Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste
Acties:

• Lambiek19
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02-02 13:43
Beste mensen,

Omdat ik in het verleden diverse verkeerde spullen heb besteld;
Hoop ik dat iemand mij een goed advies kan geven inclusief linkjes waar ik de artikelen meteen kan bestellen.
Budget ca ¤ 600.-
Graag wil ik
4 st camera's. Met poe. En met zoom mogelijkheid. En ook in avond in kleur opname. Dus geen infrarood.

1 st opname apparaat , met hdmi uitgang. En incl hardeschijf.

1 st goede zeer goede app zonder vertraging op Android, en Apple.

Graag een installatie die zonder vertraging werkt. En welke plug en play is.
De cat Kabels moet ik nog leggen, maar is geen probleem.
Mijn internet is glasvezel 100 mbps up en down.

Hoop dat mij omschrijving duidelijk is. En dat iemand mijn de juiste linkjes wil geven naar een vertrouwde leverancier met de juiste prijs.

Bedankt en prettige dagen.

Groetjes Chris

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
@Lambiek19 Dat klinkt als:

4x IPC-HDW5231R-ZE
1x NVR4104-4KS2
1x pricewatch: WD Purple (2017), 1TB

Ben je dus zo'n ¤715 verder. Nou kun je misschien nog (hooguit) enkele tientjes besparen bij andere verkopers op Aiexpress en/of versie te kopen zonder upgradable firmware maar als je deze verkoper een mail stuurt zou je misschien ook nog wel wat korting kunnen bedingen (aangezien je 5 producten besteld)
Hou er rekening mee dat je bij invoeren vanuit China nog inklaringskosten, BTW en eventueel invoerrechten mag betalen. Deze verkoper kan echter versturen met UPS en zo kun je min of meer deze kosten ontwijken.

Overigens;
- 's nacht opnemen zonder infrarood is alleen mogelijk bij externe verlichting en camera's met goede (lees: lichtgevoelige) sensors zoals deze Dahua's.
- Zoom bij deze camera's is alleen te gebruiken om in het begin deze juiste brandpunt/zoom in te stellen en vervolgens met rust te laten.
Wil je hiervan regelmatig gebruik maken dan moet je op zoek naar een (duurdere) PTZ (pan/zoom/tilt) camera.

• Lambiek19
Piet91
Super Bedankt voor je snelle reactie en info. Er is inderdaad s'avond externe verlichting en camera's hoeven maar 1x ingesteld te worden.

Ik ga de verkoper een berichtje sturen. Groetjes

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Je moet de gratis verzenden optie zonder import tax kiezen. Die duurt 2 tot 3 weken maar ik heb nog nooit invoer rechten betaald. Dat doet die winkel zelf, tegen lagere afhandelingskosten volgens mij.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@jacovn / @Lambiek19 let op: ook ik heb bij deze verkoper steeds geluk gehad, maar collega's hadden minder succes. Moesten beiden voor een dome en een NVR aardig bijbetalen. Bestelling duurt langer dan verwacht, ploft er zo'n PostNL briefje op de mat ;)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• jacovn
Tja als je voor dhl kiest om het snel te hebben dan zit het er in dat je invoer rechten hebt.

Ik heb zending met nvr en 4 varifocal cameras en later 2 ptz en 3 varifocal cameras gekregen zonder kosten verder. Meestal wel 3 weken onderweg.

Ook andere Aliexpress verkopers kennen zo een route. Ik wilde buitenlampen voor nieuw huis. Dingen zijn meestal 19¤ met free shipping. Valt net onder de limiet omdat de lamp unit iets van 11¤ is en de shipping dan 8¤.
Ze hebben ze voor 14.20¤ per stuk opgestuurd zonder invoer rechten maar ik moest er 14 of meer kopen. Dus blijkbaar is xx kg opsturen met langere transport tijd en dan invoer rechten betalen goedkoper voor ze dan snel met dhl of zo versturen waar ze allemaal mee adverteren.

Ik had ze voorgesteld dat ik 10 losse orders voor de aanbiedingsprijs van ¤16 wilde doen om geen invoerrechten te hebben. En toen kwamen ze met dit tegenvoorstel. Het is iets duurder masr gelijk reserve onderdelen :)

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:24
Ik had de laatste twee keer ook pech en werden mijn camera's er uit gevist bij de douane. Daarvoor kwam alles zonder extra invoer en belasting er doorheen.Denk dat er wel het eea aan registratie wordt bijgehouden en wanneer er een pakket binnenkomt van bepaalde afmetingen of gewicht dat de alarmbellen dan gaan rinkelen.

De volgende keer maar via "Andy" bestellen om die tax-free methode uit te proberen. Komt toch gauw best wat bij...

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
quote:
mydogisgone schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:45:
Na veel zoeken en lezen ben ik er helaas nog steeds niet over uit. Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een simpele camera met een SD kaart slot en een wifi verbinding. Het liefst een camera met een vrij goede nachtzicht en een microfoon. Tevens is het een pre dat de camera via een app te benaderen is en dat opnames terug gekeken kunnen worden. Het is namelijk voor haar hond en om te kijken of deze teveel geluid maakt als mijn vriendin op pad is.

Prijsklasse waar ze in zoekt is max 100 euro. Hopelijk kan iemand mij helpen. Want er is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik denk dat de Yi Dome daar wel geschikt voor is. Werkt snel en eenvoudig via de app.

Voor 40 euro + een SD kaart ben je dan klaar: https://www.amazon.de/YI-...o-Rotation/dp/B06Y3YKWH2/

• hetechtebeest
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 31-07 09:04
Ik zoek een bewakingscamera voor buiten met Wifi die direct op 220V aangesloten kan worden. Daarbij wil ik de beelden op eigen storage (off-site) op kunnen slaan, dus geen abonnement voor een cloud service om de camera goed te kunnen gebruiken. De camera mag wat kosten, maar i.i.g. niet meer dan ¤1000.

Ik wil de camera buiten ophangen waar ik alleen 220V (230V eigenlijk ;)) heb. Het wifi-signaal is daar prima. Ik heb niets aan een camera waar ik PoE of een adapter voor nodig heb.

Het zou mooi zijn dat ik de camera kan gebruiken via mijn Fibaro HC2.

Ik zag bijv. de Ring Floodlight Cam, die doet Wifi en sluit direct op 220V aan, maar heeft een betaalde cloudservice om beelden op te slaan en achteraf te bekijken.

Mijn excuses als dit al eerder aan de orde is gekomen, alle voorgaande berichten lezen is leuk, maar ook wel heeeel veel. Alvast bedankt i.i.g.

• Joepla

Joepla

@hetechtebeest ondanks dat je veel schrijft, geef je weinig informatie over de toepassing. "Bewaking" is een ruim begrip.

Een serieuze toepassing icm wifi gaat niet samen, zoals je in dit topic kunt lezen (zou toch de moeite nemen om dit te doen, als je ¤ 1000,- wilt uitgeven). Ik zou dan nog liever power line communicatie overwegen. Dat kan heel goed werken, als een netwerkkabel niet mogelijk is. Is een stuk lastiger te storen dan wifi.

Als je ook geen PLC adapter kwijt kan, is het wellicht mogelijk om een kleine behuizing bij je cam te monteren, waar je eea in kan bouwen. Alles uiteraard onbereikbaar voor grijpgrage handjes.

• hetechtebeest
@Joepla Dank je voor je reactie. Een extra kastje voor de adapter is inderdaad nog een optie. Powerline communicatie heb ik heel slechte ervaringen mee, het is heel erg afhankelijk van hoe je groepen in elkaar zitten, maar daar is vast een oplossing voor. Ik heb erg stabiel wifi thuis (Ubiquiti), dus dat zie ik niet als een probleem.

Wat ik wil is een melding en beelden ontvangen als er (ongewenste) gasten bij mijn (achter)deur komen. Mocht ik die beelden op dat moment niet kunnen ontvangen, wil ik ze later nog terug kunnen kijken.

Een optie is evt. ook nog om camera's achter enkele ramen te plaatsen die naar buiten kijken. Ik vraag me af hoe dat dan gaat met nachtzicht. Is IR de enige optie? Gaat dat niet reflecteren tegen het glas waardoor de camera verblind wordt?

Kun je daar wat meer mee?

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-08 10:07

M!chel

aka Kroegtijger

@hetechtebeest Camera's opstellen achter glas en dan naar buiten laten kijken is geen goed idee. Ook met IR uit heb je nog last van reflecties. Daar is maar heel weinig licht voor nodig.

Maar waarom is een internet kabel naar buiten toe aanleggen een probleem? POE injector ertussen en je bent klaar met 1 simpel kabeltje.

Steam: Kroegtijger

• Joepla

Joepla

quote:
hetechtebeest schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:20:
@Joepla Dank je voor je reactie. Een extra kastje voor de adapter is inderdaad nog een optie. Powerline communicatie heb ik heel slechte ervaringen mee, het is heel erg afhankelijk van hoe je groepen in elkaar zitten, maar daar is vast een oplossing voor.
Dat herken ik, zeker als je 3 fase in huis hebt. Maar ook daar zijn oplossingen voor. Heb er geen ervaring mee overigens. Zeker niet de ideale oplossing, maar minder slecht dan wifi imho.
quote:
Ik heb erg stabiel wifi thuis (Ubiquiti), dus dat zie ik niet als een probleem.
Hier ook Ubiquiti, zeer stabiel inderdaad. Maar dat is het probleem niet. Een wifi-jammer zorgt ervoor dat je cam op het kritieke moment nutteloos is. De betere nachtwerkers hebben zoiets bij zich, de gelegenheidsdief waarschijnlijk niet. Het is aan jou om te beslissen of dit aanvaardbaar is.
quote:
Een optie is evt. ook nog om camera's achter enkele ramen te plaatsen die naar buiten kijken. Ik vraag me af hoe dat dan gaat met nachtzicht. Is IR de enige optie? Gaat dat niet reflecteren tegen het glas waardoor de camera verblind wordt?
Zoals @M!chel al aangeeft, cams achter glas werkt meestal niet goed. Zodra het regent blijft er weinig bruikbaars van je beeld over (bewegingsdetectie triggert dan continu) en IR reflecteert gigantisch zodat je dat zult moeten uitschakelen.

• HoppyF
  • Laatst online: 23:09
quote:
M!chel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:35:
@hetechtebeest Camera's opstellen achter glas en dan naar buiten laten kijken is geen goed idee. Ook met IR uit heb je nog last van reflecties. Daar is maar heel weinig licht voor nodig.

Maar waarom is een internet kabel naar buiten toe aanleggen een probleem? POE injector ertussen en je bent klaar met 1 simpel kabeltje.
Als er buiten wel een 230V aansluiting zit maar geen mogelijkheid bestaat om een extra netwerkkabel daar naar toe te trekken zou ik eerder overwegen om in de buis waar de 230V draden liggen een netwerkkabel erbij te trekken. Meestal pas dat wel.
Is dit toch niet mogelijk dan de 230V verwijderen en in die buis de netwerkkabel trekken.
Uiteraard moet er op die plek dan toevallig niet nog wat anders zitten wat 230V nodig heeft.....
WiFi gebruiken is zoals is gezegd, niet aan te bevelen.
De kosten voor een goede camera met nachtzicht liggen rond de 150-200 euro dus dat valt binnen je budget.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:37
Ik heb 5 Hikvision camera’s (I.c.m. een Synology NAS) waarvan er 3 de laatste firmware draaien (5.5.0). Die 3 camera’s geven nu problemen waaronder haperend beeld terwij de 2 camera’s met versie 5.4.0 prima draaien. Heef iemand soortgelijke ervaringen en een oplossing? Is een downgrade mogelijk?

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:10

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Bij mij scheelde UDP naar TCP zetten met vergelijkbare cams aanzienlijk. Maar ik neem 3 cams op vrij hoge resolutie en framerates op (1920x1080 en 30FPs).

RobIII wijzigde deze reactie 26-12-2017 16:38 (8%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij

• hetechtebeest
quote:
Joepla schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:20:

Dat herken ik, zeker als je 3 fase in huis hebt. Maar ook daar zijn oplossingen voor. Heb er geen ervaring mee overigens. Zeker niet de ideale oplossing, maar minder slecht dan wifi imho.

Hier ook Ubiquiti, zeer stabiel inderdaad. Maar dat is het probleem niet. Een wifi-jammer zorgt ervoor dat je cam op het kritieke moment nutteloos is. De betere nachtwerkers hebben zoiets bij zich, de gelegenheidsdief waarschijnlijk niet. Het is aan jou om te beslissen of dit aanvaardbaar is.

Zoals @M!chel al aangeeft, cams achter glas werkt meestal niet goed. Zodra het regent blijft er weinig bruikbaars van je beeld over (bewegingsdetectie triggert dan continu) en IR reflecteert gigantisch zodat je dat zult moeten uitschakelen.
De 220V aansluiting komt vanaf een verdeeldoos waar een schakelaar voor een zonnescherm zit. Dat zonnescherm gaat er nooit komen. Ik heb dus geen rechstreekse pijp van de meterkast daarheen. Op een andere plek die ik in gedachten heb zit nu een buiitenlamp, ook dat komt (dus) weer van een verdeeldoos. Als ik ook maar even kon zou ik naar een van die twee punten UTP trekken.

Als een profi binnen wil komen, komt die toch wel binnen. Het zijn voornamelijk de gelegenheidsdieven die ik weg wil houden. De camera's zijn niet mijn enige 'defence'.

Ik heb nu wat gelezen over Netatmo. Ik denk dat ik dat een ga uitproberen.

Dank je wel voor je reacties, @Joepla .

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Joepla schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:20:
[...]

SD kaartje erin en failover recording instellen.

10 jaar terug zou het niet gaan maar tegenwoordig is wifi signaal sterk genoeg en de meeste cams van nu hebben allemaal een SD kaartje.

Voor 24/7 monitoring/bedrijven risico gebieden zou ik het zeker niet aanraden maar als preventief huis tuin keuken bewaking is er niks mis mee.
Ik heb als extra email alerts ingesteld als het signaal verbroken wordt en nog nooit problemen gehad draait al jaren stabiel bij een aantal klanten, waar het niet anders kon.

Met Ubiquiti en Engenius goede ervaringen op dat gebied.

Beetje zelfde verhaal met alarm systemen vroeger moest je nooit draadloos nemen 484mhz tegenwoordig op 848 en met 2 weg communicatie krijg je netjes melding of opvolging bij jammen/signaal verlies.

En verhalen over eisen van verzekeringen e.d. zijn ook al achterhaalt, het is zelfs zo dat als je als particulier of kleine ondernemer denkt slim te zijn om een alarm systeem te nemen en daardoor korting te krijgen van +/-10% vergeten dat ze per jaar minimaal 180 euro aan een meldkamer moeten betalen plus onderhoudt contract en als er toch ingebroken wordt terwijl het alarm uit staat keert de verzekering 0.0 uit.
en dat op een inbraak verzekering van een paar tientjes :9

• SpeedingWilly
quote:
RobIII schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:38:
Bij mij scheelde UDP naar TCP zetten met vergelijkbare cams aanzienlijk. Maar ik neem 3 cams op vrij hoge resolutie en framerates op (1920x1080 en 30FPs).
@RoBIII. Was de opmerking voor mij bedoelt? Ik heb iid hoge resolutie camera's (4x 4MP en 1x 8MP). Alles werkte goed tot de firmware upgrade. Mijn NAS is potent genoeg en mijn netwerk 1GB.

Mijn netwerk wordt na de upgrade zeer zwaar belast want somsvalt ook het internet weg. De cams die de upgrade hebben gekregen heb ik nu tijdelijk uit gezet en alles werkt weer prima.

Kun je toelichten wat je bedoelt? Moet ik in de camera settings veranderen? Of anders eens kijken hoe ik kan downgraden.

• Piet91
  • Nu online
quote:
HoppyF schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:32:
Als er buiten wel een 230V aansluiting zit maar geen mogelijkheid bestaat om een extra netwerkkabel daar naar toe te trekken zou ik eerder overwegen om in de buis waar de 230V draden liggen een netwerkkabel erbij te trekken. Meestal pas dat wel.
Eigenlijk niet doen hè. ;)

• HoppyF
quote:
Nee, maar als er ècht geen andere opties meer zijn....
Beter is natuurlijk de 230V gewoon te laten zitten en een aparte netwerkkabel te trekken.
Soms kan dit niet ivm gebrek aan buizen of geen mogelijkheid een lege buis te installeren.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• SpeedingWilly
Update: problemen zijn opgelost door DHCP uit te zetten. Ik heb al mijn camera's een vast IP adres gegeven in mijn router (dit had ik al) en DHCP stond aan in de camera. Dit werkte voor de update naar 5.5.0 wel goed maar daarna niet meer. DHCP uitvinken was de oplossing.

• red1
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:47
Ik ben van plan om een 8mp Hikvision camera te kopen bij alieexpress. Deze camera is een zogeheten 'Overseas' version. Voor alle duidelijkheid, bij deze camera is dus gewoon de firmware te upgraden en de taal is engels? Heb al een Chinese versie en die kan ik niet updaten zonder een heel stappenplan.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.263.fe6kvj

• Joepla

Joepla

@red1 De feedback op deze cam wijst er op dat het wel snor zit, je zou voor de zekerheid even een (eenvoudig) Engels mailtje naar deze verkoper kunnen sturen. Mocht het dan uiteindelijk tegenvallen, dan sta je iets sterker.

Wees to the point in je mail en laat je niet afschepen met vage, niet ter zake doende antwoorden. Dit wijst er vaak op dat er iets niet helemaal ok is en Chinezen vermijden negatieve antwoorden als de pest.

• CWH
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-08 22:14
Ik heb nu Foscam camera's die ik ook via internet benader (vakantie), maar na het ontdekken van vreemde ip-adressen in de log-file vertrouw ik ze niet echt meer, (ook al is het bestand, na wat aanpassingen nu drie dagen leeg op mijn eigen ip-adres na).
Ik wil dus een veilige verbinding maken. Is een NAS dan de enige echte veilige verbinding (VPN dus), of zijn er andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie. Want om nou alleen daarvoor een NAS aan te schaffen vind ik nogal ver gaan. Ik weet dat er een mogelijkheid is om het via een Pi te doen, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Ook een dedicated PC hiervoor gebruiken kan, maar om die nu 24/7 te laten draaien vind ik ook niet echt een optie. Dus wat is wijsheid?

• Joepla

Joepla

quote:
CWH schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:32:
Ik weet dat er een mogelijkheid is om het via een Pi te doen, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Ook een dedicated PC hiervoor gebruiken kan, maar om die nu 24/7 te laten draaien vind ik ook niet echt een optie. Dus wat is wijsheid?
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al: de Pi.

Een NAS is behoorlijke overkill, als je hem alleen hiervoor gebruikt. Daarbij werkt een NAS niet optimaal, zeker niet met meerdere cams imho.

Dedicated PC: idem.

Rpi: betaalbaar, extreem zuinig en OpenVPN zet je er binnen een half uur op (inclusief 20 minuten passief kijken terwijl de keys gegenereerd worden). Lees dit eens door en vertel eens wat je precies niet ziet zitten: http://www.pivpn.io

Tip: zet meteen pihole erbij :)

Joepla wijzigde deze reactie 29-12-2017 17:58 (3%)

• CWH
Hmm, wat ik dus toch al dacht. Heb het net even doorgelezen en ondanks dat dit Tweakers.net is, ziet het er niet echt als plug and play uit. Neem aan dan een Pi 3(b)? En dat een bundel met voeding, sd-card en behuizing wel handig is? Hoe run je de commando's op een Windows 10 pc? Met Putty (heb ik ergens gelezen)? En hoe die camera's er dan aan gehangen moeten worden weet ik nu al sowieso niet. Maar, bottom line, iets anders, beter dan wel goedkoper dan een Pi is er niet begrijp ik?

• Joepla

Joepla

@CWH je moet knutselen om dit aan de gang te krijgen. Als je niet thuis bent in IP adressen, CLI, portforwarding, etc. dan is dit wellicht niet wat je wilt. Als het niet werkt, weet je niet waar je het zoeken moet.

Je hebt het zelf over een PC: als je daar zelf een VPN server op krijgt, is dat een oplossing. Liefst een klein PC'tje (IPC oid) ivm energieverbruik.

• Piet91
  • Nu online
@CWH Ondersteunt je router geen VPN-server?

Heb zelf tijd geleden de Xiaomi 3G router besteld en Padavan firmware opgezet.
Was mijn bedoeling om hier VPN server en client op te installeren zodat ik ook veilig bij mijn camera/NAS e.d. kan komen.

Maar ik krijg 'm niet aan de praat met Ziggo. ;(
En de huidige router is een drama (en enorm verouderd)

Piet91 wijzigde deze reactie 29-12-2017 21:21 (9%)

• CWH
@Joepla Ik ben op zich nog wel thuis in ip-adressen en port forwarding maar dat hele Pi gebeuren is nieuw voor me, op zich dus wel een uitdaging ;) !
@Piet91 Nee, heb zo'n Telenet router dus dat gaat niet lukken.

• ozziestroker1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:17
Ik ben ook alweer even aan het meelezen maar heb toch nog wat vragen.

Ik wil 2 systemen aanschaffen, 1 voor bij mij thuis en 1 voor bij mijn schoonouders.
Om het makkelijk te houden noem ik het even systeem A en systeem B.

A: 2 camera's, PoE, voor buiten.
1 voor aan de voorgevel tbv overzicht motor,
1 voor in de achtertuin tbv overzicht schuur en de andere motor.
Nvr

B:2 camera's, PoE, voor buiten en 1 PoE voor binnen met audio zodat de hond in de gaten gehouden kan worden.
1 voor aan de voorgevel tbv overzicht auto,
1 voor in de achtertuin tbv overzicht schuur en motor.
Nvr.

Mbt de camera's buiten wil ik voor de IPC-HDW5231R-ZE gaan. Ik lees er goede ervaringen mee en over zijn voorloper.

Dan de binnen camera. Deze is voor een gang van +- 1 meter breed en 3 meter lang en moet dus audio kunnen verzenden. Alarm op geluid is niet nodig, via internet word er zelf regelmatig ingelogd om even te controleren. Ik kan voor dezelfde camera gaan, maar dat is echt overkill. 'S avonds brand er een lamp in de gang als de hond daar is en overdag is er natuurlijk licht eventueel aangevuld met een lamp. 'S nachts is iedereen gewoon thuis dus dan is de camera niet nodig want als hij blaft dan horen ze dat zelf.
Graag zou ik daar dus advies voor ontvangen.

Als laatste de nvr.
Vaak word hier de NVR4104-4KS2 genoemd. Nu hebben wij beide wel een netwerk met genoeg aansluitingen liggen, maar geen PoE aansluitingen. We kunnen een losse switch met PoE kopen of 2 PoE injectoren maar er is ook een nvr met PoE namelijk de NVR4104-P-4KS2. Het prijsverschil is ongeveer 44$ wat gelijk is aan 36,47¤. Ga ik voor een losse switch is het weer een extra apparaat en extra stekker en het verschil in prijs word dan ook redelijk te niet gedaan.
Zijn er ook ervaringen met de PoE versies?

• Joepla

Joepla

quote:
ozziestroker1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:55:
Heb hier de NVR4108P-4KS2 sinds 3 maanden met een WD Purple HDD. Draait in ieder geval zeer stabiel, dat was uiteraard een vereiste. Geen enkele keer moeten resetten.

Ik heb nu 1 cam via POE aangesloten, 2 via LAN (met aparte low-cost POE injectors) en een aantal via WAN (andere locaties). De NVR neemt continu alle 8 kanalen op, daarbij IVS, totaal zo'n 30...50 Mbps.

Sommige zaken werken wat eigenaardig, bv. de volgorde van cams die achteraf lastig is aan te passen en niet alle opties van de cams kun je instellen via de NVR. Je moet ze daarvoor apart via LAN benaderen. Geen ramp, de prijs/kwaliteitverhouding vind ik erg goed. Geldt ook voor de Dahua cams zelf overigens.

Ik heb wel de fan vervangen door een Noctua exemplaar. De standaardfan werkte op zich goed, maar ik wilde wat minder geluid en wat meer bedrijfszekerheid.
Bij Amazon.de zo'n EUR 5,- goedkoper te krijgen dan de goedkoopste uit de Pricewatch.

• Piet91
  • Nu online
quote:
ozziestroker1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:55:
Mbt de camera's buiten wil ik voor de IPC-HDW5231R-ZE gaan. Ik lees er goede ervaringen mee en over zijn voorloper.
Uitstekende keuze.
quote:
Dan de binnen camera. Deze is voor een gang van +- 1 meter breed en 3 meter lang en moet dus audio kunnen verzenden. Alarm op geluid is niet nodig, via internet word er zelf regelmatig ingelogd om even te controleren. Ik kan voor dezelfde camera gaan, maar dat is echt overkill. 'S avonds brand er een lamp in de gang als de hond daar is en overdag is er natuurlijk licht eventueel aangevuld met een lamp. 'S nachts is iedereen gewoon thuis dus dan is de camera niet nodig want als hij blaft dan horen ze dat zelf.
Graag zou ik daar dus advies voor ontvangen.
IPC-HDW4231EM-ASE.
Sterk vergelijkbaar met de IPC-HDW5231R-ZE maar dus niet vari-focal.
In een gang van dat formaat is 2.8mm waarschijnlijk de beste keus en dan waarschijnlijk (afhankelijk hoe je 'm ophangt) de camera 90 graden draaien (dus portrait mode)
quote:
Als laatste de nvr.
Vaak word hier de NVR4104-4KS2 genoemd. Nu hebben wij beide wel een netwerk met genoeg aansluitingen liggen, maar geen PoE aansluitingen. We kunnen een losse switch met PoE kopen of 2 PoE injectoren maar er is ook een nvr met PoE namelijk de NVR4104-P-4KS2. Het prijsverschil is ongeveer 44$ wat gelijk is aan 36,47¤. Ga ik voor een losse switch is het weer een extra apparaat en extra stekker en het verschil in prijs word dan ook redelijk te niet gedaan.
Naast POE-injectors, NVR's met POE en POE-switches, zijn er ook nog goedkope POE-switches die niet aan 'echte' POE doen; die zetten net zoals de POE-injectors domweg stroom op de ethernetkabel zonder verificatie met het device dat er aan hangt. Die heb je ook al voor 2 tientjes.

Een nadeel van NVR's met POE is dat je alle netwerkkabels van de camera naar hetzelfde punt moet leggen. En dat je deze niet (gemakkelijk) kunt verplaatsen als je dat wil; bijvoorbeeld om die NVR te verstoppen.
En qua instellen van de camera en live-view (apps) zou je er een aantal nadelen aan kunnen geven.

Wat @Joepla is ook een goed idee; laten opnemen op beide locaties. Heb je extra zekerheid/backup.
quote:
Joepla schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:16:
Ik heb nu 1 cam via POE aangesloten, 2 via LAN (met aparte low-cost POE injectors) en een aantal via WAN (andere locaties). De NVR neemt continu alle 8 kanalen op, daarbij IVS, totaal zo'n 30...50 Mbps.
Eigenlijk nooit bij nagedacht dat die NVR's dat aankonden. Maar als ik naar de bitrate van 1 kanaal kijk (in mijn geval H.265 2048 Kb/s/2 Mb/s en wat die NVR's theoretisch aan moeten kunnen (80 MB/s) dan kun je wel wat opnemen inderdaad. Al zouden zaken als IVS zeker wel dit aantal wat lager zetten.

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:02
Ik heb de IPC-HDW5231R-ZE binnen! Zonder bracket btw. Ik denk namelijk dat het wellicht zonder ook gaat passen. Van 't weekend maar eens installeren. Ben benieuwd.

• Joepla

Joepla

quote:
Piet91 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:28:
[...]
Eigenlijk nooit bij nagedacht dat die NVR's dat aankonden. Maar als ik naar de bitrate van 1 kanaal kijk (in mijn geval H.265 2048 Kb/s/2 Mb/s en wat die NVR's theoretisch aan moeten kunnen (80 MB/s) dan kun je wel wat opnemen inderdaad. Al zouden zaken als IVS zeker wel dit aantal wat lager zetten.
Ja dat gaat inderdaad prima. 80 Mbps is ruim voldoende voor de 8 streams die ik nu heb. Maar daar zitten ook wat 2 Mpixel cams tussen die wellicht ooit nog eens vervangen worden, zodra er hires + lowlight cams betaalbaar worden. Dan neemt de bandbreedte wel toe.

• ozziestroker1
quote:
IPC-HDW4231EM-ASE.
Sterk vergelijkbaar met de IPC-HDW5231R-ZE maar dus niet vari-focal.
In een gang van dat formaat is 2.8mm waarschijnlijk de beste keus en dan waarschijnlijk (afhankelijk hoe je 'm ophangt) de camera 90 graden draaien (dus portrait mode)
90 graden was wel het idee, bij mijn ouders hangt een veel te duur systeem wat ook zo is gepositioneerd]
quote:
Naast POE-injectors, NVR's met POE en POE-switches, zijn er ook nog goedkope POE-switches die niet aan 'echte' POE doen; die zetten net zoals de POE-injectors domweg stroom op de ethernetkabel zonder verificatie met het device dat er aan hangt. Die heb je ook al voor 2 tientjes.

Een nadeel van NVR's met POE is dat je alle netwerkkabels van de camera naar hetzelfde punt moet leggen. En dat je deze niet (gemakkelijk) kunt verplaatsen als je dat wil; bijvoorbeeld om die NVR te verstoppen.
En qua instellen van de camera en live-view (apps) zou je er een aantal nadelen aan kunnen geven.

Wat @Joepla is ook een goed idee; laten opnemen op beide locaties. Heb je extra zekerheid/backup.
De nvr zou in het midden van beide huizen in een luchtkanaal staan. Daar staan ze centraal in het huis en alle kabels lopen ook daar. Er staat al een nas en er zit een switch gemonteerd en alle kabels (netwerk en coax) lopen vanaf daar via het luchtkanaal naar alle kamers. Een ander deel van de kabels loopt mooi onder de grond vanaf de meterkast door het huis.
De nvr hoeft dus niet te verplaatsten. Op beide locaties opnemen is ook een goed idee. Nu wordt de nas ook bij elkaar gebackupd dus waarom dit niet.
Welke nadelen zijn er mbt de live view? Moet je inloggen via internet of gebruik je een app? En welke app dan? Er zijn er zoveel en wat ik heb gemerkt met het oude systeem van mijn ouders is dat ze allemaal op elkaar lijken en vaak slecht worden ondersteund.
Wat is er voor nadeel mbt het instellen van de camera's via PoE? Als de kabel er ligt en hij is aangesloten kan je toch gewoon via de interface op de nvr je beeld bekijken en focussen/richten. Evt zou ik nog eerst met een losse kabel door het huis de goede positie van de camera kunnen bepalen zodat alles gedekt word wat ik wil zien.
Ik gebruik 100% koper kabels met awg24 cat 6 dus PoE zou moeten werken als de kabel tussen de 10 en meter is.
quote:
Sommige zaken werken wat eigenaardig, bv. de volgorde van cams die achteraf lastig is aan te passen en niet alle opties van de cams kun je instellen via de NVR. Je moet ze daarvoor apart via LAN benaderen. Geen ramp, de prijs/kwaliteitverhouding vind ik erg goed. Geldt ook voor de Dahua cams zelf overigens.
Als je de camera's goed benoemd is de volgorde niet echt belangrijk.
Alleen niet alle opties instellen via de nvr is lastig. Ik moet dan eens kijken hoe ik ze ga benaderen.
Hoe heb jij dat gedaan? Los koppelen van je nvr en gewoon aan je netwerk hangen en dan via ip adres benaderen of kan je de camera via je browser benaderen als deze aan de nvr is gekoppeld?

ozziestroker1 wijzigde deze reactie 04-01-2018 08:50 (13%)

• CWH
Ik denk toch dat ik ga voor een Synology DS118 om twee DS-2CD2442FWD-IW (4MP) camera's op aan te sluiten, waarvan een 4mm en een 2.8mm model. De 4mm komt in de woonkamer waarbij hij in een hoek komt te hangen zodat ik twee deuren kan monitoren, deur van hal naar wk en de terrasdeuren. Gezien de kijkhoek van 83 graden zou dat net moeten lukken. De camera heeft sd-card mogelijkheid maar uiteraard worden de camera's direct op de NAS aangesloten waarbij ik na opname van alarm ook een backup in een cloud wil laten opslaan.
Gaat deze combinatie werken? Suggestie voor andere camera's?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik begin ook met een NAS van Synology. Ik heb laatst een demootje gezien bij iemand van hoe dat dan werkt, en dat werkt eigenlijk gewoon erg goed. En ik heb toch een nieuwe NAS nodig. Mocht ik tegen beperkingen aan lopen, kan ik later altijd nog een aparte NVR installeren. Ik kies wel voor een snelle NAS.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 04-01-2018 12:12 (5%)

www.digitalracing.nl

• Eboman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:47

Eboman

Ondertitel

quote:
Joep schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:02:
Ik heb de IPC-HDW5231R-ZE binnen! Zonder bracket btw. Ik denk namelijk dat het wellicht zonder ook gaat passen. Van 't weekend maar eens installeren. Ben benieuwd.
ben benieuwd ga die van mij volgende week bestellen, heb je hem via Andy ?

Signature

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:02
Yep

• Joepla

Joepla

quote:
ozziestroker1 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:10:
[...]
Als je de camera's goed benoemd is de volgorde niet echt belangrijk.
Dat kun jij vinden, ik vind het onhandig. Het bepaald nl. ook de volgorde van de cams in bv. je app. Sommige cams wil ik tegelijkertijd kunnen zien of het kan gewoon logisch zijn om bv. je tuincams niet volledig verspreid tussen je andere cams te vinden.
quote:
Alleen niet alle opties instellen via de nvr is lastig. Ik moet dan eens kijken hoe ik ze ga benaderen.
Hoe heb jij dat gedaan? Los koppelen van je nvr en gewoon aan je netwerk hangen en dan via ip adres benaderen of kan je de camera via je browser benaderen als deze aan de nvr is gekoppeld?
Je kunt inderdaad je PC aan de switch van de NVR koppelen en dan de cams zo benaderen. Als je het van te voren weet, kun je het ook lokaal op je PC instellen.

• ozziestroker1
quote:
Joepla schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:41:
[...]

Dat kun jij vinden, ik vind het onhandig. Het bepaald nl. ook de volgorde van de cams in bv. je app. Sommige cams wil ik tegelijkertijd kunnen zien of het kan gewoon logisch zijn om bv. je tuincams niet volledig verspreid tussen je andere cams te vinden.
Daar heb je gelijk in, ik ben alleen bekend met de rxcam app. Hier zie ik tot 4 schermen tegelijkertijd in beeld. Het is dan wel klein maar als ik groter wil dan selecteer ik de camera die ik wil zien.
Welke app word er door de mensen hier gebruikt?
quote:
Je kunt inderdaad je PC aan de switch van de NVR koppelen en dan de cams zo benaderen. Als je het van te voren weet, kun je het ook lokaal op je PC instellen.
Dat gaat dan wel lukken. Pc en nvr gaan in hetzelfde netwerk. Lokaal is denk sneller maar dat ga ik tegen die tijd wel zien.

• Joepla

Joepla

@ozziestroker1 ik gebruik de Dahua iDMSS Lite app, voor Android is hij ook beschikbaar, maar heet net iets anders. Eigenlijk een erg handige app, enige dat ik erop kan aanmerken, is dat als je een stukje opneemt (live of al eerder opgenomen op je NVR) het in een formaat staat waar geen enkel device mee overweg kan. Even snel een filmpje delen zit er dus niet in. Je moet altijd eerst converteren.

Maar hiermee -en met de andere kleine tekortkomingen- is prima te leven. Je bouwt met dit soort spulletjes een behoorlijk geavanceerd CCTV netwerk voor de prijs waarvoor je bij andere merken net een fatsoenlijke camera kan kopen :)

• ozziestroker1
Thanks @Joepla heb de app alvast binnen gehaald voor de ios devices die ik heb.
De beelden worden opgeslagen als H.265 toch? vlc zou hier mee op kunnen gaan.
En anders moet ik de boel converteren, is een extra handeling helaas dan.
Je hebt helemaal gelijk mbt de prijs en de tekortkomingen daar doe je concessie's op, maar daar is wel mee te leven.

Deze week Andy maar even een mail sturen....

ozziestroker1 wijzigde deze reactie 04-01-2018 14:12 (6%)

• Joepla

Joepla

@ozziestroker1 de files hebben de extensie .dav, heb me niet verdiept in wat formaat dat is. Mogelijk dat VLC het aankan, anders zijn er conversietools voor. Heb het 1x gehad dat er om beelden werd gevraagd, dan is het wel nodig om een bekend formaat aan te leveren. Moest even zoeken, maar is uiteindelijk wel gelukt.

• ozziestroker1
@Joepla ik ben benieuwd hoe de webinterface van de nvr eruit ziet. Het systeem van mijn ouders neemt in h.265/h.264 op en ik kan daar direct de beelden terug kijken en dan omzetten naar avi als ik de beelden wil exporteren.
Ik zie dat de nvr de h.265/h.264 compressie gebuikt vandaar dat ik uitging dat de bestanden ook dat formaat hadden.

.Dav kan via vlc afgespeeld worden. je moet alleen in de instellingen een codec aanpassen naar h.265 demuxer.

ozziestroker1 wijzigde deze reactie 04-01-2018 15:11 (14%)

• Piet91
  • Nu online
quote:
Joepla schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:48:
@ozziestroker1 ik gebruik de Dahua iDMSS Lite app, voor Android is hij ook beschikbaar, maar heet net iets anders. Eigenlijk een erg handige app, enige dat ik erop kan aanmerken, is dat als je een stukje opneemt (live of al eerder opgenomen op je NVR) het in een formaat staat waar geen enkel device mee overweg kan. Even snel een filmpje delen zit er dus niet in. Je moet altijd eerst converteren.

Maar hiermee -en met de andere kleine tekortkomingen- is prima te leven. Je bouwt met dit soort spulletjes een behoorlijk geavanceerd CCTV netwerk voor de prijs waarvoor je bij andere merken net een fatsoenlijke camera kan kopen :)
Ik kan gelukkig gewoon .MP4 vanuit de interface downloaden. Met de app geen ervaring, zie zo niet opnames te downloaden. Wel inderdaad live opnemen in de app; maar zie het bestand dan niet terug op de telefoon (buiten de Dahua app om)

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik heb jullie hulp nodig.
In de nacht van dinsdag op woensdag is er bij onze buren ingebroken. Ze waren op vakantie en belden mij wakker omdat ze een alarmmelding hadden gehad. Lang verhaal kort: inbrekers, 4 stuks, op 2 minuten gemist (misschien maar goed ook, je weet nooit wat er gebeurt) bleek nadat we achteraf de camerabeelden bekeken. Tussen uitstappen uit auto en instappen en wegrijden zit krap 4 minuten. In die tijd zijn ze naar het huis gelopen (35 seconden), hebben ze de cilinder uit de achterdeur getrokken (30 seconden?) en zijn ze direct naar de slaapkamer gegaan op zoek naar sieraden. 30 seconden na binnenkomst is het alarm afgegaan (bij ons binnen niet hoorbaar) ze zijn nog even gebleven en vervolgens naar de auto gerend.

Helaas is het de afgelopen paar maanden meerdere keren raak geweest hier in de buurt, behoorlijk klaar mee. Vervelende is ook dat er te weinig aanknopingspunten zijn om de daders te pakken. Qua fysieke beveiliging kunnen we vrij weinig meer doen zonder dat het echt ingrijpend wordt (rolluiken enz). Ik zit er dan ook aan te denken om 1 of 2 extra camera’s op te hangen. Heb er nu 1 onder de carport hangen (Hilvision DS-2CD2142FWD-I) die de oprit, achterdeur en voordeur in het zicht heeft. Een persoon is herkenbaar vanaf de voordeur. Zou nu graag de straat die voor het huis langs loopt in beeld willen brengen op zo’n manier dat in ieder geval kentekens te lezen zijn en bij voorkeur gezichten herkend kunnen worden.

Vanaf de voorgevel van het huis is er eerst 3m voortuin, 2m stoep, 5m straat, 3,5m parkeerplaatsen en 1,5m stoep. Een totaal van 15 meter. Ik vermoed dat er 2 mogelijkheden zijn:
A ) 1 camera met een lenshoek waarbij de straat zowel links als rechts in beeld is;
B ) 2 camera’s de ene naar links en de andere naar rechts gericht.

Heb de volgende vragen en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien:
- ik zou de beelden tot een week terug willen kunnen kijken. Neem nu op een relatief oude Synology NAS op, heb m’n twijfels of deze de input van 3 camera’s aan kan + het is een NAS met 1 schijf. Kan hier een extra schijf in hangen natuurlijk, maar zou aan de andere kant de boel ook prima online kunnen opslaan. Ik zie echter grote prijsverschillen tussen aanbieders en het ‘moet’ natuurlijk wel leuk blijven.
- is er een camera die de gehele straat in beeld zou kunnen brengen én een goede beeldkwaliteit heeft? Ik denk zelf dat het lastig wordt ivm de breedte van de weg.
- mogelijk dat ik geheel verkeerd aan het denken ben, sta open voor suggesties!

Wellicht een beetje onsamenhangend verhaal, merk dat ik tijdens het schrijven weer een beetje opgefokt raak. Was echt super-ruk om dit mee te maken en zo als 1e bij het huis aan te komen terwijl je niet weet of ze nog binnen zijn. Gelukkig werkende buurtapp goed, ondanks dat het 02:30 was waren er binnen 4 minuten nog 3 buren en in totaal 11 minuten later de politie, maar die 4 minuten waren behoorlijk ruk.

edit:
Kleine aanvulling nu ik nog verder door het topic heen gelezen heb. Tegenover ons staan geen huizen. Onze woning steekt daarnaast het verst naar voren uit in de straat, er zou dus echt enkel de straat gefilmd worden. Geen woningen oid.

Niek_ wijzigde deze reactie 05-01-2018 00:19 (4%)

• ozziestroker1
quote:
Piet91 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:39:
[...]

Ik kan gelukkig gewoon .MP4 vanuit de interface downloaden. Met de app geen ervaring, zie zo niet opnames te downloaden. Wel inderdaad live opnemen in de app; maar zie het bestand dan niet terug op de telefoon (buiten de Dahua app om)
Bedankt voor de aanvulling.
Live via de telefoon opnemen zal ik niet vaak gebruiken, maar via de interface .MP4 downloaden scheelt weer een hoop converteren.

• jacovn
@Niek_
Kentekenplaten herkennen is een vak apart en kun je beter niet willen doen met een camera waar je mensen mee opneemt.

De term voor ketenkens opnemen is LPR.
Een camera die op ipcamtalk veel wordt aangeraden is Dahua IPC-HFW5231E-Z12
Die moet je vrij laag met kleine hoek op de straat richten. Heeft 12 x zoom en kun je dan inzoomen op de straat waar de kentekens voorbij komen (blok ergen midden op de straat van zeg 1 a 2 meter breed)

lees deze thread eens door: https://ipcamtalk.com/thr...se-plate-cam-project.505/

Verder moet je wel over privicay wetgeving heen willen stappen omdat je gaat loggen wie op welke tijd waar is, en dat mag je niet zo maar doen.

Voor opnemen van mensen op straat zou ik een Dahua Starlight of een Hikvision Darkfighter of hoe het ook heet nemen. En een turret uitvoering omdat die minder last heeft van zijn eigen IR.
Met wat geluk en weg verlichting die er wellicht is he je dan geen IR nodig.

Ook hier moet je weer de wet willen overtreden omdat je wel een stukje weg mag opnemen welke toevallig in beeld komt als je ke eigendom op eigen grond wil filmen. Maar je moet voor gezicht herkenning natuurlijk vol op de stoep/straat richten en redelijk inzoomen.

Ook hier moet je camera ook weer niet te hoog geplaatst zijn vanwege de capouchon en petjes die de gemiddelde inbreker draagt. Dus aan dak carport en dan naar beneden filmen is waarschijnlijk al geen goed idee..

• Niek_
@jacovn Dank voor je tips. Ik ga er eens doorheen lezen. Met kentekens herkennen heb ik me niet goed uitgedrukt. Bedoelde dat ze achteraf op beeld leesbaar dienen te zijn.

• Joepla

Joepla

@Niek_ Zeer begrijpelijk dat je hier opgefokt van bent. Goed dat je niet op tijd binnen was. De held zijn en in het ziekenhuis liggen is het niet waard. Dan maar die paar sieraden weg en een berg inbraakschade. Sterkte ermee, dit zul je nooit meer vergeten.

Ikzelf zie camera's niet als een hele goede preventiemaatregel. Het werkt zeker, maar eigenlijk alleen optimaal als er iemand 24/7 naar kijkt, zoals bij beter beveiligde objecten. Alleen dan kun je mogelijk ingrijpen.
"Onze" systeempjes zijn goed om achteraf te zien wat er is gebeurt. En vaak niet meer dan dat: petjes en kraagjes zijn tegenwoordig standaard en met bepaalde bendes die 1800 km zuidoostelijk hun thuisbasis hebben, is er eigenlijk weinig waardevols aan je beelden. Ook al heb je de gezichten herkenbaar in beeld.

Misschien kun je overwegen om met bv. domotica je verlichting in te laten schakelen zodra er (buiten bij je voor/achterdeur?) beweging is. Dat vindt men niet prettig en is ook nog eens handig voor jezelf. Verder is een hele dikke sirene + flitser in staat om het iemand erg ongemakkelijk te maken. Die 4 minuten worden dan misschien een halve minuut. Nog steeds niet leuk, maar beperkt de schade wel.
Ik ga ervan uit dat je mechanisch alles op orde hebt. Goede sloten (kijk eens op YouTube hoe simpel jouw dure 3-sterren SKG slot open te krijgen is) met goed anti-inbraak beslag. LED floodlight met bewegingsmelder aan de gevel, etc.

Allemaal zaken die je als Tweaker relatief makkelijk en betaalbaar kunt uitvoeren.

• Niek_
@Joepla Je hebt helemaal gelijk, het blijft (gelukkig) materieel.

Mechanisch alles voor zover ik kan nagaan wel op orde: deuren SKG kerntrekbeslag + cilinders, ramen raamboompjes met slot, rondom het gehele huis verlichting die als het donker is ingeschakeld is. Wel veel glas, maar daar kan je niet veel aan doen zonder gelijk helemaal leeg te lopen (inbraakwerend glas) of esthetisch er hard op achteruit te gaan (openingen verkleinen met 'tralies' enz). Volgende stap zou inderdaad een alarm zijn + irritante sirene. Buren hebben dit ook (ding gaat echt knetterhard als je binnen bent) maar toch zijn ze nog wel 1-1,5 minuut bezig geweest terwijl het alarm af ging. Ik ga me daar ook eens in verdiepen, zeker icm met 2 katten, moet niet zo zijn dat als die 's nachts achter een balletje aanrennen wij rechtop in bed zitten omdat de sirene af gaat :X

• hfunny
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:44
Vandaag mijn camera's van Andy ontvangen (via de goedkope route):

2x HikVision DS-2CD2085FWD-I 2.8 mm
1x HikVision DS-2CD2085FWD-I 4 mm

de NVR is nog onderweg, als ook die binnen is gaan we de boel testen ;-)

• HoppyF
quote:
Niek_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:12:
@jacovn Dank voor je tips. Ik ga er eens doorheen lezen. Met kentekens herkennen heb ik me niet goed uitgedrukt. Bedoelde dat ze achteraf op beeld leesbaar dienen te zijn.
Het gaat niet alleen om het kunnen lezen van de kentekenplaten maar ook de combinatie met de daarbij horende auto. Negen van de tien keer zijn de kentekens vals maar is de combinatie met de auto waarin gereden is wel van belang ivm de opsporing van de inbrekers.
Lijkt er wel op dat dit een zeer gerichte inbraak is geweest want anders kan men nooit zo snel te werk zijn gegaan. Hopelijk worden de daders snel opgepakt want ik kan me goed voorstellen dat je schijtziek wordt van dit soort acties.

• Lambiek19
Beste mensen

Is er ook een buiten camera (alie expres ) met beeldhoek meer dan 110 graden . Dus min 130gr of meer .

Met sd card houder. En zeer goed beeld opname.

Bedankt
Groet

• President
  • Registratie: februari 2015
quote:
Niek_ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:54:
Ik heb jullie hulp nodig.
), hebben ze de cilinder uit de achterdeur getrokken (30 seconden?)
Beetje offtopic, maar ga met je buren het gesprek aan. Ga allemaal voor goede cilinders en anti-kerntrek beslag. Voor stangen bij de (kleine) raampjes boven de keukendeur, voor stevig hang en sluitwerk..

• jacovn
quote:
HoppyF schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Het gaat niet alleen om het kunnen lezen van de kentekenplaten maar ook de combinatie met de daarbij horende auto. Negen van de tien keer zijn de kentekens vals maar is de combinatie met de auto waarin gereden is wel van belang ivm de opsporing van de inbrekers.
Lijkt er wel op dat dit een zeer gerichte inbraak is geweest want anders kan men nooit zo snel te werk zijn gegaan. Hopelijk worden de daders snel opgepakt want ik kan me goed voorstellen dat je schijtziek wordt van dit soort acties.
De meeste lpr systemen maken 3-10 jpeg foto's en zoeken daarin het kenteken en maken per foto een lijstje van kentekens die het het meest waarschijnlijk zijn. Die worden tussen de beelden vergeleken en er rolt een top 5 of zo uit met een percentage waarschijnlijkhied.
Je Kunt al die fotos bewaren als je wat opslag capaciteit hebt.

Verder neem je meestal een substream van 720p zodat je minder pixels hoeft te processen, en je kunt de mAin stream van 2 mp continue opnemen. Die 720p is dan een frame uit het midden van het beeld - daar waar kenteken zit. In de main stream heb je dan wel de hele auto in beeld.

Ik ga er wellicht wel eens mee testen. Zit straks in nieuw huis aan de ontsluitende weg van de straat. Die zal niet zo breed zijn. Dan is de 720p stream de breedte van de straat, en het 2 mp frame de straat en de voetpaden ernaast. Politie vindt het prima, en als er niemand klaagt..

• jacovn
quote:
Lambiek19 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:21:
Beste mensen

Is er ook een buiten camera (alie expres ) met beeldhoek meer dan 110 graden . Dus min 130gr of meer .

Met sd card houder. En zeer goed beeld opname.

Bedankt
Groet
Met die beeldhoek zie je wel DAT er iets gebeurd, maar niet WAT er gebeurd..

Je hebt wel goede 180 graden camera's waar 3x een 60 graden chip naast elkaar zit. Dan heb je 6000x1000 pixels grofweg. Maar snel 500 euri.

• Niek_
quote:
HoppyF schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Er kwam nog een buurman met wat beeldmateriaal aan. Blijkt dat ze ‘s nachts rond 0100 al 20 minuten in de auto op de parkeerplaats gestaan hebben voor onze huizen. Vervolgens zijn ze om 0230 teruggekomen voor de inbraak. Wel bizar inderdaad dat ze gelijk naar de slaapkamer gerend zijn op zoek naar sieraden. Politie gaf aan dat dit wel de meest voorkomende wijze van handelen was. Snel naar boven, sieraden meenemen en wegwezen.

Daarnaast vraag je je natuurlijk af hoe ze initieel op het idee gekomen zijn.
quote:
President schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Beetje offtopic, maar ga met je buren het gesprek aan. Ga allemaal voor goede cilinders en anti-kerntrek beslag. Voor stangen bij de (kleine) raampjes boven de keukendeur, voor stevig hang en sluitwerk..
Jaar geleden hier komen wonen en direct kerntrekbeslag geplaatst. Ook buren over gesproken, die vonden het niet nodig. 1x raden wat er gisteren/vandaag geplaatst is bij de buren. Zonde, maar goed.

Niek_ wijzigde deze reactie 05-01-2018 23:24 (52%)

• Joepla

Joepla

quote:
Niek_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:19:
[...]
Jaar geleden hier komen wonen en direct kerntrekbeslag geplaatst. Ook buren over gesproken, die vonden het niet nodig. 1x raden wat er gisteren/vandaag geplaatst is bij de buren. Zonde, maar goed.
Beveiliging werkt, doordat het dievengilde een makkelijker object pakt, wordt weleens gezegd. Misschien daardoor zijn ze jouw huis voorbij gegaan... Anti-kerntrekcilinders zijn een 1e vereiste en hoeven niet meer honderden euro's per stuk te kosten.

Whatsapp buurtgroep -liefst met bordjes in de wijk- kan ook helpen. Wij hebben dat hier sinds enkele jaren en zo af en toe komt daar wat zinnigs uit (zoals een melding over een langdurig stilstaande auto met 4 man midden in de nacht). Het staat of valt wel met de deelnemers. Als er een tussen zit die over iedere knal in december gaat zeuren, kijkt er al snel niemand meer. Dat moet je dan snel de kop indrukken.

• Niek_
quote:
Joepla schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:38:
[...]
Whatsapp buurtgroep -liefst met bordjes in de wijk- kan ook helpen. Wij hebben dat hier sinds enkele jaren en zo af en toe komt daar wat zinnigs uit (zoals een melding over een langdurig stilstaande auto met 4 man midden in de nacht). Het staat of valt wel met de deelnemers. Als er een tussen zit die over iedere knal in december gaat zeuren, kijkt er al snel niemand meer. Dat moet je dan snel de kop indrukken.
Hier ook een WhatsApp buurtgroep. Werkt bijzonder goed. Na m’n bericht om 02:30 stonden er 4 minuten later 3 buren naast me. Reactietijd midden in de nacht goed. Helaas zijn er tussen 0100 en 0500 gewoon te weinig mensen buiten (logisch) om dit soort afwijkingen te constateren.
Volgens mij hangen er nog geen bordjes, zal hier eens achteraan gaan. Al zal het kwartet dat nu ingebroken heeft geconstateerd hebben dat de reactietijd voor hun lang genoeg is..

• HoppyF
quote:
Niek_ schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Hier ook een WhatsApp buurtgroep. Werkt bijzonder goed. Na m’n bericht om 02:30 stonden er 4 minuten later 3 buren naast me. Reactietijd midden in de nacht goed. Helaas zijn er tussen 0100 en 0500 gewoon te weinig mensen buiten (logisch) om dit soort afwijkingen te constateren.
Volgens mij hangen er nog geen bordjes, zal hier eens achteraan gaan. Al zal het kwartet dat nu ingebroken heeft geconstateerd hebben dat de reactietijd voor hun lang genoeg is..
Bordjes in de straat worden meestal door de gemeente geregeld.
Ze moeten natuurlijk wel van het bestaan van een buurtgroep weten.
De beheerder van de groep moet dit dus doorgeven.
Hier werkt de buurtgroep ook goed, in het begin even wat aanloopproblemen van iemand die dacht dat het wel leuk was om zijn vakantiefoto's te delen plus nog wat ongein.
Na wat waarschuwingen is de persoon zelf uit de groep vertrokken.
De beheerder weet dat ik een camera heb dus indien nodig kunnen beelden verstuurd worden.

• Qosmic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-08 22:03
ik heb de Dahua IPC-HDW5231R-Z met bijpassende muurbeugel.

nou heb ik een zwarte gevel en wil de camera graag zwart maken.
Ik neem aan dat ik het dan gewoon met zoiets kan spuiten toch?

volgens mij is de cam kunsstof of metaal.

Qosmic wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:38 (8%)

Stop chasing the dream, you're already living it

• Joepla

Joepla

@Qosmic het is zeer waarschijnlijk aluminium, maar dat kun je wel vaststellen lijkt me, als je hem al hebt? Het is al geverfd, dus een laagje erover kan in principe.

Zelf heb ik het met Plasti Dip gedaan (kreeg de tip eerder in dit draadje). Het is een soort rubberachtige verf die je in een paar dunne laagjes aanbrengt, ook met een spuitbus. Ziet er goed uit, maar is wel kwetsbaarder dan goede verf. Je kunt het evt. later ook vrij simpel weer verwijderen. Bv. voor garantie oid.

Ik heb voor mat-bruin gekozen, omdat de witte cam met voet erg veel aandacht trok. Nu is hij praktisch onzichtbaar.

• Qosmic
ok thnx, maar Plasti Dip of dit is toch nagenoeg hetzelfde?

Ik doe mat zwart omdat ik ook een antraciet grijze gevelsteen heb

• Joepla

Joepla

@Qosmic Wat ik even snel zie, is dat Hammerite "gewone" verf is. Dat is prima, maar krijg je er nooit meer af. Plasti Dip is als een soort "wrap" en gaat er wel makkelijk vanaf, maar is toch goed bestand tegen weersinvloeden (volgens de productspecificatie).

• Lambiek19
Bedankt voor je reactie
quote:
jacovn schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:53:
[...]

Met die beeldhoek zie je wel DAT er iets gebeurd, maar niet WAT er gebeurd..

Je hebt wel goede 180 graden camera's waar 3x een 60 graden chip naast elkaar zit. Dan heb je 6000x1000 pixels grofweg. Maar snel 500 euri.

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-08 11:47
Goedendag,

Wat een heerlijk topic voor wanneer je wat info nodig hebt over camera's :)

Mijn zus heeft me gevraagd of ik enkele camera's wil ophangen in haar winkelpand, 2 stuks binnen, 1 buiten. Ik heb vorige jaar in mijn eigen zaak ook 4 camera's gehangen, heb toen gekozen voor relatief dure camera's van AXIS, werken prima maar ik denk dat goedkoper ook wel kan.

Ik weet dat ik graag wil werken met een Synology NAS voor het recorden, omdat ik er goede ervaring mee heb en dingen als een VPN dan ook makkelijk te installeren zijn. Ben ook een enorme Synology fan. Verder is ook PoE een must, er is enkel ethernet voorzien.

De camera's binnen zouden vrij breed mogen filmen, altijd handig. Infrarood lijkt me wel een must aangezien inbrekers het lucht niet aandoen.

De camera buiten moet voornamelijk heel goed tegen regen en wind kunnen. Hij mag zeker infrarood hebben maar omdat hij nogal hoog gaat hangen en ook vrij ver van de poort die hij filmt, denk ik dat infrarood niet veel gaat doen. Indien het beeld in het donker tegenvalt denk ik dat een floodlight met motion sensor een betere oplossing is (dubbel effect).

Zijn er betere opties als 3 x een Dahua HDW5231R-Z ? In ongeveer die prijsklasse (< ¤200 excl. BTW).

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:23
Ik zit met een probleem: ik heb een alie-express camera aangesloten via wifi (om op smartphone live mee te kijken) en bekabeld om de data op mn NAS op te slaan.
Nu is er in het verleden eens iets vreemds voorgevallen, namelijk het bewegen van de camera terwijl wij onschuldig op de bank zaten. Ik heb toen de kabels eruit gehaald en de hele reut met andere wachtwoorden aangepast.
Nu komt het zo af en toe voor dat de camera ineens in een andere stand staat. Zojuist moest ik e.e.a. aanpassen in mijn modem en kwam tot de ontdekking dat er 4 verbindingen unknown staan. de medewerker van ziggo gaf aan dat dit kan komen door een beveiligingscamera.

Moet ik me nu zorgen maken? hoe kan ik dit op de juiste manier beveiligen?

• M!chel

M!chel

aka Kroegtijger

quote:
bk1985 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:31:
Ik zit met een probleem: ik heb een alie-express camera aangesloten via wifi (om op smartphone live mee te kijken) en bekabeld om de data op mn NAS op te slaan.
Nu is er in het verleden eens iets vreemds voorgevallen, namelijk het bewegen van de camera terwijl wij onschuldig op de bank zaten. Ik heb toen de kabels eruit gehaald en de hele reut met andere wachtwoorden aangepast.
Nu komt het zo af en toe voor dat de camera ineens in een andere stand staat. Zojuist moest ik e.e.a. aanpassen in mijn modem en kwam tot de ontdekking dat er 4 verbindingen unknown staan. de medewerker van ziggo gaf aan dat dit kan komen door een beveiligingscamera.

upnp uitschakelen, goed dat je de wachtwoorden al hebt veranderd maar heb je ook de rtsp en http poorten gewijzigd?
Is de beveiliging van je router wel in orde?

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:23
quote:
M!chel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:38:
[...]

upnp uitschakelen, goed dat je de wachtwoorden al hebt veranderd maar heb je ook de rtsp en http poorten gewijzigd?
Is de beveiliging van je router wel in orde?
Standaard router van Ziggo (technicolor?)

• M!chel

M!chel

aka Kroegtijger

quote:
bk1985 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Standaard router van Ziggo (technicolor?)
Kun je die zelf instellen? Upnp en WPS uitschakelen?

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-08 22:48
quote:

Er zijn meerdere geruchten welke claimen dat veel China camera’s een “back door” hebben waarmee de fabrikant zijn techniek op afstand kan monitoren. Deze verborgen “back-door” technologie zou mogelijk voor vreemde situaties kunnen zorgen als het bij onbevoegden terecht komt.
Ook ik had ooit een PTZ cam van Ali welke ondanks een sterk wachtwoord wel eens van kijkrichting was veranderd, terwijl ik niets had gedaan en er ook geen auto set point ingesteld stond.
Onderandere de cameralijn van Honeywell zou zich tegen deze back-door technologie beschermd hebben, om hiermee een stukje marktaandeel in een wantrouwende gebruikersgroep te creëeren.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Theo74
quote:
Niek_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:12:
Je kunt leesbaarheid vergroten door een sterke IR lichtbron bij de camera te gerbuiken, die reflecteerd de kentekenplaat waardoor deze beter leesbaar wordt. Raytech doet dit standaard met zijn kentekenscanners, die zwarte camera’s langs de wegen in Nederland. Voor de camera in de kentekenscanner zit een filter wat alleen IR doorlaat, om een scherper beeld van de kentekenplaat zonder externe lichtinvloeden te krijgen.

De meeste beveiligingscamera’s hebben met nachtopnames moeite om bewegende beelden scherp te krijgen. Als je een nachtopname op pauze zet is de “still shot” meestal vegerig waardoor details slecht zichtbaar zijn. Dit komt metname door de lager frame rate van 30fps wat wel langere belichting en dus lichtere beelden bij donker kan geven maar inleverd op details. In dit geval is een camera met 50-60fps en hoge lichtgevoeligheid een betere optie. Echter kom je hierdoor in het semi professionele segment en dat kost wat.

• CWH
quote:

Ik heb dit laatst ook twee keer gehad met mijn Foscam camera, (in Nederland gekocht trouwens). Meteen PW veranderd. Upnp uitgeschakeld, stond nog aan, maar ook de firewall optie ingeschakeld en alleen vertrouwde ip-adressen gewhitelist. Nu hou ik elke dag het log-bestand in de gaten maar itt de vorige keer staan er nu alleen mijn eigen ip-adressen in. Weet alleen niet of dit schijnveiligheid is?!
Nu wil ik een Synology NAS met twee Hikvision DS-2CD2442FWD-IW cameras's aanschaffen. Dan kan zoiets toch niet meer gebeuren?

• Piet91
  • Nu online
quote:
Theo74 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:38:
Je kunt leesbaarheid vergroten door een sterke IR lichtbron bij de camera te gerbuiken, die reflecteerd de kentekenplaat waardoor deze beter leesbaar wordt. Raytech doet dit standaard met zijn kentekenscanners, die zwarte camera’s langs de wegen in Nederland. Voor de camera in de kentekenscanner zit een filter wat alleen IR doorlaat, om een scherper beeld van de kentekenplaat zonder externe lichtinvloeden te krijgen.

De meeste beveiligingscamera’s hebben met nachtopnames moeite om bewegende beelden scherp te krijgen. Als je een nachtopname op pauze zet is de “still shot” meestal vegerig waardoor details slecht zichtbaar zijn. Dit komt metname door de lager frame rate van 30fps wat wel langere belichting en dus lichtere beelden bij donker kan geven maar inleverd op details. In dit geval is een camera met 50-60fps en hoge lichtgevoeligheid een betere optie. Echter kom je hierdoor in het semi professionele segment en dat kost wat.
Ik merk juist bij mijn Dahua (die betere/grotere sensor heeft -> gevoeliger voor licht) dat kentekenplaten al snel overbelicht zijn.
Óf de kentekenplaat is correct belicht en de rest van beeld is praktisch donker óf kentekenplaat is overbelicht en rest van beeld is bruikbaar.

Kortom; wil je beide (zowel kentekenplaat als personen) herkenbaar zul je een camera specifiek voor kentekenplaat moeten gebruiken.
En dat kunnen deze camera's prima; wanneer je de camera/video-instellingen op manual zet kun je de shuttertime dermate hoog zetten dat kentekens uitstekend leesbaar zijn.

• Joepla

Joepla

quote:
Theo74 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:55:
[...]
Er zijn meerdere geruchten welke claimen dat veel China camera’s een “back door” hebben waarmee de fabrikant zijn techniek op afstand kan monitoren. Deze verborgen “back-door” technologie zou mogelijk voor vreemde situaties kunnen zorgen als het bij onbevoegden terecht komt.
Deze geruchten zijn meerdere malen bevestigd, bij diverse merken. Bewust of onbewust: in zeer veel apparatuur die gekoppeld is aan internet (cams, routers, IoT devices, etc.), bevinden zich zwakke plekken die het mogelijk maken voor onbevoegden om toegang te krijgen. Geregeld hoor je daar wat over en dan wordt het vaak snel opgelost, al dan niet na publicatie. En dan is het wachten op het volgende lek...

Je moet vertrouwen op de fabrikant (erg naief natuurlijk) of je neemt zelf maatregelen. Zet de cams en evt. je NVR in een VLAN en laat alleen inkomende verbindingen via een VPN toe. Wil je je cams laten syncen (tijd), dan zet je in je firewall alleen dat benodigde IP adres open, of je draait lokaal een time-servertje op een RPi (waar meteen ook je VPN server op draait ;) ).

• M!chel

M!chel

aka Kroegtijger

quote:
Piet91 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Ik merk juist bij mijn Dahua (die betere/grotere sensor heeft -> gevoeliger voor licht) dat kentekenplaten al snel overbelicht zijn.
Óf de kentekenplaat is correct belicht en de rest van beeld is praktisch donker óf kentekenplaat is overbelicht en rest van beeld is bruikbaar.

Kortom; wil je beide (zowel kentekenplaat als personen) herkenbaar zul je een camera specifiek voor kentekenplaat moeten gebruiken.
En dat kunnen deze camera's prima; wanneer je de camera/video-instellingen op manual zet kun je de shuttertime dermate hoog zetten dat kentekens uitstekend leesbaar zijn.
Je kunt ook de IR van de camera uitschakelen en een externe IR lamp gebruiken.
Hang die externe IR lamp ongeveer een meter bij je camera vandaan en je hebt prima leesbare kentekenplaten.

Het probleem met IR verlichting uit de camera is dat het direct terugkaatst in de lens, daardoor licht alles wat reflecteert extreem op.

• Theo74
quote:
Joepla schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Deze geruchten zijn meerdere malen bevestigd, bij diverse merken. Bewust of onbewust: in zeer veel apparatuur die gekoppeld is aan internet (cams, routers, IoT devices, etc.), bevinden zich zwakke plekken die het mogelijk maken voor onbevoegden om toegang te krijgen. Geregeld hoor je daar wat over en dan wordt het vaak snel opgelost, al dan niet na publicatie. En dan is het wachten op het volgende lek...

Je moet vertrouwen op de fabrikant (erg naief natuurlijk) of je neemt zelf maatregelen. Zet de cams en evt. je NVR in een VLAN en laat alleen inkomende verbindingen via een VPN toe. Wil je je cams laten syncen (tijd), dan zet je in je firewall alleen dat benodigde IP adres open, of je draait lokaal een time-servertje op een RPi (waar meteen ook je VPN server op draait ;) ).
Zo had ik ooit de optie in de Hikvision software aangezet om alarm te geven wanneer vreemde IP adressen de camera benaderen c.q. proberen te benaderen. Bij de eerste alarmen had ik gelijk 3 IP adressen uit Korea te pakken, deze bleken afkomstig van (notabene) Hikvison zelf.
Navraag bij Hikvision gaf niet direct een verklarend antwoord maar men zou het uitzoeken en hier op terug komen. Enkele weken later zonder verklaring een herinnering gemaild en nooit meer een reactie mogen kijgen. Gek genoeg hebben deze 3 IP adressen zich nooit meer aangemeld op mijn camera en ook geen enkel ander Koreaans IP adres. Het enige wat volgde waren een paar tevergeefse inbraakpogingen uit het Oostblok. Mogelijk random en geautomatiseerde pogingen door ‘iets’ om mogelijkheid tot toegang te krijgen.

• Joepla

Joepla

@Theo74 Handige optie, die mis ik in de Dahua NVR. In de log kun je echt van alles zien, maar niet de mislukte inlogpogingen. Het is mij echt een raadsel waarom ze tussen al die mooie zaken, nu net dát eruit hebben gelaten.

Ik had vroeger een modem (in de ADSL tijd) dat allerlei scans e.d in de log stopte. Soms duizenden meldingen per dag, ik ga ervan uit dat dat nu (jaren later) bepaald niet minder is geworden. Ik kan het alleen niet meer zien :|

• freaknormel
  • Laatst online: 27-07 01:15
*knip* spam

AGee wijzigde deze reactie 10-01-2018 06:53 (95%)

• Gladiolus8
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 20:33
@Piet91 @Joepla @FragDaddy

Bedankt voor jullie suggesties! Erg handig en gedetailleerd. Ik heb Andy gecontacteerd en kan inderdaad een order plaatsen zonder verzendkosten en mét korting! Rest mij nog een vraag. Het systeem dient audio op te nemen, en dit kan naar mijn weten ook met de camera's. Het betreft een Dahua NVR4104-4KS2 i.c.m. 3x Dahua IPC-HDBW4431R-AS. Loopt dit audiosignaal ook over Ethernet, of dient dit apart te worden opgenomen? Aangezien ik soms een aparte audio-out uit die kabelboom zie komen..

Bij voorbaat dank!

• Theo74
Ik weet alleen dat bij Hikvision een audio ingang op de meeste camera’s zit.
Hiervoor kun je een losse mic module kopen maar zelfbouw met een electret mic knoopje is simpel zat.
Op internet zijn meerdere voorbeelden te vinden.

• freaknormel
quote:
Gladiolus8 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:23:

Loopt dit audiosignaal ook over Ethernet, of dient dit apart te worden opgenomen? Aangezien ik soms een aparte audio-out uit die kabelboom zie komen..

Bij voorbaat dank!
Deze cameras hebben inderdaad een audio aansluiting, en dus zou je ook een microfoon moeten bestellen, en afhankelijk van welke type dit is, ook 12v moeten regelen om de microfoon te voeden.

• jacovn
quote:
Gladiolus8 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:23:

Bedankt voor jullie suggesties! Erg handig en gedetailleerd. Ik heb Andy gecontacteerd en kan inderdaad een order plaatsen zonder verzendkosten en mét korting! Rest mij nog een vraag. Het systeem dient audio op te nemen, en dit kan naar mijn weten ook met de camera's. Het betreft een Dahua NVR4104-4KS2 i.c.m. 3x Dahua IPC-HDBW4431R-AS. Loopt dit audiosignaal ook over Ethernet, of dient dit apart te worden opgenomen? Aangezien ik soms een aparte audio-out uit die kabelboom zie komen..

Bij voorbaat dank!
Externe microfoon sluit je aan op de audio in van de camera.

Hier staat beschreven hoe je het aansluit met foto's (ipcamtalk) https://ipcamtalk.com/threads/how-to-audio-inputs.9887/

Review: https://ipcamtalk.com/threads/bullet-mic-review.13744/

Die persoon die die guide heeft gemaakt gebruikt deze: Microseven M7WP
Staat op ipcamtalk gelinkt naar amazon: https://www.amazon.com/gp/product/B00M5P7HCW?tag=ipctk-20

Edit: wil je ook wijzen op feit dat audio opnemen illegaal is om dat het anders dan beeld niet richting gevoelig is (althans bij veel microfoons) dus geen omni microfoon nemen. Maar ja je moet een vinden die goed is, en dat schijnt de gelinkte zeker te zijn.

Anders denk jij geluid voor je op straat op te nemen terwijl je ook de buurman met de buurvrouw hoort praten.

jacovn wijzigde deze reactie 11-01-2018 08:25 (13%)

• Gladiolus8
Bedankt! De linkjes zijn erg duidelijk. Ik vind het wel enigzins vreemd, het lijkt net alsof Dahua camera's met -A in de naam built-in mic hebben. Maar daar moet dus nog een aparte microfoon bij.

• jacovn
quote:
Gladiolus8 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:02:
Bedankt! De linkjes zijn erg duidelijk. Ik vind het wel enigzins vreemd, het lijkt net alsof Dahua camera's met -A in de naam built-in mic hebben. Maar daar moet dus nog een aparte microfoon bij.
Ik weet niet of het staat voor built-in of audio input.
Hier op de wiki leggen ze de naamgeving uit:
https://dahuawiki.com/File:NamingConventionIPC.jpg

• Gladiolus8
quote:
jacovn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet of het staat voor built-in of audio input.
Hier op de wiki leggen ze de naamgeving uit:
https://dahuawiki.com/File:NamingConventionIPC.jpg
Precies. Ik zal Andy eens vragen.

edit: Does the Dahua IPC-HDBW4431R-AS have a built-in mic? Yes Or do I need to attach an external microphone? No need to use extra one. And this audio signal is transferred with over ethernet to the NVR? Yes, that is work.

Gladiolus8 wijzigde deze reactie 11-01-2018 16:07 (28%)

• Qosmic
gebruiken jullie trouwens gewoon de standaard dahua app om je beelden live te bekijken?

• Erik2B
  • Laatst online: 22:47
een kleine vraag.

Ik sinds vandaag de Hikvision DS-2CD2520F mini dome. Mooie camera en lekker klein. Zeker voldoende om de voordeur in de gaten te houden.

Ik probeer LineCrossing icm Synology SS aan de praat te krijgen. Ik meen een keer wat gelezen te hebben hier, maar kan het niet meer terug vinden :-(

Werkt dit nu wel of niet met SS?

• freaknormel
Zover ik weet zal dat niet werken, de smart functies werken alleen onderling met Hikvision apparaten ( nvr, dvr )

• hfunny
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:44
Even een vraag: Heeft iemand ervaring in het zwart spuiten van een HikVision camera ? Ik heb 3 x ( DS-2CD2085FWD-I) en wil deze graag zwart maken. Graag verneem ik tips, hoe behandelen en welke verf?

• Erik2B
  • Laatst online: 22:47
quote:
freaknormel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:02:
Zover ik weet zal dat niet werken, de smart functies werken alleen onderling met Hikvision apparaten ( nvr, dvr )
Das jammer, is een leuke functie. enige wat dan over blijft is via ftp naar de nas....

bedankt voor de reactie in ieder geval!

• Piet91
  • Nu online
quote:
Qosmic schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:30:
gebruiken jullie trouwens gewoon de standaard dahua app om je beelden live te bekijken?
Ik heb zowel gDMSS Lite als TInyCam Pro geïnstalleerd. Ik zie nog niet echt het voordeel van de betaalde gDMSS Plus app. Merk dat ik die TinyCam veruit het meest gebruikt.
De app start sneller op en bij de gDMSS moet ik vaak telkens de camera selecteren voordat ik wat zie.
Erg irritant.

Voordeel van de Dahua app is natuurlijk wel dat je opnames kunt terugkijken en wat meer instellingen hebt.
Voordeel TinyCam Pro is dat deze Chromecast ondersteunt wat ook best geinig is.
quote:
Erik2B schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:30:
een kleine vraag.

Ik sinds vandaag de Hikvision DS-2CD2520F mini dome. Mooie camera en lekker klein. Zeker voldoende om de voordeur in de gaten te houden.

Ik probeer LineCrossing icm Synology SS aan de praat te krijgen. Ik meen een keer wat gelezen te hebben hier, maar kan het niet meer terug vinden :-(

Werkt dit nu wel of niet met SS?
Meestal werken dergelijke functies inderdaad alleen tussen camera's en NVR's van hetzelfde merk.
Meestal werkt alleen het meest basale bewegingsdetectie bij dergelijke combinaties; en dergelijke detectie is IMHO vrij waardeloos (teveel valse meldingen)
Je zult moeten kijken of SS dergelijke functies heeft. Nadeel is geloof ik wel dat dat resources van je NAS vraagt.
quote:
hfunny schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:47:
Even een vraag: Heeft iemand ervaring in het zwart spuiten van een HikVision camera ? Ik heb 3 x ( DS-2CD2085FWD-I) en wil deze graag zwart maken. Graag verneem ik tips, hoe behandelen en welke verf?
Hierboven werd een keer Plasti Dip genoemd.

• Lambiek19
Goedemorgen

Ik heb yi home camera. Werkt prima met yi app android.

Nu wil ik de camera ook zien via een amdere app tinycam monitor (android ) dit lukt niet .
Van alles geprobeerd.

Omdat de yi camera (wifi) geen ip adres zichtbaar geeft , (is geïnstalleerd op via scan sticker op onderzijde en dat werkte perfect )

En in mijn modem onder wifi verbindingen zie ik ook de yi camera ook niet.

Verder werkt de yi camera goed op mijn smartphone tablet computer.

Hoe krijg ik deze zichtbaar in de andere app tinycam monitor ?

Bedankt Groet

• Piet91
  • Nu online
quote:
Lambiek19 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:53:
Goedemorgen

Ik heb yi home camera. Werkt prima met yi app android.

Nu wil ik de camera ook zien via een amdere app tinycam monitor (android ) dit lukt niet .
Van alles geprobeerd.

Omdat de yi camera (wifi) geen ip adres zichtbaar geeft , (is geïnstalleerd op via scan sticker op onderzijde en dat werkte perfect )

En in mijn modem onder wifi verbindingen zie ik ook de yi camera ook niet.

Verder werkt de yi camera goed op mijn smartphone tablet computer.

Hoe krijg ik deze zichtbaar in de andere app tinycam monitor ?

Bedankt Groet
De Yi camera stuurt geen RTSP stream uit; die kun je dus ook niet met andere apps bekijken.
Je moet er een custom firmware opzetten die dit mogelijk maakt (en nog meer voordelen biedt)

Google maar eens op "Yi IP camera RTSP" en dan kom je denk ik wel bruikbare instructies tegen.

• Theo74
quote:
hfunny schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:47:
Ik zou als eerste de transparante dome nauwkeurig afplakken met schilderstape zodat deze beschermd is tegen krassen en verf.
Vervolgens de behuizing licht opschuren met fijn schuurpapier of Scotch Brite schuurwol. Nadien de behuizing licht afnemen/ontvetten met thinner op een katoenen doek.
Dan twee dunne lagen grondlak 30 minuten na elkaar opspuiten en 12 tot 24 uur door laten drogen/harden.
Vervolgens grondlak heel zachtjes opruwen met Scotch Brite en licht afnemen met wasbenzine of terpentine.
Als afsluiter 3 lagen spuitlak een uur of meer na elkaar in dunne lagen aanbrengen en 24-48 uur op kamertemperatuur door laten drogen. Afplaktape van dome verwijderen en klaar.

Grondverf en spuitlak zou ik van bijvoorbeeld van Motip nemen, bij de automaterialenwinkel of online te koop.
Wat soms ook goed werkt is voor het gronden en afspuiten de behuizing warm maken met de haarfohn, dan droogt de lak vaak net iets mooier op.

• Theo74
Ik zoek de stream van camera 1 aan een Hikvision NVR om op afstand binnen te halen in de browser.

Als ik deze stream gebruik werkt de link niet:
rtsp://admin:password@external IP:554/PSIA/streaming/channels/101
Ook niet als ik de substream van channel 102 kies.

Daarnaast heb ik nog twee andere rtsp varianten gevonden die ik op het internet vond, maar die werken ook niet. Kun je een rtsp stream mogelijk alleen lokaal gebruiken?

Theo74 wijzigde deze reactie 13-01-2018 14:57 (10%)

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True