Eerst werkte helemaal niets (Hue en Harmony). Toen uit frustratie maar uitgezet en mijn Echo teruggeplaatst. Na het kijken van een film later op de avond, toch weer even proberen en ineens begon het een en ander te werken. Dit zijn de de dingen waar mijn Google Home nu wel op reageert:
LAMPEN
Hey Google:
- Lichten in de woonkamer aan/uit
- Lichten in de woonkamer 50%/100%/etc
- Maak de woonkamer wit/rood/groen/etc
- Woonkamer plafon (naam lamp) uit/aan
- Eetkamer tafel aan/uit
- Start bioscoop
- Start diner
- Start helder
- Start relax
- Start energie
PS Het luistert in mijn beleving vrij nauwkeurig, er is weinig ruimte voor andere formuleringen. De Nederlandse benamingen heb ik in de Google Home app geregeld. Bij Philips Hue staan nog de Engelse benamingen. De scenes staan wel zo benoemd in Philips Hue en daar reageert Google Home ook op. Om die reden heb ik de scenes in de slaapkamer in Philips Hue nu anders genoemd dan in de woonkamer, omdat anders ook de slaapkamerlamp ook begon te reageren op instructie voor de woonkamer. Specificeren dat het om de woonkamer ging werkte wel, maar ik wilde voorkomen dat ik dat een keer zou vergeten terwijl mijn vrouw licht te tukken ;-).
ENTERTAINMENT CENTRE
Hey Google (in English, Google Home Mini tweetalig ingesteld. Nederlandse instructies niet kunnen vinden):
- Start plex/tv/stereo
- Turn of plex/tv/stereo
PS dit zijn de Harmony Remote Hub benamingen van activiteiten.
ALGEMEEN
Hey Google:
- Volume lager/hoger
- Volgende (tijdens het afspelen van Spotify)
- Shuffle (tijdens het afspelen van Spotify)
- Geef me het weerbericht (voor vandaag)
- Hoe lang duurt het om naar mijn werk te rijden
- Etc
PS ik krijg het niet (meer) voor elkaar om Spotify te bedienen door te zeggen:
Hey Google, speel de afspeellijst "Late Night Jazz". Ik heb gewoon letterlijk instructies teruggevonden die voor het uitschakelen wel werkte en nu niet meer. Van Spotify tot aan Hey Google speel Spotify Radio 538 met als antwoord Oké hier is 538 op TuneIn. Geen idee waarom dat werkte, maar hij heeft het gedaan...
Kortom, het begint er op te lijken. Maar vooralsnog niet echt tevreden. Wel tof dat de muziek via Bluetooth naar mijn versterker gaat en de Google Home voice via de Mini blijft verlopen. Grote plus t.o.v. de Echo Dot.
Update: ik begon met de instructies die ik hier vond:
https://community.spotify...-Home-Mini-s/td-p/4108975. Bij stap vier ging het mis, maar nu kan ik ineens wel Spotify besturen.
SPOTIFY:
Hey Google:
- Speel Michael Jackson
- Speel afspeellijst Late Night Jazz
PS ik spreek de namen uit in het Engels en dat werkt goed. Google Home beantwoordt het ook netjes. Speel afspeellijst
Favourite Music werkt niet. Dat is een persoonlijke afspeellijst en die kan de Google Home blijkbaar niet vinden. Google Home lijkt alleen afspeellijsten van Spotify te willen afspelen via voice controle...
[
Voor 12% gewijzigd door
OnTheJazz op 26-10-2018 11:34
. Reden: Aanvulling ]