Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
149 dollar volgens Google (pun intended).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gigatech540
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:15

gigatech540

3x Victron 30KW Unifi 10G MMLC

De adviesprijs 149 us dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51
Iemand de routines al in het NL aan de praat gekregen? Ik zie de optie wel, maar de commando's wordend niet uitgevoerd...
Maar is het gewoon nog niet actief op de home, maar wel op de assistent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
NoFate schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:12:
Iemand de routines al in het NL aan de praat gekregen? Ik zie de optie wel, maar de commando's wordend niet uitgevoerd...
Maar is het gewoon nog niet actief op de home, maar wel op de assistent?
Routines werken alleen in EN(US). Het is ook alles behalve gegarandeerd dat de routines morgen wel komen, aangezien de andere talen deze ook nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik ben volgende week in de VS en twijfel heel erg om hem te kopen. We hebben al een reguliere Home en een Mini, dus Ms * Hmmbob ziet de toegevoegde waarde nog niet.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 23-10-2018 09:13 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

Routines werken alleen in EN(US). Het is ook alles behalve gegarandeerd dat de routines morgen wel komen, aangezien de andere talen deze ook nog niet hebben.
ow , dat is wel zeer jammer

hoe kan je dan werken met aliassen of shortcuts? gaat dat niet gaan dan in NL
of gaan we moeten wachten dan todat bv IFTTT wel in het NL kan ? , daar kan je dat ook wel voor elkaar krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Ik denk dat de routines/shortcuts eerder naar het Nederlands vertaald zijn dan dat je IFTTT in het Nederlands kunt gebruiken.

IFTTT heeft waarschijnlijk een veel kleinere Nederlandse userbase dan Google heeft. Wellicht heeft Olisto (Een Nederlandse IFTTT achtige) iets wat je kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:03
gigatech540 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 06:32:
Vandaag is de Google Home Hub gelanceerd hier in de VS zoals jullie waarschijnlijk wel weten.
Aangezien ik all 2x Google Home MAX en 2x Mini's bezit was dat een nobrainer voor mij en moest ik natuurlijk ook de Home hub hebben.

Na mijn werk dus gelijk naar de locale BestBuy gegaan, helaas nergens te vinden in de winkel.
Even vragen en wat blijkt ze hadden wel voorraad maar konden deze niet vinden 8)7 na 10min geduldig wachten kwamen ze dan eindelijk bovenwater. ( ze hadden er nog ruim 30 van elke kleur )

Mijn eerste indruk is goed, erg mooi scherm met perfecte kijkhoek ( ips) geluid ook prima ( beter als de mini ;) )
kan ook behoorlijk hard ( kunnen de buren hier in het hotel bevestigen >:) )
Nederlands nog niet beschikbaar maar wel NL nieuws etc.

standaard US stekker uiteraard ( wel 100-240V ) 1,5M kabel. dus even een converter stekker scoren bij de wallmart nog voor thuis.

Ben er nu nog mee aan het spelen.

hieronder wat foto's

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er vet uit

Wil ik ook !!!?👀👀👀👍

Wat is de meerwaarde van het scherm ten opzichte van de gewoonte GH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MarioMark1541 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Ziet er vet uit

Wil ik ook !!!?👀👀👀👍

Wat is de meerwaarde van het scherm ten opzichte van de gewoonte GH?
Ik zat ook te denken aan wat de meerwaarde zou kunnen zijn, maar je kunt nu recepten en video's kijken en dat kan handig zijn tijdens het koken.
Als het geluid ook in de buurt komt aan dat van de Google Home, dan is het een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
gigatech540 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:09:
[...]

De adviesprijs 149 us dollar
Je mag er 1 voor mij meenemen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[quote]Medione1210 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Ik zat ook te denken aan wat de meerwaarde zou kunnen zijn, maar je kunt nu recepten en video's kijken en dat kan handig zijn tijdens het koken.
Als het geluid ook in de buurt komt aan dat van de Google Home, dan is het een no trainer.
[/quote

Kan je de GH hub nu ook al in het NL instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:22:
Ik denk dat de routines/shortcuts eerder naar het Nederlands vertaald zijn dan dat je IFTTT in het Nederlands kunt gebruiken.

IFTTT heeft waarschijnlijk een veel kleinere Nederlandse userbase dan Google heeft. Wellicht heeft Olisto (Een Nederlandse IFTTT achtige) iets wat je kunt gebruiken?
Olisto Ken ik niet, eens proberen... Dat is Nederlands?

Jammer dat ifttt of routines nog niet in NL zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Is Logitech Harmony ook beschikbaar met Google Home en dan in het Nederlands?

Zo ja hoe werkt dit en wat zijn jullie bevindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MarioMark1541 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:47:
Is Logitech Harmony ook beschikbaar met Google Home en dan in het Nederlands?

Zo ja hoe werkt dit en wat zijn jullie bevindingen ?
Zoek anders even een paar bladzijden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
GroeneThee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:53:
[...]

Zoek anders even een paar bladzijden terug.
Excuus, zie het al. Helaas nog niet NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
MarioMark1541 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Excuus, zie het al. Helaas nog niet NL
No worries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Vanaf wanneer zal IFTTT de ondersteuning voor Nederlandse stemcommando's toevoegen? Nu kan ik bij ''if this'' alleen met Engelse stemcommando's werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Morex op 23-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
deuxani schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

[...]

Ik heb het geprobeerd door Philips Hue te unlinken, app af te sluiten en toen weer opnieuw te linken met de Nederlandse namen die hij in de Hue app gebruikt, maar geen succes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb in totaal 13 lampen, maar geen een reageert op Nederlandse commando's. Mijn telefoon staat wel op Engels en daardoor is de Google Home en Google Assistant app ook in het Engels. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Is dat handig een lamp in de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
Medione1210 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Top!
Zou dit bij andere Chinese lampen ook werken? Wordt de taal in het geval van de Yeelight in de Xiaomi app omgezet of in Google Home?

En aangezien er 16m kleuren zijn, kun je ook bijvoorbeeld. om verschillende kleuren blauw vragen?(en krijgen een antwoord)
Licht en donker kent Google
Bv licht blauw en donker blauw

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ax05 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Licht en donker kent Google
Bv licht blauw en donker blauw
Best slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Midnight blue, hot pink en ruby red snapt ze ook. Best handig. Ik neig alleen tot oncontroleerbaar hue lampen bijkopen nu :-)

Die hub ga ik uit Engeland meenemen de volgende keer dat ik daar ben denk ik. Die home max lijkt me ook wel wat maar ik wacht even tot Sonos z'n Google home integratie netjes af heeft voordat ik besluit of ik die dingen ga ruilen voor Google home maxen. Die Sonos units klinken echt wel beter dan een Google home maar als ik met een mini in de badkamer de play1 niet handig bediend krijg gaat dat Sonos spul er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Morex schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:56:
Vanaf wanneer zal IFTTT de ondersteuning voor Nederlandse stemcommando's toevoegen? Nu kan ik bij ''if this'' alleen met Engelse stemcommando's werken.
Als ze nu ook nog geen Duits ondersteunen, verwacht ik de ondersteuning voor Nederlands voorlopig helemaal nog niet.
Jheroun schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:51:
Die Sonos units klinken echt wel beter dan een Google home maar als ik met een mini in de badkamer de play1 niet handig bediend krijg gaat dat Sonos spul er uit.
Met IFTTT kun je al aardig wat besturen (bijvoorbeeld favorieten starten, volume veranderen etc). Helaas alleen nog geen groepen maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Sahi_NL op 23-10-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Als ze nu ook nog geen Duits ondersteunen, verwacht ik de ondersteuning voor Nederlands voorlopig helemaal nog niet.
Ze ondersteunen nu in ifttt voor de assistence alleen: Engels, Frans, Duits, Japans, Italiaans en Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Sahi_NL 'Aardig wat' vind ik wel een overstatement van wat je met IFTTT kan met Sonos. Je kan aan heel veel dingen hangen dat hij het eerste nummer uit een specifieke lijst favorieten gaat afspelen ja, maar persoonlijk wil ik niet iedere keer hetzelfde liedje horen en daarna nummer twee uit die lijst. Of het ook random kan heb ik al in het Sonos topic gevraagd maar ik kan het in ieder geval niet vinden.

Het is sowieso totaal wat anders dan de integratie met Spotify die de home heeft. Als ik met Sonos kan interacteren zoals met Spotify komt het wel goed, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Morex schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Ze ondersteunen nu in ifttt voor de assistence alleen: Engels, Frans, Duits, Japans, Italiaans en Spaans.
Dan is de kans best wel aanwezig dat Nederlands ook komt vanaf morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
Jheroun schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:55:
@Sahi_NL 'Aardig wat' vind ik wel een overstatement van wat je met IFTTT kan met Sonos.
Klopt. Ik gebruik het nu voor instellen volume en ik heb mijn favoriete radiostations als Favoriet toegevoegd, die kan ik dus ook met voice starten.

[offtopic: Verkeerde knop, ik wilde deze quote toevoegen aan de vorige reactie]

[ Voor 36% gewijzigd door Sahi_NL op 23-10-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

Ik hoop dat ze Deezer vanaf morgen ook ondersteunen in NL.
(Wordt al wel in de andere landen ondersteund)
Anders moet ik perse Spotify nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10
Medione1210 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Ik hoop dat ze Deezer vanaf morgen ook ondersteunen in NL.
(Wordt al wel in de andere landen ondersteund)
Andere moet ik perse Spotify nemen.
Daar wacht ik ook op!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:10:
[...]

Klopt. Ik gebruik het nu voor instellen volume en ik heb mijn favoriete radiostations als Favoriet toegevoegd, die kan ik dus ook met voice starten.

[offtopic: Verkeerde knop, ik wilde deze quote toevoegen aan de vorige reactie]
Goed punt, radio, is wel wat handiger om willekeurig muziek te krijgen met de huidige functionaliteit. In IFTTT kan je dan gewoon een applet maken die bij phrase X tegen assistant stream Y start via Sonos, hoef je ook geen favorieten te maken. Lijkt het, ik ben nog aan het proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

zal niet voor morgen zijn, denk, dat IFTTT altijd wat achterloopt
en waarom morgen pas? google asssistant is toch al veel langer op android aanwezig, vanaf morgen pas gewoon op home, maar op android al veel langer officieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Radio kun je ook gewoon via TuneIn doen, toch? Dat werkt native in Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Sahi_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:22:

Olisto ondersteun Google Assistent niet, helaas. Ook in de Beta die ik draai, zit dit kanaal nog niet.
Of je moet iets kunnen met Olisto Connect, maar dan ben ik heel benieuwd hoe je dat wil gaan doen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Hmmbob In assistant wel ja maar daarmee komt het nog niet uit je Sonos ;)

Heb net met wat geknutsel een Fibaro plug een setje voicecommandos meegegeven om hem aan en uit te zetten, valt ook niks tegen. Nu even kijken of dat met het alarm ook kan gaan lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zijn die Sonos cast-compatibele? “Ok Google, play radio 538 on my sonos” zou dan moeten werken. Voor mijn cast-enabled soundbar wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Hmmbob schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:44:
Zijn die Sonos cast-compatibele? “Ok Google, play radio 538 on my sonos” zou dan moeten werken. Voor mijn cast-enabled soundbar wel in ieder geval.
Dat werkt bij mij .... alleen wel via ifttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Krijg dit niet voor elkaar, kun je een voorbeeld geven hoe je dit gedaan hebt.
Prosperot schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Dat werkt bij mij .... alleen wel via ifttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nog iemand gemerkt dat commandos via IFTTT ook in het NL kunnen?
mijn commandos die dus in ENG staan in IFTTT , als je die in het nederlands identiek nazegt, dan is google precies toch intelligent genoeg om dit zelf te vertalen
bv
ik heb een commando : clean the kitchen => roborock doet een zone clean up (webhook)
als ik zeg : maak the keuken schoon, dan voert hij dit ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58

Prosperot

Today is a gift...

Via ifttt en dan de sonos favorites applets. Zet 538 tussen je favorites en pas de applet hierop aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
ARGH...

Waar helemaal blij was met mijn home, erger ik mij al dagen na het activeren van de nl assistent.

Van liedjes op Spotify afspelen over lampen. Tot blijven zeggen dat mijn alarm is gezet of dat ik mijn voice moet trainen. (Engelse antwoorden)

Nee Nederlandse taal begrijpt nog niet goed. En spreek goed Nederlands zonder dialect.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Tranzy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:03:
ARGH...

Waar helemaal blij was met mijn home, erger ik mij al dagen na het activeren van de nl assistent.

Van liedjes op Spotify afspelen over lampen. Tot blijven zeggen dat mijn alarm is gezet of dat ik mijn voice moet trainen. (Engelse antwoorden)

Nee Nederlandse taal begrijpt nog niet goed. En spreek goed Nederlands zonder dialect.
Is ook pas vanaf 24 oktober (nu dus) goede NL ondersteuning.Ben benieuwd of het vandaag ineens wel goed zal gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 05:26:
[...]

Is ook pas vanaf 24 oktober (nu dus) goede NL ondersteuning.
Dat is nooit gezegd. Dat zijn aannames van verschillende mensen op o.a. Tweakers. Google heeft volgens mij alleen aangegeven dat NL voor Google Home vandaag wordt uitgerold (wat dus niet waar was).

Ik vraag me sterk af of het vandaag (morgen) allemaal beter gaat. Ik wacht de reacties hier wel af. Tot die tijd blijft alles bij op EN, zeker zolang de routines niet werken voor NL.

---edit---
Overigens, mocht het wel zo zijn dat er vandaag een fatsoenlijk werkende Assistent voor Home wordt uitgerold dan vind ik het een minder slimme actie om de "slechte" variant tóch al weken geleden uit te rollen. Zoals hierboven te lezen is, zorgt het alleen maar voor frustratie en verliest Google zo een hoop vertrouwen van early adopters.

[ Voor 23% gewijzigd door barrymossel op 24-10-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:27

ManTra

mooh?

barrymossel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:07:
[...]

Dat is nooit gezegd. Dat zijn aannames van verschillende mensen op o.a. Tweakers. Google heeft volgens mij alleen aangegeven dat NL voor Google Home vandaag wordt uitgerold (wat dus niet waar was).

Ik vraag me sterk af of het vandaag (morgen) allemaal beter gaat. Ik wacht de reacties hier wel af. Tot die tijd blijft alles bij op EN, zeker zolang de routines niet werken voor NL.

---edit---
Overigens, mocht het wel zo zijn dat er vandaag een fatsoenlijk werkende Assistent voor Home wordt uitgerold dan vind ik het een minder slimme actie om de "slechte" variant tóch al weken geleden uit te rollen. Zoals hierboven te lezen is, zorgt het alleen maar voor frustratie en verliest Google zo een hoop vertrouwen van early adopters.
https://www.androidplanet...dse-google-home-bugs/amp/

Vrij duidelijk volgens mij. Maar we wachten vandaag af.

blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb wel het idee dat Rachid nog niet van de helft op de hoogte is, aangezien hij zichzelf dus tegenspreekt. Eerder zei hij dat het 24 oktober pas zou worden uitgerold voor NL'ers met een Google Home uit het buitenland. Maar goed, mijn inziens dus geen slimme zet om die "voorlopige versie" uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook 3FM aan het luisteren? Iemand van Tweakers over Google Home.

Ik ben het nu aan het luisteren op mijn Google Home :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Onze Google Home is gekoppeld aan een TV die draait op Android. Als de TV aanstaat en we zeggen wat tegen de Home dan zet hij het tv geluid op mute zonder het daarna er weer af te halen. Heel irritant. Iemand een idee hoe je dat oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nou, vandaag is het de 24e !!!

Helaas geen routines.in m'n app.

Wat ik 9ok niet snap;

Bij m'n GH staat landcode NL
Bij m'n GH Ministaat Landcode US mm
https://photos.app.goo.gl/Eo5TNqFQeYQeQqPU7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:11:
Nou, vandaag is het de 24e !!!

Helaas geen routines.in m'n app.
Voor de huidige, slecht versie van de NL spraak op de Home was ook een update nodig van je Home app. Mogelijk dat het voor de officiële versie ook zo is.

En dan zullen iOS gebruikers m ook wel eerder hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik kan sinds gisterenavond NL lullen tegen mijn google home mini, hij verstaat me ook nog daadwerkelijk. Ik kan mijn lampen schakelen die via controlicz lopen naar mijn Domoticz. Echter de ingestelde routines daar werkt het aan en uitzetten van de lampen niet. Ook de setpoint van mijn Nest doet hij niet. Dit werkt wel als ik zo het commando geef.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
anandus schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:26:
Ook 3FM aan het luisteren? Iemand van Tweakers over Google Home.

Ik ben het nu aan het luisteren op mijn Google Home :P
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, jij was het.
Ik kon het niet verstaan, want ik was ondertussen een huilende baby aan het verschonen :P

Goed gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:21
Is er al meer informatie of de Nederlandse taal vandaag volledig up-to-date zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Kan je via iftt ook klik aan klik uit lampen selecteren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik had Nederlands als tweede taal ingesteld maar die heb ik gisteren zelfs weggehaald. Ik praat Engels tegen het ding om IFTTT dingen te activeren en dan kwamen er af en toe echt de meest bizarre Nederlandse antwoorden. Het begon met 'daar kan ik niet mee helpen' en eindigde met een of ander lulverhaal over een winkel in de buurt. Ik zal mijn Engels netter uit gaan spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:21:
Kan je via iftt ook klik aan klik uit lampen selecteren ?
Volgens mij niet, die gebruiken Olisto(tegenhanger IFTTT).

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Troetelbeer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Volgens mij niet, die gebruiken Olisto(tegenhanger IFTTT).
Maar met olsitio kan ik geen trigger aanmaken met Google home/assistent.

Bijvoorbeeld weltrusten en ik ga werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Maar met olsitio kan ik geen trigger aanmaken met Google home/assistent.

Bijvoorbeeld weltrusten en ik ga werken ...
Hoe zit je set-up nu in elkaar? Dus welke apparaten heb je en hoe zijn ze gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Troetelbeer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Hoe zit je set-up nu in elkaar? Dus welke apparaten heb je en hoe zijn ze gekoppeld?
-ics control station van Klik aan Klik uit
-schakelaars op sommige lampen
-ikea tradfri spotjes en lampen
-Goolge Home plus Google Home mini
Alle lampen worden dus aangestuurd door de ICS control station en middels gh spraakopdrachten kan ik de lampen aan en uit doen en dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

-ics control station van Klik aan Klik uit
-schakelaars op sommige lampen
-ikea tradfri spotjes en lampen
-Goolge Home plus Google Home mini
Alle lampen worden dus aangestuurd door de ICS control station en middels gh spraakopdrachten kan ik de lampen aan en uit doen en dimmen.
Ah ja, ICS-2000 en de Ikea lampen worden wel door Olisto ondersteund, maar de Google Home niet zie ik.

Dat wordt de Home app op Engels zetten en dan routines gebruiken, maar dan zit je nog gebonden aan Engels, totdat NL routines beschikbaar worden.

Edit: of domoticz o.i.d. gaan gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 24-10-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Troetelbeer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Ah ja, ICS-2000 en de Ikea lampen worden wel door Olisto ondersteund, maar de Google Home niet zie ik.

Dat wordt de Home app op Engels gebruiken en dan routines gebruiken, maar dan zit je nog gebonden aan Engels, totdat NL routines beschikbaar worden.

Edit: of domoticz o.i.d. gaan gebruiken
Dat dacht ik al...
Jammer, maar snap niet waarom routines niet gewoon ook vandaag in Nederlands beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Dat dacht ik al...
Jammer, maar snap niet waarom routines niet gewoon ook vandaag in Nederlands beschikbaar zijn?
Weet ik ook niet...

Maar je zou kunnen kijken naar domoticz o.i.d. dan heb je sowieso meer speelruimte en kun je veel makkelijker verschillende systemen met elkaar integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Troetelbeer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Weet ik ook niet...

Maar je zou kunnen kijken naar domoticz o.i.d. dan heb je sowieso meer speelruimte en kun je veel makkelijker verschillende systemen met elkaar integreren.
Oké .

Geen idee hoe dat werkt.....
Open source software zie ik, maar moet ik zeker ook weer van alles aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Jheroun schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:22:
Ik had Nederlands als tweede taal ingesteld maar die heb ik gisteren zelfs weggehaald. Ik praat Engels tegen het ding om IFTTT dingen te activeren en dan kwamen er af en toe echt de meest bizarre Nederlandse antwoorden. Het begon met 'daar kan ik niet mee helpen' en eindigde met een of ander lulverhaal over een winkel in de buurt. Ik zal mijn Engels netter uit gaan spreken ;)
same here,

ik had ook een IFTTT commando : 'radio on' , kreeg ik ook altijd bizarre NL replys, terwijl als mijn vrouw het zei, ging de radio wel an :)
is idd engels accent; ik hoop dat het nu beter gaat gaan4
maar langs de andere kant had ik bv ook commandos gelijk: clean kitchen , of clean house
als ik dat i n het NL zei tegen google; bv maak alles schoon, zonder dat dit een IFTTT commando was, was google toch snugger genoeg om dit te vertalen naar het ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Oké .

Geen idee hoe dat werkt.....
Open source software zie ik, maar moet ik zeker ook weer van alles aanschaffen ?
Ja, hangt er van af of je wel of niet al een beschikbaar apparaat hebt. Je moet een NAS, Raspberry of PC hebben die 24/7 aan blijft staan, want die draait dan de software van Domoticz. Zet je dat uit, werkt je slimme huis niet meer :+

Maar ik heb nu al een tijdje wat posts en vragen van je gelezen en eerlijk gezegd denk ik dat Domoticz te ingewikkeld voor je gaat worden. Want bij bijvoorbeeld Domoticz moet je de Ikea lampen toevoegen via een script, omdat ze niet native ondersteund worden. Uiteindelijk werkt het wel allemaal, maar het is niet zo dat je een beschikbaar apparaat koopt, domoticz installeert en je 5 minuten later klaar bent :9

Edit: wat je zou kunnen doen is Domoticz op je huidige pc draaien om te oefenen en te kijken of het je lukt. Het is toch open-source. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Troetelbeer op 24-10-2018 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Troetelbeer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Ja, hangt er van af of je wel of niet al een beschikbaar apparaat hebt. Je moet een NAS, Raspberry of PC hebben die 24/7 aan blijft staan, want die draait dan de software van Domoticz. Zet je dat uit, werkt je slimme huis niet meer :+

Maar ik heb nu al een tijdje wat posts en vragen van je gelezen en eerlijk gezegd denk ik dat Domoticz te ingewikkeld voor je gaat worden. Want bij bijvoorbeeld Domoticz moet je de Ikea lampen toevoegen via een script, omdat ze niet native ondersteund worden. Uiteindelijk werkt het wel allemaal, maar het is niet zo dat je een beschikbaar apparaat koopt, domoticz installeert en je 5 minuten later klaar bent :9
Haha , dat gaat me in iedergeval te ver.

Dan maar wachten tot routines in NL beschikbaar is

Iedergeval bedankt ! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Tip van Rachid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5uTEFYnJpS6mMOCIY7tWDhP3/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Hmm, het Nederlandse meisje lijkt nog net zo slecht als daarvoor. Had het ergens ook wel verwacht dat het niet opeens magisch beter werd de 24e. Waarschijnlijk is het achter de schermen nog druk in ontwikkeling.

"Okay Google, turn on the 3D Printer"

*3D printer gaat aan*

"Oke Google, zet de 3D-printer aan"

"Sorry ik begrijp het niet"

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Zal dat toch eens doen.
Nederlands kan ze alleen weer aangeven, liedje zingen etc.
Maar de nest en lampen doet ze niet.

ook een herrinnering heeft ze moeite mee.
ik: Hey Google. Herrinner me om koffie te halen
google: Hoe laat wil je herrinnerd worden
ik: over een uur.
Google: ik begrijp het niet
ik: om 3 uur
ik: om 15:00 uur
Google: Ik begrijp het niet.

ik: Remind me to buy coffee
google: When would you like to be reminded
ik: in an hour
Googel: Ok. Will remind you to buy coffee at 15:03

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DarkSide schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Zal dat toch eens doen.
Nederlands kan ze alleen weer aangeven, liedje zingen etc.
Maar de nest en lampen doet ze niet.

ik: Remind me to buy coffee
google: When would you like to be reminded
ik: in an hour
Googel: Ok. Will remind you to buy coffee at 15:03
Ik vermoed dat we nog wel een paar maanden verder zijn voor het goed genoeg in het Nederlands werkt.

Zelf heb ik al mijn apparaten op engelse taal staan dus misschien. Blijf ik wel gewoon in het Engels praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik vraag me af hoe het ging met de introductie van duits, frans en italiaans bv.
Dat geeft een time lijn.

Zelf nu ook alles engels. Is op zich niet erg. Maar mijn dochters vinden nederlands wat makkelijker.
Dual language mag van mij ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik moet eigenlijk zeggen dat het hier wel okee gaat.

Maar ik doe er ook niet veel mee
• "Hoe is mijn dag?" (incl journaal)
• Google speel $muziek / $radio
• Zet Toon op $graden

Werkt allemaal prima. Sterker nog, radio aanzetten werkt een stuk beter dan in het Engels.

Het grote nadeel is dat mijn driejarige dochter "Goo goo" nu ook kan gebruiken, dus om de haverklap hoor ik "Laat het Los" of Kinderen voor Kinderen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-10-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft Google Assistant al je zoekgeschiedenis nodig om simpele dingen te kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:54:
Waarom heeft Google Assistant al je zoekgeschiedenis nodig om simpele dingen te kunnen uitvoeren?
Omdat dat het verdienmodel van Google is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Omdat dat het verdienmodel van Google is?
Nouja, daar is de zoekgeschiedenis zelf al genoeg voor, lijkt me ;)

Ik denk om betere antwoorden te geven?
Als je het iets zoekt over "Pool", kan Google beter begrijpen of je iemand bedoelt uit Polen, over het gebied boven de poolcirkel of over de verschillende kanten van een magneet, bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
MarioMark1541 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Haha , dat gaat me in iedergeval te ver.

Dan maar wachten tot routines in NL beschikbaar is

Iedergeval bedankt ! 👍
Je kan nog kijken naar Hass.IO. Maar ook dan heb je een raspberry pi nodig + SD kaartje. Maar hass.io is vrij simpel voor wat ik heb gezien.... En je kan er best veel mee.

Maar of je er genoeg verstand van hebt moet je zelf even op de site kijken. En of je de moeite erin wil steken.

Maar Google Home zal niet snel een echt automatiserings-systeem worden. Niet zelfstandig tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Heeft iemand al de gratis youtube premium kunnen claimen?

https://www.bol.com/nl/cm..._Home_YouTube_Premium.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
"De aanbieding geldt alleen voor klanten die op dit moment geen abonnee zijn van YouTube
Premium, YouTube Music Premium of Google Play Music, die niet eerder een YouTube Premium-,
YouTube Music Premium, YouTube Red- of Google Play Muziek-abonnement hebben gehad en
die niet eerder een YouTube Red- of Google Play Music-proefperiode hebben gebruikt. "

Dit is wel jammer...

Ik heb al een Google Play Music en een YouTube Music Premium gehad.

En om nu alles op het account van mijn vrouw te doen, zie ik ook weer niet zitten.

En dit is ook zuur:
"Deze aanbieding voor een extra lange kosteloze YouTube Music Premium-proefperiode geldt
alleen voor inwoners van Nederland die tussen 9 oktober 2018 en 25 maart 2019 een
Google Home of Home Mini activeren."

Dus helaas voor mij...

[ Voor 19% gewijzigd door streamnl op 24-10-2018 12:46 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:21
:| Helaas een paar weken geleden de Google Home in Duitsland gehaald. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Iemand een Nefit Easy met HA en Google Home aan de gang gekregen? Ik kan wel de temperatuur krijgen, maar de temperatuur veranderen lukt hem nog niet

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
DarkSide schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:28:

Yes, reminders hebben in het Nederlands nog wat extra liefde van ons nodig. Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Hey google, doe de lampen aan.

Ok ik doe de lampen aan.

Hey google doe de lampen uit

Ik begrijp het niet :(. Lichten aan/uit doet ie ook niet, moet echt specifiek lampen zeggen.

Ik merk nog weinig van het hele "vanaf de 24e gaat het echt werken"

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 24-10-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
@rachidfinge
Weet je wanneer de routines naar Nederland komen?
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:

Ok ik doe de lampen aan.

Ik begrijp het niet :(
Kijk eens in je activiteit (https://myactivity.google.com/) om te kijken wat Google gehoord heeft.
Als het goed is moet hij als hij ziet dat een domotica actie is een bepaalde namespace url tonen

[ Voor 76% gewijzigd door ThaStealth op 24-10-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rachidfinge schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Yes, reminders hebben in het Nederlands nog wat extra liefde van ons nodig. Wordt aan gewerkt.
Zolang jullie maar een reminder in het Engels hebben gemaakt dat jullie aan de Nederlandse reminders moeten werken is het goed 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
ThaStealth schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:15:
Iemand een Nefit Easy met HA en Google Home aan de gang gekregen? Ik kan wel de temperatuur krijgen, maar de temperatuur veranderen lukt hem nog niet
Ik ben aan het spelen geweest met IFTTT en daarmee kan ik juist wel de temperatuur veranderen, maar helaas niet de huidige temperatuur opvragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachidfinge
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:26:
Ok ik doe de lampen aan.
Ik begrijp het niet :(. Lichten aan/uit doet ie ook niet, moet echt specifiek lampen zeggen.

Ik merk nog weinig van het hele "vanaf de 24e gaat het echt werken"
Wie de afgelopen weken al stiekem Google Home in het Nederlands heeft gebruikt, moet accounts opnieuw koppelen (dus Philips Hue unlinken en opnieuw verbinden) om smart home correct te laten werken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
ThaStealth schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:27:
@rachidfinge
Weet je wanneer de routines naar Nederland komen?
Momenteel hebben we Mijn Dag in Nederland, zodat je snel je dag kunt beginnen als je "Hey Google, goedemorgen" zegt. Aan de uitgebreidere versie van routines wordt nog gewerkt voor Nederlands. Ik weet op dit moment niet wanneer dat naar Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
rachidfinge schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Wie de afgelopen weken al stiekem Google Home in het Nederlands heeft gebruikt, moet accounts opnieuw koppelen (dus Philips Hue unlinken en opnieuw verbinden) om smart home correct te laten werken. :)
Al gedaan. Werkt nog steeds niet.

Lampen aan/uit werkt prima. Maar als ik "lichten aan/uit" zeg doet ie nada. In Engels werkt lights/lamps etc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
rachidfinge schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Momenteel hebben we Mijn Dag in Nederland, zodat je snel je dag kunt beginnen als je "Hey Google, goedemorgen" zegt. Aan de uitgebreidere versie van routines wordt nog gewerkt voor Nederlands. Ik weet op dit moment niet wanneer dat naar Nederland komt.
Weet je toevallig of en zo ja wanneer Deezer family in NL ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
[...]

Ja, de mijn dag had ik al gevonden (en al tegen de beperkingen aangelopen). Heb een zelf gemaakte applicatie die ik wel al gelinked heb met Google Home, maar nog via de "Hey Google, praat met <appnaam> eerst moet wakker maken", zou veel cooler zijn als ik gewoon shortcuts kon aanmaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
Medione1210 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Weet je toevallig of en zo ja wanneer Deezer family in NL ondersteund wordt?
Weet ik niet, helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Deze is ook leuk.

Routine aangemaakt, bedroom on. Schakelt een Tasmota Sonoff met daarachter wat lampen.

Als ik dat roep '; geeft activity het volgende weer ;

Gezegd bedroom on
Sorry, I don't recognize that device.
Please use your device name.

Maar de lampen gaan aan.
Bedroom off geeft geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Verlichting werkt goed in Nederlands. Als ik zeg: doe de verlichting in de ...kamer aan, dan gaan mijn lampen aan in die betreffende kamer en bij uit gaan ze uit.
Mijn nest thermostaat werkt ook prima. Als ik zeg: zet de kachel op 20, dan gebeurt dit netjes.
Harmony opdrachten werken alleen in het Engels.
Routines werken ook alleen in het Engels.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkdejager73
  • Laatst online: 03-04 13:11
Ok, ook even aan het testen geslagen met de google home en de Octopus. En dank @rachidfinge voor de tip op twitter!
In het Engels werkt het nu wel, maar dan of alle lampen in een vertrek aan doen of geen. In de assistent en op het home scherm werkt het dan weer wel. Ik vermoed dat de versies nog een beetje uit elkaar aan het lopen zijn. Dus Rachid: weer een voor op het liefdeslijstje :). Keep up the good work en welkom hier. @WoutF Tip: nodig hem eens een keer uit aan tafel voor de Podcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Verzoek: Nederlandse routines met Engelse actions

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankB2k
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 09:51
Is er ook al bekend of Gesprekmodus in het Nederlands beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:04:
Routine aangemaakt, bedroom on. Schakelt een Tasmota Sonoff met daarachter wat lampen.
Even los van alles wat niet goed gaat: waar/hoe maak je een routine? Of ik mijn iphone nou op engels of nederlands zet, ik krijg alleen mijn dag/my day en ik zie niets om zelf routines te maken. Of werkt dit alleen in US english ofzo en niet in UK english?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:39:
[...]

Al gedaan. Werkt nog steeds niet.

Lampen aan/uit werkt prima. Maar als ik "lichten aan/uit" zeg doet ie nada. In Engels werkt lights/lamps etc wel.
Hier ook soms probleem ene keer wel andere keer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:43
T-Mobile heeft nu ook een action waarmee je je huidige verbruik en nog wat andere dingen kan vragen :)

https://founders.t-mobile...voice-dienst-google-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
mbuurman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Ik ben aan het spelen geweest met IFTTT en daarmee kan ik juist wel de temperatuur veranderen, maar helaas niet de huidige temperatuur opvragen...
Heb het aan de gang gekregen, ik weet niet welk component je gebruikt voor de Easy in HA, ik gebruik deze: https://github.com/marconfus/ha-nefit die is incompatible met Google Home omdat hij statussen kan hebben die niet door Google ondersteund worden

Je kan namelijk wisselen tussen "automatisch" en "handmatig", hiermee word bedoeld of hij automatsich gaat verwarmen, op een thuiskomst of klokprogramma, of handmatig (= gebruiker moet actie ondernemen).

Google gaat van een van de volgende statussen uit bij een climate: "Verwarmen", "Koelen", "Automatisch" (wisselt tussen verwarmen en koelen) en "Uit".

Status betekend dus bij beide wat anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Jheroun schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:42:
[...]

Even los van alles wat niet goed gaat: waar/hoe maak je een routine? Of ik mijn iphone nou op engels of nederlands zet, ik krijg alleen mijn dag/my day en ik zie niets om zelf routines te maken. Of werkt dit alleen in US english ofzo en niet in UK english?
mijn tablet staat op US english geloof ik. Met als toegevoegde taal nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Thomasvt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:06:
T-Mobile heeft nu ook een action waarmee je je huidige verbruik en nog wat andere dingen kan vragen :)

https://founders.t-mobile...voice-dienst-google-home/
Volgens de T-mobile app heb ik nog 5000MB over, maar de assistent geeft aan dat ik nog 99000MB heb. Het dus werkt nog niet helemaal goed.
Pagina: 1 ... 31 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...