Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Hey Google syncrhoniseer mijn apparaten niet vergeten als je aanpassingen hebt gedaan. Ontkoppelen en weer koppelen kan ook helpen. Net zoals smartphone herstarten of GH herstarten.
kouk schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Bij mij werkte het (Ikea tradfri) nadat ik de koppeling met Ikea had verwijderd en opnieuw had toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Stimpy68 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:10:
[...]

Nee, Kodi via Harmony, Kodi draait op een Rpi, Harmony zet dan mijn versterker en tv ingangen goed ;)
Ach so, ok thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb gisteren de JBL 10 voor 109 euro gekocht als aanvulling op de Google Home die ik al met veel p!ezier gebruik.

Vanmorgen heb ik de speaker binnengekregen. De verpakking is zoals bij de Home ,ook luxe en het is daarom net alsof je een cadeautje uitpakt!
De usb-kabel is oranje en een charger ontbreekt. Een merkwaardige keuze, maar ik heb genoeg kabels en chargers liggen. En de micro USB kabel is handiger, want makkelijk vervangbaar, dan de dedicated voedingskabel van de Home.

Instellen is nog geen 5 minuten werk en het valt me op dat de JBL net zo goed op commando's reageert als de Home. De speaker voelt sterk en luxe aan en ziet er naar mijn mening ook mooi uit.

Maar zodra ik muziek aanzet ben ik niet echt aangenaam verrast. Het geluid van de JBL kan dan wel hard maar is best schel. Waar de Home, naar mijn mening, een lekker vol geluid heeft, ontbreekt dit geheel bij de JBL.
Helaas biedt de JBL ook geen mogelijkheid om via de Home app Trebble en Bass te regelen.

Mijn conclusie is dat de JBL 10 voor 109 euro een aardige vervanger voor de Home is. De oplaadbare batterij en de bluetooth mogelijkheid zijn handige extra's, maar voor mijn doel niet interessant.
Het geluid kan hard en is in principe prima, maar als ik het rechtstreeks vergelijk met de Home valt het me toch tegen. Ik ga de JBL dan ook retoursturen en omruilen voor een 2e Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
PnD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Je kan dan nog wel NL als 2e taal in de home app zetten, zodat hij bijvoorbeeld wel je boodschappen in het nederlands op je lijstje kan zetten?
Ja dat kan zeker, maar bij mij werkte het dan allemaal nog steeds niet lekker in het Nederlands. Maar daar zal op korte termijn hopelijk verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaylakeman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-04 16:29
Ax05 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( red icon ) en linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6
Bijna alles wat jij hier beschrijft kan ik niet vinden, ik kan op myharmony nergens inloggen en kan ook nergens de 3 stipjes vinden in de GH app. Als ik een gewoon apparaat wil toevoegen zie ik ook alleen Harmony met een blauw logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Omg..

Het luisteren naar Spotify en radio lukt soms wel en meestal niet..
Gezegd listen to radio 538
Sorry, I can't do that yet.
Gezegd luister radio 538
Sorry, dat kan ik nog niet
15:22
Gezegd zet Radio 538 op slaapkamer Mini
Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen.
Maar ik ben nog aan het leren
15:21
Gezegd luister radio 538
538 streamen via TuneIn
13:22
Gezegd speel Spotify soft pop hits
Gezegd listen to soft pop hits on Spotify
Sorry, I can't do that yet.
Gezegd luister naar soft pop hits
Gezegd luister soft pop hits op Spotify
Prima, 'Soft Pop Hits' op Spotify.
Het lijkt wel of deze functie er nu uitligt. Meer mensen nu deze ervaring? Best irritant aangezien het wel ''kan'' werken. Ook heb ik het idee dat hij minder goed naar mij luistert. Ik moet nu vaker een aantal keren ''hey google'' of ''oké google'' zeggen.

Oké ik ben er nu dus achter gekomen dat de mini beneden wel werkt:

Gezegd luister naar Radio 538
538 van TuneIn streamen op audio beneden
Dit werkt niet:
Gezegd luister radio 538 via slaapkamer Mini
Ik heb gezocht naar '538 via slaapkamer Mini', maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld
En op de mini boven:
Gezegd luister radio 538
:O En de mini weer verwijderd en gereset:
Gezegd luister zangers op Spotify
Prima, hier is je Spotify-afspeellijst met de naam 'Zangers'

[ Voor 45% gewijzigd door GeNiTaLiX op 29-10-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evild
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 19:32
Als ik hier gewoon zeg, speel 538 dan speelt die gewoon 538 af op tune in. En dat speelt die dan op de home waar ik het dat moment aan vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
kaylakeman schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Bijna alles wat jij hier beschrijft kan ik niet vinden, ik kan op myharmony nergens inloggen en kan ook nergens de 3 stipjes vinden in de GH app. Als ik een gewoon apparaat wil toevoegen zie ik ook alleen Harmony met een blauw logo.
Je moet op je Windows computer naar de website van logitech/Harmony en je via de app op je computer ( die je bij logitech kan downloaden) een account aanmaken. Voor het inloggen kan je kiezen voor Engels. Het logo is inderdaad nu blauw.

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 14:52
no113 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

yep, zowel fysiek als digitaal in de home-app
Hey Google "Turn on lichtstrip"
'Prima, ik doe lichtstrip aan'

Hey Google "Doe lichtstrip aan"
'Sorry, ik begrijp het niet'

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:50
Ik lees veel problemen over verlichting aansturen etc, hier werkt alles prima, wat heb ik gedaan:

Mijn ICS 2000 ontkoppeld en weer gekoppeld.

In de kaku app stond alles al op nl namen: eettafellamp, wandlampen, dressoirlamp, schemerlamp etc
Ook was alles geplaatst in de juiste kamer: woonkamer, slaapkamer etc

Zo stond het na koppelen ook in de Google Home app
Hierna heb ik de kamers even hernoemd (bv test) in de Google Home app en weer teruggezet naar woonkamer, slaapkamer etc

Ik heb mini’s in woonkamer en slaapkamer, als ik in de woonkamer en/of slaapkamer zeg: lampen aan gaat de boel aan. Eigenlijk zijn diverse commando’s mogelijk, gewoon proberen
Als ik zeg dim de lampen naar xx% werkt ook perfect
Als ik zeg wandlampen aan of dim wandlampen naar xx% werkt ook perfect

Chromecast in de slaapkamer werkt ook prima, TV aan of TV uit, verder heb ik nog geen uitgebreide opdrachten gegeven, gebruik ik niet

Nest had ik maanden terug al gekoppeld en werkt sinds we nl taal hebben ook prima, wat is de temp in de woonkamer, temp graad hoger, zet temp woonkamer op 20 graden, gewoon van alles proberen

Ik heb Engels nog steeds als eerste taal staan en NL dus als tweede, maakt volgens mij ook niks uit
iPhone staat op NL
Op een tadfri stopcontact na is alles wat aangesloten is op de ICS 2000 van KlikAanKlikUit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 06:44
hmm, google 8.33 is released, maar ik in de google assistant services toch nog steeds de oude shopping list staan, normaal moet je nu de keuze krijgen tussen verschillende listen,; zoals bv google keep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozef faster
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09-2022
bij mij vannacht stroompannen dus even zonder stroom

stond s'morgens op en alle lichten waren vanzelf terug aangegaan ?

heb google home

dus als de elecktriciteit uitvalt start de google home vanzelf terug op
maar hij doet dan ook alle lichten vanzelf terug aan
denk niet dat dat de bedoeling is of wel ??

want nu heb ik alleen lichten gekoppeld maar wat als je meer gaat automatischeren ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
blijkbaar heeft google home het toch moeillijk als NL niet als primaire taal staat

als ik ENG configureer als primaire taal, dan krijg ik steeds "ik begrijp het niet" , bij NL als primair , lukt het allemaal perfect

zou toch normaal niet mogen? dit heb ik getest met wat entitys vanaf mijn home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
stefanmechelen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:11:
Hey Google syncrhoniseer mijn apparaten niet vergeten als je aanpassingen hebt gedaan. Ontkoppelen en weer koppelen kan ook helpen. Net zoals smartphone herstarten of GH herstarten.

[...]
Euhm...

Gezegd synchroniseer mijn apparaten
Ik kan hierbij nog niet helpen.
Maar ik ben altijd aan het leren

8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Medione1210 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:23:
Ik heb gisteren de JBL 10 voor 109 euro gekocht als aanvulling op de Google Home die ik al met veel p!ezier gebruik.

Vanmorgen heb ik de speaker binnengekregen. De verpakking is zoals bij de Home ,ook luxe en het is daarom net alsof je een cadeautje uitpakt!
De usb-kabel is oranje en een charger ontbreekt. Een merkwaardige keuze, maar ik heb genoeg kabels en chargers liggen. En de micro USB kabel is handiger, want makkelijk vervangbaar, dan de dedicated voedingskabel van de Home.

Instellen is nog geen 5 minuten werk en het valt me op dat de JBL net zo goed op commando's reageert als de Home. De speaker voelt sterk en luxe aan en ziet er naar mijn mening ook mooi uit.

Maar zodra ik muziek aanzet ben ik niet echt aangenaam verrast. Het geluid van de JBL kan dan wel hard maar is best schel. Waar de Home, naar mijn mening, een lekker vol geluid heeft, ontbreekt dit geheel bij de JBL.
Helaas biedt de JBL ook geen mogelijkheid om via de Home app Trebble en Bass te regelen.

Mijn conclusie is dat de JBL 10 voor 109 euro een aardige vervanger voor de Home is. De oplaadbare batterij en de bluetooth mogelijkheid zijn handige extra's, maar voor mijn doel niet interessant.
Het geluid kan hard en is in principe prima, maar als ik het rechtstreeks vergelijk met de Home valt het me toch tegen. Ik ga de JBL dan ook retoursturen en omruilen voor een 2e Home.
Duidelijk :)
Ik ben nog aan het twijfelen om een 20 te halen ivm geluid van de Google Home.
Geluid is in principe prima maar op iets hoger volume mis ik wat, nu twijfel ik of de 20 dan wel voldoende is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
Kitser schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 00:24:
Heeft iemand al scenes vanuit Home Assistant werkend? Ik krijg ze wel in de GH app maar ik krijg ze niet gestart. Wat is het commando hiervoor? Met turn on xyz, turn scene xyz on heb iik het Het nog niet voor elkaar gekregen. En in het Nederlands ook niet. Maar dat lijkt sowieso nog allemaal gebrekkig te werken.
Losse lampen kan ik wel bedienen met bv "turn kitchen on"
"Activate". Dus bijv. "Activate Netflix mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 14:52
NoFate schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:40:
blijkbaar heeft google home het toch moeillijk als NL niet als primaire taal staat

als ik ENG configureer als primaire taal, dan krijg ik steeds "ik begrijp het niet" , bij NL als primair , lukt het allemaal perfect

zou toch normaal niet mogen? dit heb ik getest met wat entitys vanaf mijn home assistant
Dat was het enige dat ik nog niet geprobeerd had.
In de instellingen van de Google home-app stond tot nu toe Engels als 1e en Nederlands als 2e.
Nu ik deze heb omgewisseld kan ik ineens wel alle verlichting in het Nederlands aansturen.

Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@no113 ik had precies hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
jozef faster schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:35:
bij mij vannacht stroompannen dus even zonder stroom

stond s'morgens op en alle lichten waren vanzelf terug aangegaan ?

heb google home

dus als de elecktriciteit uitvalt start de google home vanzelf terug op
maar hij doet dan ook alle lichten vanzelf terug aan
denk niet dat dat de bedoeling is of wel ??

want nu heb ik alleen lichten gekoppeld maar wat als je meer gaat automatischeren ??
Je google home doet pas iets als hij opdracht krijgt, dus ik zou het eerder in de hub/lampen zelf zoeken. Misschien dat die een instelling hebben wat te doen als de stroom terugkeert?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Als je een hue lamp met een schakelaar uit zet en weer aan zet gaat ie altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 18:47
Stimpy68 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:42:
[...]

Euhm...

Gezegd synchroniseer mijn apparaten
Ik kan hierbij nog niet helpen.
Maar ik ben altijd aan het leren

8)7 |:(
probeer dan eens: sync my devices, en?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
kruila schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

probeer dan eens: sync my devices, en?
Nope:

Gezegd sync my devices
Sorry, I don't know how to help with that yet.

Heeft altijd wel gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
no113 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:08:
[...]

Dat was het enige dat ik nog niet geprobeerd had.
In de instellingen van de Google home-app stond tot nu toe Engels als 1e en Nederlands als 2e.
Nu ik deze heb omgewisseld kan ik ineens wel alle verlichting in het Nederlands aansturen.

Wow
Ook lampen vanaf home assistent? Of via welke home control... Vraag me af of het een bug is dat je NL als primair moet zetten... Denk het wel, want alle Engelse commando's blijven wel werken als eng secundair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Stimpy68 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:24:
Als je een hue lamp met een schakelaar uit zet en weer aan zet gaat ie altijd aan
Dat heb ik met elke lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
NoFate schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:40:

Hier scheelt het ook een stuk inderdaad.
Kan lampen aan en uit doen, versterkervolume etc.

(Moest bij instellen wel even tussenstap maken, ENG -> DUI, NED->ENG, DUI->NED).
Kreeg 1e keer "tut mich leit ofzo"
daarna ging alles goed, met nederlandse response

[ Voor 14% gewijzigd door mvrhrln op 29-10-2018 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb Google Home stuk gekregen denk ik.

Ik heb m'n Huis verwijderd maar nu kan ik op het hoofdscherm niet meer op de + of Instellingen tikken, beide geven geen reactie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Beekforel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:22:
Ik heb Google Home stuk gekregen denk ik.

Ik heb m'n Huis verwijderd maar nu kan ik op het hoofdscherm niet meer op de + of Instellingen tikken, beide geven geen reactie. :(
App verwijderen en opnieuw installeren en inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ax05 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren en inloggen.
Klonk als een goed idee, maar helaas geen succes...

Na reset van de Google Home Mini kom ik wel wat verder maar na een paar stappen toch een foutmelding omtrent internetverbinding. Raar. Ook een melding over G suite account, misschien dat ik toch maar eens moet migreren naar een gewoon Gmail account.

[ Voor 36% gewijzigd door Beekforel op 29-10-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
JvdW schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Duidelijk :)
Ik ben nog aan het twijfelen om een 20 te halen ivm geluid van de Google Home.
Geluid is in principe prima maar op iets hoger volume mis ik wat, nu twijfel ik of de 20 dan wel voldoende is :+
Koop 'm ergens waar je 'm makkelijk kan retourneren, bijvoorbeeld Bol.com.

De 20 zou iets meer bass hebben, dus misschien is het voldoende voor je. Sowieso is geluidsbeleving erg persoonlijk, dus misschien vindt jij het wel helemaal geweldig.
Ik vraag me wel af of de 20 die 70euro meer waard is t.o.v. de 10. Alleen als je de oplaadbare batterij veel gaat gebruiken is het een overweging, want die gaat veel langer mee dan die van de 10.

Overigens heeft de 10 op op hoger volume meer distortion dan de Home. Voor beiden geldt (maar het meest voor de Home) dat de ondergrond belangrijk is. Zeker bij de Home trilt er al snel van alles mee dus je moet echt een stevige ondergrond hebben.ik heb 'm u op een muismat staan en dat helpt heel veel.

Hou er ook rekening mee dat de firmware achterloopt op de JBL ,al werkte broadcast al wel.

Nadeel van broadcast is trouwens dat het geluid van de ontvangende Home niet omhoog gaat! Stond bij mij op 6% waardoor het een whisper broadcast werd...en daar heb je weinig aan.
Ik vind het ook wel een nadeel dat je het volume van de stem en de media niet apart kan regelen, maar goed, dat is een probleem van de software en niet van JBL.

Edit: ik zie dat de 10 inmiddels weer 149 euro kost. Het verschil met de 20 is dus 30euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Beekforel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

Klonk als een goed idee, maar helaas geen succes...

Na reset van de Google Home Mini kom ik wel wat verder maar na een paar stappen toch een foutmelding omtrent internetverbinding. Raar. Ook een melding over G suite account, misschien dat ik toch maar eens moet migreren naar een gewoon Gmail account.
Heb je meerdere accounts gekoppeld? En misschien op een ander device GH geïnstalleerd? Dan kan je je account weer toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ax05 op 29-10-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

CoachKoos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:26:
Iemand de Homewizard of de Link al gekoppeld gekregen aan de Google Home?

Koppelen lukt wel, maar ik zie verder niets gebeuren in de Home app.
Zelfde hier, ik zoek via 'Apparaat instellen' naar de Homewizard, ik log in met HW gegevens en kies 'Authorize'. Daarna komt de melding 'Accounts now linked'. Daarna springt hij na 2 seconden terug naar het hoofdmenu. Geen Homewizard te zien. Doe ik iets fout?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
hm, google begint nu uit het niets (alleen zacht geluid van de TV) te gillen:

"Ik weet niet hoe ik kan helpen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
mvrhrln schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:11:
hm, google begint nu uit het niets (alleen zacht geluid van de TV) te gillen:

"Ik weet niet hoe ik kan helpen"
:D Erg toevallig.....of niet O-)
Hier namelijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
uit het niets, "Sorry ik begrijp het niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Sandro! schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

"Activate". Dus bijv. "Activate Netflix mode".
Ah! Thanks. Dat werkt 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Ik vroeg mij af welke thermostaten er goed samen werken met google home en ifttt. Ik wil hem hier dan ook mee aansturen. Hij hoeft dus niet zelflerend te zijn. Dit heeft toch geen zin omdat wij onregelmatig werken en dit niet te voorspellen is. Ook geofencing is geen pre omdat ik dicht bij mijn huis in de buurt werk. Ik wil hem vooral makkelijk kunnen aansturen via de home/assistent. Iemand tips of aanraders?

[ Voor 20% gewijzigd door Morex op 30-10-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
We weten dat routines er nog niet zijn in het NL, maar plots zie ik de optie "snelkoppelingen" terug.... Is dit terug van weggeweest? Ik heb dit een hele tijd niet gezien... Hier kan ik aliassen terug mee opvangen...
Ik vermoed dat ik dit terug zie omdat ik gisteren NL als primair taal heb ingesteld op de google home...

[ Voor 19% gewijzigd door NoFate op 30-10-2018 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:24
Morex schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:31:
Ik vroeg mij af welke thermostaten er goed samen werken met google home en ifttt. Ik wil hem hier dan ook mee aansturen. Hij hoeft dus niet zelflerend te zijn. Dit heeft toch geen zin omdat wij onregelmatig werken en dit niet te voorspellen is. Ook geofencing is geen pre omdat ik dicht bij mijn huis in de buurt werk. Ik wil hem vooral makkelijk kunnen aansturen via de home/assistent. Iemand tips of aanraders?
De Honeywell Lyric T6 ondersteunt Alexa, Google Home, Siri en IFTTT. Je kunt dan helemaal los gaan. En makkelijk switchen van voice control. ;)
Tado trouwens ook, maar weer wat duurder dan de Lyric (Tado biedt ook multizones).

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 30-10-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
meesje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:02:
[...]

De Honeywell Lyric T6 ondersteunt Alexa, Google Home, Siri en IFTTT. Je kunt dan helemaal los gaan. En makkelijk switchen van voice control. ;)
Tado trouwens ook, maar weer wat duurder dan de Lyric (Tado biedt ook multizones).
Als ik de reviews hier op Tweakers lees, is men niet echt heel erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
mvrhrln schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:46:
uit het niets, "Sorry ik begrijp het niet"
Die had ik gisteren ook. Geen idee of er iets op TV was dat per ongeluk de Home activeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
IDd, heb ik soms ook, den dat de google assistent unlock verdwijnt op de telefoons , IDd onveilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
de nest? die is van google (sort of) en werkt dus ook prima.

Kan heel slim ingesteld... maar dat hebben wij niet gedaan. Afwezigheid hebben we aanstaan (dus niemand in huis = uit, voor als we het vergeten) en we kunnen hem makkelijk op afstand aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Qris schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Zelfde hier, ik zoek via 'Apparaat instellen' naar de Homewizard, ik log in met HW gegevens en kies 'Authorize'. Daarna komt de melding 'Accounts now linked'. Daarna springt hij na 2 seconden terug naar het hoofdmenu. Geen Homewizard te zien. Doe ik iets fout?
Ik had een mail gestuurd aan HomeWizard met een vraag over de koppeling:

Wij zijn in overleg met Google om de HW beschikbaar te maken met Google assistent. Echter door de gedeelte technische beperkingen (433Mhz) van de HW voldoet de HW niet aan Google eisen. (twee weg communicatie) De kans is zeer aannemelijk dat HW hierdoor niet gecertificeerd gaat worden door Google Assistent.

Zoals u weet is de HomeWizard Link WEL gecertificeerd.

Ik heb geen Link, dus weet niet of die wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
GroeneThee schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

Ik heb ook de Lyric T6, los van dat ik hem niet kan besturen met Home Assistant (gebrek aan ondersteuning via HASS, niet Lyric) ben ik erg tevreden er mee. Ook werkt hij prima met Google Assistant inderdaad, wat mij betreft een aanrader.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
GroeneThee schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

@GroeneThee
Heb je het dan over de honeywell of de tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:37
(jarig!)
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:55:
We weten dat routines er nog niet zijn in het NL, maar plots zie ik de optie "snelkoppelingen" terug.... Is dit terug van weggeweest? Ik heb dit een hele tijd niet gezien... Hier kan ik aliassen terug mee opvangen...
Ik vermoed dat ik dit terug zie omdat ik gisteren NL als primair taal heb ingesteld op de google home...
Hier hetzelfde, maar bij mij staat NL al sinds vorige week als primaire taal...
De indeling van de pagina 'instellingen' van Google Assistant is nu ook anders. Het ziet er nu hetzelfde uit als de pagina in EN(US), helaas missen de routines nog wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
Morex schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

@GroeneThee
Heb je het dan over de honeywell of de tado?
De Honeywell, van wat ik snel bekeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

Ik heb een Tado welke erg goed bevalt.
Integratie met GH werkt goed en je kan de thermostaat met de eigen app bedienen (ook geofencing met meerdere personen), maar ook direct vanuit de Google home app.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcpos
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08 13:52
mbuurman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:48:
[...]

De indeling van de pagina 'instellingen' van Google Assistant is nu ook anders. Het ziet er nu hetzelfde uit als de pagina in EN(US), helaas missen de routines nog wel :'(
Sinds vandaag heb ik bij de Instellingen, tabje Assistent (het menu is vernieuwd) de optie Snelkoppelingen erbij gekregen. Dat is vermoedelijk de Nederlandse Routines. Ze werken hetzelfde in ieder geval! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Even snel het topic door gebladerd, maar kan zo snel niks vinden: Kan Google met de Home (mini) ook reageren op andere dingen dan spraak, dus bijvoorbeeld het aan.uit schakelijk van lampen etc? Om zo events te triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@BasvanS Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
mbuurman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:48:
[...]

maar heb jij dan nu terug ook de optie "shortcuts" - "snelkoppeling", want dit is de voorganger van routines
deze optie was een hele tijd weg op mijn telefoon, totdat "denk ik" , nl als primair staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
Ik heb NL als primaire taal, en heb inderdaad Shortcuts er bij staan. Vanavond maar even wat acties in elkaar prutsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok, denk dus dan shortcuts alleeen mar zichtbaar is als NL in primaire taal staat
wel handig, om wat commandos om te zetten naar kortere commandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
Iemand ervaring met de mini en de agenda (gmail) op IOS? Werkt dit?
Krijg het nl niet werkend.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ax05 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:55:
[...]

Heb je meerdere accounts gekoppeld? En misschien op een ander device GH geïnstalleerd? Dan kan je je account weer toevoegen.
Nee, maar 1 account. Een tweede account koppelen ging tot nu toe ook nog niet goed.

Heb inderdaad wel wat geprobeerd op m'n iPad, daar staat de Home app ook op. Zal daar eens naar kijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

Cyw00d schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

Ik heb ook de Lyric T6, los van dat ik hem niet kan besturen met Home Assistant (gebrek aan ondersteuning via HASS, niet Lyric) ben ik erg tevreden er mee. Ook werkt hij prima met Google Assistant inderdaad, wat mij betreft een aanrader.
Offtopic:
https://community.home-as...lyric-thermostat/3520/425

Heb het werkend gehad, alleen ging het vaak weer kapot bij een update van hass.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Yes!
Ik heb in Nederlands de routines er nu bij staan... Kan helaas vanavond pas testen.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Maatje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:10:
Yes!
Ik heb in Nederlands de routines er nu bij staan... Kan helaas vanavond pas testen.
Hoe heb je dat voor elkaar

Ik zie ze niet staan hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Voor de mensen die het gemist hebben of voor mij als ik het niet heb zien staan, Google geeft tot April een proef abonnement van Youtube Music en Google Play Music bij nieuwe activaties/ressets

Bij het opstarten kiezen voor Youtube Music als muziek dienst activeert je proef abonnement automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Routines werken hier gewoon prima:

" Ok google, Tv on"

bekt toch een stuk lekkerder dan

Ok, Google, ask Harmony to turn the TV on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
winDOS schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Offtopic:
https://community.home-as...lyric-thermostat/3520/425

Heb het werkend gehad, alleen ging het vaak weer kapot bij een update van hass.
Inderdaad, ik heb het ook werkend gehad ooit. Maar daarom: het werkt nu niet helaas

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maatje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:10:
Yes!
Is dit op IOS of Android?

Ik heb op mijn Android telefoon en tablet deze fuctie er nog niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar

Ik zie ze niet staan hoor?
mijn telefoon stond op engels en google home als voorkeurtaal op engels (us) omdat dit voor mij goed werkte ivm routines.

ik heb nu telefoon en voorkeurtaal op nederlands gezet en routines staan netjes onder tabblad assistent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maatje
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:16:
[...]

Is dit op IOS of Android?

Ik heb op mijn Android telefoon en tablet deze fuctie er nog niet bij staan.
android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Maatje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

mijn telefoon stond op engels en google home als voorkeurtaal op engels (us) omdat dit voor mij goed werkte ivm routines.

ik heb nu telefoon en voorkeurtaal op nederlands gezet en routines staan netjes onder tabblad assistent
Waarschijnlijk verdwijnt dat straks weer want dat n heb ik ook gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sM8ex5BCxkDHn74V98qvoFMx/thumb.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Maatje op 30-10-2018 11:59 . Reden: afbeelding aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
BasvanS schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:16:

" Ok google, Tv on"

dat is geen routine maar een rechtstreeks commando aan Harmony.
Probeer maar een routine te maken die de tv aan zet en bv je lampen naast je tv uit en de kachel op 20

dat zijn meerdere commando's die samen een routine vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
BasvanS schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:16:

" Ok google, Tv on"

Tegenwoordig is "ask Harmony" helemaal niet meer nodig. Hier staan mijn telefoon en Google Home op Nederlands (geen Engels als tweede taal) en werkt "Turn on TV" gewoon via Harmony. En ik heb geen routines (meer - allemaal vooraf verwijderd ook). "TV on" werkt wellicht ook, niet getest.
Je afbeelding werkt niet, maar als je laat zien dat je telefoon op NL en dat je routines kunt instellen, dan moet ik wellicht teleurstellen. Als je je telefoon net naar Nederlands gezet heb, dan staan de routines er nog tussen. Paar keer herstarten zorgde er bij mij de afgelopen weken telkens voor dat de routines weer verdwenen (en sowieso niet werkten).

Maar misschien heb je geluk.

[ Voor 40% gewijzigd door barrymossel op 30-10-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Die routines gaan straks weer verdwijnen. Het blijft even staan wanneer je het weer omzet van us naar NL.

Tenminste.. dat heb ik ook gehad.. jammer want je hebt dan wat meer functies en het menu is overzichtelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door GeNiTaLiX op 30-10-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
Qris schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Kan alleen met de Homewizzard link, niet met de Homewizzard. Kijk maar naar het icoontje. Wel balen dus want de Homewizzard link kan maar een fractie van wat de Homewizzard kan. Of het gaat komen weten ze nog niet bij Homewizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Dit vond ik wel een mooi filmpje van google die vandaag werd gepost: YouTube: Google Home in de woonkamer - Vraag het Google #95

Aan de zeer opvallende en het vele aantal 'video cuts' te zien in dit filmpje gaat het ook in deze proefopstelling nog zeer vaak mis met de Nederlandse stem. Eigenlijk geen reclame dit fimpje vind ik.

Overigens ben ik zelf ontzettend tevreden met de Google Home's in huis op Engels ingesteld, heb er nu 4 i.c.m. Hue, Harmony, Nest, Chromecast en Sonoff switches en dit werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
(jarig!)
Bij gebrek aan routines heb ik wat zitten spelen met de 'Snelkoppelingen' maar dit geeft niet wat ik wil.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om achtereenvolgende instructies op te noemen?

Dus dit:
Ik kan met 2 losse commando's 2 verschillende lampen aan zetten:
- Zet de lamp achter de bank aan
- Zet de lamp naast de tv aan

Maar gekoppelde commando's snapt ie niet:
- Zet de lamp achter de bank en de lamp naast de tv aan
- Zet de lamp achter de bank en naast de tv aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

mbuurman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:50:
Bij gebrek aan routines heb ik wat zitten spelen met de 'Snelkoppelingen' maar dit geeft niet wat ik wil.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om achtereenvolgende instructies op te noemen?

Dus dit:

Waar vind jij de snelkoppelingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mbuurman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:50:

Dus dit:

Ik heb ergens gelezen dat je het hele commando moet doen. Dat zou betekenen dat je

- Zet de lamp achter de bank aan en zet de lamp naast de tv aan

zou moeten zeggen, maar ik heb geen idee of dit werkelijk zo is. Ik bedien eigenlijk alleen lampen los, of activeer een hele scene.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
(jarig!)
@GeNiTaLiX 'Snelkoppelingen' zijn bij mij te vinden in Google Assisent -> kompas -> 3-puntjes -> instellingen -> tab assistent

@Janoz Ik gebruik Tradfri maar heb me eigenlijk nog niet zo verdiept in scenes en het schakelen daarvan. Misschien daar maar eens naar kijken. Als iemand tips heeft dan sta ik daar voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
mbuurman schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:46:
@GeNiTaLiX 'Snelkoppelingen' zijn bij mij te vinden in Google Assisent -> kompas -> 3-puntjes -> instellingen -> tab assistent
Ik zit te zoeken, maar 'tab assistent' heb ik niet..

Google heeft het er hier ook doodleuk over, maar niet helemaal duidelijk of dit in NL nou wel of niet zou moeten werken: https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:39
Bij mij ontbreken de tabs ook. Wel is de lijst met settings onderverdeeld in verschillende categorieen: account, apparaten en services. Maar nergens iets van snelkoppelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
krouwen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:46:
Dit vond ik wel een mooi filmpje van google die vandaag werd gepost: YouTube: Google Home in de woonkamer - Vraag het Google #95

Aan de zeer opvallende en het vele aantal 'video cuts' te zien in dit filmpje gaat het ook in deze proefopstelling nog zeer vaak mis met de Nederlandse stem. Eigenlijk geen reclame dit fimpje vind ik.

Overigens ben ik zelf ontzettend tevreden met de Google Home's in huis op Engels ingesteld, heb er nu 4 i.c.m. Hue, Harmony, Nest, Chromecast en Sonoff switches en dit werkt fantastisch.
Ze hebben de cuts gedaan om "hey" uit "hey google" te halen. Anders zou bij de mensen thuis continue google home geactiveerd worden.
Dit hebben ze aan het begin uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:37
Ik zit te wachten op de komende liedjes/filmpjes whatever waar ze sneaky hey Google tussendoor gooien en elke "Home" huishouden gaat trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Volgens mij is de functie snelkoppelingen alleen zichtbaar als NL primair taal is... Deze komen er dan bij na even geduld te hebben... Net gelijk routines ook verdwijnen na een tijd als je je telefoon omzet van US maar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb Nederlands als primaire taal, maar de functie snelkoppeling niet. Heb je een iPhone ?
Net als eerder gemeld is de Nederlandse interface een stuk uitgebreider wanneer je de primaire taal op Engels (US) zet en daarna weer op Nederlands. Echter is dit plezier maar voor korte duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Hoe zit het met de broadcast functie in het Nederlands? Als ik tegen de assistant op mijn telefoon zeg: "uitzending, ik ben onderweg" dan komt er via de Mini een bericht binnen dat ik onderweg naar huis ben. Maak ik er een willekeurige boodschap van zoals: "uitzending, wat eten we vanavond?" dan zegt de Mini dat er een nieuw bericht is maar dat ze die ivm een tijdelijke storing niet kan afspelen...

Voorheen werkte het in het Engels wel prima. Ik vond het wel makkelijk om hiermee de whatsappjes van mijn vriendin te beantwoorden als die thuis was en ik in de auto :+

[ Voor 17% gewijzigd door Furiousz op 30-10-2018 17:38 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbarock2201
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-06 08:58
Afgelopen zondag en uur met Google US aan de telefoon gezeten omdat de HEOS AMP in IOS niet wilde koppelen, sterker nog het gaat goed als ik de link wil leggen maar zodra hij naar de website gaat dan krijg ik legen schermen. In de telefoon versie van Android lukt dit wel maar dan kan ik de HEOS AMP waar mijn vaste speakers aan zijn verbonden niet als speaker selecteren. Ik kan ook weinig vinden of er problemen zijn met de IOS APP van Google Home. Zijn er mensen met een HEOS AMP HS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Furiousz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:37:
Hoe zit het met de broadcast functie in het Nederlands? Als ik tegen de assistant op mijn telefoon zeg: "uitzending, ik ben onderweg" dan komt er via de Mini een bericht binnen dat ik onderweg naar huis ben. Maak ik er een willekeurige boodschap van zoals: "uitzending, wat eten we vanavond?" dan zegt de Mini dat er een nieuw bericht is maar dat ze die ivm een tijdelijke storing niet kan afspelen...

Voorheen werkte het in het Engels wel prima. Ik vond het wel makkelijk om hiermee de whatsappjes van mijn vriendin te beantwoorden als die thuis was en ik in de auto :+
Wow! Ik kende deze functie niet eens. Bij mij zend hij wel wat naar de homes, maar kan het bericht vanwege een storing niet afspelen..

Wel een toffe functie als het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Megupe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Ze hebben de cuts gedaan om "hey" uit "hey google" te halen. Anders zou bij de mensen thuis continue google home geactiveerd worden.
Dit hebben ze aan het begin uitgelegd.
Moet je toch nog eens goed kijken. Bijvoorbeeld hier: YouTube: Google Home in de woonkamer - Vraag het Google #95

Maar die cuts zitten er nog veel meer in, niet alleen bij de Hey van Hey Google maar met name ook tussen het geven van een opdracht en het uitvoeren daarvan 8)

[ Voor 3% gewijzigd door krouwen op 30-10-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardob
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 07:37
Iemand een idee of en hoe het mogelijk is om Google Home me te laten wekken met het laatste nieuws ipv een deuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:45:
[...]

Wow! Ik kende deze functie niet eens. Bij mij zend hij wel wat naar de homes, maar kan het bericht vanwege een storing niet afspelen..

GeNiTaLiX schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:45:
[...]

Hier ook even geprobeerd, werkte goed :)
1, Ik ben onderweg - Werkt en Google vertelt dit.
2, Meeko af geroepen (onze hond) en dat werd 1 op 1 afgespeeld met mijn eigen stem via de home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ok, hier iemand een verklaring voor? ik ben aan het spelen met lichten en screens (switch)
in elke "room" zit nu ook maar 1 licht

maar ik krijg vreemde feedback , ze zegt dat ze 2 aparaten aanzet, terwijl er maar 1 licht of switch is :

screenshot : https://www.dropbox.com/s...0vpgi/assistant1.JPG?dl=0

feedback :
bij keuken gaat het goed :
Said keuken aan
com.google.homeautomation.nl
Goed, ik zet Keuken aan.
Oké, ik zet Keuken aan.

bij living gaat het MIS
Said Living aan
Oké, ik zet 2 lampen aan.
Goed, ik zet 2 lampen aan.
Prima, ik zet 2 lampen aan.

bij screen 4 aan , gaat het helaal mis
Said screen 4 uit
Oké, ik doe 3 dingen uit.
Oké, ik schakel 2 dingen uit.

in alle gevallen gaat er ook maar 1 lamp of switch aan, de feedback is gewoon verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:01:
ok, hier iemand een verklaring voor? ik ben aan het spelen met lichten en screens (switch)
in elke "room" zit nu ook maar 1 licht

maar ik krijg vreemde feedback , ze zegt dat ze 2 aparaten aanzet, terwijl er maar 1 licht of switch is :

screenshot : https://www.dropbox.com/s...0vpgi/assistant1.JPG?dl=0

feedback :
bij keuken gaat het goed :
Said keuken aan
Goed, ik zet Keuken aan.
Oké, ik zet Keuken aan.

bij living gaat het MIS
Said Living aan
Oké, ik zet 2 lampen aan.
Goed, ik zet 2 lampen aan.
Prima, ik zet 2 lampen aan.

bij screen 4 aan , gaat het helaal mis
Said screen 4 uit
Oké, ik doe 3 dingen uit.
Oké, ik schakel 2 dingen uit.

in alle gevallen gaat er ook maar 1 lamp of switch aan, de feedback is gewoon verkeerd
Ik had dit ook omdat ik mijn lampen via mihome en ook via yeelight gelinkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
maar hoe los je het dan op ? en waarom is het bij één lamp wel, en de andere niet? :)

[ Voor 50% gewijzigd door NoFate op 30-10-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Kijk eens bij je gekoppelde services of er geen doublures in staan of services die dezelfde devices aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
in google assistant bedoel je? nee, er staat maar 1 service gekoppeld, en dat is die van Home Assistant, heb al eens ontkoppeld, en terug gekoppeld, maar helpt niet , snap het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:31:
in google assistant bedoel je? nee, er staat maar 1 service gekoppeld, en dat is die van Home Assistant, heb al eens ontkoppeld, en terug gekoppeld, maar helpt niet , snap het niet
Als je naar GH gaat dan account ( poppetje ) instellingen , apparaat bediening in huis , drie stipjes rechts boven dan accounts beheren.

Wat staat er dan bij gekoppelde service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
dat is mijn home assistant service, die is maar 1x gekoppeld
die heb ik dus al eens verwijderd en terug toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
JvdW schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:55:
[...]

[...]

Hier ook even geprobeerd, werkte goed :)
1, Ik ben onderweg - Werkt en Google vertelt dit.
2, Meeko af geroepen (onze hond) en dat werd 1 op 1 afgespeeld met mijn eigen stem via de home.
En gebruik je dan Engels of Nederlands? Dus broadcast of uitzending?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Furiousz schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

En gebruik je dan Engels of Nederlands? Dus broadcast of uitzending?
Ik gebruik dan "Uitzending"
Dus "Hey Google...uitzending..hond af" op mijn mobiel resulteerde erin dat mijn gesproken bericht uitgezonden werd op de home in de woonkamer. In dit geval met mijn eigen stem.

[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 30-10-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
NoFate schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:49:
dat is mijn home assistant service, die is maar 1x gekoppeld
die heb ik dus al eens verwijderd en terug toegevoegd
Ik heb hier mijn services staan voor Yeelight, Harmony en EWelink. Ik had hier ook Mi home staan ook hieraan zijn mijn lampen gekoppeld.
Dus hierdoor had ik dus dubbele vermeldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
JvdW schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik dan "Uitzending"
Dus "Hey Google...uitzending..hond af" op mijn mobiel resulteerde erin dat mijn gesproken bericht uitgezonden werd op de home in de woonkamer. In dit geval met mijn eigen stem.
Hé Google vertel iedereen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ax05 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

Ik heb hier mijn services staan voor Yeelight, Harmony en EWelink. Ik had hier ook Mi home staan ook hieraan zijn mijn lampen gekoppeld.
Dus hierdoor had ik dus dubbele vermeldingen.
hmz, is dus anders in mijn geval :(
Pagina: 1 ... 36 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...