Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
B2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:46:
Gebruiken jullie Nederlandse of Engelse namen voor jullie kamers?
Ik heb al een tijdje meerdere Google Home devices in huis, dus ik spreek ook al een tijdje Engels met ze.
Omdat het veel natuurlijker voelt hoop ik snel over te schakelen op Nederlands, maar ik wacht nog even af tot dat soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
B2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:53:
[...]

Ik had ook altijd Engelse namen omdat ik het al langer gebruik, maar had vol verwachting de namen van de kamers al aangepast naar Nederlandse namen om makkelijker door iedereen in huis mijn Hue lampen te kunnen bedienen.. Laten we zeggen dat dat een kleine tegenvaller is...
Hehe hier nog een, en laat ik nou net geen zin hebben om dat weer allemaal terug te zetten naar Engels :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

MsG schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:54:
Met veel bombarie stappen de hippere winkels ook in de integratie. Maar iemand al een idee hoe het werkt?

"Oke Google praat met Albert Heijn"

Ik kan hierbij nog niet helpen

"Oke Google hoeveeel kost vla bij de Albert Heijn"

Sorry ik begrijp het niet.

Is er al een Ahold/Allerhande/AH koppeling of ben ik te gretig? Ik dacht die multinationals hebben de Voice app al maanden klaar liggen :-P
Als je Appie zegt werkt het wel.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Laten we zeggen dat we een aantal zware uren achter de rug hebben.

We zijn op de hoogte van het probleem met het bedienen van slimme apparaten en werken aan een oplossing.
Rachid, top dat je je in dit forum betrekt.

Zijn enorm veel vragen en problemen!!👍
Hopelijk werkt het snel goed want ik kan nu niks bedienen👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Weet iemand toevallig hoe ik relaxing sounds afspeel voor een x aantal minuten voor het slapen gaan?
De US versie heeft hier een routine 'bedtime' voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:28:
Weet iemand toevallig hoe ik relaxing sounds afspeel voor een x aantal minuten voor het slapen gaan?
De US versie heeft hier een routine 'bedtime' voor.
Hey Google, speel ontspannende geluiden. :) Voor zover ik weet kun je in het Nederlands de duur momenteel niet beperken.

[ Voor 10% gewijzigd door rachidfinge op 25-10-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:30:
[...]

Hey Google, speel ontspannende geluiden. :) Voor zover ik weet kun je in het Nederlands de duur momenteel niet beperken.
Dat is gelukt, maar stopt het dan vanzelf en zo ja na hoeveel minuten?

Edit: ik lees nu je edit dat dit nog niet kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 25-10-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosiba6
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-08-2024
Echt allemaal waardeloos. Aangesloten apparatuur werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Met zelfde commando’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@rachidfinge Krijgen we ook ergens updates wanneer de slimme apparaten weer werken ?

Of moeten we dit zelf elke dag doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:30:
[...]

Zolang de problemen nog niet opgelost zijn raad ik aan deze geluiden NIET uit te zetten 🤣

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rachidfinge
MarioMark1541 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:51:
@rachidfinge Krijgen we ook ergens updates wanneer de slimme apparaten weer werken ?
Ik zal het hier laten weten wanneer er een oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:00:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Laten we zeggen dat we een aantal zware uren achter de rug hebben.

We zijn op de hoogte van het probleem met het bedienen van slimme apparaten en werken aan een oplossing.
Het zou verrassend zijn als een introductie als deze vlekkeloos zou gaan. Succes de komende tijd, in het Engels is de Home al een feestje, over een tijdje in het Nederlands vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Hier werkt ineens niks meer : hue , Harmony geen van beide reageren ;(

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
(jarig!)
Zelfs Google Assistant via een Android telefoon is er mee opgehouden... Tradfri verlichting is niet meer aan te sturen via spraak, via de knoppen in de Home-app weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Edit: nvm, heb ik een ver verleden Google Play Music gehad dus kom helaas niet in aanmerking.

[ Voor 35% gewijzigd door DeLyon op 25-10-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
DeLyon schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:25:
[...]

Deze promotie zou moeten worden aangeboden bij het activeren van de Mini, maar ik heb deze blijkbaar gemist. Ook het opnieuw toevoegen van de Mini toont geen promotie. Omdat ik erg veel. YouTube gebruik is dit voor mij wel interessant. Weet iemand hoe je deze alsnog kunt claimen?
Heb hem zojuist inderdaad bij het activeren van de Google Home (en mini) kunnen claimen via de Google Home app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:00:
[...]

Gaat het uren / dagen / weken duren ?
Een indicatie is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 16:53
Leuk, dik uur lopen troubleshooten omdat de NL spraakcommandos voor verlichting sinds vandaag niet meer werken. Blijkt gewoon dus dat ze de boel verkloot hebben. Echt top. Rollback plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Laatst online: 14-09 10:50
Hier idem, verlichting van KlikAanKlikUit niet meer te bedienen, Nest thermostaat niet meer te bedienen, iRobot niet meer te bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Klaar voor een nachtje doorwerken @rachidfinge ? Alles is hier ook kapot nu. Kwalijk slechte release. Rollback en uitstel tot fix zou geen slechte oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
alles te maken met marketing, eerst verkopen, shit is voor erna :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lol wilde hier even kijken of nl al een beetje werkte. Maar de hooivorken vliegen in het rond en ik ruik de warme pek en veren.

@rachidfinge veel succes en het is bijna weekend, lekker telefoon uit morgenmiddag en laat ze maar Engels lullen tot maandag. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Flagg schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:45:
Lol wilde hier even kijken of nl al een beetje werkte. Maar de hooivorken vliegen in het rond en ik ruik de warme pek en veren.

@rachidfinge veel succes en het is bijna weekend, lekker telefoon uit morgenmiddag en laat ze maar Engels lullen tot maandag. :P
mja, zou eigenlijk niet mogen , er is een product gelaunched, dan moet het ook werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

mja, zou eigenlijk niet mogen , er is een product gelaunched, dan moet het ook werken
Ach ja kan gebeuren toch, vind Google meestal redelijk goed voor de dag komen, nu gaat het een keertje mis en gaat het wat langer duren. En het gaat om een ultiem luxe product.

Mensen moeten zich misschien drukker maken om belangrijkere dingen. Het komt best goed duurt misschien nog een paar dagen.

Ik zou als ik Google was geweest überhaupt geen Nederlandse versie uitgebracht hebben, belachelijk taaltje. Maar ja nu ze er aan begonnen zijn moeten ze wel zorgen dat het gaat werken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
"Hey Google, krijg de klere" ---------Sorry, ik begrijp het niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Er valt echt helemaal niets meer mee te beginnen. Ik ben benieuwd naar de reviews die deze dagen gaan verschijnen. Wat een waardeloos product is het op deze manier zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 22:19

iStijn

Tech-fanaat

Ah wat fijn een Google Home forum. Heb hem vandaag ontvangen, maar ligt het nou aan mij of is de Google Home een beetje in de war. Telkens als ik zeg ‘Hey Google, zet de lampen (of het licht) uit.’ doet ze het de ene keer wel en de andere keer zegt ze ‘Sorry ik begrijp het niet’ of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iStijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:02:
Ah wat fijn een Google Home forum. Heb hem vandaag ontvangen, maar ligt het nou aan mij of is de Google Home een beetje in de war. Telkens als ik zeg ‘Hey Google, zet de lampen (of het licht) uit.’ doet ze het de ene keer wel en de andere keer zegt ze ‘Sorry ik begrijp het niet’ of iets in die richting.
Lees de laatste 2 pagina's even.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rachidfinge
De fix wordt nu uitgerold, dus grote kans dat smart home control weer werkt, anders zeker in de komende uren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
wat houd de fix allemaal in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ps : ook enig idee waneer "list & notes" beschikbaar komen , zodat je terug met googe keep kan werken ipv de google shopping express? blijkbaar zit het al in de google beta app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Ik lees hier op het forum dat je tot 8 april 2019 YouTube premium krijgt bin het activeren van je Google Home (Mini). Maar volgendsmij is het YouTube Music Premium of krijg je YouTube Premium ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
iStijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:11:
Ik lees hier op het forum dat je tot 8 april 2019 YouTube premium krijgt bin het activeren van je Google Home (Mini). Maar volgendsmij is het YouTube Music Premium of krijg je YouTube Premium ook?
ook voor bestaande google home klanten? of bij nieuwe aankoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iStijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:11:
Alleen Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

ook voor bestaande google home klanten? of bij nieuwe aankoop ?
Volgendsmij alleen bij een nieuwe aankoop. Ik heb hem vandaag besteld en vanavond binnengekregen, toen ik mijn YouTube account koppelde kreeg ik de melding dat ik tot 8 april 2019 YouTube Music Premium heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Jammer, had graag YouTube Premium gewild :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Jongens Jongens.. komt vast wel goed! Beetje geduld. En anders in het Engels- daar werkt het prima. Het is toch prachtig dat dit allemaal kan. Een bugje hier- en daar wordt echt wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Ngai schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:16:
Jongens Jongens.. komt vast wel goed! Beetje geduld. En anders in het Engels- daar werkt het prima. Het is toch prachtig dat dit allemaal kan. Een bugje hier- en daar wordt echt wel opgelost.
Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar ik vind het wel vervelend dat in mijn lampen niet uit kan zetten en daarvoor heb ik hem onder andere gekocht :P

Als je hem trouwens in het Engels zet, werkt dan alles meteen (aangezien mijn lampen etc in het Nederlands staan)? Of moet je eerst alle accessoire omzetten naar Engels?

Super raar dit, ik zeg ‘Hey Google, zet het licht uit.’ en het licht gaat uit en vervolgens zeg ik zet het licht aan en dan zegt ze dat ze hier niet mee kan helpen, ook zet ze het licht nu niet meer uit als ik het handmatig aanzet. Er is inderdaad wat raars aan de hand.

[ Voor 18% gewijzigd door iStijn op 25-10-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
bij "turn off the lights" doet hij het ligt in die ruimte uit- ongeacht de naam. (all lights voor alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
iStijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:20:
[...]

Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar ik vind het wel vervelend dat in mijn lampen niet uit kan zetten en daarvoor heb ik hem onder andere gekocht :P

Als je hem trouwens in het Engels zet, werkt dan alles meteen (aangezien mijn lampen etc in het Nederlands staan)? Of moet je eerst alle accessoire omzetten naar Engels?
Ik heb routines aangemaakt. Bijvoorbeeld: 'Dining room' actie: 'Turn on ligths eetkamer'. Werkt goed en direct wanneer je Engels aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Nuevocasa schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Ik heb routines aangemaakt. Bijvoorbeeld: 'Dining room' actie: 'Turn on ligths eetkamer'. Werkt goed en direct wanneer je Engels aan zet.
Ah oké, dan ga ik wat routines aanmaken. Als ik Engels toevoeg zet die de lichten nog steeds niet uit als ik zeg turn off the lights of all the lights. Moet je dan eerst Engels toevoegen en Nederlands verwijderen of werkt dat ook niet / mis ik nog een stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Gaan dan nu met de fix ook routines werken in het NL ? Of is dat een feature voor de toekomst? Kan je met routines ook talen combineren? Bv licht aan > lights on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@rachidfinge Thx voor de update!!! 👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
"Hey Google speel ...." Hoe dikwijls dat die dat verwart met "Hey Google spell ...." Om zot van te worden. Maar volledig naar Nederlands overschakelen gaat ook niet want home control is een ramp op dit moment. #frustraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
hihi, heb 'm ook maar op engels gezet, nederlands uitgezet (geen taal), nu werkt idd de zaken wel beter.
leuke uitspraak voor Versterker :)

ah, nu gemaakt, (hernoemd in de G'Home App): VersterkerStroom en VersterkerVolume

(Yamaha, gekoppeld via Domoticz -> Yamaha Plugin -> Controlicz -> Google Home)
Domoticz, switched dan weer via een "Gebeurtenis" ook m'n subwoofer en tvdecoder (xtrend et9500) aan/uit

Lichten doen het, ook NL namen, maar ENG acties uitspreken.

[ Voor 57% gewijzigd door mvrhrln op 25-10-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
iStijn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:30:
[...]

Ah oké, dan ga ik wat routines aanmaken. Als ik Engels toevoeg zet die de lichten nog steeds niet uit als ik zeg turn off the lights of all the lights. Moet je dan eerst Engels toevoegen en Nederlands verwijderen of werkt dat ook niet / mis ik nog een stap?
Ik heb beide talen gewoon aan staan in de Home app. Soms kan het heel even duren. Eventueel kun je jouw telefoon een keer opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStijn

iStijn

Tech-fanaat

Nuevocasa schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb beide talen gewoon aan staan in de Home app. Soms kan het heel even duren. Eventueel kun je jouw telefoon een keer opnieuw opstarten.
Oké, bedankt.

Inmiddels kan ik mijn lampen weer aan en uit zetten met de Google Home in het Nederlands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Het licht werkt weer, maar hij blijft er moeite mee houden. De ene keer doet ie het, en de andere keer weet ie niet hoe het moet.

k ga het NL weer uitzetten tot er een paar weken voorbij zijn, dit is hopeloos. Google mag zich hier lichtelijk voor schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
kan je eens testen of routines in NL werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:10:
kan je eens testen of routines in NL werken?
Werkt (nog) niet. Zie ook mijn post van gisteren.
In USEN werkt het prima, zolang je maar geen Nederlands commando opgeeft.
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:10:
dit is hopeloos. Google mag zich hier lichtelijk voor schamen.
Dat het erg vervelend is begrijp ik, maar we worden netjes op de hoogte gehouden door @rachidfinge, dus misschien is een beetje geduld van onze kant ook wel netjes!

[ Voor 51% gewijzigd door Medione1210 op 25-10-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedySK
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
Bij mij hetzelfde probleem. Sinds gisteravond opeens alle Hue bediening stuk zo wel in Nederlands als Engels. Ik heb nu de Nederlandse taal uit gezet, alleen Engels en het werkt weer goed. Ik hou het topic even in de gaten om te zien wanneer het opgelost is want Nederlands is toch wat makkelijker praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn lampen op 2 manieren number gekoppeld aan Google Home
1) Hue app
2) SmartThings hub

Via de Hue app kan ik Nederllands praten, als dit goed gaat werken
Via SmartThings hub gewoon oud vertrouwd engels

Enige is dat ik nu 2 keer zoveel lampen in huis heb 😁

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:12:
[...]

maar nu misschien wel met de fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

maar nu misschien wel met de fix :)
Net nog niet in ieder geval. Geen idee hoe lang het uitrollen van de fix duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:12:
[...]

[...]

Dat het erg vervelend is begrijp ik, maar we worden netjes op de hoogte gehouden door @rachidfinge, dus misschien is een beetje geduld van onze kant ook wel netjes!
Beetje geduld? We hebben maanden gewacht op de google home in NL. Als ze nog niet klaar waren voor release dan had ik liever dat ze dat toegaven en de release even uitstellen tot het echt goed werkt. Op deze manier releasen is gewoon schandelijk. DIe NL assistent is vergeleken met de Engelse compleet waardeloos. Ik snap dat vertalen tijd kost, maar dat routines niet eens beschikbaar zijn en de meest basale functies kapot zijn is toch van de zotte?

Al het voorwerk en ontwikkeling is al gedaan, 1 op 1 vertalen is het enige wat hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
zal wel allemaal niet zo simpel zijn als 1 op 1 vertalen :)
maar idd, het had klaar moeten zijn, gisteren al, eigenlijk al toen ze NL beschikbaar hebben gemaakt enkele weken geleden, ipv die beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:27:
zal wel allemaal niet zo simpel zijn als 1 op 1 vertalen :)
maar idd, het had klaar moeten zijn, gisteren al, eigenlijk al toen ze NL beschikbaar hebben gemaakt enkele weken geleden, ipv die beta
Waarom niet, het hele concept is er toch al ? Alleen in een andere taal..

Het is niet alsof ze Google assistent compleet opnieuw hoefden op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
vinno86 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Waarom niet, het hele concept is er toch al ? Alleen in een andere taal..

Het is niet alsof ze Google assistent compleet opnieuw hoefden op te bouwen.
Het vertalen zal ook wel niet het probleem zijn,
denk eerder dat begrijpen wat er gezegd wordt het probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, idd, nederlands is al geen makkelijke taal
nuja, ik hoop gewoon dat routines gaan werken, zo kan ik mijn IFTTT die engels zijn, eventueel opvangen met NL commandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:59
Het is niet hetzelfde als het vertalen van een website hè. Het gaat hier om AI gekoppeld met spraakherkenning, zaken als syntax, context, alle verschillende manieren om een commando te geven, moeten wel degelijk opnieuw worden "geleerd", ondanks dat de technologie gelijkaardig is.

Overigens werkte het vóór de release (sinds vorige week ofzo kon NL al geactiveerd worden op de Home) aanmerkelijk beter, dus lijkt het dat er ergens iets is misgegaan in de "final" versies. Dubbel zuur voor Google, want bestaande Home gebruikers klagen nu over verdwijnende functionaliteit, terwijl nieuwe gebruikers het gevoel hebben een product te kopen dat niet af is. (voor zover je in het geval van de Google Assistent ooit van "af" kunt spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Volgens Bol YouTube

"
+ YouTube Premium*

Activeer je Google Home of Home Mini tussen 9/10/18 en 25/03/19 en krijg een YouTube premium proefabonnement t/m 8/04/19. Geen extra code nodig!"

klik

Edit:
En idd volgens de voorwaarde YouTube Music Premium.

[ Voor 17% gewijzigd door streamnl op 25-10-2018 21:39 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:10:
Het licht werkt weer, maar hij blijft er moeite mee houden. De ene keer doet ie het, en de andere keer weet ie niet hoe het moet.

k ga het NL weer uitzetten tot er een paar weken voorbij zijn, dit is hopeloos. Google mag zich hier lichtelijk voor schamen.
Hier werkt het ook weer, maar inderdaad. Ene keer wel andere keer niet. @rachidfinge waar ligt dat aan?
Onze uitspraak of?
Als ik de ene keer zeg, zet de keukenverlichting aan doet ze dat keurig en zich ik vervolgens hetzelfde nogmaals dan weet ze het opeens niet......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachidfinge
MarioMark1541 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Hier werkt het ook weer, maar inderdaad. Ene keer wel andere keer niet. @rachidfinge waar ligt dat aan?
Onze uitspraak of?
De fix voor smart home control wordt momenteel uitgerold. Het kan op dit moment zijn dat je dan wel, dan niet terechtkomt op een server waar de fix al beschikbaar is. De verwachting is dat de uitrol in de komende uren volledig voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
@rachidfinge kan je ook zeggen of routines gaan werken? eventueel met combinatie tussen 2 talen?
bv licht aan => lights on ?
want bij sommigen is routines wel al zicht baar in NL, bij andere dan weer niet
bij mijn nexus zie ik het wel bv in NL , op mijn samsung tablet is het nog "mijn dag"

[ Voor 39% gewijzigd door NoFate op 25-10-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Hier nog steeds verkeerde reacties op een Nederlandstalig verzoek.

Als bijkomend probleem heb ik, doordat ik al een tijd Google Assistant en Google Home in het Engels gebruik, alle namen van mijn lampen en ruimtes in het Engels staan. Nu zou ik verwachten dat dat geen probleem is, maar ik ken de implementatie van Google niet.

Andere systemen (Nest, Hue, Sonos) definiëren kamertypes los van de door de gebruiker gekozen naam, waardoor dit ook netjes mee vertaald wordt als je taalinstellingen verandert. In de Google home app blijven alle kamers in het Engels staan, als ik mijn telefoon op Nederlands zet...
Ik hou mijn hart vast voor mijn rolluiken (KaKu geschakeld), die Google enkel herkent als "switches", maar doordat ik ze "blinds" heb genoemd in het Engels wel met "open" en "close" werken.

Maar geduld is een schone zaak, ook de Engelstalige Assistant had een leercurve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook zijn mijn screens switches, die moet ik aan / uit zetten ipv open / dicht ;)
Maar als je de switch goed hernoemt, dan verstaat hij wel open / dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:50:
@rachidfinge kan je ook zeggen of routines gaan werken? eventueel met combinatie tussen 2 talen?
bij mijn nexus zie ik het wel bv in NL , op mijn samsung tablet is het nog "mijn dag"
Hmmm, als je screenshots hebt van wat je ziet op Nexus vs je tablet, dan houd ik me aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:04:
Hier ook zijn mijn screens switches, die moet ik aan / uit zetten ipv open / dicht ;)
Maar als je de switch goed hernoemt, dan verstaat hij wel open / dicht?
In de Engelse situatie heten ze bij mij "blinds".

In eerste instantie werkte "close the blinds in the bedroom" wel, maar "open..." niet, dat moest "turn on" zijn. Later (weet niet of het een update van Google of van Trust was) werkte "open the blinds" ook.

In het Nederlands werkt hier op dit moment nog even niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Sjoop1985 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

In de Engelse situatie heten ze bij mij "blinds".

In eerste instantie werkte "close the blinds in the bedroom" wel, maar "open..." niet, dat moest "turn on" zijn. Later (weet niet of het een update van Google of van Trust was) werkte "open the blinds" ook.

In het Nederlands werkt hier op dit moment nog even niks :+
Ah , dat moet ik eens proberen, ik wou dat dus opvangen met routines ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:50:
Ik weet niet zeker of je naar mij refereert, maar bij mij stond er gisteren ineens 'routines' terwijl ik alleen NL taal had geselecteerd(zie ook screenshot bij mijn post van gisteren https://ibb.co/hxTvVq), maar vanmiddag stond er ineens weer 'mijn dag'.

Ik heb nu 'routines' weer terug door de taal op US EN te zetten, maar ondanks dat ik in de Home app 2 talen heb geselecteerd reageren de routines alleen op Engelse commando's.

Google is duidelijk op de achtergrond bezig met aanpassingen, dus wellicht is dit ergens in de komende dagen opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Hmmm, als je screenshots hebt van wat je ziet op Nexus vs je tablet, dan houd ik me aanbevolen. :)
Ah wil je gewoon zien dat routines op Nexus in NL staat en op Samsung nog "mijn dag" is ? Is dat dan niet zoals het hoort? Zouden routines dan nog helemaal niet in het NL mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:12:
[...]

Ah wil je gewoon zien dat routines op Nexus in NL staat en op Samsung nog "mijn dag" is ? Is dat dan niet zoals het hoort? Zouden routines dan nog helemaal niet in het NL mogen?
Dat weet ik niet zeker, maar dat wil ik best voor je vragen. M'n collega's in Mountain View zijn nu wakker. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
rachidfinge schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Dat weet ik niet zeker, maar dat wil ik best voor je vragen. M'n collega's in Mountain View zijn nu wakker. ;)
ok :)
hierbij , link 1 nexus = routines in NL
link 2, samsung tablet = geen routines in NL, maar "mijn dag"
met zelfde account ingelogd, ook geen beta apps ofzo actief

dus vraag maar even na of het uberhaupt mogelijk is met routines in NL, en of ook talen gemixt kunnen worden :) , ben wel benieuwd en ik denk andere tweakers ook

https://www.dropbox.com/s/9f30nze421a14g8/routines1.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/cc0gglgv82x33rz/routines2.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Op Engels heb je ook talloos meer mogelijkheden. Ik hoop dat de Nederlandse problemen snel zijn opgelost. Want dit voelt wat onnatuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Harmony update:

Het is nog wat buggy maar het volgende heb ik geprobeerd en een aantal malen kunnen reproduceren.

Oké Google: SCHAKELAAR <naam activiteteit> Aan/Uit

Dit geeft de volgende responses:

Prima, ik zet TV aan.

Ik weet nog niet hoe ik hierbij kan helpen.

Maar ik probeer meer te leren

Ik kan hierbij nog niet helpen.

Maar ik ben altijd aan het leren

Ik kan hierbij nog niet helpen

Goed, ik zet TV aan.

Een paar keer proberen!

De goede en werkende aktie zit ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
we weten ondertussen wel dat het nog niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vandaag de JBL link 20 binnen gekregen, alles ingesteld, kan zowel Nederlandse als Engelse opdrachten geven.
Spreekt in de aangesproken taal terug, en alles gaat goed.
Voorlopig verrast hij alleen maar, hopelijk blijft dat zo

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik heb nu NL en Engels beiden aanstaan. In NL begrijpt hij de Nest nog niet. Maar door toch ook Engels aan te laten kun je die met engelse spraak bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
is er effectief een verschil tussen google assistant op een telefoon of op een google home?

want als ik hetzelfde commando doe op een telefoon assistent, dan gaat dat wel

zie hier als vb :

https://www.dropbox.com/s/czbptimup00vn8j/assistent.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Waarschijnlijk zijn er meerdere antwoorden mogelijk net zoals bij mijn Schakelaar <activiteit> aan uit voor Harmony

Grote kans als je het een paar keer aan GH vraagt dat het ook een keer wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:24:
is er effectief een verschil tussen google assistant op een telefoon of op een google home?

zie hier als vb :

Heb exact het zelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:24:

zie hier als vb :

Jep, zit verschil in.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Het gaat hier inmiddels stukken beter om de lichten aan en uit te schakelen per ruimte. Zelfs dimmen werkt :) Het lijkt erop dat de fix grotendeels is uitgerold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJorink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 18:58
Kan Google Home al met kleurenlampen overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos95
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
AJorink schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 01:03:
Kan Google Home al met kleurenlampen overweg?
Ja, aan/uit zetten, dimmen en van kleur veranderen van rgb lamp werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mocht je je Home ecosysteem uit willen breiden: dit weekend is de Chromecast in de aanbieding bij Mediamarkt (€33).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
  • Laatst online: 14-09 10:50
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:12:
Mocht je je Home ecosysteem uit willen breiden: dit weekend is de Chromecast in de aanbieding bij Mediamarkt (€33).
Alleen niet duidelijk of het V3 is, er staan er namelijk 2 op de site van €33
Een review verteld dat hij V2 ontving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Oh, dat is fucked want het plaatje is wel degelijk een V3 :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Aangezien het weer werkt wil ik vandaag misschien de home erbij kopen. Ik twijfel alleen tussen 2x de home mini (slaapkamer - woonkamer) of eerst 1x de home.

Boven heb ik een bluetooth soundbar staan die ik eraan wil koppelen en beneden een surround set, maar omdat ik nog een oude chromecast heb die ik niet als multiroom speaker kan inzetten, moet ik er misschien ook een chromecast audio bij kopen..

Wat zouden jullie doen?

Hoe zetten jullie ze in in? Ik denk dat ik niet ''door'' kamers heen kan roepen. De gewone home kan ik misschien wel tussen de keuken en de woonkamer plaatsen, zodat ik timers kan zetten of zaken kan opvragen. Maar hebben jullie dan niet het gevoel dat je moet schreeuwen?

[ Voor 34% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-10-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
[b]GeNiTaLiX in "Google Home"
Hoe zetten jullie ze in in? Ik denk dat ik niet ''door'' kamers heen kan roepen. De gewone home kan ik misschien wel tussen de keuken en de woonkamer plaatsen, zodat ik timers kan zetten of zaken kan opvragen. Maar hebben jullie dan niet het gevoel dat je moet schreeuwen?
Ik heb regelmatig het idee dat de Google Home een beetje Oost-Indisch doof is :) Maar die moet luisteren terwijl de TV aan staat en mijn dwergpapaaitjes er ook vrolijk op los kwetteren. Overigens hebben die het ook door als ik "Hey Google" roep en gaan ze ook roepen als ik dat zeg 8)7 Gelukkig kunnen ze niet praten :P
Heb nu een Google home in de woonkamer en ook nog een mini, die staat daar nu ook(mic uit), ga die nog verplaatsen. In kamers waar ik de Home's niet kan bereiken, gebruik ik de assistent op mijn telefoon of smartwatch.

[ Voor 0% gewijzigd door Stimpy68 op 26-10-2018 08:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hier werkt Het ook wel weer .

Met welke uitspraak dimmen jullie het licht?

Ik heb keukenspots hangen in de keuken van de IKEA die zo nu en al dan ik geding moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curieuze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 09:59
MarioMark1541 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:07:
Hier werkt Het ook wel weer .

Met welke uitspraak dimmen jullie het licht?

Ik heb keukenspots hangen in de keuken van de IKEA die zo nu en al dan ik geding moeten worden.
Ik zeg altijd: zet de lamp(en) in de keuken op 50%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Eerst werkte helemaal niets (Hue en Harmony). Toen uit frustratie maar uitgezet en mijn Echo teruggeplaatst. Na het kijken van een film later op de avond, toch weer even proberen en ineens begon het een en ander te werken. Dit zijn de de dingen waar mijn Google Home nu wel op reageert:

LAMPEN
Hey Google:
  • Lichten in de woonkamer aan/uit
  • Lichten in de woonkamer 50%/100%/etc
  • Maak de woonkamer wit/rood/groen/etc
  • Woonkamer plafon (naam lamp) uit/aan
  • Eetkamer tafel aan/uit
  • Start bioscoop
  • Start diner
  • Start helder
  • Start relax
  • Start energie
PS Het luistert in mijn beleving vrij nauwkeurig, er is weinig ruimte voor andere formuleringen. De Nederlandse benamingen heb ik in de Google Home app geregeld. Bij Philips Hue staan nog de Engelse benamingen. De scenes staan wel zo benoemd in Philips Hue en daar reageert Google Home ook op. Om die reden heb ik de scenes in de slaapkamer in Philips Hue nu anders genoemd dan in de woonkamer, omdat anders ook de slaapkamerlamp ook begon te reageren op instructie voor de woonkamer. Specificeren dat het om de woonkamer ging werkte wel, maar ik wilde voorkomen dat ik dat een keer zou vergeten terwijl mijn vrouw licht te tukken ;-).

ENTERTAINMENT CENTRE
Hey Google (in English, Google Home Mini tweetalig ingesteld. Nederlandse instructies niet kunnen vinden):
  • Start plex/tv/stereo
  • Turn of plex/tv/stereo
PS dit zijn de Harmony Remote Hub benamingen van activiteiten.

ALGEMEEN
Hey Google:
  • Volume lager/hoger
  • Volgende (tijdens het afspelen van Spotify)
  • Shuffle (tijdens het afspelen van Spotify)
  • Geef me het weerbericht (voor vandaag)
  • Hoe lang duurt het om naar mijn werk te rijden
  • Etc
PS ik krijg het niet (meer) voor elkaar om Spotify te bedienen door te zeggen: Hey Google, speel de afspeellijst "Late Night Jazz". Ik heb gewoon letterlijk instructies teruggevonden die voor het uitschakelen wel werkte en nu niet meer. Van Spotify tot aan Hey Google speel Spotify Radio 538 met als antwoord Oké hier is 538 op TuneIn. Geen idee waarom dat werkte, maar hij heeft het gedaan...

Kortom, het begint er op te lijken. Maar vooralsnog niet echt tevreden. Wel tof dat de muziek via Bluetooth naar mijn versterker gaat en de Google Home voice via de Mini blijft verlopen. Grote plus t.o.v. de Echo Dot.

Update: ik begon met de instructies die ik hier vond: https://community.spotify...-Home-Mini-s/td-p/4108975. Bij stap vier ging het mis, maar nu kan ik ineens wel Spotify besturen.

SPOTIFY:
Hey Google:
  • Speel Michael Jackson
  • Speel afspeellijst Late Night Jazz
PS ik spreek de namen uit in het Engels en dat werkt goed. Google Home beantwoordt het ook netjes. Speel afspeellijst Favourite Music werkt niet. Dat is een persoonlijke afspeellijst en die kan de Google Home blijkbaar niet vinden. Google Home lijkt alleen afspeellijsten van Spotify te willen afspelen via voice controle...

[ Voor 12% gewijzigd door OnTheJazz op 26-10-2018 11:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Inmiddels alles netjes gekoppeld gekregen met taal- en regioinstellingen op Engels/US, waaronder de link met de Harmony Hub om bijvoorbeeld het commando 'Turn on the TV' te kunnen geven. Dit werkt echt regelmatig met flink wat vertraging, waarbij het meer dan een minuut duurt voordat het commando daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Is dit te wijten aan de huidige issues voor zover iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJorink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 18:58
Ik heb een ICS 2000 waarmee ik mijn oude klikaanklikuit schakelaars mee aanstuur.
Sinds gisteren heb ik nu ook twee TRÅDFRI kleur lampen aangesloten.

In de app van Klik Aan kan ik de kleuren instellen.
De effecten Disco en Kleurenwiel werken bijvoorbeeld weer niet.
Ik heb in de Google Home app mijn klikaanklikuit account toegevoegd.
Ik zie nu alle apparaten in mijn Google Home app.

Wat ik echter niet kan vanuit de Google Home app is het aansturen van de kleuren.
De Home app maakt er een dimmer van. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
Is er eigenlijk een lijst oid met de commando's die je in het NL kunt geven? Want voor mij is het op dit moment best verwarrend wat nu wel en niet werkt. @OnTheJazz geeft aan dat "lichten in..." dus werkt. Als ik zeg lampen, dan werkt het dus niet. Zal als ik weer thuis ben ook weer eens gaan testen. Wanneer ik zeg "Lampen woonkamer aan" dan zegt ze, "Kan living room niet vinden" (heb Living Room en Woonkamer in Google Home, beide hebben lampen er in zitten).

Overigens, zijn er meer mensen die het commando "Sync my lights" niet meer kunnen geven? Ze zegt na een tijdje "Sorry, I'm not sure how to help with that yet" Voorheen werkte dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is er nog geen interface voor die kleurbediening in de app. Ik heb een yeelight officieel gekoppeld en ik kan ook niks met kleur. Via de spraak kan dat wel trouwens. Zou mooi zijn als daar inderdaad iets voor komt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
curieuze schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Ik zeg altijd: zet de lamp(en) in de keuken op 50%
Maar dan doet ze bij mij alle losse spotjes een voor een dimmen terwijl ik ook een groep heb Aangemaakt waarmee alle lampen in een keer An en uit kunnen.

Zie link

https://photos.app.goo.gl/RrDvL3ivrNWhYycZ8

[ Voor 28% gewijzigd door MarioMark1541 op 26-10-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:53
Google Home weer op NL gezet. Gaat een stuk beter! Maar even een vraag. Waarom werken stemcommando's niet met Google Play Music. Werkt allen met Spotify.
Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...