Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:50
Over een paar maanden kan ik in mijn nieuwe huis en ik wil daar twee/drie camera's ophangen. De eerste aan de voorkant van het huis die over het pad naar de voordeur en de oprit meeneemt. En de ander die de achterkant van het huis filmt. Eventueel nog een die de zijkant meeneemt, maar dat is nog even een zorg voor later.

Ik lees in dit topic veel over Dahua camera's en een kennis heeft mij deze ook aanbevolen. Ik wil maximaal 150/200 euro voor het hele systeem uitgeven. Ik heb eventueel een PC die ik niet meer gebruik, en twee harde schijven.

Mijn doel is vrij simpel. Opnemen wat er gebeurd rondom het huis en eventueel met de auto's op onze oprit duidelijke beelden bij diefstal/vandalisme. Beeldmateriaal dat een redelijke tijd kan worden opgeslagen en live meekijken met iPhone/Android moet kunnen. Ik wil niet teveel met kabelwerk gaan kloten, dus mocht het via Wi-Fi kunnen zou dit fijn zijn. Daarnaast wil ik 's avonds ook goede beelden hebben. Niet zoals je vaak op TV ziet, met van die beveiligingsbeelden waarbij de verdachte alsnog niet te herkennen is. Ik zie via AliExpress veel verschillende camera's van Dahua, maar welk model is nu wel of niet geschikt? Qua uiterlijk hebben wij een wit huis en een dome lijkt mij het mooist (plus dat de verdachten, niet direct de camerahoek kunnen zien)

Het ophangen, installeren en opzetten van een camera voor binnenshuis bij mijn ouders heb ik al eens gedaan. (Foscam). Is het installeren buitenshuis nog veel ingewikkelder?

Zijn er aan te bevelen camera's voor wat ik wil?

• Lambiek19
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-02 13:43
Piet bedankt voor de reactie.
Dat is voor mij veel te moeilijk.
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:59:
[...]

De Yi camera stuurt geen RTSP stream uit; die kun je dus ook niet met andere apps bekijken.
Je moet er een custom firmware opzetten die dit mogelijk maakt (en nog meer voordelen biedt)

Google maar eens op "Yi IP camera RTSP" en dan kom je denk ik wel bruikbare instructies tegen.

• Lambiek19
Nog een vraagje (sorry

Zoek
4st buiten camera met sd opslag,
De beelden moeten zichtbaar continu zichtbaar via meerdere chromecast op meerdere tv's
Dus
Zonder dat ik mijn telefoon of tablet continue aan moet blijven.

Dus via een eigen chromecast app rechtstreeks op tv.

Hoop dat de vraag duidelijk is.

Bedankt

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:13

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

quote:
De-Hamster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:40:
Zijn er aan te bevelen camera's voor wat ik wil?
Je budget is erg laag en je eisen zijn hoog. Je snapt wel dat dit geen beste combinatie is.

Als ik je verhaal zo lees, heb je niet bepaald een 12-onder-1-kap-Vinexwoning. Ik adviseer je om je cams qua nivo gelijk te trekken met je huis, een wat hoger budget dus. Dit topic doornemen (ja, dat kost je wat uurtjes), dan lees je o.a. dat wifi een aantal belangrijke nadelen heeft. Op ipcamtalk.com staat veel info over cams en natuurlijk wil bijna iedereen een cam die overdag én 's-nachts perfect beeld geeft. Daar staan voorbeeldfilmpjes zodat je zelf kunt kiezen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:29
quote:
De-Hamster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:40:................... dus mocht het via Wi-Fi kunnen zou dit fijn zijn
Als jouw huis zo goed beveiligd moet worden.... en dan toch voor wifi kiezen?
Kan toch gejammed worden... weg mooie beelden.. Kabels moeten dan wel ook zo gelegd dat ze niet vanuit een dode hoek te manipuleren zijn.

route99 wijzigde deze reactie 13-01-2018 18:52 (6%)

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:46
@De-Hamster Ik denk dat je of je budget moet aanpassen of je eisen.
De Dahua -HDW4231EM-ASE heb je voor zo'n ¤100 p/stuk en voor buiten zou ik niet minder nemen.
Eenmaal geproefd aan de low-light prestaties van Dahua Starlight/Hikvision Ultra-Low Light camera's, wil je niet terug naar goedkopere camera's.
Overdag geeft nagenoeg elke camera wel goed beeld; 's nachts is een ander verhaal.

Op zich zou je dus twee van die camera's kunnen nemen en software op die PC installeren die de beelden opslaat. Software van Dahua zélf of iets als Blue Iris.
Maar voor een euro of 90 heb je ook een recorder van Dahua.

Denk overigens wel goed na over welke beeldhoek je nodig hebt. Je kunt er wijd nemen (2.8mm) maar dan hou je weinig detail over een wat grotere afstand.
En zoals hierboven wordt gezegd; begin niet aan wifi. Het is IMHO niet stabiel en veilig genoeg en je wordt flink beperkt in je keuze qua camera's.
quote:
Lambiek19 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:04:
Dat is voor mij veel te moeilijk.
Ik denk dat ik eind volgende week ook met zo'n camera's bezig ga (de eerste generatie).
Als dat goed gaat kan ik je wel wat hierover sturen.

Misschien moeten we eens een nieuwe OP maken die wat meer specifieke informatie geeft.
Je leest hier toch vaak dezelfde terugkerende vragen en ik denk dat we in de OP hier toch een aardig voorzet kunnen geven.
Bijvoorbeeld zaken als lenskeuze, de zin- en onzin van hoeveelheid megapixels, sensorgrootte, ethernet versus wifi etc.

• De-Hamster
  • Laatst online: 12:50
quote:
route99 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:51:
[...]
Als jouw huis zo goed beveiligd moet worden.... en dan toch voor wifi kiezen?
Kan toch gejammed worden... weg mooie beelden.. Kabels moeten dan wel ook zo gelegd dat ze niet vanuit een dode hoek te manipuleren zijn.
Mwa, het is niet dat er in mijn huis straks iets bijzonders te halen is. Het is ook deels spelerij, handig-voor-het-geval-dat en dat je er iets mee kan. In mijn huis zullen echt geen inbrekers komen die verstand hebben van het jammen van WIFI signalen, die mijn camera's gaan ontkoppelen vanuit dode hoeken etc. Het is puur een beetje overzicht, mocht er eens een kras op je auto zitten, mocht er ooit iets vreemds zich voordoen in de straat etc.

Wifi leek mij het makkelijkst aangezien de router centraal zal hangen en een kabel + stroomkabel naar de camera mij een beetje veel leek.
quote:
Joepla schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Je budget is erg laag en je eisen zijn hoog. Je snapt wel dat dit geen beste combinatie is.

Als ik je verhaal zo lees, heb je niet bepaald een 12-onder-1-kap-Vinexwoning. Ik adviseer je om je cams qua nivo gelijk te trekken met je huis, een wat hoger budget dus. Dit topic doornemen (ja, dat kost je wat uurtjes), dan lees je o.a. dat wifi een aantal belangrijke nadelen heeft. Op ipcamtalk.com staat veel info over cams en natuurlijk wil bijna iedereen een cam die overdag én 's-nachts perfect beeld geeft. Daar staan voorbeeldfilmpjes zodat je zelf kunt kiezen.
Hmm, heb ik dan de eisen zo overdreven?

Ik doe veel aan de hand van filmpjes op YouTube, deze vond ik qua beeld al prima:

YouTube: Dahua HDCVI 1080P 2 megapixel day and night

https://nl.aliexpress.com...-Without/32811843295.html

Die zou 80 dollar kosten, wel een onbekendere seller.

En deze leek ook vrij goed:

YouTube: Dahua IPC-HFW4431R-Z 2.8mm ~12mm varifocal motorized lens network ca...

https://nl.aliexpress.com...V-Camera/32790064191.html

Beide rond de 80 dollar. Zijn deze dan qua camera helemaal niet goed?
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:08:
@De-Hamster Ik denk dat je of je budget moet aanpassen of je eisen.
De Dahua -HDW4231EM-ASE heb je voor zo'n ¤100 p/stuk en voor buiten zou ik niet minder nemen.
Eenmaal geproefd aan de low-light prestaties van Dahua Starlight/Hikvision Ultra-Low Light camera's, wil je niet terug naar goedkopere camera's.
Overdag geeft nagenoeg elke camera wel goed beeld; 's nachts is een ander verhaal.

Op zich zou je dus twee van die camera's kunnen nemen en software op die PC installeren die de beelden opslaat. Software van Dahua zélf of iets als Blue Iris.
Maar voor een euro of 90 heb je ook een recorder van Dahua.

Denk overigens wel goed na over welke beeldhoek je nodig hebt. Je kunt er wijd nemen (2.8mm) maar dan hou je weinig detail over een wat grotere afstand.
En zoals hierboven wordt gezegd; begin niet aan wifi. Het is IMHO niet stabiel en veilig genoeg en je wordt flink beperkt in je keuze qua camera's.

[...]
Top, dat zijn leuke voorbeelden. Kan ik ergens proefbeelden zien van dat model dat jij noemt? Op YouTube kan ik niets vinden en op AliExpress vind ik ook niets. En de website van Dahua zelf ook niet ( http://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/14511)

• Piet91
quote:
De-Hamster schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:47:
Wifi leek mij het makkelijkst aangezien de router centraal zal hangen en een kabel + stroomkabel naar de camera mij een beetje veel leek.
Mijn vorige camera had ik ook - eerst - verbonden via wifi. Maar nadat ik deze bekabeld - weliswaar power line - had aangesloten was het een stuk fijner in gebruik. De verbinding was stuk sneller, hogere framerate.
En je hoeft natuurlijk maar 1 kabel naar de camera te leggen; de ethernetkabel.
Hier kan zowel data als stroom over heen.
quote:
Is geen IP-camera en beschikt ook niet of wifi.
quote:
Top, dat zijn leuke voorbeelden. Kan ik ergens proefbeelden zien van dat model dat jij noemt? Op YouTube kan ik niets vinden en op AliExpress vind ik ook niets. En de website van Dahua zelf ook niet ( http://www.dahuasecurity.com/products/productDetail/14511)
Je kunt even dit topic doorlezen: https://ipcamtalk.com/thr...t-ipc-hdw4231em-as.17366/

Is eigenlijk dé Dahua camera als je de extra ~¤40 niet overhebt voor de IPC-HDW5231R-Z of
IPC-HDW5231R-ZE. Die twee doen het nog ietsje beter maar hebben bovenal een vari-focal lens.
Die kun je dus bij installeren de juiste beeldhoek bepalen.
Bij de IPC-HDW4231EM-AS/IPC-HDW4231EM-ASE moet je bij aankoop al de juiste lens bepalen.

• Joepla

Joepla

quote:
[...]
Hierboven staat al heel wat om je in de goede richting te sturen, maar om op deze vraag terug te komen: als je 's-nachts goed beeld wilt, ja dan stel je dus hoge eisen. Je noemt slechte herkenbaarheid van camera's die je op TV ziet, dat zijn de cams van 10 jaar terug of de huidige budgetmodellen. Je kunt met een Lada nu eenmaal niet de F1 winnen.

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
quote:

Ik doe veel aan de hand van filmpjes op YouTube, deze vond ik qua beeld al prima:

YouTube: Dahua HDCVI 1080P 2 megapixel day and night

https://nl.aliexpress.com...-Without/32811843295.html

Die zou 80 dollar kosten, wel een onbekendere seller.
Hdcvi is voor over coax naar een sepciale dvr die dat op kan nemen. Dit type camera wordt geinstallleerd bij bedrijven die al een camera systeem hebben wat over coax bedrading loopt, en eenswap van dvr en cameras alleeen is goedkoper dan ook de hele bedrading aanpassen.

Voor thuisgebruik zou ik nooit hdcvi nemen, een coax is meestal dikker dan een cat6 utp en in het algemeen heb je steeds meer dingen die via ethernet met POE werken.

Als het beeld je meevalt is dat waarschijnlijk zo omdat ze bij dahua ook die serie met starlight chip uitrusten. Dus die doen het inderdaad ook prima in het donker.

Ik heb verder weinig toe te voegen aan de andere tweakers die op je vraag geantwoord hebben..
Geen wifi, starlight of darkfighter model kopen, niet laten lokken door de hogere megapixel cameras.

Verder moet je misschien iets willen delen over je huis, hoe veel omgevingslicht is er in de nacht.
Wil je alleen zien dat er iemand bij je automis geweest als er een kras op zit, of ook WIE ?

Goed systeem is minder makkelijk dan het lijkt.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik wil graag een Hikvision dome camera buiten aan mijn gevel monteren. Nu vraag ik me af of ik niet gewoon de PoE kabel naar buiten kan laten komen, en daarbij dus een kleiner gat kan boren. In plaats van die hele kabelboom van de hikvision naar binnen moet laten komen. Volgens mij is er namelijk geen mogelijkheid om die kabelboom in de mount op te rollen of wel?

Iemand ervaring mee?

• jacovn
Je kunt wel een junction box tussen de mount en de camera instaleren om de kabelboom kwijt te raken mocht die niet in de mount zelf passen.

Hoe meer opties de camera heeft, des te meer stekers en draden in de kabelboom.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:01
quote:
Supreme schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:09:
Ik wil graag een Hikvision dome camera buiten aan mijn gevel monteren. Nu vraag ik me af of ik niet gewoon de PoE kabel naar buiten kan laten komen, en daarbij dus een kleiner gat kan boren. In plaats van die hele kabelboom van de hikvision naar binnen moet laten komen. Volgens mij is er namelijk geen mogelijkheid om die kabelboom in de mount op te rollen of wel?

Iemand ervaring mee?
Voor elke Hikvision domecamera is een passende opbouwrand, muur- of mastbeugel te koop die je eerst monteerd en waar de bekabeling in wegwerkt. Daar overheen monteer je de domecamera zelf.
Op deze manier kun je inderdaad alleen een klein gaatje voor de netwerkkabel naar buiten boren.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Supreme
Kan iemand me vertellen waarom op Aliexpress Hikvision/Dahua camera's aanzienlijk goedkoper zijn dan webshops in NL?

Wat is het addertje onder het gras? Is de kwaliteit hetzelfde?

• jacovn
quote:
Supreme schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:37:
Kan iemand me vertellen waarom op Aliexpress Hikvision/Dahua camera's aanzienlijk goedkoper zijn dan webshops in NL?

Er zijn veel goedkopere, en dan zijn het Chinese versies met meer plastic en andere onderdelen die iets goedkoper zijn in de productie.
Deze hebben vaak een geblockte update mogelijkheid en krijgen een omgekatte Chinese firmware met Engelse menus.

Dan dahua specifiek: merkloze dahua's die wel gelijk zijn aan de officele versies en een stuk goedkoper.
Shipping waarbij de Chinese verkoper de zaak inklaart en je dus de prijs betaald die je ziet.
Daarop is gewoon firmware te laden.

• Supreme
Oke, hoe herken je die chinese versies dan? Zoals deze, is dit een chinese of "goede" versie?

• bennoone
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:28
quote:
Supreme schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:16:
Oke, hoe herken je die chinese versies dan? Zoals deze, is dit een chinese of "goede" versie?
Chinese versie.
In de tekst staat " Note : please don't update this camera."
een EU versie kun je wel updaten.

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:49
quote:
Supreme schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:16:
Dit schijnt een betrouwbare leverancier te zijn. Nog steeds een stuk goedkoper dan zo'n camera in Nederland kopen.

https://nl.aliexpress.com/store/1200032

Have a wheelie good weekend!

• Theo74
quote:
Supreme schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:37:

Wat ik in cameraland vaak hoor is dat er eigenlijk maar 2 of 3 echt grote fabrieken zijn die camera's maken.
Zij produceren zowel voor de grote merken alsook voor de budgetmerken, tot de goedkope instap rommel toe.

Bij Ali Express een Hikvision camera kopen hoeft niet verkeerd te zijn en kan inderdaad op de kosten besparen. Alleen denk ik zelf dat je een gezond risico loopt op namaak, clones, of goedkopere versies.
Soms kun je risico's verminderen door items met een hoog verkoopaantal te kiezen, dat zegt soms ook wat.
Bij Hikvision hoef je niet aan te kloppen voor support voordat je het volledige serienummer van de camera hebt opgegeven en dit (online) is gecontroleerd, want ook zij weten dat niet alles Hikvision is wat het lijkt.

Ik denk dat je vooraf de verkoper altijd even goed moet uithoren en in zijn bericht moet laten bevestigen dat hij 'genuine Hikvision hardware' verkoopt welke ook in Nederland zijn updates van de Hikvision server krijgt. Als men dit durft te bevestigen in een geschreven bericht dan zit het meestal wel goed, want zij weten dat jij dan bewijs hebt om een 'dispute' tegen hen te starten als het niet zo mocht blijken. En dat willen ze echt niet. Winkeltjes/verkopers binnen Ali Express worden net zo makkelijk aangenomen als er weer/permanent uitgezet.
Maar dan nog, het kan altijd zo zijn dat men een Hikvision model camera aanbiedt wat qua typenummer en hardware specificaties hetzelfde is als een Europees model maar wat in de praktijk bijvoorbeeld een Aziatische plastic variant met goedkopere lens blijkt te zijn. En dan heb je weinig om tegenin te gaan...
Zo heeft Hikvision ook de "Etail" lijn wat bestaat uit een reeks cameramodellen van goedkope onderdelen.
Allemaal bedoeld om op de cameramarkt in alle lagen aanwezig te kunnen zijn en overal mee te snoepen.
Misschien geen slechte camera's maar niet te vergelijken met een fatsoenlijke domecamera van ¤300,00.

Dahua lijkt nu het betere merk, zoals Honeywell dit ook zou moeten zijn. Zoals ooit Samsung de markt leidde en Hikvision de concurrent was/is. Technisch blijven het allemaal camera's waarbij de kwaliteit elkaar niet ver ontloopt in dezelfde prijsklasse en de software vaak ook een gelijke basis kent. Alleen in het hogere segment lijken de merken verder van elkaar te liggen en meer unieke producten te hebben dan wat men in massa aanbied.

• Joepla

Joepla

@Theo74 Goed verhaal, zelf overweeg ik al een tijdje om een "echte, internationale" versie te kopen bij een gerenommeerde verkoper van een Dahua cam die ik al bezit. Die kost bijna het dubbele, maar zou toch graag eens met eigen ogen willen zien wat het verschil is.

Verhalen over plastic ipv metaal lijken bij Dahua mee te vallen (de cams die ik heb zijn van degelijk aluminium, op 1 na waarvan het plastic deel ook plastic hoort te zijn), maar de low-light prestaties wil ik graag eens 1 op 1 vergelijken.
Grappig vind ik wel dat mijn CN versies gewoon het Dahua logo hebben, de internationale versie die ik bij de bekende verkoper op Ali kan kopen heeft geen logo. Als je dat wilt, moet je weken langer wachten, schijnt het.

Het vaak aangehaalde voordeel van firmware upgrades zie ik persoonlijk niet als heel belangrijk. Heb het idee dat er maar zelden een update komt, hoogstens 1x in de periode dat het model geproduceerd wordt. En da's in China over het algemeen kort. Maar dat kan ik mis hebben: ik kan niet de officiele fw gebruiken. Ik ga voor de gepatchte versie en zorg dat de toegang naar buiten gelimiteerd is.

Joepla wijzigde deze reactie 16-01-2018 15:53 (11%)

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Beetje off-topic tijdje geleden hadden we het hier over diefstal van je auto zonder inbraak en dat je het beste je sleutel in een kluisje kan leggen

hier de uitleg
https://www.autojunk.nl/2018/01/zo-jat-wouter-jouw-auto

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:32
Heb de Dahua IPC-HDW5631R-ZE 6mp besteld bij Andy. Zou erg goed in de nacht moeten zijn. Iemand toevallig ervaring met deze camera? Wilde eerst een 8mp Hikvision bestellen, maar volgens Andy was de Dahua beter. De 6mp Dahua zou ook beter zijn dan de 8mp versie van Dahua volgens hem. Ben benieuwd.

Hoe lang duurt het voordat de camera via Andy bij je thuis is, is de ervaring?

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-09 21:04
Ik heb geen ervaring met deze camera maar ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen. :)
Op de Dahua site lijkt dit geen starlight te zijn, maar een nieuwe(re) serie.

Ik denk dat het sowieso een goede keuze is voor in de nacht.

Hoe lang het precies duurt durf ik niet te zeggen; meestal 1 tot 2 weken.

marigo wijzigde deze reactie 17-01-2018 21:03 (3%)

• Joepla

Joepla

quote:
marigo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:02:
Ik denk dat het sowieso een goede keuze is voor in de nacht.
Ik vraag het me af. Afgaand op de lichtgevoeligheid, is deze een stuk minder dan bv. de 5231. Namelijk 0,03 vs. 0,006 lux.

• Piet91
Na een aantal keer deze set hier aangeraden te hebben; ga ik ergens in de komende dagen de NVR4104-4KS2 (zie het voordeel niet van de 4108 of 4116) met tweemaal de IPC-HDW4231EM-ASE camera en de nodige accessoires (bracket, POE-injector, WD Purple HDD) bestellen voor familie van mij.

Schroef mijn eigen IPC-HDW5231R-ZE maar weer eens van de muur om de focal length van die camera's te bepalen, al moet ik nog wel even uitvinden hoe ik precies kan zien op welke focal length ik zit als ik aan het zoomen ben.

Ook maar eens kijken als ik bij die order nog een extra NVR doe wat dat gaat kosten, misschien kan Andy wat extra korting regelen. Ergens begint het toch wel te kriebelen om hier ook maar een NVR te nemen...

Piet91 wijzigde deze reactie 18-01-2018 14:16 (3%)

• Mars18
  • Laatst online: 14:40
2 jaar geleden met het idee rond gelopen, en nu weer.
Ik ga me inlezen hier, wil een camera voor en achter. Liefst een bolletje, en las ook met 1 kabel (voor stroom en data)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Joepla

Joepla

quote:
Piet91 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:14:
Na een aantal keer deze set hier aangeraden te hebben; ga ik ergens in de komende dagen de NVR4104-4KS2 (zie het voordeel niet van de 4108 of 4116)
Totdat je in de nabije toekomst een 5e cammetje wilt, leg dan maar eens uit dat je voor minder dan 10 euro extra de 8 kanaalsversie had kunnen hebben...
quote:
Ergens begint het toch wel te kriebelen om hier ook maar een NVR te nemen...
Terecht, zijn gewoon erg handige dingen voor een zeer schappelijk bedrag. Installeren, experimenteren en vergeten. Totdat je een keer beelden nodig hebt. In de tussentijd kun je erg makkelijk via de app realtime kijken.

• Piet91
quote:
Joepla schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:54:
Totdat je in de nabije toekomst een 5e cammetje wilt, leg dan maar eens uit dat je voor minder dan 10 euro extra de 8 kanaalsversie had kunnen hebben...
Het is voor een installatie met 2 camera's. Ik zie daar geen 2 camera's bij komen, laat staan een installatie met 5+ camera's.
Want feitelijk is dat toch ook het enige verschil tussen de 4104/4108 en 4116? Het aantal streams dat het tegelijk kan afspelen over HDMI/VGA. Hoewel er in de specificaties dit staat:
quote:
IP Camera Input: 4/8/16 Channel
Zou het bij de 4104 na 4 camera's ook letterlijk niet meer aangesloten kunnen worden?

Maar goed; ik ga nog wel een paar keer heen en weer mailen met Andy hierover.
Gezien het geringe prijsverschil zou het best kunnen dat ik dan inderdaad de 4108 bestel.
quote:
Terecht, zijn gewoon erg handige dingen voor een zeer schappelijk bedrag. Installeren, experimenteren en vergeten. Totdat je een keer beelden nodig hebt. In de tussentijd kun je erg makkelijk via de app realtime kijken.
Op zich werkt opnemen op de 128GB geheugenkaart uitstekend maar heb daarom wel besloten om niet 24/7 op te nemen. In mijn situatie voldoet dat eigenlijk wel; maar heb nu tweemaal een situatie gehad dat ik toch liever even wat langer had opgenomen. (Steenmarter :/ )
En een NVR met WD Purple is toch weer ¤140-150 voor die enkele keer dat ik even wat langer zou willen opnemen.

Daarom Andy hierover mailen; wie weet wil hij wat korting geven.
(omdat het dan evt. om 2 camera's, 2 brackets en 2 NVR's gaat)

• Lambiek19
Goedenavond

Betekent onderstaande tekst dat je maximaal op 3 verschillende locaties live tegelijk kunt kijken ??

Streaming Capability 3 Streams

Main Stream: 1080 P (1 ~ 50/60fps)

Sub Stream: D1 (1 ~ 50/60fps)

derde Stream: 1080 P (1 ~ 25/30fps)

Toegang

10 Gebruikers/20 Gebruikers

Bedankt voor de moeite.
Groetjes

• marigo
quote:
Joepla schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:12:
[...]

Ik vraag het me af. Afgaand op de lichtgevoeligheid, is deze een stuk minder dan bv. de 5231. Namelijk 0,03 vs. 0,006 lux.
Het is wel een Starvis sensor. De 5231 heeft idd minder licht nodig.
We moeten de resultaten afwachten van @red1 :p

• marigo
quote:
Lambiek19 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:35:
Goedenavond

Betekent onderstaande tekst dat je maximaal op 3 verschillende locaties live tegelijk kunt kijken ??

Streaming Capability 3 Streams

Main Stream: 1080 P (1 ~ 50/60fps)

Sub Stream: D1 (1 ~ 50/60fps)

derde Stream: 1080 P (1 ~ 25/30fps)

Toegang

10 Gebruikers/20 Gebruikers

Bedankt voor de moeite.
Groetjes
Je hebt de mogelijkheid om 3 verschillende streams als output te laten fungeren Waarvan je bv de mainstream laat opnemen en op jouw smartphone een 2e stream bekijkt die minder bandbreedte verbruikt.
(lees een lagere resolutie en FPS (frames per second))

• Joepla

Joepla

quote:
Piet91 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:46:
[...]
Zou het bij de 4104 na 4 camera's ook letterlijk niet meer aangesloten kunnen worden?
Je hebt 4 kanalen tot je beschikking, je kunt daar niet zomaar meer dan 4 cams op aansluiten, direct of via LAN. Is vast ergens een fw dingetje, maar ik zie niet iemand moeite doen om evt. 4 extra channels te unlocken die je voor weinig erbij kan krijgen.

• Supreme
Ik begrijp dat bij een turret model je de pan/tilt altijd aan kan passen. Dus niet zoals bij een dome dat het kapje er eerst af moet.

Is dit niet heel erg nadelig voor een buiten camera? Alsin de "boef" kan hem wegdraaien? Ik wil graag de Dahua IPC-HDW5231R-ZE, maar vraag me af of ik hem ook vast kan zetten. Dat niet iedereen hem maar kan draaien.

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:32
quote:
marigo schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Het is wel een Starvis sensor. De 5231 heeft idd minder licht nodig.
We moeten de resultaten afwachten van @red1 :p
Ja het is even wachten op de bestelling nu. Heb echter geen 5231, dus
vergelijken gaat wel lastig worden.

Hier worden de twee cams wel vergeleken en kan je beelden zien. https://ipcamtalk.com/thr...et-ipc-hdw5631r-ze.22609/

red1 wijzigde deze reactie 19-01-2018 00:35 (17%)

• jacovn
quote:
Supreme schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:37:
Ik begrijp dat bij een turret model je de pan/tilt altijd aan kan passen. Dus niet zoals bij een dome dat het kapje er eerst af moet.

Is dit niet heel erg nadelig voor een buiten camera? Alsin de "boef" kan hem wegdraaien? Ik wil graag de Dahua IPC-HDW5231R-ZE, maar vraag me af of ik hem ook vast kan zetten. Dat niet iedereen hem maar kan draaien.
Een turret hang niet los, dat is een soort van bolvorm aan de achterkant en er zit een mechanisme met meerdere schroefen om die vast te zetten in zijn eind stand..
Als je geweld genoeg toe past wil alles buigen of breken natuurlijk.

• Supreme
Is een dome camera nou echt zo slecht voor buiten? Ik lees over IR bounce en waterdruppels.

Ik kan mijn camera echter niet zo hoog hangen, en een dome is veel meer vandal proof dan een turret. Dus ik neig toch naar een dome. Ik wil de dome op een muurbeugel hangen, zodat de dome naar beneden hangt.

• Theo74
quote:
red1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:01:
Heb de Dahua IPC-HDW5631R-ZE 6mp besteld bij Andy. Zou erg goed in de nacht moeten zijn. Iemand toevallig ervaring met deze camera? Wilde eerst een 8mp Hikvision bestellen, maar volgens Andy was de Dahua beter. De 6mp Dahua zou ook beter zijn dan de 8mp versie van Dahua volgens hem. Ben benieuwd.

Hoe lang duurt het voordat de camera via Andy bij je thuis is, is de ervaring?
Als de Dahua 6MP camera net een nieuwer model is dan de Hikvision 8MP camera dan 'kan' deze inderdaad net iets beter zijn door een nieuwere beeldchip, etc. Echter blijft 6MP minder aan resolutie dan 8MP. Tijdens afspelen of op een beeldscherm is dit niet meteen zichtbaar maar wel als je digitaal gaat inzoomen op een object. Al is van 6MP naar 8MP geen grote sprong, het kan net het verschil geven waardoor je bijvoorbeeld een kenteken op afstand wel of niet kunt aflezen.

En of het wel of geen type Dahua "Starlight" is wat bij Hikvision "Dark Fighter" heet, hoeft niet meteen voor problemen te zorgen. De hedendaagse betere camera's kunnen al zo goed met weinig licht omgaan dat normale omgevingsverlichting van straatlantaarns en/of buitenverlichting aan het huis al voldoende is om 's nachts kleurenbeeld te behouden.

Zelf heb ik een wat duurdere 2MP 2.8mm motor zoom/focus dome van Hikvision buiten hangen zonder echte opties voor weinig licht en ik moet zeggen dat deze praktisch altijd scherp kleurenbeeld in de nacht geeft bij een aantal lantaarnpalen en gevelverlichting.

Het enige wat lastig is, is de standaard 25fps frame rate van eigenlijk bijna alle camera's. Deze langere sluitertijd geeft 's avonds juist dat extra stukje lichtgevoeligheid maar bijvoorbeeld het kenteken van een auto die voorbij komt of een sneller voorbijkomende fietser is in het beeld vegerig en slecht tot niet herkenbaar door deze 25fps bij kunstlicht.
Daarom wordt mijn volgende camera een lichtgevoelig model met 50-60fps waardoor je dit probleem veel minder tot niet hebt en bewegende beelden dus een stuk scherper zijn. Het kost meer MB/s naar de DVR of NVR maar een flinke WD Purple HDD kost tegenwoordig ook niet meer zo veel. Alleen dit soort camera's zelf, die zitten wel in het hogere segment waardoor je wat meer uit moet geven.

Als afsluiter niet minder belangrijk, 8MP camera's werken soms alleen goed met een DVR of NVR welke 8MB camera's ook echt in volle resolutie kunnen verwerken. Deze DVR's of NVR's zijn vaak net iets duurder dan de instapmodellen tot 4-6MB.

• jacovn
Als je een dome neem zonder IR dan heb je een aantal dome problemen niet/minder.
Dat is dan:
- reflectie van sneeuw, regen, mist etc.
- spinnen en ander ongedierte.

Wat je wel houdt is het verouderen van het dome materiaal, zon reflecties bij bepaalde hoeken.

Als een camera binnen handbereik zit moet je ook naar de rating gaan kijken hoe hufter bestendig hij is.
Ik betwijfel of de gemiddelde dome zo veel beter is dan een turret als je hem wilt mollen.

Je moet zoeken naar de IK rating. IK10 is goed.
http://wap.mvteamcctv.com...vandal-proof-cameras.html

• Joepla

Joepla

quote:
Supreme schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:56:
Is een dome camera nou echt zo slecht voor buiten? Ik lees over IR bounce en waterdruppels.

Ik kan mijn camera echter niet zo hoog hangen, en een dome is veel meer vandal proof dan een turret. Dus ik neig toch naar een dome. Ik wil de dome op een muurbeugel hangen, zodat de dome naar beneden hangt.
@jacovn haalt een aantal goede punten aan.
Ik heb momenteel 2 domes buiten hangen op 2 heel verschillende locaties (km's van elkaar verwijderd). Beiden hangen goed beschut onder een overhangend stuk dak. De ene cam gaat perfect, de andere krijgt een paar keer per jaar toch regen op de dome (zoals gisteren :+ ), ondanks dat deze aan alle kanten ca. 1,5 m beschut is. Dat betekent dat je af en toe even de boel moet schoonmaken. Er komt langzaam een soort waas op het beeld.

Persoonlijk vind ik turrets er nogal opvallend, enigszins aggressief uitzien. Je ziet ook zeer duidelijk waarop hij gericht is. Een dome vind ik wat prettiger/professioneler qua aanzien en gevoelsmatig is deze beter bestand tegen sabotage, maar weet niet of dat echt zo is. Ik heb er inmiddels een, 2e (HDW-4631C-A) komt zeer binnenkort. Deze zijn bedoeld voor onopvallende montage in de achtertuin.

• Supreme
Je zou denken dat bij een turret ook water op de lens of het glas komt, als hij onbeschut hangt. Ik wil om precies dezelfde redenen als jou een dome. Maar ik kan hem niet onder een afdak hangen.

• Joepla

Joepla

@Supreme klopt, maar op een of andere manier heb je er dan toch minder last van. Dit is ook het advies wat je veel ziet op 't ipcam forum, hoewel men daar soms wel heel anti-dome is.

• Piet91
quote:
Joepla schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:22:
Je hebt 4 kanalen tot je beschikking, je kunt daar niet zomaar meer dan 4 cams op aansluiten, direct of via LAN. Is vast ergens een fw dingetje, maar ik zie niet iemand moeite doen om evt. 4 extra channels te unlocken die je voor weinig erbij kan krijgen.
De input is dus ook letterlijk gelimiteerd tot respectievelijk 4/8/16 kanalen, niet alleen de bandbreedte.
Duidelijk. :Y)
quote:
Supreme schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:37:

Dan mag de 'boef' eerst de het juiste gereedschap meenemen om de ring los te draaien die de camera vasthoudt.
quote:
jacovn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 05:22:
Een turret hang niet los, dat is een soort van bolvorm aan de achterkant en er zit een mechanisme met meerdere schroefen om die vast te zetten in zijn eind stand..
Als je geweld genoeg toe past wil alles buigen of breken natuurlijk.
Dit dus. Geef een flinke tik op het plastic van een dome camera en dan is die bol ook kapot. En dan heb je een groter probleem dan bij een turret omdat je helemaal niets meer ziet (barst in plastic, IR wat niet meer werkt/reflecteert etc.)
quote:
Supreme schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:56:

Mijn ervaring met een dome heeft er voor gezorgd dat ik dat model nooit meer wil. Die mocht ik elke zoveel tijd schoonmaken omdat er weer opgedroogde regendruppels opzatten en/of last had van IR-reflectie.
Of met flinke regen/hagel/sneeuwbui bleef er ook nauwelijks bruikbare beelden over.

En zoals hierboven gezegd; een plastic dome is niet direct meer vandal proof dan een metalen turret.

Ik zou een dome alleen overwegen als deze erg goed is beschermd tegen weersinvloeden of binnen.
quote:
Theo74 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:22:
Het enige wat lastig is, is de standaard 25fps frame rate van eigenlijk bijna alle camera's. Deze langere sluitertijd geeft 's avonds juist dat extra stukje lichtgevoeligheid maar bijvoorbeeld het kenteken van een auto die voorbij komt of een sneller voorbijkomende fietser is in het beeld vegerig en slecht tot niet herkenbaar door deze 25fps bij kunstlicht.
Daarom wordt mijn volgende camera een lichtgevoelig model met 50-60fps waardoor je dit probleem veel minder tot niet hebt en bewegende beelden dus een stuk scherper zijn. Het kost meer MB/s naar de DVR of NVR maar een flinke WD Purple HDD kost tegenwoordig ook niet meer zo veel. Alleen dit soort camera's zelf, die zitten wel in het hogere segment waardoor je wat meer uit moet geven.
Je haalt sluitertijd en frame rate door elkaar.

Piet91 wijzigde deze reactie 19-01-2018 11:16 (7%)

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:51
quote:
Joepla schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:49:
@Supreme klopt, maar op een of andere manier heb je er dan toch minder last van. Dit is ook het advies wat je veel ziet op 't ipcam forum, hoewel men daar soms wel heel anti-dome is.
Ik heb van mijn leverancier begrepen dat dit model wel goed bruikbaar is; DS-2CD4D26FWD-IZS, maar die is dan wel aardig aan de prijs ;)

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• Joepla

Joepla

@Wimlem Het is en blijft een dome, dus wat regen en IR problematiek betreft, zie ik geen verschil.
Ben niet bekend met Hikvision, maar persoonlijk zou ik voor dit bedrag even verder kijken...

Verbazingwekkend om te zien dat op pricewatch dit model tussen de EUR 388,- en EUR 822,- schommelt. Wat krijg je meer voor deze laatste prijs?

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:51
quote:
Joepla schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:53:
@Wimlem Het is en blijft een dome, dus wat regen en IR problematiek betreft, zie ik geen verschil.
Ben niet bekend met Hikvision, maar persoonlijk zou ik voor dit bedrag even verder kijken...

Verbazingwekkend om te zien dat op pricewatch dit model tussen de EUR 388,- en EUR 822,- schommelt. Wat krijg je meer voor deze laatste prijs?
De lens en het IR gedeelte is gescheiden. Het IR gaat dus niet terug kaatsen wanneer er vocht/vuiligheid op het stuk voor de lens zit.

Die prijs van Azerty kan overigens niet kloppen. Die is veels te laag.

Wimlem wijzigde deze reactie 19-01-2018 13:58 (6%)

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge

• GKH87
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20-01 21:01
Hallo Mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb thuis een analoge camera installatie van hikvision. (3 camera's). Nu wil ik hem uitbreiden met 1 camera. Omdat ik regelmatig wat via Aliexpress bestel heb ik deze analoge camera's ook daar gevonden.
Heeft iemand ervaring met de analoge camera's van Hikvision uit China? Ik kom overal wel de ervaringen van IP camera's tegen maar nergens van Analoge camera's. Volgens mij is het hier dan toch gewoon plug & play? In afwachting van jullie reacties.

• Theo74
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:15:
Dit dus. Geef een flinke tik op het plastic van een dome camera en dan is die bol ook kapot. En dan heb je een groter probleem dan bij een turret omdat je helemaal niets meer ziet (barst in plastic, IR wat niet meer werkt/reflecteert etc.)

[...]

Mijn ervaring met een dome heeft er voor gezorgd dat ik dat model nooit meer wil. Die mocht ik elke zoveel tijd schoonmaken omdat er weer opgedroogde regendruppels opzatten en/of last had van IR-reflectie.
Of met flinke regen/hagel/sneeuwbui bleef er ook nauwelijks bruikbare beelden over.

En zoals hierboven gezegd; een plastic dome is niet direct meer vandal proof dan een metalen turret.

Ik zou een dome alleen overwegen als deze erg goed is beschermd tegen weersinvloeden of binnen.

[...]

Je haalt sluitertijd en frame rate door elkaar.
De Hikvision domes welke ik gebruik hebben een plastic bol van lexaan. Flinke vent die deze gebroken krijgt... Is toch echt > IK10.

Als je met een dome problemen ervaart door weersinvloeden dan is dit inderdaad misschien de verkeerde oplossing. Een turret is een mogelijkheid, al vind ik dan wel dat je deze echt uit het handbereik moet hangen omdat ze met wat kracht te verdraaien zijn.

En minder mooie maar meer professionele oplossing zou een box camera in een verwarmde behuizing met zon/regen kap zijn. Maar ook deze moet je ver uit het handbereik hangen omdat ze door hun grootte makkelijker op hun arm te verdraaien zijn.

• Theo74
quote:
GKH87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:16:
Hallo Mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb thuis een analoge camera installatie van hikvision. (3 camera's). Nu wil ik hem uitbreiden met 1 camera. Omdat ik regelmatig wat via Aliexpress bestel heb ik deze analoge camera's ook daar gevonden.
Heeft iemand ervaring met de analoge camera's van Hikvision uit China? Ik kom overal wel de ervaringen van IP camera's tegen maar nergens van Analoge camera's. Volgens mij is het hier dan toch gewoon plug & play? In afwachting van jullie reacties.
Analoge camera's zijn inderdaad plug and play en werken merk/type onafhankelijk op elke analoge DVR of NVR.

Als je via Ali Express een merk camera wilt kopen die veel goedkoper lijkt dan via de normale kanalen dan moet je, zoals recentelijk in dit topic geschreven, wel op je hoede zijn. Er is veel namaak, of er wordt bijvoorbeeld een origineel model geleverd maar dan in de variant plastic behuizing met minder goede lens.
Filter bij Ali Express op "Orders" en kees eventueel voor de modellen die het meest zijn verkocht. Dan zit je meestal wel goed. Ook het lezen van de reviews kan waardevol zijn, wat mensen er na ontvangst en testen van vinden. Aanbieders welke geen of weinig reviews hebben zou ik op voorhand al mijden.
Persoonlijk zou ik voor een normaal verkoopkanaal in Nederland kiezen. Zo heel duur zijn deze analoge camera's nu ook weer niet. En zou er wat mee zijn dan is service of terugsturen net wat makkelijker en vaak klantvriendelijker.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
Hoe kan ik mijn dahua cams bekijken via de app op 4g?

In mijn eigen netwerk werkt het prima, maar zou ze ook willen benaderen als ik buiten de deur ben. Hoe doe ik dat?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Piet91
quote:
Qosmic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:08:

In mijn eigen netwerk werkt het prima, maar zou ze ook willen benaderen als ik buiten de deur ben. Hoe doe ik dat?
VPN of poorten openzetten in je router. Dat eerste is de beste manier.

• Qosmic
Maar moet je dan ook je pc 24/7 aanhebben?

• Piet91
quote:
Qosmic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:35:
Maar moet je dan ook je pc 24/7 aanhebben?
Als je de VPN hebt draaien op die PC ja. Maar VPN kun je eventueel ook installeren op je router, NAS, Raspberry Pi etc.

• Theo74
quote:
Qosmic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:08:

Danua zal net zoals veel andere merken ongetwijfeld een App hebben waarmee je ook buiten de deur je camerabeelden kunt bekijken.
Veelal moet je eerst een stukje port forwarding instellen in je lokale intrnetmodem om commando’s van de camera App door te laten en beelden vrij te geven. Dit stukje aan instellingen is soms lastig maar de meeste internetproviders hebben een goede klantenservice die je hier eventueel bij kunnen helpen.
Dan zijn er ook steeds meer App’s welke met met een platform werken waarop je de camera of NVR/DVR eerst aanmeld. Vanuit daar kun je zonder enige instellingen in het modem de beelden opvragen via de verbonden App. Bij Hikvision is dit bijvoorbeeld de Hik-Connect App.

• Lambiek19
[quote]Lambiek19 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:04:
Dat is voor mij veel te moeilijk

[...]

Ik denk dat ik eind volgende week ook met zo'n camera's bezig ga (de eerste generatie).
Als dat goed gaat kan ik je wel wat hierover sturen.

Dat zou mooi zijn
Bedankt

• Mars18
  • Laatst online: 14:40
Via een kennis ben ik uitgekomen bij de Zavio D8210, alleen is de camera al 3 jaar oud, de kwaliteit vind ik er prima uit zien. Ik heb hem ook in werking gezien in het donker.

Voorbeeld: YouTube: D8210 Full HD Motorized Outdoor Dome (change quality by clicking on ...

In dit topic kom ik het merk niet tegen, iemand anders ervaringen er mee?

Hij had de camera besteld op 365cam.nl die wel goede beoordelingen krijgt volgens mij.

Mars18 wijzigde deze reactie 23-01-2018 07:48 (22%)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Slux
  • Niet online
Toch even inhaken over het dome verhaal, mijn ervaring is heel anders dan hier.
O.a. Hikvision al andere domes op de markt die geen last meer van ir bleeding e.d. hebben.

Domes maken zich zelf beter schoon, door de vorm blijft vuil moeilijker hechten, je hebt alleen last van regendrupples als je camera precies op het laagste punt kijkt waar de druppels zich verzamelen

Ze zijn beter vandalisme bestendig (maar als ze iets willen slopen dan slopen ze het toch wel) en het grootste voordeel is dat je veel moeilijker kan zien waar de lens staat.

Ik hoor van mijn collega's dat ze vaker bullet cams buiten schoonmaken dan domes die buiten hangen.
zal binnenkort een paar foto's plaatsen van een bullet en dome die naast elkaar hangen in de regen

• Qosmic
ik heb de dahua 4431r-zs, gisteravond kon ik nog inloggen op de app om de beelden te bekijken.
Vanmorgen wilde ik weer ff checken, maar toen kreeg ik geen beeld op de app.

Ik heb 2 cams hangen, en van de ene kreeg ik gewoon de stream te zien, van de andere niks en uiteindelijk de melding connection timed out.
Camera is gevoed via poe, dus ik dacht ik haal even de netwerkkabel eruit, wacht even en doe hem erin. Camera start weer op, de ir leds werken alleen krijg ik geen beeld. Ook kan ik de cam op het interne ip adres niet benaderen.

Hoe krijg ik dit weer op de rit?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Inmiddels hangt bij ons ook de eerste van drie Hikvision camera's. De rest volgt later deze week. Ik heb de boel vooralsnog op mijn Synology DS-218+ aangekoppeld met Surveillance Station. Dit werkt goed. Hierover een paar vragen:

- Ik stel in dat de camera's altijd opnemen, maar bij motion detection overschakelen naar een hogere kwaliteit. Kan ik ergens in de verzameling van opnames (elke 30 minuten wordt een nieuwe gestart) zien op welke opnames er beweging was?

- Als ik de boel op h.265 zet (in plaats van h.264) werken de live view mogelijkheden nergens meer (Chrome, Safari). Doe ik iets verkeerd? Ik zou graag h.265 gebruiken vanwege de betere compressie.

www.digitalracing.nl

• Theo74
quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:14:

- Ik stel in dat de camera's altijd opnemen, maar bij motion detection overschakelen naar een hogere kwaliteit. Kan ik ergens in de verzameling van opnames (elke 30 minuten wordt een nieuwe gestart) zien op welke opnames er beweging was?
Bij de Hikvision NVR krijg je gele verticale lijntjes in de timeline te zien waar er beweging is geregistreerd, mits motion detection natuurlijk is aangezet.
Ik ken de camerabeveiliging optie binnen Synology niet, maar ik durf te gokken dat de bijbehorende software hier een gelijksoortige optie voor heeft.

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Af en toe volg ik dit topic een beetje en ik vroeg me af hoe je de beelden van de NVR op meerdere TV's krijgt in de woning. En dan goede digitale kwaliteit (niet via zo'n tv modulator)

• Piet91
quote:
nielsn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:31:
Af en toe volg ik dit topic een beetje en ik vroeg me af hoe je de beelden van de NVR op meerdere TV's krijgt in de woning. En dan goede digitale kwaliteit (niet via zo'n tv modulator)
Je kunt:

- De HDMI output van de NVR over het huis verdelen. Zul je met HDMI-splitters moeten werken en lange HDMI-kabels of iets als HDMI over ethernet.

- Een goedkope NVR bij elke TV zetten die niet opneemt, maar puur de stream oppakt en deze in kan vertonen.

- Chromecast in de TV drukken en met bijvoorbeeld de app TinyCam de beelden naar de Chromecast sturen.

- Een Android TV box, Raspberry Pi o.i.d. bij elke TV en met een app de streams vertonen.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:31

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb bij een klant een mooie Hikvision opgehangen om kentekens 's nachts goed te kunnen lezen. Dit gaat allemaal prima, echter zou ik graag een actie op een bepaald kenteken willen hebben, namelijk als een kenteken uit de blacklist langs komt, dan wil ik een mail ontvangen. Ik heb de blacklist gevuld met kentekens, maar ik kan nergens vinden dat ie een actie moet ondernemen en moet mailen. Ik zie wel dat ie een NVR kan notifien, maar nergens dat ie een mail moet sturen.

Kan dit in de camera ingesteld worden? Het is een Hikvision DS-2CD4A26FWD-IZS/P

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mag je zomaar kentekens filmen eigenlijk? Als de overheid een kenteken 2 weken bewaard komt er al een kamerdebat over...

www.digitalracing.nl

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:31

Damian

Insane Obtrusion

Op eigen terrein mag dat wel toch?

• Joepla

Joepla

quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:19:
Als de overheid een kenteken 2 weken bewaard komt er al een kamerdebat over...
Alleen als iets/iemand erachter komt :+

Bewaartermijn is overigens 4 weken.

• Theo74
quote:
Damian schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:36:
Ik heb bij een klant een mooie Hikvision opgehangen om kentekens 's nachts goed te kunnen lezen. Dit gaat allemaal prima, echter zou ik graag een actie op een bepaald kenteken willen hebben, namelijk als een kenteken uit de blacklist langs komt, dan wil ik een mail ontvangen. Ik heb de blacklist gevuld met kentekens, maar ik kan nergens vinden dat ie een actie moet ondernemen en moet mailen. Ik zie wel dat ie een NVR kan notifien, maar nergens dat ie een mail moet sturen.

Kan dit in de camera ingesteld worden? Het is een Hikvision DS-2CD4A26FWD-IZS/P
Dat is een stukje software, kijk even op de iVMS-5200 software bij Hikvision.
Hier zit de optie kentekens ook in, met redelijk uitgebreidde migelijkheden.

• Piet91
Gisteren mijn 5231 vari-focal camera gebruikt om bij iemand te bepalen welke lens hij nodig heeft in twee 4231 camera's (2.8mm, 3.6mm of 6mm).

Van elke stand een screenshot gemaakt en ben die nu aan het vergelijken.
Nog knap lastig om te bepalen welke lens het beste is.

Zo hangt een camera direct boven de voordeur; een 2.8mm geeft hierdoor meer zicht op de voordeur maar toont ook vrij veel onnodig van lucht en gevel en een 6mm geeft (bij precies de juiste positionering) eigenlijk best goed de oprit in beeld en biedt natuurlijk meer detail verderop. Voordeur staat er weer iets minder op.
3.6mm zit er (dűh) tussenin; dus lijkt mij keuze tussen 3.6mm of 6mm.
Ook in portrait mode i.p.v. landscape, wel een b*tch om te bekijken (ook al staat de camera op Hallway Mode) maar het beeld geeft zo wel meer nuttige informatie.

Andere kant van huis is al net zo lastig verhaal. Toch wel handig dat ik dus eerst met een vari-focal camera heb bekeken en niet zomaar de 4231 heb besteld.

• Qosmic
4231 em as?
Is die er alleen in turret of ook echt in dome?

Ik heb zelf de 5231 turret maar zoek zoiets als de 5231 of 4231 ook echt in dome met zo'n glazen koepeltje erover.

• Rikkert1988
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-08 13:18
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een camera voor bij de voordeur.
Een camera geďntegreerd in de deurbel zie ik niet echt zitten.
Hier schijnt vaak een hele vertraging op te zitten en bij de Ring zit je bij bepaalde functies aan een abonnement vast.

Rond de 50 a 100 euro wil ik eraan uitgeven. Wifi of via kabel.

Op ieder gewenst moment zou ik via een bijbehorende app via live view willen kijken voor als bijvoorbeeld de deurbel gaat. Om eerst te kijken wie het is... of wegens afwezigheid etc.

Om deze rede zou ik graag een camera willen met bewegingsdetectie (avond / nacht zicht zou een luxe zijn). Hiernaast vind ik een dome compact en een nette uitstaling hebben voor plafond montage bij de voordeur. Hier hebben we een afdak dus water/ vuil is geen probleem. Hij moet uiteraard wel voor outdoor gebruik geschikt zijn.
Ik heb in het afdak bij de voordeur een 220/230V aansluiting.
Vanwege onze diepe oprit zie ik m.b.t. bewegingsdetectie geen problemen met gevoeligheid van bijvoorbeeld verkeer etc.

Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaald type?
Ik had via Nexuscctv de Nexus N-view gevonden, maar er zijn slechts 2 ervaringen over deze website en dat beloofd niet veel goeds. Vandaar mijn vraag aan jullie. Alvast bedankt voor jullie inzichten

Tevens heb ik veel cameras via alixpress bekeken, maar hier zit vaak geen adapter bij... ? ook wordt er niet geadviseerd welke adapter je er eventueel bij zou moeten kopen dus ook daar kom ik zo 123 geen wijs uit.

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 28-01-2018 12:11 (28%)

• Piet91
quote:
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:29:
4231 em as?
Is die er alleen in turret of ook echt in dome?

Ik heb zelf de 5231 turret maar zoek zoiets als de 5231 of 4231 ook echt in dome met zo'n glazen koepeltje erover.
De IPC-HDW4231EM-ASE inderdaad.

Hoezo wil je dome dan? Hier staan een aantal camera's met vergelijkbare specs waarbij de IPC-HDBW4231E-ASE de enige is met vaste lens. Ik zou even op het IP Cam Talk forum gaan rondkijken naar ervaringen/reviews.

EDIT: er is de IPC-HDBW4231E-ASE; op het IP Cam Talk forum staat een review.

@Rikkert1988 Ik zou eens kijken naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDBW4231F-AS.
Ik weet niet of je deze foto kunt zien (anders even aanmelden op bovenstaand forum) en daar kun je zien hoe die qua uiterlijk/formaat ten opzichte van elkaar verhouden. (Let wel; camera's zijn normaal gesproken wit ;))
Voeding vind plaats met een 12V 0,5A adapter of een POE-injector. Dat laatste is het meest praktisch want dan hoeft er maar 1 kabel naar de camera (netwerkkabel).

Qua bewegingsdetectie kun je heel goed tripwire gebruiken; dat werkt hier monster. Dan kun je een virtuele lijn tekenen en als hierover bewogen wordt wordt er opgenomen. Geeft bij mij nagenoeg nooit overbodige meldingen; hooguit een enkele keer als er stevige mist is of hard sneeuwt.

Piet91 wijzigde deze reactie 28-01-2018 22:34 (55%)

• Eboman
  • Laatst online: 21:33

Eboman

Ondertitel

quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:14:
Inmiddels hangt bij ons ook de eerste van drie Hikvision camera's. De rest volgt later deze week. Ik heb de boel vooralsnog op mijn Synology DS-218+ aangekoppeld met Surveillance Station. Dit werkt goed. Hierover een paar vragen:

- Als ik de boel op h.265 zet (in plaats van h.264) werken de live view mogelijkheden nergens meer (Chrome, Safari). Doe ik iets verkeerd? Ik zou graag h.265 gebruiken vanwege de betere compressie.
Ik had gehoopt aparte opnames te krijgen bij motion, maar je moet terug kijken met de timeline functie, je moet dan de groene strepen hebben.
https://www.synology.com/...Station/multievent_player

Signature

• Qosmic
quote:
Piet91 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:02:
[...]

De IPC-HDW4231EM-ASE inderdaad.

Hoezo wil je dome dan? Hier staan een aantal camera's met vergelijkbare specs waarbij de IPC-HDBW4231E-ASE de enige is met vaste lens. Ik zou even op het IP Cam Talk forum gaan rondkijken naar ervaringen/reviews.
De reden dat ik dome wil is omdat deze recht op mijn voordeur komt (onder het boeidelen van de garage op +/- 240 cm)
Dan vind ik een dome meer vandal proof en door de dome zie je ook niets direct welke richting hij opneemt.

• Rikkert1988
Hallo Piet91,

Bedankt voor je reactie.
Als ik deze 2 bekijk gaat m'n voorkeur naar: Dahua IPC-HDW4231EM-ASE

220/230V zit er wel, dus via een adapter zou kunnen, maar dan moet hij wel wifi ondersteunen.
Ik weet nog niet of ik een Ethernet kabel daarnaartoe kan trekken namelijk,gezien aan de binnenkant alles gestucked is.

Ik zie niets over wifi staan, dus ik neem aan dat dit niet gaat lukken.
12V 0,5A adapter is vast goed aan te komen, maar dan kan het nog een specifieke aansluiting zijn die in de camera moet. Niet echt handig. dus voorkeur heeft wel om een poging te wagen om ethernet te leggen.

Tripwire staat wel in de specs van de camera. Ik ken het niet, maar dat is voorgeprogrammeerd op de camera en een soort user interface voor bewegingsdetectie? of?
Klinkt goed inderdaad.

Er staat android in de specs, maar betekend dit dan ook dat hier een app bij hoort? En wat zijn hier je ervaringen mee?
Fijne zondagavond!!

Btw: deze : https://nl.aliexpress.com...3032ba6&priceBeautifyAB=4

lijkt erg goedkoop, misschien ook duurkoop, maar lijkt wel te voldoen.. of zie ik iets over het hoofd

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 28-01-2018 21:34 (26%)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Eboman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Ik had gehoopt aparte opnames te krijgen bij motion, maar je moet terug kijken met de timeline functie, je moet dan de groene strepen hebben.
https://www.synology.com/...Station/multievent_player
een trucje wat lijkt te werken is een 2e cam aan te maken op hetzelfde ip (ik heb er maar 1)..

Hier door kun je 2 opnames genereren, 1 continue en 1 motion. Dit is makkelijker zoeken in opnames zeker voor de mobiele app.

Signature

• Piet91
quote:
Rikkert1988 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:32:
Hallo Piet91,

Bedankt voor je reactie.
Als ik deze 2 bekijk gaat m'n voorkeur naar: Dahua IPC-HDW4231EM-ASE
Prima keus.

Let wel op dat je deze kunt krijgen met 3 verschillende lenzen/kijkhoeken; 2.8mm, 3.6mm en 6mm.
Hoe meer milimeters; hoe kleiner de kijkhoek maar ook hier meer detail bij grotere afstanden.
Men denkt vaak dat een grote kijkhoek de beste keus is omdat je dan veel in beeld hebt; maar hierdoor heb je weinig detail veraf (kentekenplaat in de verte kun je dan bijna/niet meer lezen).
Dus het kan slim zijn om een kleinere kijkhoek te nemen maar dat is lastig uitzoeken.
Ben daar zelf ook mee bezig momenteel voor 2 camera's.

Met een duurdere vari-focal camera kun je dat omzeilen; die kun je bij het instellen in- en uitzoomen voor de perfecte beeldhoek. Die heb ik hier aan de gevel hangen. Maar die zijn duurder.
quote:
220/230V zit er wel, dus via een adapter zou kunnen, maar dan moet hij wel wifi ondersteunen.
Ik weet nog niet of ik een Ethernet kabel daarnaartoe kan trekken namelijk,gezien aan de binnenkant alles gestucked is.
Ik vrees niet dat het kan; maar die 230V eruit halen en vervangen door ethernet gaat vast niet lukken?
(zal wel via centraaldoos gaan dus onmogelijk)
quote:
Ik zie niets over wifi staan, dus ik neem aan dat dit niet gaat lukken.
12V 0,5A adapter is vast goed aan te komen, maar dan kan het nog een specifieke aansluiting zijn die in de camera moet. Niet echt handig. dus voorkeur heeft wel om een poging te wagen om ethernet te leggen.
Gewon een standaard 5.5mm * 2.1mm adapter. Maar POE via ethernet is inderdaad handiger.
quote:
Tripwire staat wel in de specs van de camera. Ik ken het niet, maar dat is voorgeprogrammeerd op de camera en een soort user interface voor bewegingsdetectie? of?
Klinkt goed inderdaad.
Tripwire is een van de meerdere manieren van bewegingsdetectie en een van de slimmere manieren die onder IVS (Intelligent Video Surveillance) vallen.
Dit kun je instellen in de webinterface van de camera; vanaf pagina 96 van de bijbehorende manual staat het uitgelegd.
quote:
Er staat android in de specs, maar betekend dit dan ook dat hier een app bij hoort? En wat zijn hier je ervaringen mee?
Dahua zelf heeft apps voor zowel Android en iOS.
Ben zelf echter meer fan van TinyCam (Pro); ik vind die persoonlijk net wat fijner in gebruik.
De Dahua app kan echter in tegenstelling tot TinyCam ook opnames terugkijken, camera besturen e.d. wat TinyCam niet kan. Daarom gebruik ik TinyCam meestal als ik snel live kijken en de Dahua app voor terugkijken.
TinyCam Pro (betaald) ondersteunt overigens ook de Chromecast; kun je live kijken op je tv. :9

Ik heb overigens geen ervaring met push notificaties naar je telefoon bij bewegingsdetectie. Zit niet het nut er van in en ik zou daarnaast ook constant berichten krijgen (van bijv. postbodes, pakketbezorgers e.d. hoef ik geen notificatie van te krijgen)
quote:
Btw: deze : https://nl.aliexpress.com...3032ba6&priceBeautifyAB=4

lijkt erg goedkoop, misschien ook duurkoop, maar lijkt wel te voldoen.. of zie ik iets over het hoofd
Ik heb zelf nooit gewaagd aan goedkope Chinese camera's. Maar over het algemeen kun je gaan denken aan brakke firmware en software, slechte sensoren, IR-licht wat minder kan zijn etc.
De Dahua heeft in vergelijking goede firmware (en updates!), de Starlight modellen hebben grote sensoren (en dus veel betere prestaties bij weinig licht/nacht).
Maar ook slimme bewegingsdetectie zoals eerder genoemde tripwire. Naar mijn weten ondersteunen die hele goedkope camera's dit niet; die hebben alleen het generieke bewegingsdetectie dat IMHO niet bruikbaar is. Een blaadje in de wind, een schaduw die verschuift e.d. kan dan al voor detectie zorgen.

De Dahua Starlight camera's zijn in dit (prijs)segment IMHO de beste camera's die je kunt kopen. Hikvision bied ook vergelijkbare ultra-low light camera's maar die zijn toch wat duurder.
De overgang van mijn Hikvision 4MP dome camera naar een 2MP Starlight is enorm; veel betere beelden 's nachts.

Nou heb ik hier toevallig wel net een eerste generatie Xiaoyi Ants 720p IP camera staan.
Ruim 2 jaar geleden besteld voor familie om te gebruiken als babyfoon maar zelfs deze camera had constant kuren. Tijd die niet aan te passen valt, app die slecht werkt.
En dat van een product dat onder het merk Xiaomi valt; niet het minste merk. Maar Xiaomi heeft vaker gehad dat ze producten van een op andere dag onbruikbaar maakten buiten China.

Ik probeer er nu een custom firmware op te zetten dat ik ze toch nog kan gebruiken (desnoods alleen met een RTSP stream) maar dat wil nog niet lukken.

Er is IMHO wel 1 groot nadeel aan de Dahua camera's; je kunt instellingen maken voor zowel overdag als 's nachts; maar de camera kan niet automatisch bij donker worden overschakelen naar de nacht instellingen.
Dit is qua hardware prima mogelijk maar vreemd genoeg heeft Dahau dat niet geďmplementeerd in de firmware.
Daar kun je op 3 manieren omheen werken:
- In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.
- Een script draaien op een PC die altijd draait. Dit script kan dan bij zondsopgang/ondergang de camera aansturen om de juiste instellingen te gebruiken.
- Een algemene settings maken voor zowel overdag als 's nachts. IMHO niet de beste manier maar daar heeft men in dit topic verschillende meningen over.
quote:
Fijne zondagavond!!
Jij ook. :P

Shit wat is dit een lange post geworden. :X

Piet91 wijzigde deze reactie 28-01-2018 22:28 (7%)

• Rikkert1988
Zo dan! :) bedankt voor je royale uitleg Piet! Helemaal duidelijk. Qua kijkhoek: kan bijna niet fout. Het achterste stuk van de oprit bij de voordeur is nog maar 3m breed :) dus ik hoef geen hele grote kijkhoek. Push notificaties gebruik ik bij de camera's binnen alleen als we weg zijn :) anders wordt je er gek van inderdaad. Ik ga er 1 bestellen en kijken hoe ik het met de ethernet kabel ga regelen. Komt vast goed.
Succes met het pimpen van de Xiaoyi :)
Wat betreft de dag / nacht instellingen ga ik dan voor optie 1 :
( In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.)

Nogmaals bedankt! Ben benieuwd!

• Piet91
quote:
Rikkert1988 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:20:
Zo dan! :) bedankt voor je royale uitleg Piet! Helemaal duidelijk. Qua kijkhoek: kan bijna niet fout. Het achterste stuk van de oprit bij de voordeur is nog maar 3m breed :) dus ik hoef geen hele grote kijkhoek. Push notificaties gebruik ik bij de camera's binnen alleen als we weg zijn :) anders wordt je er gek van inderdaad. Ik ga er 1 bestellen en kijken hoe ik het met de ethernet kabel ga regelen. Komt vast goed.
Succes met het pimpen van de Xiaoyi :)
Wat betreft de dag / nacht instellingen ga ik dan voor optie 1 :
( In de interface kun je aangeven hoe laat de dag- en nachtinstellingen gebruikt moeten worden.
Maar dit betekent dus wel dat je elke zoveel weken/maanden dit iets moet aanpassen omdat het eerder/later licht/donker wordt.)

Nogmaals bedankt! Ben benieuwd!
Als je 'm besteld bij die Aliexpress (Empire Tech),dan moet je even een bericht achterlaten dat je in Nederland woont en zijn slow shipping wil gebruiken waarmee je geen invoerkosten betaald.

• Joepla

Joepla

quote:
Piet91 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:16:
[...]
Maar ook slimme bewegingsdetectie zoals eerder genoemde tripwire. Naar mijn weten ondersteunen die hele goedkope camera's dit niet; die hebben alleen het generieke bewegingsdetectie dat IMHO niet bruikbaar is. Een blaadje in de wind, een schaduw die verschuift e.d. kan dan al voor detectie zorgen.
Ik heb inmiddels nogal wat van dat soort goedkopere cams, daar zit gewoon IVS op en vaak nog uitgebreider dan bij de internationale versies. Als ik de kwaliteit van de beelden vergelijk met materiaal dat op bv. het IPcam forum staat, kan ik geen verschil ontdekken. Ook niet vwb IR intensiteit oid.
Men roept van alles, maar zolang niemand aantoont dat deze cams bewezen minder zijn van kwaliteit, zie ik voor mezelf geen reden om de (2 tot 3x) duurdere te kopen (garantie heeft nauwelijks meerwaarde ivm de hoge verzendkosten en de int. versies zijn zeker ook niet beter qua aanwezigheid van mogelijke backdoors, zoals af en toe blijkt).

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:08:
[...]

Ik heb inmiddels nogal wat van dat soort goedkopere cams, daar zit gewoon IVS op en vaak nog uitgebreider dan bij de internationale versies. Als ik de kwaliteit van de beelden vergelijk met materiaal dat op bv. het IPcam forum staat, kan ik geen verschil ontdekken. Ook niet vwb IR intensiteit oid.
Men roept van alles, maar zolang niemand aantoont dat deze cams bewezen minder zijn van kwaliteit, zie ik voor mezelf geen reden om de (2 tot 3x) duurdere te kopen (garantie heeft nauwelijks meerwaarde ivm de hoge verzendkosten en de int. versies zijn zeker ook niet beter qua aanwezigheid van mogelijke backdoors, zoals af en toe blijkt).
Goedemorgen :)
Misschien nog leuk om erbij te vermelden over welke camera u spreekt?
Daarnaast weet ik het kwaliteitsverschil niet, maar zoals eerder gemeld is goedkoop meestal duurkoop.
Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als het maar voldoet aan hetgeen je het apparaat voor wilt gebruiken.
Op Alixpress vind ik de info wel erg summier moet ik zeggen.
Fijne dag allemaal

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 11:43 (14%)

• Piet91
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:08:
Heb je het nu over Dahua/Hikvision camera's met internationale firmware versus Chinese firmware of over Dahua/Hikvision camera's versus de non-brand Chinese camera's van twee tientjes.
Maakt groot verschil namelijk. ;)

• Joepla

Joepla

quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Misschien nog leuk om erbij te vermelden over welke camera u spreekt?
Ik heb er diverse, o.a. de HDBW4431R-AS en de HDW4631C-A.
quote:
Daarnaast weet ik het kwaliteitsverschil niet, maar zoals eerder gemeld is goedkoop meestal duurkoop.
Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn. Als het maar voldoet aan hetgeen je het apparaat voor wilt gebruiken.
Op Alixpress vind ik de info wel erg summier moet ik zeggen.
Ben het ten dele met je eens, alleen heb ik een hekel aan teveel betalen voor hetzelfde artikel. Ik gun de NL handelaren best wel wat, maar de prijzen die zij hanteren vind ik te hoog. Ook zit ik niet te wachten op service en advies, ik heb zelf mijn huiswerk gedaan en kan prima deze spullen configureren & installeren.
Wat betreft de info: je zult zelf veel moeten uitzoeken. Hier en op andere fora kun je veel vinden, maar dat kost veel leestijd. Daar moet je wel zin in hebben.
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Heb je het nu over Dahua/Hikvision camera's met internationale firmware versus Chinese firmware of over Dahua/Hikvision camera's versus de non-brand Chinese camera's van twee tientjes.
Maakt groot verschil namelijk. ;)
Originele CN Dahua's met zgn. gepatchte software. De 2 tientjes cams zou ik inderdaad niet veel van verwachten ;)

Joepla wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:25 (5%)

• Piet91
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:23:
Originele CN Dahua's met zgn. gepatchte software. De 2 tientjes cams zou ik inderdaad niet veel van verwachten ;)
Ah, dan begreep je mijn punt denk ik verkeerd. Ik had het inderdaad over 2 tientjes cams inderdaad. :P

Aan dat soort camera's ben ik nooit begonnen omdat ik daar teveel negatieve ervaringen over had gelezen. Firmware dat niet lekker in elkaar zit, weinig opties qua bewegingsdetectie (zoals tripwire) etc.

Over Engelse versus internationale firmware voor bijvoorbeeld Dahua/Hikvision is het wat genuanceerder inderdaad. Al heb ik eerder neiging om veelal de internationale firmware aan te raden, zeker als het om beginners gaat of familieleden o.i.d. Omdat dat vaak toch wat meer peace of mind geeft; voor zowel hen als mijzelf. Zodra degene meer ervaring/verstand van de boel krijgt kan deze inderdaad eventueel over op de Engelse firmware.

Zit dus voor familielid te denken aan twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's van zo'n ¤100 p/stuk.
Maar je hebt ook een aantal verkopers op Aliexpress die verkopen de IPC-HDW5231R-Z voor ¤15 meer waarvan firmware blijkbaar geüpdatet kan worden.
(ter vergelijking; deze en de -ZE versie kosten bij Andy zo'n ¤140).
Nou weet ik dat ik bij Andy goede service/support krijg en garantie ook niet zo'n enorm probleem gaat zijn en daarnaast geen invoerkosten. Dat is nog de vraag bij deze verkopers...

De prijzen zijn wat gezakt bij Andy want een paar maanden geleden ¤400 nodig voor de twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's, NVR4104-4KS2, WD Purple 1TB HDD, 2 mounts en 2 wall mounts.
Nu kost dat bij Andy zo'n ¤365.
Of nog steeds ¤400 als ik de 5231 camera's bestel bij een andere verkoper...

Piet91 wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:12 (31%)

• Slux
  • Niet online
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:02:
[...]
De prijzen zijn wat gezakt bij Andy want een paar maanden geleden ¤400 nodig voor de twee IPC-HDW4231EM-ASE camera's, NVR4104-4KS2, WD Purple 1TB HDD, 2 mounts en 2 wall mounts.
Klopt prijzen gaan ook omlaag, zowel Hikvision en Dahua hebben aangegeven de prijzen weer te verlagen in de EU, dat zal je het eerst zien in Azië

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:52
Aangezien ik wat meer lichtgevoeligheid wou, eens een nieuwe camera opgehangen: 2CD2155 (darkfighter), mooi beeld, alleen is de kijkhoek een stuk minder, die heb ik echt nodig op mijn oprit.

De lens zegt dus niet alles, ze zijn beiden 2.8mm

Gewone dome
- 2CD-2132: 86° (mijn oude)

Darkfighter dome
- 2CD2155: 80°
- 2CD2135: 98°

Turret
- 2CD2332: 86°
- 2CD2132: 86°
- 2CD2385: 102°

Allen dus met een 2.8mm lens.

Die 102° is hier wel zeer welkom, alleen vind ik een turret wat opvallender dan een dome.
de 2CD2135 gaat het dus worden.

rinkel wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:48 (4%)

• Rikkert1988
quote:
Piet91 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Wie of wat is Andy :)?

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 19:54 (14%)

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Ik heb er diverse, o.a. de HDBW4431R-AS en de HDW4631C-A.
https://nl.aliexpress.com...d21dad8&priceBeautifyAB=4

Dit is ook een goede optie inderdaad. Maar er staat geen android of IOS bij. Maar lijkt me sterk dat je niet live kan kijken via een app?

Bij deze staat het er wel nadrukkelij bij
https://nl.aliexpress.com...010608.0.0.7cd50247lBLodp

Rikkert1988 wijzigde deze reactie 29-01-2018 20:11 (12%)

• Joepla

Joepla

@Rikkert1988 Met die verkoper heb ik geen ervaring, met deze wel. Aanrader wat mij betreft.

Via de Dahua app zou dat moeten kunnen. Maar er gaat niets boven een NVR...

• Rikkert1988
quote:
Joepla schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:11:
@Rikkert1988 Met die verkoper heb ik geen ervaring, met deze wel. Aanrader wat mij betreft.

Via de Dahua app zou dat moeten kunnen. Maar er gaat niets boven een NVR...
NVR vind ik niet echt nodig. Het is meer om live te kijken in geval van een melding, maar toch bedankt!
Er zijn wel echt heel veel cameras die extreem veel op elkaar lijken.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.VzpmFh

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:52
Vanavond weer een darkfighter opgehangen, dit keer slechts een 2MP (2CD2125), maar wel erg lichtgevoelig (0,005 lux).

Deze foto net genomen (vanaf mn telefoon), dus in t donker, met verlichting, dus zonder IR:

Geen IR meer nodig hier.

Nog even afwachten wat ie doet in t daglicht...

Edit
Nog eentje met IR

rinkel wijzigde deze reactie 29-01-2018 22:07 (23%)

• Piet91
quote:
De verkoper van deze Aliexpress store: https://www.aliexpress.com/store/1200032

Je kunt hem ook een mail versturen op:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
quote:
rinkel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:13:
Vanavond weer een darkfighter opgehangen, dit keer slechts een 2MP (2CD2125), maar wel erg lichtgevoelig (0,005 lux).

Deze foto net genomen (vanaf mn telefoon), dus in t donker, met verlichting, dus zonder IR:

[afbeelding]

Geen IR meer nodig hier.

Nog even afwachten wat ie doet in t daglicht...

Edit
Nog eentje met IR
[afbeelding]
Als je genoeg licht hebt 's nachts is het ook een idee om IR inderdaad uit te laten en ook in kleur te blijven filmen.

• Joepla

Joepla

quote:
Rikkert1988 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:35:
[...]
NVR vind ik niet echt nodig. Het is meer om live te kijken in geval van een melding, maar toch bedankt!
Er zijn wel echt heel veel cameras die extreem veel op elkaar lijken.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.VzpmFh
Klopt, qua uiterlijk zijn er grofweg 3 versies. Maar de technische eigenschappen zijn vaak verschillend, bv. resolutie, lichtgevoeligheid, wel/geen alarmingang, spraakmogelijkheden, etc. Ook komt er ieder jaar ofzo een update van veel versies. Of die echt anders zijn, dat is de vraag.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Ben aan het kijken naar camera's voor bij mijn nieuwe woning. Kijk vooral naar dahua. Via de productselector op de site kom ik bij de IPC-HDBW5231R-ZE. Echter zijn er een aantal producten waarin de naam op deze lijkt waar op de site geen verdere specs bij staan. Kan iemand me vertellen hoe het zit met de productnummers?

Je hebt bv de IPC-HDBW5231R-ZE, IPC-HDBW5231E-Z5, IPC-HDBW5231E-Z etc.

Met gestrekt been.

• Joepla

Joepla

quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:22:
Kan iemand me vertellen hoe het zit met de productnummers?
Zeker

• Artbij
  • Nu online
quote:
Thanks!

Als staat er niet in wat er bedoeld wordt met de characters achter de z.

Is de IPC-HDBW5231R-ZE een goede keus? Ik zie vaak het middelste nummer langskomen "HDBW5231" Volgens mij geeft dat nummer de specs van de camera aan en de rest meer de opties (vandaalbestendig, pan mogelijkheid etc). Klopt deze aanname?

Met gestrekt been.

• Minitrooper
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-09 19:37
quote:
Z5 en Z12 zijn de "zoom"factors, de Z12 kan veel verder kijken (maar niet breder).

Kijk voor reviews op https://ipcamtalk.com/forums/dahua.8/, daar zie je "live" shots van de verschillende camera's.

• Piet91
quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:36:
Is de IPC-HDBW5231R-ZE een goede keus? Ik zie vaak het middelste nummer langskomen "HDBW5231" Volgens mij geeft dat nummer de specs van de camera aan en de rest meer de opties (vandaalbestendig, pan mogelijkheid etc). Klopt deze aanname?
Prima keus, heb 'm zelf. Dat is de opvolger van de IPC-HDBW5231R-Z en kan *iets* meer inzoomen dan zijn voorganger en ziet er net wat anders uit.
Voor de rest zit er niet echt grote verschillen tussen; grootste verschil is dat de -ZE ePOE ondersteunt; POE over 800 meter ethernetkabel.

Tot een euro of ¤150 is bij Dahua eigenlijk dé camera. Heb je meer te besteden dan heb je ook nog camera's met grote sensoren (dus lichtgevoeliger; betere beelden in het donker) en grotere zoomrange.
(Zoomrange is overigens bedoelt om bij ophangen/instellen van camera de juiste beeldhoek te bepalen; niet om dagelijks in en uit te zoomen; dan heb je een PTZ-camera nodig).

Waar je vooral op moet letten bij Dahua is dat ze zogenaamde Starlights zijn, de sensorgrootte (1/2.8” op de eerder genoemde 5231R-Z/5231R-ZE tot 1/1.9” op duurdere modellen) en de zoomrange.

• Artbij
  • Nu online
quote:
Piet91 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Prima keus, heb 'm zelf. Dat is de opvolger van de IPC-HDBW5231R-Z en kan *iets* meer inzoomen dan zijn voorganger en ziet er net wat anders uit.
Voor de rest zit er niet echt grote verschillen tussen; grootste verschil is dat de -ZE ePOE ondersteunt; POE over 800 meter ethernetkabel.

Tot een euro of ¤150 is bij Dahua eigenlijk dé camera. Heb je meer te besteden dan heb je ook nog camera's met grote sensoren (dus lichtgevoeliger; betere beelden in het donker) en grotere zoomrange.
(Zoomrange is overigens bedoelt om bij ophangen/instellen van camera de juiste beeldhoek te bepalen; niet om dagelijks in en uit te zoomen; dan heb je een PTZ-camera nodig).

Waar je vooral op moet letten bij Dahua is dat ze zogenaamde Starlights zijn, de sensorgrootte (1/2.8” op de eerder genoemde 5231R-Z/5231R-ZE tot 1/1.9” op duurdere modellen) en de zoomrange.
Dat inzoomen werkt anders dan bij een pzt camera?

Met gestrekt been.

• Eboman

Eboman

Ondertitel

quote:
Artbij schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Dat inzoomen werkt anders dan bij een pzt camera?
dit inzoomen is alleen om de focus van je beeld goed te zetten als de camera hangt.. deze motor is niet geschikt om dit 24x7 te doen. Dus als je een lange oprit hebt , kun je je lens ipv 2.8mm op 4 mm zetten.

YouTube: Dahua IPC-HDW5231R-Z Review - varifocal lens zoom out and in

Eboman wijzigde deze reactie 30-01-2018 13:46 (14%)

Signature

• Artbij
  • Nu online
quote:
Eboman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:44:
[...]

dit inzoomen is alleen om de focus van je beeld goed te zetten als de camera hangt.. deze motor is niet geschikt om dit 24x7 te doen. Dus als je een lange oprit hebt , kun je je lens ipv 2.8mm op 4 mm zetten.

YouTube: Dahua IPC-HDW5231R-Z Review - varifocal lens zoom out and in
Zie inderdaad dat de autofocus een stuk trager is,

Met gestrekt been.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Ben aan het kijken naar een ipcamera, en kwam op deze twee Foscams uit https://www.ipcameracenter.nl/vergelijken/679079/797602
Ik lees hier op tweakers dat de fi9901ep alleen waterdicht is met de (niet meegeleverde, je moet m nog kopen) voet, is dit bij de Foscam FI9900EP ook zo? Hebben jullie nog goede alternatieve camera tips?

Camera moet een lange oprit (20m) ongeveer in beeld krijgen, dus heb niks aan een groothoek.
Beelden in cloud opslag,als dit een paar euro kost is geen probleem. Op dit moment geen nas of ander always on apparaat beschikbaar.
Waterdicht
1080p of hoger.
Goed nachtzicht
Graag uit Nederland, sneller binnen, en zakelijk makkelijker.

Dacuuu wijzigde deze reactie 30-01-2018 13:55 (3%)

Gearbest kortingcodes: chinadiscount.net

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True