Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:42
quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:40:
Dat inzoomen werkt anders dan bij een pzt camera?
Het zoomen van deze camera is puur bedoelt om zodra je de camera hebt hangen, eenmalig de juiste beeldhoek te krijgen.
Dit zeg maar:

Dat is enorm handig omdat je dan niet bij aankoop hoeft te beslissen welke lens/beeldhoek je nodig hebt.
Zo zit ik nu voor iemand te kijken voor 2 camera's en zit ik beeldhoeken te vergelijken.
Zo hangt er een camera pal boven een deur dus zou een grote beeldhoek daar handig zijn (zodat die deur op beeld staat).
Maar bij een grote beeldhoek hou je bijna geen detail meer over in de verte.
Dus daar moet je een afweging in maken in wat het beste resultaat gaat.

Een camera aan de kopse kant van een smalle, doch lange oprit wil je bijvoorbeeld een kleine beeldhoek.

Een PTZ-camera kun je echter zowel in- als uitzoomen, pan en tilt. Dat is dus handig als je live aan het kijken bent en iets wil volgen of als je scripts gebruikt dat als er bijvoorbeeld een bewegingsmelder iets merk; de camera naar dat punt toe gaat 'kijken'.
Die PTZ-camera's zijn echter wel een stuk duurder en vaak ook groter.

Piet91 wijzigde deze reactie 30-01-2018 14:38 (13%)

• Eboman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:26

Eboman

Ondertitel

iemand toevallig ervaring met synology surveillance station en een dahua (PC-HDBW5231R-ZE) camera, de motion detection is bij mij in de avond te snel (denk aan licht aan/uit) koplampen (vooral xenon) op de oprit waardoor ik mijn gevoeligheid zo moet instellen dat ik overdag bijna geen triggers meer heb.

Nu bepaald de synology de motion detection en heb gelezen dat de laatste weken er wat problemen zijn, wat zijn jullie ervaringen ?

Kan ik misschien beter die van de camera gebruiken ?

Anders ga ik maar over op home-mode denk ik, want dit schiet niet op zo..

Signature

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-08 21:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Eboman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:59:
iemand toevallig ervaring met synology surveillance station en een dahua (PC-HDBW5231R-ZE) camera, de motion detection is bij mij in de avond te snel (denk aan licht aan/uit) koplampen (vooral xenon) op de oprit waardoor ik mijn gevoeligheid zo moet instellen dat ik overdag bijna geen triggers meer heb.

Nu bepaald de synology de motion detection en heb gelezen dat de laatste weken er wat problemen zijn, wat zijn jullie ervaringen ?

Kan ik misschien beter die van de camera gebruiken ?

Anders ga ik maar over op home-mode denk ik, want dit schiet niet op zo..
Ik heb Hikvision camera's, maar gebruik wel ook de motion detectie op de Synology. Ik zal even aangeven hoe ik het heb gedaan, misschien heb je er iets aan.

Ik heb als eerste bepaalde detectie zones aangepast per camera in Synology Surveillance Station (hierna te noemen: SSS). Bijvoorbeeld bij het pad achter het huis, staat een hoge heg, en als het hard waait, beweegt heel die heg en dan ging 'ie dat oppakken als zijnde motion. Zonder die zone pakt hij nog prima het hele pad op. Ander voorbeeld, voorbij rijdende auto's in het donker staan er op zich niet op, want hij filmt de weg niet, maar die koplampen verlichten dan weer een heg in de tuin. Ook die zone heb ik aangepast.

Daarna ben ik gewoon met de laptop in de hand rondom het huis gaan lopen en per camera gekeken hoever die metertjes uitslaan in SSS qua detectie. Je wilt ze ongeveer halverwege hebben, denk ik.

Daarna gewoon even een rondje om het huis lopen en daarna in de tijdlijn kijken of de camera's de beweging van jou als persoon nog goed oppakken.

Tot zover ben ik redelijk tevreden, op 1 ding na nog. In het donker in IR view, en harde regen, wil hij nog wel eens beweging oppakken vanwege de weerkaatsing van IR op de regendruppels. Ik heb beweging korter dan 1 seconde in SSS uitgezet en dat werkt aardig, maar nog niet helemaal feilloos. Maar dan heb ik het over slechts 2 a 3 detecties per nacht als het echt tegenzit, dus die check je heel snel even met de hand.

www.digitalracing.nl

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb Hikvision camera's, maar gebruik wel ook de motion detectie op de Synology. Ik zal even aangeven hoe ik het heb gedaan, misschien heb je er iets aan.

Ik heb als eerste bepaalde detectie zones aangepast per camera in Synology Surveillance Station (hierna te noemen: SSS). Bijvoorbeeld bij het pad achter het huis, staat een hoge heg, en als het hard waait, beweegt heel die heg en dan ging 'ie dat oppakken als zijnde motion. Zonder die zone pakt hij nog prima het hele pad op. Ander voorbeeld, voorbij rijdende auto's in het donker staan er op zich niet op, want hij filmt de weg niet, maar die koplampen verlichten dan weer een heg in de tuin. Ook die zone heb ik aangepast.

Daarna ben ik gewoon met de laptop in de hand rondom het huis gaan lopen en per camera gekeken hoever die metertjes uitslaan in SSS qua detectie. Je wilt ze ongeveer halverwege hebben, denk ik.

Daarna gewoon even een rondje om het huis lopen en daarna in de tijdlijn kijken of de camera's de beweging van jou als persoon nog goed oppakken.

Tot zover ben ik redelijk tevreden, op 1 ding na nog. In het donker in IR view, en harde regen, wil hij nog wel eens beweging oppakken vanwege de weerkaatsing van IR op de regendruppels. Ik heb beweging korter dan 1 seconde in SSS uitgezet en dat werkt aardig, maar nog niet helemaal feilloos. Maar dan heb ik het over slechts 2 a 3 detecties per nacht als het echt tegenzit, dus die check je heel snel even met de hand.
hmm zo ben ik ook bezig geweest, nog maar tijd investeren dan >:)

Signature

• smaw
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-08 17:45

smaw

Geen ondertitel

Zijn er ook mensen met een Hikvision DS-2CD2F42FWD-IWS? Ik heb een nogal vreemd iets met de presets van deze PTZ camera.

Als ik deze instel (via de web interface) en zet de camera in een iets andere stand om hem daarna terug naar de opgeslagen positie te laten gaan, gaat dit de eerste keer goed. Pas ik de stand van de camera hierna nogmaals iets aan en laat hem nogmaals een keer terug gaan naar z'n preset. dan gaat hij de presetlocatie voorbij, doe ik dit nog een keer gaat hij weer verder. Met andere woorden hij lijkt niet helemaal goed op z'n preset tot stil stand te komen. En het lijkt wel alsof hij elke keer het dubbele verder gaat.

Herkent iemand dit?

Firmware versie van de camera is up to date (zover ik kan vinden) : 5.5.0 build 170721
Ik heb Hikvision al gemaild maar die wil helaas niet helpen omdat hij niet bij een door hun geautoriseerde reseller vandaan komt. (Het is ook geen Chinese kloon aan het serienummer te zien)

Helaas wordt het anders toch echt terugsturen |:(

Think Smart, Think SMAW

• DeBe
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:55
Is dit niet de laatste FW versie?

IPC_R6_EN_STD_5.5.0_170725

• smaw
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-08 17:45

smaw

Geen ondertitel

quote:
Thanks ! ik kwam denk ik via een andere stuk van de site binnen. Zojuist geüpdatet maar helaas nog steeds het zelfde probleem.

Ik ben er ondertussen nog wel achter gekomen dat het lijkt alsof hij het aantal stappen wat hij doet niet onthoud als ik de locatie hem aanpas via de webinterface. Als ik namelijk naar de preset ga loopt hij niet synchroon terwijl als ik steeds tussen 2 presets schakel het wel de hele tijd goed gaat. en loopt hij niet synchroon dan doet hij wel exact hetzelfde aantal "stappen" tussen de 2 presets. Ik denk dus dat er een soort stappenmotortje inzit.

smaw wijzigde deze reactie 01-02-2018 13:31 (28%)

Think Smart, Think SMAW

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:58
Beschikt er toevallig iemand hier over de originele (Chinese) firmware van de IPC-HDBW4431R-ZS?

Deze camera kan ik niet terug vinden op de pagina van Dahuatech.

marigo wijzigde deze reactie 04-02-2018 14:30 (16%)

• Piet91
Ik weet even niet wat ik hier nou van moet denken.

Na wat rondvragen over welk systeem e.d. op het IP Cam Talk forum waar Andy al aangaf dat hij mij wel een mooie prijs kon geven voor een aantal camera's/NVR's met bijbehoren; krijg ik net mail hierover waarin hij simpelweg dezelfde prijzen rekent voor de camera's als in zijn Aliexpress store; en de NVR's zijn zelfs $20 duurder.
En de slow shipping methode wil hij nu niet echt aan beginnen omdat Chinees nieuwjaar eraan komt en met deze methode dan snel pakketen kwijtraken.

Valt vies tegen. Ik wil sowieso niet met DHL en na zijn posts (en ook van andere gebruikers op dat forum) vallen mij de prijzen ook tegen...

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-08 20:54
Welke browser gebruiken jullie met de dahua nvr? Ik krijg elke keer problemen, of een balk is niet zichtbaar. Ik kan de tripwires niet goed instellen of het camerabeeld is niet goed. Tot nu toe chrome, ie en chrome met ie tab geprobeerd geen succes

• Piet91
quote:
okio schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:55:
Welke browser gebruiken jullie met de dahua nvr? Ik krijg elke keer problemen, of een balk is niet zichtbaar. Ik kan de tripwires niet goed instellen of het camerabeeld is niet goed. Tot nu toe chrome, ie en chrome met ie tab geprobeerd geen succes
Pale Moon.

Puur geïnstalleerd omdat die het best/als enige werkt met Dahua.

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
quote:
okio schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:55:
Mijn ervaring is dat Firefox en Chrome niet goed werken. Met IE werkt alles zoals ik wil, ook de tripwires. Zal de tip van hierboven ook eens proberen.

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:57

Richard

Kuru Kuru Kururin

Al enige tijd kreeg ik in mijn Easy4IP App de melding dat er een geheel nieuw ontwikkelde App beschikbaar zou komen eind Januari 2018.

Gisteren stond hij in de Appstore:
quote:
Lechange (former Easy4ip) is now online, the app’s name is switched to Lechange in order to give a better brand identity, which predominantly concentrates on domestic & SMB products and smart home solutions.
It supports all kinds of Lechange hardware product such as wifi cameras, wireless doorbell as well as alarm sensors of Scout series and etc.
Its point to point connection makes the setup of security system much easier, and it gives you the ability to remote view your camera regardless your geographical location. Moreover, push notification allows the camera alert you only when something happens.
It also offers cloud storage for alerts, every new user has one month free trial for one channel.
Lechange works with IFTTT, Amazon echo show so you can connect your smart home together to build a safer one.
Voor mijn gevoel is er helemaal niets veranderd op wat logo's en kleurtjes (blauw --> oranje) na.

Verder:
quote:
Wat is er nieuw?
1. New brand identity, new logo, new app name Lechange (former Easy4ip), new UI
2. Optimized message module, new layout and user experience
3. Optimized login module
4. Optimized panoramic view
5. Support wireless chime DS11
6. Minor bug fix
Iemand die kan achterhalen wat een DS11 Chime is van Dahua? Want qua omschrijving lijkt dat precies het hardware-item te zijn van Dahua wat ik mis in hun collectie; maar een Zoekactie op de interwebs komt op helemaal niets uit.

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18-08 19:24
Heb onderstaande camera uit China besteld:

https://nl.aliexpress.com...il-alert/32812926864.html

Deze camera wordt van stroom voorzien door middel van POE. Ik weet echter zelf niet welke injector ik moet kopen. Voldoet deze gewoon?

pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:40
quote:
Daimen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:47:
Heb onderstaande camera uit China besteld:

https://nl.aliexpress.com...il-alert/32812926864.html

Deze camera wordt van stroom voorzien door middel van POE. Ik weet echter zelf niet welke injector ik moet kopen. Voldoet deze gewoon?

pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A
Volgens mij werkt die niet. Die Ubiquity zit op 24V waar POE meestal op 48V zit.

Je zou een standaard poe switch kunnen gebruiken, of een injector van tp-link.

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-08 20:54
quote:
Piet91 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:01:
[...]

Pale Moon.

Puur geïnstalleerd omdat die het best/als enige werkt met Dahua.
thanks gaan we proberen!

Edit: werkt perfect inderdaad. Eindelijk, triest dat het zo moet. Overigens had ik eerste de 64 bit versie dat werkte ook niet. Uit pure wanhoop de 32bit geprobeerd. Daar gaat het goed mee

okio wijzigde deze reactie 06-02-2018 20:20 (29%)

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-08 06:15
Vraagje, ik heb een hikvision camera en een tp-link poe injector, nu krijg ik de lan kabel niet daar waar de camera komt te hangen. (andere kant van de woning en 1 verdieping hoger) Kan ik gewoon een oude router met wifi gebruiken om de lan kabel van de camera in te prikken en die vervolgens op het wifi signaal van het modem verbinden om zodoende contact te krijgen met de camera ? Of denk ik nu te simpel ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-08 19:34
quote:
Freubel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:44:
Vraagje, ik heb een hikvision camera en een tp-link poe injector, nu krijg ik de lan kabel niet daar waar de camera komt te hangen. (andere kant van de woning en 1 verdieping hoger) Kan ik gewoon een oude router met wifi gebruiken om de lan kabel van de camera in te prikken en die vervolgens op het wifi signaal van het modem verbinden om zodoende contact te krijgen met de camera ? Of denk ik nu te simpel ?
Dit kan als jouw router client mode ondersteunt. Dit hebben standaard consumenten dingen vaak niet. Wel kun je voor de meeste consumenten routers custom firmware flashen (openwrt, ddwrt).

Maar dan nog hangt je camera dus via WIFI aan jouw thuis netwerk. Persoonlijk heb ik dat liever niet.

Wellicht is een betere keuze om powerline adapter te proberen? Deze kun je bij je modem en bij jouw beveiligingscamera in het stopcontact steken en dan heb je netwerk over jouw stroom net. Er zijn wel wat mensen die hier problemen mee hebben (gehad) door de vage installaties in huis en groepen. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad in twee verschillende huizen dus ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit en kijk of het bij jou werkt. :+

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:41
quote:
Piet91 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:09:
Ik weet even niet wat ik hier nou van moet denken.

Na wat rondvragen over welk systeem e.d. op het IP Cam Talk forum waar Andy al aangaf dat hij mij wel een mooie prijs kon geven voor een aantal camera's/NVR's met bijbehoren; krijg ik net mail hierover waarin hij simpelweg dezelfde prijzen rekent voor de camera's als in zijn Aliexpress store; en de NVR's zijn zelfs $20 duurder.
En de slow shipping methode wil hij nu niet echt aan beginnen omdat Chinees nieuwjaar eraan komt en met deze methode dan snel pakketen kwijtraken.

Valt vies tegen. Ik wil sowieso niet met DHL en na zijn posts (en ook van andere gebruikers op dat forum) vallen mij de prijzen ook tegen...
Piet,
D
Ik heb welgeteld ¤40-60 op een order van ¤1000 korting gehad van Andy.
Dat wel op de prijzen via een mobile app, die lijken iets lager te zijn dan via een web browser op pc (soms)

Andy gaf in verleden aan dat je wel $10 korting op bepaalde modellen kon krijgen als je via ipcamtalk kwam.
Die order was 3x 5231 en 2x 49225 ptz, en mounts dus dat was dan inderdaad de $10 per camera ongeveer.

Hij heeft me ook wel eens per aliexpress prive bericht geschreven dat hij wel een 59xxx serie voor de 49225 prijs kon leveren. Alleen toen ik die wilde heben was het aanbod blijkbaar over...

• red1
Heb de Dahua IPC-HDW5631RP-ZE 6MP inmiddels een aantal dagen binnen van Andy. Ben er zeer tevreden over. Veel beter zicht in de nacht dan mijn (oudere) 3MP Hikvisions.

Heb vandaag meteen de IPC-HDW5831RP-ZE 8MP besteld, ondanks dat Andy aangaf dat het nachtbeeld van de 6MP beter zou zijn. Het prijsverschil is 'maar' 25usd, dus wil die wel uitproberen.

Meteen ook een NVR5216-16P-4KS2 gehaald, om de beelden te kunnen opslaan (max 12MP). De 16 channel uitvoering is misschien wat overkill, maar deze was beter dan de 8ch volgens Andy, en het prijsverschil is 20usd.
Wilde eerst voor de NVR4108-8P-4KS gaan, maar deze gaat maar tot 5MP.

Ben benieuwd hoe de NVR mij gaat bevallen en of ik zichtbaar verschil tussen de camera's kan ontdekken.

Daarbij was mijn korting bij Andy ook maar 23 dollar, maar goed natuurlijk wel een immens verschil met de prijzen hier in Nederland.

• Piet91
Ik had ook echt geen enorme kortingen verwacht bij een order van maar 2 camera's en een NVR
(en mogelijk een extra NVR voor mezelf). Hooguit een paar dollar wat dan leuk meegenomen zou zijn.
Maar dat hij via mail dan simpelweg juist meer rekent dan in zijn store vind ik ronduit apart.

Dan kan ik beter gewoon via Aliexpress in zijn store bestellen; desnoods via CashbackXL.

Ook doet hij momenteel moeilijk over slow shipping naar Nederland vanwege Chinees nieuwjaar.
Daar wil hij nu niet aan beginnen, dus dat wordt sowieso nog een week of 2 wachten voordat ik daar bestel.

De 5231 bij een andere store bestellen (à ¤115) doe ik denk ik maar niet. Kans op extra kosten is erg hoog en dan is het alsnog duurder dan bij Andy (à ¤140)

Ga wel overleggen met degene waarvoor het bedoelt is of hij met 4231 wil gaan (en stuk onder budget uitkomen en vaste brandpunt bedenken) of voor de 5231 (boven budget en geen vaste brandpunt hoeven te bedenken).

Helaas wel net een supergoede deal misgelopen op Amazon voor een WD Purple 1TB drive voor nog geen ¤30. Direct maar eens met Keepa bezig gegaan. :P

Piet91 wijzigde deze reactie 07-02-2018 16:33 (7%)

• red1
quote:
Piet91 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:33:
Helaas wel net een supergoede deal misgelopen op Amazon voor een WD Purple 1TB drive voor nog geen ¤30. Direct maar eens met Keepa bezig gegaan. :P
Welke Amazon was dat?

• Piet91
quote:
De Spaanse.

• Exor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:09
Een beetje overkill voor de meeste gebruikers, maar je kan op banggood (hint: zoek op digoo) een 16ch hikvision nvr (niet poe) kopen voor ongeveer +/- 145 euro. Je hebt het binnen 7 dagen thuis hebt en er is ‘bijna geen’ kans op invoerrechten wegens pdm verzending. Je moet danwel zelf een 12V adapter regelen en natuurlijk een hdd om op te nemen.

Als je beperkt bent in kabels trekken en je hebt geen baat bij 2mp+ beeld (waarbij je dus genoegen neemt met 90% uptime afhankelijk van jouw wifi), dan zijn de digoo m1q camera’s wel leuk om binnen jouw huis te plaatsen. Beeld/prijs verhoudingsgewijs zitten ze erg goed naar mijn mening aangezien ze tussen de 14~16 euro kosten voor een kleine binnenshuis onvif camera. De m1z ptz camera van digoo is ook wel leuk om te hebben.

De camera’s hebben geen web interface, dus je moet wel even mbv een app de wifi op de camera’s instellen aangezien het werkt op zo’n pieptoon. Echter, bij mij werkte de pieptoon wel op een motorola telefoon, maar niet op een xiaomi. Daarnaast hebben de camera’s onvif, dus je kan ze aansluiten op een nvr of nas indien je dat wenst.

Ik heb op mijn nvr een stuk of 11 digoo camera’s aangesloten waaronder 5 m1q, 4 myq (extern) en 2 m1z camera’s. De m1q camera’s vallen soms weg, maar dat ligt meer aan de brakke wifi hier dan aan de camera’s denk ik. Natuurlijk is het zonde om daarvoor dan een hikvision nvr te kopen, maar de app van hikvision is erg gemakkelijk/fijn om te gebruiken. Daarnaast kan je altijd nog later betere camera’s toevoegen in de setup.

Voor de meeste mensen hier zal digoo als speelgoed worden gezien, als je het vergelijkt met de hikvision of dahua ip camera’s. Maar ik denk dat voor een groot gedeelte van de mensen 1mp of 2 mp genoeg zal zijn om als bewakingscamera te dienen afhankelijk in hoeverre de beelden noodzakelijk/kritisch zijn.

• jacovn
quote:
red1 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:24:
Heb de Dahua IPC-HDW5631RP-ZE 6MP inmiddels een aantal dagen binnen van Andy. Ben er zeer tevreden over. Veel beter zicht in de nacht dan mijn (oudere) 3MP Hikvisions.

Heb vandaag meteen de IPC-HDW5831RP-ZE 8MP besteld, ondanks dat Andy aangaf dat het nachtbeeld van de 6MP beter zou zijn. Het prijsverschil is 'maar' 25usd, dus wil die wel uitproberen.

Meteen ook een NVR5216-16P-4KS2 gehaald, om de beelden te kunnen opslaan (max 12MP). De 16 channel uitvoering is misschien wat overkill, maar deze was beter dan de 8ch volgens Andy, en het prijsverschil is 20usd.
Wilde eerst voor de NVR4108-8P-4KS gaan, maar deze gaat maar tot 5MP.

Ben benieuwd hoe de NVR mij gaat bevallen en of ik zichtbaar verschil tussen de camera's kan ontdekken.
Hang je er een 4K monitor aan om te kijken ?

• Obscurax
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik zou graag een budget IP camera binnen hangen om onze katten in het oog te houden terwijl we op reis zijn.
Graag zou ik de beelden via SMB of CiFS kunnen opslaan en ondersteuning voor ONVIF. Ik zag heel wat goedkopere camera's langskomen met cloud opslag maar dat wil ik niet, ik wil niet dat de Chinezen mee kunnen kijken ;-). Aangezien de camera binnen komt zou WiFi ondersteuning ook welkom zijn.

Zelf kwam ik uit op deze camera, ANNKE I61DR, die een Hikvision Cube kloon is. De Hikvision firmware zou ook compatibel zijn.

Ik zie dat Exor hierboven Digoo's aanraad, kan ik bovenstaande met deze camera's?

• Exor
Heel veel camera’s hebben geen cloud opslag (uitzonderingen nagelaten), echter wat ze wel hebben is dat ze verbinding maken met een cloud server waardoor je zelf geen poorten hoeft open te zetten in jouw router. Dus het is een beetje gebruikersgemak zeg maar aangezien je alleen hun eigen app hoeft te openen. Bij sommige fabrikanten kan je dit in de instellingen uitzetten (of je blokkeert uitgaande verbindingen naar bepaalde adressen in jouw modem). Natuurlijk kan je meestal wel handmatig verbinding maken een camera door jouw externe ip en poortnummer te gebruiken in bijvoorbeeld tinycam of ip cam viewer.

Digoo heeft sommige camera’s waarbij er voor x bedrag per maand beelden online worden opgeslagen dat je niet verplicht bent om te gebruiken. Bij de meeste fabrikanten kan je gewoon de beelden opslaan op een interne sd kaart (mits de camera een sd kaart accepteert), waarbij je het via de web interface of fabrikant specieke app de beelden terug kan bekijken. Bij Digoo ben je dan wel verplicht om de app te gebruiken als je de beelden van jouw sd kaart wilt bekijken aangezien de digoo camera’s geen web interface hebben. Het beste is dan ook om gewoon een nvr of een nas met opname mogelijkheid aan te schaffen om de beelden op te slaan.

Als jij katten wilt bekijken dan ben je beter af met een 2.1mm of 2.8 mm lens dan een 3.6mm of een 4mm lens aangezien detail onbelangrijk is, maar een groter beeldbereik wel. Mijn persoonlijke ervaring met ftp en ip camera’s is dat het gewoon niet goed werkt en dat er foto’s worden geupload ipv een doorlopende video.

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-08 17:13
De Action heeft deze week een Indoor IP bewakingscamera in de aanbieding.

Specificaties staan er helaas niet bij. Met nachtzicht en makkelijk te verbinden met je telefoon.

• red1
quote:
jacovn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 05:38:
[...]

Hang je er een 4K monitor aan om te kijken ?
Ja die heb ik.

• jacovn
quote:
Anders zie je weinig verbetering tussen een 6mp en een 8 mp camera denk ik..
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32
quote:
Exor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:

Als jij katten wilt bekijken dan ben je beter af met een 2.1mm of 2.8 mm lens dan een 3.6mm of een 4mm lens aangezien detail onbelangrijk is, maar een groter beeldbereik wel. Mijn persoonlijke ervaring met ftp en ip camera’s is dat het gewoon niet goed werkt en dat er foto’s worden geupload ipv een doorlopende video.
Dat kan je niet roepen, want je weet niets over de afstand die overbrugt moet worden of hoe breed de kamer is. Smalle kamers met 2.8 mm lens ben je alleen maar muren aan het filmen en wellicht komt de camera op een plek waarbij je de eerste 5 meter niet hoeft te filmen. Er is niks zo lastig als het bepalen van de lens, wat dat betreft ;)

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• Obscurax
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

quote:
Exor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:
Heel veel camera’s hebben geen cloud opslag (uitzonderingen nagelaten), echter wat ze wel hebben is dat ze verbinding maken met een cloud server waardoor je zelf geen poorten hoeft open te zetten in jouw router. Dus het is een beetje gebruikersgemak zeg maar aangezien je alleen hun eigen app hoeft te openen. Bij sommige fabrikanten kan je dit in de instellingen uitzetten (of je blokkeert uitgaande verbindingen naar bepaalde adressen in jouw modem). Natuurlijk kan je meestal wel handmatig verbinding maken een camera door jouw externe ip en poortnummer te gebruiken in bijvoorbeeld tinycam of ip cam viewer.
Ik wil liever geen verbinding met de cloud. Heb al een pfSense VM met OpenVPN om in het interne netwerk komen. Vandaar de vraag voor ONVIF support. Uitgaande verbindingen blokkeren zou ik sowieso doen.
quote:
Digoo heeft sommige camera’s waarbij er voor x bedrag per maand beelden online worden opgeslagen dat je niet verplicht bent om te gebruiken. Bij de meeste fabrikanten kan je gewoon de beelden opslaan op een interne sd kaart (mits de camera een sd kaart accepteert), waarbij je het via de web interface of fabrikant specieke app de beelden terug kan bekijken. Bij Digoo ben je dan wel verplicht om de app te gebruiken als je de beelden van jouw sd kaart wilt bekijken aangezien de digoo camera’s geen web interface hebben. Het beste is dan ook om gewoon een nvr of een nas met opname mogelijkheid aan te schaffen om de beelden op te slaan.
Zou liever niet op de SD kaart opslaan, is weer een extra aanschafkost. Heb al een NAS draaien die altijd opstaat dus zou graag de beelden hierop opslaan.

Obscurax wijzigde deze reactie 09-02-2018 11:10 (9%)

• Rikkert1988
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-08 13:18
quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:35:
[...]

NVR vind ik niet echt nodig. Het is meer om live te kijken in geval van een melding, maar toch bedankt!
Er zijn wel echt heel veel cameras die extreem veel op elkaar lijken.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.lkLP0C
Goedemiddag allemaal,

Zojuist in de quote omschreven IP camera binnen gehad!
Ziet er zeer degelijk uit en voelt ook zo.

Nu heb ik tevens een POE injector besteld via Conrad te weten:
https://www.conrad.nl/nl/...8023af-1295-w-996124.html

Nu heb ik alles ingeplugd want veel meer dan plug en play zou het niet moeten zijn om in te kunnen loggen , maar als ik het standaard ip adres van de ip camera invoer in m'n browser krijg ik het login venster niet te zien, maar de bekende melding van m'n internet browser: Deze site is niet bereikbaar.

Iemand een idee wat er fout gaat? Of is de IP camera gewoon defect?
De Poe injector heb ik uiteraard correct aangesloten en het lampje brand ook constant wat zou moeten betekenen dat het werkt. De camera geeft echter geen kick.

Alvast bedankt voor jullie inzicht.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:38

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Rikkert1988 inderdaad een opvallend robuuste cam, zeker voor het geld. Heb hem ook sinds kort binnen.

Om even bij het begin te beginnen: staat je PC (waarmee je verbinding maakt) in hetzelfde subnet? Dus IP correct ingesteld?

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:22:
@Rikkert1988 inderdaad een opvallend robuuste cam, zeker voor het geld. Heb hem ook sinds kort binnen.

Om even bij het begin te beginnen: staat je PC (waarmee je verbinding maakt) in hetzelfde subnet? Dus IP correct ingesteld?
Hey Joepla,

Bedankt voor je snelle reactie!.

Zojuist heb ik even als test mijn IP4 een vast ip adres toegewezen en standaard gateway.
Nu kan ik wel inloggen, dus de camera werkt i.i.g.!!! =D , maar nu heb ik geen internet meer (op desktop).
Ik ben niet zo bekend met de internet protocollen eerlijk gezegd, maar ik leer graag.
Hoe kan ik dit het best instellen? en zitten hier nog eventuele risico's aan verbonden?

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 10-02-2018 19:16 (8%)

• Exor
quote:
Rikkert1988 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Hey Joepla,

Zojuist heb ik even als test mijn IP4 een vast ip adres toegewezen en standaard gateway.
Nu kan ik wel inloggen, dus de camera werkt i.i.g.!!! =D , maar nu heb ik geen internet meer (op desktop).
Ik ben niet zo bekend met de internet protocollen eerlijk gezegd, maar ik leer graag.
Hoe kan ik dit het best instellen? en zitten hier nog eventuele risico's aan verbonden?
Je moet inloggen op de camera en dan naar netwerkinstellingen. Als het goed is moet je daar een hokje zien om DHCP in te schakelen, zodat jouw camera een IP adres krijgt van jouw router of modem. Dan moet je even doormiddel van een interne netwerk search zoeken naar de camera om de ip adres te achterhalen.

Waarschijnlijk zit de dahua met zijn vaste ip adres op een ander subnet.

• Rikkert1988
quote:
Rikkert1988 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Hey Joepla,

Ok, alles heb ik werkend gekregen, maar de vraag is of het goed / veilig is.
Ik had tijdelijk IP aangepast zodat ik kon inloggen, zoals medegedeeld.
Toen ingelogd en instellingen van de camera veranderd te weten: ip adres, default gateway preferred DNS en Alternative DNS volgens mijn : cmd ipconfig overzicht.
Tevens uiteraard wachtwoord veranderd en accounts aangemaakt.

Internet en camera werken nu prima.

Mis ik nu iets? :)

Morgen de camera maar eens op de definitieve plek plaatsen :)
Dan maar eens in opslag locatie + bewegingsdetectie verdiepen.

• Rikkert1988
quote:
Exor schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:29:
[...]

Je moet inloggen op de camera en dan naar netwerkinstellingen. Als het goed is moet je daar een hokje zien om DHCP in te schakelen, zodat jouw camera een IP adres krijgt van jouw router of modem. Dan moet je even doormiddel van een interne netwerk search zoeken naar de camera om de ip adres te achterhalen.

Waarschijnlijk zit de dahua met zijn vaste ip adres op een ander subnet.
Hey Exor,

Ok, had het zo ook gekund. :P mijn manier is ook in orde denk ik? zie post hierboven.
Bedankt voor je aanvulling!

• foppe
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:52
Ik heb recent 2 camera's van Hikvision type DS-2CD2155FWD-IS gekocht .
Nu zit ik te denken om als NVR de DS-7604NI-E1/4P/A 4 te nemen

Deze kan 6MP aan en lijkt me ruim voldoende, daarnaast is 4 kanaals ook genoeg voor me, heeft ie POE en ook een alarm. Wat er precies mogelijk is met het alarm weet ik nog niet, maar het leek me wel handig. Zoveel meer kost het ook niet.

Iemand ervaring met dit type? goede keuze?
Eigenlijk wil ik een paar NVR's kunnen vergelijken, maar een goede test heb ik nog niet kunnen vinden.

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 18-08 21:09

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb hem hier liggen. Heb hem een tijdje gebruikt, maar ben overgegaan naar een Foscam Nvr omdat ik Foscam cameras heb. Zaten allerlei features op die ik niet kon gebruiken omdat ik geen Hikvision cameras heb. Wel ideaal dat hij gelijk ook poe doet.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:50

M!chel

aka Kroegtijger

Nieuwe Hikvision firmware 5.5.4 (G1 serie) en 5.5.5 (R6 serie)

Hier te downloaden: Hikvision UK & Ireland

Steam: Kroegtijger

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Ik heb een Dahua 5231 IPCam en zou graag de snapshot functie willen gebruiken om te koppelen met domotica. Nu gebruikt de cam basic (Windows) authenticatie en mijn domotica snapt dat niet. Is er een manier om de security settings aan te passen zodat dit deel vrij toegankelijk is?

Firewall is zo ingesteld dat ipcam niet naar internet of vanuit internet benaderbaar is dus dat zou geregeld moeten zijn.

• foppe
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:52
quote:
JanB schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:14:
Ik heb hem hier liggen. Heb hem een tijdje gebruikt, maar ben overgegaan naar een Foscam Nvr omdat ik Foscam cameras heb. Zaten allerlei features op die ik niet kon gebruiken omdat ik geen Hikvision cameras heb. Wel ideaal dat hij gelijk ook poe doet.
Aha, dus je hebt hem. Beviel hij verder wel goed?
Misschien moet ik het gewoon allemaal bij hetzelfde merk houden.

foppe wijzigde deze reactie 14-02-2018 22:27 (6%)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Sethro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:59:
Ik heb een Dahua 5231 IPCam en zou graag de snapshot functie willen gebruiken om te koppelen met domotica. Nu gebruikt de cam basic (Windows) authenticatie en mijn domotica snapt dat niet. Is er een manier om de security settings aan te passen zodat dit deel vrij toegankelijk is?

Firewall is zo ingesteld dat ipcam niet naar internet of vanuit internet benaderbaar is dus dat zou geregeld moeten zijn.
volgens mij kun je anonieme access aanzetten, maar als je curl kunt gebruiken kun je ook het volgende doen :

curl -v -o <file> --digest --user <user>:<password> http://<ip>/cgi-bin/snapshot.cgi

Met deze curl haal ik de foto op die ik daarna doorstuur naar telegram

je kan proberen onder RTSP Authentication, deze op none te zetten.

Eboman wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:24 (4%)

Signature

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
quote:
Eboman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:22:
[...]

volgens mij kun je anonieme access aanzetten, maar als je curl kunt gebruiken kun je ook het volgende doen :

curl -v -o <file> --digest --user <user>:<password> http://<ip>/cgi-bin/snapshot.cgi

Met deze curl haal ik de foto op die ik daarna doorstuur naar telegram

je kan proberen onder RTSP Authentication, deze op none te zetten.
Anonieme access en RTSP op none beide al geprobeerd maar dat doet niets. Curl is geen optie. Kan ik misschien via SSH authenticatie uit zetten?

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 18-08 21:09

JanB

Het ken rotter !!!

quote:
foppe schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:04:
[...]

Aha, dus je hebt hem. Beviel hij verder wel goed?
Misschien moet ik het gewoon allemaal bij hetzelfde merk houden.
Op zich beviel hij prima. Deed wat hij moest doen. Alleen omdat ik Foscam camera's heb, ben ik overgestapt op een Foscam NVR. Ik zou zeker aanraden om bij 1 merk te blijven. Bij mij werkte bv. motion detection niet omdat enkel van ONVIF gebruik gemaakt werd.

De Hikvision ligt hier momenteel nog stof te happen, dus mocht je interesse hebben, moet je maar even een DM sturen.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• foekie01
Ik heb moeite om door de verschillende type nummers van fabrikanten het bos te zien en ik zou graag jullie advies willen vragen.

Ik heb nu als test een Sunell M1UR 3.0-12mm camera gehad, maar de IR viel tegen (en de IR is inmiddels ook al stuk gegaan) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera voor de achtertuin en voortuin met betere specs :+

Voor met name de achtertuin ben ik op zoek naar een camera met goed beeld in de nacht. Ik heb twee buitenlampen langs de garage hangen dus er is wel iets van licht, maar de buren hebben geen licht en we hebben geen achterburen (wel bomen) en dus is het toch nog steeds best wel donker in de achtertuin.

De voortuin heeft als geluk dat er een lantaarnpaal vlakbij staat dus daar is aanzienlijk meer licht in de nacht.

De voortuin en achtertuin hebben beide een lengte van ongeveer 15m.
Beide camera's krijgen een POE kabel met een lengte van ~10m dus ik hoef niet de 800m POE optie.
Beide camera's komen onder de dakrand te hangen.
Ik heb Synology surveillance station voor de opnames.

Zouden jullie mij kunnen adviseren over welke camera (of camera's) een goede oplossing zouden zijn? Goed beeld in de nacht is voor mij erg belangrijk vanwege de eerde genoemde vrij donkere achtertuin.

Ontzettend bedankt!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Qosmic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:08:
Hoe kan ik mijn dahua cams bekijken via de app op 4g?

In mijn eigen netwerk werkt het prima, maar zou ze ook willen benaderen als ik buiten de deur ben. Hoe doe ik dat?
Lechange app , voorheen ip4all geloof ik

Signature

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-08 16:53
wat is er anders aan deze app dan aan de gDMSS Lite?

Stop chasing the dream, you're already living it

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:45
Ik gebruik de gdmss lite app.
Poorten open zetten in je router en het werkt.
Zelf heb ik de poort veranderd, en binnenkort ga ik het via de vpn doen.

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:10:
Ik heb moeite om door de verschillende type nummers van fabrikanten het bos te zien en ik zou graag jullie advies willen vragen.

Ik heb nu als test een Sunell M1UR 3.0-12mm camera gehad, maar de IR viel tegen (en de IR is inmiddels ook al stuk gegaan) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe camera voor de achtertuin en voortuin met betere specs :+

Voor met name de achtertuin ben ik op zoek naar een camera met goed beeld in de nacht. Ik heb twee buitenlampen langs de garage hangen dus er is wel iets van licht, maar de buren hebben geen licht en we hebben geen achterburen (wel bomen) en dus is het toch nog steeds best wel donker in de achtertuin.

De voortuin heeft als geluk dat er een lantaarnpaal vlakbij staat dus daar is aanzienlijk meer licht in de nacht.

De voortuin en achtertuin hebben beide een lengte van ongeveer 15m.
Beide camera's krijgen een POE kabel met een lengte van ~10m dus ik hoef niet de 800m POE optie.
Beide camera's komen onder de dakrand te hangen.
Ik heb Synology surveillance station voor de opnames.

Zouden jullie mij kunnen adviseren over welke camera (of camera's) een goede oplossing zouden zijn? Goed beeld in de nacht is voor mij erg belangrijk vanwege de eerde genoemde vrij donkere achtertuin.

Ontzettend bedankt!
IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDW5231R-ZE als je vari-focal wil. Zijn wel de ePoE versie, maar die zijn niet duurder dan de non-ePoe.

Ik weet niet hoe hoog je dakrand is, maar je zou de camera eigenlijk niet hoger dan een meter of 3 moeten hangen wil je goede identificatie van personen willen.

Ik heb zelf geen ervaring met Surveillance Station i.c.m. Dahua maar hou er wel rekening mee dat je dan niet de IVS van de Dahua camera's kunt gebruiken (dus de wat meer geavanceerdere manieren van bewegingsdetectie zoals tripwire e.d.) maar ik geloof dat SS dat zelf ook ingebouwd heeft.

• foekie01
quote:
Piet91 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet hoe hoog je dakrand is, maar je zou de camera eigenlijk niet hoger dan een meter of 3 moeten hangen wil je goede identificatie van personen willen.
Nou.. die is zo hoog als een dak :+
Reden daarvoor is dat ik anders de camera op de aanbouw moet monteren en ze dus via de tuin de camera kunnen slopen. Als ik het aan de dakrand hang, dan is het lastiger want dan moet je met een ladder op het plat dak kruipen en dan de camera slopen.

Op zich wel een goed punt wat je zegt.. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet haha 8)7

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:16:
Nou.. die is zo hoog als een dak :+
Reden daarvoor is dat ik anders de camera op de aanbouw moet monteren en ze dus via de tuin de camera kunnen slopen. Als ik het aan de dakrand hang, dan is het lastiger want dan moet je met een ladder op het plat dak kruipen en dan de camera slopen.

Op zich wel een goed punt wat je zegt.. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet haha 8)7
Als je zo hoog hebt hangen kijk je naar de kruin in plaats van het gezicht. Hebben ze ook nog een pet/muts o.i.d. op, dan heb je dus al niets meer aan de beelden.

Veruit de meeste inbraken worden gepleegd door gelegenheidsinbrekers (laatste cijfers dat ik vond is 80%+). Ze zijn onvoorbereid, beperkt deskundig en laten zich leiden door snel en makkelijk succes met weinig pakkans.
Zodra jij je hang- en sluitwerk goed voor elkaar hebt en zaken als buitenlampen met bewegingsmelders dan schrik je de meeste inbrekers al af.
En dat type gaat niet alle camera's opzoeken, proberen kapot te rammen, hele woning doorzoeken naar een NVR, Wifi-jammers meenemen etc. etc.
Die willen snel naar binnen en nog sneller weer naar buiten en wegwezen.
Dat zullen eerder de professionele inbrekers en bendes doen; maar als je die al op bezoek krijgt is eventuele vernieling van je camera('s) wel je minste probleem.

EDIT: wat betreft het zoeken van de NVR; ik raad natuurlijk wel ten zeerste aan deze bijvoorbeeld ergens te verstoppen o.i.d. en zeker niet bij de TV in de woonkamer te zetten. Want dan gappen ze (naast je TV en Playstation) natuurlijk ook je NVR mee en dan heb je nog weinig aan je camera's/beelden. :+

Piet91 wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:14 (12%)

• foekie01
quote:
Piet91 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Als je zo hoog hebt hangen kijk je naar de kruin in plaats van het gezicht. Hebben ze ook nog een pet/muts o.i.d. op, dan heb je dus al niets meer aan de beelden.

Veruit de meeste inbraken worden gepleegd door gelegenheidsinbrekers (laatste cijfers dat ik vond is 80%+). Ze zijn onvoorbereid, beperkt deskundig en laten zich leiden door snel en makkelijk succes met weinig pakkans.
Zodra jij je hang- en sluitwerk goed voor elkaar hebt en zaken als buitenlampen met bewegingsmelders dan schrik je de meeste inbrekers al af.
En dat type gaat niet alle camera's opzoeken, proberen kapot te rammen, hele woning doorzoeken naar een NVR, Wifi-jammers meenemen etc. etc.
Die willen snel naar binnen en nog sneller weer naar buiten en wegwezen.
Dat zullen eerder de professionele inbrekers en bendes doen; maar als je die al op bezoek krijgt is eventuele vernieling van je camera('s) wel je minste probleem.
Goed punt 8)7 Ik heb beide camera's bekeken en die zien er gewoon goed uit. Ik denk dat ik er eens eentje bestel om te proberen. Je hebt niet heel toevallig nacht beeld screenshot van deze camera?

Nogmaals bedankt! _/-\o_

• Piet91
quote:
foekie01 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:59:
Goed punt 8)7 Ik heb beide camera's bekeken en die zien er gewoon goed uit. Ik denk dat ik er eens eentje bestel om te proberen. Je hebt niet heel toevallig nacht beeld screenshot van deze camera?

Nogmaals bedankt! _/-\o_
Als je de 4231 besteld (dus de vaste lens) moet je natuurlijk wel eerst beslissen welke lens je wil; 2.8mm, 3.6mm of 6mm.
Bij de 5231 hoef je niets te kiezen; die vari-focal kun je altijd later nog instellen.

Ik deel liever geen beelden van mijzelf, dus ik zou eens hier gaan kijken:

IPC-HDW4231EM-AS
IPC-HDW4231EM-ASE
IPC-HDW5231R-Z
IPC-HDW5231R-ZE

De ASE en ZE zijn de nieuwere versies, hoewel er weinig verschillen zijn tussen de oude en nieuwe versies.
De nieuwere 4231 is *iets* lichtgevoeliger en de nieuwere 5231 kan net iets verder zoomen.
En natuurlijk de ePOe-techniek maar dat is niet echt interessant.
Gezien de prijzen gelijk zijn van de oude en nieuwe, is er dus weinig reden om de oudere versies te nemen.
(Sommigen vinden de oudere 5231 wat beter passen omdat die niet zo zwart is)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Qosmic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:45:
wat is er anders aan deze app dan aan de gDMSS Lite?
Ik hoef geen poorten open te zetten en deze app lijkt vanuit dahua zelf te komen.
Daarnaast heb ik ook synology ds cam, maar deze app is de backup mocht er iets met de synology zijn

Edit: die andere is dus ook van dahua:) deze heeft volgens mij ook een soort cloud oplossing mocht je geen nas hebben

Eboman wijzigde deze reactie 15-02-2018 17:26 (14%)

Signature

• Piet91
Vandaag de Ugreen Chromecast Ethernet Adapter binnengekregen.

Zoals gewoonlijk met Ugreen weer erg netjes verpakt en volledig te tracken tot bijna het vliegtuig aan toe.
Het werkt prima. Om zeker van te zijn dat de Chromecast niet meer Wifi gebruikt heb ik het eerst ons netwerk laten vergeten en toen aangesloten.
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Vrees dat dat dus aan het casten zelf of aan de app ligt...

• capsoft
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-08 14:39
Ik ben op zoek naar 3 camera's. Ik wil er een aan de voorkant van het huis en 2 achter. Ze zouden allemaal onder een afdak komen te hangen en dus niet in contact kunnen komen met water/regen. Ik ben van plan om de internet verbinding gewoon via Wi-Fi te laten lopen. Dus ook geen power over ethernet of zo. Ik heb al een diskstation DS214. Ik heb in dit topic die hikvision gezien, maar die zijn toch al snel boven de 100 euro per stuk. Ik hoop wat goedkopers te vinden met wifi + ir (night vision) wat raden jullie aan?

**edit** Bij nader inzien, denk ik dat ik toch beter voor dome camera's kan gaan die zijn misschien minder snel te slopen dan bullet cams. en dan met power over ethernet, omdat mijn wifi wel eens wil wijzigen (nieuw modem, andere router, andere firmware etc.) dus dat zou het minder storingsgevoelig maken. De cameras komen op de buitenmuur en zouden dan (volgens mij) een netwerkkabel die dus tevens voeding is, door de (buiten)muur heen kunnen krijgen, zodat er alleen een dome camera op de muur zit en er geen kabeltjes naar toe lopen. Mocht iemand het afraden dan hoor ik het graag. Ik ben namelijk beginner op het gebied van beveiligingscamera's. Ik ben ook benieuwd welk merk jullie zouden aanraden met poe, night vision, dome voor synology.

capsoft wijzigde deze reactie 20-02-2018 15:53 (42%)
Reden: nieuw inzicht

• red1
Wellicht heeft iemand antwoord op deze vraag. Wanneer ik een camera met IVS op mijn PC bekijk, of via een beeldscherm aan de NVR, dan zie ik de Tripwires lopen (en afgaan als iemand er doorheen loopt). Kan ik deze lijnen tijdens het live kijken ook uitschakelen? Dus dat hij het alleen opneemt en niet live laat zien.

Edit; Login vraag is opgelost.

red1 wijzigde deze reactie 21-02-2018 13:02 (44%)

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Ik zocht een topic als dit al een tijd, had het eigenlijk in DED verwacht! Ik overweeg ook om een tweetal camera's aan te schaffen voor de voordeur en de oprit, maar moet eerst nog even met de buren overleggen.

Ik heb overal al rekening mee gehouden in mijn verbouwd huis, dus de plaatsing zal niet zo moeilijk zijn. Of ik ook een NVR plaats weet ik nog niet, het kan zijn dat ik een extra harde schijf in mijn FreeNAS plaats.

Aansluiting wordt sowieso PoE en ik wil goed nachtzicht hebben. Budget is wel wat ruimte voor. Een switch heb ik trouwens ook al voor het geheel. Gelet op de reacties hier ga ik eens kijken naar spullen van Dahua. Modellen worden sowieso Dome, want het hoeft niet zo op te vallen van mij. Tot slot moet er een MJPEG stream uit kunnen worden gehaald, zodat ik de beelden kan projecteren op mijn Gira KNX-apparatuur.

Zal van het weekend de eerste veertien pagina's eens doorlezen voor nog meer tips, maar vind het nu al prachtig dit topic!

• Piet91
@capsoft en @Dennis Kijk eens naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE en IPC-HDW5231R-ZE.

@red1 Dahua? Dan heb je het in live-view over Rules info. Staat dit niet ergens in de interface?

https://i.imgur.com/4X8UZOq.jpg

• Raling
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-08 20:04
quote:
Piet91 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:42:
Helaas lost het niet het probleem op waarom ik hem eigenlijk heb gekocht; de latency bij het casten van TinyCam Pro.
Vrees dat dat dus aan het casten zelf of aan de app ligt...
Er is inderdaad een best wel grote latency bij bijna elke Android app die ook maar iets kan casten. Dit zal echt inherent zijn aan de Chromecast en is inderdaad niet op te lossen met een LAN-kabeltje. Je wifi-verbinding moet ook wel heel erg brak zijn om latency verschil te merken bij het afspelen van een lokaal RTSP-streampje. Het zal vooral de bandbreedte ten goede komen.

Daarnaast moet TinyCam Pro het natuurlijk eerst nog via wifi binnen krijgen en dan vanaf je telefoon via wifi naar de Chromecast versturen. Dat zal nooit echt lekker werken.

• red1
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:21:

@red1 Dahua? Dan heb je het in live-view over Rules info. Staat dit niet ergens in de interface?

[afbeelding]
Yup gevonden! Bedankt voor je bericht.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:30
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:21:
@Dennis Kijk eens naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE en IPC-HDW5231R-ZE.
Hebben die MJPEG? Ik kan er niets over vinden maar dat is een absolute eis.

• Piet91
quote:
Dennis schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:11:
Hebben die MJPEG? Ik kan er niets over vinden maar dat is een absolute eis.
Ik zie bij mijn eigen IPC-HDW5231R-ZE dat ik een substream (of 2 substreams) als MJPEG kan uitsturen.

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:35
Hallo,
Ik heb al een IPC-HDW5231R-ZE hangen maar moet er dringend 2 bijbestellen (1 voor binnen, 1 voor buiten). Alleen is deze niet meer leverbaar aan een normale prijs (kost nu 2x zoveel als dat ik voor de 1e heb betaald).

Wat is een goed alternatief? Liefst zelfde uitstraling. Je hebt de IPC-HDW4231EM zoals hierboven staat. Maar ik lees online dat deze een vast brandpunt heeft .... En dat dat toch wat minder makkelijk is.

Overschat ik dat probleem?

• Piet91
quote:
Breezz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:58:
Hallo,
Ik heb al een IPC-HDW5231R-ZE hangen maar moet er dringend 2 bijbestellen (1 voor binnen, 1 voor buiten). Alleen is deze niet meer leverbaar aan een normale prijs (kost nu 2x zoveel als dat ik voor de 1e heb betaald).

Wat is een goed alternatief? Liefst zelfde uitstraling. Je hebt de IPC-HDW4231EM zoals hierboven staat. Maar ik lees online dat deze een vast brandpunt heeft .... En dat dat toch wat minder makkelijk is.

Overschat ik dat probleem?
Waar had jij de eerste besteld dan en voor hoeveel? Want hij is nog gewoon verkrijgbaar op Aliexpress.

En of een vast brandpunt nadelig is hangt af of je én kunt leven met een vast brandpunt én je weet welk brandpunt je nodig hebt.

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:35
quote:
Piet91 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Waar had jij de eerste besteld dan en voor hoeveel? Want hij is nog gewoon verkrijgbaar op Aliexpress.

En of een vast brandpunt nadelig is hangt af of je én kunt leven met een vast brandpunt én je weet welk brandpunt je nodig hebt.
Besteld op centralpoint.be voor 160¤ excl btw.
Had deze liever niet op AliExpress besteld wegens leveringstermijn en vooral gebrek aan een factuur.

Ik heb weinig verstand van Brandpuntafstanden dus lijkt me eerder gokwerk. .

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:34
Ik heb momenteel een tijdje 2 Hikvision camera's in Milestone Xprotect Essential+ (de gratis versie tot 8 cams).
Ik zou graag uitbreiden met 4 extra camera's.

Ik heb enkel praktijkervaring met Hikvision, maar ik heb het idee dat Dahua meer bang for the buck biedt, ik denk er aan om eventueel enkele low-light camera's aan te schaffen, sinds kort heeft Hikvision er ook eentje in het assortiment. Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel Hikvision als Dahua?

Aangezien Xprotect zowel mijn schijven als CPU (van mijn 5-jaar oude servertje) goed de hoogte in jaagt, ligt het stroomverbruik een stuk hoger, wat zijn hier de ervaringen omtrent stroomverbruik met een dedicated NVR?

BlackShadow wijzigde deze reactie 28-02-2018 14:50 (15%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-08 16:11

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Tomba schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Ah mooi, die is eentje op weg naar mij. Als hij bevalt komen er wellicht nog een paar :)

Wil m na hack als RTSP camera icm iSpy gaan gebruiken.
Same here.

Hoe bevalt 'ie, al gehacked?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• red1
Ik gebruik nu voor de Dahua NVR en camera's, op mijn Android telefoon de gDMSS Lite app. Nu kan ik hier beelden op terugkijken en dit gaat ook goed. Alleen geeft hij geen opnamen met IVS weer. Als ik op de app de optie 'beweging' selecteer, dan geeft hij de melding geen opnamen. Als ik de optie 'alles' selecteer, geeft hij alleen de 24/7 continu opname, zonder IVS opnamen.

Ik neem op de NVR 24/7 op en ook IVS. Op de tijdslijn van de NVR staan, naast de groen gekleurde 24/7 opname lijn, dan ook mooi oranje gekleurde vakken, waarop beweging (IVS, tripwire) te zien is. Op mijn NVR werkt dit dus wel gewoon en kan ik deze ook terugkijken.

Nu zie ik dat de appstore ook de gDMSS Plus versie aanbiedt, alleen weet ik niet of deze wel IVS opnamen bij terugkijken ondersteunt. Het verschil met de Lite versie, wat ik zo kan vinden, zijn Push berichten. Dit heb ik niet nodig.

Iemand die hier het wel werkend heeft of hier iets over kan zeggen?

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-08 23:12

Dxue

PSN:EvilDrunk

quote:
red1 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:51:
Ik gebruik nu voor de Dahua NVR en camera's, op mijn Android telefoon de gDMSS Lite app. Nu kan ik hier beelden op terugkijken en dit gaat ook goed. Alleen geeft hij geen opnamen met IVS weer. Als ik op de app de optie 'beweging' selecteer, dan geeft hij de melding geen opnamen. Als ik de optie 'alles' selecteer, geeft hij alleen de 24/7 continu opname, zonder IVS opnamen.

Ik neem op de NVR 24/7 op en ook IVS. Op de tijdslijn van de NVR staan, naast de groen gekleurde 24/7 opname lijn, dan ook mooi oranje gekleurde vakken, waarop beweging (IVS, tripwire) te zien is. Op mijn NVR werkt dit dus wel gewoon en kan ik deze ook terugkijken.

Nu zie ik dat de appstore ook de gDMSS Plus versie aanbiedt, alleen weet ik niet of deze wel IVS opnamen bij terugkijken ondersteunt. Het verschil met de Lite versie, wat ik zo kan vinden, zijn Push berichten. Dit heb ik niet nodig.

Iemand die hier het wel werkend heeft of hier iets over kan zeggen?
net even de app gedownload en het werkt gewoon, elke soort die ik pak krijg ik gewoon te zien, je moet alleen niet vergeten de camera's te selecteren en daarna naar onderen te scrollen en start drukken. (ging ik zelf ook eerst de fout mee in)

ik moet zeggen dat de app voor het terugkijken beter werkt dan wanneer ik spss gebruik, daar kan ik niet op elke tijdstip kijken, als ik daar de tijd op een bepaalde tijd zet, springt die 9 van de 10 keer naar voren of achteren. iemand die weet wat ik hier fout doe?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-08 16:53
Ik heb de Dahua IPC-HDBW4431-ZS en deze loopt af en toe vast.
Cam is dan niet meer te benaderen via de app of computer en ook pingen naar het ip adres werkt niet.

UTP kabel eruit en erin ook niet. Enige wat dan nog werkt is een hard reset en vervolgens weer opnieuw instellen.
Dit is best irritant aangezien de camera op 2,5 meter hoogte hangt.

Heeft iemand ervaring met het updaten van de firmware van deze camera's?
Ik kwam dit topic tegen: https://ipcamtalk.com/thr...ded-dahua-firmware.13102/

Maar kan ik dan gewoon de betreffende firmware uit dat topic halen en via de webinterface erop flashen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:35

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
TommyGun schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Same here.

Hoe bevalt 'ie, al gehacked?
Hahaha nee door andere projectjes ligt ie eigenlijk nog steeds gewoon in de la met ‘todo’tjes :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Mafbal
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-08 10:06
allen,

zoals zovelen lees ik al een tijdje mee en zie ik qua camera's door de bomen het bos niet meer. zoveel merken/keuzes en type aanduidingen dat ik het even niet meer weet.

Situatie is vrij simpel

garage met daarvoor een oprit van 4 meter breed en 8 meter lang. Camera kan op een hoogte van 2.20 worden bevestigd met PoE
Voordeur met paadje van een meter of 2. Bevestiging is hier een uitdaging aangezien er geen stroom is en geen PoE. Ik ben bang dat ik hier toch aan het boren kom of een platte netwerkkabel door een raam van de bovenverdieping kan leiden? hangt die cam dan niet veel te hoog? of is een kabel door een goot langs de gevel een betere oplossing?
Tuin waar weinig licht is maar wel een makkelijk installatie punt met PoE. Gaat vooral om de achtergevel van 4 breed en 10 lang.

Eisen (die zijn er uiteraard :))
- fatsoenlijk beeld
- app toegang
- PoE (moet er bij zo'n injector nou trouwens nog een adapter worden gekocht? of snap ik het gewoon niet?)
- snachts ook nog kunnen zien (voordeur en garage hebben verlichting. tuin niet)

Qua opslag heb ik een synology maar die gaat drie streams niet trekken. los van het feit dat ik begrijp dat er in de gratis SS module maar 2 cams kunnen worden aangesloten.
Heb nog wel een oude pc voor xpnology...als dat een idee is.
NVR kan natuurlijk ook maar....kan ik die kosten niet beter sparen?

Bestellen in china is wat mij betreft niet echt een probleem. Hoewel iets extra per cam voor een NL shop ook niet echt uitmaakt (zeker niet met de douane naheffing eventueel).

Jullie tips/hulp zou heel erg gewaardeerd worden!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:38

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Mafbal Je zult toch zelf een keuze moeten maken, in dit topic gaat het voornamelijk over Dahua en Hikvision. Zelf heb ik Dahua en ben daar tevreden over. Starlights bv. doen het prima in het donker.

PoE: bij een injector heb je een voeding nodig. Je kunt ook eenvoudige netvoedingtjes kopen waar je met je netwerkkabel in en uit gaat. Even terugzoeken in dit topic en je komt ze wel tegen, kosten ca. 5 euro in CN.

Een NVR is erg handig. Kost wat (Eur 80...120 ex. HDD) maar is geoptimaliseerd voor IP camera's. NAS zou ik persoonlijk niet primair aanschaffen hiervoor.

Je hebt het over "iets extra per cam"... Ik zie prijzen waarbij ik er in CN 2 voor kan kopen, dus check goed voordat je koopt.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Piet91
quote:
Mafbal schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:23:
allen,

zoals zovelen lees ik al een tijdje mee en zie ik qua camera's door de bomen het bos niet meer. zoveel merken/keuzes en type aanduidingen dat ik het even niet meer weet.

Situatie is vrij simpel

garage met daarvoor een oprit van 4 meter breed en 8 meter lang. Camera kan op een hoogte van 2.20 worden bevestigd met PoE
Voordeur met paadje van een meter of 2. Bevestiging is hier een uitdaging aangezien er geen stroom is en geen PoE. Ik ben bang dat ik hier toch aan het boren kom of een platte netwerkkabel door een raam van de bovenverdieping kan leiden? hangt die cam dan niet veel te hoog? of is een kabel door een goot langs de gevel een betere oplossing?
Tuin waar weinig licht is maar wel een makkelijk installatie punt met PoE. Gaat vooral om de achtergevel van 4 breed en 10 lang.

- fatsoenlijk beeld
- app toegang
- PoE (moet er bij zo'n injector nou trouwens nog een adapter worden gekocht? of snap ik het gewoon niet?)
- snachts ook nog kunnen zien (voordeur en garage hebben verlichting. tuin niet)

Qua opslag heb ik een synology maar die gaat drie streams niet trekken. los van het feit dat ik begrijp dat er in de gratis SS module maar 2 cams kunnen worden aangesloten.

Bestellen in china is wat mij betreft niet echt een probleem. Hoewel iets extra per cam voor een NL shop ook niet echt uitmaakt (zeker niet met de douane naheffing eventueel).

Heb je ook een plattegrond/paint of foto's van de situatie?
Zou hulp wat handiger maken. :P

• Dxue

Dxue

quote:
allen,

Situatie is vrij simpel

- fatsoenlijk beeld
- app toegang

wat er voor mij al is gezegd, er zijn zoveel camera's dat het heel moeilijk is om te zeggen welke nou de beste voor jouw situatie is. En daarnaast wat is je budget?

je zegt dat de oprit van 4 meter belangrijk is, dan zou ik daar een betere camera opzetten voor de nacht, en de andere 2 een 'simpelere' dahua starlight. ik moet je wel waarschuwen dat een goede camera niet direct een goed beeld betekent, het kan best zijn dat je nog best wat moet gaan tweaken om het allemaal naar je wens te krijgen. ik heb zelf de 5 serie voor de normale en een 8 serie voor de belangrijke plek geplaatst. maar zoals eerder gezegd het hangt van je budget af. de 5 serie doet het achteraf gezien goed genoeg voor mij. Als je achteraf op de overdag beelden wilt kunnen inzoomen, kan je overwegen om meer dan een fullhd beeld te nemen. (nou hangt mijn camera op 2.70m hoog en is eigenlijk te hoog, maar ik heb geen zin in dat inbrekers de camera van de muur rukken (is gebeurd in het verleden).

qua fatsoenlijk beeld, camera's van dahua en hikvision van 2016 en nieuwer hebben geen slecht beeld meer overdag, hooguit in het donker wat minder als je geen camera hebt die daarop gespecialiseerd is.

je kan een injector gebruiken om een camera van stroom te voorzien via poe. wat het doet is stroom over je ethernet kabel sturen over de kabels die niet in gebruik zijn voor data (even grofweg gezegd, er zal vast wel iemand hier zijn die mij hierop kan verbeteren). een gaatje is makkelijk te boren door de muur (zelf ook gedaan om de kabels niet buitenlangs te hoeven trekken. als je een beetje kan knutselen, hoeft het gaat je maar iets groter te zijn dan de kabel en zet je de kop buiten erop en dan in de camera, netjes afgewerkt van buiten en binnen kan je de kabel hopelijk achter een plint wegwerken.

een ip camera kan je tegenwoordig makkelijk gebruiken met tinycam. dahua heeft een eigen app, die redelijk goed werkt. geen ervaring met andere apps.

ikzelf heb een nvr gekocht en die mooi ergens neergezet waar niemand er last van heeft en een stuk zuiniger dan een pc (naar mijn mening). je zou ook een nvr met poe kunnen overwegen of een kleine poe switch (alleen van toepassing als je alledrie de camera's vanuit hetzelfde punt wilt voeden en bedraad aan je netwerk wilt hangen, al kan je ze alsnog draadloos verbinden als je wilt)

edit: ik praat nu allemaal uit eigen ervaring en onderzoek dat ik ruim een half jaar geleden heb uitgevoerd, maar ik was toen al bevooroordeeld om een dahua te nemen, dus onderzoek was ook voornamelijk op dahua gebaseerd. het is goed mogelijk dat er betere opties voor jouw situatie op dit moment mogelijk zijn!

Dxue wijzigde deze reactie 06-03-2018 21:50 (3%)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Mafbal
@Piet91 even geen idee hoe ik de hier op krijg maar ga morgen even kijken.

@Joepla helemaal gelijk maar ik begrijp zo onderhand niks meer van alle nummers em types. Ik zag de ipc-hdw5231r voorbijkomen, geen idee welk merk maar zag er goed uit. Is er dan bv wezenlijk verschil met zoiets
https://nl.aliexpress.com...010615.0.0.31667306zCySaw

@Dxue oprit is idd belangrijk en denk dat 3.6 mm daar prima is. Is veel straatlicht en lamp met bewegingsmelder. Dus veel licht. Maakt het dan nog wat uit? Full HD hoeft niet. Afschrikking is belangrijker als de opnames denk ik

Qua budget wil ik het max op 100 per camera houden. Kabels, mounts etc laat ik er even uit. Nvr weet ik nog niet..... Is natuurlijk wel stuk makkelijker. Maar die evt xpnology oude pc heb ik toch staan

• Dxue

Dxue

quote:
Mafbal schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:11:

@Joepla helemaal gelijk maar ik begrijp zo onderhand niks meer van alle nummers em types. Ik zag de ipc-hdw5231r voorbijkomen, geen idee welk merk maar zag er goed uit. Is er dan bv wezenlijk verschil met zoiets
https://nl.aliexpress.com...010615.0.0.31667306zCySaw

@Dxue oprit is idd belangrijk en denk dat 3.6 mm daar prima is. Is veel straatlicht en lamp met bewegingsmelder. Dus veel licht. Maakt het dan nog wat uit? Full HD hoeft niet. Afschrikking is belangrijker als de opnames denk ik

Qua budget wil ik het max op 100 per camera houden. Kabels, mounts etc laat ik er even uit. Nvr weet ik nog niet..... Is natuurlijk wel stuk makkelijker. Maar die evt xpnology oude pc heb ik toch staan
geen idee over die camera, heb er geen ervaring mee. als je engels goed is, is de website ipcamtalk een goede plek om dahua camera's te bespreken. ik gok dat dit een dahua is, omdat de store eigenaar bekend staat om zijn dahua camera's (ik heb zelf ook bij hem gekocht, alleen via een dm via de ipcamtalk website). mocht je het bij hem kopen, raad ik je aan om erbij te zetten dat je de tax free route wilt nemen, geen extra kosten, nog steeds snelle bezorging (volgens mij een week, max 2, kan het me niet meer herinneren).

de ipc-hdw5231r die jij aanhaalt als voorbeeld is ook een dahua starlight camera, ik heb die ook (denk ik, is alweer een tijdje terug dat ik me erin heb verdiept. ben een het hangt dus geen nood meer om het type nummer te onthouden). de zoom kan soms erg handig zijn. maar als jij je brandpuntsafstand al weet is het alweer een stuk makkelijker en voor schrik effect zou ik misschien wel een dome overwegen, omdat men dan moeilijker kan inschatten waar je de camera precies op heb gericht. maar een dome heeft weer zijn eigen nadelen dat het omhulsel door zonlicht sneller kwaliteit verliest. ikzelf heb daarom een turret voor buiten genomen en de bullet voor binnen. er zijn een boel reviews op youtube met de kwaliteit voor de camera's misschien is de https://ipcamtalk.com/thr...mm-ipc-hdb4231c-as.15597/ ook een optie? werkt hier aardig goed ook. voor de prijs en grootte kan ik er geen kwaad over zeggen, de geforceerde kleur in een schemerige omgeving ziet er erg ruisig uit, maar alles is wel aardig herkenbaar, al denk ik niet dat je perse een gezicht goed zal herkennen. ook hiervan is er een online voorbeeld van wat er mogelijk is. (ook hier weer, je moet wat tweaken om het helemaal perfect te krijgen, maar ik ben ok met wat het beeld nu doet en heb meer aan de automatische aanpassingen dan de handmatige vaste settings vanwege de wisselende omstandigheden).

mocht je het bij empiretech willen halen, dan raad ik je aan om even contact met hem op te nemen, omdat je nog wat korting kan krijgen via ipcamtalk forum en zit je op ongeveer dezelfde prijs als de wat goedkopere shops en je hebt 'gratis' de duurdere verzend optie met verzekering verstuurd.

• Piet91
quote:
Mafbal schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:11:
Zou handig zijn. Net wat handiger met meehelpen denken. :P
quote:
Dxue schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:46:
mocht je het bij empiretech willen halen, dan raad ik je aan om even contact met hem op te nemen, omdat je nog wat korting kan krijgen via ipcamtalk forum en zit je op ongeveer dezelfde prijs als de wat goedkopere shops en je hebt 'gratis' de duurdere verzend optie met verzekering verstuurd.
Dat viel mij alleen vies tegen. Hij gaf mij hogere prijzen dan zijn eigen Aliexpress prijzen...

Maar Chinees Nieuwjaar is voorbij en hij is weer terug; dus ik/broer moeten nu maar knopen doorhakken.
Of de NVR4104-4KS2 met of tweemaal de IPC-HDW4231EM-AS of tweemaal IPC-HDW5231R-ZE.

Piet91 wijzigde deze reactie 07-03-2018 11:48 (11%)

• Dxue

Dxue

persoonlijk zou ik voor de 5 serie gaan, wegens de nacht performance en ik vind hem er mooier uitzien, maar het hangt zoals je zelf weet af van je persoonlijke omstandigheden. ik gok dat de 4 serie goedkoper is? als je niet de nacht performance nodig hebt, is de 4 serie dan een goede alternatief!

• Piet91
quote:
Dxue schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:03:
persoonlijk zou ik voor de 5 serie gaan, wegens de nacht performance en ik vind hem er mooier uitzien, maar het hangt zoals je zelf weet af van je persoonlijke omstandigheden. ik gok dat de 4 serie goedkoper is? als je niet de nacht performance nodig hebt, is de 4 serie dan een goede alternatief!
De 5231 presteert ietsiepietsie beter in het donker t.o.v. de 4231.
Maar feitelijk is de 4231 een 5231 zonder vari-focal lens voor ¤40 minder.
Weet je dus benodigde brandpuntsafstand en ben je niet van plan deze te veranderen; dan is de 4231 een zeer goed alternatief voor de 5231.

• Dxue

Dxue

quote:
Piet91 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:15:
[...]

De 5231 presteert ietsiepietsie beter in het donker t.o.v. de 4231.
Maar feitelijk is de 4231 een 5231 zonder vari-focal lens voor ¤40 minder.
Weet je dus benodigde brandpuntsafstand en ben je niet van plan deze te veranderen; dan is de 4231 een zeer goed alternatief voor de 5231.
ah, ik zie het. ik had een andere versie van de 4 serie in mijn hoofd. de kleine 'ufo' variant. 40 euro is toch weer 80 euro als je er 2 moet kopen en daar heb je alweer bijna je hdd voor gekocht voor de opnames. het tikt toch allemaal weer snel aan als je meerdere koopt

• Mafbal
@Piet91 de IPC-HDW4231EM-AS ziet er inderdaad ook uit als een goed alternatief. en wat men al zegt...40 euro is toch 40 euro.
De brandpuntsafstand is bekend (bepaald met de eerder in dit topic genoemde site). Dus dan is het alleen nog de vraag hoe te bevestigen en waarop op te nemen...

• Piet91
quote:
Mafbal schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:30:
@Piet91 de IPC-HDW4231EM-AS ziet er inderdaad ook uit als een goed alternatief. en wat men al zegt...40 euro is toch 40 euro.
De brandpuntsafstand is bekend (bepaald met de eerder in dit topic genoemde site). Dus dan is het alleen nog de vraag hoe te bevestigen en waarop op te nemen...
Als je brandpuntsafstand inderdaad zeker weet is de 4231 inderdaad een goede optie.
Die kun je met de PFA139, PFA130-E (waterdicht) of PFA204W bevestigen, net hoe je het liever hebt.

Opnemen kun je dus met eerder genoemde NVR nemen.

Maar een plattegrondje/foto's is nog steeds handig om mee te helpen; misschien zien wij iets wat jij over het hoofd ziet.

• Mafbal
@Piet91 weet eerlijk gezegd nog steeds niet hoe ik die plattegrond hier krijg (schaamt zich diep)

• Piet91
quote:
Mafbal schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:38:
@Piet91 weet eerlijk gezegd nog steeds niet hoe ik die plattegrond hier krijg (schaamt zich diep)
Als het een .png of .jpg bestand is kun je die makkelijk even op Imgur zetten.

En die plaats je dan hier als volgt:

[img]link van je plaatje.jpg[/img]

• Dxue

Dxue

of neem een foto van je plattegrond ;)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:37
ik ben aan het kijken voor camera's bij mijn nieuwe woning. Ik worstel echter een beetje met het aantal mm. Hoe kun je er achter komen hoeveel mm je moet hebben?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
quote:
Artbij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:07:
ik ben aan het kijken voor camera's bij mijn nieuwe woning. Ik worstel echter een beetje met het aantal mm. Hoe kun je er achter komen hoeveel mm je moet hebben?
2 opties:

https://calculator.ipvm.com/
Klik op 'add camera', selecteer rechts een camera (bijvoorbeeld de Dahua IPC-HDW5231R-ZE) en speel met de instellingen qua beeldhoek/brandpunt.

In mijn geval had ik daar niets aan. (Streetview werkt niet voor onze situatie).
Uiteindelijk heb ik daar mijn IPC-HDW5231R-ZE gebruikt om brandpunt te bepalen.
Heb die camera opgehangen en gekeken welk beeld elk brandpunt (2.8mm, 3.6mm en 6mm) gaf.
Daar ben ik nu nog mee bezig overigens.

Wil je dat gedoe niet; dan besteld je in plaats van een non-varifocal camera (zoals de IPC-HDW4231EM-ASE) gewoon de Dahua IPC-HDW5231R-ZE (¤40 p/camera meerprijs) en bepaal je bij de installatie pas welk brandpunt je wil gebruiken.

• Mafbal
@Piet91

Poging tot verduidelijking

Mafbal wijzigde deze reactie 08-03-2018 14:22 (21%)

• Piet91
quote:
Dus zeg maar deze situatie maar dan met een loopdeur bij de garage en diepere oprit?

Over brandpuntsafstand kan in niet veel zeggen, al helemaal niet over de camera aan de achterkant.
Bij de garage zou je 2.8mm kunnen nemen zodat je goed overzicht hebt over de oprit; maar identificatie van personen aan het begin van de oprit is dan niet te doen.

Toevallig ben ik dus zelf ook brandpunten aan het vergelijken.
Heb dus mijn 5231 op 2.8mm, 3.6mm en 6mm. gezet, camera zowel horizontaal als portraitmode gezet en screenshots gemaakt. Ben die aan het vergelijken.

Ook hier een situatie met een oprit van zo'n 4 meter breed en zo'n 20 meter lang. Camera hangt in hoek van oprit, zeg maar iets meer naar rechts dan jij hebt getekend.
2.8mm en 3.6mm zijn IMHO veel te breed in horizontal mode. Je krijgt de linkermuur in beeld (kan je IR-belichting 's nachts verhinderen) en veel van het gebied rechts naast de oprit.
Met 2.8mm en 3.6mm in portrait mode (verticaal beeld dus) staat de oprit mooi precies helemaal op beeld, maar je gaat nooit goede identificatie krijgen verderop/begin van oprit. In die oriëntatie komt infrarood als het ware vlak voor je garagedeur op de grond en heb je geen IR verderop.
Ik denk als jij je camera bij de oprit niet te hoog op hangt en probeert in het midden van de oprit te krijgen; een 6mm. in horizontal of vertical mode misschien niet eens zo gek zal zijn.

Wat betreft de camera bij de voordeur; een camera boven een meter of 2 ophangen is leuk voor overzicht (bijv. met een 2.8mm), maar waardeloos voor identificatie. Je kijkt dan mensen op de kruin i.p.v. in het gezicht. Laat staan als ze een pet o.i.d. ophebben.
Dus die camera zou ik inderdaad niet boven die hoogte gaan ophangen.
En gezien het feit dat je oprit maar 2 meter diep is, zou ik de camera in portrait mode ophangen.
Ook hier waarschijnlijk een 3.6mm of 6mm lens. Met 2.8mm heb je net wat meer in beeld.

Wat betreft de achtertuin kan ik niets zeggen, want daar weet ik niets van.

Om eerlijk te zijn had ik als ik jouw was een NVR, bevestigingsmaterial (junction box) en een 1 varifocal camera bestellen. Vervolgens hang je die camera tijdelijk op, op de locaties waar de 3 camera's moeten komen en bepaal je hiermee welk brandpunt je nodig hebt voor de overige 2 camera's.
Dan betaal je dus wel even ¤40 meer (meerprijs van 5231 boven de 4231) maar je kunt dan wel rustig maar bovenal goed bepalen welk brandpunt je nodig hebt.
Zou namelijk erg jammer zijn dat je toch net een verkeerde lens hebt gekozen.

Dus:
1* NVR4108-4KS2
1* IPC-HDW5231R-Z of IPC-HDW5231R-ZE (afhankelijk welke je mooier vind)
1* POE-injector (zie hieronder) of switch met POE-poorten.
1* PFA137 (of PFA130-E; deze is nieuwer en waterdicht hoewel je met de 137 ook geen problemen hebt)
1* WD Purple harde schijf.

Als je dan brandpunt heb bepaald van de andere 2 camera's, dan bestel je alsnog:
2* IPC-HDW4231EM-ASE (bij verkoper aangeven welk lens je wil)
2* PFA137
2* POE-injector

Die genoemde NVR kan 8 kanalen tegelijk weergeven. Je hebt ook nog de 4104 (kan 4 kanalen live weergeven, paar euro goedkoper) en 4116 (kan 16 kanalen live weergeven, paar euro duurder).
Ik zou niet de 4104 nemen omdat je met 3 camera's dus later nog maar 1 camera extra kunt toevoegen.
Met de 4108 kun je nog 5 camera's later bij ophangen.

Qua opslag zijn de Purple schijven van Western Digital de beste keus; die zijn speciaal voor 24/7 opnemen gemaakt.
Als jij 3 camera 24/7 wil opnemen in 1080p. H.265, dan heb je zo'n 140 - 280GB per dag nodig, afhankelijk van je instellingen. Met een 1TB schijf kun je dan zo'n 3-7 dagen non-stop opnemen.
28 dagen opnemen wordt zo ongeveer gezien als juridisch maximum; dan heb je dus een schijf nodig van minimaal 4TB.
quote:
- fatsoenlijk beeld
De genoemde Dahua modellen (IPC-HDW5231R-ZE en IPC-HDW4231EM-ASE) bieden in dit segment het beste beeld. Deze Starlight modellen hebben goede sensors en zijn lichtgevoelig ofwel bieden goed beeld 's nachts. Overdag biedt elke IP-camera tegenwoordig wel goed beeld, maar 's nachts valt vaak nog tegen.
quote:
- app toegang
Dahua heeft zelf gDMSS Lite en gDMSS Plus. Deze werken op zich prima, maar ik gebruik deze vooral voor het terugkijken van beelden. Voor live kijken gebruik ik liever TinyCam Pro. Net wat soepeler/snellere app.
quote:
Je hebt 2 manieren:
- Een POE-switch. De meest nette manier. Vanuit de switch gaat de ethernetkabel rechtstreeks de camera in en geeft dus zowel data als stroom door over die kabel.
- Een POE-injector. Kost zo'n ¤5 p/stuk (vanuit China) en die zet je tussen je router of switch en de camera.
Dus switch -> ethernetkabel -> POE-injector -> ethernetkabel -> camera.
Werkt prima, goedkoop maar je moet oppassen dat je geen apparaten op aansluit die geen POE aankunnen; want deze POE-injectors zetten simpelweg 48V op de kabel zonder te controleren of het apparaat dit nodig heeft.

Dit is mijn situatie op zolder:

POE-injector by Iemand91, on Flickr

Die grijze netwerkkabel gaat dus een powerline-setje in, normaal gesproken gaat die dus je router of switch in. De witte netwerkkabel gaat naar de camera.
(Die zwarte USB-kabel heeft hier niets mee te maken; dat is de voeding van mijn ADS-B installatie)
quote:
Zie hierboven over Dahua Starlight.
quote:
Ik zou ook op NVR opnemen. Flink voordeel hiervan is dat een NVR als het ware kan praten met de camera.
Zou kun je slimmere bewegingsdetectie gebruiken (IVS). Normale bewegingsdetectie is IMHO waardeloos maar bijvoorbeeld line crossing is veel betrouwbaarder. Dit werkt echter alleen in combinatie met een NVR van hetzelfde merk (of opslaan op intern geheugenkaartje in de camera zelf)
Daarnaast is zo'n NVR een stuk zuiniger dan een PC.
quote:

Stuur een (Engels) mailtje naar onderstaand mailadres. Dat is Andy van deze Aliexpress store. Als je aangeeft dat je in Nederland woont en op de slow shipping manier je items wil verzenden heb je geen importkosten.

• Dxue

Dxue

mooie post piet91!

nu vraag ik mezelf even af, ik heb zelf de 5231, maar ik heb niet echt iets gezien bij de installatie dat ik de brandpuntsafstand kan instellen. alleen via de software kan ik in en uitzoomen. wat zie ik nu over het hoofd?

• Piet91
quote:
Dxue schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:34:
mooie post piet91!

nu vraag ik mezelf even af, ik heb zelf de 5231, maar ik heb niet echt iets gezien bij de installatie dat ik de brandpuntsafstand kan instellen. alleen via de software kan ik in en uitzoomen. wat zie ik nu over het hoofd?
Daar kijk je wel goed. Die slider gaat van 0 naar 2390.
Om het equivalent van 2.8mm, 3.6mm en 6mm. te krijgen moet je deze slider op respectievelijk 22.13 / 199,17 / 720,27 zetten. Zo precies krijg je de slider natuurlijk niet, maar je krijgt 'm wel op 20 / 200 / 720.

Je kunt zelfs een bepaalde URL gebruiken om dit te doen; zie dit topic wat ik een tijdje geleden heb aangemaakt.
Ik heb het zelf nog niet kunnen verifiëren (zoals gezegd; ik ben nog bezig met het bepalen van de lenzen) maar dit zou zo moeten werken.

Maar ik blijf erbij; als je meerdere camera's wilt hebben; koop dan allemaal vari-focal zodat je voor elke situatie precies kunt de beeldhoek kunt bepalen en instellen of koop eerst 1 vari-focal en bepaal hiermee de brandpunt van de overige camera's.
Het is een eenmalige investering van zo'n ¤40, maar dan kun je i.i.g. net wat beter bepalen wat goed is voor de situatie.

Piet91 wijzigde deze reactie 08-03-2018 15:56 (15%)

• jacovn
Ik zou altijd die ¤40 betalen voor vari focal. Je zal maar net een takje van een struik hebben wat door de wind beweegt en met je 2.8 mm continue valse melding hebben. Met een vari focal zoom je beetje in en klaar. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

• Mafbal
@Piet91 je bent een held :):):)

Inderdaad zo'n situatie met een langere oprit en deur naast de poort

Identificatie aan begin van de oprit is niet direct nodig omdat de auto altijd achteraan staat. Daarnaast kan ik eventueel nog een extra camera hangen op de hoek van het huis welke dichter bij de stoep/begin oprit is. Het idee van die 6mm in portrait klinkt ook nog niet zo gek maar verlies ik dan niet teveel details in het begin? De tip van het ophang punt (en daarmee het wel of niet teveel in beeld hebben van de muur) had ik nog niet eens aan gedacht. Dit zou een 6 mm natuurlijk ook kunnen oplossen wat dat betreft.

Inderdaad de eerste varifocal nemen om goed te kijken en te proberen wat er kan.

Voor de achtertuin is het belangrijk overzicht te hebben over een terras (en gevel) van zo'n 3.50 breed en 8 meter diep. de rest van de tuin is niet zo interessant. Er zijn geen achteringangen oid dus het gaat puur om de gevel en aanwezige deuren daarin. Verlichting is mss wel een issue dus daar moet ik even naar kijken.

Het te hoog ophangen van de camera voor de voordeur ontkom ik denk ik niet aan. Er is daar geen stroom/ethernet en ik heb ook niet echt zin gaten in de gevel te maken (tenminste niet daar). Ik was van plan vanuit het punt bij de garagedeur een kabel door te trekken of vanuit het raam van de bovenverdieping een platte kabel door een gesloten venster te doen (volgens mij had @Piet91 dat ook). ik zou eventueel een extra gat kunnen maken ter hoogte van het voorraam. Daar loopt ook de voeding van het elektrisch rolluik. Weet nog niet of ik daar wel zo happig op ben.

Empire Tech is de prefered supplier hier begrijp ik dus ik denk dat ik hem maar eens een mailtje ga sturen.

• Dxue

Dxue

Weet iemand hier hoe je een standaard actie kan laten maken met een niet ptz camera om een preset te gebruiken op bepaalde tijden? ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een preset te maken met de 5231 of de 8 serie.
quote:
Piet91 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Daar kijk je wel goed. Die slider gaat van 0 naar 2390.
Om het equivalent van 2.8mm, 3.6mm en 6mm. te krijgen moet je deze slider op respectievelijk 22.13 / 199,17 / 720,27 zetten. Zo precies krijg je de slider natuurlijk niet, maar je krijgt 'm wel op 20 / 200 / 720.

Je kunt zelfs een bepaalde URL gebruiken om dit te doen; zie dit topic wat ik een tijdje geleden heb aangemaakt.
Ik heb het zelf nog niet kunnen verifiëren (zoals gezegd; ik ben nog bezig met het bepalen van de lenzen) maar dit zou zo moeten werken.

Maar ik blijf erbij; als je meerdere camera's wilt hebben; koop dan allemaal vari-focal zodat je voor elke situatie precies kunt de beeldhoek kunt bepalen en instellen of koop eerst 1 vari-focal en bepaal hiermee de brandpunt van de overige camera's.
Het is een eenmalige investering van zo'n ¤40, maar dan kun je i.i.g. net wat beter bepalen wat goed is voor de situatie.
ik vroeg me al af of die topic van jou was, ik was net toevallig aan het zoeken hoe ik varifocaal de focus kan aanpassen. een nederlandse woord met 91 en ik moest gelijk aan jou denken toen ik door de topic las.
quote:
Mafbal schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:36:
@Piet91 je bent een held :):):)

Inderdaad zo'n situatie met een langere oprit en deur naast de poort

Identificatie aan begin van de oprit is niet direct nodig omdat de auto altijd achteraan staat. Daarnaast kan ik eventueel nog een extra camera hangen op de hoek van het huis welke dichter bij de stoep/begin oprit is. Het idee van die 6mm in portrait klinkt ook nog niet zo gek maar verlies ik dan niet teveel details in het begin? De tip van het ophang punt (en daarmee het wel of niet teveel in beeld hebben van de muur) had ik nog niet eens aan gedacht. Dit zou een 6 mm natuurlijk ook kunnen oplossen wat dat betreft.

Inderdaad de eerste varifocal nemen om goed te kijken en te proberen wat er kan.

Voor de achtertuin is het belangrijk overzicht te hebben over een terras (en gevel) van zo'n 3.50 breed en 8 meter diep. de rest van de tuin is niet zo interessant. Er zijn geen achteringangen oid dus het gaat puur om de gevel en aanwezige deuren daarin. Verlichting is mss wel een issue dus daar moet ik even naar kijken.

Het te hoog ophangen van de camera voor de voordeur ontkom ik denk ik niet aan. Er is daar geen stroom/ethernet en ik heb ook niet echt zin gaten in de gevel te maken (tenminste niet daar). Ik was van plan vanuit het punt bij de garagedeur een kabel door te trekken of vanuit het raam van de bovenverdieping een platte kabel door een gesloten venster te doen (volgens mij had @Piet91 dat ook). ik zou eventueel een extra gat kunnen maken ter hoogte van het voorraam. Daar loopt ook de voeding van het elektrisch rolluik. Weet nog niet of ik daar wel zo happig op ben.

Empire Tech is de prefered supplier hier begrijp ik dus ik denk dat ik hem maar eens een mailtje ga sturen.
even een aandachtspuntje dan, als je via een langere route de camera van stroom gaat voorzien, moet je even opletten hoeveel meter dat is. poe heeft een fysieke grens en de nieuwe 2018 versie met epoe kan dan een beter alternatief zijn. kabeltje even omhoog, omlaag, link langs, rechts langs, de meters tikken dan snel aan.

• jacovn
Wij krijgen voorgevel op 3 meter van de weg af, garagedeur 10 meter.
De voordeur staat haaks op de garagedeur en ik hang een 5231 in die hoek, ik kan dan zien welke brandpunt afstand ik neem. Ergens voorkant tussen auto en muur wil ik goede identificatie.
Aan de andere kant van de garagedeur komt de 2e 5231 die tussen auto 1 en 2 doorkijkt.

Voorgevel heb ik 2 stuks mini ptz voor gekocht die ik gekruisd voor de voorgevel langs ga richten. Daar kan ik ook de weg mee afdekken mocht ik dat willen.

Alles dus multi focaal. Moest de aansluitingen beslissen bij de huis planning van te voren, en dus wilde ik die flexibiliteit.

• Piet91
quote:
jacovn schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:28:
Ik zou altijd die ¤40 betalen voor vari focal. Je zal maar net een takje van een struik hebben wat door de wind beweegt en met je 2.8 mm continue valse melding hebben. Met een vari focal zoom je beetje in en klaar. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Met IVS kun je al veel voorkomen. Heb al geregeld flinke mist meegemaakt (wat op beeld eruit ziet als vallend sneeuw) en dan krijg ik 's nachts hooguit 1 of 2 keer een valse melding. Iets als een bewegende tak o.i.d. heb ik nooit last van.
Maar ik snap zeker je punt. Maar ja; telkens ¤40 p/camera is toch weer ¤40 p/camera. :P
quote:
Mafbal schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:36:
Het idee van die 6mm in portrait klinkt ook nog niet zo gek maar verlies ik dan niet teveel details in het begin?
Het beeld wordt bij hoger brandpunt als het ware gecomprimeerd. Uiterst links/rechts zal wat minder op beeld staan, maar in het midden heb je juist meer details.
quote:
De tip van het ophang punt (en daarmee het wel of niet teveel in beeld hebben van de muur) had ik nog niet eens aan gedacht. Dit zou een 6 mm natuurlijk ook kunnen oplossen wat dat betreft.
Je zou de camera evt. ook helemaal links kunnen ophangen en dan richting huis richten.
Als je de camera midden boven garagedeur hebt hangen kan het zijn dat de auto veel zicht ontneemt.
quote:
Dat lijkt mij een zeer slimme keus. Dan kun je per situatie rustig bekijken wat het beste werkt.
quote:
Ik heb inderdaad een netwerkkabel tussen het raam/kozijn lopen. Het is toch een onverwarmde zolder waar we nauwelijks komen dus kan daar prima. Het is wel een platte netwerkkabel; een normale netwerkkabel past niet tussen raam/kozijn.
quote:
Dxue schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:41:
Weet iemand hier hoe je een standaard actie kan laten maken met een niet ptz camera om een preset te gebruiken op bepaalde tijden? ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een preset te maken met de 5231 of de 8 serie.
In het genoemde topic staan URL's voor bepaalde brandpuntsafstanden.
Als je die URL in je browser invoert wordt gaat de camera het brandpunt verstellen naar die waarde.

Heb ik gebruikt bij het bepalen van de 2.8/3.6/6mm brandpuntsafstanden maar verder niet mee gewerkt of als presets o.i.d. gebruikt. Geen idee of het daarvoor werkt.
[quote]
ik vroeg me al af of die topic van jou was, ik was net toevallig aan het zoeken hoe ik varifocaal de focus kan aanpassen. een nederlandse woord met 91 en ik moest gelijk aan jou denken toen ik door de topic las.
:+
quote:
even een aandachtspuntje dan, als je via een langere route de camera van stroom gaat voorzien, moet je even opletten hoeveel meter dat is. poe heeft een fysieke grens en de nieuwe 2018 versie met epoe kan dan een beter alternatief zijn. kabeltje even omhoog, omlaag, link langs, rechts langs, de meters tikken dan snel aan.
Mwah, dat valt wel mee hoor. Dit soort POE-setjes schijnen wel wat minder te zijn maar een POE-switch (of zo'n POE-injector die ik hierboven op foto heb staan) die kan wel aardig wat meters overbruggen.
Officieel POE kan geloof ik 100 meter overbruggen.
ePOe gaat tot 800 meter met speciale ePoE-switches; ben benieuwd waar je überhaupt 800 meter netwerkkabel vandaan gaat halen. :P
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True