Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 22:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hebben de IP-camera merken die populair zijn in dit topic nog een normale webinterface?

De laatste IP-camera die ik gekocht heb via Aliexpress, bevat een cameramodule die gedesignd is door het Chinese XiongMai. Deze camera heeft geen normale webinterface, maar als je de camera wilt configureren, moet je in de browser een ActiveX programma installeren. Dit betekent dat je de camera dus alleen kunt configureren met Microsoft Internet Explorer als browser en dus alleen met Microsoft Windows als operating systeem op je computer.

Het gaat om een camera die werkt met XMeye als Android app en xmeye.net als cloudtoegang.

Werken andere cameramerken ook zo, of heeft de meerderheid van de IP camera's nog steeds een normale webinterface (die je met elke willekeurige browser kunt gebruiken)?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
aawe mwan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:18:
Hebben de IP-camera merken die populair zijn in dit topic nog een normale webinterface?

De laatste IP-camera die ik gekocht heb via Aliexpress, bevat een cameramodule die gedesignd is door het Chinese XiongMai. Deze camera heeft geen normale webinterface, maar als je de camera wilt configureren, moet je in de browser een ActiveX programma installeren. Dit betekent dat je de camera dus alleen kunt configureren met Microsoft Internet Explorer als browser en dus alleen met Microsoft Windows als operating systeem op je computer.

Het gaat om een camera die werkt met XMeye als Android app en xmeye.net als cloudtoegang.

Werken andere cameramerken ook zo, of heeft de meerderheid van de IP camera's nog steeds een normale webinterface (die je met elke willekeurige browser kunt gebruiken)?
Hikvision heeft iig normale interface, werkt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05 20:58
jacovn schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:16:
Deze camera is qua prestaties min of meer te vergelijken met Hikvision darkfighter voor veel minder geld.

Ik had hem voor 142€ in huis.
Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 20:16
Bij aliexpress, normale prijs 175$
Kreeg hem wat goedkoper doordat ik de stoomboot post methode wil (als babyfoon van $20 verstuurd) en dus voor hem de dhl kosten wegvallen. Verder had ik met een eerdere camera lang moeten wachten op een mount en dus was dit van hem een goedmaker denk ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 20:35
Heeft er toevallig iemand ervaring met de Hikvision DS-2CD2142FWD-IWS. Firmware 5.4.4_161125
Het lijkt erop dat motion-detection prima werkt, recordings komen volop binnen. Echter erg veel last van False-Positives.... ieder mugje, sneeuwvlokje, of pluisje dat toevallig door het kader vliegt (in het donker) wordt als motion opgenomen. Heb alle instellingen m.b.t. gevoeligheid en percentages getest, ook de nacht-settings.... ondanks dat,nog veel false-positives)
Overdag zijn de opnamen prima.

Nu probeer ik met smart-gebeurtenis, de onderdelen indringerdetectie, en lijnoverschrijdingsdetectie in te stellen.
Bij indringdetectie maakt hij wel goede (bewegings)opnames bij daglicht, maar niet bij nacht. (geen nachtmodus?)

Ervaart nog iemand deze problemen? Kwestie van wachten op een firmware waarin het wel werkt? Of is dit een probleem waar hikvision bekend om staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05 21:56
Hoi,

Ik ben op zoek naar een IP camera om mijn katten in de gaten te houden (één heeft een ziekte).

Het wordt een camera voor binnen (ze hebben hun eigen kamer).
Aangezien de kattenbeesten meestal in het venster liggen te slapen maar ook wel rondlopen wil ik graag een PZT camera zodat ik er maar 1 hoef aan te schaffen.
Ik heb stroom in de buurt, dus hoeft niet per se PoE te zijn. Internet zit juist niet in de buurt, maar is wel te maken.
Ook in het donker kijken is fijn dus een paar IR leds, kamer is 9 meter diep maar daar zitten ze zelden.

Wat ik me nu nog afvraag is hoeveel fps, en MP ik nodig zou hebben.
Ik heb er wel een aantal gevonden maar ik zie weinig (positieve) recensies en ik vraag me ook af welk(e) merk ik moet hebben wil ik een fatsoenlijke app hebben wat makkelijk out-of-the-box werkt.

pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I (2.8mm)
pricewatch: Foscam FI9821EP Zwart
pricewatch: Foscam R2
pricewatch: Axis Companion Dome V

wat zijn jullie ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:12
Potato42 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:39:
Ik heb er wel een aantal gevonden maar ik zie weinig (positieve) recensies en ik vraag me ook af welk(e) merk ik moet hebben wil ik een fatsoenlijke app hebben wat makkelijk out-of-the-box werkt.
Die Hikvision en Axis kun je sowieso al van je lijstje afstrepen, deze hebben geen PTZ.

Als je het simpel en snel werkend wil hebben zouden die Foscam camera's een optie zijn.

Persoonlijk zou ik voor deze toepassing voor een Xiaomi Yi Dome Camera kiezen denk ik. Ik heb nog geen ervaring met deze camera, maar wel met andere Xiaomi producten waar ik erg tevreden over ben. Voor zo'n 67 euro koop je deze in de Official Yi Store inclusief verzending via PostNL. Het kan zelfs nog iets goedkoper, maar dan duurt de verzending ook wat langer.

Meer info: https://www.yitechnology.com/yi-dome-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
frenki schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:22:
Bij indringdetectie maakt hij wel goede (bewegings)opnames bij daglicht, maar niet bij nacht. (geen nachtmodus?)
Neem je op via het micro SD slot in de camera of gaan de opnames via een NAS? Ik heb ook problemen gehad met motion opnames maar in mijn geval zat het vooral in de NAS die na melding van de Hikvision camera's gewoon niet ging opnemen. Op dit moment gaat het redelijk (na heel veel finetunen met gevoeligheid en instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenki
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 20:35
Bigf00t schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Neem je op via het micro SD slot in de camera of gaan de opnames via een NAS? Ik heb ook problemen gehad met motion opnames maar in mijn geval zat het vooral in de NAS die na melding van de Hikvision camera's gewoon niet ging opnemen. Op dit moment gaat het redelijk (na heel veel finetunen met gevoeligheid en instellingen).
Ok dat is wel iets om uit te proberen, opnamen gaan rechtstreeks naar een nas.
Overdag gaan de opnames redelijk goed, nadeel van die smart-gebeurtenis is denk ik dat er geen nachtmodus instelling mogelijk is.
Bij alleen Motion detection gaat het wel goed maar veel false-positives.
Dank voor je opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Bigf00t schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Die Hikvision en Axis kun je sowieso al van je lijstje afstrepen, deze hebben geen PTZ.

Als je het simpel en snel werkend wil hebben zouden die Foscam camera's een optie zijn.

Persoonlijk zou ik voor deze toepassing voor een Xiaomi Yi Dome Camera kiezen denk ik. Ik heb nog geen ervaring met deze camera, maar wel met andere Xiaomi producten waar ik erg tevreden over ben. Voor zo'n 67 euro koop je deze in de Official Yi Store inclusief verzending via PostNL. Het kan zelfs nog iets goedkoper, maar dan duurt de verzending ook wat langer.

[video]
Vind het een mooi ding, zeker voor die prijs. Die 1080P voor 90 dollar is ook niet echt nodig lijkt me.

Heb je wel ervaring met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:54
Wie kan mij opweg helpen welke camera ik moet kopen want ik zie door de vele opties niet meer wat ik moet halen.

Ik heb een afdakje boven mijn voordeur en daar wil ik een poe dome camera hebben.

Probleem is dat veel cameras lomp groot zijn en dat de compactere versie naar de 300+ gaan.

Heb maar paar simpele eisen.

* dome model wat zo min mogelijk opvalt van afstand
* poe (geen kabel boom ivm beperkte ruimte)
* goed ir/nacht zicht
* 2.8mm lens
* liefste 1080p

Er moet toch wel iets te vinden zijn met deze wensen en rond de 100 euro incl invoer rechten ed ? Ik hoef namelijk geen ptz functies en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 14-05 15:37
Jan-man schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:37:
Wie kan mij opweg helpen welke camera ik moet kopen want ik zie door de vele opties niet meer wat ik moet halen.

Ik heb een afdakje boven mijn voordeur en daar wil ik een poe dome camera hebben.

Probleem is dat veel cameras lomp groot zijn en dat de compactere versie naar de 300+ gaan.

* goed ir/nacht zicht
* 2.8mm lens
* liefste 1080p

Er moet toch wel iets te vinden zijn met deze wensen en rond de 100 euro incl invoer rechten ed ? Ik hoef namelijk geen ptz functies en dergelijke.
Hikvision zoiets als dit?
https://nl.aliexpress.com...573.html?isOrigTitle=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
Jan-man schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:37:

* goed ir/nacht zicht
* 2.8mm lens
* liefste 1080p

Of deze Dahua IPC-HDBW4431F-AS 2.8mm ?
Koop 'm lekker in Nederland, gemakkelijk met garantie, wanneer je vragen hebt en zo steun je de economie nog een beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bigf00t schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:41:
[...]

[video]
Thanks voor de tip. Na lang wikken en wegen tussen diverse modellen en opties heb ik gisteren de Yi Dome (720P, meer dan genoeg) besteld voor 55 EU :) Nu wachten tot-ie aankomt en dan uittesten.
(Wordt voor mij mn eerste IP cam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wie van jullie kan mij helpen?
Al enige jaren maak ik gebruik van een (goedkope Makro ) beveiliginscamera set.
Op de dvr zijn momenteel 3 camera`s aangesloten middels BNC/kabel aansluitingen.
Ik kan de opgenomen beelden terug kijken via de TV die ik aan de DVR heb aangesloten met een VGA kabel. Opzich werkt dit allemaal vrij aardig, echter is de dvr nogal gehorig.

Vanwege een nieuw in te richten slaapkamer , wilde ik graag mijn dvr gaan verplaatsen, liefst naar een andere ruimte ( meterkast ) maar doordat alle kabels al getrokken zijn en ik geen zin hem om die te verleggen ( loopt ook via de tuin e.d ). Als optie heb ik om de dvr in de bestaande kamer, in de kledingkast weg te werken en dan de dvr in het netwerk te hangen. Ik het verleden heb ik dit wel eens getest en dit werkte opzich goed.

Echter het probleem is dat ik de oude software cd niet meer kan vinden. Nu zag ik in de handleiding staan dat als software pc viewer d6 studio gebruikt wordt, maar deze kan ik niet online vinden. Ik had wel een alternatief iets gevonden maar dat werkt alleen met Windows XP.
Het lukt mij niet om de dvr zonder software te benaderen vanaf mijn pc. Wat werkt is via een dns setting op de dvr (dyndns), de dvr op het internet zetten, maar dit heb ik liever niet vanwege de vele verhalen dat er dan meegekeken kan worden.

TLDR;
Mijn vraag is dus, kent iemand nog software waarmee het mogelijk zou moeten zijn om de dvr via interne netwerk te benaderen? het liefst gratis natuurlijk.
Het gaat hier overigens om een set van Sky-tronics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Draai eens een nmap vanaf een Linux-installatie op het IP-adres van de DVR, op die manier kun je achterhalen wat er open staat qua poorten/services.

Je zou de DVR ook nog even open kunnen schroeven, kijken wat voor chipset erin zit en dan op internet zoeken of je software kan vinden die ook met die chipset overweg kan. Vaak is dat soort spul hardwarematig wel vrij gelijk en is het alleen een ander merkje wat erop is geplakt.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 08:44
dank je wel! goeie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
fender89 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:54:
[...]

Thanks voor de tip. Na lang wikken en wegen tussen diverse modellen en opties heb ik gisteren de Yi Dome (720P, meer dan genoeg) besteld voor 55 EU :) Nu wachten tot-ie aankomt en dan uittesten.
(Wordt voor mij mn eerste IP cam)
Laat eens weten hoe deze is als je 'm binnen hebt. Zit zelf te denken aan de 1080P maar had een vraag gesteld aan de verkoper die deze pas na Chinees nieuwjaar kan beantwoorden (3 feb geloof ik) dus dan ga ik 'm daarna bestellen.
Ben erg benieuwd in het gebruik van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Nu online
@Potato42,

Zal ik doen. Qua bezorgtijd kan dit nog wel even duren, o.a. gezien het chinese nieuwjaar. (23-01 besteld, status nog in 'processing' dus nog niet verzonden :( Maargoed, had ook geen haast voor mij)

Zodra ik hem heb zal ik mijn bevindingen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Wij zijn sinds enkele weken ingetrokken in onze nieuwe woning en nu wij een eigen oprit(je) hebben wil ik deze graag beveiligen door middel van een camera.

Nu heb ik in dit topic al heel veel informatie vergaard, maar hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor onze situatie.

De oprit is circa 12 meter lang en 4 meter breed (8m als je de oprit van de buren meeneemt). De belangrijkste reden van beveiliging is het filmen van de auto's - dus nachtbeeld is het belangrijkste voor ons. De camera wil ik bevestigen aan de garage, zodat de hele oprit wordt gefilmd inclusief de voordeur (zit ook aan de zijkant van de woning).

Naast een goed (nacht)beeld is van belang:
- gemak in bediening van live beelden en terugkijken
- het liefste een cloud omgeving waarin beelden worden opgeslagen. Lees hier eigenlijk alleen over bij Foscam camera's. Zijn er andere merken die zo'n oplossing bieden en wat zijn de kosten hiervan? Waarschijnlijk moet de connectie met deze camera alsnog bekabeld zijn met de modem?

Eventueel zou een eigen harddisk ook een optie zijn, maar ik ben niet heel (IT) technisch onderlegd, dus dan zou het wel redelijk plug&play moeten zijn. Ik heb een loze leiding vanaf de garage laten aanleggen voor deze camera.

Vooralsnog gaat het om 1 camera, maar wellicht wil ik ook een camera achter plaatsen, dus uitbreidbaarheid is gewenst. Een pakket met 2 camera's en een HD recorder zou ook optie zijn, maar kan daar zo snel ook geen aanbieder voor vinden. Had er een tijd terug wel een gevonden met interessant pakket, maar vergeten op te slaan en kan het niet meer vinden. :(

Budget tot ca 700-800 euro. Gemak heeft meer prio dan prijs. Aankoop liefste ook gewoon via een goede, betrouwbare NL leverancier.

Dank alvast :)

[ Voor 9% gewijzigd door VidaR-9 op 05-02-2017 10:57 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:55:
Wij zijn sinds enkele weken ingetrokken in onze nieuwe woning en nu wij een eigen oprit(je) hebben wil ik deze graag beveiligen door middel van een camera.

Nu heb ik in dit topic al heel veel informatie vergaard, maar hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor onze situatie.

De oprit is circa 12 meter lang en 4 meter breed (8m als je de oprit van de buren meeneemt). De belangrijkste reden van beveiliging is het filmen van de auto's - dus nachtbeeld is het belangrijkste voor ons. De camera wil ik bevestigen aan de garage, zodat de hele oprit wordt gefilmd inclusief de voordeur (zit ook aan de zijkant van de woning).

Naast een goed (nacht)beeld is van belang:
- gemak in bediening van live beelden en terugkijken
- het liefste een cloud omgeving waarin beelden worden opgeslagen. Lees hier eigenlijk alleen over bij Foscam camera's. Zijn er andere merken die zo'n oplossing bieden en wat zijn de kosten hiervan? Waarschijnlijk moet de connectie met deze camera alsnog bekabeld zijn met de modem?

Eventueel zou een eigen harddisk ook een optie zijn, maar ik ben niet heel (IT) technisch onderlegd, dus dan zou het wel redelijk plug&play moeten zijn. Ik heb een loze leiding vanaf de garage laten aanleggen voor deze camera.

Vooralsnog gaat het om 1 camera, maar wellicht wil ik ook een camera achter plaatsen, dus uitbreidbaarheid is gewenst. Een pakket met 2 camera's en een HD recorder zou ook optie zijn, maar kan daar zo snel ook geen aanbieder voor vinden. Had er een tijd terug wel een gevonden met interessant pakket, maar vergeten op te slaan en kan het niet meer vinden. :(

Budget tot ca 700-800 euro. Gemak heeft meer prio dan prijs. Aankoop liefste ook gewoon via een goede, betrouwbare NL leverancier.

Dank alvast :)
Ff kort inhaken op Cloud, dat werkt ook gewoon met WiFi camera :)
Hier met tevredenheid van beeld en Cloud omgeving van Foscam FI9900p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Als je zowel op 12 meter als dichtbij identificatie wilt doen, dan haal je dit niet met een fixed lens.
Ofwel dichtbij zie je alleen een hoofd (zou genoeg moeten zijn als je de camera goed plaatst) ofwel veraf is het zo klein dat je wel wat ziet, maar niet kunt identificeren wat.

Ik zou dan 2 camera's nemen. 1 goed geplaatste om bij de deur goed zicht te hebben, en de andere om je auto goed in de gaten te houden.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:03:
Als je zowel op 12 meter als dichtbij identificatie wilt doen, dan haal je dit niet met een fixed lens.
Ofwel dichtbij zie je alleen een hoofd (zou genoeg moeten zijn als je de camera goed plaatst) ofwel veraf is het zo klein dat je wel wat ziet, maar niet kunt identificeren wat.

Ik zou dan 2 camera's nemen. 1 goed geplaatste om bij de deur goed zicht te hebben, en de andere om je auto goed in de gaten te houden.
Mee eens.
Ligt er aan hoe lang je opnames wilt bewaren en ook of je continu wilt opnemen of alleen gebeurtenissen wilt opnemen. Een beeld waar uren niets op te zien is heeft immers weinig waarde.
Ik neem lokaal op SD kaart die in de camera zit. Drie dagen ongeveer.
Terugkijken kan via de App of anders via een PC en het bekijken op de PC of downloaden van video's of foto's.
Ik had een gratis cloudopslagdienst (Angelcam) maar die is nu niet meer gratis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
martinusz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Ff kort inhaken op Cloud, dat werkt ook gewoon met WiFi camera :)
Hier met tevredenheid van beeld en Cloud omgeving van Foscam FI9900p
War kost die cloud oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:10:
[...]

War kost die cloud oplossing?
7 dagen opslaan, terug kijken en downloaden 50 euro per jaar.
30 dagen = 130 euro per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
jacovn schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:03:

Belangrijkste is de auto, dus eerste 8 meter is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Je moet je ook inlezen als je langer dan toegestaan beelden wilt bewaren.
Ik had de benodigde capaciteit ook wat overschat en toen liep het op naar 60 dagen.
Maar de iframes flink terug geschroefd, en neem alles continue op van paar cameras. Dan is het min of meer 15 dagen.
VidaR-9 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:18:
[...]

Belangrijkste is de auto, dus eerste 8 meter is het belangrijkste.
Als voorbeeld heb ik een 2.4 mm camera op muur waar auto direct voor staat. Aan de achterkant van de auto is identificatie al moeilijk in donker.

Ik heb een 4 mm in de tuin, en als je door de tuin naar het huis loopt is identificatie goed, maar dat is zeg maar op helft van de tuin, meter of 4 van camera.

Ik ga nooit weer fixed lenzen kopen, dat heb ik in deze opstelling wel geleerd. De enige goede camera is een 20x ptz die ik goed in kan zoomen op mijn auto die op openbare weg staat.

Initieel vroegen mijn buren wel waar het voor was, maar niemand is komen kijken wat ik er mee kon zien als ik ze uitnodigde, dus blijkbaar stoort het ze niet.

Het type waar ik nu wel van onder de indruk ben is de Dahua Starlight Varifocal Turret (IPC-HDW5231R-Z)
WDR(120dB), 2.7mm ~12mm motorized lens (4.4x Zoom), 97°~34° HFOV, 0.006 Lux/F1.4 (Color)

[ Voor 68% gewijzigd door jacovn op 05-02-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 19:38

MavhRik

Marcel

Is er al een IP camera merk dat een webinterface levert in HTML(5) en dus zonder JAVA, Flash, ActiveX of andere vieze plugins volledige kan functioneren?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 19:24
Iemand een idee welke instelling bij een DS-2CD2142FWD-I aangepast moet worden om het overcompenseren bij lichtval uit te zetten? Camera hangt op een locatie die altijd verlicht is. Als er een auto aan komt rijden, of iemand met een lichte jas loopt dan knalt het beeld bijna op donker om dan langzaam weer lichter te worden. Eigenlijk zou ik die 'compensatie' instelling in z'n geheel uit willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Beetje teleurstellend dat er weinig thuis beveiligingssysteem topics zijn op tweakers. Ik ben niet alleen op zoek naar camera's maar een geïntrigeerd systeem incl sensors. Hebben mensen hier adviezen over dat soort systemen die redelijk plug en play zijn, en niet meer dan 6k kosten?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Niek_ schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:34:
Iemand een idee welke instelling bij een DS-2CD2142FWD-I aangepast moet worden om het overcompenseren bij lichtval uit te zetten? Camera hangt op een locatie die altijd verlicht is. Als er een auto aan komt rijden, of iemand met een lichte jas loopt dan knalt het beeld bijna op donker om dan langzaam weer lichter te worden. Eigenlijk zou ik die 'compensatie' instelling in z'n geheel uit willen zetten.
Ik denk dat je bij 'Configuratie > Day/Night Switch' de instelling 'Smart Supplement Light' op OFF moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Cyb3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:28:
Beetje teleurstellend dat er weinig thuis beveiligingssysteem topics zijn op tweakers. Ik ben niet alleen op zoek naar camera's maar een geïntrigeerd systeem incl sensors. Hebben mensen hier adviezen over dat soort systemen die redelijk plug en play zijn, en niet meer dan 6k kosten?
Er zijn inderdaad verschillende topics die (iets) te maken hebben met beveiliging van je huis.
Maar waarom maak je zelf niet even een topic aan, met jou specifieke vragen en bevindingen?
Daar komen genoeg mensen op af die ervaring hebben, of ook zo iets willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
M!chel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat je bij 'Configuratie > Day/Night Switch' de instelling 'Smart Supplement Light' op OFF moet zetten.
Dank voor het meedenken :) Deze had ik al uit staan. Heb je nog andere mogelijke boosdoeners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Niek_ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:48:
[...]

Dank voor het meedenken :) Deze had ik al uit staan. Heb je nog andere mogelijke boosdoeners?
Welke versie firmware heb je? Ik weet dat er oude firmware is die ook voor donker flitsende beelden zorgt. Volgens mij is dat firmware 5.3.6, maar zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Na diverse uitstellingen en vage excuses mijn order voor de hkvision in china laten refunden.... was er wel klaar mee.

Mijn collega heeft een 5 of 6 dahua camera en heb er net 1 in nl besteld. Want het beeld wat hij liet zien was echt heel erg goed vond ik. Kost wel 2x zoveel als de geraamde 100 euro maar ik vond het wel prima na het gezeur met de chinesen 😏.

Het is de Dahua IPC-HDBW4421EAS-28 4MP outdoor dome met 2,8mm lens geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Cyb3 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:28:
Denk dat je je even moet melden/inlezen in de verschillende domotica topics. :)
Zat ervaringen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dat is dan een dome camera met interne ir.
Ik neem aan dat je hem niet in de zon wil plaatsen, beschut voor weerinvloed.

Met 2.8 mm dome heb je:
- de bolle doorzicht kap verouders in de zon.
- bij 2.8 mm heb je last met interne ir als er regen over de lens kap loopt.
- met een 4.0 MP chip heb je heel veel licht nodig om op te nemen, dus veel ir in basis, die met pech reflecteert op de kap van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
UltraSub schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:42:
[...]

Denk dat je je even moet melden/inlezen in de verschillende domotica topics. :)
Zat ervaringen daar.
Dat is dus wat ik zei...genoeg topics.
Hij/zij kan er beter zelf een maken...maar dan specifiek voor zijn situatie (elke situatie is net even wat wat anders, qua locatie, budget, kennis, plaatsing systeem noem maar op)
Denk dat er dan genoeg mensen reageren met ervaringen/vragen over de situatie van hem/haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mannen, ik zoek nog steeds twee goede Wi-Fi beveiligings camera's met onvif protocol om met mijn nas (synology surveillance station) te werken voor niet al te veel centen.
Moeten buiten-camera's zijn met Wi-Fi, lichtgevoelige, minimaal 1080p, onvif protocol, infrarood, etc.
Moeten aan muren van woning bevestigd worden, dus denk liever géén dome modellen.

Wat is nu op dit moment een echte aanrader qua prijs vs prestatie?
(lees maar weinig hierover de laatste tijd in dit topic)
Mag ook via bijv aliexpress zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Allewijn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:09:
Mannen, ik zoek nog steeds twee goede Wi-Fi beveiligings camera's met onvif protocol om met mijn nas (synology surveillance station) te werken voor niet al te veel centen.
Moeten buiten-camera's zijn met Wi-Fi, lichtgevoelige, minimaal 1080p, onvif protocol, infrarood, etc.
Moeten aan muren van woning bevestigd worden, dus denk liever géén dome modellen.

Foscam FI9900p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Is die qua beugel wel goed rondom manouvreerbaar? Want lijkt alsof hij alleen recht en omlaag kan. Dat zou wat moeilijk de positie juist zetten zijn (horizon recht etc.) in mijn geval.

En nog 'chinese' alternatieven die hier aan kunnen tippen voor minder dan 130,- per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Allewijn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Is die qua beugel wel goed rondom manouvreerbaar? Want lijkt alsof hij alleen recht en omlaag kan. Dat zou wat moeilijk de positie juist zetten zijn (horizon recht etc.) in mijn geval.

En nog 'chinese' alternatieven die hier aan kunnen tippen voor minder dan 130,- per stuk?
Kan alle kanten op, zeker met de speciale beugel die je erbij kan bestellen. Hier hangt hij in een hoek van 45 graden ofzo. Als je op mijn naam zoekt in dit topic, zie je ook beelden. Geen ervaring met andere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Allewijn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:09:

Fixed dome (dus non-ptz) kan ook zo tegen de muur. Sluit die niet per definitie uit dus.
En WiFi zou ik nooit doen. Trek "gewoon" een kabel, hebben ze meteen voeding. Stroom moeten ze toch hebben. Al zoveel issues gezien met WiFi cams..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
jacovn schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:43:
Dat is dan een dome camera met interne ir.
Ik neem aan dat je hem niet in de zon wil plaatsen, beschut voor weerinvloed.

Met 2.8 mm dome heb je:
- de bolle doorzicht kap verouders in de zon.
- bij 2.8 mm heb je last met interne ir als er regen over de lens kap loopt.
- met een 4.0 MP chip heb je heel veel licht nodig om op te nemen, dus veel ir in basis, die met pech reflecteert op de kap van de camera.
Komt onder een overkapping te hangen voor bij het huis waar nooit zon komt aangezien onze achtertuin strak op het zuiden ligt.

Mijn collega heeft 2 of 3 van deze en heb daar de beelden van gezien en nergens geen last van reflexie.

Enige waar ik last van zou kunnen krijgen os spinnen webben omdat we bij het water wonen en dat schijnt die beestjes aan te trekken. maar dat zou ook bij een niet dome camera gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Je kunt altijd nog losse ir verlichting ophangen en de interne ir uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
M!chel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Welke versie firmware heb je? Ik weet dat er oude firmware is die ook voor donker flitsende beelden zorgt. Volgens mij is dat firmware 5.3.6, maar zeker weet ik dat niet.
Heb er V5.4.1 build 160525 op staan, volgens mij de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Niek_ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Heb er V5.4.1 build 160525 op staan, volgens mij de laatste.
V5.4.5 build 170124 is de laatste.

Hier te downloaden: http://oversea-download.h...6_EN_STD_5.4.5_170124.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Right, moet toch iets aan m'n zoekskills doen. Bedankt voor de tip, eens zien of dit wat positieve verandering bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 11-05 15:03
Edit: Per ongeluk de reageer knop ingedrukt, tijdens het iets te enthousiast lezen van dit topic :P

Toch maar even een verhaaltje. Momenteel ben ik aan het voorbereiden om een Netcat P01X2L4 PTZ camera bovenop een windmolen te plaatsen. Met de bedoeling om een Live stream op te zetten. Nu nog even duimen voor de betrouwbaarheid van deze Chinees ;)

[ Voor 181% gewijzigd door Skipper-93 op 15-02-2017 20:35 ]

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Iemand ervaring met deze camera van 'Gadinan'? Is dit niet precies hetzelfde als eens Escam QD900?
http://s.aliexpress.com/MVNjmUne
Of deze?:
http://s.aliexpress.com/n2yiq6vM

En kan iemand mij vertellen wat de focus in millimeters precies qua beeld resultaat betekend?
Ik zie bijv dat ik, als ik een 1080p model kies, ook nog kan kiezen voor 3.6mm, 6mm of 8mm.

• Howmessages
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-05 11:21
In mijn zoektocht naar een beveiligingscamera heb ik een topic op Tweakers geopend met aankoopadvies voor een beveiligingscamera, waar ik ook een link heb gekregen naar dit topic.

Howmessages in "Opslagruimte portiekwoning beveiligen"

Vanuit advies de Foscam FI9900P gekocht maar dat was toch wel echt een miskoop. Voldeed eigenlijk totaal niet aan hetgeen ik had verwacht en vertoonde direct al een defect. Die gaat dus weer retour naar de winkel.

Nu ben ik weer opnieuw op zoek naar een geschikte beveiligingscamera. Zoiets slechts als Foscam hoeft in ieder geval van mij niet meer.

Na dit fiasco heb ik de wensen / eisen nog maar eens aangepast:

- Bij bewegingsdetectie een foto per App of e-mail die zeer betrouwbaar is. Liever een keer een false positive dan geen melding wanneer het nodig is.
- Infraroos/nachtzicht
- Opname op SD-kaart of vergelijkbaar / absoluut geen cloud
- Niet al te omslachtige terugkijkmogelijkheid
- Op te hangen aan muur of plafond
- Netstroom

Bij voorkeur ook draadloos omdat ik geen kabel kan trekken naar de opslagruimte. Al zijn hier natuurlijk ook weer oplossingen voor, maar dan moet het niet te duur worden.

Iemand tips of ervaringen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Howmessages schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:23:
- Bij bewegingsdetectie een foto per App of e-mail die zeer betrouwbaar is. Liever een keer een false positive dan geen melding wanneer het nodig is.
Blue Iris aanschaffen. Big bang for bucks qua software en mogelijkheden, waaronder;

• Beweging en/of audio-sensing voor opnames.
• Overlay voor datum/tijd, logo's of andere gewenste informatie.
• Systeem (alarmering etc.) middels schema's aan/uit te schakelen
• Mogelijkheid om beelden vast te leggen als JPEG/MPEG of Windows Media films.
• Allerlei media in te stellen als opslag voor beelden (NAS, lokaal, SD kaart, etc)
• Alarmering via luidsprekers, e-mail, instant messaging, voice telefoontje of extern programma / script.
• Draait desgewenst als Windows-service op de achtergrond.
• App ondersteuning voor Apple, Android en Windows Mobile.

Qua camera's staan in dit topic genoeg reviews en adviezen, gewoon even doornemen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Howmessages schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:23:
In mijn zoektocht naar een beveiligingscamera heb ik een topic op Tweakers geopend met aankoopadvies voor een beveiligingscamera, waar ik ook een link heb gekregen naar dit topic.

Howmessages in "Opslagruimte portiekwoning beveiligen"

Vanuit advies de Foscam FI9900P gekocht maar dat was toch wel echt een miskoop. Voldeed eigenlijk totaal niet aan hetgeen ik had verwacht en vertoonde direct al een defect. Die gaat dus weer retour naar de winkel.

Nu ben ik weer opnieuw op zoek naar een geschikte beveiligingscamera. Zoiets slechts als Foscam hoeft in ieder geval van mij niet meer.

Na dit fiasco heb ik de wensen / eisen nog maar eens aangepast:

- Infraroos/nachtzicht
- Opname op SD-kaart of vergelijkbaar / absoluut geen cloud
- Niet al te omslachtige terugkijkmogelijkheid
- Op te hangen aan muur of plafond
- Netstroom

Bij voorkeur ook draadloos omdat ik geen kabel kan trekken naar de opslagruimte. Al zijn hier natuurlijk ook weer oplossingen voor, maar dan moet het niet te duur worden.

Iemand tips of ervaringen?
Lees nu eens eerst dit topic en verdiep je in de camera's en functies, je eisen zijn helemaal niet zo bijzonder.

Je koopt uit impuls de eerste de beste camera die als suggestie wordt aangeboden, en komt er achteraf achter dat een functie er niet op zit (zonder Cloud). Daarnaast beweer je zaken die niet zouden kunnen, maar wel gewoon beschikbaar zijn als je ze gewoon instelt.

Neem dus ook de tijd om de installatie voor te bereiden en uit te voeren en raffel niet alles (koop en installatie binnen een dag) af in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 19:43
Ik ben opzoek naar een camera voor bij mijn voordeur.

Ik kan serieus even door de bomen het bos niet zien omdat ik eigenlijk geen goede site heb om alle specs naast elkaar te leggen. Vooral recording naar een samba share, x tijd voor x tijd na een event, en event triggerd met HTTP/API.

Vereisten zijn:
  • Bedrade netwerk camera, POE
  • Turret, outdoor
  • Opname naar samba share, NFS / FTP erbij is handig
  • Opname x tijd voor event en x tijd na event
  • Event triggerd: virtuele input
  • HTTP Api aanstuurbaar, virtuele input dient gestuurd te worden
  • Date / time / name overlay
Niet vereist maar als het een kleine meerprijs is dan:
  • Microfoon ingebouwd
  • Motion
  • Verlichting of IR
  • PTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

masauri

aka qwybyte

Skipper-93 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:24:
Edit: Per ongeluk de reageer knop ingedrukt, tijdens het iets te enthousiast lezen van dit topic :P

Toch maar even een verhaaltje. Momenteel ben ik aan het voorbereiden om een Netcat P01X2L4 PTZ camera bovenop een windmolen te plaatsen. Met de bedoeling om een Live stream op te zetten. Nu nog even duimen voor de betrouwbaarheid van deze Chinees ;)
Lijkt me leuk om te zien, hou ons op de hoogte!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485544

Ik heb hier e.e.a. doorgelezen maar heb wat vragen en hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid geven, want het is voor mij een aardig spinnenweb om iets te vinden; wat ik makkelijk kan ophangen, een memory stick heeft voor opslag, maar ook via het netwerk kan worden bekeken als ik dat zou willen of smartphone. En goede IR heeft en bewegingsdetectie. Heb geen NAS oid.

Ik zoek een camera waarvan je vanaf de buitenkant niet duidelijk kunt zien waar hij op gericht staat.
- Wat is het voordeel van een turret camera t.o.v. een dome camera?
- Ik zie alleen maar witte behuizingen. Zijn er ook merken die zwarte behuizingen verkopen zodat ze minder opvallen?
- Wanneer je een camera met power over ethernet wilt voeden, kan dat dan gewoon via een utp kabel vanuit een switch?
- Als je zo'n camera aan een wand i.p.v. aan een plafond monteert, kun je het beeld dan ook 90 graden roteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 485544 op 17-02-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16
Anoniem: 485544 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:11:

Ik zoek een camera waarvan je vanaf de buitenkant niet duidelijk kunt zien waar hij op gericht staat.
- Wat is het voordeel van een turret camera t.o.v. een dome camera?
- Ik zie alleen maar witte behuizingen. Zijn er ook merken die zwarte behuizingen verkopen zodat ze minder opvallen?
- Wanneer je een camera met power over ethernet wilt voeden, kan dat dan gewoon via een utp kabel vanuit een switch?
- Als je zo'n camera aan een wand i.p.v. aan een plafond monteert, kun je het beeld dan ook 90 graden roteren?
-De turret kan je makkelijk richten naar het gedeelte dat je wilt filmen. De dome is daar beperkter in. Verder heb je niks aan de dome als hij nat kan worden aangezien je vlekken krijgt in het donker met IR aan.
-Als je een POE switch hebt, heb je aan een utp inderdaad genoeg.
- Softwarematig kan je het beeld draaien. Met een turret hoeft dit in principe niet.

Van hikvision ken ik geen turrets met SD opslag, wel weer een dome; DS-2CD2142FWD-I.

De ir van de DS-2CD2142FWD-I is in orde en er zit motion detection op. Met een dome kan je ook minder snel zien waar hij op gericht staat, je kan het wel zien wanneer je goed kijkt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
masauri schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Lijkt me leuk om te zien, hou ons op de hoogte!
Dat zal ik doen! Ik zit nu te denken aan een Youtube stream.
Morgenochtend lijkt het bijna windstil te worden. Ideaal weer om te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485544

Wimlem schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:36:
[...]

-De turret kan je makkelijk richten naar het gedeelte dat je wilt filmen. De dome is daar beperkter in. Verder heb je niks aan de dome als hij nat kan worden aangezien je vlekken krijgt in het donker met IR aan.
-Als je een POE switch hebt, heb je aan een utp inderdaad genoeg.
- Softwarematig kan je het beeld draaien. Met een turret hoeft dit in principe niet.

Van hikvision ken ik geen turrets met SD opslag, wel weer een dome; DS-2CD2142FWD-I.

De ir van de DS-2CD2142FWD-I is in orde en er zit motion detection op. Met een dome kan je ook minder snel zien waar hij op gericht staat, je kan het wel zien wanneer je goed kijkt.
Top reactie Wimlem, dit is een stuk helderder voor me. _/-\o_

Dus als ik het goed begrijp voor een buitencamera niet voor een dome gaan. Dus een zwarte turret camera zien te vinden met die functies erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Je kunt ook een wit achtige kopen en er plasti dip op spuiten. Zo heb ik ze ook behandeld.
Enige nadeel kan zijn dat ze in de zon warmer kunnen worden, maar dat gaat hier goed op de oost gevel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 485544 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Top reactie Wimlem, dit is een stuk helderder voor me. _/-\o_

Dus als ik het goed begrijp voor een buitencamera niet voor een dome gaan. Dus een zwarte turret camera zien te vinden met die functies erop.
Er is niets mis met een dome camera.
Deze zien er compact en netjes uit en werken prima.
Als de camera overdekt is dus bv onder een afdak of dakgoot hangt heb je geen last van druppels op de dome.
Zoals gezegd hebben dit soort camera's vaak ook een (micro)SD kaart slot waarop je beelden kunt opnemen.
Terugkijken kan via een app. Bewaren op een NAS kan ook.
De behuizing kun je in een andere kleur spuiten. Meestal is het kunststof of anders aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
De camera monteren is gelukt. Het beeld valt tegen, met name de stabiliteit. De wieken zorgen bepaald voor nogal wat turbulentie, waardoor het beeld flink schokt.
Ik ga een vaste bullet camera zoeken met <3mm focus lengte. Nu kijk ik bij Dahua, maar je ziet door de bomen het bos niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben op zoek naar een opnameapparaat dat maximaal van 4 camera's tegelijk kan opnemen. Ik heb DS-2CD2142FWD-I camera's (4MP) en volgens de specs is de maximale videobitrate 16 Mbps. Dus even snel gerekend heb ik, in de situatie dat ik volledig word omsingeld door inbrekers en ander gespuis, 4x16=64 Mbps recording capaciteit nodig. Iemand een tip voor een NVR of NAS dat dit aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i90Edwin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 20:15
Ik heb met veel aandacht dit topic doorgelezen, maar ondanks de vele mogelijkheden die hier langs komen ben ik er nog geen tegengekomen die overeen komt met mijn situatie en wensenlijstje.

Het afgelopen jaar zijn er bij 5 omliggende buren ingebroken - we wonen allemaal vrijstaand, aan de rand van de wijk - en wil nu toch graag goede camera's ophangen. We hebben nu 1 ABUS camera met monitor hangen bij de voordeur, maar de kwaliteit is zo slecht als Uitzending Gemist en het mist gewoon diverse mogelijkheden.

Kan iemand mij informeren hoe ik onderstaand kan realiseren of in welk bestaand systeem dit al mogelijk is? Ik ben overigens geen (IT) technicus (plug&play en handleidingen volgen is de standaard zeg maar).

- een buitencamera bij voor- en achterdeur onder een overkapping aan muur/plafond. Ze worden in een hoek geplaatst dus 90 graden zichtveld lijkt me dan voldoende;
- stroom en ethernet kunnen worden getrokken. Heeft ook de voorkeur ipv WiFi;
- zichtveld is max 12 meter. Vanaf die afstand is detail niet belangrijk, enkel beweging-herkenning. detail wordt belangrijk vanaf ±4 meter afstand tot aan camera;
- wel redelijk goed beeld, 720p als minimum;
- nachtzicht (zou mooi zijn wanneer gevoeligheid is in te stellen, we hebben 's nachts geregeld katten op bezoek);
- een continue live-view op een monitor (of tablet, heb er nog 1 liggen hier). Handig om te zien of er een Post-NL bezorger of een collectant voor de deur staat;
- zowel beeld als geluidsopname bij beweging. Deze opslag mag op sd-card of harde schijf aan een monitor o.d., maar niet in de camera zelf. Ook geen cloud-service. Ik heb geen NAS, ben bereid deze aan te schaffen als hiermee mijn wensen mogelijk worden;
- push-meldingen naar mobiel wanneer ik niet thuis ben (geofencing). 's Nachts wil ik dan wel meldingen/mail met snapshot ontvangen als de camera beweging registreert;

Ik had al iets gelezen over een NAS Synology met Surveilliance Station. Dit lijkt me een goede oplossing (gezien mijn vele eisen, en de lokale opslag), maar heb niets kunnen vinden over een live-view en geofencing + notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:47
Surveillance station lijkt me een prima oplossing voor je situatie :). Bijna alles wat je kan bedenken en wat je wil kun je instellen. Er zijn mobiele apps voor Android + iOS (DS Cam) waarmee je live de beelden kunt bekijken, opnames kunt terugkijken en snapshots kunt zien. Ook meldingen kun je ontvangen.

Camera's zijn er genoeg in alle soorten en maten dus dat is even precies bekijken wat je wil. Mijn ervaring is dat ik nu inmiddels 2 FOSCAM 9900P camera's enkele maanden heb draaien en dat werkt tot nu toe perfect. Voor geluid moet je wel een aparte microfoon aanschaffen en die koppelen aan de camera. Ook continue live beelden (ik gebruik hier een oude iPad voor) draait stabiel.

[ Voor 6% gewijzigd door Erulezz op 20-02-2017 13:08 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i90Edwin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 20:15
Dank voor je reactie! Zal dan toch eens serieus naar een NAS kijken. Is er binnen Surveillance Station ook een optie om notifications uit te zetten als je thuis bent (dus op basis van geofencing)?

De FOSCAM camera's zien er goed uit en de specs vallen binnen mijn wensen. Is de camera trouwens goed verstelbaar? Ik plaats hem in een hoek dus zal hem horizontaal (en minimaal verticaal) moeten bijdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Wokschotel schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:32:
Ik ben op zoek naar een opnameapparaat dat maximaal van 4 camera's tegelijk kan opnemen. Ik heb DS-2CD2142FWD-I camera's (4MP) en volgens de specs is de maximale videobitrate 16 Mbps. Dus even snel gerekend heb ik, in de situatie dat ik volledig word omsingeld door inbrekers en ander gespuis, 4x16=64 Mbps recording capaciteit nodig. Iemand een tip voor een NVR of NAS dat dit aankan?
Ik zou gewoon voor de hikvision ds-7604 NVR gaan. Ondank dat die 40 mbps aan kan, ga je prima beelden hebben. Zie http://overseas.hikvision...accessries_212_i5426.html.

Wil je toch op 64 mbps willen opnemen is de 7608 ook een optie.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
i90Edwin schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:55:
Ik heb met veel aandacht dit topic doorgelezen, maar ondanks de vele mogelijkheden die hier langs komen ben ik er nog geen tegengekomen die overeen komt met mijn situatie en wensenlijstje.

Het afgelopen jaar zijn er bij 5 omliggende buren ingebroken - we wonen allemaal vrijstaand, aan de rand van de wijk - en wil nu toch graag goede camera's ophangen. We hebben nu 1 ABUS camera met monitor hangen bij de voordeur, maar de kwaliteit is zo slecht als Uitzending Gemist en het mist gewoon diverse mogelijkheden.

Kan iemand mij informeren hoe ik onderstaand kan realiseren of in welk bestaand systeem dit al mogelijk is? Ik ben overigens geen (IT) technicus (plug&play en handleidingen volgen is de standaard zeg maar).

- een buitencamera bij voor- en achterdeur onder een overkapping aan muur/plafond. Ze worden in een hoek geplaatst dus 90 graden zichtveld lijkt me dan voldoende;
- stroom en ethernet kunnen worden getrokken. Heeft ook de voorkeur ipv WiFi;
- zichtveld is max 12 meter. Vanaf die afstand is detail niet belangrijk, enkel beweging-herkenning. detail wordt belangrijk vanaf ±4 meter afstand tot aan camera;
- wel redelijk goed beeld, 720p als minimum;
- nachtzicht (zou mooi zijn wanneer gevoeligheid is in te stellen, we hebben 's nachts geregeld katten op bezoek);
- een continue live-view op een monitor (of tablet, heb er nog 1 liggen hier). Handig om te zien of er een Post-NL bezorger of een collectant voor de deur staat;
- zowel beeld als geluidsopname bij beweging. Deze opslag mag op sd-card of harde schijf aan een monitor o.d., maar niet in de camera zelf. Ook geen cloud-service. Ik heb geen NAS, ben bereid deze aan te schaffen als hiermee mijn wensen mogelijk worden;
- push-meldingen naar mobiel wanneer ik niet thuis ben (geofencing). 's Nachts wil ik dan wel meldingen/mail met snapshot ontvangen als de camera beweging registreert;

Ik had al iets gelezen over een NAS Synology met Surveilliance Station. Dit lijkt me een goede oplossing (gezien mijn vele eisen, en de lokale opslag), maar heb niets kunnen vinden over een live-view en geofencing + notifications.
Als je nog geen NAS hebt, zou ik die persoonlijk ook die niet aanschaffen voor de camera's maar een dedicated NVR.

Bedenk wel dat je de pushmeldingen waarschijnlijk snel gaat uit zetten. Regen, onweer, zon die achter de wolken vandaan schiet, vliegje die voorbij vliegt, spinnenwebje, dit alles zorgt er voor dat je overladen gaat worden.

Camera's met nachtzicht is prima mogelijk. POE kan je gebruiken om aan te sturen en te voeden, zodat je maar 1 netwerkkabel hoeft te trekken per camera en geen stroompunt in de buurt hoeft te hebben.

90 graden betekent een lens van max 2.8 mm. 720p moet je makkelijk kunnen redden met de hedendaagse camera's.

Geluid bij de camera ben ik niet bekend mee.

Wat is je budget voor de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Iemand eigenlijk nog wat gedaan met z'n Blitzwolf BW-SIC?
De mijne ligt hier nog steeds klaar om te monteren. Ik vind alleen de software zo ruk.
Iemand 'm aan de gang met RTSP of 3rd party stuff?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 12:04
Mijn 1e ipcamera ervaring is met met digoo BB-M2. Een erg goedkoop, maar voor mij een perfect ipcameraatje. In de sale gekocht voor €15, nu is het prijs zo rond de €19. Over een paar dagen krijg ik nog een ander type digoo ipcam binnen (Dg-M1Q)

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 20-02-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Iemand die face detection van de dahua aan de praat heeft gekregen ? Ik heb al een hoop gegoogled maar het werkt maar niet.... heb zelfs een hotmail accaunt gemaakt omdat dat het zou zijn.

Ik heb de smtp ingesteld en die werkt perfect want waneer ik een test mail doe vanuit de camera komt ie netjes binnen.

Heb face detection ingesteld volgens de diverse handleidingen maar erg gebeurt gewoonweg niks..

Iemand die weet of ik iets doms over het hoofd zie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 12:44
Allewijn schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:37:
En kan iemand mij vertellen wat de focus in millimeters precies qua beeld resultaat betekend?
Ik zie bijv dat ik, als ik een 1080p model kies, ook nog kan kiezen voor 3.6mm, 6mm of 8mm.
De verhouding tussen de focus afstand van de lens F en de afmeting van de sensor D bepaalt de beeldhoek.

FOV = 2*atan(D/(2*F))

Bij gelijke sensor geldt, hoe kleiner de focus afstand, hoe groter de beeldhoek, dus groter het gebied (bijv. van je tuin) dat je ziet, maar wel minder kleine details (bijv het gezicht van de inbreker)
De beeldhoek van IP cameras is typisch 90-120 graden, een gopro action camera heeft ca. 140-170 graden.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldhoek

[ Voor 8% gewijzigd door Kitano op 22-02-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 20:25
Ik ben inmiddels ook bezig met het aanleggen van een camera netwerk.

Heb nu twee punten waarvan ik denk dat dit handig is, onder de veranda kijken recht op de garagedeur/achterdeur. Dit kan ik in één beeld meepakken. De Veranda loopt helemaal door tot aan de zijkant en kan hierdoor dus ook mooi een stuk van de voortuin meepikken. Ideaal als ze over het hekwerk heen willen komen dan heb ik ze in ieder geval nog wel in beeld (willen ze de achtertuin in).

Voor heb ik nog niet echt een optie om daar iets neer te hangen maar dat zal er wel komen. Ik heb een Synology nas en wil deze hiervoor ook gaan inzetten.

Nu is eigenlijk mijn vraag, ik heb hier een monitor staan die er eigenlijk doelloos staat. Nu heb ik de Synology Surveilance software op mijn computer draaien maar is er ook een optie om deze op de monitor te krijgen? Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? En wanneer ik de monitor uitzet op de knop dat de beelden eigenlijk wel door blijven draaien en wanneer ik hem aanzet ook weer gelijk de live-view komt. Hoe hebben jullie dit eigenlijk?

Ik zat zelf te denken aan deze stick (Intel Compute Stick 2016) in mijn monitor te stoppen en dan hem 24/7 te laten draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jordyz op 24-02-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jordyz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:41:
Ik ben inmiddels ook bezig met het aanleggen van een camera netwerk.

Heb nu twee punten waarvan ik denk dat dit handig is, onder de veranda kijken recht op de garagedeur/achterdeur. Dit kan ik in één beeld meepakken. De Veranda loopt helemaal door tot aan de zijkant en kan hierdoor dus ook mooi een stuk van de voortuin meepikken. Ideaal als ze over het hekwerk heen willen komen dan heb ik ze in ieder geval nog wel in beeld (willen ze de achtertuin in).

Voor heb ik nog niet echt een optie om daar iets neer te hangen maar dat zal er wel komen. Ik heb een Synology nas en wil deze hiervoor ook gaan inzetten.

Nu is eigenlijk mijn vraag, ik heb hier een monitor staan die er eigenlijk doelloos staat. Nu heb ik de Synology Surveilance software op mijn computer draaien maar is er ook een optie om deze op de monitor te krijgen? Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? En wanneer ik de monitor uitzet op de knop dat de beelden eigenlijk wel door blijven draaien en wanneer ik hem aanzet ook weer gelijk de live-view komt. Hoe hebben jullie dit eigenlijk?

Ik zat zelf te denken aan deze stick (Intel Compute Stick 2016) in mijn monitor te stoppen en dan hem 24/7 te laten draaien.
Naast de Intel Compute Stick zou je ook aan een willekeurige Android stick/box kunnen denken met een IP cam app.
Of een Raspberry Pi met RasPipC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:00:
[...]

Naast de Intel Compute Stick zou je ook aan een willekeurige Android stick/box kunnen denken met een IP cam app.
Of een Raspberry Pi met RasPipC.
Naar Android stick heb ik inderdaad ook gekeken maar ik weet niet of dat ze allemaal geschikt zijn.
Want dan moet ik van Synology de DS Cam downloaden en die laten draaien? Daar kan ik namelijk geen informatie over vinden hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jordyz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:30:
Naar Android stick heb ik inderdaad ook gekeken maar ik weet niet of dat ze allemaal geschikt zijn.
Want dan moet ik van Synology de DS Cam downloaden en die laten draaien? Daar kan ik namelijk geen informatie over vinden hoe dat werkt.
Die twee genoemde manieren waren eerder een alternatief. Op beide manieren kun je live-view op een scherm/monitor krijgen.
Je geeft de stream-url van elke camera en die wordt dan weergegeven. Kan 1 stream fullscreen of 4 streams tegelijk etc.

In theorie zou je ook een Android stick/box kunnen nemen, daar DS cam op installeren en die gebruiken inderdaad. Eventueel een (draadloze) muis erbij als je wat meer wilt doen dan live-beelden bekijken.
(met de muis kun je dan de app bedienen)

Ik zou in elk geval iets zoeken dat met ethernet aan je netwerk hangt. Ik moest hier mijn Hikvision aansluiten via wifi en dat is toch echt niet iets wat ik zou aanraden.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor je ontvanger (in dit geval dus zo'n Android stick o.i.d.).

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 24-02-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Die twee genoemde manieren waren eerder een alternatief. Op beide manieren kun je live-view op een scherm/monitor krijgen.
Je geeft de stream-url van elke camera en die wordt dan weergegeven. Kan 1 stream fullscreen of 4 streams tegelijk etc.

In theorie zou je ook een Android stick/box kunnen nemen, daar DS cam op installeren en die gebruiken inderdaad. Eventueel een (draadloze) muis erbij als je wat meer wilt doen dan live-beelden bekijken.
(met de muis kun je dan de app bedienen)

Ik zou in elk geval iets zoeken dat met ethernet aan je netwerk hangt. Ik moest hier mijn Hikvision aansluiten via wifi en dat is toch echt niet iets wat ik zou aanraden.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor je ontvanger (in dit geval dus zo'n Android stick o.i.d.).
Dank, ik wil de camera's wel gewoon draadloos aansluiten want ik kan daar geen netwerkkabel krijgen.
Dat is waarschijnlijk ook geen probleem, maakt niet uit als de beelden ietsjes achterlopen.

Zowiezo het monitor verhaal is toekomstmuziek, ga naar mijn vakantie de stroom daar naar toeleggen wat niet zoveel werk is aangezien de onderkant van de veranda nog niet afgewerkt/timmert is. Zodra dit gereed is kan ik de camera's gaan ophangen, koppelen aan de Synology en beheren via de computer. Het is niet zo dat het morgen er moet zijn maar was benieuwd of dat meer tweakers dit doen.

Wat me opvalt is dat de Android sticks niet zo duur zijn, alleen op mijn SmartTV met Android erop kan ik geen Synology app downloaden helaas.. Betwijfel dus ook of dat dit op die Android sticks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jordyz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:18:
Dank, ik wil de camera's wel gewoon draadloos aansluiten want ik kan daar geen netwerkkabel krijgen.
Dat is waarschijnlijk ook geen probleem, maakt niet uit als de beelden ietsjes achterlopen.
Nogmaals; ik raadt dit ten zeerste af.
Het is niet dat je beelden achterlopen, maar meer:
- framerate gaat (flink) naar beneden
- Misschien moet je resoluties zelfs terugschakelen
- En verbinding kan wegvallen.

Als het echt ter beveiliging is, zou ik daar niet genoeg mee nemen. Ik zou dus zeker kijken of je toch nog een netwerkkabel daar kan krijgen.
Overigens zou je dan ook direct op die manier voeding voor je camera's over die kabel kunnen doen d.m.v. POE (power over ethernet).
Wat me opvalt is dat de Android sticks niet zo duur zijn, alleen op mijn SmartTV met Android erop kan ik geen Synology app downloaden helaas.. Betwijfel dus ook of dat dit op die Android sticks zijn.
Waarschijnlijk draait je TV "Android TV" en die app store is niet gelijk aan de normale app store. Lang niet alle apps staan in de store van Android TV.

Bij Android sticks heb je de normale app store en kun je bijna alles op installeren wat maar op Android geïnstalleerd kan worden.
(overigens wel vaak met restricties zoals bij de Ziggo app, Netflix e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik heb 2 sricam sp007 ip-camera's kunnen overnemen. Thuis aangesloten op de stroom en connect met WiFi en ik kan met de sricam app nu beide camera's via de app zien mits ik op het thuisnetwerk zit.

nu heb ik al eerder wat met ipcams gerommelt en weet ik dat er poorten geforward moeten worden. Ik krijg het echter niet helder op welke poort deze camera's zitten? dit kan ik volgens mij ook nergens in de software zien en/of aanpassen.

naast de app kan ik ook niet via de browser naar deze cams connecten. volgens mij zouden dit ONVIF cams moeten zijn, een gestandaardiseerd protocol niet?

tot slot zou ik ze ook graag toevoegen aan mijn synology surveillance station. dat zal vast lukken als ik bovenstaand voor elkaar krijg.

iemand ervaringen of tips mbt deze cams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Nogmaals; ik raadt dit ten zeerste af.
Het is niet dat je beelden achterlopen, maar meer:
- framerate gaat (flink) naar beneden
- Misschien moet je resoluties zelfs terugschakelen
- En verbinding kan wegvallen.

Als het echt ter beveiliging is, zou ik daar niet genoeg mee nemen. Ik zou dus zeker kijken of je toch nog een netwerkkabel daar kan krijgen.
Overigens zou je dan ook direct op die manier voeding voor je camera's over die kabel kunnen doen d.m.v. POE (power over ethernet).

[...]

Waarschijnlijk draait je TV "Android TV" en die app store is niet gelijk aan de normale app store. Lang niet alle apps staan in de store van Android TV.

Bij Android sticks heb je de normale app store en kun je bijna alles op installeren wat maar op Android geïnstalleerd kan worden.
(overigens wel vaak met restricties zoals bij de Ziggo app, Netflix e.d.)
Zou het zo erg zijn als ik de camera's draadloos aansluit? Op die twee plekken heb ik namelijk geen mogelijkheid om een netwerkkabel daar te krijgen. Het is aan het dak van de veranda aan huis, de router staat op 3 meter afstand maar door het stuckwerk kan ik niks naar buiten toe halen. Ik moet er zowiezo eentje bestellen en proberen hoe het werkt dan kan ik ook gaan ondervinden of dat het daadwerkelijk ook slechter wordt. Niet dat ik je niet geloof maar mocht de kwaliteit toch redelijk zijn dan is dat ook prima.

Hoofddoel is beveiliging inderdaad, ik wil zien wat er thuis gebeurd en ook als de achterdeur een keer open blijft staan. Als ze binnen komen dan komen ze dat wel maar dan is het al te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fried schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:32:
ik heb 2 sricam sp007 ip-camera's kunnen overnemen. Thuis aangesloten op de stroom en connect met WiFi en ik kan met de sricam app nu beide camera's via de app zien mits ik op het thuisnetwerk zit.

nu heb ik al eerder wat met ipcams gerommelt en weet ik dat er poorten geforward moeten worden. Ik krijg het echter niet helder op welke poort deze camera's zitten? dit kan ik volgens mij ook nergens in de software zien en/of aanpassen.

naast de app kan ik ook niet via de browser naar deze cams connecten. volgens mij zouden dit ONVIF cams moeten zijn, een gestandaardiseerd protocol niet?

tot slot zou ik ze ook graag toevoegen aan mijn synology surveillance station. dat zal vast lukken als ik bovenstaand voor elkaar krijg.

iemand ervaringen of tips mbt deze cams?
Log eens in op je modem/router; daar staat je camera's IP-adress tussen. Dat is vaak al voldoende om een webinterface te krijgen als je dat adres invoert in je browser.

De rest zou ik zo niet weten.
Jordyz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:34:
Zou het zo erg zijn als ik de camera's draadloos aansluit? Op die twee plekken heb ik namelijk geen mogelijkheid om een netwerkkabel daar te krijgen. Het is aan het dak van de veranda aan huis, de router staat op 3 meter afstand maar door het stuckwerk kan ik niks naar buiten toe halen. Ik moet er zowiezo eentje bestellen en proberen hoe het werkt dan kan ik ook gaan ondervinden of dat het daadwerkelijk ook slechter wordt. Niet dat ik je niet geloof maar mocht de kwaliteit toch redelijk zijn dan is dat ook prima.
Het zou wel draadloos kunnen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat ik alles bedraad zou willen hebben; het liefst zelfs de smartphone. :P

Maar goed; je kan het altijd proberen.
Je hebt ook nog opties als powerline (heb hier nog een setje liggen; ga dat denk ik zelf eens proberen of dat stabieler is) en eventueel een platte netwerkkabel tussen raam/kozijn of een andere kier door.
Hoofddoel is beveiliging inderdaad, ik wil zien wat er thuis gebeurd en ook als de achterdeur een keer open blijft staan. Als ze binnen komen dan komen ze dat wel maar dan is het al te laat :P
Als dat het hoofddoel is en je wilt uiteindelijk ook beelden hebben achteraf dan zou ik daar zo weinig mogelijk concessies aan doen. En 2 camera's via wifi aan het netwerk hangen vindt ik een grote concessie.

In mijn geval kon ik het nog verantwoorden omdat de opnames bij mij worden opgeslagen op een geheugenkaart dat in de camera zélf zit; dus verbinding hoeft niet per se stabiel te zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Log eens in op je modem/router; daar staat je camera's IP-adress tussen. Dat is vaak al voldoende om een webinterface te krijgen als je dat adres invoert in je browser.

[...]

Het zou wel draadloos kunnen, maar mijn ervaring is eigenlijk dat ik alles bedraad zou willen hebben; het liefst zelfs de smartphone. :P

Maar goed; je kan het altijd proberen.
Je hebt ook nog opties als powerline (heb hier nog een setje liggen; ga dat denk ik zelf eens proberen of dat stabieler is) en eventueel een platte netwerkkabel tussen raam/kozijn of een andere kier door.

[...]

Als dat het hoofddoel is en je wilt uiteindelijk ook beelden hebben achteraf dan zou ik daar zo weinig mogelijk concessies aan doen. En 2 camera's via wifi aan het netwerk hangen vindt ik een grote concessie.

In mijn geval kon ik het nog verantwoorden omdat de opnames bij mij worden opgeslagen op een geheugenkaart dat in de camera zélf zit; dus verbinding hoeft niet per se stabiel te zijn hier.
Ik ben het wel met je eens dat als je beelden hebt, dat ze dan ook daadwerkelijk bruikbaar moeten zijn helemaal mee eens. Powerlineset kan inderdaad altijd, als ik de buis in het plafon afwerk naar een centraal punt waar alles bij elkaar komt kan ik altijd nog een powerlineset plaatsen. Daar houd ik wel rekening mee.

Ik ga het eerst draadloos proberen, mocht het echt zo zijn dat het niet werkt kan ik een powerlineset plaatsen. Dit kan zelfs achteraf nog wel. Is echt even testen verwacht ik, ik weet het namelijk ook niet of het draadloos wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Wireless camera's is vragen om problemen. Magnetron aan en grote kans dat je beeld weg is. Er moet sowieso een voedingskabel richting de camera, dus dan kun je net zo goed meteen PoE gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Bigf00t schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:20:
Wireless camera's is vragen om problemen. Magnetron aan en grote kans dat je beeld weg is. Er moet sowieso een voedingskabel richting de camera, dus dan kun je net zo goed meteen PoE gebruiken.
Gebaseerd waarop? Hier hangt draadloze camera zonder enig probleem, altijd verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:47
Met welke resolutie / framerate?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 12:04
Net klaar met nog een Digoo IPcam review filmpje. En heb maar meteen een tweede filmpje gemaakt omtrent de IR fix, want dat zit(zat) niet fabriek uit niet helemaal goed in elkaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:00:
[...]

[...]
Helaas niet bij mijn UPC modem. Ook lijken de cams geen webinterface te hebben. sricam lijkt daarin wat anders te zijn dan alle reguliere cheapo chinese cams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04
Tammesp schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:12:
[...]

Dat is wel aardig beeld! Maar hang je camera scheef, of is iets anders aan de hand? ;)

Iemand al iets gehoord van deze camera:

http://www.foscam.com/FI9961EP.html

POE | 2MP | fullHD | WDR | Up to 64GB | Vandaal proof enzovoort.

Blijkbaar net nieuw, en IPcam shop verkoopt de camera al: https://www.ipcam-shop.nl...ct_tabs_additional_tabbed

Deze ga ik halen i.p.v de FI9900P. Laat jullie wel weten hoe het bevalt.
Hoe bevalt tie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mee eens.
Als je camera op een onmogelijke plaats hangt zal deze toch een voedingskabel moeten hebben in wat voor vorm dan ook.
Gebruik dan liever PoE en geef nog wat uit aan een PoE adapter of PoE switch.
Dit is een relatief kleine investering met grote voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Fried schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:18:
[...]

Helaas niet bij mijn UPC modem. Ook lijken de cams geen webinterface te hebben. sricam lijkt daarin wat anders te zijn dan alle reguliere cheapo chinese cams...
inmiddels wel de cams aan surveillance station kunnen knopen middels de ONVIF feed (intern ip:554/onvif1) die url is trouwens weer niet via een browser te bekijken.

nu vraag ik me alleen af, hoe maak ik de app ook extern bekijkbaar? welke poort moet ik nu forwarden? kan ik poort 554 naar beide cams (2 verschillende interne ip's) forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fried schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:05:
[...]

inmiddels wel de cams aan surveillance station kunnen knopen middels de ONVIF feed (intern ip:554/onvif1) die url is trouwens weer niet via een browser te bekijken.

nu vraag ik me alleen af, hoe maak ik de app ook extern bekijkbaar? welke poort moet ik nu forwarden? kan ik poort 554 naar beide cams (2 verschillende interne ip's) forwarden?
Ik denk dat je poort 554 moet forwarden als daar je stream op zit.
Heb je nog zo'n camera dan zul je een andere poort moeten gebruiken die vrij is bv 555.
Allebei tegelijk op dezelfde externe IP poort gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Vind hier weinig terug over deurbellen met camera... niemand ervaring met een Ring Pro, Skybell HD of een dBell? Van de dBell loopt er wel een interessante Indiegogo https://www.indiegogo.com...-security-cam/x/6248076#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:16:
Vind hier weinig terug over deurbellen met camera... niemand ervaring met een Ring Pro, Skybell HD of een dBell? Van de dBell loopt er wel een interessante Indiegogo https://www.indiegogo.com...-security-cam/x/6248076#/
Eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde niet in van een deurbel camera.
Het zijn in mijn ogen meer leuke gadgets dan een werkelijk nuttig iets.
Zeker als je de prijs dan ook nog in beschouwing neemt.

Het kan zijn dat je voordeur op een plek zit waar je niet makkelijk kunt zien wie er staat en dus eerst wilt kijken wat voor bezoek je krijgt.
Een gewone beveiligingscamera voldoet dan ook prima.
Je kunt dan de deurbel via een schakelcontact de camera laten activeren of van de bewegingsdetectie van de camera gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:00

DSK

boeiend...

Ben al een paar dagen veel aan het lezen en uitzoeken ivm. een IP camera voor beveiliging.
Ik ben van plan om één van de camera's te installeren in de ruimte naast de garage.

Ik zie dat de vraag reeds enkele malen is gesteld maar ik heb nog niet echt het antwoord kunnen vinden wat ik zoek.
De meeste dome camera's hebben een soort kabelbundel verbonden om RJ45, audio en alarm in/uit te verbinden.
- Kan die kabelbundel losgemaakt worden van de camera?
- Mocht ik enkel beeld willen, kan ik dan de kabel gewoon doorknippen en na installatie de draden terug solderen?

Reden is dat ik de camera zo proper mogelijk wil ophangen, zonder zichtbare kabels of doosjes. Als ik de kabel kan losmaken, kan ik een klein gat (dikte UTP kabel) gebruiken om de camera aan te sluiten. Dan is de hele kabelboom niet zichtbaar van de plaats waarde camera komt.

Ik zat trouwens te denken aan deze camera: https://nl.aliexpress.com...573.html?isOrigTitle=true Mochten jullie nog alternatieven weten die gelijkwaardig zijn, alvast bedankt :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
DSK schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:34:
- Kan die kabelbundel losgemaakt worden van de camera?
Zou technisch gezien wel kunnen maar ik heb uiteindelijk toch maar een aantal DS-1280ZJ-DM18 brackets besteld. Het is best een flinke kabelboom en deze past er precies in.
DSK schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:34:
Ik zat trouwens te denken aan deze camera: https://nl.aliexpress.com...573.html?isOrigTitle=true Mochten jullie nog alternatieven weten die gelijkwaardig zijn, alvast bedankt :)
Afhankelijk of je de Engelse versie wil. Anders kan het goedkoper met de DS-2CD2145F-IS (4MP en +/- 75 euro). Houd er wel rekening mee dat veel Chinese verkopers foto's van de oude modellen gebruiken. De nieuwe modellen hebben allemaal 2-axis adjustment ipv 3-axis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bigf00t schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 04:08:
[...]

Zou technisch gezien wel kunnen maar ik heb uiteindelijk toch maar een aantal DS-1280ZJ-DM18 brackets besteld. Het is best een flinke kabelboom en deze past er precies in.

[...]

Afhankelijk of je de Engelse versie wil. Anders kan het goedkoper met de DS-2CD2145F-IS (4MP en +/- 75 euro). Houd er wel rekening mee dat veel Chinese verkopers foto's van de oude modellen gebruiken. De nieuwe modellen hebben allemaal 2-axis adjustment ipv 3-axis.
Als je die kabelboom niet wilt en ook geen luidspreker/microfoon of alarm in/uit wilt gebruiken kun je beter een model zoeken ZONDER de I en S achter het modelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
De voedingskabel ligt er al alleen die gaat niet direct naar de meterkast maar naar een centraaldoos die weggewerkt is in het plafon. Als het met de kabel kon had ik dat zeker gedaan maar in sommige gevallen gaat dit niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
HoppyF schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:09:
Als je die kabelboom niet wilt en ook geen luidspreker/microfoon of alarm in/uit wilt gebruiken kun je beter een model zoeken ZONDER de I en S achter het modelnummer.
Dan heb je inderdaad een iets kleinere kabelboom maar zul je alsnog flink moeten knutselen wil je die kabelboom onzichtbaar wegwerken. En als je handig genoeg bent om deze aanpassing te kunnen doen dan krijg je het ook wel voor elkaar om die twee extra connectors eraf te halen denk ik :9 De DS-2CD2145F-IS wordt in China volop aangeboden en is daarom gunstiger geprijsd. Dus ook al gebruik je de alarm I/O en sound niet, het kan vaak wel wat euro's schelen.

Als de prijs geen rol speelt dan zou ik persoonlijk sowieso niet voor Hikvision kiezen maar Sony oid. Dan is het in de meeste gevallen UTP door de muur steken en vervolgens RJ45 op de print inprikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
HoppyF schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat je poort 554 moet forwarden als daar je stream op zit.
Heb je nog zo'n camera dan zul je een andere poort moeten gebruiken die vrij is bv 555.
Allebei tegelijk op dezelfde externe IP poort gaat niet werken.
die poort waarop de cam streamt valt niet aan te passen in de cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04
Er komt blijkbaar een opvolger van de Foscam FI9961EP in de vorm van een 4mp dome camera, de Foscam FI9962EP. Ik ben benieuwd wat deze gaat kosten.

Ik overweeg Foscam omdat ik graag een Cloud Storage Service integratie wil. Andere merken zoals Hikvision, Dahua en zelfs Axis hebben dit niet out-of-the-box toch?
Pagina: 1 ... 4 ... 88 Laatste