@
Frid0 Ik start enkel Spotify direct op. Of een app. Niet een serie ofzo. Dat doe ik handmatig met de afstandsbediening.
Dat gezegd hebbende: De Shield ondersteund HDMI CEC. DUs als je TV dat ook ondersteund (of in mijn geval, de receiver, tv EN shield) kan de Shield de TV aanzetten ja.
Mijn Shield heeft de naam Televisie. Dus ik kan zeggen: Hey google, zet de televisie aan. En dan gaat de shield aan, die ook de TV aanzet en de receiver. Zet de televisie uit zet alles uit.
Muziek heb ik standaard over de Home Mini's. Maar kan ook standaard op de Shield (instelling).
Maar als ik zeg: Hey google, Speel (artiest/afspeellijst) op de Televisie. Dan werkt dat ook.
Als de TV al aanstaat (en dus de shield) dan start die de app. Als de TV uitstaat (en dus de shield) zet die die eerst aan, en begint die dan te spelen.
Let wel: Ik heb enkel een Shield op de TV aangesloten. Ik heb geen vaste TV meer (heb ik NLziet voor op de Shield. Terugkijken en live tv. Al is die laatste nog niet perfect). Maar in principe zou de Shield ook de input kunnen schakelen als die aan gaat.
Dus probeer HDMI CEC eens in te schakelen op zowel je TV (easylink, anylink+ of hoe het maar heet op jouw tv) en op de Shield. Op de shield kan je het gedrag nog fine-tunen.
Dit zal waarschijnlijk ook werken voor degenen die Android TV hebben. Ik heb zelf een SHield + een TV met Android TV. Maar die laatste heb ik niet ingesteld. Gaat alleen maar voor verwarring zorgen voor de Google Home Mini. En Android TV op de TV is een stuk trager dan op de Shield.
[
Voor 10% gewijzigd door
Waah op 25-10-2018 15:28
]