8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Helaas kom ik er nu ook pas achter dat die goedkope Mini-PTZ geen smart functies heeft.Rtificial schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:50:
Ptz is enkel voor heel specifieke doelen geschikt. Motion detection is niet zo voor de hand liggend er mee, en voor goede auto tracking kom je wel in andere prijsklassen terecht.
Dingen als tripwire, intrusion zone (dahua benamingen) zitten standaard blijkbaar niet op camera's die niet een "I" aan het eind hebben. Dat is dan IVS functionaliteit.
Type zonder: DH-SD22204T-GN
Type met: DH-SD22204T-GNI
Aliexpress verkopers snappen de vraag niet als je om de I versie vraagt.
Webshops in Europa soms ook niet, bijvoorbeeld deze stelt dat het er allemaal op zit.
http://www.megateh.eu/products/ip-cameras-and-recorders-cctv-security-system/dahua-sd22204t-gn-ip-mini-ptz-camera
Maar goed ik heb er 1 besteld en ga het wel bekijken eerst.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Die timelapses op Youtube heb ik met een Brinno timelapse camera gemaakt. Dat is echt de beste optie voor dat soort lange termijn projecten, vooral omdat het gewoon op 4 AA batterijen werkt, en kinderlijk eenvoudig is.jacovn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:57:
[...]
Kun je ook vertellen hoe je die Time Lapse opnames hebt gemaakt die onder je youtube account te vinden zijn ?
Ik heb wat op aliexpress gezocht en daar was wel een soort van time lapse camera in camouflage die zoiets zou moeten kunnen.
Voor wat betreft de type-codering van Dahua cameras, ja, daar moet je blijkbaar een studie van maken. Is bij mij ook meer geluk dan wijsheid.
Overigens moet je je van die intelligente opties ook weer niet te veel voorstellen. Ik heb inmiddels besloten tri-tech PIR/microwave bewegingsmelders op te hangen, die via een i/o module in Surveillance Station een alert gaan geven, in plaats van de mogelijkheden in de camera zelf. De camera zelf geeft wat mij betreft ofwel te veel valse meldingen, of mist te veel meldingen. Met een bewegingsmelder krijg je daar veel meer zekerheid in.
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
thx, ga daar wel even naar lezen.Rtificial schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:44:
[...]
Die timelapses op Youtube heb ik met een Brinno timelapse camera gemaakt. Dat is echt de beste optie voor dat soort lange termijn projecten, vooral omdat het gewoon op 4 AA batterijen werkt, en kinderlijk eenvoudig is.
Ik snap het probleem, dacht met mijn Hikvision opzet ook het wel makkelijk te kunnen doen.Voor wat betreft de type-codering van Dahua cameras, ja, daar moet je blijkbaar een studie van maken. Is bij mij ook meer geluk dan wijsheid.
Overigens moet je je van die intelligente opties ook weer niet te veel voorstellen. Ik heb inmiddels besloten tri-tech PIR/microwave bewegingsmelders op te hangen, die via een i/o module in Surveillance Station een alert gaan geven, in plaats van de mogelijkheden in de camera zelf. De camera zelf geeft wat mij betreft ofwel te veel valse meldingen, of mist te veel meldingen. Met een bewegingsmelder krijg je daar veel meer zekerheid in.
De HIK cameras kunnen wel allemaal doen met lijn overtreden, vak in of uit lopen etc.
Op mijn HIK NVR komt dan netjes een groen streepje op de tijdlijn als die functie getriggerd is.
Hoewel het veel beter is dan de algemene motion alarm mogelijkheid komen daarbij ook nog wel false alarm. Schaduwen van wolken op een autodak geven bijvoorbeeld ook nog wel eens alarm. Omdat ik niet een sms of email stuur zal het me een zorg zijn als dat een paar keer per dag gebeurd. Ik kijk in een paar minuten alle events zo af en dan klaar. In de nacht heb ik met name katten die door lijnen of in en uit boxen lopen. Dat is wel te finetunen op zich.
Die Dahua wil ik graag voor de PTZ functie. Ik heb hierboven al eens geschreven dat ik die wil om dat het nu moeilijk is om te finetunen waar ik iets wil opnemen, en je met een vaste lens dan niet flexibel bent.
De <150 euro voor zo een mini-pzt was wel interessant voor me. Losse IR erbij geen probleem omdat je dan minder last van vliegjes en spinnen hebt.
Echter gewoon motion alert is wel een erg matige oplossing, dus ik ben nu maar op zoek naar de -GNI versie. Alleen is die bij aliexpress zo niet te vinden, en de merchants daar willen me niet echt snappen op 1 na (van de 3 die ik geprobeerd heb)
Ben benieuwd of je er uit komt met een van die vendors. Een degelijke PTZ onder de 150 euro is natuurlijk sowieso best een uitdaging.
Ze claimen dat het daar werkt op dit model, en je geen -gni model nodig hebt.
Bij deze pdf staat ook niet het woord optional.
Eigenlijk kan ik me ook niet voorstellen dat ze 2 mechanisch dezelfde modellen maken waarbij 1 meer inteligentie heeft dan de ander. Lijkt me toch wel waarschijnlijk dat en vrijgeschakelde functie in firmware of zoiets is.
Deze zaak (in Estonia) verkoopt ze voor 186.00 € en in China kosten ze rond de 140 €
Als ze de juiste firmware leveren die deze functies vrijschakelen is het het overwegen wellicht waard.
Edit: ze hebben de website inmiddels aangepast, zal dus wel een foutje zijn.
Maar ze hadden me wel een foto gestuurd dat ze het in kunnen stellen bij de modellen die ze daar hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 03-10-2016 21:25 ]
Ik heb nu een set Foscams met Blueiris, maar wordt die Foscams zat door instabiliteit en slechte ondersteuning.
Nu had ik eerst het idee om met Hikvisions verder te gaan i.c.m. Blueiris, maar aangezien ik nogal fan ben van Ubiquiti producten wil ik eens kijken of dat vergelijkbaar (of beter) is.
Update: hij heeft intrusion, line cross, missing object, face reconition en nog een die ik vergeten ben.
Dat valt mee voor een ptz van 135€ aan huis. Nu nog wachten op de beugel, dan kan ik hem tijdelijk ophangen om wat te testen.
En mijn hikvision nvr connect er niet makkelijk mee, dus ook meer testen nodig
[ Voor 61% gewijzigd door jacovn op 07-10-2016 10:26 ]
Ik woon vrij afgelegen, dus als er 's nachts een trekker of truck met groot licht langsrijdt wil ik ook nog wel eens een valse melding krijgen.
Verder werkt het wel prima hoor, ook met de bewegingsrichting van de detectie enzo. Dat maakt het echt interessanter dan de standaard motion detection, en brengt het aantal valse meldingen al heel ver terug.
Nog steeds in blijde verwachting van dat ding, hij ligt sinds vrijdag bij de douane, dus ik verwacht morgen een briefje...japie101 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:14:
Toevallig al iemand die de nieuwe Blitzwolf BW-SIC1 camera ontvangen heeft? Ben benieuwd naar ervaringen.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Nee. Helaas. Die van mij is al ruim een maand onderweg maar nog steeds niet bezorgd.japie101 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:14:
Toevallig al iemand die de nieuwe Blitzwolf BW-SIC1 camera ontvangen heeft? Ben benieuwd naar ervaringen.
Kerel thanx! werkt meteenJimster schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:26:
[...]
Ik heb meerdere goedkope IP cams, wat bij mij werkte zijn de volgende instellingen:
Merk: Door gebruiker gedefinieerd
Bronpad: /onvif1
Poort 554
Gister is de camera binnengekomen.japie101 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:14:
Eerste indruk is wisselend na een uurtje klooien.
De hardware is prima volgens mij al is de plek waar het tf-kaartje in moet worden geduwd enorm onhandig en bijna onvindbaar gekozen. Ook voor de resetknop moet je de camera openschroeven.
Maar het beeld is uitstekend, met name 's nachts is het beter dan bijv. de C1 van Foscam.
HEt wifi bereik lijkt goed al heb ik de grenzen nog niet opgezocht.
De camera is erg behendig en d.m.v. het losdraaien en weer vast draaien van schroefjes, kun je hem in allerlei richtingen laten kijken.
Bijgeleverd worden een inbussleuteltje, schroeven en pluggen, een mal, netwerkkabel,en een summiere handleiding.
De software, Blitzcam, is een ander verhaal. Dit lijkt voor Android nog een soort van Beta te zijn.
Het loopt regelmatig vast en emailalerts verzenden bijv. werkt niet, ik denk omdat de SMTP poort niet wordt opgeslagen. Er zijn meer vreemde zaken, zo had ik de camera via de AP-methode geinstalleerd. Daarvoor moet je in de app de inlognaam en het ww gebruiken dat op de camera staat. Maar als je de instellingen van de camera via de browser (op ipadres) wil openen, dan werkt dat niet. NA lang proberen bleek dat je daar admin met wachtwoord admin gebruiken. Dit staat nergens vermeld.
Ik zal vandaag een beetje op internet zoeken naar ervaringen omtrent het vastlopen van d eapp en het niet kunnen gebruiken van de alertfunctie.
Conclusie: in potentie een prima camera volgens mij maar softwarematig kan er nog het nodige verbeterd worden en voelt het nog beta.
Aankondiging:
https://www.netgear.com/a...x?cid=wmt_netgear_organic
Product:
http://www.arlo.com/en-us...x?cid=wmt_netgear_organic
Lijkt in ieder geval mijn bezwaren (batterijen, enkel online, geen adapter mogelijk) opgelost te hebben. Ben erg benieuwd. Leuk detail is het zonnepaneel dat de oplaadbare batterij blijvend zou moeten kunnen voeden. Het smart gedeelte is leuk maar niet noodzakelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door lennartb op 12-10-2016 10:13 ]
http://www.politie.nl/cibCamera in beeld is een politiesysteem, die alle (particuliere en overheids-)camera’s op een kaart weergeeft. Zo heeft de politie overzicht van welke camera’s waar hangen en waar zij opnames van maken. Mocht er bijvoorbeeld een inbraak zijn gepleegd in uw wijk, kijkt de politie in het systeem waar er camera’s hangen waar mogelijk iets op te zien is en neemt vervolgens contact op met de eigenaar van die camera’s. De politie kijkt dus niet live mee met de beelden.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-10-2016 10:15 ]
Ja ik heb me aangemeld, en nooit iets van gehoord verder.ThinkPadd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:15:
Zijn er mensen die hier aan meedoen:
[...]
http://www.politie.nl/cib
Het concept van draadloze camera's moet je dan wel héél erg nodig vinden, want anders zou ik dit nooit kopen. Om reden als gesloten systeem, additioneel apparatuur over (eigen) netwerk op 2.4GHz, cloud storage (zie gisteren met Toon) en duur.lennartb schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:12:
Zo ze zien gisteren nieuwe netgear arlo's aangekondigd (PRO)
Aankondiging:
https://www.netgear.com/a...x?cid=wmt_netgear_organic
Product:
http://www.arlo.com/en-us...x?cid=wmt_netgear_organic
Nee.ThinkPadd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:15:
Zijn er mensen die hier aan meedoen: NOS.nl: Zo'n 100.000 particuliere bewakingscamera's in database politie
Ten eerste omdat mijn camera zo hangt dat er niets/nauwelijks van openbare ruimte wordt opgenomen en ten tweede dat zij niet hoeven te weten dat ik een camera heb hangen.
TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link
Ik merkte dat er wat rammelde in de camera, dus even opengedraaid. Wat bleek? Er zaten een aantal extra spacers en schroefjes los in de behuizing. Ok staat de lens niet helemaal mooi gecentreerd in de zwarte ring voorop. Snelle eerste indruk, na even de setup gevolgd te hebben :
Beeld is goed, de iOS app doet het wel, maar de ONVIF krijg ik niet aan de praat.
In de setup wel enabled, juiste poort ook gebruikt, maar ik krijg er geen beeld uit. Via de app dus wel.
Webinterface, is zoals gemeld, nog niet helemaal af en ook daar krijg ik geen beeld van de camera te zien.
Ik moet er nog een beetje mee gaan prutsen, vrees ik.
*update*
blijkt dat die schroefjes en spacers normaal gezien het cameraboard op z'n plek houden. Niet dus.
En ik kan ze ook niet terugplaatsen, want de schroeven die daarvoor los moeten worden afgedekt door de IR-led's.

Dit lag dus los in de camerabehuizing.

Deze houden normaal de camera op z'n plek, maar zoals je hier kan zien is het maar aan 1 kant vastgeschroefd.

En hier ontbreken ze gewoon helemaal, die lagen dus gewoon los.
[ Voor 36% gewijzigd door dodge_911 op 17-10-2016 18:15 ]
Mooi beeld inderdaad, ik ben ook benieuwd!Niek_ schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:11:
Mooi voorbeeldje van een camera met goede beeldkwaliteit. Kan helaas net niet zien welk merk/type het is, jullie wel?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nog steeds geen beeld op onvif of rtsp streams, helaas...
Had hetzelfde voor als dodge_911, enkele losse schroeven in de behuizing. Na wat geklooi terug vast gekregen.
Via AP mode werkte hij direct.
Via vaste lan kabel werkt hij ook, maar als hij er een dag aanhangt kan ik geen verbinding meer krijgen.
Via Wifi lukt het mij nog niet, ik kan wel verbinden met de camera op mijn netwerk, maar daarna is hij niet meer te vinden met de app. Kan mogelijks nog aan mijn netwerkinstellingen liggen.
De behuizing ziet en voelt stevig aan, gemakkelijk uit te richten.
Beeldkwaliteit is goed, zeker in het donker blijft dit scherp!
Android app loopt regelmatig wel eens vast en heeft niet veel mogelijkheden naar instellingen toe.
Windows programma is al beter(te downloaden op hun website), kan je al veel meer instellingen aanpassen.
Webapp heeft inderdaad een andere login zoals hier al vermeld(admin/admin), en heeft ook veel instellingen zitten.
Dus naar bouwkwaliteit zit het wel goed(op de losse schroeven na), beeldkwaliteit is ook goed. Maar met de instellingen en verbinding heb ik nog wat zoekwerk.
Welja, kon het niet echt goed verwoorden, de montage is inderdaad niet zo goed. Maar de behuizing voelt heel stevig aan, de voet is goed uit te richten enzo. Het kan wel tegen een stootje en weer en wind denk ik.Rtificial schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:43:
Naja, bouwkwaliteit goed, als er in 2 exemplaren al van alles los ligt...
Ligt niet aan je netwerk..... tenminst bij mij werkt het wel. Hier de stappen: eerst de app afsluiten. Dan de app opnieuw starten. Je ziet dan de wolfsklauw. Klik daarop. Dan zie je een oud beeld van je camera. Eerst staat er offline en na 10 seconden of zo springt hij op online. Als ik dan weer op de camera klik, zeurt hij dat mijn ww niet goed is. Als ik die dan drie of vier keer opnieuw intypen, doet hij het ineens.Flipvis schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:44:
Heb de Blitzwolf SIC1 nu ook een paar dagen binnen.
....
.....
Via Wifi lukt het mij nog niet, ik kan wel verbinden met de camera op mijn netwerk, maar daarna is hij niet meer te vinden met de app. Kan mogelijks nog aan mijn netwerkinstellingen liggen.
.......
Zoals al gezegd is de software nogal brak maar de camera geeft prima beelden. Liever zo dan andersom trouwens....Software kan worden gefixt.
Anoniem: 398486
Camera's zijn erg goed in donkere omgeving maar wel vga kwaliteit
Kosten maar £32 ps
Iemand al geprobeerd om de Blitzwolf in TinyCam (app) en/of Synology Surveillance Station te krijgen?arene schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Zoals al gezegd is de software nogal brak maar de camera geeft prima beelden. Liever zo dan andersom trouwens....Software kan worden gefixt.
Ik neem best wel wat van de weg op omdat de auto aan de overkant staat. Daar is een camera op de auto ingezoomed en zie je enkel een dak van een passerende auto. Wel hoofd van fietser maar omdat het een zij aanzicht is, is het minder bruikbaar voor hun.ThinkPadd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:18:
Dat is jammer. Ik vind het best een goed idee namelijk als je (zoals in het voorbeeld wordt gesteld) een carport opneemt en daarbij ook onverhoopt een stuk van de openbare weg meepakt.
Andere niet ingezoomde camera pakt hoekjes weg op en daar heb je iets meer zicht.
Ja, in Tiny cam heb ik het geprobeerd maar niet voor elkaar gekregen. Synology heb ik niet geprobeerd nog.catchingfire schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:57:
[...]
Iemand al geprobeerd om de Blitzwolf in TinyCam (app) en/of Synology Surveillance Station te krijgen?
Maar ik betwijfel of het met TinyCam echt niet gaat... (heb er zelf geen dus kan niet testen helaas).
[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 19-10-2016 13:16 ]
Afgelopen avond is er geprobeerd om in te breken in onze auto. Het slot in de deurhandel is er (gedeeltelijk?) uit getrokken en er is geprobeerd met een schroevendraaier het resterende deel open te draaien. Gelukkig is dit niet gelukt.
Nu ben ik opzoek naar een beveiligingscamera:
- waarop ik softwarematig het specifieke gebied kan selecteren van het totale opgenomen beeld waar beweging gedetecteerd moet worden (dit ben ik nog niet tegengekomen)
- meldingen ontvangen op een iPhone/Android/Windows telefoon
Weten jullie of er zoiets beschikbaar is? Moet ik wellicht punt 1 voornamelijk zoeken in een losstaand software pakket?
[ Voor 10% gewijzigd door Wasabi! op 22-10-2016 20:00 ]
Maar wel de inklaringskosten en BTW of ze moeten in een goede bui zijn.jacovn schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:17:
Je bent toch tot 150€ vrijgesteld van invoerheffing ?
https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/
Wellicht met huidige koers dan net onder de 22€ (Net niet dus geluk)
[ Voor 7% gewijzigd door jacovn op 23-10-2016 07:04 ]
Vraag me af wanneer men die 22 Euro grens eens flink gaat verhogen.HenriM schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:14:
Ik had ook bericht gehad van PostNL voor Blitzwolf camera BW-SIC1. Gekocht in Presale voor Euro 30.19. Kwam in total Euro 19,34 bij voor Afhandelingskosten en Invoer. Dat is de 'gok' met Chinese shopping. Soms heb je geluk en soms heb je pech. Tip is om bestellingen zoveel mogelijk te splitsen zodat je onder de Euro 22,= blijft (indien mogelijk).
Dit slaat zo langzamerhand nergens meer op met de grote aantallen webshop bestellingen.
Het is achterhaald zou je kunnen zeggen.
Mag 19,75 euro aftikken, ach, it's part of the game, sometimes you win, sometimes you lose, gelukkig vaker gewonnenHoppyF schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Vraag me af wanneer men die 22 Euro grens eens flink gaat verhogen.
Dit slaat zo langzamerhand nergens meer op met de grote aantallen webshop bestellingen.
Hoop dat anderen hier er meer succes mee hebben
*update*
Na nog 5 resets, 6 pogingen en een ragequit van de app werkt 't opeens
Hij ruist wel irritant als'ie aanstaat...
[ Voor 44% gewijzigd door dodge_911 op 24-10-2016 18:07 ]
Dat gaan ze ws nooit doen. In principe ben je over alles wat je importeert BTW verschuldigd, net als wanneer je iets in NL koopt, alleen zit het hier al in de prijs verwerkt. Onder 22 euro geldt er een vrijstelling omdat het dan maar om een laag bedrag gaat.Alleen jammer dat vlak boven 22 euro de extra administratiekosten van ca. 13 euro er flink in hakken.HoppyF schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Vraag me af wanneer men die 22 Euro grens eens flink gaat verhogen.
Webshops buiten EU zijn vaak goedkoper, omdat ze voor klanten in de EU geen BTW aan hun eigen land hoeven af te dragen maar alles excl. btw kunnen verkopen.
Ik zou geen bezwaar hebben tegen alleen een BTW heffing bij bedragen boven de 22 euro.Kitano schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:47:
[...]
Dat gaan ze ws nooit doen. In principe ben je over alles wat je importeert BTW verschuldigd, net als wanneer je iets in NL koopt, alleen zit het hier al in de prijs verwerkt. Onder 22 euro geldt er een vrijstelling omdat het dan maar om een laag bedrag gaat.Alleen jammer dat vlak boven 22 euro de extra administratiekosten van ca. 13 euro er flink in hakken.
Webshops buiten EU zijn vaak goedkoper, omdat ze voor klanten in de EU geen BTW aan hun eigen land hoeven af te dragen maar alles excl. btw kunnen verkopen.
Daar moet het dan wel bij blijven dus geen onzinnige administratiekosten e.d.
Tevens vaak wachtwoord fouten, terwijl ik het juiste wachtwoord in typ. Van de weeks maar een buiten ophangen aan de schuur als het naar behoren werkt, anders niet. Beeld en bouw kwaliteit is goed, niks te klagen. Volgens mij kan je de tijd ook niet aanpassen in de app, ach, volgende week klopt ie weer.
[ Voor 52% gewijzigd door Wasabi! op 26-10-2016 14:30 ]
Ja dit kan. Dit hangt van de software af.piediewie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:14:
Na nog niet een hele uitgebreide zoektocht naar de juiste camera / software zou ik hier alvast een vraag willen stellen over beveiligingscamera's.
Afgelopen avond is er geprobeerd om in te breken in onze auto. Het slot in de deurhandel is er (gedeeltelijk?) uit getrokken en er is geprobeerd met een schroevendraaier het resterende deel open te draaien. Gelukkig is dit niet gelukt.
- waarop ik softwarematig het specifieke gebied kan selecteren van het totale opgenomen beeld waar beweging gedetecteerd moet worden (dit ben ik nog niet tegengekomen)
Weten jullie of er zoiets beschikbaar is? Moet ik wellicht punt 1 voornamelijk zoeken in een losstaand software pakket?
Ik weet dat xProtect dit kan. Echter is deze vrij prijzig.
Bij Hikvision weet ik dit niet, maar zou dit wel eens kunnen nakijken in de NVR software. Maar misschien dat iemand met een NVR van Hikvision je dit kan vertellen.
Edit
Nog eens je post gelezen, maar volgens mij kan elke software dit zo'n beetje.
Je stelt immers altijd een gebied in waar de detectie moet plaats vinden.
Een melding in een app hebben de meeste ook wel, ik weet dat hikvision dit iig kan.
Ik dacht eerst dat je bedoelde: zoeken in het reeds opgenomen beeld.
[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 25-10-2016 23:39 ]
Dit kan gewoon met een Hikvision camera hoor.piediewie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:14:
Na nog niet een hele uitgebreide zoektocht naar de juiste camera / software zou ik hier alvast een vraag willen stellen over beveiligingscamera's.
Het gebied van bewegingsdetectie kan je zelf tekenen d.m.v. kleine hokjes.
Dit kan je bijvoorbeeld zien op het filmpje: YouTube: How to Setup Hikvision Motion Detection Recording in SD Card
Pushmeldingen op je smartphone is ook mogelijk, alleen wordt je gek van de meldingen bij motiondetectie.
Je kan dan beter een richting aanmaken met daarop een pushmelding.
Zon/schaduw en bijvoorbeeld mist kunnen al meldingen veroorzaken.
FOSCAM camera's kunnen dit ook prima, heb er zelf 1 hangen met APP op mijn telefoon.piediewie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:14:
Detectie gebied kun je zelf instellen met 3 zones, je kunt of SD kaart erin stoppen of een cloud abbonnement nemen die alles opneemt en bewaard.
Ik ben er nog steeds zeer tevreden over
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-10-2016 16:36 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Deze wil ik buiten ophangen, maar er zit een complete kabelboom aan deze camera.
De camera beschikt over POE mogelijkheid en ik zou dus eigenlijk maar 1 kabel naar de camera hoeven laten lopen.
Ik heb de camera open gemaakt en zie dat er 8 aders met een stekkertje aangesloten zijn op de printplaat.
Om de kabelboom in de camera te proppen zie ik niet zitten (zie: https://image.coolblue.io/reviews/55c88b5c51873/image.jpg) en wil ook geen doos naast mijn camera op de muur plakken.
Op internet wordt het idee geopperd dat er in de aansluiting van de UTP in de kabelboom een transformatie zou worden gedaan van 48v van de POE naar de 9v die de camera benodigd heeft.
De aansluiting is in rubber gegoten en ik krijg hem niet open zonder hem volledig te slopen.
Ik wil eigenlijk gewoon de kabel boom eruit halen en die vervangen voor een utp kabel. (met POE)
Heeft iemand van jullie de kabelboom vervangen voor een utp kabel en deze gelijk rechtstreeks op de printplaat (cq stekkertje) geplaatst?
[ Voor 94% gewijzigd door Asprine op 26-10-2016 22:40 ]
Vannacht is een doos watermeloenen die voor de deur stonden weggehaald, al eerder een keer een opblaasbare kindersproeier en een oude schommelstoel. Niet heel spannend allemaal maar toch vervelend.
Ik woon in een Maisonette woning op de BGG, vergelijkbaar met dit, alleen heb ik een grote voortuin van zo'n 10 meter diep.

Ik kan natuurlijk niet plompverloren een camera aan de muur ophangen, er is ook geen afdakje bij de voordeur of iets waar ik een camera achter, voor, zou kunnen hangen of netjes wegwerken.
Heeft iemand tips hoe toch een camera op te hangen, maar wel dat dit netjes is en niet plompverloren is?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Maar ik ben van mening dat iedereen van de spullen van elkaar moet afblijven. Ook al staat er een auto met de deuren los met draaiende motor moet men er nog van afblijven. Kreten als uitlokking en dergelijke kunnen waar zijn maar rechtvaardigt nooit degene die iets steelt wat niet van hem of haar is.
Daarnaast wil ik ook diegene betrappen die zijn/haar hond midden op mijn oprit of in de tuin laat poepen, forse plakkaten
Wat wij bij de buurman gedaan hebben, is een vogelhuisje gebruikt. Deze heeft de vorm van ^ en daarin/eronder is dan een camera geplaats. Je kan dit zo mooi maken als je zelf wilt ( indien je een beetje handig bent )Ora et Labora schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
Ik zoek nog een stukje advies.
Vannacht is een doos watermeloenen die voor de deur stonden weggehaald, al eerder een keer een opblaasbare kindersproeier en een oude schommelstoel. Niet heel spannend allemaal maar toch vervelend.
Ik woon in een Maisonette woning op de BGG, vergelijkbaar met dit, alleen heb ik een grote voortuin van zo'n 10 meter diep.
[afbeelding]
Ik kan natuurlijk niet plompverloren een camera aan de muur ophangen, er is ook geen afdakje bij de voordeur of iets waar ik een camera achter, voor, zou kunnen hangen of netjes wegwerken.
Heeft iemand tips hoe toch een camera op te hangen, maar wel dat dit netjes is en niet plompverloren is?
Het volgehuisje kan je gewoon tegen de muur aan bevestigen.
Opzich redelijk onopvallend, maar in het donker kan/zou je toch de IR verlichting zien branden.
Handig om te bepalen welke mount je nodig hebt voor je camera. Zo kwam ik er achter dat ik een PFA136 (ipv de bestelde PFA137) voor mijn dome camera nodig heb. Handig als je via bijv Aliexpress een mount wilt bestellen.
(Mocht de link het niet meer doen, zoek dan op de site van Dahua naar 'accessory', dan kom je de PDF vanzelf tegen)
Heb je al een Ubiquiti UniFi camera aangeschaft? Ik koop de Ubiquiti UniFi G3 camera, de NVR controller heb ik al draaien op een oude Wndows PC en het verbinding maken van buitenaf wil ook al.rookie no. 1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:34:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Ubiquiti Unifi Video Camera series met de bijbehorende (NVR/software) controller?
Ik heb nu een set Foscams met Blueiris, maar wordt die Foscams zat door instabiliteit en slechte ondersteuning.
Nu had ik eerst het idee om met Hikvisions verder te gaan i.c.m. Blueiris, maar aangezien ik nogal fan ben van Ubiquiti producten wil ik eens kijken of dat vergelijkbaar (of beter) is.
Alleen is 160 euro voor deze pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 wel reëel?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Ik heb deze camera sinds gisteren ook binnen. Ik had hetzelfde als jij; moeizame configuratie en een vervelende ruis uit de speaker. Na een keer power cyclen, was ik die ruis gelukkig kwijt!dodge_911 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:54:
Damn, die Escam QF001 720P configureren is geen lachertje... Altijd 'n error bij de laatste stap...
Hoop dat anderen hier er meer succes mee hebben
*update*
Na nog 5 resets, 6 pogingen en een ragequit van de app werkt 't opeens
Hij ruist wel irritant als'ie aanstaat...
Via de app werkt het prima en er blijkt zelfs een webserver in te zitten (die helaas wel een aparte plugin vereist). Koppelen aan m'n NAS lukt helaas niet, blijkbaar geen propere ONVIF support.
Buitenlamp opofferen, en een camera daar plaatsen. Desnoods in de buitenlamp behuizing proberen te verwerken.Ora et Labora schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
Ik zoek nog een stukje advies.
[afbeelding]
Je hebt met een 10 meter diepe voortuin overigens wel een issue.
Als je een 2.8 mm lens neemt als voorbeeld heb je een brede beeldhoek (90 graden ongeveer) maar iemand op 10 meter is in de nacht niet te herkennen.
Neem je een 4 mm lens wordt het al beter, maar is nog op 10 meter het detail niet echt goed.
Lees als een voorbeeld de openingspost in deze thread eens door: https://www.ipcamtalk.com...ra-Lens-Reference-Diagram
Al begrijp je het Engels niet, de plaatjes verklaren wel al veel.
De term voor informatie is "field of view". Zie ook http://www.jvsg.com/online/# (flash nodig)
Om iemand te herkennen zou je op 10 meter al snel een 8-10 mm lens moeten hebben schat ik in. Ook moet hij niet te hoog hangen omdat dit soort figuren vaak hoofdbedekking dragen en je van boven deze alleen ziet..
Om te beginnen heb ik er één besteld, mocht hij bevallen dan komen er meerdere. Voor zo'n 65 euro lijkt het me een mooie camera (of 90 euro incl. BTW en inklaringskosten). Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is die enorme kabelboom die je vrijwel bij alle IP camera's terugziet. Maar met een beetje tweaken komt dat vast goed

Hoe zie jij dat tweaken voor je dan?Bigf00t schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:43:
Heeft er iemand al ervaring met de Hikvision DS-2CD2145F-IS? Ik heb de 2.8mm versie gekozen en volgens de verkoper heeft deze voortaan ook 30 LEDs, ipv 15 LEDs wat in de beschrijving staat.
Om te beginnen heb ik er één besteld, mocht hij bevallen dan komen er meerdere. Voor zo'n 65 euro lijkt het me een mooie camera (of 90 euro incl. BTW en inklaringskosten). Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is die enorme kabelboom die je vrijwel bij alle IP camera's terugziet. Maar met een beetje tweaken komt dat vast goed
Zou zelf overigens (achteraf) niet meer voor een dome-model kiezen. Veel kans op IR-bleed en opdrogende regendruppels. Hun EXIR-modellen schijnen bijvoorbeeld een stuk beter te zijn.
Echter als je per se een model met geheugenslot wil hebben (wat ik i.i.g destijds wilde) zit je eigenlijk wel vast aan een dome-model op enkele bullet-modellen na...
Mijn referentiepunt hiervoor is dat ik jaren geleden een Wanscam PTZ binnencamera had die dat perfect deed, namelijk beweging = direct mail met 4 foto's.
Ik heb nu circa 6 camera's in huis gehad en vrijwel allemaal doen ze 1 foto per mail, met enkele uitzondering 2 fotos. Al hoeft dit niet erg te zijn als de snapshot wordt gemaakt exact op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd en niet met een 'lag' en je vaak alsnog niks ziet op de foto's.
Verder had ik wellicht wat te goedkope camera's en ben ik aan het oriënteren naar wat beter spul. Hikvision komt in elke test voor en de software in de camera lijkt ook zeer netjes.
Mijn eisen: Bullet camera, ingebouwde SD opslag
Ik ben dus met name heel erg benieuwd naar jullie ervaring met de bewegingsdetectie van jullie camera's.
Al dan niet met video opslag naar een ingebouwde SD kaart.
Moet je wel een NVR of een NAS of een PC met software hebben die dat ondersteund.
Ik zat eraan te denken om de kabelboom (foto via Google) die uit de camera steekt te verwijderen of in te korten en de RJ45 connectors intern in de camera te verstoppen, maar dat is even afwachten of het allemaal gaat passen zoals ik het in gedachte heb. Dan hoef ik alleen een stukje CAT6 met PoE door de muur te steken en geen gaten van 3 cm te boren.Piet91 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:03:
Hoe zie jij dat tweaken voor je dan?

Bedankt voor de tips. IR bleeding las ik op ipcamtalk ook al het een en ander over. Deze dome komt echter op ooghoogte bij de voordeur dus dan is IK10 wel zo fijn. De overige camera's komen iets hoger te hangen dus dan zal ik ook zeker een EXIR turret overwegen zoals bijvoorbeeld de DS-2CD3345-I welke ook voor net iets minder dan €65,- te koop is.Piet91 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:03:
Zou zelf overigens (achteraf) niet meer voor een dome-model kiezen. Veel kans op IR-bleed en opdrogende regendruppels. Hun EXIR-modellen schijnen bijvoorbeeld een stuk beter te zijn.
Echter als je per se een model met geheugenslot wil hebben (wat ik i.i.g destijds wilde) zit je eigenlijk wel vast aan een dome-model op enkele bullet-modellen na...
Het geheugenslot ga ik niet actief gebruiken ivm NAS die ook binnenkort gaat volgen, maar de audio I/O vond ik bij dit type wel een mooie toevoeging ivm plaatsing bij voordeur. Dit zou met een goedkoop condensator microfoontje wel moeten werken denk ik.
Je moet nog maar eens goed nadenken over audio opnemen..Bigf00t schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 03:09:
[...]
Ik zat eraan te denken om de kabelboom (foto via Google) die uit de camera steekt te verwijderen of in te korten en de RJ45 connectors intern in de camera te verstoppen, maar dat is even afwachten of het allemaal gaat passen zoals ik het in gedachte heb. Dan hoef ik alleen een stukje CAT6 met PoE door de muur te steken en geen gaten van 3 cm te boren.
Het geheugenslot ga ik niet actief gebruiken ivm NAS die ook binnenkort gaat volgen, maar de audio I/O vond ik bij dit type wel een mooie toevoeging ivm plaatsing bij voordeur. Dit zou met een goedkoop condensator microfoontje wel moeten werken denk ik.
In tegenstelling tot video waar je wellicht een klein hoekje beeld van buren opneemt, is audio (meestal) niet richting gevoelig en neem je alles wat je horen kunt ook op..
En je kunt een montagebox van hikvision nemen. Die is paar cm dik en je kunt de kableboom daar in kwijt. Ik heb een turret zo op de muur zitten. Eerst ziet het er wat raar uit, maar het is mooi aansluitend.
[ Voor 68% gewijzigd door jacovn op 01-11-2016 06:44 ]
Ik heb daar gewoon een lasdoos voor gebruiktjacovn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 06:40:
[...]
En je kunt een montagebox van hikvision nemen. Die is paar cm dik en je kunt de kableboom daar in kwijt. Ik heb een turret zo op de muur zitten. Eerst ziet het er wat raar uit, maar het is mooi aansluitend.
Dat kan ook natuurlijk, maar hikvision heeft mooi aansluitende dozen die waterdicht zijn en zelfde kleur hebben.TommyGun schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:05:
[...]
Ik heb daar gewoon een lasdoos voor gebruikt
Ja dat wordt even experimenteren. Sommige cams hebben een ingebouwde mic dus het voordeel van een externe mic is dat deze misschien wat beter te richten is, maar dan zit je gelijk weer met de vraag waar je zo'n ding onzichtbaar wegwerkt. Ik weet sowieso niet of het in de praktijk echt een toevoeging is om audio te hebben. Misschien wil je op een gegeven moment niet eens meer horen wat er allemaal gezegd wordt voordat de deur geopend wordtjacovn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 06:40:
Je moet nog maar eens goed nadenken over audio opnemen..
In tegenstelling tot video waar je wellicht een klein hoekje beeld van buren opneemt, is audio (meestal) niet richting gevoelig en neem je alles wat je horen kunt ook op..
De verkrijgbaarheid van accessoires is bij Hikvision wel een mooie toevoeging inderdaad, maar bij gebruik van de DS-1280ZJ-DM18 wordt het misschien allemaal net iets 'te aanwezig' ivm plaatsing op ooghoogte bij de voordeur. Mijn voorkeur gaat daarom in eerste instantie uit naar montage plat op de muur.jacovn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 06:40:
Voor de plaatsing van de andere camera's ga ik waarschijnlijk wel accessoires gebruiken, aan de hand van onderstaand filmpje krijg je een goed beeld wat er zowel mogelijk is.
Als ik de foto bij je bericht goed bekijk, dan zie ik een buck converter (step-down converter) op het pcb zitten met de connector. Dat zit dus waarschijnlijk niet in de kabel zelf. Wat je kunt doen is je UTP direct op de connector aansluiten, door de kabelboom te laten vervallenGoof2000 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:30:
Ik heb een Foscam FI9853EP gekocht.
Deze wil ik buiten ophangen, maar er zit een complete kabelboom aan deze camera.
De camera beschikt over POE mogelijkheid en ik zou dus eigenlijk maar 1 kabel naar de camera hoeven laten lopen.
Ik heb de camera open gemaakt en zie dat er 8 aders met een stekkertje aangesloten zijn op de printplaat.
Om de kabelboom in de camera te proppen zie ik niet zitten (zie: https://image.coolblue.io/reviews/55c88b5c51873/image.jpg) en wil ook geen doos naast mijn camera op de muur plakken.
Op internet wordt het idee geopperd dat er in de aansluiting van de UTP in de kabelboom een transformatie zou worden gedaan van 48v van de POE naar de 9v die de camera benodigd heeft.
De aansluiting is in rubber gegoten en ik krijg hem niet open zonder hem volledig te slopen.
Ik wil eigenlijk gewoon de kabel boom eruit halen en die vervangen voor een utp kabel. (met POE)
Heeft iemand van jullie de kabelboom vervangen voor een utp kabel en deze gelijk rechtstreeks op de printplaat (cq stekkertje) geplaatst?
My favorite programming language is solder.
Ik ga nu over op DahuaBigf00t schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:14:
[...]
De verkrijgbaarheid van accessoires is bij Hikvision wel een mooie toevoeging inderdaad, maar bij gebruik van de DS-1280ZJ-DM18 wordt het misschien allemaal net iets 'te aanwezig' ivm plaatsing op ooghoogte bij de voordeur. Mijn voorkeur gaat daarom in eerste instantie uit naar montage plat op de muur.
Dat ziet er dan zo uit:

Die mini ptz is er ook zonder wifi, dus denk de antenne weg. In de mount kun je de kabelbundel kwijt dus alleen een pijpje door de muur met een ethernet kabel nodig.
Die mini-ptz is alleen wel zonder IR, en dat is zowel een nadeel als een voordeel.
voordeel: Geen muggen, spinnen en wat voor ongedierte ook komen er op af, en geen reflectie in de regen en sneeuw.
Nadeel: Los IR of zichtbaar licht nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 01-11-2016 12:53 ]
Ik heb nu voor Hikvision gekozen en wil voor de volgende camera's graag hetzelfde merk aanhouden. Ik heb gisteren na de tip van Piet91 het een en ander over EXIR zitten lezen en dat lijkt me voor de andere camera's wel geschikt. In dat geval heb je ook vrijwel geen last van insecten omdat je minder warmte hebt dan bij standaard IR LEDs.
Losse IR zou ik persoonlijk alleen gebruiken in situaties waar het echt nodig is. Rondom huis wil je het in de meeste gevallen toch zo compact mogelijk houden.
Achterkant huis ben ik nog niet over uit. 1 onder de veranda en de ander voor stuk tuin, wellicht heb ik er 1 te weing gekocht.
Nee, ga niet zomaar nóg meer geld uitgeven aan IP cams die mogelijk niet gaan bevallen. Eens kijken hoe ik die keuze dan ga maken en even wat opzij zettenTammesp schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:22:
[...]
Heb je al een Ubiquiti UniFi camera aangeschaft? Ik koop de Ubiquiti UniFi G3 camera, de NVR controller heb ik al draaien op een oude Wndows PC en het verbinding maken van buitenaf wil ook al.
Alleen is 160 euro voor deze pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 wel reëel?
Die verschillen in Chinese en internationale typenummers zijn soms wat verwarrend, maar de versie die ik nu heb besteld heeft 4MP en het bovenste gedeelte van de behuizing is plastic. De DS-2CD2345-I zou dan weer de Chinese versie moeten zijn van de DS-2CD2342WD-I en die hebben wel een aluminium behuizing. Ivm plaatsing onder een afdak heb ik voor het goedkopere broertje gekozen.

Vooral de varifocal lens (2.8mm - 12mm) is ideaal. Beeldkwaliteit is prima en je kunt vanalles en nogwat instellen op het ding. De ingebouwde IR leds werken redelijk maar verwacht er geen wonderen van.
Tip: Bestel de mount los, die valt beneden de vrijstellingsgrens voor BTW en invoerrechten bij importeren van goederen uit China. Scheelt toch weer een paar euro.
jacovn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:51:
[...]
Ik ga nu over op Dahua
Dat ziet er dan zo uit:
Deze is inderdaad goedkoper dan de mini PTZ van Dahua. Die PTZ heeft 2 MP chips, en die jij nu linkt heeft zelfs 4 MP.Zerobase schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:24:
Ik heb deze camera van Dahua inmiddels binnen.
Vooral de varifocal lens (2.8mm - 12mm) is ideaal. Beeldkwaliteit is prima en je kunt vanalles en nogwat instellen op het ding. De ingebouwde IR leds werken redelijk maar verwacht er geen wonderen van.
Tip: Bestel de mount los, die valt beneden de vrijstellingsgrens voor BTW en invoerrechten bij importeren van goederen uit China. Scheelt toch weer een paar euro.
[...]
Nu is het aantal MP alleen niet zaligmakend. De lens moet ook mee kunnen komen, en de sensor kan ook minder licht gevoelig zijn met 4 MP.
Ik heb de beugel ook los opgestuurd gekregen. De goedkoopste aanbieder heeft hem voor 18 euro ongeveer. Met de camera geluk gehad denk ik (geen BTW en inklaringskosten)
Ik zit ook een beetje te twijfelen tussen China en gewoon Nederland.Bigf00t schreef op woensdag 02 november 2016 @ 06:10:
Zojuist de DS-2CD3345-I (2.8mm) via eBay besteld voor omgerekend €60,73. Natuurlijk weer afwachten of er inklaringskosten en BTW bij komt.
China is veel goedkoper, maar de kans op inklaringskosten en BTW is wel vrij hoog volgens mij?
Nederland is duurder, maar wel makkelijker/sneller bij eventuele garantie.
Dilemma
Nu zie ik dat momenteel de Hikvision's/Dahua's populair zijn vanwege goede prijs/prestatieverhouding. Ik kom alleen niet goed wijs uit alle typenummers van deze merken.
Bij beide is er een categorie PTZ maar ze hebben geen categorie PT, dit wordt ook (voor mij) niet duidelijk bij de modellen beschreven of iets nu gemotoriseerde pan en tilt is. Er wordt niets geschreven over prijs dus ik heb de meeste van de PTZ camera's gegoogled en deze zijn of ver boven budget of onvindbaar.
Als ik dan ga kijken naar modellen met PT in de naam dan zijn dat er bedroevend weinig.
Waar we naar op zoek zijn is het volgende:
Gemotoriseerde Pan/Tilt
Nachtzicht
Audio/Mic
POE
Min 1080P
Leuk om te hebben als het kan binnen budget maar anders niet nodig:
Gemotoriseerde Zoom
Gemotoriseerde Variabele focus
2K/4K
Budget tussen de 0 en 400 Euro
Ik neig momenteel naar deze Hikvision: DS-2CD2F42FWD-IWS
Welke de meest items op de checklist wel covered.
Verder is deze interessant: DS-2CD2342WD-I
Met EXIR verlichting maar het is me niet duidelijk of deze gemotoriseerde PT heeft. Er staat 3 axis adjustment wat natuurlijk net zo goed manueel kan zijn.
Iemand die hier advies op kan en wil geven?
Zijn er modellen die ik over het hoofd heb gezien? Iemand die weet of die EXIR gemotoriseerde PT heeft?
Verder ook de twijfel om in China te bestellen. Vraag is alleen wat er bijkomt aan invoerrechten en BTW (en of dit op de geschatte waarde hier is of de waarde van het product in China?)
Ora et Labora schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:24:
China is veel goedkoper, maar de kans op inklaringskosten en BTW is wel vrij hoog volgens mij?
Dit zijn de kosten bij PostNL. Tot 150 euro betaal je BTW over de waarde van het pakket + inklaringskosten van 13 euro. Maar gelukkig wordt niet alles er tussenuit gepiktalucard.erbacam schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
Verder ook de twijfel om in China te bestellen. Vraag is alleen wat er bijkomt aan invoerrechten en BTW
Bij de DS-2CD2342WD-I gaat dit in ieder geval puur om het handmatig richten van de 'camera bol', bij de dome types om de interne afstelling. Je moeten even kijken of er 'pan & tilt' bij staat.alucard.erbacam schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
Er staat 3 axis adjustment wat natuurlijk net zo goed manueel kan zijn.
- DS-2CD2020F-I 2MP
- DS-2CD2022WD-I 3MP
Iemand ervaring hiermee?
Ik ga de camera gebruiken voor mijn oprit, komt op circa 4m hoogte te hangen en de oprit is circa 6m breed en 10m lang.
Wat raden jullie aan qua lens: 2.8 of 4 mm?
Heb je al bedacht waar je de PT(Z) functies voor gaat gebruiken? Die zijn met name interessant voor iemand die de hele dag aan de joystick zit en naar de schermen zit te kijken. Voor surveillance is het niet echt ideaal, dan heb je liever gewoon stabiel beeld vanuit dezelfde hoek, en spreiding over meerdere cameras. Voor thuisgebruik heeft PTZ vooral een hoge gadgetfactor, en iets wat gemakkelijk kapot kan gaan.alucard.erbacam schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:29:
Momenteel hebben we 2 Foscams FI9821 voor de slaapkamer (om de baby in de gaten te houden) en kinderkamer (voor de kleine) welke opzicht goed werken. Het nachtbeeld is ok maar niet super. Aangezien de baby binnenkort naar een eigen kamertje gaat en we de cam liever laten hangen zijn we ons aan het orienteren op een nieuwe/betere. (Met het oog op deze als security camera te gebruiken als de kinderen groter zijn).
Nu zie ik dat momenteel de Hikvision's/Dahua's populair zijn vanwege goede prijs/prestatieverhouding. Ik kom alleen niet goed wijs uit alle typenummers van deze merken.
Bij beide is er een categorie PTZ maar ze hebben geen categorie PT, dit wordt ook (voor mij) niet duidelijk bij de modellen beschreven of iets nu gemotoriseerde pan en tilt is. Er wordt niets geschreven over prijs dus ik heb de meeste van de PTZ camera's gegoogled en deze zijn of ver boven budget of onvindbaar.
Als ik dan ga kijken naar modellen met PT in de naam dan zijn dat er bedroevend weinig.
Waar we naar op zoek zijn is het volgende:
Gemotoriseerde Pan/Tilt
Nachtzicht
Audio/Mic
POE
Min 1080P
Leuk om te hebben als het kan binnen budget maar anders niet nodig:
Gemotoriseerde Zoom
Gemotoriseerde Variabele focus
2K/4K
Budget tussen de 0 en 400 Euro
Ik neig momenteel naar deze Hikvision: DS-2CD2F42FWD-IWS
Welke de meest items op de checklist wel covered.
Verder is deze interessant: DS-2CD2342WD-I
Met EXIR verlichting maar het is me niet duidelijk of deze gemotoriseerde PT heeft. Er staat 3 axis adjustment wat natuurlijk net zo goed manueel kan zijn.
Iemand die hier advies op kan en wil geven?
Zijn er modellen die ik over het hoofd heb gezien? Iemand die weet of die EXIR gemotoriseerde PT heeft?
Verder ook de twijfel om in China te bestellen. Vraag is alleen wat er bijkomt aan invoerrechten en BTW (en of dit op de geschatte waarde hier is of de waarde van het product in China?)
Naar mijn mening geeft de camera een heel goed beeld en is de bouw-kwaliteit best wel goed (voor zo'n goedkope camera).
De software is echter een heel groot drama.
Er is inderdaad een Web-GUI met user/password admin/admin (niet te wijzigen!!)
Er staat een telnet poort open maar inlog gegevens zijn nergens te vinden.
De APP is een slechte kopie van foscam en kan gelijk weer in de prullenbak.
ONVIF werkt op mijn synology zonder problemen (hier heb ik hem voor gekocht dus hiermee ben ik wel erg blij)
Gezien alle security gaten in de software heeft de fabrikant nog wel wat werk te doen.
Ergens in de html van de web-gui staat dit domein genoemd: www.scc21.net
Verder heb ik niet de echte fabrikant kunnen vinden, en ook geen firmware updates.
Heeft iemand nog het telnet account kunnen achterhalen of zijn er firmware updates ergens beschikbaar?
Je kan jet@uipcam.hk proberen te emailen, die maken de chipsets voor die OEM / ODM fabrikanten die Blitzwolf gebruikt.SSoaker schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:45:
Verder heb ik niet de echte fabrikant kunnen vinden, en ook geen firmware updates.
Heeft iemand nog het telnet account kunnen achterhalen of zijn er firmware updates ergens beschikbaar?
Heb mijn Dahua / China Mobile P2 aan de gang gekregen, voor een simpele IP cam wel top.
Misschien toch maar eens bij ze binnenlopen wat meer ze hebben. Hoofdkantoor zit hier op loopafstand (naast hoofdkantoor van Hikvision
Ik heb hier een camera met 2.8 lens hangen, op dezelfde hoogte.mr_niceguy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:08:
Ik ben druk aan het Googlen voor Hikvision Bullet camera's met inbouwd SD kaart slot en vind bijvoorbeeld:
- DS-2CD2020F-I 2MP
- DS-2CD2022WD-I 3MP
Iemand ervaring hiermee?
Ik ga de camera gebruiken voor mijn oprit, komt op circa 4m hoogte te hangen en de oprit is circa 6m breed en 10m lang.
Oprit is 15 meter vanaf de camera tot de weg, een een meter of 5 breed.
Via Blitzwolf support via de mail kreeg ik afgelopen week het volgende antwoord:SSoaker schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:45:
Ik heb ook de Blitzwolf camera BW-SIC1. Via BG gekocht.
Naar mijn mening geeft de camera een heel goed beeld en is de bouw-kwaliteit best wel goed (voor zo'n goedkope camera).
De software is echter een heel groot drama.
Er is inderdaad een Web-GUI met user/password admin/admin (niet te wijzigen!!)
Er staat een telnet poort open maar inlog gegevens zijn nergens te vinden.
De APP is een slechte kopie van foscam en kan gelijk weer in de prullenbak.
ONVIF werkt op mijn synology zonder problemen (hier heb ik hem voor gekocht dus hiermee ben ik wel erg blij)
Gezien alle security gaten in de software heeft de fabrikant nog wel wat werk te doen.
Ergens in de html van de web-gui staat dit domein genoemd: www.scc21.net
We are aiming to release an update soon to fix some security concerns.
Ze laten ook niets los over hoe dit dan wordt gedistribueerd, maar zijn er blijkbaar wel mee bezig.
Email adres van Blitzwolf support is overigens support@blitzwolf.com
Ik zou 4 mm nemen en geen 2.8 als je iets van identificatie wil doen..mr_niceguy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:08:
Ik ben druk aan het Googlen voor Hikvision Bullet camera's met inbouwd SD kaart slot en vind bijvoorbeeld:
- DS-2CD2020F-I 2MP
- DS-2CD2022WD-I 3MP
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een Foscam FI9900P in gebruik. Die verstuurd 3 foto's bij bewegingsdetectie en heeft een microSD slot (je moet daarvoor wel de camera openschroeven:mr_niceguy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:47:
Ik ben dus met name heel erg benieuwd naar jullie ervaring met de bewegingsdetectie van jullie camera's.
Al dan niet met video opslag naar een ingebouwde SD kaart.

Ik vond de bewegingsdetectie echter veel te gevoelig, werd na een nacht wakker met meer dan 400 mails. Uiteindelijk dus besloten om de detectie af te handelen door mijn Synology NAS. Die verstuurd bij een detectie helaas maar 1 foto.
Ondertussen heb ik 3 camera's in gebruik en ben erg tevreden met mijn huidige systeem:
1X Foscam FI9900P
2X Chineese 720P cam 2,8mm (rond de €20,- per stuk)
1X Synology NAS met Security Station en 3 camera licenties.
Alles aangesloten met UTP (na heeeel veel bloed zweet en tranen overal UTP weten te trekken) wat ik iedereen kan aanraden. Meerdere video streams over WIFI merk je toch bij het gebruik van andere devices.
De Foscam is echt een wereld van verschil scherper dan de China cams, die gebruik ik dan ook op de belangrijkste plaats. De China cams hangen bij de voordeur en gericht op de achtertuin en zijn prima in staat om gezichten te identificeren wanneer er iemand voor de deur staat of om iemand te volgen die in de tuin loopt.
Instellen van de China cams was wel een gedoe, maar nu ik ze door heb makkelijk aan te passen. Overigens vind ik het ophang en afstelsysteem van de Foscam maar matig.
Ik heb mijn NAS ingesteld om 24/7 alle streams op te nemen omdat ik de detectie net niet helemaal geweldig vond. Op deze manier kan ik ook meerdere camera's zien als 1 camera beweging heeft gedetecteerd. Ik heb daarvoor 1TB toegekend en daarmee neem ik ongeveer 2 weken mee op. De FullHD camera heeft 700GB en de 2 300GB.
Hier een foto van de China cam bij de voordeur (zonder dat kabels zichtbaar zijn

[ Voor 4% gewijzigd door J-P op 08-11-2016 14:58 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ik heb ook de Foscam FI9900P hangen aan de voorgevel. Beeld is scherp, inderdaad de detectie is overgevoelig. Daarom de 3 zones ingesteld op Low, dan detecteert ie echt alleen beweging van bijvoorbeeld personen in mijn geval.J-P schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:51:
[...]
Ik heb een Foscam FI9900P in gebruik. Die verstuurd 3 foto's bij bewegingsdetectie en heeft een microSD slot (je moet daarvoor wel de camera openschroeven:
[afbeelding])
Ik vond de bewegingsdetectie echter veel te gevoelig, werd na een nacht wakker met meer dan 400 mails. Uiteindelijk dus besloten om de detectie af te handelen door mijn Synology NAS. Die verstuurd bij een detectie helaas maar 1 foto.
Ondertussen heb ik 3 camera's in gebruik en ben erg tevreden met mijn huidige systeem:
1X Foscam FI9900P
2X Chineese 720P cam 2,8mm (rond de €20,- per stuk)
1X Synology NAS met Security Station en 3 camera licenties.
Alles aangesloten met UTP (na heeeel veel bloed zweet en tranen overal UTP weten te trekken) wat ik iedereen kan aanraden. Meerdere video streams over WIFI merk je toch bij het gebruik van andere devices.
De Foscam is echt een wereld van verschil scherper dan de China cams, die gebruik ik dan ook op de belangrijkste plaats. De China cams hangen bij de voordeur en gericht op de achtertuin en zijn prima in staat om gezichten te identificeren wanneer er iemand voor de deur staat of om iemand te volgen die in de tuin loopt.
Instellen van de China cams was wel een gedoe, maar nu ik ze door heb makkelijk aan te passen. Overigens vind ik het ophang en afstelsysteem van de Foscam maar matig.
Ik heb mijn NAS ingesteld om 24/7 alle streams op te nemen omdat ik de detectie net niet helemaal geweldig vond. Op deze manier kan ik ook meerdere camera's zien als 1 camera beweging heeft gedetecteerd. Ik heb daarvoor 1TB toegekend en daarmee neem ik ongeveer 2 weken mee op. De FullHD camera heeft 700GB en de 2 300GB.
Hier een foto van de China cam bij de voordeur (zonder dat kabels zichtbaar zijn)
[afbeelding]
Er zit bij mij een SD-card in, maar heb uiteindelijk gewoon het abbonnement genomen van Foscam in de cloud, welke 7 dagen per week opneemt bij detectie en 7-dagen is terug te zien/downloaden.
Ook krijg ik in dit geval in de Foscam app een notificatie inclusief foto
Ben ook uiterst tevreden met de Cam, ik denk dat er in de toekomst wel nog 1 bijkomt voor achter.
Kwaliteit beeld:

Identificatie moet je op 4 meter hoogte niet te veel van voorstellen, die gasten hebben toch meestal een hoofddeksel op.jacovn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:10:
[...]
Ik zou 4 mm nemen en geen 2.8 als je iets van identificatie wil doen..
Maar voor normale bezoekers kan ik met een 2.8 toch ook gewoon identificeren hoor.
Ja dat snap ik, maar de ongewenste gasten komen meestal in de nacht en dan moet je het met ir verlichting doen in de meeste gevallen. Er blijft dan helaas weinig herkenbaar beeld over.Rtificial schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:23:
[...]
Identificatie moet je op 4 meter hoogte niet te veel van voorstellen, die gasten hebben toch meestal een hoofddeksel op.
Maar voor normale bezoekers kan ik met een 2.8 toch ook gewoon identificeren hoor.
Het scheelt wel als iemand loodrecht naar camera toe loopt. Bij mijn 2.8 lopen ze van links naar rechts door beeld op 5 meter en dan zijn ze eigenlijk niet te herkennen.
Hierbij een foto:

(Camera moet ik nog even wat rechter hangen...)
Ik ga wellicht ook voor een pricewatch: Foscam FI9900P camera. En hang ik deze camera wel achter neer.
De motion detectie is zeer gevoelig, heb de modus nu op 'laag' staan. Maar als er savonds auto's voorbij rijden, detecteert hij het ligt van de auto wat in de detectie gebied komt, en krijg ik weer een melding. Daar erger ik me wel aan.
Verder ook een 32GB SD kaartje erin voor lokale opslag.
Is er een echte concurrent voor de pricewatch: Foscam FI9900P ? De meeste camera's in Nederland zijn een stuk duurder voor een 1080P beeld.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Draai momenteel met een Hikvision 3 Megapixel Network IP Security Camera 3MP IR Bullet DS-2CD2032F-I 4MM welke bij daglicht een uitstekend beeld geeft. 's Nachts gaat het maar denk niet dat je dan mensen later gaat terug herkennen.
Ik werd gek van de mailtjes bij een intrusion detection dus heb een Telegram client daarvoor misbruikt. Bij een melding gaan er 4 plaatjes naar mijn NAS. Een Ubuntu image draaiende mbv docker (lange leve synology!) houdt de folder in de gaten en begint te werken als er nieuwe files gedetecteerd worden. Deze worden vervolgens naar mijn Telegram account gestuurd. Zo krijg je op je telefoon (of PC, waar je maar Telegram hebt draaien) heel snel een overzicht.
Alsnog wel redelijk wat false positieven, als ik nog eens tijd over heb ik wil ik er een deep learning image recognition filter tussen hangen die alleen de meest interessante plaatjes doorstuurt (die kat van de buren heb ik inmiddels vaak genoeg gezien... )
Je ziet wel verschil in beeld ja met de FI9900P, maar ik moet zeggen 's nachts iemand identificeren is toch vrij lastig hoor. Als iemand reflectoren in zijn jas heeft bijvoorbeeld, licht dat heel erg op. Wel herken ik buurtgenoten die per ongeluk op beeld komenTammesp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:00:
Ik heb sinds gister een Foscam FI9853EP hangen. Op een hoogt van 5 meter. Het is een 720P camera met toch nog wel een aardig beeld voor 70 euro. Al wil ik hier toch nog wel een 1080P camera hebben hangen. De personen en vooral savonds/snachts zijn niet identificeer baar. Al rijkt de IR led toch makkelijk tot de weg.
Hierbij een foto:
[afbeelding]
(Camera moet ik nog even wat rechter hangen...)
Ik ga wellicht ook voor een pricewatch: Foscam FI9900P camera. En hang ik deze camera wel achter neer.
De motion detectie is zeer gevoelig, heb de modus nu op 'laag' staan. Maar als er savonds auto's voorbij rijden, detecteert hij het ligt van de auto wat in de detectie gebied komt, en krijg ik weer een melding. Daar erger ik me wel aan.
Verder ook een 32GB SD kaartje erin voor lokale opslag.
Is er een echte concurrent voor de pricewatch: Foscam FI9900P ? De meeste camera's in Nederland zijn een stuk duurder voor een 1080P beeld.
En inderdaad op lichten van auto's reageert hij ook, maar op zich maakt mij dat niet zoveel uit.
Zal eens een nacht screen shot plaatsen.

Gezellig met slingers
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 10-11-2016 12:31 ]
Je kunt wellicht beter een buiten uitvoering van een gecombineerde PIR/radar detector (>100 euro) nemen. Die hebben geen last van regen, blaadjes, schaduwen van wolken, katten en honden etc.Red devil schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:10:
Mooie topic!
Draai momenteel met een Hikvision 3 Megapixel Network IP Security Camera 3MP IR Bullet DS-2CD2032F-I 4MM welke bij daglicht een uitstekend beeld geeft. 's Nachts gaat het maar denk niet dat je dan mensen later gaat terug herkennen.
Ik werd gek van de mailtjes bij een intrusion detection dus heb een Telegram client daarvoor misbruikt. Bij een melding gaan er 4 plaatjes naar mijn NAS. Een Ubuntu image draaiende mbv docker (lange leve synology!) houdt de folder in de gaten en begint te werken als er nieuwe files gedetecteerd worden. Deze worden vervolgens naar mijn Telegram account gestuurd. Zo krijg je op je telefoon (of PC, waar je maar Telegram hebt draaien) heel snel een overzicht.
Alsnog wel redelijk wat false positieven, als ik nog eens tijd over heb ik wil ik er een deep learning image recognition filter tussen hangen die alleen de meest interessante plaatjes doorstuurt (die kat van de buren heb ik inmiddels vaak genoeg gezien... )
Die kun je op veel hikvisions ook aansluiten op een alarm input, en dan geen bewegings detectie meer nemen. Dan heb je haast geen false alerts meer.
Ik wil dit zo gaan doen op de NVR, dan kun je op een alert ook meerdere camera's activeren (of alert melding op tijdlijn etc.) kost helaas voor redelijke sensor veel geld.
Vast weljacovn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:39:
heb je geen functie op die camera om het beeld 90 graden te draaien ?
je kunt ook je monitor kantelen natturlijkmartinusz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:19:
[...]
Vast welmaar ik zie de noodzaak ervan niet.