Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:00

RUFFNECK

Poentje

Ik meld me ook even.

Heb een tijdje zelf de Unifi (Ubiquiti) G3 camera's op het oog (incl. de dome voor onder luifel) om in te zetten rondom de woning.

Mijn elektricien, die mij tot nog toe uitstekend bevalt qua eerlijk advies en meedenken, kwam met het volgende spul, tegen een mooie prijs (incl. installatie door hun). Qua specs en budget komt het min of meer overeen met wat ik al voor ogen had met het Ubiquiti spul.

TOPview 130203:
http://topsecurity.easyor...58016032384&prdcod=130203 ook wel gewoon onder het Uniview merk: https://www.credexalarmsy...ir-fixed-dome-camera.html

Met een Uniview NVR201-04LP, 4 channel PoE NVR: https://www.credexalarmsy...lp-4-channel-poe-nvr.html

Ik heb zelf nog nooit van dit merk gehoord en de normale shops zie je dit ook niet echt, behalve de gebruikelijke Foscam, HKvision of Dahua.

Iemand hier wel bekend met dit merk? Uit de weinige info die ik wel kan vinden ziet en leest het allemaal er wel positief uit. De corridor feauture vind ik ook wel interessant, weet niet of dat een 'normale' feature is bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
De specs zijn niet geweldig en de prijs is behoorlijk..
Colour: 0.02 Lux (F1.8, AGC ON) 314€

Verder is het 2.8 mm en dan zie je wel DAT er iets is, maar niet WAT er is tenzij iemand binnen 2 a 3 meter staat.
Als je de live demo om deze tijd (06:50) doet zie ik enkel zwart beeld. Kan een codec op de ipad zijn, of dit is cht het nachtzicht ;)

Zelf als zou de installateur het voor die prijs op de website inclusief installatie doen zou ik het niet willen hebben. Wellicht zijn er andere mensen met andere mening.

Verder heeft de nvr max 4 kanalen van 1080p (40 mbps) Daar is niets mis mee, maar extrra camera's zulken wellicht dan niet gaan.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:00

RUFFNECK

Poentje

Het live demo filmpje op de 2e link hierboven werkt sowieso niet? (verwijderd door gebruiker) Vandaar je gewoon zwart ziet denk ik? :) de andere 2 filmpjes lijkt toch echt verder dan 3 meter al iets meer dan prima zichtbaars te tonen, vooral het filmpje met de corridor feature.

Ik ben het met je eens dat de specs niet heel bijzonder zijn (hoeft voor mij ook niet top of the bill te zijn), maar in verhouding met de prijs is het het wellicht niet waard dus? Overigens, is de aangeboden prijs wel wat lager dan bovenstaande 314.

Even over nadenken dus...

Verder, niemand hier (in dit topic) ervaring met de unifi camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Corridor mode hebben een hikvision en dahua ook wel,ik denk haast elke camera wel.
Verder is het vaak moeilijk om een filmpje te beoordelen als je niet weet wat er getest wordt.
Met veel omgevingslicht of ir licht presteerd elke camera wel redelijk goed.

Wellicht kun je hem om een voorbeeld opname vragen van een installatie die hij al eens opgeleverd heeft.
Ik zal je per dm wel 2 linkjes sturen van opnames die ik gemaakt heb met dahua en extra ir kun je zien wat verschil is.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 17:30
Fried schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:18:
[...]

die poort waarop de cam streamt valt niet aan te passen in de cam
Met de meeste routers kun je zo forwarden dat poort 555 extern naar poort 554 intern gaat. (Dan naar het interne IP van de tweede camera)

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zag dat er tegenwoordig mini-routertjes te koop zijn, die OpenWrt draaien, waarbij ze aangeven dat je op de USB aansluiting een standaard webcam kunt aansluiten.

Het lijkt me dat je op die manier een IP-camera kunt maken, die draait op open, update-able software. Verder gebruikt zo'n minirouter maar een paar Watt, dus veel minder dan de gemiddelde IP camera.

Heeft iemand al eens in de praktijk uitgeprobeerd hoe dit werkt?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 22:34
fender89 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:32:
@Potato42,

Zal ik doen. Qua bezorgtijd kan dit nog wel even duren, o.a. gezien het chinese nieuwjaar. (23-01 besteld, status nog in 'processing' dus nog niet verzonden :( Maargoed, had ook geen haast voor mij)

Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen delen :)
Even mijn eigen post quoten... Ben de review zeker niet vergeten maar ik heb mijn pakketje nog steeds niet. :(

Pakketje is begin februari aangekomen in NL, en sindsdien houdt de PostNL politzei deze achter i.v.m. 'ontbrekende informatie voor inklaring'...grrrr :( Enige mailwisseling mee gehad ondertussen. Hopelijk krijg ik de camera 'snel' binnen. En dan kan ik mijn ervaringen delen

[Edit] Nou das toevallig, krijg zojuist bericht vanuit t thuisfront dat het pakketje afgeleverd is (zonder bijkomende kosten :9~ _/-\o_ ). Hopelijk in/na het weekend tijd om de camera te testen

[ Voor 11% gewijzigd door fender89 op 07-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh crap...

https://pierrekim.github....-camera-goahead-0day.html

TL;DR: by analysing the security of a camera, I found a pre-auth RCE as root against 1250 camera models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:38
wian schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:40:
Oh crap...

https://pierrekim.github....-camera-goahead-0day.html

TL;DR: by analysing the security of a camera, I found a pre-auth RCE as root against 1250 camera models.
Dit lijkt me een ernstige zaak!
Veel IP camera's hangen immers aan het internet en gebruiken Cloud diensten.
De kwetsbaarheid van Cloud diensten wordt weer eens benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 19:50
Ben ik blij dat ik alle camera's geblokkeerd heb van het internet (simpele oplossing: valse gateway & dns). Vertrouw die dingen voor geen meter. Maar het probleem is dat 99% van de mensen die dit koopt er totaal niet over na denkt. ;(

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 22:34
@Potato42 en anderen :)

Nou, Zoals beloofd een korte review over de Yi Dome - 720 P IP camera :). Ik zal het proberen kort te houden want op het net en YouTube zijn veel betere/uitgebreidere reviews te vinden.

Zie o.a:
http://www.androidpolice....gimmick-still-needs-work/

YouTube: YI Dome Camera 1080p HD Pan/Tilt/Zoom Wireless IP Review 720p vs 1080p (zowel 1080 als 720 P review)

Samenvattend: Voor 55 EU kun je je hier echt geen buil aan vallen. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Let wel even op met bestellen...Bij mij hield PostNL het pakketje enige tijd achter voor inklaring.... Die ik uiteindelijk niet heb hoeven betalen

Verpakking en accessoires: Verpakking en onderdelen komen degelijk over. Zeker niet het 'goedkope Chinese spul" dat ik normaal ken van onze Oosterse vrienden. Er wordt meegeleverd:

*micro-usb voedingskabel, die lekker lang is overigens, dus dat is handig met stroomtoevoer,
*een Europse voedingsstekker / verloopstuk. Er wordt namelijk een US usb stekker meegeleverd.
*Een montageplaatje die je kunt gebruiken als je de cam wilt ophangen aan plafond of wand. Je kunt de cam vervolgens met de hand vastklikken aan dat plaatje. Een zelfde systeem zoals bijvoorbeeld ook rookmelders hebben.
* 2 schroefjes + pluggen voor montage
* Korte handleiding (zo'n mini boekje) voor installatie

Zelf heb ik hem aan de plafond hangen.

De installatie: Erg makkelijk en snel. Je moet wel zorgen dat er Wifi in de buurt is. In mijn geval staat er een accespoint in dezelfde ruimte als waar de cam hangt dus wifi sterkte was perfect.

Je download de Yi Home app voor IOS of Android, Je zet de cam aan (steek stekker in stopcontact :) ) en vervolgens genereert de App een QR code. Je houdt je telefoon voor de lens van de camera en binnen een flits is de registratie compleet.

Beeldkwaliteit:

De beeldkwaliteit: zeer goed. Ik was vooral verrast van het beeld in het donker. In het pikkedonker produceert de cam echt nog een heel goed, helder beeld. Verwacht echter geen echte details te zien, de cam heeft 4x digitale zoom maar daar wordt het niet scherp van natuurlijk :).

De IR ledjes , die aanspringen bij te weinig licht, zie je op de lens zélf niet branden. Wat ik best een prettige bijkomstigheid vind. Je hebt dus niet van die rode led lampjes in het zicht. ( Valt dus minder op voor de boefjes ..)

Overdag/met belichting is het beeld zeer goed te noemen. Er zijn genoeg details waar te nemen en gezichten van personen zijn voldoende scherp.

Gebruik - AppDe Yi Home app werkt prima. Voelt vlot aan en je hebt diverse instellingen tot je beschikking. O.a. of er een pincode of TouchID nodig is om de camera beelden te bekijken. (Dit is echter niet verplicht), 180 graden spiegel functie voor als je de cam aan de plafond op hangt, firmware upgrade, motion detection en dergelijke zaken.

Je kan snapshots maken, of direct recording opdracht geven etc.

Opslag: MicroSD kaartje, lokale opslag dus. Er zou onlangs een (betaalde) CloudDienst gelanceerd zijn (YI Cloud) maar daar heb ik geen ervaringen mee, én ik zie deze ondersteuning nog niet in het menu van de app

Zelf heb ik motion detection geactiveerd. Er wordt dan alleen opgenomen als er beweging is geconstateerd. Je krijgt hier ook een pushbericht van (als je dit hebt ingesteld), waarna je de de eerste 6 seconden van het filmpje kunt bekijken.Het volledige filmpje staat weggeschreven op het SD kaartje Uiteraard kun je er ook voor kiezen om 24/7 op te nemen, maar dat kost alleen maar opslag.

[Edit] Wat ik nog vergeten was te melden, is het Audio gedeelte. Deze is namelijk ook erg goed. Je kan zowel luisteren , als spreken. Er is dus twee-weg communicatie mogelijk.

De cam pikt geluiden goed op. Een roekende duif die buiten op de schutting zat , werd opgepikt door de cam die in de binnenruimte aan de plafond hing, en hoorde ik dus vervolgens via de App

[ Voor 4% gewijzigd door fender89 op 10-03-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Vreemd dat er zo weinig over te vinden is over MJPG-Streamer op Tweakers, maar ik heb het intussen geïnstalleerd op een pc-stick met Intel Atom processor (Mele PCG02U) en dat functioneert prima als IP-camera met een standaard USB webcam.

Via WiFi krijg ik ongeveer 10 beelden per seconde en de latency is maar een fractie van een seconde. Ik gebruik een oude 640×480 USB camera en voor die resolutie is de CPU meestal maar 2% van een core kwijt. Je kunt meerdere USB camera's tegelijk aansluiten en elke camera krijg dan zijn eigen netwerkpoort. Je hebt URLs voor snapshots (JPG) en bewegende beelden via JPG, Javascript en Java (geen RTSP helaas).

De software komt uit 2007 en standaard zitten er geen wachtwoorden op de streams, dus het voelt echt als een originele IP camera. Maar dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zijn er ook Tweakers die ervaring hebben met dergelijke POE-injectors?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1PMhDIXXXXXa.XXXXq6xXFXXXk/XinRay-Quality-POE-Injector-for-CCTV-IP-Camera-USA-or-EU-Power-Over-Ethernet-Injector-POE.jpg

Ik heb een DS-2CD2132F-IWS aan de gevel hangen en die hangt tot nu toe altijd aan een normale
12V-voeding. Dataverbinding gaat over wifi en zoals bekend is dat niet bepaald stabiel.
Ben genoodzaakt om via wifi te doen omdat een ethernetkabel onmogelijk valt te leggen.
(zou door meerdere muren/vloeren heen moeten).

Nou leek mij zo'n injector wel een idee om powerline te gebruiken (heb nog een set liggen) en i.c.m. deze adapter. Zo hoef ik niet én een voedingskabel én een ethernetkabel naar buiten te leggen.
Powerline werkt heir wel prima; heb wel eens een soort van IP-camera gemaakt van de Raspberry Pi met camera module en dat werkte prima over powerline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Video review gemaakt van de Xiaomi Xiaofang ipcamera.
Het ding is standaard puur een xiaomi cloud only cam, maar gelukkig makkelijk te hacken zodat het ding normaal RTSP doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke ip-cams gaan goed samen met een synology nas??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:24
Piet91 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:19:

[afbeelding]

Ik heb een DS-2CD2132F-IWS aan de gevel hangen en die hangt tot nu toe altijd aan een normale
12V-voeding. Dataverbinding gaat over wifi en zoals bekend is dat niet bepaald stabiel.
Ben genoodzaakt om via wifi te doen omdat een ethernetkabel onmogelijk valt te leggen.

Nou leek mij zo'n injector wel een idee om powerline te gebruiken (heb nog een set liggen) en i.c.m. deze adapter. Zo hoef ik niet én een voedingskabel én een ethernetkabel naar buiten te leggen.
Powerline werkt heir wel prima; heb wel eens een soort van IP-camera gemaakt van de Raspberry Pi met camera module en dat werkte prima over powerline.
Hoe wil je powerline en poe combineren dan? Powerline zet een datasignaal op het stroomnet en pikt dat aan de andere kant weer op. powerline doet niks met poe want dat is geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 18:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben op zoek naar een 2tal dome cameras, en ben er inmiddels achter dat dat voor mij dahua gaat worden. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is op dit moment de beste dome camera van dahua, liefst met motorized zoom?
Ik zit te kijken naar ipc-hdbw4431r-zs, maar wellicht zijn er betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hoe dacht je deze precies aan te sluiten?

Met Powerline breng je data over de 230V kabel naar de camera. Je zet het stopcontact dan natuurlijk zo dicht bij de camera, dat je voor 12V de standaard adapter kunt gebruiken.

Als je dan nog een paar meters verder moet, zou je een setje passieve POE kabeltjes kunnen kopen. Die sturen de 12 Volt spanning van de adapter die je al hebt, over een paar ongebruikte aders in de netwerkkabel (een verloopstukje bij de powerline en eentje bij de camera). Omdat dit geen echte 48 Volt POE is, kan de lengte van de kabel niet lang zijn vanwege het spanningsverlies.

Behalve dat, zag ik dat er tegenwoordig ook al switches met POE ondersteuning te koop zijn voor zo'n 2,50 per poort (exclusief adapter).

Maar let er vooral wel op dat er verschillende standaarden POE bestaan. Je camera, injector, adapter en/of switch moeten natuurlijk dezelfde conventie ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dacuuu schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:08:
Video review gemaakt van de Xiaomi Xiaofang ipcamera.
Het ding is standaard puur een xiaomi cloud only cam, maar gelukkig makkelijk te hacken zodat het ding normaal RTSP doet.
[video]
[video]
Ah mooi, die is eentje op weg naar mij. Als hij bevalt komen er wellicht nog een paar :)

Wil m na hack als RTSP camera icm iSpy gaan gebruiken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
sander817 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:05:
ik ben op zoek naar een 2tal dome cameras, en ben er inmiddels achter dat dat voor mij dahua gaat worden. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is op dit moment de beste dome camera van dahua, liefst met motorized zoom?
Ik zit te kijken naar ipc-hdbw4431r-zs, maar wellicht zijn er betere opties?
Ik zou ook eens naar de Starlight Varifocal Turret's gaan kijken.
Zijn de hit momenteel omdat die schijnbaar enorm goed doen bij minder licht.
.Maarten schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:01:
Hoe wil je powerline en poe combineren dan? Powerline zet een datasignaal op het stroomnet en pikt dat aan de andere kant weer op. powerline doet niks met poe want dat is geen data.
aawe mwan schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:19:
Hoe dacht je deze precies aan te sluiten?

Met Powerline breng je data over de 230V kabel naar de camera. Je zet het stopcontact dan natuurlijk zo dicht bij de camera, dat je voor 12V de standaard adapter kunt gebruiken.
Ik geef toe; het staat er een beetje ongelukig.

Ik heb de camera buiten aan de gevel hangen, vlak onder een raam. Aan de binnenzijde van het raam zit een stopcontact.
Situatie nu; camera wordt gevoed door standaard 12V-adapter en de kabel daarvan gaat tussen raam en kozijn door naar binnen.

Nieuwe situatie; 12V-adapter verwijderen, netwerkkabel tussen raam/kozijn naar camera toe.
Die gelinkte/afgebeelde POE-injector daar in stopcontact steken en op deze manier de camera van stroom voorzien.
Voor data wil ik dan een powerline adapter gebruiken die daar ook in het stopcontact kan.
Als je dan nog een paar meters verder moet, zou je een setje passieve POE kabeltjes kunnen kopen. Die sturen de 12 Volt spanning van de adapter die je al hebt, over een paar ongebruikte aders in de netwerkkabel (een verloopstukje bij de powerline en eentje bij de camera). Omdat dit geen echte 48 Volt POE is, kan de lengte van de kabel niet lang zijn vanwege het spanningsverlies.
Deze manier ken ik ook en heb ik ook al eens elders gebruikt. Het is een goedkope manier om stroom/data naar de camera te krijgen maar niet echt optimaal; inderdaad spanningsverlies en het geeft een kabelkluwen.
Dit wil ik sowieso niet hebben; want ik wil kabels daar tot minimum beperken; want er loopt ook al spul voor mijn ADS-B antenne. Gevel wordt zo druk/lelijk van al die kabels. ;)
Behalve dat, zag ik dat er tegenwoordig ook al switches met POE ondersteuning te koop zijn voor zo'n 2,50 per poort (exclusief adapter).
Je bedoelt vast niet standaard switches die in de Pricewatch staan; maar zoiets als dit?

Dit is in deze situatie overkill omdat het maar om 1 camera gaat. Dan is zo'n adapter die ik linkte beter geschikt.
Wat mij ook tegenstaat is dat dergelijke switches (wat eigenlijk geen switches zijn maar dat terzijde) niet aan het POE protocol houden maar simpelweg direct stroom zetten op de ethernetkabel.
Er gaat dus geen 'gesprek' tussen switch en ontvanger of er wel of niet stroom geleverd moet gaan worden.
Dit kan nog wel eens problemen opleveren (wanneer je het aansluit op een non-POE device frituur je dat device).

Nou kan ik ook nog niet vinden of die POE-injector die ik linkte ook zo 'dom' is en simpelweg stroom levert en niet aan POE-protocol houdt. Denk het niet overigens...

Die gelinkte switch ben ik overigens wel een keer hier op Tweakers tegengekomen in een of andere netwerk show-topic. Misschien moet ik die post nog eens opzoeken en die user navragen.
Maar let er vooral wel op dat er verschillende standaarden POE bestaan. Je camera, injector, adapter en/of switch moeten natuurlijk dezelfde conventie ondersteunen.
Uiteraard. Dat noem ik dus hierboven ook. Denk dat ik deze vraag maar even ga voorleggen op een speciale IP-cam/CCTV-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Piet91 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:54:
Je bedoelt vast niet standaard switches die in de Pricewatch staan; maar zoiets als dit?
Ik weet niet hoe je zo snel bij die conclusie komt, maar ik bedoel natuurlijk wel een switch, bijvoorbeeld deze:
DSLRKIT 9 Ports 8 PoE Injector Power Over Ethernet Switch 4,5+/7,8- IP Cameras without Power Adapter

Dit is uiteraard een low-budget vorm van POE en natuurlijk niet nodig als je maar 1 camera aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
aawe mwan schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:23:
Ik weet niet hoe je zo snel bij die conclusie komt, maar ik bedoel natuurlijk wel een switch, bijvoorbeeld deze:
DSLRKIT 9 Ports 8 PoE Injector Power Over Ethernet Switch 4,5+/7,8- IP Cameras without Power Adapter

Dit is uiteraard een low-budget vorm van POE en natuurlijk niet nodig als je maar 1 camera aansluit.
Omdat ik niet gedacht dat een échte switch met passive POE ook zo goedkoop kon. ;)
Dat is al een stuk handiger dan zo'n 'neppe' switch die ik hierboven linkte.

Maar goed; dat is inderdaad niet nodig in dit geval. Ik denk dat het pas bij een camera of 3-4 (of in ieder geval 3-4 POE-devices zoals camera's, access-points etc.) interessant wordt om zoiets te gebruiken.
Bij 1 of 2 apparaten lijkt me een eenvoudige POE-injector een nettere/compactere oplossing.

Blijft natuurlijk bij alle genoemde injectors het nadeel dat het niet echt 802.3af is maar passive POE.
Ofwel er wordt direct stroom gezet op de netwerkkabel dus je moet niet een non-POE device aansluiten want dan frituur je de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

IPC-HDBW4431R-ZS is toch een varifocal camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
Wel varifocal maar geen starlight cam. Ik heb die toevallig net een weekje hangen hier. Tevens ook een ipc-hdw5231rp-z starlight cam. Die 4431 geeft in principe prima beeld en voor niet al te grote afstand is de IR ook prima maar ik had wel wat stabiliteits issues. Ding kwam niet meer online na een tijdje, heb nu de main stream op 2MP ipv 4MP gezet en draait nu lijkt het wel stabiel. Ding is tevens geflashed met custom engelse firmware maar is volgens mij een chinees model(vandaar niet te upgraden met nieuwe standaard firmware). Sommige verkopers op Ali zijn daar eerlijk over, bij anderen moet je even goed opletten (meestal geadverteerd als 'english firmware'. Volgende wordt iig wel weer een 5231. Ding presteerd gewoon stuk beter in low light, zit mic in, netjes te upgraden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Bedoel je als ze english firmware erbij zetten, dit een verkeerde firmware is? Zodat je niet de originele kunt gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Tomba schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Ah mooi, die is eentje op weg naar mij. Als hij bevalt komen er wellicht nog een paar :)

Wil m na hack als RTSP camera icm iSpy gaan gebruiken.
Heb het even getest voor je, rstp stream werkt prima met ispy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 01:20
Ik lees ook graag mee hier. Ik ben op zoek naar een beveilingscamera systeem. Ik heb een carpot waarmee ik wil zien wie er voor de deur staat, maar ook controle over de auto's, houden die op het erf staan, pal naast het huis. Daarnaast nog een camera achter het huis om daar te controleren wat er gebeurt.
-pushberichten bij beweging
-kabel naar de camera
-opname-apparaat met 1000gb is wenselijk
-Goede infrarood (snachts goede beelden)
-app mogelijkheid
-minstens full HD 1080P

wat is een aanrader voor dit klusje? Hoeft niet percee via aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 23:40

Ik gebruik zulke adapters hier icm HikVision DS-2CD2342WD-I. Werkt al weken perfect. Heerlijk slechts 1 kabel naar je apparatuur leggen. Toevallig heb ik ook zitten denken om dit te combineren met powerline. Vooral modellen met passthrough bieden op die manier potentieel veel gebruiksgemak/vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 01:54
harrybeuker schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:51:
Ik lees ook graag mee hier. Ik ben op zoek naar een beveilingscamera systeem. Ik heb een carpot waarmee ik wil zien wie er voor de deur staat, maar ook controle over de auto's, houden die op het erf staan, pal naast het huis. Daarnaast nog een camera achter het huis om daar te controleren wat er gebeurt.
-pushberichten bij beweging
-kabel naar de camera
-opname-apparaat met 1000gb is wenselijk
-Goede infrarood (snachts goede beelden)
-app mogelijkheid
-minstens full HD 1080P

wat is een aanrader voor dit klusje? Hoeft niet percee via aliexpress.
Koop een QNAP nas (bijvoorbeeld 231p) en gooi daar twee schijven in van 3TB. Op de website van QNAP zie je alle camera's die je erop kunt aansluiten, inclusief de mogelijkheden van die camera's.

Nu heb je een beveiligingssysteem en een eigen cloud/backup opslag! Op de QNAP kan je tot 6 camera's toevoegen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gody schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:04:
Ik gebruik zulke adapters hier icm HikVision DS-2CD2342WD-I. Werkt al weken perfect. Heerlijk slechts 1 kabel naar je apparatuur leggen.
Mooi. Had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht maar toch mooi om hier een positief woord over te lezen.
Toevallig heb ik ook zitten denken om dit te combineren met powerline. Vooral modellen met passthrough bieden op die manier potentieel veel gebruiksgemak/vrijheid.
En laat dat powerline-setje dat hier ligt nou net over passthrough beschikken. ;)

Overigens; aangezien jouw camera's wél via ethernet aan het netwerk hangen (geen van Hikvision's EXIR-modellen beschikt over wifi); waarom zou jij dan overgaan op powerline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Piet91 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:54:

Nou kan ik ook nog niet vinden of die POE-injector die ik linkte ook zo 'dom' is en simpelweg stroom levert en niet aan POE-protocol houdt. Denk het niet overigens...
Piet, dat is een zgn Midspan (injector) device.

Die zet je achter een niet POE switch en dan insert deze 802.3af compliant de voeding voor de endspan (devices als camera)
Dit gebruikt de 4 aders die je niet gebruikt voor data (4,5 en 7/8) het is maar Fast Ethernet in deze 802.3af standaard.
Maximaal 15.4 watt per device.

Ik heb ze met 8 poorten en 48 volt/65 watt power brick voor iets van 24 Euro van aliexpress.

Aangeschaft voor voeding van IR lampen en sensoren (via POE -12 volt adapters)
Maar ook de camera's die ik getest heb van Dahua) werken prima.

Gigabit ethernet heeft voor een camera niet veel zin als de bitrate on de 10 mbps blijft over algemeen (dat is niet eens mogelijk met de meeste camera's)

Je moet wel opletten als je een POE+ cameras als een PTZ koopt.
Die werken niet op 802.3af, en dan moet je een 802.3AT switch hebben (ander protocol werkt over 8 aders samen met data) en levert maximaal 25.5 watt.

Als je meer dan 25 watt nodig hebt, moet je naar POE ultra toe..(802.3bt met 55 of 90 watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
sander817 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:12:
Bedoel je als ze english firmware erbij zetten, dit een verkeerde firmware is? Zodat je niet de originele kunt gebruiken
Is gewoon vertaalde chinese firmware in principe. Van wat ik heb gelezen zit er bij sommige modellen verschil tussen china en international modellen. Allemaal wel overkomelijk als je een beetje handig bent (op ipcamtalk veel discussie over de Dahuas inc. custom firmwares).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 23:40
Piet91 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:32:
...
Overigens; aangezien jouw camera's wél via ethernet aan het netwerk hangen (geen van Hikvision's EXIR-modellen beschikt over wifi); waarom zou jij dan overgaan op powerline?
Omdat ik dan volledige vrijheid van plaatsing heb. Slechts 1 kabel is leuk maar geen kabels is nog beter. Dat had uiteraard ook gekund met powerline + een losse power adapter, maar dit scheelt alsnog een kabel van stopcontact naar de camera én het is ook gewoon een keer leuk om met PoE te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op maandag 13 maart 2017 @ 06:44:
Piet, dat is een zgn Midspan (injector) device.
d:)b

Was mij op zich al wel bekend, maar toch bedankt.
Blijft dus voor al deze oplossingen gelden dat het geen goedkoop alternatief is voor standaard POE-switches omdat je hier dus altijd mee moet oppassen dat je er niet een non-POE device aanhangt.

Die genoemde POE-injector ga ik bestellen.
Gody schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:16:
Omdat ik dan volledige vrijheid van plaatsing heb. Slechts 1 kabel is leuk maar geen kabels is nog beter. Dat had uiteraard ook gekund met powerline + een losse power adapter, maar dit scheelt alsnog een kabel van stopcontact naar de camera én het is ook gewoon een keer leuk om met PoE te werken. :)
Ah, vandaar.

Hikvision heeft tegenwoordig een nieuwe reeks camera's; EasyIP 3.0.
Deze zijn mogelijk vergelijkbaar met de Dahua Starlights (m.a.w.; betere prestaties bij weinig/geen licht).
Wat mij ook opvalt is dat ze een (micro)SD-slot hebben; iets wat deze formfactor niet eerder heeft gehad.

Op zich dus mogelijk een goede vervanger voor mijn dome-camera wegens de betere prestaties van deze formfactor en het feit dat deze dus een (micro)SD-slot hebben. Nog wel stevig aan de prijs; ruwweg 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Piet91 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:57:
[...]

d:)b

Was mij op zich al wel bekend, maar toch bedankt.
Blijft dus voor al deze oplossingen gelden dat het geen goedkoop alternatief is voor standaard POE-switches omdat je hier dus altijd mee moet oppassen dat je er niet een non-POE device aanhangt.
Nee een niet POE device op een POE switch gaat prima. Er is een handshake voordat er spanning op de kabel gezet wordt. reageert het aangesloten device niet op die handshake komt er geen power op de lijn.

Of dat werkt bij een 24 euro ding uit China weet ik niet zeker (neem aan van wel) maar POE Camera en POE IR lamp werken er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:00:
Of dat werkt bij een 24 euro ding uit China weet ik niet zeker (neem aan van wel)
Nee.

Dat staat ook altijd in hun beschrijvingen; bijvoorbeeld:
it does not have auto detection function and directly supply power to the network devices by force as soon as you connect them
Dus er wordt gewoon direct 48V op de kabel gezet. Vind een standaard netwerkapparaat (laptop, PC etc.) vast niet leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Maar behalve die 48 Volt, wil je je internet voor computers toch goed gescheiden houden van de IP-camera's?

Deze apparaten draaien bijna allemaal op software die al jaren niet meer geupdate is. Zelfs al verander je het wachtwoord, dan hebben veel IP camera's toegang op een alternatieve poort met het standaard wachtwoord, bestaat er een tool om het adminwachtwoord te resetten (via internet) en/of geven ze regelmatig een lijst van alle usernames en wachtwoorden door aan een „cloudprovider”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 19:13
Ik heb een handige tool gevonden om de URL van de videostream te vinden. Het programma heet Xeoma. Handig als je Chinese IP cams hebt waarbij het lastig is om de URL te vinden.
http://felenasoft.com/xeoma/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 11:31
Gister een nvr besteld, ben benieuwd, wel de voeding erbij bestellen. Nu nog een 2Tb WD purple of Seagate surveillance zoeken.
http://m.banggood.com/Dig...ity-System-p-1114900.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

masauri

aka qwybyte

Wasabi! schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:45:
Gister een nvr besteld, ben benieuwd, wel de voeding erbij bestellen. Nu nog een 2Tb WD purple of Seagate surveillance zoeken.
http://m.banggood.com/Dig...ty-System-p-1114900.htmle
Ziet er goed uit!
Ben benieuwd naar u ervaringen!
(ps: de link bevat 1 e teveel opt einde waardoor hij niet werkt :) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
masauri schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ziet er goed uit!
Ik laat het zeker weten, link aangepast. Misschien dat er hier al tweakers zijn die hem al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:56
Mijn foscams hebben een intermittent probleem met de night vision: de exposure stelt zich soms niet goed bij waardoor ik last heb van over-exposure. Je ziet duidelijk dat de IR-leds aangaan, het beeld wordt geheel wit, en vervolgens 'regelt' de camera zich in de normale situatie terug naar een nuttig beeld. Soms mislukt dit en een reboot lost dit dan tijdelijk op.

Een firmware update heeft niet geholpen. Outdoor mode ook niet. Wie heeft er nog een tip?

Afbeeldingslocatie: https://kruiver.stackstorage.com/public-share/1eRCfMzI1xnK1R9/preview?path=/&mode=thumbnail&size=medium

[ Voor 5% gewijzigd door S0epkip op 20-03-2017 09:28 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:15

TommyGun

Stik er maar in!

S0epkip schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:26:
Mijn foscams hebben een intermittent probleem met de night vision: de exposure stelt zich soms niet goed bij waardoor ik last heb van over-exposure. Je ziet duidelijk dat de IR-leds aangaan, het beeld wordt geheel wit, en vervolgens 'regelt' de camera zich in de normale situatie terug naar een nuttig beeld. Soms mislukt dit en een reboot lost dit dan tijdelijk op.

Een firmware update heeft niet geholpen. Outdoor mode ook niet. Wie heeft er nog een tip?

[afbeelding]
Heb je "Enhanced Night Vision Definition" aan staan? If so, uitzetten. Weet niet of het helpt in dit geval, maar is een waardeloze feature.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51

J-P

Syntax erro....

Jimster schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:36:
Ik heb een handige tool gevonden om de URL van de videostream te vinden. Het programma heet Xeoma. Handig als je Chinese IP cams hebt waarbij het lastig is om de URL te vinden.
http://felenasoft.com/xeoma/en/
Hij vind wel veel info ja, ook wachtwoorden waarvan ik het bestaan niet wist....

Hmmm, hij kan dat wachtwoord alleen gebruiken om de stream te bekijken, niet om in te loggen in de gebruikersinterface.

[ Voor 13% gewijzigd door J-P op 22-03-2017 15:04 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

dodge_911 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:18:
Iemand eigenlijk nog wat gedaan met z'n Blitzwolf BW-SIC?
De mijne ligt hier nog steeds klaar om te monteren. Ik vind alleen de software zo ruk.
Iemand 'm aan de gang met RTSP of 3rd party stuff?
Heb hem hier nog steeds hangen en werkt ook via RTSP/Netcam Studio bij mij. Adres waar je naartoe moet linken is: rtsp://[username]:[pw]@[ip-adres]/1.3gp

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hier ook een BW-SIC, en zoals verwacht is de beeldkwaliteit erg goed.
Alleen een probleem waar ik steeds tegenloop; camera wilt niet met UTP werken. LED blijft groen en springt niet naar oranje (Camera detecteert de UTP niet/er worden geen DHCP requests gestuurd?)
Iemand die dit probleem ook had en misschien ook weet hoe te fixen?
Heb tevens manual settings ookal geprobeerd, geen geluk :(

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:11
Ik zit ook nog wel eens aan een beveiligingscamera te denken om een locatie in de gaten te houden op een afstand van 150 m (vanaf huis) of 60 meter vanaf de uiterste hoek van het perceel. Dit zijn grote afstanden en er is geen kunstlicht. Overdag zou de camera als webcam dienst moeten doen. Met deze afstanden en licht zal de beveiligingsfunctie wel een uitdaging zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Als je op 150 meter in nacht willen opnemen een PTZ met 30x zoom nemen. Die zijn er met tot 150/200 meter IR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
iTeV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:39:
Hier ook een BW-SIC, en zoals verwacht is de beeldkwaliteit erg goed.
Alleen een probleem waar ik steeds tegenloop; camera wilt niet met UTP werken. LED blijft groen en springt niet naar oranje (Camera detecteert de UTP niet/er worden geen DHCP requests gestuurd?)
Iemand die dit probleem ook had en misschien ook weet hoe te fixen?
Heb tevens manual settings ookal geprobeerd, geen geluk :(
Heb je hem ook gereset, lens losmaken, en dan het kleine rode knopje een paar seconden ingedrukt houden? Ik had juist problemen met wifi in de schuur (het hele wifi/AP gebeuren was een drama bij die camera), ik had geen zin om de tuin open te graven voor een UTP kabel, dus via ethernet via het stopcontact gedaan. Volgende keer als ik verhuis, gaat er meteen 1 UTP naar de schuur of tuinhuis, etc. Als het goed is, komt er weer een nieuw model in april uit.

YouTube: BlitzWolf BW SIC1 Setup With BlitzCam Security Camera App

[ Voor 9% gewijzigd door Wasabi! op 24-03-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
TommyGun schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Heb je "Enhanced Night Vision Definition" aan staan? If so, uitzetten. Weet niet of het helpt in dit geval, maar is een waardeloze feature.
Uitgezet maar dat hielp helaas niet...
Leencamera (ook een foscam) heeft hetzelfde euvel helaas.

PVO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skipper-93
Skipper-93 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:13:
De camera monteren is gelukt. Het beeld valt tegen, met name de stabiliteit. De wieken zorgen bepaald voor nogal wat turbulentie, waardoor het beeld flink schokt.
Ik ga een vaste bullet camera zoeken met <3mm focus lengte. Nu kijk ik bij Dahua, maar je ziet door de bomen het bos niet meer 8)7
Het is uiteindelijk een Dahua IPC-HFW5231EP-Z geworden. Tot nu toe tevreden! De auto-focus is alleen handmatig te activeren, maar ik verwacht geen focus problemen ondanks het draaien van de gondel.

YouTube: Wind Turbine Live Camera - Zeewolde, The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Nice zien we de A6 mooi als de wind goed staat :)

En heb je hem ook als soort van weer camera omdat er zo'n groot stuk lucht te zien is ?

[ Voor 160% gewijzigd door jacovn op 29-03-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Skipper-93 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Het is uiteindelijk een Dahua IPC-HFW5231EP-Z geworden. Tot nu toe tevreden! De auto-focus is alleen handmatig te activeren, maar ik verwacht geen focus problemen ondanks het draaien van de gondel.

Mooi beeld!
Even los van de camera ben ik wel benieuwd hoe je op zo'n hoogte een internet (breedband?) verbinding maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

70 meter hoog, dus ruim binnen de grenzen voor een CAT kabel :)

Maar dat is giswerk ;)

Mooi beeld inderdaad! Gebruik je de beelden nog voor een specifieke reden?

[ Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 29-03-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Glasvezeltje leggen naar de windmolen vanuit een van zijn panden en dan kun je zelfs kilometers overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:31:
Glasvezeltje leggen naar de windmolen vanuit een van zijn panden en dan kun je zelfs kilometers overbruggen.
Dat klopt, maar ligt er wel glasvezel in de BUITENGEBIEDEN van Zeewolde?
Meestal wordt dit soort locaties overgeslagen en ligt er alleen glas in de dorpskernen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skipper-93
@HoppyF @TommyGun
Van onder tot boven hangt er een unshielded cat5. Die is bij de installatie in 2002 al samen met de andere kabels gemonteerd. Het valt mij mee dat het werkt. Ik verwachtte teveel interferentie met de stroomkabels.
Dan is het nog 200 meter naar een schuur. Dat overbrug ik met twee Ubiquiti Litebeams.
Eerder lag er een netwerkkabel in de grond. Die werd alleen gebruikt voor het uitlezen van de molen. Na ongeveer twee jaar is die door inductie van een blikseminslag geraakt. ;w Daarom heb ik nu voor draadloos gekozen ;)

Het gaat mij vooral om het uitzicht. En het geeft natuurlijk een beetje inkijk in het agrarische leven.
Het kan soms handig zijn. Je kunt goed zien of de koeien nog niet uitgebroken zijn :+

Tot een paar jaar geleden hadden we nog ADSL. Op een afstand van 7km van een centrale. Niet best dus.. Er is zelfs door bewoners van het gebied aangeboden om zelf de sleuven voor glasvezel te graven. Dan is het bepaald nog te duur om glasvezel te leggen.

Nu is er een windmolen met één snelle straalverbinding naar een TV/radio toren in Lelystad. Vanaf die windmolen weer met straalverbindingen naar alle huizen.

[ Voor 32% gewijzigd door Skipper-93 op 29-03-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bijzonder stabiele stream dan! Goed spul dat Ubiquiti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
jacovn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:07:
En heb je hem ook als soort van weer camera omdat er zo'n groot stuk lucht te zien is ?
Inderdaad en ook om nog een beetje privacy te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Skipper-93 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Inderdaad en ook om nog een beetje privacy te hebben :P
Haha, dat snap ik, maar ik had hem toch op google maps wel gevonden denk ik. Meer omdat ik er vlak bij woon denk ik en het me bekend voor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:29
Zijn er ook binnencamera's waarmee je 's nachts buiten kunt filmen? Ik hoor dat dat meestal problemen geeft doordat infrarood niet door glas gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper-93
Spacejockey schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:
Zijn er ook binnencamera's waarmee je 's nachts buiten kunt filmen? Ik hoor dat dat meestal problemen geeft doordat infrarood niet door glas gaat.
Dan zou je kunnen denken aan een externe infrarood lamp.
Dan ben je ook van het insecten-voor-de-lens-probleem af.

@jacovn Ik doelde vooral op het filmen van mijn huis (die is nu nog niet in beeld geweest), maar daarvoor moet hij nog hoger. Wanneer ik even niet in beeld wil kan ik nog inzoomen, dan raakt er ook meer uit beeld ;)

Op Maps vinden is inderdaad te makkelijk. Je typt Zeewolde en in één oogopslag zie je de grote plas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Skipper-93 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:20:
@jacovn Ik doelde vooral op het filmen van mijn huis (die is nu nog niet in beeld geweest), maar daarvoor moet hij nog hoger. Wanneer ik even niet in beeld wil kan ik nog inzoomen, dan raakt er ook meer uit beeld ;)

Op Maps vinden is inderdaad te makkelijk. Je typt Zeewolde en in één oogopslag zie je de grote plas :+
Als je boven in jouw windmolen staat kun je het huis waar ik woon zien denk ik. Zo ver is het niet.

Erg leuk die camera zo.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:29
Skipper-93 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Dan zou je kunnen denken aan een externe infrarood lamp.
Dan ben je ook van het insecten-voor-de-lens-probleem af.
Ik heb inmiddels maar een netgear arlo besteld, die voldoet ook wel aan mijn eisen (namelijk weinig werk er mee hebben :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
masauri schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Ziet er goed uit!
Gister binnen,
http://m.banggood.com/Dig...ity-System-p-1114900.html
ik wacht alleen nog op de WD Purple 2TB, ook nog via AE 2 extra cameraatjes besteld voor US$15,= p.st.
https://www.aliexpress.co...=2114.12010608.0.0.9fMFX8

[ Voor 11% gewijzigd door Wasabi! op 31-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 12:04

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Skipper-93 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Mag ik vragen hoe je de stream naar youtube doorzet? Ik heb nu wel iets draaien echter ben ik op zoek naar meer ideeën om dit te doen. Huidige opzet is bij mij niet stabiel genoeg.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
MR_VIPER schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:06:
[...]

Mag ik vragen hoe je de stream naar youtube doorzet? Ik heb nu wel iets draaien echter ben ik op zoek naar meer ideeën om dit te doen. Huidige opzet is bij mij niet stabiel genoeg.
Op een Windows PC gebruik ik ffmpeg. Daarmee pluk ik de RTSP uit de camera, om hem vervolgens om te zetten naar RTMP voor Youtube.

Dit heb ik in een batchfile:

ffmpeg.exe -stimeout 3600000 -rtsp_transport tcp -i "rtsp://account:wachtwoord@192.168.1.xx" -vcodec copy -acodec copy -f flv "rtmp://a.rtmp.youtube.com/live2/jouw-streamkey"
ffmpeg.bat
exit

Die een na laatste regel zorgt als het goed is voor een restart, voor wanneer ffmpeg crasht/verbindingverlies heeft. Mits je jouw batchfile ook ffmpeg.bat noemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:06
Welke leverancier naast Foscam heeft ook cloud storage met een app waarbij de camera ook in een dome versie te krijgen is? Ik kan er geen vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skipper-93
Tristan schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:52:
Welke leverancier naast Foscam heeft ook cloud storage met een app waarbij de camera ook in een dome versie te krijgen is? Ik kan er geen vinden :(
Dahua heeft Easy4ip. Volgens mij is dat ook een clouddienst. Ik weet niet of dat gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
Poecillia schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:48:
Ik zit ook nog wel eens aan een beveiligingscamera te denken om een locatie in de gaten te houden op een afstand van 150 m (vanaf huis) of 60 meter vanaf de uiterste hoek van het perceel. Dit zijn grote afstanden en er is geen kunstlicht. Overdag zou de camera als webcam dienst moeten doen. Met deze afstanden en licht zal de beveiligingsfunctie wel een uitdaging zijn denk ik.
Ik ken wel oplossingen maar dan zit je in het professionele segment in de categorie 8000-9000 euro per camera te kijken. Is het niet mogelijk netwerk naar die locatie te brengen met fiber of straalverbinding en daar de camera te plaatsen?

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Skipper-93 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:11:
[...]

Dahua heeft Easy4ip. Volgens mij is dat ook een clouddienst. Ik weet niet of dat gratis is.
Ik gebruik nu als test angelcam.com. Tot op heden lijkt het aardig te werken. Ik kan alleen de opnames nog niet terug zien op mijn mobiel, maar hier wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-07 23:04
Spacejockey schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Ik heb inmiddels maar een netgear arlo besteld, die voldoet ook wel aan mijn eisen (namelijk weinig werk er mee hebben :p).
Ik ben ook overgestapt op Netgear Arlo Pro. En ik ben erg tevreden over. Makkelijk te installeren en te bedienen en uiteindelijk ook redelijk tot goede kwaliteit video. Accu's gaan ook bij zeer intensief gebruik lang mee. Je wordt op tijd gewaarschuwd als hij bijna leeg is.

Het delen van 'streams' is ook erg mooie optie.

Ik zou wel voor de PRO versie gaan ivm de ACCU's en het feit dat je lokaal ook kan opnemen.

Voor de niet tweaker is Arlo een erg geode keus!

Poecillia schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:48:

Ik heb een ARLO op 65 meter van het huis hangen en dat werkt prima. Ontvanger staat wel direct in line of site via een raam.

[ Voor 28% gewijzigd door KaiTak op 05-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een kleine 2 weken geleden de POE-injector uit China ontvangen. Gisteren pas geïnstalleerd en vooralsnog lijkt alles prima te werken. De camera hangt nu ook aan powerline i.p.v. wifi en dat lijkt ook een verbetering te zijn (zoals verwacht).

Verbinding via wifi was altijd een twijfelgeval. Regelmatig kon ik niet of nauwelijks de camera bereiken (interface of videostream) maar ook vaak niets geen problemen.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2810/33010971624_62e8c1469e_c.jpg
POE-injector by Iemand91, on Flickr

Die telefoonlader is overigens voor de ADS-B installatie. Dus op zich zou onze powerline kit wel over 2 netwerkaansluitingen mogen beschikken. Maar de ingebouwde wifi van de Raspberry Pi3 lijkt vooralsnog goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Tristan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:57:
[...]

Ik gebruik nu als test angelcam.com. Tot op heden lijkt het aardig te werken. Ik kan alleen de opnames nog niet terug zien op mijn mobiel, maar hier wordt aan gewerkt.
angelcam.com is toch nu een betaalde dienst geworden, paar maanden geleden kon je nog free of charge enkele dagen opnemen. Ik gebruik nu tinyCam pro, kan je nu ook koppelen met cloudservers. Vandaag mijn WD TB2 purple binnen, vanavond even kijken hoe de Digoo DG-XME 4 8 12CH 1080P HDMI P2P Standalone ONVIF 2.5 NVR Recorder For IP Camera Security System functioneerd. :)
http://www.banggood.com/D...1114900.html?rmmds=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wasabi! schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:49:
[...]

angelcam.com is toch nu een betaalde dienst geworden, paar maanden geleden kon je nog free of charge enkele dagen opnemen. Ik gebruik nu tinyCam pro, kan je nu ook koppelen met cloudservers. Vandaag mijn WD TB2 purple binnen, vanavond even kijken hoe de Digoo DG-XME 4 8 12CH 1080P HDMI P2P Standalone ONVIF 2.5 NVR Recorder For IP Camera Security System functioneerd. :)
http://www.banggood.com/D...1114900.html?rmmds=search
angelcam.com is een betaalde dienst, ja. Maar het werkt tot op heden perfect. Heb al 2x goed gebruik van kunnen maken door een clipje terug te zoeken en te downloaden.

Ik heb nog geen goed werkende tool/software/app/service gevonden die ik kan afnemen of offline kan draaien op een raspberry pi. Heb o.a. motionEye geprobeerd maar ik vond dat allemaal niet super stabiel werken. Zo kwam ik dus v/d week achter dat motionEye niet meer bij mijn hdd kon. Geen idee of hij nu wel of geen opnames heeft gemaakt. Vandaar angelcam maar eens geprobeerd en dat bevalt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik ben momenteel op zoek naar een camera die de achterkant van het huis en de garageboxen achter ons huis in de gaten kunnen houden. De afstand bedraagt ongeveer 22 meter vanaf het montagepunt naar de garagebox. Het budget is max €200,-. Het belangrijkste is het beeld 's nachts, en dan dient het beeld dus ook goed genoeg te zijn om personen te herkennen bij de garagebox.

Ik heb al wat rondgekeken en kwam Dahua, Hikvision en Foscam tegen, maar ben nog niet geheel overtuigd, aangezien ik niet veel filmpjes er over kon vinden.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:11
Mollos_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:56:
[...]

Ik ken wel oplossingen maar dan zit je in het professionele segment in de categorie 8000-9000 euro per camera te kijken. Is het niet mogelijk netwerk naar die locatie te brengen met fiber of straalverbinding en daar de camera te plaatsen?
Fiber lijkt me wat overdone, maar een netwerkkabel zou wel kunnen over een meter of 70. Wel veel gedoe om die kabel diep genoeg weg te graven. Van straalverbindingen heb ik geen verstand. Bedoel je dan een wifi met een speciale antenne? Maar op die locatie blijf je met beperkingen van de nacht zitten want de prijzen die jij noemt zijn niet de bedoeling. Dan kan ik beter een webcam op het huis zetten met een telelens, heb ik in ieder geval een oplossing overdag.

Ik heb ook nog even Lora overwogen, maar dat is niet bepaald plug en play.

[ Voor 12% gewijzigd door Poecillia op 05-04-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Gisteravond de Digoo DG-XME geprobeerd, heel makkelijk, openschroeven, HD erin, opstarten en de wizard helpt je door de settings. Indien je niet automatisch beeld krijgt, dan username en wachtwoord per camera invoeren. Ik heb er 3 camera's aanhangen, terugkijken is ook makkelijk en het verloopt allemaal soepeltjes. Alleen af en toe herstart het apparaat zich, dat hoor je dmv een signaal. Je kan ook dmv een app xmeye op afstand je beelden bekijken, je krijgt dit te zien als je de wizard gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wasabi! op 06-04-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:14
Ik lees al een tijdje mee, en zojuist de Digoo DG-M1X (http://www.banggood.com/D...1137839.html?rmmds=search) gekocht in de pre-order, WIFI en LAN.

Ben benieuwd, zal mijn bevindingen hier delen. Weet iemand of de cloud-functionaliteit ook helemaal uit te schakelen is en dan alleen rtsp/onvif gebruiken?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:30:
Een kleine 2 weken geleden de POE-injector uit China ontvangen. Gisteren pas geïnstalleerd en vooralsnog lijkt alles prima te werken. De camera hangt nu ook aan powerline i.p.v. wifi en dat lijkt ook een verbetering te zijn (zoals verwacht).

Verbinding via wifi was altijd een twijfelgeval. Regelmatig kon ik niet of nauwelijks de camera bereiken (interface of videostream) maar ook vaak niets geen problemen.

[afbeelding]
POE-injector by Iemand91, on Flickr
Zoals verwacht is de verbinding via power line een stuk stabieler. Via wifi kon ik vaak niet eens op 2 devices tegelijkertijd de (hoofd)stream bekijken; nu is het geen enkele probleem.
Ook de connectie van de app aan de stream is sneller., webinterface sneller en bij de streams ook minder weggevallen frames.

Ofwel een algemene tip aan iedereen; hang je camera bekabeld aan je netwerk en NIET via wifi.
Maar goed; dat wisten we natuurlijk ook al lang. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 07-04-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Spacejockey schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:
Ik gebruik deze, werkt prima, vorige week binnen gekregen.
https://www.aliexpress.co...=2114.12010608.0.0.MLJTGE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ROd4Pi3WKpN5SUe9DQqgmHK/full.jpg

Zie het verschil met infrarood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z6KCTpgb7LrnStOJos4uV4lH/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Wasabi! op 11-04-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 07:40

elsinga

=8-)

Ik heb een Boavison IPCX-BC28321080 gekochty via ali (https://nl.aliexpress.com...2MP-CCTV/32598317418.html). Via de browser kan ik het ding niet configureren, allerlei onveilige plugins, maar de XMeye app ziet 'm wel en toont ook beeld. So far so good, maar ik wil 'm in Synology Surveilance Station gebruiken, dus ben op zoek naar de juiste config.

Als ik in SS een search doe naar ONVIF camera's wordt de camera netjes gevonden op poort 8899. Connecten lukt echter niet. De app zelf roept iets van 34567, maar ook daarmee kan SS niets.

Wie heeft nog suggesties hoe ik deze camera in SS aan de praat krijg?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Bah, mijn pakketje met mijn nieuwe camera uit China ligt al sinds 12 april bij PostNL. Ze kunnen de waarde en inhoud niet bepalen en ik heb daardoor gisteren een brief gehad om dit te verduidelijken. Duurt lang!

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 19-04-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51

J-P

Syntax erro....

elsinga schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:06:
Ik heb een Boavison IPCX-BC28321080 gekochty via ali (https://nl.aliexpress.com...2MP-CCTV/32598317418.html). Via de browser kan ik het ding niet configureren, allerlei onveilige plugins, maar de XMeye app ziet 'm wel en toont ook beeld. So far so good, maar ik wil 'm in Synology Surveilance Station gebruiken, dus ben op zoek naar de juiste config.

Als ik in SS een search doe naar ONVIF camera's wordt de camera netjes gevonden op poort 8899. Connecten lukt echter niet. De app zelf roept iets van 34567, maar ook daarmee kan SS niets.

Wie heeft nog suggesties hoe ik deze camera in SS aan de praat krijg?
Ik heb thuis wel meerdere Aliexpres camera's op mijn Synology aan weten te sluiten. Maar ook pas na wat uitzoek werk.

Zorg er in ieder geval voor dat je DHCP inschakeld in de camera en het wachtwoord veranderd (volgens mij hoef je die plugin waar je het over hebt alleen te installeren wanneer je de beelden wilt bekijken en kan je wel gewoon de config optie selecteren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xMnYG0U.png

Ik heb naast het activeren van DHCP ook de ONVIF poort veranderd zodat deze niet conflicteert met andere camera's
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lLQMw0b.png

In je Synology kan je de camera's als volgt toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KrNP9sk.png

Let erop dat het venster rechts niet altijd het camera beeld laat zien. Maar dat synology toch gewoon de camerabeelden kan zien, opslaan en weergeven:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JStIaPV.png
Dus gewoon de instellingen opslaan en naar de Liveweergave gaan.

Hoop dat je dit op weg helpt

Ow en nog 1 tip: schakel absoluut niet de automatische tijdzone optie in de camera in. Hierdoor wordt de camera niet mer vindbaar en kan je camera pas na veel moeite weer verbinden.

[ Voor 8% gewijzigd door J-P op 25-04-2017 10:47 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

J-P, het onhandige is dat ik bij deze camera geen config kan doen via de browser zonder die plugin. Geen beeld is geen probleem... De Android app kon ik het wachtwoord al mee wijzigen, maar veel meer ook niet. Surveilance station discovert de camera wel via ONVIF, maar kan er daarna niks mee. En de door de app gebruikte poort levert in SS geen connectie op. :(

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

elsinga schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:02:
J-P, het onhandige is dat ik bij deze camera geen config kan doen via de browser zonder die plugin.
Ik heb een camera die werkt met dezelfde „handige” plugin. Uiteindelijk heb ik maar een virtuele machine met Internet Explorer gebruikt om hem te configureren, want dit hoef je toch maar eenmalig te doen.

In die tijd vond ik wel dat iemand bezig was met het uitpluizen van de communicatie tussen ActiveX en de camera en het leek er op alsof het hem wel zou gaan lukken een command-line interface te maken, voor Linux. Maar ik kan helaas de URL niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hmmm.... Ik heb nog wel een oude Win7 VM staan... Wie weet lukt het daarmee.. Kan ik in elk geval de juiste ONVIF poort instellen en 'm zo wellicht in Surveilance Station gebruiken. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
elsinga schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:21:
Hmmm.... Ik heb nog wel een oude Win7 VM staan... Wie weet lukt het daarmee.. Kan ik in elk geval de juiste ONVIF poort instellen en 'm zo wellicht in Surveilance Station gebruiken. Dank voor de tip!
Het is veel makkelijker om het programma Xeoma te downloaden. Die vindt eenvoudig de juiste streams. http://felenasoft.com/xeoma/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

@Jimster , daar zie ik wel de streams (al wordt het beeld na enkele seconden wel groen, kan de testversie beperking zijn), maar geen extra info die me helpt de stream in SS werkend te krijgen helaas. Veel RTSP info, maar daar kan ik in SS niet smee voor zover ik weet. Ook VLC/IE/Chrome kan er niks mee trouwens.

Dank voor de tip, kennelijk kan de camera wel werken in andere software. Dat biedt hoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
elsinga schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:30:
@Jimster , daar zie ik wel de streams (al wordt het beeld na enkele seconden wel groen, kan de testversie beperking zijn), maar geen extra info die me helpt de stream in SS werkend te krijgen helaas. Veel RTSP info, maar daar kan ik in SS niet smee voor zover ik weet. Ook VLC/IE/Chrome kan er niks mee trouwens.

Dank voor de tip, kennelijk kan de camera wel werken in andere software. Dat biedt hoop. ;)
SS werkt wel met RTSP.
Als je beeld hebt in Xeoma, dan klink je onderin op het tandwieltje, daarna klik je aan de linkerkant op de camera. In het scherm dat opent scroll je wat verder naar beneden, je ziet dan de URL. Bijv: rtsp://192.168.0.16/onvif1

In SS voer je dat dan als volgt in:
IP: 192.168.0.16
Poort 554 (probeer evt. andere poorten zoals 8899)
Merk: Door gebruiker gedefinieerd
Bronpad: /onvif1

Mocht je in je URL een gebruikersnaam en ww hebben, dan moet je dat invoeren, anders laat je dat leeg.
Probeert ipv merk ook [ONVIF], mocht Door gebruiker gedefinieerd niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Jimster, ga ik nog even naar kijken. Wellicht dat het met de URL toevoeging wel gaat werken. Dank!

Dit is wat ik zie in Xeoma:

code:
1
[1920x1080 25 fps h264 4Mb] rtsp://10.10.10.123/user=admin_password=fuBSA8E9_channel=1_stream=0.sdp?real_stream

Hoe vertaal ik dat nu naar SS? Gewoon alles achter / nemen en user plus password weglaten?

Wat niet werkt op poort 34567 (de poort die het eigen CMS en de Android App adverteren), bij Verbinding Testen:
  • /user=admin_password=fuBSA8E9_channel=1_stream=0.sdp?real_stream
  • /0.sdp
  • /channel=1_stream=0.sdp?real_stream
  • /real_stream
Daar krijg ik na een tijdje een melding dat de stream niet kon worden gevonden en dat ik UDP poorten moet open zetten. Met poort 554 direct een foutmelding.

[ Voor 83% gewijzigd door elsinga op 29-04-2017 09:26 . Reden: Getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik zal vanavond even kijken hoe het bij mij ingesteld staat, mijn andere camera heeft een vergelijkbare URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Maat van me heeft twee foscams opgehangen. Is er een manier om via een rechtstreekse url motion detection aan en uit te zetten? Had vroeger bij mijn Mobotix toentertijd een link op mijn telefoon staan waarmee dat kon. Kan het niet vinden voor de foscam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
elsinga schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:02:
Jimster, ga ik nog even naar kijken. Wellicht dat het met de URL toevoeging wel gaat werken. Dank!

Dit is wat ik zie in Xeoma:

code:
1
[1920x1080 25 fps h264 4Mb] rtsp://10.10.10.123/user=admin_password=fuBSA8E9_channel=1_stream=0.sdp?real_stream

Hoe vertaal ik dat nu naar SS? Gewoon alles achter / nemen en user plus password weglaten?
Mijn andere camera heeft de volgende URL:
code:
1
rtsp://192.168.0.201/user=admin_password=tlJwpbo6_channel=1_stream=0.sdp?real_stream

Bijna hetzelfde als die van jou dus. Ik heb deze als volgt ingesteld:
Poort: 8899
Merk: [ONVIF]
Cameramodel: [Generic_ONVIF]
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: tlJwpbo6

In jouw geval dus wachtwoord fuBSA8E9

Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

@Jimster , die probeerde ik als eerste, omdat SS de camera zo ontdekt heeft. Helaas werkt dat dus ook niet. Ik heb wel het zelf ingesteld wachtwoord gebruikt (anders dan het getoonde wachtwoord hierboven, wat Xemoa ontdekte), dus ik ga het nog eens herhalen met het wachtwoord fuBSA8E9. Helaas: "Test van het surveilance apparaat mislukt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Je moet sowieso het wachtwoord gebruiken waar Xeoma ook mee werkt. Ik denk dat je in de buurt zit. Misschien even met een portscanner kijken op welke poorten de camera reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De camera zelf geeft aan dat poort 34567 gebruikt moet worden (lekker standaard...). op poort 80 draait de webinterface, met het door mij ingestelde wachtwoord.

Ik ga nog even verder zoeken, dank voor de info tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb mijn nieuwe Hikvision camera binnen, het is een DS-2CD2032F-IW geworden waarvan ik binnenkort een tweede ga bestellen (voor- en achtertuin).

De camera is actief in SADP en via de PC en iPhone app te benaderen, echter alleen als ik op het netwerk zit. De camera is bedraad aangesloten.

Welke instelling zie ik over het hoofd om de camera overall te kunnen bekijken? Bijvoorbeeld via iVMS4200 als ik op mobiel internet zit?

[ Voor 4% gewijzigd door mr_niceguy op 01-05-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mr_niceguy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:09:
Ik heb mijn nieuwe Hikvision camera binnen, het is een DS-2CD2032F-IW geworden waarvan ik binnenkort een tweede ga bestellen (voor- en achtertuin).
Kijk ook eens naar een Exir model; zijn een stuk beter bij low-light situaties dan de dome en bullet-modellen.
Of Dahua Starlight.
Welke instelling zie ik over het hoofd om de camera overall te kunnen bekijken? Bijvoorbeeld via iVMS4200 als ik op mobiel internet zit?
Poort openzetten op je router en je externe IP-adres instellen in de app of VPN gebruiken.
Dat laatste is aan te raden vanwege veiligheid.

Moet ik zelf eigenlijk doen omdat ik meerdere apparaten wil bereiken van buiten mijn netwerk (camera, NAS, ADS-B receiver etc.) maar ben er nog niet aan toegekomen/weet nog niet hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33
mr_niceguy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:09:

De camera is actief in SADP en via de PC en iPhone app te benaderen, echter alleen als ik op het netwerk zit. De camera is bedraad aangesloten.

of www.hik-connect.com gebruiken? Weet niet of dat met losse camera's werkt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Pagina: 1 ... 5 ... 89 Laatste