Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Waarom ben je bang dat ze de camera eraf slaan of stelen ?
Je moet kunt cameras zo ophangen dat ze elkaar ook filmen.

Huis muur
|__________________________|

Linker cam. . . . . . , . . . . . . . Rechter cam.
----->. . . . . . . . . . . . . . . . <---------

Simpele voorstelling. De linker cam ziet de rechter cam.
Dan moet je wel rare toeren uithalen om ongezien de camera van de muur te meppen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 20:45
jacovn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:04:
Waarom ben je bang dat ze de camera eraf slaan of stelen ?
Je moet cameras zo ophangen dat ze elkaar ook filmen.

Huis muur
|__________________________|

Linker cam. . . . . . , . . . . . . . Rechter cam.
----->. . . . . . . . . . . . . . . . <---------

Simpele voorstelling. De linker cam ziet de rechter cam.
Dan moet je wel rare toeren uithalen om ongezien de camera van de muur te meppen.
Ik ga maar 1 camera ophangen, twee is echt overkill op zo'n klein stukje.

En ja waar ik hem ook hang je zult er in mijn geval altijd achterlangs kunnen lopen om ongezien het ding te stelen of slopen. Dan had ik dus een 180 graden camera moeten kopen, maar helaas, nu al gekocht.

Plus met die normale torx van Dahua draai je hem zo eraf en neem je hem mee... Zeker op die hoogte. Vast ook niet verzekerd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik vertel alleen hoe je dat op zou kunnen lossen, niet dat je het moet doen.

Voor mij is het wel de oplossing voor en achter huis. Voorkant met mini ptz, dan film ik huisgevel, tuin en stukje straat. Kun je met Pan Tilt en Zoom dan prima instellen.
Achterkant met kleineste model 25x ptz, sd49225. Daar is huis bijna 4 meter breder door garage en verwacht ik ook erder mensen die er niets te zoeken hebben.
Voorkant is enkel overzicht, aan beide zijkanten huis een 5231 turret waarmee ikkan inzomen voor identificatie op een punt waar ze langs moeten lopen.
En dan bij tuindeur en terasdeur ook een 5231 voor personen die daar wat proberen. De ptz units zullen achter door sensoren nog een kant op gaan draaien als die geactiveerd worden.
Wil toch de alarmering door goede sensoren laten doen, en niet meer door de cameras. Met PIR en radar gecombineerd stuk minder last van false positives.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Welke PoE injector of switch raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:14:
Als je voor een POE-switch gaat, maakt het lijkt mij niet zo heel veel uit als je maar 1 camera hebt.
Pas als je meerdere POE-devices gaat aansluiten moet je gaan opletten op het maximaal vermogen dat zo'n switch kan leveren.

Voor een POE-injector heb je bijvoorbeeld deze TP-Link en je hebt zoiets.
Die laatste (weliswaar zelf van een andere seller) draait hier al een jaar zonder problemen.
Wat je wel goed moet onthouden is dat die laatste niet officieel 802.3af ondersteunt maar direct 48V op je netwerkkabel zet, zonder te controleren of de ontvanger (in dit geval je camera) wel POE ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
Wat heb je zelf al opgezocht?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wimlem schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:07:
[...]

Wat heb je zelf al opgezocht?
Die TP link, verder zag ik niet bijster goede reviews tenzij je 100+ euro uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een camera, maar wat is eigenlijk het verschil tussen de IPC-HDW5231R-Z en de IPC-HDW5231R-ZE, behalve het design? Specs lijken verder allemaal gelijk in mijn ogen: https://www.dahuasecurity...ts?keyword=IPC-HDW5231R-Z

[ Voor 28% gewijzigd door MeltedForest op 13-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MeltedForest schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:29:
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een camera, maar wat is eigenlijk het verschil tussen de IPC-HDW5231R-Z en de IPC-HDW5231R-ZE, behalve het design? Specs lijken verder allemaal gelijk in mijn ogen: https://www.dahuasecurity...ts?keyword=IPC-HDW5231R-Z
101 graden zichtveld t.o.v. 97 meen ik
En ehm nog iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:41:
[...]

101 graden zichtveld t.o.v. 97 meen ik
En ehm nog iets...
PoE <> ePoe. Al is dat laatste niet iets waar je snel iets aan zult hebben.

Verschil is dus feitelijk het uiterlijk (je kunt een bepaalde voorkeur hebben) en dat de -ZE dus net *iets* verder kan inzoomen.

@Phusebox hieronder; ja. Dat ook inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 13-04-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Piet91 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:52:
[...]

PoE <> ePoe. Al is dat laatste niet iets waar je snel iets aan zult hebben.

Verschil is dus feitelijk het uiterlijk (je kunt een bepaalde voorkeur hebben) en dat de -ZE dus net *iets* verder kan inzoomen.
Inzoomen, maar ook iets grotere fov bij de wide angle stand?
ZE: H:101°~31°, V:54°~17°
Z: H: 97°~34° , V:52°~20°

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 13-04-2018 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:14
Phusebox schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:11:
[...]

Ik ga maar 1 camera ophangen, twee is echt overkill op zo'n klein stukje.

En ja waar ik hem ook hang je zult er in mijn geval altijd achterlangs kunnen lopen om ongezien het ding te stelen of slopen. Dan had ik dus een 180 graden camera moeten kopen, maar helaas, nu al gekocht.

Plus met die normale torx van Dahua draai je hem zo eraf en neem je hem mee... Zeker op die hoogte. Vast ook niet verzekerd.
Koop gewoon een willekeurige Hikvision of Dahua Turret camera in de 100 - 150 euro range op Aliexpress, bijvoorbeeld deze en je zit gebakken.

Zoals al eerder aangehaald, dit lijkt weer verdacht veel op je zoektocht naar je nieuwe perfecte private lease auto waar je ook niks van de mede tweakers aan nam...Het is maar een camera, dus wat boeien die torx schroefjes nou. Alsof een inbreker e,g, daadwerkelijk deze camera van de muur gaat schroeven :)
Heb zelf de 8 poort variant van deze switch om mijn ubiquiti acces points van stroom te voorzien via POE, werkt perfect:

TP-Link TL-SG1005P

[ Voor 11% gewijzigd door paul-s83 op 14-04-2018 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
paul-s83 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:06:
[...]

Koop gewoon een willekeurige Hikvision of Dahua Turret camera in de 100 - 150 euro range op Aliexpress, bijvoorbeeld deze en je zit gebakken.

Zoals al eerder aangehaald, dit lijkt weer verdacht veel op je zoektocht naar je nieuwe perfecte private lease auto waar je ook niks van de mede tweakers aan nam...Het is maar een camera, dus wat boeien die torx schroefjes nou. Alsof een inbreker e,g, daadwerkelijk deze camera van de muur gaat schroeven :)

[...]

Heb zelf de 8 poort variant van deze switch om mijn ubiquiti acces points van stroom te voorzien via POE, werkt perfect:

TP-Link TL-SG1005P
Als je het goed had gelezen had je gezien dat ik er al een heb gekocht. Thanks voor de tip van die switch. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Deze gebruik ik zelf op een aantal camera's en draait uitstekend. Zelfs niet PoE camera werken er prima mee.
https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

Je moet alleen opletten dat de voedingsplug dezelfde maat is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 14-04-2018 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 18:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Kan dit topic gerenamed worden naar " Ik wil de *perfecte* camera" oid?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joepla schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:07:
Kan dit topic gerenamed worden naar " Ik wil de *perfecte* camera" oid?
Waar gaat het topic anders over?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2018 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Phusebox schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:13:
[...]

Waar gaat het topic anders over?
Over beveiligingscamera's in het algemeen.
De perfecte camera bestaat niet en als het wel bijna de perfecte camera is hangt daar ook een flink prijskaartje aan.
De meeste mensen zijn tevreden met een goed functionerende en betaalbare camera zo rond de 150 euro.
De modellen worden regelmatig genoemd die nu populair zijn.

De TP link die je noemde van rond de 20 euro voldoet prima die heb ik ook.

Dieven stelen geen camera's ze zijn uit op andere spullen.
Een camera vernielen is ook zinloos want ze staan er dan toch al vol in beeld zelf op.
Dat weten dieven ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Ik denk dat het er om gaat dat iemand iets vraagt en dan meerdere antwoorden krijgt met argumenten en een beslissing zou kunnen maken op basis van die informatie.

Omdat piet91 en ik goede ervaring met Dahua starlight camera’s hebben krijgen mensen dat te horen.
Als je al wat langer ervaring met camera’s hebt dan keer je snel genoeg dat beeld kwaliteit in de nacht heel belangrijk is. Overdag komen ze meestal niet je auto openbreken, en overdag doet haast elke camera het wel goed genoeg.

Verder neigen mensen te snel naar overzicht cameras (2.8 of 4.0 mm lens) en dan heb je vaak geen indetificatie (heb ik zelf ook met een 2.8 mm camera)
Bij mij heeft die wel de auto goed in beeld maar de straat erachter is alles te klein. Het is een 4 MP hikvision dome. Die is matig in de nacht terwijl er een lantarenpaal staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb zoals gezegd afgaande op advies en wat ik zelf heb gelezen de Dahua Starlight eyeball camera besteld via Andy op Aliexpress. Hij is reeds verzonden dus hopelijk over weekje of twee binnen. Zal ook mijn bevindingen delen. Ok ben in ieder geval goed en snel geholpen door jullie ervaring en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb van de week een duo-setje van de Reolink RLC-410 binnengekregen. Ze hangen nog niet op de plek waar ze moeten komen, maar voor zover ik er mee heb gespeeld is 't leuk spul en zeker een upgrade van m'n Eminent 6350's. Ze liggen nu nog in een kast (onderste twee beelden) maar komen op de plek van de rechter twee beelden (EM6350's) te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0D0szdkPR7bCIUNlLZt4fpxO/medium.jpg

Linksboven is een EM6360; die blijft op z'n plek want ondanks dat die maar 720P is hangt die vrij in 't zicht en is die 't minst lelijk om te zien vergeleken met de bullet cams. De EM6350's krijgen een nieuw plekje. Ik overweeg wel de 6360 te vervangen met een zelfde type "dome" cam met hogere resolutie en omdat ik (tot op heden) wel enthousiast ben over de Reolink 410's kon 't wel eens een RLC-420 worden. Maar eerst de 410's maar eens op hun plek en een paar weekjes aankijken.
Ik heb van de week 2 van deze binnengekregen (voor boven genoemde RLC-410's). Werken prima.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 14-04-2018 14:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De bestelde Dahua camera via Aliexpress wordt dinsdag al geleverd. Dat is wel enorm snel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
jacovn schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:41:

Omdat piet91 en ik goede ervaring met Dahua starlight camera’s hebben krijgen mensen dat te horen.
Als je al wat langer ervaring met camera’s hebt dan keer je snel genoeg dat beeld kwaliteit in de nacht heel belangrijk is. Overdag komen ze meestal niet je auto openbreken, en overdag doet haast elke camera het wel goed genoeg.

Verder neigen mensen te snel naar overzicht cameras (2.8 of 4.0 mm lens) en dan heb je vaak geen indetificatie (heb ik zelf ook met een 2.8 mm camera)
Bij mij heeft die wel de auto goed in beeld maar de straat erachter is alles te klein. Het is een 4 MP hikvision dome. Die is matig in de nacht terwijl er een lantarenpaal staat
Er zijn overigens wel goede camera’s van Hikvision die het prima doen in t donker.
Bijvoorbeeld de Darkfighter serie en de Exir turrets.
Die standaard hikvision camera’s met veel IR leds (darkfighters hebben er maar 3) zijn idd matig in t donker.

Ik heb aan de voorkant een Exir waarvan IR uit staat s’nachts. Omgevingslicht is voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 14-04-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik heb de Ubiquti POE-48-24W-G besteld als injector maar zie nu dat die geen 802.3af ondersteund. Is dat een issue voor de Dahua op camera's?

Voor de zekerheid toch maar de TP Link ook besteld. Las op ipcamtalk wat issues met die Ubiquti passieve injectors.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 14-04-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm mijn zending staat "tijdelijk on hold" bij DHL van Andy (Empiretech). Anderen dit ook gehad? Benieuwd of ik dus niet alsnog BTW etc mag gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Bij DHL moet je denk ik wel BTW en extra kosten voor import betalen. Bij Andy moet je slow verzenden kiezen, dan is het 10-15 dagen en nooit import kosten of btw bij mij tot nu toe (10 cameras en NVR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:06
Afgelopen week ook achter gekomen :-) kreeg een mailtje en sms van DHL dat ik ff 40 euro extra mocht aftikken. Leergeld zullen we maar zeggen. De volgende keer kiezen voor slow....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:59:
Bij DHL moet je denk ik wel BTW en extra kosten voor import betalen. Bij Andy moet je slow verzenden kiezen, dan is het 10-15 dagen en nooit import kosten of btw bij mij tot nu toe (10 cameras en NVR)
Handig dat ik dat van tevoren wist... Er werd gesuggereerd dat Andy hiervoor zou zorgen.

Net nog gecontroleerd maar er is geen keuze qua verzending.

[ Voor 92% gewijzigd door Phusebox op 16-04-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor degenen die het uiterlijk van de IPC-HDW5231R-Z prefereren boven het uiterlijk van de IPC-HDW5231R-ZE; bestel nu.
Dahua stopt met deze camera en gaat per mei alleen de ZE variant produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Ik heb een Foscam FI9900P hangen en heb een probleem nadat ik hem een firmware upgrade probeerde te geven... Hij gaf halverwege de update een error aan en is daarna niet meer benaderbaar. Ik overigens bedraad aangesloten.
Ik heb al geprobeerd hem een reset te geven door de reset knop 30+ seconden in te houden, heb hem meerdere malen gereboot door de stroom er af te halen. Ook heb ik hem verwijderd uit mijn myfoscam account en geprobeerd met de android app opnieuw te te voegen. Geen van deze stappen heeft geholpen. Ik ben dus bang dat hem gebricked heb?! Weet er iemand een manier om zo'n camera te recoveren of zo?

*edit: Als ik in mijn DHCP client list kijk in mijn router, zie ik hem ook niet als DHCP client terug in de lijst. Het lijkt er dus op dat hij geen IP adres krijgt / geen DHCP request uitstuurt. Ik zie wel led activiteit op de NIC led's van de camera. Direct aangesloten op een PC met wireshark laat bijster weinig zien.

[ Voor 20% gewijzigd door slash24 op 16-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb Andy even gevraagd ivm de shipping opties en hij is (tijdelijk) gestopt met slow shipping omdat het extreem lang duurde.

Helaas... Had ik dat geweten dat ik nu zometeen 50 euro extra mag dokken had ik net zo goed in Nederland kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Extreem lang was het nooit voor mij, wel eens 17 of 18 dagen maar meestal binnen 2 weken.
Zou wel jammer zijn als die route niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 06:46:
Extreem lang was het nooit voor mij, wel eens 17 of 18 dagen maar meestal binnen 2 weken.
Zou wel jammer zijn als die route niet meer werkt.
Het waren zijn woorden. In mei ging hij nog eens proberen of het weer opnieuw in gebruik genomen kan worden, zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet verplicht om te blurren he?
Wat als er nu iemand naast je auto staat, dan zit zijn/haar hoofd in het geblurde gedeelte van het beeld en zie je nog niet wie de dader is. ;)

Zolang je je eigendommen hoofdzakelijk filmt dan is het niet erg dat er stukje openbare weg in het beeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Piet91 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:47:
Voor degenen die het uiterlijk van de IPC-HDW5231R-Z prefereren boven het uiterlijk van de IPC-HDW5231R-ZE; bestel nu.
Dahua stopt met deze camera en gaat per mei alleen de ZE variant produceren.
Ik vind de ZE wel mooier, maar het idee van een gescheiden IR blaster in de Z is toch dat deze niet reflecteert in de camera? Of is dat bij dit model geen issue?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 06:57:
[...]

Je bent niet verplicht om te blurren he?
Wat als er nu iemand naast je auto staat, dan zit zijn/haar hoofd in het geblurde gedeelte van het beeld en zie je nog niet wie de dader is. ;)
Die blur heb ik gedaan omdat ik het publiek op het web zette ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand nog tips voor een onopvallende (witte) indoor camera? Ik dacht zelf eventueel deze: http://me.dahuasecurity.c...ts/sd22404t-gn-17491.html

Maar echt volledig witte kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:38:
Iemand nog tips voor een onopvallende (witte) indoor camera? Ik dacht zelf eventueel deze: http://me.dahuasecurity.c...ts/sd22404t-gn-17491.html

Maar echt volledig witte kan ik niet vinden.
http://www.eminent-online...or-720p-hd-ip-camera.html
Ook geschikt voor buiten :P
Of deze: https://nl.aliexpress.com...TV-Array/32843619500.html
Lekker goeiekoop :P

Misschien is het handig als je naast "wit" en "indoor" en "onopvallend" verdere eisen even opnoemt... Moet 't überhaupt per-se een dome zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 17-04-2018 10:44 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Phusebox schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:28:
[...]

Handig dat ik dat van tevoren wist... Er werd gesuggereerd dat Andy hiervoor zou zorgen.

Net nog gecontroleerd maar er is geen keuze qua verzending.
Doe jezelf en de rest van de gebruikers hier een lol en gebruik eens de zoekfunctie (bovenaan). Je zou ook dit forum een stuk kunnen teruglezen en ja, dat is even werk. Voorkomt meteen dat er een slow chat ontstaat.

Dan vind je op vrijwel al je vragen van de laatste 2 weken de antwoorden en was het verhaal met de importkosten ook geen verrassing voor je geweest. Als ik even snel zoek op "Andy", vind ik zo een stuk of 10 berichten in het afgelopen half jaar die hierover gaan. Op deze manier geef je de indruk dat je de gebruikers hier verwijt dat ze je niet volledig geïnformeerd hebben en zo werkt dat gewoon niet. Je vraagt advies, je krijgt het geheel vrijblijvend. Ik zou dat in dank aanvaarden en proberen ook wat terug te doen voor de community. Zo blijft het voor iedereen leuk. Kritisch/cynisch doen, daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Joepla schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:47:
[...]

Doe jezelf en de rest van de gebruikers hier een lol en gebruik eens de zoekfunctie (bovenaan). Je zou ook dit forum een stuk kunnen teruglezen en ja, dat is even werk. Voorkomt meteen dat er een slow chat ontstaat.

Dan vind je op vrijwel al je vragen van de laatste 2 weken de antwoorden en was het verhaal met de importkosten ook geen verrassing voor je geweest. Als ik even snel zoek op "Andy", vind ik zo een stuk of 10 berichten in het afgelopen half jaar die hierover gaan. Op deze manier geef je de indruk dat je de gebruikers hier verwijt dat ze je niet volledig geïnformeerd hebben en zo werkt dat gewoon niet. Je vraagt advies, je krijgt het geheel vrijblijvend. Ik zou dat in dank aanvaarden en proberen ook wat terug te doen voor de community. Zo blijft het voor iedereen leuk. Kritisch/cynisch doen, daar schiet niemand wat mee op.
Als ik iemand een tip geef als "Andy verstuurd het zo, zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen", dan vermeld ik daar bij "let wel op dat je daar even naar vraagt" of iets dergelijks. Sorry dat ik een tip heb aangenomen. Ik probeer met mijn reactie andere in ieder geval hopelijk te waarschuwen en aan te geven dat de "slow option" niet meer beschikbaar is, zie mijn posts. Zoals ik zei ben ik dankbaar voor de hulp, alleen wilde anderen wel waarschuwen.

Helaas is de zoek functie op Tweakers echt belabberd, waardoor het zoeken vrij lastig wordt. Sorry voor de vragen.

De Dahua eyeball camera van Empiretech is in ieder geval binnen, wel hier en daar wat beschadigd en de rubber seal ring komt naar buiten, geen idee of dat nog problemen gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Phusebox Vragen is prima, maar even zoeken voorkomt veel dubbele toestanden in het forum. De zoekfunctie werkt toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:09:

Ik vind de ZE wel mooier, maar het idee van een gescheiden IR blaster in de Z is toch dat deze niet reflecteert in de camera? Of is dat bij dit model geen issue?
Bij dit model inderdaad geen issue. Dat zit allemaal van elkaar gescheiden.

Dit issue heb je bij dome camera's en daarom raadt ik die dus ook niemand aan, mede omdat ik daar dus zelf ook last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Camera aangesloten en getest. Beeld is dik in orde, echter bij volledige duisternis is de IR wel ondermaats. Verder dan een meter of 3-4 komt die niet qua bruikbaar zicht.

Het is wel echt crap software... via de app een account aangemaakt (Lechange (voorheen easy4ip)) maar met dat account kan ik niet inloggen op de website (user/password error). Nieuw account aanmaken geeft aan dat de user al bestaat. Password reset werkt niet.

Duidelijk te merken dat het Chinese meuk is.

[ Voor 96% gewijzigd door Phusebox op 18-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff even sd kaartje erin. Dat ding gaat gewoon niet heel lekker terug in elkaar. Printplaat zit stukje over de rubber seal heen. Ben benieuwd of dit lang heel blijft.

Positief is de beeldkwaliteit en snelheid. Bouw kwaliteit is een zesje.

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 18-04-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Phusebox schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:27:
Pff even sd kaartje erin. Dat ding gaat gewoon niet heel lekker terug in elkaar. Printplaat zit stukje over de rubber seal heen. Ben benieuwd of dit lang heel blijft.

Positief is de beeldkwaliteit en snelheid. Bouw kwaliteit is een zesje.
Over welke camera heb je het nu?
Piet91 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:29:
[...]

Bij dit model inderdaad geen issue. Dat zit allemaal van elkaar gescheiden.

Dit issue heb je bij dome camera's en daarom raadt ik die dus ook niemand aan, mede omdat ik daar dus zelf ook last van had.
OK thanks, binnenkort maar eens de ZE bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MeltedForest schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:39:
[...]

Over welke camera heb je het nu?

[...]

OK thanks, binnenkort maar eens de ZE bestellen.
Dahua IPC-hdw5231r-ze ( http://me.dahuasecurity.c...pc-hdw5231r-ze-14251.html )

Wat ik ook nog mis bij de mount (PFB203W : de 90 graden mount waarbij de camera op de kop komt te hangen) is een seal ring om te zorgen voor een goede afsluiting tussen mount en camera. De junction box heeft dit beter voor elkaar, zowel rubber laag een de kant die tegen de muur gaat als een rubber bij de bevestiging van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

OK ik ga dus dezelfde kopen, maar ik hang hem onder de 'luifel' van de garage die al een dubbel plafond heeft met wat ruimte ertussen. Ik heb dus geen junction box nodig of mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu moet ik nog een installateur vinden die geen hoofdprijs rekent. Kreeg net een offerte voor 1 netwerkkabel trekken en camera ophangen plus een stekkerdoos vervangen waar ik van achterover viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Phusebox schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:13:
Nu moet ik nog een installateur vinden die geen hoofdprijs rekent. Kreeg net een offerte voor 1 netwerkkabel trekken en camera ophangen plus een stekkerdoos vervangen waar ik van achterover viel.
Hoeveel was dat dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
225 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Holy fuck. Is het kabeltje van goud? :o Gouden tijden tegenwoordig, dus zullen wel voorrijkosten bereken. Wilde een loodgieter bij mij ook doen, laat dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 21:08
Schappelijke prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Leesvoer, iets dat men niet moet vergeten: Camerabewaking? Pas op voor ruzie met de buren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Bij ons waren ze ook argwanend. Uitgenodigd te komen kijken wat ik film en uitgelegd dat ik bij de ptz alle tuinen zo veel mogelijk uitgeblend heb. En hem alleen heb om mijn eigen auto op de parkeerstrook goed in beeld te kunnen brengen.

Niemand is komen kijken en met alle autoinbrekers die er waren vonden ze het wel mooi dat de wijagent de beelden kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Phusebox schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:13:
wat kost het om alleen een stekkerdoos te vervangen? een kabeltje trekken kan je zelf ook wel, zoek online op cat 5e kabel of cat 6. kijk hoeveel meter je nodig hebt, koop een rj45 tang en 4 rj 45 kopjes. kan je 2x oefenen om het goed te doen en daarna trek je de kabel zelf. paar van die houders om kabel recht te houden bij de gamma ofzo halen en je kan al voor ruim onder de 100 euro klaar zijn (ff heeeeel ruim genomen en dat je misschien wel direct een rol van 100 meter neemt, je weet nooit wanneer je weer wat kabel nodig hebt).

een stekkerdoos kan je ook zelf makkelijk vervangen, maar als je daar geen ervaring mee hebt, zou ik daar ook niet aan beginnen. als die voor een stekkerdoos al 200 vraagt, dan is die 25 euro kleine meerprijs.

maarja alles hangt van die monteur af. zoals al eerder gezegd, waarschijnlijk moet je ook voorrijkosten betalen en dat is ook al snel 50 tot 100 euro.

Wat betreft dat slow verzend methode van Andy, volgens mij is er wel vaker aangegeven dat je dat moet aangeven, ik dacht dat ik dat zelf ook erbij had gezet. En als hij ermee is gestopt omdat het te traag is, kan je altijd vragen of die dat toch wilt doen, omdat je het wachten niet erg vindt. ik had een verzending met 4 camera's en een nvr en dan weegt die extra week of 2 er niet tegenop. met het bespaarde geld heb ik toendertijd een 4gb purple gekocht. Ik snap wel dat die ermee stopt, omdat je veel leest dat mensen het binnen 4 dagen ontvangen in de usa, maar aangezien de controle hier wel wat hoger ligt dan daar, is er niet veel keus

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dxue schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:55:
[...]

wat kost het om alleen een stekkerdoos te vervangen? een kabeltje trekken kan je zelf ook wel, zoek online op cat 5e kabel of cat 6. kijk hoeveel meter je nodig hebt, koop een rj45 tang en 4 rj 45 kopjes. kan je 2x oefenen om het goed te doen en daarna trek je de kabel zelf. paar van die houders om kabel recht te houden bij de gamma ofzo halen en je kan al voor ruim onder de 100 euro klaar zijn (ff heeeeel ruim genomen en dat je misschien wel direct een rol van 100 meter neemt, je weet nooit wanneer je weer wat kabel nodig hebt).

een stekkerdoos kan je ook zelf makkelijk vervangen, maar als je daar geen ervaring mee hebt, zou ik daar ook niet aan beginnen. als die voor een stekkerdoos al 200 vraagt, dan is die 25 euro kleine meerprijs.

maarja alles hangt van die monteur af. zoals al eerder gezegd, waarschijnlijk moet je ook voorrijkosten betalen en dat is ook al snel 50 tot 100 euro.

Wat betreft dat slow verzend methode van Andy, volgens mij is er wel vaker aangegeven dat je dat moet aangeven, ik dacht dat ik dat zelf ook erbij had gezet. En als hij ermee is gestopt omdat het te traag is, kan je altijd vragen of die dat toch wilt doen, omdat je het wachten niet erg vindt. ik had een verzending met 4 camera's en een nvr en dan weegt die extra week of 2 er niet tegenop. met het bespaarde geld heb ik toendertijd een 4gb purple gekocht. Ik snap wel dat die ermee stopt, omdat je veel leest dat mensen het binnen 4 dagen ontvangen in de usa, maar aangezien de controle hier wel wat hoger ligt dan daar, is er niet veel keus
Kabel zelf trekken gaat hem echt niet worden. Geen idee waar ik moet beginnen. Eerst volgende week de camera maar eens grijs spuiten, dat zal ook wel een grote deceptie worden.

Moet ook nog een licentie kopen voor Surveillance Station. Duur grapje zo. 160 euro camera en mounts, 40 euro sd kaartje, 20 euro verf, 22 euro Poe injector, 200 euro installatiekosten: totaal 442 euro. En dan begin je met een camera van 135 euro 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik weet niet waarom je een licentie nodig zou hebben voor 1 camera (ik dacht dat je eerste x aantal gratis was?) en met een sd kaart is dat sowieso niet nodig, omdat alles op de camera zelf wordt opgeslagen.

als je al 22 euro voor een injector betaald, is dit misschien ook wel een idee? V&A aangeboden: Netgear Prosafe FS108P

dan heb je nog wat meer poorten voor de toekomst als je uitbreidt, tenzij je zeker weet dat je niet gaat uitbreiden en ook geen extra netwerk poorten nodig zal hebben, is een poe injector makkelijker en handiger.

Qua aanleggen van een kabel, ik weet niet hoe jou situatie is (ik heb niet het topic hele tijd gevolgd) maar ik ga nu even aannames maken, vanaf het punt dat je stroom wilt leveren naar je camera toe, je kan van de camera terug werken, een gaatje in de muur boren waar de camera komt te hangen om een kabel erdoor heen te laten gaan en dan daarna met wat isolatie materiaal afdichten (niet heel duur, maar ook niet gratis), en dan vanaf daar kan je dan zelf de kabel zo lang maken als je wilt om langs het plafond/vloer/bestaande buizen te leggen naar de plek waar de kabel moet zijn. of je gaat vanuit het beginpunt van de kabel moet beginnen naar de camera toe. Ok, als je 2 linkerhanden hebt, zal het wel knoeien zijn in het begin, maar dan heb je dus weinig keus dan een iemand ervoor betalen of iemand in je kennissen kring hebben die dat voor je wilt doen (evt voor een vriendenprijsje / bier etc)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dxue schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:28:
ik weet niet waarom je een licentie nodig zou hebben voor 1 camera (ik dacht dat je eerste x aantal gratis was?) en met een sd kaart is dat sowieso niet nodig, omdat alles op de camera zelf wordt opgeslagen.

als je al 22 euro voor een injector betaald, is dit misschien ook wel een idee? V&A aangeboden: Netgear Prosafe FS108P

dan heb je nog wat meer poorten voor de toekomst als je uitbreidt, tenzij je zeker weet dat je niet gaat uitbreiden en ook geen extra netwerk poorten nodig zal hebben, is een poe injector makkelijker en handiger.

Qua aanleggen van een kabel, ik weet niet hoe jou situatie is (ik heb niet het topic hele tijd gevolgd) maar ik ga nu even aannames maken, vanaf het punt dat je stroom wilt leveren naar je camera toe, je kan van de camera terug werken, een gaatje in de muur boren waar de camera komt te hangen om een kabel erdoor heen te laten gaan en dan daarna met wat isolatie materiaal afdichten (niet heel duur, maar ook niet gratis), en dan vanaf daar kan je dan zelf de kabel zo lang maken als je wilt om langs het plafond/vloer/bestaande buizen te leggen naar de plek waar de kabel moet zijn. of je gaat vanuit het beginpunt van de kabel moet beginnen naar de camera toe. Ok, als je 2 linkerhanden hebt, zal het wel knoeien zijn in het begin, maar dan heb je dus weinig keus dan een iemand ervoor betalen of iemand in je kennissen kring hebben die dat voor je wilt doen (evt voor een vriendenprijsje / bier etc)
Heb al twee camera's binnen. SD is voor mij niet betrouwbaar. Camera weg is beelden weg. Plus ik merk nu al met testen dat niet alles goed wordt opgeslagen.

Heb alles al gekocht overigens buiten de licentie en installatie. Dus ook die PoE injector. Kabel over de muur plafond wil ik dus eigenlijk niet. Ziet er nogal knullig uit. Helaas niemand die ik ken die handig is en zoiets netjes kan wegwerken. Begin er beter niet zelf aan want voor ik het weet heb ik een enorm gat in mijn gestucte muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:51:
Qua plaatsing zit ik dus echt met het feit dat het hoe dan ook super opvallend blijft:

Even snel voor het idee:
[afbeelding]
Is dit jouw situatie ?

Kun je hem dan beter niet aan de garage hangen. Wellicht eenvoudiger om met een kabel in de garage te komen. Wie weet is er een buis naar de meterkast.
Landere optie is meer zakken op de positie waar hij nu afgebeeld zit. Vaak zit de meterkast dicht bij de deur.

3e optie is nette buis over muur naar beneden en dan onder maaiveld door muur, door kruipruimte naar meterkast en weer omhoog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 05:45:
[...]

Is dit jouw situatie ?

Kun je hem dan beter niet aan de garage hangen. Wellicht eenvoudiger om met een kabel in de garage te komen. Wie weet is er een buis naar de meterkast.
Landere optie is meer zakken op de positie waar hij nu afgebeeld zit. Vaak zit de meterkast dicht bij de deur.

3e optie is nette buis over muur naar beneden en dan onder maaiveld door muur, door kruipruimte naar meterkast en weer omhoog,
Waarschijnlijk zal het aan de garage worden. Enige is dan dat ie wel binnen handbereik hangt zonder dat je moeilijk hoeft te doen.

Andere opties: Op dat punt naast de deur zit een trap. En een buis over de gevel, mjeh dat is echt te lelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 20-04-2018 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 19:43
Phusebox schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 06:38:
Waarschijnlijk zal het aan de garage worden. Enige is dan dat ie wel binnen handbereik hangt zonder dat je moeilijk hoeft te doen.
Hang hem aan de garage, dan is ook de kijkhoek beter! Op de huidige tekening hangt hij wat te hoog. Dan film je vooral iemand boven op zijn hoofd.

Dat ze hem van de muur trekken lijkt me niet heel waarschijnlijk. De persoon die hem van de muur wil trekken moet toch naar de camera toe lopen en dan zal hij waarschijnlijk worden gefilmd. En dat zal men dus niet zo snel riskeren.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

225euro aan installatiekosten is niets eigenlijk. Dat ben je gewoon al kwijt als iemand iets voor je gaat doen. Iemand moet naar je toekomen, zich verzekeren, gereedschappen en materialen meebrengen, garantie geven, een offerte komen maken met de kans dat je nee zegt, én een boterham er aan overhouden.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Je moet eigenlijk bij huis bouwen al nadeken over waar je een camera hangt voordat je bouwt.

Hier komt bij mij een hoekbeugel en een 49225 ptz aan te hangen:
Camera en lichtpunten

Dat kan inderdaad alleen maar als je al rekening houdt met cameras en zelf in opdracht laten bouwen.
Mij kost een loze leiding 50€ ex, en bedrading 40€ ex btw door de E instalateur.

Zo kost het voor alle leidingen bij elkaar best nog wel wat helaas, maar het zit wel netjes.
Zit wel met overal varivocal cameras, omdat je niet echt een idee hebt op papier wat werken gaat (althans ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jacovn schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:49:
Je moet eigenlijk bij huis bouwen al nadeken over waar je een camera hangt voordat je bouwt.

Hier komt bij mij een hoekbeugel en een 49225 ptz aan te hangen:
[afbeelding]

Dat kan inderdaad alleen maar als je al rekening houdt met cameras en zelf in opdracht laten bouwen.
Mij kost een loze leiding 50€ ex, en bedrading 40€ ex btw door de E instalateur.

Zo kost het voor alle leidingen bij elkaar best nog wel wat helaas, maar het zit wel netjes.
Zit wel met overal varivocal cameras, omdat je niet echt een idee hebt op papier wat werken gaat (althans ik niet)
Niet iedereen bouwt een huis 😉

@jacovn Zal er ook niet verder over gaan, maar het is maximaal 2 uur werk. Dus dat is 120 euro. De rest aan materiaalkosten? Ik ga ze gewoon op regie vragen doe zelf al wat voorwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Phusebox schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:30:
[...]

Niet iedereen bouwt een huis 😉
Nee klopt, maar dan ben ik al 90€ ex btw kwijt en als ik de E-instalateur de camera ook nog op laat hangen komt er ook snel 25€ ex btw bij (30 minuten). Dat maakt dan €120 ex / €145 incl btw.

Dan is €225 niet heel onredelijk wat je al voorgerekend is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Phusebox schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:15:
[...]

Kabel zelf trekken gaat hem echt niet worden. Geen idee waar ik moet beginnen. Eerst volgende week de camera maar eens grijs spuiten, dat zal ook wel een grote deceptie worden.

Moet ook nog een licentie kopen voor Surveillance Station. Duur grapje zo. 160 euro camera en mounts, 40 euro sd kaartje, 20 euro verf, 22 euro Poe injector, 200 euro installatiekosten: totaal 442 euro. En dan begin je met een camera van 135 euro 😂
Ik heb 5 camera's hangen; alleen de licentiekosten voor surveilance station waren al €180 omdat ik ze afzonderlijk (door de loop der tijd) gekocht heb :X
Montage heb ik vrij veel geluk mee; heb gunstige plekken die goed bereikbaar zijn en waar de kabels netjes en makkelijk weggewerkt kunnen worden. En dan nog de camera's...

Het is wél gaaf om zo rondom je huis te kunnen kijken op je surveilance station d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 22-04-2018 15:38 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik heb mijn camera ondertussen een paar weken werken. Uiteraard wil ik nu uitbreiden.
Mijn dome hangt nu direct aan de muur, op de 2 nieuwe plekken kan dat niet en wil ze aan een beugel hangen.

Ikzelf vindt de DS-1258ZJ beugel het mooiste, mooi klein en niet zo lomp.
Nadeel is dat hij alleen in kunstof te krijgen is. Ik vraag me af of dat goed gaat. Ze komen vol in de zon te hangen en vol in de regen. Iemand ervaringen met deze? Reviews op internet spreken elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind die beugels erg lelijk eerlijk gezegd. Ik heb zelf voor wat extra afstand van de muur zoiets gebruikt: https://shopdelta.eu/came...hikvision_l18_p11345.html

Die beugels zijn er trouwens ook van metaal, die wegen best wat en voelen echt heel degelijk aan. Ik zou dan daarvoor kiezen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Maar dan heb je ze van de muur maar dan heb je ze nog niet hangend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn die Dahua mounts, zoals PFB203W niet te gebruiken voor HikVision camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:41
Ik ben opzoek naar een IP camera voor buiten. Ik wil eigenlijk mijn oprit in de gaten houden en de stoep voor ons huis. Reden hiervoor is dat er wel eens rotzooi tegen ons huis en van enkele buren gegooid is en ik graag zou willen weten wie dit doet.

Nu wil ik liever geen camera aan de voorkant van mijn huis hangen vanwege het uiterlijk. Mijn garage zit aan het huis vast en daarnaast heb ik nog een tuinpoortje met een schuttingpaneel welke eindigt met een betonpaal. Vanuit die paal heb ik zicht over de gehele oprit en de stoep richting straatkant. Echter de directe lijn hiertussen zal zeker een 20 meter zijn.

Ik ben dus op zoek naar een camera die dit gehele gebied goed scherp kan opnemen. Dus dusdanig scherpe opname kwaliteit heeft dat ik op de video kan inzoomen. Dat zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn. Wat wel een probleem is dat de betonpaal niet zo breed is als een standaard dome camera waardoor deze er nogal lomp uitziet als die hier op hangt. Heeft iemand toevallig ervaring met een klein model camera welke aan deze eisen voldoet? Een soort van GOPro formaat o.i.d.

Ik ben van plan de camera via POE te voeden vanuit de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Guidoweb55 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:08:
Maar dan heb je ze van de muur maar dan heb je ze nog niet hangend
Klopt, maar het idee van ophangen is toch alleen dat je afstand tot de muur creëert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
VulcanRaven schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:33:
Ik ben opzoek naar een IP camera voor buiten. Ik wil eigenlijk mijn oprit in de gaten houden en de stoep voor ons huis. Reden hiervoor is dat er wel eens rotzooi tegen ons huis en van enkele buren gegooid is en ik graag zou willen weten wie dit doet.

Nu wil ik liever geen camera aan de voorkant van mijn huis hangen vanwege het uiterlijk. Mijn garage zit aan het huis vast en daarnaast heb ik nog een tuinpoortje met een schuttingpaneel welke eindigt met een betonpaal. Vanuit die paal heb ik zicht over de gehele oprit en de stoep richting straatkant. Echter de directe lijn hiertussen zal zeker een 20 meter zijn.

Ik ben dus op zoek naar een camera die dit gehele gebied goed scherp kan opnemen. Dus dusdanig scherpe opname kwaliteit heeft dat ik op de video kan inzoomen. Dat zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn. Wat wel een probleem is dat de betonpaal niet zo breed is als een standaard dome camera waardoor deze er nogal lomp uitziet als die hier op hangt. Heeft iemand toevallig ervaring met een klein model camera welke aan deze eisen voldoet? Een soort van GOPro formaat o.i.d.

Ik ben van plan de camera via POE te voeden vanuit de garage.
Gooien ze alleen met rommel overdag ?

Dan kun je een 8 MP camera of zoiets nemen en redelijk inzoomen.

Als het in de nacht gebeurd hebben de meeste cameras met veel pixels moeite met goed beeld (uitzonderingen zijn er uiteraard) dus dan moet je met zichtbaar of IR licht de boel belichten.

Verder kun je beter niet onder een hoek van 90 graden op de weg filmen. Dan is identificatie moeilijk.
Het beste is een hoek van hooguit 30 graden om nog wat te kunnen herkennen.

Meer dan 1 camera is vaak een goede oplossing. 1 voor overzicht en dan een of meer andere voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voordeel van een wall mount t.o.v. een junction box is wel dat je bij die eerste de camera beter kunt richten.
Met een junction box kun je de camera bijvoorbeeld niet - of niet makkelijk - strak langs de muur laten strijken.

Het ziet er wel lelijk uit, maar een camera met junction box is ook al niet echt een looker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
jacovn schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:57:
[...]

Gooien ze alleen met rommel overdag ?

Dan kun je een 8 MP camera of zoiets nemen en redelijk inzoomen.

Als het in de nacht gebeurd hebben de meeste cameras met veel pixels moeite met goed beeld (uitzonderingen zijn er uiteraard) dus dan moet je met zichtbaar of IR licht de boel belichten.

Verder kun je beter niet onder een hoek van 90 graden op de web filmen. Dan is identificatie moeilijk.
Het beste is een hoek van hooguit 30 graden om nog wat te kunnen herkennen.

Meer dan 1 camera is vaak een goede oplossing. 1 voor overzicht en dan een of meer andere voor details.
Nee alleen in de avond / nacht. Tenminste, het is pas één keer voorgekomen bij ons en recentelijk bij de buren. Maar gezien bepaalde etenswaren blijvende vlekken kunnen veroorzaken ben ik een eventuele volgende keer liever voorbereid.

Extra verlichting op die plek zal ook geen optie zijn wegens de looks. Straat is opzich prima verlicht door lantaarns.

Dat van die hoek is wel lastig. Ideale situatie zou zijn als ik vanachter een raam kon filmen maar van wat ik begrepen heb is dat niet echt te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat was het bij ons ook, ik moest 'om' de bakken van de screens heen gaan kijken met die camera en wilde toch de zijmuur goed in beeld krijgen. De camera zelf kun je in alle standen roteren, en met die afstandhouder is dat perfect gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vraagje, met die PFB203W mount van Dahua, hebben jullie daar nog een rubber ring tussen geplaatst voor afdichting tussen mount en camera? Lijkt me anders niet echt waterdicht gewoon metaal op metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:46:
[...]

Klopt, maar het idee van ophangen is toch alleen dat je afstand tot de muur creëert?
Ik ben wat verward, overal wordt gesuggereerd dat een dome camera het beste hangend gemonteerd kan worden en bij uitzondering horizontaal geplaatst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh een dome ja, dat kan anders zijn. Dit type kun je bijvoorbeeld vrij nauwkeurig richten, en als het dan echt op zijn zij hangt, kun je het beeld gewoon roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Ik zal het even wat duidelijker verwoorden.
Bij de bouw van mijn woning heb ik loze leidingen aangelegd in de buitenmuur. Deze wil ik nu gebruiken voor een camera. Ik wil een dome camera zodat niet duidelijk is welke kant hij op filmt.

De dome camera’s van Hikvision hebben in de behuizing geen ruimte om de kluwen aan kabels weg te proppen. Zoals op de foto te zien is komt er een pvc buis naar buiten. In deze buis zijn de kluwen aan kabels niet weg te drukken. Ik moet dus een junctionbox of beugel hebben. Beugel vind ik vrij lomp ogen, een junctionbox lijkt wat netter maar voor de ds-2cd2142 kan ik alleen junctionboxen vinden met een lelijke uitgang. Ik wil er een hebben met een opening aan de achterkant zodat ik hem over het gat kan plaatsen...

Of zijn er nog mensen met een beter idee.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.cc/wni79fjxz/D7_DE9489-04_D5-46_B0-_BFE7-_FB7_B94287_E08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Guidoweb55 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:36:
Ik wil een dome camera zodat niet duidelijk is welke kant hij op filmt.
Behalve dan overdag wanneer men de lens en LEDs zien zitten achter het glas.
En 's nachts wanneer men de LEDs ziet oplichten...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 23-04-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Piet, wat een onconstructieve en sarcastische manier van reageren. Had je inhoudelijk ook iets te melden? Of blijft het bij bovenstaand stukje proza?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Guidoweb55 Wat is er mis met de reactie van @Piet91? Hij legt je in 2 zinnen precies uit waarom je bij veel domes de kijkrichting kunt zien. Bepaald niet onconstructief en sarcasme zie ik er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Ik lees in dit topic dat men erg te spreken is over Dahua camera's. Deze zijn op Aliexpress stukken goedkoper dan in de NL winkel. Zijn die van Aliexpress ook echte of zijn het namaak? Ik zie hier veel mensen ernaar linken maar kom ook berichten tegen dat sommige nep zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VulcanRaven schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:58:
Ik lees in dit topic dat men erg te spreken is over Dahua camera's. Deze zijn op Aliexpress stukken goedkoper dan in de NL winkel. Zijn die van Aliexpress ook echte of zijn het namaak? Ik zie hier veel mensen ernaar linken maar kom ook berichten tegen dat sommige nep zouden zijn.
Er zijn heel veel goede ervaringen met deze store: https://www.aliexpress.com/store/1200032 (EmpireTech, verkoper Andy), zowel hier als op ipcamtalk forum.

Ik heb er ook één gekocht, en hij is unbranded (waarschijnlijk koopt hij ze in als OEM), maar volgens mij gewoon identiek als een "Nederlandse" Dahua camera. Verzending supersnel, en nog geen naheffing gehad van BTW.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Phusebox schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:02:
[...]

Er zijn heel veel goede ervaringen met deze store: https://www.aliexpress.com/store/1200032 (EmpireTech, verkoper Andy), zowel hier als op ipcamtalk forum.

Ik heb er ook één gekocht, en hij is unbranded (waarschijnlijk koopt hij ze in als OEM), maar volgens mij gewoon identiek als een "Nederlandse" Dahua camera. Verzending supersnel, en nog geen naheffing gehad van BTW.
Tnx! Die heeft veel keuze inderdaad. Dan ga ik daar eens kijken voor een geschikt model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Guidoweb55 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:36:
Ik zal het even wat duidelijker verwoorden.
Bij de bouw van mijn woning heb ik loze leidingen aangelegd in de buitenmuur. Deze wil ik nu gebruiken voor een camera. Ik wil een dome camera zodat niet duidelijk is welke kant hij op filmt.

De dome camera’s van Hikvision hebben in de behuizing geen ruimte om de kluwen aan kabels weg te proppen. Zoals op de foto te zien is komt er een pvc buis naar buiten. In deze buis zijn de kluwen aan kabels niet weg te drukken. Ik moet dus een junctionbox of beugel hebben. Beugel vind ik vrij lomp ogen, een junctionbox lijkt wat netter maar voor de ds-2cd2142 kan ik alleen junctionboxen vinden met een lelijke uitgang. Ik wil er een hebben met een opening aan de achterkant zodat ik hem over het gat kan plaatsen...

Of zijn er nog mensen met een beter idee.

[afbeelding]
In en junction box heb je toch altijd voldoende ruimte om wat draad weg te proppen? En die plaats je over het gat heen. Ook zou je misschien kunnen kijken of de kabel niet gewoon wat korter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een camera achter een raam? Ik lees dat starlight camera's hier geschikt voor zouden zijn maar ook dat sommige mensen dit afraden.

Ik wil namelijk naast de oprit ook de voorkant van mijn huis in de gaten houden en een camera voor plaatsen is bij mij onmogelijk. Niet alleen vanwege de looks, maar een aansluiting / kabel trekken vanaf de voorgevel tot de meterkast is niet te doen zonder zichtbare kabelgoot binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 18:39
Achter een raam gaat wel maar je wordt helemaal gek van de reflecties.
In het donker kan je kan je geen IR gebruiken want dat reflecteert ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
VulcanRaven schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:58:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een camera achter een raam? Ik lees dat starlight camera's hier geschikt voor zouden zijn maar ook dat sommige mensen dit afraden.

Ik wil namelijk naast de oprit ook de voorkant van mijn huis in de gaten houden en een camera voor plaatsen is bij mij onmogelijk. Niet alleen vanwege de looks, maar een aansluiting / kabel trekken vanaf de voorgevel tot de meterkast is niet te doen zonder zichtbare kabelgoot binnenshuis.
Ik heb mijn Starlight een keer tijdelijk bij iemand achter het raam geplaatst (was een tijdelijke noodoplossing).
Je had beeld, maar lang niet zo goed als wanneer je 'm gewoon buiten plaatst.
Want IR kun je niet gebruiken (want reflectie) waardoor de camera veel minder 'ziet' 's nachts en door dezelfde reflectie zie je ook je interieur reflecteren in het raam waardoor je vaak meer ziet van binnen dan van buiten.

Kortom; ik zou het niet doen.

Als kabel naar switch/router niet mogelijk is zou je ook kunnen kijken naar powerline.
Het is geen wondermiddel maar hier werkt het al heel lang zonder enig probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 25-04-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb al een tijdje de Foscam 9900P hangen. Ondanks dat de wifi verbinding volgens het apparaat goed is en de afstand 5 meter en 1 buitenmuur is lagged hij als de ziekte. Slaat vaak enkele secondes gewoon beeld over. Zul je net zien dat er iets gebeurt precies als hij overslaat.

Sinds gister hangt hij bekabeld en dan is er geen probleem, maar ik wil hem niet bekabeld gebruiken daarom heb ik ook een wifi model gekocht. Zijn er tips om van die lag af te komen? Camara draait laatste firmware.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Tusk Waar sla je de beelden op? Op een geheugenkaart in de camera of ergens anders?
Als het op de geheugenkaart is, dan maakt die lag niets uit. Doe je dat ergens ander (bijv. een NAS) dan kan het inderdaad problemen geven.

Zoals we hier al zo vaak zeggen; voor een goede camera-installatie gebruik je geen wifi.
Mijn ervaring was ook dat je veel lag hebt hoe goed je wifi netwerk ook is.
Zodra ik op powerline ging (geen mogelijkheid voor netwerkkabel) was de lag ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

nu op NAS, maar eerst op geheugenkaart. Geen verschil helaas.
Je ziet het ook gewoon in de live-feed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:54:
Als de camera beelden gaat wegschrijven op de geheugenkaart maakt het eventuele lag natuurlijk niets uit, want op zo'n moment hoeft er geen data over wifi-netwerk te gaan.
Moet de camera beelden gaan wegschrijven op een NAS dan *kan* het wel problemen geven omdat al die data over wifi moet gaan.

En de live-feed heeft natuurlijk niets te maken met de daadwerkelijke beelden die worden opgeslagen.
Live-feed was bij mij ook altijd drama over wifi terwijl - uiteraard - de opgenomen beelden op de geheugenkaart prima waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Hmm klinkt idd logisch, maar ik kom op geen enkele manier op die SD kaart (behalve hem er uithalen). Als ik in LAN mode naar dat ding connect krijg ik gewoon een leeg mapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:59:
Hmm klinkt idd logisch, maar ik kom op geen enkele manier op die SD kaart (behalve hem er uithalen). Als ik in LAN mode naar dat ding connect krijg ik gewoon een leeg mapje
Die camera heeft toch ook een (eigen) bijbehorende app? Lijkt me logisch dat je met die app bij het geheugenkaartje kunt komen, of in ieder geval een andere manier om opnames terug te bekijken.

En als er geen opnames op het kaartje worden geschreven, dan zijn de instellingen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Tusk schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:54:
Wat je zou kunnen proberen is het WiFi kanaal te wijzigen. Wie weet zit je samen met buren op hetzelfde kanaal en dan kan je last van elkaar hebben. Een andere optie is een accespoint te maken. Dat is een aparte router die bekabeld aan je modem zit. Als je daar een ander WiFi netwerk op draait en je WiFi camera alleen daar mee verbindt creeer je misschien ook wat rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas.

In de webinterface zit een knop om footage terug te kijken, maar die is greyed out :) Nou wil ik toch dat het sws naar mijn NAS gaat. Stel dat iemand die camera eraf sloopt, heb ik geen footage meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:14
Phusebox schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:39:
Hmm ik heb de Ubiquti POE-48-24W-G besteld als injector maar zie nu dat die geen 802.3af ondersteund. Is dat een issue voor de Dahua op camera's?

Voor de zekerheid toch maar de TP Link ook besteld. Las op ipcamtalk wat issues met die Ubiquti passieve injectors.
Waarom heb je die injectors gekocht, je was toch op zoek naar een fatsoenlijke switch? Volgens mij heb je meerdere tips gehad omtrent een switch, met advies om er eentje te nemen met POE, dus dan is een injector compleet overbodig :)

edit, zie nu ook je posts omtrent de licensies van survellaince station,

Weet je wat jij moet doen? Een 4 poorts Dahua NVR met POE poorten bestellen op Aliexpress. Dan bespaar je iig op de licensiekosten en de kosten van een nieuwe switch.

[ Voor 18% gewijzigd door paul-s83 op 27-04-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
paul-s83 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 00:22:
[...]

Waarom heb je die injectors gekocht, je was toch op zoek naar een fatsoenlijke switch? Volgens mij heb je meerdere tips gehad omtrent een switch, met advies om er eentje te nemen met POE, dus dan is een injector compleet overbodig :)

edit, zie nu ook je posts omtrent de licensies van survellaince station,

Weet je wat jij moet doen? Een 4 poorts Dahua NVR met POE poorten bestellen op Aliexpress. Dan bespaar je iig op de licensiekosten en de kosten van een nieuwe switch.
Een switch is alleen handig als ik vanuit dat punt rechtstreeks kabels naar de camera('s) heb. Aangezien dat vrijwel onmogelijk gaat zijn in mijn situatie (geen loze leidingen en geen voorbereiding) zal ik al snel voor elke camera vanuit een ander punt (waar al een switch staat) moeten werken. Om nou de drie switches die ik heb staan te vervangen door PoE switches...

Idem voor zo'n NVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_2001
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 16:11
Ik wil de Hikvision DS-2CD2042WD-I bestellen vanwege de goede beoordelingen.
Maar het is me niet helemaal duidelijk of er nu een SD card slot in zit.
Op de ene website staat dat het er wel op zit, maar op meerdere sites wordt er niets over gezegd.

Is er iemand hier die het apparaat in bezit heeft?
Pagina: 1 ... 21 ... 91 Laatste