8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Bedankt voor je advies!Piet91 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:36:
[...]
Dit is wat je krijgt:
[afbeelding]
Je kunt de camera op 2 manieren voeden:
- 12V adapter; aan te sluiten op die DC-aansluiting rechts.
- POE. Dan hoef je alleen maar een ethernetkabel naar je camera te leggen. Stroom zet je op die kabel d.m.v. een POE-switch of POE-injector. Zo'n switch staat wel in de Tweakers pricewatch evenals de POE-injector. Persoonlijk gebruik ik deze injector. Deze zet je tussen de router/switch en camera in.
Dus: router/switch - ethernetkabel - injector -ethernetkabel - IP-camera.
[...]
Er zitten inderdaad gaten in de mount en ook pluggen/schroeven worden meegeleverd.
Je kunt ook junction box achter de camera kunnen plaatsen. Daarin kun je de kabels netjes wegwerken.
Zijn er ook camera's met goed werkende WIFI? Ik heb twee plaatsen uitgezocht waar ik de camera's wil plaatsen en het zal een uitdaging worden om op die plekken een netwerkkabel te krijgen, stroom is er al wel aanwezig en het WIFI signaal is sterk. Ik heb in de pricewatch gezocht maar het aanbod van 1080p camera's met WIFI lijkt daar erg beperkt maar volgens mij zijn niet alle merken vertegenwoordig in de PW.
de dahua website geeft aan file not found als ik hem wil downloaden.
Het is wel een onhandig merk vergeleken met hikvision vind ik, aparte plugins nodig, firmwares niet te vinden, users niet te verwijderen of aan te passen, staat een user 88888 die krijg ik niet weg en kan hem ook niet veranderen.
Ik snap echt niet dat mensen zo lyrisch zijn over dahua
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ik heb gewoon het reset knopje ingedrukt om die dahua te resetten.jacovn schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
Die user 88888 kun je gebruiken voor password reset. Bij hikvision moet je contact met ze opnemen voor password reset en een aankoopnota meesturen. Dus je moet dan een nl of wellicht eu unit hebben anders helpen ze je niet
Zelfde met Hikvision gebruik ik ook een reset knopje. De oude modellen waar het niet bij kan gaan rechtstreeks de vuilnis bak in bij mij, voordeel van cheapie cams
Die 88888 is verder niet van buitenaf te benaderen en of op in te loggen?
edit morgen een hikvision ontbijtsessie in Haarlem, hier nog mensen die er heen gaan ?
[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 27-11-2017 19:13 ]
Een Hikvision is zelf te resetten als je het wachtwoord vergeten bent.jacovn schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:30:
Die user 88888 kun je gebruiken voor password reset. Bij hikvision moet je contact met ze opnemen voor password reset en een aankoopnota meesturen. Dus je moet dan een nl of wellicht eu unit hebben anders helpen ze je niet
Je hebt helemaal geen aankoop nota of zoiets nodig.
Met de SADP tool reset je het wachtwoord en daarna kun je zelf weer een nieuw wachtwoord kiezen.
Wellicht ligt dat aan de versie. Ik heb aan begin wel eens password vergeten door hoofdletter wel of niet etc.HoppyF schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:35:
[...]
Een Hikvision is zelf te resetten als je het wachtwoord vergeten bent.
Je hebt helemaal geen aankoop nota of zoiets nodig.
Met de SADP tool reset je het wachtwoord en daarna kun je zelf weer een nieuw wachtwoord kiezen.
Moest me tot hikvision richten destijds.
Ik ben grote fan van de nieuwe lichting van low-light camera's van Dahua.EnigmaNL schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:28:
Bedankt voor je advies!
Zijn er ook camera's met goed werkende WIFI? Ik heb twee plaatsen uitgezocht waar ik de camera's wil plaatsen en het zal een uitdaging worden om op die plekken een netwerkkabel te krijgen, stroom is er al wel aanwezig en het WIFI signaal is sterk. Ik heb in de pricewatch gezocht maar het aanbod van 1080p camera's met WIFI lijkt daar erg beperkt maar volgens mij zijn niet alle merken vertegenwoordig in de PW.
(en die van Hikvision schijnen ook prima te presteren). Maar ik kan zo geen exemplaren vinden met wifi.
Ik zou nog eens gaan kijken of ethernet écht niet mogelijk is. Hier is dat ook niet mogelijk maar ik heb dat uiteindelijk opgelost d.m.v. een platte netwerkkabel die tussen raam/kozijn naar binnen gaat en daar is aangesloten op een powerline-adapter. Wereld van verschil t.o.v. verbinden met wifi. Veel stabieler, beeld is meer constant etc.
Oh, en mijn Dahua hangt sinds gisteren weer aan de muur hier en ik had de boel nog niet helemaal goed ingesteld; alleen line-crossing aangezet. Switchen tussen dag/nacht en IR aan/uit gaat nog niet goed hier dus beeld vannacht was wat donkerder dan zou moeten. (IR stond uit)
(Dag/nacht schakeling op de Dahua gaat niet geweldig)
Overigens vergelijkbaar met de Hikvision dome mét IR die ik eerst had dus die Dahua is
Anywho; zit net even wat beelden terug te kijken; zie ik (waarschijnlijk) een steenmarter langsrennen

Ethernet zal heel lastig worden helaas ☹️Piet91 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:26:
[...]
Ik ben grote fan van de nieuwe lichting van low-light camera's van Dahua.
(en die van Hikvision schijnen ook prima te presteren). Maar ik kan zo geen exemplaren vinden met wifi.
Ik zou nog eens gaan kijken of ethernet écht niet mogelijk is. Hier is dat ook niet mogelijk maar ik heb dat uiteindelijk opgelost d.m.v. een platte netwerkkabel die tussen raam/kozijn naar binnen gaat en daar is aangesloten op een powerline-adapter. Wereld van verschil t.o.v. verbinden met wifi. Veel stabieler, beeld is meer constant etc.
Oh, en mijn Dahua hangt sinds gisteren weer aan de muur hier en ik had de boel nog niet helemaal goed ingesteld; alleen line-crossing aangezet. Switchen tussen dag/nacht en IR aan/uit gaat nog niet goed hier dus beeld vannacht was wat donkerder dan zou moeten. (IR stond uit)
(Dag/nacht schakeling op de Dahua gaat niet geweldig)
Overigens vergelijkbaar met de Hikvision dome mét IR die ik eerst had dus die Dahua is![]()
Anywho; zit net even wat beelden terug te kijken; zie ik (waarschijnlijk) een steenmarter langsrennen...
Ik heb deze camera van Dahua gevonden met WIFI, lijkt volgens mij erg op de camera's die jij gelinkt had maar met een hogere resolutie.
Deze camera wordt niet geleverd met een stroomadapter, kennelijk moet je zelf maar een adapter vinden om hem van stroom te voorzien maar ik heb geen idee welke dat zou moeten zijn. Coolblue zegt dat je hem via POE van stroom moet voorzien maar werkt POE wel in combinatie met WIFI? Ik kan daar nergens duidelijkheid over vinden en de documentatie die Dahua zelf levert is op z'n zachtst gezegd beperkt....
[ Voor 12% gewijzigd door EnigmaNL op 30-11-2017 10:01 ]
Die vraagt halve ampere op 12V, ja zal moeite moeten doen om een 12 V DC power supply te vinden die niet zal werken.EnigmaNL schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:03:
[...]
Ethernet zal heel lastig worden helaas ☹️
Ik heb deze camera van Dahua gevonden met WIFI, lijkt volgens mij erg op de camera's die jij gelinkt had maar met een hogere resolutie.
Deze camera wordt niet geleverd met een stroomadapter, kennelijk moet je zelf maar een adapter vinden om hem van stroom te voorzien maar ik heb geen idee welke dat zou moeten zijn. Coolblue zegt dat je hem via POE van stroom moet voorzien maar werkt POE wel in combinatie met WIFI? Ik kan daar nergens duidelijkheid over vinden en de documentatie die Dahua zelf levert is op z'n zachtst gezegd beperkt....
Ik heb die in 8'poorts variant van aliexpress voor POE gevoede IR lampen
(8'port 60 watt voor 28€)
Maar dan moet je toch nog een draad naar de camera maken. Als je die dan al van buiten naar binnen brengt zou ik toch overwegen het op een switch aan te sluiten en niet draadloos te gaan.
Als ik een inbreker was zou ik een wifi en gsm jammer aanschaffen en die standaard maar aan zetten.
Je kunt ook een poe injector 1 poort kopen bij aliexpress.
http://s.aliexpress.com/maYzem2u
Ben je voor minder dan 5€ klaar, alleen moet je even wachten..
[ Voor 14% gewijzigd door jacovn op 30-11-2017 13:22 ]
Als NVR heb ik een HikVision DS-7604NI-K1/4P 4CH en 4x een DS-2CD2342WD-I 4MP als camera. Volgens mij heb ik genoeg als ik maximaal 2 weken kan opnemen. Ik twijfel of ik überhaupt alles wil opnemen of dat ik gewoon alleen moet opnemen bij beweging.
Op basis daarvan moet ik denk ik de keuze maken of ik de 2,4,6 of 8Tb WD Purple HD neem. De 4TB neig ik nu naar gezien de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Je kunt het beste een 12V 1A voeding nemen en niet minder ook al gebruikt een camera iets van 5 of 6W.Bob schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:43:
[...]
Die vraagt halve ampere op 12V, ja zal moeite moeten doen om een 12 V DC power supply te vinden die niet zal werken.
Een voeding te krap kopen is niet verstandig want dan loopt deze op zijn tenen en wordt onnodig onstabiel en warm. Wat overcapaciteit voorkomt dit.
Om de prijs hoeft je het niet te laten. Dat scheelt geen euro.
O ja, POE werkt uiteraard ook prima!
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 30-11-2017 19:47 ]
Nog een ander vraag. Willen jullie eens meedenken. Ik ga rond om de woning 4x DS-2CD2142FWD-IS ophangen. Deels als camera met opnames, maar ook als bewegingssensor die binnen moet komen op mijn domotica systeem.
Nu heb ik bewust voor de -IS versie gekozen omdat daar op elke camera een hardware alarm out zit. Mijn idee is om die output via een signaal kabel naar de meterkast te brengen en daar alle vier de signalen via een Z-Wave binary module richting Domoticz te schieten, zodat ik daar schakelen kan maken. Zoals buitenlampen schakelen of sirene etc af te laten gaan.
Een beetje alle dit;
https://support.wrightwoo...nput-and-output-alarm-io-
Dit is die module die input kan verzenden als Z-Wave kanaal. Dat ding heeft 2 inputs dus kan signalen doorgeven van twee camera's.
Delen jullie mij mening dat dit zo moet gaan werken zoals ik het wil? Of zouden jullie het anders doen? De NVR heeft ook een alarm input en output maar volgens mij dienen die een ander doel. Dmv de Alarm out op de NVR weet ik volgens mij niet zo maar welke camera beweging gedetecteerd heeft.
Als ik de alarm out wil gebruiken van elke camera, kan ik dan wel de opties zoals line crossing etc gebruiken of werkt dat alleen vanaf de NVR?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Meeste alarmen op de tijdlijn die ik heb zijn katten in de nacht.
Stuk of 5 verschillende en dat gaat hele nacht door. Geen wonder dat die overdag veel slapen 😁
[ Voor 22% gewijzigd door jacovn op 30-11-2017 20:40 ]
Goede keuze voor 4TB als die de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft.GAEvakYD schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:34:
Wat adviseren jullie als HD voor 4 camera's van 4MP. Ik heb online wat tooltjes gevonden die de disk ruimte berekenen, maar ik ben benieuwd wat jullie praktijk kennis adviseert.
Als NVR heb ik een HikVision DS-7604NI-K1/4P 4CH en 4x een DS-2CD2342WD-I 4MP als camera. Volgens mij heb ik genoeg als ik maximaal 2 weken kan opnemen. Ik twijfel of ik überhaupt alles wil opnemen of dat ik gewoon alleen moet opnemen bij beweging.
Op basis daarvan moet ik denk ik de keuze maken of ik de 2,4,6 of 8Tb WD Purple HD neem. De 4TB neig ik nu naar gezien de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Hikvision's eigen tool geeft bij 4MP, 25fps, H.264 en een bitrate van 7680kbps en 2 weken lang 24/7 opnemen een schijf van minstens 5TB. Een schijf van 4TB zou 11 dagen meegaan.
Met H.264+ en H.265 wordt dat 3TB.
Ik heb al enkele cameras bekeken maar had nog een vraagje over de surveillance software. Is er groot verschil tussen software van hikvision of Synology?
Ik ben aan het zoeken naar een systeem van 2 camera's met motion detectie, 2 weg audio ( dat je terug kunt praten), activiteiten zone en geofencing. Ik heb een volcontinu systeem en had graag gehad dat de server mij notificaties stuurt als van huis weg ben. Ook als ik ergens heen ga.
Kan iemand me hierbij helpen?
Ik ben helemaal mee met @jacovn. De beste feature van die cameras is juist dat ze een alarm input hebben, en je dus voor zover ik begrepen heb juist een PIR/Radar melder kan koppelen om een échte melding te maken.jacovn schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:36:
Koop alsjeblieft een PIR en Radar gcombineerde sensoren. Camera alarm is minder dan matig wellicht gewoon maar slecht te noemen. Regendruppels, spinnen, wuivende struiken en bomen, wolken schaduw die zich verplaatst, katten en honden en weet ik niet wat meer levert je anders veel valse alarmen.
Meeste alarmen op de tijdlijn die ik heb zijn katten in de nacht.
Stuk of 5 verschillende en dat gaat hele nacht door. Geen wonder dat die overdag veel slapen 😁
Je moet de PIR/Radar dan wel nog van spanning voorzien natuurlijk. Ik weet niet of dat via de camera kan. Maar dat is de enige manier om valse meldingen te voorkomen. En valse meldingen met de software detectie zijn gegarandeerd.
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Je kunt er dan een of meerdere acties aan hangen, en op de tijdlijn komt er dan een kleurtje.
Je kunt dus meerdere cameras inschakelen als er een sensor triggert, je een email sturen etc.
Op cameras zou je alleem smart rules/IVS rules (afhankelijk van merk wat je hebt heft het een naam) moeten gebruiken en geen standaard motion detect.
Bij IVS op dahua kun je bijvoorbeeld vlakken instellen waarbinnen, en een maat voor de minimale hoeveelheid verschil hij moet zien voor alarm. Echter is een wolkenschaduw van die maat ook steenvast een alarm.. Ook de juiste tak aan de struik is dan weer net groot genoed.. Alarm.
Al snel kwam ik op de Nest Cam outdoor uit, echter weiger ik €10,- per maand te betalen voor 10 dagen opslag.
Weet er iemand een vergelijkbare camera met gratis cloudopslag of opslag via icloud. Opslag via SD-card kan ook, maar heeft minder de voorkeur. Wil de camera verstoppen in een vogelhuisje, dus moet redelijk compact zijn, en niet allerlei sensoren rondom de lens hebben zitten.
Ik ben nu met de Axis D2050 aan het spelen maar deze is nogal prijzig om bij mensen thuis op te hangen.
https://www.axis.com/au/en/products/axis-d2050-ve
Werkt wel top
Iemand nog tips voor andere goede buiten radar detectors ?
Ik ga optex senensoren gebruiken. Voor bij carport en schuttingdeur Optex VXI-DAM.
Die zijn op ebay rond de 120€ dus ook niet echt goedkoop. Ze schijnen wel erg goed te zijn (als in geen vals alarm voor huisdieren, geen last van zon)
Langs onze schuttingen ga ik Optex AX-100 systeem van Optex doen. Dat was 2e hand iets van €135 voor 3 systemen.
[ Voor 8% gewijzigd door jacovn op 02-12-2017 10:26 ]
Iemand een idee?Wokschotel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:54:
Heeft iemand ervaring met IP video intercoms? Ik vind de Dahua VTO3211D-P2 wel interessant, die voldoet aan mijn eisen (2 deurbellen, voeding via PoE, relais voor poortopener). Alleen jammer dat het relais niet via een HTTP commando aan te sturen is.
Iemand nog andere suggesties?
De islam kan uw vrijheid schaden
Aangezien Dahau zo achterlijk is om niet automatisch om te schakelen bij minder licht moet je dat op 2 andere manieren proberen te regelen:
- Tijdens vast ingestelde tijden omschakelen
- Een Windows Service die dag/nacht triggered aan de hand van zonsopgang/zonsondergang: https://github.com/bp2008/DahuaSunriseSunset
Dat eerste werkt niet omdat de tijden van zonsopgang/ondergang variëren door het jaar en de tweede manier werkt niet omdat ik hier geen Windows PC 24/7 aan heb staan.
EDIT: heb 'm maar op schedule gezet. Dus om zoveel tijd deze tijden maar aanpassen aan de huidige zonsopgang/ondergang tijden.
Mag hopen dat Dahua dat eens gaat fixen

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 04-12-2017 22:17 ]
Uhm mijn Dahua IPC-HDW5830R-Z schakelt prima automatisch om van nachtzicht naar normaal zicht.Piet91 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:33:
Voor de mede Dahua eigenaren; hoe hebben jullie de dag- nachtinstellingen geregeld?
Aangezien Dahau zo achterlijk is om niet automatisch om te schakelen bij minder licht moet je dat op 2 andere manieren proberen te regelen:
- Tijdens vast ingestelde tijden omschakelen
- Een Windows Service die dag/nacht triggered aan de hand van zonsopgang/zonsondergang: https://github.com/bp2008/DahuaSunriseSunset
Dat eerste werkt niet omdat de tijden van zonsopgang/ondergang variëren door het jaar en de tweede manier werkt niet omdat ik hier geen Windows PC 24/7 aan heb staan.
EDIT: heb 'm maar op schedule gezet. Dus om zoveel tijd deze tijden maar aanpassen aan de huidige zonsopgang/ondergang tijden.
Mag hopen dat Dahua dat eens gaat fixen...
Sterker nog hij hangt hier in een donkere ruimte, als de lamp aan gaat schakelt hij om en vice versa.
Ik heb nog totaal geen ervaring met camera's in of rond het huis en wil voor ik buiten twee wat duurdere camera's ophang, eerst binnen wat ervaring opdoen met een goedkoper model. De C2 lijkt mij wel mooi omdat deze compact is en in de witte uitvoering niet te opvallend. Nadeel is het feit dat ie geen PoE ondersteunt, waardoor ik alsnog twee kabels moet gebruiken als ik hem via LAN wil aansluiten, maar ik vind geen PoE compatible camera's met een vergelijkbare omvang en design én de mogelijkheid om te koppelen aan mijn Synology NAS.
De bedoeling is dat ik hem boven de deur van de meterkast in de hal monteer, zodat ik het voedings- en netwerkkabeltje eenvoudig weg kan werken zonder dat je dat ziet. Omdat ik er uiteraard weinig aan heb om de tegenoverliggende muur te bewaken, wil ik de camera een kwart slag gedraaid (dus op zijn kant zeg maar) monteren, zodat ie de hal in kijkt. Afhankelijk van hoe hoog ik hem monteer, zal ik de camera ook iets moeten kantelen. Uiteraard wil ik dan wel dat het beeld dat opgenomen wordt, recht staat. Is dat eenvoudig te realiseren of moet je de camera persé recht positioneren?
[ Voor 5% gewijzigd door timothee op 05-12-2017 00:03 ]
Dus 90. 180 of 270 graden draaien. Dat is dan in software, en niet fysiek draaien.
De automatische omschakeling op basis van de gemeten lichtintensiteit werkt hier gewoon prima. Op 6 cams, 4 verschillende types, al maanden. Zo achterlijk is Dahua niet.Piet91 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:33:
Voor de mede Dahua eigenaren; hoe hebben jullie de dag- nachtinstellingen geregeld?
Wat wel jammer is: bij dag/nacht zou ik graag verschillende settings willen (WDR/BLC), dat gaat helaas niet.
Bingo.Joepla schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:44:
De automatische omschakeling op basis van de gemeten lichtintensiteit werkt hier gewoon prima. Op 6 cams, 4 verschillende types, al maanden. Zo achterlijk is Dahua niet.
Wat wel jammer is: bij dag/nacht zou ik graag verschillende settings willen (WDR/BLC), dat gaat helaas niet.
En @S_tef en @Rtificial; wat ik hier dus het vetgedrukt is dus het hele probleem. Instellingen voor dag- en nacht wil je niet gelijk hebben (sluitertijd, gain etc.). En dat kun je bij dus gelukkig apart instellen.
Echter kan het hier niet automatisch tussen schakelen, behalve als je dit aan vaste tijden hangt.
Dus onder Profile Management Schedule gebruikt.
Jullie gebruiken dus zeer waarschijnlijk het Normal Profile; waardoor je dus dezelfde settings zowel overdag als 's nachts gebruikt. En dan hebben jullie natuurlijk onder Day & Night op Auto staan en IR op SmartIR.
Dan schakelt deze bij minder licht dus inderdaad over op Black & White en gaat IR aan; maar de settings van bijvoorbeeld sluitertijd/gain etc. blijven hetzelfde.
En deze omzetting valt dus alleen te doen d.m.v. Schedule te kiezen (en deze eens in de zoveel tijd aan te passen aan de huidige zonsopgang- en ondergangstijden) of die Windows Service op een 24/7 PC te laten draaien.
Omdat ik hier geen Windows PC 24/7 heb draaien (wel een Qnap NAS; misschien eens kijken of daar iets op kan draaien dat de Dahua kan forceren te switchen aan de hand van zonsopgang -en ondergang) heb ik nu dus maar Schedule gebruikt. En deze moet ik dan dus elke zoveel dagen/weken aanpassen aan de dan geldende zonsopgang en -ondergangstijden.
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 05-12-2017 14:03 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Een inbreker ziet een zwarte camera ook wel zitten hoor. Dus ik zou ze zoveel mogelijk verstoppen en voor zwart gaan.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:32:
Wij zijn nu ook bezig met camera's rondom de woning. We hebben al veel aan dit topic gehadnu valt de keuze op Hikvision, en die heb je in het wit en in het zwart. Het zijn al geen knappe dingen, dus leek mij zwart wel het meest ingetogen. Wit valt meer op natuurlijk, en dat is -aldus de vrouw- toch juist de bedoeling. Hoe wegen jullie dat af?
Niet iedereen, ook "Dahua Franchise" heeft hier een aantal klantjes, waaronder ikzelf. Heb er al behoorlijk wat spullen vandaan, zonder enig probleem (geen douanegezeur gehad ook).ShaneV schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:19:
...toch lijkt iedereen te bestellen bij aliexpress.
Je hebt dan wel de CN versie ipv de internationale, maar ook voor een heel andere prijs. Wil je upgradable camera's en garantie (weliswaar met enorme verzendkosten voor jouw rekening), dan is Empire de slimmere keuze.
Ik sta op het punt ook een camera te bestellen bij dahua franchise, hiervoor had ik idd bij empire.Joepla schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:51:
[...]
Niet iedereen, ook "Dahua Franchise" heeft hier een aantal klantjes, waaronder ikzelf. Heb er al behoorlijk wat spullen vandaan, zonder enig probleem (geen douanegezeur gehad ook).
Je hebt dan wel de CN versie ipv de internationale, maar ook voor een heel andere prijs. Wil je upgradable camera's en garantie (weliswaar met enorme verzendkosten voor jouw rekening), dan is Empire de slimmere keuze.
Maar waarom zijn die van dahua franchise dan niet hetzelfde als die van Empire, wat is het verschil?
[ Voor 56% gewijzigd door Qosmic op 07-12-2017 09:52 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Hoewel men daar zeer pro-Empire is en de beheerder je zo ongeveer een ban geeft als je daar niet koopt of iets positiefs meldt over een CN cam.
Maar is het voornaamste verschil dat de CN versie goedkoop en niet met de firmware op de Dahua site te updaten is.
En dat er wellicht backdoors inzitten?
Maar hoe werkt die cn firmware out of the box? Goed is goed en dan hoef ik ook niet te updaten.
Stop chasing the dream, you're already living it
JaQosmic schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:19:
heb ik gelezen :-)
Maar is het voornaamste verschil dat de CN versie goedkoop en niet met de firmware op de Dahua site te updaten is.
Ja. Vooral (EU/NL) dealers laten het niet na om dit te benadrukken, Vervolgens blijkt geregeld dat ook in de int. versies dit soort zaken ontdekt worden. Geen garantie dus dat het wel ok is, wat dat betreft. Geldt overigens net zo goed voor bv. Hikvision.En dat er wellicht backdoors inzitten?
Daar ben ik het niet helemaal eens, maar voor mij werkt het uit de kunst. Op eerdergenoemd forum kun je fw vinden voor CN Dahua's danwel info vinden over hoe je dit zelf kan patchen.Maar hoe werkt die cn firmware out of the box? Goed is goed en dan hoef ik ook niet te updaten.
Thanks!
Heb eens gekeken maar ik ben toch niet geheel overtuigd.
Prijzen schelen minimaal met (bijvoorbeeld inderdaad) Empire.
Als ik 1 camera zou nemen dan zou ik die ~ €15 voor Internationale firmware wel over hebben.
Pas bij meerdere camera's zou het verschil natuurlijk (flink) oplopen; maar Empire biedt ook korting als je meer tegelijk koopt. Pas had hij nog 5-10% Black Friday korting.
En sinds het debacle bij Hikvision heeft bij mij Chinese firmware wel af gedaan; security patches/updates krijg je niet (hoewel er zeker wat voor valt te zeggen om je camera's/NVR internettoegang volledig te ontzeggen en dan dergelijke updates minder belangrijk zijn) maar ook interessante/handige nieuwe features.
Toen ik met de hack mijn Chinese Hikvision uiteindelijk kon updaten naar de laatste firmware had ik opeens ook een flink aantal nieuwe handige features zoals alarm notificaties e.d.
Ligt eraan welk type je wilt. De HDBW5231R-Z scheelt zo'n 68 euro, oftewel bijna 80%... Dat noem ik niet minimaal.Piet91 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:05:
[...]
Prijzen schelen minimaal met (bijvoorbeeld inderdaad) Empire.
Voor 15 euro zou ik niet tobben en voor Empire gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Joepla op 07-12-2017 19:56 ]
Hmm, dat scheelt wel veel inderdaad. Ik had zo snel even alleen naar vrij populaire camera's gekeken.Joepla schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:56:
Ligt eraan welk type je wilt. De HDBW5231R-Z scheelt zo'n 68 euro, oftewel bijna 80%... Dat noem ik niet minimaal.
Voor 15 euro zou ik niet tobben en voor Empire gaan.
Dan is het inderdaad wel een drempel om voor een International versie te gaan.
Geeft Dahua eigenlijk ook problemen als je camera's en NVR's met verschillende firmwares (dus bijv. Chinese camera's met Internationale NVR) samen gaat gebruiken? Sommige merken willen dan niet of nauwelijks samenwerken; dat je bijvoorbeeld zaken als IVS o.i.d. niet kunt gebruiken.
Te zijner tijd wil familie van mij mogelijk ook wel 1/2 camera's hebben; ben dan van plan om mijn IPC-HDW5231R-ZE te gebruiken om de focal length te bepalen en vervolgens IPC-HDW4231EM-ASE te kopen.
Ook een manier om geld te besparen.
Ben ik ieder geval wel blij met de Dahua; véél beter dan de Hikvision dome die het vervangt.
Heb nu namelijk wél bruikbare beelden 's nachts.
[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 07-12-2017 21:41 ]
Je zegt dat je het wel gezien hebt met chineese firmwares maar je koopt ze wel ?

Lol, nee. Werk niet bij Dahua.Slux schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:14:
Werk jij soms bij Dahua dat je altijd vergelijkt met Hikvision en altijd zegt dat het zoveel beter is ?
Je zegt dat je het wel gezien hebt met chineese firmwares maar je koopt ze wel ?
Paar jaar geleden kost ik zo'n 3MP Hikvision dome omdat ik toen nog niet heel erg in de materie had ingelezen. Wilde er ook niet teveel aan uitgeven dus het werd er een met Chinese firmware.
Uiteindelijk had ik constant last van IR-bleed, opgedroogde regendruppels en uiteindelijk waren de prestaties in het donker niet om over naar huis te schrijven. Praktisch niet bruikbaar.
Tijdje geleden kwam ik op IP Cam Talk die hack tegen om Chinese firmware om te zetten naar internationale firmware en na wat twijfel deze hack uitgevoerd.
Kreeg opeens een aantal extra opties en veiligheidsupdates met deze firmware upgrade.
Maar prestaties werden er niet beter op en na wat ingelezen te hebben de IPC-HDW5231R-ZE besteld omdat deze in dit prijssegment pretty much de beste camera is die je kunt kiezen.
(naast de voorganger IPC-HDW5231R-Z).
Geen last meer van IR-bleed, regendruppels en met de betere/grotere sensor ook véél betere prestaties in het donker.
Daarom ben ik daar nu ook zo enthousiast over omdat het nu gewoon goed werkt zoals ik het wil.
Ondertussen heeft Hikvision nu ook vergelijkbare camera's (Ultra-low light / Darkfighter) maar die zijn wel duurder.
Ik zou wel graag eens een CN en een int. cam naast elkaar willen zien. Ben benieuwd of er toch een verschil is in beeldkwaliteit, vooral bij weinig licht. De vraag is dan of een evt. verschil het het prijsverschil rechtvaardigd: ik ben nu erg tevreden over de cams die ik nu bezit.Piet91 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:35:
[...]
Hmm, dat scheelt wel veel inderdaad. Ik had zo snel even alleen naar vrij populaire camera's gekeken.
Dan is het inderdaad wel een drempel om voor een International versie te gaan.
Heb hier geen ervaring mee, maar ik ben dat nergens tegengekomen. Ik heb een aantal verschillende (CN) versies met diverse fw en ik merk niet dat de NVR dat merkt of moeilijk over doet,Geeft Dahua eigenlijk ook problemen als je camera's en NVR's met verschillende firmwares (dus bijv. Chinese camera's met Internationale NVR) samen gaat gebruiken? Sommige merken willen dan niet of nauwelijks samenwerken; dat je bijvoorbeeld zaken als IVS o.i.d. niet kunt gebruiken.
Chinese of internationale firmware heeft geen effect over de beeldkwaliteit, over niets eigenlijk.Joepla schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:47:
Ik zou wel graag eens een CN en een int. cam naast elkaar willen zien. Ben benieuwd of er toch een verschil is in beeldkwaliteit, vooral bij weinig licht. De vraag is dan of een evt. verschil het het prijsverschil rechtvaardigd: ik ben nu erg tevreden over de cams die ik nu bezit.
Alleen dat de taal anders is en er een of ander iets is dat updates naar internationale firmware tegenhoudt.
En ik lees dat soms behuizing wel eens wil verschillen (plastic versus metaal) maar dat weet ik niet zeker.
Kan zijn dat dat bij Hikvision was. Maar wel mooi dat het bij Dahua blijkbaar geen probleem is om dat te mengen.Heb hier geen ervaring mee, maar ik ben dat nergens tegengekomen. Ik heb een aantal verschillende (CN) versies met diverse fw en ik merk niet dat de NVR dat merkt of moeilijk over doet,
Ik heb het niet zozeer over de fw, maar over de hardware. Je noemt zelf al de behuizing als mogelijk verschil. Ik zou me kunnen voorstellen dat er bespaard is op meer componenten. Op de beeldsensor, of de processor, om maar eens iets te noemen. Ik ga ervan uit dat jij aannames doet, maar ik zie liever 2 zelfde type cams (maar dan CN vs. int.) strak naast elkaar en dan is the proof in the pudding.Piet91 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:27:
[...]
Chinese of internationale firmware heeft geen effect over de beeldkwaliteit, over niets eigenlijk.
Alleen dat de taal anders is en er een of ander iets is dat updates naar internationale firmware tegenhoudt.
En ik lees dat soms behuizing wel eens wil verschillen (plastic versus metaal) maar dat weet ik niet zeker.
Voor ons nieuwe kantoor ben ik op zoek naar een beveiligingscamera. Voor mij is dit volledig nieuw terrein, dus ik ben al een paar dagen veel aan het lezen. Alleen ik zie nu door de bomen het bos even niet meer, en vind het erg moeilijk in te schatten wat de kwaliteit van de verschillende merken is.
Het gebruik:
- We hebben een open kantoorruimte van 110m2, aan de straat met voordeur direct vanaf de straat de ruimte in
- De ruimte is 4,2 meter hoog en ik wil de camera ergens in een hoek bij het plafond hangen
- Als de kijkhoek circa 90 graden is kan ik de hele gevel zien en vrijwel het hele kantoor
Wat zoeken we:
- Nachtzicht (infrarood)
- Liefst redelijk grote kijkhoek
- Ethernet aansluiting; PoE zou kunnen (evt met power injectie)
- Gewoon degelijk apparaat dat het doet
- Bewegingsdetectie
- Opname van zeg de laatste 24u op een SD kaartje
- Opname naar cloud (ik zie allemaal proprietary cloudoplossingen, maar eigenlijk zou ik die beelden gewoon naar Amazon S3 willen wegschrijven oid)
- Liefst geen noodzaak voor een losse recorder
- iOS- en Android app (of gewoon een URL met videostream) waarmee de livestream te bekijken is; pushnotificatie bij bewegingsdetectie (dit laatste zou ook via een Slack webhook kunnen)
- PTZ is natuurlijk leuk maar niet per se nodig denk ik
Ik heb een Raspberry Pi hangen voor het schakelen van onze verlichting, daarvoor heb ik zojuist een PIR-sensor besteld om lampen automatisch aan te laten gaan, wellicht is dit ook te koppelen aan de camera?
Verder zijn we vrij handig (ons bedrijf bouwt iOS- en Android apps incl backends) dus hoe meer er te koppelen/tweaken is aan het ding, hoe beter
Ik zie merken als Dahua en Hikvision veel voorbij komen, maar ook Foscam lijkt een populair merk. Amcrest klinkt als een bekend A-merk (hun camera's zien er ook strak uit) maar geen idee of dat ook echt zo is.
Als iemand me een beetje op weg zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn! Dank alvast
Ik ga binnenkort een IPC-HDW5231RP-Z / -ZE kopen. @Piet91 heeft goede ervaringen met de opvolger van die camera, de IPC-HDW5231RP-ZE.
Maakt het trouwens nog uit of ik deze camera bij Empire op Aliexpress koop of bij DragonEye Security Camera Ltd's store op Aliexpress? Ik ben van plan om met creditcard te betalen, dus ik weet zeker dat ik het eerste half jaar gedekt ben. DragonEye verkoopt de -Z voor $141,- t.o.v. $168,- voor een -ZE bij Empire.
Moet ik de muurbracket er los bij kopen of is die inbegrepen?
Twee dingen om op te letten:Joep schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:57:
@ Hierboven:
Ik ga binnenkort een IPC-HDW5231RP-Z / -ZE kopen. @Piet91 heeft goede ervaringen met de opvolger van die camera, de IPC-HDW5231RP-ZE.
Maakt het trouwens nog uit of ik deze camera bij Empire op Aliexpress koop of bij DragonEye Security Camera Ltd's store op Aliexpress? Ik ben van plan om met creditcard te betalen, dus ik weet zeker dat ik het eerste half jaar gedekt ben. DragonEye verkoopt de -Z voor $141,- t.o.v. $168,- voor een -ZE bij Empire.
- Is de firmware van DragonEye ook internationaal? Is aan jezelf of je dat belangrijk vind of niet.
- Empire/Andy kan naar Nederland versturen dat je geen invoerkosten hebt.
Je kunt hem trouwens het beste even mailen en vragen of hij een discount kan geven en dat je in NL woont en het invoerkosten verhaal noemen.
Dit is de achterkant van de camera (en dit is wat je krijgt):Moet ik de muurbracket er los bij kopen of is die inbegrepen?
EDIT; vergelijkbare foto/camera gezocht:

Weinig ruimte voor de kabelboom dus. Ik heb er zelf de PFA137 junction box bij.
Nieuw is de water proof PFA130. Of je neemt de PFB203W; net wat je wil.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 10-12-2017 18:20 ]
Foto werkt niet "You must be logged in to do that."Piet91 schreef op zondag 10 december 2017 @ 01:03:
[...]
Twee dingen om op te letten:
- Is de firmware van DragonEye ook internationaal? Is aan jezelf of je dat belangrijk vind of niet.
- Empire/Andy kan naar Nederland versturen dat je geen invoerkosten hebt.
Je kunt hem trouwens het beste even mailen en vragen of hij een discount kan geven en dat je in NL woont en het invoerkosten verhaal noemen.
***members only***
[...]
Dit is de achterkant van de camera (en dit is wat je krijgt):
[afbeelding]
Weinig ruimte voor de kabelboom dus. Ik heb er zelf de PFA137 junction box bij.
Nieuw is de water proof PFA130. Of je neemt de PFB203W; net wat je wil.
Thx! Ik heb 'm een mail gestuurd. Die bracket kan ik beter in Nederland kopen als ik de prijzen in zijn shop zo zie.Piet91 schreef op zondag 10 december 2017 @ 01:03:
Heel verhaal
Als je de shipping cost bedoelt van die brackets; die heb je niet als je de boel (camera + bracket) besteld.Joep schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:35:
Thx! Ik heb 'm een mail gestuurd. Die bracket kan ik beter in Nederland kopen als ik de prijzen in zijn shop zo zie.
Had wel deze 2 gevonden voor indoor: DAHUA IPC-K35, 3 MPIX en de Hikvision DS-2CD2432F-IW 3MP
Heeft iemand ervaring met deze twee? Wil een push notificatie op mijn smartphone ontvangen als er beweging wordt gedetecteerd. Dat kunnen ze volgens mij allebei maar welke werkt het best?
Wil je zeggen dat die $18,71 aan shipping costs uit m'n shopping cart verdwijnen zodra ik op "Buy from this seller" klik?Piet91 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:47:
[...]
Als je de shipping cost bedoelt van die brackets; die heb je niet als je de boel (camera + bracket) besteld.
Ik heb Andy via het IPcamTalk forum benaderd dat ik bepaalde camera + bracket wilde bestellen waarop hij mij een PayPal invoice stuurde. (zeg maar hetzelfde als je hem een mail zou sturen).Joep schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:53:
Wil je zeggen dat die $18,71 aan shipping costs uit m'n shopping cart verdwijnen zodra ik op "Buy from this seller" klik?
Daarmee betaalde ik niet die shipping costs van die bracket.
Verwijderd
Tot nu toe alleen nog maar nachtbeeld gezien, maar wat een verbetering!
Helemaal gelukkig, benieuwd naar de beelden van morgen overdag.
jij hebt hem van 4 naar 8mp geupgrade?Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:34:
Vandaag m'n Hikvision DS-2CD2342WD-I geupgrade naar een DS-2CD2385FWD-I.
Tot nu toe alleen nog maar nachtbeeld gezien, maar wat een verbetering!
Helemaal gelukkig, benieuwd naar de beelden van morgen overdag.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Inderdaad, vooral omdat het nachtbeeld beter zou zijn. En dat klopt wel. Wat de 4mp overdag laat zien qua scherpe beelden, doet de 8mp 's nachts.
Veel minder ruis ook.
Mijn denkfout, maar je hebt hem gewoon vervangen dusVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 06:52:
[...]
Inderdaad, vooral omdat het nachtbeeld beter zou zijn. En dat klopt wel. Wat de 4mp overdag laat zien qua scherpe beelden, doet de 8mp 's nachts.
Veel minder ruis ook.
Qua lens ga je van 0.28 naar 0,01 lux toe. Lijkt niet veel maar qua nachtzicht is dat al vrij veel.
Vind het zelf fijne camera's, maar je hebt wel beduidend meer opslag nodig.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Upgrade, niet updateWimlem schreef op woensdag 13 december 2017 @ 06:54:
[...]
Mijn denkfout, maar je hebt hem gewoon vervangen dus
Maar simpel gezegd: vervangen

Welke camera zou het advies zijn?
Verwijderd
Waarom moeten het perse bullet cam's zijn?hfunny schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:15:
Hallo allemaal, ik zoek nog steeds naar de beste camera voor beveiliging van mijn woning. Ik heb 3 bulletin camera’s nodig om mijn oprit, achter de woning en naast mijn woning.
Welke camera zou het advies zijn?
Hoe wil je gaan opnemen? Met een nvr, nas of op sd-kaart?
Moeten je cam's bedraad zijn? of wil je wifi cam's?
2.8mm (groothoek) of toch iets minder beeld?
Vaste cam's of PTZ (pan, tilt en zoom)?
Wat is je budget?
Zoveel vragen
Ik heb het idee dat de bullethet mooiste staat aan de gevel, en het minst opvallend is.
Op 3 meter hoogte heb ik Ethernet kabel liggen voor POE verbinding.
- Ik denk zelf aan de 2.8mm of 4 mm
- Ik denk aan vaste cam.
- Budget rond 150-200 per camera.
- Opname via sd-kaart/NAS eventueel later met NVR.
Hoop dat hiermee een advies gegeven kan worden...
Dan past deze camera binnen je budget.hfunny schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:45:
Bedankt voor je reactie @Verwijderd
Ik heb het idee dat de bullethet mooiste staat aan de gevel, en het minst opvallend is.
Op 3 meter hoogte heb ik Ethernet kabel liggen voor POE verbinding.
- Ik denk zelf aan de 2.8mm of 4 mm
- Ik denk aan vaste cam.
- Budget rond 150-200 per camera.
- Opname via sd-kaart/NAS eventueel later met NVR.
Hoop dat hiermee een advies gegeven kan worden...
Mooi beeld en vooral ook in het donker duidelijk beeld.
Bovendien een zoomlens waardoor je van groothoek naar ingezoomd kunt kijken.
Daarmee is het beeld wat je wilt bekijken optimaal in te stellen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53527205
Verwijderd
Ik heb zelf de turret versie van deze 8MP camera en sta best wel versteld van de kwaliteit. En dat voor een zeer aantrekkelijke prijs!
Hier niet echt, maar de laatste nachten hebben we wel ontdekt dat we hier steenmarters hebben.
Bijna elke nacht stipt rond 2 -3 uur komt er een steenmarter langs en afgelopen nacht zelfs twee samen.

Wel situatie gehad, maar dat was de aanleiding om de camera op te gaan hangenPiet91 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:56:
Hebben jullie ondertussen al een keer interessante beelden gehad of situaties waarin de camera uitkomst bood?
Hier niet echt, maar de laatste nachten hebben we wel ontdekt dat we hier steenmarters hebben.
Bijna elke nacht stipt rond 2 -3 uur 's komt er een steenmarter langs en afgelopen nacht zelfs twee samen.
Verder niets bijzonders, behalve dat een storm wat meubilair omver blies, wat op de camera natuurlijk te zien was.
Steenmarters, dat zijn toch die beesten die kabels in je auto doorbijten?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Zeker wel.Piet91 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:56:
Hebben jullie ondertussen al een keer interessante beelden gehad of situaties waarin de camera uitkomst bood?
Bijna elke nacht stipt rond 2 -3 uur 's komt er een steenmarter langs en afgelopen nacht zelfs twee samen.
Dit was nog met m'n 4mp camera, die heb ik hierna vervangen voor een 8mp camera.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5_MajpdGQKE]
Nah, alleen een keer een kerel die om 4am een minuut ofzo voor het huis bleef rondhangen, daarna tussen de huizen doorliep en over de schutting in de tuin keek om vervolgens weer weg te gaan.Piet91 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:56:
Verder een kat en een vos die elkaar achterna zaten en pas geleden een half dooie duif in de achtertuin waarvan ik dacht dat de natuur het vast wel kon oplossen en inderdaad een paar uur later heeft een vos de duif meegenomen
Oh ja, en over vossen gesproken. Ik had een keer m'n sportschoenen buiten bij de voordeur achter gelaten omdat ze vies waren. Volgende ochtend lag er 1 een paar meter verderop en 1 was weg. Camera terug kijken, is er een vos met m'n schoen vandoor gegaan

no animals were harmed during the production of this message
Ja.Martinusz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:58:
Steenmarters, dat zijn toch die beesten die kabels in je auto doorbijten?

En die gaan ook overal naar binnen; schuren, kippenhokken (die wij hadden/hebben) maar ook in huis/zolders etc. Ik heb regelmatig geluiden gehoord op het dak waarvan ik vermoed dat het steenmarters waren.
En die beesten slepen daar dan ook hun prooien heen en laten hun uitwerpselen/urine achter...
We weten dat ze hier regelmatig komen maar ik keek toch op toen ik ze voor het eerst op de camera zag.
Eerste keer was toen ik de Dahua voor het eerst ophing en nog niet ingesteld had; en dus ook geen IR-licht.
Overigens neem ik op bij Tripwire dus kan best dat ze nog vaker langskomen.
Wat kan ik me hier kwaad om maken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:23:
Zeker wel.
Dit was nog met m'n 4mp camera, die heb ik hierna vervangen voor een 8mp camera.
[video]

Is hier nog wat mee gedaan?
Kunt trouwens ook zien dat je soms een compromis moet maken tussen herkenbare kentekenplaten en de rest.
En dan denk ik dat we met steenmarters iets irritants hadden.Caeruleus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:52:
Nah, alleen een keer een kerel die om 4am een minuut ofzo voor het huis bleef rondhangen, daarna tussen de huizen doorliep en over de schutting in de tuin keek om vervolgens weer weg te gaan.
Verder een kat en een vos die elkaar achterna zaten en pas geleden een half dooie duif in de achtertuin waarvan ik dacht dat de natuur het vast wel kon oplossen en inderdaad een paar uur later heeft een vos de duif meegenomen
Oh ja, en over vossen gesproken. Ik had een keer m'n sportschoenen buiten bij de voordeur achter gelaten omdat ze vies waren. Volgende ochtend lag er 1 een paar meter verderop en 1 was weg. Camera terug kijken, is er een vos met m'n schoen vandoor gegaan
Trouwens zijn hier ook een keer de hortensia knoppen uit de taan geknipt. Maar dat was op de vorige camera en die heeft dat toen niet opgepikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 15-12-2017 20:35 ]
Verwijderd
De politie is de volgende dag langsgekomen om de beelden mee te nemen.Piet91 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:33:
Wat kan ik me hier kwaad om maken.![]()
Is hier nog wat mee gedaan?
Kunt trouwens ook zien dat je soms een compromis moet maken tussen herkenbare kentekenplaten en de rest.
Verder heb ik de buren hier ook van op de hoogte gebracht.
Je ziet het niet heel goed maar op de beelden is te zien dat ze in 2 auto's zijn geweest.
De 1e auto valt heel moeilijk op, dat zag ik ook pas 2 dagen later toen ik echt goed naar het filmpje ging kijken.
Kentekenplaten boeien mij niet echt, daar hangt deze camera ook niet goed genoeg voor.
En sowieso met steeds auto's die langs de stoep parkeren heb je weinig zicht op kentekens die voorbij komen.
Als je kentekens mee wil pakken kun je daar het best een aparte cam voor ophangen. 12mm lens met korte sluitertijd, dan heb je heel donker beeld maar is het kenteken niet overbelicht en duidelijk leesbaar.
Voor binnen bestaan ze al wel langer, want beveiligingscamera's op batterijen gebruiken gewoonlijk PIR.masterrobo schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:24:
[...] Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een model [voor buiten] met PIR sensor maar kan er geen vinden. Is dit gewoon nog niet op de markt?
Verder is er een nieuwe ontwikkeling op komst, dat een IP camera meteen Zigbee hub is. Je kunt dan een draadloze PIR sensor op je camera aansluiten en zodra de sensor het signaal geeft dat er beweging is, gaat de camera het beeld opnemen en zet hij (ook via Zigbee) een lamp aan.
En natuurlijk zou je ook een ouderwetse draadgebonden PIR sensor kunnen aansluiten op de "alarm" ingang die veel IP camera's hebben (maar die ik verder nog nooit iemand heb zien gebruiken).
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Deze camera kost in NL 300 euro. Verkoopt deze seller echt internationale Hikvisions, of zijn het Chinese versies? Heeft iemand ervaring met deze seller kwa service?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:43:
@hfunny Kijk hier eens naar: https://nl.aliexpress.com...4af3831d&rmStoreLevelAB=0
Ik heb zelf de turret versie van deze 8MP camera en sta best wel versteld van de kwaliteit. En dat voor een zeer aantrekkelijke prijs!
Verwijderd
Dit zijn internationale Hikvisions, deze zijn te upgraden.desert spider schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:04:
[...]
Deze camera kost in NL 300 euro. Verkoopt deze seller echt internationale Hikvisions, of zijn het Chinese versies? Heeft iemand ervaring met deze seller kwa service?
Wil je zekerheid hebben, hier de link naar de camera die ik heb gekocht: https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.25ed7caea2QFbA
Deze verkoper heeft ook de bullet cam in zijn assortiment: https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.25ed7caea2QFbA
Ik moest nog wel invoerkosten van 44 euro betalen, dus dat kwam er nog bij.
Bedankt voor de snelle reactie. Heb je laten versturen via DHL(+19 usd) of China post shipping?Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:12:
[...]
Dit zijn internationale Hikvisions, deze zijn te upgraden.
Wil je zekerheid hebben, hier de link naar de camera die ik heb gekocht: https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.25ed7caea2QFbA
Deze verkoper heeft ook de bullet cam in zijn assortiment: https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.25ed7caea2QFbA
Ik moest nog wel invoerkosten van 44 euro betalen, dus dat kwam er nog bij.
Dure racefiets wordt gewoon even gestolen.
YouTube: Fietsdief fail op zijn bek !
Via een synology nas wil ik mijn cameras bedienen in samenwerking met IFTTT en dan berichten laten sturen naar mijn gsm bij beweging.
Wat zoek ik :
Een Dome camera met PoE in de prijsklasse tot 300 euro die samen werkt met synology
Ik zou een activity zone moeten kunnen instellen waar hij meldingen geeft.
voorkeur is ook audio te kunnen horen als dit gaat.
Iemand een idee want met al die verschillende merken en ingewikkelde nummers weet ik het niet echt.
Filmpje is misschien al verwijderd want de gestolen fiets van 3000 euro is terug bij de eigenaar,HoppyF schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:10:
Wie nog twijfelt aan het nut van beveiligingscamera's zie dit.
Dure racefiets wordt gewoon even gestolen.
YouTube: Fietsdief fail op zijn bek !
Komt erop neer dat camera beelden een bijdrage hebben geleverd aan het oplossen van deze diefstal.
Lees hier het verhaal.
https://www.tubantia.nl/e...racefiets-terug~a5b0dff2/

Anyhow, here goes. Ik ben door een winkel gevraagd om een camerasysteem aan te leggen. Dit natuurlijk voor de beveiliging 's nachts en overdag. Tevens is het ook mooi meegenomen als de eigenaar zo nu en dan live even mee kan kijken in de winkel. Ik heb een schets van de situatie geprobeerd te maken:
imgur: https://i.imgur.com/2utWfwa.png
De glazen voorkant van de winkel bevindt zich aan de rechterkant. Er dienen 3 camera's (de sterretjes) te komen. Met name de camera rechts is dus de belangrijkste. Ik dacht hierbij aan een bullet camera van Dahua of Hikvision? Hierover heb ik vele positieve ervaringen gelezen. De camera in de keuken is redelijk belangrijk, ik denk dat voor de camera in het hokje een simpele dome volstaat.
Het materiaal moet bruikbaar zijn voor een inbraak o.i.d. dus een redelijke kwaliteit is wel vereist. Ik dacht zelf aan 3 MP, is dit voldoende? Uiteraard met een IR lamp ingebouwd in de camera zelf.
Betreft opslag en live beelden; er bevindt zich geen computer of laptop in de winkel, enkel een POS. Met name hierover heb ik de meeste vraagtekens. Ik denk dat de opgenomen beelden weinig tot niet worden teruggekeken. Enkel live bekeken, of teruggekeken na iets ernstigs als een inbraak. Zouden dan camera's met SD kaarten volstaan? Of is er echt een NAS systeem nodig met bijbehorende opslag functionaliteiten?
Het budget is ongeveer €200 - €300. Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb. Mochten er nog dingen niet duidelijk zijn, beantwoord ik ze al te graag. Ik verwacht geen complete buylist natuurlijk.. Een hint in de goede richting zou al perfect zijn
Camera's: Dahua IPC-HDBW4431R-AS
NVR: Dahua NVR4104-4KS2
Harde schijf: pricewatch: WD Purple (2017), 1TB
Stroomvoorziening:
3x: dit of eenmaal dit.
Al met al zo'n €350-390 kwijt in totaal. Met deze setup kun je ruwweg 7 dagen 24/7 opnemen; misschien niet verkeerd omdat je dan ook kunt terugkijken als er iets gebeurd is. (of personen bijvoorbeeld vaker zijn langs geweest o.i.d.)
Je kunt de NVR en harde schijf skippen en geheugenkaarten gebruiken (drie stuks kost je samen zo'n €50-75 afhankelijk van capaciteit)
Je bespaart echter maar een euro of €50 en je levert flink veel gemak en betrouwbaarheid in.
NAS zou ik niet gebruiken; kost je nog meer dan een NVR en levert weer gemak in.
De NVR zou ik ergens verstoppen.
Nog wat tips:
- Vergeet bullet modellen. Met een ferme tik heb je die de andere kant opgeslagen en dan zijn ze nutteloos.
- De camera in de winkel zou ik aan de andere kant van de schuifdeur hangen; achter de toonbank. Mocht er iets gebeuren (lees: overval waar men naar de toonbank gaat) dan staat gezicht(en) er op en kijk je niet naar hun rug(gen).
EDIT: @Joepla Thanks, dat was ik even vergeten. Weet niet hoe Andy dat doet met die verzendkosten; omdat hij die bij mij bijvoorbeeld ook niet heeft gerekend voor accessoires en hij naar Nederland niet via DHL verstuurd.
Zou Gladiolus8 even Andy moeten mailen. Sowieso wel goed idee want als hij 3 camera's + NVR bij 'm besteld zou hij ook nog wel korting kunnen regelen misschien.
Gaat die genoemde camera inderdaad dus €63 + €51 = €114 kosten; dan zou ik gewoon deze
IPC-HDW4431EM-ASE nemen.
Helaas wordt je budget dan wel zeker te krap; want dan kom je op zo'n €470-510 uit.
Een NVR + schijf alleen al is de helft van het budget.
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 18-12-2017 19:13 ]
Mag ik een tip geven voor een 4e camera. Eentje achter de balie/kassa die de klant bij het afrekenen in zijn gezicht filmt. Mocht er ooit iets 'raars' gebeuren (klant die onredelijk wordt, greep uit kassa, etc) dan is het vaak bij de kassa. En met de huidige plaatsing van de camera film je de klant dan op zijn rug. Dat is niet handig voor identificatie.Gladiolus8 schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:07:
imgur: https://i.imgur.com/2utWfwa.png
Er dienen 3 camera's (de sterretjes) te komen.
En een NVR is bij deze toepassing onmisbaar. Je wilt gewoon makkelijk beelden terugkijken en je wilt in 1x overzicht van alle camera's.
Aangezien het hier om een winkel gaat heb je een meer dan gemiddelde kans dat je de beelden een keer echt nodig hebt. Je krijgt toch een hoop 'vreemden' over de vloer en die gedragen zich niet allemaal even netjes

[ Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 19-12-2017 09:51 ]
Have a wheelie good weekend!
Dit lijkt ook een mooie voorzet voor waar ik naar op zoek ben:Piet91 schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:54:
@Gladiolus8 Een voorzetje:
Camera's: Dahua IPC-HDBW4431R-AS
NVR: Dahua NVR4104-4KS2
Harde schijf: pricewatch: WD Purple (2017), 1TB
Stroomvoorziening:
3x: dit of eenmaal dit.
Al met al zo'n €350-390 kwijt in totaal. Met deze setup kun je ruwweg 7 dagen 24/7 opnemen; misschien niet verkeerd omdat je dan ook kunt terugkijken als er iets gebeurd is. (of personen bijvoorbeeld vaker zijn langs geweest o.i.d.)
Je kunt de NVR en harde schijf skippen en geheugenkaarten gebruiken (drie stuks kost je samen zo'n €50-75 afhankelijk van capaciteit)
Je bespaart echter maar een euro of €50 en je levert flink veel gemak en betrouwbaarheid in.
NAS zou ik niet gebruiken; kost je nog meer dan een NVR en levert weer gemak in.
De NVR zou ik ergens verstoppen.
Nog wat tips:
- Vergeet bullet modellen. Met een ferme tik heb je die de andere kant opgeslagen en dan zijn ze nutteloos.
- De camera in de winkel zou ik aan de andere kant van de schuifdeur hangen; achter de toonbank. Mocht er iets gebeuren (lees: overval waar men naar de toonbank gaat) dan staat gezicht(en) er op en kijk je niet naar hun rug(gen).
EDIT: @Joepla Thanks, dat was ik even vergeten. Weet niet hoe Andy dat doet met die verzendkosten; omdat hij die bij mij bijvoorbeeld ook niet heeft gerekend voor accessoires en hij naar Nederland niet via DHL verstuurd.
Zou Gladiolus8 even Andy moeten mailen. Sowieso wel goed idee want als hij 3 camera's + NVR bij 'm besteld zou hij ook nog wel korting kunnen regelen misschien.
Gaat die genoemde camera inderdaad dus €63 + €51 = €114 kosten; dan zou ik gewoon deze
IPC-HDW4431EM-ASE nemen.
Helaas wordt je budget dan wel zeker te krap; want dan kom je op zo'n €470-510 uit.
Een NVR + schijf alleen al is de helft van het budget.
"Bewaking" huis door middel van 2 camera's.
- Ik heb echter nog wel een vraagje omtrent de garantie als ze worden aangeschaft via AliExpress, iemand daar ervaring mee en hoe dit wordt afgehandeld bij deze verkoper?
- De camera's moeten op een hoek van een woning komen, als ik een dergelijke beugel erbij bestel: Beugel
valt dat dan te combineren met deze hoekbeugel:
- Met 1TB kan er ongeveer een week worden opgenomen, met een 2TB schijf wordt dit dus 2 uur of mis ik iets?
- Weet iemand wat er precies wordt meegeleverd bij deze camera's? Netwerkkabel e.d of moet dit zelf nog worden aangeschaft?
- Het totale budget is +- € 500,-. Zijn er nog betere alternatieven voor dit bedrag?
Andy -ik heb vroeger met hem geknikkerd zoals je merktRobbie T schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:18:
[...]
- Ik heb echter nog wel een vraagje omtrent de garantie als ze worden aangeschaft via AliExpress, iemand daar ervaring mee en hoe dit wordt afgehandeld bij deze verkoper?
Toch ontkom je er niet aan om zelf voor de verzendkosten op te draaien zodra er iets terug moet voor garantie.
En dat loopt behoorlijk op. Zelf kies ik er daarom voor om voor de goedkopere CN regio camera's te gaan, die -voor zover ik kan nagaan- prima functioneren, maar in geval van garantie mijn verlies te nemen.
De goedkopere CN regio camera's komen dan zonder Engelse interface en zijn anders dan de camera's waar naar gelinkt wordt?Joepla schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:32:
[...]
Andy -ik heb vroeger met hem geknikkerd zoals je merkt- schijnt prima service te verlenen, afgaande op het ipcam forum. Men is lyrisch over hem, ik denk ook dat hij zich positief onderscheidt tov de enorme hoeveelheid verkopers op Ali. Zijn Engels is begrijpelijk (niet alleen een google translate) en hij spant zich in om je te helpen.
Toch ontkom je er niet aan om zelf voor de verzendkosten op te draaien zodra er iets terug moet voor garantie.
En dat loopt behoorlijk op. Zelf kies ik er daarom voor om voor de goedkopere CN regio camera's te gaan, die -voor zover ik kan nagaan- prima functioneren, maar in geval van garantie mijn verlies te nemen.
Persoonlijk heb ik - gelukkig - nog geen ervaring met garantie. Maar ik hou het IPcamtalk forum al een tijd bij en ik lees daar alleen maar positieve verhalen over garantie. Vaak is het een kwestie van item weer terugsturen en dan krijg je 'm gemaakt of nieuwe terug.Robbie T schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:18:
Dit lijkt ook een mooie voorzet voor waar ik naar op zoek ben:
"Bewaking" huis door middel van 2 camera's.
Die PFB203W is niet geschikt voor deze camera's, je moet de PFB204W hebben.- De camera's moeten op een hoek van een woning komen, als ik een dergelijke beugel erbij bestel: Beugel
valt dat dan te combineren met deze hoekbeugel:
Daarnaast is deze niet per se nodig; de camera kun je ook direct op de corner bracket schroeven.
Ligt eraan wat voor instellingen je neemt.- Met 1TB kan er ongeveer een week worden opgenomen, met een 2TB schijf wordt dit dus 2 uur of mis ik iets?
Zie foto in deze post wat je krijgt: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"- Weet iemand wat er precies wordt meegeleverd bij deze camera's? Netwerkkabel e.d of moet dit zelf nog worden aangeschaft?
Ik zou - als het Dahua wordt - dit nemen:- Het totale budget is +- € 500,-. Zijn er nog betere alternatieven voor dit bedrag?
NVR: NVR4108-4KS2
Camera: óf IPC-HDW5231R-ZE óf IPC-HDW4231EM-ASE.
Deze zijn sterk vergelijkbaar qua prestaties. Verschil is dat de IPC-HDW5231R-ZE varifocal is; hiermee kun je brandpuntsafstand instellen (simpel gezegd; in- en uitzoomen). Je gebruikt dit niet om regelmatig in- en uit te zoomen, maar om bij het installeren de meest optimale brandpunt in te stellen.
Bij non-varifocal camera's (zoals de genoemde IPC-HDW4231EM-ASE moet je bij bestellen al aangeven welke lens je wil en dat moet je dus van te voren goed uitzoeken (hint; hier geldt niet hoe wijder/meer beeld hoe beter)
- Weer de genoemde POE-injectors of POE-switch voor voeding.
- En een Western Digital Purple schijf.
NVR4108-4KS2 (€96,47) + 2x IPC-HDW4231EM-ASE (€109,39)en 2 POE-injectors (€5,93) kost je totaal zo'n €330. Een WD Purple 1TB kost je zo'n €55.
Totaal dus zo'n €390 exclusief brackets.
Dit geeft je ongeveer 3 weken 24/7 recording time.
Ik probeer mijn weg te vinden in alle camera's en opties. Maar rechtstreeks op de corner bracket? In dat geval wijs de camera toch naar onderen? Pakt deze dan nog wel voldoende zicht naar voren, of mis ik iets?Piet91 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:10:
[...]
Persoonlijk heb ik - gelukkig - nog geen ervaring met garantie. Maar ik hou het IPcamtalk forum al een tijd bij en ik lees daar alleen maar positieve verhalen over garantie. Vaak is het een kwestie van item weer terugsturen en dan krijg je 'm gemaakt of nieuwe terug.
[...]
Die PFB203W is niet geschikt voor deze camera's, je moet de PFB204W hebben.
Daarnaast is deze niet per se nodig; de camera kun je ook direct op de corner bracket schroeven.
Puur en alleen een bracket, that's it?Zie foto in deze post wat je krijgt: Piet91 in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
[...]
IPC-HDW5231R-ZE is een 2MP camera, de eerder genoemde een 4MP camera. Nou zie ik niet veel verschil in de Youtube reviews, zit hem dit ergens anders in?Ik zou - als het Dahua wordt - dit nemen:
NVR: NVR4108-4KS2
Camera: óf IPC-HDW5231R-ZE óf IPC-HDW4231EM-ASE.
Deze zijn sterk vergelijkbaar qua prestaties. Verschil is dat de IPC-HDW5231R-ZE varifocal is; hiermee kun je brandpuntsafstand instellen (simpel gezegd; in- en uitzoomen). Je gebruikt dit niet om regelmatig in- en uit te zoomen, maar om bij het installeren de meest optimale brandpunt in te stellen.
Bij non-varifocal camera's (zoals de genoemde IPC-HDW4231EM-ASE moet je bij bestellen al aangeven welke lens je wil en dat moet je dus van te voren goed uitzoeken (hint; hier geldt niet hoe wijder/meer beeld hoe beter)
- Weer de genoemde POE-injectors of POE-switch voor voeding.
- En een Western Digital Purple schijf.
NVR4108-4KS2 (€96,47) + 2x IPC-HDW4231EM-ASE (€109,39)en 2 POE-injectors (€5,93) kost je totaal zo'n €330. Een WD Purple 1TB kost je zo'n €55.
Totaal dus zo'n €390 exclusief brackets.
Dit geeft je ongeveer 3 weken 24/7 recording time.
Die zijn ook in het Engels, maar hebben wel specifieke voor- en nadelen. Die kunnen voor jou wel of niet van belang zijn. Er is op dit forum en iptalk veel te vinden hierover.Robbie T schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:47:
[...]
De goedkopere CN regio camera's komen dan zonder Engelse interface en zijn anders dan de camera's waar naar gelinkt wordt?
Dit is de camera (in dit geval de IPC-HDW5231R-Z, de voorloper van de IPC-HDW5231R-ZE):Robbie T schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:24:
Ik probeer mijn weg te vinden in alle camera's en opties. Maar rechtstreeks op de corner bracket? In dat geval wijs de camera toch naar onderen? Pakt deze dan nog wel voldoende zicht naar voren, of mis ik iets?

Die ring rechtsonder monteer je aan de muur/plafond/corner bracket. De camera"bol" klem je tussen deze ring en de ring linksonder. Die twee ringen kun je ten opzichte van elkaar draaien en ook de camerabol kun je nog draaien en roteren.
Beetje lastig uitgelegd; maar je kunt die camera dus overal heen richten.
Dat is wat je krijgt ja; net als de foto hierboven. In theorie is dat ook voldoende om de camera te monteren; je zit alleen met die kabelboom die je niet achter de camera kwijt kunt; tenzij je een gat in de gevel hebt waar de kabelboom direct naar binnen kan.Puur en alleen een bracket, that's it?
Dat kun je oplossen met of:
- PFA137 junction box
- PFB203W wall mount bracket
Welke van de twee je wil gebruiken is persoonlijke voorkeur; ik gebruik zelf de junction box.
De prestaties in het donker. Praktisch elke IP-camera levert tegenwoordig prima beelden overdag.IPC-HDW5231R-ZE is een 2MP camera, de eerder genoemde een 4MP camera. Nou zie ik niet veel verschil in de Youtube reviews, zit hem dit ergens anders in?
Maar 's nachts in het donker is een ander verhaal. Zelfs met infrarood leveren ze vaak (IMHO) belabberde beelden. Echter zijn er nu ook camera's die het een stuk beter doen zoals bij Dahua de Starlights (die twee die ik noem vallen daaronder) en ook Hikvision heeft Ultra-Low Light modellen.
Het verschil kun je ook bij de specificaties zien. De eerder genoemde 4MP camera:
De IPC-HDW4231EM-ASEMinimal illumination: 0.01 lux F1.2 (color)
En de vari-focal IPC-HDW5231R-ZEMinimal illumination: 0.007Lux/F1.6
Om niet al te ver uit te weiden hierover; hoe lager dat getal/lux-waarde; hoe beter de prestaties in het donker.Minimal illumination: 0.006Lux/F1.4
En dan zie je dat de laatste 2 camera's dat een stuk beter doen dan de eerste.
Hikvision DS-2CD2335FWD-I
Zitten op 0.005lux en kosten slechts 92 eurootjes.
Prijsklasse waar ze in zoekt is max 100 euro. Hopelijk kan iemand mij helpen. Want er is zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
pricewatch: Foscam C2 Wit
Deze kan wat jij wilt.
Benaderen via app, geluid en afspelen via cloud dienst of via sdkaart.(beide via app)
Asus Zenbook i7 256gb