Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
mr_niceguy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:09:
Ik heb mijn nieuwe Hikvision camera binnen, het is een DS-2CD2032F-IW geworden waarvan ik binnenkort een tweede ga bestellen (voor- en achtertuin).

De camera is actief in SADP en via de PC en iPhone app te benaderen, echter alleen als ik op het netwerk zit. De camera is bedraad aangesloten.

Welke instelling zie ik over het hoofd om de camera overall te kunnen bekijken? Bijvoorbeeld via iVMS4200 als ik op mobiel internet zit?
Op je internet router port forwarding instellen zodat het locale IP adres van je camera naar buiten toe wordt gerouteerd op je externe IP adres.
Waarschijnlijk is dit port 8000 (tcp).
Bij mij is dit zo met mijn Hikvision camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 11:57
Ik heb dit topic echt doorgelezen, maar ben er nog steeds niet uit. Voor buiten wil ik graag een camera ophangen, om te zien hoe en wat. De camera komt aan de muur te hangen, en de plekken die ik wil zien zijn EN de voordeur. Circa 4 meter afstand, en de toegang tot de tuin, circa 8 meter.

De plek is een oprit van mijzelf, dus geen voorbij gangers. De muur waar de camera aan komt, is dezelfde wand waar ook de deur zit.

Ik begrijp dat Hikvision over het algemeen goede kwaliteit levert. Maar ik wil het volgende. En je hebt hikconnect, ezviv en de app. Maar ik lees daar weinig verder over.

Wat ik graag wil:

Motion detection, en dan bij motion een PUSH
Bij voorkeur, een foto mee, geen noodzaak
Dan inloggen in de app/website, en de video terug kunnen kijken

Bij voorkeur via de cloud, want ik wil liever geen NTR, of een SD die ze uit de camera kunnen halen. SD voor film, en cloud voor afbeelding is evt goed genoeg. Ik heb geen hoog risico profiel :)

Ik heb een foscam gehad, en die cloud was prima. Maar ik kan nou niet vinden of Hikvision ook een (gratis) cloud heeft.

Ik was eerst fan van DOME, maar lees dat het glas snel vies wordt etc, en ik beter kan gaan voor turret of bullet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:24
Tja zoals je zelf al zegt heeft Foscam in ieder geval al die punten, de vraag is of je daar tevreden mee bent of niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Maar heeft Hikvision dat ook? Is ezviz niet zoiets? Ik las op een Engelstalig forum zoiets, maar die speciale link is nu niet meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
meermarco schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:40:
Maar heeft Hikvision dat ook? Is ezviz niet zoiets? Ik las op een Engelstalig forum zoiets, maar die speciale link is nu niet meer:)
Angelcam biedt cloud opslag.
Helaas niet meer gratis.
https://www.angelcam.com/nl/pricing
Toen het nog gratis was (3 dagen opslag) heb ik dit gebruikt icm een Hikvision camera.
Dit werkte prima.
Wellicht bestaan er nog gratis cloud opslag diensten dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dankjewel. Maar hikvision biedt zelf dus niks (meer)aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 12:40
meermarco schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:28:
Dankjewel. Maar hikvision biedt zelf dus niks (meer)aan?
Nee. Daar zal je dus echt een recorder voor moeten hebben. Connectie maken kan tegenwoordig met www.hik-connect.com ipv ezviz met je recorder.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Ik ben opzoek naar een outdoor drome camera, liefst fullhd en met Wifi welke ik redelijk discreet kan ophangen. Een soort van Ubiquiti G3 dome maar dan goedkoper

Iemand enig idee? Budget is onder de 100 euro :)

Zelf kom ik op deze uit, https://nl.aliexpress.com...al-proof/32765778826.html maar die heeft geen wifi

[ Voor 43% gewijzigd door GrooV op 03-05-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Okee, en ik heb 1TB opslag bij Onedrive. Enig idee of Hikvision daar zonder NVR iets mee kan? Of als je wilt opslaan in een cloud naar keuze (in mijn geval dan onedrive) kom je uit bij goedkopere DHZ camera's zoals Foscam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
meermarco schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:40:
Okee, en ik heb 1TB opslag bij Onedrive. Enig idee of Hikvision daar zonder NVR iets mee kan? Of als je wilt opslaan in een cloud naar keuze (in mijn geval dan onedrive) kom je uit bij goedkopere DHZ camera's zoals Foscam?
Wat heb je zelf gevonden?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik zie enkel Foscam camera's die dan cloud gebruiken. Maar de eigen clouds, en na verloop van tijd zit je vast aan die betaalde service.

Hikvision zie je bijvoorbeeld wel voorbij komen bij camcloud e.d. Maar ik heb dus een Onedrive of google drive account, en wil het ' daar' opslaan. Dat kan ik niet vinden. Wel een NVR naar die cloud, maar de IP camera niet direct. Dus dat klan ik niet vinden. Combinatie: IPcamera--->cloud naar keuze bij motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-07 20:02
Edit: gefixt }:O

[ Voor 105% gewijzigd door Jordymt op 04-05-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

i.v.m. door overlast op het terrein van de lokale voetbalclub ben ik aan het uitzoeken als IPcam oplossing een oplossing zou kunnen zijn.

Wat wij graag willen;

Ee notificatie op meerdere apparaten (IOS/Android) bij detectie en wanneer er een melding komt van de mogelijkheid tot opname c.q. automatische opname. En als laatste, we zouden graag periodes willen instellen wanneer deze notificatie actief moet zijn (in het geval van een voetbalclub de trainingstijden en wedstrijddagen dus uitgezonderd.

De oplossing zien we het liefst draadloos en mobiel (we hebben twee sportcomplexen en zouden met 1 camera willen wisselen)

Zelf zat ik aan Foscam R2 te denken, (https://www.foscam.nl/index.php/r2.html)

Echter krijg ik bij het doorlezen van de beschrijving niet een duidelijk en helder beeld als de door ons gewenste situatie ook mogelijk is.

Is cloudopslag bijvoorbeeld nodig, is het mogelijk om (extern) in te loggen op de Foscam en dan de data op SD-card te bekijken? enz enz.

Wie heeft raad?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou terug van vakantie en iemand heeft de deurbel voor geprobeerd eruit te trekken (de deurbel en kabel hingen 0,5 meter uit de deurpost) en er is een ei tegen de gevel gegooid...

Ik wil vóór een camera hangen.

Is 2.8mm genoeg groothoek? We hebben geen diepe voortuin namelijk.

Het liefst zoek ik zoiets: Hikvision DS-2CD2522F-I
Nadeel is dat hij wel heel erg aan de prijs is...

https://completebeveiligi...=cpc&utm_campaign=product

Iemand anders ideeen?

Eisen:
- Een beetje discreet, voor zover mogelijk.
- Minimaal 720P liefste 1080P
- Goede IR
- Te gebruiken met Synology
- Eigenlijk vind ik 368 euro iets te veel, is 200 haalbaar?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:
Nou terug van vakantie en iemand heeft de deurbel voor geprobeerd eruit te trekken (de deurbel en kabel hingen 0,5 meter uit de deurpost) en er is een ei tegen de gevel gegooid...

Ik wil vóór een camera hangen.

Is 2.8mm genoeg groothoek? We hebben geen diepe voortuin namelijk.

Iemand anders ideeen?

Eisen:
- Een beetje discreet, voor zover mogelijk.
- Minimaal 720P liefste 1080P
- Goede IR
- Te gebruiken met Synology
- Eigenlijk vind ik 368 euro iets te veel, is 200 haalbaar?
Hoe groot is het gebied dat je zichtbaar wil maken? (breedte, diepte).
2.8 is wel erg breed maar als je een brede voortuin hebt en alles wilt bereiken kan dit nodig zijn.
Anders voldoet 4mm ook.
Een kleinere hoek geeft betere beelden vwb de herkenbaarheid van gezichten.
Hikvision heeft prima camera's rond de 100 euro.
Beetje afhankelijk van je wensen en de mogelijkheden van de camera.
Je kunt op YouTube camera beelden vinden met de verschillen tussen bv 2,8 en 4 of 6mm.
Als ik de link kan vinden plaats ik hem wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HoppyF schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Hoe groot is het gebied dat je zichtbaar wil maken? (breedte, diepte).
2.8 is wel erg breed maar als je een brede voortuin hebt en alles wilt bereiken kan dit nodig zijn.
Anders voldoet 4mm ook.
Een kleinere hoek geeft betere beelden vwb de herkenbaarheid van gezichten.
Hikvision heeft prima camera's rond de 100 euro.
Beetje afhankelijk van je wensen en de mogelijkheden van de camera.
Je kunt op YouTube camera beelden vinden met de verschillen tussen bv 2,8 en 4 of 6mm.
Als ik de link kan vinden plaats ik hem wel even.
Ik heb een foscam van 4mm geprobeerd en die is mij te ver ingezoomd.
Dus ik wil echt 2.8, het ei is vanaf de straat gegooid, dus ik wil liever iets meer overzicht hebben.

Tuin is twee meter diep en 5,5 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:15:
[...]

Ik heb een foscam van 4mm geprobeerd en die is mij te ver ingezoomd.
Dus ik wil echt 2.8, het ei is vanaf de straat gegooid, dus ik wil liever iets meer overzicht hebben.

Tuin is twee meter diep en 5,5 breed.
Duidelijk, dan is 2,8mm de beste keus.
Als ik zou moeten kiezen zou het weer een Hikvision worden of een Dahua.
Beste prijs/kwaliteitsverhouding vind ik.
Ik denk wel dat ik nu een turret camera zou kiezen ipv een dome.
Ik heb nu de Hikvision DS-2CD3145f-is, prima scherp beeld maar in de nacht heb ik wat infrarood reflectie door wat vuil op de dome dan wel tegenwicht van de lantaarnpaal die precies aan de overkant van de weg staat en dus in beeld staat.
Mijn eerste binnen camera heb ik bij Aliexpress gekocht de buitencamera via Marktplaats.
De persoon had de verkeerde gekocht de camera was dus nog nieuw en nooit gebruikt. Zodoende heb ik deze voor relatief weinig kunnen overnemen.
Blijft altijd wat zoeken. De officiële winkels in NL bieden natuurlijk garantie en internationale modellen maar wel voor een hogere prijs.
Aliexpress en dat soort webshops zijn veel goedkoper maar dan heb je meestal wel een Engelstalig model maar dan niet een internale versie, soms zijn de Chinese modellen ook niet makkelijk te upgraden.
Kwestie van keuzes maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HoppyF schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Duidelijk, dan is 2,8mm de beste keus.
Als ik zou moeten kiezen zou het weer een Hikvision worden of een Dahua.
Beste prijs/kwaliteitsverhouding vind ik.
Ik denk wel dat ik nu een turret camera zou kiezen ipv een dome.
Ik heb nu de Hikvision DS-2CD3145f-is, prima scherp beeld maar in de nacht heb ik wat infrarood reflectie door wat vuil op de dome dan wel tegenwicht van de lantaarnpaal die precies aan de overkant van de weg staat en dus in beeld staat.
Mijn eerste binnen camera heb ik bij Aliexpress gekocht de buitencamera via Marktplaats.
De persoon had de verkeerde gekocht de camera was dus nog nieuw en nooit gebruikt. Zodoende heb ik deze voor relatief weinig kunnen overnemen.
Blijft altijd wat zoeken. De officiële winkels in NL bieden natuurlijk garantie en internationale modellen maar wel voor een hogere prijs.
Aliexpress en dat soort webshops zijn veel goedkoper maar dan heb je meestal wel een Engelstalig model maar dan niet een internale versie, soms zijn de Chinese modellen ook niet makkelijk te upgraden.
Kwestie van keuzes maken dus.
Ik heb deze gekocht:
http://www.fotokonijnenbe...-dome-ip-camera#group4229

De 4mp versie voor 159 is toch heel netjes, dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:44
Heeft er iemand ervaring met een camera ingebouwd in een buitenlamp? Zoiets als Kuna?

Dat lijkt me een mooie oplossing om geen lelijke camera in het zicht te hebben. En dan is voeding ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
dfrenner schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:

Ik heb die in 4 mp versie aan een muur hangen.zou het nooit weer doen.
Als het regent heeft hij veel last van druppels die over het dome glas lopen, en zie je bijna niets meer.

Verder is meer dan 2 mp alleen zinvol in daglicht, in donker heb je veel meer aan een lichtgevoelige 2 mp camera. En je deurbel trekken ze vast niet in vol daglicht van je kozijn.

Ander ding is dat als je hem, discreet op wilt hangen je beter een 4.0 of 6.0 camera op kunt hangen verder weg dan een 2.8 direct aan de weg/oprit/voetpad.

Ook is een camera, geen camera. Ze zouden elkaar in het oog moeten houden. Want anders loop je buiten de hoek van de camera er naar toe met een spuitbusje en spuit je de lens vol en ga je alsnog de deurbel eruit trekken. Dat is wellicht ver gezocht maar denk er over na.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jacovn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Ik heb die in 4 mp versie aan een muur hangen.zou het nooit weer doen.
Als het regent heeft hij veel last van druppels die over het dome glas lopen, en zie je bijna niets meer.

Verder is meer dan 2 mp alleen zinvol in daglicht, in donker heb je veel meer aan een lichtgevoelige 2 mp camera. En je deurbel trekken ze vast niet in vol daglicht van je kozijn.

Ander ding is dat als je hem, discreet op wilt hangen je beter een 4.0 of 6.0 camera op kunt hangen verder weg dan een 2.8 direct aan de weg/oprit/voetpad.

Ook is een camera, geen camera. Ze zouden elkaar in het oog moeten houden. Want anders loop je buiten de hoek van de camera er naar toe met een spuitbusje en spuit je de lens vol en ga je alsnog de deurbel eruit trekken. Dat is wellicht ver gezocht maar denk er over na.
Heb hem al gekocht, maar dan deze:

159 is toch een nette prijs?
Of heb je een beter alternatief.

Ik heb 4mm geprobeerd op te hangen, maar dat gaat echt niet lukken (rijtjeswoning). Ik zag veel te weinig. Dus 2.8 lijkt echt het beste in mijn situatie.
Daarnaast is naast de voordeur het makkelijkste ophangen ivm meterkast.

Volgens de buurtpreventieapp, gebeurt het eieren gooien vaker en werd het afgedaan als "kwajongensstreek". Ik kan het mij niet voorstellen als gerichte actie, maar ja... We zien wel...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 09-05-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb 4mm geprobeerd op te hangen, maar dat gaat echt niet lukken (rijtjeswoning). Ik zag veel te weinig. Dus 2.8 lijkt echt het beste in mijn situatie.

Volgens de buurtpreventieapp, gebeurt het eieren gooien vaker en werd het afgedaan als "kwajongensstreek". Ik kan het mij niet voorstellen als gerichte actie, maar ja... We zien wel...
Is een prima camera, redelijk prijs ook wel en je hoeft er geen weken op te wachten.
Vuil of regendruppels op de dome kan lastig zijn maar het hangt er maar net vanaf waar je de camera ophangt. Misschien onder een afdak of dakgoot.
Bij mij hangt de camera onder een brede dakgoot dus vrijwel droog.
Hij hangt ook zo hoog dat je er zonder ladder niet bij kunt. Geen gevaar voor vernieling dus.
Dat eieren gooien lijkt onschuldig maar vergis je niet. Regelmatig komen er meer vernielingen voor zoals spiegels van auto's halen en tuinen die vernield worden.
Meestal midden in de nacht als jongeren dronken naar huis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
dfrenner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Ja nette prijs is ok.

Door dit bericht:
HoppyF schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:32:
Vuil of regendruppels op de dome kan lastig zijn maar het hangt er maar net vanaf waar je de camera ophangt. Misschien onder een afdak of dakgoot.
Is het een redelijk goed advies.

Zonlicht op de cap van dome cameras verouderen en dan wordt het minder doorzichtig.
Met iets erboven beschermd voor zon en regendruppels er direct op is het beste.

Wel komen er dan spinnen er naar toe. En als IR lampjes branden muggen, motten etc.

Als je goede indentificatie wilt moet je hem niet erg hoog ophangen omdat je dan alleen pet of haar ziet als ze dichtbij de camera komen. Petjes zijn erg in trek, en of het voor voor het maanlicht uit de ogen te houden is betwijfel ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:56
Zie hier altijd veel Hikvision camera's voorbij komen. Maar met alle berichten (geruchten) en dergelijke over informatie die uit de camera's teruggestuurd wordt naar China, en dat de Chinese overheid een flinke vinger in de pap heeft, maken jullie je geen zorgen?

Al verschillende organisaties die hebben laten weten geen Hikvision meer te voeren. Hoor het ook bij klanten (installateurs) van mij op het werk.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HoppyF schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Is een prima camera, redelijk prijs ook wel en je hoeft er geen weken op te wachten.
Bij mij hangt de camera onder een brede dakgoot dus vrijwel droog.
Hij hangt ook zo hoog dat je er zonder ladder niet bij kunt. Geen gevaar voor vernieling dus.
Dat eieren gooien lijkt onschuldig maar vergis je niet. Regelmatig komen er meer vernielingen voor zoals spiegels van auto's halen en tuinen die vernield worden.
Meestal midden in de nacht als jongeren dronken naar huis gaan.
jacovn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Ja nette prijs is ok.

Door dit bericht:

[...]

Is het een redelijk goed advies.

Zonlicht op de cap van dome cameras verouderen en dan wordt het minder doorzichtig.
Met iets erboven beschermd voor zon en regendruppels er direct op is het beste.

Wel komen er dan spinnen er naar toe. En als IR lampjes branden muggen, motten etc.

Als je goede indentificatie wilt moet je hem niet erg hoog ophangen omdat je dan alleen pet of haar ziet als ze dichtbij de camera komen. Petjes zijn erg in trek, en of het voor voor het maanlicht uit de ogen te houden is betwijfel ik.
Hij komt aan de voorkant en daar wil ik sowieso een vandal proof hebben hangen. Dus de dome is helaas noodzakelijk en ik neem aan dat deze te vervangen is?

De zon staat de hele ochtend erop, wat er in ieder geval voor zorgt dat het houtwerk snel verweerd.

Hij komt net iets boven (links van) de voordeur te hangen. Met 2.8mm wil ik zo veel mogelijk in beeld hebben.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Mollos_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:11:
Zie hier altijd veel Hikvision camera's voorbij komen. Maar met alle berichten (geruchten) en dergelijke over informatie die uit de camera's teruggestuurd wordt naar China, en dat de Chinese overheid een flinke vinger in de pap heeft, maken jullie je geen zorgen?

Al verschillende organisaties die hebben laten weten geen Hikvision meer te voeren. Hoor het ook bij klanten (installateurs) van mij op het werk.
Boeit mij niet zo heel veel, dan zien ze de voortuin...

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 09-05-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56
Heb 2 xiaomi webcam 1080p, kan het ff niet meer terug vinden maar ik zoek een firmware om van de chinese only feature af te komen

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzy op 09-05-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-03 17:18
Ik heb zelf ook al langer als een jaar goede ervaring met Hikvision, gewoon in Nederland gekocht.
Wel bewust voor coax aansluiting gekozen, om niet LAN afhankelijk te zijn.
Echter ik zou altijd voor DOME camera's adviseren, die kunnen ze niet zo makkelijk saboteren, of wegdraaien dan bijvoorbeeld een bullet.
Wel het type zonder plastic bol, dus zoiets als:
Aan de voorgevel heb ik er twee hangen, die naar elkaar toegericht staan en hangen onder een muursteun, om ook bij regen goed beeld te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cCTzuoJ6Xn3JiOvQythaEFL4/full.jpg
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Turret. ;)

Als ik nu een camera zou kopen van Dahua of Hikvision zou het op z'n minst een EXIR model zijn zoals jij linkt maar misschien nog eerder hun nieuwe serie Ultra-Low Light EXIR's of de Starlights van Dahua.
Want dat is nog altijd het grote manco bij IP-camera's (of eigenlijk alle camera's); beeldkwaliteit bij weinig licht; en daar schijnen die twee series in uit te blinken.

Zou mijn dome best willen vervangen door zo'n exemplaar maar die dingen lijken me moeilijk verkoopbaar (Multilingual model van Aliexpress)
En daarnaast nog een nieuw bullet-model liggen waar ik nog van af moet, deze dan wel weer upgradable...

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 10-05-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-07 16:56
Iemand ervaring met deze camera? https://obspro.nl/dahua/1...hdbw1320e-w-met-wifi.html

Zit zelf te twijfelen tussen die camera en een Nest outdoor. Ik weer dat er bij een nest maandelijkse kosten bij komen maar dat scheelt wel weer in het opzetten van een eigen infrastructuur. Wifi is wel benodigd ivm geen ethernet in de garage.

Verder is er binnenkort glasvezel aanwezig dus het uploaden moet ook geen probleem zijn

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 10-05-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:16:
[...]

[...]

Hij komt aan de voorkant en daar wil ik sowieso een vandal proof hebben hangen. Dus de dome is helaas noodzakelijk en ik neem aan dat deze te vervangen is?

De zon staat de hele ochtend erop, wat er in ieder geval voor zorgt dat het houtwerk snel verweerd.

Hij komt net iets boven (links van) de voordeur te hangen. Met 2.8mm wil ik zo veel mogelijk in beeld hebben.

***members only***

[...]

Boeit mij niet zo heel veel, dan zien ze de voortuin...
Begrijp de opstelling.
Geen overkapping waar je de camera onder kunt hangen en een breed beeld gewenst.
Ik verwacht dat je goed beeld krijgt ook bij weinig licht omdat je immers geen grote afstand zichtbaar wilt maken.

De opmerking dat de Chinese overheid vreemde dingen doet met Hikvision camera's kan ik niet plaatsen.
De taal van de software en camera is gewoon Engels of Nederlands.
Er zijn geen backdoors zodat de hele wereld jouw camera beelden kan zien.
Je bepaalt zelf of je camera beelden via je router naar buiten toe zichtbaar wilt maken via een opengezette poort en met login/wachtwoord bescherming.
De beschikbaarheid van (goedkopere) Chinese Hikvision camera's is hooguit een ergernis voor de officiële importeurs en webshops. Dat kan ik wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik lees al een tijdje mee vanwege de aankoop van een nieuwbouwwoning met een oprit en parkeerplaatsen aan de zijkant van de woning in een nieuwbouw gebied (gaan wonen aan de rand met nog weinig bebouwing achter ons) Nu ben ik op zoek naar meerdere buitencamera's die met Synology (DS916+) samen werken (ONVIF). Ik haal regelmatig al veel spullen via Ali (Neo voor huisautomatisering voor Homey) maar camera's nog nooit daarvan gehaald. Nu wat zoeken kwam ik onder andere deze camera tegen voor een leuke prijs en lijkt ook goed beeld te geven, iemand hier toevallig ervaring mee of een aanbeveling voor goede buitencamera van Ali?

https://nl.aliexpress.com...al-proof/32765778826.html

Edit:
Denk dat ik 4/5 camera's wil plaatsen, zodat ze elkaar in het zicht hebben en toch een volledig overzicht.

(Rode lijn met blauwe punt aan het einde is de richting van het zicht)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FptKgWzubJWXTEth0ST1djL5/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 10-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aangezien de camera redelijk laag komt te hangen, leek het mij toch een fijner idee om voor de dome variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
lubbertkramer schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:04:
Ik lees al een tijdje mee vanwege de aankoop van een nieuwbouwwoning met een oprit en parkeerplaatsen aan de zijkant van de woning in een nieuwbouw gebied (gaan wonen aan de rand met nog weinig bebouwing achter ons) Nu ben ik op zoek naar meerdere buitencamera's die met Synology (DS916+) samen werken (ONVIF). Ik haal regelmatig al veel spullen via Ali (Neo voor huisautomatisering voor Homey) maar camera's nog nooit daarvan gehaald. Nu wat zoeken kwam ik onder andere deze camera tegen voor een leuke prijs en lijkt ook goed beeld te geven, iemand hier toevallig ervaring mee of een aanbeveling voor goede buitencamera van Ali?

Edit:
Denk dat ik 4/5 camera's wil plaatsen, zodat ze elkaar in het zicht hebben en toch een volledig overzicht.

[afbeelding]
Ken die camera niet misschien kun je reviews vinden of beelden via YouTube.
Je hebt meerdere camera's nodig ik zou dan kiezen voor lichtgevoelige camera's mét POE.
Je kunt deze POE camera's dan via een POE switch gaan aansluiten op je netwerk.
Dit scheelt een heel gedoe met losse 12V voedingtjes.
Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik bij AE een Hikvision camera voor binnen gekocht. Je kunt ook buiten camera's vinden. Dahua is ook een prima merk.
Prijzen liggen wellicht ook rond de 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GrooV schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:38:
Iemand ervaring met deze camera? https://obspro.nl/dahua/1...hdbw1320e-w-met-wifi.html

Zit zelf te twijfelen tussen die camera en een Nest outdoor. Ik weer dat er bij een nest maandelijkse kosten bij komen maar dat scheelt wel weer in het opzetten van een eigen infrastructuur. Wifi is wel benodigd ivm geen ethernet in de garage.

Verder is er binnenkort glasvezel aanwezig dus het uploaden moet ook geen probleem zijn
Als China-shoppen ook een optie is; voor dat geld haal je ook een Dahua Starlight (waarvan de firmware gewoon valt te upgraden) die een stuk beter zal zijn.
HoppyF schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:
Er zijn geen backdoors zodat de hele wereld jouw camera beelden kan zien.
Euh, jawel. Dat is juist een hot-topic de laatste tijd; hier, hier en hier.
lubbertkramer schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:04:

Zelfde advies als hierboven; geen dome nemen maar een EXIR of nog beter de Starlights of Ultra-Low Light EXIR's maar die zijn duurder. Maar een standaard EXIR doet het al beter.
Edit:

[afbeelding]
In dat geval zou ik er een NVR bijnemen. Grote voordeel is dat als je NVR en camera's van hetzelfde merk neemt dit vaak beter samenwerkt. Zo werken smart events vaak alleen met NVR's van hetzelfde merk en meestal niet met NVR's van een ander merk of een generieke NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Als China-shoppen ook een optie is; voor dat geld haal je ook een Dahua Starlight (waarvan de firmware gewoon valt te upgraden) die een stuk beter zal zijn.

[...]

[...]

Zelfde advies als hierboven; geen dome nemen maar een EXIR of nog beter de Starlights of Ultra-Low Light EXIR's maar die zijn duurder. Maar een standaard EXIR doet het al beter.

[...]

In dat geval zou ik er een NVR bijnemen. Grote voordeel is dat als je NVR en camera's van hetzelfde merk neemt dit vaak beter samenwerkt. Zo werken smart events vaak alleen met NVR's van hetzelfde merk en meestal niet met NVR's van een ander merk of een generieke NAS.
Ik kom even terug op de kwetsbaarheden die gemeld zijn.
Inderdaad deze bestaan maar het is ook weer niet zo dat je camera zomaar overgenomen kan worden.

Daarbij komt dat de grijze import, camera's die je direct in China koopt en voorzien zijn van internationale software buiten de upgrades vallen.
Er valt dus niets te fixen.

Letterlijk dit stuk uit de advisory.

However, Hikvision is aware of so-called “grey market” cameras which are sold via unauthorized channels. These cameras often use unauthorized firmware created by sources outside of Hikvision. In the case of these “grey market” devices, updating the firmware may result in converting the camera’s interface back to its original state. Users of “grey market” cameras who cannot update due to this unauthorized firmware will still be susceptible to these vulnerabilities.

Verder mee eens dat er steeds betere camera's komen met EXIR dus betere infrarood en lichtgevoeliger.
De techniek staat niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 21:40
Thanks, maar ga het toch bij mijn DS916+ houden in combinatie met Homey die de huisautomatisering regelt :)
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:28:
Aangezien de camera redelijk laag komt te hangen, leek het mij toch een fijner idee om voor de dome variant gaan.
Bedankt voor jullie reacties. Een EXIR camera vind ik dan weer een stuk duurder voor wat een IR/LED camera ook kan. Ik heb nu deze van Hikivision op het oog om buiten te hangen, hier iemand feedback op ->
pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)

Twijfel nu eigenlijk tussen de 2.8 of de 4 variant, helaas kan ik mijn situatie niet testen via https://ipvm.com/calculator vanwege nieuwbouw

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 12-05-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
lubbertkramer schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Bedankt voor jullie reacties. Een EXIR camera vind ik dan weer een stuk duurder voor wat een IR/LED camera ook kan. Ik heb nu deze van Hikivision op het oog om buiten te hangen, hier iemand feedback op ->
pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)
Zoals zo vaak gezegd over dome camera's; zo lang hij droog en schoon blijft is het prima, maar als dat niet het geval is moet je gewoon een turret nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Met de kennis van nu zou ik ook nooit meer een dome of bullet nemen.
Mijn dome heeft bijvoorbeeld ook al last van IR-bleed wat ik provisorisch heb moeten oplossen met wat dubbelzijdig tape rondom de lens.
En dan heb je nog opdrogende regendruppels, insecten en een dome die door weeromstandigheden wat minder helder wordt.

Nee, de volgende wordt zeker een EXIR of zo'n nieuwe low-light geval.
Want dat genoemde IR-bereik bij bijvoorbeeld bovenstaande camera (30 meter) is de grootste onzin.
Hier hangt een soortgelijke camera boven de garagedeur en onze oprit is zo'n ~ 8 meter lang en je hoeft niet te verwachten dat ik 's nachts gezichten helder en scherp op beeld heb als ze aan het einde van de oprit staan. Zeker niet als ze ook nog lopen o.i.d.

Maar goed; dit wordt hier al vaker gezegd maar telkens ook genegeerd. Dus doe er mee wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dahua mini ptz Camera zonder ir die het donker in kijktT:
[YouTube: https://youtu.be/1KICdZq0bhQ]

Dan met een 90 graden ir lamp van 10 watt
[YouTube: https://youtu.be/tQuNXDflqxo]

En als laatse een 30 graden ir lamp van 10 watt
[YouTube: https://youtu.be/ofZIZgZhtVY]

Het is een rietkraag ongeveer 20 meter weg. Er zit water tussen en is geen licht.

Het is wat wiebel beeld omdat het een tijdelijke test opstelling was.
Maar met 10 watt ir (dat zit lang niet in de meeste camera's) moet je het echt richten waar je wilt opnemen anders is het al te zwak.

30 meter met de gemiddelde camera en zijn interne IR is erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:40:
Met de kennis van nu zou ik ook nooit meer een dome of bullet nemen.
Mijn dome heeft bijvoorbeeld ook al last van IR-bleed wat ik provisorisch heb moeten oplossen met wat dubbelzijdig tape rondom de lens.
En dan heb je nog opdrogende regendruppels, insecten en een dome die door weeromstandigheden wat minder helder wordt.

Nee, de volgende wordt zeker een EXIR of zo'n nieuwe low-light geval.
Want dat genoemde IR-bereik bij bijvoorbeeld bovenstaande camera (30 meter) is de grootste onzin.
Hier hangt een soortgelijke camera boven de garagedeur en onze oprit is zo'n ~ 8 meter lang en je hoeft niet te verwachten dat ik 's nachts gezichten helder en scherp op beeld heb als ze aan het einde van de oprit staan. Zeker niet als ze ook nog lopen o.i.d.

Maar goed; dit wordt hier al vaker gezegd maar telkens ook genegeerd. Dus doe er mee wat je wil.
Heeft niet zo zeer met de kennis van nu te maken maar meer met de ontwikkelingen van de techniek waardoor er betere camera's beschikbaar komen.
De keuze van vandaag is dus anders dan die van één of twee jaar geleden.
Het IR bereik en de beeldkwaliteit verschilt uiteraard ook. Het is maar net wat je wilt zien en hoe ver weg het is. De focus afstand van de camera en beeldhoek spelen ook mee.
Grotere hoek, kleinere gezichten en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou de Hikvision is binnen en die wilde ik dit weekend gaan ophangen, kwam ik op de onaangename verrassing dat er geen voeding bijgeleverd wordt, omdat ze uitgaan van PoE opstelling.

Misschien dat veel bedrijven dat hebben, maar particulieren? Lever gewoon een voeding mee...

Nu weer met Foto Konijnenberg aan de telefoon om hem nageleverd te krijgen.

Grrr levertijd 1 week, toch maar een andere alternatieven onderzoeken denk ik...

Edit:
Deze besteld: http://shop.sww.nl/hikvis...pfg-12-eu-12v-1a-2-1.html

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 15-05-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 03-07 10:57
Beste Medetweakers,

Een vriend heeft een huis gekocht in zuid afrika die hij voor een bed and breakfest wil gebruiken.

Daarbij zoekt hij 3 tot 4 goede (prijskwaliteits) camera's voor buiten.

Wensen:
- Buiten camera's
- Mogelijkheid tot meekijken op je mobiel
- Mogelijkheid tot goed beeld in het donker
- Mogelijkheid tot opslag van 1 tot 2 weken lokaal (of in de cloud als jullie dat adviseren enkel rekening houden dat de internetverbinding in zuid Afrika matig is)
- Mogelijkheid tot aansluiten van externe scherm/computer om mee te kijken
- Beweging detectie
- Als dingen nog aan te raden zijn of niet mogelijk horen we dat ook graag

Budget 500 a 600 euro voor 3 tot 4 cameras

Alvast bedankt
Nino

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:56:
Nou de Hikvision is binnen en die wilde ik dit weekend gaan ophangen, kwam ik op de onaangename verrassing dat er geen voeding bijgeleverd wordt, omdat ze uitgaan van PoE opstelling.

Misschien dat veel bedrijven dat hebben, maar particulieren? Lever gewoon een voeding mee...

Nu weer met Foto Konijnenberg aan de telefoon om hem nageleverd te krijgen.

Grrr levertijd 1 week, toch maar een andere alternatieven onderzoeken denk ik...

Edit:
Deze besteld: http://shop.sww.nl/hikvis...pfg-12-eu-12v-1a-2-1.html
Niet iedereen heeft inderdaad een voeding nodig.
POE werkt prima.
Wil je geen POE gebruiken dan dus een losse 12V 1A voeding.
Iedere 12V 1A voldoet dat hoeft geen Hikvision te zijn.
Wel een CE geverifieerde versie gebruiken dus geen willekeurige Chinese webshop versie.
Deze zijn niet altijd veilig en halen de 1A meestal ook niet.
Webshops in NL of de EU leveren wel prima voedingen voor een paar euro.
Mijn POE heb ik ook gewoon in NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HoppyF schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:

Niet iedereen heeft inderdaad een voeding nodig.
POE werkt prima.
Wil je geen POE gebruiken dan dus een losse 12V 1A voeding.
Iedere 12V 1A voldoet dat hoeft geen Hikvision te zijn.
Wel een CE geverifieerde versie gebruiken dus geen willekeurige Chinese webshop versie.
Deze zijn niet altijd veilig en halen de 1A meestal ook niet.
Webshops in NL of de EU leveren wel prima voedingen voor een paar euro.
Mijn POE heb ik ook gewoon in NL gekocht.
Nou ja, ik heb nu de voeding binnen dus dat werkt gewoon.
Echter die Hikvision app is echt dramatisch zeg. Ik krijg de camera maar niet toegevoegd.

Ik heb op basis van het mac adres een statisch IP geregeld middels DHCP. Dit werkt, camera krijgt op het LAN altijd IP x.x.x.31
Vervolgens heb ik een poort verzonnen en deze in de camera gezet. Voorbeeld poort: 8765
In mijn router heb ik 8765 van buiten geforward naar x.x.x.31 op poort 8765.

Als ik nu op werk mijn externe IP adres thuis invul op poort 8765, krijg ik een loginscherm. Dus dat gaat goed. Als ik vervolgens inlog via de webbrowser gaat het ook goed, ik zit in de camera. Dus de connectie en alles gaat goed.

Maar nu start ik de app "iVMS-4500" van Hikvision. Ik ga naar apparaten en voeg met het plusje een apparaat toe.
Bijnaam: camera voor
Modus registreren: IP/Domain
Adres: externe IP adres (zelfde als in de webbrowser)
Poort: 8765
gebruikersnaam en wachtwoord gelijk als die ik op de webbrowser succesvol inlog.

En dan krijg ik de melding: "Ontvangen van gegevens van de server mislukt".

Iemand met een Hikvision die het probleem herkent?

Edit:
Daarnaast zit ik nog met twee opties om op te hangen:
Optie 1:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4192/34579352651_d115f95514_c.jpg

Optie 2:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4162/34710180635_88f9db4031_c.jpg

Optie 1:
- Beter zicht op de auto's
- Veel makkelijker op te hangen (achter de meterkast)
- Kan gebruik maken van de poweradapter

Optie 2:
- Beter zicht op tuin en net wat beter zich op een persoon die voor de deur staat
- Binnen moet ik met kabelgoten gaan werken.
- Binnenmuur is gestuct, dus kans op lelijke gaten.
- Hiervoor moet ik overstappen op PoE.

Ik denk dat ik toch voor optie 1 ga, makkelijker op te hangen en weg te werken. En vooral voor het stucwerk binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 17-05-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 18:47
Ik zou persoonlijk altijd voor PoE gaan. Kabels wegwerken kan soms wel wat lastig zijn, maar het scheelt dat het dan maar 1 x UTP per camera is.

Om het helemaal goed te doen zou je er natuurlijk nog een dome of intercom bij kunnen hangen, dan heb je zicht op de voorzijde en zie je ook nog goed wie er aan de deur staat. Nu zullen de personen grotendeels in je dode hoek vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
dfrenner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Nou ja, ik heb nu de voeding binnen dus dat werkt gewoon.
Echter die Hikvision app is echt dramatisch zeg. Ik krijg de camera maar niet toegevoegd.

Ik heb op basis van het mac adres een statisch IP geregeld middels DHCP. Dit werkt, camera krijgt op het LAN altijd IP x.x.x.31
Vervolgens heb ik een poort verzonnen en deze in de camera gezet. Voorbeeld poort: 8765
In mijn router heb ik 8765 van buiten geforward naar x.x.x.31 op poort 8765.

Als ik nu op werk mijn externe IP adres thuis invul op poort 8765, krijg ik een loginscherm. Dus dat gaat goed. Als ik vervolgens inlog via de webbrowser gaat het ook goed, ik zit in de camera. Dus de connectie en alles gaat goed.

Maar nu start ik de app "iVMS-4500" van Hikvision. Ik ga naar apparaten en voeg met het plusje een apparaat toe.
Bijnaam: camera voor
Modus registreren: IP/Domain
Adres: externe IP adres (zelfde als in de webbrowser)
Poort: 8765
gebruikersnaam en wachtwoord gelijk als die ik op de webbrowser succesvol inlog.

En dan krijg ik de melding: "Ontvangen van gegevens van de server mislukt".

Iemand met een Hikvision die het probleem herkent?

Edit:
Daarnaast zit ik nog met twee opties om op te hangen:
Optie 1:
[afbeelding]

Optie 2:
[afbeelding]

Optie 1:
- Beter zicht op de auto's
- Veel makkelijker op te hangen (achter de meterkast)
- Kan gebruik maken van de poweradapter

Optie 2:
- Beter zicht op tuin en net wat beter zich op een persoon die voor de deur staat
- Binnen moet ik met kabelgoten gaan werken.
- Binnenmuur is gestuct, dus kans op lelijke gaten.
- Hiervoor moet ik overstappen op PoE.

Ik denk dat ik toch voor optie 1 ga, makkelijker op te hangen en weg te werken. En vooral voor het stucwerk binnen.
Kan je de camera's niet aan hik-connect toevoegen? dan hoef je geen poortjes open te zetten en kan je de beelden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik ben me ook aan het orienteren op 3 camera's.
Met de ervaringen en verhalen die ik hier lees, neem ik geen dome of bullet maar een turret en dan een EXIR model.

Zelf zit ik aan de Hikvision ds-2cd2342wd-i 4mp wdr exir turret te denken, dit lijkt me een prima camera voor een goede prijs.

Enige waar ik nog mee zit is de focus van de lens, hij is er in 2,8 of 4mm.
Welke zouden jullie dan nemen?

1 komt aan de voorgevel, die is 12 breed en 6 diep. Bedoel om de voorkant en 2 auto's op eigen erf in de gaten te houden.

1 komt onder overstek van mijn garage gericht op de voordeur

1 komt aan de achterkant en houdt de achtertuin + zijkant van de woning in de gaten.

Is deze camera dan een goede keuze of zijn er nog alternatieven? En welke lens kan ik nemen, 2.8 of 4mm?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Met 2.8 en 4.0 mm zie je over het algemeen DAT er iets gebeurd, en niet precies WAT er gebeurd..

4MP cameras werken meestal goed overdag en in de nacht een stuk minder (of beter gezegd Heel stuk minder) dan een 2 MP met een licht gevoeligere chip en betere optics.

EXIR slaat op de IR verlichting, en die is bij een turret model toegepast en een ring van IR ledjes bij Dome's over het algemeent.

Ik heb het gehad met fixed lenzen en wil alleen nog maar mulit focale camera's. Reden is dat je anders inderdaad eerst moet inschatten of je 2.8, 4.0 of 6 of 8 mm moet hebben. Als het dan hangt heb je nog de verkeerde genomen omdat je net niet genoeg detail hebt, of juist te veel ingezoomed.

Over het algemeen is het de beste methode om:
1) overzicht camera te hebben
2) op elk choke point een camera te hebben die identificeren kan.

Dat zou aan je voorkant een 2.8 mm of zo zijn die overzicht geeft.
En dan een andere camera die de mensen die bij de deur staan herkenbaar in beeld brengt (niet op 260 cm hoog hangen, maar op 180 cm hoog)
Voor je auto een camera die zo ver ingezoomed is dat hij net een mens aan beide kanten van de auto in beeld heeft. Dan heb je opplossing genoeg met een 2 MP camera.

Mijn ervaring is dat de auto inbrekers tussen 03:00-04:00 langskomen. Dus met de verlichting die er dan is moet je identificatie hebben (moeilijk gezien de petjes en capuchons ze ophebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 21:45
Bedankt voor je antwoord.

En wat is volgens jou dan een goed alternatief met multi focale camera's?

Zelf dacht ik ook aande voorkant 2.8mm voor het overzicht en 4mm bij de deur voor identificatie.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dahua IPC-HDW5231R-Z

Via Aliexpress rond de 175 Euro

Kosten hier dik 300 helaas..

(Update: verkeerde type, het is de starlight turret.)

[ Voor 26% gewijzigd door jacovn op 17-05-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat je ook zou kunnen doen is eerst 1 varifocal camera bestellen, deze op de gewenste plekken - tijdelijk - installeren en kijken welke focal-length je daar wil/nodig hebt. En die kun je dan met een vaste focal-length bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:42
Ik ben op zoek naar een indoor beveiligscamera met WiFi, liefst van het PTZ type.

Ik wil hem gebruiken om tijdens vakantie een oogje in het zeil te houden, dwz. 'in te loggen' en even in het huis rond te kijken. Zodoende zou een goede Android app fijn zijn, of tenminste de mogelijkheid de livestream via portforwarding van buitenaf toegankelijk te maken.

Verder zou ik het fijn vinden als er een motion alarm mogelijkheid is, waarbij snapshots per e-mail worden verstuurd, of eventueel videos op een samba share worden gezet.

Ik heb geen Synology NAS. Een cloud service voor alarm zou ik overwegen indien deze gratis is of redelijke prijzen aanbiedt voor 7+ dagen storage (ik zal op vakantie namelijk niet instaat zijn elke dag in te loggen). De Logitech Circle of Nest cameras vallen dan - denk ik - buiten mijn selectie?

Ik heb al eerder een Aldi camera (Medion) die mij eigenlijk redelijk beviel, behalve dat deze enkel VGA resolutie had en dat de web-interface wat ouderwets was.

Ik heb nu een goedkope 'speelgoed' IP camera uit China (Digoo BB-M1) die niet goed bevalt - alles zit er knullig in elkaar, en de livestreams (en alarms) worden duidelijk via een server in China geleidt, waardoor ik niet alleen privacy bedenkingen heb, maar de verbinding tevens erg traag is :( .

Mijn budget is max. 100 Euro, liefst echter onder de 50 Euro.

Tips en advies wordt erg op prijs gesteld. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Dag Tweakers,

Ik wil 2 camera's ophangen om mijn huis te beveiligen en graag mij af hoe ik dat het beste doe. In dit topic heb ik al het een en ander gelezen over welke camera's, maar zit toch nog met een aantal vragen:

1. Ik wil dagelijks per e-mail een testbeeld ontvangen, om te zien dat de camera's online zijn en het beeld niet belemmerd wordt. Ik ben namelijk niet van plan om dit dagelijks te controleren..

2. Ook zou ik de bewegingsdetectie graag willem beperken tot een bepaalde 'zone' (bijv. niet bij passanten op openbare weg). Volgens mij zijn er camera's die dit kunnen (?), maar kan het ook softwarematig.

3. Raden jullie af om een camera aan de buitengevel alleen via Wifi te verbinden? Of levert dit een voldoende stabiele verbinding op als het eenmaal werkt.

Graag zou ik jullie advies hebben hoe dit te realiseren. Raden jullie aan om hiervoor mijn Synology DS116 NAS te gebruiken, of uit te wijken naar een cloudoplossing.

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tanooki op 17-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tanooki schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:38:
Dag Tweakers,

Ik wil 2 camera's ophangen om mijn huis te beveiligen en graag mij af hoe ik dat het beste doe. In dit topic heb ik al het een en ander gelezen over welke camera's, maar zit toch nog met een aantal vragen:

1. Ik wil dagelijks per e-mail een testbeeld ontvangen, om te zien dat de camera's online zijn en het beeld niet belemmerd wordt. Ik ben namelijk niet van plan om dit dagelijks te controleren..

2. Ook zou ik de bewegingsdetectie graag willem beperken tot een bepaalde 'zone' (bijv. niet bij passanten op openbare weg). Volgens mij zijn er camera's die dit kunnen (?), maar kan het ook softwarematig.

3. Raden jullie af om een camera aan de buitengevel alleen via Wifi te verbinden? Of levert dit een voldoende stabiele verbinding op als het eenmaal werkt.

Graag zou ik jullie advies hebben hoe dit te realiseren. Raden jullie aan om hiervoor mijn Synology DS116 NAS te gebruiken, of uit te wijken naar een cloudoplossing.

Bedankt voor het meedenken.
1. Dat kan, je kunt een event maken waarbij gedurende een korte tijd een foto wordt gemaakt en via email wordt doorgestuurd.

2. Kan zeker, je kunt een gebied "tekenen" in de configuratie bij bewegingsdetectie of intruder alarm, bv een overschrijding van een denkbeeldige lijn op het beeld.
Langslopende mensen kunnen genegeerd worden als dit niet in het detectie gebied valt.

3. WiFi is niet stabiel en niet aan te bevelen. Gebruik liever een vaste netwerkkabel.
Via POE kun je dezelfde netwerkkabel ook gebruiken om de camera van voedingsspanning te voorzien. Dat scheelt een extra kabel en/of losse voeding bij de camera.

Een NAS werkt maar een cloudopslagdienst ook.

Ik weet dat het zo bij Hikvision camera's werkt maar zeer waarschijnlijk ook bij Dahua en andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Camera detectie op motion is toch vaak matig.
De hikvision die ik nu gebruik is ook gek op schaduw van wolken op een autodak wat er voor staat.

Het is wel de kunst van het afstellen. Je definieerd een vlak en dan kun je opgeven hoeveel procent in dat vlak veranderen moet voordat de alarm conditie op treedt. Schaduwen zijn helaas erg varierend van afmeting...

Het beste is een afzonderlijke sensor die PIR en radar combIneer en ongevoelig voor huisdieren tot 15 kg is.
Die gebruik je dan voor alarmering en markering op tijd lijn van de nvr (of andere opname mogelijkheid die je gebruikt) 7x24 opnemen is wel handig, maar een goede detectie op tijdlijn is onmisbaar. Dan kost controle je een paar minuten. En met geen false alarm slaap je ook een stuk rustiger als je sms of zo krijgt. Ik denk dat je het anders snel uitzet.

Hier 15 x kat vannacht, en 6 keer van veel wind en bewegende struiken. Dus met motion detection heb ik het ook gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Precies wat @jacovn zegt, de motion detection of ook de smart detection van de cameras zelf is niet echt praktisch toepasbaar. Het is ontzettende knappe technologie, dat wel, maar de finetuning is eigenlijk onmogelijk.
Gisteren bijvoorbeeld een klein 20 tripwire detecties gehad door zonlicht. Katten heb ik niet vaak meer op de camera, dat is met finetuning nog wel te doen, maar het blijft behelpen.
Een PIR met radar is de beste optie, en als je dat dan wil combineren met bijvoorbeeld een synology nas, dan heb je weer apart een I/O module nodig zoals de ADAM-6050.

Bij een NVR van hetzelfde merk als de camera kan je kiezen voor een uitvoering met I/O poorten om triggers van de PIR op te vangen.

Overigens, @Tanooki , een DS116 lijkt me erg moeizaam voor een camera. Het gaat wel, maar eigenlijk heeft die NAD niet voldoende kracht daarvoor. Althans, als je Surveillance Station wil gebruiken. Als het enkel om opslag gaat (NFS) dan werkt dat wel natuurlijk.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Rtificial schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:22:
Overigens, @Tanooki , een DS116 lijkt me erg moeizaam voor een camera. Het gaat wel, maar eigenlijk heeft die NAD niet voldoende kracht daarvoor. Althans, als je Surveillance Station wil gebruiken. Als het enkel om opslag gaat (NFS) dan werkt dat wel natuurlijk.
In dat geval zal ik mij orienteren op een cloudservice.

Ik neig op dit moment naar Hikvision EXIR turrets, is het dan ook raadzaam om bij Hikvision de clouddienst af te nemen? Of zijn er 3rd party diensten die beter zijn, en ook de functionaliteit van de camera kunnen benutten?

Loopt bijvoorbeeld het versturen van meldingen bij bewegingsdetectie ook via de clouddienst? En het instellen van een 'gevoelige' detectiezone in het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Tanooki schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:04:
[...]

In dat geval zal ik mij orienteren op een cloudservice.

Ik neig op dit moment naar Hikvision EXIR turrets, is het dan ook raadzaam om bij Hikvision de clouddienst af te nemen? Of zijn er 3rd party diensten die beter zijn, en ook de functionaliteit van de camera kunnen benutten?

Loopt bijvoorbeeld het versturen van meldingen bij bewegingsdetectie ook via de clouddienst? En het instellen van een 'gevoelige' detectiezone in het beeld?
Het instellen gebeurt op de camera zelf of op de NVR. Motion meldingen kunnen wel doorgestuurd worden naar je app, maar persoonlijk zou ik dat nooit aanzetten. De dienst van Hikvision is puur om je camera's via de app op je mobiel te bekijken zonder poorten open te zetten.

Hikvision heeft geen cloudservice om op te nemen, dus een lokale NVR of camera's met SD kaart heb je wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb op mijn Hikvision line detection ingesteld. Vooralsnog werkt dat prima.
In ieder geval veel beter dan de generieke bewegingsdetectie dat inderdaad overal op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:25:
Heb op mijn Hikvision line detection ingesteld. Vooralsnog werkt dat prima.
In ieder geval veel beter dan de generieke bewegingsdetectie dat inderdaad overal op reageert.
Ik heb weinig problemen met valse bewegingsdetectie.
Het komt zeker wel voor bij schaduwen en dergelijke maar wat maakt het eigenlijk uit?
Stel dat je 20 valse alarmen per dag krijgt dan kost dat hooguit wat opslagruimte voor 20x15 seconden opgenomen videos.
De echte gebeurtenissen worden ook geregistreerd en daar gaat het om, indien nodig filter is die valse er wel tussenuit als ik echt naar iets op zoek ben.

Mocht het toch een groot probleem opleveren kan een losse PIR sensor een oplossing zijn zoals gezegd is.
Kost weinig en werkt ook. De output van de PIR sensor kun je koppelen aan de alarm input van de camera zodat deze start met opnemen.
Nadeel is wel dat een stukje video vooral niet opgenomen wordt omdat het alarm pas start bij de detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
HoppyF schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Ik heb weinig problemen met valse bewegingsdetectie.
Het komt zeker wel voor bij schaduwen en dergelijke maar wat maakt het eigenlijk uit?
Stel dat je 20 valse alarmen per dag krijgt dan kost dat hooguit wat opslagruimte voor 20x15 seconden opgenomen videos.
De echte gebeurtenissen worden ook geregistreerd en daar gaat het om, indien nodig filter is die valse er wel tussenuit als ik echt naar iets op zoek ben.

Mocht het toch een groot probleem opleveren kan een losse PIR sensor een oplossing zijn zoals gezegd is.
Kost weinig en werkt ook. De output van de PIR sensor kun je koppelen aan de alarm input van de camera zodat deze start met opnemen.
Nadeel is wel dat een stukje video vooral niet opgenomen wordt omdat het alarm pas start bij de detectie.
Jij hebt vast niet aan staan dat je meldingen op je mobiel binnen krijgt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 02:56

Dxue

PSN:EvilDrunk

Hoi allemaal,

ik ben dit topic sinds kort aan het volgen en wil zelf een pand beveiligen met camera's. Nu heb ik wel een tijdje zitten kijken en ben geinteresseerd in de hikvision en dahua en dan specifiek de starlight van dahua via onze import vriend Aliexpress. Dit omdat ik geen zin heb in hoofdpijn met firmware updaten en de goedkopere prijzen wel aantikken bij het aanschaffen van 4 a 5 camera's en evt een nvr.

Mijn vraag is nu, wat kunnen jullie mij aanraden?

Waar gaat het om?
Het gaat om een 20m bij 10m pand met aan de rechterkant een parkeerplaats. De onderzijde grenst aan de buren en de andere 30m gevel is binnen een winkelcentrum. het zwarte gedeelte hoeft niet te worden opgenomen.
plaatje (ja ik weet, ik moet aan mijn photoshop skills werken ;) en ff checken hoe ik plaatjes kan delen, vroeger deed het het gewoon, maar moet nu maar even met een link)

Wat heb ik in gedachten?
Voor de parkeerplaats ga ik een ultra starlight kiezen en het liefst een 1/1.9" sensor. Dit omdat overdag er niet echt een risico is, maar 's avonds wel en dan is alles wat je extra hebt mooi meegenomen, ik zat te denken aan een IPC-HFW8232E-Z of misschien de dome versie (het kan onder een afdakje). Wat ik van ipcamtalk hoor is een bullet beter.
Ik zit te denken aan een varifocale starlight op de plek die richting parkeerplaats richt en dan 's avonds gewoon inzoomen zodat de ingang daar goed in beeld is, misschien deze turret. Dan kan ik die ook bij de andere 2 camera's plaatsen.

Wat betreft de 2 andere, misschien kan ik daar 2 gewone starlights inzetten of anders een 4mp camera of iets dergelijks om overdag toch nog wat uit elkaar te houden en digitaal in te kunnen zoomen. Het liefst een mini dome zodat het niet te opvallend is dat ik 'zoveel' camera's er heb hangen zoals de mini dome. edit: zie net dat deze beter is door de ir. geen review kunnen vinden ervan

En dan natuurlijk nog een nvr erbij of misschien de nvr overslaan en direct alles op een nas opslaan. Deze nas moet nog gebouwd worden, maar ik zie nu overal dat er de wd purple wordt aangeraden, maar ben niet van plan om wd purple in mijn zfs nas te stoppen. Is deze echt zoveel beter ervoor geschikt? Is het wel verstandig om zonder nvr te werken? Ik wil eigenlijk gewoon 1x instellen en IVS gebruiken om makkelijk te zien of er ongure types hebben rondgelopen wanneer ik in bed lig. Ik lees ook veel over Blue Iris, maar ook dat die weer best wat cpu vraagt. Volgens mij ben ik beter af met een energiezuinige nas en een energiezuinige nvr die dan alles weer naar de nas opslaat. Maar ben dus niet bekend met nvr software.

Ohja vergeet ik bijna te zeggen dat ik nog een poe switch erbij wil hebben om de camera's op aan te sluiten en evt de nvr ook aan de switch.

Ik denk persoonlijk dat ik waarschijnlijk al de beste keus heb gemaakt, maar aangezien ik nog maar kort de ip camera scene aan het volgen ben, kan het nooit kwaad om wat extra info te vragen aan de mede tweakers die er wat meer verstand van hebben. Alvast bedankt.

ik bedenk me nu ook dat het verschil niet altijd noodzakelijk is om het vanuit aliexpress te versturen. ik kan de btw terugvragen >:) , geen gezeik met garantie

[ Voor 6% gewijzigd door Dxue op 19-05-2017 02:15 . Reden: stack wil het plaatje niet laten zien ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Waarom zou je beelden op een nas willen opslaan ?
Je kunt een 4 hdd NVR nemen en er redundantie in kiezen met 4stuks hdd's erin.

Intergratie van camera's van merk en NVR is meestal wel te preferen. Blue Iris ken ik niet, maar daar lees ik ook wel positieve verhalen over. Maar zelf een PC en NAS bouwen moet ook een beetje je hobby zijn.

Video geschikte hdd's zoals een wd purple hebben gewijzigde firmware die er tegen kan om een continue kleine verkeerstroom af te handelen.

De meeste camera's die je noemt zijn denk ik prima, en favorieten van Nayr op het ipcamtalk forum.

Als je echt globaal wilt opnemen in een bedrijfspand zou ik overwegen een 360 graden camera, of meerdere 180 graden camera's in te zetten. Die zijn er ook met 3 of 6 x de sony exmos "starlight" chip.
Dat combineren met een goed geplaatse camera bij de ingang(en) voor identificatie.

Dan krijg je een goed overzicht en je hebt detail genoeg als,het nodig is.

Je hebt wel een nvr nodig om dat 180 of 360 graden beeld te kunnen processen denk ik. Soort van de-warp functie van wat je vroeger met overzicht camera's nodig had.

180 graden: http://www1.dahuasecurity...pc-pfw8601-a180-3341.html
360 graden: http://www1.dahuasecurity...s/psd8802-a180-12631.html

[ Voor 37% gewijzigd door jacovn op 19-05-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik weet niet of je al wat hebt gevonden, maar voor het gestelde budget en het aantal camera's ga je waarschijnlijk geen hoge kwaliteit camera's vinden.

Je zit dan een beetje in het MediaMarkt segment. Op zich prima spul, maar verwacht geen wonderen. In dit segment zijn alle merken volgens mij redelijk vergelijkbaar.

Zelf mag ik zo nu en dan met HikVision spullen spelen. Je merkt daar echt veel kwaliteitsverschil, maar de prijs is natuurlijk ook een stukje hoger.
Je zou eens kunnen kijken naar de Ubiquity camera's. Hun netwerk oplossingen zijn subliem en de integratie van verschillende producten werkt ook super fijn. Het zijn ook redelijk betaalbare camera's. Wel aan te bevelen om dan ook de full-suite van dat merk te kopen, dus camera's, nvr, switches, routers, firewall, access points, etc. Dat werkt het fijnst.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jan_V schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:06:
Je zou eens kunnen kijken naar de Ubiquity camera's. Hun netwerk oplossingen zijn subliem en de integratie van verschillende producten werkt ook super fijn. Het zijn ook redelijk betaalbare camera's. Wel aan te bevelen om dan ook de full-suite van dat merk te kopen, dus camera's, nvr, switches, routers, firewall, access points, etc. Dat werkt het fijnst.
Ben het met je eens dat het goed integreert, maar hun camera's werken echt meeeeer dan prima als je niet een volledige netwerk stack van ze hebt staan :) Dus je kan gewoon losse camera's en eventueel de NVR scoren.

Edit :

Bijvoorbeeld deze : https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-nvr/ (Opslag + Scherm aan te sluiten)
Deze camera's : https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3/

Er zit ook gelijk een app bij waar je alles op kan bekijken en terugkijken!

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 19-05-2017 09:10 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 23:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check ook even Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 en het eerste deel Het grote beveiligingscamera's topic. Daar staat een schat aan ervaringen in.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou de Hikvison hangt en is netjes gekoppeld aan de Synology, maar het beeld is echt geen 4MP.

Kan iemand wat tips geven met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Heb je een 4K afspeel systeem ? Verder kun je op de camera instellen wat de verschillende streams voor resolutie hebben. Als je de stream die je met je nas opslaat niet op 4 mp resolutie hebt staan sla je dat ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:01
Voor binnen een prima camera, maar helaas geen RTSP stream etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
Dxue schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 01:25:
Hoi allemaal,

ik ben dit topic sinds kort aan het volgen en wil zelf een pand beveiligen met camera's. Nu heb ik wel een tijdje zitten kijken en ben geinteresseerd in de hikvision en dahua en dan specifiek de starlight van dahua via onze import vriend Aliexpress. Dit omdat ik geen zin heb in hoofdpijn met firmware updaten en de goedkopere prijzen wel aantikken bij het aanschaffen van 4 a 5 camera's en evt een nvr.

Mijn vraag is nu, wat kunnen jullie mij aanraden?

Waar gaat het om?
Het gaat om een 20m bij 10m pand met aan de rechterkant een parkeerplaats. De onderzijde grenst aan de buren en de andere 30m gevel is binnen een winkelcentrum. het zwarte gedeelte hoeft niet te worden opgenomen.
plaatje (ja ik weet, ik moet aan mijn photoshop skills werken ;) en ff checken hoe ik plaatjes kan delen, vroeger deed het het gewoon, maar moet nu maar even met een link)

Wat heb ik in gedachten?
Voor de parkeerplaats ga ik een ultra starlight kiezen en het liefst een 1/1.9" sensor. Dit omdat overdag er niet echt een risico is, maar 's avonds wel en dan is alles wat je extra hebt mooi meegenomen, ik zat te denken aan een IPC-HFW8232E-Z of misschien de dome versie (het kan onder een afdakje). Wat ik van ipcamtalk hoor is een bullet beter.
Ik zit te denken aan een varifocale starlight op de plek die richting parkeerplaats richt en dan 's avonds gewoon inzoomen zodat de ingang daar goed in beeld is, misschien deze turret. Dan kan ik die ook bij de andere 2 camera's plaatsen.

Wat betreft de 2 andere, misschien kan ik daar 2 gewone starlights inzetten of anders een 4mp camera of iets dergelijks om overdag toch nog wat uit elkaar te houden en digitaal in te kunnen zoomen. Het liefst een mini dome zodat het niet te opvallend is dat ik 'zoveel' camera's er heb hangen zoals de mini dome. edit: zie net dat deze beter is door de ir. geen review kunnen vinden ervan

En dan natuurlijk nog een nvr erbij of misschien de nvr overslaan en direct alles op een nas opslaan. Deze nas moet nog gebouwd worden, maar ik zie nu overal dat er de wd purple wordt aangeraden, maar ben niet van plan om wd purple in mijn zfs nas te stoppen. Is deze echt zoveel beter ervoor geschikt? Is het wel verstandig om zonder nvr te werken? Ik wil eigenlijk gewoon 1x instellen en IVS gebruiken om makkelijk te zien of er ongure types hebben rondgelopen wanneer ik in bed lig. Ik lees ook veel over Blue Iris, maar ook dat die weer best wat cpu vraagt. Volgens mij ben ik beter af met een energiezuinige nas en een energiezuinige nvr die dan alles weer naar de nas opslaat. Maar ben dus niet bekend met nvr software.

Ohja vergeet ik bijna te zeggen dat ik nog een poe switch erbij wil hebben om de camera's op aan te sluiten en evt de nvr ook aan de switch.

Ik denk persoonlijk dat ik waarschijnlijk al de beste keus heb gemaakt, maar aangezien ik nog maar kort de ip camera scene aan het volgen ben, kan het nooit kwaad om wat extra info te vragen aan de mede tweakers die er wat meer verstand van hebben. Alvast bedankt.

ik bedenk me nu ook dat het verschil niet altijd noodzakelijk is om het vanuit aliexpress te versturen. ik kan de btw terugvragen >:) , geen gezeik met garantie
Ik heb nu een tijdje het volgende als setup:

Dahua NVR: NVR4108-P + WD Purple
Voor binnen: 1x IPC-HDBW4431R-ZS
Voor buiten: 2x IPC-HDW5231RP-Z
+ voor binnen ook nog een oude foscam en xiaomi antscam op de NVR weten aan te sluiten.

Mijn ervaringen: Een NVR van hetzelfde merk is toch wel erg handig. Kost denk ik minder tijd en, afhankelijk van wat voor hardware je voor de NAS wil gebruiken, praktisch hetzelfde als je via Aliexpress koopt. Ik heb overigens alles via Aliexpress gehaald. Dezelfde camera kost in NL gewoon bijna 3x zoveel, dat haal je zelfs met BTW teruggave er niet uit. Je kunt die starlight cam (HDW5231RP) inmiddels voor 138,- uit China halen. Wel enkel voor de NVR importkosten hoeven bijbetalen maar dat blijft natuurlijk altijd een gok. Het enige wat ik anders zou doen is ipv een NVR met POE eentje zonder halen en een aparte POE switch aansluiten. Heeft als voordeel dat je je IPCams op dezelfde IP range kan houden. Als ik nu iets wil wijzigen op die IPcams van Dahua die via POE aangesloten zijn moet ik namelijk PC/Laptop via de NVR switch aansluiten en handmatig een IP uit dezelfde range instellen. Kost wat meer tijd en moeite. De Dahua NVR zelf ben ik zeer tevreden over. Kan echt heel veel instellen, ding kan ik overal benaderen en ik kan ook op externe locaties beelden terugkijken, ideaal. Er zijn ook voor arduino en iOS apps beschikbaar en je kan via de NVR een DNS instellen mocht je geen vaste IP adres hebben voor externe toegang. Wat ik nog uiteindelijk wil doen is via een Arduino en wat ledstrips/buzzers soort van optisch/akoestisch alarm maken. Dahua NVR heeft een alarm upload functie die daarvoor geschikt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hebben er hier mensen ervaring met zoneminder een opensource linux nvr. Werkt met veel camera's en werkt prima. Nadeel is wel dat je een continu stream naar je server hebt want die handelt alles af.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

jacovn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 06:35:
Waarom zou je beelden op een nas willen opslaan ?
Je kunt een 4 hdd NVR nemen en er redundantie in kiezen met 4stuks hdd's erin.

...

180 graden: http://www1.dahuasecurity...pc-pfw8601-a180-3341.html
360 graden: http://www1.dahuasecurity...s/psd8802-a180-12631.html
Dankje, ik heb ook al naar die 180 en 360 graden camera's gekeken, maar €600 voor de 180 graden versie, dat ligt helaas ruim boven mijn budget (welke ik niet heb vermeld, maar dat is ongeveer 1000 euro voor alles). Die nas zou ik toch al gaan bouwen en met gigabit glas thuis en op werk is snelheid geen probleem :P. Maar ik ben helaas nog helemaal niet thuis in de wereld van nvr en nas.
Jay-P schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Ik heb nu een tijdje het volgende als setup:

Dahua NVR: NVR4108-P + WD Purple
Voor binnen: 1x IPC-HDBW4431R-ZS
Voor buiten: 2x IPC-HDW5231RP-Z
+ voor binnen ook nog een oude foscam en xiaomi antscam op de NVR weten aan te sluiten.

Mijn ervaringen: Een NVR van hetzelfde merk is toch wel erg handig. Kost denk ik minder tijd en, afhankelijk van wat voor hardware je voor de NAS wil gebruiken, praktisch hetzelfde als je via Aliexpress koopt. Ik heb overigens alles via Aliexpress gehaald. Dezelfde camera kost in NL gewoon bijna 3x zoveel, dat haal je zelfs met BTW teruggave er niet uit. Je kunt die starlight cam (HDW5231RP) inmiddels voor 138,- uit China halen.
Ik snap wat je bedoelt, ik heb genoeg camera's gezien die inderdaad 2 tot 3x zo duur zijn, maar deze website heeft de mini dome redelijk goedkoop exclusief btw. Dan is een 20 euro wel te overzien gezien alle mogelijke problemen en goedkopere terugzend kosten ;). Ik denk dat ik alleen al voor gemak eigenlijk voor een nvr moet gaan. Leuk om te sleutelen aan alles, maar wil niet dat ik later door een bug ofzo essentiele informatie niet opneem.
Wel enkel voor de NVR importkosten hoeven bijbetalen maar dat blijft natuurlijk altijd een gok. Het enige wat ik anders zou doen is ipv een NVR met POE eentje zonder halen en een aparte POE switch aansluiten. Heeft als voordeel dat je je IPCams op dezelfde IP range kan houden. Als ik nu iets wil wijzigen op die IPcams van Dahua die via POE aangesloten zijn moet ik namelijk PC/Laptop via de NVR switch aansluiten en handmatig een IP uit dezelfde range instellen. Kost wat meer tijd en moeite. De Dahua NVR zelf ben ik zeer tevreden over. Kan echt heel veel instellen, ding kan ik overal benaderen en ik kan ook op externe locaties beelden terugkijken, ideaal. Er zijn ook voor arduino en iOS apps beschikbaar en je kan via de NVR een DNS instellen mocht je geen vaste IP adres hebben voor externe toegang. Wat ik nog uiteindelijk wil doen is via een Arduino en wat ledstrips/buzzers soort van optisch/akoestisch alarm maken. Dahua NVR heeft een alarm upload functie die daarvoor geschikt zou moeten zijn.
goede tip, even zoeken naar een goede poe switch dan. is het verstandig om er 1 aan te schaffen met poe+ ondersteuning of is gewoon poe al genoeg?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
POE+ heb je alleen nodig als je aangesloten device meer dan 15 watt (per poort) nodig heeft, dan kun je tot 30 watt afnemen. Voor een dikke ptz heb je wellicht zelfs POE ultra (60 watt) nodig. De ptz die ik heb heeft opstart pieken van 32 watt bijvoorbeeld, en als je een vol ir licht aan hebt en dan een 3 assige pan uitvoert dan kom je op die wattages uit die net op de grens zitten.

Meeste cameras vragen niet meer dan 10 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

jacovn schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:47:
POE+ heb je alleen nodig als je aangesloten device meer dan 15 watt (per poort) nodig heeft, dan kun je tot 30 watt afnemen. Voor een dikke ptz heb je wellicht zelfs POE ultra (60 watt) nodig. De ptz die ik heb heeft opstart pieken van 32 watt bijvoorbeeld, en als je een vol ir licht aan hebt en dan een 3 assige pan uitvoert dan kom je op die wattages uit die net op de grens zitten.

Meeste cameras vragen niet meer dan 10 watt.
top! geen poe+ voor mij. kan mijn budget niet aan en is zwaar overkill om een ptz aan te schaffen.

zit nu wel te twijfelen of ik niet gewoon 1 360 graden camera moet halen en 1 buitencamera. samen met een nvr en een purple hdd, ben ik zo rond de 1200 euro kwijt. Net over budget, maar hoef maar 2 camera's te installeren. iemand een opinie/review over de kwaliteit van deze 360 graden camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Je hebt een nvr van het zelfde merk nodig voor een de-warp van het beeld.
Ik zie veel meer in dat andere type met 3 of meer 2 mp cameras die samen een grotere hoek doen. Heb er zelf ook over gedacht voor in de achtertuin. 1 camera en klaar..

Helaas leek dit de richtprijs te zijn:
PSD8802-A180 around 2000usd
PSD81602-A360 this one around 2600usd

Alleen dacht ik dat dat niet helemaal klopte, althans zou ik er nooit voor willen betalen.
Het ging initieel om de IPC-PDBW8800-A180 en die zou iets van 600$ worden.

[YouTube: https://youtu.be/FzHFk3r3cUM]

Maar het is overzicht alleen, en weinig indentificatie tenzij binnen 3-5 meter.

[ Voor 52% gewijzigd door jacovn op 21-05-2017 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Wimlem schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Het instellen gebeurt op de camera zelf of op de NVR. Motion meldingen kunnen wel doorgestuurd worden naar je app, maar persoonlijk zou ik dat nooit aanzetten. De dienst van Hikvision is puur om je camera's via de app op je mobiel te bekijken zonder poorten open te zetten.

Hikvision heeft geen cloudservice om op te nemen, dus een lokale NVR of camera's met SD kaart heb je wel nodig.
Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van een NVR, want probeer de installatie (en het energieverbruik) zo beperkt mogelijk te houden. Aangezien ik begrijp dat de cloudoplossing van Hikvision niet veel toevoegt en mijn NAS waarschijnlijk te licht is, zou ik dan uitkomen op 2 stand-alone Hikvision's met SD kaart. Is daarmee een goed werkend systeem in te richten, of mis ik dan heel veel functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tanooki schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:14:
[...]

Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van een NVR, want probeer de installatie (en het energieverbruik) zo beperkt mogelijk te houden. Aangezien ik begrijp dat de cloudoplossing van Hikvision niet veel toevoegt en mijn NAS waarschijnlijk te licht is, zou ik dan uitkomen op 2 stand-alone Hikvision's met SD kaart. Is daarmee een goed werkend systeem in te richten, of mis ik dan heel veel functionaliteit?
Opslag op SD kaart werkt wel maar je moet je wel afvragen hoelang je data wilt bewaren dus video en/of foto's van opgenomen gebeurtenissen.
Dit hangt wel van de grootte van de SD kaart af maar ook van de resolutie en tijdsduur van de data.
Ik denk dat een NVR nog niet zo gek is.
Cloudopslagdienst kan ook dit kost een X bedrag per maand afhankelijk van je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Ik ben niet van plan om continu op te nemen, alleen bij beweging enkele minuten. De opnames hoeven ook niet lang bewaard te blijven, enkele dagen is voldoende.
Volgens mij zou opslag op een SD card dan toereikend zijn, mits ik het aantal valse bewegingsmeldingen weet te beperken. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn broer wil voor op de koeienstal een IP-camera.
Hij heeft als eisen:
  • Goedkoop! Het is nogal een krent...
  • PTZ, in ieder geval bewegen
  • Nachtzicht
  • Android-app
  • Stof- en waterdicht
Ik was tot vandaag helemaal nieuw in het IP-camerawereldje.
Maar na wat Google-werk kwam ik bijvoorbeeld deze tegen:

https://nl.aliexpress.com...54-480d-bd5c-b887028996c4

http://www.lightinthebox....egory_id=5181&prm=1.4.1.1

Iemand hier op- of aanmerkingen over? Of tips voor andere camera`s?

Hikvision kende ik niet, maar een collegaboer had dat kennelijk ook hangen en hier zijn er ook wel gebruikers. Ik ga er maar even vanuit dat het merk ansich dus oké is. Rare is dat ik die typenummers niet terugvind op de hikvision site...

Het wifi-bereik op stal is niet best, dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 10:55
Voor de mensen die nog goedkoop een NVR willen. Megekko heeft af en toe een beetje vreemde prijzen dus zodoende heb ik voor 116,- deze DS7604 besteld.
Terwijl ze dezelfde ook voor 339,- op de site hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
anjaniki schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:48:
Voor de mensen die nog goedkoop een NVR willen. Megekko heeft af en toe een beetje vreemde prijzen dus zodoende heb ik voor 116,- deze DS7604 besteld.
Terwijl ze dezelfde ook voor 339,- op de site hebben staan.
Jij gaat binnenkort een mailtje van hun ontvangen dat ze niet gaan leveren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
Piet91 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Jij gaat binnenkort een mailtje van hun ontvangen dat ze niet gaan leveren. :P
De grap is dat ik 'm vorige week al besteld heb en vandaag binnen kwam. Maar ik heb de doos net open gemaakt en hij heeft slechts 1 netwerkpoort (ik had er 5 verwacht) dus ik moet er een switch bij kopen.. Niet zo handig als ik dacht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
anjaniki schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:51:
De grap is dat ik 'm vorige week al besteld heb en vandaag binnen kwam. Maar ik heb de doos net open gemaakt en hij heeft slechts 1 netwerkpoort (ik had er 5 verwacht) dus ik moet er een switch bij kopen.. Niet zo handig als ik dacht dus.
Oh. :o Maar wat is het exact type dan wat je hebt binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
anjaniki schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Klopt toch volgens de specs?
1x netwerk 10/100/1000Mbps en 4 channels POE of bedoel je iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00

JanB

Het ken rotter !!!

Je hebt het instapmodel besteld, zonder de 4 PoE netwerkpoorten. De DS-7604NI-E1/4P/A heeft deze wel en is zo'n 50 euro duurder bij Megekko.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb bij Megekko ook wel rare prijzen gezien, besteld en tot nu toe altijd nog geleverd gekregen. Maar idd, wel goed kijken naar typenummers, een I'tje meer of minder maakt een groot verschil....

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Trasos schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:36:
Iemand hier op- of aanmerkingen over? Of tips voor andere camera`s?
Ehh ik zou eerst kijken of camera's ook tegen amoniak etc kunnen. Sommige zijn wel IP67 maar dat is waterdichtheid, en geen gasdichtheid.

Zie bijvoorbeeld: http://www.boerenbusiness...aag-een-oogje-in-het-zeil

Daat claimen ze een buitencamera te gebruiken en die komt een heel eind (in de zin van doet het wel een tijdje ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Goed punt.

Maar zoals gezegd is mijn broer nogal een krent. Ik heb `m die site van stalzicht.nl laten zien, maar dat vond-ie te duur.

We proberen het eerst dus wel met een Hikvision o.i.d. uit China.
Van de twee camera`s die ik eerder noemde (zie hieronder), heeft iemand van hier ervaring mee?

https://nl.aliexpress.com...54-480d-bd5c-b887028996c4

http://www.lightinthebox....egory_id=5181&prm=1.4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
JanB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:23:
Je hebt het instapmodel besteld, zonder de 4 PoE netwerkpoorten. De DS-7604NI-E1/4P/A heeft deze wel en is zo'n 50 euro duurder bij Megekko.
Klopt, daar was ik inmiddels achter (ik volgde een link van de pricewatch en dacht daarom dat hij wel 4 PoE poorten had)
De versie met 4 poorten was gisteren nog 339 maar inmiddels goedkoper en voor 50 euro verschil heb ik die besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:56
[...]

Dat zijn inderdaad de artikelen waar ik over gelezen heb. Krijg regelmatig vragen van klanten hierover. Maar aangezien wij geen Hikvision, Dahua etc. op het werk voeren hoeven ze zich daar geen zorgen over te maken. het merk wat wij voeren is behoorlijk strikt in zijn veiligheidseisen, maar dan praat je sowieso over een hele andere prijsklasse.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tanooki schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:11:
Ik ben niet van plan om continu op te nemen, alleen bij beweging enkele minuten. De opnames hoeven ook niet lang bewaard te blijven, enkele dagen is voldoende.
Volgens mij zou opslag op een SD card dan toereikend zijn, mits ik het aantal valse bewegingsmeldingen weet te beperken. Of zie ik dat verkeerd?
Ik bedoelde ook opnamen van bewegingen dus niet continu opnemen.
Het hangt er inderdaad vanaf hoeveel bewegingsdetecties er per dag zijn.
Dan kun je een paar dagen opslaan bij niet te veel opnames.
Kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:49
Weet iemand hoe je in de Synology Surveillance Station PTZ uitzet? Ik heb een aantal ONVIF camera's toegevoegd van het merk H (Wansview) maar op de een of andere manier denkt de Synology dat er PTZ mogelijkheden op zitten. Google levert niets op, vooral vragen hoe je het juist aan zet. Nogmaals, de camera's zijn vast en bieden geen optie voor PTZ.

Dit is de camera: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.eEnVFf

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 18:47
Trasos schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:36:
Hij heeft als eisen:
• Goedkoop! Het is nogal een krent...
• PTZ, in ieder geval bewegen
Goedkoop en PTZ? Dat gaat niet lukken. De camera's waar je nu naar linkt hebben sowieso geen PTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Hmm, ik was eerst in de veronderstelling dat alles met een dome wel kon tilten en pannen (zoomen zou niet per se hoeven). Maar een dome zegt helemaal niks zie ik nu. Hooguit dat iemand met verkeerde bedoelingen 'm niet makkelijk kan afschermen. De positie van lens zelf is gewoon fixed. Klopt dat?

Zijn er eigenlijk wel camera's die alleen pannen en tilten? Meestal kun je alleen filteren op ptz of niet. Of scheelt dat qua prijs eigenlijk bijna niets ten opzichte van een volwaardige ptz camera?

[ Voor 10% gewijzigd door Trasos op 25-05-2017 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Je kunt een dome alleen bij de installatie 1 keer pan en tilt doen, en dan schroef je hem vast en zit hij daar.

Ik ken wel een goede betaalbare ptz via aliexpress. Die wordt hier besproken:
https://ipcamtalk.com/thr...camera-sd49225t-hn.16014/

Link naar aliexpres
Dahua sd49225t-hn 2mp 25x starlight ir ptz network camera, gratis verzending DHL
https://www.aliexpress.com/item/32788089960/32788089960.html

Die vendor (empire / BEC) is goed, met wat geluk geen invoer rechten, dat is dan beter voor je krenterige broer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:02:
Je kunt een dome alleen bij de installatie 1 keer pan en tilt doen, en dan schroef je hem vast en zit hij daar.

Link naar aliexpres
Dahua sd49225t-hn 2mp 25x starlight ir ptz network camera, gratis verzending DHL

Die vendor (empire / BEC) is goed, met wat geluk geen invoer rechten, dat is dan beter voor je krenterige broer :)
Klopt wat je zegt.
Bij een dome camera kun je het gebied wat je wilt zien met de camera gewoon instellen.
Het fixed lens slaat op de focus afstand deze is vast dus inzoomen kan niet.
Je zult dus bij het bestellen de keuze moeten maken voor 2,8mm 4mm 6mm enz.

De 25x Dahua PTZ is nogal een flinke zoom camera.
Ik denk dat je met inzoomen de neusharen van een persoon wel kunt tellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Link naar aliexpres

Die vendor (empire / BEC) is goed, met wat geluk geen invoer rechten, dat is dan beter voor je krenterige broer :)e
Volgens mij heb je bij dhl altijd prijs met de invoerrechten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
azz_kikr schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:42:
[...]

Volgens mij heb je bij dhl altijd prijs met de invoerrechten.
Ja maar als je even contact op neemt komt het met alternatieve beschrijving.
Ik heb een aantal babymonitoren ontvangen van 10 euro.

Alleen met een PTZ en een NVR is dat niet meer geloofwaardig denk ik.
Er schijnt een soort manier van pre paid belasting te zijn die hem iets kost en de ontvanger niet, al snap ik die niet. Dan komt het NIET met DHL, dat is meer voor de landen zonder invoer gezeik wat wij hebben, dan is het er in 3 dagen.

De dingen die ik bested heb doen er wel ongeveer 10 dagen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jacovn schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Ja maar als je even contact op neemt komt het met alternatieve beschrijving.
Ik heb een aantal babymonitoren ontvangen van 10 euro.

Alleen met een PTZ en een NVR is dat niet meer geloofwaardig denk ik.
Er schijnt een soort manier van pre paid belasting te zijn die hem iets kost en de ontvanger niet, al snap ik die niet. Dan komt het NIET met DHL, dat is meer voor de landen zonder invoer gezeik wat wij hebben, dan is het er in 3 dagen.

De dingen die ik bested heb doen er wel ongeveer 10 dagen over..
Ik heb wel al telefoons besteld op ali, en via dhl verstuurd en die worden dan eerst naar the uk gezonden en dan doorgestuurd naar hier. Voor de ene of andere reden gaat het dan zonder invoerrechten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online

Link naar aliexpres

Thanks voor de links.

M'n broer kennende zal het dan wel een niet-ptz camera worden haha. Hij zat aan iets aan de honderd euro te denken. Dan kom ik denk ik toch bij zoiets als wat ik eerder postte. Dan neen wil die met de korste brandpuntafstand. Dan ziet-ie hopelijk toch genoeg.

Van het weekend eerst maar eens kijken hoe we überhaupt internet op stal krijgen.
Pagina: 1 ... 6 ... 89 Laatste