Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
draak42 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:57:
Hallo allen,

Ik heb sinds een paar dagen een google home speaker om te testen en ben er erg tevreden over. Ik loop echter wel tegen twee problemen aan en google heeft me nog niet kunnen helpen:
1. Ik wil graag een radio stream afspelen, maar deze staat niet in tunein. De stream http://jesse.xs4all.nl:8000/stream320.m3u heb ik geprobeerd toe te voegen aan tunein maar ze geven aan dat er geen stations meer kunnen worden toegevoegd. Hoe kan ik de google home zo ver krijgewn dat ik een commando kan uitspreken en dan deze stream afgespeeld word?

2. Ik gebruik spotify premium, maar op de google home is de bitrate hoorbaar erg laag, lager dan op andere speakers en lager dan bij bijvoorbeeld internetradio. Dit lijkt volgens google een vaker voorkomend probleem te zijn, maar een oplossing heb ik nog nergens kunnen vinden. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Alvast bedankt voor jullie reacties:)
1. Kiezen voor domotica software, zoals Domoticz, Home Assistant of openHAB.

2. Geen ervaring mee.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
draak42 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:57:
1. Ik wil graag een radio stream afspelen, maar deze staat niet in tunein. De stream http://jesse.xs4all.nl:8000/stream320.m3u heb ik geprobeerd toe te voegen aan tunein maar ze geven aan dat er geen stations meer kunnen worden toegevoegd. Hoe kan ik de google home zo ver krijgewn dat ik een commando kan uitspreken en dan deze stream afgespeeld word?
Kijk eens naar IFTTT en of je dat zo ingesteld krijgt wat je wil. Dan hoef je geen heel domotica systeem op te zetten, dat is nogal overkill voor enkel deze use case.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

OnTheJazz schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:16:
Hey Google:
  • Speel Michael Jackson
  • Speel afspeellijst Late Night Jazz
  • Speel radio 538
Gisteren werkte het nog, niet niet meer 🙈

Nu ontdekte ik net dat "Speel Michael Jackson op Google Home (gegeven naam aan de GH)" wél werkt...

Iemand een tip om te zorgen dat het bovenstaande rijtje gewoon weer gaat werken?
Werkt ook niet in het Engels.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Hmmbob schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

Kijk eens naar IFTTT en of je dat zo ingesteld krijgt wat je wil. Dan hoef je geen heel domotica systeem op te zetten, dat is nogal overkill voor enkel deze use case.
Ook een optie inderdaad, even aan voorbij gegaan. Echter, volgens mij kan het niet rechtstreeks via IFTTT, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
InF.Inc schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Werkt ook niet in het Engels.
Hier doen ook allerlei commando's het ineens niet meer. Ik neem aan dat Google op de achtergrond bezig is.

Ik heb mijn familie toegevoegd...

Hey Google Wie is mijn zoon?
Dat heb je mij verteld

Hey Google wanneer is mijn zoon jarig?
Dat heb je mij verteld

Duh....

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Lampen etc. werkten hier niet met telefoon op EN en Home op NL. Telefoon op NL en ineens werkt het allemaal wel in het NL. Ik vind het allemaal maar vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik de Shield aan zet, krijg ik een suggestie om dat in een Goodmorning/goodnight routine te gebruiken. Elke keer weer.. Enig idee hoe die suggesties uitzet?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
Nog steeds 1 groot drama hier vwb schakelen van lampen e.d. In het NL werkt gewoon voor geen meter, heb al van alles geprobeerd:

zet lichten aan in ...
doe licht aan in ...
doe lampen aan in ...
zet lampen aan in ...

Telkens antwoorden als, dit kan ik nog niet, dit begrijp ik niet....

Luister naar Radio 538, speel radio 538.... nope, dat kan ik nog niet. grrrrr. Maar ook in het Engels is ze ineens zo dom als..... Kan niks meer afspelen, antwoord, sorry, can't do that yet, terwijl het voorheen gewoon werkte.

Heb nu in principe 2 hele domme speakers op dit moment..... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Stimpy68 op 27-10-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Hier werkt het aanzetten van de verlichtingng nu goed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Stimpy68 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:00:

Luister naar Radio 538, speel radio 538.... nope, dat kan ik nog niet. grrrrr. Maar ook in het Engels is ze ineens zo dom als..... Kan niks meer afspelen, antwoord, sorry, can't do that yet, terwijl het voorheen gewoon werkte.

Net geprobeerd. Speelt gewoon 538 af.
Vreemd dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet.
Wel lukt het niet meer om de meest simpele vragen te beantwoorden. Lukte gisteren nog wel.

Wat ik graag zou willen zien is dat ze bepaalde informatie die je opvraagt naar je kan mailen.

Hey Google mail me het adres van x in x
Sorry dat kan ik nog niet

Lijkt me een simpele en handige toevoeging.

[ Voor 41% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Medione1210 Het is hier hit and miss blijkbaar.... Moet het apparaat er bij zeggen nu, dan werkt het soms. Maar... zeg ik dus speel radio 538 op woonkamer speaker dan zegt ze dat ze geen videos af kan spelen op dat apparaat. Zeg je het in het engels, dan gaat het in 1 keer goed en speelt ze Tune-in radio.

Schakelen van zaken werkt bij mij op dit moment totaal niet in NL.

Bij iedereen werkt het blijkbaar weer anders, echt frustrerend zo. Rol iets werkbaars uit of rol het gewoon niet uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Stimpy68 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:33:
@Medione1210 Het is hier hit and miss blijkbaar.... Moet het apparaat er bij zeggen nu, dan werkt het soms. Maar... zeg ik dus speel radio 538 op woonkamer speaker dan zegt ze dat ze geen videos af kan spelen op dat apparaat. Zeg je het in het engels, dan gaat het in 1 keer goed en speelt ze Tune-in radio.

Schakelen van zaken werkt bij mij op dit moment totaal niet in NL.

Bij iedereen werkt het blijkbaar weer anders, echt frustrerend zo. Rol iets werkbaars uit of rol het gewoon niet uit.....
Misschien kan @rachidfinge vertellen of er op dit moment problemen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
Medione1210 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Misschien kan @rachidfinge vertellen of er op dit moment problemen zijn?
Laat die man, het is weekend! Die zit hopelijk gewoon aan het pils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Sins vanmiddag een Mini op de kop getikt, maar loop nog tegen wat problemen aan. Aansturen van mijn Hue lampen gaat wel oke, maar het aansturen van mijn Sony TV is een hit or mis, en dan meestal dat laatste.

Als ik vraag om muziek van wie dan ook af te spelen, vraagt hij netjes of ik dat op de woonkamer-tv wil doen. Bevestig ik dat, dan gaat de tv aan en begint de muziek te spelen. Zeg ik dan nog eens "hey google" of "ok google" dan reageert de Mini, maar begint hij ook met het volume van de tv te kloten: mute aan, mute uit enz.

Verder kan ik dus wel een uitgeschakelde tv inschakelen door muziek af te willen spelen op spotify, maar werken commando's als het inschakelen of uitschakelen van de tv niet. Hij geeft dan aan dat hij dat nog niet kan.

Tot slot krijg ik Netflix niet fatsoenlijk werkend. Als ik vraag om netflix te openen, vraagt hij om het te herhalen, maar een programma toe te voegen dat ik wil kijken. Zeg ik dat ik bijvoorbeeld Stranger Things wil kijken, dan zegt hij: "prima, stranger things op netflix, afspelen via woonkamer-tv. Sorry, ik kan netflix nog niet afspelen op woonkamer-tv."

En in de tussentijd zet hij dus steeds het geluid van mijn tv aan en uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:37:
Sins vanmiddag een Mini op de kop getikt, maar loop nog tegen wat problemen aan. Aansturen van mijn Hue lampen gaat wel oke, maar het aansturen van mijn Sony TV is een hit or mis, en dan meestal dat laatste.

Als ik vraag om muziek van wie dan ook af te spelen, vraagt hij netjes of ik dat op de woonkamer-tv wil doen. Bevestig ik dat, dan gaat de tv aan en begint de muziek te spelen. Zeg ik dan nog eens "hey google" of "ok google" dan reageert de Mini, maar begint hij ook met het volume van de tv te kloten: mute aan, mute uit enz.

Verder kan ik dus wel een uitgeschakelde tv inschakelen door muziek af te willen spelen op spotify, maar werken commando's als het inschakelen of uitschakelen van de tv niet. Hij geeft dan aan dat hij dat nog niet kan.

Tot slot krijg ik Netflix niet fatsoenlijk werkend. Als ik vraag om netflix te openen, vraagt hij om het te herhalen, maar een programma toe te voegen dat ik wil kijken. Zeg ik dat ik bijvoorbeeld Stranger Things wil kijken, dan zegt hij: "prima, stranger things op netflix, afspelen via woonkamer-tv. Sorry, ik kan netflix nog niet afspelen op woonkamer-tv."

Ik neem aan dat je netflix wel gekoppeld hebt aan je Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:37:

Als je iets via de assistent aan zet op de televisie, bijvoorbeeld YouTube of iets dergelijks. En je vraagt daarna weer iets aan de assistent, dan is het by design dat hij de spelende apparaten dan even mute. Anders kan de assistent je namelijk ook slecht verstaan natuurlijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MsG schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Als je iets via de assistent aan zet op de televisie, bijvoorbeeld YouTube of iets dergelijks. En je vraagt daarna weer iets aan de assistent, dan is het by design dat hij de spelende apparaten dan even mute. Anders kan de assistent je namelijk ook slecht verstaan natuurlijk.
Je kan in de instellingen van de Home kiezen of het geluid zachter gezet moet worden tijdens het inspreken (staat standaard aan), maar het is niet zo dat het geluid helemaal uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Medione1210 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Ik neem aan dat je netflix wel gekoppeld hebt aan je Mini?
Heb ik inderdaad.
MsG schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Zoiets vermoedde ik al. Echter, gebeurt het compleet willekeurig. Als ik "hey google" zeg, mute hij soms een seconde en gaat het geluid meteen weer aan. Of mute hij, maar blijft hij muten nadat de vraag gesteld is. En een andere keer unmute hij daarna weer wel. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer hij al dan niet mute en op mute blijft staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

De google home boven speelt wel 538 en Spotify af, maar beneden ineens niet meer. Nu wilde ik hem resetten en opnieuw aansluiten, maar hij blijft in apparaten staan.

Ook wil home hem ( de geresette home mini) hem niet meer vinden wanneer ik naar apparaten zoek.. Ik vermoed omdat ik hem niet compleet kan verwijderen. Is dit herkenbaar ?

Ik probeer hem nu even van de stroom te houden. En heb apparaten alweer gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:59
Stimpy68 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:00:
Nog steeds 1 groot drama hier vwb schakelen van lampen e.d. In het NL werkt gewoon voor geen meter, heb al van alles geprobeerd:

zet lichten aan in ...
doe licht aan in ...
doe lampen aan in ...
zet lampen aan in ...

Telkens antwoorden als, dit kan ik nog niet, dit begrijp ik niet....

Mijn Pixel 2 XL staat op Engels als interface language. Voor assistant had ik Engels en Nederlands ingesteld staan. Ik heb gemerkt dat als Nederlands als primaire taal voor de assistant staat, home control in het Nederlands wél werkt op de Google Home maar niet op m'n telefoon (enkel Engels). Dus wellicht moet je eens met je taalinstellingen spelen.
Google Home en Assistant hebben hier alleen volledige tweetalige functionaliteit op m'n Google Home én de Pixel als ik de interfacetaal van de Pixel op NL zet, met Engels als 2e taal voor de assistent.
Ik wil dat echter niet, want "OK Google" vanaf een ander scherm dan het homescreen werkt voor Nederlands nog steeds niet. Dus voor nu heb ik me er bij neergelegd dat ik tegen mijn telefoon Engels moet praten en tegen de Home beide talen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Nieuwe Chromecast gehaald en Netflix afspelen gaat prima. Vraag ik echter om een YouTube video af te spelen dan krijg ik te horen dat ik me eerst moet aanmelden voor YouTube-premium. Doe ik wat fout of is dat inderdaad een vereiste? Met reeds een abo op Netflix en Spotify was ik niet van plan om ook weer een tientje per maand voor deze service te gaan betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Sjoop1985 Zal daar inderdaad eens mee spelen, kijken of dat iets gaat uitmaken, NL staat nu als 2e taal , mijn OnePlus 5 staat op NL. Daar kreeg ik gisteren wel de slaapkamer lampen mee aan en uit.

EDIT: Verrek! Ik zeg nu zet licht woonkamer aan en ze doet het! _/-\o_ Ook op zet lampen woonkamer aan/uit reageert ze. Dat was dus de truuk. Primaire taal op NL |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Stimpy68 op 27-10-2018 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Civic09 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:37:
Nieuwe Chromecast gehaald en Netflix afspelen gaat prima. Vraag ik echter om een YouTube video af te spelen dan krijg ik te horen dat ik me eerst moet aanmelden voor YouTube-premium. Doe ik wat fout of is dat inderdaad een vereiste? Met reeds een abo op Netflix en Spotify was ik niet van plan om ook weer een tientje per maand voor deze service te gaan betalen.....
Ik heb geen YouTube-premium en ik kon hier altijd gewoon prima video's casten naar de TV via de Google Home. Wat probeer je af te spelen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik heb geen Youtube premium en Youtube werkt prima hier via de GH Mini en Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Vraag ik echter om een YouTube video af te spelen dan krijg ik te horen dat ik me eerst moet aanmelden voor YouTube-premium.
Kun je wat voorbeelden geven van YouTube-video's waar je om vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb 5 GHmini's samen met de app zitten ze in het zelfde netwerk en zijn online.

Zijn er meer mensen die bij account instellingen geen beschikbare apparaten zien.

Ook zijn de apparaten via de app niet te configureren

EDIT: Doet het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Ax05 op 27-10-2018 22:12 ]

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand een idee hoe ik na pauzeren Netflix weer aan de gang krijg?

Resume
Unpause
Play again
Replay
Restart
Start opnieuw
Speel opnieuw

Niks werkt helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mij werkt play gewoon, dus alleen "play"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
De stabiliteit is echt nog een issue.
Nu werkt mijn spotify koppeling niet meer op mijn Googe Home in de woonkamer.
Op alles krijg ik "Sorry dat kan ik nog niet".
Zelfs als ik de voorbeelden er naar toe stuur.
Of ik het vraag in het Engels (wat altijd heeft gewerkt) of in het Nederlands maakt geen verschil.
Koppeling met mijn Spotify weggehaald en opnieuw verbonden heeft niet geholpen.
Mijn Google Home even van stroom gehaald helpt ook niet.

Maar het vreemde is dat op mijn Google Home mini in de badkamer alles wel werkt! 8)7 :?
Zucht ...

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hurricane schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:44:
Bij mij werkt play gewoon, dus alleen "play"
Top. Play (zonder Netflix erachteraanz want dat had ik al wel geprobeerd)

Zo simpel kan het zijn.... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Mr_Blobby schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:51:
De stabiliteit is echt nog een issue.
Nu werkt mijn spotify koppeling niet meer op mijn Googe Home in de woonkamer.
Op alles krijg ik "Sorry dat kan ik nog niet".
Zelfs als ik de voorbeelden er naar toe stuur.
Of ik het vraag in het Engels (wat altijd heeft gewerkt) of in het Nederlands maakt geen verschil.
Koppeling met mijn Spotify weggehaald en opnieuw verbonden heeft niet geholpen.
Mijn Google Home even van stroom gehaald helpt ook niet.

Maar het vreemde is dat op mijn Google Home mini in de badkamer alles wel werkt! 8)7 :?
Zucht ...
Een stukje eerder in de draad had ik precies hetzelfde. Bij mij werkt het weer goed. Daarvoor heb ik wel de mini compleet moeten resetten en afmelden. Daarna na opnieuw aanmelden werkte het weer. ..

Kortom er is nog genoeg werk aan de winkel.

Mijn Harmony aansturen is ook nog een ramp.

Soms turn on ... activiteit.. werkt wel (soms).. , maar daarmee de receiver of de Mediabox kunnen besturen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Iemand al een mogelijkheid gevonden om Deezer af te spelen? In een aantal landen kan dit wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SuperKris schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:22:
Iemand al een mogelijkheid gevonden om Deezer af te spelen? In een aantal landen kan dit wel gewoon.
Werkt helaas nog niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mn dochter wil graag efteling radio afspelen via tunein, maar de assistant kan hem niet vinden. Iemand een tip?

Daarnaast gaan wij graag slapen met ontspannende geluiden en specifiek de krekels. Kan ik die ergens als default instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 15:54
KlaasjeNL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Heb ik inderdaad.

[...]

Zoiets vermoedde ik al. Echter, gebeurt het compleet willekeurig. Als ik "hey google" zeg, mute hij soms een seconde en gaat het geluid meteen weer aan. Of mute hij, maar blijft hij muten nadat de vraag gesteld is. En een andere keer unmute hij daarna weer wel. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer hij al dan niet mute en op mute blijft staan of niet.
Het mute probleem heb ik hier ook! Afspelen gaat prima, maar als ik dan een vraag aan de Mini stel dan mute hij de TV. Stel ik nog een vraag, unmute hij de TV tijdens het antwoorden, en gaat daarna terug muten.

Zo kunnen we dus geen muziek luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
mcetweaker schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:49:
Mn dochter wil graag efteling radio afspelen via tunein, maar de assistant kan hem niet vinden. Iemand een tip?

Daarnaast gaan wij graag slapen met ontspannende geluiden en specifiek de krekels. Kan ik die ergens als default instellen?
De zender heet: Efteling Kids Radio.

"Play Efteling Kids Radio on TuneIn" zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Alles opnieuw gelinked in de nieuwe google home app.

Ik kan alleen geen standaard afspeel devices kiezen voor muziek of beeld waardoor ik de hele tijd dat erbij moet zeggen in de commando's. De help pagina van Google helpt ook niet want de optie verschijnt gewoon niet.
https://support.google.com/googlehome/answer/7532812?hl=en

scratch that, ik probeer bij de chromecasts ze aan te wijzen als default speaker, maar moest ze aanwijzen als default bij de google home settings.

De commando's werken alsnog niet lekker zonder de toevoeging "in the livingroom" bijvoorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door LtMarx op 28-10-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Mijn probleem met YouTube is opgelost. Voor mij was het vanzelfsprekend dat ie YouTube op de televisie moet afspelen, maar voor Google niet. En wil je content afspelen anders dan op een scherm dan is dus een premium abo nodig.

Met het commando "Speel Berlijn filmpjes af op de televisie" gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Troetelbeer schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

En dat zou ik in een door je dochter makkelijk uit te spreken routine zetten.

(Kan dat eigenlijk in NL? Gebruik zelf alleen EN)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Efteling kids radio is hier niet te vinden.

Wat ik vervelend vind, maar dat zal wel bij default zijn en heb ik daar YouTube Music voor nodig? Als ik op mijn telefoon via de normale YouTube app een liedje heb staan en dat wil casten dan begint alles een beetje te hangen en komt er niks door.

Zou dat zijn omdat het een filmpje is (ook al zou ik alleen het liedje willen horen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Die had ik al geprobeerd inderdaad, net als Efteling Radio. In het nederlands, in het engels.

Radio 1 en 2 gaan in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Ax05 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Oké nog één keer de uitleg:

Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( red icon ) en linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6
Bedankt voor de instructie. Bij mij werkt alleen het uit en aan zetten van de televisie. Andere commando's niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Voor de liefhebbers. De JBL 10 is vandaag 109 euro bij de Mediamarkt en Bol..

Ik ben nog niet bekend met de voor en-of nadelen t.o.v. de Google Home, maar hier is een review https://www.pcmag.com/review/358299/jbl-link-10 die ik even ga doornemen.

Ik heb er zelf maar eentje besteld om te proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 28-10-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Na ok google - goede morgen
krijg ik een goede morgen terug, met de afspraken uit mijn agenda en het weer. So far so good, mevrouw eindigt met de mededeling: Hier volgt het nieuws, en dan, dan niets meer. Iemand een tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
kruila schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:24:
Na ok google - goede morgen
krijg ik een goede morgen terug, met de afspraken uit mijn agenda en het weer. So far so good, mevrouw eindigt met de mededeling: Hier volgt het nieuws, en dan, dan niets meer. Iemand een tip?
Nieuwsbron aangeven in je Home App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
mcetweaker schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:42:
[...]

Die had ik al geprobeerd inderdaad, net als Efteling Radio. In het nederlands, in het engels.

Radio 1 en 2 gaan in ieder geval prima.
Net even getest.

Ik zei: "Hey Google, play Efteling Radio on TV (mijn chromecast die aan de TV hangt."

GH Mini antwoord: "Streaming Efteling Kids Radio from TuneIn on TV."

Wat er vervolgens gebeurt: TV springt aan en ik zie TuneIn verschijnen met Efteling Kids Radio, maar de stream blijft steeds laden en speelt dus niet af.

Andere zenders laadt die wel in en spelen wel af.

Op de website van TuneIn doet Efteling Kids Radio het wel en GH Mini start ook de juiste stream. Raar dat die niet start met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Troetelbeer schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Nieuwsbron aangeven in je Home App.
Stond aangegeven, maar na "hier volgt het laatste nieuws" blijft het angstvallig stil.

Ook met een specifiek vraag van mij: "wat is het nieuws" blijft het stil.

DEELS gevonden, alle info hoor ik op mijn home mini, maar het nieuws speelt ie opeens af op mijn chromecast audio, maar dat nieuws wil ik ook horen op de home mini en, in dit geval, niet via de chromecast audio.

dus verder zoeken

[ Voor 25% gewijzigd door kruila op 28-10-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kruila schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Stond aangegeven, maar na "hier volgt het laatste nieuws" blijft het angstvallig stil.

Ook met een specifiek vraag van mij: "wat is het nieuws" blijft het stil.

rara
Gisterenavond werkten routines ook al maar half! Zowel muziek als rustige geluiden wilden niet afspelen in de routine.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 28-10-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterdt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-04 16:48
Heeft iemand het al voor elkaar een radio wekker te zetten? Ik krijg steeds een standaard wekker met de naam van het radio station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, hier Radio 538 aangezet: Streamen Radio vijfhonderdachtendertig. Dus...

Maar inderdaad Efteling Radio begint niet te spelen. Qmusic overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
barrymossel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:12:
Haha, hier Radio 538 aangezet: Streamen Radio vijfhonderdachtendertig. Dus...
Hier zegt ze de ene keer vijfhonderdachtendertig en de andere keer 538. En dan soms ook 'op tunein' erachteraan.

Als ik de kleur van de lichten verander
'hey google zet de kleuren van de lampen op blauw'
'ok ik wijzig de kleuren naar blue'

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 28-10-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vandaag achter een nieuwe optie/knop gekomen.

Ik sta in de keuken en hoor opeens een stem iets roepen van "microfoon uitgeschakeld".
Ik kijken, staat mijn zoontje van 14 maanden met zijn handen achter zijn rug naast de Home.

Zit blijkbaar nog een knopje op de achterkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmm, Harmony werkt momenteel wel veel mooier dan voorheen met "Ask Harmony". Helaas wel alleen in het Engels, terwijl mijn Google Home overigens alleen op Nederlands staat. Het antwoord van de Google Home is dan wel weer in het NL. Blijft allemaal bijzonder werken: "Hey Google Turn off TV". "Ok, ik doe TV uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
PnD schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor de instructie. Bij mij werkt alleen het uit en aan zetten van de televisie. Andere commando's niet
Kijk eens bij je activiteiten of Google je wel verstaat.
Heb je het al eens getyped? En doet ie het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Hey Google zet Nintendo aan "dit apparaat is niet beschikbaar"
Hey Google doe Nintendo aan "dit apparaat is niet beschikbaar"
Hey Google turn on Nintendo "ok, ik doe Nintendo aan"

Die Harmony Integratie in Nederlands werkt nog niet helemaal lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Hier idem, Start televisie, dat apparaat ken ik nog niet, Start television, okay will start televisie (ja televisie, in het engels gezegd). Start Kodi, prima, ik start Kodi.. 8)7

Nee, de Harmony integratie is nog niet echt denderend.

[ Voor 0% gewijzigd door Stimpy68 op 28-10-2018 16:46 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ax05 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Kijk eens bij je activiteiten of Google je wel verstaat.
Heb je het al eens getyped? En doet ie het dan wel?
Ja,werkt ook nier. Vreemd al die verschillende resultaten van iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
PnD schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:53:
[...]

Ja,werkt ook nier. Vreemd al die verschillende resultaten van iedereen
Wel zelfde firmware? Wil ook nog weleens verschil maken, zie bv de Hue bug van een paar dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Hub 4.15.193
App versie 87
GH Firmwareversie van Cast: 1.35.137090

In GH taalinstellingen 1 NL 2 US

[ Voor 20% gewijzigd door Ax05 op 28-10-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Waar kan je nou koppelingen aanpassen?? Ik wil de activiteiten van m'n Harmony aanpassen, maar zie nergens de optie. Enige wat ik kan is de koppeling verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
CoachKoos schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:19:
Waar kan je nou koppelingen aanpassen?? Ik wil de activiteiten van m'n Harmony aanpassen, maar zie nergens de optie. Enige wat ik kan is de koppeling verwijderen...
Account instellingen apparaatbediening in huis drie stipjes rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Ik kan niet anders zeggen dan dat de Home tot nu toe weinig toegevoegde waarde heeft. Te veel commando's werken niet of werken slecht. Dusdanig vaak is het een hit or mis en in een rumourige kamer met 2 kleine kinderen en de tv aan is het helemaal een drama. Door de (on)betrouwbaarheid werkt vaak sneller om toch even de telefoon of de afstandsbediening te pakken.

Anderzijds is het wel een grappige gimmick. Gisteravond zong mijn vrouw:"what does the fox say?" Het antwoord wat even grappig als verrassend. :9

[ Voor 12% gewijzigd door KlaasjeNL op 28-10-2018 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngai
KlaasjeNL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:55:
Ik kan niet anders zeggen dan dat de Home tot nu toe weinig toegevoegde waarde heeft. Te veel commando's werken niet of werken slecht. Dusdanig vaak is het een hit or mis en in een rumourige kamer met 2 kleine kinderen en de tv aan is het helemaal een drama. Door de (on)betrouwbaarheid werkt vaak sneller om toch even de telefoon of de afstandsbediening te pakken.

Anderzijds is het wel een grappige gimmick. Gisteravond zong mijn vrouw:"what does the fox say?" Het antwoord wat even grappig als verrassend. :9
Vooral in het Nederlands hoor. Probeer het 's in Engels. Gaat en stuk beter. Hopelijk wordt de Nederlandse versie wel snel verbeterd. Te vaak hoort ie het verkeerde (als je in activiteiten kijkt). In het Engels is de nauwkeurigheid een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik merk ook dat ik in het Engels best snel kan praten/mompelen en ze hoort het wel.
Nederlands betrap ik me erop dat ik als een mongool moet praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
NeutraleTeun schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:26:
Ik merk ook dat ik in het Engels best snel kan praten/mompelen en ze hoort het wel.
Nederlands betrap ik me erop dat ik als een mongool moet praten.
Er van uitgaande dat Google leert van de input.
Hebben we wel zo veel mogelijk Nederlandse 'mongolen' nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:12
Ik heb een Google Home Mini, Home Assistant en een Toon Thermostaat welke geroot is. Nu zou ik graag met de GH Mini de temperatuur willen veranderen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand die dit al werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 14:52
Ik volg dit topic nu zo ongeveer een week. Was erg benieuwd naar de mogelijkheden met Nederlands.
Ik had al een Google home en een home mini, Chromecast en Android telefoon. Daarnaast Philips Hue verlichting.
Ondanks het ontkoppelen en opnieuw koppelen van het Hue-account binnen Assistant kan ik nog steeds op geen enkele manier mijn lichten bedienen. Bij mij heeft het overigens nooit gewerkt, ook niet een beetje zoals bij anderen.
Ik blijf steeds de reactie: "ik begrijp het niet" van Google krijgen. In de Home-app zie ik de verlichting wel gewoon staan, ook in de juiste kamers. Daarnaast zie ik ook nog de Engelse namen van de lampen en om de een of andere reden zie ik ook de verlichting-Scènes bij naam genoemd. Ik snap niet wat er hierin misgaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
no113 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:25:
Ik volg dit topic nu zo ongeveer een week. Was erg benieuwd naar de mogelijkheden met Nederlands.
Ik had al een Google home en een home mini, Chromecast en Android telefoon. Daarnaast Philips Hue verlichting.
Ondanks het ontkoppelen en opnieuw koppelen van het Hue-account binnen Assistant kan ik nog steeds op geen enkele manier mijn lichten bedienen. Bij mij heeft het overigens nooit gewerkt, ook niet een beetje zoals bij anderen.
Ik blijf steeds de reactie: "ik begrijp het niet" van Google krijgen. In de Home-app zie ik de verlichting wel gewoon staan, ook in de juiste kamers. Daarnaast zie ik ook nog de Engelse namen van de lampen en om de een of andere reden zie ik ook de verlichting-Scènes bij naam genoemd. Ik snap niet wat er hierin misgaat…
Geef je lampen korte en duidelijke namen, hoe minder woorden in de naam hoe beter. Ik gebruik de term "schakel in" , heb het gevoel dat dat beter/sneller begrepen wordt als "doe aan" of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
no113 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:25:
Probeer eens "sync my lights" te zeggen. Dat kan wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Heeft iemand al scenes vanuit Home Assistant werkend? Ik krijg ze wel in de GH app maar ik krijg ze niet gestart. Wat is het commando hiervoor? Met turn on xyz, turn scene xyz on heb iik het Het nog niet voor elkaar gekregen. En in het Nederlands ook niet. Maar dat lijkt sowieso nog allemaal gebrekkig te werken.
Losse lampen kan ik wel bedienen met bv "turn kitchen on"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langestefan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Vandaag een Google Home Hub gekocht in Amerika bij Best Buy voor $150. Ik ga hem morgen proberen, ben erg benieuwd of deze ook alle functies in het Nederlands kan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Medione1210
langestefan schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 01:20:
Vandaag een Google Home Hub gekocht in Amerika bij Best Buy voor $150. Ik ga hem morgen proberen, ben erg benieuwd of deze ook alle functies in het Nederlands kan.
Lijkt me wel handig, die hub met een scherm. Ik hoop dat er ook nog een kleinere portable versie komt waar je ook mee kunt bellen, appen en die je in je zak overal mee naar toe kunt nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 01:39
Wouterdt schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:06:
Heeft iemand het al voor elkaar een radio wekker te zetten? Ik krijg steeds een standaard wekker met de naam van het radio station.
Ik krijg het ook niet voor elkaar. Hoop dat dat snel opgelost wordt.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:57
rick85 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:16:
Ik heb een Google Home Mini, Home Assistant en een Toon Thermostaat welke geroot is. Nu zou ik graag met de GH Mini de temperatuur willen veranderen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Probeer het maar met Olisto. Ik kan mijn Toon bedienen via Google home. Werkt goed. Let op met wat je vraagt. Geen Toon noemen maar thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik heb bijna alles weekend in Google home nl, maar Harmony lukt mij nog niet in het NL. Bij het koppelen zegt Harmony talen komen niet overheen of zoiets.
Iemand deze wel werkend.

Nog een leuke tekst voor je Google home.
Zeg eens voor de geïnteresseerden "oké Google we zijn weer thuis".
De tekst die daarop volgt, geweldig. Ik lag in een deuk met mijn vrouw.

[ Voor 1% gewijzigd door bigpapa op 29-10-2018 07:52 . Reden: Foutje in speling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
bigpapa schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:51:
Ik heb bijna alles weekend in Google home nl, maar Harmony lukt mij nog niet in het NL. Bij het koppelen zegt Harmony talen komen niet overheen of zoiets.
Iemand deze wel werkend.

Nog een leuke tekst voor je Google home.
Zeg eens voor de geïnteresseerden "oké Google we zijn weer thuis".
De tekst die daarop volgt, geweldig. Ik lag in een deuk met mijn vrouw.
Ik heb het even geprobeerd, er zijn minimaal 4 verschillende reacties mogelijk :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Stimpy68 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:45:
Hier idem, Start televisie, dat apparaat ken ik nog niet, Start television, okay will start televisie (ja televisie, in het engels gezegd). Start Kodi, prima, ik start Kodi.. 8)7

Nee, de Harmony integratie is nog niet echt denderend.
Start Kodi? Op een Windows PC? Hoe krijg je dat voor elkaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:09:
[...]

er zijn minimaal 4 verschillende reacties mogelijk :)
Ah ok, van de reactie die ik kreeg lag ik niet echt in een deuk! Misschien dat die anderen leuker zijn.
Wel leuk dat ze bij Google de moeite nemen om verschillende antwoorden te programmeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
rick85 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:16:

Geen ervaring mee, maar kun je de Toon wel bedienen via Home Assistant? Wanneer je HA koppelt aan Google Assistant/Home, dan zou je toch ook de Toon terug moeten zien komen in Google Home? Althans deze staat er wel bij als domain: https://rc--home-assistan...ponents/google_assistant/ (climate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
bigpapa schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:51:
Iemand deze wel werkend.
Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app( Android) naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( blue icon ) en linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Zet Nederlandse taal op 1 bij taal voorkeuren!!

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6

[ Voor 2% gewijzigd door Ax05 op 31-10-2018 17:52 . Reden: Aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 00:34
Ik houd hem nog even op Engels, geen enkele reden om te switchen laat staan nu al.
Maar de verbetering van Harmony zit me wel dwars. Vroeger zei je "ask harmony to turn on NPO 1" en dan had ik een routine met het afgekorte "turn on NPO1" om dit te vergemakkelijken. Werkte prima.
Nu begrijpt hij bijna niets meer, gek word je er van. Als je zegt: watch TV gaat ie een of andere youtube afspelen.
en waar zitten die routines nu eigenlijk, ben ze kwijt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Medione1210 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 03:07:
[...]

Lijkt me wel handig, die hub met een scherm. Ik hoop dat er ook nog een kleinere portable versie komt waar je ook mee kunt bellen, appen en die je in je zak overal mee naar toe kunt nemen :9
Die bestaat al: smartphone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Ngai schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:41:
[...]

Probeer eens "sync my lights" te zeggen. Dat kan wel eens helpen.
Al mijn lampen hebben eenvoudige en korte namen, staan netjes in de 'Woonkamer'.
Ik heb alle commando-combinaties die ik zelf kon bedenken en die ik in dit topic heb gelezen uitgeprobeerd.
Geen enkel Nederlands commando doet iets met mijn verlichting (Engels nog wel).
Nederlands staat als primaire taal, Engels als secundaire (in de Home-app). Telefoon staat primair op Nederlands.

Commando gegeven om verlichting te synchroniseren, commando gegeven om apparaten te synchroniseren (dat werd dan ook door Google uitgevoerd).

Zijn er nog gebruikers met vergelijkbare situatie/problemen?

Verder opvallend: in de Google home-app staat voice match aan. Maar kan ik sinds ongeveer een week geen nieuwe Voice match training doen, als ik daarop klik blijft hij hangen.
Thuis op de Google home apparaten word ik goed herkend. Op mijn telefoon wordt de assistant echter alleen aangeroepen als de Google-app actief is. Lukt niet vanaf willekeurig actief scherm. Dit krijg ik ook niet meer gefikst.
Alle apps zijn up-to-date.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Medione1210
Echt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

no113 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:58:
[...]

Verder opvallend: in de Google home-app staat voice match aan. Maar kan ik sinds ongeveer een week geen nieuwe Voice match training doen, als ik daarop klik blijft hij hangen.
Thuis op de Google home apparaten word ik goed herkend. Op mijn telefoon wordt de assistant echter alleen aangeroepen als de Google-app actief is. Lukt niet vanaf willekeurig actief scherm. Dit krijg ik ook niet meer gefikst.
Voicematch werkt bij mij ook niet meer..

[ Voor 88% gewijzigd door Prosperot op 29-10-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Bij mij is de broadcast functie verdwenen 😅

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

Al mijn lampen hebben eenvoudige en korte namen, staan netjes in de 'Woonkamer'.
Staat de Google Home zelf ook in de woonkamer?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Janoz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Staat de Google Home zelf ook in de woonkamer?
yep, zowel fysiek als digitaal in de home-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maxtrash schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:52:
Ik houd hem nog even op Engels, geen enkele reden om te switchen laat staan nu al.
Maar de verbetering van Harmony zit me wel dwars. Vroeger zei je "ask harmony to turn on NPO 1" en dan had ik een routine met het afgekorte "turn on NPO1" om dit te vergemakkelijken. Werkte prima.
Nu begrijpt hij bijna niets meer, gek word je er van. Als je zegt: watch TV gaat ie een of andere youtube afspelen.
en waar zitten die routines nu eigenlijk, ben ze kwijt?
Heb je je telefoon op EN staan? Dan zouden de routines zichtbaar moeten zijn. Dat was bij mij tenminste zo. Ben nu terug naar NL en dan zijn ze helaas weg. Maar ik gebruikte ze met name voor Harmony, en dat is nu niet helemaal nodig. Al werkt het nog wel matig. Turn on/off TV werkt bij mij gewoon. Turn on Discovery Channel niet (dan gaat ie inderdaad naar YouTube op mijn Chromecast). Switch to Discovery Channel schijnt wel te werken, maar dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no113
In dat artikel lees ik dat de functie om de Google-assistant op te roepen met 'OK Google' niet in het Nederlands beschikbaar is. Dat zou verklaren waarom deze functie bij mij nu grijs is in de opties van de Google-app, en dus waarom het niet meer werkt sinds telefoon ingesteld op Nederlands als primaire taal.
Dat is wel een behoorlijke beperking, ik gebruikte die functie heel veel (dus toen nog wel in het Engels).

Dank voor de verwijzing naar het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Ik herken vrijwel alle problemen die jullie aankaarten. Ik hou het erop dat ik in 2018 nog even de boel op Engels (US) hou. Deze implementatie van NL is echt ondermaats en trekt eigenlijk nergens op.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:04
Zou iemand iets voor mij na kunnen bootsen? Ik probeer de zender 'Joy Radio' te starten via het 'speel' commando. Dit gaat goed voor o.a. de zenders 'Qmusic, 538, etc.' Echter voor Joy Radio krijgt ik het antwoord dat ik niet geholpen kan worden, kan zijn dat het aan mijn spraak ligt dus hoor graag van jullie of het bij jullie wel werkt :)

https://tunein.com/radio/Joy-Radio-Friesland-935-s261741/

https://tunein.com/radio/...ningenDrenthe-1044-s9426/

[ Voor 15% gewijzigd door JL-IP(!) op 29-10-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Wat is nu de aan te bevelen setup als je in het Engels wilt werken? Ik ga toch ook voor de betrouwbaarheid en in het Nederlands is het nu nog veel te vaak mis.

Met setup bedoel ik taalinstellingen op je telefoon, home mini, home app etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
PnD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:49:
Wat is nu de aan te bevelen setup als je in het Engels wilt werken? Ik ga toch ook voor de betrouwbaarheid en in het Nederlands is het nu nog veel te vaak mis.

Met setup bedoel ik taalinstellingen op je telefoon, home mini, home app etc. etc.
Om volledig van alle opties gebruik te kunnen maken moet je alles op Engels (US) zetten. Dus telefoon én in Google Assistant (dus de Home app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

barrymossel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Om volledig van alle opties gebruik te kunnen maken moet je alles op Engels (US) zetten. Dus telefoon én in Google Assistant (dus de Home app).
Je kan dan nog wel NL als 2e taal in de home app zetten, zodat hij bijvoorbeeld wel je boodschappen in het nederlands op je lijstje kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
JL-IP(!) schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:42:
Zou iemand iets voor mij na kunnen bootsen? Ik probeer de zender 'Joy Radio' te starten via het 'speel' commando. Dit gaat goed voor o.a. de zenders 'Qmusic, 538, etc.' Echter voor Joy Radio krijgt ik het antwoord dat ik niet geholpen kan worden, kan zijn dat het aan mijn spraak ligt dus hoor graag van jullie of het bij jullie wel werkt :)

Lukt bij mij helaas ook niet?
Hij blijft met een Joy afspeellijst op YouTube komen.

Misschien kan je het met ifttt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:07
[...]

Ik heb alle commando-combinaties die ik zelf kon bedenken en die ik in dit topic heb gelezen uitgeprobeerd.
Geen enkel Nederlands commando doet iets met mijn verlichting (Engels nog wel).
Nederlands staat als primaire taal, Engels als secundaire (in de Home-app). Telefoon staat primair op Nederlands.

Commando gegeven om verlichting te synchroniseren, commando gegeven om apparaten te synchroniseren (dat werd dan ook door Google uitgevoerd).

Bij mij werkte het (Ikea tradfri) nadat ik de koppeling met Ikea had verwijderd en opnieuw had toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Speel Joy Radio op Tunein, werkt prima bij mij. Er bestaan betere radio's by the way :-)
JL-IP(!) schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
LaTiNo156 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:13:
[...]

Start Kodi? Op een Windows PC? Hoe krijg je dat voor elkaar? :)
Nee, Kodi via Harmony, Kodi draait op een Rpi, Harmony zet dan mijn versterker en tv ingangen goed ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...