Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Piet91 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:20:

[...]

Mwah, dat valt wel mee hoor. Dit soort POE-setjes schijnen wel wat minder te zijn maar een POE-switch (of zo'n POE-injector die ik hierboven op foto heb staan) die kan wel aardig wat meters overbruggen.
Officieel POE kan geloof ik 100 meter overbruggen.
ePOe gaat tot 800 meter met speciale ePoE-switches; ben benieuwd waar je überhaupt 800 meter netwerkkabel vandaan gaat halen. :P
Afbeeldingslocatie: https://wolfftv.nl/wp-content/uploads/2017/03/cat6-koppelstuk.jpg

:+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkserac
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05-2023
Hoi, heb gezien dat er al enkele zijn die ervaring hebben met de Foscam FI9853EP , wij gebruiken voor onze andere cameras (vivotek en saris) gebruik van zoneminder en zouden deze mee in het systeem willen integreren , iemand al ervaring met de configuratie van deze Foscam FI9853EP in zoneminder? ik zie in hun wiki wel voor andere types van foscam maar niet voor dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hikvision of Dahua. Ik kom er niet echt uit.

Ik wil de camera's (met geluid!) gebruiken in combinatie met Synology SS.

What's your take? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43
Piet91 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:20:
ben benieuwd waar je überhaupt 800 meter netwerkkabel vandaan gaat halen. :P
Nou, gewoon bij Kabeldirect: https://www.kabeldirect.n...5-netwerkkabel-1000m.html B) O-) :P
En als je meteen 5 rollen van 1km koopt krijg je korting!
SalimRMAF schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 02:00:
Hikvision of Dahua. Ik kom er niet echt uit.

Ik wil de camera's (met geluid!) gebruiken in combinatie met Synology SS.

What's your take? :)
Zowel Hikvision als Dahua zou prima moeten werken met SS. Dus gewoon kijken naar persoonlijk voorkeur.

De Dahua starlight camera's zijn gewoon erg goed voor wat ze kosten.

[ Voor 48% gewijzigd door FragDaddy op 13-03-2018 08:42 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

FragDaddy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:35:
[...]
De Dahua starlight camera's zijn gewoon erg goed voor wat ze kosten.
Ik heb een aantal eisen, namelijk:
  • Audio opnemen
  • Minimaal FullHD
  • 2 Binnen en 2 Buitencameras

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 15:21
Ik sta op het punt om 2 camera's aan te schaffen nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen aangaande hoge resolutie/lagere gevoeligheid VS lagere resolutie/hogere gevoeligheid.

Zit een beetje in een dubio tussen deze 2 cams.

IPC-HDW5231R-ZE
IPC-HDW5831R-ZE

Ik maak me niet zon zorgen om de kosten of de opslag van de eventuele hogere resolutie camera. Enige punt is dus de mindere gevoeligheid in het donker. Zijn er mensen met ervaringen die kunnen adviseren is de gevoeligheid van de 8 megapixel variant nog steeds goed genoeg dat de avond beelden een acceptabel plaatje opleveren. Ik vind de toegenomen resolutie en daarbij dus het beter herkennen van personen een groot voordeel. Heb ook al gegooled en even op youtube gespeurd maar zijn nog niet echt side by side comparisons te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
invoil schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:51:
Ik sta op het punt om 2 camera's aan te schaffen nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen aangaande hoge resolutie/lagere gevoeligheid VS lagere resolutie/hogere gevoeligheid.

Zit een beetje in een dubio tussen deze 2 cams.

IPC-HDW5231R-ZE
IPC-HDW5831R-ZE

Ik maak me niet zon zorgen om de kosten of de opslag van de eventuele hogere resolutie camera. Enige punt is dus de mindere gevoeligheid in het donker. Zijn er mensen met ervaringen die kunnen adviseren is de gevoeligheid van de 8 megapixel variant nog steeds goed genoeg dat de avond beelden een acceptabel plaatje opleveren. Ik vind de toegenomen resolutie en daarbij dus het beter herkennen van personen een groot voordeel. Heb ook al gegooled en even op youtube gespeurd maar zijn nog niet echt side by side comparisons te vinden.
https://ipcamtalk.com/thr...review.26468/#post-252793
https://ipcamtalk.com/threads/dahua-ipc-hdw5831r-ze.22031/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Mijn idee van cameras is heel simpel geworden.

Je hebt choke points, daar waar mensen normaal gesproken langs komen, daar moet de identificatie in orde zijn.
Aan de andere kant heb je dan overzicht wat je zou willen hebben, dat zou je hele voorkant of achterkant van je huis kunnen zijn.

Dit levert je het volgende op: op je overzicht camera kun je zien dat EEN persoon iets doet, en als deze persoon dan bij een choke point komt zie je WIE deze persoon is.

Voor een choke point heb je niet meer dan een 2 mp camera nodig. Je moet hem enkel zo plaatsen of inzoomen dat een persoon herkenbaar in beeld is. Zou ik altijd een starlight of darkfighter of hoe ze maar heten voor kiezen zodat je in de donkere uren goed zit.

Voor overzicht zou je een >2mp kunnen nemen, dan heb je meer detail bij dag, maar over algemeen minder detail in de nacht. Overdag zou je wellicht er iets aan hebben, om te zien WAT iemand doet.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 15:21
Dank was daar geen lid dus kon niet alles zien. Ben maar even lid geworden.
jacovn schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:37:
Mijn idee van cameras is heel simpel geworden.

Je hebt choke points, daar waar mensen normaal gesproken langs komen, daar moet de identificatie in orde zijn.
Aan de andere kant heb je dan overzicht wat je zou willen hebben, dat zou je hele voorkant of achterkant van je huis kunnen zijn.

Dit levert je het volgende op: op je overzicht camera kun je zien dat EEN persoon iets doet, en als deze persoon dan bij een choke point komt zie je WIE deze persoon is.

Voor een choke point heb je niet meer dan een 2 mp camera nodig. Je moet hem enkel zo plaatsen of inzoomen dat een persoon herkenbaar in beeld is. Zou ik altijd een starlight of darkfighter of hoe ze maar heten voor kiezen zodat je in de donkere uren goed zit.

Voor overzicht zou je een >2mp kunnen nemen, dan heb je meer detail bij dag, maar over algemeen minder detail in de nacht. Overdag zou je wellicht er iets aan hebben, om te zien WAT iemand doet.
Dat was ook mijn gedachte in eerste instantie alleen ik heb niet echt chokepoints, waar mensen langs passeren het kan op heel veel manieren. Dus dacht als ik dan 2 of 3 overzichtcams heb die ook scherp genoeg zijn om ook mensen te herkennen dan heb ik een stuk simpelere oplossing.

Ik ga mijn plan heroverwegen en denk gewoon bij alle deuren en poorten 2mp cameras ophangen dan kom ik wel op 7, 8 camera's dus dan word het behoorlijk duurder. Maar dan heb ik wel iets aan de beelden mocht het dievengilde me bezoeken. Als de boeven nou gewoon overdag kwamen dan maakte het de keuze een stuk makkelijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
invoil schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Dat was ook mijn gedachte in eerste instantie alleen ik heb niet echt chokepoints, waar mensen langs passeren het kan op heel veel manieren. Dus dacht als ik dan 2 of 3 overzichtcams heb die ook scherp genoeg zijn om ook mensen te herkennen dan heb ik een stuk simpelere oplossing.

Ik ga mijn plan heroverwegen en denk gewoon bij alle deuren en poorten 2mp cameras ophangen dan kom ik wel op 7, 8 camera's dus dan word het behoorlijk duurder. Maar dan heb ik wel iets aan de beelden mocht het dievengilde me bezoeken. Als de boeven nou gewoon overdag kwamen dan maakte het de keuze een stuk makkelijker :+
Ik zit ook op wel veel cameras voor nieuw huis omdat het vrijstaand is. Als je alles in de gaten wilt houden met minder camera's kun je sensoren en een PTZ camera overwegen. Dat plan ik in de achtertuin te doen.
Setjes met IR beam sensoren op ebay gekocht. Hang ik achter de schutting (op iets afstand aan palen) en dan trigger ik een PTZ die naar de desbetreffende kant moet draaien.
DE PTZ hangen dan aan het huis op de hoekn en kunnen als ik ze kruislings instel stukje achterkant en zijkant achter het huis allemaal opnemen.
Wordt er wat getriggerd aan een zijkant, laat ik 1 PTZ er ook heen draaien en uitzoomen voor overzicht (die PTZ die er het dichtste bij hangt) en de andere zoomed wat bij zodat de achterkant niet meer in beeld is.
1 kant is blinde muur, andere kant garage van buren en stukje schutting erachter tussen onze tuinen.

Dikke kans dat ze van achteren gaan komen, daar is een achterom steegje tussen onze tuin en een groenstrook. Dus die achterkant neem ik dan via die PTZ cameras op die elke een stuk doen in de standaard instelling. Als de achterkant getriggerd wordt draaien ze beide weg van de zijkant en zorg ik ervoor dat ze dan de achtertuin goed in beeld hebben samen.

Bij elke deur hang ik dan ook nog een camera op waarbij je in beeld komt als je die nadert.

Ik hoop maar dat het geluid van de PTZ die draait en IR licht wat je dan zie als je er in kijkt mensen afschrikt die er niets te zoeken hebben.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camerazoeken
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik wil een aantal camera's ophangen aan de buitenkant van mijn woning.
Ik heb er geen verstand van, dus ik ben mij aan het inlezen op het internet/dit forum.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende 2 vragen:

1:
Ik wil op 3 hoeken van mijn woning een camera plaatsen alsmede een camera aan de schuur die mijn tuin bestrijkt. 4 camera's totaal dus. Ik lees dat een POE aansluiting voor buitencamera's het beste is, de drie camera's op mijn huis wil ik dan ook graag met POE aansluiting doen. Die van mijn schuur word lastiger.. kan deze via WIFI op hetzelfde systeem?

2:
Hoe en wat heb ik nodig om bovenstaande te realiseren?
Sowieso 4 camera's en een NVR voor de opslag. Maar hoe kan ik de camera's op mijn woning het beste verbinden middels POE? Ik snap niet precies hoe dit werkt. Mijn router staat op de begaande grond in de woonkamer. Ik heb WIFI door het huis heen maar (nog) geen ethernet kabels naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:41
Camerazoeken schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:24:
Ik wil een aantal camera's ophangen aan de buitenkant van mijn woning.
Ik heb er geen verstand van, dus ik ben mij aan het inlezen op het internet/dit forum.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende 2 vragen:

1:
Ik wil op 3 hoeken van mijn woning een camera plaatsen alsmede een camera aan de schuur die mijn tuin bestrijkt. 4 camera's totaal dus. Ik lees dat een POE aansluiting voor buitencamera's het beste is, de drie camera's op mijn huis wil ik dan ook graag met POE aansluiting doen. Die van mijn schuur word lastiger.. kan deze via WIFI op hetzelfde systeem?

2:
Sowieso 4 camera's en een NVR voor de opslag. Maar hoe kan ik de camera's op mijn woning het beste verbinden middels POE? Ik snap niet precies hoe dit werkt. Mijn router staat op de begaande grond in de woonkamer. Ik heb WIFI door het huis heen maar (nog) geen ethernet kabels naar boven toe.
1:
Met wifi verbind je een camera ook aan je thuisnetwerk, net als met een kabel. Nadeel is Wifi.

2:
Je hebt POE switches, die verbind je met je router. Van daar kun je ethernet kabels trekken naar je camera's, die dan meteen gevoed worden, dus geen extra stroom aanvoer nodig.

Een kabel is altijd beter dan Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Camerazoeken schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:24:
1:
Kan, maar zou ik niet doen. Bedraad is zoals hierboven al gezegd wordt altijd beter.
Je zou ook powerline adapters kunnen gebruiken; dat werkt hier uitstekend en veel stabieler dan wifi.
2:
Zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.fiber-optic-solutions.com/wp-content/uploads/2017/09/POE-Switch-for-IP-Camera.jpg

Heb of wil je geen POE-switch, dan kun je die vervangen door een normale switch indien nodig en tussen de switch (of router) en de camera een POE-injector plaatsen. Dus router/switch - ethernetkabel - POE-injector - ethernetkabel - camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10 19:59

JanB

Het ken rotter !!!

In plaats van een POE switch kun je ook een NVR nemen met POE. Je sluit je camera's dan rechtstreeks op de NVR aan.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
JanB schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:54:
In plaats van een POE switch kun je ook een NVR nemen met POE. Je sluit je camera's dan rechtstreeks op de NVR aan.
Kan ook, maar als je het prijsverschil zitten tussen twee gelijke NVR's waarvan een dan met POE-poorten is uitgerust, dan kun je daar ook een POE-switch voor halen.

Dat geeft je én meer plaatsingsvrijheid van elk component (switch dichterbij camera's -> minder (lange) netwerkkabels nodig), verstoppen van NVR.
Tevens kun je meer instellen op de camera's als deze direct op een switch staan aangesloten t.o.v. direct op de NVR; althans dat is wat ik meermalen lees op fora over Dahua camera's/NVR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Piet91 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Dat geeft je én meer plaatsingsvrijheid van elk component (switch dichterbij camera's -> minder (lange) netwerkkabels nodig), verstoppen van NVR.
Tevens kun je meer instellen op de camera's als deze direct op een switch staan aangesloten t.o.v. direct op de NVR; althans dat is wat ik meermalen lees op fora over Dahua camera's/NVR's.
Klopt, komt omdat Dahua NVRs de camera's die direct aangesloten zijn IPs uitdeelt in een apart subnet. Onoverkomelijk is het niet maar wel lastig omdat je eerst moet zorgen dat je op hetzelfde subnet zit voor je de camera's direct kan benaderen. Nu kan je de meeste dingen wel instellen via de NVR maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

https://www.amazon.com/NE...-Protection/dp/B071J24KX7

iemand hier die ervaring met deze switch heeft? voor die prijs en wat ik lees een stille werking, zou het een goede investering kunnen zijn.

ik heb nu een hp 24 poort switch, en die maakt zoveel kabaal dat ik blij ben dat die alleen maar op het werk wordt gebruikt waar omgevingsgeluid/muziek ervoor zorgt dat je het niet hoort.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dxue schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:36:
https://www.amazon.com/NE...-Protection/dp/B071J24KX7

iemand hier die ervaring met deze switch heeft? voor die prijs en wat ik lees een stille werking, zou het een goede investering kunnen zijn.

ik heb nu een hp 24 poort switch, en die maakt zoveel kabaal dat ik blij ben dat die alleen maar op het werk wordt gebruikt waar omgevingsgeluid/muziek ervoor zorgt dat je het niet hoort.
Geen ervaring, maar als je 'm daar wilt bestellen kun je 'm net zo goed in Nederland bestellen; inclusief verzendkosten, invoerrechten en BTW ben je slechts enkele euro's goedkoper uit dan in NL bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camerazoeken
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Bedankt voor de reactie's! ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 12:39
Beste Mensen,

Ik kreeg de vraag van een klant waarvoor ik het netwerk heb aangelegd de aanvraag voor het aanleggen van een 16 tal beveliging's camera's. zelf heb ik een ubquiti Video g2 camera 720P en aan de hand daarvoor heb ik een voorkeur voor Ubiquiti camera's.en het netwerk dat ik heb aangelegd is ook van dat merk.

De huidige analoge camera moet vervangen worden door de nieuwe digitale set.
Ik heb nu het volgende in gedachten:
10 dome camera;'s voor binnen en 6 voor buiten.
dus een Poe switch van 16 of 24 poorten
en NVR, ik dacht zelf aan de 2tb versie van NVR van Ubiquiti.

Mijn vraag aan jullie is:

1. Is er een goed alternatief voor Ubiquiti Video? met mogelijkheid van 16 camera's

2. Kan ik een andere switch bijvoorbeeld een Netgear JGS524PE dat scheelt behoorlijk in prijs.

3. Andere dingen die ik niet over het hoofd moet zien....

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Fotonica op 27-03-2018 22:40 ]

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Fotonica schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:32:
Beste Mensen,

Ik kreeg de vraag van een klant waarvoor ik het netwerk heb aangelegd de aanvraag voor het aanleggen van een 16 tal beveliging's camera's. zelf heb ik een ubquiti Video g2 camera 720P en aan de hand daarvoor heb ik een voorkeur voor Ubiquiti camera's.en het netwerk dat ik heb aangelegd is ook van dat merk.

1. Is er een goed alternatief voor Ubiquiti Video? met mogelijkheid van 16 camera's

2. Kan ik een andere switch bijvoorbeeld een Netgear JGS524PE dat scheelt behoorlijk in prijs.

Alvast bedankt!
Waarom wil je besparen op het netwerk dat al uit ubiquti devices bestaat met een ander merk, en kies je dan wel voor die cameras. €130 voor een G3 met een F1.8 lens lijkt me niet de beste keus, maar aan de andere kant heb ik nooit een ubuquti camera bekeken.

Heb jij of die klant een plan gemaakt waar die 16 cameras moeten komen te hangen ?

Met cameras zul je een plan moeten hebben hoe je dingen in beeld brengt. Op elke positie moet je eigenlijk afwegen wat voor soort camera je nodig hebt (lichtgevoeligheid, brandpunt, water en stof dichtheid etc)

Overal een dome ophangen kan een slecht idee zijn. Een dome in de volle zon verouderd snel, kan last hebben van IR refelcties, regendruppels, insecten die op IR afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy

Ja, merken die camera-bewaking als hoofdactiviteit hebben en het niet 'erbij' doen.
Ubiquiti is prachtig voor netwerken, minder voor video in mijn ogen. Al was het al vanwege de gesloten standaard. (Geen ONVIF)

Alternatieven: Dahua, Hikvision. In de hogere prijsklasse merken als Axis.
Als de switch maar de juiste POE standaard aan kan die de camera nodig heeft. Specs van de beoogde camera's naast specs van de switch leggen dus.
Alvast bedankt!
Graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Illusion

(the art of)

Beste Mensen,

Alvast bedankt!
Als er al coax ligt: hikvision turboHD. Heb net zelf een set met ds7308huhi-k4 recorder in gebruik. Deze ondersteunt analoog coax voor oude camera’s, turboHD voor digitale camera’s op coax, en IP voor moderne camera’s op UTP.

[ Voor 6% gewijzigd door Illusion op 28-03-2018 17:08 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 12:39
Dank voor de input, er ligt al netwerk kabels naar de oude camera waar nu analoge video over gaat. En hij wil de huidige camera vervangen voor nieuwe dus de plekken zijn al bekend en bekabeld.

Ik heb voor binnen Done camera’s gedacht omdat deze een grotere hoek hebben en buiten heb je meer afstand en ruimte dus gewoon de G3 camera’s.

Ik heb op vandaag een 16 poe switch op de kop getikt voor een goede prijs dus switch is al binnen.

Zelf heb ik al goede ervaringen met de oudere versie van de camera.

En ook de betere full HD camera’s van andere merken kosten al gauw ronde de 150 a 200 euro per stuk. Dus qua prijs is ubnt ook lang niet zo gek.

En ze ontwikkelen door met updates voor de camera’s en Nvr’s.

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fotonica schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:02:
En ook de betere full HD camera’s van andere merken kosten al gauw ronde de 150 a 200 euro per stuk. Dus qua prijs is ubnt ook lang niet zo gek.

En ze ontwikkelen door met updates voor de camera’s en Nvr’s.
Voor dat geld haal je vari-focal Dahua Starlight camera's die in ieder geval qua beeld veel beter resultaat zullen geven. ;)

Overigens; die Ubiquiti camera's hebben allemaal een vast brandpunt; iets wat zeker buiten niet praktisch is; elke camera vereist haast wel een ander brandpunt buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben aan het kijken of ik mijn YCam bullet 1080p ga vervangen voor een Dahua Starlight. Het zal denk ik wel weer een bullet worden. Hij is gericht op de oprit (ongeveer 10m lang) en pakt net de voordeur mee.
Op aliexpress vind je de mooiste prijzen en in dit topic wordt er ook een paar keer naar verwezen.

Die prijzen lijken me wel te mooi om waar te zijn maar de feedback op Aliexpress over de camera’s zijn bijna allemaal positief.
Wat me ook opvalt is dat de typenummers allemaal net afwijken.
HFW4431M Is bijvoorbeeld een 4 megapixel camera, iets wat volgens https://dahuawiki.com/Template:NameConvention niet bestaat.

Wat zijn de ervaringen hier met Dahua starlight aanschaffen via Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 21:08
Besten,

Ik heb een nieuwbouwhuis en qua beveiligingscamera’s al leidingen aan laten leggen in de buitenmuur. Door deze leidingen komen de leidingen (pvc buisjes) naar buiten.
Gisteren heb ik een camera opgehangen bij de garage. Ik heb een Hikvision dome DS-2CD2142FWD gekocht. Aan deze camera zit een kluwen utp kabel met poe injector. Aangezien uit de muur alleen een utp kabel komt wilde ik deze bovenop de camera oprollen, werkte niet, niet genoeg ruimte bovenop de camera
Nu heb ik dit opgelost door de buis er uit te trekken en de kluwen kabels naar binnen te proppen. Dit lukte in de garage vanwege een enkelsteens muurtje.

Nu wil ik er nog een ophangen aan de woning zelf. Hier loopt de loze leiding door de spouwmuur en komt dan door de stenenmuur naar buiten. Hier gaat de oplossing van de garage dus niet werken. De Ethernet-poort van de camera kan (en wil) ik niet naar binnen duwen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

Biedt een beugel genoeg ruimte om deze utp aansluitingen in te proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb Hikvision beugels (2 stuks, voor en achter), daar zit genoeg ruimte in voor de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Riesjard schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:45:
Ik ben aan het kijken of ik mijn YCam bullet 1080p ga vervangen voor een Dahua Starlight. Het zal denk ik wel weer een bullet worden. Hij is gericht op de oprit (ongeveer 10m lang) en pakt net de voordeur mee.
Op aliexpress vind je de mooiste prijzen en in dit topic wordt er ook een paar keer naar verwezen.

Die prijzen lijken me wel te mooi om waar te zijn maar de feedback op Aliexpress over de camera’s zijn bijna allemaal positief.
Wat me ook opvalt is dat de typenummers allemaal net afwijken.
HFW4431M Is bijvoorbeeld een 4 megapixel camera, iets wat volgens https://dahuawiki.com/Template:NameConvention niet bestaat.

Wat zijn de ervaringen hier met Dahua starlight aanschaffen via Ali?
Dat is dus ook geen Starlight Camera.
Dit zijn goede camera's: http://www.dahuasecurity....lProducts/1/2711?tab=2751

En deze verkoper is ook een aanrader; https://www.aliexpress.co...010615.0.0.637f2bf1AX2Fs6
Stuur 'm even een bericht via email (kingsecurity2014@163.com) en geef aan dat je in Nederland woont en graag van de taxfree/slow shipping verzendmethode gebruik wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Guidoweb55

Google eens naar Wall-mounted bracket, bv. dahua PFA122.
Passen alle kabels vast en zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 17:19
Na binnenshuis al 4 Foscam R2's te hebben, wil ik nu ook een ip cam bij mijn voordeur hebben. Helaas is onze voortuin niet al te groot (bijna niks eigenlijk) dus ik kan eigenlijk niet met iets 'te geks' komen. De situatie is als volgt (dit is niet mijn huis, maar dit is tegenover ons en bij ons ziet het er (vrijwel) identiek uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5w2z1sa9tvq66.29.35.png

Nu was het mijn idee om de camera hierboven bij het blauw gestipte rechthoekje te plaatsen, wellicht ietsje hoger zodat het meer vandaalproof is maar dat moet ik nog even bekijken. Nu vraag ik mij af wat voor soort camera ik het beste kan kopen? Een dome valt sowieso af, vanwege eventuele reflecteringen en damp dat erop kan komen. Nu twijfel ik tussen een bullet en een turret.

Met een bullet kan ik makkelijk 'richten' op de voordeur, maar deze vind ik er iets minder fraai uit zien dan een turret. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een turret, echter vraag ik mij af als ik de turret ophang op desbetreffende plek of deze dan niet teveel naar buiten filmt. Dus de straat in plaats van de voordeur. Of moet ik hiervoor minimaal een bepaalde kijkhoek hebben? Iemand advies? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:32:
Na binnenshuis al 4 Foscam R2's te hebben, wil ik nu ook een ip cam bij mijn voordeur hebben. Helaas is onze voortuin niet al te groot (bijna niks eigenlijk) dus ik kan eigenlijk niet met iets 'te geks' komen. De situatie is als volgt (dit is niet mijn huis, maar dit is tegenover ons en bij ons ziet het er (vrijwel) identiek uit:

[afbeelding]

Nu was het mijn idee om de camera hierboven bij het blauw gestipte rechthoekje te plaatsen, wellicht ietsje hoger zodat het meer vandaalproof is maar dat moet ik nog even bekijken. Nu vraag ik mij af wat voor soort camera ik het beste kan kopen? Een dome valt sowieso af, vanwege eventuele reflecteringen en damp dat erop kan komen. Nu twijfel ik tussen een bullet en een turret.

Met een bullet kan ik makkelijk 'richten' op de voordeur, maar deze vind ik er iets minder fraai uit zien dan een turret. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een turret, echter vraag ik mij af als ik de turret ophang op desbetreffende plek of deze dan niet teveel naar buiten filmt. Dus de straat in plaats van de voordeur. Of moet ik hiervoor minimaal een bepaalde kijkhoek hebben? Iemand advies? :)
Lijkt me prima plek voor een Dahua IPC-HDW4231EM-ASE met 2.8mm lens; met de video in portrait mode.

Als je 2.8mm horizontaal laat filmen, ga je inderdaad heel veel straat en veel eigen gevel zien. Ga je deze echter in portrait mode zetten, dan krijg je in deze situatie prima beeld.
Ik zou 'm dan overigens niet met een junction box monteren, maar met de PFB204W wall mount.
Je wil de camera vrij strak langs de gevel laten kijken en mijn ervaring is dat je de camera niet zo strak kunt laten kijken. Met de PFB204W kun je dan de hele camera juist positioneren zodat je dit probleem kunt omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Piet91 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:14:
[...]

Lijkt me prima plek voor een Dahua IPC-HDW4231EM-ASE met 2.8mm lens; met de video in portrait mode.

Als je 2.8mm horizontaal laat filmen, ga je inderdaad heel veel straat en veel eigen gevel zien. Ga je deze echter in portrait mode zetten, dan krijg je in deze situatie prima beeld.
Ik zou 'm dan overigens niet met een junction box monteren, maar met de PFB204W wall mount.
Je wil de camera vrij strak langs de gevel laten kijken en mijn ervaring is dat je de camera niet zo strak kunt laten kijken. Met de PFB204W kun je dan de hele camera juist positioneren zodat je dit probleem kunt omzeilen.
Bedankt, lijkt me inderdaad een goede optie i.c.m. de wallmount. Is in deze wallmount de kabelboom (indien aanwezig) ook aardig weg te werken zover jij weet? In principe wil ik alleen de netwerkkabel naar binnen laten lopen.

En de camera zelf, ik zie ook een Chinese versie voor rond de 120 dollar. Kan ik deze ook middels een Dahua app benaderen? Dat is eigenlijk mijn enige vereiste, compatible met OWLR Foscam zou helemaal top zijn maar dat zal neem ik aan niet lukken?

[ Voor 11% gewijzigd door Jolly_Jumper op 01-04-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:23:
Bedankt, lijkt me inderdaad een goede optie i.c.m. de wallmount. Is in deze wallmount de kabelboom (indien aanwezig) ook aardig weg te werken zover jij weet?
In principe wil ik alleen de netwerkkabel naar binnen laten lopen.
Ja, die wall mount is hol van binnen.
En de camera zelf, ik zie ook een Chinese versie voor rond de 120 dollar. Kan ik deze ook middels een Dahua app benaderen? Dat is eigenlijk mijn enige vereiste, compatible met OWLR Foscam zou helemaal top zijn maar dat zal neem ik aan niet lukken?
Bedoel je de versie die van die Aliexpress store die ik eerder noemde?
Dat is geen Chinese versie; dat is de Internationale versie die je gewoon kunt updaten met nieuwe firmware.
En die kun je gewoon met de Dahua app benaderen.

Of het compatible is met die OWLR app zou ik niet weten; maar je zou ook TinyCam (Pro) kunnen gebruiken.
Erg fijne app en je kunt daar praktisch alle merken camera's aan toevoegen.
Vind het zelf ook een fijnere app dan die van Dahua zelf, gebruik die van Dahua alleen voor het terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Jolly_Jumper

Deze Ptz Misschien https://nl.aliexpress.com...57&SearchText=SD29204T-GN, kun je zelf de hoek bepalen en 4x zoom. Prijs valt ook wel mee.Wel onder het afdakje plaatsen i.v.m. niet echt ip65. (maar kan wel, er hangt er hier 1 al ruim 2 jaar buiten onder een afdakje.)
De dubbele Ir straler zie je wel duidelijk in het donker.

Edit: misschien is een vandal proof uitvoering bij de voordeur handiger.

[ Voor 35% gewijzigd door BenEco op 02-04-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
rinkel schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:53:
Ik heb Hikvision beugels (2 stuks, voor en achter), daar zit genoeg ruimte in voor de kabel.
Welk type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb de DS-1272ZJ beugel.
Deze is voor een dome, maar heb nog een andere voor een turret, volgens mij zit die er gewoon bij. Of er was genoeg ruimte in de behuizing, zal straks even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
rinkel schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:54:
[...]

Ik heb de DS-1272ZJ beugel.
Deze is voor een dome, maar heb nog een andere voor een turret, volgens mij zit die er gewoon bij. Of er was genoeg ruimte in de behuizing, zal straks even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Ook ik ben me aan het oriënteren om een camera buiten op te hangen, echter loop ik tegen diverse problemen aan:

- Hoe ga ik de benodigde kabel naar buiten brengen? Ik heb overal gestucte muren en geen verborgen stukken waar ik makkelijk naar buiten kan boren zonder dat je een groot lelijk gat hebt en een kabel die zichtbaar over de muur loopt.
- Kan ik dan niet beter zoiets als een Netgear Arlo nemen die volledig draadloos is?
- Wat voor model? Liefst een dome verticaal tegen de muur, want dat valt het minste op, maar ik lees hier allemaal dingen over vochtproblemen etc. Ik heb geen afdak waar de camera onder kan.
- Waar ga ik hem hangen? De plekken waar ik eventueel denk daar zou ik met een kabel nog wel weg komen hangt ie of te laag, te hoog of te ver naar een kant.
- Zijn er ook camera's met maar 1 kabel ipv die hele bundel kabels die ik niet ga gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 04-04-2018 07:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:24
TinyCam Pro is in de aanbieding. Iemand ervaring met deze app?

https://play.google.com/s...ls?id=com.alexvas.dvr.pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ja, werkt perfect. Gebruik het op een Android telefoon met foscam camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik denk dat in jouw geval een foto meer zal zeggen dan 1000 woorden (die je wel zo’n beetje gehaald hebt). Denk dat aan de hand daarvan makkelijker te oordelen valt wat het beste past bij jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jolly_Jumper schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:47:
[...]

Ik denk dat in jouw geval een foto meer zal zeggen dan 1000 woorden (die je wel zo’n beetje gehaald hebt). Denk dat aan de hand daarvan makkelijker te oordelen valt wat het beste past bij jouw situatie.
Ik zal een tekening maken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik heb mijn hikvision nvr 7600 op dit moment goed werkend, camera is een hikvision ds-2142fwd.

Ik ben met de instellingen aan het prutsen gegaan, ik heb op dit moment intrusion detection en line crossing detection ingeschakeld.
Als het IVMS-4200 programma draait zie ik de detectietekeningen, zodra er iemand door beeld loopt detecteert hij dit en maakt hij een pop-up en stuurt een email. Werkt perfect, fijn laptop uit en naar bed.

Vanmorgen de bel, iemand aan de deur maar geen mail gehad....
getest, zelf een paar keer door beeld gewandeld, wederom geen mails....
Laptop gestart, applicatie laten lopen en dan doet hij het wel..

Is het nodig om het ivms-4200 programma te laten lopen voor deze functionaliteit? Mag het hopen van niet, wat is de meerwaarde van een NVR dan...
Iemand een tip wat ik verkeerd heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
Guidoweb55 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:27:
Ik heb mijn hikvision nvr 7600 op dit moment goed werkend, camera is een hikvision ds-2142fwd.

Ik ben met de instellingen aan het prutsen gegaan, ik heb op dit moment intrusion detection en line crossing detection ingeschakeld.
Als het IVMS-4200 programma draait zie ik de detectietekeningen, zodra er iemand door beeld loopt detecteert hij dit en maakt hij een pop-up en stuurt een email. Werkt perfect, fijn laptop uit en naar bed.

Vanmorgen de bel, iemand aan de deur maar geen mail gehad....
getest, zelf een paar keer door beeld gewandeld, wederom geen mails....
Laptop gestart, applicatie laten lopen en dan doet hij het wel..

Is het nodig om het ivms-4200 programma te laten lopen voor deze functionaliteit? Mag het hopen van niet, wat is de meerwaarde van een NVR dan...
Iemand een tip wat ik verkeerd heb gedaan?
configureer deze zaken eens direct op de NVR (webinterface) ipv via IVMS-4200? Die laatste heb je eigenlijk niet nodig om deze zaken in te stellen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ook als ik het via de webinterface instel doet hij het niet. Gek he?

Ik ontkom niet aan IVMS4200, want via de webinterface krijg ik foutmeldingen met de testmail. Die komen niet aan, als ik hetzelfde invul in ivms dan doet hij het wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Guidoweb55 op 04-04-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik begrijp al wat ik fout deed, leverancier had de oplossing, IVMS ziet zichzelf als recorder, daarom doet hij het alleen als hij draait. Via de webinterface doet hij het nu wel, de mail instellingen zijn ook opgelost.
Ik laat mijn berichten staan, misschien is er nog ooit iemand zo dom als mij, dan staat hier de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 11-10 13:35

Falcon10

Hit it i would !

Heb thuis 2 Wanscam HW0021 wifi cameras staan.
Op zich goede cameratjes voor het geld, echter 1 probleem : het dagelijks rebooten van die k*tdingen waardoor ze ook tevens naar een andere plek kijken dan degene die je ingesteld hebt.
Blijkbaar bestaan er externe (web)software oplossingen voor dit probleem, echter geen zin in.
Dingen moeten eruit en dus vervangen worden door een alternatief dat wel constant blijft draaien.

Voor buiten cameras heb ik Vivotek, echter hebben die kerels geen binnen cameras met WIFI mogelijkheid. En de binnencameras hebben nu net WIFI nodig omdat er geen mogelijkheid is hen via bedraad netwerk te connecteren.
Iemand een goed, betaalbaar alternatief voor de Wanscam ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:22

iMars

Full time prutser

Falcon10 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:34:
Heb thuis 2 Wanscam HW0021 wifi cameras staan.
Op zich goede cameratjes voor het geld, echter 1 probleem : het dagelijks rebooten van die k*tdingen waardoor ze ook tevens naar een andere plek kijken dan degene die je ingesteld hebt.
Blijkbaar bestaan er externe (web)software oplossingen voor dit probleem, echter geen zin in.
Dingen moeten eruit en dus vervangen worden door een alternatief dat wel constant blijft draaien.

Voor buiten cameras heb ik Vivotek, echter hebben die kerels geen binnen cameras met WIFI mogelijkheid. En de binnencameras hebben nu net WIFI nodig omdat er geen mogelijkheid is hen via bedraad netwerk te connecteren.
Iemand een goed, betaalbaar alternatief voor de Wanscam ?
Ervan uitgaande dat het dezelfde binnenkant/idee is als de Sricam AP002, moet deze camera's voorgeprogrammeerde standen hebben. Raakt ie deze ook kwijt? Of blijven die staan? Als ie een totale reset krijgt zou ik ze gelijk de deur uit doen.

Als de standen in het geheugen blijven, kan je deze dmv een url setten (een tijdelijke oplossing).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Geheugen 1: "curl 'http://x.x.x.x/decoder_control.cgi?user=***&pwd=***&command=31&onestep=0&sit=31'"
Geheugen 2: "curl 'http://x.x.x.x/decoder_control.cgi?user=***&pwd=***&command=33&onestep=0&sit=33'"
Geheugen 3: "curl 'http://x.x.x.x/decoder_control.cgi?user=***&pwd=***&command=35&onestep=0&sit=35'"
Geheugen 4: "curl 'http://x.x.x.x/decoder_control.cgi?user=***&pwd=***&command=37&onestep=0&sit=37'"
..
..
..
Geheugen 16: "curl 'http://x.x.x.x/decoder_control.cgi?user=***&pwd=***&command=61&onestep=0&sit=61'"

Scriptje die dat met vaste regelmaat oproept o.i.d. ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik overweeg nu maar een Reolink Argus 2 aan te schaffen omdat ik niet weet hoe ik de kabel naar buiten toe moet leggen zonder grote gaten op zichtbare plaatsen in huis en dan nog niet op de gewenste plek uitkomen.

Had ook gekeken naar Nergear Arlo of Ring maar dat werkt niet met Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Phusebox schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:33:
Ik overweeg nu maar een Reolink Argus 2 aan te schaffen omdat ik niet weet hoe ik de kabel naar buiten toe moet leggen zonder grote gaten op zichtbare plaatsen in huis en dan nog niet op de gewenste plek uitkomen.

Had ook gekeken naar Nergear Arlo of Ring maar dat werkt niet met Synology.
Als je precies in een voeg kan boren, of op een plek waar een horizontale en verticale voeg samenkomen dan heb je genoeg ruimte voor een PVC buis. Ruime zat, en je kan de voeg altijd weer vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Guidoweb55 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:46:
[...]

Als je precies in een voeg kan boren, of op een plek waar een horizontale en verticale voeg samenkomen dan heb je genoeg ruimte voor een PVC buis. Ruime zat, en je kan de voeg altijd weer vullen.
Ik heb meer moeite met de gestucte muren binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 12:18
(jarig!)
Hmm dacht dat ik hier een vraag geplaatst had, maar niet gelukt of verdwenen. Nog een poging.

Heeft iemand al een gecombineerde Powerlink+POE oplossing gevonden voor de Europese markt? Zoiets dus:
https://hardwarerecs.stac...-and-poe-pse-in-one-brick
(scroll naar "Powerline Adapter with PoE Injector").

Dit dus in plaats van een POE injector in een Powerline adapter pluggen, met als doel, minder zooi rond het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:50
Joydashy schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:34:
Hmm dacht dat ik hier een vraag geplaatst had, maar niet gelukt of verdwenen. Nog een poging.

Heeft iemand al een gecombineerde Powerlink+POE oplossing gevonden voor de Europese markt? Zoiets dus:
https://hardwarerecs.stac...-and-poe-pse-in-one-brick
(scroll naar "Powerline Adapter with PoE Injector").

Dit dus in plaats van een POE injector in een Powerline adapter pluggen, met als doel, minder zooi rond het stopcontact.
Devolo Business Solutions dLAN® pro 1200+ PoE PoE Powerline-adapter 1.2 Gbit/s niet goedkoop overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 12:18
(jarig!)
Jan-man schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:51:
[...]

Devolo Business Solutions dLAN® pro 1200+ PoE PoE Powerline-adapter 1.2 Gbit/s niet goedkoop overigens.
Aaiiii dat zijn serieuze prijzen! Wel mooi spul. Moet ik stevig over nadenken, thx! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Phusebox schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:01:
[...]

Ik heb meer moeite met de gestucte muren binnen...
Sja, ergens moet een kabel naar buiten. Wat je nog zou kunnen doen is kijken of je via je spouwmuur in de kruipruimte uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik ben op zoek naar een buiten IP camera die op accu werkt omdat ik geen mogelijkheid om de plek van stroom of POE te voorzien.

Nu kwam ik de Reolink Argus 2 tegen, alleen kan ik ergens vinden of deze werkt met Synology surveillance station.

Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Danielson schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:00:
Ik ben op zoek naar een buiten IP camera die op accu werkt omdat ik geen mogelijkheid om de plek van stroom of POE te voorzien.

Nu kwam ik de Reolink Argus 2 tegen, alleen kan ik ergens vinden of deze werkt met Synology surveillance station.

Iemand hier ervaring mee? :)
Heb dezelfde camera op het oog, maar is nog niet echt goed leverbaar. Fabrikant zelf heeft ook geen voorraad momenteel en probleem met een defect is terugsturen naar Hong Kong kost je 30-40 euro (wordt niet vergoed).

Ook heb ik al meerdere mensen gezien die zeggen dat ze het niet aan de gang krijgen met Surveillance Station... Dus ik wacht nog even af tot er wat meer ervaringen zijn.

Edit: Net bericht gehad van Reolink; hij werkt niet met Surveillance Station. Vraag me werkelijk af wat je dan met zo'n camera moet? Hij slaat alleen op SD kaart op, geen cloud storage, geen mogelijkheid voor NAS of andere NVR. Dus als ze gewoon je camera meenemen heb je niks aan materiaal. Wat is dat voor ondoordacht product dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 09-04-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De draadloze camera's vallen dus allemaal af dus ik zal toch moeten gaan boren. Denk dat ik het maar door een installatie bedrijf laat doen maar wat raden jullie aan qua camera?

- Moet geschikt zijn voor Surveillance Station.
- Liefst één of zo min mogelijk connectors ivm een zo klein mogelijke gat in de muur.
- Nachtzicht (liefst ingekleurd) tot een meter of 8
- PIR (of een vorm van persoon herkenning)
- Zo klein mogelijk

Zelf had ik deze gezien maar eigenlijk compleet random hoe ik hier bij terecht ben gekomen:
HIKVISION DS-2CD2185FWD-I 8MP
Of
https://www.ipcam-shop.nl/nl/dahua-sd22204t-gn-easy.html
Of
https://www.ipcam-shop.nl...c-hdbw4431f-as-0280b.html

En zo heb ik er nog tig gevonden...
Hij komt te hangen aan een muur haaks aan de oprit waar ik graag de voordeur en oprit wil monitoren. De voordeur zit in de muur waar de camera komt te hangen. De camera zal ca 1 meter horizontaal en 50 cm verticaal boven de bovenkant van de deur komen schat ik. Is dat haalbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
Phusebox schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:21:
De draadloze camera's vallen dus allemaal af dus ik zal toch moeten gaan boren. Denk dat ik het maar door een installatie bedrijf laat doen maar wat raden jullie aan qua camera?

- Moet geschikt zijn voor Surveillance Station.
- Liefst één of zo min mogelijk connectors ivm een zo klein mogelijke gat in de muur.
- Nachtzicht (liefst ingekleurd) tot een meter of 8
- Zo klein mogelijk

Zelf had ik deze gezien maar eigenlijk compleet random hoe ik hier bij terecht ben gekomen:
Of
Of

En zo heb ik er nog tig gevonden...
Hij komt te hangen aan een muur haaks aan de oprit waar ik graag de voordeur en oprit wil monitoren. De voordeur zit in de muur waar de camera komt te hangen. De camera zal ca 1 meter horizontaal en 50 cm verticaal boven de bovenkant van de deur komen schat ik. Is dat haalbaar?
Als deze voldoet aan je requirements, dan moet je deze gewoon bestellen anders wordt je gek in de wondere wereld van beveiligingscamera's en blijf je zoeken naar de perfecte camera voor de perfecte prijs.

Kwestie van de juiste beugel erbij bestellen en gaan. Tegen de tijd dat je spullen geleverd zijn via Aliexpress heb je denk ik wel een plannetje bedacht hoe je de boel wilt gaan monteren, wellicht dat het installatiebureau hierin kan gaan adviseren?

Wat betreft de bekabeling:

Als je een camera neemt die POE ondersteunt, dan hoef je alleen een utp (cat5e eg.) naar buiten zien te krijgen en aan te sluiten op een POE switch. Ik neem aan dat die wel enigzins op een niet opvallende manier een dergelijke kabel van je meterkast naar buiten kan krijgen? Hiervoor hoef je uiteraard geen PVC pijp in de muur te stoppen. Eventuele overtollige kabels, voor bijv. audio kan je ofwel in de mount van de camera zelf kwijt, of in een bijbehorende Junction box

ps, No offense, maar ik zie alweer een parallel aankomen met je Private lease auto keuze topic :) De afgelopen posts gaan van de hak op de tak, als voorbeeld, je begint je nu al zorgen te maken over een defecte camera die je moeten retourneren a 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@paul-s83 ik weet niet of deze voldoet aan mijn vereisten. Geen idee wat de beste camera voor mijn situatie is. Hoeveel mm lens? Geen idee.

De kabel zal hoe dan ook een meter of twee binnen over de muur moeten lopen in de hal en langs de trap. Dus onopvallend... Mwah. En er moet een gat in een gestucte muur naar buiten geboord worden.

Fijn om te weten dat een pvc buis niet nodig is.

Verder wist ik niet dat ik een mount moest gebruiken? Ik dacht de camera gewoon zo op de muur te monteren.

Bestellen doe ik niet via Aliexpress maar gewoon hier in Nederland. Teveel opties op alie en teveel kans op een fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:21:
Nachtzicht (liefst ingekleurd) tot een meter of 8
- Zo klein mogelijk

Of
Of
Als je nachtzicht in kleur wilt moet je:
A) bestaand licht hebben wat in de nacht aanwezig is welk genoeg licht geeft voor de 2, 4 of 8 mp cameras die je aangeeft (moet je redelijk veel wit licht hebben) beter gezegd, die 8 meter die je wil dekken moet zo velicht zijn dat je zelf er redelijkerwijs een klein beetje kunt zien.

B ) een camera nemen welke beter presteerd gedurende weinig licht situaties (hikvision darkfighter of Dahua Starlight) deze cameras hebben stuk minder licht nodig om nog in kleur te kunnen werken.
Meestal 2 megapixel chip, maar er komen ook grotere sensoren met meer megapixel en redelijke licht gevoeligheid uit.

Als je niet licht genoeg hebt kun je het zelf creeren. Een led lampje geeft al snel genoeg licht voor een Starlight camera. Wel weer een draad nodig...

Als je geen licht hebt en geen lamp op wilt hangen, zou ik voor een camera met ingebouwd IR gaan en in de donkere uren toch maar naar zwart/wit mode overgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 06:35:
[...]

Als je nachtzicht in kleur wilt moet je:
A) bestaand licht hebben wat in de nacht aanwezig is welk genoeg licht geeft voor de 2, 4 of 8 mp cameras die je aangeeft (moet je redelijk veel wit licht hebben) beter gezegd, die 8 meter die je wil dekken moet zo velicht zijn dat je zelf er redelijkerwijs een klein beetje kunt zien.

B ) een camera nemen welke beter presteerd gedurende weinig licht situaties (hikvision darkfighter of Dahua Starlight) deze cameras hebben stuk minder licht nodig om nog in kleur te kunnen werken.
Meestal 2 megapixel chip, maar er komen ook grotere sensoren met meer megapixel en redelijke licht gevoeligheid uit.

Als je niet licht genoeg hebt kun je het zelf creeren. Een led lampje geeft al snel genoeg licht voor een Starlight camera. Wel weer een draad nodig...

Als je geen licht hebt en geen lamp op wilt hangen, zou ik voor een camera met ingebouwd IR gaan en in de donkere uren toch maar naar zwart/wit mode overgaan..
Er hangt reeds een lamp die bij beweging (op 8 meter afstand) van dimstand (20 W) naar volledig aan gaat (100 W gloeilamp). Waarschijnlijk niet voldoende licht voor de volledige afstand maar in ieder geval 4-6 meter schat ik.

Aangezien er al goedkopere camera's waren met goed werkend StarLight dacht ik dat de HiKVision dat ook wel had.

Kreeg net een mail van Nest over de nieuwe IQ camera, mooi ding, maar ja duur en ook nog een duur abonnement nodig... plus werkt niet met NAS uiteraard.

Wat ik ook niet snap is waarom die camera's allemaal zo'n mega opvallende lichte kleur hebben?
En ik lees veel klachten over domes die last hebben van regen etc. Maar een turret cam is helemaal schreeuwerig aanwezig bij een woonhuis vind ik.

Misschien is dit een tussenoptie? Helaas geen PTZ, maar niet zo groot als de meeste turrets en minder last van regen?? https://www.amazon.de/gp/product/B077L11XM1/

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Goedemorgen Tweakers,

Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de deurintercom van Dahua? (Dahua VTO2111D-WP) deze wil ik icm de Dahua VTH-1550CH Video Intercom bij een kennis gaan plaatsen.

Ziet er allemaal goed uit maar kan niet echt gebruikerservaringen vinden. Tevens wil ik de beelden opnemen op Synology Nas. De App gaan we niet gebruiken.

Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is de aansluiting op de intercom, dit is geen standaard aansluiting dus dat wordt weer een uitdaging om deze door de deurpost te krijgen.

Bedankt alvast!
Gr Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:40:
[...]

Er hangt reeds een lamp die bij beweging (op 8 meter afstand) van dimstand (20 W) naar volledig aan gaat (100 W gloeilamp). Waarschijnlijk niet voldoende licht voor de volledige afstand maar in ieder geval 4-6 meter schat ik.

Aangezien er al goedkopere camera's waren met goed werkend StarLight dacht ik dat de HiKVision dat ook wel had.

Kreeg net een mail van Nest over de nieuwe IQ camera, mooi ding, maar ja duur en ook nog een duur abonnement nodig... plus werkt niet met NAS uiteraard.

Wat ik ook niet snap is waarom die camera's allemaal zo'n mega opvallende lichte kleur hebben?
En ik lees veel klachten over domes die last hebben van regen etc. Maar een turret cam is helemaal schreeuwerig aanwezig bij een woonhuis vind ik.

Misschien is dit een tussenoptie? Helaas geen PTZ, maar niet zo groot als de meeste turrets en minder last van regen?? https://www.amazon.de/gp/product/B077L11XM1/
Je moet denk ik van elk type even de specificaties nazoeken want dan pas kun je ze vergelijken.
De hoeveelheid megapixels doet er niet zo veel toe voor een beveiligingscamera buiten tijdens de nacht.

Die laatste hikvision heeft: Color: 0.01 lux @(F1.2, AGC ON), 0 lux with IR
Maar ze geven weer niet op wat voor lens er bij zit, en dikke kans dat dat geen F1.2 is..

Dan kun je volgens mij beter gaan kijken naar de ultra low light uitvoering: DS-2CD2025FWD-I

http://overseas.hikvision...=754&c_kind5=758&id=33088

Color: 0.005 lux @(F1.2, AGC ON), 0 lux with IR

Maar wellicht is met je 100 watt lamp het minder van belang. Als je altijd 20% licht heb en de camera blijft in dag mode, hoeft hij geen ir cut filter in te schakelen als het licht naar 100 watt gaat en dan houd je beeld en focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Phusebox Kijk eens naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE en IPC-HDW5231R-ZE.
Voor respectievelijk €100 en €140 van Aliexpress te halen, exclusief mount.
Je krijgt geen beter spul in dat prijssegment dan die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet91 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:06:
@Phusebox Kijk eens naar de Dahua IPC-HDW4231EM-ASE en IPC-HDW5231R-ZE.
Voor respectievelijk €100 en €140 van Aliexpress te halen, exclusief mount.
Je krijgt geen beter spul in dat prijssegment dan die twee.
Thanks zal eens kijken. Wel flink aan de prijs, Aliexpress begin ik namelijk niet aan en dan ben je dus het dubbele kwijt zie ik.

Maar voor dat geld heb je toch wel meer dan een 2MP camera die fatsoenlijk presteert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:10:
Thanks zal eens kijken. Wel flink aan de prijs, Aliexpress begin ik namelijk niet aan en dan ben je dus het dubbele kwijt zie ik.
Zoek in dit topic eens op Andy of Empire Tech. Dit is zijn store: https://www.aliexpress.com/store/1200032

Betrouwbaar en verzend op zo'n manier dat je geen extra invoerkosten krijgt.
Andy is de afgelopen dagen nog bij Dahua op bezoek geweest en speelt regelmatig problemen/informatie heen en weer tussen Dahau en zijn kopers/forumleden.
Maar voor dat geld heb je toch wel meer dan een 2MP camera die fatsoenlijk presteert?
Laat dat megapixelverhaal varen. Net als met digitale fotografie zijn megapixels maar een klein deel van het verhaal.
Deze Starlight camera's zijn momenteel de beste camera's die je rond dit budget kunt krijgen.
Elke IP-camera kan tegenwoordig prima beeld produceren overdag; maar 's nachts laten ze bijna allemaal steken vallen. Deze Starlight camera's hebben echter grotere sensors, lichtsterke lenzen en samen met relatief minder pixels (elke pixel vangt dus meer licht) geven deze momenteel de beste prestaties in het donker.

Hikvision Darkfighter modellen schijnen ook goed te zijn (vergelijkbaar met de Starlights) maar zijn over het algemeen duurder dan de Starlights.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 10-04-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet91 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:17:
[...]

Zoek in dit topic eens op Andy of Empire Tech. Dit is zijn store: https://www.aliexpress.com/store/1200032

Betrouwbaar en verzend op zo'n manier dat je geen extra invoerkosten krijgt.
Andy is de afgelopen dagen nog bij Dahua op bezoek geweest en speelt regelmatig problemen/informatie heen en weer tussen Dahau en zijn kopers/forumleden.

[...]

Laat dat megapixelverhaal varen. Net als met digitale fotografie zijn megapixels maar een klein deel van het verhaal.
Deze Starlight camera's zijn momenteel de beste camera's die je rond dit budget kunt krijgen.
Elke IP-camera kan tegenwoordig prima beeld produceren overdag; maar 's nachts laten ze bijna allemaal steken vallen. Deze Starlight camera's hebben echter grotere sensors, lichtsterke lenzen en samen met relatief minder pixels (elke pixel vangt dus meer licht) geven deze momenteel de beste prestaties in het donker.

Hikvision Darkfighter modellen schijnen ook goed te zijn (vergelijkbaar met de Starlights) maar zijn over het algemeen duurder dan de Starlights.
Hij heeft 2x dezelfde camera erin staan, enig idee wat het verschil is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:22:
Hij heeft 2x dezelfde camera erin staan, enig idee wat het verschil is?
Zit geen verschil tussen. Geen idee waarom ze er soms meerdere malen staan.
Misschien iets met nieuwe prijzen, sales o.i.d.

Ik las dat je ook twijfelt over beeldhoek e.d.; zou dan zeker voor de IPC-HDW5231R-ZE gaan.
Dan kun je altijd tijdens de installatie de beeldhoek bepalen en hoef je dat niet al bij bestelling te doen.
Die €40 die je extra moet betalen ben je zo vergeten; maar net de verkeerde beeldhoek bestellen vergeet je niet. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Piet91 op 10-04-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 17:42
Hoe hebben jullie je remote acces geregeld voor de camera's?

Ik heb zelf 3 Dahua die ik nu alleen via mijn lokale netwerk kan benaderen.
Maar ik wil ze ook via remote acces kunnen benaderen.

Nu kan dat door port forwarding op mijn router te doen of via een vpn.
Ik lees her en der dat port forwarding wordt afgeraden vanuit security oogpunt, maar hoe groot is dit issue evt?

En hoe doen jullie dat dus?

edit: ik vraag me af wat de veiligste manier is als ik geen vpn gebruik.
Ik heb een Linksys WDR 4300 en kan daar gewoon de poorten op forwarden, maar ik kan ook gebruik maken van virtual servers en dmz. Wat is dan het beste?

[ Voor 21% gewijzigd door Qosmic op 11-04-2018 11:26 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet91 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:28:
[...]

Zit geen verschil tussen. Geen idee waarom ze er soms meerdere malen staan.
Misschien iets met nieuwe prijzen, sales o.i.d.

Ik las dat je ook twijfelt over beeldhoek e.d.; zou dan zeker voor de IPC-HDW5231R-ZE gaan.
Dan kun je altijd tijdens de installatie de beeldhoek bepalen en hoef je dat niet al bij bestelling te doen.
Die €40 die je extra moet betalen ben je zo vergeten; maar net de verkeerde beeldhoek bestellen vergeet je niet. ;)
Hmm ik heb eens wat filmpjes bekeken maar vond de low light kwaliteit nou niet echt overtuigen, voor een camera die dan top of the line binnen het betaalbare segment moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:09:
Hmm ik heb eens wat filmpjes bekeken maar vond de low light kwaliteit nou niet echt overtuigen, voor een camera die dan top of the line binnen het betaalbare segment moet zijn?
Link eens wat filmpjes dan die jou hiertoe brengen?

Want dan heb je denk ik te hoge verwachtingen van camera's bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet91 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:24:
[...]

Link eens wat filmpjes dan die jou hiertoe brengen?

Want dan heb je denk ik te hoge verwachtingen van camera's bij weinig licht.
Bijvoorbeeld YouTube: Dahua Starlight Varifocal Turret (IPC-HDW5231R-Z)
Lijkt redelijk low res, hier heb je vrij weinig aan tenzij iemand echt met zijn gezicht bijna in de camera kruipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Dat is toch best oke? Vanaf de rand van zijn terras kan je een redelijk beeld krijgen van een persoon (al beter dan de meeste beelden in opsporing verzocht) en dat lijkt mij toch nog wel een paar meter afstand tot de camera.

[ Voor 140% gewijzigd door MeltedForest op 11-04-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MeltedForest schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:37:
[...]

Dat is toch best oke? Vanaf de rand van zijn terras kan je een redelijk beeld krijgen van een persoon (al beter dan de meeste beelden in opsporing verzocht) en dat lijkt mij toch nog wel een paar meter afstand tot de camera.
Denk dat ik inderdaad een verkeerd beeld heb dan, vond het nogal vaag allemaal en veel blur bij bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:40:
[...]

Denk dat ik inderdaad een verkeerd beeld heb dan, vond het nogal vaag allemaal en veel blur bij bewegingen.
Check eens voor de gein wat opsporing verzocht camerabeelden, en dan is het niet eens nacht: https://www.dumpert.nl/me..._van_15_jarig_meisje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MeltedForest schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:43:
[...]

Check eens voor de gein wat opsporing verzocht camerabeelden, en dan is het niet eens nacht: https://www.dumpert.nl/me..._van_15_jarig_meisje.html
Maar dan CSI-en ze dat toch even naar 4K ultracrisp HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 18:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:49:
[...]

Maar dan CSI-en ze dat toch even naar 4K ultracrisp HDR?
Zeker, ze gaan met 5 man en een supercomputer een week aan de slag om jouw bloempottendief in hi-res te krijgen.

Ik raad je aan eens naar Mobotix cams te kijken, mooi spul en ook 's nachts goed beeld. Maar bij lange na niet voor $120 en gratis verzending vanuit China.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joepla schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:28:
[...]

Zeker, ze gaan met 5 man en een supercomputer een week aan de slag om jouw bloempottendief in hi-res te krijgen.

Ik raad je aan eens naar Mobotix cams te kijken, mooi spul en ook 's nachts goed beeld. Maar bij lange na niet voor $120 en gratis verzending vanuit China.
Was sarcastisch bedoeld. Maar ik ga af op jullie expertise dus het zal die camera wel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:26:
[...]

Bijvoorbeeld YouTube: Dahua Starlight Varifocal Turret (IPC-HDW5231R-Z)
Lijkt redelijk low res, hier heb je vrij weinig aan tenzij iemand echt met zijn gezicht bijna in de camera kruipt.
Die camera hangt daar zonder ander licht en eigen ir licht.
Als je aan die persoon zijn mening twijfelt, dan mag je het wat mij betreft zelf uitzoeken. Dat is Naryr van ipcamtalkforum die alles goed uit test en verschillen laat zien en uitlegt.

Dus lekker een 100€ camera met meer pixels in NL kopen en er gelukkig mee worden dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 18:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Daar ging ik vanuit.
Maar ik ga af op jullie expertise dus het zal die camera wel worden
Persoonlijk zou ik niet afgaan van wat anderen vinden. Grote kans dat de cam tegenvalt en terugsturen naar CN doe je niet snel. Wat ik acceptabel vindt, is in jouw ogen misschien bagger.
Kijk ook naar andere merken. Maar -zoals gezegd- je komt dan in een totaal andere prijsklasse. En dat is vaak wèl een reden om bij de merken in dit topic te blijven. Die zijn grofweg 10x goedkoper dan een echt goede cam, maar zeker niet 10x slechter.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Ik heb hier een tweetal Dahua camera's (de laatste is een IPC-A35, aanrader voor de prijs!), prima tevreden over.

Nu gebruiken wij de camera's met iDMSS Lite (EasyViewerLite zelfde probleem) op iOS, dat gaat helemaal goed behalve dat ik echt niet uitgevonden krijg hoe ik de cameraindeling kan opslaan?

Iedere keer als de app is afgesloten begin ik weer met 4 lege cameraschermen. Ik heb een favorite aangemaakt waardoor ik met een paar tikken de twee camera's weer in beeld heb maar je zou denken dat dat makkelijker kan? Iemand uitgevonden hoe je dat voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Liefst had ik een dome camera vanwege formaat en dan zonder mount op de muur maar ik begrijp dus dat ik beter een turret kan nemen?

En dan met een mount of kan het ook zonder? En een dome is wel nog te spuiten in een betere kleur maar een turret natuurlijk niet?

Sorry voor de vele vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:40:
Wat blur betreft; je kunt bij de instellingen de sluitertijd aanpassen. Heb 'm voor 's nachts op 1/100 staan.
Hoe korter de sluitertijd, hoe minder blur maar ook hoe donkerder het beeld.

Overdag heb ik de sluitertijd nog korter; dan heb je immers minder last van als het beeld donkerder wordt.
jacovn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:45:
Die camera hangt daar zonder ander licht en eigen ir licht.
Als je aan die persoon zijn mening twijfelt, dan mag je het wat mij betreft zelf uitzoeken. Dat is Naryr van ipcamtalkforum die alles goed uit test en verschillen laat zien en uitlegt.
Precies. Als er een iemand is die weet waar hij het over heeft dan is hij het wel.

En is het nog niet voldoende; dan is het inderdaad (veel) meer uitgeven.
bartvb schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:15:
Ik heb hier een tweetal Dahua camera's (de laatste is een IPC-A35, aanrader voor de prijs!), prima tevreden over.

Nu gebruiken wij de camera's met iDMSS Lite (EasyViewerLite zelfde probleem) op iOS, dat gaat helemaal goed behalve dat ik echt niet uitgevonden krijg hoe ik de cameraindeling kan opslaan?

Iedere keer als de app is afgesloten begin ik weer met 4 lege cameraschermen. Ik heb een favorite aangemaakt waardoor ik met een paar tikken de twee camera's weer in beeld heb maar je zou denken dat dat makkelijker kan? Iemand uitgevonden hoe je dat voor elkaar krijgt?
Heb hetzelfde probleem. Gebruik voor live-view daarom ook TinyCam Pro. Veel sneller in gebruik.
Gebruik de Dahua app alleen voor terugkijken.
Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:31:
Liefst had ik een dome camera vanwege formaat en dan zonder mount op de muur maar ik begrijp dus dat ik beter een turret kan nemen?

En dan met een mount of kan het ook zonder? En een dome is wel nog te spuiten in een betere kleur maar een turret natuurlijk niet?

Sorry voor de vele vragen.
Een junction box is inderdaad handiger. Mocht je de camera op een holle wand monteren, dan is het niet per se nodig, dan kun je de kabelbrij daarin verstoppen, maar op een stenen muur werkt dat niet.

Op deze foto zie je wel dat de camera een inkeping heeft waar de kabel tussen camera en muur doorkan, maar dan heb je nog steeds de connector die dan nog netjes moet wegwerken in een installatiebuis o.i.d.
Gebruik je een junction box of wall mount, dan kun je daar de kabelbende in wegwerken.

Ik heb hier of elders wel eens gelezen over plasti dip om de camera een andere kleur te geven. Schijnt best aardig te werken, zelf geen ervaring mee. En dat kan dan ook gewoon over de junction box.
Denk zelf overigens dat een turret, afwerkt in de juiste schutkleur beter wegvalt dan een dome camera met de zwarte dome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Plasti-dip erover, beschikbaar in veel kleuren. Hier 2 cameras gedaan. Hangt al jaren en blijft goed.

[ Voor 38% gewijzigd door jacovn op 11-04-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah ik dacht gewoon de kabel zover mogelijk in de camera voet op te rollen en door de muur alleen een cat kabel. Stenen muur inderdaad. Maar zo'n mount lijkt me niet echt waterdicht?

Een mount lijkt me dan persoonlijk het beste, heb je ook niet het probleem dat het beeld 90 graden gedraaid moet worden.

Is dat iets dat je zelf kan plastidip? Daar moet de hele camera voor uit elkaar lijkt me als ik het zo zie?

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Lens en IR gat afplakken en de spuitbusdop indrukken. Je peutert het er zo weer af als hij ooit los moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Stom dat ze wel zwarte mounts verkopen maar geen zwarte camera's. Niet de ideale kleur maar al beter dan dat jaren '90 computer behuizing beige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
Phusebox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:15:
Stom dat ze wel zwarte mounts verkopen maar geen zwarte camera's. Niet de ideale kleur maar al beter dan dat jaren '90 computer behuizing beige.
Hikvision heeft camera's in de kleur zwart.

Zie http://pg-securitysystems...gold-label-zwarte-cameras

De turret camera heeft ook een mooie beugel om de camera aan op te hangen en ben je ook gelijk je kabels kwijt; DS-1273ZJ-130-TRLB Black

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wimlem schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:22:
[...]

Hikvision heeft camera's in de kleur zwart.

Zie http://pg-securitysystems...gold-label-zwarte-cameras

De turret camera heeft ook een mooie beugel om de camera aan op te hangen en ben je ook gelijk je kabels kwijt; DS-1273ZJ-130-TRLB Black
Thanks. Zijn die vergelijkbaar of komen ze in de buurt van de Dahua qua Low light performance? Eens zoeken of ze er ook zijn met instelbare brandpuntsafstand.

Wat is het verschil tussen deze twee soorten turrets? Specs lijken identiek, maar alleen visueel verschil?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1QfSxjxTI8KJjSspiq6zM4FXai/Dahua-2017-New-Arriving-cameras-8MP-IR-Eyeball-Network-Camera-IPC-HDW4831EM-ASE-free-DHL-shipping.jpg_200x200.jpgAfbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1MqOYjtrJ8KJjSspaq6xuKpXat/Dahua-2017-New-Arriving-cameras-6MP-WDR-IR-Eyeball-Network-Camera-IPC-HDW5631R-ZE-free-DHL.jpg_200x200.jpg

En is dit een geschikte mount voor zo'n turret cam? https://nl.aliexpress.com.../1200032_32810769252.html

Hmm en ik zie nu pas dat die Dahua geen gemotoriseerde PT functie heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Je moet een pfb203w hebben voor de meeste turrets. Maar dat staat opnde dahua website als accesoire, kun je simpel zelf opzoeken.

Een camera met een zoom motor kun je niet als een ptz gebruiken. Dat is eenmalig instellen en een keer verstellen. Een ptz camere is mechanisch anders opgebouwd.

Dahua heeft wel goedkope ptz cameras. Maar die hebben geen IR. Dat is dan de 22204 en een nieuwere 4 MP 22404. Die zijn 4x zoom.
Als je een 12-25x zoom wilt krijg je veel grotere cameras met andere ophang mogelijkheden. Die kun je niet meer onopvallend monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:22:
Je moet een pfb203w hebben voor de meeste turrets. Maar dat staat opnde dahua website als accesoire, kun je simpel zelf opzoeken.

Een camera met een zoom motor kun je niet als een ptz gebruiken. Dat is eenmalig instellen en een keer verstellen. Een ptz camere is mechanisch anders opgebouwd.

Dahua heeft wel goedkope ptz cameras. Maar die hebben geen IR. Dat is dan de 22204 en een nieuwere 4 MP 22404. Die zijn 4x zoom.
Als je een 12-25x zoom wilt krijg je veel grotere cameras met andere ophang mogelijkheden. Die kun je niet meer onopvallend monteren.
Ok, dan nemen we het verlies van PTZ maar even voor lief. Verwacht ook door het feit dat je kunt zoomen dat ik deze niet zo snel nodig zal hebben.

En qua formaat, het is niet dat deze wel onopvallend te monteren is? Zo'n witte puist op je bakstenen muur? Aangezien je hem op maximaal 3m hoog wil hangen als ik het goed begrijp ivm de hoek (anders zie je alleen maar de bovenkant van hoofden) en lager is gevoelig voor vandalisme.

Is dus ook een hoogte die tussen verdiepingen in zit, dus meestal geen randen/lijsten/dorpels/etc waar je hem enigszins kunt verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Phusebox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:26:
[...]

Ok, dan nemen we het verlies van PTZ maar even voor lief. Verwacht ook door het feit dat je kunt zoomen dat ik deze niet zo snel nodig zal hebben.
Zoomen is bij deze camera's eigenlijk alleen bedoeld voor het eenmalig instellen van de camera. Het is meer bedoeld voor mensen die niet weten wat voor kijkhoek lens ze moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Qua plaatsing zit ik dus echt met het feit dat het hoe dan ook super opvallend blijft:

Even snel voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bXcjZx/ipcam.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 17:42
Ja, dat ziet er in mijn optiek niet uit.
Daar had ik ook moeite mee, maar zoals al vaker in dit topic aangehaald; plasti dip. Heb ik zelf ook gebruikt in de kleur camo en die cam valt echt niet meer op.
Als je weet dat die er zit, dan zie je hem pas.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Qosmic schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:47:
Ja, dat ziet er in mijn optiek niet uit.
Daar had ik ook moeite mee, maar zoals al vaker in dit topic aangehaald; plasti dip. Heb ik zelf ook gebruikt in de kleur camo en die cam valt echt niet meer op.
Als je weet dat die er zit, dan zie je hem pas.
Denk dat het hoe dan ook lelijk gaat worden, maar heb ook geen idee hoe/waar het dan wel te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:26:
[...]
En qua formaat, het is niet dat deze wel onopvallend te monteren is? Zo'n witte puist op je bakstenen muur? Aangezien je hem op maximaal 3m hoog wil hangen als ik het goed begrijp ivm de hoek (anders zie je alleen maar de bovenkant van hoofden) en lager is gevoelig voor vandalisme.

Is dus ook een hoogte die tussen verdiepingen in zit, dus meestal geen randen/lijsten/dorpels/etc waar je hem enigszins kunt verbergen.
Bij ons komen een aantal unit op 3 m hoog (voorkant met 22204 units, zijkant bij poort met turrent unit) En dan bij de deuren rond 200 cm hoog.

Je slaat meestal op NVR op dus vandalisme registreer je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:11
Phusebox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:50:
[...]

Denk dat het hoe dan ook lelijk gaat worden, maar heb ook geen idee hoe/waar het dan wel te plaatsen
Inbouwen in een vogelhuisje een idee? Valt veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Installateur is geweest, die raadde aan hem naast de garagepoort te hangen (is dan wel op 2,20m hoogte ongeveer) maar hij zegt dat op 3 meter ze hem ook gewoon zo van de muur slaan of wat dan ook als ze willen.

Vanuit dat punt kon je beter de voordeur in de gaten houden, schuin boven de voordeur zou te veel blindspots geven...

Zij werkten zelf met Honeywell camera's, wat vinden jullie daar van?

Kun je deze mount ook op de kop monteren zodat de ball/turret cam er op staat zeg maar?Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/cwwAAOSwzb9ZouAv/s-l225.jpg

Zijn de torx schroeven van Dahua ook te beveiligen tegen diefstal? Camera en mounts zijn al besteld omdat de voorraad bij Andy op Aliexpress bijna op was.

Pagina: 1 ... 20 ... 91 Laatste