Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-05 11:41

Tammesp

Next is now

martinusz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:25:
[...]

Je ziet wel verschil in beeld ja met de FI9900P, maar ik moet zeggen 's nachts iemand identificeren is toch vrij lastig hoor. Als iemand reflectoren in zijn jas heeft bijvoorbeeld, licht dat heel erg op. Wel herken ik buurtgenoten die per ongeluk op beeld komen :+

En inderdaad op lichten van auto's reageert hij ook, maar op zich maakt mij dat niet zoveel uit.

Zal eens een nacht screen shot plaatsen.
[afbeelding]
Gezellig met slingers :) je kunt je voorstellen hoeveel meldingen dat opleverde :o
Dat is wel aardig beeld! Maar hang je camera scheef, of is iets anders aan de hand? ;)

Iemand al iets gehoord van deze camera:

http://www.foscam.com/FI9961EP.html

POE | 2MP | fullHD | WDR | Up to 64GB | Vandaal proof enzovoort.

Blijkbaar net nieuw, en IPcam shop verkoopt de camera al: https://www.ipcam-shop.nl...ct_tabs_additional_tabbed

Deze ga ik halen i.p.v de FI9900P. Laat jullie wel weten hoe het bevalt.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Tammesp schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:12:
[...]

Dat is wel aardig beeld! Maar hang je camera scheef, of is iets anders aan de hand? ;)
Omdat hij een beetje om een hoek moet filmen, moest de camera iets gedraaid worden.
Maar het stoort mij niet :) het is ook alleen maar ter beveiliging, als er een boefje op zou staan, maakt mij het niet zoveel uit als deze 30 graden scheef staat :+

Zijn er mensen met ervaringen met camera's voor de achtertuin?
Wij hebben namelijk een donkere brandgang achter, wat potentieel veel interessanter is, dan via de voorkant in te breken langs een drukke straat. Daarnaast ook een aanbouw, waardoor ze eventueel ook makkelijker via 1ste verdieping iets zouden kunnen proberen.
Wat is dan handig, camera net onder de dakgoot hangen, zodat je alles kan zien (poort, stuk tuin, aanbouw). Of gewoon aan aanbouw op achtertuin of aan de schuur richting huis gericht?

[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 11-11-2016 10:25 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:41
Voor identificatie wellicht beter 2 cameras. Een voor overzicht en een op punt waar je verwacht dat ze langs moeten komen.

Als je alleen maar een paar bewegende pixels hebt en er is wat weg heb je er ook niets aan..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Rtificial schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:08:
Ja, dan zou ik een IR booster gebruiken. De Dahua die ik hier heb hangen levert wel veel IR op overigens. Maar blijft minder dan het zicht bij dag natuurlijk.
Ik heb nu voor test een mini ptz met een losse ir verlichting unit.
Daarnaast vandaag een dahua starlight 2.7-12 mm turret besteld. Die is net nieuw en komt heel goed uit testen. Maar kijken welk type waar het bste gaat werken.
Fixed lenzen heb ik wel gehad, die koop ik niet meer denk ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Die Starlight ziet er heel goed uit ja! Maar vond het IR bereik wel wat beperkt. Ik heb de indruk dat die bij mij toch verder reikt. Maargoed, iedere situatie vraagt om z'n eigen oplossingen, altijd lastig.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Rtificial schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:25:
Die Starlight ziet er heel goed uit ja! Maar vond het IR bereik wel wat beperkt. Ik heb de indruk dat die bij mij toch verder reikt. Maargoed, iedere situatie vraagt om z'n eigen oplossingen, altijd lastig.
Mijn voortuin is niet zo groot als die van jou :*)
Zou onder de carport komen en dat is dan meter of 8 van de openbare weg. Dat moet lukken met ir.
Ik denk dat ik voor het huis toch wel ir genoeg heb, heb er 2 stuks 90 graden 16 meter rijkwijte IR units voor gekocht. Dat moet tuin, voetpad, parkeervak en rijbaan wel uit kunnen lichten voor het hele huis denk ik.
Die mini ptz die ik er eerst wilde hebben heeft geen ir ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Dat moet meer dan genoeg zijn!

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
jacovn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:47:
[...]

Je kunt wellicht beter een buiten uitvoering van een gecombineerde PIR/radar detector (>100 euro) nemen. Die hebben geen last van regen, blaadjes, schaduwen van wolken, katten en honden etc.
Die kun je op veel hikvisions ook aansluiten op een alarm input, en dan geen bewegings detectie meer nemen. Dan heb je haast geen false alerts meer.

Ik wil dit zo gaan doen op de NVR, dan kun je op een alert ook meerdere camera's activeren (of alert melding op tijdlijn etc.) kost helaas voor redelijke sensor veel geld.
Dank je, ik weet niet of mijn Hikvision wel zo'n losse alarm input heeft. Heb je trouwens met een PIR/radar detector geen "last" van bijv een auto die het signaal blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Red devil schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:49:
[...]

Dank je, ik weet niet of mijn Hikvision wel zo'n losse alarm input heeft. Heb je trouwens met een PIR/radar detector geen "last" van bijv een auto die het signaal blokkeert?
Ja die ziet hij ook staan uiteraard..Zou wel moeten stabiliseren als de auto stil staat lijkt me, maar dan heb je een blind spot achter die auto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17
Tijdje geleden kwam een kleine monitor ter sprake.
Ik heb dit zo opgelost, met een kleine oude Samsung Tablet:

Afbeeldingslocatie: https://2-t.imgbox.com/B6MpY1Rb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:01
Yes en energiezuinig ook nog. Ik heb een netbook staan maar dit is nog beter :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
rinkel schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:06:
Tijdje geleden kwam een kleine monitor ter sprake.
Ik heb dit zo opgelost, met een kleine oude Samsung Tablet:

[afbeelding]
Ha, netjes ook. :Y

En dat staat altijd aan? Want eerst uit standy halen, app starten, laden kost natuurlijk teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Staat altijd aan ja. Heb nog een appje draaien om het scherm aan te laten. Op een of andere manier wou deze tablet dat niet.

Staat nu ook aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/767966b8e2.jpg

Ik twijfel of ik m niet op t muurtje had moeten maken. Al zit ie nu iets meer verborgen.

Ik kan ook alle 3 de camera's laten zien op t scherm, maar daar is ie net iets te klein voor.

[ Voor 55% gewijzigd door rinkel op 12-11-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandewulf
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 14:01
rinkel schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:02:
Staat altijd aan ja. Heb nog een appje draaien om het scherm aan te laten. Op een of andere manier wou deze tablet dat niet.

Staat nu ook aan:
[afbeelding]

Ik twijfel of ik m niet op t muurtje had moeten maken. Al zit ie nu iets meer verborgen.

Ik kan ook alle 3 de camera's laten zien op t scherm, maar daar is ie net iets te klein voor.
Mooi gedaan! Welke camera heb je / welke app gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
3 camera's van Hikvision. 2 uit Nederland:
DS-2CD2132F-I (outdoor dome)
DS-2CD2432F-IW (indoor)

En een uit China
DS-2CD3132-I (outdoor dome)

Alle camera's aangesloten via een PoE switch

Als recorder (NVR) gebruik ik xProtect op een kleine shuttle.
Ik had eerst mijn qnap gebruikt, maar dat is echt waardeloos.
De xProtect app werkt niet zo fijn, dus daar gebruik ik iVMS-4500 (hikvision) voor (gratis)

xProtect kan bijna elke camera wel gebruiken, maar ik was tevreden over hikvision en kan nu de app van hikvision gebruiken. Daarnaast kon ik nog overstappen naar de NVR van hikvision als ik zou willen. Maar Ik vind xProtect vele malen beter.

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 13-11-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje, ik heb een diskstation en heb een BlitzWolf BW-SIC1 besteld bij banggood omdat in een van de reviews staat dat hij werkt icm de synology als Generic_ONVIF.

Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/customers_images/thumb/2016101407043296-1085200.png

Ik lees hier over software problemen met deze camera, maar werkt de combinatie met de synology wel stabiel? Is wel handig om te weten voordat ik gaten in de buitenmuur ga boren etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:31
Ligt het aan mij of is dit hartstikke fake: https://www.facebook.com/Datona.nl/videos/1132325373521964/ ?
Heb nog nooit beveiligingsbeelden gezien met bovenin dat knipperende 'REC' en met van die gekke hoekjes in beeld.

Lijkt mij een zelfgeknutseld filmpje als reclamestunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:19:
Ligt het aan mij of is dit hartstikke fake: https://www.facebook.com/Datona.nl/videos/1132325373521964/ ?
Heb nog nooit beveiligingsbeelden gezien met bovenin dat knipperende 'REC' en met van die gekke hoekjes in beeld.

Ziet er iig een beetje fakje uit ja, zeker met dat line-filtertje over het geheel, en dan zoals je zelf zegt, de OSD aanduidingen. Als die er al op staan is het in zo 'n lelijk old-sch00l VGA font oid, zeker niet zo crisp als hier.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

Geckoo

Good news, everyone!

ThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:19:

https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D
De camerabeelden van afgelopen zaterdag maakten onderdeel uit van een kleine hoax. De daders zijn "gevonden" en de pakketten liggen weer keurig op hun plek.

Om jullie te bedanken voor het vele delen en meedenken, krijgen jullie allemaal een "beloning" van €10 shoptegoed bij een minimale besteding van €50 euro. :)

Gebruik daarvoor de actiecode INBRAAK10. De actiecode is alléén vandaag geldig.

Mocht u nou zelf geen cadeautje kunnen vinden, kunt u de actiecode natuurlijk ook altijd doorgeven aan een vriend, familielid of aardige buurman.
reacties erop zijn ook lekker...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:31
Kansloze actie om op die manier publiek te vergaren, maarja dat is mijn mening :P
Heb de kortingscode hier maar even gedeeld: ThinkPadd in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"

Nu maar weer ontopic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Het openingstopic zegt niet echt iets over wat je wel en niet mag vragen, dus de volgende vraag; er is bij ons ingebroken en nou zou ik een beveiligingscamera neer willen zetten voordat we vrijdag op vakantie gaan.

Zelf zat ik te denken om nog niet buiten dingen op te gaan hangen maar voor nu binnen een camera neer te zetten, waar ik graag de volgende dingen van zou willen:

-Een melding bij beweging in het bekeken gedeelte (we hebben geen huisdieren)
-De mogelijkheid om zonder te veel gedoe de camerabeelden van een willekeurige plek in de wereld te bekijken
-Iets dat ervoor zorgt dat hij 's-nachts ook dingen kan zien (infrarood).
-De mogelijkheid om de beelden naar een cloud omgeving te sturen voor opslag (is een nice-to-have)
-Goed verkrijgbaar, desnoods dat ik hem vanavond al kan halen.

Welke camera('s) is/zijn een goede keuze?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
enigmafan schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:46:
Het openingstopic zegt niet echt iets over wat je wel en niet mag vragen, dus de volgende vraag; er is bij ons ingebroken en nou zou ik een beveiligingscamera neer willen zetten voordat we vrijdag op vakantie gaan.

Zelf zat ik te denken om nog niet buiten dingen op te gaan hangen maar voor nu binnen een camera neer te zetten, waar ik graag de volgende dingen van zou willen:

-Een melding bij beweging in het bekeken gedeelte (we hebben geen huisdieren)
-De mogelijkheid om zonder te veel gedoe de camerabeelden van een willekeurige plek in de wereld te bekijken
-Iets dat ervoor zorgt dat hij 's-nachts ook dingen kan zien (infrarood).
-De mogelijkheid om de beelden naar een cloud omgeving te sturen voor opslag (is een nice-to-have)
-Goed verkrijgbaar, desnoods dat ik hem vanavond al kan halen.

Welke camera('s) is/zijn een goede keuze?
Beetje topic doorlezen mag wel.
Alles wat je noemt kan onder andere de FOSCAM FI9900P (andere types ervan ook waarschijnlijk), zie ook paar posts terug voorbeelden.
Maak zelf gebruik ook van de Cloud optie, bevalt er goed tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

martinusz schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:51:
[...]

Beetje topic doorlezen mag wel.
Mee eens, ik zit alleen nog even met de afhandelingshit.
martinusz schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:51:
[...]
Alles wat je noemt kan onder andere de FOSCAM FI9900P (andere types ervan ook waarschijnlijk), zie ook paar posts terug voorbeelden.
Maak zelf gebruik ook van de Cloud optie, bevalt er goed tot nu toe :)
Ah, en 120 euro is ook nog wel te doen. Klote dat het nodig is, dat dan weer wel :-(

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tammesp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:00:
Ik heb sinds gister een Foscam FI9853EP hangen. Op een hoogt van 5 meter. Het is een 720P camera met toch nog wel een aardig beeld voor 70 euro. Al wil ik hier toch nog wel een 1080P camera hebben hangen. De personen en vooral savonds/snachts zijn niet identificeer baar. Al rijkt de IR led toch makkelijk tot de weg.

Hierbij een foto:

[afbeelding]

(Camera moet ik nog even wat rechter hangen...)

Ik ga wellicht ook voor een pricewatch: Foscam FI9900P camera. En hang ik deze camera wel achter neer.

De motion detectie is zeer gevoelig, heb de modus nu op 'laag' staan. Maar als er savonds auto's voorbij rijden, detecteert hij het ligt van de auto wat in de detectie gebied komt, en krijg ik weer een melding. Daar erger ik me wel aan.

Verder ook een 32GB SD kaartje erin voor lokale opslag.

Is er een echte concurrent voor de pricewatch: Foscam FI9900P ? De meeste camera's in Nederland zijn een stuk duurder voor een 1080P beeld.
Welke persoonlijke eigendommen ben je hier aan het beveiligen? Je mag niet alleen de openbare weg filmen en het ziet er niet uit als je eigen achtertuin. Vergeet ook niet een bordje op te hangen. :D

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Frogmen schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:30:
[...]

Welke persoonlijke eigendommen ben je hier aan het beveiligen? Je mag niet alleen de openbare weg filmen en het ziet er niet uit als je eigen achtertuin. Vergeet ook niet een bordje op te hangen. :D
Het probleem met de openbare weg vind ik het raar dat er zo'n regel bestaat. Je mag wel met je dashcam, telefoon, videocamera, etc. alles filmen op de openbare weg, tenzij je op zwaar beveiligde terreinen bent.
En de politie vraagt je op te geven voor hun camera database. Beetje krom dus, vooral het woordje in principe is ruim interpreteerbaar. En sinds wanneer hebben dieren en goederen privacy? Die bosuil of parende ree in het bos hebben ook hun eigen webcam, die hebben echt geen toestemming gegeven.

Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html
Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Oh ja, ik heb nog steeds problemen met mijn Blitzwolf IP cam, AP/wifi werkt totaal niet. Alleen via UTP of repeater met UTP naar de cam. Heb al tig mailtjes moeten beantwoorden van de CS van Banggood, wat een drama.

[ Voor 7% gewijzigd door Wasabi! op 14-11-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Wasabi! schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:57:
[...]

Het probleem met de openbare weg vind ik het raar dat er zo'n regel bestaat. Je mag wel met je dashcam, telefoon, videocamera, etc. alles filmen op de openbare weg, tenzij je op zwaar beveiligde terreinen bent.
En de politie vraagt je op te geven voor hun camera database. Beetje krom dus, vooral het woordje in principe is ruim interpreteerbaar. En sinds wanneer hebben dieren en goederen privacy? Die bosuil of parende ree in het bos hebben ook hun eigen webcam, die hebben echt geen toestemming gegeven.

Bron: https://www.politie.nl/themas/camera-in-beeld.html
Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Oh ja, ik heb nog steeds problemen met mijn Blitzwolf IP cam, AP/wifi werkt totaal niet. Alleen via UTP of repeater met UTP naar de cam. Heb al tig mailtjes moeten beantwoorden van de CS van Banggood, wat een drama.
Waar het in deze om gaat is en dat kan je zelf ook bedenken dat mensen niet een met een camera de hele straat gaan filmen om te zien wie er bij de buren naar binnen gaan. Door het primaire doel duidelijk te definieren kan al een hoop voorkomen worden. De duurdere camera's hebben ook een zwart optie. Bij PTZ camera's verschijnen in een bepaalde stand zwarte vlakken. Dit ter voorkoming van gluren bij de buren. (denk hierbij aan camera's die bediend worden door beveiliging). De politie heeft hier natuurlijk ook een dubbele rol in, enerzijds vinden ze die camera's maar wat handig bij een onderzoek anderzijds moeten ze ook de privacy beschermen van een ieder. Persoonlijk vindt ik het vooral van belang dat het duidelijk kenbaar moet worden gemaakt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Frogmen schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:28:
[...]

Waar het in deze om gaat is en dat kan je zelf ook bedenken dat mensen niet een met een camera de hele straat gaan filmen om te zien wie er bij de buren naar binnen gaan. Door het primaire doel duidelijk te definieren kan al een hoop voorkomen worden. De duurdere camera's hebben ook een zwart optie. Bij PTZ camera's verschijnen in een bepaalde stand zwarte vlakken. Dit ter voorkoming van gluren bij de buren. (denk hierbij aan camera's die bediend worden door beveiliging). De politie heeft hier natuurlijk ook een dubbele rol in, enerzijds vinden ze die camera's maar wat handig bij een onderzoek anderzijds moeten ze ook de privacy beschermen van een ieder. Persoonlijk vindt ik het vooral van belang dat het duidelijk kenbaar moet worden gemaakt.
Ik snap je punt, maar in het geval van meerdere gejatte auto's en inbraken in de straat vinden mensen het nu vaker wel een beter idee om de straat te filmen in overleg. Aan de andere kant, een dief heeft daar maling aan.
Hier een leuk voorbeeld. Ik ga niet met een sterrekijker of nachtkijker de buurt in de gaten houden om de buurvrouw te begluren die uit de douche komt of zomers in haar minikini ligt te zonnen.
http://www.telstar-online...s-gesnapt-op-camera?redir

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 14-11-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Mooi voorbeeld van aan de ene kant het weinige nut maar aan de andere kant de inbreuk op je de privacy van de rest van de buurt. Want doordat je weet wie waar woont en welke auto van wie is kan je linken leggen. Of gezellige avond in de slaapkamer gehad, het licht bleef wel erg lang aan. Dit moet je in mijn ogen niet willen. Los van het feit dat ze in dit geval beter de IR verlichting uit hadden kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Over privacy begin ik maar niet, dat bestaat praktisch niet meer, je gangen zijn altijd wel na te trekken (offline en online). Als je de hond uitlaat kijken 9 van de 10 mensen ook altijd bij een ander naar binnen, letterlijk gluren.Inbrekers kunnen tegenwoordig ook makkelijk vanachter hun laptop de buurt verkennen met Google Maps en vluchtroutes bekijken.

Bij ons in het dorp was een eigenaar 2x zijn auto (BMW 330i Touring) kwijt in een half jaar tijd. Ik kan me voorstellen, dat sommige buurten zich druk maken. Ik ken een wijk waar de buurtbewoners een bord hebben geplaatst dat er gefilmd wordt als je de wijk in loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FFf5HbAC1baz3ytSFC5OvuuV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ja dat mag ook zeker als het een eigen weg is. Met dat bordje is het helemaal goed want danheb je dus ook de keuze om als je niet gefilmd wil worden er niet in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Vraag met betrekking tot beveiligingscamera's van achterbuurman.

Mijn situatie:
Ik woon zelf in een koophuis waarbij de rijtjeswoningen achter mij huur zijn. Nu heb ik een erg aanwezige achterbuurman om het maar even zacht uit te drukken en is deze ook bekend bij de politie. Betreffende buurman heeft ivm wapenbezit ook recent vastgezeten. Tijdens Sintmaarten lopen met mijn zoontje kwam ik erachter dat betreffende buurman beveiligingscamera's heeft opgehangen. Een voor zijn voortuintje (bevestigt aan de muur op 1e verdieping naast slaapkamerraam. Hij heeft er ook 1 voor de achtertuin welke hij vanuit zijn zolderraam heeft gemonteerd waarbij ik geen zicht heb hoe deze is afgesteld.
Er zijn geen bordjes opgehangen met betrekking tot filmen.

De achtertuinen hebben een aangrenzend achterpad met twee uitgangen tussen twee blokken rijtjeswoningen in.

Vraag:
De locatie van de camera bij zijn zolderraam heeft in potentie een grote reikwijdte voor het film gebied.
Ik heb niets te verbergen maar dat zo'n dubieuze achterbuurman de potentie heeft om mijn achtertuin en huis te filmen geeft me geen fijn gevoel.
Mag dit überhaupt wel wat deze betreffende buurman doet?
Wat kan ik hierin ondernemen behalve richting de buurman te stappen en eventueel de wijkagent te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Blankinho schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:00:
Vraag:
De locatie van de camera bij zijn zolderraam heeft in potentie een grote reikwijdte voor het film gebied.
Ik heb niets te verbergen maar dat zo'n dubieuze achterbuurman de potentie heeft om mijn achtertuin en huis te filmen geeft me geen fijn gevoel.
Hij zal de camera echt niet voor jouw achtertuin hebben opgehangen :) meer voor zijn eigen veiligheid aangezien het zo'n duister type is ;)

Je kunt natuurlijk de wijkagent inschakelen, wellicht dat die kan vragen wat precies het beeld is van die camera en indien nodig daar een opmerking bij plaatsen als deze het hele blok filmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
martinusz schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:05:
[...]

Hij zal de camera echt niet voor jouw achtertuin hebben opgehangen :) meer voor zijn eigen veiligheid aangezien het zo'n duister type is ;)

Je kunt natuurlijk de wijkagent inschakelen, wellicht dat die kan vragen wat precies het beeld is van die camera en indien nodig daar een opmerking bij plaatsen als deze het hele blok filmt.
Ik heb toch maar eens een mail richting de wijkagent gestuurd.. Ik ben benieuwd aangezien ik niet zo''n hoge pet op heb van justitie als het gaat om dit soort dingen. Misschien dat ze mij positief verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik schrijf de opnames van mijn Hikvision weg op een geheugenkaart (64GB).
Omdat ik alleen laat opnemen als er een virtuele lijn wordt overschreden (de grens van oprit/weg) is dat afdoende.

Om toch wat extra zekerheid/backup te hebben leek het mij ook wel handig om opnames weg te schrijven op mijn Qnap. Nou wilde ik dit niet doen d.m.v. de ingebouwde Surveillance Station omdat ik geen continue data-stroom wil hebben van camera naar de NAS; grotendeels omdat de camera d.m.v. wifi aan het netwerk hangt. (kan helaas niet bekabeld maar denk er aan om powerline te gaan gebruiken).
Naast het feit dat mijn Qnap een instapmodel is en ik niet die extra CPU/RAM load wil hebben.
Dus bedoeling was om de opnames simpelweg als videobestanden weg te laten schrijven op de NAS.

Maar Hikvision doet daar moeilijk om. Bij aantal firmware versies kan de camera dit niet wegschrijven bij hele grote schijven. Hoe groot verschilt een beetje; maar ruwweg 500GB of meer geeft problemen.
Ik heb in mijn NAS in totaal 4TB dus telkens als ik de schijf Formatteerde (de rare term die Hikvision gebruikt) ging dat uiteindelijk niet goed; de NAS ging na een tijdje weer op 'uninitialized' staan.

Met behulp van deze post lijkt dat nu verholpen. De NAS status staat nog steeds op 'Normal'.

Maar nu nog begrijpen hoe dat werkt op de NAS en hoe die hele structuur er uit ziet.
De camera heeft in de speciaal hiervoor gemaakte map 22 mappen aangemaakt (genaamd datadir0 t/m 22) en een info.bin bestand.
In elke map staan veel lege MP4 bestanden. In 2/3 mappen staan ook videobestanden dat wél opnames zijn; echter zitten daar opnames tussen van vandaag maar ook van 1/2 maanden geleden.

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heeft iemand een idee wat een beetje camera verbruikt aan energie per jaar?
Ik krijg het maar niet gevonden voor de Foscam FI9900P camera die hier aan de gevel hangt. Ben toch eens benieuwd wat die aan energie slurpt als hij 24/7 aan staat...

Edit: moet ik vaker zeggen, heb het ineens gevonden :) magic word was "power consumption".
Schijnt dus 5W te verbruiken, dat is zo'n 45 kWh per jaar, oftewel een tientje, dat valt wel mee dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door Martinusz op 25-11-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
€110,- €95,- korting op een Hikvision DS-2CD2142FWD-I: pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I

Is dit een goede camera voor onder een afdak bij de voordeur om te kijken wie er voor de deur staat of wie er aan komt lopen en dat je ook nog als het donker is goed beeld heb voor eventueel ongenodigde gasten?

Of kan je beter voor de EXIR reeks gaan zoals eerder genoemd, ondanks deze aanbieding?

Edit:

Of nu van €250 (goedkoopste site) naar €140 de Hikvision DS-2CD2042WD-I(4MM) op amazon.de

Is dat een beter keuze?

[ Voor 13% gewijzigd door hitmetomaat op 25-11-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 14:31
hitmetomaat schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:39:
€110,- korting op een Hikvision DS-2CD2142FWD-I: pricewatch: Hikvision DS-2CD2142FWD-I

Is dit een goede camera voor onder een afdak bij de voordeur om te kijken wie er voor de deur staat of wie er aan komt lopen en dat je ook nog als het donker is goed beeld heb voor eventueel ongenodigde gasten?

Of kan je beter voor de EXIR reeks gaan zoals eerder genoemd, ondanks deze aanbieding?

Edit:

Of nu van €250 (goedkoopste site) naar €140 de Hikvision DS-2CD2042WD-I(4MM) op amazon.de

Is dat een beter keuze?
Dank voor de tip, ik heb de DS-2CD2142FWD-I zojuist besteld. Voor zover ik kan nagaan in de reviews is dit een prima camera.

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Ik wil al een tijdje een camera aanschaffen voor buiten. Nu hebben we sinds kort een PoE switch, dus wordt het nu echt tijd om er serieus naar te gaan zoeken. Ik heb er al een aantal gevonden die me wel leuk lijken (een Foscam, de Hikvision die hierboven genoemd is).

Ik wil natuurlijk geen grote gaten gaan maken en het leek mij wel makkelijk om het gat te gebruiken waar de kabels van de zonnepanelen door het dak gaan. Maar dat zit zo'n 5 meter van de plek waar ik de camera zou willen hangen. Mijn idee was dus om een netwerkkabel te pakken vanuit de switch naar het gat in het dak en vanuit daar naar de camera (totale lengte zal dan zo'n 15 meter zijn, dus dat moet voor PoE geen probleem zijn).
Maar als ik al die camera's kijk, zit er altijd zo'n kabelboom aan, die je eerst via een enorm gat (vergeleken met een gaatje waar je alleen een kabeltje, zonder stekker, doorheen zou kunnen halen) maken in je muur, vlak bij waar je de camera hangt. En dat zou betekenen dat ik die kabel binnen zou moeten wegwerken (ipv buiten wat veel makkelijker is!).

Mijn vraag is dan ook: zijn er camera's waar je alleen een ethernet stekkertje in kunt doen, rechtstreeks in het apparaat? Dus zonder kabelboom?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:57:
Ik wil al een tijdje een camera aanschaffen voor buiten. Nu hebben we sinds kort een PoE switch, dus wordt het nu echt tijd om er serieus naar te gaan zoeken. Ik heb er al een aantal gevonden die me wel leuk lijken (een Foscam, de Hikvision die hierboven genoemd is).

Ik wil natuurlijk geen grote gaten gaan maken en het leek mij wel makkelijk om het gat te gebruiken waar de kabels van de zonnepanelen door het dak gaan. Maar dat zit zo'n 5 meter van de plek waar ik de camera zou willen hangen. Mijn idee was dus om een netwerkkabel te pakken vanuit de switch naar het gat in het dak en vanuit daar naar de camera (totale lengte zal dan zo'n 15 meter zijn, dus dat moet voor PoE geen probleem zijn).
Maar als ik al die camera's kijk, zit er altijd zo'n kabelboom aan, die je eerst via een enorm gat (vergeleken met een gaatje waar je alleen een kabeltje, zonder stekker, doorheen zou kunnen halen) maken in je muur, vlak bij waar je de camera hangt. En dat zou betekenen dat ik die kabel binnen zou moeten wegwerken (ipv buiten wat veel makkelijker is!).

Mijn vraag is dan ook: zijn er camera's waar je alleen een ethernet stekkertje in kunt doen, rechtstreeks in het apparaat? Dus zonder kabelboom?
Die kabelboom die je noemt is nodig om aansluitingen zoals alarm IN/OUT, luidspreker, microfoon e.d. te kunnen gaan gebruiken. Alleen een ethernet aansluiting met POE is dan onvoldoende.
Het hangt van het model camera af welke opties je hebt.
Niet alle camera's hebben de genoemde opties.
Bij Hikvision zie je dit aan de letters achter het model, een S staat voor geluid in/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:57:

Of een junction box er bij kopen waar de kabelboom in terecht komt. Die gebruik ik zelf i.c.m. de hikvision camera's om de kabels netjes weg te werken. En dan als aanvoer 1 utp kabel met POE (wanneer je de audio opties e.d. niet gebruikt) en je bent klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimlem op 30-11-2016 12:44 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Wimlem schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:43:
[...]

Of een junction box er bij kopen waar de kabelboom in terecht komt. Die gebruik ik zelf i.c.m. de hikvision camera's om de kabels netjes weg te werken. En dan als aanvoer 1 utp kabel met POE (wanneer je de audio opties e.d. niet gebruikt) en je bent klaar.
Hmm, da's nog een goed idee, ja. Dank!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Heb sinds vandaag de Hikvision DS-2CD2142FWD-I in gebruik met een 2.8mm lens. Merk nu dat ik hier toch wat meer op had moeten inlezen, 6mm was een veel betere keuze geweest. Nu is de DS-2CD2142FWD-I ook met 4mm en 6mm lens verkrijgbaar, iemand ervaring met het los aanschaffen en vervolgens wisselen van de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51
Ik heb wat advies nodig bij de aanschaf van een ip-cam.

Ik heb nu een Sricam sp009 te leen, maar dat bevalt me niet. De afmetingen en het beeld overdag zijn prima, maar vooral het gebruiksgemak vind ik waardeloos.

- Ik wil de beelden zonder gedoe op de pc kunnen zien en opnemen.
- De camera komt achter een raam te staan om met name 's nachts de straat in de gaten te houden, dus IR-verlichting is alleen maar lastig (bij de Sricam sp009 is dat niet uit te zetten). Buiten is er straatverlichting en ik wil circa 5 m ver kunnen kijken.
- Ik wil ook geluid kunnen opnemen (bij de Sricam zit er wel heel erg veel gekraak en geruis door)
- Een superhoge resolutie is niet zo belangrijk
- Bescheiden afmetingen (qua afmetingen is de sp009 echt prima). Ik wil hem in het raamkozijn of op de vensterbank kunnen zetten.
- Onder de EUR 100,-

Hebben jullie tips?
Ik neig nu naar de Foscam C1 (alhoewel ik in een review lees dat het opstarten en de leggen van een verbinding gepaard zou gaan met een gesproken stem, dat spreekt me dan weer minder aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Niek_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:42:
Heb sinds vandaag de Hikvision DS-2CD2142FWD-I in gebruik met een 2.8mm lens. Merk nu dat ik hier toch wat meer op had moeten inlezen, 6mm was een veel betere keuze geweest. Nu is de DS-2CD2142FWD-I ook met 4mm en 6mm lens verkrijgbaar, iemand ervaring met het los aanschaffen en vervolgens wisselen van de lens?
Kun je ook aangeven waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Yes, de 2.8mm lens geeft een kijkhoek van zo'n 90 graden, een wijd beeld maar met minder detail. De locatie van de camera, onder de carport gericht op de oprit, maakt dat ik veel teveel muur en schutting zie. Met een 6mm lens is dat een stuk minder met als voordeel meer detail op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Niek_ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:47:
[...]

Yes, de 2.8mm lens geeft een kijkhoek van zo'n 90 graden, een wijd beeld maar met minder detail. De locatie van de camera, onder de carport gericht op de oprit, maakt dat ik veel teveel muur en schutting zie. Met een 6mm lens is dat een stuk minder met als voordeel meer detail op de oprit.
Ah, dan zou een 2.8mm lens voor mij juist wel beter zijn. Het gaat mij wel om breedte en details is niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:26:
[...]

Ah, dan zou een 2.8mm lens voor mij juist wel beter zijn. Het gaat mij wel om breedte en details is niet zo belangrijk.
Wil je hem overnemen? >:)
Rechterhelft van het beeld is onscherp, na contact met de Hikvision helpdesk blijkt het een mechanisch defect te zijn. Camera retour leverancier, kan ik gelijk de juiste lens mm bestellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Niek_ op 02-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Wellicht voor mensen die twijfelen wat voor lens ze nodig hebben (heb ik ook gehad toen ik begon)
Er is een website waar je met google maps je eigen situatie wellicht vinden kan, en dan afstanden en field of view dingen kan bekijken.

https://ipvm.com/calculator

Het is wel meer voor buiten, en wat grotere afstanden, maar de foto van gezicht en nummerbord welke ze gebruiken geeft je wel indicatie over of je iemand kan herkennen op de beoogde afstand..

[ Voor 26% gewijzigd door jacovn op 03-12-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 11:17
[...]

Denk je er wel aan dat een 6mm mider licht doorlaat en in de avond/nacht minder goed beeld zal geven dan een 2.8mm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
etienne001 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:31:
[...]

Denk je er wel aan dat een 6mm mider licht doorlaat en in de avond/nacht minder goed beeld zal geven dan een 2.8mm!!
Dacht dat de grootte van de chip die achter de lens zit dit bepaald? Of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Zijn al die lenzen niet F2.0 ?
Dat is voor een fixed lens niet echt geweldig.

En het is inderdaad en samenspel van de gebruikte chip en lens kwaliteit die weinig licht kwaliteit bepaald.

Nieuwe dahua cameras hebben een sony exmor chip die erg goed bij weinig licht werkt.
Er zijn mensen op een USA forum die een 4mp camera gaan vervangen voor zo een nieuw type 2 mp vanewege het veel betere beeld.

Die gast heeft een video gemaakt

YouTube: Dahua Shootout: 4MP vs 2MP Starlight

[ Voor 22% gewijzigd door jacovn op 08-12-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:01:
Zijn al die lenzen niet F2.0 ?
Dat is voor een fixed lens niet echt geweldig.

En het is inderdaad en samenspel van de gebruikte chip en lens kwaliteit die weinig licht kwaliteit bepaald.

Nieuwe dahua cameras hebben een sony exmor chip die erg goed bij weinig licht werkt.
Er zijn mensen op een isa forum die een 4mp camera gaan vervangen voor zo een nieuw type 2 mp vanewege het veel betere beeld.

Die gast heeft een video gemaakt

YouTube: Dahua Shootout: 4MP vs 2MP Starlight

[video]
Zijn die Dahua Starlight 2MP niet stukken duurder?
Ik zie prijzen rond de 350 euro of meer.
Wel een mooi beeld volgend de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hier in Nederland wel wat duurder dan in China, $170 inclusief shipping bij aliexpress. Dat is dan een turret versie met varia focal lens. 2.7-12 mm F1.4 en ir en audio.

http://www1.dahuasecurity.../ipc-hdw5231r-z-3651.html

Slecht leverbaar overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door jacovn op 03-12-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:21:
Hier in Nederland wel wat duurder dan in China, $170 inclusief shipping bij aliexpress. Dat is dan een turret versie met varia focal lens. 2.7-12 mm F1.4 en ir en audio.

Slecht leverbaar overigens.
Dat is geen slechte prijs.
Mooie lens ook F1.4 en zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Grappig ik heb het juist andersom, ik heb een 4mm foscam aangeschaft en denk dat achteraf 2,8mm beter was geweest.

Situatie is voortuin en ik wilde eigenlijk ook de auto's voor het huis opnemen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Het probleem is natuurlijk dat als je een te groot beeld hebt, je niet meer kan zien WIE iets aan je auto molt, alleen dat er iemand was die het deed.
Je hebt dan een gezicht of een kentekenplaat nodig voor identificatie.

Algemene oplossing is dan een overizchts camera, en een of meer andere camera's die het detail wat je nodig hebt opnemen. (lees: ingezoomed of met fixed lens juiste beeld opnemen op de plaats die je wilt)

Ik ben van plan dit te doen met mini ptz camera's en dan die door middel van sensoren aan de NVR te sturen naar een preset. Dan kun je een ingezoomde preset maken waar de ptz heen gaat als er alarm situatie is, en anders meer opneemt. (zit er nog een delay bij en je neemt dan niet voor alarm al 10-30 seconden op)
Je moet dan dus de sensors zo hebben dat die op tijd iets detecteren of alles 24h openemen.

Ik plan dit bijvoorbeeld voor de achter tuin te doen met ir perimiter sensoren achter de schutting op zeg 150 cm hoog.
(2e hands op ebay; 140 euro voor 3 paar, voeding, wat pvc pijp en 4 vierkante holle kunstof palen)
Als er dan iemand over de schutting klimt maakt deze links, rechts of achter alarm waarna een ptz dan richting die kant op kan kijken dmv een preset activatie door dat alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een tijdje geleden is bij mij een Hikvision camera binnengekomen:
Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

De DS-2CD2032F-I met SD-card slot.
De enige Hikvision die ik kon vinden met zo'n slot dat geen dome-model was.
Camera is nog steeds niet in gebruik omdat het (nu) nog niet nodig was/is.
Maar nu kwam de toekomstige gebruiker met het idee voor 2 camera's bij huis.
Ik wou dat hij mij dit eerder had verteld want dan had ik denk ik iets anders bedacht.

Want hij zou dan ook 2 goedkopere camera's kunnen nemen met een simpele NVR (en ingebouwde HDD).
2 DS-2CD2335-I, een DS-7104N-SN NVR en een 1TB WD Purple schijf is ongeveer een tientje duurder dan de huidige situatie verdubbelen (dus een extra DS-2CD2032F-I, 64GB SD-kaart bijkopen).
Met natuurlijk de bijkomende voordelen van grotere opslag, minder risico omdat opslag niet op camera zélf plaats vindt etc.).

Dan zit ik nog wel met het probleem van voeding (tweemaal zo'n passief POE-setje met 2x 12V adapters) wat eigenlijk nog zo'n gave oplossing is, maar een POE-switch kost minstens zo'n 60 à 70 euro.
In totaal heb je (ook zonder die dure switch) dan toch best een prijskaartje voor slechts 2 camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Hoe doen jullie het met opname van de beelden?
Ik heb een aantal NAS-en van Thecus (N5500 en N5550) en daarop kan ik niet mijn camera gebruiksvriendelijk gebruiken.
Daarnaast draai ik nog een domotica server, toen dacht ik Blue Iris te gebruiken, alleen volgens specificatie heb je daar een I7 core voor nodig. (Ik heb een: ASUS E45M1-I DELUXE met dual core 1650 MHz, volledig passief)
Nu zit ik te denken aan: Foscam FN3104H (pricewatch: Foscam FN3104H of Hikvision DS-7604NI-E1/4P/A 4 Channel 1U NVR (pricewatch: Hikvision DS-7604NI-E1/4P/A 4 Channel 1U NVR 1Bay 0B
Verschillen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/458375;440287/
Die Hikvision lijkt me wel een heel mooi apparaat, kost wel iets meer en waarschijnlijk wat langere levertijd. (ivm MaxICT)
Op dit moment heb ik 1 cam draaien (Foscam FI9853EP) met een POE injector, maar in de toekomst uitbreiden naar 2 of 3 stuks.
Ik wil de opgenomen beelden makkelijk terug zien, optioneel een melding krijgen als er iets in beeld gebeurd en belangrijke beelden op USB of zoiets kunnen zetten.

Wat is wijsheid?

BTW POE injector zijn er al vanaf 15 euro (zie: https://www.amazon.de/dp/B017NCLXF8)
Ik heb zelf: TP-Link TL-PoE150S voor iets van € 25,- gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hier gebruik in een NVR van Hikvision die goed bevat met opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Goof2000 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:45:
Hoe doen jullie het met opname van de beelden?

BTW POE injector zijn er al vanaf 15 euro (zie: https://www.amazon.de/dp/B017NCLXF8)
Ik heb zelf: TP-Link TL-PoE150S voor iets van € 25,- gekocht.
Ik heb 2x hikvision via deze POE , werkt ook goed.

De videoopname via de app van hikvision werkt ook prima, ook de android app doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
jacovn schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:59:
Hier gebruik in een NVR van Hikvision die goed bevat met opnemen.
Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit, alleen een aantal dingen worden mij niet duidelijk.

Kan ik ergens in het netwerk mijn IP camera zetten (dus niet rechtstreeks aan de NVR)?
Kan ik de beelden naar een NAS in mijn netwerk opslaan? (daar heb ik nog veel ruimte over en dan hoef ik in de NVR maar een kleine of geen harddisk te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Als je een nvr koopt kun je wel alle camera's via een netwerk aansluiten. Je moet wel voeding hebben, dus POE switch of een POE injector of een losse voeding.

En ja je kunt op een NAS opslaan: http://www.hikvision.com/UploadFile/File/201433115208669.pdf

Maar ... Constante video opname vindt niet elke nas en hdd echt leuk. Het is een typische belasting en niet elke hdd kan ertegen dat er continue een kleine verkeerstroom naar toe loopt.

Geen ervaring mee, maar wel online gelezen dat hdd;s die er niet geschikt voor zijn de geest geven naar verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
jacovn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:59:

Maar ... Constante video opname vindt niet elke nas en hdd echt leuk. Het is een typische belasting en niet elke hdd kan ertegen dat er continue een kleine verkeerstroom naar toe loopt.

Geen ervaring mee, maar wel online gelezen dat hdd;s die er niet geschikt voor zijn de geest geven naar verloop van tijd.
gewoon WD Reds nemen, die zijn gemaakt voor continue belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Red devil schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
[...]

gewoon WD Reds nemen, die zijn gemaakt voor continue belasting.
WD Purple zijn voor video recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
jacovn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:56:
[...]

WD Purple zijn voor video recorders.
Ah kende ik niet. Maar waarom zou je continue willen opnemen? Ik laat hem gewoon opnemen als er ergens beweging wordt gedetecteerd, gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Red devil schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:41:
[...]

Ah kende ik niet. Maar waarom zou je continue willen opnemen? Ik laat hem gewoon opnemen als er ergens beweging wordt gedetecteerd, gaat ook goed.
Ja dat is een optie, je kunt ook vaak 10-30 seconden die gebufferd zijn voor een detectie nog op laten slaan. En dan ook een variabele tijd erachter opnemen instellen.

Ik heb 1 camera die 24x7 opneemt, en 1 die alleen in de nacht continue en de andere alleen opnemen die geweging zien.

Je mag maar iets van 15 dagen opnemen, en als je hdd ruimte genoeg hebt is alles opnemen wellicht ooit handig. Vooral met cameras met 2.8 lens of zo, zie je vrij veel. Dat was hier handig met auto inbrekers die ik dan kon zien bij buren in autos kijken. Als ze daarna langs lopen en ze beter in beeld komen heb je meer complete gegevens. De politie was er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Weet iemand toevallig een voorbeeld om de BlitzWolf® BW-SIC1 via angelcam.com te laten werken?
Ik krijg het niet voor elkaar. Mijn camera werkt nog steeds niet via wifi. Uiteindelijk maar een powerline adapter set gekocht, werkt stukken beter via UTP. Had geen zin om mijn tuin open te graven voor een kabel naar de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Niek_ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:41:
[...]

Wil je hem overnemen? >:)
Rechterhelft van het beeld is onscherp, na contact met de Hikvision helpdesk blijkt het een mechanisch defect te zijn. Camera retour leverancier, kan ik gelijk de juiste lens mm bestellen.
Toch weer dezelfde camera besteld. Heeft dit model onregelmatig een soort glitch waardoor het beeld even heel donker wordt (soms zelf volledig grijs) en surveillance station een melding geeft van beweging. Irritant. Misschien een reden dat Informatique de camera 100 euro goedkoper dan andere aanbied? Lijkt wel een restpartijtje met gebreken..

*noot: bovenstaande is gebaseerd op de 2 camera's die ik nu van hun ontvangen heb. Beiden hebben problemen. Hikvision helpdesk geeft aan dat de camera's uit Polen komen, niet dat dit mag uitmaken.

• sjimmie
  • Laatst online: 09-01 08:39
Op aliexpress zie ik een aantal IP camera's van Besder, maar ik kan daar verder maar heel weinig over vinden.
Gezien de prijs snap ik dat ik er niet veel van kan verwachten maar omdat ik vermoed dat het voornamelijk een combinatie zal zijn van bestaande onderdelen zou het best leuk speelgoed kunnen zijn?

Ik zoek vooral de combi infrarood, wifi en sd-kaartje, en waterproof is een grote pré.
Dit bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...ersion=&categoryId=301102

Iemand die er toevallig al iets van weet?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hoe lang duurt een password reset bij Hikvision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Hallo,

Ik beheer een kleine self-storage en wil in de gemeenschappelijke gang (is 30 meter lang) aan 2 kanten een IP-camera hangen. Ik heb toegangscontrole van Axis en wou voor het gemak ook IP-camera's van Axis.

Zou de Axis Companion Dome een goede optie zijn?
pricewatch: Axis Companion Dome V

Of raden jullie iets beters aan? PoE is een must, en opname gebeurd met een Synology NVR216 (nog niet aangekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
AcIDeR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:57:
Hoe lang duurt een password reset bij Hikvision?
Wat bedoel je precies?
Ze hebben een tooltje (software) die binnen je netwerk naar hun producten zoekt. Hiermee kan je vervolgens ook enkele basisinstellingen wijzigen waaronder ip-adres en wachtwoord. Dit is met enkele seconden gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Er is een procedure om het aan te vragen. Support zit in Hoofddorp volgens mij.
Meestal wel binnen een dag terug toen ik issues had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 19:32
Ik heb nu 2 IP camera's (FOSCAM) in het netwerk hangen en ben er erg tevreden mee. Het enige punt wat niet zo tof is is dat er constant netwerk connecties gemaakt worden met vage (Chinese) IPs. Dit schijnt voor hun P2P functionaliteit te zijn, waaronder hun mobiele app. Kwam hierachter nadat ik eens ben gaan kijken naar de camera's na het nieuwsbericht over de Sony IP camera's anderhalve week geleden. In de reacties bijvoorbeeld nog een gebruiker;

Zaffo in 'nieuws: Tachtig Sony ip-camera-modellen bevatten debugging backdoor'

Ook als je zoekt op "foscam p2p security" kom je een hele hoop tegen. En als je alle functionaliteit in de software uit zet gebeurd dit nog steeds.

Dus misschien een tip voor elke FOSCAM gebruiker om internet toegang te blokkeren / valse gateway & dns server in te stellen als je de beelden alleen lokaal bekijkt of via een NAS. Je weet maar nooit wat er verzameld wordt :).

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Erulezz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:09:
Ik heb nu 2 IP camera's (FOSCAM) in het netwerk hangen en ben er erg tevreden mee. Het enige punt wat niet zo tof is is dat er constant netwerk connecties gemaakt worden met vage (Chinese) IPs. Dit schijnt voor hun P2P functionaliteit te zijn, waaronder hun mobiele app. Kwam hierachter nadat ik eens ben gaan kijken naar de camera's na het nieuwsbericht over de Sony IP camera's anderhalve week geleden. In de reacties bijvoorbeeld nog een gebruiker;

Zaffo in 'nieuws: Tachtig Sony ip-camera-modellen bevatten debugging backdoor'

Ook als je zoekt op "foscam p2p security" kom je een hele hoop tegen. En als je alle functionaliteit in de software uit zet gebeurd dit nog steeds.

Dus misschien een tip voor elke FOSCAM gebruiker om internet toegang te blokkeren / valse gateway & dns server in te stellen als je de beelden alleen lokaal bekijkt of via een NAS. Je weet maar nooit wat er verzameld wordt :).
Tja dan werkt je app dus ook niet meer?
Om eerlijk te zijn zal het me jeuken als iemand mee zou kijken op de cam, aangezien ze een voortuin en straat zien. Of chinezen moeten dat interessant vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:55
Jimster schreef op zondag 2 oktober 2016 @ 23:26:
[...]

Ik heb meerdere goedkope IP cams, wat bij mij werkte zijn de volgende instellingen:
Merk: Door gebruiker gedefinieerd
Bronpad: /onvif1
Poort 554
Sinds zondag is de verbinding eruit en krijg ik met deze instellingen ineens geen verbinding meer. iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 194% gewijzigd door bakkie1985 op 21-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Caeruleus schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:23:
Nice, een beveiligingscamera topic. Ik wou zelf al een topic starten omdat er zo nu en dan topics voorbij komen en volgens mij steeds meer mensen camera's installeren.

Ik heb zelf:
1x Hikvision DS-2CD2132F-IS dome camera bij de voordeur
1x Hikvision DS-2CD2032-I bullet camera aan de voorkant
2x Hikvision DS-2CD2032-I bullet camera aan de achterkant. Deze moet ik echter nog installeren omdat we momenteel met een uitbouw bezig zijn,

Verbonden naar een Hikvision DS-7104N-SN/P NVR
Wimlem schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:23:
Grappig, ik heb 3 setjes in totaal aangesloten bij mijn ouders, broertje en mijzelf met de mogelijkheid om uit te breiden.

Hier heb ik geplaatst;

Hikvision NVRDS-7104n-sn
2x Hikvision DS-2CD2032-I

Hikvision NVR ds-7108n-sn
2x Hikvision DS-2CD2032-I

Hikvision NVR ds-7108n-sn
3x Hikvision DS-2CD2132F-IS
1x Hikvision DS-2CD2032-I

Hierbij moet ik zeggen dat ik de NVR's van nieuwe firmware moest voorzien, om ze op die manier met de europese server van Ezviz te kunnen laten werken. Alles heb ik namelijk via Aliexplress besteld.en die kwamen met oudere firmware :)

Alleen de Ezviz app voor android is (nog) wat buggy!
Lokquote!
Hopelijk kijken jullie nog op Tweakers ondanks het tijdstip van jullie laatste reacties op Tweakers. }:O

Jullie hebben beide de DS-7104N/DS-7108N NVR; hoe bevalt jullie die? En hoe hebben jullie dat ingesteld aangezien jullie er meerdere camera's op hebben aangesloten en de NVR maar max. 2 * 1080p aankan of 4* 720p en de camera's veel hogere resolutie kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 17:43
Piet91 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:51:
[...]

[...]

Lokquote!
Hopelijk kijken jullie nog op Tweakers ondanks het tijdstip van jullie laatste reacties op Tweakers. }:O

Jullie hebben beide de DS-7104N/DS-7108N NVR; hoe bevalt jullie die? En hoe hebben jullie dat ingesteld aangezien jullie er meerdere camera's op hebben aangesloten en de NVR maar max. 2 * 1080p aankan of 4* 720p en de camera's veel hogere resolutie kunnen.
Is deze reactie snel genoeg? ;)
Ik weet niet exact hoe ik het heb ingesteld. Weet wel dat ze alle 4 in de hoogste resolutie staan wat volgens de specs niet kan. Of ze ook daadwerkelijk in de hoogste resolutie opnemen heb ik nooit gecontroleerd. Beeld ziet er in ieder geval prima uit.
Heb wel eens lopen spelen met de instellingen en de framerate oid omhoog geschroefd en toen hield spontaan 1 camera ermee op vanwege gebrek aan bandbreedte.
Conclusie: het werkt, documentatie is niet geweldig en sommige instellingen zijn alleen beschikbaar direct op de recorder en niet via de web interface (zomertijd instellingen). En soms is het zelfs nodig om direct naar de camera te verbinden door een laptop aan te sluiten op 1 van de netwerkpoorten van de recorder omdat je daar dan weer andere instellingen vind die je niet op de recorder kunt instellen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
:o
Ik weet niet exact hoe ik het heb ingesteld. Weet wel dat ze alle 4 in de hoogste resolutie staan wat volgens de specs niet kan. Of ze ook daadwerkelijk in de hoogste resolutie opnemen heb ik nooit gecontroleerd. Beeld ziet er in ieder geval prima uit.
Heb wel eens lopen spelen met de instellingen en de framerate oid omhoog geschroefd en toen hield spontaan 1 camera ermee op vanwege gebrek aan bandbreedte.
Conclusie: het werkt, documentatie is niet geweldig en sommige instellingen zijn alleen beschikbaar direct op de recorder en niet via de web interface (zomertijd instellingen). En soms is het zelfs nodig om direct naar de camera te verbinden door een laptop aan te sluiten op 1 van de netwerkpoorten van de recorder omdat je daar dan weer andere instellingen vind die je niet op de recorder kunt instellen.
Hmm, dat is wel enigszins raar dat je dus 4 camera's hebt aangesloten met dergelijk hoge resoluties.
Maar; kan natuurlijk ook zijn dat inkomende bandbreedte de limiterende factor is en niet resolutie (en dat daardoor dus je feed eruit klapte toen je de framerate omhoog deed).

Ik zit te denken aan de DS-7108N-SN en niet de DS-7104N-SN omdat die eerste maar iets duurder is maar wel de dubbele inkomende brandbreedte.

Maar als je zoals in mijn geval 2 camera's zou hebben (en vooralsnog geen uitbreiding) zou je deze NVR's wel aanraden?
Moet hier dus gewoon 2 camera's 24/7 opnemen en wanneer beweging is gedetecteerd (line-crossing o.i.d.) deze ook duidelijk laten zijn in de time-line.
Maar dat laatste schijnt pas vanaf een bepaalde firmware te kunnen. :/

Geen NVR moet POE-poorten. Die dingen zijn 2x zo duur als non-POE dus ik denk meer aan twee keer zoiets.
Een switch moet POE is nog mooier maar al helemaal duur.
(In de woning komen zo'n ~18 netwerkaansluitingen en geschikte switch/switches wordt nog duurder)

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 21-12-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
Misschien dat iemand dit probleem herkent.
Zojuist een Foscam C1 aangesloten, werkte prima. Opeens valt de camera uit en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Powerled gaat niet branden en er komt alleen een klikkend geluid uit wanneer ik de stekker in het stopcontact steek.
Zowel de adapter als de camera worden na verloop van tijd wel warm.
Uiteraard de reset knop en andere voeding al geprobeerd. Recovery files op sd kaartje zou nog uitkomst kunnen bieden. Maar dat is nogal n gedoe voor een gloednieuwe camera denk ik zo.

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 22:53
Wasabi! schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:02:
Weet iemand toevallig een voorbeeld om de BlitzWolf® BW-SIC1 via angelcam.com te laten werken?
Ik krijg het niet voor elkaar. Mijn camera werkt nog steeds niet via wifi. Uiteindelijk maar een powerline adapter set gekocht, werkt stukken beter via UTP. Had geen zin om mijn tuin open te graven voor een kabel naar de schuur.
He die heb ik ook. Ik had wifi zo aan de gang. Wat gaat er mis bij jou?

• Wimlem
Piet91 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:51:
[...]

[...]

Lokquote!

Puur voor het opnemen gaat het prima. Mijn broertje heeft de 7108, en laat de beelden zien op de tv in de kantine. Ik laat de beelden roteren zodat hij verspringt naar de volgende camera na 10 seconden. 4 camera's tegelijk in beeld trekt de recorder niet. Hij liet er geloof ik maar 2 zien van de 4.
Het terugschroeven van de resolutie en/of framerates zorgde er wel voor dat alles in beeld kwam.

Ik ga binnenkort ook beginnen om de recorders te vervangen voor de 7604 en 7608 met POE. Softwarematig zijn er veel meer mogelijkheden, met name het terugkijken van beelden met motion is veel eenvoudiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Wimlem op 22-12-2016 07:54 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Wasabi!
Frost_Azimov schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:36:
[...]

He die heb ik ook. Ik had wifi zo aan de gang. Wat gaat er mis bij jou?
Hij kon geen directe verbinding maken via AP modus of via WiFi, alleen bekabeld lukte. Heb weer een nieuwe mogen ontvangen na heel veel correspondentie en uitproberen, de nieuwe werkt wel in 1x. Het moest zo simpel zijn, ik heb er uren aan besteed, hoefde de halfwerkende ook niet terug te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gisteren de camera voor mijn ouders geinstalleerd (ze waren zo eigenwijs om niet mijn advies te volgen voor 2 tientjes duurder...), 1 van de marktplaats aanbieding.

1 of ander vaag Chinees merk, installatie erg vaag, je krijg een CD-rom, daar staan 4 verschillende handleidingen op, blijkbaar voor allemaal verschillende types.
Uiteindelijk met beetje geluk de juiste gevonden en de software (stonden dus ook verschillende software programma'tjes op) geinstalleerd.

Op zich ging het daarna wel redelijk vlot :) camera werd snel herkend en gaf beeld. Het beeld was OK, niet meer dan dat, software werkt op zich ook wel prima. Ben er alleen nog niet achter of dat ding de beelden op een SD-kaart gewoon overschrijft wanneer hij vol is, of dat hij dan gewoon niet meer opslaat, dat moeten we maar gaan ondervinden denk ik.

Voor die 2 tientjes meer had ik toch liever een Foscam FI9900P opgehangen bij ze, maarja ouders he...

• Piet91
  • Niet online
Bedankt voor de reactie; wordt erg gewaardeerd.
Puur voor het opnemen gaat het prima. Mijn broertje heeft de 7108, en laat de beelden zien op de tv in de kantine. Ik laat de beelden roteren zodat hij verspringt naar de volgende camera na 10 seconden. 4 camera's tegelijk in beeld trekt de recorder niet. Hij liet er geloof ik maar 2 zien van de 4.
Het terugschroeven van de resolutie en/of framerates zorgde er wel voor dat alles in beeld kwam.
En dan gebruikt hij wel de sub-stream voor de live-feed?
Al verwacht ik niet dat mijn broer zoiets wil laten zien op TV. Al is het maar vanwege het feit dat zo'n NVR/HDD geluid produceert wat niet prettig is in de woonkamer.
Ik ga binnenkort ook beginnen om de recorders te vervangen voor de 7604 en 7608 met POE. Softwarematig zijn er veel meer mogelijkheden, met name het terugkijken van beelden met motion is veel eenvoudiger.
Het is moeilijk om verschillen tussen NVR's te kunnen ontdekken.
In welk opzicht is het terugkijken van beelden met motion dan eenvoudiger?
Heb ondertussen wel ervaring met Hikvision camera's maar de combinatie met een NVR en de precieze samenwerking tussen die twee is mij nog niet altijd helemaal duidelijk.

Wat ik eigenlijk zoek is 2 camera's die 24/7 opnemen in degelijke resolutie/framerate maar dat de NVR daarnaast ook apart aangeeft dat er beweging was.

Die duurdere NVR's (eventueel met POE-poorten) zijn leuk maar zijn véél duurder. Dan ben je toch al wel een klap geld kwijt voor slechts 2 camera's...

• Wimlem
Piet91 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor de reactie; wordt erg gewaardeerd.

[...]

En dan gebruikt hij wel de sub-stream voor de live-feed?
Al verwacht ik niet dat mijn broer zoiets wil laten zien op TV. Al is het maar vanwege het feit dat zo'n NVR/HDD geluid produceert wat niet prettig is in de woonkamer.

[...]

Het is moeilijk om verschillen tussen NVR's te kunnen ontdekken.
In welk opzicht is het terugkijken van beelden met motion dan eenvoudiger?
Heb ondertussen wel ervaring met Hikvision camera's maar de combinatie met een NVR en de precieze samenwerking tussen die twee is mij nog niet altijd helemaal duidelijk.

Wat ik eigenlijk zoek is 2 camera's die 24/7 opnemen in degelijke resolutie/framerate maar dat de NVR daarnaast ook apart aangeeft dat er beweging was.

Die duurdere NVR's (eventueel met POE-poorten) zijn leuk maar zijn véél duurder. Dan ben je toch al wel een klap geld kwijt voor slechts 2 camera's...
Voor het tonen van de beelden per camera wordt de mainstream gebruikt.

Wanneer je direct achter de recorder zit (niet via de webinterface) zal je een optie hebben dat "smart event" heet tijdens het terugkijken. Hier zie je de volledige recording, maar alle bewegingen zijn gemarkeerd. Met de optie om het snel af te spelen, zal hij dit doen tot de markering. Die speelt hij op normale snelheid af en na de markering spoelt hij weer snel door naar de volgende markering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hnvcuiUAaKhEHDa3IgHOKzfb/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Wimlem op 22-12-2016 20:15 ]

• Piet91
  • Niet online
Wimlem schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:09:
Voor het tonen van de beelden per camera wordt de mainstream gebruikt.
Oh ja, dat is waar ook. Maar als je dus meerdere camera's tegelijk doet kon je toch de substream doen?
Wanneer je direct achter de recorder zit (niet via de webinterface) zal je een optie hebben dat "smart event" heet tijdens het terugkijken. Hier zie je de volledige recording, maar alle bewegingen zijn gemarkeerd. Met de optie om het snel af te spelen, zal hij dit doen tot de markering. Die speelt hij op normale snelheid af en na de markering spoelt hij weer snel door naar de volgende markering.

[afbeelding]
Dat is dus precies wat ik zoek inderdaad. En ik las inderdaad dat dit alleen bij de TV interface is, niet bij de webinterface. Dat is wel lastig want dat betekend dat je de NVR bij een scherm/TV moet plaatsen.
In zijn geval zal dat in de woonkamer zijn en dat is toch niet zo prettig wegens geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Neem goedkoopste 1080p monitor die in je meterkast past. Muurbeugel erbij die weg klapbaar is en je kunt ook nog overal bij.

Klik aan en je kiest playback, de camera die je wilt zien, en spoelt even snel in de tijdlijn naar de events. Dat doe ik met de muis. Dan kijk ik even alle katten die in de nacht voorbij gelopen zijn, eneventueel iets anders.

Is echt in 1 minuut klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Piet91 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:02:
[...]

Oh ja, dat is waar ook. Maar als je dus meerdere camera's tegelijk doet kon je toch de substream doen?

[...]

Dat is dus precies wat ik zoek inderdaad. En ik las inderdaad dat dit alleen bij de TV interface is, niet bij de webinterface. Dat is wel lastig want dat betekend dat je de NVR bij een scherm/TV moet plaatsen.
In zijn geval zal dat in de woonkamer zijn en dat is toch niet zo prettig wegens geluid...
De recorder staat 50 mtr bij de TV vandaan. Heb er een setje tussen zitten die het HDMI signaal over 2 UTP kabels stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:09
Goedemiddag,

ik was opzoek naar mogelijk een nieuwe NVR voor onze camera's
op dit moment hebben wij 8 camera's draaien die continue opnemen op een QNAP VS2012 PRO.
de camera's zijn 6x 1280x800 camera's en 2x 1920x1080 camera's.
de 2 full hd cameras hebben af en toe behoorlijk vertraging en ook heeft de Qnap de laatste tijd wat meer probemen.
wij hebben er nu 2x 4TB WD purple inzitten en qua opneem periode (ongeveer 1 maand) gaat het goed.

nu dacht ik zelf aan een nieuw model maar heeft iemand een advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:23:
Neem goedkoopste 1080p monitor die in je meterkast past. Muurbeugel erbij die weg klapbaar is en je kunt ook nog overal bij.

Klik aan en je kiest playback, de camera die je wilt zien, en spoelt even snel in de tijdlijn naar de events. Dat doe ik met de muis. Dan kijk ik even alle katten die in de nacht voorbij gelopen zijn, eneventueel iets anders.

Is echt in 1 minuut klaar.
De woning wordt momenteel verbouwd en de meterkast is klein en laag (niet volgens laatste eisen).
We hebben pas gekeken naar waar we ethernet in de muren willen en we komen op zo'n 16-18 aansluitingen.
Ik weet niet of mijn broer dat wil maar eigenlijk zou je die op een patch-panel moeten aansluiten en dan door naar een switch. Ik vraag me al haast af of we daar in de meterkast een patchpanel en switch van dergelijk formaat en de KPN modem kwijt kunnen :/ ...

We hebben ook al eens overwogen om dat spul elders onder te brengen maar vooralsnog is de planning alles in de meterkast te stoppen/proppen.
Wimlem schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:44:
De recorder staat 50 mtr bij de TV vandaan. Heb er een setje tussen zitten die het HDMI signaal over 2 UTP kabels stuurt.
Zoiets kan natuurlijk ook. Maar hoe doe je het dan met de input (muis, keyboard)?

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 23-12-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47
Binnenkort wil ik ook het huidige systeem vervangen.
Ik zit te denken aan 3x https://nl.aliexpress.com.../1078731_32558037247.html
of 3x https://nl.aliexpress.com.../1078731_32777638759.html

De eerste zou net iets beter moeten zijn in het donker. Maar de tweede heeft 5 megapixel ipv 3. Kan iemand advies geven? het gaat vooral om de uren dat er niemand aanwezig is, dus in het donker. mijn voorkeur gaat dus uit naar de eerste link.
Dan het volgende, zou dit allemaal kunnen draaien op een Synology DS216J? qua schijfsnelheid zit deze behoorlijk hoog.

Zijn er verder nog opmerkingen bij het kopen van deze camera's? Ik lees bij sommige advertenties dat de firmware niet zomaar geüpdate kan worden. Deze verkoper is al eerder voorbij gekomen in dit topic.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21
Headshot_NL schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:37:
Binnenkort wil ik ook het huidige systeem vervangen.
Ik zit te denken aan 3x https://nl.aliexpress.com.../1078731_32558037247.html
of 3x https://nl.aliexpress.com.../1078731_32777638759.html

De eerste zou net iets beter moeten zijn in het donker. Maar de tweede heeft 5 megapixel ipv 4. Kan iemand advies geven? het gaat vooral om de uren dat er niemand aanwezig is, dus in het donker. mijn voorkeur gaat dus uit naar de tweede link.
Dan het volgende, zou dit allemaal kunnen draaien op een Synology DS216J? qua schijfsnelheid zit deze behoorlijk hoog.

Zijn er verder nog opmerkingen bij het kopen van deze camera's? Ik lees bij sommige advertenties dat de firmware niet zomaar geüpdate kan worden. Deze verkoper is al eerder voorbij gekomen in dit topic.
Als ik de eerste link open zie ik daar 3mp staan (ipv 4mp).

Daarnaast schrijf je dat de eerste beter in het donker is, dat dit belangrijk voor je is en daarom de voorkeur naar de tweede link gaat :?

Maakt grootte nog uit? Ik las ook op het ipcam forum dat meerdere mensen de voorkeur geven aan de 4mp lijn van hikvision itt de 5mp. Bekijk wat filmpjes op youtube en beoordeel ze is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
ik denk dat als je werkelijk wat in het donker wilt opnemen je moet kijken nasr een camera die licht gevoelig is, en een lens maat zodat je ook iets kunt identificeren..

Ik kijk alleen naar Dahua op het moment, dus van andere merken weet ik weinig af (Hikvision heeft ook een lijn met cameras die goed in het donker presteren)

Hier staan de dahu starlight camera's in een lijst waarin je door kunt clicken.

https://ipcamtalk.com/thr...p-starlight-lineup.14793/

Ik heb een IPC-HDW5231R-Z bullit gekocht, maar moet hem nog testen.
Zie: https://ipcamtalk.com/thr...ret-ipc-hdw5231r-z.14683/

Daar wordt ook wel een vergelijk met andere Dahua cameras gedaan, en kun je het verschil in het donker zien.
Deze vario focal turret is voor rond de $170 op aliexpress te vinden. Hier in NL zal hij wel rond de 300€ komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 05-05 10:00
Hebben meer mensen problemen bij het vinden van een Hikvision 3-axis dome camera vanuit China? Blijkbaar heeft Hikvision veel modellen aangepast waardoor deze nog maar 2-axis zijn. Veel verkopers gebruiken helaas nog de oude product pictures en de communicatie met de meeste Chinese verkopers is nou ook niet geweldig.

Ik had om te beginnen als test een DS-2CD2145F-IS 2.8mm besteld. Mooie dome met 3-axis. Precies wat ik zocht, dus aan de hand hiervan een 4mm bijbesteld. Toen ontving ik een camera met precies hetzelfde typenummer, maar intern een ander design zoals aangepaste print en maar 2-axis. Gelukkig hangt deze camera nu op een plek waar hij voldoet, maar voor de aankomende extra camera's heb ik toch echt 3-axis nodig.

Uiteindelijk na een hele hoop vragen stellen zeiden er een aantal verkopers dat de DS-2CD2135F-IWS nog het oude design zou hebben, dus inclusief 3-axis. Ik heb de gok nu maar gewaagd ondanks dat de camera 3MP is, ik het wifi gedeelte niet nodig heb en de camera iets duurder is dan het 4MP model.

Is dit een wijziging die alleen op de Chinese modellen van toepassing is of wordt dit wereldwijd doorgevoerd? Ik vind het vreemd dat ze dit onder hetzelfde typenummer doen, dit geeft veel onduidelijkheid. Ook ben ik benieuwd of ze het draaien van het beeld uiteindelijk softwarematig gaan doen en dat de Chinezen misschien gewoon oude firmware hebben. Anders wordt het toch aardig lastig om sommige camera's goed te richten.

Bij deze nog een foto van het 3-axis model (links) naast het nieuwe 2-axis model:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7JfAU2u.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kun je niet beter een turret versie nemen ?
Ander ir systeem, geen veroudering van het kunstof bolvormige omhulling.

En een turret is ook alle kanten op te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 05-05 10:00
jacovn schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:17:
Kun je niet beter een turret versie nemen ?
Ander ir systeem, geen veroudering van het kunstof bolvormige omhulling.

En een turret is ook alle kanten op te richten.
Ik heb de Hikvision DS-2CD3345-I getest ivm EXIR. Super goed beeld maar ik heb persoonlijk gewoon niks met turrets. Natuurlijk is in eerste instantie de beeldkwaliteit van een camera erg belangrijk, maar de uitstraling aan de muur vind ik ook belangrijk.

Daarnaast was de bevestigingsring bij dit type helemaal van plastic en was deze heel erg makkelijk te demonteren wat het erg diefstal of vandalisme gevoelig maakt (of je moet ze heel hoog hebben hangen dat er niemand zomaar bij kan). Ik heb deze camera dus vrijwel direct weer doorverkocht.

Ik heb verder niks te klagen over de Hikvision domes en de IR voldoet ook, alleen de wijziging van de modellen komt voor mij gewoon een beetje ongelegen :) Ik wilde de kosten een beetje spreiden door er steeds eentje bij te bestellen tot de set compleet was.

Als ik op dit moment weer een setje camera's zou moeten bestellen zou ik voor de Dahua IPC-HDBW4431R-ZS gaan denk ik. Dit ivm de 2.7mm-12mm varifocal lens wat meer mogelijkheden geeft om precies het juiste gedeelte in beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Een dome die direct aan de muur gemonteerd is heb ik ook (4mp hikvision) beeld is goed, maar met regen en vochtigheid heb ik problemen dat druppels over de lens lopen en dat geeft vlekken op het beeld.

Met dahua bullit aan een mount ziet het er zo uit:
Bullit aan PFB203W

Dit is gewoon op de bank.. Maar het gaat om het idee :)

[ Voor 6% gewijzigd door jacovn op 15-01-2017 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49
<off topic>
waar is die camera zo van geschrokken :O
of doet hij een Mickey Mouse imitatie :P
</off topic>

[ Voor 4% gewijzigd door duvekot op 15-01-2017 08:40 . Reden: mooie emoji ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Deze camera is qua prestaties min of meer te vergelijken met Hikvision darkfighter voor veel minder geld.

0.006Lux/F1.4 (Color)

De micky mouse uitstraling komt door de 2 ir leds (50 meter) en het is een vari focal 2.7mm~12mm gemotoriseerde lens.

Ik had hem voor 142€ in huis.

Pagina: 1 ... 3 ... 88 Laatste