Weet niet of ik hier in het goede topic ben voor het stellen van mijn vraag maar:
Ik ben momenteel bezig om mijn nieuwbouw woning af te werken.
Nu heb ik voorbereidend al een aantal extra loze leidingen aan laten leggen op plekken waar ik de camera's wil gaan plaatsen.
In de huidige woning heb ik een aantal Y-cam Cube 1080p camera's. Deze werken opzich goed (de laatste 2 jaar is de verbinding zelfs geen enkele keer weg gevallen).
Echter voor mijn nieuwe woning wil ik het net iets anders aan gaan pakken.
Ik zit te denken aan 2 scenario's:
- Een aantal camera's met 180 graden kijkhoek zodat ik een volledige gevel zijde of open ruimte (bijv. de achtertuin) met 1 camera in beeld kan brengen.
- Een aantal pinhole camera's die zo klein zijn dat ik ze in een voeg van de gevel of garagemuur kan verstoppen (zodat ze niet opvallen).
Nu vraag ik mij dus af, of iemand mij hier in de juiste richting kan wijzen voor dit soort camera's die ook nog enigzins betrouwbaar zijn. Ik heb zelf al wat zitten zoeken op de bekendere Nederlandse webwinkels voor IP camera's maar zodra ik daar ga zoeken naar compacte 180 graden domes dan zijn deze meestal standaard 360 graden en/of IK10 gecertificeerd, waardoor de
prijsklasse ook direct 800-1200 EUR. is.
Ben ik wellicht een droom aan het najagen om alles met slechts 2-3 180 graden camera's op te lossen en zou ik beter een setje goede pinhole IP camera's kunnen zoeken (met oa. nightvision en FTP) ?
Wat zijn zo'n beetje de gangbare pinhole camera's om te gebruiken?
Ik heb er eigenlijk nog geen kunnen vinden met FTP functionaliteit (meeste zijn CCTV of hebben dan weer geen nightvision).
Alvast bedankt voor enige informatie.