Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Zijn er ook stopkontakten aan te sturen met de Google Home bv met de Osram SMART + plug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Stimpy68 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:00:
Overigens, zijn er meer mensen die het commando "Sync my lights" niet meer kunnen geven? Ze zegt na een tijdje "Sorry, I'm not sure how to help with that yet" Voorheen werkte dat zonder problemen.
"Sync my devices" werkt bij mij prima.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 16:51
brutus26 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:25:
Zijn er ook stopkantakten aan te sturen met de Google Home bv met de Osram SMART + plug,
Ik heb die orsam smart plug op mijn hue bridge gekoppeld en op die manier kan ik hem gebruiken via mijn home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Werkt nu wel aardig met Hue aansturen. Alleen is sinds installatie van de home mini mijn chromecast niet meer met Wi-Fi te verbinden. Of is dat een toevalligheid. Heb nog eentje van de 1e generatie en ben haast geneigd om een V3 te halen. Werkt die echt beter/vlotter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:42:
[...]

"Sync my devices" werkt bij mij prima.
Zal dat vanmiddag eens proberen, was eerst Sync my lights...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDirecteur
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 16:58
Zijn er ook stopcontacten die zonder bridge/gateway werken of heb je altijd een bridge/gateway nodig?

Ik ben altijd tech savvy geweest maar merk dat ik wat ouder word (39)..
Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik er niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Hue en KlikAanKlikUit werken hier nu prima!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Civic09 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:45:
Werkt nu wel aardig met Hue aansturen. Alleen is sinds installatie van de home mini mijn chromecast niet meer met Wi-Fi te verbinden. Of is dat een toevalligheid. Heb nog eentje van de 1e generatie en ben haast geneigd om een V3 te halen. Werkt die echt beter/vlotter?
Ik heb een V1 vervangen voor een V2, omdat ik die V2 gratis bij een GH Mini in de Duitse MM kon krijgen en ik merk wel dat de wifi verbinding stabieler en sneller is.

Ik ga er vanuit dat de V3 nog iets beter/stabieler/sneller zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Troetelbeer op 26-10-2018 10:53 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Iemand de Harmony Hub al werkend met de Nederlandse Google Home? Ik kan het account wel linken, maar vervolgens zijn al mijn acties niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
Troetelbeer schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Ik heb een V1 vervangen voor een V2, omdat ik die V2 gratis bij een GH Mini in de Duitse MM kon krijgen en ik merk wel dat de wifi verbinding stabieler en sneller is.

Ik ga er vanuit dat de V3 nog iets beter/stabieler/sneller zal zijn.
Dit weekend dan maar even een nieuwe halen bij Mediamarkt. Voor 33 euro kun je geen ellende hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
.GoO schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:58:
Iemand de Harmony Hub al werkend met de Nederlandse Google Home? Ik kan het account wel linken, maar vervolgens zijn al mijn acties niet beschikbaar.
Lezen

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Civic09 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Dit weekend dan maar even een nieuwe halen bij Mediamarkt. Voor 33 euro kun je geen ellende hebben.
Het kan nooit kwaad voor die 33 euro om te upgraden. :Y

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Stimpy68 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:00:
... @OnTheJazz geeft aan dat "lichten in..." dus werkt. Als ik zeg lampen, dan werkt het dus niet. ....
Lampen werkt bij mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
OnTheJazz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Lampen werkt bij mij ook niet...
Bij mij werkt lampen juist wel, maar lichten niet }:O Wat een willekeur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Er valt echt nog wel het nodige aan te sleutelen.... :-( lampen, lichten, verlichting.... zou eigenlijk allemaal moeten werken. Helaas hebben we in NL verschillende benamingen voor dezelfde dingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Stimpy68 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:26:
Er valt echt nog wel het nodige aan te sleutelen.... :-( lampen, lichten, verlichting.... zou eigenlijk allemaal moeten werken. Helaas hebben we in NL verschillende benamingen voor dezelfde dingen ;-)
In het Engels ook. En daar werkt het wel. Nogmaals, op deze manier had t van mij niet gehoeven. Ik had liever dat ze er nog een tijdje aan hadden kunnen werken en niet die release zo hadden gerushed om nog voor de feestdagen te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:33
Stomme vraag, maar ik kan nergens echt vinden wat nou het verschil is tussen de Mini (EN, DE, FR) En de mini NL? Want verschil in prijs is 14 euro, maar lijkt mij dat dit toch allemaal dezelfde zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
@Paganstars Allemaal hetzelfde op de stekker/voeding na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Paganstars schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:44:
Stomme vraag, maar ik kan nergens echt vinden wat nou het verschil is tussen de Mini (EN, DE, FR) En de mini NL? Want verschil in prijs is 14 euro, maar lijkt mij dat dit toch allemaal dezelfde zijn? Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij is er geen verschil, hooguit zijn de stekkers anders.
De nl versie kun je voor 49,95 kopen. Wat kost de FR versie?

(Ik heb zelf de US versie voor 32,50 besteld bij 1dayfly(moet nog geleverd worden) en heb de Home voor 59 euro bij Otto vandaan. Dat zijn nog leuke prijzen voor deze speeltjes)

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Zo heb ik gisteren lopen te klungelen om de lampen feller te laten branden. Geen idee meer hoe het uiteindelijk is gelukt. Dimmen gaat overigens prima.

Vind het overigens niet erg dat het nog niet allemaal 100% werkt, het begin is er en het systeem heeft zeker potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Heb hem de Mini deze week in Berlijn bij de MM aangeschaft voor 39 euro. Werkt in NL prima.

Ga er binnenkort ook nog wel een halen als muziekbron in de slaapkamer van m'n dochtertje van 7. Kan ze perfect muziek mee afspelen van Spotify of Tunein zonder dat ze een telefoon of tablet hoeft te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Paganstars schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:44:
Het verschil zit hem in de taal waarmee hij de allereerste keer (na factory reset) opstart: een engelse zal engels spreken, een duitse duits etc, maar vanaf hij gekoppeld is met jouw netwerk zit er 0,0 verschil in praktisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Die vage 'het werkt af en toe als je het 100 keer probeert' post van jou gisteravond bedoel je? Inmiddels is er een fix uitgerold en bij mij werkt het nog steeds voor geen meter, dus ik ben benieuwd of iemand het al wel een beetje fatsoenlijk werkend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-08 21:11
Stimpy68 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:26:
Vreemd, "lampen" en "lichten" werken beide bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Megantonneke schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Zucht.... totaal willekeurig dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Heeft er iemand ook al ervaring met de Aplic Wifi-aansluiting voor Alexa, Google Home geprobeert nu bij de otto.de voor 9.90 te koop
mathijsveld schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:42:
[...]

Ik heb die orsam smart plug op mijn hue bridge gekoppeld en op die manier kan ik hem gebruiken via mijn home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Ik heb mijn Home ook eindelijk binnen. Heb hem op Otto opnieuw moeten bestellen. Het pakket lag inderdaad bij een ander afhaalpunt. Ze daar helaas niet achtergekomen binnen 10 dagen. Vervolgens is hij terug gestuurd.

Downside: Ik heb hem wel moeten bestellen voor 130 euro, maar ze zullen mij 60 euro terug betalen zodat ik hem krijg voor de orignele prijs. En dan nog de 70 euro van de retour natuurlijk. Dus op dit moment moet ik nog 130 euro terug krijgen van Otto.
Hopelijk verloopt dit zonder problemen. Anders ben ik mooi duur uit en een hoop stress verder.

Mooie was dat de bezorger dinsdag nog tegen haar had gezegd: Ja het andere pakket ligt bij de drankwinkel.

Als hij dat nou even 1 week eerder had laten weten.
DeDirecteur schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:47:
Zijn er ook stopcontacten die zonder bridge/gateway werken of heb je altijd een bridge/gateway nodig?

Ik ben altijd tech savvy geweest maar merk dat ik wat ouder word (39)..
Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik er niet uit kom.
Ik heb via Aliexpress 5 Sonoff S26's besteld. Deze kun je per stuk op de wifi aanmelden via de EWeLink app. En ze waren binnen een week in huis. Sneller dan otto :X

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
LikeABawzs schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:29:
Ik heb mijn Home ook eindelijk binnen. Heb hem op Otto opnieuw moeten bestellen. Het pakket lag inderdaad bij een ander afhaalpunt. Ze daar helaas niet achtergekomen binnen 10 dagen. Vervolgens is hij terug gestuurd.

Downside: Ik heb hem wel moeten bestellen voor 130 euro, maar ze zullen mij 60 euro terug betalen zodat ik hem krijg voor de orignele prijs. En dan nog de 70 euro van de retour natuurlijk. Dus op dit moment moet ik nog 130 euro terug krijgen van Otto.
Hopelijk verloopt dit zonder problemen. Anders ben ik mooi duur uit en een hoop stress verder.

Mooie was dat de bezorger dinsdag nog tegen haar had gezegd: Ja het andere pakket ligt bij de drankwinkel.

Als hij dat nou even 1 week eerder had laten weten.

[...]

Ik heb via Aliexpress 5 Sonoff S26's besteld. Deze kun je per stuk op de wifi aanmelden via de EWeLink app. En ze waren binnen een week in huis. Sneller dan otto :X
Zie je met die sonof schakelaar ook of lampen aan of uit staan dus niet via het 433 MHz protocol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
MarioMark1541 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

Zie je met die sonof schakelaar ook of lampen aan of uit staan dus niet via het 433 MHz protocol ?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oh nice.

En weet jij of ik ze dan kan aansluiten met mn klik aan klik uit control station?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 13:06
Vraag: "speel Radio 1 af op TuneIn"
Antwoord: "Radio 1 streamen via TuneIn"

Vraag: "speel Radio 1 af via TuneIn"
Antwoord: "Afspeellijsten zijn niet beschikbaar op TuneIn"

:? 8)7
Nog veel werk aan de winkel ...

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand een idee hoe ik een music alarm in het NL maak?

'Zet muziek wekker om x uur' wordt wel herkend maar er wordt geen muziek afgespeeld.
Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:43:

Vraag: "speel Radio 1 af via TuneIn"
Antwoord: "Afspeellijsten zijn niet beschikbaar op TuneIn"

:? 8)7
Nog veel werk aan de winkel ...
Ik zeg alleen 'speel radio 1' en dan wordt het afgespeeld op TuneIn.

[ Voor 59% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MarioMark1541 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Oh nice.

En weet jij of ik ze dan kan aansluiten met mn klik aan klik uit control station?
Oh, ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat mijn Sonoffs zijn aangesloten via Home Assistant. Maar in principe kunnen ze dus gewoon doorgeven of ze aan/uit staan.
En ik ga ervan uit dat ze niet samenwerken met een Klikaanklikuit systeem. Via welk protocol werkt dat station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Medione1210 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:44:
Heeft iemand een idee hoe ik een music alarm in het NL maak?

'Zet muziek wekker om x uur' wordt wel herkend maar er wordt geen muziek afgespeeld.

[...]

Ik zeg alleen 'speel radio 1' en dan wordt het afgespeeld op TuneIn.
Dat werkt bij mij niet:
Vraag "speel radio 1"
Antwoord: "Prima, ik speel 'Radio 1' af op Spotify"

Ook dit werkt niet:
Vraag: "Stream Radio 1 op TuneIn"
Antwoord: "Ik heb gezocht naar 'Radio 1' op TuneIn, maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld"

Dit is bij mij de enige manier die werkt:

Voor een slimme speaker is die behoorlijk dom.
Op deze manier moet ik de precieze syntax van de vraag onthouden, want alle logische variaties werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Dat werkt bij mij niet:
Vraag "speel radio 1"
Antwoord: "Prima, ik speel 'Radio 1' af op Spotify"

Ook dit werkt niet:
Vraag: "Stream Radio 1 op TuneIn"
Antwoord: "Ik heb gezocht naar 'Radio 1' op TuneIn, maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld"

Dit is bij mij de enige manier die werkt:

Voor een slimme speaker is die behoorlijk dom.

Op deze manier moet ik de precieze syntax van de vraag onthouden, want alle logische variaties werken niet.
Ik heb geen Spotify gekoppeld dus misschien zit 't daar in.

Misschien kun je er een routine van maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
Megantonneke schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:01:
[...]

Hier begrijpt ze het nog steeds niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Medione1210 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Ja, dat zal het waarschijnlijk zijn en een routine is inderdaad een alternatief.
Maar dat je het vraagt met "op TuneIn" en als antwoord krijg "via TuneIn" en dat vervolgens met "via TuneIn" de vraag niet begrepen wordt is raar.

Ook zo vaag iets:
Als je gaat opzoeken wat de google assistent allemaal kan, zie je daar ook oproepen tussen staan ("Bel contacten, bedrijven of andere telefoonnummers via de Assistent.")
Met Nederlandstalige beschrijving en reacties en onder beschikbare apparaten ook "Google Home".
Dit is op zijn minst misleidend want je kan (nog?) niet bellen via de Home in Nederland.
Bron: https://assistant.google....id/0000000d62875c0a?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik hoop dat ze snel Machine Learning inzetten om te kijken welke commando's fout gaan en welk commando mensen daarna proberen, denk dat ze op die manier vrij snel commando's kunnen veranderen, maar nu is het inderdaad een beetje Beta-achtig. Maar goed de Google Assistant is ook nog steeds minder functioneel dan de Engelse, dus het zal wel even duren voordat alle functionaliteit goed werkt in onze taal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:18:
Ook zo vaag iets:
Als je gaat opzoeken wat de google assistent allemaal kan, zie je daar ook oproepen tussen staan ("Bel contacten, bedrijven of andere telefoonnummers via de Assistent.")
Met Nederlandstalige beschrijving en reacties en onder beschikbare apparaten ook "Google Home".
Dit is op zijn minst misleidend want je kan (nog?) niet bellen via de Home in Nederland.
Niet via de home, maar wel via de assistant. Het werkt alleen op de telefoon zelf. Ik doe het regelmatig in de auto. En aangezien de door jouw gelinkte pagina over de assistant gaat lijkt het me niet misleidend.

edit: Oh wacht, er staat naast dat het ook op de home zou werken, dan heb ik niks gezegd :X

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 26-10-2018 13:27 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Ook zo vaag iets:
Dat is niet zo netjes! Ik wist wel dat het hier nog niet kan, maar nieuwe klanten worden op het verkeerde been gezet!
Ik had wel graag Hangout berichten kunnen aanmaken via Home, maar dat werkt ook niet. Broadcast kan wel, maar dat vind ik niet erg privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
Medione1210 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Nee, het herkennen van TuneIn streams vs Spotify playslists/artist lijkt nog een dingetje. Maar ik had het idee dat de engelse assistent zich ook even aan mijn gewoontes (of uitspraak) moest aanpassen. De toevoeging "from TuneIn" was uiteindelijk vaak niet meer nodig. Misschien heeft de nederlandse versie ook weer wat extra interactie nodig. :? In het Nederlands zorgen bij mij, BNR radio en vooral (VRT)Studio Brussel voor wat verwarring... |:(

De hick-up gisteren ivm spraakbediening van smart-apparaten, moet Google in ieder geval genoeg alternatieve commando phrases opgeleverd hebben, om hun AI te trainen. Ik heb heel wat varianten geprobeerd voordat ik hier op Tweakers zag dat het niet aan mijn slechte articulatie lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
.GoO schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Die vage 'het werkt af en toe als je het 100 keer probeert' post van jou gisteravond bedoel je? Inmiddels is er een fix uitgerold en bij mij werkt het nog steeds voor geen meter, dus ik ben benieuwd of iemand het al wel een beetje fatsoenlijk werkend heeft.
Dat is wel vaag inderdaad.
Want bij mij doet schakelaar tv aan en schakelaar tv uit het nu bijna vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Oh, ik moet er trouwens wel even bij zeggen dat mijn Sonoffs zijn aangesloten via Home Assistant. Maar in principe kunnen ze dus gewoon doorgeven of ze aan/uit staan.
En ik ga ervan uit dat ze niet samenwerken met een Klikaanklikuit systeem. Via welk protocol werkt dat station?
433mhz en zigbee protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nee dus. Sonoff werkt via Wifi en is niet zonder de bijbehorende app te bedienen. Behalve als je ze flasht met andere firmware. Dan zijn ze dus via bijvoorbeeld MQTT aan te sturen (bijvoorbeeld via een domoticasysteem als Home Assistant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Nee dus. Sonoff werkt via Wifi en is niet zonder de bijbehorende app te bedienen. Behalve als je ze flasht met andere firmware. Dan zijn ze dus via bijvoorbeeld MQTT aan te sturen (bijvoorbeeld via een domoticasysteem als Home Assistant).
Het was ook het antwoord op " Via welk protocol werkt dat (kaku) station?" en niet welk protocol gebruikt de Sonoff. Zijn antwoord klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Janoz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Het was ook het antwoord op " Via welk protocol werkt dat (kaku) station?" en niet welk protocol gebruikt de Sonoff. Zijn antwoord klopt dus wel.
En ik bedoel met "nee dus" dat de Sonoff niet werkt met het kaku station. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Wegen de voordelen van de home af tegen het prijsverschil met de mini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:03:
Dat is een vraag die je enkel zelf kan beantwoorden, niet?

Maar wat zijn volgens jou de voordelen van de Home?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Als je er muziek op gaat luisteren: ja. Anders: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ligt aan wat je ermee wilt doen. Als je het als muziekspeler wilt gebruiken dan kom je eigenlijk al meteen bij de Home uit, al vind ik ook daarvan het geluid boven de 40% niet fantastisch.

Wil je alleen je apparaten bedienen en wat vragen stellen dan is de Mini prima.

Je kan ook een JBL 10 of 20 overwegen als het je om geluidskwaliteit gaat.

Heb je al een goede stand alone speaker? Overweg dan eens een Echo dot.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Oké

Maar wel gewoon te bedienen met GH en in stellen met de app van sonof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Wat een snelle reacties! Ik vroeg het omdat ik straks even langs de mediamarkt wil gaan. ;)

Klopt ook. Ik denk dat ik boven mijn bluetooth soundbar koppel aan de mini en beneden heb ik een surround, maar dan zou ik er een Chromecast audio bij moeten kopen , aangezien de HDMI niet aan groups kan worden toegewezen.

[ Voor 17% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-10-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megantonneke
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Dat is een vraag die je enkel zelf kan beantwoorden, niet?

Maar wat zijn volgens jou de voordelen van de Home?
Ja, wat vind je een voordeel. Enkel het geluid, maar ik vind dat van de Home mini's erg goed meevallen.

Ik heb een mini in mijn slaapkamer en één op zolder/hobby ruimte en voor het streamen van radio vind ik ze afdoende.

Ik heb ook een Home en JBL link 20, De Home in de woonkamer klinkt okay, maar voor kwaliteit schakel geregeld over op een Chrome Cast audio op mijn HiFi set. De JBL Link 20 in mijn kantoor, heeft qua geluid veel meer dynamiek en power, heeft een batterij dus kan ook even mee naar mijn tuin-terras als ik dat wil. Klein nadeel van de JBL is een wifi indicator die altijd brand en het veel te korte en foeilelijke USB kabeltje dat ze erbij leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
MarioMark1541 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Oké

Maar wel gewoon te bedienen met GH en in stellen met de app van sonof?
Yup! Kijk anders ook eens hier: Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Megantonneke schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Ja, wat vind je een voordeel. Enkel het geluid, maar ik vind dat van de Home mini's erg goed meevallen.

Ik heb een mini in mijn slaapkamer en één op zolder/hobby ruimte en voor het streamen van radio vind ik ze afdoende.

Ik heb ook een Home en JBL link 20, De Home in de woonkamer klinkt okay, maar voor kwaliteit schakel geregeld over op een Chrome Cast audio op mijn HiFi set.
Ook even @GeNiTaLiX taggen. Ik heb een Home Mini op de slaapkamer liggen en een reguliere Home in de huiskamer, maar heb ook een Cast-enabled soundbar. Die heb ik als default ingesteld voor de Google Home, waardoor alle muziek/radio dus standaard daarop afspeelt. Het geluid van de mini is niet slecht, maar mist duidelijk wel wat aan de onderkant van de range (bass enzo). Al je geen muziek luistert vanaf het apparaat, of maar zelden, dan is de mini prima.

Tl;DR: als je hem niet als main music player gebruikt, is een Mini een uitstekend en goedkoper alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Krijg net een mail binnen. Nu eens even proberen:

"Hue werkt nu ook in het Nederlands met Google Assistent

Er is veel mogelijk: aan- en uitzetten, de lichtsterkte aanpassen of je lievelingskleuren oproepen bijvoorbeeld. Alles wat je hoeft te doen is “Hey Google” zeggen, gevolgd door jouw command:
“Hey Google, doe het licht aan”
“Hey Google, dim het licht in de slaapkamer”
“Hey Google, maak de lichten blauw”
“Hey Google, maak het licht in de keuken helderder”
“Hey Google, staan de lampen in de hal aan?”"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben weer even weze spelen en heb de Harmony er ook aan kunnen hangen, alleen werkt het nog niet helemaal fijn. Het grappige is dat hij bij de activiteiten wel zelf met nederlandse 'friendly names' aan komt zetten, maar het commando werkt alleen in het engels (of ik ken de tekst nog niet)

"start netflix kijken" werkt niet (apparaat is niet beschikbaar) maar "turn on netflix kijken" werkt vervolgens wel (waarop de mini antwoord met "Oke, ik zet netflix kijken aan")

Wel jammer, de tado werkt bijvoorbeeld wel uitstekend (zelfs vanuit de auto :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn ikea tradfri verlichting koppelen met de nederlandse google assistant. Ik ga naar de tradfri app>>instellingen>>integraties>>google assistant>>inschakelen>>een account selecteren. Bij het laatste gaat het mis. Als ik wil inloggen met mijn gmail account krijg ik: google assistant kan niet worden ingeschakeld, er ging iets mis. probeer het opnieuw.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Janoz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:53:

"start netflix kijken" werkt niet (apparaat is niet beschikbaar) maar "turn on netflix kijken" werkt vervolgens wel (waarop de mini antwoord met "Oke, ik zet netflix kijken aan")
Bij mij werkt 'start Netflix Stranger Things op Chromecast X'

Een bepaalde aflevering starten is nog niet mogelijk zegt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
Aflevering op netflix starten in het Engels geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Medione1210 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Bij mij werkt 'start Netflix Stranger Things op Chromecast X'

Een bepaalde aflevering starten is nog niet mogelijk zegt ze.
Dat werkt wel, maar dan geeft de home gewoon de opdracht aan de chromecast om het CEC commando voor alles aan te sturen en vervolgens Stranger Things te starten op de chromecast. Dat gaat geheel buiten Harmony om. Ik heb een harmony activity die 'Netflix' (friendly name 'Netflix kijken') heet en automatisch alles aanzet en de horizon box naar kanaal 150 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

dragon2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:02:
Krijg net een mail binnen. Nu eens even proberen:

"Hue werkt nu ook in het Nederlands met Google Assistent

Er is veel mogelijk: aan- en uitzetten, de lichtsterkte aanpassen of je lievelingskleuren oproepen bijvoorbeeld. Alles wat je hoeft te doen is “Hey Google” zeggen, gevolgd door jouw command:
“Hey Google, doe het licht aan”
“Hey Google, dim het licht in de slaapkamer”
“Hey Google, maak de lichten blauw”
“Hey Google, maak het licht in de keuken helderder”
“Hey Google, staan de lampen in de hal aan?”"
" Doe het licht AAN in de woonkamer" werkt nu idd prima...
Bij "doe het licht UIT in de woonkamer", krijg ik nog altijd "ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen"

De commando's worden volgens ' my activity' wèl goed verstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Janoz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Dat werkt wel, maar dan geeft de home gewoon de opdracht aan de chromecast om het CEC commando voor alles aan te sturen en vervolgens Stranger Things te starten op de chromecast. Dat gaat geheel buiten Harmony om. Ik heb een harmony activity die 'Netflix' (friendly name 'Netflix kijken') heet en automatisch alles aanzet en de horizon box naar kanaal 150 zet.
Bij mij werkt voor de harmony het volgende commando steeds beter:

Schakelaar Netflix Aan
Schakelaar Netflix Uit

In het begin ging het wat moeizaam maar nu zeker 80% goed in 1 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ah, 'schakelaar' is het toverwoord? Hmm, dan is 'turn on' wat 'natuurlijker'

"Volume omhoog", "Volume omlaag" en "Pause tv" werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Prosperot schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

" Doe het licht AAN in de woonkamer" werkt nu idd prima...
Bij "doe het licht UIT in de woonkamer", krijg ik nog altijd "ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen"

De commando's worden volgens ' my activity' wèl goed verstaan....
Ik ben overgestapt van "doe aan/doe uit" naar "schakel aan/schakel uit" , sindsdien geen problemen meer
:+

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik kom er niet uit met mijn Hue lampen. Dus hoop dat iemand hier mij kan helpen

Mijn lampen zijn gekoppeld en zichtbaar in de Google Home app, en kan ik via de App ook bedienen.

Wanneer ik bv zeg: hey Google, zet het licht uit. Dan krijg ik als reactie: ‘als je daar hulp bij wilt moet je wat meer informatie geven, dat doe je in de Google Home app’.

Wat zie ik over het hoofd om dit werkend te krijgen?

Als toevoeging; ook Spotify krijg ik niet werkend, ondanks dat mijn betaalde account gekoppeld is. Het lijkt erop dat een koppeling met de services niet goed gaat...

[ Voor 16% gewijzigd door paulcito op 26-10-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

kruila schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:35:
[...]

Ik ben overgestapt van "doe aan/doe uit" naar "schakel aan/schakel uit" , sindsdien geen problemen meer
:+
helaas.... bij " schakel het licht aan in de woonkamer" krijg ik " ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen"...

Dit is blijkbaar het enige dat werkt:
"DOE het licht AAN in de woonkamer"
"SCHAKEL het licht UIT in de woonkamer"

andersom werkt vreemd genoeg niet... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Prosperot op 26-10-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Janoz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:34:
Ah, 'schakelaar' is het toverwoord? Hmm, dan is 'turn on' wat 'natuurlijker'

"Volume omhoog", "Volume omlaag" en "Pause tv" werken wel.
Hierbij ff een screenshot
https://drive.google.com/...Ih13I3v/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Als de nederlandse routines er zijn kunnen we deze vreemde commando's i.i.g. customizen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Er zijn een aantal sonoff modules beschikbaar waarin ook een 433mhz ontvanger verwerkt zit. Deze kan je dan wel met KaKu schakelen, niet uitlezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ax05 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Als de nederlandse routines er zijn kunnen we deze vreemde commando's i.i.g. customizen😀
Waarom Staat er bij jou schakelaar?

Ik heb dat niet bij mijn apparaten

Edit; ik zie t al

[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 26-10-2018 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Kreeg net mail van Philips met een verwijzing naar deze site:
https://www2.meethue.com/...gleassistant__body___cta1

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Hue doet het nu prima hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PLRCG667/IMG-20181026-184320.jpg

Alleen nog eens kijken hoe het met scènes gaat.

Nu alleen nog afwachten tot Harmony ook simpel werkt, hopen dat snel de routines komen en dan ben ik wel tevree.

PS
Ik heb ook enorm blij dat ik hey boo boo kan zeggen ipv elke keer dat Google. Daar werd ik knettergek van.

[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-10-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Wil je je muziek aansturen via Google Home, zie hier een paar nuttige commando's op een rijtje. https://googlehomenl.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:50
paulcito schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:36:
Ik kom er niet uit met mijn Hue lampen. Dus hoop dat iemand hier mij kan helpen
Probeer eens de link met Hue opnieuw te maken, dat heeft bij mij goed gewerkt.
Log in op https://account.meethue.com/account , selecteer de tab 'Applicaties' en de-activeer alle vermeldingen met de naam 'Google'.
Vervolgens in de Google Home app naar 'Toevoegen', 'Apparaat instellen', 'Heb je al iets ingesteld?' en klik op 'Philips Hue' om de link te verwijderen. Vervolgens weer hetzelfde proces om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sinds gisteren heb ik de Google Home ook binnen en ingesteld op Nederlands, net als mijn Assistent.
Nu vroeg ik mij of ik deze ook via USB-micro kan voeden via mijn PC. of is het niet de bedoeling dat ik deze elke dag enkele keren uitzet? Een uit-knop zit er ook weer niet op.

Anders moet ik dus even een langere en grotere stekkerdoos kopen met meer dan zes aansluitingen :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
AW_Bos schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:02:
Sinds gisteren heb ik de Google Home ook binnen en ingesteld op Nederlands, net als mijn Assistent.
Nu vroeg ik mij of ik deze ook via USB kan voeden via mijn PC. of is het niet de bedoeling dat ik deze elke dag enkele keren uitzet? Een uit-knop zit er ook weer niet op.

Anders moet ik dus even een langere en grotere stekkerdoos kopen met meer dan zes aansluitingen :+
Er zit geen USB aansluiting op de Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Medione1210 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Er zit geen USB aansluiting op de Home.
USB-micro dan, wat infeite gewoon USB is, vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
AW_Bos schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:02:
Nu vroeg ik mij of ik deze ook via USB-micro kan voeden via mijn PC. of is het niet de bedoeling dat ik deze elke dag enkele keren uitzet? Een uit-knop zit er ook weer niet op.

zet er een sonoff powerplug tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

mvrhrln schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

zet er een sonoff powerplug tussen ;)
Ik zet er wel een stopcontact bij. Constant aan lijkt mij toch ook wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
AW_Bos schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

USB-micro dan, wat infeite gewoon USB is, vind ik :P
Op de Mini zit een micro USB aansluiting.
Op de Home zit een ronde pin aansluiting, althans op de mijne.

https://i.ebayimg.com/images/g/SWMAAOSwoH1Zb5fD/s-l1600.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
Is het de bedoeling dat routines ook komen, of moeten we wachten nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Zou het schakelen van de verlichting nu al bij iedereen mogelijk moetten zijn?

Na meerdere malen opnieuw linken van mijn Home Assistant omgeving begrijpen de Google Home mini's nogsteeds niets terwijl de Assistent op mijn telefoon er geen enkel probleem mee heeft in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Sanchaz12 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Log in op https://account.meethue.com/account , selecteer de tab 'Applicaties' en de-activeer alle vermeldingen met de naam 'Google'.
Vervolgens in de Google Home app naar 'Toevoegen', 'Apparaat instellen', 'Heb je al iets ingesteld?' en klik op 'Philips Hue' om de link te verwijderen. Vervolgens weer hetzelfde proces om te koppelen.
Thanks voor de tip, maar helaas zonder resultaat

Edit: inmiddels opgelost. In G-Suite stond web en app activiteit uit

[ Voor 5% gewijzigd door paulcito op 26-10-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Sanchaz12 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Dit haalt ook de link met de goed werkende Hue app weg toch?

Je kan hem denk ik beter unlinken in de Home app zelf. Dat heb ik gedaan. Allen krijg ik ze nog even niet terug 8)7 . Hij laat ze wel even snel zien.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Tranzy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:39:
[...]

Dit haalt ook de link met de goed werkende Hue app weg toch?

Je kan hem denk ik beter unlinken in de Home app zelf. Dat heb ik gedaan. Allen krijg ik ze nog even niet terug 8)7 . Hij laat ze wel even snel zien.
Als je enkel de vermeldingen met 'Google' de-activeert en de rest laat staan, bijv. in mijn geval 'SM-G950F' van mijn S8, blijft dat gewoon werken. Enkel opnieuw koppelen in de Home app werkt ook, maar laat de vorige koppeling in het lijstje op Hue staan (op de website), dat kan verwarrend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb alle google vermeldingen verwijderd en ook binnen de app. Nu wil ik de apparaten toevoegen via de optie "Werkt met Google" en dan link ik met mijn Hue.

Ik kan alleen de lampen nergens meer terug vinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
.GoO schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:58:
Ik krijg hem niet eens gelinkt.
En er staat teveel (oude) info in dit topic om te begrijpen hoe het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:47
Gremen schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Ik krijg hem niet eens gelinkt.
En er staat teveel (oude) info in dit topic om te begrijpen hoe het moet
Idem hier, alle opties geprobeerd met locatie en taalinstellingen zoals in dit topic staat maar hij wil niet linken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
4pp3l schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:25:
[...]

Idem hier, alle opties geprobeerd met locatie en taalinstellingen zoals in dit topic staat maar hij wil niet linken..
Daar wordt je toch helemaal link van ;)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Tranzy schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:01:
Ik heb alle google vermeldingen verwijderd en ook binnen de app. Nu wil ik de apparaten toevoegen via de optie "Werkt met Google" en dan link ik met mijn Hue.

Ik kan alleen de lampen nergens meer terug vinden in de app.
Dat had ik gisteren ook, uiteindelijk heb ik het even laten liggen en 's avonds werkte het weer. Kan ook aan de internetverbinding gelegen hebben trouwens. De communicatie tussen Google Home en de Hue lampen verloopt via internet, dus Google Home -> Philips Hue servers -> Hue Bridge -> Hue lampen. Vergelijk het met de buitenshuisverbinding van de Hue-app. Als één van de eerste drie niet goed communiceren is dat al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
4pp3l schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:25:
[...]

Oké nog één keer de uitleg:

Inloggen via je computer op myHarmony

https://support.myharmony.com/nl-nl/download#harmonyRemote7x

en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Op homescreen van app GH toevoegen clicken. Boven aan bij huis.

Dan apparaat instellen bij apparaat toevoegen aan huis.

Dan onderste optie kiezen. Werkt met Google.

Dan Harmony zoeken en inloggen met je account linken met email.

Als het goed is ben je nu gelinkt.
Je ontvangt op de mail de Engelse commando's van Harmony

Nu zeggen tegen Google " synchroniseer mijn apparaten"

Nu verschijnen je harmony activiteiten op de homepage van GH

Aktiviteit starten: Oké Google SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6

[ Voor 31% gewijzigd door Ax05 op 11-11-2018 17:27 . Reden: Wijzigingen in GH App ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Sanchaz12 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Dat had ik gisteren ook, uiteindelijk heb ik het even laten liggen en 's avonds werkte het weer. Kan ook aan de internetverbinding gelegen hebben trouwens. De communicatie tussen Google Home en de Hue lampen verloopt via internet, dus Google Home -> Philips Hue servers -> Hue Bridge -> Hue lampen. Vergelijk het met de buitenshuisverbinding van de Hue-app. Als één van de eerste drie niet goed communiceren is dat al genoeg.
Dat is het geweest. Ze staan er inmiddels tussen weer. Ik heb wel de kamer namen even veranderd en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Ax05 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( red icon ) en linken met email.

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

Suc6
Dank voor de toelichting, dit heeft bij mij ook gewerkt. Ik merk wel dat er af en toe vertraging zit tussen het geven van het commando en het daadwerkelijk uitvoeren (tv start bijvoorbeeld pas 2 minuten later). Is dit iets wat je ook hebt ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ax05 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:03:
[...]

Inloggen via je computer op myHarmony en vóór het in loggen je inlogtaal bij Harmony op Engels zetten PostalCode op VS zetten en land ook VS. 

Dan bij de nieuwe GH app naar account , instellingen, apparaat bediening in huis.
Hier rechtsboven via de 3 stipjes naar accounts beheren.

Hier zoeken naar Harmony ( red icon ) en linken met email.

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze

Suc6
Bij mij werkt synchroniseer apparaten en mijn activiteiten niet? Het koppelen lukte wel en is ook zichtbaar in de app maar werkt niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
DeLyon schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

Dank voor de toelichting, dit heeft bij mij ook gewerkt. Ik merk wel dat er af en toe vertraging zit tussen het geven van het commando en het daadwerkelijk uitvoeren (tv start bijvoorbeeld pas 2 minuten later). Is dit iets wat je ook hebt ervaren?
Ik heb het idee dat ik dit in het begin ook had. Maar gaat nu lekker vlot.
Starten activiteit duurt nu ongeveer 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
Hey Google:
  • Speel Michael Jackson
  • Speel afspeellijst Late Night Jazz
  • Speel radio 538
Gisteren werkte het nog, niet niet meer 🙈

Nu ontdekte ik net dat "Speel Michael Jackson op Google Home (gegeven naam aan de GH)" wél werkt...

Iemand een tip om te zorgen dat het bovenstaande rijtje gewoon weer gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Mensen, als iets gisteren wel werkte en nu niet, dan zal het meer iets te maken hebben met de service ipv je eigen acties.

Wacht dan gewoon even af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
Goed punt. Ik ben alleen nieuwsgierig; is het iets wat ik per ongeluk gedaan heb (zonder er bewust van te zijn) door nog iets te doen, zoals bluetooth connectie naar speaker ontkoppeld ofzo omdat ik een filmpje ging kijken?

Of zijn de instructies sowieso te kort/onjuist en zit daar het probleem?

Als meer mensen er last van hebben, dan zal het service wel zijn. Als het bij andere vlekkeloos werkt, dan hoor ik graag wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:47
Hallo allen,

Ik heb sinds een paar dagen een google home speaker om te testen en ben er erg tevreden over. Ik loop echter wel tegen twee problemen aan en google heeft me nog niet kunnen helpen:
1. Ik wil graag een radio stream afspelen, maar deze staat niet in tunein. De stream http://jesse.xs4all.nl:8000/stream320.m3u heb ik geprobeerd toe te voegen aan tunein maar ze geven aan dat er geen stations meer kunnen worden toegevoegd. Hoe kan ik de google home zo ver krijgewn dat ik een commando kan uitspreken en dan deze stream afgespeeld word?

2. Ik gebruik spotify premium, maar op de google home is de bitrate hoorbaar erg laag, lager dan op andere speakers en lager dan bij bijvoorbeeld internetradio. Dit lijkt volgens google een vaker voorkomend probleem te zijn, maar een oplossing heb ik nog nergens kunnen vinden. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Alvast bedankt voor jullie reacties:)

Oost west 127.0.0.1 best

Pagina: 1 ... 34 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...