[F1 2016] Race 15 - GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 35.687 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Netjes gedaan van RB! Ben benieuwd wat Mercedes nog kan goedmaken met de US!

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zeker de verwachting nog wel.
wat me meer opvalt is dat ferrari nu al 0,5 en een goede seconde toegeven op redbull.
Maar nog meer het grote onderlinge verschil tussen vettel en raikonnen is nogal opvallend.
Beiden hebben ook alleen op de ultrasofts gereden.

In de kwalificatie verwacht ik mercedes gewoon weer bovenaan omdat ze nog toch vaak dat extra tandje hebben in Q3. Maar in de wedstrijd verwacht ik dat de coureur met de grootste ballen en beste inzicht de beste kans op de overwinning heeft. Zolang er geen gekke dingen gebeuren op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Goed, nu kan Max even op zijn starts gaan oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nu de rest van dit weekend deze positie vast blijven houden. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FP1 ziet er goed uit, heb het niet kunnen zien, maar de uitslag hierboven maakt me nieuwsgierig

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
Lekkere FP voor VES laat hem zijn starts en racepace doen oefenen en dan zie ik het wel goed komen, niet dat ze bar slecht zijn maar je hebt wel enige voorbereiding nodig voor de zondag. Als de wind de juiste kant op staat kunnen er mooie dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:01
Alleen Max rijdt met de geüpgraded Renault motor.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CseV3XBUEAA3eHy.jpg:large

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
zo te zien was Rosberg zn inhaaltechniek aan het oefenen? :+

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 16:56

pinda powerrr

Slow down...

Jeetje jongens, toch even melden in het topic. Ben dit weekend niet thuis en heb nu al FP1 gemist, hopelijk pak ik nog een klein stukje FP2 mee, maar ik vrees voor FP3 en Q ;w
De race kijken is al helemaal een onzeker dingetje :F En dat bij een van de spannendste races voor de RBR auto's.

/me blijft aandachtig meelezen hier, in de hoop zoveel mogelijk mee te krijgen

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 14:26
Ben benieuwd wat deze tijden waard zullen blijken te zijn. Zoals te verwachten wel een behoorlijke verbetering t.o.v. vorig jaar, toen werden deze tijden pas in FP3 gereden. In Monaco ging de snelste kwalificatie al bijna 1.5 sec omlaag, dus morgen zal er voor pole een lage 1:42 of zelfs een hoge 1:41 moeten worden gereden schat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:16: Alleen Max rijdt met de geüpgraded Renault motor.
Had hij in dat geval dan niet meer afstand moeten nemen van RIC? Nu zaten ze qua tijden nog erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
Woudloper schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:49:
[...]

Had hij in dat geval dan niet meer afstand moeten nemen van RIC? Nu zaten ze qua tijden nog erg dicht bij elkaar.
De eerste keer is dat ze hem gebruiken zullen ze hem misschien niet gelijk voor de volle 100% belasten.
Het zal nu vooral data verzamelen zijn denk ik en dan in FP2 en FP3 de motor telkens een stapje extra geven

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Bastie-88 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:51:
[...]

De eerste keer is dat ze hem gebruiken zullen ze hem misschien niet gelijk voor de volle 100% belasten.
Het zal nu vooral data verzamelen zijn denk ik en dan in FP2 en FP3 de motor telkens een stapje extra geven
max en de motor ontlasten/rustig aan doen?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
demonic schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:53:
[...]

max en de motor ontlasten/rustig aan doen?:P
Software matig natuurlijk ;)
Denk dat lief vragen om rustig aan te doen inderdaad niet helpt bij Max :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch zou ik dat wel eens willen zien in de grafieken ;).
Want als je onboards nakijkt bij max valt me altijd op hoe vloeiend dat allemaal gaat.
Daar zit weinig "ruwe" gas en rem acties in.
En tuurlijk elke coureur zal 100% willen halen uit zijn materiaal.
Daarnaast is het 15pk extra op een circuit wat niet echt om vermogen draait. Dus hoeveel voordeel heeft hij op dit circuit met die 15pk extra? Is dat echt merkbaar in de rondetijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:02:
en toch zou ik dat wel eens willen zien in de grafieken ;).
Want als je onboards nakijkt bij max valt me altijd op hoe vloeiend dat allemaal gaat.
Daar zit weinig "ruwe" gas en rem acties in.
En tuurlijk elke coureur zal 100% willen halen uit zijn materiaal.
Daarnaast is het 15pk extra op een circuit wat niet echt om vermogen draait. Dus hoeveel voordeel heeft hij op dit circuit met die 15pk extra? Is dat echt merkbaar in de rondetijden?
Denk dat alleen de driver het merkt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik kan even niet bij de gegevens maar in Monaco waas het andersom natuurlijk. Ik meen mij te herinneren dat ves toen ook redelijk dicht nog bij ric stond maar ik kan me vergissen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
De vraag is hoe merkbaar die 15pk überhaupt merkbaar is op de 850/900pk die ze al hebben.

De update zal ongetwijfeld meer bevatten dan alleen 15pk. Wellicht nog betere drive ability, betere werking van alle systemen die samenhangen met de motor. Het is meer dan alleen wat pk'tjes extra natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik heb zin in de race! Ik ben een weekend weg met vrienden dus ik ben benieuwd of we er veel van mee gaan krijgen. Anders wordt het zondagavond lekker relaxt kijken, hopen dat ik niks van de uitslag mee krijg dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:06:
De vraag is hoe merkbaar die 15pk überhaupt merkbaar is op de 850/900pk die ze al hebben.

De update zal ongetwijfeld meer bevatten dan alleen 15pk. Wellicht nog betere drive ability, betere werking van alle systemen die samenhangen met de motor. Het is meer dan alleen wat pk'tjes extra natuurlijk.
Het is een nieuwe turbocharger. Turbo is toch voornamelijk meer vermogen.
Koppel ga je daar niet echt mee winnen, en de drive ability zit ook weer veelal in de elektronica.
Dus ik denk dat die verschillen nihil zullen zijn. Sterker nog teveel turbo kan zelfs weer andere problemen opleveren zoals dat de wagen een fractie acceleratie inlevert omdat de turbo meer tijd nodig heeft om op snelheid te komen. Maar dit zal allemaal minimaal zijn en alleen de constructeurs en teams zullen die data hebben. De kans dat die info op het net terecht komt is toch wel vrij minimaal.

Simpelweg PK"s zegt lang niet alles over een motor. Ik kan een motor met 1200pk hebben maar als die alleen een onwijs piek vermogen heeft op 12.178 toeren en onder de 12.150 en boven de 12.185 toeren compleet al instort heb je er compleet niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

B-Real schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:06:

Betere start :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Precies wat ik probeerde duidelijk te maken dus.

Feit is wel dat de winst in de marges zit in de F1 en dat deze update gewoon weer een voordeel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max alleen maar een nieuwe motor, geen upgrades. RIC krijgt morgen een nieuwe.

Wel komt er nieuwe brandstof in, die weer voor wat extra PK's zorgt.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsemnzEXgAAbWTB.jpg:large

FP2 staat op punt van beginnen.. eens kijken wat hoe de banden en tijden het houden bij lange runs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:02:
"Abiteboul suggested that at a circuit such as this weekend's Marina Bay street track, Verstappen's lap time gain should be 0.1-0.2 seconds, with a further improvement at quicker tracks."
- Autosport.com

[ Voor 17% gewijzigd door Ereaser op 16-09-2016 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:09:
[...]

Het is een nieuwe turbocharger. Turbo is toch voornamelijk meer vermogen.
Koppel ga je daar niet echt mee winnen, en de drive ability zit ook weer veelal in de elektronica.
Dus ik denk dat die verschillen nihil zullen zijn. Sterker nog teveel turbo kan zelfs weer andere problemen opleveren zoals dat de wagen een fractie acceleratie inlevert omdat de turbo meer tijd nodig heeft om op snelheid te komen. Maar dit zal allemaal minimaal zijn en alleen de constructeurs en teams zullen die data hebben. De kans dat die info op het net terecht komt is toch wel vrij minimaal.
Als jij denkt dat een turbo niets met koppel heeft te maken moet je voor de grap eens naar mijn dyno sheet kijken als mijn turbo gaat draaien.
http://www.deweerd.biz/su...neering_125bar_graph1.jpg
De behuizing van een turbo (A/R waarde), en de vorm van de schoepen hebben juist heel veel invloed hoe de turbo oppakt en daardoor op de koppelkromme.
Simpelweg PK"s zegt lang niet alles over een motor. Ik kan een motor met 1200pk hebben maar als die alleen een onwijs piek vermogen heeft op 12.178 toeren en onder de 12.150 en boven de 12.185 toeren compleet al instort heb je er compleet niets aan.
Dat klopt, daarom waren de oude WRC auto's ook zo snel, ondanks dat ze "maar" 300 pk hadden, ze hadden dankzij hun turbo wel ruim 600 Nm.

Aan de andere kant van het spectrum had je de oude V10 en V8 motoren in de F1 die hadden minder dan 300Nm koppel, maar wel richting de 1000pk.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Hamilton op SS ruim onder de FP1-tijd van Verstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
ArnevdS schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:44:
Hamilton op SS ruim onder de FP1-tijd van Verstappen...
Ja lijkt me logisch...het is aan het afkoelen ook daar, dus snellere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:41
BJBoes schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:02:
prima we gaan het zien. ik hoop dat RBR goed partij kan bieden en verwacht eigenlijk geen merc op het podium te zien van t weekend der is maar 1 manier om erachter te komen ... kijken van t weekend
Denk je dat nog steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Koppel (NM) x RPM = Vermogen (PK). Dus kun je een hoog vermogen krijgen door hoog koppel of veel RPM. Tegenwoordig, door de turbo motoren, is het koppel vele malen hoger dan vroeger voor het turbo tijdperk, maar toeren veel lager. Met de v8 en v10 draaiden ze veel hogere toeren bij heel weinig koppel. Eindresultaat betreffende pk's begint nu op eenzelfde niveau te komen.

Dus pk's bepalen hoe snel een auto is. Een auto met 200pk en 200nm is net zo snel als een auto met 200pk en 400nm. Echter die met 400nm doet het bij veel lagere toerentallen.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsesuAcXEAAewVg.jpg:large

RIC rondje gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
je liet me even schrikken 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Ik kijk altijd direct naar de vleugel boven op, deze is bij Max geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
mathy_ schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:58:
[...]

Camera is dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
[...]

welke vleugel? van de voorkant zie ik uiteraard wel het verschil, maar zo van de zijkant, of de achterkant lukt me dat niet altijd met alleen de helm. (wat ik dacht dat als enige verschillede) |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:56

Soggney

Zeekomkommer

demonic schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:03:
[...]

welke vleugel? van de voorkant zie ik uiteraard wel het verschil, maar zo van de zijkant, of de achterkant lukt me dat niet altijd met alleen de helm. (wat ik dacht dat als enige verschillede) |:(
Het kleine vleugeltje boven de intake, Max heeft gele tinten, Ric is helemaal zwart

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Soggney schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:03:
[...]

Het kleine vleugeltje boven de intake, Max heeft gele tinten, Ric is helemaal zwart
Max heeft tegenwoordig ook een oranje helm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
helden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
GRO doet even een rondje met Monza set-up, zonder achtervleugel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CseytGXVYAAZ3Ut.jpg:large
Tikje tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ja, hij maakt veel rondjes vandaag die grosjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Lekker handig van Grosjean. FP1 missen door technische problemen en FP2 een hoop tijd verliezen door zelf veroorzaakte "technische problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max en RIC laten het liggen in de 3e sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
[...]

Dat heet de T-Cam, maar ik vind dat ding klote om snel te zien. Nu zie je ook weer het geel van de Rolex-borden op de achtergrond, waardoor je het niet snel ziet. Je kan het alleen nog maar goed zien aan de helmtop, aangezien ook de startnummers maar in arial 3(3) op de neus staan. Verstappen is oranje, Ricciardo is blauw.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vettel valt weer tegen. Kimi is nog lang niet afgeschreven, tijd om 1ste en 2de rijder om te draaien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
3 verschillende rijders, en teams in de 3 snelste sectoren..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cse0yQZWYAADMG8.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SnowDude schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:39:
[...]

Als jij denkt dat een turbo niets met koppel heeft te maken moet je voor de grap eens naar mijn dyno sheet kijken als mijn turbo gaat draaien.
http://www.deweerd.biz/su...neering_125bar_graph1.jpg
De behuizing van een turbo (A/R waarde), en de vorm van de schoepen hebben juist heel veel invloed hoe de turbo oppakt en daardoor op de koppelkromme.

[...]
Dat klopt, daarom waren de oude WRC auto's ook zo snel, ondanks dat ze "maar" 300 pk hadden, ze hadden dankzij hun turbo wel ruim 600 Nm.

Aan de andere kant van het spectrum had je de oude V10 en V8 motoren in de F1 die hadden minder dan 300Nm koppel, maar wel richting de 1000pk.
Dus m.a.w. als je een caravan wil trekken kan je het beste een F1 auto van dit tijdperk (1.6 Hybrid) pakken dan een V10 :+ :+

Alle gekheid op een stokje, wat je zegt klopt helemaal.
Turbo zorgt zeker wel voor meer koppel (kijk maar naar ouwe diesels vs TDI's om maar een simpel voorbeeld te noemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
nachtnet schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:32:
[...]

Het rijden van de metro onder het circuit door zou kunnen zorgen voor verstoringen in het electrisch systeem van de auto's O.a. Break-by-wire...

Is ergens tijdens de race van vorig jaar genoemd. Tijdens F1 Report van afgelopen woensdag hadden ze het er daar kort over.. ..

* nachtnet gelooft daar niet zo heel erg in (ALU Hoedjes..)
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar hoe zou jij anders willen verklaren? Mark Webber bij Red Bull had het in 2008 al. Ook een Torro Rosso auto had tijdens vrije training dat jaar vergelijkbare problemen. En volgens mij zijn er vorig jaar zelfs meerdere mensen in de race uitgevallen met elektronische problemen.

- Rosberg had al problemen die beschreven werden als een 'glitch' al voor dat de formation lap begonnen was
- Versnellingsbak van Sainz zat vast in neutraal in ronde 18
- Hamilton was vermogen kwijt in ronde 26, in ronde 33 is hij gestopt
- Versnellingsbak problemen voor Massa, vast in neutraal, in ronde 30 gestopt
- Alonso ging er in ronde 34 uit met een defecte versnellingsbak
- Button is gestopt in rondje 53 met versnellingsbak problemen
- Bottas had versnellingsbak problemen in de slotfase maar kon uitrijden

MAGNETIC FIELD AFFECTS HYBRID F1 CARS IN SINGAPORE

Red Bull still puzzled by Singapore failure

Zwart is baan, rood is metrolijn
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N3qwZnP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
FastFred schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:31:
[...]

Niet dat ik je niet geloof hoor, maar hoe zou jij anders willen verklaren? Mark Webber bij Red Bull had het in 2008 al. Ook een Torro Rosso auto had tijdens vrije training dat jaar vergelijkbare problemen. En volgens mij zijn er vorig jaar zelfs meerdere mensen in de race uitgevallen met elektronische problemen.

- Rosberg had al problemen die beschreven werden als een 'glitch' al voor dat de formation lap begonnen was
- Versnellingsbak van Sainz zat vast in neutraal in ronde 18
- Hamilton was vermogen kwijt in ronde 26, in ronde 33 is hij gestopt
- Versnellingsbak problemen voor Massa, vast in neutraal, in ronde 30 gestopt
- Alonso ging er in ronde 34 uit met een defecte versnellingsbak
- Button is gestopt in rondje 53 met versnellingsbak problemen
- Bottas had versnellingsbak problemen in de slotfase maar kon uitrijden

MAGNETIC FIELD AFFECTS HYBRID F1 CARS IN SINGAPORE

Red Bull still puzzled by Singapore failure

Zwart is baan, rood is metrolijn
[afbeelding]
Rosberg ging er af in bocht 18, ver weg van de metro.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
En dan nog, als dat zo was hadden de teams echt wel geklaagd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 21:20
HAm waarschijnlijk met een probleem in zijn merc

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Martin0 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:42:
HAm waarschijnlijk met een probleem in zijn merc
Iets hydraulisch schijnt.

Ik zit nou even die training te bekijken en ik vraag mij af. Hebben ze nou de straat belijning "weggehaald"? Ik snap dat het verwarrend kan zijn voor een coureur maar wegbelijning is toch gewoon een onderdeel van een stratenciruit?

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 16-09-2016 16:43 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Haha het is een straat circuit "live with it" haha

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Waarschijnlijk omdat reguliere wegbelijning stukken gladder (ook als het droog is) is als de verf die voor lijnen en curbstones wordt gebruikt op circuits.
Daarnaast zal het ook wel wat rustiger en strakker ogen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Pierre schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:54:
Haha het is een straat circuit "live with it" haha
Had net ff gemist waar de conversatie over ging ... Hoorde alleen de engineer nog, wat was er aan de hand ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Smarron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:56:
[...]
Had net ff gemist waar de conversatie over ging ... Hoorde alleen de engineer nog, wat was er aan de hand ?
📻 VES: "I am always in the traffic"

📻 RED BULL: "It's a street circuit, mate. Deal with it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
+daarvoor zei hij: this is not longruns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet helemaal fair... Op een rondje van 1m50 moet je toch wat afstand kunnen nemen van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

Opvallend trouwens dat Rosbergs remmen na ~10 rondjes al kritiek heet werden. Dat is toch blijkbaar nog steeds een probleem voor Mercedes.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ALO heeft in laatste rondje nog last van een versnellingsbakprobleem
Penalty?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cse-WggWcAETEdm.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cse_xzVWIAAqMua.jpg:large

Tijden zijn t.o.v. fp1 flink verbeterd. halen ze morgen i.d.d. 1:41 in Q?

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 16-09-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Sainz 8ste....weer half sec sneller dan teamgenoot...denk dat hij hier wel top 10 kan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

bvbal79 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:12:
Sainz 8ste....weer half sec sneller dan teamgenoot...denk dat hij hier wel top 10 kan rijden
Chassis is echt wel dik in orde daar ja. Ik ben erg benieuwd hoe het volgend jaar gaat met STR.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PauseBreak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:05:
Opvallend trouwens dat Rosbergs remmen na ~10 rondjes al kritiek heet werden. Dat is toch blijkbaar nog steeds een probleem voor Mercedes.
Motor is gewoon te sterk, geen rem die daar tegenop kan. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gisteren hadden ze op Sky de beruchte Alonso-overwinning van 2008, met de Piquet-opoffering. En toch had ik het idee dat die auto's sneller gingen, of er in ieder geval sneller uitzagen. En mooier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Max rijdt toch met de standaard spec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
gambieter schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:27:
Gisteren hadden ze op Sky de beruchte Alonso-overwinning van 2008, met de Piquet-opoffering. En toch had ik het idee dat die auto's sneller gingen, of er in ieder geval sneller uitzagen. En mooier.
Dit was nog in de tijd dat de auto's lichter waren en niet perse met volle tank gestart hoefde te worden. De rondetijden in de race lagen niet ver af van kwalificatietijden. Dat is na afschaffing van bijtanken al minder geworden maar helemaal verziekt na de >2014 regelgeving. De baan was bij het bruggedeelte ook smaller en scherper voor 2012 of 2013 volgens mij en er lagen ridicuul hoge curbstones op bepaalde plekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 16-09-2016 18:53 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Nee ze rijden allemaal met nieuwe specs, ook de oude motoren mogen worden geupdate, en volgens mij dus TJI zoals ik in het algemene F1 topic zei:
Volgens Horner heeft Max wel een nieuwe motor, maar is deze exact gelijk aan die van Ricciardo.

Wat blijkt, ze hebben alleen de injectie en brandstof veranderd, blijkbaar mag je de injectie ook op oude motoren updaten.

https://twitter.com/tgruener/status/776781185204707328

Daarbij heeft Renault met de vorige update aangegeven dat er voorbereidingen zijn gedaan voor TJI, maar ze dit nog niet hadden.

Voor 2017 wilde Renault wel met TJI rijden.

Aangezien Renault ook riep dat deze update van de 2017 motor is overgenomen om het nu al vast te kunnen testen, lijkt mij het dus dat Renault vanaf deze race met TJI rijdt.

En dat betekend dus dat beide Renaults en Red Bulls dit nu hebben op zowel hun oude als nieuwe motoren.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:27:
Ik heb het toevallig ook zitten kijken en kreeg ook het idee dat het allemaal sneller ging vergeleken met nu. Maar volgens mij werd dat vooral veroorzaakt door het gejank van de motoren, een illusie dus eigenlijk. Mooier vond ik ze niet direct.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
even 25 minuten F1 Show?

[Vimeo: https://vimeo.com/183022224]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kleine nuance;

https://streamable.com/wu95

we'll have to deal with it. Klein verschil, maar klinkt iig niet zo belerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De Renault PU upgrade die bij Max er in ligt heeft 3 tokens gekost, bevestiging van FIA:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cse_2LTVUAIerir.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hoe de hell krijg je het voor elkaar om 25 minuten te lullen over Singapore met misschien een minuut over RBR. Dit is het circuit voor ze maar totaal geen aandacht. Dafuq. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
De nieuwe motor zal toch een paar tienden verschil maken ?
Want Riccardo zit heel dicht bij verstappen maar verstappen heeft nieuwe motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Formula one schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:05:
De nieuwe motor zal toch een paar tienden verschil maken ?
Want Riccardo zit heel dicht bij verstappen maar verstappen heeft nieuwe motor
Dat valt dus wel mee. Motoren zijn praktisch gelijkwaardig.
Zie StealthyPeanut in "[F1 2016] Race 15 - GP van Singapore"

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Alle Renault's krijgen de update. Volgens mij was dat nog niet bekend.
Renault heeft vrijdagavond besloten om alle vier de Renault aangedreven coureurs te laten beschikken over de upgrade van de motor, voor de rest van het Grand Prix weekend in Singapore. Max Verstappen reed tijdens de vrije trainingen op vrijdag al met de verbeterde power unit....
http://www.verstappen.nl/nl/article/9908

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 16-09-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Alle berichten zeggen veel van hetzelfde maar net iets anders.

Wat het ook precies is zal mij een worst zijn. Zolang VES de rest van het weekend maar gewoon sneller is dan RIC op het moment dat hij ook de nieuwe spec krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 06:47
Vandaag helaas nog weinig meegekregen van de FP's vandaag. Morgen schade maar eens inhalen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Whoop Whoop ready for FP3 :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

En we zijn er weer bij :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:38
Alle Renault-powered auto's hebben nu de geupgrade variant die Max gisteren al had

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
En in sd anno 2016 want ziggo zend racing kanaal niet in HD uit, toch triest dat je als enigste land zo moet gaan uitzenden.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Kijk wel op mijn pc

• Arjantje72
devil-strike schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:03:
En in sd anno 2016 want ziggo zend racing kanaal niet in HD uit, toch triest dat je als enigste land zo moet gaan uitzenden.
Ja dat ...voetbal, een preview nog wel, is belangrijker :/

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Arjantje72 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:11:
[...]

Ja dat ...voetbal, een preview nog wel, is belangrijker :/
Dat kan komen omdat ze niet alles voor 'free' willen weggeven.

...

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
verstappen: there is a gaint lizard on the track :)

[ Voor 35% gewijzigd door devil-strike op 17-09-2016 12:13 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Daar zal je ff over heen rijden #flats

• Arjantje72
Luxicon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:12:
[...]

Dat kan komen omdat ze niet alles voor 'free' willen weggeven.
Ik betaal er voor, heb geen Ziggo.

• p0st
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Zou die lizard nu ook 6 weken gevangenisstraf krijgen :9?

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Rivanov
  • Laatst online: 06:47
Fucking hell die lizard!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Luxicon
Arjantje72 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:14:
[...]

Ik betaal er voor, heb geen Ziggo.
Oke, dus je ziet het racing kanaal via de televisie? Dat ze dit niet uitzenden op het hoofdkanaal (HD) snap ik wel, maar ze mogen wel hun overige kanalen ook HD maken.

...

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat is nog een kleintje haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Eigenlijk vind ik het circuit mooier bij dag met die omgeving :)

...

• Arjantje72
Luxicon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:15:
[...]

Oke, dus je ziet het racing kanaal via de televisie? Dat ze dit niet uitzenden op het hoofdkanaal (HD) snap ik wel, maar ze mogen wel hun overige kanalen ook HD maken.
Precies. Als ze dat maar niet tijdens een race zo doen.

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:15
ik heb het eerste stuk gemist van de vrije training (door ziggo die het niet op het hoofdkanaal uitzend)... maar wat is er gebeurt met werhlein?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Stukje muur geraakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Max en Godzilla :D

https://streamable.com/axm8

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Luxicon
Catmandos schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:26:
ik heb het eerste stuk gemist van de vrije training (door ziggo die het niet op het hoofdkanaal uitzend)... maar wat is er gebeurt met werhlein?
Ja, hij raakte de controle kwijt en ging met niet al te hoge snelheid met de achterkant de muur in en kon vervolgens doorrijden naar de pit, maar door losse onderdelen op de baan was er even de rode vlag.

...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

The_Scarabial

MTB for life!

KVY voor VES :D

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
devil-strike schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:03:
Het is alleen een vt, overdrijven en aanstellwn is ook een vak he.

Kwalificatie en race zijn gewoon op select dus in hd

• Luxicon
Kan het verschil in rondetijden op een andere dag komen door temperatuurverschillen op de baan? Daar hoor je nooit wat over.

...

• Arjantje72
Wat maken die mercs deze fp's veel fouten zeg.
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1