Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

hmz, is dus anders in mijn geval :(
Welk merk lampen heb je en heb je er meer dan dat je nu hebt aangesloten.

Laatste suggestie hoor 🙄

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:33
mja, dat is via mijn domitica systeem, ik moet eigenlijk achterliggend HEX waarden via een IP aansturing doen, doe ik dus via Home Assistant, werkt ook goed

maar ik denk dat ik de culprit heb gevonden, ben al wat veel aan het testen geweest, en ook gespeeld met veel aliassen, nu denk ik dat google deze aliassen, die eigenlijk niet meer bestaan, toch nog ergens bewaard... daarom dat hij denkt dat er 2 lampen zijn, terwijl er maar 1 is
dus hoe kan ik dat google home systeem resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:10:
mja, dat is via mijn domitica systeem, ik moet eigenlijk achterliggend HEX waarden via een IP aansturing doen, doe ik dus via Home Assistant, werkt ook goed

maar ik denk dat ik de culprit heb gevonden, ben al wat veel aan het testen geweest, en ook gespeeld met veel aliassen, nu denk ik dat google deze aliassen, die eigenlijk niet meer bestaan, toch nog ergens bewaard... daarom dat hij denkt dat er 2 lampen zijn, terwijl er maar 1 is
dus hoe kan ik dat google home systeem resetten :)
Ja je hem niet opnieuw syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
al gedaan, zelfs al de service unlinkt en gelinkt, ik ga nu eens de home rebooten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
ok, probleem gevonden, zodra ik de lampen/switchen toeken aan een ROOM, dan loopt het mis
bv, ik heb een room : Keuken => 1 lamp keuken
prima, ik zet 2 lampen aan
ontkoppel ik de lamp van de room Keuken
prima, ik zet 1 lamp aan

toch wel heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Uitzending werkt nu , maar kan ik ook. Van mijn mini boven naar beneden uitzenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Iemand die er al in slaagt om zijn lichtstrips (Chinees bij mij magic home wifi) van kleur te veranderen of Mi lichtjes? Vroeger had ik alle lichtstrips beneden en mijn staanlamp onder één custom room staan (fancy) en kon ik gewoon zeggen "change fancy to maroon" (de rgb naam van de kleur), werkte als een trein. Als ik nu zeg 'verander/wijzig naam lichtstrip naar blauw" bv., dan mag ik honderd keer proberen. GA snapt het niet "ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
guys, heb nu wat brighness lampjes gekoppeld, maar wat is het juiste nederlandse commando om deze brightness in te stellen ? met een percentage van 0 tot 100% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
is harmony trouwens ook al in het NL beschikbaar? wat is hier het juiste commando om een favoriet kanaal te selecteren, blijkbaar kan je dus naas activiteiten , ook favorieten zenders inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:54:
guys, heb nu wat brighness lampjes gekoppeld, maar wat is het juiste nederlandse commando om deze brightness in te stellen ? met een percentage van 0 tot 100% ?
zet [naam lamp] naar [cijfer van gewenste helderheid]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok, thnx, wel vreemd woord "zet.... " :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:59:
is harmony trouwens ook al in het NL beschikbaar? wat is hier het juiste commando om een favoriet kanaal te selecteren, blijkbaar kan je dus naas activiteiten , ook favorieten zenders inschakelen
beperkt beschikbaar, naar favoriete kanalen lukt niet (bij mij toch niet)

maar ga naar kanaal [nummer gewenst kanaal] doet het prima en van die paar zenders ken ik nu echt wel het kanaal uit mijn hoofd, dus ik gebruik dit commando

verder werkt in het Nederlands dit:

Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:06:
ok, thnx, wel vreemd woord "zet.... " :)
nou dan gebruik je toch gewoon wijzig, werkt ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
zou toch handig zijn als er ergens een NL lijstje beschikbaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:11:
zou toch handig zijn als er ergens een NL lijstje beschikbaar was
dat is er, https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:54:
https://www2.meethue.com/...gleassistant__body___cta1

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:22:
al gedaan, zelfs al de service unlinkt en gelinkt, ik ga nu eens de home rebooten
Ik heb m;n versterker volume gekoppeld (via domoticz), en kan nu gewoon zeggen

OK Google: volume 20 procent
"goed ik zet de helderheid van volume in op 15%"

(waarbij volume in mijn geval overeenkomt met -68db, hoe dat precies zit moet ik ff uitzoeken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

stefanmechelen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

nou dan gebruik je toch gewoon wijzig, werkt ook :-)
Verlichting slaapkamer naar 10% werkt ook.

Wat niet lukt is het volume van de receiver te wijzigen. Ook niet wanneer ik bijvoorbeeld turn tv on zeg. Wanneer ik het volume wijzig gebeurt dit alleen in de home of de Chromecast .

[ Voor 29% gewijzigd door GeNiTaLiX op 30-10-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Same here , volume omhoog, gaat idd het volume omhoog van de home, niet van Harmony activiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-01-2023
stefanmechelen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:38:
Iemand die er al in slaagt om zijn lichtstrips (Chinees bij mij magic home wifi) van kleur te veranderen of Mi lichtjes? Vroeger had ik alle lichtstrips beneden en mijn staanlamp onder één custom room staan (fancy) en kon ik gewoon zeggen "change fancy to maroon" (de rgb naam van de kleur), werkte als een trein. Als ik nu zeg 'verander/wijzig naam lichtstrip naar blauw" bv., dan mag ik honderd keer proberen. GA snapt het niet "ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen".
Wat bij mij werkt is "maak <naam lamp (of naam groep lampen)><kleur>. Werkt nog lang niet met alle kleuren en ik moet echt heel duidelijk de kleuren uitspreken anders snapt ie het niet, maar dit werkt redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donboon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 20:26
Gisteren had ik een erg verdrietig moment wegens een overlijden in de familie. Zo uit het niets vraagt google; wat is er met je?
Ik antwoord zonder te ok google te zeggen dat ik verdrietig ben. Waarna ik als reactie krijg; Oh nee, dat is niet leuk
Laat je me weten als ik iets voor je kan doen?

Ik ben hier nu nog verbaast over. Dat ik aan het huilen was triggerde google om mij te vragen wat er aan de hand was.
Hoe / waarom gebeurt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
-O- Dat is gewoon eng....

Mijn Google home mini begint sinds ie op Nederlands staat wel vaker uit zich zelf te praten. Alsof ie iets heeft opgepikt, terwijl ik geen ok Google heb gezegd.

Gecondoleerd

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 15:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Gecondoleerd,

Bij ons gaat hij ook s'avonds af bij TV kijken. Zet boer zoekt vrouw aan en onder de aflevering activeert hij zeker 4x. Soms met uitleg over een stukje wat dan voorkomt in boer zoekt vrouw of "hier kan ik nog niet mee helpen of iets dergelijks".

Erg vervelend....had ik met de Engelse versie nooit.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
@DukeN Met de engelse versie ook wel gehad dat hij aansprong, maar niet reageerde. De NL versie reageert dan wel... Inderdaad met dat snap ik niet, kan ik nog niet.... beetje irritant soms.

Zou mooi zijn als ze het mogelijk zouden maken dat je het hot word "Hey Google" aanpasbaar zouden maken zodat je er zelf 1 kunt instellen. Alexa schijnt dat wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Is het iemand al gelukt om de snelkoppelingen in het nederlands te gebruiken. Bijv: "ik ben er weer" te koppelen aan alle lampen aan? Hij reageert hier nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Morex schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:45:
Is het iemand al gelukt om de snelkoppelingen in het nederlands te gebruiken. Bijv: "ik ben er weer" te koppelen aan alle lampen aan? Hij reageert hier nog niet op.
ik had het idee dat het gister even werkte.. maar daarna niet meer. Ik probeer nederlandse spraakcommando's om te zetten naar de Engelse (die wel werken). Maar het lijkt overruled te worden of gewoon niet te werken.

bv "zet alles uit" > "turn everything off" dat is dan een actie in IFTTT die HUE lampen uitzet en Harmony activiteit uitzet. In het engels werkt het prima, maar in het Nederlands zegt ze dat 11 apparaten niet beschikbaar zijn... en de IFTTT applet wordt ook niet uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngai op 31-10-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 20:53
Snelkoppelingen zijn wel zichtbaar in Home app maar werken helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier werken snelkoppelingen wel, bv mijn screens, ik moet zeggen bv , raam 1 aan ...uit ... Maar vind ik beetje raar . Dus snelkoppeling gemaakt raam omlaag / omhoog ...

Ik weet wel niet of je met een NL snelkoppeling een ENG ifttt applet kan launchen....

Let op dat bij het aanmaken van snelkoppelingen, je telefoon in NL moet staan , want als je routines krijgt bij eng, dan werkt het niet, en ook primaire taak op google home moet NL zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik kan zowel snelkoppelingen als routines niet vinden in de NL Google Home app. Waar zou snelkoppelingen moeten staan?
Routines krijg ik wel als ik mijn telefoon op EN zet, maar dan veranderd ook heel het instellingenmenu naar een versie met verschillende tabs.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:37
(jarig!)
TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:29:
Ik kan zowel snelkoppelingen als routines niet vinden in de NL Google Home app. Waar zou snelkoppelingen moeten staan?
Routines krijg ik wel als ik mijn telefoon op EN zet, maar dan veranderd ook heel het instellingenmenu naar een versie met verschillende tabs.
Ik heb mijn Android telefoon op NL staan en in Google Assistant NL als primaire taal en EN(US) als secundaire. Het instellingen-menu heeft verschillende tabs (zonder routines, maar met snelkoppelingen) zoals je die ook ziet als je je telefoon op EN(US) zet. Dit heb ik pas sinds gister, voorheen had ik nog een hele lijst zonder de tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
mbuurman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb mijn Android telefoon op NL staan en in Google Assistant NL als primaire taal en EN(US) als secundaire. Het instellingen-menu heeft verschillende tabs (zonder routines, maar met snelkoppelingen) zoals je die ook ziet als je je telefoon op EN(US) zet. Dit heb ik pas sinds gister, voorheen had ik nog een hele lijst zonder de tabs.
Oke, zal wel gefaseerd uitgerold worden dan. Dan wacht ik gewoon nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nee, is niet gefaseerd, bestaat al lang
maar als je telefoon op ENG staat, en je switch naar NL, dan duurt het soms meer als een halve dag vooraleen "Snelkoppelingen" zichtbaar zijn, routines blijven dan nog even staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
donboon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:38:
Gisteren had ik een erg verdrietig moment wegens een overlijden in de familie. Zo uit het niets vraagt google; wat is er met je?
Ik antwoord zonder te ok google te zeggen dat ik verdrietig ben. Waarna ik als reactie krijg; Oh nee, dat is niet leuk
Laat je me weten als ik iets voor je kan doen?

Ik ben hier nu nog verbaast over. Dat ik aan het huilen was triggerde google om mij te vragen wat er aan de hand was.
Hoe / waarom gebeurt dit?
Hoe staat het bij je activiteiten opgesomd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3chmichael
  • Laatst online: 11-10-2019
Morex schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:45:
Snelkoppelingen staan bij mij wel in de lijst, maar ze werken nog niet helaas. Wanneer ik zeg "Welterusten" De Google assistent moet het volgende doen "zet alle lampen uit" geeft geen resultaat. terwijl als ik het zelf op die manier zeg ("zet alle lampen uit") de lampen wel uit gaan

[ Voor 89% gewijzigd door M3chmichael op 31-10-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
ik zou niet weten waar ik die snel koppelingen moet vinden, Iedereen heeft het ook over tabbladen, maar ik heb geen tabbladen.

Is het in de google home app (versie 2.6.6.19) ? of in assistant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RensJ
DukeN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:51:
Gecondoleerd,

Bij ons gaat hij ook s'avonds af bij TV kijken. Zet boer zoekt vrouw aan en onder de aflevering activeert hij zeker 4x. Soms met uitleg over een stukje wat dan voorkomt in boer zoekt vrouw of "hier kan ik nog niet mee helpen of iets dergelijks".

Erg vervelend....had ik met de Engelse versie nooit.
komt omdat die boeren steeds HEEEE! BLOEMKOOOOOL!! roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3chmichael
  • Laatst online: 11-10-2019
RensJ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:19:
ik zou niet weten waar ik die snel koppelingen moet vinden, Iedereen heeft het ook over tabbladen, maar ik heb geen tabbladen.

Is het in de google home app (versie 2.6.6.19) ? of in assistant?
In de Google Home app. Als je de (android versie) app opent heb je onderin 4 icons (huisje, kompas, playbutton en poppetje)

Klik op het poppetje
Dan bij Algemene Instellingen kiezen voor "Instellingen"
En dan zie je onder je naam 4 keuzemogelijkheden, of tabbladen (persoonlijke gegevens, Assistent, Services en De naam van je huis)
Klik op Assistent
swipe naar beneden tot je "snelkoppelingen ziet

*edit* In de Ipad app kan ik het ook zo niet terugvinden......

[ Voor 4% gewijzigd door M3chmichael op 31-10-2018 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat ik vreemd blijf vinden is dat je de vraag niet op dezelfde manier kan stellen als hoe die wordt beantwoord:

V: Speel Radio 1 op TuneIn
A: Radio 1 streamen via TuneIn

V: Stream Radio 1 via TuneIn
A: Ik heb gezocht naar 'Radio 1' op TuneIn, maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld.

:? 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
In de home app van iOS staat gewoon mijn boodschappenlijst, maar de Android versie zoek ik me rot en vind ik hem pas bij services. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Iemand al getest/gelukt om talen te combineren of via een Engels talig commando een NL actie uit te voeren ??

Bv screen 1 omhoog OF screen 1 up > actie > schakel in screen 1

Hij reageert alleen bij mij op screen 1 omhoog

Kan dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
M3chmichael schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

In de Google Home app. Als je de (android versie) app opent heb je onderin 4 icons (huisje, kompas, playbutton en poppetje)

Klik op het poppetje
En dan zie je onder je naam 4 keuzemogelijkheden, of tabbladen (persoonlijke gegevens, Assistent, Services en De naam van je huis)
Klik op Assistent

Die tabbladen heb ik daar dus nog niet. Wel als ik mijn telefoon op Engels zet, maar niet bij Nederlands. Ik heb volgens mij wel de laatste versie 2.6.6.19, van 26 oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
M3chmichael schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Klik op het poppetje
Klik op Assistent

Ik zal eens kijken als ik thuis ben. Als ik nu kijk zie ik namelijk geen tabbladen maar een lange lijst onderverdeeld in account, apparaten en services. Geen assistent te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
dickybakker schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:09:
In de home app van iOS staat gewoon mijn boodschappenlijst, maar de Android versie zoek ik me rot en vind ik hem pas bij services. Iemand anders ook?
Ja, de boodschappenlijst staat onder services!

Maar je kan een snelkoppeling maken als je de boodschappenlijst geopend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Medione1210 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Ja, de boodschappenlijst staat onder services!

Maar je kan een snelkoppeling maken als je de boodschappenlijst geopend hebt.
Die staat er al lang hoor;) maar nu linkt die nog met shopping list van google, binnenkort kan je die zelf linken met een andere todo app, bv Google keep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Phaery schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:21:
[...]

Wat bij mij werkt is "maak <naam lamp (of naam groep lampen)><kleur>. Werkt nog lang niet met alle kleuren en ik moet echt heel duidelijk de kleuren uitspreken anders snapt ie het niet, maar dit werkt redelijk goed
zijn dat dan Hue lampen? want bij mij werkt dat commando niet, maar ik heb dan ook geen Hue lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Die staat er al lang hoor;) maar nu linkt die nog met shopping list van google, binnenkort kan je die zelf linken met een andere todo app, bv Google keep...
Ik weet niet waar je op reageert, maar mijn post was een reactie op de vraag van @dickybakker

Trouwens best iets geks. Ook bij mij zegt ze af en toe ineens 'sorry ik begrijp het niet'.
Ik heb het terug gekeken in 'mijn activiteiten' en ze neemt iets van tv op, maar ze wordt helemaal niet getriggerd door iets wat ook maar lijkt op 'hey google of ok google'.

[ Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 31-10-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Medione1210 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet waar je op reageert, maar mijn post was een reactie op de vraag van @dickybakker
Ow ok, well op moment is Google ook de shopping list aan het omzetten naar list and notes service , zo heb je zelf de keuze voor je shopping list app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaery
  • Laatst online: 23-01-2023
stefanmechelen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

zijn dat dan Hue lampen? want bij mij werkt dat commando niet, maar ik heb dan ook geen Hue lampen
New, ikea tradfri op een ics2000. Het woord 'maak' verstaat ie overigens ook vaak niet, ik moet langzaam en duidelijk praten en dan werkt het (soms).

[ Voor 18% gewijzigd door Phaery op 31-10-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online
Thomasvt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Zou je het nog een keer kunnen proberen? :)
Het is weer stuk. Ik krijg weer de 990000MB melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Weet iemand ook of je opdrachten kan uitvoeren in de context van de ruimte waar je bent ?
(wel een google home (mini) in iedere ruimte dan).

Dus, ik zit op de bank, ga naar bed en zeg beneden Welterusten
> Lichten beneden schakelen uit, echter gang/hal en slaapkamer schakelen in.
na wat tv kijken in bed, zeg ik weer Welterusten
> Licht slaapkamer gaat uit.
en bij goedemorgen, de andere kant op.

(heb de Home nu in de woonkamer, mini voor slaapkamer moet nog binnenkomen)

[ Voor 8% gewijzigd door mvrhrln op 31-10-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
mvrhrln schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:13:
Weet iemand ook of je opdrachten kan uitvoeren in de context van de ruimte waar je bent ?

Dat kan, maar alleen in routines en dus voorlopig alleen in het Engels.

[ Voor 9% gewijzigd door stefanmechelen op 31-10-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
stefanmechelen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:15:
[...]
Ik heb wel domoticz draaien (i.c.m. controlicz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
stefanmechelen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Volgens mij kan dit niet hoor..

Voor wat betreft lichten wordt de ruimte wel meegenomen, dus als ik tegen mijn slaapkamer-home "turn on the lights" zeg, gaan er andere lampen aan dat wanneer ik dat tegen de woonkamer-home zeg.

Maar bij mijn routine "good night" gebeurt op beide homes hetzelfde, en ik heb nergens een instelling gezien om die per home (of per kamer) in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Medione1210 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Trouwens best iets geks. Ook bij mij zegt ze af en toe ineens 'sorry ik begrijp het niet'.
Ik heb het terug gekeken in 'mijn activiteiten' en ze neemt iets van tv op, maar ze wordt helemaal niet getriggerd door iets wat ook maar lijkt op 'hey google of ok google'.
Dat gebeurt hier ook dagelijks :( :( :( , dit tot grote ergernis van mijn vriendin :+

Mijn mini staat op 1.5m afstand van de soundbar en ze lijkt inderdaad te reageren op geluid wat uit de soundbar komt.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
mvrhrln schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Ik heb wel domoticz draaien (i.c.m. controlicz).
Dat zou met domoticz gerealiseerd kunnen worden, denk met blockly, maar heb zelf domoticz niet draaien.

Denk wel dat het makkelijker is om met twee verschillende commando's te werken, zoals eerst: ik ga naar bed en dan in bed: welterusten.

Twee keer "welterusten" zou ook mogelijk moeten zijn, maar dan moet je meer variabelen meenemen in je blockly.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
Heb ik opgelost met IFTTT, maar dan nog in het engels. ik zeg: Bedtime en dan start ie een scene op domoticz (alles uit beneden incl TV e.d., hal licht na 1 minuut uit en verlichting op slaapkamer aan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Troetelbeer schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
[...]
Twee keer "welterusten" zou ook mogelijk moeten zijn, maar dan moet je meer variabelen meenemen in je blockly.
En hoe wil je dan aan Domoticz doorgeven van welke Home het komt? Voor zover ik weet zijn hier geen mogelijkheden voor.
Stimpy68 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:09:
Heb ik opgelost met IFTTT, maar dan nog in het engels. ik zeg: Bedtime en dan start ie een scene op domoticz (alles uit beneden incl TV e.d., hal licht na 1 minuut uit en verlichting op slaapkamer aan ;) )
Maar dan heb je toch geen verschillende acties per ruimte?

Wat misschien wel zou kunnen werken is:
  • Een dummy schakelaar (lamp) in Domoticz per ruimte maken, waar dan de gevraagde acties achter hangen (door middel van een (blocky) script).
  • Vervolgens kun je die dummy schakelaar in de Home app in de bijbehorende ruimte hangen (door middel van de Controlicz integratie).
  • Als je in je routine "turn off the lights" opneemt, zou theoretisch (maar dat weet ik dus niet zeker) alleen de dummy lamp in die ruimte uitgezet moeten worden, waarmee je dus alleen die acties voor die ruimte uitvoert.
Voordeel van het werken via Domoticz is dat je dan ook mee kunt nemen of het licht überhaupt wel moet schakelen. Als je een keer tot 11 uur uitslaapt, hoeft het licht niet per se aan te gaan. Dat kun je dan ook mooi meteen mee inregelen in je scriptje.

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 31-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Voor wat betreft lichten wordt de ruimte wel meegenomen, dus als ik tegen mijn slaapkamer-home "turn on the lights" zeg, gaan er andere lampen aan dat wanneer ik dat tegen de woonkamer-home zeg.

Maar bij mijn routine "good night" gebeurt op beide homes hetzelfde, en ik heb nergens een instelling gezien om die per home (of per kamer) in te stellen.
Kan prima. Ik heb al m'n lichten in verschillende rooms zitten en kan zo per room kiezen of er daar een lamp geschakeld moet worden in 1 routine.
Ik krijg ze nu als groep vanuit Home Assistant door, daarom zie je maar 1 entry per room, maar als je bv direct Hue koppelt aan Google Home zie je ze allemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door B2 op 31-10-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:18:
[...]

Kan prima. Ik heb al m'n lichten in verschillende rooms zitten en kan zo per room kiezen of er daar een lamp geschakeld moet worden in 1 routine.
Ik krijg ze nu als groep vanuit Home Assistant door, daarom zie je maar 1 entry per room, maar als je bv direct Hue koppelt aan Google Home zie je ze allemaal.

[Afbeelding]
Ik heb mijn telefoon weer even op Engels gezet, en zit nu bij de routines te kijken, maar ik zie daar geen mogelijkheid om te bepalen welke lampen moeten schakelen op basis van de ruimte waarin ik me bevind als ik het commando geef.

Dus, met andere woorden, dat er binnen dezelfde routine iets anders geschakeld wordt wanneer ik deze tegen mijn living room home zeg of tegen mijn bedroom home.

Ik kan natuurlijk wel binnen een routine lampen van een bepaalde kamer schakelen, dus bijvoorbeeld de keuken, maar dan worden altijd de keukenlampen aangezet, ongeacht ik dit nu in slaapkamer of in de woonkamer zeg.

Na het bekijken van je edit vermoed ik dat de probleemstelling je niet helemaal duidelijk was.

[ Voor 4% gewijzigd door TheFes op 31-10-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

dat is niet wat hij vraagt, je kan perfect met een routine die je beneden start de lichten in de slaapkamer aan doen, niks moeilijk aan

toen hij nog in het Engels stond had ik een routine "ik ga slapen" die licht in slaapkamer aandeed, licht in keuken (waar ik door moet naar de slaapkamer), tv uit zet, sonos uitzet en alle lichten die nodig waren uitzet

vervolgens een routine bedtime die alles in slaapkamer uitdeed, keuken uitdeed en vroeg wanneer het alarm aan moest morgenvroeg

wil je automatiseren (dat die lichten aangaan als je door de kamer gaat), dat is iets anders, dan heb je iets als hass.io nodig en een ble presence device en dan kan dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
stefanmechelen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:33:
[...]
wil je automatiseren (dat die lichten aangaan als je door de kamer gaat), dat is iets anders, dan heb je iets als hass.io nodig en een ble presence device en dan kan dat ook
Ja weet ik, heb (of beter had) ook een presence script draaien op domoticz.

Echter zou mooi zijn als de opdrachten "ruimte" gevoelig kunnen worden gemaakt, door onderscheid te maken in welke GH apparaat de opdracht heeft ontvangen.
[...]
Ja weet ik, heb (of beter had) ook een presence script draaien op domoticz.

Echter zou mooi zijn als de opdrachten "ruimte" gevoelig kunnen worden gemaakt, door onderscheid te maken in welke GH apparaat de opdracht heeft ontvangen.
TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:14:
[...]
Wat misschien wel zou kunnen werken is:
  • Een dummy schakelaar (lamp) in Domoticz per ruimte maken, waar dan de gevraagde acties achter hangen (door middel van een (blocky) script).
  • Vervolgens kun je die dummy schakelaar in de Home app in de bijbehorende ruimte hangen (door middel van de Controlicz integratie).
  • Als je in je routine "turn of the lights" opneemt, zou theoretisch (maar dat weet ik dus niet zeker) alleen de dummy lamp in die ruimte uitgezet moeten worden, waarmee je dus alleen die acties voor die ruimte uitvoert.
een goede ja, als het goed is komt m;n GH mini vandaag binnen, kan ik gelijk aan de slag.

[ Voor 55% gewijzigd door mvrhrln op 31-10-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

dat is niet wat hij vraagt, je kan perfect met een routine die je beneden start de lichten in de slaapkamer aan doen, niks moeilijk aan

toen hij nog in het Engels stond had ik een routine "ik ga slapen" die licht in slaapkamer aandeed, licht in keuken (waar ik door moet naar de slaapkamer), tv uit zet, sonos uitzet en alle lichten die nodig waren uitzet

vervolgens een routine bedtime die alles in slaapkamer uitdeed, keuken uitdeed en vroeg wanneer het alarm aan moest morgenvroeg

Dat is volgens mij wel wat hij vraagt.

Hij wil met hetzelfde commando "welterusten" andere dingen doen op basis van de Home waartegen hij dit zegt.
mvrhrln schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:13:

(heb de Home nu in de woonkamer, mini voor slaapkamer moet nog binnenkomen)
Dus:
Zegt hij "welterusten" tegen zijn woonkamer Home, moet het volgende gebeuren:
  • Lichten beneden schakelen uit
  • gang/hal en slaapkamer schakelen in
Zegt hij dan vervolgens "welterusten" tegen zijn slaapkamer Home, moet het volgende gebeuren:
  • Licht slaapkamer gaat uit
Dat zijn dus andere taken met hetzelfde commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Dat zijn dus andere taken met hetzelfde commando
Yup, niet omdat het moet, maar omdat het kan : (zou moeten kunnen danwel).
We gaan puzzelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Laatst online: 19-09 16:56
Furiousz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Dat gebeurt hier ook dagelijks :( :( :( , dit tot grote ergernis van mijn vriendin :+

Mijn mini staat op 1.5m afstand van de soundbar en ze lijkt inderdaad te reageren op geluid wat uit de soundbar komt.
Als je in mijn activiteiten kijkt kun je je geluid fragment afspelen. Van het moment dat je command geeft. Zo kun je ook horen in waar hij oké Google in hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hampieee schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Als je in mijn activiteiten kijkt kun je je geluid fragment afspelen. Van het moment dat je command geeft. Zo kun je ook horen in waar hij oké Google in hoort.
Vreemd hoor. In mijn geval kan ik het stukje dat ze heeft opgepikt van de tv niet afspelen
https://imgur.com/a/2SKuCBU
(Zie ook mijn post een stukje hierboven waarin mij aangeef dat er helemaal geen OK/HEY Google trigger was of iets wat er op leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb google home mini & Hue nu goed werkend. Nu heb ik extra lampen en een sensor in hal. Hoe voeg ik de ruimte en lampen/sensor toe in google home en google assistent? In Hue werkt het goed. Ik ben echter bang dat ik alles weer op zijn kop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
josernst schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:31:
Ik heb google home mini & Hue nu goed werkend. Nu heb ik extra lampen en een sensor in hal. Hoe voeg ik de ruimte en lampen/sensor toe in google home en google assistent? In Hue werkt het goed. Ik ben echter bang dat ik alles weer op zijn kop zet.
commando sync my devices?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josernst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-04-2023
Aha, zo simpel dus. Dank, zij zijn toegevoegd. Soms ben ik het even kwijt, zal de leeftijd wel wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmmz daarstraks gingen mijn snelkoppelingen, en nu weer niet meer, ook niet na opnieuw aanmaken... Nog iemand er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Ik heb nog steeds geen snelkoppeling of routines oid ?
( IOS)
kwestie van geduld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
moeten jullie geen siri gebruiken ofoz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:30:
[...

Na het bekijken van je edit vermoed ik dat de probleemstelling je niet helemaal duidelijk was.
Of je snapt het gewoon niet. Het kan namelijk wel. Als ik een routine maak met een custom command waarin ik o.a. de lampen in 'this' room laat uit doen, kan dat kamer onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
NoFate schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:35:
moeten jullie geen siri gebruiken ofoz? :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B2 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:42:
[...]

Of je snapt het gewoon niet. Het kan namelijk wel. Als ik een routine maak met een custom command waarin ik o.a. de lampen in 'this' room laat uit doen, kan dat kamer onafhankelijk.
Maar dat is niet wat hij wil, hij wil ook lampen in een andere kamer schakelen, maar niet altijd dezelfde

Zegt hij "welterusten" tegen zijn woonkamer Home, moet het volgende gebeuren:
  • Lichten beneden schakelen uit
  • gang/hal en slaapkamer schakelen in
Zegt hij dan vervolgens "welterusten" tegen zijn slaapkamer Home, moet het volgende gebeuren:
  • Licht slaapkamer gaat uit
Dat gaat je met de routines die Google aanbied niet lukken. Eventueel wel met dummy lampen in Domoticz zoals ik in een eerdere post aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
TheFes schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:47:
[...]
Dat gaat je met de routines die Google aanbied niet lukken. Eventueel wel met dummy lampen in Domoticz zoals ik in een eerdere post aangaf.
Ja, zo ga ik het ook opzetten. Echter heb ik nu nog geen routines/snelkoppelingen in m;n GH/GA app.
schijn je geduld voor te moeten hebben :) , nu heb ik veel, maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
mvrhrln schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Ja, zo ga ik het ook opzetten. Echter heb ik nu nog geen routines/snelkoppelingen in m;n GH/GA app.
schijn je geduld voor te moeten hebben :) , nu heb ik veel, maar ...
vreemd, wat heb je dan wel in dat menu ? dacht dat snelkoppelingen al lang bestonden...
mss eens de taal van je telefoon op ENG us zetten dan min 12 uur wachten, dan verschijnt routines
dan terug naar NLnl, dan hbe je misschien terug snelkoppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Hampieee schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:21:
[...]

Dat lukt bij mij dus ook niet!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Wat ik dus zal willen is dat je via een z-wave duurbel bij indrukken een geluid uit de home kan krijgen.
Ben bezig geweest met een script ( stream2chromecast) icm domoticz maar als ik dit script wil testen loopt het vast en gebeurt er niks .
Iemand hier al verder mee ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
NoFate schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:52:
[...]

vreemd, wat heb je dan wel in dat menu ? dacht dat snelkoppelingen al lang bestonden...
mss eens de taal van je telefoon op ENG us zetten dan min 12 uur wachten, dan verschijnt routines
dan terug naar NLnl, dan hbe je misschien terug snelkoppelingen
Muziek
Bediening voor in huis
Nieuws
Mijn dag
TV's en Speakers
Boodschappenlijst
Video's en foto's
Agenda
Aandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
daar moet het idd tussenstaat, zet je telefoon maar eens op ENG us, dan morgen nog eens kijken :)
zo doe ik het ook als ik de optie "routines" wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Amazon heeft de Echo Input uitgebracht!
https://www.theverge.com/...ce-release-date-bluetooth

Zou mooi zijn als Google met een Chromecast met ingebouwde assistent zou komen. Liefst iets wat ik zo op mijn home cinema/tuner kan aansluiten.(of kan zoiets al?)

Heeft er trouwens iemand hier een Home/Mini én een Echo in huis werken?
Ik heb uiteraard wel wat reviews en vergelijkingen gelezen maar ben wel benieuwd naar jullie on hands ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 31-10-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
Pimmetje651 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:57:
Wat ik dus zal willen is dat je via een z-wave duurbel bij indrukken een geluid uit de home kan krijgen.
Ben bezig geweest met een script ( stream2chromecast) icm domoticz maar als ik dit script wil testen loopt het vast en gebeurt er niks .
klinkt wel leuk ja,
kom dit tegen: https://github.com/GhostBassist/GooglePyNotify
verder niet naar gekeken, maar miisschie kan je er ieyts mee?
nog iets: https://translate.google....php%3Ft%3D5914&edit-text=

[ Voor 13% gewijzigd door mvrhrln op 31-10-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Net even getest.

Ik zei: "Hey Google, play Efteling Radio on TV (mijn chromecast die aan de TV hangt."

GH Mini antwoord: "Streaming Efteling Kids Radio from TuneIn on TV."

Wat er vervolgens gebeurt: TV springt aan en ik zie TuneIn verschijnen met Efteling Kids Radio, maar de stream blijft steeds laden en speelt dus niet af.

Andere zenders laadt die wel in en spelen wel af.

Op de website van TuneIn doet Efteling Kids Radio het wel en GH Mini start ook de juiste stream. Raar dat die niet start met spelen.
Op m'n telefoon doet deze het overigens wel via de assistant. Blijkbaar probleem van de home met deze specifieke stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 15-09 21:53
Pimmetje651 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:57:
Zie mijn post in het domoticz topic: thecompany in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Soms ook iemand problemen om devices the unlinked of unsynchen, dan krijg ik een error als ik sync my devices doe, also ik dan bv Harmony of gelijk welke app link, en ik zeg "tv aan" dan krijg ik als response, ok ,ik zet 2 dingen aan... Terwijl er maar 1 tv is... Dus ergens zit die sync mis... Krijg dus niet goed unlinked...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
Belgische Google Home Mini gebruiker hier.

Heb al m'n devices op US English staan.

Ik kan perfect bijvoorbeeld radio Studio Brussel starten. 'Ok Google, play Studio Brussel' => StuBru wordt gestart op TuneIn.

M'n Harmony is gelinkt en ik kan via Engelse commando's inderdaad de activiteiten starten 'OK Google, Stereo ON' => activiteit wordt gestart.

ECHTER: wanneer ik een Harmony actie heb gestart, dan werkt TuneIn of Spotify niet meer.

'Play Studio Brussel' => Sorry I can't do that yet. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, idem voor Spotify.

Ik kan het probleem 100% dupliceren: GH ontkoppelen van account, factory reset, terug instellen: Studio Brussel kan terug gestart worden. Echter, zodra ik een Harmony actie start => TuneIn, Spotify terug "can't do that yet".

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Milton1 op 01-11-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Ik blijf het proberen maar echt niets werkt onder de Nederlandse taal. Mijn Tado niet, mijn Android TV niet en ook mijn Yeelight lampen niet. Moet ik de hele boel maar weer resetten en opnieuw instellen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
woutur schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:47:
Ik blijf het proberen maar echt niets werkt onder de Nederlandse taal. Mijn Tado niet, mijn Android TV niet en ook mijn Yeelight lampen niet. Moet ik de hele boel maar weer resetten en opnieuw instellen?
Nederlands als 1e taal selecteren in GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
mvrhrln schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

klinkt wel leuk ja,
kom dit tegen: https://github.com/GhostBassist/GooglePyNotify
verder niet naar gekeken, maar miisschie kan je er ieyts mee?
nog iets: https://translate.google....php%3Ft%3D5914&edit-text=
Krijg de google home wel aan het piepen, laat een toon horen, echter nog geen bruikbaar tekst/geluid.
- wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:38
stefanmechelen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:08:
Speel Joy Radio op Tunein, werkt prima bij mij. Er bestaan betere radio's by the way :-)
[...]
Ook hier werkt het nu :) Smaak over radiozender laat ik even in het midden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
Milton1 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:03:
Belgische Google Home Mini gebruiker hier.

Heb al m'n devices op US English staan.

Ik kan perfect bijvoorbeeld radio Studio Brussel starten. 'Ok Google, play Studio Brussel' => StuBru wordt gestart op TuneIn.

M'n Harmony is gelinkt en ik kan via Engelse commando's inderdaad de activiteiten starten 'OK Google, Stereo ON' => activiteit wordt gestart.

ECHTER: wanneer ik een Harmony actie heb gestart, dan werkt TuneIn of Spotify niet meer.

'Play Studio Brussel' => Sorry I can't do that yet. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, idem voor Spotify.

Ik kan het probleem 100% dupliceren: GH ontkoppelen van account, factory reset, terug instellen: Studio Brussel kan terug gestart worden. Echter, zodra ik een Harmony actie start => TuneIn, Spotify terug "can't do that yet".

Iemand een idee?
"Play Studio Brussel" is een commando dat nooit echt lekker gewerkt heeft. Was vroeger toen ik nog alles in US Engels had staan ook al zo bij mij. "Play Studio Brussel on Tunein" werkt wel altijd correct. Idem voor "Speel Studio Brussel op Tunein". Met IFTTT en Sonos is het nog leuker en kan ik gewoon Studio Brussels please zeggen en begint Studio Brussel te spelen op mijn Sonos. Daar moet het echt wel in het Engels zijn omdat IFTTT nog geen Nederlands ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38
Matomatisch schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:06:
[...]

Het mute probleem heb ik hier ook! Afspelen gaat prima, maar als ik dan een vraag aan de Mini stel dan mute hij de TV. Stel ik nog een vraag, unmute hij de TV tijdens het antwoorden, en gaat daarna terug muten.

Zo kunnen we dus geen muziek luisteren!
Ik vroeg mij later af: Heb jij mogelijk ook een versterker of soundbar of wat dan ook aangesloten via ARC? Dat heb ik namelijk wel met mijn Sony-tv op een Yamaha-versterker. Mogelijk kan de Home daar niet goed mee overweg omdat hij dan vermoedelijk niet "ziet" of het geluid al dan niet aan of uit is.

Edit: Uiteindelijk onderstaande gevonden op de supportpagina van Google:
Het volume van video's en muziek verlagen wanneer de Google Assistent wordt gebruikt
De Google Assistent kan het volume van video's en muziek die je naar tv's en speakers cast automatisch verlagen om zo makkelijker met de Google Assistent te praten wanneer je content cast. Deze functie is standaard ingeschakeld.
Hoe het werkt
Het volume van je tv of speaker wordt lager gezet wanneer je 'Oké Google' zegt en blijft op dat niveau terwijl je met de Assistent praat. Als je klaar bent, wordt het volume van de tv of speaker teruggezet op de oorspronkelijke instelling.

Voorkomen dat de Assistent het volume verlaagt
Deze functie uitschakelen:

Zorg dat je mobiele apparaat of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Home-apparaat.
Open de Google Home-app Google Home-app.
Tik rechtsboven op het startscherm op Apparaten Devices om beschikbare Google Home-apparaten te bekijken.
Scroll om de apparaatkaart te zoeken voor de Google Home die je wilt aanpassen.
Tik rechtsboven op de apparaatkaart op het apparaatkaartmenu More menu en vervolgensInstellingen.
Tik onder 'Volume verlagen tijdens luisteren' op het selectievakje of schuif de schuifregelaar op Uit Off.
Niet-ondersteunde functionaliteit
Deze functie werkt momenteel niet wanneer je content op een van de volgende manieren cast:
Als je muziek cast op een groep cast-apparaten.
Als je bent begonnen met het casten van content op een tv of speaker via een mobiele telefoon in plaats van via je stem.
Als je content cast op een Android TV-apparaat met een vast volume (zoals een Nexus Player).
Als je content cast op een speaker of tv met Chromecast ingebouwd of Android TV met een Chromecast-firmwareversie lager dan 1.25. Hier vind je meer informatie over hoe je de firmwareversie kunt controleren.
Als tv-programma's en films worden afgespeeld met 5.1 surround sound.

Opmerking: In het geval van Android TV's met een firmwareversie die lager is dan versie 1.27 kun je, bij inschakeling van deze functie, het volume van de tv niet wijzigen met de Google Home ('Oké Google, stel het volume in op 50% op <apparaatnaam>'). Als je spraakopdrachten wilt gebruiken, moet je de functie uitschakelen aan de hand van de bovenstaande stappen.
O.a. met een externe versterker werkt het dus gewoon niet. Ik lees overal reactie van gebruikers met dezelfde problemen. Die problemen zijn ergens ook wel logisch. Bij geluid via ARC verlaag je immers niet het geluid van de tv, maar van de externe versterker via de tv. De tv weet zelf echter niet op welk volume het geluid staat. Met andere woorden: Je kan niet zeggen dat het geluid van de versterker op 50% moet staan. Je kan wel zeggen dat het geluid moet muten of unmuten, maar hierbij is het probleem dat dit hetzelfde commando is. Je afstandsbediening heeft immers maar 1 knop voor mute en unmute. Zeg je dus tegen Home dat het geluid moet muten en staat het geluid op dat moment al uit, dan zal hij het geluid aanzetten.

Ik zie zelf eerlijk gezegd ook niet of en hoe dit opgelost kan worden, gehalve dan wanneer je een externe versterker gebruikt die ook smart is.

Het probleem is nu niet opgelost, maar de oorzaak is wel duidelijk. Ik zet in elk geval "Volume verlagen tijdens luisteren" uit. Eens kijken of dat enigszins werkt of dat de assistent dan helemaal niets meer verstaat van wat ik vraag.

[ Voor 71% gewijzigd door KlaasjeNL op 01-11-2018 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 15:54
KlaasjeNL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:21:
[...]

Ik vroeg mij later af: Heb jij mogelijk ook een versterker of soundbar of wat dan ook aangesloten via ARC? Dat heb ik namelijk wel met mijn Sony-tv op een Yamaha-versterker. Mogelijk kan de Home daar niet goed mee overweg omdat hij dan vermoedelijk niet "ziet" of het geluid al dan niet aan of uit is.

Edit: Uiteindelijk onderstaande gevonden op de supportpagina van Google:

[...]

O.a. met een externe versterker werkt het dus gewoon niet. Ik lees overal reactie van gebruikers met dezelfde problemen. Die problemen zijn ergens ook wel logisch. Bij geluid via ARC verlaag je immers niet het geluid van de tv, maar van de externe versterker via de tv. De tv weet zelf echter niet op welk volume het geluid staat. Met andere woorden: Je kan niet zeggen dat het geluid van de versterker op 50% moet staan. Je kan wel zeggen dat het geluid moet muten of unmuten, maar hierbij is het probleem dat dit hetzelfde commando is. Je afstandsbediening heeft immers maar 1 knop voor mute en unmute. Zeg je dus tegen Home dat het geluid moet muten en staat het geluid op dat moment al uit, dan zal hij het geluid aanzetten.

Ik zie zelf eerlijk gezegd ook niet of en hoe dit opgelost kan worden, gehalve dan wanneer je een externe versterker gebruikt die ook smart is.

Het probleem is nu niet opgelost, maar de oorzaak is wel duidelijk. Ik zet in elk geval "Volume verlagen tijdens luisteren" uit. Eens kijken of dat enigszins werkt of dat de assistent dan helemaal niets meer verstaat van wat ik vraag.
Klopt, hier staat een Sonos Beam voor de TV. Goed gevonden, ik zal het volume verlagen dan ook maar uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
@rachidfinge Sinds kort heb ik bij instellingen in GH een andere interface. Ik heb de taal van mijn mobiel en app gewoon op nederlands staan. Hierbij zie ik ook de nieuwe functie ''snelkoppelingen''. Deze werken echter nog niet in het nederlands. Enig idee wanneer deze functie te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Morex schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:36:
@rachidfinge Sinds kort heb ik bij instellingen in GH een andere interface. Ik heb de taal van mijn mobiel en app gewoon op nederlands staan. Hierbij zie ik ook de nieuwe functie ''snelkoppelingen''. Deze werken echter nog niet in het nederlands. Enig idee wanneer deze functie te gebruiken is?
Heb je iOS of Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Jammer dat snelkoppelingen niet werken naar Engels. Hoe lang moeten we wachten tot Logitech NL ondersteund? Die zijn meestal niet heel snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb nu het nieuwe google menu ondanks dat ik het op NL heb staan ! Ook de optie snelkoppelingen .. Nu alleen nog routines en dan ben ik tevreden

Oké negeer dit.. ik heb inderdaad ook het nieuwe menu, maar het werkt nog niet -O- toch word ik al gematigd vrolijk.. ze zijn bezig.

[ Voor 32% gewijzigd door GeNiTaLiX op 01-11-2018 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morex
Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 16:36
Klopt het dat de Harmony Hub nog steeds niet te koppelen is in de NL taal?
Mijn telefoon staat op NL ingesteld.

Ik krijg namelijk deze foutmelding:
We're sorry but your languaga and/or region is not supported by Logitech Harmony skill for Google Home.
Pagina: 1 ... 37 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...