Hoi allemaal,
ik ben dit topic sinds kort aan het volgen en wil zelf een pand beveiligen met camera's. Nu heb ik wel een tijdje zitten kijken en ben geinteresseerd in de hikvision en dahua en dan specifiek de starlight van dahua via onze import vriend Aliexpress. Dit omdat ik geen zin heb in hoofdpijn met firmware updaten en de goedkopere prijzen wel aantikken bij het aanschaffen van 4 a 5 camera's en evt een nvr.
Mijn vraag is nu, wat kunnen jullie mij aanraden?
Waar gaat het om?
Het gaat om een 20m bij 10m pand met aan de rechterkant een parkeerplaats. De onderzijde grenst aan de buren en de andere 30m gevel is binnen een winkelcentrum. het zwarte gedeelte hoeft niet te worden opgenomen.
plaatje (ja ik weet, ik moet aan mijn photoshop skills werken

en ff checken hoe ik plaatjes kan delen, vroeger deed het het gewoon, maar moet nu maar even met een link)
Wat heb ik in gedachten?
Voor de parkeerplaats ga ik een ultra starlight kiezen en het liefst een 1/1.9" sensor. Dit omdat overdag er niet echt een risico is, maar 's avonds wel en dan is alles wat je extra hebt mooi meegenomen, ik zat te denken aan een
IPC-HFW8232E-Z of misschien de dome versie (het kan onder een afdakje). Wat ik van ipcamtalk hoor is een bullet beter.
Ik zit te denken aan een varifocale starlight op de plek die richting parkeerplaats richt en dan 's avonds gewoon inzoomen zodat de ingang daar goed in beeld is, misschien deze
turret. Dan kan ik die ook bij de andere 2 camera's plaatsen.
Wat betreft de 2 andere, misschien kan ik daar 2 gewone starlights inzetten of anders een 4mp camera of iets dergelijks om overdag toch nog wat uit elkaar te houden en digitaal in te kunnen zoomen. Het liefst een mini dome zodat het niet te opvallend is dat ik 'zoveel' camera's er heb hangen zoals de
mini dome. edit: zie net dat
deze beter is door de ir. geen review kunnen vinden ervan
En dan natuurlijk nog een nvr erbij of misschien de nvr overslaan en direct alles op een nas opslaan. Deze nas moet nog gebouwd worden, maar ik zie nu overal dat er de wd purple wordt aangeraden, maar ben niet van plan om wd purple in mijn zfs nas te stoppen. Is deze echt zoveel beter ervoor geschikt? Is het wel verstandig om zonder nvr te werken? Ik wil eigenlijk gewoon 1x instellen en IVS gebruiken om makkelijk te zien of er ongure types hebben rondgelopen wanneer ik in bed lig. Ik lees ook veel over Blue Iris, maar ook dat die weer best wat cpu vraagt. Volgens mij ben ik beter af met een energiezuinige nas en een energiezuinige nvr die dan alles weer naar de nas opslaat. Maar ben dus niet bekend met nvr software.
Ohja vergeet ik bijna te zeggen dat ik nog een poe switch erbij wil hebben om de camera's op aan te sluiten en evt de nvr ook aan de switch.
Ik denk persoonlijk dat ik waarschijnlijk al de beste keus heb gemaakt, maar aangezien ik nog maar kort de ip camera scene aan het volgen ben, kan het nooit kwaad om wat extra info te vragen aan de mede tweakers die er wat meer verstand van hebben. Alvast bedankt.
ik bedenk me nu ook dat het verschil niet altijd noodzakelijk is om het vanuit aliexpress te versturen. ik kan de btw terugvragen

, geen gezeik met garantie
[
Voor 6% gewijzigd door
Dxue op 19-05-2017 02:15
. Reden: stack wil het plaatje niet laten zien ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.