Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

Jheroun schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:42:
[...]

Even los van alles wat niet goed gaat: waar/hoe maak je een routine? Of ik mijn iphone nou op engels of nederlands zet, ik krijg alleen mijn dag/my day en ik zie niets om zelf routines te maken. Of werkt dit alleen in US english ofzo en niet in UK english?
Routines zijn alleen beschikbaar in English US.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:43
menzo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Volgens de T-mobile app heb ik nog 5000MB over, maar de assistent geeft aan dat ik nog 99000MB heb. Het dus werkt nog niet helemaal goed.
Ik zie het 8)7 komt omdat datavrije muziek erbij opgeteld wordt. Ik zal er achteraan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:43
menzo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Volgens de T-mobile app heb ik nog 5000MB over, maar de assistent geeft aan dat ik nog 99000MB heb. Het dus werkt nog niet helemaal goed.
Zou je het nog een keer kunnen proberen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Thomasvt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Zou je het nog een keer kunnen proberen? :)
Nu werkt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:
Hey google, doe de lampen aan.

Ok ik doe de lampen aan.

Hey google doe de lampen uit

Ik begrijp het niet :(. Lichten aan/uit doet ie ook niet, moet echt specifiek lampen zeggen.

Ik merk nog weinig van het hele "vanaf de 24e gaat het echt werken"
Kan aan m'n uitspraak liggen misschien maar ik heb al paar keer gehad dat hij(zij?) dacht dat ik een alarm wou zetten als ik lamp of lampen zei.

Ik vind de Nederlandse versie echt zwaar beperkt en ruk, als ik em op het Engels terugzet pakt ie echt alles vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
vinno86 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Kan aan m'n uitspraak liggen misschien maar ik heb al paar keer gehad dat hij(zij?) dacht dat ik een alarm wou zetten als ik lamp of lampen zei.
Dit kun je nakijken in 'my Activity'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Voor mij heeft de Nederlandse assistent pas zin als de routines er zijn eerlijk gezegd. Ik had ook wel gehoopt dat dat bij de lancering beschikbaar zou zijn, het voelt toch een beetje half af zo.
Voorlopig blijft het maar op Engels staan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vaagisdenaam schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:43:
Voor mij heeft de Nederlandse assistent pas zin als de routines er zijn eerlijk gezegd. Ik had ook wel gehoopt dat dat bij de lancering beschikbaar zou zijn, het voelt toch een beetje half af zo.
Voorlopig blijft het maar op Engels staan helaas...
Mee eens, het is wel een beetje een tegenvaller ,al kun je dat Google denk ik niet kwalijk nemen. Ze hebben toch niets toegezegd?

De dag is nog niet voorbij, misschien worden er straks server side nog wonderen verricht! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12

MsG

Forumzwerver

Met veel bombarie stappen de hippere winkels ook in de integratie. Maar iemand al een idee hoe het werkt?

"Oke Google praat met Albert Heijn"

Ik kan hierbij nog niet helpen

"Oke Google hoeveeel kost vla bij de Albert Heijn"

Sorry ik begrijp het niet.

Is er al een Ahold/Allerhande/AH koppeling of ben ik te gretig? Ik dacht die multinationals hebben de Voice app al maanden klaar liggen :-P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
vinno86 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Ik vind de Nederlandse versie echt zwaar beperkt en ruk, als ik em op het Engels terugzet pakt ie echt alles vloeiend.
Yup, same hier. Ik snap best dat niet 100% wat in het Engels kan al in NL zal lukken, maar ik had toch wel iets meer functionaliteit verwacht. Dit valt nog zwaar tegen en ik heb de boel dan ook weer lekker op Engels staan.

Enige voordeel is dat de speakers niet meer geimporteerd hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
MsG schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:54:
Met veel bombarie stappen de hippere winkels ook in de integratie. Maar iemand al een idee hoe het werkt?

Is er al een Ahold/Allerhande/AH koppeling of ben ik te gretig? Ik dacht die multinationals hebben de Voice app al maanden klaar liggen :-P
"Oke Google, Praat met Albert Heijn" werkt bij mij. Voorheen nog niet, daar gaf hij aan dat Albert Heijn nog niet beschikbaar is "voor dit apparaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Hoe is het jullie gelukt om de routines te activeren in de GH app? Ik heb mijn telefoon op Engels (us) gezet. Ook de assistent heb ik op Engels us gezet. Toch blijf ik alleen ''my day'' zien en geen routines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Morex schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:02:
Hoe is het jullie gelukt om de routines te activeren in de GH app? Ik heb mijn telefoon op Engels (us) gezet. Ook de assistent heb ik op Engels us gezet. Toch blijf ik alleen ''my day'' zien en geen routines.
- Taal op en-US zetten
- Region veranderen naar en-US
- App afsluiten, paar uur wachten en nogmaals starten

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 18:17
MsG schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:54:

Ik kan hierbij nog niet helpen

"Oke Google hoeveeel kost vla bij de Albert Heijn"

Sorry ik begrijp het niet.

Ik kan gewoon dingen door de appie aplet van google home op mijn Albert Heijn boodschappenlijst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12

MsG

Forumzwerver

Ja op de een of andere manier werkte "Oke Google praat met Albert Heijn" wel.

Wel geinig, maar het werkt nog een beetje brak. Die Nederlandse stem blijft zo robotachtig met die wisselende klemtoon per woord. Alsof de Engelse woorden wel op 10 klemtoonmanieren zijn uitgesproken, en de Nederlandse maar 1 of 2.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik lees hier eigenlijk niets over het sturen van berichtjes via Google Home. Is er al iemand die dit regelmatig gebruikt?
Als het goed is werkt email/Whatsapp/broadcast, maar één Hangout versturen lukt me niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:39
Verlichting krijg ik hier in het Nederlands niet werkend.
Alles verwijderd en opnieuw gekoppeld, alle namen in het Nederlands gezet.
Maar steeds krijg ik te horen, "sorry ik begrijp het niet"

Het stomme is, nu alle namen in het Nederlands zijn kan ik in het engels nog steeds zeggen "turn on living room lights" en dan worden ze wel netjes aan gezet.

Gaat trouwens over trådfri verlichting.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
puntje013 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:40:
Verlichting krijg ik hier in het Nederlands niet werkend.
Alles verwijderd en opnieuw gekoppeld, alle namen in het Nederlands gezet.
Maar steeds krijg ik te horen, "sorry ik begrijp het niet"

Het stomme is, nu alle namen in het Nederlands zijn kan ik in het engels nog steeds zeggen "turn on living room lights" en dan worden ze wel netjes aan gezet.

Gaat trouwens over trådfri verlichting.
Hue werkt hier zo nu en dan. Google heeft nog veel werk te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
De broadcast functie werkt ook nog niet helemaal lekker..... Als ik tegen de assistant op mijn telefoon zeg; Hey Google, uitzending ik ben onderweg, dan komt er via de mini keurig een bericht binnen dat ik onderweg ben. Zeg ik; uitzending en dan een willekeurig bericht dan volgt er op de mini dat er een technische storing is

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 13:27
Hier allemaal hetzelfde, werkt allemaal erg beperkt tot nu toe. "Zet televisie aan", antwoord: "Sorry kan Living Room niet vinden". Tv zit in kamer Woonkamer, maar dat terzijde. Vraag dan maar zet televisie woonkamer aan. Jammer de bammer, Sorry, hier kan ik je niet mee helpen. Heb nog verrekte weinig aan de gang kunnen krijgen wat dat betreft. Het gemis van routines in NL is ook aardige dealbreaker wat mij betreft om echt over te schakelen naar NL.
Snap best dat er nog wat aan gesleuteld moet worden, maar ik vind de boel nu eigenlijk een beetje half af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Yup, het is duidelijk afgeraffeld om nog voor de feestdagen dik te kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:51
Ik kan hem helemaal niet meer op het Nederlands zetten... kon tot in ieder geval een paar dagen terug nog wel.

[ Voor 32% gewijzigd door virtualite op 24-10-2018 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Jeeeeeeeeeeeej met dank aan @Ax05 heb ik Harmony kunnen koppelen aan home .

Maar wat zijn nu de commando's in NL of Engels ?
Ik zie waarschijnlijk logischerwijs alleen mijn activiteiten in NLs
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1zn5z74.jpg

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Pimmetje651 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:09:

[Afbeelding]
Harmony Hub is deels in het Nederlands te bedienen.

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X (x= nummer)
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze (=toggle)
Zet het geluid uit.
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV ) via GH aangeschakeld is !!

Wat werkt niet: TV of andere activiteit in/uit schakelen in Nederlands. ( die zie je in GH staan)

Dus eerst: Turn on the TV ( als je activiteit zo heet ) en dan pas de Nederlandse spraak gebruiken.

De Engelse commando's heb je nu als het goed is van Harmony gemaild gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ax05 op 24-10-2018 19:54 ]

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Ik vind de Home app zo verschrikkelijk.
Ben altijd 20x aan het klikken voor ik ergens ben waar ik wezen wil.

Hoe kom ik bij mijn dag?
Volgens Google is het de app openen en dan linksboven op menu.

Ik heb links helemaal niets!
Alleen rechts elke keer die nutteloze hulp en feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
Rechtsonder poppetje dan instellingen, onder service staat mijn dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
(Ik heb mijn tab in het Nederlands ingesteld en de Google home app in NL en EN)

Ik zie nu ineens 'routines' in het Nederlands staan.
Helaas lijkt alleen de routine 'Goedemorgen' te werken.
Bij bijvoorbeeld 'ik ben thuis' zegt ze 'welkom terug' maar voert geen routine uit. En bij 'bedtijd' zegt ze 'tot morgen' maar speelt niet de rustige geluiden af die ik heb ingesteld.

Staat de optie 'routines' er bij jullie nu ook?

https://ibb.co/hxTvVq

[ Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 24-10-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik zit vast met mijn ChromeCast Audio.

Via de Home app heb ik de CCA ingesteld op mijn Ziggo Mediabox Wifi router, het testgeluid kunnen horen. In de routerinstellingen is de CCA zichtbaar en verbonden.met het Wifi netwerk. Na de setup in de Google Home app krijg ik echter de volgende melding:

Instellen voltooid

Je Chromecast Audio is ingesteld, maar kan niet worden gevonden. Zorg dat je telefoon en Chromecast Audio verbinding hebben met hetzelfde WIFI netwerk. Ga voor meer informatie naar het Helpcentrum.

Dat laatste natuurlijk gedaan, en geeft twee oplossingen: schakel UPNP in (check, staat aan) en zet gastmodus uit (check, staat uit). 5g staat ook uit op het router. Ik snap dus werkelijk niet waarom hij zichtbaar is op het router, maar onzichtbaar in de Google Home app, spotify etc. Word gek hier, herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
Medione1210 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:12:
Ik heb mijn tab in het Nederlands ingesteld en de Google home app in NL en EN.

Ik zie nu ineens 'routines' in het Nederlands staan.
Helaas lijkt alleen de routine Goedemorgen te werken.
Bij bijvoorbeeld 'ik ben thuis' zegt ze 'welkom terug' maar voert geen routine uit. En bij 'bedtijd' zegt ze 'tot morgen' maar speelt niet de rustige geluiden af die ik heb ingesteld.

Staat de optie 'routines' er bij jullie nu ook?

https://ibb.co/hxTvVq
Bij mij staat routines al enkele weken in het NL op mijn Nexus, maar idd nooit gewerkt, want heb wat custom actions bij goedemorgens bijgezet, maar worden alleen uitgevoerd als ik good morning zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ok, net nog eens gekeken naar mij NL routines, in de goedemorgend routine, staat als keyword alleen "good morning" , maar moet ik daar gewoon *goedemorgend" bijvoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:31:
Ok, net nog eens gekeken naar mij NL routines, in de goedemorgend routine, staat als keyword alleen "good morning" , maar moet ik daar gewoon *goedemorgend" bijvoegen ;)
De ochtendroutine werkt bij mij als ik goedemorgen of goodmorning zeg. De overige routines doen niets, ook niet in het Engels!

(Gisteren stonden bij mij nog geen routines maar stond er bij de instellingen nog 'mijn dag'. Lijkt of Google server side toch 'iets' doet)

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 24-10-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
Ax05 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Quote maar zo heb ik het ook gedaan:
"Bij mij eindelijk gelukt door in de myharmony app op de computer country in te stellen op united States, de taal van de app op de computer op engels te zetten en dan alle afstandsbedieningen te syncen. Hoefde niets in te stellen op de telefoon"
Held! Alles geprobeerd BEHALVE de taal van de app op de computer aanpassen en syncen en dit heeft het blijkbaar gedaan. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Maatje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:12:
Verlichting werkt goed in Nederlands. Als ik zeg: doe de verlichting in de ...kamer aan, dan gaan mijn lampen aan in die betreffende kamer en bij uit gaan ze uit.
Mijn nest thermostaat werkt ook prima. Als ik zeg: zet de kachel op 20, dan gebeurt dit netjes.
Harmony opdrachten werken alleen in het Engels.
Routines werken ook alleen in het Engels.
Heb je EN of NL als primaire taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
barrymossel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Heb je EN of NL als primaire taal?
NL primaire
EN-US secundaire

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maatje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

NL primaire
EN-US secundaire
En blijven dan je routines wel werken? Dat wat bij mij voorheen niet. Maar dan ga ik hem nu maar weer eens proberen op die manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
barrymossel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

En blijven dan je routines wel werken? Dat wat bij mij voorheen niet. Maar dan ga ik hem nu maar weer eens proberen op die manier...
yup, routines werken prima
ik heb mijn telefoon nog op US staan en kan daardoor de routines nog gewoon bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maatje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:03:
[...]

yup, routines werken prima
ik heb mijn telefoon nog op US staan en kan daardoor de routines nog gewoon bewerken.
Top, dat was een week geleden nog niet het geval volgens mij. Maar ik heb het omgedraaid en ga het vanzelf meemaken. Misschien dat NL dan ook beter werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Met de nieuwe Harmony service gekoppeld krijg ik het volgende te horen als ik van kanaal wil wisselen middels een friendly name: "I'm sorry, there was an error and I'm unable to control your home device" Tv aan en uitzetten werkt wel. Opnieuw koppelen van de service helpt niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Mijn iPhone heeft als taal Engels en regio Nederland. Hierdoor is de Google Home app helemaal in het Engels net als elke andere app. Ik heb Engels en Nederlands als taal ingesteld voor de Google Assistant en ik kan vragen in het Nederlands en Engels stellen, dat werkt allemaal heel goed.

Maar de lichten aan en uit doen werkt echt alleen in het Engels. Alles gerelateerd aan lichten / lampen werkt niet in het Nederlands en krijg je de reactie "ik snap het niet". Ik heb ook al Hue opnieuw gelinkt, maar zonder success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn hue lampen ook niet bedienen, als ik het in nederlands vraag

Tablet staat ingesteld op taal engels, zodat ik routines kan gebruiken
Telefoon op nederlands
Hue volledig nederlandse benamingen

Op http://mijn-google-home.n...nt/nederlandse-commandos/
zie ik ook geen commando staan voor bediening van bijv. lampen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallorichard
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:00
Ik heb een google home mini en heb AH (Albert Hein) account gekoppeld. Maar ik kan nergens een optie vinden om de AH account koppeling te verwijderen. Volgens Engelse pagina's zou dit moeten zitten onder instellingen->Services->Services->Explore.
Echter "Services" of "Explore" items zijn bij mij niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
Poppetje, Instellingen , apparaatbediening in huis. dan rechtsboven Accounts beheren

[ Voor 4% gewijzigd door Ax05 op 24-10-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Sitelabs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Held! Alles geprobeerd BEHALVE de taal van de app op de computer aanpassen en syncen en dit heeft het blijkbaar gedaan. thanks!
Ah, deze stap ontbrak nog bij mij. Nu krijg ik de Harmony desktop app echter nauwelijks nog aan de praat. Wat is die ontzettend buggy zeg... Of ben ik de enige die dit zo ervaart?

[ Voor 5% gewijzigd door DeLyon op 24-10-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen, kan ik via de google home (via mijn smartphone) een telefoon gesprek opstarten of een inkomend gesprek opnemen, en het gesprek volledig voeren via de google home?

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
@LPEspecial laatste wat ik weet is dat het enkel in de USA werkt. Dus nee verwacht van niet. En dat zal ook nog wel even duren verwacht ik.....

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 24-10-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Weet iemand een goede commando om hue lampen feller/helderheid te verhogen?
de assistent verstaat de commandos maak woonkamer lamp feller of verhoog woonkamer lamp helderheid naar 50% niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ik heb mijn home assistant app toegevoegd in mijn home control, dit werkt wel leuk
ik heb bv een switch = "screen 1 omhoog" , als ik dit zeg via de Google assistant op mijn telefoon, dan lukt dit perfect
zeg ik datzelfde commando via google home, dan krijg ik als respons : "ik begriijp het niet"
ook als ik naar myactvity ga kijken, dan is dat ook effectief het commando wat ik heb gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Lichten, een mix bij mij van diverse systemen, is een pain in the a** in het Nederlands op dit moment. Werkt meer niet dan wel. In het Engels werken ze altijd. Heel erg buggy. Bij mij verstaat hij dimmen, feller lukt niet en inderdaad 50% verstaat hij helemaal niet. Om lichten aan te sturen heb ik telefoon ook in Nederlands eerst moeten zetten, telefoon in het Engels, dan krijg je het licht met geen stokken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
NoFate schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:30:
ik heb mijn home assistant app toegevoegd in mijn home control, dit werkt wel leuk
ik heb bv een switch = "screen 1 omhoog" , als ik dit zeg via de Google assistant op mijn telefoon, dan lukt dit perfect
zeg ik datzelfde commando via google home, dan krijg ik als respons : "ik begriijp het niet"
ook als ik naar myactvity ga kijken, dan is dat ook effectief het commando wat ik heb gezegd
Ja als ik naar my activity ga dan zie je precies wat je hebt gezegd. Het vreemde is inderdaad dat hij bij eenzelfde commando soms wel de actie uitvoerde en de andere keer zegt ik begrijp het niet. Heel apart..
Bij mij gaan de commando's over het algemeen meer fout dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ok..

Weet nu hoe ik mijn lampen aan kan zetten 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/la6w0tx4tal1q.jpg

Per toeval gevonden dat de assistent reageert als ik "hoe zet ik mijn lampen aan/uit zeg"

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Laatst online: 20-06-2024
Gebruik een Harmony. In het Engels "turn tv on/off" werkt goed. Maar in het Nederlands zegt ze dat ze het apparaat niet kan vinden. Lijkt wel alsof ze de TV (met ingebouwde Chromecast) direct will benaderen. Ook met IFTTT lukt het niet. In het Engels, prima. Hopelijk wordt het snel beter..

Hue en Nest opnieuw gelinkt, daarna werkte ze prima. Harmony kanaal wisselen in het Nederlands werkt ook goed. Activiteiten starten gaat wat stroef.

[ Voor 23% gewijzigd door Ngai op 25-10-2018 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Ik lees al een tijdje mee in deze draad, maar hier is het sinds vanochtend ook een zooitje.

Mijn home reageert niet meer op:
zet alle lampen aan
zet alle lampen uit
zet alles uit
zet alles aan
zet lamp woonkamer aan ... etc.
Tranzy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:37:
Ok..

[Afbeelding]

Per toeval gevonden dat de assistent reageert als ik "hoe zet ik mijn lampen aan/uit zeg"
Ter aanvulling op bovenstaande comment, roep ik net : "hoe zet ik mijn lampen aan?" en dan reageert google met: ''prima, ik zet 8 lampen aan''.

De hele week en gisteravond werkte alles nog perfect..

Iemand ideeën wat er aan de hand is?

[ Voor 32% gewijzigd door GeNiTaLiX op 25-10-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tranzy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:37:
Ok..

[Afbeelding]

Ja de bediening van lampen werkt vooralsnog voor geen ene meter. "Verander de kleur van de lamp in de woonkamer naar rood" werkt altijd, maar met "lampen aan/uit", "zet alle lampen aan/uit", "doe (alle) lampen aan/uit" kan ze me niet helpen |:(

edit: ik ben dus niet de enige, gisteren lukte het soms wel. Dat eerste commando van de kleur heb ik vandaag niet geprobeerd dus misschien dat dat ook niet meer werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door mstx op 25-10-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Hier snapt hij er ook helemaal niets meer van 👎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maatje
barrymossel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Top, dat was een week geleden nog niet het geval volgens mij. Maar ik heb het omgedraaid en ga het vanzelf meemaken. Misschien dat NL dan ook beter werkt...
sorry barrymossel…
het blijkt dat mijn Harmony "routines" wel goed werken maar de google-home routines niet. Dus toch weer terug naar en-us primaire en nl secundaire om google-home en Harmony routines te laten werken.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Snuffel

Vroem!

Ik heb Hue even van de home app afgegooid en weer toegevoegd.
Home luistert daarna prima naar de Nederlandse commando's
Al valt het me wel op dat de Mini slechter reageert dan de normale Home.
Moet er ook harder tegen praten :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:56:
hIk lees al een tijdje mee in deze draad, maar hier is het sinds vanochtend ook een zooitje.

zet alle lampen aan
zet alle lampen uit
zet alles uit
zet alles aan

[...]

Ter aanvulling op bovenstaande comment, roep ik net : "hoe zet ik mijn lampen aan?" en dan reageert google met: ''prima, ik zet 8 lampen aan''.

Gelukkig, ik dacht al dat het aan mijn instellingen lag. Gisteravond werkte er niks meer en moest ik warempel zelf uit bed komen.

Ik heb geprobeerd om de lampen opnieuw toe te voegen, maar dat bood helaas geen soelaas. De voorgestelde "hoe zet ik ..." heb ik niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik heb de mijne weer naar engels gezet, wat een ramp.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
GeNiTaLiX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:56:
hIk lees al een tijdje mee in deze draad, maar hier is het sinds vanochtend ook een zooitje.

zet alle lampen aan
zet alle lampen uit
zet alles uit
zet alles aan

[...]

Gisteren ook alles werkend gekregen in het NL, en vanmorgen reageerde geen van mijn commando's meer. Dit terwijl ik exact het zelfde commando riep als gisteren, waar hij gisteren nog netjes mijn vloerlamp aan zette maar vanmorgen niets meer deed. Overigens merkte ik ook dat sinds vanmorgen al mijn Engelse routines niet meer werken :(, iets wat het gisteren ook nog deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Hier hetzelfde. De lampen in het Nederlands bedienen werkte al dagenlang vlekkeloos, maar sinds gisteravond niet meer. Ook niet na het verwijderen en opnieuw koppelen van Hue.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
bartbh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:34:
[...]

Gelukkig, ik dacht al dat het aan mijn instellingen lag. Gisteravond werkte er niks meer en moest ik warempel zelf uit bed komen.

Ik heb geprobeerd om de lampen opnieuw toe te voegen, maar dat bood helaas geen soelaas. De voorgestelde "hoe zet ik ..." heb ik niet kunnen testen.
Hier precies hetzeldde.

Sorry, ik begrijp het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:26

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik laat mijn Home Mini lekker op het Engels staan voor the foreseeing future als ik dit allemaal zo lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:02
Blij dat tweetalig een optie is. Zelf m'n vriendin (die een hekel aan Engels spreken heeft) zegt liever de commando's in het Engels omdat dat voor veel minder frustratie zorgt.

Beetje jammer dat het allemaal zo summier werkt. Zeker omdat het nu ook voor het grote publiek te gebruiken is. Dan moet wel echt alles goed werken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Laatst online: 21:46

dof

Ook teleurstellend is dat Google ter promotie geen leuke actie heeft met aanbod van Google Home speakers. Toen vorig jaar rond deze tijd de Duitse versie uitgebracht werd, waren de Google Home en Mini daar een weekje voor de helft van de prijs. In Nederland niets van dat alles.
Gelukkig toen toch een paar in duitsland kunnen kopen, de uitbreiding met meer speakers moet maar even wachten (zeker gezien de matige functionaliteit in het nederlands).

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 20:29

HeroS

SmartHome Nerd

dof schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:29:
Ook teleurstellend is dat Google ter promotie geen leuke actie heeft met aanbod van Google Home speakers. Toen vorig jaar rond deze tijd de Duitse versie uitgebracht werd, waren de Google Home en Mini daar een weekje voor de helft van de prijs. In Nederland niets van dat alles.
Gelukkig toen toch een paar in duitsland kunnen kopen, de uitbreiding met meer speakers moet maar even wachten (zeker gezien de matige functionaliteit in het nederlands).
Deze actie is er:

Activeer tussen 9 oktober 2018 en 25 maart 2019 je Google Home of Home Mini en krijg een YouTube premium proefabonnement t/m 8 april 2019.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, hier werken mijn lampen/switches via Home Assistant niet in het Nederlands. Nou ja, wel als ik Engels praat "turn on hoeklamp". Maar "schakel/zet hoeklamp aan" zorgt voor een "waar heb je het over barry?" vanuit de Home.
Lampen hebben Nederlandse namen. De koppeling tussen HA en Home is meerdere keren verbroken en opnieuw opgezet, maar niks werk. Totaal onbruikbaar dus. Vanavond nog een keer testen en anders maar weer volledig op Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megantonneke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-08 21:11
Ik vroeg me al af of ik de enige met problemen, met de Home speaker in het Nederlands.
Sinds zaterdag aan het experimenteren en niet helemaal ontvreden, maar sinds gisterenavond is het huilen met de pet op. Uiteindelijk naar de home app grijpend om zaken te bedienen.

Dit lijkt me redelijk fnuikend voor de introductie van Google speakers in Nederland. Ik hoop dat ze snel orde op zaken stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
whoohoo, google keep komt TERUG naar google home, leuk voor je shopping lijstjes :)

https://www.xda-developer...list-back-to-google-keep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Laatst online: 21:46

dof

HeroS schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Deze actie is er:

Activeer tussen 9 oktober 2018 en 25 maart 2019 je Google Home of Home Mini en krijg een YouTube premium proefabonnement t/m 8 april 2019.
Mwah, IMHO niet zo interessant als je b.v. wilt uitbreiden met een paar mini's. 'k Heb zelf geen belang bij YouTube premium.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Megantonneke schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:43:
Ik vroeg me al af of ik de enige met problemen, met de Home speaker in het Nederlands.
Sinds zaterdag aan het experimenteren en niet helemaal ontvreden, maar sinds gisterenavond is het huilen met de pet op. Uiteindelijk naar de home app grijpend om zaken te bedienen.

Dit lijkt me redelijk fnuikend voor de introductie van Google speakers in Nederland. Ik hoop dat ze snel orde op zaken stellen.
Misschien kan @rachidfinge iets meer zeggen over deze problemen?
NoFate schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:45:
whoohoo, google keep komt TERUG naar google home, leuk voor je shopping lijstjes :)

https://www.xda-developer...list-back-to-google-keep/
Goed nieuws. De huidige shopping list is teveel op de Amerikaanse markt gericht.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 25-10-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:53
Ik heb hem maar weer op English (US) gezet.
Werkt prima! Maar wel vreemd dat Nederlands zo slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:30
Wel apart. Gister overdag werkte het redelijk goed, maar sinds gisteravond werkt het aan en uit zetten van de lampen helemaal niet meer.

Iemand een oplossing?
Misachie. Een reset van de Google.home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Pimmetje651 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:09:

[Afbeelding]
Mag ik vragen, hoe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ax05
Inloggen op PC,
Als je op je computer inlogt vóór het in loggen de taal van myharmony op Engels zetten PostCode op US zetten en land ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swadrian
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 14:05
Volgens mij wordt er op de achtergrond nog gewerkt aan de dienst. Gisteren werkte tot een uur of 5 Spotify, lampen via hass.io e.d. Daarna werkte er bijna niets meer. Vanmorgen werkte het wel weer.

Integratie van Harmony werkt voor mijn alleen in het engels. Nederlands voor pauze/volume e.d. gaat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Laatst online: 15:02
Hier ook last van dat ik sinds gisteravond mijn lampen niet meer kan bedienen, constant een reactie terug "ik begrijp het niet " of "ik kan het apparaat niet vinden" als ik in de google Home app zelf het apparaat aan en uit zet werkt dit prima.

Volgens mij hebben ze gisteravond iets op de back-end gesloopt ;-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:42
Iemand die KlikAanKlikUit aan de praat heeft? Ik wil mijn slimme stekkers bedienen, maar de Assistant kan ze niet vinden in tegenstelling tot de Home app.

dion.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Laatst online: 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

bons schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:40:
Hier ook last van dat ik sinds gisteravond mijn lampen niet meer kan bedienen, constant een reactie terug "ik begrijp het niet " of "ik kan het apparaat niet vinden" als ik in de google Home app zelf het apparaat aan en uit zet werkt dit prima.

Volgens mij hebben ze gisteravond iets op de back-end gesloopt ;-/
Precies.

Als je nu zegt: "hoe doe ik mijn lampen uit?" , werkt het wel... "Oké ik doe 8 lampen uit".. Gaat nergens over.

Op alle bekende commando's zegt ze nu dat ze het voor me op zoekt op google..

[ Voor 6% gewijzigd door GeNiTaLiX op 25-10-2018 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
De mix tussen Nederlands en Engels zorgt soms voor grappige effecten. Een instructie als "speel LCD Soundsystem" zorgde ervoor dat mijn Home in het Engels het woord "LCD Soundsystem" letter voor letter spelde. :D

Ik denk dat ik hem voorlopig weer terugzet naar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb alles gereset (home app alles verwijderd, alles losgekoppeld en home-mini's gereset) en in het Nederlands ingesteld.

Muziek afspelen werkt prima. Kan zowel op de Nvidia Shield als Google Home Mini's.
Nest toevoegen in de app lukt. Maar de juiste zin om de temperatuur te wijzigen kan ik nog niet vinden..... In de app kan ik wel de temp veranderen.
Philips Hue toevoegen lukt niet. Vraagt om email wachtwoord, wat prima werkt.Hij zegt dat die de Philips dan toevoegt.... maar dat doet die niet.

Dus werkt nog niet helemaal lekker.... maar de commando's die ik nodig heb werken tot nu toe prima. Verlichting erbij zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Hi, met het geklungel om te pogen in het Nederlands het licht aan en uit te doen (werkt niet) las ik het un-linken en her-linken van je Hue account.
Zo gelezen, zo gedaan, maar probeerde ook de Netatmo account van ons te linken (die voorheen niets deed) en jawel zowel het lamp gedeelte als het camera symbool van de Netatmo Presence kwamen in de lijst, top!
Echter hoe het camera beeld (volgens de Netatmo site, een simpel "OK Google show me my garden camera on TV") op mijn chromecast te krijgen, geen idee, Youtube filmpjes van andermans Garden, die dan weer wel, maar de live video beelden van de Netatmo ho maar.
Iemand die met deze of andere camera's meer succes heeft, en welke formulering voor jullie werkt? Ik zou daar zeer blij, en minder haarloos van worden, aangezien ik het niet kan laten het uit te proberen, en dat wanhopig naar mijn weinige haar grijpen, doet mijn grijze plukjes geen goed
:9
[Edit vanwege fix]
Ok, ik heb mijn Chromecast hernoemt naar TV ipv ChromecastUltraWR de tuin camera Garden genoemd ipv garden [vraag mij niet waarom dat laatste de doorslag leek te geven..??] en nu werkt 'OK Google Garden on TV' Phew, en de boel in het Nederlands.. Ik denk dat ik NL voorlopig maar uitzet, de stem die erbij hoort is vreselijk en niets kan of word begrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door RoosW op 25-10-2018 16:15 . Reden: Fix probleem Netatmo Presence op Chromecast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Iemand ook problemen om bijvoorbeeld iets van netflix af te spelen op tv? Wanneer ik een commando geef als: "speel Suits af op TV" (TV is naam van chromecast)
Dan speelt ie iets van Suits via youtube op tv. Lijkt alsof ie steeds de voorkeur voor geeft.
Zelfs wanneer ik zeg:
"speel Suits af via netflix op TV" (
Dan speelt ie ook weer iets op youtube

Netflix account is gekoppeld met google home.
Zou het een bug zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
zokiz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:34:
Iemand ook problemen om bijvoorbeeld iets van netflix af te spelen op tv? Wanneer ik een commando geef als: "speel Suits af op TV" (TV is naam van chromecast)
Dan speelt ie iets van Suits via youtube op tv. Lijkt alsof ie steeds de voorkeur voor geeft.
Zelfs wanneer ik zeg:
"speel Suits af via netflix op TV" (
Dan speelt ie ook weer iets op youtube

Netflix account is gekoppeld met google home.
Zou het een bug zijn?
Bij mij werkt het in het Engels wel, in het NL nog niet.

Heb sowieso NL taal nu eruit gegooid, totdat het wel goed gaat.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:51
Ben opzoek naar een simpele (lees goedkope) temperatuur sensor voor in een schuurtje. Welke ik dan zou kunnen uitlezen via Google Home? Wie heeft daar ervaring mee en mij de juiste richting in kan/wil sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Xiaomi / Aqara

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
GroeneThee schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:07:
Ben opzoek naar een simpele (lees goedkope) temperatuur sensor voor in een schuurtje. Welke ik dan zou kunnen uitlezen via Google Home? Wie heeft daar ervaring mee en mij de juiste richting in kan/wil sturen?
Xiaomi/Aqara zoals hierboven al gezegd wordt. Die sensoren zijn heel goedkoop, maar je hebt wel een gateway nodig voor de verbinding tussen je GH en de sensor. Dus een gateway en sensor van Xiaomi/Aqara.

Ik weet niet of er ook sensoren zijn die zonder een gateway te koppelen zijn aan Google Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:51
Troetelbeer schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Xiaomi/Aqara zoals hierboven al gezegd wordt. Die sensoren zijn heel goedkoop, maar je hebt wel een gateway nodig voor de verbinding tussen je GH en de sensor. Dus een gateway en sensor van Xiaomi/Aqara.

Ik weet niet of er ook sensoren zijn die zonder een gateway te koppelen zijn aan Google Home.
Ben mij net in het Agara topic aan het inlezen, en las inderdaad dat ik er wel een gateway voor nodig heb. Ga wel even verder zoeken. De prijzen van de losse units zijn inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Huh,

Gisteren meldde ik hier nog dat 'mijn dag' gewijzigd was in 'routines'!
Nu kijk ik net weer en nu staart er weer 'mijn dag'...
GroeneThee schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Ben mij net in het Agara topic aan het inlezen, en las inderdaad dat ik er wel een gateway voor nodig heb. Ga wel even verder zoeken. De prijzen van de losse units zijn inderdaad prima.
Je kan ook kiezen voor deze met ingebouwde gateway
https://www.lelong.com.my...695851-2007-01-Sale-I.htm

[ Voor 65% gewijzigd door Medione1210 op 25-10-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Waah schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:13:
Heb alles gereset (home app alles verwijderd, alles losgekoppeld en home-mini's gereset) en in het Nederlands ingesteld.

Muziek afspelen werkt prima. Kan zowel op de Nvidia Shield als Google Home Mini's.
Nest toevoegen in de app lukt. Maar de juiste zin om de temperatuur te wijzigen kan ik nog niet vinden..... In de app kan ik wel de temp veranderen.
Philips Hue toevoegen lukt niet. Vraagt om email wachtwoord, wat prima werkt.Hij zegt dat die de Philips dan toevoegt.... maar dat doet die niet.

Dus werkt nog niet helemaal lekker.... maar de commando's die ik nodig heb werken tot nu toe prima. Verlichting erbij zou perfect zijn.
Mag ik vragen hoe de Nvidia Shield werkt met de Google Home Mini's? Ik heb ook nog zo heel lang een Google Home Mini en al een tijdje een Nvidia Shield. Daar kijk ik altijd mijn Netflix, YouTube en Plex/Kodi mee. Dat wil ik via Google Home Mini nu laten lopen.

Hoe heb jij de Nvidia Shield ingesteld? Als ik mijn Goolge app (IOS) kijk zie ik de Nvidia Shield als sort TV staan zeg maar. Als ik nu iets wil afspelen op de Nvidia Shield via Google Home Mini hoe werkt dat aan? Want hoe zet Google Home bv mijn tv aan om het beeld van de Nvidia Shield te laten zien? Dat kan/doet de Nvidia Shield toch niet? Heb ook nog een Logitech Elite thuis die ik straks ook wel aansluiten aan de Google Home Mini zodra dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Weet iemand een ip camera/smart camera met GH integratie. Wil hem in eerste instantie als baby monitor en daarna eventueel om de tuin in de gaten te houden. Liefst een die ik kan pannen en tilten op afstand. Ik heb de NEST IQ gezien maar deze is ver boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Het is wel een heerlijke chaos als ik dit zo lees in het forum. Wellicht een tip voor iedereen om
MarfDoli schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:21:
Weet iemand een ip camera/smart camera met GH integratie. Wil hem in eerste instantie als baby monitor en daarna eventueel om de tuin in de gaten te houden. Liefst een die ik kan pannen en tilten op afstand. Ik heb de NEST IQ gezien maar deze is ver boven budget.
De gewone basic NEST indoor cam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Frid0 Ik start enkel Spotify direct op. Of een app. Niet een serie ofzo. Dat doe ik handmatig met de afstandsbediening.

Dat gezegd hebbende: De Shield ondersteund HDMI CEC. DUs als je TV dat ook ondersteund (of in mijn geval, de receiver, tv EN shield) kan de Shield de TV aanzetten ja.

Mijn Shield heeft de naam Televisie. Dus ik kan zeggen: Hey google, zet de televisie aan. En dan gaat de shield aan, die ook de TV aanzet en de receiver. Zet de televisie uit zet alles uit.

Muziek heb ik standaard over de Home Mini's. Maar kan ook standaard op de Shield (instelling).
Maar als ik zeg: Hey google, Speel (artiest/afspeellijst) op de Televisie. Dan werkt dat ook.

Als de TV al aanstaat (en dus de shield) dan start die de app. Als de TV uitstaat (en dus de shield) zet die die eerst aan, en begint die dan te spelen.

Let wel: Ik heb enkel een Shield op de TV aangesloten. Ik heb geen vaste TV meer (heb ik NLziet voor op de Shield. Terugkijken en live tv. Al is die laatste nog niet perfect). Maar in principe zou de Shield ook de input kunnen schakelen als die aan gaat.

Dus probeer HDMI CEC eens in te schakelen op zowel je TV (easylink, anylink+ of hoe het maar heet op jouw tv) en op de Shield. Op de shield kan je het gedrag nog fine-tunen.

Dit zal waarschijnlijk ook werken voor degenen die Android TV hebben. Ik heb zelf een SHield + een TV met Android TV. Maar die laatste heb ik niet ingesteld. Gaat alleen maar voor verwarring zorgen voor de Google Home Mini. En Android TV op de TV is een stuk trager dan op de Shield.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 25-10-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarfDoli schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:21:
Xiaomi wifi ip camera met ingebouwde hub. Staat een link paar posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos95
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
Sinds gisteravond op geen enkele manier meer mogelijk om met de assistent de lampen te bedienen. Zowel in het Engels als Nederlans reageert hij nergens meer op. In plaats van het commando uit te voeren, doet hij een google search. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Wat een bagger zooi zeg, beetje Google onwaardig.

Gaat nergens over die Nederlandse assistent.

"Ahjoh die Nederlanders mogen er nu ook wel een beetje bijhoren, alleen het mag niet teveel geld en tijd kosten hoor! En de deadline is uitbrengen vóór Sinterklaas/kerst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzzz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
diotav schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:10:
Iemand die KlikAanKlikUit aan de praat heeft? Ik wil mijn slimme stekkers bedienen, maar de Assistant kan ze niet vinden in tegenstelling tot de Home app.
Ja, werkt prima! Wel met een ICS-2000 Internet Control Station ertussen. Heb je dat en kun je ze via de Klik Aan Klik Uit app wel bedienen, roep dan even "hey Google, sync devices". Daarna kan 'ie ze vast wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Gebruiken jullie Nederlandse of Engelse namen voor jullie kamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
vinno86 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:33:
Wat een bagger zooi zeg, beetje Google onwaardig.

Gaat nergens over die Nederlandse assistent.

"Ahjoh die Nederlanders mogen er nu ook wel een beetje bijhoren, alleen het mag niet teveel geld en tijd kosten hoor! En de deadline is uitbrengen vóór Sinterklaas/kerst"
Gebruik sinds vorige week de Nederlandse taal naast standaard Engels. Bedienen van de ene gekoppelde lamp en de televisie werkt vlekkeloos. Boodschappen lijstje werkt prima.

Ik geef het een 7 voor nu.
B2 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:46:
Gebruiken jullie Nederlandse of Engelse namen voor jullie kamers?
Tot nu toe Engels omdat ik al langer Google Home gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door DieterKoblenz op 25-10-2018 16:50 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:46:

Misschien kan @rachidfinge iets meer zeggen over deze problemen?
Laten we zeggen dat we een aantal zware uren achter de rug hebben.

We zijn op de hoogte van het probleem met het bedienen van slimme apparaten en werken aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

DieterKoblenz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:50:
[...]
Tot nu toe Engels omdat ik al langer Google Home gebruik.
Ik had ook altijd Engelse namen omdat ik het al langer gebruik, maar had vol verwachting de namen van de kamers al aangepast naar Nederlandse namen om makkelijker door iedereen in huis mijn Hue lampen te kunnen bedienen.. Laten we zeggen dat dat een kleine tegenvaller is...
Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...