Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Phoenix_2001 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:01:
Ik wil de Hikvision DS-2CD2042WD-I bestellen vanwege de goede beoordelingen.
Maar het is me niet helemaal duidelijk of er nu een SD card slot in zit.
Op de ene website staat dat het er wel op zit, maar op meerdere sites wordt er niets over gezegd.

Is er iemand hier die het apparaat in bezit heeft?
Hikvision zelf noemt het nergens: https://www.hikvision.com...IP-2.0/4MP/DS-2CD2042WD-I
En deze review geef expliciet aan dat er geen microSD-slot op zit.

Waar wil je deze overigens bestellen? Er zijn namelijk betere camera's te krijgen in dit (prijs)segment.
*kuch* Dahua Starlight *kuch* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:06
Zo... Heeft even geduurd en mijn (3) Hikvision camera's hebben even op test gedraaid, en hangen dan nu eindelijk

Ik heb een 4ch poe nvr van hikvision samen met 4 turret camera's ds-2cd2323G0-I, die gezellig mijn huis observeren...

1 camera heb ik nog over en ga deze waarschijnlijk met een oude sateliet rotor op het dak plaatsen, zodat ik kan pannen...

1 camera hangt bij de voordeur, 1 als overzicht op de achtertuin en 1 bij mijn schuttingdeur (aan de buitenkant is dit een dodeplek, nu niet meer)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik kan ook ein-de-lijk veilig mijn camera's (meervoud; heb nu ook een Yi camera met custom firmware staan) buiten het netwerk bekijken.

Vorige week een VPN-server op de router geïnstalleerd en nu dus mooi veilig bij de camera's en NAS.

Moet mij alleen nog wel verdiepen in het VPN gebeuren. Bijvoorbeeld het feit dat je met 1 bestand (.ovpn) je ook bij het netwerk kan (dus wat als ik mijn telefoon verlies o.i.d.).
En eigenlijk wil ik op de router ook nog een VPN-client installeren maar dat ondersteunt de router niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik weet dat we hier nogal fan zijn van de Dahua starlight camera's en van Empiretech.
Als ik deze Dahua (€104 incl verzenden):
https://www.aliexpress.co.../1200032_32831031364.html
vergelijk met deze Hikvision (€84 incl verzenden)
https://www.aliexpress.co...P-Camera/32801665376.html

Waarom zou ik dan de Dahua pakken? Zover ik weet zijn het redelijk vergelijkbare camera's met vergelijkbare prestaties.

En Emiretech verzend ondertussen al een tijdje alleen met DHL. Ik las iets over importkosten die via DHL agetikt moeten worden. Maar als men op de verpakking zet dat de waarde 12usd is waarom zou je via de ene vervoerder wel importkosten moeten maken en bij de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Ik heb vandaag ook een Dahua IPC-A35 besteld voor gebruik binnen. De opvolgers hebben helaas geen webclient meer en werken ook niet via Surveillance Station bijvoorbeeld. Maar goed kan alleen maar beter zijn dan de goedkope Foscam kloon die ik nu heb.

Kan ik ergens informatie vinden over hoe alles met vpn op te zetten? Heb nog geen idee waar te beginnen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Piet91 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:00:
Ik kan ook ein-de-lijk veilig mijn camera's (meervoud; heb nu ook een Yi camera met custom firmware staan) buiten het netwerk bekijken.

Vorige week een VPN-server op de router geïnstalleerd en nu dus mooi veilig bij de camera's en NAS.

Moet mij alleen nog wel verdiepen in het VPN gebeuren. Bijvoorbeeld het feit dat je met 1 bestand (.ovpn) je ook bij het netwerk kan (dus wat als ik mijn telefoon verlies o.i.d.).
En eigenlijk wil ik op de router ook nog een VPN-client installeren maar dat ondersteunt de router niet.
ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij moet je altijd inloggen ook al heb je een .ovpn bestand. en je hebt een paswoord nodig op je android telefoon als je uberhaupt een vpn verbinding wilt opslaan (een pin, vingerafrduk, swipe, een beveiliging iig). Waarom wil je trouwens een client op je router installeren? Ik zie zelf niet het nut in om én een vpn server én een vpn client te draaien op 1 router. waarom zou je eerst naar je vpn server connecten die weer geconnect is met een andere vpn server? kan je dan niet beter direct naar die andere verbinden?

ikzelf gebruik een fritzbox (via provider gekregen) en die ondersteunt zowel server als client, maar volgens mij niet tegelijk (misschien wel als je met een andere fritzbox wilt connecten, daar heeft die weer een speciale modus voor, niet 100% zeker)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dxue schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 02:33:
ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij moet je altijd inloggen ook al heb je een .ovpn bestand. en je hebt een paswoord nodig op je android telefoon als je uberhaupt een vpn verbinding wilt opslaan (een pin, vingerafrduk, swipe, een beveiliging iig).
Nope. Ik heb dit gevolgd: https://www.tp-link.com/us/faq-1236.html

Ik hoef niet in te loggen, ik heb geen enkele vorm van veiligheid nodig op mijn telefoon en elke client (PC, smartphone etc.) die dat .ovpn bestand heeft kan die importeren en dus verbinding met mijn thuisnetwerk krijgen.
Waarom wil je trouwens een client op je router installeren? Ik zie zelf niet het nut in om én een vpn server én een vpn client te draaien op 1 router. waarom zou je eerst naar je vpn server connecten die weer geconnect is met een andere vpn server? kan je dan niet beter direct naar die andere verbinden?
De VPN-server op de route is dus voor toegang van de IP-camera's, NAS etc. als ik niet thuis ben.
De VPN-client zou dan voor (momenteel) Windscribe zijn zodat (alle of enkele) apparaten in het thuisnetwerk via Windscribe zouden gaan. (denk bijvoorbeeld aan Netflix of downloads e.d.)
ikzelf gebruik een fritzbox (via provider gekregen) en die ondersteunt zowel server als client, maar volgens mij niet tegelijk (misschien wel als je met een andere fritzbox wilt connecten, daar heeft die weer een speciale modus voor, niet 100% zeker)
Ik heb tijdje geleden met een Xiaomi 3G router zitten spelen en daar had ik Padavan firmware opgezet.
Die firmware bood instellingen voor zowel VPN-server als -client maar ik heb toen niet kunnen testen of dit tegelijk werkte, want die router kreeg niet/nauwelijks verbinding met internet.
Heb geld toen teruggekregen en dat ding staat nu stof te vangen...

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 05-05-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

ah, dat verklaart een hoop :). je zou natuurlijk kunnen kijken of je router een ingebouwde vpn server heeft, waarmee je users kan aanmaken. Op mijn fritzbox kan ik zoveel users aanmaken als ik wil. Op de telefoon moet ik dan wel de passcode hebben en daarnaast de login code. elke keer dat ik op het vpn netwerk wil, moet ik een wachtwoord invullen (uiteraard kan je dat laten onthouden door de telefoon) en heb je dus niet het risico wat je nu hebt. geen idee of jouw router dat heeft of niet, maar daar zou je ook naar kunnen kijken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overigens kan ik het spuiten van een eyeball camera niet echt aanraden. Heb plastidip gebruikt, vijf avonden bezig geweest, man man man wat een pielwerk. Het ziet er verder best prima uit maar de kosten van de 'verf' en de tijd zijn het mij niet meer waard een volgende keer. Ook blijft plastidip ondanks wat ze zeggen vrij gevoelig. Bij het weer in elkaar zetten beschadigd het vrij snel.

De volgende keer koop ik gewoon een ander merk dat wel zwarte of donkere camera's heeft. Jammer dat Dahua die niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00
Ik heb even een vraagje:

Mijn camera ( dahua 4431r-zs ) neemt op bij bewegingsdetectie, so far so good.

Alleen hij staat ook een heel klein beetje op de straat afgesteld, waardoor als er mensen voorbij lopen, fietsen, rijden ook de motion detection getriggerd wordt.

Dit stukje betreft +/- 10% van het totale beeld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit stukje wel in beeld blijft, maar niet opgenomen wordt?

edit: bij event / video detect / motion detect kan je een area setup doen.
het hele scherm is dan gevuld met rode blokjes, ik kan dan de vakjes uitzetten die ik niet opgenomen wil hebben, maar krijg dit niet opgeslagen. Als ik op save druk gebeurd er niets.
Wat doe ik fout?

[ Voor 27% gewijzigd door Qosmic op 08-05-2018 14:39 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 21:08
Welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Geef even wat meer informatie. Heb je een NVR of neem je op een Nas of op een geheugenkaartje in de camera. Pas je de instellingen aan in een app of op een eventuele nvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Guidoweb55 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:59:
Geef even wat meer informatie. Heb je een NVR of neem je op een Nas of op een geheugenkaartje in de camera. Pas je de instellingen aan in een app of op een eventuele nvr
heb het al opgelost na een paar keer inloggen werkt de save button wel. :-)

[ Voor 22% gewijzigd door Qosmic op 09-05-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand een idee hoe ik mijn Dahua camera in Surveillamce Station aan de gang krijg?
Merk en type geselecteerd, IP adres en poort, account. Vervolgens test gedaan: werkt en thumbnail wordt getoond. Zodra ik echter opslaan doe zie ik dat ie eerst gaat configureren en dan activeren maar daarna werkt ie niet. "Verbinding verbroken" staat er dan.

Pff ik ben wel genezen van Chinese camera's. Synology Surveillance Station heeft de camera in de lijst maar werkt niet. SMTP settings die ik al jaren gebruik, werken niet. En zo heb ik nog wel meer problemen.

Beeld is prima, maar ja als je dat nergens kan opslaan/bekijken. Zucht.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Portforwarding ingesteld? Niet per ongeluk het interne IP-adres ingevuld?

Stop met zuchten en klagen, het is net een schommelstoel. Het lijkt lekker maar je komt geen stap vooruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Phusebox schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:44:
Iemand een idee hoe ik mijn Dahua camera in Surveillamce Station aan de gang krijg?
Merk en type geselecteerd, IP adres en poort, account. Vervolgens test gedaan: werkt en thumbnail wordt getoond. Zodra ik echter opslaan doe zie ik dat ie eerst gaat configureren en dan activeren maar daarna werkt ie niet. "Verbinding verbroken" staat er dan.

Pff ik ben wel genezen van Chinese camera's. Synology Surveillance Station heeft de camera in de lijst maar werkt niet. SMTP settings die ik al jaren gebruik, werken niet. En zo heb ik nog wel meer problemen.

Beeld is prima, maar ja als je dat nergens kan opslaan/bekijken. Zucht.
Krijg een beetje goedkoop-is-duurkoop gevoel bij het teruglezen van al je posts. Een Dahua NVR kost op Ali een euro of 140, zeg met BTW en invoer 180. Hoeveel tijd ben je nu al kwijt aan gepruts met SS ? Wat kosten die licenties ? Het is allemaal even een avondje, misschien 2 avondjes uitpluizen maar echt ingewikkeld is het allemaal niet als je spul gebruikt wat op elkaar afgestemd is ipv alles zo goedkoop mogelijk te houden. Een beetje robuust en vooral betrouwbaar systeem kost nu eenmaal wat centjes. Daarnaast is een beetje basiskennis wat betreft netwerken en klussen (netwerkkabels maken, poort forwarden, subnets op interne netwerk) wel noodzakelijk of op zijn minst de wil om het te leren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een beetje mis bij je. Ik heb inmiddels een camera of 6 (allen Dahua's) hangen en echt veel problemen ben ik nog niet tegengekomen. Een ervan wel een cam voor chinese markt met engelse firmware, klapte er af en toe uit maar met beetje pielen met encoding ook opgelost. Chinese cams zijn echt het probleem niet. Tevens slikt die Dahua NVR prima een foscam en zelfs een super cheapo xiaomi ants cam. Maar uiteraard niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Via de web interface is alles goed te benaderen, ook vanaf extern netwerk. Maar goed ik lees tig pagina's met problemen met die Dahua en SS dus het ligt niet alleen aan mij.

Je hebt gelijk wat betreft subnets en kabels maken, niet de kennis, niet de apparatuur en niet de wil of tijd om het allemaal uit te zoeken.
Bovendien is mijn router wat dat betreft ook crap en beperkt qua mogelijkheden (Netgear R7000). Misschien dat ik er ooit nog eens tijd voor heb als ik echt niks beters te doen heb.

Ook nog een NVR erbij kopen gaat me wel echt te ver qua kosten. Zeker als ik al hoor dat er nog dingen zijn die out of the box niet werken. Moet nog een HDD bij en waarschijnlijk als backup een tweede externe HDD? Zie dat er maar 1 in gaat namelijk.

Qua beeldkwaliteit ben ik overigens niet blown away door de Dahua, het is prima maar de scherpte is in de hoeken vrij slecht en de zware compressie helpt niet. Zelfs als je de bitrate op de hoogst mogelijke stand zet met zonnig weer laat het te wensen over. Ik heb cameras van een paar tientjes gezien die hetzelfde doen. Die zijn dan 's nachts wel veel minder, dat geef ik grif toe.

Ach het hangt en heb het nu via ONVIF in de SS gehangen. Heeft me al genoeg tijd gekost voor zoiets simpels.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-05-2018 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
Tja, dan moet je het laten doen. Maar als dan 225 euro al te veel is om het te laten installeren of een eurotje of 250 voor een fatsoenlijk op elkaar afgestemde NVR ook al heel veel geld is dan blijven er weinig opties over. Het is een beetje flauw maar als ik vervolgens lees over oled tv's en BMW lease auto's vraag ik me toch af voor hoeveel pecunia's je zelf minimaal uit bed komt. Pay peanuts get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgend probleem, waar ik geen oplossing voor kan vinden:

Heb de LeChange App in gebruik (de app van Dahua). Na eerste installatie werkte die, maar merk via de logs dat men nu al probeert mijn camera te hacken. Dus ik dacht wijzig het admin wachtwoord in iets absurds, want ik gebruik zelf via de web client toch een ander account. Nou nu heb ik het admin account gewijzigd en kom ik met geen mogelijkheid meer via de app in de camera. Wachtwoord wijzigen vraagt ie om een "oud" wachtwoord, maar dat wil ik niet (geen idee ook wat dat moet zijn). Ik wil gewoon het wachtwoord updaten, maar dat werkt dus niet.

Camera opnieuw toevoegen werkt ook niet, kan hij steeds niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Openmaken en de harde reset indrukken, wel 10 seconden en plug hem aan je laptop voor je hem in elkaar zet

[ Voor 48% gewijzigd door Guidoweb55 op 14-05-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Guidoweb55 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:53:
Openmaken en de harde reset indrukken, wel 10 seconden en plug hem aan je laptop voor je hem in elkaar zet
Dus je mag het admin wachtwoord nooit wijzigen? Want inloggen via de webclient is geen probleem. De Lechange app werkt alleen niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 18:52

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zie zojuist dat iDMSS Plus (iOS) en gDMSS Plus (Android) nu gratis in de app- cq. playstore te krijgen zijn.

Allebei meteen geïnstalleerd: voelen iets soepeler aan dan de Lite versies en je hebt nu push-functionaliteit, bv. op basis van IVS triggers of NVR foutmeldingen. Weet niet of ik dat zal blijven gebruiken, maar voor nu is het leuk dat het werkt :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:55:
Zie zojuist dat iDMSS Plus (iOS) en gDMSS Plus (Android) nu gratis in de app- cq. playstore te krijgen zijn.

Allebei meteen geïnstalleerd: voelen iets soepeler aan dan de Lite versies en je hebt nu push-functionaliteit, bv. op basis van IVS triggers of NVR foutmeldingen. Weet niet of ik dat zal blijven gebruiken, maar voor nu is het leuk dat het werkt :)
Die gaan we even installeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 00:09

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik ben aan het twijfelen tussen de

Hikvision DS-2CD2142FWD-I
Of
Dahua Easy4ip DH-SD22204T-GN-W 2 MP WiFi Mini PTZ Indoor/Outdoor Dome Camera

Waar de laatste geen ir heeft maar schijnt goed te reageren op licht van buitenaf.

Zie onderstaande foto, de rode punten zijn waar ik dacht ze te kunnen ophangen. De zwarte lijn is de meterkast(voor de kabel naar binnen te boren). In afdak ligt al utp uit voorzorg. Twijfel alleen of dit niet lomp uit ziet. Voordeel is dat ik zie wie er voor de deur staat.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b2gTrJ/2018_05_17_14_51_52.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kromme op 17-05-2018 15:33 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:30:
Ik ben aan het twijfelen tussen de

Hikvision DS-2CD2142FWD-I
Of
Dahua Easy4ip DH-SD22204T-GN-W 2 MP WiFi Mini PTZ Indoor/Outdoor Dome Camera

Waar de laatste geen ir heeft maar schijnt goed te reageren op licht van buitenaf.

Zie onderstaande foto, de rode punten zijn waar ik dacht ze te kunnen ophangen. De zwarte lijn is de meterkast(voor de kabel naar binnen te boren). In afdak ligt al utp uit voorzorg. Twijfel alleen of dit niet lomp uit ziet. Voordeel is dat ik zie wie er voor de deur staat.
[afbeelding]
Je zou ook deze kunnen ophangen op die plek onder het afdakje: https://www.aliexpress.co...010615.0.0.3e982bf1ZQ6Z4C

Betere beeldkwaliteit dan beide camera's die je daar noemt en lekker klein van formaat.
Omdat je afdak hol is, heb je ook geen mount nodig, dus die camera kun je direct aan het afdakje monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Piet91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Je zou ook deze kunnen ophangen op die plek onder het afdakje: https://www.aliexpress.co...010615.0.0.3e982bf1ZQ6Z4C

Betere beeldkwaliteit dan beide camera's die je daar noemt en lekker klein van formaat.
Omdat je afdak hol is, heb je ook geen mount nodig, dus die camera kun je direct aan het afdakje monteren.
Heb je deze zelf, ik ben altijd beetje huiverig voor merkloze China spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kromme schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:58:
Heb je deze zelf, ik ben altijd beetje huiverig voor merkloze China spul.
Het zijn Dahua camera's, maar zonder Dahua branding. De verkoper - beter bekend als Andy - verkoopt ze ook mét Dahua branding, maar dan zijn ze duurder. Dahua is prima spul.

Rond dit prijssegment zijn ze met hun zogenaamde Starlight camera's de beste IP-camera's die je kunt krijgen. Dit vanwege de sensor die er in zit die momenteel de beste beeldkwaliteit oplevert bij geen/weinig licht.

Als je hem een email stuurt kun je aangeven dat hij het op de tax free methode moet versturen en dan heb je ook geen extra kosten bij invoeren. (ging altijd via UPS, ik geloof dat hij het nu met DHL doet)

Heb zelf niet deze camera, maar ik heb deze: https://www.aliexpress.co...010615.0.0.6b0e2bf1IxuIzE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Waarom zou je voor stroom naar binnen boren als je al utp in het afdakje hebt, neem een camera met POE en je hebt weinig boren nodig!
En om het in je afdakje helemaal “af” te maken zou je een soort beugel als deze kunnen installeren.

https://www.ipcam-shop.nl...TpInabYrylZUaAqUKEALw_wcB

[ Voor 51% gewijzigd door Guidoweb55 op 17-05-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Guidoweb55 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:18:
Waarom zou je voor stroom naar binnen boren als je al utp in het afdakje hebt, neem een camera met POE en je hebt weinig boren nodig!
En om het in je afdakje helemaal “af” te maken zou je een soort beugel als deze kunnen installeren.

https://www.ipcam-shop.nl...TpInabYrylZUaAqUKEALw_wcB
Naast utp ligt er ook nog stroom voor de cam dus alle opties staan open.

Die beugel zal wel niet met alle dome camera's gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Nee. Maar voor bijna alle dome camera’s is er wel zoiets te krijgen. Op die manier kan je hem mooi net wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weet iemand hoe je bij een Dahua PTZ camera de presets kunt triggeren (positie presets) met een app? Dus niet via de web client.

IDMSS plus, Lechange en Synology DSCam hebben de optie niet. Beetje kansloos, dat zo'n vrij basale functie op cheapo camera's prima werkt en hier nergens te vinden is.

De apps zijn sowieso een drama met Wifi camera's. De IPC-A35 die ik inmiddels heb hangen werkt nauwelijks via de app. Time Out, connection errors etc. En dat op ca. 4 meter van de router zonder beton of verdieping er tussen.

Ik krijg vanuit de camera ook telkens Illegal Access meldingen van Synology SS, maar die heeft gewoon de juiste credentials.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2018 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-10 22:01
ff een vraagje wat doen jullie tegen de spinnenwebben ,is daar iets voor ik heb namelijk een spinnetje die elke dag goed bezig is het beeld te vertroebelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@bie100 er bestaan wel anti-spin middeltjes, maar weet niet of die goed werken. Consumentenspul is vaak een verdunde versie van de profi-spullen en haalt het dus daar vaak niet bij.

Ik haal ze geregeld weg. Web èn spin.
Vooral in deze tijd van het jaar is het lastig. En met IR actief op je cams werken ze helemaal als een magneet op hongerige spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Joepla schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:09:
@bie100 er bestaan wel anti-spin middeltjes, maar weet niet of die goed werken. Consumentenspul is vaak een verdunde versie van de profi-spullen en haalt het dus daar vaak niet bij.

Ik haal ze geregeld weg. Web èn spin.
Vooral in deze tijd van het jaar is het lastig. En met IR actief op je cams werken ze helemaal als een magneet op hongerige spinnen.
ik haal het web wel weg maar het spinnetje niet dat ding is zo klein dat die volgens mijn in de behuizing zit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Even goed bekijken dan. Als er een spin in kan komen kan dat ook vocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Guidoweb55 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:07:
Nee. Maar voor bijna alle dome camera’s is er wel zoiets te krijgen. Op die manier kan je hem mooi net wegwerken
net eens gekeken, dan moet ik het in de middelste plaat boren bij de lampen en dan aan de voorzijde. dat is geen gezicht. Dan kan ik hem beter aan de muur boren, en 1 los klein cameraatje op ooghoogte aan de deur.(puur voor te zien wie er aan de deur staat). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
Voordeel onder je afdak is dat hij droog hangt en niet veel hoeft te boren. Nadeel is dat als hij bij een lamp hangt je infrarood niet aangaat. Dichtbij blijf je alles zien alleen alles wat donker is blijft donker (vanwege het niet inschakelen van infrarood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

bie100 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:25:
[...]

ik haal het web wel weg maar het spinnetje niet dat ding is zo klein dat die volgens mijn in de behuizing zit _/-\o_
Zelf heb ik cams waar geen spin in kan, wel eromheen/vlak ervoor. En dat doen ze regelmatig.
Als je de spin niet weg krijgt, zit er gegarandeerd binnen 24 uur een nieuw web. Behoorlijk frustrerend.

Kun je er niet met een stofzuiger op los gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Joepla schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Zelf heb ik cams waar geen spin in kan, wel eromheen/vlak ervoor. En dat doen ze regelmatig.
Als je de spin niet weg krijgt, zit er gegarandeerd binnen 24 uur een nieuw web. Behoorlijk frustrerend.

Kun je er niet met een stofzuiger op los gaan? :+
zou het kunnen proberen met een stofzuiger ,hij zou ook weleens achter de bevestiging van de camera kunnen zitten ;) maar goed ga er wel met een plumeau over heen eens in de twee dagen misschien geeft die het wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 20:02
Als het een terugkomend probleem is (blijkbaar wel) zou je ook de IR van de camera uit kunnen zetten en een externe IR bron op een andere plek ophangen. Is het een bullet camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik word echt helemaal gek van de Dahua IPC-A35. Wat een ongelooflijke prul. Niks werkt fatsoenlijk. Camera richten is zo laggy als de pest en presets kun je met geen enkele app oproepen. Waardeloos stuk Chinees plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Eager schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:39:
Als het een terugkomend probleem is (blijkbaar wel) zou je ook de IR van de camera uit kunnen zetten en een externe IR bron op een andere plek ophangen. Is het een bullet camera?
heb een bullet camera inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:21:
Ik word echt helemaal gek van de Dahua IPC-A35. Wat een ongelooflijke prul. Niks werkt fatsoenlijk. Camera richten is zo laggy als de pest en presets kun je met geen enkele app oproepen. Waardeloos stuk Chinees plastic.
Er is wellicht een mogelijkheid om met een http call settings te doen.

De api is min of meer beschreven: http://au.dahuasecurity.com/au/download_3.html

Hier wordt een voorbeeld beschreven om day/night mode te selecteren: https://ipcamtalk.com/thr...le-via-ipc-http-api.8591/

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:21:
Ik neem aan dat je er even een netwerk kabel aan hebt geprikt om wifi problemen uit te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:21
ik zit hier even rustig mee kijken en kom vooral veel van die dome camera's tegen. Onlangs kwam ik deze camera tegen:
https://www.bosch-smartho...tions/eyes-outdoor-camera
Dit lijkt mij een mooie optie, zeker omdat het er niet zo erg al beveiligingscamera uitziet en ik heb gelijk een licht bij de voordeur.
Nu heb ik nu nog niks hangen aan beveiliging en was even benieuwd of jullie dit systeem al kennen en indien dit het geval is, of er voor of nadelen zijn. kortom is dit een go of een no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ourplayground ziet er goed uit en Bosch maakt goede cams, maar heeft een iets ander prijskaartje dan de camera's die hier meestal voorbij komen.

Ik kan er niet heel veel over vinden. Denk dat je je ook moet afvragen of het bij deze cam blijft, of dat je in de nabije toekomst er meer wilt plaatsen. In dat laatste geval is een NVR in mijn ogen onontbeerlijk en moeten al je cams (ook deze) eigenlijk geschikt zijn hiervoor.

Wifi is makkelijk met installeren, maar voor een permanente oplossing vind ik het minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Joepla op 19-05-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 11-10 23:22

iMars

Full time prutser

ourplayground schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:23:
ik zit hier even rustig mee kijken en kom vooral veel van die dome camera's tegen. Onlangs kwam ik deze camera tegen:
https://www.bosch-smartho...tions/eyes-outdoor-camera
Dit lijkt mij een mooie optie, zeker omdat het er niet zo erg al beveiligingscamera uitziet en ik heb gelijk een licht bij de voordeur.
Nu heb ik nu nog niks hangen aan beveiliging en was even benieuwd of jullie dit systeem al kennen en indien dit het geval is, of er voor of nadelen zijn. kortom is dit een go of een no-go?
319.95 GBP 8)7

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ja maar... je krijgt er een gratis lamp bij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik vraag me af of zo'n dure buitenlamp/camera niet juist gevoelig is voor diefstal. Het zal vrij eenvoudig te demonteren zijn...

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Joepla schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:07:
[...]

Ja maar... je krijgt er een gratis lamp bij! ;)
Ik vraag me af of je voor dat geld niet beter:
  • Een goede dedicated (wired) ip camera kan kopen van een merk als Hikvision o.i.d. (en eventuel 4k ipv FHD)
  • 1 of 2 losse IR spots
  • En een losse gewone buitenlamp
Blijf erbij... dit soort camera's wil je (ik iig wel) gewoon bedraad hebben, zeker als je in dit soort prijsklasse aan het kijken bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TKroon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:32:
Ik vraag me af of zo'n dure buitenlamp/camera niet juist gevoelig is voor diefstal. Het zal vrij eenvoudig te demonteren zijn...
Een IP camera is net zo makkelijk te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@iMars Dat hangt ervan af. O.a. hoe handig je bent. Zelf zou ik een dergelijk oplossing niet kiezen (prijs vind ik ook fors), maar voor iemand die bv. erg handig is met boekhouden maar verder geen schroevendraaier fatsoenlijk kan vasthouden, is het misschien wel een goede camera. Niet iedereen heeft de kennis of de behoefte om in deze materie te duiken.

En wifi voor vast opgestelde camera's: dat raad ik ook af, zoals ik in mijn eerdere post opmerkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Een IP camera is net zo makkelijk te demonteren.
Dat snap ik, maar het ging om de Bosch-camera van 319 GBP ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Ze zitten natuurlijk wel vast met speciale type schroefjes, daar hou je uiteraard niet iemand mee tegen die hem echt mee wil nemen maar het is niet zo dat iedere voorbijganger met een multitool in zijn zak dat ding mee kan nemen. Lijkt me ook nogal overdreven om daar angstig voor te zijn, ik zou me meer druk maken om het feit dat er een reset gaatje aan de buitenkant onder op de camera zit waar je alle beelden en instellingen in één keer mee wist.
Resets all settings in the camera, deletes all stored
video, removes the camera from your system
m.a.w. waardeloos voor en dief die echt iets heel graag wil en een beetje zijn huiswerk doet. Met één simpele naald en een paar seconden maak je dat ding waardeloos.

Dat en het feit dat het zo te zien geen open systeem is en ook geen open systemen ondersteund (ONVIF). Met andere woorden, als Bosch besluit te kappen met beveiligingscamera's over een paar jaar heb je een hele dure buitenlamp met een knobbel aan de onderkant. Dat en het feit dat, zoals al meerdere malen is gebleken in dit topic, wifi camera's zelden werken zoals je zou willen dat ze werken (kijk even paar posts terug wat voor frustratie dat oplevert). Werken ze wel dan is het vrij simpel voor een beetje slimme crimineel om het signaal te verstoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-P op 22-05-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:21
Joepla schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:57:
@ourplayground ziet er goed uit en Bosch maakt goede cams, maar heeft een iets ander prijskaartje dan de camera's die hier meestal voorbij komen.

Ik kan er niet heel veel over vinden. Denk dat je je ook moet afvragen of het bij deze cam blijft, of dat je in de nabije toekomst er meer wilt plaatsen. In dat laatste geval is een NVR in mijn ogen onontbeerlijk en moeten al je cams (ook deze) eigenlijk geschikt zijn hiervoor.

Wifi is makkelijk met installeren, maar voor een permanente oplossing vind ik het minder.
Thanks, het zullen er in eerste instantie 2 zijn. Een voor achter en een voor voor het huis. Ik zag ook dat ze binnen cams hebben dus mocht ik daar de behoefte aan hebben dan kan ik binnen hetzelfde ecosysteem blijven.
Bij amazon is hij voor €280,- te halen
TKroon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:32:
Ik denk juist dat dit minder snel opvalt als beveiligingscamera, en daardoor juist minder snel gestolen zou worden? en als dat gebeurt dan staan ze wel mooi op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
ourplayground schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Ik denk juist dat dit minder snel opvalt als beveiligingscamera, en daardoor juist minder snel gestolen zou worden? en als dat gebeurt dan staan ze wel mooi op de foto :)
Is dat wel zo ? Volgens mij slaat hij de beelden alleen intern in de camera op, bij een alarm event krijg je als ik even snel de FAQ lees alleen een melding en de mogelijkheid live beelden te bekijken. Heb je op dat moment je telefoon niet bij de hand heb je én geen beeld van de dader opgeslagen (die zit immers in de zojuist gejatte cam) én je heb überhaupt de daders niet eens kunnen zien. Dat het minder opvalt ben ik wel mee eens overigens, maar nogmaals ik acht de kans verwaarloosbaar dat je cam gepikt wordt. Ik heb ondertussen al een goede 2 jaar een witte dome in een donker uitgestorven steegje hangen in een niet al te 'rustige' buurt met een café om de hoek en heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Jay-P schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Is dat wel zo ? Volgens mij slaat hij de beelden alleen intern in de camera op, bij een alarm event krijg je als ik even snel de FAQ lees alleen een melding en de mogelijkheid live beelden te bekijken. Heb je op dat moment je telefoon niet bij de hand heb je én geen beeld van de dader opgeslagen (die zit immers in de zojuist gejatte cam) én je heb überhaupt de daders niet eens kunnen zien. Dat het minder opvalt ben ik wel mee eens overigens, maar nogmaals ik acht de kans verwaarloosbaar dat je cam gepikt wordt. Ik heb ondertussen al een goede 2 jaar een witte dome in een donker uitgestorven steegje hangen in een niet al te 'rustige' buurt met een café om de hoek en heb nergens problemen mee.
Als je zo'n camera wilt jatten, is het een kwestie van een wifi jammer mee te nemen. Dan heeft de camera geen connectie meer om beelden te uploaden en/of door te sturen. Locale opslag is leuk, maar als je de intentie hebt om deze mee te nemen, maakt dat ook niet uit.

Leuk bedacht, ziet er mooi uit, maar nee... Liever een wired camera, en dan ook een die buiten bereik hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ik had een SAB IP1600 bij de voordeur hangen maar deze camera is stuk gegaan en ik wil hem nu gaan vervangen voor wellicht een hikvision die tevens de hele voorzijde in de gaten houd, breedte is zo'n 8m en ik wil de camera aan het huis hangen en zo de hele voorzijde op beweging gaan vastleggen. Het zelfde wil ik met de achterkant van het huis doen, op de hoek van het huis een camera plaatsen die de achterkan / tuin in de gaten houd. De camera's moeten ook snachts een goed beeld geven in een straal van 15 tot 20m maximaal. Ik wil bedraad aansluiten en opnemen met mijn nas. Ik heb al veel ingelezen maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet welke camera ik nu eigenlijk moet kiezen.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet niet of ik hier in het goede topic ben voor het stellen van mijn vraag maar:
Ik ben momenteel bezig om mijn nieuwbouw woning af te werken.
Nu heb ik voorbereidend al een aantal extra loze leidingen aan laten leggen op plekken waar ik de camera's wil gaan plaatsen.
In de huidige woning heb ik een aantal Y-cam Cube 1080p camera's. Deze werken opzich goed (de laatste 2 jaar is de verbinding zelfs geen enkele keer weg gevallen).
Echter voor mijn nieuwe woning wil ik het net iets anders aan gaan pakken.

Ik zit te denken aan 2 scenario's:
- Een aantal camera's met 180 graden kijkhoek zodat ik een volledige gevel zijde of open ruimte (bijv. de achtertuin) met 1 camera in beeld kan brengen.
- Een aantal pinhole camera's die zo klein zijn dat ik ze in een voeg van de gevel of garagemuur kan verstoppen (zodat ze niet opvallen).

Nu vraag ik mij dus af, of iemand mij hier in de juiste richting kan wijzen voor dit soort camera's die ook nog enigzins betrouwbaar zijn. Ik heb zelf al wat zitten zoeken op de bekendere Nederlandse webwinkels voor IP camera's maar zodra ik daar ga zoeken naar compacte 180 graden domes dan zijn deze meestal standaard 360 graden en/of IK10 gecertificeerd, waardoor de prijsklasse ook direct 800-1200 EUR. is.

Ben ik wellicht een droom aan het najagen om alles met slechts 2-3 180 graden camera's op te lossen en zou ik beter een setje goede pinhole IP camera's kunnen zoeken (met oa. nightvision en FTP) ?
Wat zijn zo'n beetje de gangbare pinhole camera's om te gebruiken?
Ik heb er eigenlijk nog geen kunnen vinden met FTP functionaliteit (meeste zijn CCTV of hebben dan weer geen nightvision).

Alvast bedankt voor enige informatie. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@corsat & @Da_maniaC Jullie lijken beide camera's te willen die een breed zichtveld hebben en tevens ver kunnen 'zien'. Dat gaat niet samen. Tenzij je een 8MP+ camera neemt met een paar LED-bouwlampen.
Want met een breed zichtveld hou je geen details over op afstand.
Met een 2.8mm camera is een gezicht op enkele meters afstand al niet meer goed te identificeren.

Koop een paar Dahua Starlight camera's die je richt op strategische plekken (tuinhekken, deuren etc.).
Je zou hooguit daarnaast nog een of meer camera's kunnen ophangen met breed zichtveld, puur voor het overzicht en dat je beeld hebt óf er wat gebeurd.

En specifiek op @Da_maniaC gericht; je weet dat er regels verbonden zijn aan camera toezicht?
In het idee van camera's verbergen klinkt door alsof je ervoor zorgen dat niemand weet/kan zien dat je camera's hebt hangen en dat is niet toegestaan. Je hoort het kenbaar te maken dat je cameratoezicht hebt; desnoods met een bord/sticker o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@Piet91
Dank voor je reactie. Ja ik snap inderdaad dat men op de hoogte moet worden gesteld dat er camera toezicht is. Ik vind het zelf echter ook wel mooi als ik niet overal rondom mijn huis van die witte bolletjes zie hangen. Daarnaast...wat men niet ziet kan men ook niet slopen. :)
Zou dit een OEM uitvoering van de camera zijn of een namaak?
De reviews zijn goed en het prijsverschil is vrij fors.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Da_maniaC Ga voor Starlight camera's. Vanaf zo'n €100 p/stuk heb je beste IP-camera's rond dit prijssegment. Overdag produceert haast elke IP-camera wel prima beelden, maar 's nachts is het drama.
De Starlight camera's produceren dan echter ook prima beelden door hun sensor.

Kijk maar eens deze lijst door: https://www.dahuasecurity...lProducts/1/2711?tab=2751

En dan in het bijzonder deze modellen:

IPC-HDW5231R-ZE en IPC-HDW4231EM-AS.
Even simpel gezegd zijn dit min of meer dezelfde camera's, maar de 5231 kun je bij het installeren de brandpuntafstand instellen. Erg handig want dan hoef je niet al bij bestellen te kiezen uit 2.8mm, 3.6mm of 6mm.
Je zou dus ook bijvoorbeeld eerst 1 5231 kunnen nemen en deze bij de diverse cameralocaties gebruiken of de juiste lens voor de 4231 mee te bepalen.

De IPC-HDBW4231F-AS is een prima keus voor locaties waar je een wat minder opvallende camera en de identificatieafstand klein is; bijvoorbeeld bij de voordeur.
Let wel dat je bij deze wat meer op moet passen voor opdrogende regendruppels.

Stuur 'm een mail op onderstaand adres en geef aan dat je de tax free shipping methode wil en je hebt ook geen extra invoerkosten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 22-05-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@Piet91 Dank voor de informatie/tips! :)
Jammer dat de camera's er standaard niet in het zwart zijn. ;)
De reviews zien er inderdaad wel goed uit, ik zal ze als eerstvolgende camera eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:50
Vraagje, ik heb een Hikvision DS-7604NI-K1/4 P NVR en deze stuurt ook POE uit over de lan kabels. Is het nu nog steeds mogelijk om met een powerline adapter te gaan werken ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 21:37
De camera zal geen voeding via de utp kabel krijgen. Je zult achter de adapter geen PoE hebben.

Het kan dus wel, maar dan zul je achter de Powerline adapter bij je camera een extra PoE injector moeten gebruiken om de camera te voeden (of een losse voeding gebruiken).

[ Voor 64% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-05-2018 10:27 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
SpeedingWilly schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:57:
Nee, dat kan niet. Je zult achter de adapter geen PoE hebben en het zou me niet verbazen dat je geen verbinding krijgt over PoE of zelfs dat je adapter kapot gaat.
POE wordt gewoon uitgezet en je houdt netwerkverkeer over. De camera moet wel weer gewoon een eigen voeding gaan krijgen na de powerline adapter.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Wimlem schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:20:
[...]

POE wordt gewoon uitgezet en je houdt netwerkverkeer over. De camera moet wel weer gewoon een eigen voeding gaan krijgen na de powerline adapter.
Als het niet wordt uitgezet zou de PowerLine adapter kapot kunnen gaan. En je houd 100Mbit over i.p.v. 1Gbit (als je dit hebt).

Misschien kun je in de instellingen van de NVR wel voor de PoE 1 poort uitzetten. Die kun je dan verbinden met de PowerLine en aan de andere kant een PoE injector gebruiken. Zo gebruik ik het ook op 1 plaats in mijn huis, maar dan niet i.c.m. een NVR maar met een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
SpeedingWilly schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Als het niet wordt uitgezet zou de PowerLine adapter kapot kunnen gaan. En je houd 100Mbit over i.p.v. 1Gbit (als je dit hebt).

Misschien kun je in de instellingen van de NVR wel voor de PoE 1 poort uitzetten. Die kun je dan verbinden met de PowerLine en aan de andere kant een PoE injector gebruiken. Zo gebruik ik het ook op 1 plaats in mijn huis, maar dan niet i.c.m. een NVR maar met een NAS.
Volgens mij is de NVR autosensing. Zat keer gewoon mijn laptop aan de NVR gehangen, zonder problemen.

Maar via de console moet je POE volgens mij ook (voor de zekerheid) uit kunnen zetten.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• area32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 16:24
Ik zoek ervaringen met dome comera's voor het beveiligen van een huis. We dachten eerst aan een aantal groothoek camera's. 2,8 mm lens maar hoe is de verhouding van de beeldkwaliteit?

Ik ben aan het kijken naar Hikvision DS-2CD2122FWD-IWS omwille van de nacht vision, PoE, HD, dome model en ONVIF standaard. Dit in combinatie met een Synology NAS. Zijn er betere keuzes?

De Bosch camera's moet ik nog bekijken. China cams vallen uit de boot.

http://area32.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

area32 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:33:
Ik zoek ervaringen met dome comera's voor het beveiligen van een huis. We dachten eerst aan een aantal groothoek camera's. 2,8 mm lens maar hoe is de verhouding van de beeldkwaliteit?
Zoals hier al vaak is genoemd, een grote beeldhoek zorgt ervoor dat je geen detail hebt (gezichtsherkenning bv.). Een kleine beeldhoek geeft je geen overzicht. Je zult dus een compromis moeten vinden of een combinatie van cams gebruiken.
Ik ben aan het kijken naar Hikvision DS-2CD2122FWD-IWS omwille van de nacht vision, PoE, HD, dome model en ONVIF standaard. Dit in combinatie met een Synology NAS. Zijn er betere keuzes?
Absoluut, Mobotix heeft waanzinnig goede cams, met name als het gaat om nachtzicht. Iets ander budget, dat wel. En een NAS haalt het niet bij een NVR, zeker niet als je meerdere cams hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik geloof dat we hier inderdaad elke zoveel dagen wel weer hetzelfde riedeltje kunnen opzeggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

area32 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:33:

De Bosch camera's moet ik nog bekijken. China cams vallen uit de boot.
Je weet dat Hikvision een chinees staatsbedrijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Wimlem schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Volgens mij is de NVR autosensing. Zat keer gewoon mijn laptop aan de NVR gehangen, zonder problemen.

Maar via de console moet je POE volgens mij ook (voor de zekerheid) uit kunnen zetten.
Helaas kun je de POE niet uitzetten, grappig genoeg kun je hem wel "opvoeren", hij heeft 2 standen, normaal en POE waarbij de opmerking staat dat de normale uitvoering standaard is en de POE stand geld voor kabels langer dan 100 meter. Ik neem aan dat hij dan het voltage iets omhoog krikt om de afstand wat te vereffenen.
Geen idee of hij automatisch omschakelt naar een versie zonder POE, ik zal er maar niet van uit gaan.
Ik ga nu de powerline adapter gebruiken om de LAN naar boven te krijgen, aansluiten op een switch, naar boven de 2de powerline adapter in en vandaar een PEO injector in en vervolgens de camera in.
En dan maar hopen dat de NVR hem netjes ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Joepla schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:30:
[...]
En een NAS haalt het niet bij een NVR, zeker niet als je meerdere cams hebt.
Ik heb zowel ervaring met een Nas (Synology), als met een NVR (Hikvision), met 4 camera’s. Geef mij maar een Nas. Veel gemakkelijker in te stellen, fijne apps en gemakkelijk (secure) buiten de deur de camera’s bekijken.

Het enigste voordeel van de NVR is de ingebouwde PoE.

Waarom haalt een Nas het niet bij een NVR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@SpeedingWilly Performance. Met een paar camera's (met een gemiddelde van 5 Mbps) is de gemiddelde NAS behoorlijk druk. Hij doet het "er maar bij" tenslotte. Lost frames als hij wat anders te doen had. Ik werd er niet vrolijk van. Toen ik een NVR gebruikte, ging er een wereld open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Daarnaast heb je zaken als IVS dat niet ondersteunt wordt, meer dan 2 camera's betekend extra licenties kopen (en de prijs van zo'n licentie gaat al rap richting een (instap)-NVR, performance inderdaad (moet er niet aan denken dat mijn Qnap dit erbij gaat doen).
Aan apps is geen gebrek (live-view) en voor terugkijken voldoet de Dahua app prima. (al heeft TinyCam Pro mijn voorkeur voor live-view).
Beiden uiteraard via VPN verbinding op je mobiel.

Daarnaast houd ik de camera-installatie het liefst zoveel mogelijk apart draaien.

Overigens zou ik geen NVR met ingebouwde POE-poorten nemen. De meerprijs is al snel gelijk aan de prijs van een losse POE-switch en je bent dan vrijer in je plaatsing, kunt de switch ook voor andere apparaten gebruiken en je kunt gemakkelijk bij de interface van de camera komen.

Je zou natuurlijk wel de NAS kunnen gebruiken zonder Surveillance Station, maar daar zitten ook haken en ogen aan.

Je zou ook een Server/PC kunnen laten draaien met bijvoorbeeld Blue Iris; dat geeft je veruit de meeste/beste mogelijkheden maar dat is niet bepaald plug-and-play.
En je hebt er best heftige hardware voor nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 24-05-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Joepla schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:01:
@SpeedingWilly Performance. Met een paar camera's (met een gemiddelde van 5 Mbps) is de gemiddelde NAS behoorlijk druk. Hij doet het "er maar bij" tenslotte. Lost frames als hij wat anders te doen had. Ik werd er niet vrolijk van. Toen ik een NVR gebruikte, ging er een wereld open.
Daar heeft mijn Nas iig geen last van: DS3617xs O-) Dan gaat er ook een wereld voor je open...

Ik heb is licenties bij moeten kopen. Dat neem ik graag voor lief.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-05-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
bie100 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 05:32:
[...]
heb een bullet camera inderdaad
Dat is het dus. Doordat ze op een afstand van de muur hangen, én vaak nog van die fijne IR Leds hebben, waar motten en mugjes op af komen, zijn bulletcamera's de ideale plekken voor spinnen om een web te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

SpeedingWilly schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:34:
[...]

Daar heeft mijn Nas iig geen last van: DS3617xs O-) Dan gaat er ook een wereld voor je open...

Ik heb is licenties bij moeten kopen. Dat neem ik graag voor lief.
En dat zal ook geen enkel probleem voor je zijn verwacht ik, gezien de prijs van dit apparaat. De gemiddelde gebruiker hier, gaat van dat bedrag met zijn familie 3 weken lekker op vakantie.

En koopt daarna voor < €120 een kleine NVR die prima presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Uiteraard word de Nas voor veel meer zaken gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Joepla schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:01:
Inderdaad, hier ook alleen maar gesodemieter met die brakke synology software. Telkens verbinding verbroken en bevroren beeld. Over gestapt naar een instap NVR van Hikvision, 3 TB harde schijf erin gestopt en gelijk plug & play draaien zonder ook maar een enkele hick-up. Sinds het aansluiten 3 weken geleden nu continu 24/7 aan het draaien zoner problemen.
Het enige wat ik aangepast heb aan de NRV zelf is de mini fan die aan de zijkanten staat te blazen voor zijn leven. (veel kabaal)
Grote opening in de bovenkant van de behuizing gemaakt met een dremel, magnetisch fan rooster er boven op en een slimline fan met potmeter die ik nog had liggen er onder geschroefd. Nu hoor ik dat gekke ding helemaal niet meer terwijl de HD netjes 34 graden aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Freubel op 25-05-2018 05:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Freubel dat dus inderdaad. Op een gemiddelde NAS kun je met 1 cam -en als je niet teveel eisen hebt- nog wel wat doen denk ik, daarna wordt het al snel lastiger.

Die fan is ook herkenbaar, heb bij mijn Dahua ook het fannetje vervangen. Blaast ongeveer evenveel lucht, maar met wat minder dB's inderdaad. Toevallig ook een Noctua gebruikt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Joepla schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:50:
@Freubel dat dus inderdaad. Op een gemiddelde NAS kun je met 1 cam -en als je niet teveel eisen hebt- nog wel wat doen denk ik, daarna wordt het al snel lastiger.

Die fan is ook herkenbaar, heb bij mijn Dahua ook het fannetje vervangen. Blaast ongeveer evenveel lucht, maar met wat minder dB's inderdaad. Toevallig ook een Noctua gebruikt hiervoor?
Nee gelijk goed aangepakt, een 140mm scythe fan met regelaar >:)
Het is ook echt een ontwerp foutje in die NVR, er zitten recht opstaande sleufjes aan de zijkant waar ze een 40mm fan hebben geplaatst. De turbulentie is lachwekkend, zodra je de behuizing eraf haalt hoor je hem al een stuk minder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0qh6NqoveLFxB83pRxzeicQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• area32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 16:24
TVH7 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Je weet dat Hikvision een chinees staatsbedrijf is?
Goed punt! Nee, wist ik niet.

http://area32.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Freubel schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:03:
[...]
Nee gelijk goed aangepakt, een 140mm scythe fan met regelaar >:)
Het is ook echt een ontwerp foutje in die NVR, er zitten recht opstaande sleufjes aan de zijkant waar ze een 40mm fan hebben geplaatst. De turbulentie is lachwekkend, zodra je de behuizing eraf haalt hoor je hem al een stuk minder.
[afbeelding]
Dat zal een stuk beter gaan inderdaad, heb je de behuizing dan ook aangepast? Grotere sleuven oid?

De NVR die ik heb (4108) is nogal compact, geen ruimte om daar een dikke fan in te bouwen. De vervangende Noctua is sowieso al een stuk stiller en wellicht zelfs effectiever. In ieder geval heb ik geen warmteproblemen, dus voor mij is het prima zo.

Is wel typerend voor veel CN spulletjes: vaak verrassend hoe goed het werkt, voor een zeer laag bedrag. Maar vrijwel altijd is er "iets" dat supersimpel had kunnen worden opgelost, waardoor het apparaat in alle opzichten vrijwel perfect zou zijn. Blijkbaar zijn die laatste paar centen dan toch belangrijker.
Als Tweakers kunnen we dat meestal zelf wel oplossen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Joepla schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:51:
[...]

Dat zal een stuk beter gaan inderdaad, heb je de behuizing dan ook aangepast? Grotere sleuven oid?

De NVR die ik heb (4108) is nogal compact, geen ruimte om daar een dikke fan in te bouwen. De vervangende Noctua is sowieso al een stuk stiller en wellicht zelfs effectiever. In ieder geval heb ik geen warmteproblemen, dus voor mij is het prima zo.

Is wel typerend voor veel CN spulletjes: vaak verrassend hoe goed het werkt, voor een zeer laag bedrag. Maar vrijwel altijd is er "iets" dat supersimpel had kunnen worden opgelost, waardoor het apparaat in alle opzichten vrijwel perfect zou zijn. Blijkbaar zijn die laatste paar centen dan toch belangrijker.
Als Tweakers kunnen we dat meestal zelf wel oplossen gelukkig :)
Ik heb de zijkant gelaten zoals hij was maar de originele fan los gekoppeld. Vervolgens aan de bovenkant een ronde uitsparing gemaakt en daar de 140mm fan onder gemonteerd. Bovenkant afgewerkt met een stoffilter welke magnetisch is en klaar weer. Stil en koel, wat wil een mens nog meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@FreubelGoed bezig! Je weet dat je altijd foto's mag plaatsen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freubel
Joepla schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:39:
@FreubelGoed bezig! Je weet dat je altijd foto's mag plaatsen? :P
U vraagt, wij draaien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MHBqscVrPpDvXDfj8Ofq4D2r/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Freubel op 25-05-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Freubel Profi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Moet je op een NVR je camera's eigenlijk direct aansluiten of kan dat gewoon via een router op het interne netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:02:
Moet je op een NVR je camera's eigenlijk direct aansluiten of kan dat gewoon via een router op het interne netwerk?
Paar reacties boven je:
Piet91 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:11:
Overigens zou ik geen NVR met ingebouwde POE-poorten nemen. De meerprijs is al snel gelijk aan de prijs van een losse POE-switch en je bent dan vrijer in je plaatsing, kunt de switch ook voor andere apparaten gebruiken en je kunt gemakkelijk bij de interface van de camera komen.
Overigens ook bijzonder makkelijk zelf te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 19:43
Phusebox schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:02:
Dat kan gewoon. Als je camera's maar wel spanning krijgen. Dus de camera via een voeding aansluiten of in plaats van je router een (compatible!) POE switch gebruiken.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:24
Mooi, ga ik ook doen!

Hoe heb je hem qua stroom aangesloten?
Ik zie het niet zo goed, maar heb je er nog een bescherming roostertje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Whiskey48 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:37:
[...]

Mooi, ga ik ook doen!

Hoe heb je hem qua stroom aangesloten?
Ik zie het niet zo goed, maar heb je er nog een bescherming roostertje op?
Gewoon het snoertje met de aansluiting gebruikt, deze was gelijk aan wat er op de 40mm fan zat. En nee, alleen het stoffiltertje, geen kinderen die hier de boel slopen dus eh :)

[ Voor 10% gewijzigd door Freubel op 27-05-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:01
Freubel schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:58:
[...]

Helaas kun je de POE niet uitzetten, grappig genoeg kun je hem wel "opvoeren", hij heeft 2 standen, normaal en POE waarbij de opmerking staat dat de normale uitvoering standaard is en de POE stand geld voor kabels langer dan 100 meter. Ik neem aan dat hij dan het voltage iets omhoog krikt om de afstand wat te vereffenen.
Geen idee of hij automatisch omschakelt naar een versie zonder POE, ik zal er maar niet van uit gaan.
Ik ga nu de powerline adapter gebruiken om de LAN naar boven te krijgen, aansluiten op een switch, naar boven de 2de powerline adapter in en vandaar een PEO injector in en vervolgens de camera in.
En dan maar hopen dat de NVR hem netjes ziet. :)
Over de Enhanced PoE van Hikvision, dat is een manier om met een cat6 tot 250 meter te overbruggen. Met standaard PoE dus je kan niks stuk maken. :)

Simpel trucje, de snelheid wordt gewoon verlaagd van 100 naar 10 Mbit.
area32 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:27:
[...]

Goed punt! Nee, wist ik niet.
Snap eigenlijk niet waarom dat een “goed punt” is? China is eng?

De Chinese overheid heeft bijna 42% aandeel in het bedrijf. Niks geks aan naar mijn idee.

[ Voor 13% gewijzigd door AutisticPinguin op 27-05-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
De Chinese overheid heeft bijna 42% aandeel in het bedrijf. Niks geks aan naar mijn idee.
Voor de Amerikaanse regering genoeg reden voor een ban voor regeringsinstanties, defensie etc. op het gebruik van Dahua en Hikvision apparatuur: http://signetgroup.net/us...e-of-dahua-and-hikvision/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Eager schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 00:24:
[...]

Voor de Amerikaanse regering genoeg reden voor een ban voor regeringsinstanties, defensie etc. op het gebruik van Dahua en Hikvision apparatuur: http://signetgroup.net/us...e-of-dahua-and-hikvision/
En jij denkt dat economische en politieke redenen daar niet in meespelen?
Zelfde voor geen ZTE / Huawei maar wel Cisco.

Alsof de Chinese regering zit te wachten op een stream van jouw achtertuin ;)

(tenzij je uitkijkt op de Amerikaanse ambassade natuurlijk }))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
Gewoon verkeer naar de NVR filteren, of in een vlan zetten wat je niet routeerd.
Tenzij je er van buiten bij denkt te moeten hoeft het ding buiten ntp niets met de buitenwereld. En ntp kun je ook wel bij je router/firewall opvragen. Niks geen China overheid die meekijkt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Wat betreft de (nu gratis) verkrijgbare Dahua iDMSS + & gDMSS +apps: ik merk dat de app op zich prima werkt, ik gebruik hem dagelijks meerdere keren om even (terug) te kijken.

Paar zaken die bij mij (iOS) niet lekker gaan:
- push melding (IVS trigger bij mij) werkt betrouwbaar en best snel (paar seconden vertraging). Ik heb het zo ingesteld dat je een stukje opgenomen video ziet zodra je op de melding klikt. Maar als je dat doet, krijg je vaak een clipje van de vorige push melding te zien. Als de app al op de achtergrond draait, moet je hem eerst afsluiten.
- soms geen verbinding als de app al op de achtergrond draait (lijkt op bovenstaand probleem) en je hem opent om even (live) te kijken.

De update (gisteren dacht ik) lost dit nog niet op. Op Android (gDMSS) heb ik nog niet uitgebreid getest.
Geen onoverkomelijke problemen, ik ben er desondanks blij mee.

Pagina: 1 ... 22 ... 91 Laatste