officiële Google assistant intergratie tegen op AliExpress:

[Afbeelding]
https://s.click.aliexpress.com/e/SRFDUJRqT

Anker is geen onbekend merk onder de China shoppers en staat bekend om prima (bouw)kwaliteit powerbanks, opladers etc.

Iemand al ervaring met dit alternatief voor de Google home Mini? Ik heb al een home mini en dit speakertje (voor maar 25eu tijdens 11.11) lijkt een leuke aanvulling voor in de keuken. Ik lees op internet dat het geluid vergelijkbaar of zelfs beter is dan de home mini van Google dus dat zou top zijn voor het geld. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit qua software.. Is de Nederlandse assistent en eventuele updates direct beschikbaar op deze variant of moet dat worden geüpdate via Anker?
https://www.tomsguide.com...-speaker,review-5456.html
Een slechte score maar vnl. vanwege de hoge prijs (80 euro). Nu maar 25 euro (25 dollar is de normale prijs). Dan is de Anker een stuk beter dan de Google Home Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
meesje schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:53:
[...]

https://www.tomsguide.com...-speaker,review-5456.html
Een slechte score maar vnl. vanwege de hoge prijs (80 euro). Nu maar 25 euro (25 dollar is de normale prijs). Dan is de Anker een stuk beter dan de Google Home Mini.
Voor 21 euro kun je ook eens de Alexa versie proberen

https://nl.pepper.com/aan...-met-alexa-amazonde-81609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Heb ik ook gezien. Zelfs nog minder dan 18 euro via Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
meesje schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:39:
[...]

Heb ik ook gezien. Zelfs nog minder dan 18 euro via Ali.
Klopt, maar voor 3 euro meer heb je 'm woensdag al in huis en heb je 2 jaar garantie! No brainer!

Geluid van die Zolo is overigens niet erg best, dus als het je vooral om muziek gaat kun je beter wat duurders aanschaffen.
Voordeel van deze Anker versie is dat je er een betere speaker aan kunt hangen via aux.

Even iets anders:

Sinds vanmiddag werd mijn Home al 7x zomaar geactiveerd!
Als ik kijk in 'mijn activiteiten dan staat er alleen 'Gebruikt Assistent'. Commando's zijn terug te spelen,maar hier ontbreekt de play knop.

Hebben jullie vergelijkbare problemen?

[ Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 04-11-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengeveld75
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-07 14:29
Heb het zelfde probleem met muziek na activiteit harmony gestart te hebben wel ie met geen mogelijkheid iets van muziek starten. Is er niemand die hier al iets op heeft gevonden? ben al aan het zoeken geweest online maar kan niks vinden over deze bug en of daar een oplossing voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
hengeveld75 schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:40:
Heb het zelfde probleem met muziek na activiteit harmony gestart te hebben wel ie met geen mogelijkheid iets van muziek starten. Is er niemand die hier al iets op heeft gevonden? ben al aan het zoeken geweest online maar kan niks vinden over deze bug en of daar een oplossing voor is
Ik laat de Harmony schakelen naar de muziekconfiguratie i.c.m de chromecast

Stap 1 SCHAKELAAR <stereo> aan
Stap 2 zet Spotify aan op <naam van Chromecast>
Nu gaat hij naar YouTube 😦
Stap 3 zet Spotify aan op <naam van Chromecast>
En dan eindelijk via Spotify.

Spotify staat op GH als voorkeur aangegeven.

Raar

Tijd voor routines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Kan ik alle schakelaars van Google home snel laten zien ? Ik heb wat innr smart plugs erbij gekocht die ik in Google home wel terug kan vinden ( en in hue ), maar ik mis een mooi overzicht zodat ik snel kan zien wat nu wel en niet staat ingeschakeld. Wellicht via andere apps ? Of moet ik dan echt denken aan home assistent?

En wanneer ik zeg "alle lampen uit", kan ik dan voorkomen dat de innr plugs ook uit gaan ?

[ Voor 12% gewijzigd door GeNiTaLiX op 04-11-2018 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Mijn home heb ik dus ook al even in gebruik. Het is toch nog allemaal goed opgelost door Otto.de. Heb hem uiteindelijk opnieuw moeten bestellen voor 130 euro, omdat hij net die dag terug was gegaan naar Otto, nadat hij 10 dagen bij de verkeerde Hermes shop had gelegen.
Vervolgens heb ik dus 60 euro terug gekregen voor die 2de, zodat ik alsnog 70 betaald heb. En afgelopen weekend het geld terug gekregen van de 1ste home.(Waarvan het retour sturen dus ook weer zo'n 5 werkdagen geduurd heeft) +10 euro voor de 1st buy kortingsactie ik gemist had.

Maar alsnog heb ik 17 euro bel kosten gemaakt en een hoop stress verder, en 3 weken later pas alles opgelost.

----
Routines werken wel vrij slecht. Heb mn iPhone op US staan, en google op 1ste taal ook US. Dan staan Routines er wel bij. Maar na 5x good night of bed time zeggen. Krijg ik vaak alleen standaard antwoorden maar voert hij de routines niet uit. Meer mensen hier last van? Andere opties die beter werken? Custom Routines?
Ook een chromecast aangeschaft, TV aan en uitzetten etc werkt prima. Maar zodra ik de TV inschakel, springt hij automatisch naar het HDMI kanaal van de chromecast. Op mijn tv boven(een oudere samsung smart tv) doet hij dit niet. Beneden staat een Philips 55pus6703. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 19-09 21:32
LikeABawzs schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:52:
Mijn home heb ik dus ook al even in gebruik. Het is toch nog allemaal goed opgelost door Otto.de. Heb hem uiteindelijk opnieuw moeten bestellen voor 130 euro, omdat hij net die dag terug was gegaan naar Otto, nadat hij 10 dagen bij de verkeerde Hermes shop had gelegen.
Vervolgens heb ik dus 60 euro terug gekregen voor die 2de, zodat ik alsnog 70 betaald heb. En afgelopen weekend het geld terug gekregen van de 1ste home.(Waarvan het retour sturen dus ook weer zo'n 5 werkdagen geduurd heeft) +10 euro voor de 1st buy kortingsactie ik gemist had.

Maar alsnog heb ik 17 euro bel kosten gemaakt en een hoop stress verder, en 3 weken later pas alles opgelost.

----
Routines werken wel vrij slecht. Heb mn iPhone op US staan, en google op 1ste taal ook US. Dan staan Routines er wel bij. Maar na 5x good night of bed time zeggen. Krijg ik vaak alleen standaard antwoorden maar voert hij de routines niet uit. Meer mensen hier last van? Andere opties die beter werken? Custom Routines?
Ook een chromecast aangeschaft, TV aan en uitzetten etc werkt prima. Maar zodra ik de TV inschakel, springt hij automatisch naar het HDMI kanaal van de chromecast. Op mijn tv boven(een oudere samsung smart tv) doet hij dit niet. Beneden staat een Philips 55pus6703. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?
Je moet hem in de juiste HDMI poort stoppen. De CEC poort. Anynet+ heet dat bij Samsung volgens mij. Het is handiger om aan te geven welke Samsung tv je hebt ;)

Edit
Als je het juist niet wilt, dus een andere HDMI poort gebruiken. Meestal hebben niet alle HDMI aansluitingen CEC functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 04-11-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Nuevocasa schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:24:
[...]

Je moet hem in de juiste HDMI poort stoppen. De CEC poort. Anynet+ heet dat bij Samsung volgens mij. Het is handiger om aan te geven welke Samsung tv je hebt ;)
Ik wil juist liever dat het niet gebeurd. Sorry, misschien onduidelijk. Als je zegt Start "..." op netflix natuurlijk wel. Maar met alleen TV on. Heb ik het liefste dat hij gewoon aangaat op de laatst bekende input. Dus de HDMI input van de Ziggo box om gewoon tv te kijken en niet naar een Foto van Chromecast te kijken.
Anders moet je dus weer van Bron gaan wisselen met de afstandsbediening.

-Edit
Ik zag jouw edit erna. Ik zal het eens gaan proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door LikeABawzs op 04-11-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 19-09 21:32
LikeABawzs schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:28:
[...]

Ik wil juist liever dat het niet gebeurd. Sorry, misschien onduidelijk. Als je zegt Start "..." op netflix natuurlijk wel. Maar met alleen TV on. Heb ik het liefste dat hij gewoon aangaat op de laatst bekende input. Dus de HDMI input van de Ziggo box om gewoon tv te kijken en niet naar een Foto van Chromecast te kijken.
Anders moet je dus weer van Bron gaan wisselen met de afstandsbediening.

-Edit
Ik zag jouw edit erna. Ik zal het eens gaan proberen.
Easylink uitzetten op die betreffende HDMI poort. Dat is de CEC variant van Philips. Op mijn Samsung kan ik die functie uitzetten. Neem aan dat dit bij Philips ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:46
Count_B schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:26:
Het is zeker nog niet mogelijk om Hue scenes aan te roepen?
Het kan wel, alleen werkt het niet altijd even soepel.. eerst zeggen “ok Google, sync Philips hue”, om zeker te zijn zat hij alles heeft en dan de scène oproepen via “Hey Google, activeer *naam scene*” en klaar :)
Als je, net als ik, 2 verschillende ruimtes hebt en wil ze tegelijk aan hebben, dan noem je ze beide hetzelfde. Mijn woonkamer en keuken hebben beide een scène met de naam ‘avondlicht’ als ik die scène activeer gaan in beide ruimtes de lampen aan zoals ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 22:50
Heeft er nog iemand last van niet Spotify kunnen afspelen? Ik heb al afgelopen dagen dat het wisselend wel/niet werkt. Ik heb Spotify opnieuw gelinked maar maakt het verschil niet. Verschillende Mini's en een Home in gebruik, gewoon ingesteld op English(US). Het antwoord is: I'm sorry, I can't do that yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

superericje schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:03:
[...]

Het kan wel, alleen werkt het niet altijd even soepel.. eerst zeggen “ok Google, sync Philips hue”, om zeker te zijn zat hij alles heeft en dan de scène oproepen via “Hey Google, activeer *naam scene*” en klaar :)
Als je, net als ik, 2 verschillende ruimtes hebt en wil ze tegelijk aan hebben, dan noem je ze beide hetzelfde. Mijn woonkamer en keuken hebben beide een scène met de naam ‘avondlicht’ als ik die scène activeer gaan in beide ruimtes de lampen aan zoals ingesteld.
Hmm, bij mij werkt het anders. Ook al heten de scene's hetzelfde, alleen de lampen in dezelfde kamer gaan aan. Als ik in de keuken zeg 'Zet energize aan' dan gaan alleen de lampen in de keuken aan, en niet de lampen in de woonkamer. Zeg ik het in de woonkamer, dan gaan de lampen in de woonkamer aan en niet de keuken (Heb in elke kamer een eigen home staan)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
masterant schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:52:
Heeft er nog iemand last van niet Spotify kunnen afspelen? Ik heb al afgelopen dagen dat het wisselend wel/niet werkt. Ik heb Spotify opnieuw gelinked maar maakt het verschil niet. Verschillende Mini's en een Home in gebruik, gewoon ingesteld op English(US). Het antwoord is: I'm sorry, I can't do that yet.
Had het gisteren dat het een paar seconden weg viel, daarna weer spelen en vervolgens weer het geluid weg viel.
Heb maar via Tidal muziek geluisterd.

Vandaag alles weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
masterant schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:52:
Heb je ook een Harmony gekoppeld?
Ik had het probleem ook:
Mr_Blobby in "Google Home"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Helemaal overheen gelezen... maar dit is exact hetzelfde probleem. Zodra ik Harmony unlink dan werkt het direct weer (1 seconde erna). Bedankt voor je reactie.
Mr_Blobby schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:01:
[...]
Heb je ook een Harmony gekoppeld?
Ik had het probleem ook:
Mr_Blobby in "Google Home"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Home Hub is aangesloten. Kreeg nog een melding dat de Hub niet geschikt zou zijn voor mijn wifi omdat het in een ander regio wordt gebruikt dan waar het gekocht is. Het is een prima dingetje voor de rest.

Geluid zit tussen de Mini en de normale Home kwa kwaliteit. Door de grote van het display moet ik denken aan de Nexus 7.

Het is even wennen met een touch screen werken op de Hub voor mij. Hier staat de taal ingesteld op Eng (US)

Mocht men vragen hebben dan hoor ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hij werkt wel gewoon op je wifi dus?

Kan zomaar liggen aan de verschillende kanalen die in gebruik zijn in de VS en Europa, maar die hebben ook genoeg overlap om een werkend kanaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Nuevocasa schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:35:
[...]

Easylink uitzetten op die betreffende HDMI poort. Dat is de CEC variant van Philips. Op mijn Samsung kan ik die functie uitzetten. Neem aan dat dit bij Philips ook kan.
Ik kan alleen easylink volledig aan of uit zetten. Kan dit niet per poort wijzigen.
Heb het in meerdere poorten geprobeerd, maar hij blijft aanspringen op het HDMI kanaal waar de Ziggobox op zit(Dus normale tv zenders) en vervolgens springt hij na 2sec over naar het Chromecast start scherm. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Laatst online: 19-09 16:56
Medione1210 schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:03:
[...]

Als ik kijk in 'mijn activiteiten dan staat er alleen 'Gebruikt Assistent'. Commando's zijn terug te spelen,maar hier ontbreekt de play knop.
De play knop ontbreekt omdat je alleen je eigen commando's terug kan luisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unicaholland
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-01 17:27
Bij mij gaat het geweldig.
Kijk op YouTube: Google Home HiFi Speakers
Je gaat er van genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
unicaholland schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:48:
Je gaat er van genieten
Dank voor het delen! Mijn bezwaar tegen deze setup was eerst dat de TV aanbleef. Dus ik ga deze oplossing eens proberen. En als routines dan beschikbaar zijn, dan kan ik het uitzetten van het beeld van de tv daarin opnemen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:26
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:14:
Hebben jullie Mi Home devices (bv de xiaomi smart socket) werkend binnen google home? Ik lees op reddit veel over dat je op de singapore server moet zitten, terwijl juist veel xiaomi devices goed werken wanneer op mainland china server.
Ik heb een yeelight, gewoon mijn account gekoppeld en het werkt prima. schakelen, dimmen en kleuren veranderen gaat allemaal goed. Ik bedien hem wel in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Je gaat er van genieten
Hoort de GH je commando's nog als je hem zo dicht bij je speakers hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MDB1106 schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:19:
[...]

Ik heb een yeelight, gewoon mijn account gekoppeld en het werkt prima. schakelen, dimmen en kleuren veranderen gaat allemaal goed. Ik bedien hem wel in het engels.
Yeelight werkt met een eigen plugin. Ik doel op de Mi Home plugin waarmee je o.a. de smart stekkers zou kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:46
Janoz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:09:
[...]

Hmm, bij mij werkt het anders. Ook al heten de scene's hetzelfde, alleen de lampen in dezelfde kamer gaan aan. Als ik in de keuken zeg 'Zet energize aan' dan gaan alleen de lampen in de keuken aan, en niet de lampen in de woonkamer. Zeg ik het in de woonkamer, dan gaan de lampen in de woonkamer aan en niet de keuken (Heb in elke kamer een eigen home staan)
? Das vreemd, bij mij zegt hij dan 2 settings geactiveerd.. Ik heb maar 1 home (geen mini) in de woonkamer..
helaas werkt het alleen niet altijd vlekkeloos (met de scenes in het algemeen), om subtiel te blijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hampieee schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:44:
[...]

De play knop ontbreekt omdat je alleen je eigen commando's terug kan luisteren
Dat snap ik. Je kan dan helaas niet terughoren, waar de Home dan door getriggerd is.
Ebfoto schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:28:
[...]

Hoort de GH je commando's nog als je hem zo dicht bij je speakers hebt staan?
Ik heb dit afgelopen weekend ook geprobeerd, maar ik heb de Chromecast direkt aangesloten op de HDMI port van de home cinema set! Voordeel is dat je dan je televisie niet nodig hebt om alleen geluid af te spelen.

Werkt prima, alleen kan je niet harder/zachter zetten via de HOME en dat vind ik zelf niet zo handig

En om je vraag te beantwoorden; commando's worden zelfs prima herkend als het geluid vrij hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:05
Bij de instellingen staat op een gegeven moment bij "Muziek": je kunt google assistent vragen een muziekapp op je telefoon of tablet te gebruiken.
Maar hoe doe ik dat?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Je gaat er van genieten
Zo doe ik het hier ook al een tijdje :) Bespaart me een aparte CC Audio :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
kruila schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:08:
Bij de instellingen staat op een gegeven moment bij "Muziek": je kunt google assistent vragen een muziekapp op je telefoon of tablet te gebruiken.
Maar hoe doe ik dat?
Bijvoorbeeld Spotify linken en die als standaard speler zetten :)

Wanneer je dan zegt: Hey Google, play The Beatles. Dan start die Spotify en begint die daar The Beatles af te spelen. Wanneer je Spotify linkt, maar niet als standaard speler selecteert, dan moet je zeggen: Hey Google, play The Beatles on Spotify.

Ik gebruik EN, maar kan in NL ook denk ik...

[ Voor 34% gewijzigd door Troetelbeer op 05-11-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Troetelbeer schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:39:
[...]

Bijvoorbeeld Spotify linken en die als standaard speler zetten :)

Wanneer je dan zegt: Hey Google, play The Beatles. Dan start die Spotify en begint die daar The Beatles af te spelen. Wanneer je Spotify linkt, maar niet als standaard speler selecteert, dan moet je zeggen: Hey Google, play The Beatles on Spotify.

Ik gebruik EN, maar kan in NL ook denk ik...
dat is niet mijn vraag, ik wil een app (die niet in het rijtje staat bij de instelling van home) toevoegen en dus kunnen activeren via google home, dus dat je dan kunt zeggen "speel "samsung mucic" (= App op mijn telefoon) af op mijn chromecast audio (zit in mijn receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:24:
[...]

dat is niet mijn vraag, ik wil een app (die niet in het rijtje staat bij de instelling van home) toevoegen en dus kunnen activeren via google home, dus dat je dan kunt zeggen "speel "samsung mucic" (= App op mijn telefoon) af op mijn chromecast audio (zit in mijn receiver)
Dat kan volgens mij alleen zo https://support.google.com/googlehome/answer/7169790?hl=en

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 05-11-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Maar het staat zo letterlijk in de home app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:45:
[...]

Ik kan het mis hebben maar volgens mij maken ze je het zo moeilijk zodat je wel een betaald muziek abonnement moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
kruila schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:45:
[...]

Er staat letterlijk dit:

Andere muziekdiensten
Je kunt de Google Assistent vragen een muziekapp op je telefoon of tablet te gebruiken.

Oftwel, de Assistent en dus niet per se de Google Home. Misschien dat je de Assistent op je telefoon daar wel om kunt vragen (een muziekapp te openen op je telefoon) en dan valt er verder niks toe te voegen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 05-11-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Troetelbeer schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:56:
[...]

Er staat letterlijk dit:

Andere muziekdiensten
Je kunt de Google Assistent vragen een muziekapp op je telefoon of tablet te gebruiken.

Oftwel, de Assistent en dus niet per se de Google Home. Misschien dat je de Assistent op je telefoon daar wel om kunt vragen (een muziekapp te openen op je telefoon) en dan valt er verder niks toe te voegen. :)
Omdat dit in de home app staat, ga ik er van uit dat je dat in de home app kunt gebruiken, maar ik zal het wel fout zien, bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Lijkt nu ineens weer goed te gaan.. dus vrij snel opgelost gelukkig 😊
GroeneThee schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:47:
[...]

Had het gisteren dat het een paar seconden weg viel, daarna weer spelen en vervolgens weer het geluid weg viel.
Heb maar via Tidal muziek geluisterd.

Vandaag alles weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Als ik muziek vraag via mijn GHmini's gaat hij naar mijn geselecteerde muziekproducer Spotify.

Wil ik dit zelfde alleen dan afspelen op Chromecast dan gaat ie standaard naar YouTube. Chromecast bepaald? Grrr

Zelf als ik vraag speel mijn muziek van Spotify op Chromecast weet hij op YouTube wel iets te vinden. GEK WORDT JE HIERVAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ax05 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:36:
Als ik muziek vraag via mijn GHmini's gaat hij naar mijn geselecteerde muziekproducer Spotify.

Wil ik dit zelfde alleen dan afspelen op Chromecast dan gaat ie standaard naar YouTube. Chromecast bepaald? Grrr

Zelf als ik vraag speel mijn muziek van Spotify op Chromecast weet hij op YouTube wel iets te vinden. GEK WORDT JE HIERVAN.
Gebruik je NL of EN-US? Bij mij met EN-US werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Hmmbob schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:16:
Hij werkt wel gewoon op je wifi dus?

Kan zomaar liggen aan de verschillende kanalen die in gebruik zijn in de VS en Europa, maar die hebben ook genoeg overlap om een werkend kanaal te vinden.
Ja het werkt gewoon, zullen alleen een aantal kanalen niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
Ves schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:39:
[...]

Ja het werkt gewoon, zullen alleen een aantal kanalen niet beschikbaar zijn.
Ik krijg ook precies dezelfde melding op twee van mijn Home's, die heb ik ook meegenomen uit de US. Heeft inderdaad met de channels te maken. Bijvoorbeeld mijn Nest Hello, ook uit de US, kan niet verbinden met channel boven de 10.
Pagina: 1 ... 38 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...